Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:23

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Hallo allemaal, ik was weer van plan om een meeting te organiseren in sept/eind augustus bij mij thuis.

Ik woon landelijk met de Drentse aa als "achtertuin" en ben ook nog eens jarig in september. Genoeg redenen om weer een meeting te organiseren dacht ik zo. De vorige meet was ook heel gezellig.

De bedoeling was om ergens rond de middag te verzamelen, even wat te drinken en dan een flinke wandeling om daarna de bbq aan te steken om de rest van de avond wat te kletsen en bij het kampvuur te zitten.

Ik ga toch mijn verjaardag vieren dus het aantal deelnemers is niet zo relevant, ik prik de datum waarop de meeste van jullie komen. Ik heb buiten tweakers nog een aantal die ik ook ga vragen :)

@Universal Creations @AdmiralSnipe @Mr Pingu Komen jullie deze keer ook weer? O-)

Aanmelden kan hier:
https://datumprikker.nl/pgxcqc44pdinmzs6

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:52

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Jaa :)Vorige keer vond ik het erg gezellig.

Als ik kan en kan weer vanaf een praktisch punt meerijden dan ben ik van de partij. Vul de prikker later nog even in.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-06 20:36
Ik vond het ook een erg geslaagde dag vorig jaar! Dit jaar kan ik er helaas niet bij zijn. Ik zit met m'n arm in het gips en dat blijft er waarschijnlijk tot minstens halverwege september omheen zitten. Autorijden en fotograferen zit er de eerste tijd dus niet in.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Onder voorbehoud de datumprikker ingevuld.

Mooie Plaatjes   

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Klinkt erg gezellig.... maar 2 uur en 20 minuten enkele reis met de auto, tja.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:00

Don Quijote

El Magnifico

Lijkt mij gezellig om bij te wonen. Ik zal de datumprikker niet invullen omdat mijn agenda een beetje chaotisch is (pas weer een week woonachtig in Nederland). Maar als er een datum is gekozen zal ik in ieder geval mijn best doen om aan te sluiten!

@sys64738, @Pingu Ik moet vanuit Den Haag komen. Mocht het op jullie route liggen dan kan er worden meegereden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Don Quijote op 17-08-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:11

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Oeh, een meet in het noorden. Nice! Ik ga mijn agenda raadplegen. Drentse Aa = O+ :9~ overigens.

Edit: beschikbaarheid ingevuld.

[ Voor 15% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-08-2017 14:46 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

De datums van de prikker komen steeds dichterbij

Nog meer zielen? :D

Het was vorige keer echt heel gezellig en mrc4_nl woont in een prachtig gebied. Het is de moeite van 2 uur rijden zeker waard
DivWhis schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:27:
Lijkt mij gezellig om bij te wonen. Ik zal de datumprikker niet invullen omdat mijn agenda een beetje chaotisch is (pas weer een week woonachtig in Nederland). Maar als er een datum is gekozen zal ik in ieder geval mijn best doen om aan te sluiten!

@sys64738, @Pingu Ik moet vanuit Den Haag komen. Mocht het op jullie route liggen dan kan er worden meegereden ;)
Ik woon bij Gorinchem, vorige keer vanuit lekbrug bij Vianen opgestapt. Als je komt kan ik best ergens per OV ergens heen wat voor jou ook op de route ligt. :)

[ Voor 61% gewijzigd door Mr Pingu op 28-08-2017 19:04 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik wil aanstaande woensdag de datum gaan prikken.

Wel even een opmerking: mijn ouders zijn het huis enorm aan het verbouwen.Binnen is het een zooitje, en er moet nog een nieuwe vloer worden gestort, en een nieuwe buitenmuur gemetseld.Onbekend is wanneer dat precies gaat gebeuren. Dus verwacht geen mooi sanitair bijvoorbeeld.

Buiten is het wel netjes en ruimte zat dus de BBQ gaat zeker door :)
Als alternatief heb ik schipborg,restaurant de Drentse AA

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

mrc4nl schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:48:
Als alternatief heb ik schipborg,restaurant de Drentse AA
Ook prima locatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zag dat de datum geprikt is.

Heb 'm ook in m'n eigen agenda gezet. IJs en weder ;) dienende kom ik vanuit Flevoland naar Gasteren.

't Is wel 150km enkele rit, maar ben wel benieuwd naar de Aa. 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

En weer een meeting als ik op vakantie ben -O- :|
Misschien dat op vakantie gaan maar eens afschaffen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

? Voor mij wordt dit een eerste keer, maar hoe/wat/waar krijgen we nog de details te zien/horen?
Gaat dat per DM oid?

En is het de bedoeling dat ik nog wat lekkers meeneem om met z'n allen op te smikkelen 's-middags? :) Of zoiets...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
ehtweak schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:30:
? Voor mij wordt dit een eerste keer, maar hoe/wat/waar krijgen we nog de details te zien/horen?
Gaat dat per DM oid?

En is het de bedoeling dat ik nog wat lekkers meeneem om met z'n allen op te smikkelen 's-middags? :) Of zoiets...
ik zal morgen wel de details uitwerken, ik heb vandaag een (mogelijke) wandelroute afgelegd, dus de voorbereidingen lopen al. :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 954357

Hallo allemaal,

Is dit alleen voor bekende van tweakers?
Graag zou ik meer van jullie willen leren en lijkt dit me een mooi idee ervoor.
Ik snap het als er niet zomaar vreemde uitgenodigd worden, maar dan zou ik graag weten hoe ik met mensen uit m'n buurt in contact kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Anoniem: 954357 schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:08:
Hallo allemaal,

Is dit alleen voor bekende van tweakers?
Graag zou ik meer van jullie willen leren en lijkt dit me een mooi idee ervoor.
Ik snap het als er niet zomaar vreemde uitgenodigd worden, maar dan zou ik graag weten hoe ik met mensen uit m'n buurt in contact kan komen.
Is bedoeld voor de tweakers die wel eens in het fotoforum hier op tweakers postten, dat heb jij ook gedaan dus van mij ben je welkom.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 954357

Oke, ja dan lijkt het me erg leuk om te komen!
Ik zal er zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Hoe wie wat waar: Een overzicht.

Datum: 10 september, aanvang 15:00 uur bij mij thuis. (adres volgt)
Dan kun je even een kopje koffie drinken met gebak (want ik ben die dag jarig), en wachten tot iedereen er is.

15:30 vertrekken voor de wandeling bij de Drentse Aa, van ongeveer 7 kilometer (2 uurjes)
dan zijn we rond 17:30 weer bij mij thuis en steek ik de BBQ aan. om 18:00 uur kunnen we beginnen

Dan hebben wij 2 uur tijd voor de bbq+nagerecht+evt koffie.
Rond 20:00 uur gaat de BBQ aan de kant en komt er een vuurkorf voor in de plaats en dan kunnen we gezellig bij het "kampvuur" zitten tot laat in de avond.

Paar kleine opmerkingen:
• De meet is helemaal gratis, maar een kleine bijdrage stel ik op prijs. (Note: Ik drink geen bier)
• Neem wandelschoenen mee, of te minste schoenen die vies mogen worden, er zijn langs de wandelroute een paar drassige plekken.
• De bbq kan alleen doorgaan bij goed weer. Als er plensbuien worden verwacht moet ik de meet aflassen/uitstellen.Een paar drupjes regen is niet zo erg, maar stromende regen is voor niemand fijn.

En laten de vooruitzichten nou niet bepaald gunstig zijn komend weekend :/
Ik hoop dat het weer dan net zo zal zijn als vandaag, maar er is op 10 september regen voorspeld, en nog veel ook. (80% 13.7mm)

Boven de 6 mm ga ik geen wandeling organiseren. Donderdagavond zal ik in dit topic laten weten of het doorgaat of niet.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Voorspelling is inderdaad niet erg positief. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd. :-(
Ondanks dat men vaak roept "There's no such thing as bad weather only inappropriate clothing" heb ik geen zin om 300km te rijden voor een soppig tochtje langs de Drentse Aa. ;)
Het was mijn bedoeling om nog wat leuke/interessante shots te maken, maar dan wil ik wel graag wat aangenaam licht/lucht (vooral voor de fotograaf) hebben. >:)

Misschien een weekje opschuiven o.i.d?

Mooie Plaatjes   

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Het goede nieuws is dat de voorspellingen voor zondag een stuk beter zijn dan eerst was voorspeldtddt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xi139S45hhYrK6p0uN0g8P7R/full.png

Het slechte nieuws is: nog steeds (ietwat) regen en veel bewolking, en dus heel drassige weilanden. gebied rond de drenste Aa is nou eenmaal moeras, daar kan ik niets aan doen.

Dat drassige is wel te vermijden door de route iets aan te passen en meer bospaden/verharde wegen te kiezen, maar ook daar zal alsnog niet geschikt zijn voor nette schoenen.

Dus concreet: Ik weet niet wat ik moet doen. De hoeveelheid regen zal aankomende zondag niet super veel zijn, dus wat dat betreft kan het doorgaan. Maar misschien is een andere datum beter.(maar het kan ook slechter worden) Zondag 17 zou dan een logische keuze zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 07-09-2017 17:46 ]

ora et labora

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zoals het er nu uitziet, qua weersverwachtingen, opteer ik voor een weekje opschuiven.

Wat bij mij meespeelt is dat ik een behoorlijk eind moet rijden (300km v.v.) en dan wil ik wel een beetje 'gebruik' kunnen maken van gunstige weersomstandigheden. :Y

Mooie Plaatjes   

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik hoef niet zo ver te rijden (uurtje) en kan beide data. Vieze paden en moerassen vind ik geen probleem (wandelschoenen en laarzen liggen standaard in mijn kofferbak) maar een beetje fotogeniek weer is natuurlijk wel aangenaam. Het is niet te zeggen of het de 17e beter weer is dan de 10e. Mij maakt het dus eigenlijk niet uit.

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik zou ook opteren voor weekje opschuiven.

Viezig/nattigheid van paden maakt me niet zo uit, maar gezien de reistijd heb ik liever wat beter weer.
Daarnaast ben ik sinds vanmorgen ziek en blijf met druilerig weer liever thuis, als ik dan alweer beter ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Andere datum is geprikt: nieuwe datum: 17 september. Hopelijk is het dan beter weer.
[sorry voor de dubbele email :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door mrc4nl op 07-09-2017 21:20 ]

ora et labora

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb de topic titel aangepast naar 17 sept. :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Dit is alvast de verwachting voor komende week:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yp8zV0wf8FFtLaeLG4Ztrocd/full.png
Zondag de 17e lijkt slechter te gaan worden dan de 10e

Maar als een verwachting van 80% ,13.3mm kan veranderen in 65% 0.4mm dan ben ik best hoopvol :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tsja koffiedikkijken blijft het toch met dat shitweer. Later in de week kunnen de vooruitzichten al heel anders zijn. Of niet.

Enne, gefeliciteerd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Het vooruitzicht voor zondag ziet er nu al beter uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0k8Nqnr55MZFFVAkGDQcIkQ1/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-09-2017 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:39:
Het vooruitzicht voor zondag ziet er nu al beter uit.

[afbeelding]
Wel iets kouder maar minder neerslag. Het gaat door!

ora et labora

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Dan de grote vraag, vanwaar en met wie kan ik meerijden?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Mr Pingu Waar is "vanwaar"?

Ik rijd vanuit Flevoland naar de Aa... (en weer terug)

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 14-09-2017 23:27 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

mrc4nl schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:35:
[...]

ik zal morgen wel de details uitwerken, ik heb vandaag een (mogelijke) wandelroute afgelegd, dus de voorbereidingen lopen al. :)
Wil niet aandringen hoor... O-) maar krijgen we de details per DM o.i.d?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
ehtweak schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:43:
[...]

Wil niet aandringen hoor... O-) maar krijgen we de details per DM o.i.d?
Adres
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tijd 15:00 uur

ora et labora

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

ehtweak schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:17:
@Mr Pingu Waar is "vanwaar"?

Ik rijd vanuit Flevoland naar de Aa... (en weer terug)
Hmm flevoland is ook niet echt handig voor mij. Woon in omgeving Gorinchem en kan per OV makkelijk in Utrecht of Rotterdam geraken, de rest wordt allemaal wat moeilijker

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Evt kan ik mensen oppikken van station Assen. Moet ik wel ruim van tevoren weten want ik ben van plan vooraf elders in Drenthe al even te wandelen, als het weer inderdaad redelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:09:
Evt kan ik mensen oppikken van station Assen. Moet ik wel ruim van tevoren weten want ik ben van plan vooraf elders in Drenthe al even te wandelen, als het weer inderdaad redelijk is.
Voor mij is Assen ook wel te doen om iemand op te halen.

Weet niet of jij in de vroege middag wel wil wandelen, want niets zo veranderlijk als het weer : het lijkt toch iets minder te worden dan eerst voorspeld. Niets aan te doen. Gelukkig kunnen we droog zitten. In de avond zou het gelukkig moeten opklaren.

Nog paar kleine tips/informatie.
We hebben twee opritten. Maar een staat nu al vol met auto's. Dus kan er slechts eentje door jullie gebruikt worden. Het is voor het wegrijden handiger om achteruit de oprit op te gaan. Mocht de oprit vol zitten kan je parkeren langs de heg.

Er zijn twee goede routes om vanuit Assen in gasteren te komen. Let even op de drempels in gasteren zelf, moet je niet te hard overheen (willen)

1:Assen-noord,ubbena,oudemolen. (zal de meeste navigatie ook wel aangeven)
2.Assen-West,ring noord,loon,balloerveld.

Ik heb het al eerder gezegd, maar denk om schoenen die vies mogen worden en een warme jas.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Allereerst mij dank aan @mrc4nl voor de organisatie en de locatie! d:)b
Toch heerlijk om zo midden in het moeras te wonen! En reuze handig als je eens een paar mensen uitnodigt om samen door het zompige Drentse Aa landschap op expeditie te gaan.

Ach, en die paar regendruppels (ahum) mochten de pret niet drukken. Dan maar minder plaatjes en meer conversatie.
Overigens had de gastheer de inwendige mens niet vergeten en 's-avonds voor ruim voldoende vleselijke lusten op de gloeiende kolen gezorgd. Dan ineens zijn tweakers irl toch weer heel andere personen. 8)

"Schoenen die vies mogen worden"; dat zei de gastheer toch? ;)
Nou dat hebben we geweten! :Y

Sommigen van de aanwezigen hadden na afloop 'schoenen met karakter', zoals we dat gisterenavond noemden. :). En verrassingen in de schuur in de vorm van "een ding beginnend met een P en een snoer eraan" zijn weer voer voor technische prietpraat.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ja, geslaagde dag! Jammer van die 'paar regendruppels' maar wel cool dat er een search-and-rescueteam werd ingezet. Het hunebed moeten we dan op een andere gelegenheid maar eens bewonderen.
mrc4nl bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@SnoeiKoei Hunebed? Die hebben we toch gezien? Weliswaar de beta/pre-release, maar we kwamen er wel langs! :+

Geen hunebed, wel een dood stuk hout, te midden van het Drentse landschap:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4414/36901656250_6775185272_c.jpg
Tree80 by Erik Haak, on Flickr

[ Voor 61% gewijzigd door ehtweak op 18-09-2017 11:04 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Geen dood stuk hout, wel kunstmatig zonlicht uit een doosje...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E5Y5Cb9WyVHhmiYlhBnJ46NS/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
En hier de groepsfoto:

Afbeeldingslocatie: https://mrc4.nl/meuk/meet/aa/DSC03908klein.jpg

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Haha, wat kijkt ehtweak enthousiast zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@SnoeiKoei :Grapjas. :+
Volgens de bediener van de zelfontspanner stonden we er goed op...

Het was ook heerlijk in die regen met onze poten in de modder... En dan moesten we ook nog say cheese? ;)

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1