Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zou persoonlijk eerst naar internationale garantie kijken..
Zelf had ik anderhalve week geleden in Chinatown in San Francisco een 14-24 f/2.8 vast die in de etalage stond voor $1500.. Daar zit wel int. garantie op, maar m'n creditkaart zat al redelijk aan het limiet.
Baaaaaaal!

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:55

Fiber

Beaches are for storming.

Doen! Als je het geld er voor hebt. Vraag het anders eens aan Chiron:
Chiron in "Mijn nieuwe apparatuur [deel 4]"

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Op Tweakers.net zelf:
nieuws: 'Nikon D4-dslr komt nog dit jaar beschikbaar'

Nog iets meer dan 3 weekjes! *O*

Thom Hagan verwacht dat de D800 ook nog dit jaar wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

En nog een flinke zak geld! :D

Ik ben wel benieuwd wat ze uitbrengen, zeker qua ISO ben ik erg benieuwd, de ISO van de D3s verdubbelen zou namelijk wel heel ziek zijn.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik vind dat soort berichten altijd wel leuk voor op het Forum, maar vind ze eigenlijk FP onwaardig. Als je alle geruchten van de diverse sites als nieuws gaat brengen, zo kan ik de FP ook wel vol krijgen. 8)7 Hopelijk alleen in de komkommertijd.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Humor, zie ik net een D700 + Nikon 28-70 staan op marktplaats voor 600 maar wegens nare omstandigheden in het verleden wordt die alleen opgestuurd...

Ik mag toch hopen dat niemand dom genoeg is om in zulke dingen te trappen?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Benjamin- schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:32:
Humor, zie ik net een D700 + Nikon 28-70 staan op marktplaats voor 600 maar wegens nare omstandigheden in het verleden wordt die alleen opgestuurd...

Ik mag toch hopen dat niemand dom genoeg is om in zulke dingen te trappen?
Meteen maar even melding gemaakt bij MP zelf :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Laatst online: 15-09 00:22
Viel mij op dat het programma Over de streep ook gefilmd wordt met dslrs. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:04
Medefotografen :) Ik ben nou een paar keer op stap geweest met m'n 60D en kom dan terug met een foto of 600, gister zelfs 900. Leuk, maar het uitzoeken kost nogal wat tijd, vooral het vergelijken van foto's. Ik gebruik een Mac Pro en heb iPhoto '09, de software van Canon zelf en natuurlijk de Finder. In de Finder kun je snel alle foto's selecteren en die dan in Preview openen. Nadeel is dat ik maar 1 foto tegelijk kan zien op die manier en als je gaat zoomen om bv een gezicht te vergelijken en je gaat even naar een andere foto, dan ben je je zoom en lokatie op die foto kwijt. Wat is het handigst om te gebruiken in zo'n geval. Is Aperture daar handig voor, de nieuwe versie van iPhoto misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 12:55
Dancing_Animal schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:49:
Medefotografen :) Ik ben nou een paar keer op stap geweest met m'n 60D en kom dan terug met een foto of 600, gister zelfs 900. Leuk, maar het uitzoeken kost nogal wat tijd, vooral het vergelijken van foto's. Ik gebruik een Mac Pro en heb iPhoto '09, de software van Canon zelf en natuurlijk de Finder. In de Finder kun je snel alle foto's selecteren en die dan in Preview openen. Nadeel is dat ik maar 1 foto tegelijk kan zien op die manier en als je gaat zoomen om bv een gezicht te vergelijken en je gaat even naar een andere foto, dan ben je je zoom en lokatie op die foto kwijt. Wat is het handigst om te gebruiken in zo'n geval. Is Aperture daar handig voor, de nieuwe versie van iPhoto misschien?
Vergeet Lightroom niet :) En als je Photoshop hebt, dan kan je kijken naar Bridge.
En over het algemeen : minder foto's maken -> in de camera al selecteren -> langer nadenken voordat je een foto maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

iPhoto werkt uitstekend om mee te beheren, voor het bewerken zou ik iets als Photoshop / Aperture / Lightroom gebruiken.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:04
GerardHenninger schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:03:
[...]

Vergeet Lightroom niet :) En als je Photoshop hebt, dan kan je kijken naar Bridge.
En over het algemeen : minder foto's maken -> in de camera al selecteren -> langer nadenken voordat je een foto maakt ;)
Lightroom, die was ik inderdaad vergeten in m'n post er bij te zetten. Photoshop heb ik helaas niet.
De meeste foto's 'waarvan ik er een hele reeks heb, die net iets anders zijn' zijn dan van bv een achtbaan en dan in bv de sportstand. En dan vergelijken op welke van die foto's de gezichten er het leukst op staan.
Dan is het handig als je 2 foto's ingezoomd en wel naast elkaar kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Dancing_Animal schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:13:
[...]

Lightroom, die was ik inderdaad vergeten in m'n post er bij te zetten. Photoshop heb ik helaas niet.
De meeste foto's 'waarvan ik er een hele reeks heb, die net iets anders zijn' zijn dan van bv een achtbaan en dan in bv de sportstand. En dan vergelijken op welke van die foto's de gezichten er het leukst op staan.
Dan is het handig als je 2 foto's ingezoomd en wel naast elkaar kunt zetten.
In Lightroom gaat dit prima, je selecteert de foto's die je wilt vergelijken (je kan er zo veel kiezen als je wil). Dan druk je op C en dan krijg je elke keer 2 foto's naast mekaar waar je ook op kunt inzoomen. En je kunt met het kruisje een foto uit de selectie doen of verwijderen etc

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Je kunt in de Grid (G) ook direct voor Compare gaan (C), dus zonder meerdere foto's te kiezen. Vervolgens kies je met de pijltjestoetsen met welke foto je het wilt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Het barst echt van de geruchten de laatste dagen zeg.

5DIII die gepland staat voor in februari + specificaties:
http://www.canonrumors.co...iii-more-information-cr1/

Ook schijnt er een 14-24 f/2.8 voor Canon te komen in het eerste kwartaal van 2012.

En nog wat geruchten rond de 1D Mark V, 24-70 II en 35 II:
http://www.canonrumors.co...d-mark-v-information-cr1/

[ Voor 18% gewijzigd door Nordlys op 07-08-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
"Different sensor than the 1D Mark V"
Toen ben ik gestopt met lezen. Allereerst bestaat die niet, ten tweede is dat een APS-H sensor en niet FF.
Bovendien heeft het gerucht de CR1 status gekregen, wat dus verre van betrouwbaar is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:12
Toch lees ik daar vaak het gerucht dat de 1DV een FF camera gaat worden en APS-H er helemaal uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Dat kan ik me niet voorstellen, Canon heeft de 1Ds serie al, APS-H is juist erg fijn in een sport/wildlife camera en het zou de 1D serie erg duur maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Dat kan, maar zou dan niet eerst de 1Ds4 moeten komen? En zo niet, lopen ze dan niet enorm achter in de cyclus van Fullframe topmodellen? De 1Ds3 is nu al 4 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:03
Er zal ongetwijfeld iets in dat topsegment gaan gebeuren. Er gaan al langere tijd geruchten rond op canonrumors. Wat er precies gaat gebeuren wisselt wel steeds. Naar men zegt gaat er alleen een 1DV komen. De 1Ds zal dan verdwijnen en plaats maken voor iets van een studiocamera.
Zie bijv: http://www.canonrumors.co...-1d-mark-v-spec-list-cr1/

[ Voor 41% gewijzigd door jip_86 op 07-08-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05

Milo.

klik

Waar wordt een 1ds veel gebruikt? volgensmij studio werk etc.. en dan volstaat een 5d2 ook wel. Voor journalistiek (ruw gedoe/buitenshuis etc) werk is een 1d ook wel voldoende lijkt mij.. tenminste ik zou er tegen die meerprijs geen FF voor halen. Maja kzou het verder ook niet weten hoor, just my $0,02.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Via nikonrumors:

Nieuw patent van Nikon.
Nikon photographers to get a change of mind from a biological detector, the camera is a patent-pending technology that automatically change the settings. Even in states of excitement and fatigue, without fail pictures which you might be able to shoot.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets dat ik wel met jullie wil delen.

Ik ben als Belg vooral op tweakers te vinden omdat het enige grote belgische alternatief momenteel Belgiumdigital is.

Ik heb bij Belgium digital nogal de indruk dat het daar vooral om oudere mannen gaat, die geen constructieve commentaar kunnen geven. De jeugdigere mensen die op dat forum zitten zijn dan zo plat, dat ze niet eens dergelijke zinsconstructies kunnen maken.

Ik heb op BD 2x een foto geplaats, waar ik commentaren kreeg in de trend van: Amai, schoon model, spijtig dat haar lekkere benen er niet helemaal opstaan.

( en dan heb ik het nog goed geschreven)

Vandaar dus mijn keuze voor tweakers.
Onlangs maakte ik hier een tweakblog aan, en na vandaag mijn 2e post geschreven te hebben, kreeg ik hier ook dergelijke reactie:
sypie schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:30:
Ik ben blij dat ik nooit voor dit soort fotozaken heb gekozen (heb het wel ooit overwogen maar fotograferen kost mij te veel tijd, ernergie en trial 'n' error). Ik zou zeker met een strakke plasser achter de camera staan. (misschien ben ik het daarom ook wel niet gaan doen...)
Nu lijkt het me dat tweakers ook last heeft van dit probleem, maar dat deze mensen zich niet binnen forum/list_category/10 bevinden, waar ik dankbaar voor ben.

Ik wou dit maar even met jullie delen, aangezien enkele van jullie me een groot stuk op weg hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:02:

Ik ben als Belg vooral op tweakers te vinden omdat het enige grote belgische alternatief momenteel Belgiumdigital is.

Ik heb bij Belgium digital nogal de indruk dat het daar vooral om oudere mannen gaat, die geen constructieve commentaar kunnen geven. De jeugdigere mensen die op dat forum zitten zijn dan zo plat, dat ze niet eens dergelijke zinsconstructies kunnen maken.

Ik heb op BD 2x een foto geplaats, waar ik commentaren kreeg in de trend van: Amai, schoon model, spijtig dat haar lekkere benen er niet helemaal opstaan.

( en dan heb ik het nog goed geschreven)

Vandaar dus mijn keuze voor tweakers.
Onlangs maakte ik hier een tweakblog aan, en na vandaag mijn 2e post geschreven te hebben, kreeg ik hier ook dergelijke reactie:

[...]

Nu lijkt het me dat tweakers ook last heeft van dit probleem, maar dat deze mensen zich niet binnen forum/list_category/10 bevinden, waar ik dankbaar voor ben.

Ik wou dit maar even met jullie delen, aangezien enkele van jullie me een groot stuk op weg hebben geholpen.
Ik kan me hier ook heel erg aan storen...maarja ik ben dan ook de 40 al gepasseerd :)

Bij je eerste post was het binnen 3 uur al raak:
Door cosmo_roel, zondag 14 augustus 2011 21:48

Fotografie is a nice way to meet girls, aan je portolio te zien.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:15:
[...]
Ik kan me hier ook heel erg aan storen...maarja ik ben dan ook de 40 al gepasseerd :)

Bij je eerste post was het binnen 3 uur al raak:

[...]
|:(
ja idd, en op BD is het dus nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 12:55
Gutteguttegut schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:15:
[...]
Offtopic...
Euh echt? Je lijkt echt veel jonger.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:00:
[...]

Offtopic...
Gerard lijkt terug te zijn. Tijdje geleden dat ik je hier heb zien posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
Guttegut...jij bent 30, niet liegen!

Maar inderdaad Kevin, dat is wel een nare kant van de fotografie...

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marijn, wanneer gaan we scouten voor ons geheim gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
In het weekend, want ik zit al op stage :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

GerardHenninger schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:00:
[...]Offtopic...
Lijk of gedraag? :P
citruspers schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:07:
Guttegut...jij bent 30, niet liegen!

Maar inderdaad Kevin, dat is wel een nare kant van de fotografie...
Al 10 jaar 30 jah :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

3 leuke basis filmpjes en uitleg over het gebruik van lenzen in film en fotografie door Vimeo's Blake Whitman en all-around camera genius Vincent LaForet:

http://vimeo.com/videosch...an-introduction-to-lenses

Wellicht een goede aanvulling voor een aantal opening posts in FVH?

LOL:

Echt of nep? De kabouter computer! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 16-08-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:02:

<knip>
haha, BD is echt een ramp. gebruik dat enkel voor verkoop/aankoop materiaal. Never, nooit bij chit chat gaan kijken, dan erger je je echt blauw aan conservatieve oudemannenmeningen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teun_2 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:58:
[...]

haha, BD is echt een ramp. gebruik dat enkel voor verkoop/aankoop materiaal. Never, nooit bij chit chat gaan kijken, dan erger je je echt blauw aan conservatieve oudemannenmeningen. :-(
Haha, uit nieuwsgierigheid ben ik toch eens gaan kijke? Jeeezzusss, wat een geouwehoer. ( Ik begin van GoT zelfs al nederlands te praten :9 )

Ik verkoop er ook enkel dingen, wel lachen welke boden je soms krijgt. Gistren bood iemand mij nog 450 euro voor mijn D300s met 19.000 clicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 10:11
Idioten heb je op elk forum, maar BD is idd al een tijdje in verval. Veel goede fotografen blijven daar niet meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Hmm gaan er morgenochtend nog figuren naar de fotografica beurs in Doesburg? Ben er zelf nog nooit geweest maar aangezien ik toch niets te doen heb en het toch zooo leuk vind om 1.45uur in de auto te zitten ga ik wel 'even' heen hehe.
Iemand hier er wat bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijeh
  • Laatst online: 14:25
ik ben aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nope, ben net thuis van een hele dag fotograferen op Outdoor Stereo dus ben even op voor een paar uur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Milo. schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:21:
Hmm gaan er morgenochtend nog figuren naar de fotografica beurs in Doesburg? Ben er zelf nog nooit geweest maar aangezien ik toch niets te doen heb en het toch zooo leuk vind om 1.45uur in de auto te zitten ga ik wel 'even' heen hehe.
Iemand hier er wat bekend mee?
Ik ga liever niet, want dat gaat mijn bankrekening niet leuk vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Gaap, weer terug.. gelukkig maar 1.30uur in de auto gezeten.. enkele reis haha. En dat is ook weer de enige kosten die ik eraan heb gehad hehe.
Inderdaad UC.. heel veel verleiding, alleen had mezelf overgehaald om enkel een Nikon FM2n of een interessant geprijste Leica m2 te zoeken en evt te kopen. Uiteindelijk wel gevonden maar toch maar niet gekocht.

Maar al bij al was het best een leuke openluchtbeurs, zeker iets om in de toekomst weer te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:03
Ik weet niet of het al vaak gebeurt in Nederland, maar ik kwam langs het programma Over de Streep van de KRO en daar komt regelmatig een cameraman ook in beeld. Voor zo ver ik kan zien word daar dus gefilmd met spiegelreflexen. Zo te zien 70-200's van Canon. Leuk om te zien, had het verder nog nooit gezien eigenlijk. Resultaat is prachtig in ieder geval :)

Afbeeldingslocatie: http://overdestreep.kro.nl/images/content/VideoPlayer/7de966a3-ad50-460b-a41a-681d1d68b384_VideoPlayer.jpg
Afbeeldingslocatie: http://overdestreep.kro.nl/images/content/VideoPlayer/677bb064-eaa7-4e8f-8b47-dface296ebc6_VideoPlayer.jpg
Voor beelden: http://overdestreep.kro.nl

[ Voor 8% gewijzigd door jip_86 op 21-08-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:33
jvdgeest schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:25:
Op Tweakers.net zelf:
nieuws: 'Nikon D4-dslr komt nog dit jaar beschikbaar'

Nog iets meer dan 3 weekjes! *O*

Thom Hagan verwacht dat de D800 ook nog dit jaar wordt aangekondigd.
Nou, de aankondigingen tot nu toe vallen tegen, alleen maar Coolpix... :P
De teleurstelling op Nikonrumors is groot :>

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Niemand is ooit enthusiast over een coolpix, en al helemaal niet als ze een D4 verwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Wel grappig om te zien hoe iedereen elkaar daar al weken op zit te naaien over een D4 / D800, en nu collectief teleurgesteld is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Xcalibur schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:17:
[...]
Nou, de aankondigingen tot nu toe vallen tegen, alleen maar Coolpix... :P
De teleurstelling op Nikonrumors is groot :>
De week is nog niet om, dus wie weet wat er allemaal nog komt van Nikon en Canon. ;)

Kijk naar de Sony A77 en je weet in ieder geval alvast wat voor sensor er in de Nikon D400 of hoe ze het ook gaan noemen komt te zitten... http://www.dpreview.com/previews/sonyslta77/page7.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
citruspers schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:57:
Niemand is ooit enthusiast over een coolpix, en al helemaal niet als ze een D4 verwachten :+
Nu krijg ik een Coolpix in plaats van een D4 voor mn verjaardag :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Haha gefeliciteerd in ieder geval!

Bekijk het van de zonnige kant, het is in ieder geval geen Pentax :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
citruspers schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:48:

Bekijk het van de zonnige kant, het is in ieder geval geen PentaxRicoh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Fiber schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:20:
[...]

De week is nog niet om, dus wie weet wat er allemaal nog komt van Nikon en Canon. ;)

Kijk naar de Sony A77 en je weet in ieder geval alvast wat voor sensor er in de Nikon D400 of hoe ze het ook gaan noemen komt te zitten... http://www.dpreview.com/previews/sonyslta77/page7.asp
Thom Hogan lijkt er niet zo enthousiast over?
Is there anything missing in the A77 (other than an optical viewfinder)? (...) When quality was mentioned, it was obviously hyperbole ("flawless image quality").

(...)

The jury is obviously still out on that one, as we only have preproduction samples floating around until October. A few people with preproduction cameras have sent me image samples to analyze, though, and what I see is a lot of noise reduction in the JPEGs, which pretty much rules out the word "flawless" in my book.
http://bythom.com/

Nou zegt dat misschien meer over de software dan over de sensor, maar toch...

Edit: ik zit even de foto's op dpreview te bekijken, en daar lijkt inderdaad een hoop artefacten / ruis in te zitten, zeker in die foto's met een blauwe lucht.... zoals deze op ISO 200 (let op: 12MB!):
http://masters.galleries....75git%2f2f3SWmsbPmiGv8%3d

Ik vind dit niet bepaald een strakblauwe lucht.... :/

[ Voor 16% gewijzigd door Xcalibur op 24-08-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Die ISO 200 sample luchten zijn inderdaad wat.....teleurstellend. Misschien heeft het iets te maken met dynamic range expansion ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Geen idee wat dat is, maar de term doet me niet vermoeden dat je dat heel hard nodig hebt bij de foto die ik postte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Ruis zit er altijd wel in bij een donkere blauwe lucht. Kleine vergelijking:

A77 ISO200:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EuflZ0tajblwAxFLDejdBcdO/full.jpg

7D ISO100:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WBkThn9EP8YDL3zkM6rhPIKj/full.jpg

Dat is bij de A77 dus wel wat meer ruis idd, helaas kon ik zo snel niets vinden op gelijke ISO met een blauwe lucht.

Edit: nog een ruistest van Imaging Resource. Ik heb de A77 foto teruggeschaald naar de 18 MP van de 7D.

A77 ISO12800, NR?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pHfUOJa2empuga1Ep6YYRkDf/full.jpg

7D ISO12800, NR normal
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XpcXYN3MYCBNm19ZoaZSII12/full.jpg

Ik kan er nog geen conclusies uit trekken behalve dat Sony weer ouderwets agressief aan ruisreductie doet en ik uitkijk naar de RAWs :)

[ Voor 37% gewijzigd door PowerUp op 24-08-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
citruspers schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:48:

Bekijk het van de zonnige kant, het is in ieder geval geen Pentax :+
Tnx! Het is een mooi boek van Pim Ras geworden! :+

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik wilde al een tijdje visitekaartjes voor mijn fotografie hebben, puur ter info voor mensen. Dankzij de mooie ibood aanbieding kan ik er eindeljik aan beginnen :D

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 21:37

Phehistyr

De Epische Lurker

Oh, dat is een hele goede tip. Ik had al wel visitekaartjes, maar die zijn nodig aan een update toe.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

6e voor een 50e voucher, daar kan je geen buil aan vallen ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• citruspers
En als we toch bezig zijn, 2 lenspennen voor 15 euro: http://www.koopjessite.nl/
Alleen vandaag, dus ik zet hem niet in het fotografie aanbiedingentopic :)

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
citruspers schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:40:
En als we toch bezig zijn, 2 lenspennen voor 15 euro: http://www.koopjessite.nl/
Alleen vandaag, dus ik zet hem niet in het fotografie aanbiedingentopic :)
Die haal je toch gewoon bij dealextreme 8)7

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• citruspers
Uit de review van die van DX: the new fingerprint-remover leaves black/dirty prints on white surfaces (e.g. paper). Therefore not useful for lenses.

Laat maar zitten :+

• PowerUp
Ja dat doet hij, ook op je vinger, niet op de lens. Het is een soort actieve koolstof wat aan het uiteinde zit dat het vet te lijf gaat, maar dat weet ik niet zeker. Ik gebruik zelf ook zo'n lenspen, verder geen last van zwartigheid op mijn lenzen :)

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Idd, die DX is prima en gebruik het zonder bang te zijn. Waarschijnlijk laat die van koopjessite dezelfde 'rommel' achter, want ik gok dat zijn hem ook van DX of aanverwante website bestellen, zij zijn immers gewoon de 'middelman' :F

edit: via koopjes site krijg je er eentje van Rowa optics, citaat: "Levering: Je ontvangt 2 x een Rowa Optics - Lens Cleaning Pen. "
deze is op e-bay zelfs nog goedkoper: Ik zou het wel weten met al die Nederlandse koopjeswebsites :X
Je mag hem ook bij mij kopen, 2 voor €10,- icl. gratis verzenden, wel 10dagen levertijd ;)

[ Voor 52% gewijzigd door renbull op 25-08-2011 18:47 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11

sapphire

Die-hard pruts0r

En die Rowa dingen zijn alweer uitverkocht.

Ik heb mijn lenspen ooit gekregen bij maxsaver, kwam in het begin ooi zwart poeder af maar nooit last mee gehad op lenzen.

Kennen mensen dat hier, webshops die groot op de FP van hun site hebben staan "voor XX uur besteld, morgen in huis.". Bestel je spullen die volgens de site op voorraad zijn, betaald met ideal, en allemaal ruim voor de aangegeven tijd. Heb je na een paar dagen nog niks in huis :(

Ik vind het helemaal niet erg om een paar dagen te moeten wachten maar zet dan niet op je site dat ik het morgen in huis heb, zwaar irritant !

kom overigens net via dit topic op de site van Tom Hogan, geniaal stukje:
The Throwaway Kitchen Sink
August 24 (commentary)--We seem to be in the Throwaway Kitchen Sink phase of cameras now. The notion that a higher-end camera is a high quality tool has given way to "add more features" so that the user throws away a perfectly fine camera and buys the new. Sometimes these things are disguised as useful additions, but the relevant questions are "why wasn't that feature important before?", "why are we getting it now?", and "did this really obsolete my current camera?"

[ Voor 33% gewijzigd door sapphire op 26-08-2011 10:25 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:07

Polariteit

Fietsende fotografeur

Kennen mensen dat hier, webshops die groot op de FP van hun site hebben staan "voor XX uur besteld, morgen in huis.". Bestel je spullen die volgens de site op voorraad zijn, betaald met ideal, en allemaal ruim voor de aangegeven tijd. Heb je na een paar dagen nog niks in huis
Heel irritant inderdaad, en in mijn ogen gewoon misleidende reclame. Ik heb een paar keer serieus gehad dat ik een product wilde hebben, en kon kiezen uit 2 webshops die even duur waren en waarbij het allebei op voorraad was. Bij de ene zou ik het af hebben kunnen halen, en bij de andere zou het gelijk verstuurd worden zodat je het de volgende dag in huis zou hebben. Ik had toen expres gekozen om het te laten bezorgen omdat ik weinig tijd had om het af te halen. En je raad het al: had het pas na een week in huis. Als ik dat dus gelijk had geweten, dan had ik wel bij die andere besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

sapphire schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:20:
Kennen mensen dat hier, webshops die groot op de FP van hun site hebben staan "voor XX uur besteld, morgen in huis.". Bestel je spullen die volgens de site op voorraad zijn, betaald met ideal, en allemaal ruim voor de aangegeven tijd. Heb je na een paar dagen nog niks in huis :(

Ik vind het helemaal niet erg om een paar dagen te moeten wachten maar zet dan niet op je site dat ik het morgen in huis heb, zwaar irritant !
Als iedereen dit meteen in een shop review gooit...
Dan ga ik er tenminste nooit iets bestellen.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
The Throwaway Kitchen Sink
August 24 (commentary)--We seem to be in the Throwaway Kitchen Sink phase of cameras now. The notion that a higher-end camera is a high quality tool has given way to "add more features" so that the user throws away a perfectly fine camera and buys the new. Sometimes these things are disguised as useful additions, but the relevant questions are "why wasn't that feature important before?", "why are we getting it now?", and "did this really obsolete my current camera?"
Mijn D2H kan niet in-camera een fisheye effect toevoegen aan mijn foto's..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
citruspers schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:45:
[...]

Mijn D2H kan niet in-camera een fisheye effect toevoegen aan mijn foto's..... :'(
Daar heb jij je samyang al voor toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gutteguttegut schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:20:
[...]
Wacht eerst af hoe het loopt.
Maargoed als ik hem nu zou annuleren en een shopreview zou invullen dan verwijdert de T.net crew de review onder het mom van " je hebt er niets besteld". Lekker krom zijn ze daar in.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Iemand in voor een schaakspelletje?

Afbeeldingslocatie: http://www.lensrentals.com/blog/media/2011/07/Gamesml-1024x662.jpg

http://www.lensrentals.com/blog/2011/07/shall-we-play-a-game

[ Voor 20% gewijzigd door Teun_2 op 27-08-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Zandpad schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:47:
[...]

Daar heb jij je samyang al voor toch :p
Hoe durf je, ik heb een Sigma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

sapphire schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:22:
[...]

Wacht eerst af hoe het loopt.
Maargoed als ik hem nu zou annuleren en een shopreview zou invullen dan verwijdert de T.net crew de review onder het mom van " je hebt er niets besteld". Lekker krom zijn ze daar in.
Dat valt wel mee hoor, een concrete poging tot bestellen, voorzien van een duidelijke onderbouwing waarop het misliep is (tegenwoordig) wel degelijk toegestaan in de shopreview :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Wit begint, zwart wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hoe groot is de kans.....

Dat je deze foto neemt:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6206/6085038076_8ab16a620a.jpg
2011-08-16-15h15m34.272P6526 by A.J. Haverkamp, on Flickr

En later (met hulp van een ander) een filmpje vindt van hetzelfde moment waarin je je eigen camera hoort bursten
http://www.flickr.com/photos/dalbera/6082830299/

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 15:37
ajhaverkamp schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:51:
Hoe groot is de kans.....

Dat je deze foto neemt:
[afbeelding]
2011-08-16-15h15m34.272P6526 by A.J. Haverkamp, on Flickr

En later (met hulp van een ander) een filmpje vindt van hetzelfde moment waarin je je eigen camera hoort bursten
http://www.flickr.com/photos/dalbera/6082830299/
Klein, pracht moment. _/-\o_
Kan je deze film en/of foto niet aan bokito laten zien?
Misschien dat hij het zelfde kunststukje kan laten zien.
Al vermoed ik dat de boom dan echt ergens anders komt te liggen. :)
Laat het even weten wanneer je het doet, ga ik mee. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Jij komt toch met grote regelmaat in Blijdorp? Drie keer raden wie deze boomstam boven de ingang van de grot gesloopt heeft:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6047/5873271403_77e2b62572.jpg
2011-06-26-10h24m22.272P7822 by A.J. Haverkamp, on Flickr

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 15:37
:) Dat viel mij ook op de vorige keer. Helaas is Bokito een hit en run voor mij.
Ga meer voor de leeuwen en tijgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20

Geweldig filmpje, helemaal het moment waarop ie z'n 1D MKIV showt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik wil nog steeds een 18-55 om op mijn D2H te zetten, en dan alle fotografen die ik tegenkom trollen.

• PowerUp
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EWe6J9pzN6PdOupr8brMgfVk/full.jpg

De Fujifilm X10.

Met een 2/3" sensor (iets groter dan een 1/1.7" van de S95 etc.) en 12 MP. Wat ik geinig vind is dat hij ook twee modi op 6 MP heeft, eentje waarbij de helft van de pixels onderbelicht wordt om een grotere dynamic range te halen. En eentje waarbij de naburige pixel samen wordt gebruikt om minder ruis te krijgen.

Persbericht: http://fujifilm.co.uk/presscentre/news/index.php?id=1444
Een prijs staat er alleen niet bij, ik denk niet dat die laag zal zijn...

• Fiber

Fiber

De Canon S95 sensor heeft inderdaad een iets kleinere 15 mm diagonaal. Dit lijkt dezelfde sensor met 17mm diagonaal als ook in de Nikon ILC zou komen! (?) Crop factor is ongeveer 4. Mooie lichtsterke handmatige zoomlens ook, en een viewfinder! Zeer fraai ding, maar zal inderdaad niet goedkoop worden lijkt mij.

Edit: LOL, het vernietigende commentaar van Ken Rockwell:
New Cameras

Fuji X10

The Fuji X10 is a traditional tiny-sensor point-and-shoot in a bloated body for $700 that only looks like a black Fuji X100 that only looks like a LEICA M3.

Advantages of the X10 are a zoom lens with a manual mechanical zoom ring, but it has only a tiny sensor, not the real sensor of the X100, nor does it have the hybrid electronic finder that makes the X100 the X100, nor does it have an aperture ring nor does it have a shutter-speed dial.

It's just like a Canon G12; it is not in any way an X100 except in price.

Very clever, Fuji: make a $250 camera, puts it in a bigger case and plays off the excellence of the unobtainable X100, and pocket it all the way to the bank. Bravo!

[ Voor 56% gewijzigd door Fiber op 02-09-2011 15:27 . Reden: Edit:... ]

Verwijderd

PowerUp schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:10:
[afbeelding]

De Fujifilm X10.

Met een 2/3" sensor (iets groter dan een 1/1.7" van de S95 etc.) en 12 MP. Wat ik geinig vind is dat hij ook twee modi op 6 MP heeft, eentje waarbij de helft van de pixels onderbelicht wordt om een grotere dynamic range te halen. En eentje waarbij de naburige pixel samen wordt gebruikt om minder ruis te krijgen.

Persbericht: http://fujifilm.co.uk/presscentre/news/index.php?id=1444
Een prijs staat er alleen niet bij, ik denk niet dat die laag zal zijn...
Ik heb altijd al een oogje gehad op de X100, en als deze qua prijs meevalt wil ik deze als P&S aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gutteguttegut schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:20:
[...]
done

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Moet je maar bij CameraNU.nl bestellen : Donderdag om 20:15 uur besteld en rond 11.00 uur op de Vrijdag binnen :o O+ :Y)

Alleen geen tijd vandaag of morgen om met het nieuwe speelgoed te spelen -O- }:O

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

CameraNu is inderdaad eng snel met versturen...

Scientia potentia est

• PowerUp
Afbeeldingslocatie: http://nikonrumors.com/wp-content/uploads/2011/09/nikon-d3100-red-camera.jpeg

Nikon goes Pentax :+

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nog even en ze gaan Fuji...
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/33vni0y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

En deze dan ?? Doen ze wel vaker bij de instap modellen die gekke dSLR fabrikanten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Iemand bekend met dit probleem bij D50's?

Kreeg vanaf een D50 van m'n vriendin dr werk mee omdat hij raar doet. Precies het zelfde probleem als dat filmpje. Spiegel klapt op en wil niet meer terug en als je daarna de sluiter indrukt stuitert hij 3x op en neer.
Veeeeeel over dit probleem te vinden online maar geen enkele oplossing tot nu toe :(

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 09-09-2011 23:47 ]

Gabriël AM5

• Fiber

Fiber

De populaire en erg goede Canon S95 heeft een opvolger:
http://www.dpreview.com/previews/canons100/
Ben er nog niet helemaal uit of het echt een verbetering is, !2 MP CMOS ipv CCD, 24-120mm ipv 28-105mm eq. ingebouwde GPS klinkt wel goed op zich.

• PowerUp
In ieder geval grotere verschillen dan de S90 vs. S95. Wat meer groothoek vind ik wel prettig om te hebben. De filmfunctie is ook uitgebreid: 1080/24p, 720/30p en 480/30p. Ook is er nu een slow motion optie met 640x480 120 fps of 320x240 240 fps. En het debuut van de Digic V geloof ik?
Ik vind hem er wel wat lelijker op geworden :P

• Fiber

Fiber

Zeker minder mooi, maar wellicht wel beter vast te houden. Ingebouwd ND filter in de lens is wel interessant. Kun je die f/2.0 tenminste ook op een zonnige dag gebruiken.... ;)

Ik had ook altijd al wel een zwak voor de Ricoh GRD III als serieuze no nonsens compact. Die is dus ook vernieuwd: http://www.dpreview.com/previews/ricohgrdiv/ Alleen al voor dat 1.23 megapixel scherm zou ik hem wel willen hebben...

LOL Canon lens komt uit de lucht vallen: O-)
http://www.petapixel.com/...ears-gaping-hole-in-roof/

[ Voor 55% gewijzigd door Fiber op 16-09-2011 16:07 ]

• Teun_2
De Powershot s100, bestond die niet al?

Afbeeldingslocatie: http://www.verysaleprice.com/images_products/Canon-Powershot-S100-Digital-ELPH.jpg

Het wordt zo wel lekker ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Op 26 oktober is er een Canon evenement in New York (bron):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mHjVGVbrsiFLqXackIhh1Jtb/full.jpg

Op het plaatje staan de EOS en PIXMA logo's vermeld. CanonRumors verwacht echter geen nieuwe DSLR's in 2011. Op 3 november is er ook een evenement, die is voor twee nieuwe videocamera's van Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Uitnodiging is vast voor de nieuwe 650D met jawel, jawel een DirectPrint-button!

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
CanonRumors weet inmiddels al wat het is, de Canon Pixma PRO-1 printer:
http://www.canonrumors.com/2011/09/canon-pixma-pro-1-cr3/

• Teun_2

• Nordlys
  • Niet online
Stond ook al in het mooie nieuwe Nikon-topic vermeld :)

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Leuk die discussie onder dat bericht. Beetje gare uitspraak van Nikon, maar de reacties zijn wel heerlijk overtrokken :P

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Teun_2
jvdgeest schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:19:
Stond ook al in het mooie nieuwe Nikon-topic vermeld :)
Dat had ik nog niet gezien! Ik vond het sowieso niets om in het tech-forum te plaatsen eigenlijk.
Sjekster schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:21:
Leuk die discussie onder dat bericht. Beetje gare uitspraak van Nikon, maar de reacties zijn wel heerlijk overtrokken :P
Inderdaad, wat een nikongebash voor deze uitglijder. Ik vraag me af hoeveel er nu echt naar canon overstappen.

[ Voor 33% gewijzigd door Teun_2 op 29-09-2011 20:36 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 97 Laatste