Je (of iig ik) denkt aan een strakke high-tech fabriek met misschien een cleanroom oid. Maar eigenlijk worden ze dus gewoon gemaakt in een shabby werkplaats.
Vandaag vroeg vrij genomen van mijn werk/stage om mijn ontwikkelde foto's op te halen bij de HEMA. Ik had de foto's maandag ingeleverd, wat zou betekenen dat ze woensdag binnen zijn. Ik zag dan ook geen reden dat ze op vrijdag nog niet binnen zouden zijn. Daar eenmaal aangekomen konden ze mijn foto's niet vinden, en niemand wist waar ze waren. Ze kwamen met verhalen dat die batch nog niet binnen was gekomen, en dat dat maar mijn probleem was, niet dat van hun. Ik heb 2x uitgelegd dat het gewoon 2 rolletjes zijn die ik liet ontwikkelen en afdrukken.
Na een redelijke discussie over waarom mijn foto's nou niet binnen zijn, terwijl er toch echt staat dat ik ze na 2 dagen al kon ophalen werd mij ineens gevraagd of ik toevallig 2 rolletjes in een zak had gedaan (wat klopt). Nou, dat schijnt dus een HEMA doodszonde te zijn, als dat gebeurt gaat er schijnbaar van alles mis (ondanks het feit dat dat helemaal NERGENS vermeld staat, ik heb er nog speciaal op gelet). Dit heb ik natuurlijk ook gezegd, maar de medewerkers wisten van geen wijken, en ik had zelfs MAZZEL gehad dat mijn foto's er nog niet waren (waarom is mij nog steeds niet duidelijk).
Goed, ik was dus al geirriteerd dat ik mijn foto's niet had, want enkele daarvan hebben wel degelijk een deadline, maar het vervelendste vond ik nog wel dat gedurende het hele gesprek, van begin tot eind, de medewerkers een standpunt hadden van "het is niet onze schuld, en niet ons probleem". Er kon nog geen excuus van af.
Ik ben dus helemaal klaar met de HEMA, zeker nu ik van mijn vriendin heb gehoord dat bij haar ontwikkelde foto's de negatieven doormidden zijn geknipt, en dan bedoel ik niet tussen de foto's in, maar dwars door de foto's heen! Daarnaast missen er een of 2 negatieven, en zijn enkele negatieven niet afgedrukt.
Kortom, als je je negatieven liever niet in twee delen wil bewonderen, of geen zin hebt om 2 weken op je foto's te wachten, kun je beter niet naar de HEMA gaan.
Iemand suggesties voor een andere plek waar ze wel gewoon goed je foto's ontwikkelen en afdrukken?
Making an ass of myself since the 70's
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Naja kwam daar ook een weekje later maar gelukkig was er een andere vrouw die het wel doorhad, dus moest nog even wachten, ze had me proberen te bellen (zei ze), maar goed, ze had het in iedergeval zelf opgelost. Dat vond ik wel weer netjes.
Gelukkig is dat voor mij een positieve ervaring en kan ik gelukkig hier de hema wel lastig vallen, verder ook geen gedoe met rare negatieven of afdrukken die niet kloppen oid.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik heb best goede ervaringen met hema eigenlijk. De meerdagen service laat Hema door Fuji uitvoeren, die doen dat niet alleen voor Hema, maar voor bijna elke concurrerende drogist/supermarktcitruspers schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:21:
* citruspers is boos
Iemand suggesties voor een andere plek waar ze wel gewoon goed je foto's ontwikkelen en afdrukken?
Dan komt het alternatief: goede fotograaf. Kost je alleen zeker 4x meer. Als je rolletjes hebt waar je echt geen risico mee wilt nemen is het het zeker waard though. Then again: er zijn ook fotografen aangesloten bij grote fotolabs als fuji, maar in tegenstelling tot het Hema personeel weten zij wél de eigenschappen en beperkingen van dat lab.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
EDIt:
Net dus langs de Hema geweest, kreeg mijn kleuren prints en negatieven mee, maar bij de zwartwit zaten geen afdrukken. Ik wilde graag dan toch even de negatieven zien, wat absoluut niet mocht van de bedrijfsleider daar, totdat ik betaald had. Op dat punt had ik zoiets van "laat maar, ik scan ze zelf wel in".
Eenmaal thuisgekomen besloot ik dan maar even naar de negatieven te kijken.
Compleet blanke negatieven
36 foto's weg.
EDIT2:
Net verhaal gehaald bij de Hema, totaal geen sympathie van de bedrijfsleider. Ik heb lekker luid mijn verhaal gedaan over dat ik compleet begreep waarom ik niet in de envelop mocht kijken, aangezien ze mijn 36 foto's vernietigd hadden. Het was niet zo rustig in de zaak, dus dat helpt altijd. Het zou eerst aan mijn filmpje liggen (bullshit), toen lag het aan mijn camera, waarop ik mijn F50 + 15-30 op de toonbak legde, en uitlegde dat ik DAAR wel van op aan kon.
Uiteindelijk zou er een klacht ingediend worden, en gaan ze mijn foto's opnieuw laten ontwikkelen (???) (terwijl ik daar dus met mijn vernietigde rolletje in mijn hand stond). Ik ben dus kwaad de winkel uitgelopen en heb gezegd dat ik hoop dat ik hiervoor verdomd goed gecompenseerd wordt.
Volgens de algemene voorwaarden komt dat overigens hier op neer:
Alsof ik ooit nog een rolletje aan ze toevertrouw!?3a. Het aangeboden fotomateriaal zal met de meeste zorg worden behandeld, doch HEMA sluit, behoudens het in lid b van dit artikel bepaalde, iedere aansprakelijkheid ten aanzien van beschadiging of teniet gaan van dat materiaal uit.
3b. Onverminderd het bepaalde in het vorige lid, zal HEMA, indien het fotomateriaal in het kader van de uitvoering van een foto-opdracht wordt beschadigd, vermist of vernietigd, aan de opdrachtgever een tegemoetkoming aanbieden, zoals hierna aangegeven. Indien en voor zover in zodanig geval sprake is van films, negatieven, diapositieven of opslagmedia voor digitaal fotomateriaal, zal de tegemoetkoming bestaan uit en beperkt blijven tot een hoeveelheid onbelichte films dan wel een hoeveelheid digitale opslagmedia, waarmee de opdrachtgever een aantal prints kan laten maken, gelijk aan het beschadigde of verloren gegane aantal. Bovendien zal/zullen de vervangende film(s) of digitale opslagmedia gratis worden ontwikkeld, verwerkt en/of afgedrukt. Indien het materiaal niet bestaat uit films, negatieven, diapositieven of digitale opslagmedia zal de vergoeding bestaan uit en beperkt blijven tot een geldbedrag ter grootte van de ten tijde van het accident actuele consumentenprijs van vergelijkbaar onbewerkt materiaal.
[ Voor 114% gewijzigd door citruspers op 01-10-2011 13:27 ]
[YouTube: http://youtu.be/I7GsJyzd9Qg]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Damn, dat zijn geen geintjes nee...citruspers schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:12:
[...]
Alsof ik ooit nog een rolletje aan ze toevertrouw!?
Misschien heb ik geluk hier. Diegene die hier op een zaterdag staat is een jonge enthousiaste amateur fotograaf die het met veel plezier doet in de 1 uur service. Heb nog geen klagen gehad gelukkig.
Making an ass of myself since the 70's
Want ik ga daar dus echt geen kritiek of emotioneel werk op schieten.....
Wat raden jullie aan om te doen voor zo'n shoot met 3 personen? Alles wat ik op internet vind aan tutorials is met maar 1 model..
... dat komt misschien omdat drie personen met een reflector belichten best lastig is. Heb je iemand die je kan helpen? Koop dan een groot diffuusscherm en hou die tussen de zon en de personen.Radiant schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:08:
Klein vraagje.. Ik ben gevraagd door een bevriend koppel om van hun en hun kindje buiten wat foto's te schieten.. Aangezien ik nogal ruzie had met schaduwen etc. vorige keer dat ik buiten personen ging fotograferen wil ik nu een reflector gaan kopen, echter daar heb je nogal wat formaten in..
Wat raden jullie aan om te doen voor zo'n shoot met 3 personen? Alles wat ik op internet vind aan tutorials is met maar 1 model..
Ok, vrij groot dus.. Andere ideeen kunnen ook, Speedlite remote triggeren met een paraplutje ofzo, maar dat is ook vrij lastig met 3 personen denk ik?
Had foto's gemaakt op de bruiloft van vrienden van me, erg leuk allemaal enzo. Ga ik vandaag de foto's langsbrengen dus lekker alles bekijken. Zit er 1 foto tussen waarbij 2 kleine neefjes en een nichtje (4, 6 en 2 jaar) de ringen komen brengen, allemaal heel leuk en schattig. Alleen moeder op de achtergrond zit gehurkt met een kort rokje

oei dat had ik niet gezien
[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 17-10-2011 17:56 ]
Hoe zeggen ze dat ook al weer?sapphire schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:55:
Oef vandaag een redelijke blunder gehad
Had foto's gemaakt op de bruiloft van vrienden van me, erg leuk allemaal enzo. Ga ik vandaag de foto's langsbrengen dus lekker alles bekijken. Zit er 1 foto tussen waarbij 2 kleine neefjes en een nichtje (4, 6 en 2 jaar) de ringen komen brengen, allemaal heel leuk en schattig. Alleen moeder op de achtergrond zit gehurkt met een kort rokje
oei dat had ik niet gezien
This post is worthless without pic!
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Maar inderdaad jammer als je foto's onbruikbaar zijn door....sterk aanwezige geslachtsdelen.

knip
is dit policy proof ? nee Echt florissant is het iig niet voor de dame in kwestie

[ Voor 24% gewijzigd door PowerUp op 27-10-2011 22:43 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
http://vimeo.com/31066520
http://vimeo.com/31062460

En nu mijn echte reactie: ontzettend gaaf gevonden!
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
DVH ken ik niet...en ik kan er ook niets over vinden.walletje-w schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:10:
weet iemand toevallig nog waar je één DV bandje kan kopen voor een ouderwetse DVH camera?
Wat voor camera gebruik je?
Edit: Volgens mij is het deze. http://www.gadgetblind.co...-hv30-video-camcorder-hd/
Ik bedoelde dus een HDV camera. Mijn excuses voor de fout.
[ Voor 44% gewijzigd door walletje-w op 31-10-2011 23:30 . Reden: nieuwe informatie ]
Ooooh...gewoon mini-DV bandjeswalletje-w schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:23:
Ja ik ben van plan er ééntje van de TU te lenen. Het is een canon die in 1080i schiet op bandjes. Tape.
Edit: Volgens mij is het deze. http://www.gadgetblind.co...-hv30-video-camcorder-hd/
Ik bedoelde dus een HDV camera. Mijn excuses voor de fout.
Die kun je bij elke foto zaak halen hoor.
Ik zelf heb de HV20 en gebruik alleen Panansonic AY-HDVM63MQ bandjes van tapes.nl uit Amsterdam.
Maar in de reguliere foto zaken gaan de prijzen mij te vaak over de kop als ik het vergelijk met tapes.nl
Meer info en ervaringen met verschillende soorten tapes voor de HV20/30/40 serie van Canon www.hv20.comwalletje-w schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:49:
Oké vriendelijk bedankt. Dan ga ik morgen gewoon even op zoek naar een winkel die dichtbij is om er ééntje op te pikken.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
http://frontpage.fok.nl/n...eo-update-the-hobbit.html
(ik kreeg het film linkje niet zo snel te pakken, dus dan maar het fok bericht erbij
https://www.facebook.com/PeterJacksonNZ
http://www.engadget.com/2...ets-behind-the-hobbit-vi/
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=83957
"Welkom op FOK!, GOT'ter!"
Die mededeling vond ik persoonlijk erg suf van Fok.
Op youtube staat ie ook:
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Er is geen geld "weggesluisd", ze hebben verliezen verborgen in de boekhouding.Makkelijk schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:57:
1 miljard euro door 3 mensen weggesluisd in 20 jaar tijd.
Dat is heel wat anders.
En er is wel geld ""weggesluisd"", onder andere een paar honderd miljoen naar vermoedelijk onbestaande adviseurs. Maar de getallen staan inderdaad niet echt duidelijk gerefereerd naar het specifieke onderdeel van de fraude. Ik denk dat de miljard inderdaad over de boekhoudkundige fraude gaat aangezien dat nu officieel is. De persoonlijke fraude wordt nog onderzocht.M a r c o schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:16:
[...]
Er is geen geld "weggesluisd", ze hebben verliezen verborgen in de boekhouding.
Dat is heel wat anders.
Hier wat nuttige info: http://gearoracle.com/guides/google-chrome-color-management/

Ik vraag mij af of deze foto hier überhaupt als showcase door zou kunnen gaan.
Edit: ik zie opeens geen rode balk onder de te grote foto, vreemd genoeg.
[ Voor 12% gewijzigd door Universal Creations op 12-11-2011 13:14 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Heb je ook een bron met wat meer info?Universal Creations schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:12:
Ik las net dat deze foto voor $4,3M is verkocht...
[afbeelding]
Ik vraag mij af of deze foto hier überhaupt als showcase door zou kunnen gaan.
Edit: ik zie opeens geen rode balk onder de te grote foto, vreemd genoeg.
Hier de kunstenaar voor zijn werk:

En hier een hi-res, voor de pixel peepers:
http://washingtonexaminer...d19fe0e6a706700f3b1_0.jpg
Bron verkoop: http://washingtonexaminer...ion-set-nyc?quicktabs_1=0
[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 12-11-2011 14:10 ]
De fotograaf zegt me niks, het beeld is niet heel boeiend... wat dan wel?
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Maar ik denk dat je zijn werk op groot formaat print moet zien om er echt over te kunnen oordelen. Daar is het voor bedoeld.
..............................................................................................................................................................
Ook leuk, een Google foto wedstrijd:
http://www.google.com/int...otographyprize/index.html
Promotie voor Google Plus natuurlijk, maar wel een serieuze wedstrijd met fraaie prijzen.
[ Voor 50% gewijzigd door Fiber op 12-11-2011 17:59 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 13-11-2011 02:22 ]
Moet je je voorstellen dat hij dit op 2 bij 3 meter heeft gezet:

Waar succesvolle kunstenaars zich vaak in onderscheiden is dat ze gewoon simpele dingen doen maar wel op een manier waarbij er eigenlijk niet echt kritiek op te geven valt..
[ Voor 34% gewijzigd door Makkelijk op 13-11-2011 10:00 ]

[ Voor 4% gewijzigd door Nordlys op 13-11-2011 11:07 ]
> Wat doe jij dan voor werk?
< Ik ben een professionele troll

Jammer dat ze geen voorbeeld geven van zo'n troll-reactie
The devil is in the details.
http://camerasize.com/compare/
Kan je de fysieke afmetingen van camera's vergelijken.

Als bezoeker ben ik al jaren actief hier op GoT, en de laatste jaren specifiek in het Foto&Video gedeelte. Zoveel post ik niet van mijn foto's, omdat ik merk dat er vaak anders naar gekeken wordt dan ik zelf verwacht. Daarom heb ik een tijdje geleden besloten om als experiment een foto expositie te organiseren voor mijn eigen foto's. Via deze weg wil ik alle bezoekers van het F&V subforum uitnodigen om langs te komen op mijn expositie.
En die expositie zal op zaterdag 3 december een feit zijn. Tussen 4 uur 's middags en 8 uur 's avonds.
Kerkbrink 16, op een 10 minuten afstand lopen van station Hilversum.
Zo goed als naast de lokatie zit parkeer garage Gooische Brink, en in de wijk erachter kan je op 5 minuten lopen gratis parkeren.
Er wordt geen entree geheven voor de expositie, dus iedereen kan gratis binnen komen. En wat mij betreft is iedereen welkom.

De ruimte waar de foto's komen te hangen. (en ja, er zitten een paar stitchfouten in)
Ik heb toestemming van Nomad voor deze post.
En SachaWolf is mijn 'fotografen' naam.
KostenFiber schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:51:
Zeer cool! Waarom maar 1 dagje? Kan het niet langer blijven hangen?
Zorgen dat die ruimte vaker publiekelijk toegankelijk is kost mensen. Ik heb niet genoeg vrije dagen (of die wil ik niet opofferen, want ik wil ook graag op vakantie).
En de ruimte zelf is ook niet gratis
enerzijds onbegrijpelijk, anderzijds wellicht wel een typerende reactie voor een forum als deze, want je lijkt zeker niet de enige te zijn die Gursky niets zegt.Xcalibur schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:38:
De fotograaf zegt me niks
Gursky is opgeleid door de Bechers en binnen zijn stroming waarschijnlijk de belangrijkste fotograaf/kunstenaar. Wanneer je het niet in de context kan plaatsen, kan ik me voorstellen dat deze foto als saai wordt ervaren. Aan de andere kant denk ik dat het werk van Gursky juist hier heel interessant kan zijn. Zijn werk is namelijk ook technisch vrijwel perfect en Gursky was één van de eerste fotografen die digitale manipulatie in zijn fotografie toepaste. Wanneer je de kans hebt om zijn werk eens in levende lijve te zien, zou ik die kans zeker aangrijpen. Een jaar of vijf terug is er een tentoonstelling van Gursky in het NAi geweest, naar mijn idee een van de meest bijzondere (fotografie) tentoonstellingen die de afgelopen tien jaar in Nederland is geweest.
Wat (fotografie) tentoonstellingen betreft, bezoeken jullie die weleens? Gaan jullie naar (foto)museu, galleries, fotofestivals, etc? En hebben jullie boeken van fotografen of over fotografietheorie? Of zijn jullie allemaal veel meer geïnteresseerd in de apparatuur en het zelf fotograferen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Dat is als het om het bekijken van andermans werk gaat. Buiten de portfolios om, lees ik graag boeken over fotografie en bekijk ik aardig wat films en tutorials die er over gaan.
Hoe is het gegaan? Tevreden?
Ik heb thuis wat plaatjesboeken, geen boeken over techniek, en bezoek ongeveer 1x per jaar een tentoonstelling.lateef schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:05:
[...]
Wat (fotografie) tentoonstellingen betreft, bezoeken jullie die weleens? Gaan jullie naar (foto)museu, galleries, fotofestivals, etc? En hebben jullie boeken van fotografen of over fotografietheorie? Of zijn jullie allemaal veel meer geïnteresseerd in de apparatuur en het zelf fotograferen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Nee, nee, nee, nee, en nog eens nee behalve dat laatste danlateef schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:05:
Al die dingen zouden het voor mij persoonlijk erg saai maken. Veel te "filosofisch" en "geloof achtig" waardoor ik er waarschijnlijk al lang mee gekapt zou zijn in tegenstelling tot wat ik nu doe : Gewoon lekker foto's schieten en het resultaat proberen te halen wat ik zelf als doel had
Soms lukt dat, soms ook niet... blijven proberen dus en vooral lol hebben !!
Daarnaast vooral hier op GoT naar foto's van anderen staren, daarvan leren en hier en dan krijg je ook nog eens soms nieuwe ideeën die je dan weer als doel kan gebruiken
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Eens kijken waar ik die nu weer vandaan ga halen, als de verzendkosten zowat even duur zijn als het ding zelf is het toch een beetje zonde...

Of ik lees niet goed, of jij niet, maar volgens mij staat er 3 december, wat volgende week zaterdag is
The devil is in the details.
the devil is in the detailsHahn schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:20:
[...]
Of ik lees niet goed, of jij niet, maar volgens mij staat er 3 december, wat volgende week zaterdag is
Heb ik ook een keer gehad. Er liep toen iemand achter mij die hem toevallig zag liggen.Xcalibur schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:16:
Hmm, kom er net achter dat ik m'n eyecup van m'n camera kwijt ben.... geen idee hoe ik dat nou weer voor elkaar heb gekregen, ik haal dat ding er echt nooit af....
Eens kijken waar ik die nu weer vandaan ga halen, als de verzendkosten zowat even duur zijn als het ding zelf is het toch een beetje zonde...
Op eBay zijn ze trouwens wel te vinden voor een dollar of 2 incl. verzendkosten.
This footer is intentionally left blank

Door: Getty Images / Rich Lam
[ Voor 22% gewijzigd door Universal Creations op 06-12-2011 18:50 ]
Ik ben voor meer van zulk soort posts met links naar mooie compilaties!
Om zelf maar te beginnen een selectie van platen voor de NatGeo contest via The Big Picture (sowieso een aanrader qua fotografie): http://www.boston.com/big...eographic_photo_cont.html
Mooie foto, maar is niet wat het lijkt.Universal Creations schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:43:
Deze zeer gave foto kwam ik laatst hier tegen
[afbeelding]
Ik zal zo wel even zorgen voor een verkleining...
Er zit nog een verhaal achter.
http://www.guardian.co.uk...r-kiss-couple-riot-police

Verwijderd
Wel een boterzachte focusring (m'n nieuwe Samyang 85 kan daar van leren) en die 12! diafragmabladen geven ook een erg mooie bokeh.
In ieder geval, een leuke toevoeging aan het arsenaal, maar het behoeft wel een aardig lange leercurve
Voor wie onder een steen heeft gelegen...
Ik zag hem net pas voorbij komen op Twitter. Sorry.Universal Creations schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:49:
[...]
Voor wie onder een steen heeft gelegen...
Geen probleem hoor. In dit topic mag je best een beetje spammen en crossposten waar nodigArmada. schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:52:
[...]
Ik zag hem net pas voorbij komen op Twitter. Sorry.
Anders ook hoor
Iemand hier die hier iets meer van weet? Lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk, maar goed ik kan het ook mishebben...