Ik heb mijn cameradop altijd op de lensdop van mijn eerste lens zitten en altijd een lens op de camera. De lensdop van mijn tweede lens wisselt telkens van lens bij het omwisselen.
Je weet wel, deze:

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Hmmm, ja zoiets was het maar ik kan me niet herinneren dat er zo'n rood knopje op de zijkant zat...
Ik zoek nog effe verder
Ik zoek nog effe verder
[ Voor 11% gewijzigd door B64 op 07-06-2013 23:26 ]
D'r zit een gat in, daar gaat het stof doorheen, waardeloze bescherming dus!. (Proberen ze met die 40mm een pinhole camera te simuleren?!
).
Nee dat is zoiets : http://www.ebay.com/itm/C...enses&hash=item4607164437Aloys schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:32:
D'r zit een gat in, daar gaat het stof doorheen, waardeloze bescherming dus!. (Proberen ze met die 40mm een pinhole camera te simuleren?!).
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
ah "dustless" bodycap, das net zoiets als "kogelvrij" en "roestvrij"nero355 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 02:36:
[...]
Nee dat is zoiets : http://www.ebay.com/itm/C...enses&hash=item4607164437
ora et labora
Hij had het over pinhole dus ik post een pinholemrc4nl schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:10:
ah "dustless" bodycap, das net zoiets als "kogelvrij" en "roestvrij"
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Vrienden
Ik neem deze vakantie ook een gps logger mee, voor het eerst (schaam). Iemand misschien nog tips voor software etc. Ik ga sowieso aan het eind van de reis de gpx importeren met Lightroom...
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Android telefoon met Google Play: GPSLoggerDonnie schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:31:
VriendenIk neem deze vakantie ook een gps logger mee, voor het eerst (schaam). Iemand misschien nog tips voor software etc. Ik ga sowieso aan het eind van de reis de gpx importeren met Lightroom...
Met Dashcam (50 euro) kan je een snelheidsmeter enzo over een video heen leggen. Misschien leuk als je ook bewegend beeld van je trip maakt.
Dit verscheen in de krant vandaag: http://webcache.googleuse...om/verascope-world-war-1/
Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?
Voor Lightroom 2 gebruikte ik nog een plugin, maar lightroom 4 kan het zo.
Dit topic terug wat leven inroepen?Donnie schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:31:
VriendenIk neem deze vakantie ook een gps logger mee, voor het eerst (schaam). Iemand misschien nog tips voor software etc. Ik ga sowieso aan het eind van de reis de gpx importeren met Lightroom...
Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?
Voor Lightroom 2 gebruikte ik nog een plugin, maar lightroom 4 kan het zo.
[ Voor 68% gewijzigd door Teun_2 op 13-06-2013 12:09 ]
Nog meer 500px gebruikers dit mailtje gehad?I am Jessica Moore, Community Manager @ Displa.io, and I am responsible for searching and inviting artists/bloggers to our startup during launch month (Displa.io launched on 1st May). I had a look at your blog and saw your 500px profile and thought you might be interested. This contact address was present there so I took the liberty to contact you.
With your permission I would like to ask you to consider making some of your works available for print on metal plates (artists receive regular commision)
Displa.io launched on 1 of May and allows artists and photographers to upload their works and offer them on metal plates. We also will showcase our artists at gallery shows around Europe and US (first event on 13th June in Barcelona, Spain)
...
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Geen mail hier, maar klinkt goed! Enig idee om welke pla(a)t(en) het gaat?
Nee, is volgens mij een vrij algemeen mailtje, waarvan ik me ten sterkste afvraag of het daadwerkelijk gebaseerd is op het spotten van specifieke platen. Al hebben ze er denk ik wel voor moeten doorklikken naar mijn website om het betreffende e-mail adres te achterhalen, want dat is op 500px niet te zien.
Het idee is dus dat je je foto's upload naar die site en dat zij dat vervolgens als stock materiaal gebruiken om prints te verkopen. Zodra ze wat verkopen krijg jij een bepaald bedrag (waarbij je zelf blijkbaar ook nog invloed hebt op de prijs van de foto, binnen bepaalde grenzen).
Maar om speciaal daarvoor nou een paypal account aan te maken...
Het idee is dus dat je je foto's upload naar die site en dat zij dat vervolgens als stock materiaal gebruiken om prints te verkopen. Zodra ze wat verkopen krijg jij een bepaald bedrag (waarbij je zelf blijkbaar ook nog invloed hebt op de prijs van de foto, binnen bepaalde grenzen).
Maar om speciaal daarvoor nou een paypal account aan te maken...
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Als ze ermee gaan 'touren' zou me dat wel leuk lijken.
Heb wel eens wat gelezen over verkoop via 500px, maar dat schijnt niet al te best te werken. Geloof dat iemand die bij de top 100 verkopers ofzo zat een paar tientjes had verdiend,,,
Heb wel eens wat gelezen over verkoop via 500px, maar dat schijnt niet al te best te werken. Geloof dat iemand die bij de top 100 verkopers ofzo zat een paar tientjes had verdiend,,,
Dan moet je materiaal ook maar net gebruikt worden in die tour natuurlijk. Verder is het voornamelijk artistiek spul, dus ik ben wel benieuwd hoe ze mijn materiaal daar in denken te passen. Zal eens een mailtje terugsturen om een gevoel te krijgen of dat 'handpicked' een beetje serieus is, of dat ze gewoon een crawler op 500px en gelinkte sites hebben losgelaten om e-mail adressen te oogsten.
Verwijderd
Als ik naar die site kijk inclusief foto's kan ik mij niet voorstellen dat ze iedereen een mailtje sturen ongeacht de kwaliteit van de fotograaf. Maar inderdaad zijn het voornamelijk artistieke foto's dus zou inderdaad eerst een mailtje sturen.Orion84 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:11:
[...]
Nog meer 500px gebruikers dit mailtje gehad?
Ik kreeg laatst een mailtje van een site dat zij mijn foto wilde laten tonen bij een expositie in New York. Het enige wat ik moest doen was op de link klikken, foto uploaden en bevestigen....... en..zo bleek bij de laatste stap.. 50 dollar betalen

Verkopen via 500px is inderdaad niet veel soeps. Een hd download (1920p) kost 3 dollar waarvan er 1 naar 500px gaat en meerdere opties kwa resolutie heb je niet. Pas vanaf 100 dollar krijg je met paypal uitbetaald.
Bij Displa.io is 30% voor de fotograaf en uitbetaling vanaf 50 dollar. Die displates kosten enkele tientjes, tot 100 dollar per stuk of zo. Dus in theorie zou je daar op zich nog wel wat aan moeten hebben als de verkopen een beetje lopen.
Tot nu toe in elk geval nog geen reactie op mijn mailtje met de vraag welke specifieke foto's de trigger waren om me te benaderen.
Voorlopig blijf ik dan ook sceptisch en sowieso was ik niet heel erg van plan om een paypal account aan te maken en foto's te gaan uploaden om vervolgens maar te moeten afwachten of het ooit wat oplevert. Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat ze gewoon automatisch een zwik e-mail adressen hebben opgesnord via 500px profielen en daar een standaard mailtje heen hebben gestuurd.
Tot nu toe in elk geval nog geen reactie op mijn mailtje met de vraag welke specifieke foto's de trigger waren om me te benaderen.
Voorlopig blijf ik dan ook sceptisch en sowieso was ik niet heel erg van plan om een paypal account aan te maken en foto's te gaan uploaden om vervolgens maar te moeten afwachten of het ooit wat oplevert. Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat ze gewoon automatisch een zwik e-mail adressen hebben opgesnord via 500px profielen en daar een standaard mailtje heen hebben gestuurd.
Verwijderd
ben ook keer weekwinnaar bij ze geweest, maar heb verder überhaupt niks van ze gehoord en dus ook nooit wat thuis ontvangen. Of is het normaal dat je zelf contact moet opnemen?Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:19:
...
Digifotopro.nl zijn trouwens ook van die fijne gasten.... Een foto van mij werd als weekwinnaar gekozen wat verder inhoudt dat je een prijs(je) thuis gestuurd (kan krijgen). Nadat ik een mail kreeg en mijn adres moest doorgeven kreeg ik iets later nog een mail of ik mee wilde werken aan een publicatie. Uiteraard, heel graag en ik stuurde een aantal foto's in HD inclusief tekst. Nadat ik alles heb gemailed (2 maanden geleden) heb ik niets meer gehoord en op mijn mails wordt niet gereageerd. Waar die prijs blijft mag Joost weten maar dat ze niet even de moeite nemen om mij op de hoogte te stellen van die publicatie vind ik niet kunnen.
...
Verwijderd
Het is normaal dat digifotopro contact met jou opneemt...hoewel je het natuulijk wel kan proberen om contact met hen op te nemen als je nog geen mail hebt gekregen.
Verwijderd
je hebt ze in ieder geval ruim de gelegenheid gegeven en je wilde niet te opdringerig overkomen..
Week 8, dat is ruim 4 maanden geleden, ik zou het wel proberen.
Week 8, dat is ruim 4 maanden geleden, ik zou het wel proberen.
Verwijderd
Ik ga morgen met een goedkope 70-300mm lens van sigma tamron op mijn 5DII lopen bij Volkel. Lekkere dure body goedkope lens cliché dus. Ik wilde eigenlijk een 100-400 lens maar ik heb het geld effe niet om er en te huren dus dan leen ik er waarschijnlijk een sigma.
Ik hoop alleen dat het een beetje fatsoenlijk werkt met foto's maken vergeleken met mijn standaard 24-105 lens.
De vorige keer ging ik met mijn oude Sony A200 met Tamron 18-200 ernaast lopen op Heldair, maar die verdween na een paar foto's alweer in de tas. Het gecropte resultaat van mijn 5D was namelijk beter dan de sony en het werkte ook een stuk handiger.
EDIT: Ik kan morgen kiezen tussen de 70-300mm van tamron of de 55-255 van Canon. Ik vraag me af wat beter gaat werken, maar dat merk ik morgen snel genoeg.
De vorige keer ging ik met mijn oude Sony A200 met Tamron 18-200 ernaast lopen op Heldair, maar die verdween na een paar foto's alweer in de tas. Het gecropte resultaat van mijn 5D was namelijk beter dan de sony en het werkte ook een stuk handiger.
EDIT: Ik kan morgen kiezen tussen de 70-300mm van tamron of de 55-255 van Canon. Ik vraag me af wat beter gaat werken, maar dat merk ik morgen snel genoeg.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2013 19:40 ]
Ben benieuwd!Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:28:
55-255? Ik denk dat je de Canon 55-250 IS bedoeld? Dat is een EF-S lens, die zou ik niet op je 5D zetten
Verwijderd
De Tamron eindigde op 250 oid en de canon had een 70-300mm bereik. Alleen heb ik ze uiteindelijk nog niet kunnen testen, want het verkeer was zo extreem druk dat we Volkel niet gehaald hebben.
Welke is nu van Tamron en welke van Canon?
Waar Muthas overigens op doelt is dat je een beetje moet uitkijken als je een EF-S lens als de 55-200 op een 5D schroeft. EF-S lenzen zijn bedoeld voor crop-sensor camera's, het achterste lenselement steekt wat verder de camera in; bij een crop-sensor camera is dat niet zo'n probleem omdat de spiegel ook kleiner is, maar de spiegel van de 5D kan de lens raken en dat wil je niet.
Waar Muthas overigens op doelt is dat je een beetje moet uitkijken als je een EF-S lens als de 55-200 op een 5D schroeft. EF-S lenzen zijn bedoeld voor crop-sensor camera's, het achterste lenselement steekt wat verder de camera in; bij een crop-sensor camera is dat niet zo'n probleem omdat de spiegel ook kleiner is, maar de spiegel van de 5D kan de lens raken en dat wil je niet.
Gelukkig hebben deze Canon EF-S lenzen een beveiliging zodat je ze niet op een 5D kunt zetten. "EF-S" lenzen van andere merken hebben die beveiliging niet, maar gelukkig ook geen achterste element wat de body in komt (zover ik weet althans).
Nofi, maar van iemand die zich gadgetgek noemt, had ik toch iets meer verstand van gear verwacht. Zeker als je al zulke dure apparatuur hebt, verwacht je toch dat je bewust iets koopt.
Nofi, maar van iemand die zich gadgetgek noemt, had ik toch iets meer verstand van gear verwacht. Zeker als je al zulke dure apparatuur hebt, verwacht je toch dat je bewust iets koopt.
Ik ben bezig met het plannen van een citytrip naar istanbul. Deels voor vakantie maar ook zeker voor de foto's. Al zou ik Ik zou met het geld ook een (2e hands) 5D +minolta flange kunnen kopen.Ik heb immers genoeg minolta glas, maar dan zit je nog steeds in het niet zo fotogenieke Nederland. Dus kies ik uiteraard voor de 2e optie. 
mmm met beter zoekwerk blijkt die adapter zonder glas niet eens te koop zijn, bummer
misschien eens een kickstarter projectje opzetten, je bent werktuigboukundige of niet...
mmm met beter zoekwerk blijkt die adapter zonder glas niet eens te koop zijn, bummer
misschien eens een kickstarter projectje opzetten, je bent werktuigboukundige of niet...
[ Voor 20% gewijzigd door mrc4nl op 15-06-2013 23:10 ]
ora et labora
Verwijderd
Daar ben ik me ook wel bekend mee hoor. Ik heb er nog bewust naar gevraagd of het geen EF-S (dus alleen EF) lens is voordat die kennis moeite nam ze mee te nemen. De lens die ik even in de auto op mijn camera heb geschroefd was waarschijnlijk deze pricewatch: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Wat de specs van de Tamron waren weet ik niet meer, want die had ik gelijk weer terug in de tas gedaan.Universal Creations schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:23:
Gelukkig hebben deze Canon EF-S lenzen een beveiliging zodat je ze niet op een 5D kunt zetten. "EF-S" lenzen van andere merken hebben die beveiliging niet, maar gelukkig ook geen achterste element wat de body in komt (zover ik weet althans).
Ik was overigens niet van plan om iets te kopen vandaag, want ik wilde alleen even een telelens lenen bij gebrek aan een eigen. Daarom hoef ik dus ook niet zo'n bewuste keus te maken.
Je kunt ook geen adapter zonder glas maken van Minolta MC/MD -> EOS zonder focus op oneindig in te leveren. Je kunt de bestaande mount eraf halen en een EOS mount van de juiste dikte erop plaatsen. Maar dat kun je ook bespreken in het Alternatieve objectieven topic.mrc4nl schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:37:
Ik ben bezig met het plannen van een citytrip naar istanbul. Deels voor vakantie maar ook zeker voor de foto's. Al zou ik Ik zou met het geld ook een (2e hands) 5D +minolta flange kunnen kopen.Ik heb immers genoeg minolta glas, maar dan zit je nog steeds in het niet zo fotogenieke Nederland. Dus kies ik uiteraard voor de 2e optie.
klopt, maar dat moet ik voor ieder lens doen, en dan kan ik ze niet om mn gf3(iig niet met de md adapter) of XG9 zetten das een achteruitgang. En Het ging mij ff meer om turkijeUniversal Creations schreef op zondag 16 juni 2013 @ 00:14:
[...]
Je kunt ook geen adapter zonder glas maken van Minolta MC/MD -> EOS zonder focus op oneindig in te leveren. Je kunt de bestaande mount eraf halen en een EOS mount van de juiste dikte erop plaatsen. Maar dat kun je ook bespreken in het Alternatieve objectieven topic.
ora et labora
Dan koop je er een EOS-m43 adapter bij 
Maar Istanbul is een mooie stad iig. En na morgen is Taksim weer vrij toegankelijk....
Maar Istanbul is een mooie stad iig. En na morgen is Taksim weer vrij toegankelijk....
Wellicht kennen velen onder jullie Erik Johansson wel. Hier legt hij uit hoe hij zijn composities maakt:
Jee, nieuwe speeltjes! Daar gaat m'n (werk)dag...

Kort vraagje. Sinds kort doe ik het e.e.a. qua modellen fotograferen o.b.v. TFP. Nu heb ik een vraag van een meisje van 16 die dat graag wil doen. Hoe hiermee om te gaan (i.v.m. minderjarig)? Ik wil het best doen met haar maar wat is handig? Ik kan vragen of haar ouders op de hoogte zijn en het ok vinden, of moet ik echt schriftelijke toestemming vragen hiervoor?
Vind het allemaal leuk en aardig maar wil gezeur achteraf graag voorkomen.
Vind het allemaal leuk en aardig maar wil gezeur achteraf graag voorkomen.
Ouder mee laten komen, lijkt mij de veiligste keuze.
Een kennis van mij is behoorlijk in de legale problemen gekomen door het publiceren van foto's (die met toestemming genomen waren) van een kinderparty. Portretrecht is een heel gevoelig punt op minderjarige leeftijd blijkbaar.
Ik zou er geen big deal van maken, maar vragen of de ouder meekomt, de publicatie met ze bespreken en een overeenkomst laten tekenen. Dat hoeft echt geen fancy contract te zijn maar wel een papiertje waarop je omschrijft wat jullie gedaan hebben en waar de foto's terecht komen. Ik verwacht niet dat je het nodig gaat hebben, maar als je het nodig hebt, ben je heel blij dat je het hebt!
Ik zou er geen big deal van maken, maar vragen of de ouder meekomt, de publicatie met ze bespreken en een overeenkomst laten tekenen. Dat hoeft echt geen fancy contract te zijn maar wel een papiertje waarop je omschrijft wat jullie gedaan hebben en waar de foto's terecht komen. Ik verwacht niet dat je het nodig gaat hebben, maar als je het nodig hebt, ben je heel blij dat je het hebt!
Heb even gezocht op internet en er zijn prima voorbeeld contracten waarin vooraf afgesproken word wat voor foto's het om gaat e.d. ook, denk dat ik daar even wat mee ga doen.
[ Voor 24% gewijzigd door hypz op 19-06-2013 23:04 ]
http://www.knmi.nl/cms/co..._uit_amerika_boven_europa
Ben benieuwd of er wat mooie foto's voorbij komen
Ben benieuwd of er wat mooie foto's voorbij komen
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Wat zingen die vals, die Nikons....
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Ik vind het een leuk idee dat totaal verkeerd is uitgepakt : Een deuntje dat iedereen kent was veel leuker/grappiger geweest 
Kan ook aan mij liggen, maar ik mis de grap gewoon...
Hoi, ik ben nieuw op dit subforum en heb een kort vraagje.
Als ik een bepaalde PEF file in Photoshop open krijg ik een Photoshop Raw 7.0 dialoog. Als ik inzoom zie ik het linker detail, een blauwe neon reclame. Als ik vervolgens 'Open Image' kies en inzoom, zie ik het middelste detail. Wat niet zo mooi staat op m'n eerste 100x50cm panorama
.

Hoe noem je zo'n probleem? Ik heb namelijk geen flauw idee waar ik moet beginnen met het zoeken van de oplossing.
Ik heb het nog redelijk kunnen fixen, dat is het rechter detail. Maar dat is wat knip en plak werk met behulp van de Windows Snipping Tool. Niet echt ideaal
.
edit: en als ik het exporteer naar jpeg, veranderd het middelste detail vanzelf weer in het linker detail
.
Als ik een bepaalde PEF file in Photoshop open krijg ik een Photoshop Raw 7.0 dialoog. Als ik inzoom zie ik het linker detail, een blauwe neon reclame. Als ik vervolgens 'Open Image' kies en inzoom, zie ik het middelste detail. Wat niet zo mooi staat op m'n eerste 100x50cm panorama

Hoe noem je zo'n probleem? Ik heb namelijk geen flauw idee waar ik moet beginnen met het zoeken van de oplossing.
Ik heb het nog redelijk kunnen fixen, dat is het rechter detail. Maar dat is wat knip en plak werk met behulp van de Windows Snipping Tool. Niet echt ideaal
edit: en als ik het exporteer naar jpeg, veranderd het middelste detail vanzelf weer in het linker detail
[ Voor 7% gewijzigd door Artjuh op 05-07-2013 01:45 ]
Ik heb vandaag op een buurtfeest voor kinderen in een armere buurt van Antwerpen foto's getrokken van de kinderen, die dan meteen het printje meekregen met een canonselphyprintertje. Zelden kinderen en ouders zo blij gezien met de foto's. Een simpele fotobooth met twee flitsers, softboxjes en paraplu en gaan. Vrij zwaar werk toch, maar echt heel leuk om te doen.
@Hierboven: is dat niet gewoon de waarschuwing dat de highlights zijn uitgebrand?
@Hierboven: is dat niet gewoon de waarschuwing dat de highlights zijn uitgebrand?
Een deuntje kan je moeilijk doen, je hebt maar een paar tonen, die nog niet eens goed met noten overeenkomen. Iets ritmisch is dus gewoon het enige mogelijke, en ik vind het goed uitgevoerd.nero355 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 03:34:
Ik vind het een leuk idee dat totaal verkeerd is uitgepakt : Een deuntje dat iedereen kent was veel leuker/grappiger geweest
[ Voor 35% gewijzigd door Teun_2 op 06-07-2013 21:48 ]
Teun, wat een leuk idee om dat te doen in een armere buurt, er zullen vast veel ouders blij mee zijn inderdaad. Hoe ging dat qua financiering van je printkosten als ik vragen mag?
Ik heb zelf ook weleens aan iets soortgelijks zitten denken maar dan voor kinderen in een asielzoekerscentrum dat hier vlakbij zit. Wil er dan niet wat op verdienen maar ook geen kosten maken, en prints zijn leuk maar dan ga je toch al snel kosten maken ook al is het een paar duppies per print. Leek mij wel een leuk idee, die mensen hebben waarschijnlijk een hoop andere dingen aan hun hoofd en van foto's van hun kroost maken zal het ook wel niet veel komen in die situatie. De AZC die hier zit is speciaal een AZC waar gezinnen met minderjarige kinderen zitten.
En wat anders: Net weer bij de HEMA een rolletje bregen om te laten ontwikkelen, altijd grappig want je krijg altijd wel opmerkingen als je met fotorolletjes aankomt. Vandaag een oude dame naast mij met het selfservice digitaal print automaat bezig die vroeg "Bent u klaar hiermee?" Zei ik "Nee ik heb een rolletje" , Oh kan dat ook nog wat makkelijk zei ze
Ik heb zelf ook weleens aan iets soortgelijks zitten denken maar dan voor kinderen in een asielzoekerscentrum dat hier vlakbij zit. Wil er dan niet wat op verdienen maar ook geen kosten maken, en prints zijn leuk maar dan ga je toch al snel kosten maken ook al is het een paar duppies per print. Leek mij wel een leuk idee, die mensen hebben waarschijnlijk een hoop andere dingen aan hun hoofd en van foto's van hun kroost maken zal het ook wel niet veel komen in die situatie. De AZC die hier zit is speciaal een AZC waar gezinnen met minderjarige kinderen zitten.
En wat anders: Net weer bij de HEMA een rolletje bregen om te laten ontwikkelen, altijd grappig want je krijg altijd wel opmerkingen als je met fotorolletjes aankomt. Vandaag een oude dame naast mij met het selfservice digitaal print automaat bezig die vroeg "Bent u klaar hiermee?" Zei ik "Nee ik heb een rolletje" , Oh kan dat ook nog wat makkelijk zei ze
[ Voor 13% gewijzigd door hypz op 08-07-2013 12:37 ]
Het initiatief voor het buurtfeest ging uit van een grotere organisatie die zomervakanties voor jongeren uit verschillende doelgroepen organiseert. Het buurtfeest was de laatste dag van een week 'vakantie in de buurt' voor de kinderen uit de omgeving. Die organisatie hangt vast aan een ziekenfonds. Het idee is dat alle vakanties bij elkaar break-even moeten zijn. De 'reguliere' vakanties voor 10- tem 17-jarigen zijn winstgevend, met die winst worden dan andere vakanties, voor gehandicapten en andere sociale doelgroepen (er zijn vakantieconsepten voor asielzoekers, immigranten die nederlands leren, vakanties voor kinderen met autisme etc.) gefinancierd. Overdag werden er tijdens de 'vakantie in de buurt' dan allemaal activiteiten georganiseerd voor de kinderen en jongeren.hypz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:34:
Teun, wat een leuk idee om dat te doen in een armere buurt, er zullen vast veel ouders blij mee zijn inderdaad. Hoe ging dat qua financiering van je printkosten als ik vragen mag?
De (canon selphy) printer was van een vrijwilliger die de printer uitleende en de printkosten zelf werden dan vergoed door de organisatie. Ik werkte daar ook gewoon vrijwillig. Ik ga vaker mee met die organisatie, maar dan op de reguliere vakanties als begeleiding.
Als je het zelf wil doen, zoek dan een sponsor? Stel voor dat je een logootje onderaan de foto zet. Mensen zijn vaak erg blij met een paar fotootjes.
[ Voor 12% gewijzigd door Teun_2 op 09-07-2013 14:26 ]
hier in Istanbul wil ik graag aan straat fotografie doen, maar er is iets wat mij tegenhoud: onopgemerkt foto's maken:Kan je zomaar in het openbaar onopgemerkt (straat) foto's van iemand maken? ik voel mij altijd zo bezwaard als ik de camera op mensen richt 
Het laatste wat ik wil is dat iemand het merkt en moeilijk gaat doen (en ik snap geen **** van turks)

Het laatste wat ik wil is dat iemand het merkt en moeilijk gaat doen (en ik snap geen **** van turks)
ora et labora
Ik ben daar vorig jaar in augustus geweest en ik heb daar op straat wat foto's gemaakt en heb geen negatieve blikken gehad. Sommigen vonden het juist leuk.mrc4nl schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:43:
hier in Istanbul wil ik graag aan straat fotografie doen, maar er is iets wat mij tegenhoud: onopgemerkt foto's maken:Kan je zomaar in het openbaar onopgemerkt (straat) foto's van iemand maken? ik voel mij altijd zo bezwaard als ik de camera op mensen richt
Ach, elke toerist doet het ook, dus waarom jij niet? De een met een compact van €20 en composities die zelfs de kat van de buurvrouw nog beter maakt, de ander met dslr en weet wat ie doet. Een Turk ziet het verschil nauwelijks (toeristen hebben steeds vaker een dslr) en weet niet of hij er zelf op staat, of juist het marktkraampje achter hem. Gewoon vriendelijk lachen nadat je de foto hebt gemaakt (en "betrapt" bent), dan is er niets aan de hand. En doet 'ie moeilijk, dan praat je gewoon Nederlands terug en doe je net alsof je niet weet wat je fout gedaan hebt.
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Of precies andersom...tobiasvs schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:40:
Ach, elke toerist doet het ook, dus waarom jij niet? De een met een compact van €20 en composities die zelfs de kat van de buurvrouw nog beter maakt, de ander met dslr en weet wat ie doet...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat lijkt inderdaad een beetje de trend te zijn de laatste tijd ja
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Je moet juist niet gaan 'creepen' en sluipen, het is een kwestie van vertrouwen. Mensen zullen eerder afwijzend gaan doen als je gaat sneaken. Durf oogcontact te maken, vriendelijk glimlachen, en mensen zullen op een gegeven moment vanzelf wel doorgaan met hun ding. Soms hou je er nog leuke gesprekken aan over. Als mensen niet op de foto willen, niet moeilijk doen, gewoon verder lopen. Wis de foto als je dat gevraagd wordt. En pas verder op dat je niet beroofd wordtmrc4nl schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:43:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Vooral in het buitenland is het juist makkelijk te doen vind ik, en je kan gewoon vragen ook maar net wat je wil, wil je candits of iemand portretteren terwijl hij zich er bewust van is? Sneaky lopen doen moet je juist niet doen inderdaad dan kom je echt als een pervert over en zijn mensen er minder van gediend vaak 
"Can i take ur picture pls" geeft een hoop succes
ik wil niet dat ze in de camera kijken maar gewoon hun ding doen. met een 50mm hebben ze het al snel door.foto's van verkopers zijn denk ik niet zo snel een probleem. Maar voorbijgangers enzo word al wat lastiger.En niet veel (lokale) bevolking spreeks engelshypz schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:51:
Vooral in het buitenland is het juist makkelijk te doen vind ik, en je kan gewoon vragen ook maar net wat je wil, wil je candits of iemand portretteren terwijl hij zich er bewust van is? Sneaky lopen doen moet je juist niet doen inderdaad dan kom je echt als een pervert over en zijn mensen er minder van gediend vaak

Een uwa is wel veel makkelijker :dan richt je ergens anders op, met zon grote beeldhoek kan je met gemak je onderwerp croppen. nadeel is wel de grote dof, zeker op m43 hou je weinig blur over. ik ben blij dat ik nog een 35mm camera bij mij heb
ora et labora
Je hoeft het ook niet met woorden te zeggen dat je een foto wil maken. Kwestie van naar de camera en hun wijzen en ze snappen meteen dat je een foto wil maken. Goede glimlach en een beetje vragend kijken, zorgt er in 9 van de 10 gevallen voor dat ze het goed vinden.
Cool, kreeg net een mailtje van de BBC:
Zou wel mooi zijn als een Nederlandse eekhoorn het schopt tot een poster in de BBC summer of Wildlife campagne
Heb ze gevraagd of ze in ruil voor de toestemming een exemplaar van de poster kunnen toesturen.Dear Frank
I’m a researcher on the Summer of Wildlife team in BBC Learning.
We’re currently working on producing a poster to support one of the programmes in the season, Britain’s Big Wildlife Revival, that is due to be broadcast on BBC One from mid August. In the programme Countryfile presenter, Ellie Harrison is joined by some of our favourite wildlife presenters who will highlight the plight of some of the UK’s most at risk creatures including kingfishers, red squirrels and house sparrows. Each presenter will champion a different creature that they passionately want to bring back from the brink.
For the poster we’d love to be able to say that all the images we’ve used have been sourced from BBC Nature’s Flickr groups and have all been taken by members of our audience.
The poster will be given away
• at BBC Summer of Wildlife events, those produced by the BBC central team in Edinburgh and Birmingham
• at Summer of Wildlife events that are being run all over the country by our partner organisations
• in the Radio Times
• and possibly as a downloadable poster from the BBC Summer of Wildlife website (tbc)
At the moment we have a very short list of images that we would like to tell the designer they have permission to use and let them decide which one they feel works best for the poster.
We were wondering if you would kindly give us your permission to use your image/s for this purpose.
https://www.flickr.com/photos/frankvlamings/7764904030/
We would of course credit you on the poster.
Zou wel mooi zijn als een Nederlandse eekhoorn het schopt tot een poster in de BBC summer of Wildlife campagne
Dat is wel grappig, precies waar de post van Milo over gaat. Er zijn steeds meer mensen die kwaliteit leveren en dit naast hun normale werk doen. Dit maakt het mogelijk om dingen af en toe gratis, of tegen ruil te doen.
Leuk voor jou natuurlijk! Prachtige foto ook
Leuk voor jou natuurlijk! Prachtige foto ook
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Lees dat verhaal nu pas. Sluit inderdaad wel treffend aan ja.
Als ze niks willen opsturen vind ik het ook best. Het is voor mij hobby en ik zou het al mega tof vinden als een organisatie als de BBC mijn foto voor zo'n campagne zou gebruiken. Het is voor hun ook niet echt for profit natuurlijk.
Sowieso ben ik groot fan van de BBC wildlife programma's (springwatch en dergelijke)
Als ze niks willen opsturen vind ik het ook best. Het is voor mij hobby en ik zou het al mega tof vinden als een organisatie als de BBC mijn foto voor zo'n campagne zou gebruiken. Het is voor hun ook niet echt for profit natuurlijk.
Sowieso ben ik groot fan van de BBC wildlife programma's (springwatch en dergelijke)
[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 12-07-2013 13:41 ]
Dat is erg cool. Ook verfrissend om te lezen dat je er alleen een poster voor terug wilt hebben. Mag ook wel eens gezegd worden
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
in de tweakers huiskwamer kwam ik dit linkje tegen met hele toffe macro foto's
http://www.telegraph.co.u...ledzik.html?frame=2508318
http://www.telegraph.co.u...ledzik.html?frame=2508318
ora et labora
Vind je? Dat kan echt niet hoor, hier op Tweakers hoor je op zijn minst een royaal jaarsalaris voor de foto te vragen, het is tenslotte de BBC. Voor minder komen we ons bed niet uit hoor !Moby schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:51:
Dat is erg cool. Ook verfrissend om te lezen dat je er alleen een poster voor terug wilt hebben. Mag ook wel eens gezegd worden
[serieus]
@Orion, gaaf man
[/serieus]
Dat is leuk; gefeliciteerdOrion84 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:35:
Lees dat verhaal nu pas. Sluit inderdaad wel treffend aan ja.
Wat de rest zegt! Tof man!
Eerst maar eens afwachten of ik door de selectie kom. Ze hebben blijkbaar een shortlist waarvan ze toestemming vragen. Daarna is het aan de designers om de meest bruikbare foto voor de poster te kiezen.
Maar in elk geval wel cool dat deze foto die links en rechts al de nodige positieve reacties scoorde ook bij de BBC in de smaak is gevallen
Maar in elk geval wel cool dat deze foto die links en rechts al de nodige positieve reacties scoorde ook bij de BBC in de smaak is gevallen
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ach, je boft ook maar dat je dan verzekering hebt. Beetje duur om te vervangen anders.witeken schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:45:
Pijnlijk![]()
![]()
http://nikonrumors.com/20...4-lens-from-15-feet.aspx/
@Orion84: erg nice, en mooie foto!
Nu maak je me wel benieuwd of dit ook bij een Canon lens zou gebeuren
Maakt meteen een eind aan de discussie over beschermende filters.
Ooit een filter voorop een lens gezien van die afmeting?Toff schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:56:
Overigens, zelf geen voorstander van filters (hooguit op strand of in gebergte etc). Maar ik ken niemand die voorop dergelijke primes filters heeft.
Ooit een filter gezien die voorkomt dat je lens door midden breekt? Gewoon dikke pech dus.
Toff schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:56:
Uberhaupt ooit gehoord van iemand die zijn dure lens nog onbeschadigd heeft omdat het het filter iets opvinf wat de lens/kap zelf niet had kunnen opvangen ?jip_86 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:28:
Ooit een filter gezien die voorkomt dat je lens door midden breekt? Gewoon dikke pech dus.
Er zijn wel filters voor die primes hoor, 55mm! Die prop je dan ergens in de achterkant. Volgens mij is de lens ook precies op dat punt doormidden gebroken dus waarschijnlijk was de lens toch nog een beetje beschermd geweestZandpad schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 21:00:
[...]
Ooit een filter voorop een lens gezien van die afmeting?![]()
Overigens, zelf geen voorstander van filters (hooguit op strand of in gebergte etc). Maar ik ken niemand die voorop dergelijke primes filters heeft.
Des te meer reden om de doos om de lens te houden en een kijkgat te maken. Dat biedt misschien enige bescherming!
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Nee, drop-in filters zitten veel dichter bij de mount. Ongeveer ter hoogte van de middelvinger van haar rechter hand (links voor de kijkers thuis). Ding is zo te zien gebroken op de plek van de focusring.citruspers schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:13:
[...]
Er zijn wel filters voor die primes hoor, 55mm! Die prop je dan ergens in de achterkant. Volgens mij is de lens ook precies op dat punt doormidden gebroken dus waarschijnlijk was de lens toch nog een beetje beschermd geweest
Grappig ook die comments dat er een Canon L (wit) in zou zitten
Dat scheelt serieus een heleboel, meer details
Hier staat tekst
dat zou echt een goede verbetering zijnOrion84 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:42:
Woei, forumreacties zijn een stukje breder geworden. Vanaf nu kunnen we dus 800px plaatjes posten, ipv 640px
ora et labora
ok dan is....
als er ook daadwerkelijk code is aangepast dat 800px kan, en niet dat er een stippenlijn omheen komt.
net getest en het werkt
ora et labora
WTF, kreeg net telefoon van Zoom.nl
Ik heb een volledig verzorgde 9 daagse fotoreis naar IJsland gewonnen!!!!!
Ik heb een volledig verzorgde 9 daagse fotoreis naar IJsland gewonnen!!!!!
Nice
Waarmee had je dat gewonnen?
The devil is in the details.
Wowwwwwwwwww! jaloers! gefeliciteerd!
Ik had ergens begin juni een nieuwsbrief gehad volgens mij.
Je moet je daarvoor alleen aanmelden om kans te maken. Was het alweer vergeten.
kreeg ik dus net telefoon. Reis is twv 2600 euro.
donderdag komen ze langs met een cheque en een foto te maken.
Ben vorig jaar in September toevallig naar IJsland geweest. was goed bevallen.
Reis nu is ook eind september.
Je moet je daarvoor alleen aanmelden om kans te maken. Was het alweer vergeten.
kreeg ik dus net telefoon. Reis is twv 2600 euro.
donderdag komen ze langs met een cheque en een foto te maken.
Ben vorig jaar in September toevallig naar IJsland geweest. was goed bevallen.
Reis nu is ook eind september.
Toffe prijs! Fotogeniek land waar ik echt wel een keer naar toe wil. Gefeliciteerd en we zien graag een showcase tegemoet (ik leg de lat wat hoger, zodat je uitdaging hebt
)
Heb vorig jaar al wat mooie foto's gemaakt.
Daar moet ik altijd nog eens een test/showcase van aanmaken.
Maar dan was ik met een reisgezelschap, waardoor je niet heel veel tijd hebt om fotografisch bezig te zijn.
Net de bevestiging per mail ontvangen!
Het gaat om deze reis:
http://fotoreizen.net/fot...f-iceland-september-2013/
Daar moet ik altijd nog eens een test/showcase van aanmaken.
Maar dan was ik met een reisgezelschap, waardoor je niet heel veel tijd hebt om fotografisch bezig te zijn.
Net de bevestiging per mail ontvangen!
Het gaat om deze reis:
http://fotoreizen.net/fot...f-iceland-september-2013/
[ Voor 24% gewijzigd door M a r c o op 16-07-2013 15:36 ]
Waar is die dislike knop als je hem nodig hebt 
Ik haat mensen die alles maar gratis krijgen!
Maar zonder dollen: geweldig man! IJsland lijkt me echt indrukwekkend!
En wat UC krijgt: minstens een showcase of je krijgt een permaban aan je broek.
Ik haat mensen die alles maar gratis krijgen!
Maar zonder dollen: geweldig man! IJsland lijkt me echt indrukwekkend!
En wat UC krijgt: minstens een showcase of je krijgt een permaban aan je broek.
Gefeliciteerd! Heb je de winnende foto nog bij de hand...?
Ook erg leerzaam om een paar dagen met Theo Bosboom te mogen optrekken lijkt mij.
Ook erg leerzaam om een paar dagen met Theo Bosboom te mogen optrekken lijkt mij.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hij hoefde enkel aan te melden, dus geen fotowedstrijd...
jep maar niet geschoten enzo. hij had gewoon geluk...Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:42:
Dat terwijl de kans dat je zoiets wint nihil is...
ora et labora
Oef wat een vette prijs is dat zeg... Ik ga in maart 2014 voor 2 weken naar IJsland, ik moet er alleen de volle mep voor neerleggen 
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
Maar wat zijn die foto-reizen toch ongelofelijk duur altijd zeg. Denk niet dat ik er ooit 1 zelf zal boeken
IJsland is sowieso duur. Dus dat bepaalt al een groot deel van de prijs.Royz schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:26:
Maar wat zijn die foto-reizen toch ongelofelijk duur altijd zeg. Denk niet dat ik er ooit 1 zelf zal boeken