Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ik heb mijn zenderlijst voor dvbviewer aangepast met deze lijst http://www.dtvmonitor.com...AC-B635-5EC5-E08C052FF65C
Maar discovery hd krijg ik niet door , al tig maal alles doorgelopen maar helaas..

[SATTYPE]
1=4000
2=ziggo (QAM 256)(1111)

[DVB]
0=27

[DVB]
0=2700

1=626750,5,0,6875
3=372000,5,0,6875
4=514750,5,0,6875
5=460000,5,0,6875
6=762750,5,0,6875
7=538750,5,0,6875
9=642750,5,0,6875
10=474750,5,0,6875
11=498750,5,0,6875
12=738750,5,0,6875
13=412000,5,0,6875
15=658750,5,0,6875
16=562750,5,0,6875
18=356000,3,0,6875
19=706750,5,0,6875
22=674750,5,0,6875
23=610750,5,0,6875
24=826750,5,0,6875
25=690750,5,0,6875
26=554750,5,0,6875
27=452000,5,0,6875
28=818750,5,0,6875
29=570750,5,0,6875
30=546750,5,0,6875
31=594750,5,0,6875
32=578750,5,0,6875
33=364000,5,0,6875
207=698750,3,0,6875
2700=618750,5,0,6875

Hmm acamd probleem met de anysee..oplossing geen.

[ Voor 62% gewijzigd door Theodor op 10-05-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
funrider schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:51:
[...]

Precies en niet alleen Telfort biedt dit aan met haar glasvezel pakketten die voorheen door het leven gingen als Glashart media (nu van KPN). De DVB-C dienst en veelal ook analoge kabel tv is wel degelijk mogelijk met de glasvezel aanbieders Scarlet, Fiber, Tweak (tot aan 1/7/14), Concepts, XSYou en Solcon echter lijkt het erop dat de extra dienst in de toekomst niet langer mogelijk zal zijn voor andere partijen dan Telfort (KPN) zelf als het signaal van Glashart Media (KPN) vandaan komt wat vrijwel bij alle genoemde providers het geval is. Zodoende stopt provider Tweak nu ook met DVB-C te leveren aan haar klanten. Vodafone bood voorheen ook DVB-C via glasvezel aan, maar is hier helaas ook mee gestopt.
Eigenlijk is het natuurlijk niet een DVB-C signaal dat door de providers wordt aangeboden, maar is het een dienst in het device die je IPTV-signaal omzet naar DVB-C. Ik heb de werkwijze nog eens goed doorgenomen, en het lijkt me dat dit vanuit elke bron in principe mogelijk is. Of dat nu IPTV is, of via een heel andere manier van transport (zoals DVB-T of DVB-S) zou voor het funcitoneren ervan niet veel uit moeten maken. Je zou ook je eigen stream erop moeten kunnen aanbieden, maar ik vind het wat ver gaan om te zeggen dat je daarmee dus zelf dan DVB-C provider bent; het is slechts een transport-methode op je interne netwerk.
Ik maak zelf met veel plezier gebruik van DVB-C bij UPC op mijn slaapkamer zodat ik geen extra kosten bovenop mijn abonnement kwijt ben om toch digitale tv (al zijn het maar 30+ SD zenders en 3HD zenders) te kijken. Ik zou deze extra service die mij niks extra kost niet willen missen. Beneden heb ik overigens wel een HD mediabox staan die wel versleuteld 15+ HD zenders toont (en 70+ SD zenders) bij het Starter digitale tv pakket.
Dat is naar mijn mening dan ook meer een "workaround voor een gebrek" vanuit UPC dan een daadwerkelijke meerwaarde. Immers, bij Ziggo is het bijvoorbeeld helemaal niet nodig om het op die manier te realiseren. Daar werkt de CI+ oplossing prima, met 5 tot smartcards. Pas als je meer dan 5 smartcards nodig zou gaan hebben zou je eventueel aan dergelijke oplossingen kunnen gaan denken, maar ik heb een situatie waarin dat gewenst is nog niet mee gemaakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ArChie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:14:
[...]

Een aantal glasvezel bedrijven maken gebruik van de coax aansluiting op het glasvezel modem door ook een analoog TV signaal aan hun klanten aan te bieden. Dat analoge TV signaal wordt dan via een tweede glasvezel aangeleverd en in het glasvezel modem op die coax aansluiting gemoduleerd. Een aantal jaar geleden zijn een aantal glasvezel bedrijven begonnen om ook via die tweede glasvezel een DVB-C signaal aan te bieden dat ook op die coax aansluiting wordt gemoduleerd. Dit DVB-C signaal bevat meestal hetzelfde kanalen pakket als het analoge TV kanalen pakket aangevuld met Nederland 1, 2 en 3 HD en is voor zover mij bekend bij alle glasvezel bedrijven niet voorzien van encryptie. Verder heeft men ervoor gezorgd dat de DVB Service Information (DVB-SI) zodanig is ingericht dat de DVB-C ontvangers die bij Ziggo en consorten gebruikt worden ook bij hun gebruikt kunnen worden. Er is alleen geen smartcrd nodig. Het voordeel van deze constructie is dat het analoge en DVB-C signaal te gebruiken is op meerdere TV's en veel glasvezel klanten zullen meestal nog een coax infrastructuur in huis hebben liggen die dan ook te benutten is.

Het IPTV aanbod blijft echter het hoofd TV aanbod van deze glasvezel bedrijven waardoor dat kanalenpakket veel uitgebreider is om ervoor te zorgen dat hun klanten gebruik maken van IPTV. Via IPTV bieden ze namelijk veelal ook extra (betaalde) diensten en aanvullende kanalenpakketten. Het IPTV gebeuren verloopt via de hoofd glasvezel die ook benut wordt voor glasvezel internet.

Het glasvezel modem converteert dus geen IPTV in DVB-C. Het zijn allemaal aparte signalen die in de headend(s) van de glasvezel bedrijven worden gemaakt en via glasvezels naar de klanten worden gedistribueerd.
Kijk, dat verduidelijkt de boel natuurlijk wel iets, maar dan nog ben je wel afhankelijk van een glas-aanbieder. Als er geen glas is, houdt het hele verhaal natuurlijk al meteen op, terwijl er ook volop IPTV-aanbod is op DSL-verbindingen. Dit is uiteraard een beperkt aanbod dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
kroegtijger schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:59:
Kijk, dat verduidelijkt de boel natuurlijk wel iets, maar dan nog ben je wel afhankelijk van een glas-aanbieder. Als er geen glas is, houdt het hele verhaal natuurlijk al meteen op, terwijl er ook volop IPTV-aanbod is op DSL-verbindingen. Dit is uiteraard een beperkt aanbod dan.
De vraagstelling was of er ook andere partijen dan Ziggo zijn die een DVB-C signaal bieden waarna werd aangegeven dat naast de kabelbedrijven ook sommige glasvezel providers een dergelijk signaal bieden als extra dienst. Uiteraard zal je dan een abonnement moeten (kunnen) nemen bij die glasvezel provider en zal de vraagsteller moeten uitzoeken of het kanalenpakket via DVB-C toereikend is. Ik kan me voorstellen dat DVB-C van een glasvezel provider met alleen een voornamelijk SD kanalenpakket kwalitatief te beperkt is voor een hoofd TV, maar als het alleen maar gaat om extra TV's ook van een signaal te voorzien is het natuurlijk een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:33:
Heb inmiddels mijn Oscam draaien op mijn Synology. Hij herkent ook mijn smartcard en lijkt het goed te doen.
[...]
Iemand een idee wat dat allemaal betekend?
Ziet er in principe goed uit, maar het lijkt erop dat je entitlements mist. CHID 000B klopt in ieder geval, en ik zie dat je AU (auto-update) ook aan hebt staan. Volgens mij werkt alles behalve het feit dat je smartcard die entitlement niet heeft. Dat kun je uitvinden door de web-gui even te bekijken, en wel hier in jouw geval. Je ziet een tabel met een aantal rijen, en daarvan moeten er een aantal groen zijn. Je ziet hier de waarde 000B hopelijk ook terug in de chid kolom (met heel wat extra nullen ervoor). Entitlements geven je recht op een deel van de zenders, dus vandaar dat je "not found" krijgt (dat staat in dit geval voor "kon geen sleutel krijgen voor gegeven ECM").

Mocht rij met chid 000b nog ontbreken dan moet je waarschijnlijk je smartcard even in een officiele decoder stoppen, en de activatie procedure doorlopen. Volgens mij werkt activatie niet helemaal goed via OSCam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
kroegtijger schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:55:
Dat is naar mijn mening dan ook meer een "workaround voor een gebrek" vanuit UPC dan een daadwerkelijke meerwaarde. Immers, bij Ziggo is het bijvoorbeeld helemaal niet nodig om het op die manier te realiseren. Daar werkt de CI+ oplossing prima, met 5 tot smartcards. Pas als je meer dan 5 smartcards nodig zou gaan hebben zou je eventueel aan dergelijke oplossingen kunnen gaan denken, maar ik heb een situatie waarin dat gewenst is nog niet mee gemaakt.
Ik zie niet in waarom dit een "workaround voor een gebrek" is, sterker nog het beveiligen van het basis kanalen pakket dat iedereen krijgt bij een abonnement op de kabel is wat mij betreft volstrekte onzin en alleen maar bedoelt om klanten te verplichten te dure smartcards en ontvangers/CI+ modules te laten aanschaffen. UPC is kennelijk met de voorbereiding gestart om op termijn toch (deels?) afscheid te gaan nemen van het analoge TV kanalen pakket en geeft daarvoor als alternatief de SD kanalen zonder encryptie door via DVB-C die ook in het analoge TV kanalen pakket zitten. Op zich een begrijpelijke stap om te voorkomen dat ze straks een deel van hun klanten verplichten om na te gaan denken over een alternatieve provider die wel analoge TV en/of een TV pakket zonder encryptie via DVB-C biedt. Het aantal UPC klanten loopt al jaren terug, dus zal UPC de klanten zo min mogelijk willen prikkelen om na te gaan denken over alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:35:
Ik zie niet in waarom dit een "workaround voor een gebrek" is, sterker nog het beveiligen van het basis kanalen pakket dat iedereen krijgt bij een abonnement op de kabel is wat mij betreft volstrekte onzin en alleen maar bedoelt om klanten te verplichten te dure smartcards en ontvangers/CI+ modules te laten aanschaffen.
Precies. Dan heb je nog van die losse decoders die soms nog een behoorlijke hoeveelheid elektriciteit verbruiken. Maar ik heb het nooit gesnapt, want volgens Ziggo is het argument dat ze het niet ongecodeerd mogen aanbieden van de content-providers. Vervolgens gingen alle IPTV ook over op encryptie, om dezelfde reden zover ik het begreep. Ik kan me niet voorstellen wat het voordeel is van die encryptie voor Ziggo zelf. Al die decoders en smartcards kosten ook geld in aanschaf en support, dus ze zullen er een goede reden voor hebben. Misschien hebben ze aandelen in Irdeto :X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ArChie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:21:
[...]

De vraagstelling was of er ook andere partijen dan Ziggo zijn die een DVB-C signaal bieden waarna werd aangegeven dat naast de kabelbedrijven ook sommige glasvezel providers een dergelijk signaal bieden als extra dienst. Uiteraard zal je dan een abonnement moeten (kunnen) nemen bij die glasvezel provider en zal de vraagsteller moeten uitzoeken of het kanalenpakket via DVB-C toereikend is. Ik kan me voorstellen dat DVB-C van een glasvezel provider met alleen een voornamelijk SD kanalenpakket kwalitatief te beperkt is voor een hoofd TV, maar als het alleen maar gaat om extra TV's ook van een signaal te voorzien is het natuurlijk een prima oplossing.
Ja, dat is ook wel weer zo inderdaad :) Waarom hebben die eigenlijk voor DVB-C gekozen en niet voor een andere DVB-standaard?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ArChie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:35:
[...]

Ik zie niet in waarom dit een "workaround voor een gebrek" is, sterker nog het beveiligen van het basis kanalen pakket dat iedereen krijgt bij een abonnement op de kabel is wat mij betreft volstrekte onzin en alleen maar bedoelt om klanten te verplichten te dure smartcards en ontvangers/CI+ modules te laten aanschaffen.
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. In de oude analoge situatie was het zo dat als je ging verhuizen, je soms nog jaren lang TV kon kijken omdat er nog signaal op de kabel stond, terwijl je geen abonnement had afgesloten. In het digitale tijdperk kan je dat dus ondervangen door authenticatie toe te passen. Authenticatie heeft alleen zin als je ook iets hebt om voor te authentiseren, en dus is dan encryptie noodzakelijk.
Daarnaast is het op die manier ook mogelijk voor de kabel-boer om hun dienstverlening af te stemmen op jouw persoonlijke situatie (wordt nu nog amper toegepast, maar gaat dan wel komen natuurlijk). Dat zou eventueel zelfs nog per device kunnen, aangezien elke smartcard een apart nummer heeft.
Zou je het basispakket vrij geven, dan heb je al deze voordelen niet natuurlijk. Een ontvanger heb je hoe dan ook nodig, of dat nu een DVB-C tuner in je TV of in een decoder is, maakt niets uit. Daarnaast is het analoge signaal nog steeds vrij te ontvangen dus zelfs als je hier niet over beschikt kan je nog steeds gewoon TV kijken. Wel ben ik van mening dat de smartcards veel goedkoper of misschien zelfs wel gratis zouden moeten zijn, maar ze vragen er nou ook weer geen enorm hoog bedrag voor. pricewatch: Ziggo Digitaal startpakket (Smartcard)
UPC is kennelijk met de voorbereiding gestart om op termijn toch (deels?) afscheid te gaan nemen van het analoge TV kanalen pakket en geeft daarvoor als alternatief de SD kanalen zonder encryptie door via DVB-C die ook in het analoge TV kanalen pakket zitten. Op zich een begrijpelijke stap om te voorkomen dat ze straks een deel van hun klanten verplichten om na te gaan denken over een alternatieve provider die wel analoge TV en/of een TV pakket zonder encryptie via DVB-C biedt.
UPC is inderdaad al aan het werken richting einde van analoog, maar om eerlijk te zijn kan ik daar ook niet heel bedroefd over zijn. Analoog heeft zn tijd gehad, net zo goed als dat we geen hark meer op het dak plaatsen. Dat houdt dus wel in dat je een DVB-C tuner nodig hebt, en gegeven dat externe decoders direct met CAM komen, en voor de meeste TV's ondertussen wel CAM's verkrijgbaar zijn zie ik niet in waarom authenticatie en encryptie dan weer een stap te ver zou zijn.
Het aantal UPC klanten loopt al jaren terug, dus zal UPC de klanten zo min mogelijk willen prikkelen om na te gaan denken over alternatieven.
Het voornaamste voordeel wat UPC heeft is dat de technologie in hun voordeel werkt. Heel veel klanten stappen over naar kwalitatief mindere oplossingen. Naarmate de weergave beter wordt, vallen die tekortkomingen ook steeds meer op. Daar waar je vroeger op je beeldbuis weinig voordeel had van digitale TV zie je op een Full HD scherm een wereld van verschil tussen analoog, SD, en 1080i/720p. Met de 4K-schermen op komst zal dat verschil alleen maar groter worden. Een aanbieder die niet de kwaliteit kan leveren dat een dergelijk scherm rechtvaardigd, wordt dan al heel snel minder interessant.
Daarnaast werken ze heel hard aan de weg met andere technologische oplossingen, zoals TV on Demand. Ik heb dan ook steeds meer het vermoeden dat UPC, maar ook Ziggo, zich meer gaan leggen op de consument die kwaliteit wil, en niet voor de consument die goedkoop uit wil zijn. Die kunnen daarvoor beter terecht bij Digitenne, of Tele2 of vergelijkbare aanbieder.
Wat dat aangaat is het natuurlijk ook wel weer zo dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
gibraltar schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:43:
[...]

Precies. Dan heb je nog van die losse decoders die soms nog een behoorlijke hoeveelheid elektriciteit verbruiken. Maar ik heb het nooit gesnapt, want volgens Ziggo is het argument dat ze het niet ongecodeerd mogen aanbieden van de content-providers. Vervolgens gingen alle IPTV ook over op encryptie, om dezelfde reden zover ik het begreep. Ik kan me niet voorstellen wat het voordeel is van die encryptie voor Ziggo zelf. Al die decoders en smartcards kosten ook geld in aanschaf en support, dus ze zullen er een goede reden voor hebben. Misschien hebben ze aandelen in Irdeto :X?
Hun voornaamste voordeel is dus dat zijn exact weten wat jij kijkt, wanneer je kijkt, op hoeveel devices je (tegelijk) kijkt, en zelfs met welke devices je kijkt. Dat is aanzienlijk meer waard dan die support-kosten e.d. voor ze. Direct marketing wordt steeds meer de toekomst, en het is dan ook wachten totdat je de nodige gepersonaliseerde reclameblokken gaat krijgen. Het is in principe mogelijk dat jij tijdens een reclame-blok een auto-reclame krijgt, terwijl de buren, die hetzelfde programma keken, een reclame voor shampoo te zien krijgen. Bedrijven zijn bereid heel flink te betalen om hun doelgroepen te bereiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kroegtijger schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:43:
Hun voornaamste voordeel is dus dat zijn exact weten wat jij kijkt, wanneer je kijkt, op hoeveel devices je (tegelijk) kijkt, en zelfs met welke devices je kijkt.
[..]
Maar dat kunnen ze bij DVB-C helemaal niet zien. Dat is allemaal eenrichtingsverkeer. Hoogstens welke zenders ik in mijn abbo heb. Hoogstens hoeveel smartcards ik in gebruik heb. Ze kunnen ook niet zien welke devices ik gebruik van afstand.
Dat is aanzienlijk meer waard dan die support-kosten e.d. voor ze. Direct marketing wordt steeds meer de toekomst, en het is dan ook wachten totdat je de nodige gepersonaliseerde reclameblokken gaat krijgen. Het is in principe mogelijk dat jij tijdens een reclame-blok een auto-reclame krijgt, terwijl de buren, die hetzelfde programma keken, een reclame voor shampoo te zien krijgen. Bedrijven zijn bereid heel flink te betalen om hun doelgroepen te bereiken.
Dat werkt alleen bij interactieve TV, en zelfs dan weet ik niet of ze die informatie gebruiken. Dat zal wel ergens in de voorwaarden vermeld staan als dat zo is (hoop ik). En die targeted marketing werkt bij DVB-C sowieso niet want technisch gezien krijgt iedereen in dezelfde wijk gewoon hetzelfde signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gibraltar schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:35:
[...]

Ziet er in principe goed uit, maar het lijkt erop dat je entitlements mist. CHID 000B klopt in ieder geval, en ik zie dat je AU (auto-update) ook aan hebt staan. Volgens mij werkt alles behalve het feit dat je smartcard die entitlement niet heeft. Dat kun je uitvinden door de web-gui even te bekijken, en wel hier in jouw geval. Je ziet een tabel met een aantal rijen, en daarvan moeten er een aantal groen zijn. Je ziet hier de waarde 000B hopelijk ook terug in de chid kolom (met heel wat extra nullen ervoor). Entitlements geven je recht op een deel van de zenders, dus vandaar dat je "not found" krijgt (dat staat in dit geval voor "kon geen sleutel krijgen voor gegeven ECM").

Mocht rij met chid 000b nog ontbreken dan moet je waarschijnlijk je smartcard even in een officiele decoder stoppen, en de activatie procedure doorlopen. Volgens mij werkt activatie niet helemaal goed via OSCam.
Als ik naar die pagina ga dan zie ik daar 7 rijen (=entitlements?):

code:
1
2
3
4
5
6
7
chid    0604    044DB0  000000000000F000    00000000    2009-12-23  2010-01-13  0604:044DB0 unknown
chid    0604    044DB0  000000000000270F    00000000    2009-12-23  2010-01-13  0604:044DB0 unknown
chid    0604    044DB0  0000000000000001    00000000    2014-05-05  2014-06-04  0604:044DB0 unknown
chid    0604    044DB0  00000000000001FE    00000000    2014-05-05  2014-06-04  0604:044DB0 unknown
chid    0604    044DB0  000000000000000B    00000000    2014-05-05  2014-06-04  0604:044DB0 unknown
chid    0604    044DB0  000000000000FFE0    00000000    2014-05-05  2014-06-04  0604:044DB0 unknown
chid    0604    044DB0  0000000000000384    00000000    2014-05-05  2014-06-04  0604:044DB0 unknown
De laatste vijf rijen zijn inderdaad groen.

Kan eventueel een andere smartcard proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door Sa1 op 09-05-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
kroegtijger schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:26:
Waarom hebben die eigenlijk voor DVB-C gekozen en niet voor een andere DVB-standaard?
Allereerst vanwege de hardware om het via glasvezel aangeleverde CATV signaal op de coax aansluiting te moduleren. Daarnaast is het ook het meest voor de handliggende oplossing en dus begrijpelijk voor de klanten. Het is immers een coax uitgang (in de volksmond kabelaansluiting) van het glasvezel modem die wordt verbonden met de bestaande coax infrastructuur en RTV apparatuur van de klant. De klant zoekt op de bekende manier naar analoge en/of DVB-C kanalen volgens de handleiding van apparatuur. Technisch zou het mogelijk zijn om te kiezen voor DVB-T gezien wat Caiway heeft gedaan bij de afschakeling van analoge TV, maar dat wordt door de meeste klanten geassocieerd met Digitenne en is natuurlijk minder efficient in gebruik bij een coax infrastructuur. DVB-S/S2 past niet bij het coax frequentiespectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:27:
Dan werkt in ieder geval OSCam helemaal naar behoren. Rest alleen nog wat configuratie-details. Probeer eens in je oscam.user:
code:
1
2
3
4
[account]
...
ident = 0604:044DB0
caid = 0604

en in je oscam.conf
code:
1
2
3
[newcamd]
...
port = 10000@0604:044DB0

en in oscam.server
code:
1
2
chid = 0604:0001,01FE,000B,FFE0,0384
auprovid = 044DB0

Dat is iets meer zoals het hoort. Wat meer achtergrond kun je hier lezen. Zo werkt het bij mij in ieder geval meer dan prima. Je krijgt dan ook minder last van ECM's die niet voorkomen in je abbo, omdat ze meteen gedropped worden. Ik kreeg bij het zappen namelijk de eerste keer altijd een vreemde ECM met een chid die ik niet heb, en die werd dan wel opgevraagd aan de smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
kroegtijger schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:40:
[...]

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. In de oude analoge situatie was het zo dat als je ging verhuizen, je soms nog jaren lang TV kon kijken omdat er nog signaal op de kabel stond, terwijl je geen abonnement had afgesloten. In het digitale tijdperk kan je dat dus ondervangen door authenticatie toe te passen. Authenticatie heeft alleen zin als je ook iets hebt om voor te authentiseren, en dus is dan encryptie noodzakelijk.
Tja, ik werk niet voor de kabelbedrijven en ben dus ook niet van plan om mijn meningen bij te stellen om het voor hen makkelijker te maken. Als iemand geen abonnement meer heeft gaan ze verbinding maar afsluiten. Als ze daar te lui voor zijn dan is dat hun fout en hoef ik niet als consument zijnde op te draaien voor hun nalatigheid. Vergeet overigens niet dat er momenteel ook nog steeds sprake is van een analoog signaal dat afgelosten dient te worden bij het opzeggen van een abonnement.
Daarnaast is het op die manier ook mogelijk voor de kabel-boer om hun dienstverlening af te stemmen op jouw persoonlijke situatie (wordt nu nog amper toegepast, maar gaat dan wel komen natuurlijk). Dat zou eventueel zelfs nog per device kunnen, aangezien elke smartcard een apart nummer heeft. Zou je het basispakket vrij geven, dan heb je al deze voordelen niet natuurlijk.
Leuke ideeën, maar in de praktijk niet toegepast. En zolang dat het geval is werkt het alleen maar kosten opdrijvend zonder voordeel voor mij en de andere consumenten.
Een ontvanger heb je hoe dan ook nodig, of dat nu een DVB-C tuner in je TV of in een decoder is, maakt niets uit.
Ja, maar geen smartcard en CI/CI+ module en daar ging het nu net om.
UPC is inderdaad al aan het werken richting einde van analoog, maar om eerlijk te zijn kan ik daar ook niet heel bedroefd over zijn. Analoog heeft zn tijd gehad, net zo goed als dat we geen hark meer op het dak plaatsen. Dat houdt dus wel in dat je een DVB-C tuner nodig hebt, en gegeven dat externe decoders direct met CAM komen, en voor de meeste TV's ondertussen wel CAM's verkrijgbaar zijn zie ik niet in waarom authenticatie en encryptie dan weer een stap te ver zou zijn.
Vergeet niet dat Ziggo ons ook expliciet dwingt om hun buggy CI+ modules toe te passen in nieuwe apparatuur waardoor te pas en te onpas van die kanaal gecodeerd meldingen worden getoond. Mijn ouders kunnen gelukkig nog een AlphaCrypt CAM gebruiken die al jaren probleemloos werkt zonder hen lastig te vallen met allerlei meldingen. Maar zelfs dat is natuurlijk volstrekt onnodig voor klanten die alleen maar behoefte hebben aan het basis kanalen pakket.
Het voornaamste voordeel wat UPC heeft is dat de technologie in hun voordeel werkt.
Het klanten bestand van UPC neemt af, dus lijkt dat voordeel in de praktijk tegen te vallen. Jarenlang was het ook volgens UPC onmogelijk om kanalen zonder encryptie door te geven, maar zodra het commercieel verstandiger lijkt blijkt het opeens wel mogelijk. En vergeet ook niet dat UPC klanten tot de vrijgave van een basis kanalen pakket DVB-C oplossingen wel konden vergeten. Dat dit bij Ziggo (vooralsnog) wel mogelijk is hebben we niet te danken aan de bereidwilligheid van Ziggo, maar is een gevolg van het gekozen beveiliging door te werken met een CAM key i.p.v. een box key.

Voor de duidelijkheid: Ik vind het heel begrijpelijk dat providers Conditional Access Systems (CAS) inzetten om aanvullende premium kanalen ter beschikking te stellen en/of te beveiligen tegen verspreiding, maar niet voor het basis kanalen pakket. Dat dat kan bewijzen Caiway en diverse andere kleinere kabelbedrijven al jaren in Nederland en laat ook UPC en een aantal glasvezelbedrijven zien met hun onbeveiligde DVB-C aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Sa1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:27:
[...]

Als ik naar die pagina ga dan zie ik daar 7 rijen (=entitlements?):

code:
1
2
3
4
5
6
7
chid    0604    044DB0  000000000000F000    00000000    2009-12-23  2010-01-13  0604:044DB0 unknown
chid    0604    044DB0  000000000000270F    00000000    2009-12-23  2010-01-13  0604:044DB0 unknown
chid    0604    044DB0  0000000000000001    00000000    2014-05-05  2014-06-04  0604:044DB0 unknown
chid    0604    044DB0  00000000000001FE    00000000    2014-05-05  2014-06-04  0604:044DB0 unknown
chid    0604    044DB0  000000000000000B    00000000    2014-05-05  2014-06-04  0604:044DB0 unknown
chid    0604    044DB0  000000000000FFE0    00000000    2014-05-05  2014-06-04  0604:044DB0 unknown
chid    0604    044DB0  0000000000000384    00000000    2014-05-05  2014-06-04  0604:044DB0 unknown
Als je die getallen even decimaal omrekent dan kan je in onderstaande tabel in de kolom voor CAID 1540 de bijbehorende pakketten vinden (overzicht van augustus 2013)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Irdeto subscriptions:                                       CAID 1538:          CAID 1540:          
       1 = Verrassing pakket                                Channel ID = 1      Channel ID = 1      
       2 = Film1 pakket                                     Channel ID = 4      Channel ID = 3      
       3 = Sport1 pakket                                    Channel ID = 5      Channel ID = 4      
       4 = HDTV pakket                                      Not used            Not used            
       5 = Gay Lifestyle pakket                             Channel ID = 85     Channel ID = 6      
       6 = Film & Entertainment pakket                      Not used            Not used            
       7 = Basis HDTV pakket                                Not used            Not used            
       8 = TV Standaard pakket                              Channel ID = 211    Channel ID = 11     
       9 = Totaal pakket                                    Not used            Not used            
      10 = Kennis & Nieuws pakket                           Not used            Not used            
      11 = Muziek pakket                                    Not used            Not used            
      12 = Kids pakket                                      Not used            Not used            
      13 = Sport pakket                                     Not used            Not used            
      14 = Music Choice & Xlnt Radio pakket                 Not used            Not used            
      15 = Eredivisie Live Voetbal pakket                   Channel ID = 27     Channel ID = 27     
      16 = Eredivisie Live Voetbal pakket                   Channel ID = 28     Channel ID = 28     
      17 = Hindi pakket                                     Channel ID = 205    Channel ID = 83     
      18 = Chinees pakket                                   Not used            Not used            
      19 = Turks pakket                                     Channel ID = 208    Channel ID = 208    
      20 = Uitgebreid Turks pakket                          Channel ID = 209    Channel ID = 209    
      21 = Film1 & Sport1 pakket                            Not used            Not used            
      22 = Nederlands Publiek & Commercieel pakket          Not used            Not used            
      23 = Erotiek pakket                                   Channel ID = 10     Channel ID = 10     
      24 = TV Plus pakket                                   Channel ID = 510    Channel ID = 510    
      25 = TV Extra pakket                                  Channel ID = 500    Channel ID = 500    
      26 = HBO pakket                                       Channel ID = 999    Channel ID = 999    
      27 = Eredivisie Live 1 op bestelling                  Not used            Not used            
      28 = FOX Sports 1 Eredivisie op bestelling            Channel ID = 173    Channel ID = 21     
      29 = Eredivisie Live 2 op bestelling                  Not used            Not used            
      30 = FOX Sports 3 Eredivisie op bestelling            Channel ID = 185    Channel ID = 37     
      31 = Sport1 Voetbal op bestelling                     Channel ID = 102    Channel ID = 278    
      32 = Sport1 Live op bestelling                        Not used            Not used            
      33 = Sport1 Extra 1 op bestelling                     Not used            Not used            
      34 = Sport1 Extra 2 op bestelling                     Not used            Not used            
      35 = PassieXXX op bestelling                          Channel ID = 727    Channel ID = 728    
      36 = Preview pakket                                   Not used            Not used            
      37 = Preview pakket                                   Not used            Not used            
      38 = PVR pakket                                       Not used            Not used            
      39 = VOD pakket                                       Not used            Not used            
      40 = CI+ CAM PVR pakket                               Not used            Not used            
      41 = Ongeregistreerd pakket                           Not used            Not used

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ArChie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:04:
[...]

Tja, ik werk niet voor de kabelbedrijven en ben dus ook niet van plan om mijn meningen bij te stellen om het voor hen makkelijker te maken. Als iemand geen abonnement meer heeft gaan ze verbinding maar afsluiten.
Dat deden ze ook, maar alleen als ze toch in die kast moesten zijn. Nu kan dat dus ook zonder dat je in de kast moet rommelen, maar gewoon netjes remote, zoals je tegenwoordig ook mag verwachten lijkt me.
Als ze daar te lui voor zijn dan is dat hun fout en hoef ik niet als consument zijnde op te draaien voor hun nalatigheid. Vergeet overigens niet dat er momenteel ook nog steeds sprake is van een analoog signaal dat afgelosten dient te worden bij het opzeggen van een abonnement.
Ze vinden het ongetwijfeld ook best om weer op en neer te gaan rijden, zolang de abonnees de kosten maar ophoesten daarvoor natuurlijk. En dat wil je ook niet, dus is het t een of 't ander dan uiteraard.
Leuke ideeën, maar in de praktijk niet toegepast. En zolang dat het geval is werkt het alleen maar kosten opdrijvend zonder voordeel voor mij en de andere consumenten.
Als we uit elke ontwikkeling ook direct als consument het voordeel willen halen, dan zouden heeeeel veel ontwikkelingen nooit tot stand zijn gekomen. Soms moet je ook wat geduld hebben en de ontwikkeling zn gang laten gaan om tot een goed eindproduct te kunnen komen.
Ja, maar geen smartcard en CI/CI+ module en daar ging het nu net om.
Dat heeft dan ook niets met DVB-C of analoog te maken, maar met wel of geen encryptie.
Vergeet niet dat Ziggo ons ook expliciet dwingt om hun buggy CI+ modules toe te passen in nieuwe apparatuur waardoor te pas en te onpas van die kanaal gecodeerd meldingen worden getoond. Mijn ouders kunnen gelukkig nog een AlphaCrypt CAM gebruiken die al jaren probleemloos werkt zonder hen lastig te vallen met allerlei meldingen. Maar zelfs dat is natuurlijk volstrekt onnodig voor klanten die alleen maar behoefte hebben aan het basis kanalen pakket.
Mwoch, buggy CI+ modules vind ik eigenlijk wel mee vallen hoor. Ik heb er nu een aantal van in gebruik, en met geen enkele module problemen ondervonden. Draait allemaal prima eigenlijk. Zo heel buggy is hij dus naar mijn mening nou ook weer niet. En het is dus niet onnodig, aangezien hiermee dus ook netjes weer de boel afgesloten kan worden als er niet betaald wordt (of je moet dus weer handmatig in de wijkcentrale gaan rommelen)
[...]

Het klanten bestand van UPC neemt af, dus lijkt dat voordeel in de praktijk tegen te vallen. Jarenlang was het ook volgens UPC onmogelijk om kanalen zonder encryptie door te geven, maar zodra het commercieel verstandiger lijkt blijkt het opeens wel mogelijk. En vergeet ook niet dat UPC klanten tot de vrijgave van een basis kanalen pakket DVB-C oplossingen wel konden vergeten. Dat dit bij Ziggo (vooralsnog) wel mogelijk is hebben we niet te danken aan de bereidwilligheid van Ziggo, maar is een gevolg van het gekozen beveiliging door te werken met een CAM key i.p.v. een box key.
UPC-klanten konden natuurlijk wel gewoon gebruik maken van DVB-C oplossingen, alleen was er maar 1 manier van decodering mogelijk, en dat was vrij irritant te noemen. Dat is natuurlijk wat anders dan dat DVB-C oplossingen niet mogelijk zouden zijn geweest; het was uitsluitend de encryptie. Je kon zonder probleem het signaal ontvangen op alle DVB-C hardware, maar het was nutteloos omdat het encrypted was. Dat het bij Ziggo wel mogelijk was en is, is te danken aan hun encryptiemethode zoals je zelf ook al aangeeft. Ziggo heeft daarbij ook de naar mijn mening betere oplossing gekozen in dat opzicht.
Voor de duidelijkheid: Ik vind het heel begrijpelijk dat providers Conditional Access Systems (CAS) inzetten om aanvullende premium kanalen ter beschikking te stellen en/of te beveiligen tegen verspreiding, maar niet voor het basis kanalen pakket. Dat dat kan bewijzen Caiway en diverse andere kleinere kabelbedrijven al jaren in Nederland en laat ook UPC en een aantal glasvezelbedrijven zien met hun onbeveiligde DVB-C aanbod.
Het gaat niet om de vraag of het kan, maar om de vraag of je het zou moeten willen. Je kan ook prima je computer zonder wachtwoord laten opstarten, maar wil je dat? Ik in ieder geval niet…

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:13:
[...]

Als je die getallen even decimaal omrekent dan kan je in onderstaande tabel in de kolom voor CAID 1540 de bijbehorende pakketten vinden (overzicht van augustus 2013)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Irdeto subscriptions:                                       CAID 1538:          CAID 1540:          
       1 = Verrassing pakket                                Channel ID = 1      Channel ID = 1      
       2 = Film1 pakket                                     Channel ID = 4      Channel ID = 3      
       3 = Sport1 pakket                                    Channel ID = 5      Channel ID = 4      
       4 = HDTV pakket                                      Not used            Not used            
       5 = Gay Lifestyle pakket                             Channel ID = 85     Channel ID = 6      
       6 = Film & Entertainment pakket                      Not used            Not used            
       7 = Basis HDTV pakket                                Not used            Not used            
       8 = TV Standaard pakket                              Channel ID = 211    Channel ID = 11     
       9 = Totaal pakket                                    Not used            Not used            
      10 = Kennis & Nieuws pakket                           Not used            Not used            
      11 = Muziek pakket                                    Not used            Not used            
      12 = Kids pakket                                      Not used            Not used            
      13 = Sport pakket                                     Not used            Not used            
      14 = Music Choice & Xlnt Radio pakket                 Not used            Not used            
      15 = Eredivisie Live Voetbal pakket                   Channel ID = 27     Channel ID = 27     
      16 = Eredivisie Live Voetbal pakket                   Channel ID = 28     Channel ID = 28     
      17 = Hindi pakket                                     Channel ID = 205    Channel ID = 83     
      18 = Chinees pakket                                   Not used            Not used            
      19 = Turks pakket                                     Channel ID = 208    Channel ID = 208    
      20 = Uitgebreid Turks pakket                          Channel ID = 209    Channel ID = 209    
      21 = Film1 & Sport1 pakket                            Not used            Not used            
      22 = Nederlands Publiek & Commercieel pakket          Not used            Not used            
      23 = Erotiek pakket                                   Channel ID = 10     Channel ID = 10     
      24 = TV Plus pakket                                   Channel ID = 510    Channel ID = 510    
      25 = TV Extra pakket                                  Channel ID = 500    Channel ID = 500    
      26 = HBO pakket                                       Channel ID = 999    Channel ID = 999    
      27 = Eredivisie Live 1 op bestelling                  Not used            Not used            
      28 = FOX Sports 1 Eredivisie op bestelling            Channel ID = 173    Channel ID = 21     
      29 = Eredivisie Live 2 op bestelling                  Not used            Not used            
      30 = FOX Sports 3 Eredivisie op bestelling            Channel ID = 185    Channel ID = 37     
      31 = Sport1 Voetbal op bestelling                     Channel ID = 102    Channel ID = 278    
      32 = Sport1 Live op bestelling                        Not used            Not used            
      33 = Sport1 Extra 1 op bestelling                     Not used            Not used            
      34 = Sport1 Extra 2 op bestelling                     Not used            Not used            
      35 = PassieXXX op bestelling                          Channel ID = 727    Channel ID = 728    
      36 = Preview pakket                                   Not used            Not used            
      37 = Preview pakket                                   Not used            Not used            
      38 = PVR pakket                                       Not used            Not used            
      39 = VOD pakket                                       Not used            Not used            
      40 = CI+ CAM PVR pakket                               Not used            Not used            
      41 = Ongeregistreerd pakket                           Not used            Not used
code:
1
2
3
4
5
6
7
000000000000F000 = 61440 = nix
000000000000270F = 9999 = nix
0000000000000001 = 1 = Verrassing pakket
00000000000001FE = 510 = TV Plus pakket
000000000000000B = 11 = nix
000000000000FFE0 = 65504 = nix
0000000000000384 = 900 = nix

Okay, en hij zoekt dus naar 000B, dit is dan niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mmm.. nu lijkt er compleet geen communicatie meer te zijn, in de acamd monitor zie ik het volgende voorbij komen:

20:39:49.518: Ch: 98 - 13TH STREET
20:39:49.518: Programm crc: 398BB447
20:39:49.736: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0062 (AND SID=00B7)
20:39:49.736: 0x0062 0x00B7 0x0604 0x00000000 0x0FA2 0x0035 11111110

Wat houdt dat nou weer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Vorige week lekker HD kanalen zitten kijken via mijn AnySee, kom ik dit weekend thuis, alles weg. Alleen NED1 nog maar. Opnieuw kanalen kiezen in TVSource levert mij helemaal niets op:

Found services: 0
signal strength 56%
quality 85%

Vaag verhaal weer, want alles werkte prima.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:17:
[...]
Je leest de verkeerde kolom in de post van ArChie, je moet de tweede kolum lezen (want 1540 decimaal is 0604 hex, en jij hebt provid 0604). CHID 000B is "TV Standaard pakket".
Sa1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:41:
Wat houdt dat nou weer in?
Misschien verwijst die PMT naar de PMT uit de DVB SI tables? Het zou zo kunnen zijn dat hij een PMT vind dit bij een zender hoort die niet meer aanwezig is. Bij mij hebben ze op 7 mei om 23:00 de zenderindeling omgegooit. Misschien bij jouw ook?
RobV schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:47:
Vorige week lekker HD kanalen zitten kijken via mijn AnySee, kom ik dit weekend thuis, alles weg. Alleen NED1 nog maar. Opnieuw kanalen kiezen in TVSource levert mij helemaal niets op.
[...]
Misschien heeft dat iets te maken met de recente verschuivingen op de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Reboot, kabeltjes nagelopen (alles zat goed) rescan gedaan, nu wel signaal. Vreeeeemd.

Nog een voordeel van TVSource: de settings zijn per kanaalnaam vastgelegd, dus nadat de frequenties opnieuw gevonden waren, kon ik al mijn instellingen bewaren (kanaalvolgorde, EPG source, nummering van de HD kanalen vanaf kanaal 1, etc.).

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gibraltar schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:14:
[...]

Je leest de verkeerde kolom in de post van ArChie, je moet de tweede kolum lezen (want 1540 decimaal is 0604 hex, en jij hebt provid 0604). CHID 000B is "TV Standaard pakket".

[...]

Misschien verwijst die PMT naar de PMT uit de DVB SI tables? Het zou zo kunnen zijn dat hij een PMT vind dit bij een zender hoort die niet meer aanwezig is. Bij mij hebben ze op 7 mei om 23:00 de zenderindeling omgegooit. Misschien bij jouw ook?

[...]

Misschien heeft dat iets te maken met de recente verschuivingen op de kabel?
Mja. maar heb gisteren de scan gedaan, kan natuurlijk nog wel een keer schoon beginnen. Het proberen waard.

Wellicht kan iemand nog één laatste x checken of mijn configs goed zijn?

oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[global]
logfile                       = /usr/local/oscam/var/oscam.log
nice                          = -1
maxlogsize                    = 100

[cache]

[newcamd]
port                          = 15050@0604:044DB0
key                           = 0102030405060708090A0B0C0D0E

[monitor]
port                          = 988
aulow                         = 120
monlevel                      = 0

[webif]
httpport                      = 8383
httpuser                      = user
httppwd                       = password
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255
aulow                         = 120

oscam.server
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
[reader]
label = Ziggo
device = /dev/ttyUSB0
mhz = 600
cardmhz = 600
#deprecated = 1
#detect = cd
protocol = mouse
emmcache = 1,3,2
group = 1
chid = 0604:0001,01FE,000B,FFE0,0384
auprovid = 044DB0
rsakey =
3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
boxkey = 1122334455667788
fallback = 0

Oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[account]
user = gebruiker1
pwd = wachtwoord1
uniq = 0
group = 1
ident = 0604:044DB0
caid = 0604
au = Ziggo

cardclient.conf:
code:
1
newcamd:192.168.20.30:15050:1/0604/01FE:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

Staan hier nu fouten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee of het echt fouten zijn, maar zie wel een aantal verschillen met de config die bij mij al jaren werkt:

oscam.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[global]
logfile                       = /var/log/oscam.log

[monitor]
hideclient_to                 = 15
appendchaninfo                = 0

[newcamd]
port                          = 15050@0604:000000
key                           = 0102030405060708091011121314

[webif]
httpport                      = 8080
httpallowed                   = 192.168.1.1-192.168.1.100

oscam.server
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[reader]
label                         = ziggo
protocol                      = mouse
device                        = /dev/ttyUSB0
showcls                       = 0
caid                          = 0604
rsakey                        = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
boxkey                        = 1122334455667788
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
group                         = 1

oscam.user
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[account]
user                          = plugin1
pwd                           = password1
group                         = 1
monlevel                      = 0
au                            = ziggo
caid                          = 0604
ident                         = 0604:000000

cardclient.conf
code:
1
newcamd:192.168.1.3:15050:1/0604/ffff:plugin1:password1:0102030405060708091011121314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
Waarom gebruiken jullie protocol = mouse?
Ik gebruik al een jaartje of 2 protocol = smartreader

https://dl.dropboxusercon...0tvstation%20synology.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Sa1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:17:
[...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
000000000000F000 = 61440 = nix
000000000000270F = 9999 = nix
0000000000000001 = 1 = Verrassing pakket
00000000000001FE = 510 = TV Plus pakket
000000000000000B = 11 = nix
000000000000FFE0 = 65504 = nix
0000000000000384 = 900 = nix

Ik heb even voor je gezocht in de bron tabel die ik gebruik voor mijn tooltje en dan kom ik tot de volgende pakketten (Zoals CIStem al opmerkte keek je in de verkeerde kolom voor je smartcard type):
code:
1
2
3
4
5
6
7
000000000000F000 = 61440 = PVR pakket (niet in gebruik?)
000000000000270F = 9999  = Preview pakket (niet meer in gebruik)
0000000000000001 = 1     = Verrassing pakket
00000000000001FE = 510   = TV Plus pakket
000000000000000B = 11    = TV Standaard pakket
000000000000FFE0 = 65504 = CI+ CAM PVR pakket
0000000000000384 = 900   = VOD pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Sa1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:08:

cardclient.conf:
code:
1
newcamd:192.168.20.30:15050:1/0604/01FE:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

Staan hier nu fouten in?
Voor zover ik de handleidingen in de Wiki's begrijp gebruik je hier volgens mij de verkeerde "mask" waarde. Dat moet denk ik "FFFF" zijn i.p.v. "01FE".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Voor de liefhebbers op basis van de pakkettenlijst van Ziggo West (Casema/Multikabel) onderstaand de inhoud voor een oscam.tiers bestand:

oscam.tiers
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
#Ziggo West (Casema/Multikabel) augustus 2013
0602,0604:0001|Ziggo West - Verrassing pakket
0602:0004|Ziggo West - Film1 pakket
0604:0003|Ziggo West - Film1 pakket
0602:0005|Ziggo West - Sport1 pakket
0604:0004|Ziggo West - Sport1 pakket
0602:0055|Ziggo West - Gay Lifestyle pakket
0604:0006|Ziggo West - Gay Lifestyle pakket
0602:00D3|Ziggo West - TV Standaard pakket
0604:000B|Ziggo West - TV Standaard pakket
0602,0604:001B|Ziggo West - Eredivisie Live pakket
0602,0604:001C|Ziggo West - Eredivisie Live pakket
0602:00CD|Ziggo West - Hindi pakket
0604:0053|Ziggo West - Hindi pakket
0602,0604:00D0|Ziggo West - Turks pakket
0602,0604:00D1|Ziggo West - Uitgebreid Turks pakket 
0602,0604:000A|Ziggo West - Erotiek pakket
0602,0604:01FE|Ziggo West - TV Plus pakket
0602,0604:01F4|Ziggo West - TV Extra pakket
0602,0604:03E7|Ziggo West - HBO pakket
0602:00AC|Ziggo West - Eredivisie Live 1 op bestelling
0604:0012|Ziggo West - Eredivisie Live 1 op bestelling
0602:00AD|Ziggo West - FOX Sports 1 Eredivisie op bestelling
0604:0015|Ziggo West - FOX Sports 1 Eredivisie op bestelling
0602:00B2|Ziggo West - Eredivisie Live 2 op bestelling
0604:001A|Ziggo West - Eredivisie Live 2 op bestelling
0602:00B9|Ziggo West - FOX Sports 3 Eredivisie op bestelling
0604:0025|Ziggo West - FOX Sports 3 Eredivisie op bestelling
0602:0066|Ziggo West - Sport1 Voetbal op bestelling
0604:0116|Ziggo West - Sport1 Voetbal op bestelling
0602:001F|Ziggo West - Sport1 Live op bestelling
0604:00D7|Ziggo West - Sport1 Live op bestelling
0602:01AF|Ziggo West - Sport1 Extra 1 op bestelling
0604:01B0|Ziggo West - Sport1 Extra 1 op bestelling
0602:0221|Ziggo West - Sport1 Extra 2 op bestelling
0604:0222|Ziggo West - Sport1 Extra 2 op bestelling
0602:02D7|Ziggo West - PassieXXX op bestelling
0604:02D8|Ziggo West - PassieXXX op bestelling
0602,0604:270E|Ziggo West - Preview pakket
0602,0604:270F|Ziggo West - Preview pakket
0602:EFFF|Ziggo West - PVR pakket
0604:F000|Ziggo West - PVR pakket
0602,0604:0384|Ziggo West - VOD pakket
0602,0604:FFE0|Ziggo West - CI+ CAM PVR pakket
0602,0604:FFFF|Ziggo West - Ongeregistreerd pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:05:
Waarom gebruiken jullie protocol = mouse? Ik gebruik al een jaartje of 2 protocol = smartreader
Draai OpenWRT op een NSLU2 waarbij ik handmatig usb en ftd drivers moest laden. Was al blij dat het uiteindelijk werkte met mouse mode, ben niet een echte linux guru. Even weer gekeken en voor smartreader moet je ook libusb hebben, hoewel ik net zie dat oscam nu ook een smargo mode heeft om daar omheen te werken. Maar hoewel misschien niet de meest ideale methode werkt 't bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, m'n anderer smartcard eens geprobeerd, de paarse oude casema. Doet het nog uitstekend in m'n decoder. Heeft CAID 0602 ipv 0604. Zelfde laken een pak.

Heb overal de 0604 vervangen door 0602 en in acamd monitor krijg ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
#START#
C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\anysee BDA Digital Capturer0\ACamd.dll
13:37:28.835: ACamd v0.6.2.0
13:37:28.850: MD-API Version 01.03 - 01.06
13:37:28.850: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
13:37:28.850: structloaders: registering loader cardclient config
13:37:28.850: cardclients: registering cardclient Newcamd
13:37:28.850: cardclients: registering cardclient Newcamd2
13:37:28.850: cardclients: registering cardclient CCcamN
13:37:28.850: cardclients: registering cardclient Radegast
13:37:28.850: cardclients: registering cardclient Camd35
13:37:28.850: structloaders: registering loader smartcard data
13:37:28.850: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
13:37:28.850: feature: using feature SMARTCARD
13:37:28.850: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
13:37:28.850: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
13:37:28.850: registering Seca smartcard (id 53656361)
13:37:28.850: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
13:37:28.850: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
13:37:28.850: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
13:37:28.850: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
13:37:28.850: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
13:37:28.850: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
13:37:28.850: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
13:37:28.850: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
13:37:28.850: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
13:37:28.850: registering NDS smartcard (id 56694732)
13:37:28.850: Monitor listen on port 52321
13:37:28.897: B:Betatunnel, CAID:1833 with Provider:00000000 to CAID:1702 with Provider:00000000
13:37:28.897: Engine [MD-API]
13:37:28.897: loading smartcard data from C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\anysee BDA Digital Capturer0\smartcard.conf
13:37:28.897: loaded 0 smartcard data from C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\anysee BDA Digital Capturer0\smartcard.conf
13:37:28.897: loading cardclient config from C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\anysee BDA Digital Capturer0\cardclient.conf
13:37:28.897: now using protocol version 525 (cdLen=8)
13:37:28.897: hostname=192.168.20.30 port=15050 emm=1 emmCaids 0602/ffff
13:37:28.897: Newcamd: username=gebruiker1 password=wachtwoord1 key=0102030405060708090A0B0C0D0E providers=none
13:37:28.897: client 'Newcamd' ready
13:37:28.897: ** registered systems:
13:37:28.897: ** SC-NDS            (pri -10)
13:37:28.897: ** SC-Nagra          (pri -10)
13:37:28.897: ** SC-Cryptoworks    (pri -10)
13:37:28.897: ** SC-Conax          (pri -10)
13:37:28.897: ** SC-Viaccess       (pri -10)
13:37:28.897: ** SC-Seca           (pri -10)
13:37:28.897: ** SC-Irdeto         (pri -10)
13:37:28.897: ** Cardclient        (pri -15)
13:37:28.897: no smartcard interface defined!
13:37:28.897: 
Blocked 1 same messages...
13:37:48.522: Ch: 240 - Nederland 3 
13:37:48.522: Programm crc: 8FDE91D5
13:37:48.600: Incomming PackageSize [184]
13:37:48.725: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=00F0 (AND SID=1F43)
13:37:48.725: 0x00F0 0x1F43 0x0602 0x00000000 0x1389 0x0030 11111110
13:37:48.819: Login attemp (1)
13:37:48.819: connecting to 192.168.20.30:15050/tcp (192.168.20.30)
13:37:50.085: Newcamd 0: CaID=0602 admin=1 srvUA=000000001BE7C3E2 provider 000004/0000000000000000 000003/0000000002FFFFFF 000002/0000000002FFFFFF 000001/0000000001000600 000000/00000000000521A8
13:37:50.085: 0: chid 00D3   
13:37:50.100: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] Pro, CHID=00D3 (0.015)
13:37:50.100: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] not able to decode
13:37:50.116: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] Pro, CHID=00D3 (0.000)
13:37:50.116: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] not able to decode
13:37:55.430: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] Pro, CHID=00D3 (0.000)
13:37:55.430: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] not able to decode
13:38:16.431: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] Pro, CHID=00D3 (0.000)
13:38:16.431: Newcamd 0: ECM [1389][0602/00000000] not able to decode

en in m'n oscam.log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
-------------------------------------------------------------------------------
>> OSCam <<  cardserver started at Sat May 10 13:36:18 2014
2014/05/10 13:36:18        0 s >> OSCam <<  cardserver started, version 1.20-uns                         table_svn, build r0 (x86_64-linux-gnu-ssl-libusb)
2014/05/10 13:36:18        0 s creating pidfile /tmp/.oscam/oscam.pid with pid 7191
2014/05/10 13:36:18        0 s userdb reloaded: 5 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled
2014/05/10 13:36:18        0 s signal handling initialized
2014/05/10 13:36:18        0 s monitor: initialized (fd=5, port=988)
2014/05/10 13:36:18        0 s newcamd: initialized (fd=6, port=15050)
2014/05/10 13:36:18        0 s -> CAID: 0602 PROVID: 044DB0
2014/05/10 13:36:18        0 s Ziggo [mouse] creating thread for device /dev/ttyUSB0
2014/05/10 13:36:18        0 s loadbalancer: can't read from file /tmp/.oscam/stat
2014/05/10 13:36:18        0 s waiting for local card init
2014/05/10 13:36:18 A00008C0 h webif: decompressed 144974 bytes back into 353508 bytes
2014/05/10 13:36:18 A00008C0 h HTTP Server running. ip=0.0.0.0 port=8383
2014/05/10 13:36:18   620970 r Ziggo [mouse] Reader initialized (device=/dev/tty                                  USB0, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2014/05/10 13:36:19   620970 r Ziggo [mouse] card detected
2014/05/10 13:36:20   620970 r Ziggo [mouse] ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 35 2E 33 9E
2014/05/10 13:36:20   620970 r Ziggo [mouse] Init card protocol T14, FI=2, F=558, D=1, N=0
2014/05/10 13:36:20   620970 r Ziggo [mouse] Calculated work ETU is 93.00 us reader mhz = 600
2014/05/10 13:36:20   620970 r Ziggo [mouse] ATR Fsmax is 6 MHz, clocking card to wanted user cardspeed off 6.00 MHz (specified in reader->mhz)
2014/05/10 13:36:21   620970 r Ziggo [mouse] detect irdeto card
2014/05/10 13:36:21   620970 r Ziggo [mouse] Irdeto SC 53 version 36 revision 1, patch level e
2014/05/10 13:36:21   620970 r Ziggo [mouse] caid: 0602, acs: 6.06, country code: NLD
2014/05/10 13:36:21   620970 r Ziggo [mouse] providers: 4, ascii serial: ##########, hex serial: ######, hex base: ##
2014/05/10 13:36:24   620970 r Ziggo [mouse] active providers: 4 (0521a8,000600, ffffff,ffffff)
2014/05/10 13:36:24   620970 r Ziggo [mouse] found card system irdeto
2014/05/10 13:36:24   620970 r Ziggo [irdeto] THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT No  1 out of max alloted of 1
2014/05/10 13:36:25   620970 r Ziggo [irdeto] entitlements for provider: 1, id:  0521A8
2014/05/10 13:36:25   620970 r Ziggo [irdeto] chid: EFFF, date: 2008/06/06 - 2008/06/20
2014/05/10 13:36:25   620970 r Ziggo [irdeto] chid: 270F, date: 2008/06/06 - 2008/06/20
2014/05/10 13:36:25   620970 r Ziggo [irdeto] chid: 0001, date: 2014/05/10 - 2014/06/09
2014/05/10 13:36:25   620970 r Ziggo [irdeto] chid: 00D3, date: 2014/05/10 - 2014/06/09
2014/05/10 13:36:25   620970 r Ziggo [irdeto] chid: FFE0, date: 2014/05/10 - 2014/06/09
2014/05/10 13:36:25   620970 r Ziggo [irdeto] chid: 0384, date: 2014/05/10 - 2014/06/09
2014/05/10 13:36:25   620970 r Ziggo [irdeto] chid: 0018, date: 2011/12/27 - 2012/01/26
2014/05/10 13:36:25   620970 r Ziggo [irdeto] chid: 001A, date: 2011/12/27 - 2012/01/26
2014/05/10 13:36:25   620970 r Ziggo [irdeto] chid: 01FE, date: 2014/05/10 - 2014/06/09
2014/05/10 13:36:31   620970 r Ziggo [irdeto] ready for requests
2014/05/10 13:36:31        0 s init for all local cards done
2014/05/10 13:36:31        0 s anti cascading disabled
2014/05/10 13:37:55   62E910 c client connected to 15050 port
2014/05/10 13:37:56   62E910 c encrypted newcamd:15050-client 192.168.20.142 granted (gebruiker1, au=on (1 reader))
2014/05/10 13:37:56   62E910 c user gebruiker1 authenticated successfully (ACamd)
2014/05/10 13:37:56   62E910 c AU enabled for user gebruiker1 on reader Ziggo
2014/05/10 13:37:56   62E910 c gebruiker1 (0602&044DB0/00D3/1F43/44:E6A55F3FDCC4 460DCEE2945A1768816D): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2014/05/10 13:38:02        0   --- Skipped 1 duplicated log lines ---
2014/05/10 13:38:02   62E910 c gebruiker1 (0602&044DB0/00D3/1F43/44:8288D5A1806EC9FEDAB2C5EF098A1A4A): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2014/05/10 13:38:23   62E910 c gebruiker1 (0602&044DB0/00D3/1F43/44:17619916BF5B52C86D025DE1531E5054): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2014/05/10 13:38:44   62E910 c gebruiker1 (0602&044DB0/00D3/1F43/44:E3B6DAE0E28D7D7A8CA1A785CB6ADA97): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2014/05/10 13:39:05   62E910 c gebruiker1 (0602&044DB0/00D3/1F43/44:9CC4D4DD35F1C29F07469FB0FBF57B1F): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2014/05/10 13:39:26   62E910 c gebruiker1 (0602&044DB0/00D3/1F43/44:D2DAD972E25FFFE9F57BEC65AB48A825): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2014/05/10 13:39:47   62E910 c gebruiker1 (0602&044DB0/00D3/1F43/44:7AB8219C0F04D9DD1A6B8D6288D9F5DB): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2014/05/10 13:40:08   62E910 c gebruiker1 (0602&044DB0/00D3/1F43/44:BF00DD8B010EFB3273FE5AB1F64B2AB5): rejected group (0 ms) (no matching reader)

Gaat dit ooit nog lukken denken jullie of is het gewoon tervergeefs?

[ Voor 34% gewijzigd door Sa1 op 10-05-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:11
@Sa1

In je oscam.server en oscam.user met de group hetzelfde zijn, daarom krijg je nu "no matching reader" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:59
schumi2004 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:05:
Waarom gebruiken jullie protocol = mouse?
Ik gebruik al een jaartje of 2 protocol = smartreader

https://dl.dropboxusercon...0tvstation%20synology.txt
Wat is daar dan precies het voordeel van? Protocol is hier mouse en deze setup draait al meer dan 1,5 jaar feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

gibraltar schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:41:
[...]

• Heb je UPC dan kun je alleen een beperkt aantal zenders bekijken, namelijk alleen de ongecodeerde zenders. UPC gebruikt Nagravision encryptie, en die is praktisch onmogelijk te omzeilen.
[/list]
En dit geldt ook als je tuner gebruikt waarin je een UPC CI module met smartcard in stopt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Ja, dat geldt ook daarvoor. Er zijn (tot op heden) geen tuners voor je computer te krijgen die een door UPC geleverde CI+ module accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
layzzzz schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:46:
@Sa1

In je oscam.server en oscam.user met de group hetzelfde zijn, daarom krijg je nu "no matching reader" .
heu, moet het u wel of niet dezelfde group zijn? Werkt inmiddels weer, maar weer de not foutmeldig, wat additionele log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2014/05/10 21:52:35 62E910 c nmr(): len=2, errno=0
2014/05/10 21:52:35 62E910 c received 70 bytes from client
2014/05/10 21:52:35 62E910 1F 43 81 70 41 6F 00 00 00 D3 00 08 40 38 57 65
2014/05/10 21:52:35 62E910 6D 75 2A 07 A5 DA 3D 46 A3 6C 4B 2D A7 85 B7 1C
2014/05/10 21:52:35 62E910 70 F1 CB 21 33 D6 39 B2 51 FF 80 7D 19 F5 F3 DB
2014/05/10 21:52:35 62E910 FC 32 9F 88 7B A0 4C 91 00 97 3E 36 85 1B 06 D6
2014/05/10 21:52:35 62E910 D3 3E F5 3A B3 9F
2014/05/10 21:52:35 62E910 c newcamd: got cmd 129
2014/05/10 21:52:35 62E910 c ncd_process_ecm: er->msgid=35 len=70 ecmlen=68
2014/05/10 21:52:35 62E910 c trying user 'gebruiker1' filter 0602:0521A8
2014/05/10 21:52:35 62E910 c 0602:0521A8 allowed by user 'gebruiker1' filter 0602:0521A8
2014/05/10 21:52:35 62E910 c trying server filter 0602:0521A8
2014/05/10 21:52:35 62E910 c 0602:0521A8 allowed by server filter 0602:0521A8
2014/05/10 21:52:35 62E910 c trying reader 'Ziggo' CHID filter 0602:EFFF
2014/05/10 21:52:35 62E910 c trying reader 'Ziggo' CHID filter 0602:270F
2014/05/10 21:52:35 62E910 c trying reader 'Ziggo' CHID filter 0602:0001
2014/05/10 21:52:35 62E910 c trying reader 'Ziggo' CHID filter 0602:00D3
2014/05/10 21:52:35 62E910 c 0602:00D3 allowed by reader 'Ziggo' CHID filter 0602:00D3
2014/05/10 21:52:35 620940 r ecm:
2014/05/10 21:52:35 620940 81 70 41 6F 00 00 00 D3 00 08 40 38 57 65 6D 75
2014/05/10 21:52:35 620940 2A 07 A5 DA 3D 46 A3 6C 4B 2D A7 85 B7 1C 70 F1
2014/05/10 21:52:35 620940 CB 21 33 D6 39 B2 51 FF 80 7D 19 F5 F3 DB FC 32
2014/05/10 21:52:35 620940 9F 88 7B A0 4C 91 00 97 3E 36 85 1B 06 D6 D3 3E
2014/05/10 21:52:35 620940 F5 3A B3 9F
2014/05/10 21:52:35 62E910 c ncd_send_dcw: er->msgid=35, cl_msgid=35, 81
2014/05/10 21:52:35 62E910 c send 15 bytes to client
2014/05/10 21:52:35 62E910 00 0D 00 23 00 00 00 00 00 00 00 00 81 00 00
2014/05/10 21:52:35 62E910 c gebruiker1 (0602&0521A8/00D3/1F43/44:A498FE401B4E95E56CD3EA6B4E7CD705): not found (474 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0
2014/05/10 21:52:35 62E910 c cw:
2014/05/10 21:52:35 62E910 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

[ Voor 80% gewijzigd door Sa1 op 10-05-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Blaffeh schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:37:
Ja, dat geldt ook daarvoor. Er zijn (tot op heden) geen tuners voor je computer te krijgen die een door UPC geleverde CI+ module accepteren.
Dikke pech, dat betekent dat live TV en DVR aan mijn XBMC HTPC toevoegen niet doorgaat :(

Wel vreemd overigens. Doet de CI module geen decodering dan? En waarom kan een TV het wel?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Er zit verschil tussen CI en CI+. Daar komt bij dat zoals eerder vermeld Nagravision zeer lastig is als encryptie. Bij Ziggo kan je nog wat doen met een Alphacrypt module in een CI slot. Ik heb hier bijv. een Terratec H7 icm Alphacrypt module en dat werkt prima. Doet me denken, ik gebruik 'em bijna niet meer en zal binnenkort maar eens in V&A zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazzz schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:33:
[...]
Wel vreemd overigens. Doet de CI module geen decodering dan? En waarom kan een TV het wel?
De CAM doet de decodering, maar bij UPC wordt Nagravision gebruikt. Die methode gebruikt een methode waarbij een sleutel van de CAM (de "boxkey") gelinkt wordt aan de smartcard. Die boxkey is datgene wat het "praktisch onmogelijk" maakt, omdat deze zeer moeilijk te achterhalen is. UPC heeft gewoon z'n huiswerk gedaan, en een hele goede encryptie methode gekozen.

Daarnaast is het gebruik van CAM's op basis van CI+ simpelweg niet mogelijk voor TV kijken op de PC. Gaat ook tegen het principe van CI+ in, dus dat gaat er gewoon niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:18
Ik gebruik sinds een klein jaar met volle tevredenheid een hdhomerun met 2 tuners op windows 2008r2 en argustv met Ziggo.
Enige probleem is dat Ziggo regelmatig de zenders wisselt van frequentie. Nu staat 19 mei wederom een grote zenderwissel er aan te komen. Elke keer is het voor mij weer een gepuzzel om de boel weer in orde te krijgen.
Wat is een goede manier om dit zonder al te veel problemen te doen?
Ik heb een redelijk aantal programma's in mijn recording schedule staan. Hopelijk hoef ik hier geen aanpassingen in te maken.

Alvast bedankt voor de info!

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met je schedule heb je in ieder geval met de MediaPortal server geen last van... ik laat hem elke keer scannen naar updated zenders en haal er vervolgens de verwijderde channels uit en als er nieuwe zijn die mij aan staan group ik die. Dat doe ik eigenlijk al sinds 2005 met een FloppyDTV en bevalt mij uitermate goed. Hoe Argus hiermee om gaat geen idee, met Mediaportal is het maar 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:32:
Met je schedule heb je in ieder geval met de MediaPortal server geen last van... ik laat hem elke keer scannen naar updated zenders en haal er vervolgens de verwijderde channels uit en als er nieuwe zijn die mij aan staan group ik die. Dat doe ik eigenlijk al sinds 2005 met een FloppyDTV en bevalt mij uitermate goed. Hoe Argus hiermee om gaat geen idee, met Mediaportal is het maar 5 minuten werk.
Het is niet zo zeer veel werk, maar het is een handmatige actie. Waar ik van baal is dat een simpele Humax apparaat alles automatisch verwerkt en feitelijk altijd werkt. Dan heb je zo'n mooie HTPC oplossing staan en dan werkt dat gewoon niet. Nu is het mij al is uitgelegd waarom dit is, maar dat ben ik een beetje vergeten.
Het is gewoon irritant dat als je vriendin 's avonds thuis is en jij niet, en vervolgens werkt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die worden er naar toe gepushed omdat het ondersteunde hardware is, net zoals ze firmware updates kunnen forceren. Er is vast wel iemand die het technische gedeelte erachter kan uitleggen, dat weet ik ook niet.

Wat zou helpen, maar ik ben geen mediaportal dev, is dat de htpc uit standby komt 's nachts bijvoorbeeld en als er geen conflicted recordings zijn en dan op alle tuners een scan doet. Dan in theorie zou je iig alle zenders kunnen blijven kijken. Zo vaak komen er ook geen zenders bij en die erbij komen ben ik liever kwijt dan rijk. Zit niet te wachten op meer zenders maar op meer HD zenders (Duitsers, BBC's, thema zenders anyone?). Wellicht dat er nog wat te scripts valt of een plugin te maken valt voor mediaportal server. Ik zou hem gebruiken, zelfs coden, helaas kan ik niet coden anders had ik hem wel gemaakt voor jou en iedereen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabberax
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-07 22:45
Beste allemaal,

Ik gebruik sinds enkele maanden semi-succesvol live TV op XBMC met als backend TVHeadend en Oscam.
Nu gaat dat redelijk goed echter heeft Oscam toch nog veel te veel kuren naar mijn zin. Zo werkt de smartreader op willekeurige momenten niet meer, een reboot lost dit "meestal" op. Nu wil ik graag vragen of iemand enig idee heeft waarom dit gebeurd en of er wellicht een beter alternatief is op het gebruik van deze Smargo Smartreader v2 plus ? Ik krijg van de vele online bronnen namelijk een sterk vermoeden dat deze smartreader simpelweg niet zo goed is.

Mijn setup nogmaals:

- Openelec 4.0.2 met XBMC 13.2
- Oscam r9730
- Smartgo Smartreader V2

Instellingen Smargo:
[reader]
label = Ziggo
protocol = mouse
device = /dev/ttyUSB0
caid = 0604
rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
force_irdeto = 1
needsemmfirst = 1
detect = cd
mhz = 600
cardmhz = 600
chid = 0604:05E9EE,05E9EE,05E9EE,0000CC,00000B,0000CF,000BC3
group = 1
emmcache = 1,3,2
auprovid = 1F1F1F
Logfiles OScam:
>> OSCam << cardserver started at Tue May 20 09:38:51 2014
2014/05/20 09:38:51 0 s >> OSCam << cardserver started, version 1.20-unstable_svn, build r9730 (x86_64-openelec-linux-gnu)
2014/05/20 09:38:51 0 s creating pidfile /tmp/.oscam/oscam.pid with pid 871
2014/05/20 09:38:51 0 s services reloaded: 0 services freed, 0 services loaded, rejected 0
2014/05/20 09:38:51 0 s userdb reloaded: 1 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled
2014/05/20 09:38:51 0 s signal handling initialized
2014/05/20 09:38:51 0 s monitor: initialized (fd=6, port=988)
2014/05/20 09:38:51 0 s newcamd: initialized (fd=7, port=15050)
2014/05/20 09:38:51 0 s -> CAID: 0604 PROVID: 000000
2014/05/20 09:38:51 0 s Ziggo [mouse] creating thread for device /dev/ttyUSB0
2014/05/20 09:38:51 0 s loadbalancer: can't read from file /tmp/.oscam/stat
2014/05/20 09:38:51 0 s waiting for local card init
2014/05/20 09:38:51 E40008C0 h webif: decompressed 150633 bytes back into 358016 bytes
2014/05/20 09:38:51 E40008C0 h HTTP Server running. ip=0.0.0.0 port=8888
2014/05/20 09:38:52 940EF0 r Ziggo [mouse] Reader initialized (device=/dev/ttyUSB0, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2014/05/20 09:38:52 940EF0 r Ziggo [mouse] card detected
2014/05/20 09:38:56 940EF0 r Ziggo [mouse] Error activating card.
2014/05/20 09:39:05 0 --- Skipped 2 duplicated log lines ---
2014/05/20 09:39:05 940EF0 r Ziggo [mouse] THIS WAS A FAILED START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1
2014/05/20 09:39:05 940EF0 r Ziggo [mouse] card initializing error
2014/05/20 09:39:06 0 s init for all local cards done
2014/05/20 09:39:06 0 s anti cascading log initialized
2014/05/20 09:39:06 9464E0 c client connected to 15050 port
2014/05/20 09:39:06 0 --- Skipped 1 duplicated log lines ---
2014/05/20 09:39:06 9464E0 c anonymous disconnected from 192.168.178.20
2014/05/20 09:39:06 9484A0 c encrypted newcamd:15050-client 192.168.178.20 granted (tvheadend, au=on (1 reader))
2014/05/20 09:39:06 9484A0 c user tvheadend authenticated successfully (Tvheadend)
2014/05/20 09:39:06 9484A0 c AU disabled for user tvheadend
2014/05/20 09:42:55 E40008C0 h Restart requested by WebIF from 192.168.178.13
2014/05/20 09:42:55 E40008C0 h restart oscam requested

>> OSCam << cardserver started at Tue May 20 09:42:58 2014
2014/05/20 09:42:58 0 s >> OSCam << cardserver started, version 1.20-unstable_svn, build r9730 (x86_64-openelec-linux-gnu)
2014/05/20 09:42:58 0 s creating pidfile /tmp/.oscam/oscam.pid with pid 2258
2014/05/20 09:42:58 0 s services reloaded: 0 services freed, 0 services loaded, rejected 0
2014/05/20 09:42:58 0 s userdb reloaded: 1 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled
2014/05/20 09:42:58 0 s signal handling initialized
2014/05/20 09:42:58 0 s monitor: initialized (fd=6, port=988)
2014/05/20 09:42:58 0 s newcamd: initialized (fd=7, port=15050)
2014/05/20 09:42:58 0 s -> CAID: 0604 PROVID: 000000
2014/05/20 09:42:58 0 s Ziggo [mouse] creating thread for device /dev/ttyUSB0
2014/05/20 09:42:58 0 s loadbalancer: can't read from file /tmp/.oscam/stat
2014/05/20 09:42:58 0 s waiting for local card init
2014/05/20 09:42:58 C40008C0 h webif: decompressed 150633 bytes back into 358016 bytes
2014/05/20 09:42:58 C40008C0 h HTTP Server running. ip=0.0.0.0 port=8888
2014/05/20 09:42:58 18EBEF0 r Ziggo [mouse] Reader initialized (device=/dev/ttyUSB0, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2014/05/20 09:42:59 18EBEF0 r Ziggo [mouse] card detected
2014/05/20 09:43:03 18EBEF0 r Ziggo [mouse] Error activating card.
2014/05/20 09:43:11 0 --- Skipped 2 duplicated log lines ---
2014/05/20 09:43:11 18EBEF0 r Ziggo [mouse] THIS WAS A FAILED START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1
2014/05/20 09:43:11 18EBEF0 r Ziggo [mouse] card initializing error
2014/05/20 09:43:12 0 s init for all local cards done
2014/05/20 09:43:12 0 s anti cascading log initialized
2014/05/20 09:43:12 18F14E0 c client connected to 15050 port
2014/05/20 09:43:12 0 --- Skipped 1 duplicated log lines ---
2014/05/20 09:43:12 18F14E0 c anonymous disconnected from 192.168.178.20
2014/05/20 09:43:15 0 --- Skipped 1 duplicated log lines ---
2014/05/20 09:43:15 18F5460 c client connected to 15050 port
2014/05/20 09:43:15 18F5460 c encrypted newcamd:15050-client 192.168.178.20 granted (tvheadend, au=on (1 reader))
2014/05/20 09:43:15 18F5460 c user tvheadend authenticated successfully (Tvheadend)
2014/05/20 09:43:15 18F5460 c AU disabled for user tvheadend
Nogmaals in het kort:

- Het werkt vaak wel! Reboots lossen het probleem meestal op (niet altijd)
- Ik lees veel over de smargo, met name problemen met standby / sleep >> mijn server gaat niet in standby of sleep! Heb vandaag wel even getest met sleep mode--en dan knalt hij er inderdaad ook uit (reboot weer nodig...) erg vervelend maarja...
- De CHID's in mijn reader config zijn ervoor om te zorgen dat hij voor de juiste kanalen decryptie toepast .. dit helpt enorm in de zoektijden bij mij dan (dit is dus goed)
- De fout frequentie is ongeveer een "crash" om de dag. Dus stel het werkt op woensdag avond, dan werkt het op donderdag avond ook nog maar op vrijdag is ie ineens stuk. Ik kan geen informatie vinden over waarom hij dan ineens crashed, ondanks dat ik de parameters "monlevel = 4" (bij oscam.config) en Debug-level = 65535 in (oscam.user) heb staan, hij onthoudt ze blijkbaar nergens anders anders... (als iemand weet hoe ik meer debug info kan krijgen...dan hoor ik dat graag!)

Bij voorbaat dank voor eventuele oplossingen en of tips voor alternatieven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rabberax schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:51:
Bij voorbaat dank voor eventuele oplossingen en of tips voor alternatieven!
Dat is een Smargo firmware bug. Ik heb dat hier ergens al eens besproken. Als je dat even zou willen doorlezen, daar staat ook hoe je meer debug info krijgt.

Komt er in het kort op neer dat die Smargo allerlei bytes aan berichten plakt. Ik heb dat wel eens wat gepatched in OSCam, maar dan krijg je verderop weer problemen. Koop anders een seriele reader op eBay of hier.

Die CHID configuratie is inderdaad de methode voor snelle zaptijden. Bij mijn setup is het namelijk ook zo dat er ECM's binnenkomen die niet horen bij een entitlement tijdens het wisselen van zenders (vraag me niet waarom).

[ Voor 3% gewijzigd door gibraltar op 20-05-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waar haal je die chids vandaan? Hoe kun je die achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:14:
waar haal je die chids vandaan? Hoe kun je die achterhalen?
CHID's zijn je entitlement ID's, en die kun je via bijvoorbeeld de webinterface vinden. Ik heb daar een handleiding voor gemaakt. Als je dan een ECM krijgt voor een entitlement die je niet hebt, dan dropped OSCam direct de Code Word lookup in plaats van hem toch naar de kaart te sturen. Dat is dus waar die snellere zaptijden vandaan komen. Het nadeel van mijn configuratie is dat het eenmalig meer werk is, maar dat vond ik niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gibraltar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:38:
[...]

CHID's zijn je entitlement ID's, en die kun je via bijvoorbeeld de webinterface vinden. Ik heb daar een handleiding voor gemaakt. Als je dan een ECM krijgt voor een entitlement die je niet hebt, dan dropped OSCam direct de Code Word lookup in plaats van hem toch naar de kaart te sturen. Dat is dus waar die snellere zaptijden vandaan komen. Het nadeel van mijn configuratie is dat het eenmalig meer werk is, maar dat vond ik niet zo erg.
Okay, heb ze ingesteld. Inderdaad als je Oscam start zie je ze voorbij komen, ook je provid. Helaas maakt het voor mijn 'not found' issue geen sikkepit uit :)

Is het voor iemand mogelijk om zijn / haar Acamd config files te posten?

Mijn smartcard.conf:

code:
1
2
3
4
5
6
;irdeto [acs]
irdeto: [0605] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
irdeto: [0606] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
irdeto: [0607] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
irdeto: [0608] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
irdeto: [0609] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69

Cardclient.conf:

code:
1
newcamd:192.168.20.30:15050:1/0604/FFFF:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

Zit hier misschien iets fout?

[ Voor 42% gewijzigd door Sa1 op 20-05-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Meh mijn mediacenter (floppydtv mte mediaportal) liep te blaten dat de frequenties aangepast zijn.
Nu zat ik in NID5555 en heb ik mijn channels verwijderd en opnieuw gescand... echter vindt hij niets.

Hoe kom ik achter het correcte NID?
(ziggo, regio leiden).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boudewijn schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:24:
Hoe kom ik achter het correcte NID?
(ziggo, regio leiden).
Die kun je hier vinden. Die ene frequentie bevat alle informatie voor het vinden van de overige mux'en. Deze methode van scannen moet wel ondersteund zijn door Mediaportal, want anders heb je een probleem.

Mocht dat probleem voorkomen dan kun je handmatig de boel achterhalen met iets als DVB Inspector. Je moet dan wel eerst een recording maken van de mux op bovengenoemde frequentie. Vervolgens kun je daarin de andere frequenties vinden.

Let op: websites die je een frequentietabel aanbieden op basis van je NID werken niet meer eigenlijk. Ziggo heeft dit onlangs aangepast zodat een NID niet per se een unieke frequentietabel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-04-2020
Ik ben van plan om MythTV backend te installeren op een ubuntu server. Ik heb deze handleiding gevonden, maar het begint in de 1e sectie (FFdecsawrapper) met een keuze tussen wel en niet v4l drivers gebruiken. Er wordt in dat artikel geen aandacht besteed aan achtergrondinformatie over deze keuze.

Mijn vraag is dus: Wat is de betere keuze, en waarom? Wel, of geen v4l drivers gebruiken?
PS: ik heb een Sundtek MediaTV Pro III USB DVB-C ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
derabbink schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:30:
Mijn vraag is dus: Wat is de betere keuze, en waarom? Wel, of geen v4l drivers gebruiken?
PS: ik heb een Sundtek MediaTV Pro III USB DVB-C ontvanger.
Ik gebruik zelf geen MythTV (en heb dus ook geen loopback via ffdecsa), maar ik begrijp wel hoe het werkt. De sundtek driver gebruikt helemaal geen V4L code, maar bestaat uit een user-space driver die device nodes aanmaakt in /dev/dvb/ die "voldoen" aan de V4L API. De code op de website die jij noemt is eigenlijk sneaky een verzameling van projecten: dvbloopback, SC plugin voor VDR en wat init scripts.

Punt is dat voor het gebruik van die componenten (weet niet welke precies) een patch nodig is voor de kernel, en dat script kan dat alleen voor bepaalde situaties. In jouw geval kun je gewoon het script gebruiken, en gaat als het goed is alles vanzelf. De vraag is alleen of het gaat werken met de closed-source driver van Sundtek.

Weet je zeker dat je deze omslachtige opzet wil gebruiken? Waarom niet gewoon TVHeadend, OSCam en XBMC? Want die MythTV setup bevat heel veel extra componenten en is veel ingewikkelder om op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
gibraltar schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:37:
Weet je zeker dat je deze omslachtige opzet wil gebruiken? Waarom niet gewoon TVHeadend, OSCam en XBMC? Want die MythTV setup bevat heel veel extra componenten en is veel ingewikkelder om op te zetten.
Ik heb vergelijkingen gezocht van MythTV backend en TVHeadend, maar ik kon slechts gedateerde informatie vinden. Hieruit bleek echter dat MythTV vele malen geavanceerder is, en meer features heeft, waaronder automatische opname-planning van uitzendingen die ik wil zien.

Verder wil ik inderdaad gewoon XBMC gebruiken als frontend voor het kijken van opnames en live TV, via mijn thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
derabbink schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:54:
[...]
Ik heb vergelijkingen gezocht van MythTV backend en TVHeadend, maar ik kon slechts gedateerde informatie vinden. Hieruit bleek echter dat MythTV vele malen geavanceerder is, en meer features heeft, waaronder automatische opname-planning van uitzendingen die ik wil zien.

Verder wil ik inderdaad gewoon XBMC gebruiken als frontend voor het kijken van opnames en live TV, via mijn thuisnetwerk.
TVHeadend heeft een hele goede autorecorder die op basis van regex in de EPG opnames kan doen (en nog wat extra filters). Door in de webinterface in de EPG op een uitzending te klikken kan je heel eenvoudig automatisch een autorec maken. Daarnaast is de configuratie van de zenders erg handig met behulp van "Network Discovery". Er is een instellingsprofiel voor de basis muxen van Ziggo aanwezig. Er is ingebouwde support voor ffdecsa (dus geen rare loopback devices en ingewikkelde toestanden), en TVHeadend kan direct verbinding maken met OSCam.

De EPG in de live TV plugin van XBMC is erg overzichtelijk, en er zijn weer een hele lading met verbeteringen in de nieuwste versie (Gotham). Je kan bladeren door je opnames en live tv kijken.

Wat wil je nog meer :*)?

Dus: TVHeadend, OSCam en XBMC zoals in dit plaatje wat ik ooit gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
gibraltar schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:20:
De EPG in de live TV plugin van XBMC is erg overzichtelijk, en er zijn weer een hele lading met verbeteringen in de nieuwste versie (Gotham). Je kan bladeren door je opnames en live tv kijken.
Dan is er inderdaad een boel veranderd. En als ik die opstapeling van tools en scripts (die ik voor MythTV handmatig moet samenstellen) allemaal kan overlaten aan een component (nl. TVHeadend), dan vind ik het alleen maar mooi.
Wat wil je nog meer :*)?
Dat opnames van series & films die ik wil zien aomtatisch worden verplaatst naar een daarvoor bestemde map. In feite het post-processing gedeelte van sickbeard, maar dan voor TV opnames.

[ Voor 1% gewijzigd door derabbink op 27-05-2014 10:46 . Reden: betere verwoording ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
derabbink schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:43:
Dat opnames van series & films die ik wil zien aomtatisch worden verplaatst naar een daarvoor bestemde map. In feite het post-processing gedeelte van sickbeard, maar dan voor TV opnames.
Dit?
Afbeeldingslocatie: http://beralt.nl/wp-content/uploads/2014/05/tvheadend.png
En zo ziet de autorecorder pagina er uit
Afbeeldingslocatie: http://beralt.nl/wp-content/uploads/2014/05/tvheadend_autorec.png

Ik gebruik overigens wel versie 3.9.512, met wat patches voor mijn specifieke setup (maar die patches hebben geen invloed op wat je hier ziet).

[ Voor 26% gewijzigd door gibraltar op 27-05-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Wat derabbink wilt kan volgens mij met het post-processor command in TVHeadend.
Overigens heb ik TVHeadend draaiend op een D-Link NAS uit 2008 (DNS-323) met een verouderde 500mhz ARM CPU, alleen het zappen gaat wat traag dus dat wordt em niet, ook hapert HD af en toe.

Nu TVHeadend installeren op een Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
@CIStem, dat bedoel ik inderdaad :) Dus Tvheadend it is!

Ik heb nu Tvheadend geinstalleerd, en ik wilde alvast een onversleutelde stream openen (nederland 1 SD), maar VLC lijkt niets te doen, en in de status pagina van Tvheadend staat mijn vlc-connectie vast op "state: testing". Iemand enig idee waarom er geen stream gestart wordt?

In mijn syslog staan, als ik een stream probeer te openen, talloze regels van dit soort

TS: Sundtek DVB-C (III)/: 404,000 kHz/Nederland 1: Transport error indicator, 230222 duplicate log lines suppressed

[ Voor 23% gewijzigd door derabbink op 27-05-2014 14:40 . Reden: meer informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
derabbink schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:27:
Ik heb nu Tvheadend geinstalleerd, en ik wilde alvast een onversleutelde stream openen (nederland 1 SD), maar VLC lijkt niets te doen, en in de status pagina van Tvheadend staat mijn vlc-connectie vast op "state: testing". Iemand enig idee waarom er geen stream gestart wordt?
Heb je de mediaserv van Sundtek draaien ("ps -ef | grep mediasrv")? Driver van Sundtek geinstalleerd? Wat is de output van
code:
1
/opt/bin/mediaclient -e

Heb je de configuratie doorgelopen?

Wat er nu gebeurd is dat TVHeadend het device opent, en wacht op input. Er lijkt geen input te zijn. Dat kan komen omdat de driver misschien niet gestart is. Die driver leest namelijk raw USB packetjes uit en stuurt die naar /dev/dvb/adapter0/frontend0. Sowieso heb ik in de installer heel specifiek iets met het aanpassen van het TVHeadend startup script gezien.

Er is overigens ook een TVHeadend topic.

Het kan zijn dat ie in een andere modus staat, dus probeer eens
code:
1
2
/opt/bin/mediaclient -m DVBC
/opt/bin/mediaclient -D DVBC

Die transport errors komen omdat hij geen goed signaal heeft. Als hij al op DVB-C staat, is het de bekabeling. Dat het op een set-top box werkt wil overigens niet garanderen dat het ook op een USB DVB-C stick werkt: de tuner en calibratie is anders.

[ Voor 15% gewijzigd door gibraltar op 27-05-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
Ik zal mijn tvheadend vragen daar gaan stellen.

De output van de commando's die jij noemt lijken aan te geven dat alles OK is, maar daarover later meer in het andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 11:58
Ik kan erover heen gelezen hebben, maar heb het antwoord op mijn vraag nog niet kunnen "googlen/vinden". Daarom stel ik hem toch maar even in dit topic.
Ik heb momenteel een floppydtv kaart in mijn computer. Geïnstalleerd met de MCE drivers en werkende gekregen in windows media center.

Ik krijg echter van de reguliere zenders (ned1-3, rtl etc) alleen de hd versie binnen. Niet de normale versie. Het lukt me niet om dit veranderd te krijgen. Ik vind ze gewoon niet.
Ik woon in harderwijk, tv via cai harderwijk. Wanneer ik de normale stappen van Windows media center volg qua tv zenders installeren, dan vindt hij 162 zenders, maar dus van die reguliere alleen de hd versie. En die werkt wel, maar helaas wat schokkerig. Wil liever gewoon de normale hebben. Daarnaast moest ik voor de hd versie van rtl e.d. ook een smartcard gebruiken, terwijl ik dat liever niet doe in mijn computer.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Goofyduck384 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:37:
Ik kan erover heen gelezen hebben, maar heb het antwoord op mijn vraag nog niet kunnen "googlen/vinden". Daarom stel ik hem toch maar even in dit topic.
Ik heb momenteel een floppydtv kaart in mijn computer. Geïnstalleerd met de MCE drivers en werkende gekregen in windows media center.

Ik krijg echter van de reguliere zenders (ned1-3, rtl etc) alleen de hd versie binnen. Niet de normale versie. Het lukt me niet om dit veranderd te krijgen. Ik vind ze gewoon niet.
Ik woon in harderwijk, tv via cai harderwijk. Wanneer ik de normale stappen van Windows media center volg qua tv zenders installeren, dan vindt hij 162 zenders, maar dus van die reguliere alleen de hd versie. En die werkt wel, maar helaas wat schokkerig. Wil liever gewoon de normale hebben. Daarnaast moest ik voor de hd versie van rtl e.d. ook een smartcard gebruiken, terwijl ik dat liever niet doe in mijn computer.

Iemand een oplossing?
Ik denk dat je nog een van de weinige bent die Windows Media Center gebruikt... volgens mij gebruiken de meeste MediaPortal of XBMC als frontend en TVserver (van MediaPortal), ArgusTV of TV Headend als backend.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 11:58
Nou dat had ik eerder moeten doen :) Heb nu de BDA drivers geïnstalleerd en draai mediaportal. En nu lukt het me zonder problemen om alle zenders te kijken.
Thnx voor de aanwijzing!

[ Voor 3% gewijzigd door Goofyduck384 op 31-05-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gedoe zeg...

Ook ik heb laatst mijn kanaal scan opnieuw moeten uitvoeren nadat Ziggo de 20e hun indeling hebben aangepast. Ik zit in regio Utrecht.
Met de laatste versie van e.g. MediaPortal (1.7) en de NL + Ziggo (NID:5555) preset vind je dus duidelijk niet alles (eg de NL-HD zenders RTL 4 + 5 HD's en nog een paar). Dit omdat hij vooral (denk ik) scanned met QAM64.

Dus ook ik zal even doorgeven wat mijn acties waren.
  • Heb alvast een browser openstaan richting: http://www.dtvmonitor.com/nl/ziggo-west

Hier kan je alles exact terugvinden
  • Doe een reguliere kanaal scan, waarbij je de scan-profiel van Ziggo (NID:5555) gebruikt.
  • Kijk daarna even naar de gevonden zenders en bepaal welke je mist
  • Zoek de missende op in de lijst van bovenstaande link
  • Ga terug naar de scan, en doe een advanced scan met exact die MHz + QAM waarde zoals aangegeven (kies de middelste radio-button van de 3 keuzes). Het verschil zit hem in de QAM256 ipv QAM64 (denk ik)

Dit levert vervolgens de missende streams/zenders op.
  • Bovenstaande een aantal keren uitvoeren op de andere missende zenders.

Ik moest er geloof ik 4 extra kanalen scannen...
  • Ga nu verder met het andere reguliere werk (sorteren, ed)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
In regio 5555 (Haaglanden) zijn Fox Sports 3 en Sport1 Voetbal HD verhuist naar 396, na de onderhoudswerkzaamheden doen wel alle kanalen het, krijg nog wel af en toe foutmeldingen in TVHeadend maar zie geen artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IRyssbC.png

Dat zie ik dus in de regio Haaglanden vrij regelmatig... en dropped packets tot en met.
Dit is over de afgelopen jaar steeds erger geworden en met elk onderhoud wordt het erger... vandaar dat ik ook zo tegen het terugbrengen van de bitrate ben. Het is nu op een punt dat het soms enkele seconden aan houdt deze artifacts ipv even een fractie van een seconde ofzo. Was het eerst dat ik het voornamelijk rond hardsubs en grote effen vlakken zag heb ik nu zelfs distorted beeld. Zoals je aan de screenshot kan zien dit begint voor mij totaal onacceptabel te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
@Donderstraaltje, stomme vraag misschien maar heb je wel een versterker? En heb je ook zoveel artifacts met een originele decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Hirschmann versterker en dat maakt geen verschil, al bij binnenkomst zijn er pakketjes verloren. Ziggo heeft het hier al eerder in de flat doorgemeten en geven de pandeigenaar de schuld omdat het signaal tot de deur uitstekend zou zijn. Uiteraard verwijst de eigenaar terug naar Ziggo. Uiteindelijk heeft inmiddels de halve flat Ziggo opgezegd en digitenne/Netflix afgesloten. De enige zekerheid welke ik heb lijkt tot nu toe te zijn dat na elk geplanned onderhoud het signaal achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabberax
Hoi allemaal,

De bestelde http://www.tbsdtv.com/pro...-phoenix-card-reader.html is binnen. Echter krijg ik deze niet aan de praat en ik kan tevens nergens vinden wat ik anders zou moeten doen in oscam voor dit apparaatje dan de smargo die ik eerst had.

Mijn configuratie poging strand bij de volgende melding:
2014/06/03 16:26:32 940051F0 r Reader [mouse] ATR: CE BC 7C 40 8F C0 63 39 4C 30 73 82 0F B2 7E 73 C0 4E 60 0E 7B 4C 00
2014/06/03 16:26:32 940051F0 r Reader [mouse] ERROR: Could not read reader->convention

Settings van de reader zijn:
[reader]
label = Reader
protocol = mouse
device = /dev/ttyUSB0
caid = 0604
rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
force_irdeto = 1
detect = cd
chid = 0604:05E9EE,05E9EE,05E9EE,0000CC,00000B,0000CF,000BC3
group = 1
emmcache = 1,3,2
auprovid = 1F1F1F

Op de phoenix zitten ook nog een aantal "hard" button sliders. Zoals voor Phoenix of smartmouse mode en 3.57 mhz, 6, 8 10 of 12mhz. Ik heb geen idee waarop deze moeten worden afgestemd.

Weet iemand waar ik meer informatie kan vinden over OSCAM icm deze cardreader & ziggo/irdeto?

Groetjes,

Rabberax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:28

HaTe

haat niet

Zo uit mijn hoofd moet hij op 6Mhz staan en op Phoenix. edit: over Phoenix begin ik te twijvelen want in de config staat "mouse"

Met deze config moet dat werken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[reader]
label = Ziggo
device = /dev/ttyUSB0
detect = none
mhz = 600
cardmhz = 600
protocol = mouse
emmcache = 1,3,2
group = 1
caid = 0604:0000
fallback = 0

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 06-06-2014 19:27 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabberax
Hoi HaTe, Het werkt nu! Enorm bedankt ;)

Het was inderdaad vooral de combinatie van MHZ in oscam (600) en de switch op het apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Rabberax schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 21:45:
Hoi HaTe, Het werkt nu! Enorm bedankt ;)

Het was inderdaad vooral de combinatie van MHZ in oscam (600) en de switch op het apparaatje.
Ik neem aan dat je deze hebt gekocht? http://www.tbsdtv.com/pro...-phoenix-card-reader.html

Welke driver hebt je gebruikt? Gewoon de Windows FTDI driver of een speciale?
Ik ben zelf namelijk aan het kijken voor een vervangen van de Smargo V1 aangezien ik vermoed dat ik wat kleine ongemakjes heb die door dat ding worden veroorzaakt.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inVision schreef op zondag 08 juni 2014 @ 00:50:
[...]

Ik neem aan dat je deze hebt gekocht? http://www.tbsdtv.com/pro...-phoenix-card-reader.html

Welke driver hebt je gebruikt? Gewoon de Windows FTDI driver of een speciale?
Ik ben zelf namelijk aan het kijken voor een vervangen van de Smargo V1 aangezien ik vermoed dat ik wat kleine ongemakjes heb die door dat ding worden veroorzaakt.
Daar zijn geen andere drivers voor dan die van FTDI bij mijn weten. Bij een Smargo heb je nog een alternatief omdat die ook raw USB pakketjes kan sturen, en dan geen seriele poort simulatie doet. Bij die Phoenix card readers heb je dat gedoe dus niet. Er zit ook geen microcontroller op, en voor de rest geen logica tussen je PC en de smartcard. Hoe simpeler hoe stabieler is dan mijn motto, vooral met al die Smargo V2 problemen (sync issues, fakes, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

gibraltar schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:30:
[...]

Daar zijn geen andere drivers voor dan die van FTDI bij mijn weten. Bij een Smargo heb je nog een alternatief omdat die ook raw USB pakketjes kan sturen, en dan geen seriele poort simulatie doet. Bij die Phoenix card readers heb je dat gedoe dus niet. Er zit ook geen microcontroller op, en voor de rest geen logica tussen je PC en de smartcard. Hoe simpeler hoe stabieler is dan mijn motto, vooral met al die Smargo V2 problemen (sync issues, fakes, etc.).
Ik bedoel dus gewoon de FTDI drivers van Microsoft die ook elke keer via Windows Update op mijn Smagro gedrukt worden als ik niet oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabberax
Ik gebruike Openelec dus... standaard Linux drivers? Hij werkte direct zonder extra stappen (op het instellen van oscam na uiteraard).

Met Smargo niets anders dan problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 18:46

iChaos

It's Lupus.

Ik ben aan het kijken naar die USB DVB-C-kaarten, maar wat zijn die dingen duur.. Die Anysee E30 TC Plus zag er wel interessant uit maar die kan ik nergens tweedehands vinden, en die Sundtek DVB-C leek me ook wel goed maar die vind ik weer net iets te duur. Heeft iemand een wat betaalbaarder alternatief dat ook werkt in Linux? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens naar een FloppyDTV, super support en omdat het een flink oude met firewire is worde ndie massaal gedumpt.
De anysees ben ik absoluut geen fan van, maar er zijn zat opties.
Zeker als het je eerste is en je er geen flinke tijd in wilt stoppen zou ik geen softcam oplossing pakken.
Een leuke welke ook wel eens voorbij komt is de Terratec H7, heb ik zelf ook gehad.
En als je echt een goedkope en multi tuner wilt zoek op Digital Devices Duoflex... is wat meer toekomst proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
Ik heb inmiddels een werkende Tvheadend installatie, maar ik kan enkel ned1 kijken, omdat ik mijn smart card nog niet aan de praat heb gekregen. Hiervoor heb ik oscam geinstalleerd, maar ik krijg daar steeds de melding "Ziggo [mouse] Error activating card". Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb dit tutorial gevolgd om oscam te configureren, maar het lukt nog niet helemaal. Ik heb CAID 0602 en 0604 geprobeerd (ik woon in de ziggo/casema regio), maar beide hebben hetzelfde effect.

Mijn cardreader is er eentje met verschillende instellingen die je via schakelaars kiest (zie hier), en ik heb hem op advies van Rabberax als volgt ingesteld: 3.3V, Phoenix, 6MHz.

Hier is de volledige output van de oscam log, op het moment dat het misgaat
code:
1
2
3
4
5
6
7
1208510 r Ziggo [mouse] Reader initialized (device=/dev/ttyUSB0, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
1208510 r Ziggo [mouse] card detected
1208510 r Ziggo [mouse] Error activating card.
      0   --- Skipped 2 duplicated log lines ---
1208510 r Ziggo [mouse] THIS WAS A FAILED START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1
1208510 r Ziggo [mouse] card initializing error
      0 s init for all local cards done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
derabbink schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:55:
Ik heb inmiddels een werkende Tvheadend installatie, maar ik kan enkel ned1 kijken, omdat ik mijn smart card nog niet aan de praat heb gekregen. Hiervoor heb ik oscam geinstalleerd, maar ik krijg daar steeds de melding "Ziggo [mouse] Error activating card". Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb dit tutorial gevolgd om oscam te configureren, maar het lukt nog niet helemaal. Ik heb CAID 0602 en 0604 geprobeerd (ik woon in de ziggo/casema regio), maar beide hebben hetzelfde effect.

Mijn cardreader is er eentje met verschillende instellingen die je via schakelaars kiest (zie hier), en ik heb hem op advies van Rabberax als volgt ingesteld: 3.3V, Phoenix, 6MHz.

Hier is de volledige output van de oscam log, op het moment dat het misgaat
code:
1
2
3
4
5
6
7
1208510 r Ziggo [mouse] Reader initialized (device=/dev/ttyUSB0, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
1208510 r Ziggo [mouse] card detected
1208510 r Ziggo [mouse] Error activating card.
      0   --- Skipped 2 duplicated log lines ---
1208510 r Ziggo [mouse] THIS WAS A FAILED START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1
1208510 r Ziggo [mouse] card initializing error
      0 s init for all local cards done
Werkt je kaart in een originele Ziggo decoder? En post je oscam bestandjes eens.
Donderstraaltje schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:38:
Kijk eens naar een FloppyDTV, super support en omdat het een flink oude met firewire is worde ndie massaal gedumpt.
De anysees ben ik absoluut geen fan van, maar er zijn zat opties.
Zeker als het je eerste is en je er geen flinke tijd in wilt stoppen zou ik geen softcam oplossing pakken.
Een leuke welke ook wel eens voorbij komt is de Terratec H7, heb ik zelf ook gehad.
En als je echt een goedkope en multi tuner wilt zoek op Digital Devices Duoflex... is wat meer toekomst proof
Mijn FireDTV/FloppyDTV werkt dus NIET icm. TVHeadend en Linux. De maker van TVHeadend heeft aangegeven dat er een hardware limitatie oid. is en deze zal niet worden opgelost.
iChaos schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:37:
Ik ben aan het kijken naar die USB DVB-C-kaarten, maar wat zijn die dingen duur.. Die Anysee E30 TC Plus zag er wel interessant uit maar die kan ik nergens tweedehands vinden, en die Sundtek DVB-C leek me ook wel goed maar die vind ik weer net iets te duur. Heeft iemand een wat betaalbaarder alternatief dat ook werkt in Linux? :)
Ik zou op dit moment dan toch voor een Sundtek gaan, alle DVB-C tuners zijn overpriced maar dat is al eerder langsgekomen.

[ Voor 31% gewijzigd door layzzzz op 15-06-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
layzzzz schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:14:
[...]

Mijn FireDTV/FloppyDTV werkt dus NIET icm. TVHeadend en Linux. De maker van TVHeadend heeft aangegeven dat er een hardware limitatie oid. is en deze zal niet worden opgelost.
Erg jammer, weet vrij zeker dat ik hem op linux tig jaren terug aan de gang had en stabiel ook. Mocht je willen uitwijken naar Mediaportal (wel windows) of argus etc dan kun je alsnog het gebruiken in xbmc en mediaportal wat beide zeer goede software is.

De FloppyDTV zie ik regelmatig incl. cam voorbijkomen op marktplaats voor 60 euro (heb er afgelopen tijd een aantal gekocht voor kennissen) en een eventuele licentie winxp/7 is ook niet duur... zou serieus overwegen de windows kant op te gaan indien je geen andere reden behalve htpc-software voor linux hebt...

En anders er zijn via ebay ook goedkope 20 euro kostende dvb-c dongles te krijgen... heb ik ooit eens werkend gekregen incl. smargo reader jaren terug toen die guide hier net uit was en zou me verbazen als die niet allemaal met tvheadend zouden werken. Ik had toen voor 35 euro een werkende setup maar werd goed misselijk van de smargo reader (toen was er in dit topic nog niet zoveel bekend over alternatieve cardreaders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Donderstraaltje schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:07:
[...]

Erg jammer, weet vrij zeker dat ik hem op linux tig jaren terug aan de gang had en stabiel ook. Mocht je willen uitwijken naar Mediaportal (wel windows) of argus etc dan kun je alsnog het gebruiken in xbmc en mediaportal wat beide zeer goede software is.

De FloppyDTV zie ik regelmatig incl. cam voorbijkomen op marktplaats voor 60 euro (heb er afgelopen tijd een aantal gekocht voor kennissen) en een eventuele licentie winxp/7 is ook niet duur... zou serieus overwegen de windows kant op te gaan indien je geen andere reden behalve htpc-software voor linux hebt...

En anders er zijn via ebay ook goedkope 20 euro kostende dvb-c dongles te krijgen... heb ik ooit eens werkend gekregen incl. smargo reader jaren terug toen die guide hier net uit was en zou me verbazen als die niet allemaal met tvheadend zouden werken. Ik had toen voor 35 euro een werkende setup maar werd goed misselijk van de smargo reader (toen was er in dit topic nog niet zoveel bekend over alternatieve cardreaders).
Deels werkt de FloppyDTV wel, alleen bij QAM-256 en HD-signalen krijgt het kaartje het moeilijk. SD signalen kwamen probleemloos binnen. In Windows met ArgusTV werkt het perfect, alleen zijn de zaptijden van ArgusTV zo langzaam (als je van TVHeadend komt). Het is eigenlijk wachten tot deze werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door layzzzz op 15-06-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iChaos schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:37:
Heeft iemand een wat betaalbaarder alternatief dat ook werkt in Linux? :)
Op dit moment alleen de Sundtek als je een USB stick zoekt. Rest heeft of last van slechte hardware, of er zijn nog geen goede drivers voor. Een andere optie zou nog een HDHomerun zijn (wel de 4 tuner versie, de 2 tuner is blijkbaar end-of-life).
derabbink schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:55:
Heb je de kaart wel goed in de reader gedaan (probeer hem eens om te draaien). En anders moet je het debug level in OSCam via de webinterface of commandline ophogen. Die regel die nu in je debug log staat kan door veel dingen veroorzaakt worden.
Donderstraaltje schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:07:
[...]
layzzzz schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:13:
[...]
Het is eigenlijk wachten tot deze werkt.
Zou er niet te lang op wachten. Er stonden een paar comments onder die post van Antti, en die gaf aan dat ook die stick QAM-256 in hardware lastig voor elkaar krijgt. Dus het probleem wat veel meer mensen hebben. Daarnaast zijn de drivers voor Windows een chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
layzzzz schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:14:
Werkt je kaart in een originele Ziggo decoder? En post je oscam bestandjes eens.
Ja, hij werkt. Ik heb de kaart van een vriend geleend die ook in Utrecht woont, en hij gebruikt hem met een CAM die hij rechtstreeks in zijn TV steekt.

Dit zijn mijn oscam bestandjes:
oscam.ac, oscam.conf, oscam.guess, oscam.ird, oscam.server, oscam.service, oscam.srvid, oscam.user

Ik gebruik trouwens oscam-1.20-unstable_svn-r0, omdat dat de enige versie was die ik met ubuntu 14.04 via een repository kon installeren (volgens deze tutorial). Is wellicht deze versie niet in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
derabbink schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:10:
[...]

Ja, hij werkt. Ik heb de kaart van een vriend geleend die ook in Utrecht woont, en hij gebruikt hem met een CAM die hij rechtstreeks in zijn TV steekt.

Dit zijn mijn oscam bestandjes:
oscam.ac, oscam.conf, oscam.guess, oscam.ird, oscam.server, oscam.service, oscam.srvid, oscam.user

Ik gebruik trouwens oscam-1.20-unstable_svn-r0, omdat dat de enige versie was die ik met ubuntu 14.04 via een repository kon installeren (volgens deze tutorial). Is wellicht deze versie niet in orde?
Je mist in je oscam.server

detect = cd

Ik weet niet of dat wat uitmaakt, maar bij mij werkt het zo iig wel. Caid 0602 gebruik je alleen in combinatie met een blauwe ziggo kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
layzzzz schreef op maandag 16 juni 2014 @ 00:53:
[...]

detect = cd

Ik weet niet of dat wat uitmaakt, maar bij mij werkt het zo iig wel. Caid 0602 gebruik je alleen in combinatie met een blauwe ziggo kaart.
Of een oude casema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabberax
@Derabbink

Misschien zit de kaart er verkeerd in?

En maak de kaart eens schoon... kan soms ook problemen geven... en test hem nogmaals in de TV decoder om te verifiëren dat alles nog werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
layzzzz schreef op maandag 16 juni 2014 @ 00:53:

detect = cd
Heb het toegevoegd, maar ik krijge nog altijd dezelfde fouten.
Ook het terugzetten naar CAID 0604 levert me niets op.

Ik begin te twijfelen aan de kwaliteit van mijn cardreader; Misschien moet ik een andere kopen. Welke kunnen jullie aanraden voor gebruik met linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
derabbink schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:35:
[...]

Heb het toegevoegd, maar ik krijge nog altijd dezelfde fouten.

[...]

Ook het terugzetten naar CAID 0604 levert me niets op.

Ik begin te twijfelen aan de kwaliteit van mijn cardreader; Misschien moet ik een andere kopen. Welke kunnen jullie aanraden voor gebruik met linux?
Ik heb dezelfde, en krijg mijn kaart wel werkend, wat voor een Ziggo-kaart heb je precies? Want bij mij heb ik ident niet op 0602:000000 staan maar een specifiek getal. Ik heb je mijn .server bestand verstuurd.

Hoeveel entitlements moet je binnen krijgen met het standaard-pakket? Ik krijg er namelijk maar twee en voorheen vier. Wellicht moet ik mijn kaart opnieuw activeren.
Vier dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossanova
  • Laatst online: 11-09 23:07
Hallo TV-enthousiastelingen.

Jarenlang heb ik bij tijd en wijlen genoten van mijn DVB-C setup op een Asus S1 waarbij ik de wifi/bt-kaart had vervangen door een Crystal HD kaartje en mijn Technotrend TT-Connect CT-3650 CI (TT). Helaas heb ik daar enige tijd geen gebruik meer van gemaakt ondanks dat het wel aangesloten bleef. Ik kijk niet heel erg veel TV thuis.

Helaas bleek de TT twee weken terug versleten en zelfs ongecodeerd Nederland 1 was niet meer te bekijken. Ik heb daarop een Technisat Cablestar Combo HD CI (CS) geinstalleerd maar wat blijkt: ondanks dat in eerste instantie het wel lukt om alle kanalen te ontvangen, is dit na een tijdje voorbij. Ik vermoed dat Ziggo in ieder geval in Den Haag waar ik woon, mijn oplossing blokkeert

Ik heb 2 uitdagingen:

Ik gebruik een Alphacrypt Classic Cam voor de decryptie. Ik heb een hele oude CI-smartcard dus geen CI+. Weet een van jullie of ik een CI+-kaart nodig heb ondanks de Alphacrypt?

Ik heb op de S1 inmiddels geexperimenteerd met OpenElec 4.0.5. De TT werd al geruime tijd ondersteund incl. de CI en onlangs is ook de ondersteuning voor de Cablestar toegevoegd maar dan zonder de CI. Aangezien de CI-module op de TT waarschijnlijk nog wel werkt was het mijn idee om de Cablestar te gebruiken voor de ontvangst en de TT voor de CI-decryptie (in feite als vervanging voor een aparte Smargo-reader). Kan dit gaan werken volgens jullie en heeft iemand misschien wat info over hoe het Cablestar signaal te koppelen aan de TT-decryptie?

Ik snap dat ik dan waarschijnlijk de enige ter wereld ben die zo'n configuratie gebruikt dus makkelijk herkenbaar voor Ziggo (die hier toch wel meelezen) maar dat is dan maar zo. Ik heb geen illegale bedoelingen maar wil gewoon hun dienst afnemen.

Het zal wel niet eenvoudig zijn, maar is het mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabberax
@Bossanova:

Volgens mij is het gewoon toegestaan om op deze manier TV te kijken; het slechtte ontvangst heeft niks te maken met Ziggo's eventuele beleid hieromheen. Wat echter niet mag is Card Sharing (zie ook disclaimer).

Ik vermoed verder dat jouw problemen komen door het gebruik van een oude CI kaart. Belangrijk is dat je eerst kijkt of de kaart werkt in de officiele ziggo apparatuur (danwel CI+ module of de mediabox/tuner etc). In jouw geval is dit dus al lastig. Dit is niet alleen nodig om te verifieren dat het werkt maar de kaart (de ci+ kaarten iig) hebben zo nu en dan een officieel kanaal nodig zodat hij kan worden geactiveerd.

Ofwel: probeer je CI kaart eens in een officiele decoder en overweeg wellicht om toch een CI+ aan te schaffen samen met een smartreader (wel de http://www.tbsdtv.com/pro...-phoenix-card-reader.html) want de smargo heeft andere kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossanova
  • Laatst online: 11-09 23:07
@Rabberax

Dank voor je reactie. Ik was nog vergeten te vermelden dat in de situatie waarbij de kanalen in eerste instantie wel werkten maar later niet meer, ik de installatie van de Cablestar had uitgevoerd op W7 32-bits omdat hiervoor alle drivers en software door de leverancier zelf worden aangeboden. Het lijkt dus op een CI+-issue.

Ik vraag me nu af of iemand de Alphacrypt Classic nog wel gebruikt voor de decryptie aangezien jij me een CI+-CAM aanraadt. Dus: Is er nog iemand die die Alphacrypt Classic gebruikt en zo ja is dat dan in combinatie met een CI+-smartcard of met een CI-smartcard? Of is er wellicht iemand die een CI+-CAM gebruikt en kan dat dan met een CI-smartcard of moet ik ziggo bellen voor een CI+-smartcard?
Ik wil graag weten of ik de CAM of de smartcard of beide moet vervangen.

Ik zal mijn smartcard eens proberen in de decoder van mijn vader enlaat de uitkomsten hier nog wel weten. Aangezien he wel enige tijd duurt voordat er een nieuwe sleutel wordt gebruikt is het lastig in te schatten na hoeveel tijd mijn vader geen signaal meer zou kunnen hebben op zijn Cisco-decoder. En dat wil ik hem niet te lang aandoen want hij is 85, heeft geen verstand van techniek en is de liefste man ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bossanova schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:03:
Ik vraag me nu af of iemand de Alphacrypt Classic nog wel gebruikt voor de decryptie aangezien jij me een CI+-CAM aanraadt.
Nee, hij raadt je aan om de kaart even in een decoder of tv met CI+ module te steken om te kijken of de kaart nog geactiveerd is, niet om een CI+ module in je pc te gebruiken want dat gaat gewoon nooit werken. In een PC is de Alphacrypt Classic de enige hardware CAM die werkt.
Dus: Is er nog iemand die die Alphacrypt Classic gebruikt en zo ja is dat dan in combinatie met een CI+-smartcard of met een CI-smartcard?
Een smartcard is een smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
ik zou deze vraag eerder op de anysee topic zetten maar daar is niet veel reactie dus ik plaats het hier. Ik ben de laatste tijd aan het stoeien met het opnieuw opzetten van mijn HTPC. Ik gebruik 2x anysee TC30's, windows 7x64, WMC icm ziggo. Na de herinstallatie van mijn HTPC krijg ik m'n 2 tuners niet meer aan de praat. Voorheen deed dit het wel gewoon. Nu twijfel ik aan de drivers, en welke nu de juiste zijn. Wie kan mij hier meer over vertellen?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:39

fv

-------------------> hiero

Hallo allemaal,

De volgende situatie:

- Windows 8.1 Pro Mediacenter met 2x Hauppauge HVR-2200 TV kaart icm. UPC analoog (dus max. 4 kanalen TV tegelijkertijd opnemen).
Mediacenter werkt al jaren prima (eerst 2005, Win7 en nu Win8) maar natuurlijk wel "analoge" SD kwaliteit :/.

De vraag/uitdaging:

Aangezien UPC nu sinds een tijdje zijn digitale kanalen (DVB-C) ongecodeerd uitzend in digitale SD kwaliteit zou het mogelijk moeten zijn om dit te gaan gebruiken met Windows Mediacenter.

Zo ja, met welke TV capture hardware zou dit te realiseren zijn?

Normaal bij andere TV aanbieders (en bij UPC digital voor HD kwaliteit) gaat dit via een smartcard ivm. de codering. In mijn situatie is er dus geen van beide; ik heb nog steeds een analoog UPC abonnement waarbij de SD kanalen vrij zijn.

De ongecodeerde DVB-C signalen kunnen mijn TV prima weergeven als ik het via de interne TV tuner doe.

Hoe krijg ik Mediacenter zo ver dat deze dit ook kan doen?

[ Voor 2% gewijzigd door fv op 30-06-2014 23:12 . Reden: typo + aanvulling ]

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Windows MediaCenter ondersteunt standaard geen DVB-C, wel DVB-S en DVB-T. Er zijn een aantal kaarten (bv Anysee, FloppyDTV) die hier omheen werken door aan MediaCenter een virtuele DVB-T/S kaart met ongecodeerde zenders voor te spiegelen via aangepaste drivers/software.. Dit is ook voor elkaar te krijgen met een normale 'simpele' DVB-C kaart en DVBLink software. Een andere optie is om bv MediaPortal te gaan gebruiken ipv MediaCenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:39

fv

-------------------> hiero

Het zou dus mogelijk moeten zijn met bv een Hauppauge HVR-930C-HD (USB) en de DVBLink TVSource 5.0.0 software als ik het goed begrijp. Meerder HVR's zouden dan dus ook moeten werken in een systeem.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm, ook van de week weer eens de DVB-C usb tuner er bij gepakt

alleen hoe kom ik nou aan de juiste frequentie lijst? met een "blind search" komt er niks uit.
echter als ik handmatig een correcte frequentie opgeef en deze scan werkt ze wel gewoon :?

nou kan ik thuis gewoon de lijst uit mn Enigma2 linux ontvanger trekken en deze frequenties afscannen.. dan werkt het ook allemaal feilloos..

maar kom ik bij mn schoonouders, of elders waar ze een ander headend/frequentieplan gebruiken.. gaat dat natuurlijk niet meer op.

iemand het truukje om snel en gemakkelijk het frequentieplan etc te scoren via de de basis frequentie ? :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 27-09 12:11

Mikayu

.srt

In mijn geval staat dat allemaal op de website van de provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iacobus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 17:26
Voor diegene die geinteresseerd zijn in de HDHomeRun producten, ik krijg zojuist een mail binnen dat de HDHR3-EU (dual tuner) op voorraad is. Ik wacht hier persoonlijk al een half jaar op aangezien ik de quad tuner te duur vind (175 excl. btw tegenover 105 excl. btw).
Dear sir/madam,

The lead time of the HDHomeRun DUAL (HDHR3-EU) changed to “In stock”.

In case you are still interested, you may order the product on hdhomerun.net or use the following link: http://hdhomerun.net/order.aspx.

Please note that this is a limited stock. If you have further questions, remarks or want more information, feel free to ask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadeel is dat hij alleen unencrypted doet, dus moet je maar weer zien of zo'n smargo oplossing wat is indien je Ziggo hebt. Door mijn ervaring daar eerder mee ervan af gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:28:
Nadeel is dat hij alleen unencrypted doet, dus moet je maar weer zien of zo'n smargo oplossing wat is indien je Ziggo hebt. Door mijn ervaring daar eerder mee ervan af gezien.
Dit is inderdaad ook de reden dat ik er nog niet mee begonnen ben. Heb wel een smargo, maar krijg hem gewoon niet aan de gang, met alle hulp op het wereld wijde web, lukt het gewoon niet
Alles gedaan wat iedereen gevraagd heeft, maar het blijft niet werken. Of iemand moet een zekerheid hebben dat hij een smartcard lezer hebt die werkt... maar tis atijd een slag om de arm.
Pagina: 1 ... 33 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.