Het is niet mogelijk om die te gebruiken. De patch waar je naar verwijst zou dit wel kunnen implementeren, maar Antti geeft hier ook toe dat het in ieder geval niet met OSCam werkt. Toen ik naar USB devices zocht had ik dit ook allemaal bekeken, en die smartcard interface werkend krijgen is gewoon bijzonder ingewikkeld.fjux schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:25:
[...]
Dus mijn vraag, is het in de tussentijd al mogelijk om de card reader onder inux te gebruiken?
[...]
gewoon maar beter om een losse kaartlezer er bij te kopen (tegen mijn principe omdat dit ding al een kaartlezer heeft!)
Anysee gebruikte twee verschillende interface chips voor de smartcard, en tussen die chip en de USB bus zit een Cypress FX2LP, met daarop weer firmware. De communicatie naar de smartcard gaat via die firmware, en die is closed-source. Het schrijven van een werkende driver is dus lastig. Dit gaat overigens op voor alle DVB devices (ook voor PCI varianten), en dat maakt het schrijven van drivers bijzonder ingewikkeld. Daarnaast is de markt klein en de producenten zijn erg gesloten.
Ik zou een serial reader kopen als je het onder Linux werkend wil krijgen. En dan liefst geen Smargo, want dan zit je weer met closed firmware zonder support.
Closed-source drivers kunnen overigens ook wel goed zijn hoor, kijk bijvoorbeeld naar Sundtek. Het is dan wel userspace drivers, maar de support schijnt goed te zijn. DVB hardware is gewoon lastig "open" te krijgen. Ik wou dat er een DVB USB device onder Linux was met ondersteuning van de fabrikant. Als Digital Devices ooit een USB versie van hun hardware maakt (waarbij die interface chip in een FPGA zit) dan ben ik koop ik die! De tuners die zij gebruiken zijn super en ze dragen bij aan de drivers in Linux.