• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
zoals iemand op reddit al zei: het is waarschijnlijk een stagiar social marketing geweest die nu ergens anders een baan heeft. :+

I'm a photographer, not a terrorist

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:12
Misschien handiger om Nikon op één plek uit te lachen? ;)
Het algemene Nikon topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29

Best leuk om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Gaaf!
Je (of iig ik) denkt aan een strakke high-tech fabriek met misschien een cleanroom oid. Maar eigenlijk worden ze dus gewoon gemaakt in een shabby werkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
* citruspers is boos

Vandaag vroeg vrij genomen van mijn werk/stage om mijn ontwikkelde foto's op te halen bij de HEMA. Ik had de foto's maandag ingeleverd, wat zou betekenen dat ze woensdag binnen zijn. Ik zag dan ook geen reden dat ze op vrijdag nog niet binnen zouden zijn. Daar eenmaal aangekomen konden ze mijn foto's niet vinden, en niemand wist waar ze waren. Ze kwamen met verhalen dat die batch nog niet binnen was gekomen, en dat dat maar mijn probleem was, niet dat van hun. Ik heb 2x uitgelegd dat het gewoon 2 rolletjes zijn die ik liet ontwikkelen en afdrukken.

Na een redelijke discussie over waarom mijn foto's nou niet binnen zijn, terwijl er toch echt staat dat ik ze na 2 dagen al kon ophalen werd mij ineens gevraagd of ik toevallig 2 rolletjes in een zak had gedaan (wat klopt). Nou, dat schijnt dus een HEMA doodszonde te zijn, als dat gebeurt gaat er schijnbaar van alles mis (ondanks het feit dat dat helemaal NERGENS vermeld staat, ik heb er nog speciaal op gelet). Dit heb ik natuurlijk ook gezegd, maar de medewerkers wisten van geen wijken, en ik had zelfs MAZZEL gehad dat mijn foto's er nog niet waren (waarom is mij nog steeds niet duidelijk).

Goed, ik was dus al geirriteerd dat ik mijn foto's niet had, want enkele daarvan hebben wel degelijk een deadline, maar het vervelendste vond ik nog wel dat gedurende het hele gesprek, van begin tot eind, de medewerkers een standpunt hadden van "het is niet onze schuld, en niet ons probleem". Er kon nog geen excuus van af.

Ik ben dus helemaal klaar met de HEMA, zeker nu ik van mijn vriendin heb gehoord dat bij haar ontwikkelde foto's de negatieven doormidden zijn geknipt, en dan bedoel ik niet tussen de foto's in, maar dwars door de foto's heen! Daarnaast missen er een of 2 negatieven, en zijn enkele negatieven niet afgedrukt.

Kortom, als je je negatieven liever niet in twee delen wil bewonderen, of geen zin hebt om 2 weken op je foto's te wachten, kun je beter niet naar de HEMA gaan.

Iemand suggesties voor een andere plek waar ze wel gewoon goed je foto's ontwikkelen en afdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Buiten dat ze inderdaad soms ongelofelijk debiele standpunten in nemen bij de Hema als het om fotografie gaat (iemand ooit van optimale pixel verhouding gehoord :?). Hebben ze mijn gare Gakkenflex negatief netjes tussen de foto's door geknipt hoor. en dat terwijl de afstand tussen de foto's geen enkele keer gelijk is.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Dat is wel balen ja dat alles zo fout loopt. Ik doe zelf altijd Hema 1 uur service en dan alleen ontwikkelen hier in Tilburg. altijd keurig op tijd en prima kwaliteit. Digitaliseren doe ik zelf.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Gaan er nog mensen naar de zoom experience? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Net als de HEMA is de Zoom experience voor mij: eens en nooit weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05

Milo.

klik

Hehe had dat "probleem" ook, jong meisje dat volgensmij ook niet wist wat fotorolletjes waren had me geholpen en had ook twee rolletjes in een zak gedaan.
Naja kwam daar ook een weekje later maar gelukkig was er een andere vrouw die het wel doorhad, dus moest nog even wachten, ze had me proberen te bellen (zei ze), maar goed, ze had het in iedergeval zelf opgelost. Dat vond ik wel weer netjes.

Gelukkig is dat voor mij een positieve ervaring en kan ik gelukkig hier de hema wel lastig vallen, verder ook geen gedoe met rare negatieven of afdrukken die niet kloppen oid.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Nu online
De zoom experience is dit jaar anders dan anders en draait vooral om seminars en workshops. Ik geloof dat er wel wat leuks tussenzit (je moet wel voor alles apart geld neertellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Er zijn ook een paar masterclassen waarbij het nivo hoger ligt, ik ga naar 5 seminars toe. als het nivo inderdaad te laag ligt ga ik volgend jaar wel naar de masterclassen of.. helemaal niet :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:04
citruspers schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:21:
* citruspers is boos

Iemand suggesties voor een andere plek waar ze wel gewoon goed je foto's ontwikkelen en afdrukken?
Ik heb best goede ervaringen met hema eigenlijk. De meerdagen service laat Hema door Fuji uitvoeren, die doen dat niet alleen voor Hema, maar voor bijna elke concurrerende drogist/supermarkt :P. Dus in principe is het proces volledig buiten Hema om. Omdat het allemaal vrij machinaal gaat zijn dingen als 2 rolletjes in een zakje inderdaad niet echt compatible met het proces.

Dan komt het alternatief: goede fotograaf. Kost je alleen zeker 4x meer. Als je rolletjes hebt waar je echt geen risico mee wilt nemen is het het zeker waard though. Then again: er zijn ook fotografen aangesloten bij grote fotolabs als fuji, maar in tegenstelling tot het Hema personeel weten zij wél de eigenschappen en beperkingen van dat lab.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Mja die goede ervaringen geloof ik best, maar het gaat mij vooral om de houding die de HEMA aanneemt. Ik werd dus net gebeld dat mijn foto's er zijn, en dat dat toch maar goed geregeld was door de medewerkers en dat ik daar blij mee moet zijn (!?).

EDIt:

Net dus langs de Hema geweest, kreeg mijn kleuren prints en negatieven mee, maar bij de zwartwit zaten geen afdrukken. Ik wilde graag dan toch even de negatieven zien, wat absoluut niet mocht van de bedrijfsleider daar, totdat ik betaald had. Op dat punt had ik zoiets van "laat maar, ik scan ze zelf wel in".

Eenmaal thuisgekomen besloot ik dan maar even naar de negatieven te kijken.

Compleet blanke negatieven

36 foto's weg.

EDIT2:

Net verhaal gehaald bij de Hema, totaal geen sympathie van de bedrijfsleider. Ik heb lekker luid mijn verhaal gedaan over dat ik compleet begreep waarom ik niet in de envelop mocht kijken, aangezien ze mijn 36 foto's vernietigd hadden. Het was niet zo rustig in de zaak, dus dat helpt altijd. Het zou eerst aan mijn filmpje liggen (bullshit), toen lag het aan mijn camera, waarop ik mijn F50 + 15-30 op de toonbak legde, en uitlegde dat ik DAAR wel van op aan kon.

Uiteindelijk zou er een klacht ingediend worden, en gaan ze mijn foto's opnieuw laten ontwikkelen (???) (terwijl ik daar dus met mijn vernietigde rolletje in mijn hand stond). Ik ben dus kwaad de winkel uitgelopen en heb gezegd dat ik hoop dat ik hiervoor verdomd goed gecompenseerd wordt.

Volgens de algemene voorwaarden komt dat overigens hier op neer:
3a. Het aangeboden fotomateriaal zal met de meeste zorg worden behandeld, doch HEMA sluit, behoudens het in lid b van dit artikel bepaalde, iedere aansprakelijkheid ten aanzien van beschadiging of teniet gaan van dat materiaal uit.
3b. Onverminderd het bepaalde in het vorige lid, zal HEMA, indien het fotomateriaal in het kader van de uitvoering van een foto-opdracht wordt beschadigd, vermist of vernietigd, aan de opdrachtgever een tegemoetkoming aanbieden, zoals hierna aangegeven. Indien en voor zover in zodanig geval sprake is van films, negatieven, diapositieven of opslagmedia voor digitaal fotomateriaal, zal de tegemoetkoming bestaan uit en beperkt blijven tot een hoeveelheid onbelichte films dan wel een hoeveelheid digitale opslagmedia, waarmee de opdrachtgever een aantal prints kan laten maken, gelijk aan het beschadigde of verloren gegane aantal. Bovendien zal/zullen de vervangende film(s) of digitale opslagmedia gratis worden ontwikkeld, verwerkt en/of afgedrukt. Indien het materiaal niet bestaat uit films, negatieven, diapositieven of digitale opslagmedia zal de vergoeding bestaan uit en beperkt blijven tot een geldbedrag ter grootte van de ten tijde van het accident actuele consumentenprijs van vergelijkbaar onbewerkt materiaal.
Alsof ik ooit nog een rolletje aan ze toevertrouw!?

[ Voor 114% gewijzigd door citruspers op 01-10-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:55

Fiber

Beaches are for storming.

Knap filmpje gevonden op Gizmodo:
[YouTube: http://youtu.be/I7GsJyzd9Qg]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

citruspers schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:12:

[...]

Alsof ik ooit nog een rolletje aan ze toevertrouw!?
Damn, dat zijn geen geintjes nee...

Misschien heb ik geluk hier. Diegene die hier op een zaterdag staat is een jonge enthousiaste amateur fotograaf die het met veel plezier doet in de 1 uur service. Heb nog geen klagen gehad gelukkig.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik hoop het echt voor je! Heeft er iemand in de tussentijd nog een idee wat ik met dat rolletje en gratis ontwikkelen kan doen?
Want ik ga daar dus echt geen kritiek of emotioneel werk op schieten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Klein vraagje.. Ik ben gevraagd door een bevriend koppel om van hun en hun kindje buiten wat foto's te schieten.. Aangezien ik nogal ruzie had met schaduwen etc. vorige keer dat ik buiten personen ging fotograferen wil ik nu een reflector gaan kopen, echter daar heb je nogal wat formaten in..

Wat raden jullie aan om te doen voor zo'n shoot met 3 personen? Alles wat ik op internet vind aan tutorials is met maar 1 model..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
Radiant schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:08:
Klein vraagje.. Ik ben gevraagd door een bevriend koppel om van hun en hun kindje buiten wat foto's te schieten.. Aangezien ik nogal ruzie had met schaduwen etc. vorige keer dat ik buiten personen ging fotograferen wil ik nu een reflector gaan kopen, echter daar heb je nogal wat formaten in..

Wat raden jullie aan om te doen voor zo'n shoot met 3 personen? Alles wat ik op internet vind aan tutorials is met maar 1 model..
... dat komt misschien omdat drie personen met een reflector belichten best lastig is. Heb je iemand die je kan helpen? Koop dan een groot diffuusscherm en hou die tussen de zon en de personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
En als je in de schaduw gaat staan heb je ook al minder last van keihard contrast (en je kan ook eventueel in flitsen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Dat snap ik ;) Ja, ik heb iemand die gaat helpen..
Ok, vrij groot dus.. Andere ideeen kunnen ook, Speedlite remote triggeren met een paraplutje ofzo, maar dat is ook vrij lastig met 3 personen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Oef vandaag een redelijke blunder gehad :+

Had foto's gemaakt op de bruiloft van vrienden van me, erg leuk allemaal enzo. Ga ik vandaag de foto's langsbrengen dus lekker alles bekijken. Zit er 1 foto tussen waarbij 2 kleine neefjes en een nichtje (4, 6 en 2 jaar) de ringen komen brengen, allemaal heel leuk en schattig. Alleen moeder op de achtergrond zit gehurkt met een kort rokje :X

oei dat had ik niet gezien :+

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 17-10-2011 17:56 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

sapphire schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:55:
Oef vandaag een redelijke blunder gehad :+

Had foto's gemaakt op de bruiloft van vrienden van me, erg leuk allemaal enzo. Ga ik vandaag de foto's langsbrengen dus lekker alles bekijken. Zit er 1 foto tussen waarbij 2 kleine neefjes en een nichtje (4, 6 en 2 jaar) de ringen komen brengen, allemaal heel leuk en schattig. Alleen moeder op de achtergrond zit gehurkt met een kort rokje :X

oei dat had ik niet gezien :+
Hoe zeggen ze dat ook al weer?
This post is worthless without pic! >:)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
"Geen teen -1"

Maar inderdaad jammer als je foto's onbruikbaar zijn door....sterk aanwezige geslachtsdelen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nouja of ze sterk aanwezig zijn weet ik niet, iig out of focus, iso 1600 +gepushed en voor deze gelegenheid noise reduction :p
knip

is dit policy proof ? nee Echt florissant is het iig niet voor de dame in kwestie :X

[ Voor 24% gewijzigd door PowerUp op 27-10-2011 22:43 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ze kan t wel hebben

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Er zijn nog twee dagen te gaan om jouw favoriete compact-, dSLR- en/of systeemcamera te nomineren voor de Gouden Steeksleutel 2011! Na 31 oktober sluit de nominatieronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Voor halloween: volledig werkend Nikon D3 kostuum :D

http://vimeo.com/31066520

http://vimeo.com/31062460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Haha, die is echt vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 21:37

Phehistyr

De Epische Lurker

:/ Pf ,wat waardeloos zeg. Een D3 heeft geen pop-up flitser, het extra schermpje aan de achterkant mist en er mist ook nog een verticale grip. En er zullen nog wel meer dingen zijn die niet kloppen.

En nu mijn echte reactie: ontzettend gaaf gevonden! :D

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:57
weet iemand toevallig nog waar je één DV bandje kan kopen voor een ouderwetse DVH camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

walletje-w schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:10:
weet iemand toevallig nog waar je één DV bandje kan kopen voor een ouderwetse DVH camera?
DVH ken ik niet...en ik kan er ook niets over vinden.
Wat voor camera gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ja ik ben van plan er ééntje van de TU te lenen. Het is een canon die in 1080i schiet op bandjes. Tape.

Edit: Volgens mij is het deze. http://www.gadgetblind.co...-hv30-video-camcorder-hd/

Ik bedoelde dus een HDV camera. Mijn excuses voor de fout.

[ Voor 44% gewijzigd door walletje-w op 31-10-2011 23:30 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

walletje-w schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:23:
Ja ik ben van plan er ééntje van de TU te lenen. Het is een canon die in 1080i schiet op bandjes. Tape.

Edit: Volgens mij is het deze. http://www.gadgetblind.co...-hv30-video-camcorder-hd/

Ik bedoelde dus een HDV camera. Mijn excuses voor de fout.
Ooooh...gewoon mini-DV bandjes :)
Die kun je bij elke foto zaak halen hoor.
Ik zelf heb de HV20 en gebruik alleen Panansonic AY-HDVM63MQ bandjes van tapes.nl uit Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Maar kun je die ook per stuk kopen? Bijvoorbeeld bij de media markt? Ik vraag me af of andere fotozaken zoals http://www.camex.nl/ dit nog wel hebben. Het probleem is dan weer dat ik om half 10 de trein moet hebben en die fotozaak om half 10 opengaat. Irritant opdrachten die ineens zo snel moeten maar die toch wel leuk zijn en ook slim zijn om te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ja je kunt ze ook per stuk kopen (ik koop ze altijd per 10).
Maar in de reguliere foto zaken gaan de prijzen mij te vaak over de kop als ik het vergelijk met tapes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Oké vriendelijk bedankt. Dan ga ik morgen gewoon even op zoek naar een winkel die dichtbij is om er ééntje op te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

walletje-w schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:49:
Oké vriendelijk bedankt. Dan ga ik morgen gewoon even op zoek naar een winkel die dichtbij is om er ééntje op te pikken.
Meer info en ervaringen met verschillende soorten tapes voor de HV20/30/40 serie van Canon www.hv20.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Voor wie het gemist heeft. Fotograaf Erwin Olaf zat vanavond bij De wereld Draait Door met zijn nieuwe boek en hij heeft een grote prijs gewonnen: http://omroep.vara.nl/media/74718

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Heb het gezien, interessant werk. Matthijs sloeg het boek wel direct open bij een mooie foto. Wel grappig dat de prijs al kapot was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Wel een gaaf technisch behind the scenes filmpje van de hobbit (gefilmd in 3d, met RED epic camera's)
http://frontpage.fok.nl/n...eo-update-the-hobbit.html
(ik kreeg het film linkje niet zo snel te pakken, dus dan maar het fok bericht erbij :+)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Die tekeningen zijn ook wel heel erg mooi gemaakt, 2 tekenaars die bijna exact hetzelfde tekenen.

"Welkom op FOK!, GOT'ter!"
Die mededeling vond ik persoonlijk erg suf van Fok.

Op youtube staat ie ook:

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Olympus zit zwaar in de problemen: nieuws: Toekomst Olympus onzeker na toegeven megafraude

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Het zou enorm zonde zijn als ze hieraan ten onder zouden gaan. Met de PEN hebben ze in mijn ogen een goed en aantrekkelijk systeem weten neer te zetten, aantrekkelijker dan hun 4/3 dSLR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Dit wordt inderdaad wel moeilijk voor olympus. 1 miljard euro door 3 mensen weggesluisd in 20 jaar tijd. Aan de andere kant gaat het hier om een bedrijf wat in 2010 een half miljard dollar winst maakte en in 2009 een miljard verlies. Dus als ze ten onder gaan dan komt het door schadeclaims en een spontaan gebrek aan sturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Makkelijk schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:57:
1 miljard euro door 3 mensen weggesluisd in 20 jaar tijd.
Er is geen geld "weggesluisd", ze hebben verliezen verborgen in de boekhouding.
Dat is heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
M a r c o schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:16:
[...]

Er is geen geld "weggesluisd", ze hebben verliezen verborgen in de boekhouding.
Dat is heel wat anders.
En er is wel geld ""weggesluisd"", onder andere een paar honderd miljoen naar vermoedelijk onbestaande adviseurs. Maar de getallen staan inderdaad niet echt duidelijk gerefereerd naar het specifieke onderdeel van de fraude. Ik denk dat de miljard inderdaad over de boekhoudkundige fraude gaat aangezien dat nu officieel is. De persoonlijke fraude wordt nog onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Voor de kleurenfreaks onder ons goed nieuws. Het ziet er naar uit dat Chrome eindelijk color management support krijgt. In zowel de beta van versie 16 als 17 zit het er eindelijk in. Echter, Firefox heeft ze alweer een stap ingehaald, want in versie 8.0 (net sinds een paar dagen uit), zit zowel ondersteuning voor ICC v2 als ICC v4.

Hier wat nuttige info: http://gearoracle.com/guides/google-chrome-color-management/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik las net dat deze foto voor $4,3M is verkocht...
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/aa/Rhein_II.jpg

Ik vraag mij af of deze foto hier überhaupt als showcase door zou kunnen gaan.

Edit: ik zie opeens geen rode balk onder de te grote foto, vreemd genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Universal Creations op 12-11-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Via Christie's ziet hij er toch wat anders uit:

Afbeeldingslocatie: http://static6.businessinsider.com/image/4ebaae82eab8ea0811000006/andreas-gursky-photo.jpg

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Het is een ontzettend saaie foto vind ik, maar enkele "kenners" hebben besloten dat dit "kunst" is en dus voor een belachelijk bedrag verkocht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Ik vind de foto an sich wel mooi, de textuur van het water spreekt me aan en de vlakverdeling is goed. Het lijkt haast grafisch werk in plaats van een landschapsfoto. Maar 4.3 miljoen blijft natuurlijk een belachelijk bedrag :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Universal Creations schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:12:
Ik las net dat deze foto voor $4,3M is verkocht...
[afbeelding]

Ik vraag mij af of deze foto hier überhaupt als showcase door zou kunnen gaan.

Edit: ik zie opeens geen rode balk onder de te grote foto, vreemd genoeg.
Heb je ook een bron met wat meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het is wel een print van ongeveer 3 meter 50 bij 2 meter op plexiglas... Ik zou hem ook best op de slaapkamer willen hangen hoor. ;)

Hier de kunstenaar voor zijn werk:

Afbeeldingslocatie: http://static.rp-online.de/layout/showbilder/21742-DEU_AUSSTELLUNG_GURSKY_EMUN102.jpg

En hier een hi-res, voor de pixel peepers: ;)

http://washingtonexaminer...d19fe0e6a706700f3b1_0.jpg

Bron verkoop: http://washingtonexaminer...ion-set-nyc?quicktabs_1=0

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 12-11-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Laatst online: 21:09
Waarom is deze plaat zoveel geld waard dan?
De fotograaf zegt me niks, het beeld is niet heel boeiend... wat dan wel?

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hier al rond gekeken? http://www.matthewmarks.com/

Maar ik denk dat je zijn werk op groot formaat print moet zien om er echt over te kunnen oordelen. Daar is het voor bedoeld.

..............................................................................................................................................................

Ook leuk, een Google foto wedstrijd:

http://www.google.com/int...otographyprize/index.html

Promotie voor Google Plus natuurlijk, maar wel een serieuze wedstrijd met fraaie prijzen. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Fiber op 12-11-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Niet zo gek allemaal : Zie vaak genoeg foto's in bladen/kranten/enz... die hier op GoT keihard afgezeken zouden worden vanwegen allerlei mankementen :+ Soms heb ik het idee dat ze 0 van de 10 keer zoiets hebben van "Als het maar erop staat..." :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

'Als het er maar op staat' lijkt me ook niet helemaal de filosofie van Andreas Gursky. Die man werkt met o.a. analoge (Linhof) large format camera's geloof ik. Hier een filmpje van de 'making of' van een van zijn foto's. Er is nog veel meer over hem en zijn werk te vinden als je een beetje rondneust. Valt best wel wat van te leren denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 13-11-2011 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik denk dat je het een beetje moet zien inderdaad, als je zn naam googled zie je dat hij bekend is als grootformaat fotograaf die voor extreem groot afgedrukte en bijzonder gedetailleerde foto's gaat. Ik denk dat het er ook niet zo fijn uitziet op bovenstaande scans/foto's. De foto met hem er voor vind ik namelijk wel behoorlijk impressive.

Moet je je voorstellen dat hij dit op 2 bij 3 meter heeft gezet:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bc/99_cent_II,_diptychon_-_Photo_courtesy_of_Sotheby%27s.jpg

Waar succesvolle kunstenaars zich vaak in onderscheiden is dat ze gewoon simpele dingen doen maar wel op een manier waarbij er eigenlijk niet echt kritiek op te geven valt..

[ Voor 34% gewijzigd door Makkelijk op 13-11-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik had in een museum wel eens zoiets gezien, in dit geval van "Miao Xiaochun" en gevuld op een hele grote muur (ik geloof bijna 10 meter breed). Als kleine foto hier ziet het er niet heel bijzonder uit, maar in het groot was het wel erg mooi. Je ziet ontzettend veel details (het waren dan ook heel wat samengevoegde bewerkte foto's):

Afbeeldingslocatie: http://images.artnet.com/artwork_images/424794155/419309.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Nordlys op 13-11-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Precies, en het is ook de kunst van het weglaten en het breken van de regels. 'Wij' zouden zeggen, die horizon moet op twee-derde, boompje op de voorgrond voor diepte, kerktorentje op de achtergrond anders wordt het saai, de lucht moet eigenlijk blauwer en er moeten wolkjes in, een paar vogels ergens zou ook leuk zijn en een bootje op de rivier zou het helemaal af maken. Maar dan is het waarschijnlijk geen kunst meer maar een, op zich wellicht fraaie, maar toch heel gewone foto van de Rijn die al duizend keer gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Major camera manufacturer using Internet trolls to promote their own products

> Wat doe jij dan voor werk?
< Ik ben een professionele troll
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik wist niet dat Ken Rockwell ook chinees sprak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Maar hoe promoot een troll een product/merk? Een troll is iemand die sarcastische/ironische opmerkingen maakt om mensen uit te lokken, waardoor het me dus lijkt dat de troll andere merken/producten onderuit haalt (of iig probeert), maar dat wordt er niet uitgelegd.

Jammer dat ze geen voorbeeld geven van zo'n troll-reactie :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Ik kwam pas deze site tegen, geinig tooltje wel :)
http://camerasize.com/compare/

Kan je de fysieke afmetingen van camera's vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Afbeeldingslocatie: http://sachawolf.com/uitnodiging.png

Als bezoeker ben ik al jaren actief hier op GoT, en de laatste jaren specifiek in het Foto&Video gedeelte. Zoveel post ik niet van mijn foto's, omdat ik merk dat er vaak anders naar gekeken wordt dan ik zelf verwacht. Daarom heb ik een tijdje geleden besloten om als experiment een foto expositie te organiseren voor mijn eigen foto's. Via deze weg wil ik alle bezoekers van het F&V subforum uitnodigen om langs te komen op mijn expositie.

En die expositie zal op zaterdag 3 december een feit zijn. Tussen 4 uur 's middags en 8 uur 's avonds.

Kerkbrink 16, op een 10 minuten afstand lopen van station Hilversum.
Zo goed als naast de lokatie zit parkeer garage Gooische Brink, en in de wijk erachter kan je op 5 minuten lopen gratis parkeren.

Er wordt geen entree geheven voor de expositie, dus iedereen kan gratis binnen komen. En wat mij betreft is iedereen welkom.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6152/6246853135_50f94c840c_z.jpg
De ruimte waar de foto's komen te hangen. (en ja, er zitten een paar stitchfouten in)

Ik heb toestemming van Nomad voor deze post.
En SachaWolf is mijn 'fotografen' naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zeer cool! Waarom maar 1 dagje? Kan het niet langer blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut heeft op dit moment ook een expositie hangen voor 3 maanden alleen is dat geen openbare locatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Fiber schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:51:
Zeer cool! Waarom maar 1 dagje? Kan het niet langer blijven hangen?
Kosten :)

Zorgen dat die ruimte vaker publiekelijk toegankelijk is kost mensen. Ik heb niet genoeg vrije dagen (of die wil ik niet opofferen, want ik wil ook graag op vakantie).

En de ruimte zelf is ook niet gratis ;)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
enerzijds onbegrijpelijk, anderzijds wellicht wel een typerende reactie voor een forum als deze, want je lijkt zeker niet de enige te zijn die Gursky niets zegt.

Gursky is opgeleid door de Bechers en binnen zijn stroming waarschijnlijk de belangrijkste fotograaf/kunstenaar. Wanneer je het niet in de context kan plaatsen, kan ik me voorstellen dat deze foto als saai wordt ervaren. Aan de andere kant denk ik dat het werk van Gursky juist hier heel interessant kan zijn. Zijn werk is namelijk ook technisch vrijwel perfect en Gursky was één van de eerste fotografen die digitale manipulatie in zijn fotografie toepaste. Wanneer je de kans hebt om zijn werk eens in levende lijve te zien, zou ik die kans zeker aangrijpen. Een jaar of vijf terug is er een tentoonstelling van Gursky in het NAi geweest, naar mijn idee een van de meest bijzondere (fotografie) tentoonstellingen die de afgelopen tien jaar in Nederland is geweest.

Wat (fotografie) tentoonstellingen betreft, bezoeken jullie die weleens? Gaan jullie naar (foto)museu, galleries, fotofestivals, etc? En hebben jullie boeken van fotografen of over fotografietheorie? Of zijn jullie allemaal veel meer geïnteresseerd in de apparatuur en het zelf fotograferen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

• Nordlys
  • Niet online
Ik heb zelf nog geen tentoonstellingen bezocht. Ik speur liever het internet af naar portfolios en blogs van fotografen die mij boeien en waarvan de stijl mij erg aanspreekt. Uit deze verschillende portfolios doe ik dan vaak inspiratie op.

Dat is als het om het bekijken van andermans werk gaat. Buiten de portfolios om, lees ik graag boeken over fotografie en bekijk ik aardig wat films en tutorials die er over gaan.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Hoe is het gegaan? Tevreden?
lateef schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:05:
[...]

Wat (fotografie) tentoonstellingen betreft, bezoeken jullie die weleens? Gaan jullie naar (foto)museu, galleries, fotofestivals, etc? En hebben jullie boeken van fotografen of over fotografietheorie? Of zijn jullie allemaal veel meer geïnteresseerd in de apparatuur en het zelf fotograferen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Ik heb thuis wat plaatjesboeken, geen boeken over techniek, en bezoek ongeveer 1x per jaar een tentoonstelling.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Universal Creations
Ik bekijk iedere dag honderden foto's op verschillende fora. Met name op het alternatieve deel van fredmiranda zitten zeer talentvolle fotografen. Verder ga ik heel af en toe naar een tentoonstelling, maar niet specifiek fotografie, ook beeldende kunst. Ik heb 1 fotografieboek, maar dat is zo'n fotografie bijbel.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

lateef schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:05:
Nee, nee, nee, nee, en nog eens nee behalve dat laatste dan :Y)

Al die dingen zouden het voor mij persoonlijk erg saai maken. Veel te "filosofisch" en "geloof achtig" waardoor ik er waarschijnlijk al lang mee gekapt zou zijn in tegenstelling tot wat ik nu doe : Gewoon lekker foto's schieten en het resultaat proberen te halen wat ik zelf als doel had :)

Soms lukt dat, soms ook niet... blijven proberen dus en vooral lol hebben !!

Daarnaast vooral hier op GoT naar foto's van anderen staren, daarvan leren en hier en dan krijg je ook nog eens soms nieuwe ideeën die je dan weer als doel kan gebruiken :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Hmm, kom er net achter dat ik m'n eyecup van m'n camera kwijt ben.... geen idee hoe ik dat nou weer voor elkaar heb gekregen, ik haal dat ding er echt nooit af....

Eens kijken waar ik die nu weer vandaan ga halen, als de verzendkosten zowat even duur zijn als het ding zelf is het toch een beetje zonde... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Moby schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:48:
[...]

Hoe is het gegaan? Tevreden?
Of ik lees niet goed, of jij niet, maar volgens mij staat er 3 december, wat volgende week zaterdag is ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Hahn schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:20:
[...]
Of ik lees niet goed, of jij niet, maar volgens mij staat er 3 december, wat volgende week zaterdag is ;)
the devil is in the details :+

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20
Xcalibur schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:16:
Hmm, kom er net achter dat ik m'n eyecup van m'n camera kwijt ben.... geen idee hoe ik dat nou weer voor elkaar heb gekregen, ik haal dat ding er echt nooit af....

Eens kijken waar ik die nu weer vandaan ga halen, als de verzendkosten zowat even duur zijn als het ding zelf is het toch een beetje zonde... :/
Heb ik ook een keer gehad. Er liep toen iemand achter mij die hem toevallig zag liggen.
Op eBay zijn ze trouwens wel te vinden voor een dollar of 2 incl. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dealextreme verkoopt ze ook (in ieder geval voor Canon). Die van mijn 30D was door ouderdom lam geworden op de klemmen. Recensies van DX klopten wel wat betreft het comfort van het kussen (stuk harder dan orgineel). Kost echter ook geen drol op DX.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:44
Je kan ook gewoon even binnen lopen bij een winkel natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
eBay vind ik altijd wel handig voor dit soort dingen. Je bent bijna altijd goedkoper uit dan wanneer je het in de winkel koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zo'n SD kaartje kan ook nog heel wat hebben: Canon 1000D, ligt een jaar in de oceaan, eigenaar achterhaald aan de hand van de foto's. Mooi verhaal. http://www.engadget.com/2...eveals-it-was-lost-at-se/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Deze zeer gave foto kwam ik laatst hier tegen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N0fGc0fKFR4HYWVGgAwbUb3f/full.jpg
Door: Getty Images / Rich Lam

[ Voor 22% gewijzigd door Universal Creations op 06-12-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Nu online
Vette foto inderdaad!

Ik ben voor meer van zulk soort posts met links naar mooie compilaties!
Om zelf maar te beginnen een selectie van platen voor de NatGeo contest via The Big Picture (sowieso een aanrader qua fotografie): http://www.boston.com/big...eographic_photo_cont.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Universal Creations schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:43:
Deze zeer gave foto kwam ik laatst hier tegen

[afbeelding]
Ik zal zo wel even zorgen voor een verkleining...
Mooie foto, maar is niet wat het lijkt.
Er zit nog een verhaal achter.
http://www.guardian.co.uk...r-kiss-couple-riot-police

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het verhaal is inderdaad anders dan het lijkt, maar soms moet je het verhaal weglaten en het beeld laten spreken. In dit geval: "Make love, not war!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
soms wil je gewoon sex op straat hebben, wordt er meteen een foto van je gemaakt. Pervs. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dus o.a. een Lensbaby Composer Pro met het Sweet 35 optiek gekocht, maar man wat is dit een tricky lensje :o Geen chip, geen AF (duh) gewoon hardcore manual, zelfs de flits doet het alleen maar in M.
Wel een boterzachte focusring (m'n nieuwe Samyang 85 kan daar van leren) en die 12! diafragmabladen geven ook een erg mooie bokeh.

In ieder geval, een leuke toevoeging aan het arsenaal, maar het behoeft wel een aardig lange leercurve :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Laatst online: 15-09 00:22
YouTube: Double Exposure: Canon vs. Nikon

:D

[ Voor 55% gewijzigd door Armada. op 13-12-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dat topic staat gewoon in hetzelfde subforum! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Laatst online: 15-09 00:22
Universal Creations schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:49:
[...]

Voor wie onder een steen heeft gelegen...
Ik zag hem net pas voorbij komen op Twitter. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Dat betekent in ieder geval wel dat Tweakers.net nog gebruikers voor ons kan bereiken door hier meer te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Armada. schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:52:
[...]

Ik zag hem net pas voorbij komen op Twitter. Sorry.
Geen probleem hoor. In dit topic mag je best een beetje spammen en crossposten waar nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Universal Creations (Paul) gefeliciteerd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Felicitaties worden opgeschreven in het grote boek. Kan altijd van pas komen als je een beetje stout bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kan ik ze ook inruilen voor goodwill bij de andere modjes? if so, gefeliciteerd.

offtopic:
Anders ook hoor :>

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Op een ander forum zie ik een discussie voorbij komen over dat als je je foto's importeert met een usb-kabel naar de pc; dat je dan het risico loopt op 'kortsluiting' als je na het importeren gewoon de USB-kabel uit de camera trekt; dus zonder de optie 'hardware verwijderen' in windows te gebruiken.

Iemand hier die hier iets meer van weet? Lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk, maar goed ik kan het ook mishebben...
Pagina: 1 ... 24 ... 97 Laatste