Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
Gonadan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:51:
Ben toch wel benieuwd naar je bankafschriften, krijg toch het gevoel dat Sigma af en toe wat stort. :+
Ik heb al jaren geen lens meer gekocht. Ik test wel veel lenzen, waardoor de keuze uiteindelijk op deze is gevallen. Maar idd, ik ben nogal positief over Sigma. En nee, ik word daar niet voor betaald (was dat maar zo...).

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

Ik zie kansen. :Y)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!
Damn, wat is een touchscreen gekoppeld aan een goed fasedetectiesysteem in liveview toch briljant. Vandaag een fotoshoot gedaan, deels indoor met studioverlichting en reportageflitsers en dat deed ik vanaf statief. 5D4 op statief met 3-weg kop, tik mijn model aan op het gezicht, gezichtsherkenning neemt het over en ik kan bewegen met mijn statiefje, het model kan bewegen, het maakt allemaal niet uit: ieder shot is prijs!
Voor buiten waar ik wat om mijn model loop en meer vrijheid wil en kan hebben, is het gewoon viewfinder werk, maar zodra ik wat minder bewegingsruimte heb en het statief handig kan werken: liveview met touchscreen FTW *O*

Zeiss 21mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!
ColorMunki DIsplay 1.1.4 update.

https://my.xrite.com/Down...splayReleaseNotes_EN.html

1. What’s New?

Version 1.1.4
•Introduced error checking to detect if the device is not on screen or if measurement window is blocked.
•Updated supported operating systems--see System Requirements.

2. System Requirements:
Supported Languages: English, French, German, Spanish, Italian, Portuguese (Brazil), Japanese, Chinese Simplified, and Chinese Traditional
Minimum suggested hardware/software requirements:

Windows®:
•Microsoft® Windows 7, 8, 8.1 or 10 (32 or 64 bit and with latest Service Pack installed)
•2GB RAM
•Intel® Core 2 Duo or AMD Athlon™ 64 X2 or better CPU
•2GB of available disk space
•Powered USB Port
•Monitor resolution of 1024x768 pixels or higher
•Dual display support requires either 2 video cards or a dual head video card that supports dual video LUTs
•Network adaptor installed and driver loaded
•Optical drive or high-speed internet connection required for software install, download and automatic software update

Macintosh®:
• MacOS X 10.8.x through MacOS X 10.11.x
•All Operating Systems should have the latest updates installed
•2GB RAM
•Intel® Core 2 Duo Processor
•Powered USB Port
•Dual display support requires either 2 video cards or a dual head video card that supports dual video LUTs
•Optical drive or high-speed internet connection required for software install, download and automatic software update

Downloads:
http://www.xrite.com/serv...utions/colormunki-display

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:50
quote:
ehtweak schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:35:
ColorMunki DIsplay 1.1.4 update.

https://my.xrite.com/Down...splayReleaseNotes_EN.html

1. What’s New?

Version 1.1.4
•Introduced error checking to detect if the device is not on screen or if measurement window is blocked.
•Updated supported operating systems--see System Requirements.

2. System Requirements:
Supported Languages: English, French, German, Spanish, Italian, Portuguese (Brazil), Japanese, Chinese Simplified, and Chinese Traditional
Minimum suggested hardware/software requirements:

Windows®:
•Microsoft® Windows 7, 8, 8.1 or 10 (32 or 64 bit and with latest Service Pack installed)
•2GB RAM
•Intel® Core 2 Duo or AMD Athlon™ 64 X2 or better CPU
•Powered USB Port
•Network adaptor installed and driver loaded

Macintosh®:
• MacOS X 10.8.x through MacOS X 10.11.x
•All Operating Systems should have the latest updates installed
•2GB RAM
•Intel® Core 2 Duo Processor
•Powered USB Port

Downloads:
http://www.xrite.com/serv...utions/colormunki-display
Liev :> maar hier hebben we de meuktracker voor. Dit is geen vergaatplek voor allerlei updates.

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!
Beste @Ventieldopje ; zoals al vaker aangegeven, ik meld het altijd keurig aan bij de meuktracker, maar zelden worden dit soort specifieke fotografie software tools daadwerkelijk opgenomen in de meuktracker. :-(
Discussie hebben we al vaker gehad. :|
Misschien moeten de redactie + mods + whatever content mensen van tweakers eens wat vaker/beter met elkander communiceren? >:)

BTW: er komt imho veel meer zinlozer ge-oh langs. Dit is tenminste nog concreet en specifiek voor dit forum. O-)

ehtweak wijzigde deze reactie 09-07-2017 14:47 (15%)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje
quote:
ehtweak schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:45:
Beste @Ventieldopje ; zoals al vaker aangegeven, ik meld het altijd keurig aan bij de meuktracker, maar zelden worden dit soort specifieke fotografie software tools daadwerkelijk opgenomen in de meuktracker. :-(
(discussie hebben we al vaker gehad).

BTW: er komt imho veel meer zinlozer ge-oh langs. Dit is tenminste nog concreet en specifiek voor dit forum. O-)
Dit topic is ook voor zinloos ge-oh >:)

Maar nogmaals en voor de laatste maal, daarvoor ben je op de verkeerde plek. Het is niet de bedoeling dat dit omdat het niet in de meuktracker wordt opgenomen een vergaarbak gaat worden van updates, dat wordt een puinzooi. Zie dus nogmaals: Geachte Redactie ;)

www.maartendeboer.net

bron: https://www.dpreview.com/...e-made-from-90-000-photos

8) Je reist wat (28 duizend mijl in 3 maanden), fotografeert wat (negentigduizend frames), vraagt iemand om een beetje dreigende muziek er bij te maken. Knutselt wat met al die beelden en dan is dit het resultaat:

Wow; petje af! _/-\o_

http://www.mikeolbinski.com/

Mooie Plaatjes   

Holy crap! De overgangen zijn wat abrupt maar dit is toch wel natuurgeweld waar je wat nietig van wordt.
Gaaf om te zien hoe die wolken zo stromen. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-05 22:07

PowerUp

Moderator Foto & Video
Wow, heel fraai!
De timelapse laat de stromingen in die buien heel goed zien inderdaad. De meeste zijn "supercells" waarbij de lucht die omhoog gaat flink roteert.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

Heel vet! Er zitten beelden tussen die als statische foto al heel gaaf zijn, maar met bewegend beeld nog vele malen fenomenaler zijn!

Goed getimed ook. Denk dat hij iets geavanceerder dan buienrader heeft gebruikt :P

website

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:41
Bizar ook dat hij soms een jaar lang maar 1 storm heeft vast weten te leggen:
quote:
On June 12th, I broke down into tears. Minutes earlier, I had been outside my truck, leaning against it, head buried in my arms, frustration and failure washing over me. I wanted to quit. I got back in the car and as I drove, the pain got the better of me and the tears came.
This past spring was a tough one. Supercell structure and beautiful tornadoes had been very hard to come by. In fact, the tornado in the opening of this film was the only good one I saw this entire year. I had been on the road longer than ever before. Driven more miles. I was away from my family for 12 straight days at one point, and when I got home, I had to tell them I was going back out 24 hours later for June 12th. It was just too good to pass up. It promised to be a day that I could get everything I had been hoping for this spring and I had no choice. My wife understood, even though I knew she wished I stayed home. And I wished it too.
I knew right where I wanted to be that day. But this year I struggled with confidence in trusting my instincts. Maybe it was because the lack of good storms this spring made me question my skills, or maybe it was something else inside of me. Whatever the case, I let myself get twisted and unsure, and found myself 80 miles away from where I had wanted to be when the tornadoes started to drop and the best structure of the year materialized in the sky. The photos from Twitter and Facebook started to roll in and I knew I had missed everything.
It may not be easy to understand why, but when you work as hard as I did this spring, a moment like that can break you. I felt like I let my wife down. But mostly I let myself down. I forgot who I was and that's not me. Or it shouldn't have been me. I failed myself. And it seemed like the easy choice to just give up and head for home.
But I didn't. I'm not sure why, but the pain slowly began to subside. I realized it was only 4pm and the storms were still ongoing. Maybe if I could get in front of them the day could be saved. Ninety minutes later, I got out ahead and saw some of the best structure I'd seen all spring and a lightning show that was so incredible it's one of the very last clips of this film.
And that's why this film is called "Pursuit." Because you can't give up. Keep chasing, keep pursuing. Whatever it is. That's the only way to get what you want.
I learned something about myself on June 12th which carried over to the final few days of chasing this spring. I trusted myself again and those days were incredibly rewarding. This was who I'd been all along but had forgotten. I can't wait for next year.
The work on this film began on March 28th and ended June 29th. There were 27 total days of actual chasing and many more for traveling. I drove across 10 states and put over 28,000 new miles on the ol' 4Runner. I snapped over 90,000 time-lapse frames. I saw the most incredible mammatus displays, the best nighttime lightning and structure I've ever seen, a tornado birth caught on time-lapse and a display of undulatus asperatus that blew my mind. Wall clouds, massive cores, supercell structures, shelf clouds...it ended up being an amazing season and I'm so incredibly proud of the footage in this film. It wasn't the best year in storm chasing history...but I got to chase storms and share it with you guys. All worth it.
I wanted to do something new this year, so I worked with composer Peter Nanasi to develop a custom track for Pursuit. I'm super excited about it and loved the process of exchanging ideas and building the song as the editing of the film progressed. I am so thankful to Peter for what he came up with, I'm in love with this track!
The time away from my family turned out to be over a month all told. I'm always and continually blessed by a wife who supports what I do and backs me completely. But not only do I have her to thank this spring, but also her parents who hung around for a good chunk of May and early June, to help out wherever needed, watch the kids, run errands and generally be there for Jina. I don't have enough words to convey how appreciative I am for them being around while I was gone.
I think that's about it. I could write a lot more, but I'd rather you watch the film and hopefully have a taste of what I saw this spring. There is nothing quite like strong inflow winds, the smell of rain and the crack of thunder. I miss being out there already.
I hope you enjoy and I'll do my best to answer any questions in the comments below!
Technical Details:
I used two Canon 5DSR's along with a Canon 11-24mm, 35mm, 50mm, 135mm and Sigma Art 50mm. Manfrotto tripods. The final product was edited in Lightroom with LR Timelapse, After Effects and Premiere Pro.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Waarschuwing! Nutteloze melding volgt hierna! :+

In het kader van de nutteloze edoch bizarre gadgets met een fotografie touch, een spinner ring in de vorm van een objectief focus ring:

Hoe verzinnen ze het 8)7 :+

Mooie Plaatjes   

Wel weer opmerkelijk; een Amazon basics DSLR flitser voor 3 tientjes!
bron: https://www.dpreview.com/...nbasics-for-just-28-bucks

En idd, ook via amazon.de te koop.
https://www.amazon.de/Ama...ywords=amazon+basic+blitz

Kan een interessante slave flitser zijn. Uiteraard geen gesofisticeerde TTL flitser, maar een standaard flitser met een redelijk richtgetal van 33.
Schijnt een Godox VT560 kloon te zijn.

Mooie Plaatjes   

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:06
Ik organiseer in september weer een f&v meet. Wie heeft er zin om te komen ?
[Animo-check] BBQ meet+wandeling Drentse AA

Is gratis, al waardeer ik het wel als je wat meeneemt. Ik weet dat Drenthe niet centraal ligt, echter kan ik aan de afstand niets aan doen helaas.

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• mrc4nl
Mijn werkgever vroeg of iemand de oude plotter wilde hebben, ik bood mij toen aan, niemand ander wilde m blijkbaar. hij paste ook maar net in mn auto. krijg er ook gelijk een nieuwe rol papier en een zooi cardridges bij. Ik dacht ach printen ga ik waarschijnlijk toch niet doen, misschien zitter er nog wat leuke stappenmotoren in ed, die ik eruit kan slopen.

Nou ik heb vandaag een bedraad netwerk in de schuur aangelegd of toch even te kijken of die printer het deed. Had even een "oja" momentje, ik had natuurlijk zat foto's die ik wel op a1 kon afdrukken.

Dus zo geschiedde:

Het is niet perfect, hij wil wat strepen trekken op donkere gebieden, dus misschien moet ik die printkop reinigen iod, en er zat wat artefacten op. maar toch, Ik vind het gaaf. Nu eens kijken of je ook fotopapier op rol kan krijgen O+

mrc4nl wijzigde deze reactie 10-08-2017 22:29 (4%)

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• arnold_m
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:09
De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 7 komt eraan is al begonnen. Geïnteresseerden kunnen kunnen zich nog opgeven. In het bijzonder wordt er nog iemand gezocht die tijd heeft om tussen 12-09 12:00 en 14-09 12:00 een foto te maken, dan kan ik de periode 14-09 12:00 tot 16-09 12:00 pakken zonder dat er een pauze ontstaat ;)

arnold_m wijzigde deze reactie 20-08-2017 20:32 (3%)

flickr

In de USofA zijn ze nu in afwachting van de zonsverduistering.
Maar pas op als je een beetje te fanatiek je objectief op die koperen ploert richt en niet de juiste voorzorgsmaatregelen hebt genomen...

Da's pas solar energy! 8)

Mooie Plaatjes   

• Woutoud
  • Laatst online: 00:57

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Woutoud.com

Fake! Nasa heeft helemaal geen ruimtestation en de aarde is plat ;)
En oja, de maanlandingen zijn in een studio opgenomen.

Universal Creations wijzigde deze reactie 23-08-2017 18:39 (29%)

Zeiss 21mm f/2.8

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:02
quote:
Geweldige beelden en gaaf om te zien dat de berekeningen kloppen. Wat een emoties. Kan je nagaan, wat een verduistering in vroeger tijden heeft betekend voor de mensen die geen flauw benul van het heelal hadden.

@Universal Creations Natuurlijk, je hebt gelijk. :*)

Toff wijzigde deze reactie 23-08-2017 22:37 (7%)

• arnold_m
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:09
Zomaar de zonsverduistering photobomben, die lui van het International Space Station doen ook alles voor een beetje aandacht. :+

flickr

:F dacht altijd, dat zal me niet gebeuren... maar toch.

Was bezig met pp en dacht, jeetje, alweer stofdingetjes op m'n sensor, kan ik weer weg poetsen. Maar het bleef maar terugkomen. :?
Sensor zelf gecheckt, testopnames gemaakt, maar pas bij f/32 en tig keer uitvergroten was er wat te bespeuren. Iets wat je met het blote oog niet ziet en helemaal stofvrij (da's het nadeel van high res sensors zoals in de D800E, laat staan zometeen in de D850) krijg je de sensor eigenlijk nooit. Vandaar dat ik vrijwel nooit boven de f/16 kom; dan heb ik er geen last van. ;)

En wat was het nou? Bij nadere inspectie zaten er toch iets-te-heftig-en-vochtig-praten druppeltjes op m'n beeldscherm. 8)7 Vandaar dat die vlekjes niet mee schuiven als de foto over het scherm scrolde...
Afijn, de antistatische beeldscherm reiniger maar weer eens gebruikt. :+

Mooie Plaatjes   

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:38

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Yep been there done that, got the t-shirt.

Ik heb wel eens iemand op Flickr "beschuldigd" van stoffige sensor. Bleek het de monitor op mijn werk te zijn :D

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:57

sapphire

Die-hard pruts0r

PFFIk moet na vanmiddag even m'n verhaal ventileren hoor :+

Vandaag had ik een niet zo leuk "gesprek" met een jongen dame omdat ik een foto maakte waarop een paard stond....

Ik rijd al jaren op de scooter of fiets naar werk, meestal dezelfde weg omdat deze rustig is, recht en ik dan gewoon door kan rijden (zowel op scooter als fiets :p). Soms wat variatie er op of een stukje om als het lekker weer is.
Die weg loopt parallel aan een provinciale weg en langs allerlei weilanden met koeien en paarden, vrijstaande huizen, deel door een bos en wat landerijen; mooie route. Regelmatig vergaap ik me aan het mooie uitzicht maar omdat het woon-werk is heb ik vaak geen tijd om te stoppen mar af en toe gaat de camera toch mee of anders met de telefoon.

Vandaag reed ik door een gedeelte van een bos, einde van de middag, mooi licht, ik had tijd. Ben ook de laatste tijd meer bezig met m'n telefoon, experimenteren met DNG, raw nabewerking op de telefoon, ect. met soms verrassend gave resultaten. Dus prima combi leek me aangezien ik daar de weg ken en wat mooie plekjes :)

Gedeelte waar ik naar toe wilde is een bos welke valt onder particulier bezit maar is opengesteld voor publiek. Bij de ingang staat een bord met reglementen, allemaal normale dingen zoals toegang tussen zonsopkomst en ondergang, op de paden blijven, honden aan de lijn, niet fietsen, ruiters op ruiterpad, wilde dieren niet lastigvallen, ect.

Gedeelte van het bos waar ik naar toe wilde ligt langs een weiland, netjes scooter neergezet, telefoon gepakt en zag een stel paarden in de wei staan. Lang verhaal in het kort, ik zag wat mooie plaatjes en stond een paar foto's te maken. Kwamen wat mensen langs fietsen/wandelen en een ruiter, niks bijzonders tot iemand achter me vroeg wat ik aan het doen was.

Nou werd een interessant gesprek.

Wat ben je aan het doen?
Ow hallo, ik ben foto's aan het maken
Waarvan?
Uitleg, bos, weide met paarden, mooi plaatje, ect
Vind je dat normaal?
Euhm...ja eigenlijk wel? Hoezo?
Ja je gaat toch niet zomaar een foto van een paard maken?
Ik keek blijkbaar erg verbaasd op dit moment

Nouja heel verhaal want de dame in kwestie vond dat ik geen foto mocht maken van de paarden in de wei, was bezorgd, kon wel een paardenverkrachter zijn (WTF bestaat dat dacht ik?!?), of een dief, ect.

Dus ik bovenstaande uitgelegd dat ik in de buurt werk, en daarnaast hobby/parttime foto's maak, ect. dat ik geen kwade bedoelingen heb want sowieso zou midden op de dag langs een pad met scooter mét kenteken zou wel heel erg dom zijn.

Was volgens haar allemaal niet waar want ze had me nog nooit gezien dus ik kwam daar nooit (nog nooit van meerdere ingangen gehoord blijkbaar toen ik haar daar op wees), ik had geen professionele camera en dus was het niet waar en mocht ze al helemaal niet op facebook zetten!

Wederom uitgelegd dat ik sowieso geen facebook heb waar ik ze op kan zetten, foto's laten zien en uitgelegd wat ik aan het doen was. Ook uitgelegd dat ik al jaren in dit gebied foto's maak van vanalles en dat ik begrijp dat ze bezorgd is om het welzijn van de paarden. Ook verteld dat ik ze niet geroepen, aangeraakt, laten schrikken of op het weiland geweest ben.

Was ook allemaal niet waar, en er was veel onrust op de stal want ik was vaker gezien en ze vertrouwen het niet (knap want daarvoor zei ze dat ik daar nooit geweest was en toevallig dit jaar ook pas 1x eerder). Toen begon ze te dreigen over privé terrein, afgezet worden ect.

Uitgelegd dat het particulier terrein is en open voor publiek en dat ik me netjes aan de regels heb gehouden en hier niets staat over fotograferen. Toevallig werk ik ook regelmatig in de buurt dus ken de weg er en de situatie, weet wie de eigenaar is, ect. en dat ze dus eigenlijk niets te dreigen had.

Nouja ze kwam al niet verder dan dat ik weg moest en geen foto's van de paarden mocht maken omdat ze het niet normaal vind want ik klim toch ook niet over jouw schutting om een foto te maken van je hond.

Uiteindelijk was ik het ook zat aangezien ik daar gewoon foto's mag maken en vziw geen wetten zijn die zeggen dat paarden fotograferen (in een weiland) verboden is. Daarnaast zijn die dieren vanaf de openbare weg ook gewoon te zien en waren ze op een hekje van een meter hoog en een sloot niet aan het zicht onttrokken dus de vergelijking met over een schutting klimmen von ik nogal krom.
Ik heb haar gezegd dat we blijkbaar een meningsverschil hebben maar dat ik haar standpunt en bezorgdheid begrijp en zij kwam niet verder dan dat het niet normaal was en ik weg moest gaan, dreigen, boos, ect.. Uiteindelijk is ze boos/scheldend weggelopen.

Foto's heb ik verwijderd, was er al wel klaar mee.

Ik begrijp dat je bezorgd bent om je paard/paarden van de manege of whatever maar dit vond ik eigenlijk gewoon belachelijk.Als je niet wilt dat je paarden gezien worden zet je ze maar achter een muur ofzo of ga op zijn minst gewoon een gesprek aan ipv alleen maar te roepen dat je iets vind en dat een ander maar moet luisteren 8)7

Gabriël Ryzen

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 01:24
quote:
sapphire schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:15:
PFFIk moet na vanmiddag even m'n verhaal ventileren hoor :+

Was volgens haar allemaal niet waar want ze had me nog nooit gezien dus ik kwam daar nooit (nog nooit van meerdere ingangen gehoord blijkbaar toen ik haar daar op wees), ik had geen professionele camera en dus was het niet waar en mocht ze al helemaal niet op facebook zetten!
|:( 8)7 :?

Mooi dat je zo kalm gebleven bent, Ik had het niet gekund.
WTF momentje van de week dus... Damn, je hebt vreemde mensen bij.

Zeiss 21mm f/2.8

• DivWhis
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:57

DivWhis

Before Sunrise

Haha wat een verhaal. Ik zou niet verbaasd zijn als je jezelf morgen terugvindt op internet in een prank filmpje.

Flickr | 50 States Roadtrip

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:33

Boudewijn

omdat het kan

Waarmee jouw portretrecht dan weer geschonden wordt :+.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:41
Ik hoor het wel vaker dat het zomaar fotograferen van paarden zonder toestemming not-done is, heeft ook te maken met het feit dat het een prijzig wereldje is, en dat er regelmatig dieren worden gestolen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van foto's, om het terrein te verkennen en vantevoren een selectie te maken van wat ze hebben staan.

Wellicht dat ze al een keer een geval van paardenmishandeling hebben meegemaakt, maar deze dame was wel heel erg paranoia.
quote:
Gedeelte waar ik naar toe wilde is een bos welke valt onder particulier bezit maar is opengesteld voor publiek.
Hier moet je mee uitkijken, want de regel dat je vrij mag fotograferen vanaf de openbare weg gaat dus in ieder geval niet op, omdat het geen openbare weg is.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:53

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Paarden fotograferen is toch niet raar, het wordt pas schimmig van je @sapphire als die paarden naakt waren, maar dat was niet zo neem ik aan? Ik bedoel, ik fotografeer jou toch ook niet naakt?!

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• Ventieldopje
quote:
Nomad schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:11:
Paarden fotograferen is toch niet raar, het wordt pas schimmig van je @sapphire als die paarden naakt waren, maar dat was niet zo neem ik aan? Ik bedoel, ik fotografeer jou toch ook niet naakt?!
Naakte hobbelpaarden wordt over het algemeen al niet geaccepteerd, laat staan naakte paarden in de wei. }:O Ik bedoel, ik rand toch ook geen paspoppen aan? |:(

OT: Wat een gezever.. duidelijk getraumatiseerd door iets en nooit voor in therapie geweest blijkbaar ;) Sneu en ontzettend triest dat het dan op die manier op je afgereageerd wordt.

Ventieldopje wijzigde deze reactie 29-08-2017 11:24 (22%)

www.maartendeboer.net

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

https://petapixel.com/2017/08/28/new-camera-just-came/

Even wat meningen verzamelen, ben benieuwd hoe men hier kijkt naar het upgraden van gear. Waar ligt de grens voor jou?

Woutoud.com

• mrc4nl
nieuwe gear is gewoon fijn, en als je het kan betalen? Waarom niet?

En hangt ook beetje af van het merk. Sommige die brengen een nieuw model uit waar weinig innovatie in zit. Terwijl andere keren er ontzettend veel verbeteringen zijn.

Of je het nodig hebt is een andere vraag, maar dat zou je ook van een smartphone kunnen zeggen, die hoef je ook niet elk jaar te upgraden.

Ik ben zelf van m43 geswitched naar een Sony a7. Want ik dacht dat ik dan een goede camera zou hebben, en het een grote verbetering zou hebben qua ruis ed.

Maar dat bleek fors tegen te vallen.

mrc4nl wijzigde deze reactie 29-08-2017 12:23 (20%)

• DivWhis
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:57

DivWhis

Before Sunrise

De schrijver gooit er wel een paar cliche's tegenaan. Natuurlijk weten we allemaal dat een duurdere camera onze foto's niet magisch beter gaan maken. Er zijn ontelbaar veel foto's uit de 20ste eeuw welke gemaakt zijn met "inferieure" spullen, maar die qua kwaliteit zo ver boven het beste staan wat ik ooit zal maken dat het gênant is.

Dus wat dat betreft klopt het helemaal wat de auteur stelt; dat constante upgraden kost vooral veel geld en heeft marginaal effect op de daadwerkelijke kwaliteit. En als je een professioneel fotograaf bent die een winstgevende onderneming probeert te onderhouden is het belangrijk om je daar terdege van bewust te zijn.

Echter ben ik geen professionele fotograaf, het is slechts een hobby. En hoewel mijn voorlaatste upgrade echt een verschil van dag en nacht was (van DSLR naar mirrorless; ik zou nooit meer terug willen en snap uberhaupt niet dat er nog mensen niet zijn overgestapt ;) )Was mijn meest recente totaal niet nodig (Sony a7II naar een a7rII). Zou ik die paar foto's die ik per jaar verkoop nu voor een hoger bedrag kunnen verkopen door de nieuwe camera? Nopes. Ga ik überhaupt meer verkopen? Nee. Ben ik blij dat ik het toch gedaan heb? Jazeker!

Deze camera zorgt er voor dat ik nog luier kan zijn tijdens het fotograferen. Compositie niet helemaal perfect? Geen probleem, ik heb zoveel megapixels dat ik heerlijk kan croppen. Te lui om een lens met wat meer MM erop te draaien? Idem. Moeilijke belichting? Geen probleem, belicht het ongeveer juist en de camera heeft zo'n enorm dynamisch bereik dat je het in post wel weer in orde maakt. Portretten schieten? Hoppa eye-focus aan en een 95% hit rate van foto's waar de scherpte precies perfect is etc.

Waar de grens ligt? Bij de hoeveelheid geld wat ik beschikbaar heb voor deze hobby.

Flickr | 50 States Roadtrip

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:57

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
Chiron schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:14:
Ik hoor het wel vaker dat het zomaar fotograferen van paarden zonder toestemming not-done is, heeft ook te maken met het feit dat het een prijzig wereldje is, en dat er regelmatig dieren worden gestolen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van foto's, om het terrein te verkennen en vantevoren een selectie te maken van wat ze hebben staan.

Wellicht dat ze al een keer een geval van paardenmishandeling hebben meegemaakt, maar deze dame was wel heel erg paranoia.

[...]

Hier moet je mee uitkijken, want de regel dat je vrij mag fotograferen vanaf de openbare weg gaat dus in ieder geval niet op, omdat het geen openbare weg is.
Net het Rayon-hoofd van het naastliggende gebied gesproken (was tot 1953 1 gebied) en hij kent de eigenaresse (Gravin van nogwattes :p ).
Ik stond idd op dat particuliere terrein en je mag daar vrij foto's maken.

Ja ik snap dat je waakzaam bent om de reden van diefstal ed. en dat heb ik ook gezegd. Maar als het zo'n probleem is zet dan allereerst een fatsoenlijk hek neer ipv een gammel hekje waar het paard zelf makkelijk overheen kan 8)7
quote:
Nomad schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:11:
Nee paardjes hadden een vachtje aan :+
Als ik naakt door een weiland ren mag jij me op de foto zetten ;)
Gebeurd toch nooit :+

sapphire wijzigde deze reactie 29-08-2017 14:03 (15%)

Gabriël Ryzen

• koornee
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 25-05 12:54
quote:
Woutoud schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:30:

Even wat meningen verzamelen, ben benieuwd hoe men hier kijkt naar het upgraden van gear. Waar ligt de grens voor jou?
Een betere camera maakt je nog geen betere fotograaf, maar:

Heb nu een D3X en een D750, en zou ze beide inruilen voor 2x een D850. Maar mijn bankrekening denkt daar anders over,... (en mijn vrouw ook,...)

Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Een scherp exemplaar inruilen voor wazig exemplaar... Nah...

Zeiss 21mm f/2.8

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:15
quote:
sapphire schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Net het Rayon-hoofd van het naastliggende gebied gesproken (was tot 1953 1 gebied) en hij kent de eigenaresse (Gravin van nogwattes :p ).
Ik stond idd op dat particuliere terrein en je mag daar vrij foto's maken.

Ja ik snap dat je waakzaam bent om de reden van diefstal ed. en dat heb ik ook gezegd. Maar als het zo'n probleem is zet dan allereerst een fatsoenlijk hek neer ipv een gammel hekje waar het paard zelf makkelijk overheen kan 8)7

[...]Nee paardjes hadden een vachtje aan :+
Als ik naakt door een weiland ren mag jij me op de foto zetten ;)
Gebeurd toch nooit :+
Paardenmensen, raar volk. Mijn ervaringen, ook vanuit het werk, maar ook van horen en zeggen.

Volgende keer trouwens ook geen foto's meer maken van de bomen. Straks hak je hem nog illegaal om en stop je hem in de open haard. Foei! Nog beter, wis alle foto maar die je hebt met bomen.

cedras wijzigde deze reactie 30-08-2017 23:09 (15%)

quote:

Leuke vraag. Zelf moet ik toegeven toch wel aanleg voor GAS te hebben en het kriebelt dan ook regelmatig als er weer leuke nieuwe spullen op de markt komen.
Zo was ik ook best wel even narrig toen de 80D uit kwam en een stevige upgrade bleek ten opzichte van mijn nog niet heel lang in bezit zijnde 70D. :P

Toch probeer ik het altijd te relativeren en te kijken wat ik nu echt goed kan gebruiken. Ik ben maar een hobbyist, waarschijnlijk nog een prutser ook, maar ik vind het wel leuk om foto's te maken. Om mijzelf te beschermen ben ik erg kritisch op waar ik daadwerkelijk tegenaan loop en welke beperkingen nieuwe gear dan zal wegnemen.
offtopic:
Overigens ben ik dat dus ook in topics, waar GAS-fetisjisten me dan weer affikken omdat ik de noodzaak van een nieuwe aankoop probeer te ondermijnen. :+

Daarom blijf ik ook vaak sceptisch bij vergelijkingen tussen lenzen. We hebben met z'n allen al snel de neiging om TDP of de grafieken op lenstip erbij te pakken en zo alleen de toprange als goed te beschouwen. Terwijl heel veel als 'gewoon goed' bestempeld worden als men het GAS even laat varen. ;)

Voor mij moeten de uitgaven een in verhouding zijn met de tijd en energie die ik in de hobby steek. Zolang dat niet significant toeneemt vind ik dat significant investeren in nieuwe body of glas ook onzinnig is.
Zou ik veel meer tijd gaan besteden of zelfs opdrachten doen, dan zou ik het makkelijker aan mijzelf kunnen verantwoorden om met gear rond te lopen wat velen hier doen. :)

@sapphire
Kon je geen mooi portretje van haar schieten? :P

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 23:05
Ach, en geld is ook maar geld. Liever plezier ervan nu, dan dat je het ergens wegstopt voor je oude dag ofzo :D

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

quote:

Ik denk wel behoorlijk lang na voordat ik over ga tot de aankoop van een (duur)product, maar heb de laatste 2 jaar best wel veel verschillende camera's en lenzen gehad. A6000, A7, A7R en nu de A7II.

Ik koop echter wel alles tweedehands, en anticipeer altijd op de eventuele toekomstige verkoopwaarde. Tot nu toe heb ik altijd alles met winst verkocht, dus voor mij zijn het goede investeringen geweest.

Bewust niet gekozen voor de A7RII en nu de A9 vanwege de significante prijs, voor +1000,- boek ik liever een (exotische) vakantie om mijn portolio uit te breiden of gewoon lekker te genieten van mijn gear.

Qua camera zie ik mezelf niet zo snel updaten aangezien de features van Sony zijn echt een genot zijn (EVF, Focus Peaking and Magnification voor landschappen, Eye Auto focus voor portretten).

Qua lenzen twijfel ik nog een beetje, had eerst zoom lenzen en nu alleen maar primes, misschien dat hierin nog wat gaat veranderen.

Dacht eerst dat "Apple" een dure hobby was, tot dat ik begon aan (professionele) fotografie ;)

Unidentified wijzigde deze reactie 31-08-2017 20:02 (14%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

quote:
MattiB schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:11:
Ach, en geld is ook maar geld. Liever plezier ervan nu, dan dat je het ergens wegstopt voor je oude dag ofzo :D
Klopt maar ik wil ook niet dat het helemaal op raakt. Voor die nieuwe keuken had ik heel wat Gear kunnen kopen. :D

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
quote:
Dat soort mensen.... Als je niet je recht verdedigd gaat de maatschappij kapot en jij als persoon wordt dan onder de voeten gelopen. Go shoot them. d:)b

Op vakantie heb ik besloten RAW (en JPEG) te schieten en met de best shots te gaan spelen in een van de meest geavanceerde RAW programma's: RawTherapee. Moeilijk, maar het resultaat betaalt zich toch al snel uit. Scherper, minder platte kleuren, meer kleurvariatie, minder scherp contrast. *O* Mooi om zo'n grote stap te maken op slechts een D3300'tje.

Vervang je Bittrex door betere exchanges: Kucoin en Binance
AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MHz | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• mrc4nl
Kleine reminder mocht men mijn post hier niet hebben gezien, ik organiseer weer een meet binnenkort :)

[Meeting] BBQ meet+wandeling Drentse AA 10 sept.

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Zijn er hier trouwens Rotolight (Neo) gebruikers? Ziet er naar uit dat er een versie 2 uitkomt met HSS 😎

• Britta
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-03 11:42

Britta

Mislukken is een recht

Schiet zelf (naast analoog spul) veel met een nikon D80. Vrouw lief gaat ook naar een D80.
En eigenlijk technisch doet hij precies wat ik wil, ik kan alles, iso, sluitertijd, diafragma e.d. zelf instellen en uiteindeijk maak ik zelf de foto, niet de camera.

Daarbij helpt het wel dat we beide enorm veel analoog fotograveren, dus ik gebruik digitaal ook vaak als proefshot voor analoog en dan is MP e.d. weer niet zo relevant. En eigenlijk pak in post processing hooguit de witbalans aan of kies ik om de foto op een andere verhouding uit te snijden, maar voor de rest probeer ik het zo origineel mogelijk te maken.

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-05 22:28
Al een tijdje gebruik ik nu de combo van een Sony A6300 met een Samyang 12mm lens. Ik ben ondertussen wel gewend aan het MF aspect, maar zit nog altijd een beetje met het inrichten van een goed systeem omtrent de metadata. De Samyang rapporteert namelijk geen metadata richting de camera waardoor dit ook niet in de exif komt te staan.

Nu is het meeste wat een beetje belangrijk is om naderhand nog te hebben wel te overzien (iso, sluitertijd etc), maar waar ik nog mee knoei is hoe ik het makkelijkst de F-stop kan bijhouden. Voor normale korte dagjes etc is dit nog enigszins te doen, maar heeft er iemand een goed werkend systeem om dit bij te kunnen houden op bijvoorbeeld een hiking trip?

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

• Ventieldopje
quote:
Hogader schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:01:
Al een tijdje gebruik ik nu de combo van een Sony A6300 met een Samyang 12mm lens. Ik ben ondertussen wel gewend aan het MF aspect, maar zit nog altijd een beetje met het inrichten van een goed systeem omtrent de metadata. De Samyang rapporteert namelijk geen metadata richting de camera waardoor dit ook niet in de exif komt te staan.

Nu is het meeste wat een beetje belangrijk is om naderhand nog te hebben wel te overzien (iso, sluitertijd etc), maar waar ik nog mee knoei is hoe ik het makkelijkst de F-stop kan bijhouden. Voor normale korte dagjes etc is dit nog enigszins te doen, maar heeft er iemand een goed werkend systeem om dit bij te kunnen houden op bijvoorbeeld een hiking trip?
Zijn er geen opplak chips te krijgen? Voor Canon (EF) namelijk wel, dat gebruikte ik een tijdje op de 14 en 35 van Samyang, dan kun je op je camera het diafragma instellen wat je gebruikt (puur voor de metadata), je moet wel zelf aan de diafragma ring draaien ;)

www.maartendeboer.net

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-05 22:28
quote:
Ventieldopje schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:23:
[...]

Zijn er geen opplak chips te krijgen? Voor Canon (EF) namelijk wel, dat gebruikte ik een tijdje op de 14 en 35 van Samyang, dan kun je op je camera het diafragma instellen wat je gebruikt (puur voor de metadata), je moet wel zelf aan de diafragma ring draaien ;)
Nog nooit van gehoord, maar volgens mij bedoel je dan zoiets als de AF Confirmation chips?

Wat ik zo snel lees zijn ze er wel voor de Sony, maar met mixed results. Ik ga er eens wat meer over lezen of toch maar een handigheidje creëren.

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

Je bedoelt waarschijnlijk een paardenbloem chip aka 'Dandelion'?

Ik heb er op zich goede ervaringen mee op een Nikon F-mount.
Hier heb ik er eentje op een volledig mechanisch Arsat ('made in Kiev') objectief geplakt:

Naar mijn weten zijn ze er voor Nikon, Canon en Olympus, maar voor Sony E-mount?

Hier nog wat info:
https://www.dpreview.com/forums/thread/4083610

Maar zover ik kan vinden, bestaat het niet voor een Sony E-mount.

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
Ah ja, die bedoel ik inderdaad ;) Wel even opletten welke je koopt want ze zijn lang niet allemaal even uitgebreid. Ik had er toen een welke ik met wat gedoe in kon stellen zoals de focale lengte en maximale diafragma.

www.maartendeboer.net

Zo vlak voordat versie 11 van PTGui zal uitkomen (waarschijnlijk), is er nog een update uitgebracht van versie 10.

https://www.ptgui.com/versionhistory.html

Version 10.0.17 (6 September 2017)

PTGui Web Viewer: configurable mouse navigation mode. 'Drag' selects the drag-to-move behavior, or 'Move To' the click and hold mode (which was the former default).
For new panoramas the desired mode can be selected in the Publish to Website window. Existing web pages can be switched to the 'drag' mode by replacing PTGuiViewer.js and PTGuiViewer.swf on your website with the new versions included with PTGui 10.0.17, and then adding this line to the html file:

viewer.setVars({
(...)
mousemode: "drag"
});

.
Fixed: If a lens having 220 or more degrees field of view was used, one or more of the images would not be rendered, leaving a hole in the panorama.

Happy stitching! :)

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
Meuktracker ;)

www.maartendeboer.net

quote:
Meuktracker :-( zul je bedoelen...

Ik meld soortgelijke software (EXIFTool, PTGui, ViewNX-i, Camera RAW, etc.) altijd ook via de 'tip de redactie/downloads' button aan.
Maar blijkbaar heeft men aldaar (in de 'krochten', zoals ze het zelf zeggen) een digitale Jiskefet waarin deze bijdragen roemloos ten onder gaan.

Terwijl de hardware producten die deze software benodigen, uit en te na, zowel in het forum, als op de fp, besproken worden. :?

Mooie Plaatjes   

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:15
Voor de liefhebbers, het Woudagemaal in Lemmer wordt vandaag weer opgestart.

https://www.woudagemaal.n...se-boezem-te-verlagen.htm

• NielsD91
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 03-02 16:50
Ik kan er geen topic over vinden en om nou één aan te maken, is ook een beetje overdreven. Ik ben helemaal nieuw in de videografie en heb een brandende vraag over downscalen.

Waarom nemen mensen op in 4K om het vervolgens te downscalen naar 1080p? Stel ik ga filmen in 4K met mijn iPhone SE en downscale dit naar 1080p. Wordt het dan 60 fps? Wat zijn de voordelen etc.?

Ik ben benieuwd!

• Ventieldopje
quote:
NielsD91 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:05:
Ik kan er geen topic over vinden en om nou één aan te maken, is ook een beetje overdreven. Ik ben helemaal nieuw in de videografie en heb een brandende vraag over downscalen.

Waarom nemen mensen op in 4K om het vervolgens te downscalen naar 1080p? Stel ik ga filmen in 4K met mijn iPhone SE en downscale dit naar 1080p. Wordt het dan 60 fps? Wat zijn de voordelen etc.?

Ik ben benieuwd!
Waarom zou de framerate magisch veranderen? Als ik een foto verklein wordt hij toch ook niet 3D? :Y)

Ze downscalen omdat de kwaliteit van downscaled 4K beter is dan als je zelf op 1080p had gefilmd :)

www.maartendeboer.net

• NielsD91
quote:
Ventieldopje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:23:
Waarom zou de framerate magisch veranderen? Als ik een foto verklein wordt hij toch ook niet 3D? :Y)
Ha, daar ga je al. Ik heb er (nog) geen verstand van ;-)
quote:
Ventieldopje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:23:
Ze downscalen omdat de kwaliteit van downscaled 4K beter is dan als je zelf op 1080p had gefilmd :)
Top, dit is iets wat jij ook aanraadt? Doe je dit zelf ook?

Woutoud wijzigde deze reactie 08-10-2017 23:29 (0%)

• Ventieldopje
quote:
NielsD91 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:26:
[quote]Ventieldopje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:23:
[...]

Waarom zou de framerate magisch veranderen? Als ik een foto verklein wordt hij toch ook niet 3D? :Y) [quote]

Ha, daar ga je al. Ik heb er (nog) geen verstand van ;-)

[...]

Top, dit is iets wat jij ook aanraadt? Doe je dit zelf ook?
Als je 4K output niet heel denderend is wel of als je hoe dan ook genoegen neemt met 1080p. Beetje zonde om goede 4K kwaliteit weg te gooien toch?

Ik film zelf echt nooit en zou er als je er meer over wil weten toch echt een topic over maken in Foto & Video Media :)

www.maartendeboer.net

• NielsD91
quote:
Ventieldopje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:34:
[...]

Als je 4K output niet heel denderend is wel of als je hoe dan ook genoegen neemt met 1080p. Beetje zonde om goede 4K kwaliteit weg te gooien toch?

Ik film zelf echt nooit en zou er als je er meer over wil weten toch echt een topic over maken in Foto & Video Media :)
Doe ik dat...

Dank je!

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 25-05 14:54
Is onder al het Apple geweld de nieuwe Sony camera bedolven?

nieuws: Sony presenteert RX10 IV-camera met fotografeersnelheid van 24fps

Persoonlijk denk ik dat dit best een vooruitgang is, 24FPS met foto's. Ik was in de race voor een compact naast mijn andere spul, dan kom je best snel uit op Sony als je foto en video wil doen moet ik zeggen (met een beetje features, dan blijft Canon echt wel behoorlijk achter) en als ik deze camera dan weer zie heb ik goede hoop voor de nieuwere compacts waar meestal dit soort nieuwe ontwikkelingen wel weer in terug te zien zijn..

5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 21 1.4 | 35 2.8

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Maar dit zijn serieuze specs, maar dat komt wel met een prijs.

Waar moet je alleen die data allemaal laten? :o

Nu pas snap ik waar je nick voor staat: CasGAS Gear Acquisition Syndrome :p

• CasGas
Valt wel mee hoor @Barrycade :) Dit is wat mij betreft geen compact camera dus ook niet handig met wat ik al heb, maar een a6300 zie ik nog wel zitten voor "altijd bij je" momenten :)

Dataopslag kost geen drol meer tegenwoordig, dat argument van "meer data" zie ik persoonlijk niet als een probleem.

5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 21 1.4 | 35 2.8

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Een semi-willekeurige natuurkundeles:

Woutoud.com

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:21

Fiber

Beaches are for storming.

Ik hoorde pas op de radio een documentaire over een serieuze (voor mij) nieuwe tak van fotografie. De huwelijks/bruidsfotograaf kent iedereen, maar dit ging over een rouw/begrafenis/afscheidsfotograaf. Ik had daar nog nooit bij na gedacht, maar eigenlijk is het helemaal niet zo gek en het schijnt erg goed te zijn voor de rouwverwerking achteraf. Hebben jullie daar als fotograaf ervaring mee...? Lijkt me echt een vak apart.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• CasGas
De vrouw van mijn neef doet dat toevallig, al wel een jaar of 15 onderhand. Ik zelf zou het nooit kunnen maar ook bij mijn vaders begrafenis hebben wij gevraagd of zij dat wou doen, achteraf ben ik daar echt heel blij mee dat we dat nog hebben. Ook netjes in een boek net zoals met een trouwerij, maar dan net even anders :|

En gek is het absoluut niet, sommige dingen wil je wel kunnen herinneren en daar valt wat mij betreft een begrafenis ook onder, zeker als het dichtbij is.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ik heb de crematie en avondwake van mijn oma gefotografeerd. Was mijn opa erg blij mee.

En ook en paar foto's gemaakt tijdens de kerkdienst van een begravenis van een kennis.

Allebei op verzoek.

Ik heb ook trouwdiensten gedaan voor familie en vrienden en het lijkt erg op elkaar. Er zijn gewoon een aantal keymomenten waar je even op moet anticiperen. Kaarsen aansteken. Kist sluiten dat soort dingen.

Maar als je je attent door de kerk/aula beweegt heeft eigenlijk iedereen er begrip voor en geeft men aan dat men het wel een goed idee is. Maar het is duidelijk iets waar men in eerste instantie niet aan denkt.
:+

Al dat gezever over dure ai-feuns, dure nieuwe Nikon bodies, gestegen objectiefprijzen... Allemaal gezaag in de marge. :Y

De nieuwe Phase One IQ3 100MP Trichromatic digital back is net uit.
https://www.dpreview.com/...s-unmatched-color-quality
https://www.phaseone.com/...3-100MP-Trichromatic.aspx

Voor het luttele bedrag van 50.000, ja vijftigduizend, dollar, krijg je een 100MP back. Ok, ok, dan krijg je er wel een XF body en naar keuze een Schneider Kreuznach prime objectief bij + 5 jaar garantie.

En nou niet meer zeuren over dure camera's. :+

Mooie Plaatjes   

• CasGas
Misschien dat ik maar geen compact "voor erbij" neem, de hele rotzooi verkoop en deze neem.. Nog wel even een lening afsluiten en hoppa!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Ik kreeg laatst de tip om een bouwdepot te nemen naast de hypotheek, prima plan lijkt me :P

Woutoud.com

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Wat is jullie idee over smartphonecamera's betreffende de 'slimheid?'
Apple met een soort fotostudiemode op de iPhone X. Waar zijn we over 10 jaar?
Misschien is de enige menselijke factor dan nog waar je de camera positioneert. (En gelukkig is dat een factor die zwaar meeweegt in het eindresultaat.) Jullie gedachten?

Vervang je Bittrex door betere exchanges: Kucoin en Binance
AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MHz | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
Saturnus schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:35:
...
Misschien is de enige menselijke factor dan nog waar je de camera positioneert. (En gelukkig is dat een factor die zwaar meeweegt in het eindresultaat.) Jullie gedachten?
Ik kan me uiteindelijk best voorstellen dat je bijvoorbeeld een cameratje in een bril (of contactlens of implantaat) hebt, en je aan het eind van de dag/week/jaar een algoritmisch bepaalde fotografische samenvatting van de 'highlights van de periode' krijgt.... eventueel rechtstraaks naar je occipitale cortex.

Je kan op zich de menselijke factor zo groot blijven maken als je wil lijkt me. Eventueel maak je je eigen collodiumplaten, dat kon vroeger, dat kan nu en dat zal in de toekomst vermoedelijk ook nog wel een tijdje kunnen. Meer keuzes dan waar je de camera positioneert/wat je af wil beelden zijn mogelijk, bijvoorbeeld ook wanneer je fotografeert, wat je in het frame hoe scherp wil hebben, hoe je de omgeving eventueel verandert, je kan keuzes maken wat betreft kleur, contrast... Allemaal zaken waarbij je af kan wijken van voorgekozen algoritmes.

begintmeta wijzigde deze reactie 14-09-2017 15:50 (9%)

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Denk dat over 10 jaar en nog niet zo veel veranderd is.

iPhone is nu 10 jaar oud. Hoeveel is er nu in wezen veranderd? het is allemaal wat beter geworden en wat geavanceerder. Maar het is nog steeds een pakje met een scherpje en een klein lensje als camera.

Ik denk dat je er aan moet denken dat 3D mogelijk er zal komen, DoF aanpassing achteraf, etc.

Ik verwacht wel dat als de dSLR's mee willen doen ze meer moeten doen in "smartphone" eigenschappen. Samsung was wat vroeg met hun modellen die op een smartphone leken met een goede lens. En die al software technisch achterliepen als ze uit de doos kwamen.

Maar als ze iets weten te verzinnen dat de electronica / software vervangen kan worden (beetje zoals de losse lenzen van Sony eigenlijk). Kan dat veel mogelijkheden geven.

Dus boel samen laten smelten eigenlijk.

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Woutoud.com

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 00:51
Kwam deze tegen op Digifotopro.nl. Een keer wat anders. Ik vind het erg goed bedacht.

• CasGas
Nou, net de 24-70L de deur uit gedaan, kunnen verkopen voor een normale prijs.. Nu begint het hunten naar een nieuwe lens weer (dat is alweer ff geleden), opzoek naar een 24-70L Mark II

• koornee
Al een tijdje (jaloers) aan het kijken naar een Leica M240 als vervanger voor mijn D3X. Heb me via Leica Testdrive aangemeld voor het gratis testen van een M. Kreeg via Verschoore.nl (de fotowinkel bij mij op de hoek in BoZ) meteen een mail, en ze hadden er een klaar liggen voor me. Een Leica, met een 35 summicron en een 50mm summicron.

Ben nu net een halve dag aan het schieten, maar man, man, wát een camera (en lenzen). Compleet anders natuurlijk, maar werkt erg lekker. Nog wel vaak nét geen focus, moet nog ff wennen aan de meetzoeker. En de snelle actie van de rondrennende kids is ook niet handig met zo'n M. Maar als de focus goed is geeft het wel heerlijke resultaten. Ben al gelijk verslaafd nu.

Moet hem helaas dinsdag weer inleveren,...

Nu nog ergens een nier verkopen, en m'n vrouw overtuigen en ik stap over naar Leica.

Ben wel even benieuwd wat het dan zo bijzonder maakt? :)

website

• koornee
Het bijzondere, voor mij althans, is het focussen met een rangefinder. Handmatig, maar toch werkt het intuïtief, maar wel lastig. Maar ik loop normaal met een D750/D3X rond.
Met de Leica gaat het wat langzamer, je kijkt anders naar de situatie die je wilt vastleggen. Vooral ook door de framelines, je ziet dingen die buiten de foto vallen en dat is anders fotograferen en framen.
En de Leica is gebouwd om een nucleaire oorlog te overleven, één bonk duitse degelijkheid.

Het is gewoon een compleet andere ervaring met een meetzoeker. Maar ik denk toch dat ik voor een D850 ga, scheelt ook weer overstappen op een ander ecosysteem. Nu alleen nog beslissen welke camera weg geeat, de D750, of de D3X,...

koornee wijzigde deze reactie 08-10-2017 21:26 (7%)

LOL :+ m.a.w. je gaat nu eerst echt kijken en dan pas de sluiterknop indrukken? :)

Geloof me, doe ik al jaren, zelfs met een D800E; werk zeer verhelderend. :Y

BTW: als je volledige MF objectieven uit het jaar nul op een moderne DSLR gebruikt, geldt dat eigenlijk ook. Meer aandacht voor het onderwerp, wat je ziet, hoe je het ziet, scherpstellen en dan pas afdrukken.
Toegegeven, als je een voorbij razende F1 bolide ff snel wilt snappen, dan gaat die manuele vlieger niet op... ;)

Mooie Plaatjes   

• koornee
Niet 'echt' kijken, maar hiermee heb je geen blackout van de klappende spiegel, dus nu heb ik ook eens de exacte situatie gezien die ik heb gefotografeerd ;)

En een dslr, met mf lenzen geheel op manual zetten blijft toch iets anders als een meetzoeker.

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:02
quote:
koornee schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 23:07:
Niet 'echt' kijken, maar hiermee heb je geen blackout van de klappende spiegel, dus nu heb ik ook eens de exacte situatie gezien die ik heb gefotografeerd ;)
Maar je hebt wel parallax bijvoorbeeld en je kijkt door een in principe minderwaardig lenzenstelsel, dus hoewel je het exacte moment wel waarneemt, heb je het toch niet exact gezien zoals je het hebt gefotografeerd. Met een spiegelreflex zou je hetzelfde kunnen bereiken, door niet in de zoeker, maar over de camera te kijken. Oude camera's hadden hiervoor soms een draadraam, wat "sportzoeker" werd genoemd.

• M-ThijZ
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:03

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik wil graag gaan experimenteren met het fotograferen van glaswerk in tegenlicht. Daarvoor wil ik een eenvoudige opstelling maken bestaande uit een tafel, met daarop zwart karton, daarop een dunne glasplaat. Dit wil ik van achteren belichten met een halogeenlamp en diffusie-papier.

Heeft iemand tips waar ik een dunne glasplaat van zo'n 50cm x 50cm kan kopen? Dezelfde vraag voor een groot vel diffusie-papier. Ik dacht aan overtrekpapier als alternatief.

Het gaat om een testopstelling, dus mijn idee is om dit bij een bouwmarkt of hobbywinkel in de stad te halen.

Wat is trouwens handig om een vel papier mee vast te houden? Is er iets als statief te gebruiken met een arm?
@M-ThijZ wellicht een tip:
Maar dat soort attributen; glasplaat, spiegel, allerhande 'props' voor fotografie, haal ik vrijwel altijd bij de lokale kringloopwinkel(s). Soms kom je voor heel weinig, verrassende spullen tegen!

En om een vel/plaat vast te houden (beetje afhankelijk van hoe zwaar het is), kun je een simpel raamwerkje gebruiken met krokodillenklemmen die je vel papier/karton vasthouden. Of zo'n klembordklem.
Of, heel fancy, zwenkarmen ('geoogst' van oude verstelbare/scharnierbare bureaulampen) met daaraan een klem i.p.v. de oorspronkelijke lamp.

Mooie Plaatjes   

• mrc4nl
quote:
M-ThijZ schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:06:
Ik wil graag gaan experimenteren met het fotograferen van glaswerk in tegenlicht. Daarvoor wil ik een eenvoudige opstelling maken bestaande uit een tafel, met daarop zwart karton, daarop een dunne glasplaat. Dit wil ik van achteren belichten met een halogeenlamp en diffusie-papier.

Heeft iemand tips waar ik een dunne glasplaat van zo'n 50cm x 50cm kan kopen?
Cura glass ?
Amazon?

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@M-ThijZ https://www.pyrasied.nl

Voor productfotografie kan ik overigens zwart glanzend plexiglas (acrylaat) adviseren.

Zie voorbeeld

Unidentified wijzigde deze reactie 11-10-2017 13:12 (22%)

• M-ThijZ
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:03

M-ThijZ

Riding on Rails

quote:
Unidentified schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:09:
@M-ThijZ https://www.pyrasied.nl

Voor productfotografie kan ik overigens zwart glanzend plexiglas (acrylaat) adviseren.

Zie voorbeeld [video]
Gaaf, dat is inderdaad de bedoeling!

Zou dit ook werken?
BESTÅ, Bovenblad, glas zwart
http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/50196537/#/20270722

SCHOTTIS, Plisségordijn, wit
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20242282/

Met wat PVC-buizen frame maken of even rondneuzen bij de kringloop @ehtweak

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@M-ThijZ Zo te zien is dat hard glas en geen plexiglas.

Heeft z'n voor en nadelen, lees je even in zou ik zeggen.

https://www.hunker.com/13413632/glass-vs-plexiglass

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 26-05 14:29
Ik kocht mijn plexi op ebay (geen 50x50 tho).
@M-ThijZ : heb zelf vorig jaar een gematteerde glazen plaat (glad aan de ene kant en mat aan de andere zijde) gehaald bij de kringloop; ik was het megabedrag van 50 cent kwijt. :Y
Ditto voor een getinte spiegel (weliswaar bruinig getint en niet zwart), ook bij de kringloop, die was wel een stuk duurder... maar liefst 1 euro! :)

Gebruik ik regelmatig voor productfotografie.

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
Het is wel duidelijk dat ze veel om me geven @Nomad :+

www.maartendeboer.net

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:53

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

quote:
Ventieldopje schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:36:
Het is wel duidelijk dat ze veel om me geven @Nomad :+
Was ook niet helemaal de respons die ik had verwacht nee :p

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• AdmiralSnipe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:14
Bedankt Ventieldopje! :w

Hier nog wat fan art als afscheidscadeautje

AdmiralSnipe wijzigde deze reactie 11-10-2017 21:07 (20%)

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• mrc4nl
quote:
AdmiralSnipe schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:06:

[afbeelding]
/
Zal ik m uitprinten en als a1 poster naar m opsturen? _O-

• Ventieldopje
quote:
AdmiralSnipe schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:06:

[afbeelding]
Hah, wauw! :*) Fan art!

www.maartendeboer.net

• AdmiralSnipe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:14
quote:
mrc4nl schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:21:
[...]
/
Zal ik m uitprinten en als a1 poster naar m opsturen? _O-
Ha doe maar, jij hebt daar een speciale vintage printer voor meen ik een tijdje terug te hebben gelezen. :+

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Pagina: 1 ... 81 ... 85 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*