Hij blijft goed inderdaad, maar ik weet zeker dat ik hem al eerder had gezien
Gister lekker thuisgelaten iig, met al die opgefokte idioten die rondliepen in Den Haag, haha. Zelfs mijn oude 450d stel ik niet bloot aan die berg lage IQsArmada. schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:07:
Gaan jullie vandaag nog op Koninginnedag mensen fotograferen? Ik weet niet of ik het aandurf met zoveel (eventueel aangeschoten) mensen en dan met dure apparatuur en zo.
Overdag zal het prima gaan, is veel gemoedelijker / gezelliger / familie vriendelijk
[ Voor 10% gewijzigd door Sjekster op 30-04-2011 12:48 ]
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Waar ga jij fotograferen dan? Ik moet bekennen dat ik nooit graag de stad in ging met Koninginnedag, dus ik heb geen idee waar 'wat te zien is'. Maar zal vast wel gewoon Grote Markt / Vismarkt zijn en zo.jvdgeest schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:12:
Ik zie dat je in Groningen woont, misschien zie ik je nog wel
Grrrr kwam ik naar ik dacht een "juweeltje, namelijk een 50mm f1.2 AI-S tegen voor nog geen vijftig euro op de vrijmarkt pak ik deze op kijk ff hoe wie wat en waar draai de rear-cap er af ontbreken er elementen en een scheef diafragma en alles... doh!!! Helemaal verkracht dus dat objectief :(! Jammer had een leuke find geweest anders haha :P!
Dat is jammer inderdaad. Ik kwam net nog wat fotografie-meuk tegen, maar toch lekker laten liggen. Ik heb al genoeg standaard m42 spul.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ben inmiddels weer terug. Was niet echt heel veel aan moet ik zeggen, iedereen stond meer om zich heen te kijken dan naar het muziek te luisteren had ik het idee (wat wil je ook met Gronings muziek...Armada. schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 13:26:
[...]
Waar ga jij fotograferen dan? Ik moet bekennen dat ik nooit graag de stad in ging met Koninginnedag, dus ik heb geen idee waar 'wat te zien is'. Maar zal vast wel gewoon Grote Markt / Vismarkt zijn en zo.
Hier staan de foto's: [Verzamel] Koninginnedag 2011 (kunnen anderen overigens ook foto's in plaatsen, het is een verzameltopic).
Vandaag ook maar even rondgewandelt op de vrijmarkten in en rond rotterdam centrum.
Wat ik voornamelijk zag was de gewoonlijke praktika meuk, en heb welgeteld 1 canon FD body gezien.
Maar ik heb wel iets anders leuks gevonden; namelijk een Canon EOS IX met 24-85 USM lens, voor maar 45 euro
Kon ik niet laten liggen, en gelijk maar gekocht, en ja hoor hij werkt prima, echt een koopje vond ik, maakte mijn zoektocht toch weer geslaagd
Alleen jammer dat ik nergens een zaak kon vinden die open was om APS film te kopen
Ziet er wel lollig uit, m'n 17-40 op een EOS IX
Wat ik voornamelijk zag was de gewoonlijke praktika meuk, en heb welgeteld 1 canon FD body gezien.
Maar ik heb wel iets anders leuks gevonden; namelijk een Canon EOS IX met 24-85 USM lens, voor maar 45 euro
Kon ik niet laten liggen, en gelijk maar gekocht, en ja hoor hij werkt prima, echt een koopje vond ik, maakte mijn zoektocht toch weer geslaagd
Alleen jammer dat ik nergens een zaak kon vinden die open was om APS film te kopen

Ziet er wel lollig uit, m'n 17-40 op een EOS IX
[ Voor 13% gewijzigd door Leevmeister op 30-04-2011 17:47 ]
ik ben uiteindelijk niet eens geweest.jvdgeest schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 16:48:
[...]
Ben inmiddels weer terug. Was niet echt heel veel aan moet ik zeggen, iedereen stond meer om zich heen te kijken dan naar het muziek te luisteren had ik het idee (wat wil je ook met Gronings muziek...). Zal vanavond wel veel leuker zijn, maar dan ben ik er niet bij.
Hier staan de foto's: [Verzamel] Koninginnedag 2011 (kunnen anderen overigens ook foto's in plaatsen, het is een verzameltopic).
Hier ook, veel ouwe spullen gezien maar niets echt interessants.Universal Creations schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:44:
Dat is jammer inderdaad. Ik kwam net nog wat fotografie-meuk tegen, maar toch lekker laten liggen. Ik heb al genoeg standaard m42 spul.
Wel iets totaal anders gekocht:

The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dat is nog eens een toffe vondst!
Voor wel 5 euro!Universal Creations schreef op zondag 01 mei 2011 @ 00:03:
Dat is nog eens een toffe vondst!
Voor mijn foto vondsten zie: citruspers in "Mijn nieuwe apparatuur [deel 4]"
Die had ik al voorbij zien komencitruspers schreef op zondag 01 mei 2011 @ 00:38:
Voor mijn foto vondsten zie: citruspers in "Mijn nieuwe apparatuur [deel 4]"
Ik zag vandaag ook iemand met heel veel (30+) oude compact cameratjes (vergelijkbaar met die rechter van jou) maar ik heb niet naar de prijzen gevraagd omdat ik zoiets niet zoek.
Mijn "compact" cameraatje komt uit de jaren 50 (heb het nog even verder opgezocht, ik heb de metalen versie/eerste productie). Lijkt me wel leuk om met 6x9 120 film middenformaat te schieten.
Zomaar ff een vraagje:
Waarom ziet de bokeh er door de zoeker altijd zo smooth uit, maar kan hij op de foto veel minder mooi zijn?
Heeft dat te maken met t 'matglas' van de 7D die het beeld verzacht?
Waarom ziet de bokeh er door de zoeker altijd zo smooth uit, maar kan hij op de foto veel minder mooi zijn?
Heeft dat te maken met t 'matglas' van de 7D die het beeld verzacht?
Hmm ik heb ook niks gevonden, er lag ergens in een doos een pentax slr maar de desbetreffende turkse meneer wilde er 35e voor hebben en dat vond ik nogal veel, hij niet. Verder ook geen boeiende handel gezien hehe.
Heb wel wat fotootjes gemaakt maar ook niet erg boeiend, zal ze vanavond of morgen eens bekijken.
Heb wel wat fotootjes gemaakt maar ook niet erg boeiend, zal ze vanavond of morgen eens bekijken.
@Scirocco: de bokeh in je zoeker zie je maar tot F/2.8, en zie je altijd met de lens wijd open (dus op zijn maximale diafragma. Pas bij de belichting gaat het diafragma dicht.
@Milo: jammer, 35 is inderdaad veel..
haha na bijna 2 jaar fotografie weet ik dat welcitruspers schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:49:
@Scirocco: de bokeh in je zoeker zie je maar tot F/2.8, en zie je altijd met de lens wijd open (dus op zijn maximale diafragma. Pas bij de belichting gaat het diafragma dicht.
Maar als ik gewoon wide open op 2.8 schiet lijkt de bokeh in de zoeker veel zachter dan de uiteindelijke foto.
Er is iemand met de volgend zoekterm in google op een foto in mijn flickr account gekomen
Grappigwhere do the teletubbies live? hill
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
* Gutteguttegut zag van de week voor het eerst de nieuwe cd van Ben Saunders....
En ik vroeg me af, zou die fotograaf nou echt niets beters hebben geschoten????

Of ben ik de enige die hier een nieuwe aflevering van "Down met Johnny" in ziet?

Of ben ik de enige die hier een nieuwe aflevering van "Down met Johnny" in ziet?

The devil is in the details.
Als ik even een snelle search doe zie ik vele foto's welke in mijn ogen een stuk beter bij hem passen.Hahn schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:18:
Beetje ongelukkige foto inderdaad... Als ik die Ben was geweest had ik die foto eerder ritueel laten verbranden, dan het als cd-cover te gebruiken
Als ik hm van de week weer tegen kom zal ik het toch eens tegen hem zeggen, kijken hoe hij reageert.
Ik zat net even aan de andere kant van de camera en ik hou er niet echt van
Op mijn werk is nu een professionele portretfotograaf bezig, ze is erg goed!
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Vaak heb je als fotograaf niet het laatste woord over de selectie van de foto's bij artiesten.Gutteguttegut schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:17:
* Gutteguttegut zag van de week voor het eerst de nieuwe cd van Ben Saunders....
[afbeelding]
Ik ben vaak ook niet tevreden over "mijn" albumcovers of de bewerkingen die ze er op uit voeren. De platenmaatschappij wil die ene foto, de artiest weer die andere en de manager vond toch die eerste foto het beste.
Aan het einde van de rit is het maar hopen dat ze een goede foto uitzoeken (waar je als fotograaf zelf ook trots op kan zijn) en waar ze dan vervolgens goed mee omgaat qua design/nabewerking.
Zit wat te zoeken wat betreft lens conversions en kom dit opeens tegen : http://www.skgrimes.com/thisweek/3-28-05/index.htm

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Weer een interview erbij...
APE Magazine "In the Picture".
Als ik zo doorga dan heb ik om de twee maanden een interview gedaan dit jaar
Twee maanden geleden nog voor DigiFoto Pro.
Alleen jammer van die standaardvragen altijd en dat de tekst niet helemaal overeenkomt met wat er in het gesprek wordt opgenomen.
Als ik zo doorga dan heb ik om de twee maanden een interview gedaan dit jaar
Twee maanden geleden nog voor DigiFoto Pro.
Alleen jammer van die standaardvragen altijd en dat de tekst niet helemaal overeenkomt met wat er in het gesprek wordt opgenomen.
Is Gerald Henninga je undercover naam?GerardHenninger schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 01:51:
Weer een interview erbij...
Gutteguttegut schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 02:35:
[...]
Is Gerald Henninga je undercoverartiestennaam?
Trouwens Gerard, vorige Digi Foto Pro, was leuk om te lezen
Hahhaha, lol. Dat is m'n artiesten naam, klinkt meer ghetto
GhettoGer Henningah.GerardHenninger schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:13:
[...]
Hahhaha, lol. Dat is m'n artiesten naam, klinkt meer ghetto
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Hmm 8 mei heb ik een cheap ass m42 adapter met chip gekocht op ebay (<$10) voor canon en die ligt net in de bus.. das wel verdomde snel.. en hij is ook nog opengemaakt door de douane in hongkong..
Het enige is.. ik heb geen werkende m42 lens hehe, alleen een uit elkaar geschroefte maar de focus bevestiging werkt, olé, ook maar een nikon adapter kopen en dan eens kijken of ik wat leuk glas als een 105mm 2.5 kan scoren of eerst de 35mm van samyang.
Het enige is.. ik heb geen werkende m42 lens hehe, alleen een uit elkaar geschroefte maar de focus bevestiging werkt, olé, ook maar een nikon adapter kopen en dan eens kijken of ik wat leuk glas als een 105mm 2.5 kan scoren of eerst de 35mm van samyang.
Vraag eens aan wat familieleden of ze oude cameraspullen hebben, grote kans dat er m42 materiaal tussen zit. Ik heb 2 collega's die nog wat lenzen hadden liggen: ik heb nu opeens een set m42 lenzen gratis en voor niets.Milo. schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:15:
Hmm 8 mei heb ik een cheap ass m42 adapter met chip gekocht op ebay (<$10) voor canon en die ligt net in de bus.. das wel verdomde snel.. en hij is ook nog opengemaakt door de douane in hongkong..
Ja dat is een goede tip, zelf was ik de laatste tijd opzoek naar een 135mm lens vandaar dat ik hem gekocht had. Helaas weet de familie wel dat ik met fotografie bezig ben en heeft helaas niks.
Maja de kofferbakmarkten komen er weer aan dus ga daar eens rondsnuffelen en op marktplaats enzo. Naja in iedergeval kijken naar een 135mm evt nog een lichtsterke <f/2.8 'groothoek'.
Zal inderdaad ook eens op mn werk een balletje opgooien.
Maja de kofferbakmarkten komen er weer aan dus ga daar eens rondsnuffelen en op marktplaats enzo. Naja in iedergeval kijken naar een 135mm evt nog een lichtsterke <f/2.8 'groothoek'.
Zal inderdaad ook eens op mn werk een balletje opgooien.
Wilde even kwijt dat de overweging tussen een cameramerk altijd leuk blijft (not). Bij de afgelopen BBQ meet werd voor mij wel duidelijk dat de sensoren van Canon wel een erg mooie output geven. Nikon (aka Sony)'s sensoren hebben toch altijd wel zo'n typerende look waar je maar net moet van houden. Zeker met huidtinten vind ik Canon mooier.
Ik ben zo merk-ongebonden als het maar kan. Beide merken hebben echt heel wat plus- en minpunten waar je gewoon moeilijk tussen kiezen kunt. Je hoeft het niet met alle punten eens te zijn, maar dit is wat ik vind (let er bij op dat ik op het niveau van de D700 vs. 5DII praat):
- Nikon levert op ultra-wide en de mid-range betere zoomlenzen (de 14-24 en 24-70)
- Canon levert over het algemeen betere prime lenzen en tele-zooms
- Sensor-output van Canon's vind ik persoonlijk mooier
- Nikon gebruikt de superieure AF-unit uit zijn pro-body's
- Nikon levert betere prestaties bij hogere ISO-waarden
- Canon heeft native ISO 100
- Canon loopt voor op megapixels en filmfunctionaliteit
- Nikon levert over het algemeen stevigere body's en lenzen, ik vind Canon-spul vaak maar plastic aanvoelen
- De structuur, knoppen-layout (aparte draairing voor aperture en shutter, meer knopjes) en menu-interface vind ik beter bij Nikon, maar dit is een hele persoonlijke smaak en vind ik niet heel belangrijk
- Canon heeft veel meer geld, daarom waarschijnlijk grotere R&D afdeling en daarom voorlopend op bepaalde dingen en goedkoper
- Canon gebruikt een mount/afstand die veel makkelijker andere merken lenzen ondersteund (voor mij niet heel belangrijk)
Ben benieuwd wat eind 2011 / begin 2012 ons gaat brengen. Ik blijf voorlopig nog met Nikon shooten, maar als Canon nou eens met een fatsoenlijke AF, high-ISO prestaties en met een verbeterde 24-70 komt, ben ik misschien wel verkocht
Ik ben zo merk-ongebonden als het maar kan. Beide merken hebben echt heel wat plus- en minpunten waar je gewoon moeilijk tussen kiezen kunt. Je hoeft het niet met alle punten eens te zijn, maar dit is wat ik vind (let er bij op dat ik op het niveau van de D700 vs. 5DII praat):
- Nikon levert op ultra-wide en de mid-range betere zoomlenzen (de 14-24 en 24-70)
- Canon levert over het algemeen betere prime lenzen en tele-zooms
- Nikon gebruikt de superieure AF-unit uit zijn pro-body's
- Nikon levert betere prestaties bij hogere ISO-waarden
- Nikon levert over het algemeen stevigere body's en lenzen, ik vind Canon-spul vaak maar plastic aanvoelen
- De structuur, knoppen-layout (aparte draairing voor aperture en shutter, meer knopjes) en menu-interface vind ik beter bij Nikon, maar dit is een hele persoonlijke smaak en vind ik niet heel belangrijk
- Canon heeft veel meer geld, daarom waarschijnlijk grotere R&D afdeling en daarom voorlopend op bepaalde dingen en goedkoper
- Canon gebruikt een mount/afstand die veel makkelijker andere merken lenzen ondersteund (voor mij niet heel belangrijk)
Ben benieuwd wat eind 2011 / begin 2012 ons gaat brengen. Ik blijf voorlopig nog met Nikon shooten, maar als Canon nou eens met een fatsoenlijke AF, high-ISO prestaties en met een verbeterde 24-70 komt, ben ik misschien wel verkocht
[ Voor 6% gewijzigd door Nordlys op 17-05-2011 11:31 ]
Tja... ik ben denk ik ook een van de weinigen die het liefst beide zou willen hebben

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat puntje sensoren die je noemt, was mijn reden om over te gaan van Nikon naar Canon. Was in 2007 volgens mij dat ik overging. Zowel in de studio als buiten bij bruiloften ben ik heel blij met Canon en zou ik mijn 5d2 niet omwisselen voor een D3x, hoeveel duurder die ook mag zijn.jvdgeest schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:25:
Wilde even kwijt dat de overweging tussen een cameramerk altijd leuk blijft (not). Bij de afgelopen BBQ meet werd voor mij wel duidelijk dat de sensoren van Canon wel een erg mooie output geven. Nikon (aka Sony)'s sensoren hebben toch altijd wel zo'n typerende look waar je maar net moet van houden. Zeker met huidtinten vind ik Canon mooier.
De 5d2 is wat mij betreft echt een perfecte camera. Misschien dat de AF beter kan ja, maar ik kan er nu ook prima mee werken en mis er geen shots door. En de output maakt me, na 2 jaar, nog steeds blij. Erg goede scherpte, maar ook fijne prettige kleuren. En daarnaast blijf ik vrolijk van de lichtmeter van de 5d2, op de 1 of andere manier werken wij erg goed samen en is mijn belichting bijna altijd zoals ik hem hebben wil (licht, maar niet overbelicht).
[ Voor 24% gewijzigd door Nomad op 17-05-2011 11:36 ]

Ik kwam net deze pagina tegen (via photofacts.nl): http://help-portret.nl/
Misschien iets voor de portretfotografen onder ons.
edit: nog even over Canon vs. Nikon: je noemt ruis op hoge-iso's, maar als je de foto's van een 5D2 verkleint naar de 12MP van de D700, scoort de 5D2 volgens mij echt niet slechter.
Misschien iets voor de portretfotografen onder ons.
edit: nog even over Canon vs. Nikon: je noemt ruis op hoge-iso's, maar als je de foto's van een 5D2 verkleint naar de 12MP van de D700, scoort de 5D2 volgens mij echt niet slechter.
[ Voor 42% gewijzigd door Universal Creations op 17-05-2011 22:51 ]
Hmz, en toch geloof ik dat de D700 dan nog beter presteert (van wat ik uit vergelijkingen, reviews en ervaringen opmaak). Maar goed, niet zo'n belangrijk punt voor mij, op ISO 1250 presteert de 5D2 nog uitstekend wat mij betreft. Aangezien het grootste gros van mijn foto's onder de ISO 1250 liggen, vind ik het belangrijker hoe de sensor daar presteert, en dan vind ik die van de Canon's zoals eerder gezegd gewoon een mooiere output geven. Daarnaast is er nog ACR dat heel veel kan betekenen (of andere 3rd party tools) en verwacht ik dat de 5D3 wel een stap voorwaarts zal zijn, maar dat zullen we zien.
Verwijderd
Hallo. Ik hoop dat ik hier aan het goede adres ben met mijn vraag. Sinds gisteren ben ik eigenaar van een Panasonic SD-90 camcorder en met het vakantiegeld in aantocht wil ik toch ook uit gaan kijken naar een nieuwe PC, waarop ik video's kan bewerken. Aangezien dit mijn eerste camcorder is, weet ik niet precies welke programma's ideaal zijn voor videobewerking en ik vermoed dat videobewerking met Magix misschien een beetje vloeken in de kerk is hier op Tweakers.
Heeft iemand tips over een goed videobewerkingsprogramma, waarbij niet direct heel veel voorkennis wordt verwacht?
Heeft iemand tips over een goed videobewerkingsprogramma, waarbij niet direct heel veel voorkennis wordt verwacht?
http://linhbergh.com/blog...f-the-inside-of-bh-photo/
"A photographer named Linhbergh Nguyen bought a camera from B&H photo in New York, a camera store run by Satmar Hasidic Jews in a manner that more resembles Katz’s Deli with its arcane ticketing/receipt system than a retail establishment. On the camera he found some shots inside what appears to be a testing lab in the store, which is interesting but not the real draw."
Best een leuk kijkje achter de schermen.
"A photographer named Linhbergh Nguyen bought a camera from B&H photo in New York, a camera store run by Satmar Hasidic Jews in a manner that more resembles Katz’s Deli with its arcane ticketing/receipt system than a retail establishment. On the camera he found some shots inside what appears to be a testing lab in the store, which is interesting but not the real draw."
Best een leuk kijkje achter de schermen.
Leuke app wat mij betreft. Elke dag een pracht foto uit the Guardian met wat fotografisch commentaar erbij
http://nl.appbrain.com/ap...nwave.guardian.eyewitness (android)
http://itunes.apple.com/n...ewitness/id363993651?mt=8 (apple)
http://nl.appbrain.com/ap...nwave.guardian.eyewitness (android)
http://itunes.apple.com/n...ewitness/id363993651?mt=8 (apple)
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Thanks! Ik zal eens uitzoeken welke systeemeisen ik daar voor nodig zal hebben. Via de website van Adobe zelf zag ik dat een testversie beschikbaar was. Dan kan ik hem in ieder geval eerst proberen.jvdgeest schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:44:
Misschien dat Adobe Premiere Elements wat voor je is.
Ik had het ideetje van een camera gevecht al langer in mijn hoofd, misschien leuk om eens met een boel tweakers te gaan filmen?
Ik ben voor! Maar dan moeten we ons niet te serieus nemen, het is helemaal niet erg als we onszelf belachelijk maken. Ik film wel en wil er wel apparatuur in investeren....citruspers schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:30:
Ik had het ideetje van een camera gevecht al langer in mijn hoofd, misschien leuk om eens met een boel tweakers te gaan filmen?
Serieus hoeft inderdaad niet, if nothing else is het een prima excuus voor een gezellige meet 
Goed, any more takers?
Goed, any more takers?
Beste YouTube video die ik ooit gezien heb
Dattenero355 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:17:
[...]
Beste YouTube video die ik ooit gezien hebRest mogen ze "ShiftDeleten"
I can't wait to shoot!
Count me in!citruspers schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:49:
Serieus hoeft inderdaad niet, if nothing else is het een prima excuus voor een gezellige meet
Goed, any more takers?
Ik doe ook mee, was erg gezellig de vorige keer.
Wellicht wel handig ja. Waar ook iedereen zijn ideeën in kan gooien, ik heb er gelijk al een paar
Topic wordt aan gewerkt!
EDIT:
Tweakers Foto/Video Oorlogfilmpje
EDIT:
Tweakers Foto/Video Oorlogfilmpje
[ Voor 58% gewijzigd door citruspers op 20-05-2011 13:51 ]
Voor degene die meelezen: Tweakers Foto/Video Oorlogfilmpje
/spuit11, nieuwe berichten functie laat geen edits zien...
/spuit11, nieuwe berichten functie laat geen edits zien...
[ Voor 25% gewijzigd door Zandpad op 20-05-2011 14:04 ]
Zo vandaag eerste beetje editwerk met LR gedaan op mijn nieuwe iMac. Wat een vooruitgang ten opzichte van mijn 3,5 jaar oude en volgelopen windows laptopje zeg. Foto's bijna instant ingeladen, was iets van 3-4 seconden minstens wachten. Daarna edits ook direct terugzien op je scherm, dat duurde soms ook een seconde. Soms werd ik er scheel van omdat je niet eens meer het verschil zag.
Heerlijk, Lightroomen is weer leuk. *huppelt*
Heerlijk, Lightroomen is weer leuk. *huppelt*
Grappig. Een tool om te bepalen waar de zon precies opkomt en ondergaat, evenals de maan: http://stephentrainor.com/tools.
Handig progje! Mooi dat je kunt zien waar je vrij zicht hebt.Armada. schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:44:
Grappig. Een tool om te bepalen waar de zon precies opkomt en ondergaat, evenals de maan: http://stephentrainor.com/tools.
Handig idd. Van de zon weet ik het vaak wel (NO op, NW onder momenteel), maar de maan is dan weer een ander verhaal.
Ik kende het tooltje al, is inderdaad heel erg handigArmada. schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:44:
Niet camera gerelateerd, maar wilde deze toch even met jullie delen, ivm jullie BotG projectje 
[Vimeo: http://vimeo.com/24175601]
[Vimeo: http://vimeo.com/24175601]
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Volgens mij was er iemand hier die een soortgelijk iets wilde filmen. Best wel erg sommige scene's
Wel vette effecten!
[ Voor 9% gewijzigd door Nordlys op 16-06-2011 22:43 ]
Iemand hier ervaring met oude Minolta's? Heb namelijk een Minolta 5000 gekregen in dubieuze staat. Hij gaat iig aan maar doet verder niets. Zou dat kunnen zijn omdat er geen lens opzit? Heb namelijk geen enkele ervaring met A-mount camera's uit de jaren '80 en ome google helpt ook weinig (lees niets).
Rolletje er in en lens er op lijkt me wel handig inderdaad, batterijen nog vol? Google kan genoeg vinden, begin eens hier:
http://www.photo-manuals....m-slr-camera/maxxum-5000/
http://www.vikenk.com/minolta_manual.htm
http://www.google.com/#hl...6210d7d5&biw=1680&bih=916
http://www.google.com/#hl...7d5&biw=1680&bih=916&bs=1
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De manual had ik al, eerste wat ik gezocht heb natuurlijkFiber schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:52:
Rolletje er in en lens er op lijkt me wel handig inderdaad, batterijen nog vol? Google kan genoeg vinden, begin eens hier:
Batterijen zijn gewoon goed, komen uit m'n flitser en zijn pas volledig opgeladen. De body gaat ook wel aan alleen het enige wat hij aangeeft is "program" en "0".
Nouja die 0 klopt want er zit geen rolletje in alleen ik verwachte dat hij gewoon zou werken, doet mijn Canon namelijk ook gewoon zonder lens
Maargoed heb even geen rolletjes die ik wil opofferen eraan dus ik ga morgen een lens proberen bij een kennis. Kijken of hij dan wel wil reageren. Zo niet ontleed ik de body
Edit: OK dit is grappig, vlak na deze post twee tikken op de body gegeven en nu werkt hij zo te zien wel, alleen kan ik zga. niets instellen omdat ik geen lens heb...
[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 17-06-2011 17:08 ]
Ik heb al twee dagen gemist van mijn 5840 dagen project.
5840 = 16 jaar lang elke dag een foto maken van je dochter? Pfff zal ze leuk vinden als ze wat ouder is
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
wel jammer inderdaad! Discipline the mind Rick...focus!Moby schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:50:
Ik heb al twee dagen gemist van mijn 5840 dagen project.
Ah, op haar 13e gaat ze toch wel rebelleren, zo erg dat je de foto toch niet gemaakt krijgt
Dus je gaat nog wel meer dagen missen
Lang leve het gekke volk dat elk centje wil besparen ook al slaat het nergens op
Waarom mensen in hemelsnaam 2e hands lenzen kopen voor 3 euro minder is me een raadsel. Fotografie lijkt me namelijk zo ie zo niet zo'n handige hobby als je elke euro om moet draaien.

Toekomstige eigen 'fotostudio(tje)'? by Martijn--g, on Flickr
Waarschijnlijk gaat dit zeer binnenkort gerealiseerd worden. Ruimte is nu al tot mijn beschikking en ongebruikt dus qua kosten valt het reuze mee. Ben nu alleen opzoek naar tips / sites voor het bouwen van zoiets.

Toekomstige eigen 'fotostudio(tje)'? by Martijn--g, on Flickr
Waarschijnlijk gaat dit zeer binnenkort gerealiseerd worden. Ruimte is nu al tot mijn beschikking en ongebruikt dus qua kosten valt het reuze mee. Ben nu alleen opzoek naar tips / sites voor het bouwen van zoiets.
Scientia potentia est
Martijn/Nomad bedankt ole ole!
Oi, tijd om m'n kersverse vrouw te gaan plezieren
Oi, tijd om m'n kersverse vrouw te gaan plezieren

Hier staat tekst
Graag gedaan
. Fijne huwelijks reis! Mijn vorige tweakers bruiloft maakte degene op zijn hwelijks reis meteen een baby. Jullie ook
?
Reken daar maar niet op. Oefenen op het maken van een baby is veel leuker
Hier staat tekst
Huh, what? Ik?

Volgens mij was de dame van Sjaak ook ten huwelijk gevraagd in Nieuw Zeeland als ik het me goed kan herinneren.

Volgens mij was de dame van Sjaak ook ten huwelijk gevraagd in Nieuw Zeeland als ik het me goed kan herinneren.
[ Voor 37% gewijzigd door Moby op 25-06-2011 11:35 ]
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:11:
Martijn/Nomad bedankt ole ole!
Oi, tijd om m'n kersverse vrouw te gaan plezieren![]()
Gefeliciteerd!!!!
Gaan we pronken met de kleintjes?Moby schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:31:
Huh, what? Ik?
[afbeelding]

* Gutteguttegut doet mee
Yup ook Nieuw Zeeland inderdaad volgens mij, grappig. Ik maak er gewoon een regel van, ik doe alleen tweaker bruiloften mits ze verloofd zijn in NZ
.
Cutenes-award op beide baby's trouwens
Cutenes-award op beide baby's trouwens
Tja en dan zie je dit op je werk:
Eerst midden in het park, vervolgens voor de voordeur.
Samen met een filmploeg van Blik op de Weg
Er was iemand onwel geworden:

_DSC1799 by Zandpad, on Flickr

_DSC1802 by Zandpad, on Flickr
Helaas geen camera bij de hand in het park, alleen de werkcamera welke ik niet mee kan nemen...
Eerst midden in het park, vervolgens voor de voordeur.
Samen met een filmploeg van Blik op de Weg
Er was iemand onwel geworden:

_DSC1799 by Zandpad, on Flickr

_DSC1802 by Zandpad, on Flickr
Helaas geen camera bij de hand in het park, alleen de werkcamera welke ik niet mee kan nemen...
Gefeliciteerd PowerUp!
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Thanks
(ook in het andere topic)
Taart voor iedereen
Taart voor iedereen

Ik zou die taart alleen niet vertrouwen.PowerUp schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:57:
Thanks(ook in het andere topic)
Taart voor iedereen
[afbeelding]
Het ziet er uit als of ie een beetje over de datum is
Edit: Hier, heb je een nieuwe

[ Voor 16% gewijzigd door The Mole op 01-07-2011 10:25 ]
Ricoh koopt Pentax van Hoya. Kan een leuke, sterkere combinatie opleveren:
http://www.engadget.com/2...d-and-business-get-serio/
http://www.engadget.com/2...d-and-business-get-serio/
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hmm ik heb een analoog virus opgelopen hehe.. op de rommelmarkt een canonet 28 gekocht voor 5euro en daar kreeg ik een 'defecte' nikon FM2 bij.. naja die bleek het eigenlijk nog geheel te doen maar miste een deel voor de filmrol.. dus MP eens afgegaan en een FM+MD11 en FE body gekocht voor een klein bedrag.. naja die FE was al stukkig volgens de verkoper en die wilde ik als donor gebruiken om mn FM2 te repareren. Naja dat ging niet helemaal, maar wel weer veel van geleerd en nu heb ik een uit elkaar gehaalde FE body, ook fijn
Naja nu heb ik als het goed is een andere donor Nikon FM gevonden... dus als dat allemaal goed/door gaat dan kan ik mn FM2 repareren en ben ik blij! en dan heb ik twee werkende bodies + motordrive die ik vandaag aan de praat heb gekregen
Naja en daaaaan eens opzoek naar nikon glas.. een 28mm en 105mm zou wel chill zijn.. Dit is uiteraard een verkapte vraag haha
Njah dat wilde ik even melden, ben blij dat ik de motordrive aan de praat heb gekregen, dat ding maakt wel een kabaal zeg. Zodra alles een beetje degelijk in elkaar zit zal ik eens wat "degelijke" foto's plaatsen.
Naja nu heb ik als het goed is een andere donor Nikon FM gevonden... dus als dat allemaal goed/door gaat dan kan ik mn FM2 repareren en ben ik blij! en dan heb ik twee werkende bodies + motordrive die ik vandaag aan de praat heb gekregen
Naja en daaaaan eens opzoek naar nikon glas.. een 28mm en 105mm zou wel chill zijn.. Dit is uiteraard een verkapte vraag haha
Njah dat wilde ik even melden, ben blij dat ik de motordrive aan de praat heb gekregen, dat ding maakt wel een kabaal zeg. Zodra alles een beetje degelijk in elkaar zit zal ik eens wat "degelijke" foto's plaatsen.
ik heb nog iets van een 28-80 nikon liggen uit het analoge tijdperk
I can't wait to shoot!
Best veel naja's in 1 postMilo. schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:04:
Hmm ik heb een analoog virus opgelopen hehe.. op de rommelmarkt een canonet 28 gekocht voor 5euro en daar kreeg ik een 'defecte' nikon FM2 bij.. naja die bleek het eigenlijk nog geheel te doen maar miste een deel voor de filmrol.. dus MP eens afgegaan en een FM+MD11 en FE body gekocht voor een klein bedrag.. naja die FE was al stukkig volgens de verkoper en die wilde ik als donor gebruiken om mn FM2 te repareren. Naja dat ging niet helemaal, maar wel weer veel van geleerd en nu heb ik een uit elkaar gehaalde FE body, ook fijn![]()
Naja nu heb ik als het goed is een andere donor Nikon FM gevonden... dus als dat allemaal goed/door gaat dan kan ik mn FM2 repareren en ben ik blij! en dan heb ik twee werkende bodies + motordrive die ik vandaag aan de praat heb gekregen![]()
![]()
Naja en daaaaan eens opzoek naar nikon glas.. een 28mm en 105mm zou wel chill zijn.. Dit is uiteraard een verkapte vraag haha![]()
The mod man,
DM is onderweg.
citruspers,
Kommmmoooooppp... ruilen we tegen een panagor 135mm f/2.8 incl nikon-m42 adapter? (zodra die adapter binnen is dan)
Gutteguttegut,
Naja opzich maakt dat natuurlijk niet uit, hmm njah je hebt dus wel gelijk
DM is onderweg.
citruspers,
Kommmmoooooppp... ruilen we tegen een panagor 135mm f/2.8 incl nikon-m42 adapter? (zodra die adapter binnen is dan)
Gutteguttegut,
Naja opzich maakt dat natuurlijk niet uit, hmm njah je hebt dus wel gelijk
Nee, de mijne is al native Nikon
(Vivitar Komine)
Nooit! Ik heb toch maar 1 M42 lens en die zou jij nog lenen
[ Voor 82% gewijzigd door citruspers op 04-07-2011 23:48 ]
pfff, ik had al een helios toen ze nog niet mainstream waren....
(ben wel benieuwd naar de bokeh ja)
(ben wel benieuwd naar de bokeh ja)
Bij deze wil ik Nomad officieel feliciteren met zijn 12000 posts!
Proficiat enzo
Proficiat enzo