Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
sys64738 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:41:
[...]
Vaste prik toch bij camera winkels. Ze moeten ergens hun geld vandaan halen. Als je kijkt voor wat voor een vermogen ze op voorraad hebben staan, moeten er wel flinke marges gepakt worden.
Nou, bij inruil pakken ze toch ook gewoon de marge op een nieuwe? KE wil twee maal verdienen, maar daardoor zijn hun inruilprijzen zodanig laag, dat ik ervoor bedank. De concurentie (broer K) betaalde - in mijn geval - probleemloos 30% meer inruil, op hetzelfde objectief.
Het blijft natuurlijk wel een zaak van vraag en aanbod. Heeft een winkelier toevallig een vraag uitstaan voor jouw in te ruilen objectief, dan zal de geboden prijs wellicht hoger uitvallen. Conclusie: Vraag vooral meerdere aanbieders om een goed bod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heb ik weer... ;)

Kreeg een (email) verzoek binnen van een schilder die graag een/meerdere van mijn foto's wil gebruiken om ze na te schilderen. En vervolgens de resultaten (die schilderijen) weer online te plaatsen/exposeren.

Uiteraard is dat leuk om te horen, en netjes dat iemand überhaupt om toestemming vraagt.
Wat zou jullie antwoord zijn?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

ehtweak schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:12:
Heb ik weer... ;)

Kreeg een (email) verzoek binnen van een schilder die graag een/meerdere van mijn foto's wil gebruiken om ze na te schilderen. En vervolgens de resultaten (die schilderijen) weer online te plaatsen/exposeren.

Uiteraard is dat leuk om te horen, en netjes dat iemand überhaupt om toestemming vraagt.
Ik zou het doen. Zou me wel leuk lijken om te kijken wat het resultaat wordt. Daarnaast gebruikt hij natuurlijk niet 1-op-1 je foto maar meer je compositie en belichting (hoewel dat natuurlijk wel weer groot deel van je foto is.... op dat knopje drukken kan iedereen :+ ).

Denk ook niet dat je er rijk van moet willen worden maar misschien kun je als vorm van bedankje een (klein) percentage over afspreken mocht hij zijn werken verkopen.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Oh, dat is inderdaad een leuke! Ik zou vooral nieuwsgierig zijn wat hij ervan maakt, misschien kun je als compensatie (korting op) een van zijn werken vragen? Als zijn stijl je aanspreekt tenminste :)

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het is leuk maar spreek wel van te voren één foto af, ach dan is het niet zo erg. Sowieso is het verstandig om voor elk werk wat hij wil maken van jouw foto's toestemming te vragen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 20:12
ehtweak schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:12:
Heb ik weer... ;)

Zeker leuk om te horen! :)

Ik zou proberen de foto als afdruk te verkopen. Dat kan hij/zij hem daarna na gaan schilderen

[ Voor 10% gewijzigd door Mavi86 op 02-03-2018 13:32 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Orion84 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:07:
Lol, google adsense blijft ook altijd lekker nuttige ads presenteren. Ik kom net de 200-400VRII tegen die ikzelf heb omgeruild bij Kamera-Express :P

Wel een beetje jammer dat die verkoper het deed voorkomen of hij met veel pijn en moeite 2500 euro voor me onderhandeld had met de 'afdeling tweedehands' die eigenlijk maar 2000 euro er voor wilde geven, maar ze hem vervolgens doodleuk met 800 euro marge in de vitrine zetten:
https://www.kamera-expres...-4-0-vr-ii-hk-30-occasion

Dus mocht iemand interesse hebben in die lens: vergeet niet er flink op af te dingen :+
Dat soort praktijken zijn inderdaad te smerig voor woorden.

Verkoop gebeurt bij mij daarom ook voornamelijk hier op Tweakers V&A of MP.

Daarnaast vindt ik de camera winkels in NL echt veel te duur! Over prijs concurrentie valt bijna niet te spreken aangezien de prijzen nauw genoeg gelijk zijn, als ze er überhaupt al zijn.(Prijsafspraken?)

Op Amazon.de shoppen scheelt me op jaarbasis vaak meer dan €1000,- Als het echt niet anders kan shop ik bij voorkeur bij CameraNu, te veel gezeik meegemaakt met Kamera Express, (Product niet leverbaar na betaald te hebben, retour werd niet geaccepteerd, geen coulance aanbieding bij fouten enz.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Rijk worden van het schilderwerk van mijn foto's? :+
Dromen kan altijd nog... O-)

Maar dank voor jullie suggesties.

Ik heb aangegeven dat ik het leuk vind om zo'n berichtje te krijgen en dat gebruik, MITS NIET commercieel benut, toegestaan is. Wel voorzien van duidelijke bronvermelding.
En dat ik uiteraard benieuwd ben naar het (schilder)resultaat... ;)

Of ik ooit het resultaat ga zien; wie weet?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Mijn vader schildert ook. En vaak van foto's die ik maak, maar hij heeft ook een keer iemand gevraagd of hij een foto mocht naschilderen:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1620/25758761235_aca4066bbf_c.jpgBee on flower _ Flickr - Photo by Minas Lamprou Painted by my dad by Barry B., on Flickr
Persoon was ook zo aardig om dit te doen en we hebben ook zijn account getagged in de post met vermelding.

Dit is trouwens mijn origineel
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4745/25707940437_38ac9b76a2_c.jpgMoraine Lake by Barry B., on Flickr

En dit wat mijn vader er van gemaakt heeft;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CQb7PMetRY0NjncsSJher10E/thumb.jpg
klik voor groot

[ Voor 31% gewijzigd door Barrycade op 02-03-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Barrycade schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:39:
En dit wat mijn vader er van gemaakt heeft;
Niks mis met je vaders werk, maar jouw foto mag wat mij betreft best op canvas aan de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Het kan best vervelend zijn als je foto's of videos zonder je toestemming gebruikt worden. En al helemaal als je qua inkomen afhankelijk bent van je foto's en videos.

De mannen van F-Stoppers hadden hier ook best last van. Om dit op te lossen besloten ze de illegale downloaders voor te zijn door zelf hun tutorial videos als Torrent te verspreiden. Maar dan wel een versie die "iets" afweek van de echte tutorial die je via hun website kan kopen.

Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat deze tactiek wordt toegepast maar deze uitvoering is echt geniaal:

YouTube: We Pirated Our Own Video and This Is What Happened

Moet bekennen dat ik in het verleden ook wel eens wat gedownload heb van "de grote studios" maar dit soort spul zou ik echt niet kunnen downloaden en met een lekker gevoel bekijken. Het is ook wel erg hypocriet om als fotograaf illegale fotografie tutorials te kijken.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 20:12
mooie actie inderdaad :)

De echte tutorials van Photographing the world vind ik overigens wel echt top!

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Downloads: https://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/
Sinds de 10.80 release: downloads: ExifTool 10.80
weer de nodige verbeteringen:

Mar. 12, 2018 - Version 10.84
•Decode GPS from MOV videos of more dashcam models with -ee option
•Decode a new Sony tag (thanks Jos Roost)
•Convert GPS speeds extracted from MOV videos with the -ee option to km/h
•Avoid converting empty GPS coordinates to 0.000000
•Fixed some bugs extracting Novatek GPS from MP4 videos

Mar. 7, 2018 - Version 10.83
•Added read support for Sketch design files
•Added Light LRI files to the list of recognized file types
•Added a new Canon LensType (thanks LibRaw)
•Decode a couple of new Sony tags (thanks Jos Roost)
•Extract JpgFromRaw image from CR3 files
•Improved warning message when attempting to write a tag in a specific group that isn't writable
•Changed group name of JSON tags from "File" to "JSON"
•Fixed some incorrect offsets in -v3 output for CR3 images

Mar. 1, 2018 - Version 10.82
•Added support for Canon's new CR3 raw file format
•Added a few new CanonModelID/SonyModelID values (thanks LibRaw)
•Added support for the Sony ILCE-7M3 (thanks Jos Roost)
•Decode timed GPS information from Insta360 MP4 videos with the -ee option
•Write XMP before idat in MOV/MP4/CR3 files if possible
•Fixed "'x' outside of string" runtime error when reading some Sony images
•Fixed problem with some hex dumps going to the console when -v3 was combined with the -w option

Feb. 26, 2018 - Version 10.81
•Added new values for a few Panasonic tags (thanks Bernd-Michael Kemper)
•Added a new Canon, Olympus and Sony LensTypes (thanks LibRaw)
•Added a new PanasonicRaw Compression type (thanks LibRaw)
•Added definitions for a number of new MacOS tags
•Decode CameraInfo for Canon 5DmkIII firmware 1.3.5
•Removed INX from list of writable files (-listwf option output)
•Fixed problem introduced in version 10.16 that could cause a "Can't create" error when using the -o option to write certain types of files
•Fixed problem introduced in version 10.34 resulting in a "Can't delete all meta information" error when writing .PS files

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:39

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Bedankt voor de tip, ik heb hem geplaatst.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Het is al een poosje geleden aangekondigd, maar binnenkort worden er wat prijsverhogingen van Adobe effectief.
https://theblog.adobe.com...s-creative-cloud-pricing/
https://www.dpreview.com/...y-plan-will-stay-the-same

Er staat niks bij over prijsverhogingen hier in Europa, maar het zit er dik in dat die ook gaan komen...

Ik moest toevallig zelf ook m'n jaarlijkse licentie verlengen en wellicht als tip:
Als student/ouder/medewerker van een onderwijsinstelling in Nederland kun je via surfspot (of slim) uiteraard forse korting krijgen!
Zo zie ik dat de prijs, op dit moment, voor een compleet Adobe Creative Cloud met services pakket, 139 EURO/jaar is. :) (student/ouder prijs)

En dan heb je toegang tot de hele waslijst van Adobe producten:

Adobe Creative Cloud bevat de volgende desktop apps:

Adobe Acrobat XI Pro
Adobe After Effects CC
Adobe Audition CC en CS6
Adobe Bridge CC
Adobe Dreamweaver CC
Adobe Edge Animate CC
Adobe Edge Inspect CC
Adobe Edge Code CC (Preview)
Adobe Edge Reflow CC (Preview)
Adobe Flash Builder Premium
Adobe Flash Professional CC
Adobe Illustrator CC
Adobe InCopy CC en CS6
Adobe InDesign CC
Adobe Muse CC
Adobe Photoshop CC
Adobe Photoshop Lightroom (let op: de Adobe Lightroom Mobile App is niet inbegrepen).
Adobe Prelude CC en CS6
Adobe Premiere Pro CC
Adobe SpeedGrade CC en CS6
Adobe Media Encoder CC
Adobe Scout CC
Adobe Story CC Plus
Adobe PhoneGap Build
Adobe Gaming SDK
Adobe Extension Manager CC
Adobe ExtendScript Toolkit CC

+ 20 GB cloudopslag.

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 18-03-2018 12:49 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 07:55
Die prijzen van Surfspot hangen sterk per instelling af. Zo betaal ik via Surfspot voor die set het duizelingwekkende bedrag van €25 per jaar :). Paar maanden geleden in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door MRIdev op 18-03-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@MRIdev Wow! Da's wel heel goedkoop!
Maar als ouder, als student of als medewerker? En bij welke instelling, als ik vragen mag?
(de genoemde prijs geldt via de HvA)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@ehtweak even gecontroleerd, het is zelfs slechts €19,75! Instelling via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Kan je zo'n studentenlicentie tegenwoordig ook voor commercieel werk gebruiken? Ik kan me herinneren dat dat vroeger niet kon namelijk.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan voor zover ik weet officieel zeer zeker niet, en laten we het voor de discussie hier daar ook maar op houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Dit leek me wel de plek waar mensen die geïnteresseerd zijn in auto-fotografie komen kijken. Via Autoblog is er een workshop auto-fotografie op 28 april (kosten €125) bij Porsche Centrum Gelderland. Meer info via https://www.autoblog.nl/n...shop-28-april-2018-107322.

Edit: Mod
Verplaatst vanuit [Verzamel] Autofotografie --> F&V community

[ Voor 22% gewijzigd door Daan_ op 19-03-2018 17:54 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dan toch die last minute naar Melbourne en daardoor ook een camera moeten kopen omdat de leencamera niet beschikbaar is....maar nu vind ik op de D7500 met AF-P VR lens nergens hoe ik VR kan uitzetten voor long exposure foto's vanaf tripod. :X Alleen in het movie menu staat die optie. Iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Saturnus schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:27:
Dan toch die last minute naar Melbourne en daardoor ook een camera moeten kopen omdat de leencamera niet beschikbaar is....maar nu vind ik op de D7500 met AF-P VR lens nergens hoe ik VR kan uitzetten voor long exposure foto's vanaf tripod. :X Alleen in het movie menu staat die optie. Iemand een idee? :?
Eh op de lens? :?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
AF-P heeft geen VR-knop meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:36

bobcom

Dedicated dabbler

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Daar was die niet te vinden. :o

Maar.......heb hem net gevonden in een "custom settings menu." Ik dacht dat dat puur was waar je je fav settings kan opgeven voor knoppen ofzo, maar het staat vol met lijpe shit.

Poe, zucht van verlichting. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
Nooit meer vroeg je bed uit of in de kou staan voor de juiste sfeer in je foto :
https://petapixel.com/201...-photos-style-to-another/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@MRIdev The next step... Invented Reality! 7(8)7

"Alles van waarde is weerloos" schreef Lucebert ooit. Dit soort ontwikkelingen geven weer een nieuwe dimensie aan aloude uitspraken. :/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Was het al bijna 1 april?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjekster
Ik heb via Olympus 2 kaartjes gekregen voor professional imaging 24, 25 of 26 maart. Ik heb er maar 1tje nodig, is er iemand die ik met 2e kaartje blij kan maken? Edit: En weg!

Kan op een dag naar keuze.
Voor wie het wilt weten, ik ga zaterdag!

[ Voor 7% gewijzigd door Sjekster op 23-03-2018 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
In Nederland hebben we de bollenvelden, in China hebben ze de fiets grafvelden:
https://www.theatlantic.c...d-broken-bicycles/556268/

:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Wat is er aan de hand met het Foto/video forum? Als ik zo snel kijk zijn er gemiddeld maar 3/4 actieve topics per dag? Hebben mensen een andere toevlucht genomen of was dit altijd al zo?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25
Iedereen heeft het te druk met foto's maken en bewerken ;)
Maar dat is al wat langer aan de gang.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Druk wel, maar foto's maken kom ik weinig aan toe en bewerken heeft al een aardige achterstand. Zelfs GAS-discussies staan op een laag pitje. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:06

mrc4nl

Procrastinatie expert

Idem druk hier, weinig tijd meer voor fotografie. ben meer een lurker geworden.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Royz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:31:
Wat is er aan de hand met het Foto/video forum? Als ik zo snel kijk zijn er gemiddeld maar 3/4 actieve topics per dag? Hebben mensen een andere toevlucht genomen of was dit altijd al zo?
Nee hoor, geen andere toevlucht. ;)

Me dunkt zeg, ik plant regelmatig wat discussievoer neer. Van platen tot aan software 'gedoe' met haperende zaken in Photoshop.
Maar er komt idd bar weinig (creatieve) response... :|

Wat ik wel jammer vind is dat er zo gefocusseerd (leuke woordspeling) wordt op toppiejoppie allernieuwste gear, snufje extra exorbitant glas hier en daar, maar weinig in het traject daarna... De foto's maken zelf, het be- en verwerken en het op allerlei manieren tentoonspreiden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat is toch hartstikke logisch? Dat neuzelen over glaswerk kan ik mooi gebruiken als ik op kantoor geen zin heb om te werken. Voor serieuze fotografie en nabewerking moet ik echt privétijd inruimen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
FYI:

https://feedback.photosho...c-19-1-3-is-now-available
https://helpx.adobe.com/photoshop/kb/fixed-issues.html

April 2018 (version 19.1.3) release
  • Images are zoomed in unexpectedend when opened
  • Right-Click/contextual menus don't work correctly in Full Screen Mode
  • Crash when creating a pin on non-contiguous puppet warp mesh
  • Export to SVG gets stuck in processing loop
  • Copy SVG from text layer results in error

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Eigen bedrijf dus 20 uur per dag aan het werk *O*

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 01:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Gutteguttegut schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:17:
[...]
Eigen bedrijf dus 20 uur per dag aan het werk *O*
slacker, wat doe je die andere 4 dan?! Beetje niksen zeker!

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nomad schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:08:
[...]

slacker, wat doe je die andere 4 dan?! Beetje niksen zeker!
Dat zegt mn vriendin ook altijd... -O-

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Om het maar een beetje centraal te houden doe ik het toch maar hier (ipv Nieuwe Body + Lens)

Is er eigenlijk iets bekend over een nieuwe Canon 5D?
Op canonrumors zie ik niks (behalve een "pro" mirrorless die er aan komt) (https://www.canonrumors.c...ce-mirrorless-pro-models/) maar dat is zo te zien voorlopig ook koffiedik kijken.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CasGas schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:19:
Om het maar een beetje centraal te houden doe ik het toch maar hier (ipv Nieuwe Body + Lens)

Is er eigenlijk iets bekend over een nieuwe Canon 5D?
Op canonrumors zie ik niks (behalve een "pro" mirrorless die er aan komt) (https://www.canonrumors.c...ce-mirrorless-pro-models/) maar dat is zo te zien voorlopig ook koffiedik kijken.
Tussen de mkI, mkII, mkIII en mkIV zat steeds 3 à 4 jaar, waarbij die laatste pas in augustus 2016 gelanceerd is. Dus op basis daarvan zou een een eventuele mkV niet eerder dan 2020 te verwachten zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

brrrrrr.. das wel lang :)

Ik verwacht dat Canon namelijk wel eerder zou komen (in de FF range) wat kan opboksen tegen bijvoorbeeld een Nikon D850 en Sony A7III etc, maar misschien denk ik daarbij te positief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom pas net weer uit mijn winterslaap! :P

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CasGas schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:36:
brrrrrr.. das wel lang :)

Ik verwacht dat Canon namelijk wel eerder zou komen (in de FF range) wat kan opboksen tegen bijvoorbeeld een Nikon D850 en Sony A7III etc, maar misschien denk ik daarbij te positief..
Wellicht dat er wel nog een update van de 5Ds in de pijplijn zit op kortere termijn. Die is ook al wat langer op de markt dan de mkIV.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
[ideeën & suggesties gevraagd]

Het is binnenkort weer tulpenbollenvelden-zo-ver-als-je-kunt-kijken-in-de-polder tijd. :+

Ieder jaar worden er weer duizenden plaatjes van gemaakt; tulpjes in alle kleuren van de regenboog, lieftallige composities, van boven, van opzij, van onderen. Uitgestrekte velden, 'mislukte' kleurtjes te midden van de één-kleur velden, weidse velden, haarscherp van voor naar achter, extreme bokeh plaatjes, heftige getonemapped beelden, etc, etc.

Iemand nog lumineuze/alternatieve voorstellen? Om het eens anders dan anders te doen?

Mijn collectie is al redelijk uitgebreid:
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157633457241888

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1468/26495257240_b23ba794ab_c.jpg

Of zou je dit uitgekauwde onderwerp overslaan?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik heb nog nooit van mijn leven een tulpenveld op de foto gezet, dus voor mij is het helemaal niet uitgekauwd. :+ Ik zou me niet zo'n zorgen maken over wat nog een unieke foto kan zijn, vooral doen wat je zelf leuk vindt. We doen het voor de lol, niet?

Ik zie dat je meeste foto's overdag zijn genomen, misschien dat zonsopkomst / ondergang een leuke afwisseling is. Ik zie ook wel eens foto's van tulpenvelden met startrails / melkweg? Kan ook een leuk experiment zijn wellicht? :)

Enige wat ik van tulpen heb is van een (verplicht) bezoekje aan keukenhof, met een telelens:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7156/13580261294_789a797a1e_c.jpgKeukenhof by Marcel Samson, on Flickr

[ Voor 27% gewijzigd door Sjekster op 06-04-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Orion84 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 02:49:
[...]

Wellicht dat er wel nog een update van de 5Ds in de pijplijn zit op kortere termijn. Die is ook al wat langer op de markt dan de mkIV.
Precies, die verwacht ik dit jaar nog wel. Een 5dsr II, zo rond de 50 a 60mp (kleine upgrade dus), maar met DPAF, betere DR en andere gimmicks als wifi/gps etc. Misshcien zelfs wel meer focus op eye-AF achtige dingen, omdat het toch echt een studio monster is, waar liveview goed bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nomad schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:37:
[...]

Precies, die verwacht ik dit jaar nog wel. Een 5dsr II, zo rond de 50 a 60mp (kleine upgrade dus), maar met DPAF, betere DR en andere gimmicks als wifi/gps etc. Misshcien zelfs wel meer focus op eye-AF achtige dingen, omdat het toch echt een studio monster is, waar liveview goed bruikbaar is.
Ik hoop nog steeds op de dag dat ze de 1D series weer gaan splitsen. 5/6 FPS met een hogere resolutie als de 5Dsr, ook buiten de studio voor portretten of bijv. bij concerten lijkt me dat erg gaaf. Ik pleit voor een 1Ds IV :Y)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ventieldopje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:41:
[...]

Ik hoop nog steeds op de dag dat ze de 1D series weer gaan splitsen. 5/6 FPS met een hogere resolutie als de 5Dsr, ook buiten de studio voor portretten of bijv. bij concerten lijkt me dat erg gaaf. Ik pleit voor een 1Ds IV :Y)
Dat zie ik niet gebeuren eigenlijk. Echt hoge MP's zijn vooral nuttig op plekken/momenten waarop je 1d build-quality niet nodig hebt. Wat mis je aan een 5dsr II waarom jij vind dat het in een 1d model moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nomad schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:43:
[...]

Dat zie ik niet gebeuren eigenlijk. Echt hoge MP's zijn vooral nuttig op plekken/momenten waarop je 1d build-quality niet nodig hebt. Wat mis je aan een 5dsr II waarom jij vind dat het in een 1d model moet?
Ik vind de zoeker grootte bij de 5D vooral ondermaats, ik kan er niet meer aan wennen. Pas beide bodies mee voor een opdracht en dan is het echt flink turen met de 5D. Als je puur op AF kan vertrouwen dan is dat uiteraard niet zo'n probleem maar als je MF schiet is dat niet erg prettig. In de studio is het wat anders omdat je lekker op f/8 kan schieten mocht je dat willen en je liveview kan gebruiken.

De vele megapixels lijkt mij buiten de studio ook wel handig. Er zal best een limiet aan zitten maar het lijkt mij wel een keer leuk om een 5Ds/sr mee te nemen bij concerten. De ISO performance is van mijn camera al voldoende en ik ga er van uit dat de 5Ds/sr het niet slechter doet. Ook voor portretten buiten de studio lijkt me dat erg gaaf.

TL;DR; als je puur in de studio zit / vanaf statief werkt, prima een 5D. Gebruik je hem voor meer dingen en moet hij meer allround inzetbaar zijn dan vind ik het best lekker om meer dan 18/21MP te hebben, 50 is dan helemaal niet gek ook al zal je dit niet in iedere situatie 100% benutten.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Jij vergelijkt dan de 5d2 en niet een 5d4 of 5dsr zoeker, die wel 100% bereik heeft.
Je houd dan over de .71 vs .76 vergroting, ja dat is merkbaar...maar ik vind het niet zo groot als jij nu doet voorkomen. Het matglas etc is ook doffer van de 5d2, waardoor het beeld donkerder is, dat verschil vind ik groter. Ik heb regelmatig een 1dx naast mijn eigen 5d4 vast gehad en, uiteraard persoonlijk, vind ik het verschil minder groot dan jij hier nu omschrijft.

Blijft uiteraard een subjectief punt van wanneer een zoeker goed genoeg is. Een plank van 2.68m lang heb je precies niets aan om een oversteek van 2.75m mee te maken...dan heb je toch echt minimaal 2.76 nodig als het ware, dat is meetbaar...maar waar dus de ondergrens ligt is voor iedereen anders qua viewfinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nomad schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:00:
Jij vergelijkt dan de 5d2 en niet een 5d4 of 5dsr zoeker, die wel 100% bereik heeft.
Je houd dan over de .71 vs .76 vergroting, ja dat is merkbaar...maar ik vind het niet zo groot als jij nu doet voorkomen. Het matglas etc is ook doffer van de 5d2, waardoor het beeld donkerder is, dat verschil vind ik groter. Ik heb regelmatig een 1dx naast mijn eigen 5d4 vast gehad en, uiteraard persoonlijk, vind ik het verschil minder groot dan jij hier nu omschrijft.

Blijft uiteraard een subjectief punt van wanneer een zoeker goed genoeg is. Een plank van 2.68m lang heb je precies niets aan om een oversteek van 2.75m mee te maken...dan heb je toch echt minimaal 2.76 nodig als het ware, dat is meetbaar...maar waar dus de ondergrens ligt is voor iedereen anders qua viewfinder.
Het 100% bereik vind ik in de praktijk amper merkbaar het is dan ook meer de grootte. Dat hij doffer is was mij in de praktijk nog niet echt opgevallen.

Maar ja het blijft subjectief ;) Ik hoop in ieder geval verder ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit leek me wel een aardig rake video ^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Universal Creations
[kleine rant, niet te serieus nemen] Zucht... hij zit nu echt te leuteren over verlichting die 1/10stop varieert... Alsof dat ook maar iets uitmaakt. Als de belichting van je foto (dus in Ev) hetzelfde is, maakt het geen zak uit. Kleurtemperatuur is wel iets wat kan verschillen en invloed kan hebben.
Dan over T-stops... gewoon een fatsoenlijke lichtsterke lens op f/8 zetten en gaan...
Stabilisatie > MP en ISO... hangt dus heel sterk van je onderwerp af en of je een statief gebruikt of niet. Grappig dat ie begint over de X-H1 met stabilisatie, terwijl Fuji beweert dat stabilisatie minder scherpe foto's oplevert... (wat ook bullshit is trouwens). Wat hij zegt over AF > MP: welke reviewer gebruikt AF om de scherpte te laten zien? Beweert ie ook nog dat geen mens beter manueel focust dan de AF... Vervolgens zegt ie dat het focusvlak letterlijk 2 dimensionaal is. Dat is ook zo, maar vergeet dan even dat het scherptevlak wat wij nog als scherp waarnemen (op 100% uiteraard), wel degelijk 3 dimensionaal is. Anders zou DoF niet bestaan.
Hij snapt ook niet dat je een lenzentest moet doen door onafhankelijk te focussen op centrum en hoek, vanwege field curvature (hij had het over een getilt focusvlak, als de sensor niet perfect evenwijdig staat met je focuschart).
Wat betreft foto's bekijken op je scherm om scherpte te beoordelen: dat hangt heel sterk van je camera af. Met de Canon 5D serie (II, III en IV) gaat dat perfect. Zeker met de III en IV, waarbij je met een druk op de knop direct op 100% op het focuspunt kunt zien of de focus goed was. Bij NIkon kan ik dat niet beoordelen. Die gebruiken een ingebakken jpg met halve resolutie en veel compressie om je foto te controleren op scherpte. En dat werkt niet.
[/einde rant]

Maar even serieus: veel tests zijn inderdaad waardeloos. Niet dat mijn tests vlekkeloos zijn, daarom vertrouw ik ook vooral op reviewers die wat wetenschappelijker te werk gaan.
Ik ben het ook met hem eens dat ruisprestaties en dynamisch bereik en dergelijke echt enorm traag evolueren tegenwoordig en het ook geen punt van aandacht hoort te zijn, tenzij het sterk afwijkt in negatieve zien (ja, ik kijk naar jou Canon 6D2).
Eye-Focus wil ik ook heel graag... Laat die A7R3 maar komen ;) Canon gaat toch pas in 2025 komen met zoiets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Is het normaal dat er na minder dan 3 weken gebruik en ~20x lenswisselen (3 schone lenzen) al een stuk of 4 zwarte stipjes op F/36 te zien zijn? :/

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 07-04-2018 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Saturnus schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:22:
Is het normaal dat er na minder dan 3 weken gebruik en ~20x lenswisselen (3 schone lenzen) al een stuk of 4 zwarte stipjes op F/36 te zien zijn? :/
Daar is geen zinnig antwoord op te geven, als het geen retorische vraag was. Misschien wissel jij je lenzen in hele stoffige omgevingen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:31:
[...]

Daar is geen zinnig antwoord op te geven, als het geen retorische vraag was. Misschien wissel jij je lenzen in hele stoffige omgevingen ;)
Op straat in een grote stad.
Camera om de nek, dus rechtuit gericht.
Snel wisselen door oude en nieuwe lens tegelijk los te draaien en dan binnen een seconde om te wisselen.
Zoals hier YouTube: Technique to quickly change Digital SLR Camera lenses, behalve dat bij mij de camera omhangt en dus nauwelijks beweegt.

[ Voor 20% gewijzigd door Saturnus op 07-04-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Bah wat vervelend, zichtbaar op f/36 |:(

Alle gekheid op een stokje, dit is normaal en daar ga je in de praktijk écht geen last van krijgen. Met een fullframe sensor wissel ik tijdens optredens en ook buiten vaak van lens en dat doe ik terwijl de camera aan staat, welliswaar snel maar toch, je blijft stof binnen krijgen.

Dit is ook geen ramp en het schoonmaken hoort dan ook bij het onderhoud van je camera. Tip: let goed op aanbiedingen van camera winkels. Vaak zijn er perioden dat je voor weinig geld je sensor en lenzen kan laten reinigen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 00:20

sapphire

Die-hard pruts0r

F/36... :+ Ja

Overigens hoe weet je dat je lenzen schoon zijn ;) ik heb nieuwe lenzen gezien waar al stofjes op zaten. Is dat erg, neuh maar schoon zou ik al met een korrel zout nemen.

Overigens....F/36.... Diffractie galore!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ventieldopje schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:51:
[...]

Bah wat vervelend, zichtbaar op f/36 |:(

Alle gekheid op een stokje, dit is normaal en daar ga je in de praktijk écht geen last van krijgen. Met een fullframe sensor wissel ik tijdens optredens en ook buiten vaak van lens en dat doe ik terwijl de camera aan staat, welliswaar snel maar toch, je blijft stof binnen krijgen.

Dit is ook geen ramp en het schoonmaken hoort dan ook bij het onderhoud van je camera. Tip: let goed op aanbiedingen van camera winkels. Vaak zijn er perioden dat je voor weinig geld je sensor en lenzen kan laten reinigen.
sapphire schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:27:
[...]

F/36... :+ Ja

Overigens hoe weet je dat je lenzen schoon zijn ;) ik heb nieuwe lenzen gezien waar al stofjes op zaten. Is dat erg, neuh maar schoon zou ik al met een korrel zout nemen.

Overigens....F/36.... Diffractie galore!
Tja als je altijd op F/36 schiet is dat niet zo fijn hoor...

:P Nee ok, nauwelijks zichtbaar in normale omstandigheden, maar wel opmerkelijk....na een paar weken al. Hier las ik dat het olie zou kunnen zijn van het mechanisme. Dan op 10k clicks maar heen voor een schoonmaak.

Bij het typen van 'het schone lenzen' was het meer om aan te geven dat er geen zichtbare rommel op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Saturnus schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:12:
[...]

[...]

Tja als je altijd op F/36 schiet is dat niet zo fijn hoor...

:P Nee ok, nauwelijks zichtbaar in normale omstandigheden, maar wel opmerkelijk....na een paar weken al. Hier las ik dat het olie zou kunnen zijn van het mechanisme. Dan op 10k clicks maar heen voor een schoonmaak.

Bij het typen van 'het schone lenzen' was het meer om aan te geven dat er geen zichtbare rommel op zit.
Je leest wat of hoort wat en denkt dat je het ook hebt terwijl je dat voorheen nooit was opgevallen ;) Maar prima, als jij iedere 10k foto’s hem schoon wil laten maken. Ik noem het smetvrees ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ventieldopje schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:17:
[...]

Je leest wat of hoort wat en denkt dat je het ook hebt terwijl je dat voorheen nooit was opgevallen ;) Maar prima, als jij iedere 10k foto’s hem schoon wil laten maken. Ik noem het smetvrees ;)
Als dit inderdaad die initiële olie vanuit de fabriek is, wat best kan aangezien het allemaal vrij ronde stipjes zijn, dan eenmalig op 10k en daarna heel lang niet weer. Heb met een oude body wel geleerd dat hoe schoner je hem wilt maken hoe meer je sloopt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Sjekster schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:36:
Ik heb nog nooit van mijn leven een tulpenveld op de foto gezet, dus voor mij is het helemaal niet uitgekauwd. :+
Leef je uit:
ehtweak in "[Evenementen] Fotografie locaties & tips"
:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Omdat ik er erg blij mee ben (met de bestelling al :P, nog niet eens binnen :P)
Ik wilde al langer zoiets, hoop lopen twijfelen en nu eindelijk de knoop door gehakt.

besteld:

2x Godox AD600 pro
Afbeeldingslocatie: https://static.cmra.nu/thumb_400/151/1517571277_219.jpg

2x Godox AD200 (compact in de tas voor ernaast)
Afbeeldingslocatie: https://www.bhphotovideo.com/images/images750x750/godox_photo_equipment_ad200_kit_ad200_ttl_pocket_flash_1341870.jpg

1x Godox X-pro C trigger
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51ntrCYhU2L._SL500_AC_SS350_.jpg

1x dual head voor de AD-200, kan je ze mee combineren
Afbeeldingslocatie: https://www.adorama.com/images/Large/fplfevtwin.jpg

Bij elkaar zo'n 3000 euro verder :P. Mijn huidige studiospullen krijgen straks weer een permanente plek en dus deze set er los naast om op locatie fijn te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:03

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Mooi speelgoed d:)b

Op locatie ? Apenheul meetup *O*

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Nomad Ik heb bijna dezelfde setup, 1x AD600B en 2x AD200 en ben er erg tevreden mee.

Enigste puntje van kritiek op de AD200 is het zwakke modelling light en het werkt alleen maar met de speedlite kop, die ik natuurlijk nooit gebruik.

Wel via Amazon.de besteld, scheelde toch weer wat € 😏

Welke modifiers heb je/ga je er mee gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Unidentified schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:36:
@Nomad Ik heb bijna dezelfde setup, 1x AD600B en 2x AD200 en ben er erg tevreden mee.

Enigste puntje van kritiek op de AD200 is het zwakke modelling light en het werkt alleen maar met de speedlite kop, die ik natuurlijk nooit gebruik.

Wel via Amazon.de besteld, scheelde toch weer wat € 😏

Welke modifiers heb je/ga je er mee gebruiken?
Ah Nice, mooie setup al zeg ik het zelf :p. Modeling light is alleen voor de ad600 voor mij interessant...de ad200 gebruik ik alleen buiten verwacht ik.
Ik koop er nog zo'n fancy godox reportage flitser bij, die zit dan in de tas als backup transmitter (naast mijn 3 canon reportageflitsers).

Qua modifiers heb ik natuurlijk al nagenoeg alles door mijn gewone studiosetup, die ook met de bowensmount werkt. Dus octa/striplight, beautydish, snoot, softboxen etc etc zijn wel voorradig hier.
Wel wil ik nog wat toffe snel inklap/uitklap octaatjes hebben. Daarvoor kijk ik naar https://www.cameranu.nl/n...a110-softbox-bowens-mount het merk smdv die schijnt mooie dingen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Nomad Kijk ook eens naar de Westcott Rapid Box serie zou ik zeggen, ik gebruik de Octa XL in 90% van mijn shoots en hij is echt fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de laatste weken een beetje YouTube aan het afstruinen naar leuke video's richting fotografie:

The Artist Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zijn hier mensen die ervaring hebben met het inruilen van spullen bij camera winkels (bij een nieuwe aankoop) ?

Normaal ben ik daar absoluut niet van want zelf verkopen levert meer op, wat ik snap want winkels moeten ook ergens hun marge pakken/iets verdienen. Ik heb nu een aantal spullen al een aardige tijd te koop staan maar er is echt amper animo voor dus óf voor een sch**t prijs te koop zetten of kijken of een winkel interesse heeft lijkt me ?

Ben gewoon benieuwd naar ervaringen hiermee ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Je kunt de winkels gewoon een mailtje sturen voor een indicatie, dan weet je of het de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@sapphire 't Hangt er natuurlijk heel erg van af, wat voor een spullen het zijn, en waar je ze te koop aan biedt...

Maar ik merk het zelf ook. Zet de spullen op mp, hier op tweakers, op ebay, op fotoapparatuur en dan hoor je maanden helemaal niks. En ineens heeft er iemand interesse. :?

Meestal wil een winkel wel iets innemen, mits jij iets redelijk prijzigs koopt. O-)
En de 2de hands verkoopprijzen van de grote fotowinkels vind ik zelf ook nogal fors. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ze in bepaalde mate verplicht zijn garantie te geven.
Hetgeen bij particuliere verkoop in de praktijk niet het geval is...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@sapphire Soms is het een kwestie van vraag en aanbod. Ik koop/verkoop regelmatig 2de hands objectieven tussen de 66 en 70% van de nieuwwaarde.

Op dat gebied gun ik die kamera winkels echt niets. Marktplaats staat dan ook vol met belachelijke tweedehands prijzen en ik vraag me ook werkelijk af wie er zo dom is om bij hun iets tweedehands te kopen als ik het voor 200-300 goedkoper bij iemand anders kan afnemen.

Ze kopen het tegen bodemprijzen in en vragen vervolgens 80-90% van de nieuwwaarde. Ik gun iemand best 100,- voor de moeite en het risico maar daar blijft het dan ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Universal Creations schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:34:
Je kunt de winkels gewoon een mailtje sturen voor een indicatie, dan weet je of het de moeite waard is.
Uiteraard van het weekend een aantal mailtjes de deur uitgedaan :)

@ehtweak Jazeker ! Standaard op MP maar dat is vaak een drama, afgelopen weekend weer iemand die gewoon niet komt opdagen of belachelijke mailtjes (zga. nieuw product met 23 maanden garantie en dan 20% van de prijs bieden 8)7 ) en uiteraard V&A. Fotoapparatuur.nl heb ik nog nooit wat verkocht in al die jaren dus daar ben ik mee gestopt.

@Unidentified Ligt er erg aan wat je verkoopt. Mijn Canon L lenzen heb ik echt staan te kijken hoe snel ik die voor een nette prijs verkocht had maar mijn Sigma ART lens daarentegen was een drama, blijkbaar keldert de restwaarde van die dingen heel veel sneller!
L lenzen die ik zelf 2ehands gekocht heb na jaren gebruik soms met winst of tegen dezelfde prijs verkocht :+

Maargoed afgelopen jaren echt wel heel veel ge- en verkocht maar nu echt een aantal spullen waar gewoon zga. amper reactie op lijkt te komen.
Zo heb ik een lens die ik al zeker 6x te koop heb aangeboden en kreeg een reactie van een medetweaker dat mijn vraagprijs echt belachelijk laag was voor die lens. Maarja ondertussen wil zelfs niemand hem voor die prijs :+

Edit: tijdens het typen de eerste reactie van een winkel, laten we het er op houden dat ik voor de prijs die ze er voor willen geven nog heel veel kan zakken op MP en dan er nog meer voor krijg :+

[ Voor 14% gewijzigd door sapphire op 16-04-2018 10:25 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Unidentified schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:50:
@sapphire Soms is het een kwestie van vraag en aanbod. Ik koop/verkoop regelmatig 2de hands objectieven tussen de 66 en 70% van de nieuwwaarde.

Op dat gebied gun ik die kamera winkels echt niets. Marktplaats staat dan ook vol met belachelijke tweedehands prijzen en ik vraag me ook werkelijk af wie er zo dom is om bij hun iets tweedehands te kopen als ik het voor 200-300 goedkoper bij iemand anders kan afnemen.

Ze kopen het tegen bodemprijzen in en vragen vervolgens 80-90% van de nieuwwaarde. Ik gun iemand best 100,- voor de moeite en het risico maar daar blijft het dan ook bij.
Je kunt natuurlijk ook overdrijven, daarnaast biedt een winkel garantie en is ie nagekeken. Die zekerheid is voor veel mensen ook best wat waard. Ik koop en verkoop tweedehands ook niets in winkel, maar voor velen is het wel een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
sapphire schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:30:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het inruilen van spullen bij camera winkels (bij een nieuwe aankoop) ?

Normaal ben ik daar absoluut niet van want zelf verkopen levert meer op, wat ik snap want winkels moeten ook ergens hun marge pakken/iets verdienen. Ik heb nu een aantal spullen al een aardige tijd te koop staan maar er is echt amper animo voor dus óf voor een sch**t prijs te koop zetten of kijken of een winkel interesse heeft lijkt me ?

Ben gewoon benieuwd naar ervaringen hiermee ?
Ik heb wel eens wat goedkopere objectieven voor een goede prijs ingeruild bij een nieuwe aankoop, maar mijn ervaring is dat het prijsverschil oploopt naarmate de spullen duurder worden. (omdat een substantieel deel van de tweedehandsprijs vermoedelijk uit de marge van het nieuwe product wordt gehaald, het inruilen helpt dan dus vooral bij het onderhandelen over de prijs). De locale winkel met een redelijke hoeveelheid tweedehandsspul heeft me bij duurdere items altijd aangeraden de boel zelf te verkopen, en als ik elders bij winkels prijsindicaties voor die spullen vroeg, lagen die altijd aanzienlijk onder de prijs die ik uiteindelijk bij particuliere verkoop bereikte (ook als het soms wat langer duurde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou alle offerte's zijn binnen, zal geen namen noemen maar de topper voor dit hagelnieuwe objectief is een inruil van €196 maar verder zit alles zo'n beetje rond de €150.

Dus stel.....je koopt een objectief voor €375~400 en ruilt hem een maand later in dan is deze opeens €150~196 waard :+

We lachen hard en gaan weer verder ....

Nooit gedacht dit te zeggen maar ben zowaar weer eens blij met MP want met wat geluk is hij morgen verkocht :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
software update:

PTGui Version 10.0.18 (17 April 2018)
https://www.ptgui.com/versionhistory.html
  • Added sensor size data for many new cameras
  • Fixed: PTGui would use APS-C sensor size for images from the Canon 6DmkII (it should be full frame)
  • Fixed: macOS 10.12 and later would insert tabs below the toolbar, showing just the window title. These have been removed.
  • Added a link to our Privacy Statement in the License Agreement window and the About window.
  • The End User License Agreements (EULA) for PTGui 10 and PTGui 11 have been combined, PTGui 10.0.18 is released under the updated EULA.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Weer wat nieuwe versies van ExifTool, sinds de vorige update melding.

RSS feed: http://owl.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/rss.xml
Apr. 19, 2018 - Version 10.94
•Added read/write support for Canon CRM files
•Added a new Sony LensType (thanks Jos Roost)
•Added a new CanonModelID
•Decode a new Samsung tag (thanks LibRaw)
•Fixed AIColorModel conversion

Apr. 13, 2018 - Version 10.93
•Added a new Canon Quality value (thanks Norbert Wasser)
•Added a new Pentax Quality value (thanks LibRaw)
•Decode some new Sony ARW tags (thanks Jos Roost)
•Decode some AI-specific tags from PDF and PostScript files
•Decode a new QuickTime tag
•Enhanced -geotag option to support NMEA from GLONASS and other systems
•Fixed bug decoding seconds of ZIP file timestamps (thanks Lars Wallenborn)

Apr. 19, 2018 - Version 10.92
•Decode GPS from videos of more camera models
•Tolerate white space before header in PDF files

Apr. 9, 2018 - Version 10.91
•Added read/write support for MacOS FileCreateDate (writing this is the same as MDItemFSCreationDate, but reading uses a different mechanism which doesn't have the delayed-update issue of MDItemFSCreationDate)
•Added ability to write MacOS MDItemUserTags (requires "tag" utility)
•Decode a new Sony tag (thanks LibRaw)
•Properly un-escape quotes in extracted MacOS MDItem values
•Fixed another subtle order-of-operations anomaly
•API Changes: ◦Enhanced GetValue() to accept a tag name with group prefix(es)

Apr. 5, 2018 - Version 10.90
•Improved decoding of Sony PictureProfile (thanks Jos Roost)
•Fixed problem introduced in 10.61 with order of command-line operations when mixing copied values with assigned values

Apr. 2, 2018 - Version 10.89
•Added ability to rotate MP4/MOV videos by writing Rotation angle
•Added two new Sony PictureProfile values (thanks Albert Shan)
•Decode more Nikon tags
•Updated some values of the QuickTime MediaType tag

Mar. 27, 2018 - Version 10.88
•Added example config file (dji.config) to generate Composite GPS and other tags from Text metadata embedded in DJI drone videos
•Added a new PentaxModelID
•Documented new advanced-formatting "@" feature which has existed since version 10.53 but not fully functional until 10.87
•Decode a new Sony tag (thanks LibRaw)
•User-defined Composite tags now show up in the -list output
•Improved speed for generating Composite SubDoc tags with -ee option
•Fixed problem creating writable UserDefined Composite tags
•Fixed an incorrect PRISM tag name

Mar. 20, 2018 - Version 10.87
•Added a new FujiFilm ShutterType value (thanks Albert Shan)
•Decode more timed metadata from CR3 images
•Decode Samsung DualShot depth map
•Decode a new Canon tag
•Improved decoding of some Canon color information (thanks LibRaw)
•Fixed print conversion of ID3v2 Genre values with multiple genres

Mar. 15, 2018 - Version 10.86
•Decode timed GPS and accelerometer data from BikeBro AVI videos
•Decode a new Sony tag and add a new value to another tag (thanks Jos Roost)
•Decode GPSAltitude from some videos with the -ee option
•Decode some new tags from Kodak PixPro 4KVR360 JPEG images and MP4 videos
•Decode GPS information from CR3 images
•Fixed unnecessary warnings when Validate option used on CR3 images

Mar. 14, 2018 - Version 10.85
•Decode GPSTrack from MOV videos of more dashcam models
•Decode a few new CanonVRD tags for DPP 4.8.20
•Decode a new Sony tag (thanks Jos Roost)
•Decode a few more Canon tags (thanks LibRaw)
•Improved processing speed when using the -ee option on some video files
•Fixed incorrect names for a couple of CanonVRD HSL tags
•Fixed problem where UTF-8 validation missed some invalid sequences
•Fixed bug introduced in 10.84 with GPSPosition when -n option is used

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2018 18:23 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sapphire schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:34:
Nou alle offerte's zijn binnen, zal geen namen noemen maar de topper voor dit hagelnieuwe objectief is een inruil van €196 maar verder zit alles zo'n beetje rond de €150.

Dus stel.....je koopt een objectief voor €375~400 en ruilt hem een maand later in dan is deze opeens €150~196 waard :+

We lachen hard en gaan weer verder ....

Nooit gedacht dit te zeggen maar ben zowaar weer eens blij met MP want met wat geluk is hij morgen verkocht :)
Ik heb toevallig hele goede contacten bij mijn lokale shop, dus ik wil nog wel eens wat inruilen (door de hele nette prijs), maar gemiddeld gezien loont het enorm om zelf te verkopen op marktplaats. Je verdient in een paar uurtjes zo een paar honderd euro extra...dat is toch voor nagenoeg iedereen de moeite waard denk ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
De alternatieven voor PS/LR komen steeds dichterbij. :)

https://www.dpreview.com/...t-support-new-ui-and-more

https://www.gimp.org/news/2018/04/27/gimp-2-10-0-released/

The long-awaited GIMP 2.10.0 is finally here! This is a huge release, which contains the result of 6 long years of work (GIMP 2.8 was released almost exactly 6 years ago!) by a small but dedicated core of contributors.

Zelfs met HiDPI support en GPU gebruik.
GPU-side processing is still optional, but available for systems with stable OpenCL drivers.

[ Voor 34% gewijzigd door ehtweak op 30-04-2018 21:36 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Deze vond ik ook wel grappig:
[Vimeo: https://vimeo.com/208269303]
een fotograaf die z'n modellen weer eens op een andere manier in beeld brengt. 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41
Niet iets wat ik zonder (veiligheids)bril zou willen doen. Een beetje zand wat lostrilt in zo'n bladblazer en met die snelheid in je oog vliegt lijkt me vrij onprettig.

Wel leuke resultaten zo aan het filmpje te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door citruspers op 01-05-2018 15:37 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vandaag voor het eerst wat gehuurd bij Budgetcam aangezien Kamera Express en Calumet de artikelen niet hadden in Amsterdam.

De prijzen zijn zeer aantrekkelijk en qua service ging het super snel. Verder nog iemand ervaringen met deze toko? Ze staan niet tussen de tweakers shopreviews Waarom staat deze rubriek eigenlijk niet onder Reviews :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 11:03
ja, dat ik niet zo snel weer daar wat ga huren.

Had als begintijd 9:00 gedaan, en ook bevestiging gehad.
Kom je daar om hem op te halen, krijg je te horen "je bend wel erg vroeg?"

Hadden ze de reservering aangepast, dat het om 11:00 inging zonder dat te melden aan mij.
Dat hadden ze gedaan omdat, hij verhuurd was tot 10:00.

Ik had een sony a7rIII gehuurd om te kijken of hij me zal bevallen, en daarna misschien te kopen.
Komen ze met de optie we kunnen je een a7s meegeven, waar ik dus niet veel aan had.
En de huurder voor mij was niet te bereiken. dus kon of 2 uur wachten, of de volgende dag hem ophalen vanaf 11:00.

Dus ik ga niet zo snel meer wat huren, bij budgetcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:33:

The long-awaited GIMP 2.10.0 is finally here! This is a huge release, which contains the result of 6 long years of work (GIMP 2.8 was released almost exactly 6 years ago!) by a small but dedicated core of contributors.

GPU-side processing is still optional, but available for systems with stable OpenCL drivers.
Die alternatieven zijn er al lang toch? Ik werk prima met C1 en Affinity Photo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Verwijderd
Jouw 'alternatieven' zijn ten eerste payware versus de 0-euro versie van GIMP.
Ten tweede is C1 in basis een RAW converter. (en best wel prijzig vind ik)
En ook daar zijn meerdere 0-euro alternatieven voor... ;)

Maar toegegeven, het blijft lastig om appels met peren en zelfs verschillende appelsoorten en perensoorten onderling te vergelijken. :|

Ik weet 't, ik weet 't... Ik worstel er zelf ook al jaren mee...
Heb tot nu toe geen betere/simpelere RAW converter kunnen vinden dan ViewNX-i voor m'n Nikon NEF files. Al komt RawTherapee aardig in de buurt (maar die bevat nog wat vervelende bugs)
Zelfs afgelopen week is nog naar voren gekomen dat de D800(E) White Point Levels verkeerd afgehandeld worden door RT, nadat ik wat RAW Colorchecker Passport testfiles had opgestuurd.
https://github.com/Beep6581/RawTherapee/issues/4524

En het wegschrijven van GPS en IPTC metadata ontbreekt bij het saven van TIFF files.
https://github.com/Beep6581/RawTherapee/issues/4464
(nadat ik e.e.a. getest had voor de heren ontwikkelaars)

Ik werk nog steeds met ViewNX-i als m'n favoriete RAW converter. En PS CC 2018 (gelukkig goedkoop dankzij een surfspot licentie) als favoriete PP tool.
Daarnaast nog een aantal andere tools/utilities voor fotografisch gebeuren (PTGui Pro, IrfanView, ExifTool, e.d.)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat C1 en Affinity Photo de enige alternatieven zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ehtweak schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:33:

Werd tijd. Ik vond gimp al enkele jaren niet mee komen met de rest.het was hoog nodig tijd voor een upgrade.

Laaste serieuze ontwikkeling van gimp die ik mij kan herinneren was single dock modus.
}:O

ora et labora

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
digiKam 5.9.0 is released.

https://www.digikam.org/n...9.0_release_announcement/

Improvements and Fixes

Many small fixes has been commited over XMP sidecar support in this release but the most important works will be tested with next main release has these requires regression tests. Mysql support has also recieve fixes about database schema migration which can introduce errors while converting old database files generated with digiKam 4.x.

Face Management have been also fixed with some special workflow cases, but lead works still in pending queue for this summer especially to introduce the new recognition algorithms. We also apply some small fixes about group and ungroup operations done by end users in icon-view while cataloging items.

As always, you can look at the list of 45 resolved issues for detailed information.

digiKam 5.9.0 Software collection source code tarball, Linux 32/64 bits AppImage bundles, MacOS package, and Windows 32/64 bits installers can be downloaded from this repository.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

PatrickV schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:08:
ja, dat ik niet zo snel weer daar wat ga huren.

Had als begintijd 9:00 gedaan, en ook bevestiging gehad.
Kom je daar om hem op te halen, krijg je te horen "je bend wel erg vroeg?"

Hadden ze de reservering aangepast, dat het om 11:00 inging zonder dat te melden aan mij.
Dat hadden ze gedaan omdat, hij verhuurd was tot 10:00.

Ik had een sony a7rIII gehuurd om te kijken of hij me zal bevallen, en daarna misschien te kopen.
Komen ze met de optie we kunnen je een a7s meegeven, waar ik dus niet veel aan had.
En de huurder voor mij was niet te bereiken. dus kon of 2 uur wachten, of de volgende dag hem ophalen vanaf 11:00.

Dus ik ga niet zo snel meer wat huren, bij budgetcam.
Dat is inderdaad wel minder. Ik heb vandaag alles weer teruggebracht en inmiddels weer wat dingen in de bestelling staan. (I.v.m. hemelvaartsdag krijg je het nu een dag eerder mee ;) dus dat is een leuke bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:26
Deze vlieger gaat wat mij betreft niet op, En het zal mij dan ook verbazen als de rechter KE in het gelijk stelt.

Wat hield KE tegen om naar een ander bedrijventerrein te verhuizen waar detailhandel wel is toegestaan?
Of anders gezegd: Wat is er zo speciaal aan Zwolle? :+

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
KE had gewoon een bedrijventerrein in Urk moeten kiezen ;) (en nee, ik zeg niet "op" Urk, het is al jaren geen eiland meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Geen detailhandel op industrieterrein snap ik dan weer niet, bouwmarkt is toch ook detailhandel, en die zitten toch echt niet in het centrum.

In Zwolle is KE het alleen wel beetje een rotplek op met het ov te komen.
Heb zelf wel eens moeten lopen van het station naar KE.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:03

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ruzie tussen? Is niet eerder dat KE het niet eens is met beleid van de Gemeente?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Pagina: 1 ... 84 ... 97 Laatste