Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
quote:
AdmiralSnipe schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:15:
[...]

Ha doe maar, jij hebt daar een speciale vintage printer voor meen ik een tijdje terug te hebben gelezen. :+
jup, heeft mij niets gekost dus ff printje opsturen kan er wel vanaf.

Heb trouwens ook een zelf geprinte poster hangen in mijn kamer:

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• M-ThijZ
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:44

M-ThijZ

Riding on Rails

quote:
ehtweak schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:59:
@M-ThijZ : heb zelf vorig jaar een gematteerde glazen plaat (glad aan de ene kant en mat aan de andere zijde) gehaald bij de kringloop; ik was het megabedrag van 50 cent kwijt. :Y
Ditto voor een getinte spiegel (weliswaar bruinig getint en niet zwart), ook bij de kringloop, die was wel een stuk duurder... maar liefst 1 euro! :)

Gebruik ik regelmatig voor productfotografie.
Nice, ik ga vanavond even rondneuzen bij de kringloop.

Mocht het ontbreken in het assortiment, waar zou ik een stuk hoogglans zwart plexiglas in omgeving Enschede kunnen kopen? Ik wil er graag dit weekend mee bezig, dus een webshop is geen optie.
@M-ThijZ er zit toch een Ikea in Hengelo? Wellicht dat die nog ergens een glazen plaat (los) hebben. Soms hebben ze ook restant spullen in een apart hoekje liggen.
En menige stad heeft meerdere kringloop toko's...

Ik zie trouwens op marktplaats een aanbieder van reststukken zwart plexiglas. Idee?

ehtweak wijzigde deze reactie 12-10-2017 10:16 (16%)

Mooie Plaatjes   

• mrc4nl
  • Nu online
Nou de poster is onderweg naar @Ventieldopje

Ik hoop alleen dat ie niet verhuisd is, en dat ik een oud adres heb. -O-

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
quote:
mrc4nl schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:12:
Nou de poster is onderweg naar @Ventieldopje

Ik hoop alleen dat ie niet verhuisd is, en dat ik een oud adres heb. -O-
Ik woon hier al ruim 4 jaar dus dat lijkt me stug en anders komt ie bij m'n ouders terecht :+

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Zeiss Milvus 25mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

Fotografisch gezien, heel bizar licht buiten.
Sahara zand + stofdeeltjes van de bosbranden in Spanje/Portugal in de lucht.
Oranje zon in een grijze lucht:

RedSunSaharaDust by Erik Haak, on Flickr

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
  • Nu online
quote:
ehtweak schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:52:
Fotografisch gezien, heel bizar licht buiten.
Sahara zand + stofdeeltjes van de bosbranden in Spanje/Portugal in de lucht.
Oranje zon in een grijze lucht:
[afbeelding]
RedSunSaharaDust by Erik Haak, on Flickr
Nou je het zegt, ik had die link nog niet gelegd. Hier ook al een hele tijd een soort "avond zon" en een hele aparte lucht

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Zeiss Milvus 25mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

• mrc4nl
  • Nu online
quote:
Ventieldopje schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:32:
[...]

Nou je het zegt, ik had die link nog niet gelegd. Hier ook al een hele tijd een soort "avond zon" en een hele aparte lucht
heb je de poster trouwens ontvangen? :P

• Ventieldopje
  • Nu online
quote:
mrc4nl schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:39:
[...]

heb je de poster trouwens ontvangen? :P
Ik heb nog niet gekeken vandaag, straks eens even kijken ;)

www.maartendeboer.net

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-10 19:52
quote:
Ik zag hem ook, maar was helaas niet in de gelegenheid om er een pakkende foto van te maken. Zo in de middag, zo hoog in de lucht, dan moet je net dat beetje geluk hebben, om er iets bij te fotograferen, zoals jouw meeuw, om er net iets meer dan een soort maanfoto van te maken. De - egaal grijze - lucht zelf hielp ook al niet.
quote:
Toff schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:54:
[...]

... om er iets bij te fotograferen, zoals jouw meeuw, om er net iets meer dan een soort maanfoto van te maken. De - egaal grijze - lucht zelf hielp ook al niet.
Idd, ik had al diverse opnames gemaakt, maar vond ze allemaal een beetje, hoe zal ik het zeggen, saai... :|
En het is natuurlijk ook troosteloos; grijze leegte met een oranje bolletje.
Vervolgens bladerde ik door de opnames heen en zag ik zowaar dat er bij eentje een meeuw voorbij gekomen was; gewoon een lucky shot.
Helaas was dat gevogelte te dichtbij om ook scherp op de plaat staan.

Mooie Plaatjes   

Adobe is weer lekker op de (naams) verwarrende tour zeg... :?

Ik dacht, laat ik eens ff checken of m'n Adobe Photoshop CC 2017 nog actueel is.
Begint 'ie te updaten, prima, maar dan heb ik ineens twee versies Photoshop????. Volgens de Creative Cloud app:

Photoshop CC
en
Photoshop CC 2017

Nog gekker, het update proces is klaar en is Photoshop CC in de Windows taskbar ineens van naam veranderd van Adobe Photoshop CC 2017 naar Adobe Photoshop CC 2018, 8)7
Maar in de Adobe Creative Cloud app, heet het gewoon Photoshop CC (zonder 2017 of 2018).
En bij de Help functie binnen Photoshop CC, heeft 'ie als versie nummer 19.0 release 'About Photoshop'.

Mooie Plaatjes   

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:20
Had het vandaag op twitter voorbij zien komen, maar heb me er verder nog niet in verdiept.

https://www.sonyalpharumo...c-end-standalone-version/

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:07
quote:
Toff schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:54:
[...]

Ik zag hem ook, maar was helaas niet in de gelegenheid om er een pakkende foto van te maken. Zo in de middag, zo hoog in de lucht, dan moet je net dat beetje geluk hebben, om er iets bij te fotograferen, zoals jouw meeuw, om er net iets meer dan een soort maanfoto van te maken. De - egaal grijze - lucht zelf hielp ook al niet.
Heh ja dat ken ik.. fotografisch en qua licht was het opzich niet heel interessant, maar omdat het zo'n aparte situatie was kon ik het ook niet laten om toch een poging te wagen vanuit de trein }:O :

Red sun by René Gesink, on Flickr

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Toff
quote:
Chiron schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:03:
[...]
Heh ja dat ken ik.. fotografisch en qua licht was het opzich niet heel interessant, maar omdat het zo'n aparte situatie was kon ik het ook niet laten om toch een poging te wagen vanuit de trein }:O :
Rond 18:00 uur is het al bijna een normale ondergaande zon (sunset ongeveer 18:45 uur) en dan is de grijze lucht niet echt een plus. Verder is nooit geschoten natuurlijk altijd mis, dus een duimpje voor je poging. :*)

• Chiron
Thanks! Hij stond al vrij laag inderdaad, kon ik helaas ook verder weinig aan veranderen. Kon wel zo meer omgeving meepakken. Die lucht was juist zo grijs en grauw de hele dag vanwege die rook en stof, het was geen bewolking namelijk :) En normaliter wordt ie pas zo rood als ie vlak boven de horizon staat.

Vlak voordat ik de trein in stapte in de stad ook nog een snapshot geschoten trouwens:
Red sun by René Gesink, on Flickr

Het blijft lastig om een goed concept te bedenken om het nog enigzins interessant in beeld te brengen. Had helaas ook niet de tijd om wat leuke hoeken/doorkijkjes te zoeken met gebouwen en objecten, en reflecties zijn al helemaal lastig als er zo weinig licht uit komt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

ff lachu, nou eerder eigenlijk huilen... :X

Kreeg een mailing binnen van een fotoshop uit de Achterhoek (zal verder geen namen noemen). Die leveren altijd best wel leuke spullen voor vriendelijke prijsjes.
Maar in hun hele nieuwsbrief praten ze telkens over FotograVeren. 8)7 Geen idee hoe dat werkt of met wat voor een spullen je foto's kunt Graveren.
Gelukkig maar dat al dat gekras niet echt is... O-)

De getoonde aanbiedingen tonen in ieder geval spullen om te fotograferen... :+

Mooie Plaatjes   

• Toff
@ehtweak Ik moest er gisteren ook om grimlachen inderdaad, maar als je even doorleest, begrijp je waarom: "Met name door het schuren van je camera (tijdens het lopen) tegen een rits kan het display vervelende krassen krijgen." :*)

• koornee
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 22:07
Kijk nou, een soort pricewatch voor cameragear. Checked de tweedehands prijzen, kun je kijken wat je sullen nog waard zijn.
http://bokehmarket.com

Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

• Toff
quote:
koornee schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:11:
Kijk nou, een soort pricewatch voor cameragear. Checked de tweedehands prijzen, kun je kijken wat je sullen nog waard zijn.
http://bokehmarket.com
LOL, altijd al een 1200 mm willen hebben, maar voor zes tientjes kan ik hem niet langer laten liggen: http://bokehmarket.com/pr...n-EF-1200mm-f56L-USM-1993
Voor de meer gangbare spullen wel leuk, als globale indicatie.
Aardig staaltje van jat/knip/plak werk op het grote boze web. :(

Via dit topic: https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157688394193534/
ben ik eens even gaan kijken op bijvoorbeeld:
https://wallhere.com/en/wallpaper/94526
En volgens mij komen dat soort platen me heeeeel bekend voor. >:)

Ik heb al diverse mensen zien klagen dat hun werk ondanks 'All rights reserved' toch op die wallpaper site staat! :-(

En dit is wel heel frappant:
https://flic.kr/p/rqaEet
is toch 1:1 gekopieerd naar:
https://wallhere.com/en/wallpaper/911763

ehtweak wijzigde deze reactie 12-11-2017 23:10 (13%)

Mooie Plaatjes   

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:00

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Dan tag je @adros even zodat hij kan meelezen. Maar ik denk dat je bij sommige sites een enorm lange adem moet hebben willen ze het verwijderen.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

@Tuintje Ik had @adros al een DM gestuurd...
Maar volgens mij is hij niet de enige die schaamteloos gekopieerd is. :-(

Mooie Plaatjes   

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18:14

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

In de license comments beginnen ze al meteen met:
quote:
As Wallhere's content is user-submitted, some of it will inevitably be the work of others. We strive to respect copyright law, so if you own the rights to an image you find on the site, you can contact us at wallhere.com@gmail.com with details to have the relevant images removed. We can also add you to an upload blacklist to prevent this from happening in the future. Alternatively, if you would just like to be credited for your work, you can simply edit the source of a wallpaper. Or request we move uploads to an account you control.
Als dat het eerste wat je van het hart moet, dan voelde je hem dus zelf al aankomen vooraf. Ik denk dat je als bedrijf wel meer behoort te doen om copyright schending te voorkomen dan een opt-out mailtje te kunnen sturen naar ze.

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• Ventieldopje
  • Nu online
Een gmail adres geeft sowieso al weinig hoop. Maar gezien er veel mensen zijn en allemaal makkelijk kunnen aantonen dat ze de volle rechten hebben snap ik niet waarom er geen rechtzaak gestart is? Als iemand een rechtsbijstandsverzekering heeft dan zou ik toch zéker even navragen wat de mogelijkheden zijn en de juiste route is...

We kunnen hier steen en been gaan klagen maar daar zullen ze niks op uit doen.

www.maartendeboer.net

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Ik heb de afgelopen 2 jaar MP en V&A goed in de gaten gehouden, en ik heb het idee dat er veel "Goed weer" fotografen zijn.

Nu het weer wat kouder wordt en sneller donker is, neemt het aanbod namelijk flink toe en kan ik van sommige camera's / lenzen wel een stuk of 10 vinden.

Op zich geen gek idee natuurlijk om richting de lente iets in te slaan, en in de herfst/winter weer te verkopen met niet al te veel afschrijving/verlies ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Adobe has released updates for Photoshop CC for Windows and Macintosh. These updates resolve critical vulnerabilities that could lead to code execution.

https://helpx.adobe.com/s.../photoshop/apsb17-34.html

Voor zowel Photoshop CC 2017 als Photoshop CC 2018. Windows + Mac versies!

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
  • Nu online
quote:
ehtweak schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:16:
Adobe has released updates for Photoshop CC for Windows and Macintosh. These updates resolve critical vulnerabilities that could lead to code execution.

https://helpx.adobe.com/s.../photoshop/apsb17-34.html

Voor zowel Photoshop CC 2017 als Photoshop CC 2018. Windows + Mac versies!
Dit lijkt me best fp waardig. Heb je het nieuws ook (weer) gemeld?

www.maartendeboer.net

quote:
Ventieldopje schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:04:
[...]

Dit lijkt me best fp waardig. Heb je het nieuws ook (weer) gemeld?
Uiteraard... maar ik heb er een hard(softwarematig)hoofd in... :/

Mooie Plaatjes   

• adros
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 01-12-2017
quote:
ehtweak schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:34:
@Tuintje Ik had @adros al een DM gestuurd...
Maar volgens mij is hij niet de enige die schaamteloos gekopieerd is. :-(
thanks voor het melden. Wallpapers kan je over het algemeen niet zo heel veel tegen doen. Ik heb zelfs sommige zaken waarbij wallpapers verkocht worden en zelfs dan is het lastig om ze aan te klagen. Ik heb een agency die al veel zaken voor mij heeft opgelost, maar wallpapers blijft een topic opzich!

Motion graphic & Design freelancer, Photographer, world traveler www.albertdros.com

Wat is er dan lastig aan als ik vragen mag? Ze hebben geen copyright. Dan kan je ze toch aanklagen? OK, dat kost tijd en geld, maar doet die agency dat niet voor je?

Fujifilm X-T2 || 50mm f/2 || 23mm f/2

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Onderstaand vond ik in de consumentengids, blijkbaar doen de fotoboeren soms ook gewoon aan de datamining. 8)7

https://www.consumentenbo...pp-verzamelt-onnodig-data

Gonadan wijzigde deze reactie 23-11-2017 14:02 (28%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Ventieldopje
  • Nu online
quote:
adros schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 02:18:
[...]

thanks voor het melden. Wallpapers kan je over het algemeen niet zo heel veel tegen doen. Ik heb zelfs sommige zaken waarbij wallpapers verkocht worden en zelfs dan is het lastig om ze aan te klagen. Ik heb een agency die al veel zaken voor mij heeft opgelost, maar wallpapers blijft een topic opzich!
Het gebruik van een foto (als in wallaper of fysieke afdruk) maakt toch niet uit? Wat ze doen is gewoon bij wet verboden en die zaak zal je dan ook hands down winnen. Zo niet dan is er wel iets goed mis :X

www.maartendeboer.net

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 07:59
quote:
De smaak van winst is pas verteerbaar als de straf ook uitgevoerd is. Dat laatste lijkt me de échte uitdaging :Y .

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Zijn de Dell Ultrasharp panelen aan te raden voor beeldbewerking? Bijvoorbeeld de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart

Ik doe nu de meeste nabewerking op mijn MacBook Pro scherm, maar wil er wel een groter scherm bij naast hebben. Budget voor een Eizo heb ik niet, gezien het puur hobbymatig is. Resolutie van 2560x1440 vind ik prettig, hoeft niet meer, maar lager wil ik ook niet gaan.

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

quote:
M-ThijZ schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:57:
Zijn de Dell Ultrasharp panelen aan te raden voor beeldbewerking? Bijvoorbeeld de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart

Ik doe nu de meeste nabewerking op mijn MacBook Pro scherm, maar wil er wel een groter scherm bij naast hebben. Budget voor een Eizo heb ik niet, gezien het puur hobbymatig is. Resolutie van 2560x1440 vind ik prettig, hoeft niet meer, maar lager wil ik ook niet gaan.
Daarover wordt op het forum best wel veel geschreven. O.a. in de monitor fora wel, in het kort: Ja zijn heel geschikt en populair ervoor.

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:22

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Ken de Dell niet. Kan daar weinig overzeggen, maar al eens gekeken naar de BenQ sw2700pt. Voor foto bewerking prima scherm. De zonnekap die erbij zit is erg prettig als je bezig bent met een bewerking.

Prijs van scherm valt ook wel mee. En als je een ambassadeur vraag om code dan krijg je deze vaak wel. Schelt je dan weer paar centen. ;-)

-_- Mijn plekje op het web -_- Workshops fotografie -_-

Ja, de Dell Ultrasharps zijn vrijwel allemaal prima geschikt voor beeldbewerking.
In het Dell topic: [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 21 is daar heel veel info over te vinden.
Ook hier de nodige info: http://www.tftcentral.co.uk/

Gebruik zelf al een aantal jaren 2 x Dell U2711's en dat bevalt prima. :)

Vergeet je niet een kalibratietool? Want dan kun je nog zo'n fraai beeldscherm hebben, zonder correcte kalibratie zit je wellicht naar de verkeerde kleurtjes te kijken. ;)

Mooie Plaatjes   

quote:
Superdaantje schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:05:
Ken de Dell niet. Kan daar weinig overzeggen, maar al eens gekeken naar de BenQ sw2700pt. Voor foto bewerking prima scherm. De zonnekap die erbij zit is erg prettig als je bezig bent met een bewerking.

Prijs van scherm valt ook wel mee. En als je een ambassadeur vraag om code dan krijg je deze vaak wel. Schelt je dan weer paar centen. ;-)
SW2700PT is een uitstekend scherm en biedt zelfs 99% AdobeRGB dekking. Dus als je wat meer budget hebt, krijg je ook echt wat meer. Vind het een zeer prettig scherm om naar te kijken.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Ventieldopje
  • Nu online
Bij BenQ is het allleen erg de vraag hoe lang ze mee gaan. Bij Dell ook wel maar een stuk minder.

www.maartendeboer.net

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

De door jullie genoemde alternatieven hebben wel een groter kleurbereik dan de monitor die ik noemde.

Ik heb nu de pricewatch: Dell Ultrasharp U2518D Zwart op het oog, lijkt mij voor ¤329 een aantrekkelijke prijs.

De pricewatch: BenQ SW2700PT Zwart is met ¤699,- meer dan twee keer zo duur!

Hoe bepaal of ik een wide-gamut (Adobe RGB) scherm echt nodig heb?

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:00
Ik ga met deze opmerking misschien wat mensen tegen het zere been schoppen, maar mijn monitor voor beeldbewerking staat gewoon op sRGB.
Ik print mijn foto's niet maar plaats ze eigenlijk alleen online. Waarom zou je dan in AdobeRGB editen, waarna je vervolgens toch in sRGB exporteert?

I'm a photographer, not a terrorist

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
citruspers schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:19:
Ik ga met deze opmerking misschien wat mensen tegen het zere been schoppen, maar mijn monitor voor beeldbewerking staat gewoon op sRGB.
Ik print mijn foto's niet maar plaats ze eigenlijk alleen online. Waarom zou je dan in AdobeRGB editen, waarna je vervolgens toch in sRGB exporteert?
Mij lijkt dat die keuze prima te verdedigen is hoor. Ik bekijk mijn foto's meestal wel in AdobeRGB (waarom zou ik dat niet doen), en als ik afdrukken ga voorbereiden laat ik dat zo en softproof ik. Hetzelfde wordt het uiteraard nooit. Als ik foto's naar iemand wil sturen/op het web wil zetten zet ik meestal blind naar sRGB om.

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

En als je een paar keer per jaar een afdruk bij Profotonet of Xpozer wilt laten maken?

Kun je dan bewerken op een sRGB monitor en aanleveren in adobeRGB?

Het inderdaad 99% web, om voor die ene afdruk een 2x zo dure monitor te kopen vind ik wat ver gaan.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik vind het trouwens een beetje jammer dat de meeste software (behalve photoshop) eigenlijk geen ondersteuning heeft voor 10 in plaats van 8-bit/kanaal weergave, vooral voor de monochromatischere afbeeldingen.

• mrc4nl
  • Nu online
quote:
M-ThijZ schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:39:
Het inderdaad 99% web, om voor die ene afdruk een 2x zo dure monitor te kopen vind ik wat ver gaan.
En ik meende dat printers in het algemeen al een krappe kleurruimte hadden en al moeite hebben volledig sRGB te halen, zodat ze met perceptual of saturation intent de kleuren moeten verschuiven.

dus tja, kan je nog zo leuke monitor hebben die leuke kleurtjes kan weergeven, je hebt zelfs met printen niet veel aan. Beter goed gekalibreerd dan goede dekking :P

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:12

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Die discussies zag je vroeger veel meer hier. (opa verteld :7 )

Dat iedereen een set afkraakte omdat de poster zijn foto's op aRGB plaatste terwijl meerendeel dat niet op hun webbrowser konden bekijken. Of dat ze wel gekalibreerd hadden maar dan voor hun printer.

Maar aangezien er bijna geen foto's meer worden geplaatst hier (en ik ben daar ook schuldig aan O-) ) valt het niet meer zo op.

Als je af en toe print voor "Opa en Oma op de schouw". Is een Ultrasharp meer dan prima.

Meerendeel van de foto's zijn tegenwoordig toch te zien op telefoonschermpjes.

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:00
quote:
Barrycade schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:43:

Dat iedereen een set afkraakte omdat de poster zijn foto's op aRGB plaatste terwijl meerendeel dat niet op hun webbrowser konden bekijken.
Dat is dan ook gewoon een slecht idee. Zelfs als iemand al een AdobeRGB scherm heeft, met een AdobeRGB kleurprofiel, dan nog hadden de meeste browsers geen of slechte ondersteuning om kleurprofielen in afbeeldingen te honoreren...

Dat vond ik nog het meest vervelende, de foto's die ik in sRGB uploadde op het web zagen er vervolgens op mijn AdobeRGB scherm in de browser bagger uit, omdat die het kleurprofiel niet snapte. 8)7

I'm a photographer, not a terrorist

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Nog wel een praktische vraag. Als ik een RAW-file bewerk op een sRGB monitor en dit bestand wil laten afdrukken bij een professionele printshop zoals Profotonet met ondersteuning voor Adobe RGB.

Doe ik er dan verstandig aan om bij export vanuit Lightroom er een Adobe RGB-kleurprofiel aan te hangen?

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Sla nu je slag ;) De Godox AD200 is nu afgeprijsd van 313 naar 292.

Wees er snel bij want ze gaan hard ;) https://www.amazon.de/God...321&sr=1-1&keywords=ad200

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

quote:
M-ThijZ schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:28:
Nog wel een praktische vraag. Als ik een RAW-file bewerk op een sRGB monitor en dit bestand wil laten afdrukken bij een professionele printshop zoals Profotonet met ondersteuning voor Adobe RGB.

Doe ik er dan verstandig aan om bij export vanuit Lightroom er een Adobe RGB-kleurprofiel aan te hangen?
Leeswerk voor je: https://www.profotonet.nl/blog/foto-s-te-donker/item327

• Toff
Altijd leuk om (jezelf) cadeau te doen: KAMERA EXPRESS EF 24-105mm F/4.0L USM Drinkbeker met Drinklip voor een tientje. Als je verder niks nodig hebt, komen er nog 4 euro verzendkosten bij. Prima surprise!

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19:11
Doen we dit jaar weer een best of thread? Dus wat volgens jezelf je beste foto's van dit jaar waren?

• Egocentrix
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09:26

Egocentrix

Parttime zeurkous

Klinkt als een plan. Al heb ik me dit jaar toch een bult troep geproduceerd, de truc is geloof ik dat je dat niet laat merken O-)

Egocentrix wijzigde deze reactie 08-12-2017 22:56 (26%)

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Een update van ExifTool:

https://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/

History:
https://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/history.html

Dec. 5, 2017 - Version 10.68
•Added ability to set tag values and API options to an empty string using "^=" on the command line
•Added a new Sony LensType (thanks Jos Roost)
•Added a new Nikon LensID
•Decode more tags from some newer Leica models
•Decode a new Apple tag
•Fixed indeterminate order of extracted XMP structures

Nov. 16, 2017 - Version 10.67
•Fixed problem introduced in 10.66 with -execute not returning the command number in the "{ready}" message when -stay_open was used
•API Changes: ◦Added TimeZone option

Mooie Plaatjes   

He, meneer Dros staat in de top 15 van Flickr!
Gefeliciteerd. *O*

https://blog.flickr.net/2...017-from-around-the-world

“Mi Fuego“ by Albert Dros

Toch een kritische kanttekening bij dit soort populariteitsrondjes. Het is wel allemaal erg (over)processed werk. En/of geforceerde situaties. :| En dan bedoel ik niet specifiek het werk van Albert Dros.

Tja, maar blijkbaar is dat de 'smaak' van de massa. O-)
Als ik zie hoe soms van die horror-getonemapped pseudo-HDR halo-overgesatureerde efteling-like plaatjes duizenden likes krijgen, dan moet ik ernstig mijn hoofd :N

Mooie Plaatjes   

• Gonadan
  • Niet online
Tja, Samsung is niet voor niets een populair merk. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Maar die top 25 is toch prima?

Zitten er een paar tussen die flink zijn nabewerkt. Maar ik zou ze allemaal graag gemaakt hebben.

Deze van Albert is trouwens 1 die volgens mij wat minder bewerkt is dan zijn andere foto's.

Ik heb liever een goed nabewerkte foto dat de platte contrastloze RAW output.

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:26

sys64738

Press play on tape

Congrats Albert. Leuk om er tussen te staan. Staan echt hele mooie platen tussen en maar een paar die compleet kapot geproccesed zijn. Koen Jacobs staat er (terecht) ook tussen. Die maakt altijd zulke mooie platen.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

quote:
Gonadan schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:28:
Tja, Samsung is niet voor niets een populair merk. :P
Que? Ik heb geen Samsung, dus ik begrijp 'm niet? :?

Mooie Plaatjes   

• MattiB
quote:
Barrycade schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:58:

Zitten er een paar tussen die flink zijn nabewerkt. Maar ik zou ze allemaal graag gemaakt hebben.

Deze van Albert is trouwens 1 die volgens mij wat minder bewerkt is dan zijn andere foto's.

Eensch :)

Prachtige foto's stuk voor stuk. De enige die wat mij betreft te bewerkt overkomt is die van Mont Saint Michel. Gelijk ook wel de minste foto van het stel.

• Gonadan
  • Niet online
quote:
Barrycade schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:58:

Eens, het zijn wel een boel gave foto's. Ik word niet van allemaal even enthousiast, maar dat is gewoon een kwestie van smaak. Bij sommigen hadden ze wel met de tengels van die verzadiging af mogen blijven, maar ja, dat is inderdaad wel wat het publiek aanspreekt tegenwoordig.

Maar zeg jij nu dat de pure foto eigenlijk nooit mooi is? Als je RAW altijd plat en contrastloos is, heb je dan niet gewoon gammele gear? :?
quote:
ehtweak schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:32:
Que? Ik heb geen Samsung, dus ik begrijp 'm niet? :?
Samsung staat er om bekend altijd erg knallende kleuren te hebben. Of het nu om een mobiel of TV gaat, de verzadiging is standaard erg hoog. Daarom zie je dat een goed neutraal afgesteld scherm door Jan met de Pet vaak minder mooi wordt gevonden dan een Samsung met bijgeleverde lasbril die ernaast staat. ;)

Gonadan wijzigde deze reactie 10-12-2017 13:25 (22%)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:56
quote:
Gonadan schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:23:
[...]

Maar zeg jij nu dat de pure foto eigenlijk nooit mooi is? Als je RAW altijd plat en contrastloos is, heb je dan niet gewoon gammele gear? :?
Volgens mij chargeer je wat hij zegt. Wat Barrycade zegt lees ik als: nabewerking maakt het altijd beter. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Ik heb vaak zat foto's gehad die ik direct uit de camera prima vond, maar er valt altijd wel iets te winnen. Soms een beetje, soms heel veel.

The devil is in the details.

• Gonadan
  • Niet online
quote:
Hahn schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:26:
Volgens mij chargeer je wat hij zegt. Wat Barrycade zegt lees ik als: nabewerking maakt het altijd beter. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Als je bedoelt : goede nabewerking maakt het altijd beter, dan ben ik het wel met je eens, al is het lang niet altijd noodzakelijk. Maar hij noemt een RAW plat en contrastloos, wat suggereert dat hij die per definitie niet mooi vindt.
Maar om onduidelijkheid te voorkomen kan je dus lezen dat ik hem vraag wat hij bedoelt. :>

Gonadan wijzigde deze reactie 10-12-2017 13:31 (3%)

• Ventieldopje
  • Nu online
RAW is niet eens een afbeelding jongens :Y)

www.maartendeboer.net

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Voor de fotograferende Tweakerds maar even een crosspostje, want wellicht wel aardig om even wat mee te stoeien. :)

CaptJackSparrow in "Google Play & Androidapps - Deel 18"

Wel aardige 360 graden panorama maker en viewer die bij viewen ook draait met het draaien van je toestel.

Google Play: DMD Panorama Pro

Van ¤3,39 nu gratis.

Wil meteen allemaal on-line zaken doen maar dat is niet nodig voor het maken van lokale panorama's en ik blokkeer het dan ook met mijn firewall. Werkt verder goed bij mij.

Ze hebben ook een nieuwe VR app waarmee je het beeld ook verticaal 360 graden kunt uitbreiden met een fisheye voorzetlensje dat ze zelf verkopen, maar niets weerhoudt je evt. een in een Chinese webshop gekocht lensje te gebruiken en daar wat mee te experimenteren. ;)

Google Play: theVRkit

Wil alleen wat irritant niet werken zonder locatiepermissie en zonder bluetooth aan welke laatste ze blijkbaar gebruiken voor een optioneel automatisch rotatiemechanisme dat ze ook verkopen. Beide zijn niet echt nodig voor de werking van de app en horen dan ook niet afgedwongen te worden naar mijn mening.
quote:
MattiB schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:05:
Doen we dit jaar weer een best of thread? Dus wat volgens jezelf je beste foto's van dit jaar waren?
Goed plan. Ik zou zeggen, start een topic ;)

Fujifilm X-T2 || 50mm f/2 || 23mm f/2

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

quote:
Gonadan schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:30:
[...]

Als je bedoelt : goede nabewerking maakt het altijd beter, dan ben ik het wel met je eens, al is het lang niet altijd noodzakelijk. Maar hij noemt een RAW plat en contrastloos, wat suggereert dat hij die per definitie niet mooi vindt.
Maar om onduidelijkheid te voorkomen kan je dus lezen dat ik hem vraag wat hij bedoelt. :>
Pfff wat is er weer een nuance nodig ;) ; veel zo niet alle van de foto's die in die top 25gepost zijn. Zullen niet zo uit de camera gekomen zijn.

Als ik RAW's uit mijn D7000 trek zijn ze vlakker dan als ik de JPGs bekijk. Wellicht is dat bij een 70D minder maar RAW's hebben bij mij altijd wat bewerking nodig.

Omdat ik toch niet zo professioneel bezig ben zet ik m tegenwoordig maar op JPG scheelt me een boel nabewerking.

• Ventieldopje
  • Nu online
quote:
Barrycade schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:55:
[...]

Pfff wat is er weer een nuance nodig ;) ; veel zo niet alle van de foto's die in die top 25gepost zijn. Zullen niet zo uit de camera gekomen zijn.

Als ik RAW's uit mijn D7000 trek zijn ze vlakker dan als ik de JPGs bekijk. Wellicht is dat bij een 70D minder maar RAW's hebben bij mij altijd wat bewerking nodig.

Omdat ik toch niet zo professioneel bezig ben zet ik m tegenwoordig maar op JPG scheelt me een boel nabewerking.
Nogmaals, een RAW is ook geen foto maar alleen de data om een foto mee op te bouwen. Je moet dus altijd “nabewerken” en dus de data omzetten naar een afbeelding. Hoe dat er standaard uit ziet ligt aan de interpretatie en standaard instellingen van het programma dat je daarvoor gebruikt.

Bij een jpeg is die hele stap al door je camera gedaan.

Logisch gevolg is dus dat je weinig meer kan nabewerken, ook al zou je dit op een later punt wel willen.

www.maartendeboer.net

• Chiron
quote:
Barrycade schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:55:
[...]

RAW's hebben altijd bewerking nodig.
FTFY ;)
quote:
Ik zou hem dan op RAW + JPG zetten persoonlijk, dan kan je er altijd nog wat mee als het net even een tricky situatie is (in slecht licht bijvoorbeeld). Maar als jpg voor jou werkt, waarom niet? Het kan een hoop tijd schelen (of als je ergens bent zonder computer of mogelijkheid om je raws te processen). Niks mis mee :)

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19:27
Wereldberoemd zal ik er wel niet mee worden ;). https://fotolux.nl/pages/foto-cafe

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Ik ben op zoek naar een paar extra (Strip) sofboxen en benieuwd naar wat aanbevelingen.

Heb zelf reeds de Rapix Box XL Octabox van Westcott en aangezien ik erg te spreken ben over het gebruikergemak overweeg ik 2 x de Rapid Box Strip for Studio Lights met optionele grid.

Aangezien ik alleen maar op locatie schiet, wil ik de setup tijd graag zo kort mogelijk houden vandaar dat de Rapid box serie van Westcott ideaal is omdat het een paraplu systeem is.

Het is helaas wel aan de prijzige kant 249 voor de stripbox en 113 voor het grid.

Ik heb afgelopen weekend de Godox 35 x 160 binnen gekregen maar dan merk je wel gelijk het prijs / kwaliteitsverschil.

Suggesties zijn welkom (Met Bowens mount)

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

quote:
Unidentified schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:05:
Ik ben op zoek naar een paar extra (Strip) sofboxen en benieuwd naar wat aanbevelingen.

Heb zelf reeds de Rapix Box XL Octabox van Westcott en aangezien ik erg te spreken ben over het gebruikergemak overweeg ik 2 x de Rapid Box Strip for Studio Lights met optionele grid.

Aangezien ik alleen maar op locatie schiet, wil ik de setup tijd graag zo kort mogelijk houden vandaar dat de Rapid box serie van Westcott ideaal is omdat het een paraplu systeem is.

Het is helaas wel aan de prijzige kant 249 voor de stripbox en 113 voor het grid.

Ik heb afgelopen weekend de Godox 35 x 160 binnen gekregen maar dan merk je wel gelijk het prijs / kwaliteitsverschil.

Suggesties zijn welkom (Met Bowens mount)
Eens, kwaliteitsverschil merk je zeker, westcott is duur maar je ziet het terug. Ik vind de boxen van phottix een mooi compromis (de hexa para serie), met heel aardige kwaliteit voor betaalbare prijs. Het is alleen niet zo quick setup als het spul van westcott, die zijn daarin eigenlijk uniek (tot nu toe)

• Gonadan
  • Niet online
Snelservice van de Hema, staat met koeienletters: "bestel nu, over 30 minuten ophalen".
Klik je overal doorheen kom je bij stiekeme kleinere letters dat het toch eigelijk gewoon twee uur is.
Waar de fuck slaat die 30 minuten dan überhaupt op.

/rant :(

quote:
Nomad schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:02:
[...]

Eens, kwaliteitsverschil merk je zeker, westcott is duur maar je ziet het terug. Ik vind de boxen van phottix een mooi compromis (de hexa para serie), met heel aardige kwaliteit voor betaalbare prijs. Het is alleen niet zo quick setup als het spul van westcott, die zijn daarin eigenlijk uniek (tot nu toe)
Is dat niet gewoon een paraplu softbox? Of is er iets speciaals aan?

Zeiss 21mm f/2.8

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

quote:
Universal Creations schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:58:
[...]

Is dat niet gewoon een paraplu softbox? Of is er iets speciaals aan?
de hexa para? Nee een hoop pennen/stokjes die je er in moet steken, Woutoud heeft hem en ik was wel onder de indruk van de kwaliteit. Ik heb een Linkstar big ass octa en een falcon eyes deep octa...die laatste had ik naast de Phottix in gebruik en die van hem is dan merkbaar mooier gemaakt.

• MattiB
Voor de feestdagen ben ik een paar weken in Nederland. Natuurlijk gaat de camera ook mee.

Iemand nog goeie tips voor locaties voor landschapsfotografie?

Speulderbos staat al op de agenda. Weetniet of de Posbank interessant is rond dit tijd van het jaar?
quote:
Nomad schreef op woensdag 20 december 2017 @ 00:30:
[...]

de hexa para? Nee een hoop pennen/stokjes die je er in moet steken, Woutoud heeft hem en ik was wel onder de indruk van de kwaliteit. Ik heb een Linkstar big ass octa en een falcon eyes deep octa...die laatste had ik naast de Phottix in gebruik en die van hem is dan merkbaar mooier gemaakt.
Ik had het over de Westcott, was een beetje verwarrend van me.

Zeiss 21mm f/2.8

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

quote:
Universal Creations schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:26:
[...]

Ik had het over de Westcott, was een beetje verwarrend van me.
Dat is inderdaad een paraplu systeem, maar voor een paraplu is die wel stevig. En echt snel op te zetten. Het is een populair ding, zeker in Amerika.

Ik heb zelf ook 2 paraplu softboxen en wil echt niets anders. Is alleen geen dure Westcott ;)

Zeiss 21mm f/2.8

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

quote:
Universal Creations schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:03:
Ik heb zelf ook 2 paraplu softboxen en wil echt niets anders. Is alleen geen dure Westcott ;)
Ik heb ook een stuk of wat paraplu boxen, maar de kwaliteit is wisselend...ik ben niet onder de indruk van de mijne in ieder geval :P. De pootjes/stokjes/dingetjes zijn flimsie en na een paar jaar gebruik kan ik in ieder geval 2 boxen eigenlijk afschrijven om de pootjes krom zijn.

Er komt binnenkort in ieder geval een HSS/TTL studioflitser bij en dan kijk ik ook even opnieuw naar boxjes of ik nog iets wil aanvullen qua modfiers.

Hoe bizar?!? WTF 8)7

Ik heb al een poosje deze advertentie online staan:
V&A aangeboden: Manfrotto MVA513WK-1 Sympla Long Lens Support System

zie ik dat iemand op mp, MIJN tekst vrijwel letterlijk gekopieerd heeft en precies hetzelfde aanbiedt:
https://link.marktplaats.nl/m1232610691

Gewoon mijn advertentie tekst gejat! :(

Mooie Plaatjes   

• Egocentrix
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09:26

Egocentrix

Parttime zeurkous

Dat zie ik ook voor het eerst...

Ik zou 'm een mailtje sturen met factuur of vragen jouw naam en telefoonnummer erbij te zetten :P

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Gonadan
  • Niet online
quote:
ehtweak schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:51:
Hoe bizar?!? WTF 8)7

Ik heb al een poosje deze advertentie online staan:
V&A aangeboden: Manfrotto MVA513WK-1 Sympla Long Lens Support System

zie ik dat iemand op mp, MIJN tekst vrijwel letterlijk gekopieerd heeft en precies hetzelfde aanbiedt:
https://link.marktplaats.nl/m1232610691

Gewoon mijn advertentie tekst gejat! :(
Twee zinnen, de rest heb je zelf ook weer gejat. Het is nu ook weer niet een één op één kopie toch? Hij heeft gewoon wat inspiratie opgedaan. ;)

quote:
Gonadan schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:44:
[...]

Twee zinnen, .... Het is nu ook weer niet een één op één kopie toch? Hij heeft gewoon wat inspiratie opgedaan. ;)
'Grappig' is, dat de kopieerder bovendien typefouten gemaakt heeft...
Het product heet ineens "Sympala" i.p.v "Sympla"
En ik heb geen idee wat een "annemelijk bod" zou moeten zijn... ;)

Zelfs pleur&sleur is blijkbaar teveel moeite. >:)

Mooie Plaatjes   

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

quote:
Universal Creations schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:03:
Welke heb je dan?

• Gonadan
  • Niet online
Bestaat er iets als een draagband met elektrische schokken of zo?

Ik blijf toch met enige regelmaat hebben dat ik bij het pakken van de camera de instellingen niet na loop en bij het maken van de eerste foto sta te vloeken omdat het niet op de beoogde standaard staat en wat voor onwijze prutser je dan wel niet bent.
Je zou toch iets denken met ezel en steen en zo. Wellicht dat corrigerende maatregelen dan helpen met conditioneren. :(

quote:
Ik heb een Caruba orb 90, welke meer bedoeld is voor reportageflitsers, maar ook wel voor studioflitsers gebruikt kan worden. En ik heb een Jinbei K90 Octobox.
quote:
Gonadan schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:48:
Bestaat er iets als een draagband met elektrische schokken of zo?

Ik blijf toch met enige regelmaat hebben dat ik bij het pakken van de camera de instellingen niet na loop en bij het maken van de eerste foto sta te vloeken omdat het niet op de beoogde standaard staat en wat voor onwijze prutser je dan wel niet bent.
Je zou toch iets denken met ezel en steen en zo. Wellicht dat corrigerende maatregelen dan helpen met conditioneren. :(
Daar hebben ze een stand voor op je camera uitgevonden: P(ruts) stand :+
Hoef je ook veel minder na te denken ;)

Voordat ik mensen tegen de schenen aanschop: de P-stand is voor veel beginners een prima stand als je geen zin hebt om met de belichting te klooien

Universal Creations wijzigde deze reactie 25-12-2017 16:06 (57%)

Zeiss 21mm f/2.8

• Gonadan
  • Niet online
quote:
Universal Creations schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:03:
Daar hebben ze een stand voor op je camera uitgevonden: P(ruts) stand :+
Hoef je ook veel minder na te denken ;)
Zelfs daarvoor ben ik een te grote prutser. Gisteren had ik hem nog op de zelfontspanner laten staan omdat ik met statief had lopen spelen. Dat je daar te wachten tot het moment geweest is en dan hoor je *klik*. :')
quote:
Voordat ik mensen tegen de schenen aanschop: de P-stand is voor veel beginners een prima stand als je geen zin hebt om met de belichting te klooien
Beter dan die volautomaat (groene camera).

• Ventieldopje
  • Nu online
Vaker schieten, routine opbouwen en altijd goed kijken naar je lichtmeter ;) Na het gebruiken van instellingen als bracketing en zelfontspanner altijd meteen terug zetten.

En dan nog zal het altijd wel eens voor komen :Y)

www.maartendeboer.net

• Gonadan
  • Niet online
Dat is precies het punt denk ik. Belichting kijk ik juist altijd bewust naar, maar de meer secundaire dingen zoals modus of ontspanner moeten gewoon standaard staan. Die staan niet direct in beeld, probleem met discipline denk ik. :P

Normaal gesproken staat hij op Av met S.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:26
Ook een leuke is als de stabilisatie van je lens (al dan niet per ongeluk) uit is gegaan :X

• Fiber
  • Laatst online: 21-10 23:35

Fiber

Beaches are for storming.

Volgens een wijs man ergens op het internet staat die 'P' eigenlijk voor 'Professional'... :)

(En die Canon standen snap ik al helemaal niet. Wat is er mis met gewoon PSAM...? O-) )

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Gonadan
  • Niet online
quote:
Fiber schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:53:
Volgens een wijs man ergens op het internet staat die 'P' eigenlijk voor 'Professional'... :)

(En die Canon standen snap ik al helemaal niet. Wat is er mis met gewoon PSAM...? O-) )
Welke Canon standen?

• Fiber
  • Laatst online: 21-10 23:35

Fiber

Beaches are for storming.

AV, TV...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Gonadan
  • Niet online
@Fiber
Ah je bedoelt dat je als purist de afkortingen slecht kunt hebben? :P

Gonadan wijzigde deze reactie 25-12-2017 19:01 (7%)

Die afkortingen gebruikt Pentax ook ;)

Zeiss 21mm f/2.8

ExifTool by Phil Harvey Dec. 18, 2017 - Version 10.69

•Added "OK" UserParam for use in -if conditions
•Allow writing an empty JPEG Comment
•Check for proper location of Photoshop metadata with -validate or -use mwg
•Exit status now set to 1 if command was aborted due to invalid arguments
•Improved "Not a valid TIFF" error message to be more specific about the file type for TIFF-based formats
•Fixed problem parsing Honeywell PTNTHPR NMEA sentences from some GPS devices

https://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/history.html

downloads:
https://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/

Mooie Plaatjes   

Toch jammer dat Nederland een vlak land is. Bij gebrek aan diepe dalen en hoge(re) uitkijkpunten, zie je dit niet:

Het fenomeen op zich heb ik zelf ook regelmatig gezien in de Alpen. Maar wanneer iemand de moeite neemt om het zo fraai in beeld te brengen! d:)b

ehtweak wijzigde deze reactie 01-01-2018 10:17 (10%)

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 82 ... 86 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True