Ik ga hem persoonlijk alleen gebruiken met de unencrypted kanalen van UPC. Ik heb zelf geen decoder van UPC sinds ik Horizon decoder de deur uit heb gedaan, maar ik mis toch de mogelijkheid van het opnemen en pauzeren, daar wil ik dus mijn HTPC voor in gaan zettenSa1 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:58:
[...]
Dit is inderdaad ook de reden dat ik er nog niet mee begonnen ben. Heb wel een smargo, maar krijg hem gewoon niet aan de gang, met alle hulp op het wereld wijde web, lukt het gewoon niet
Alles gedaan wat iedereen gevraagd heeft, maar het blijft niet werken. Of iemand moet een zekerheid hebben dat hij een smartcard lezer hebt die werkt... maar tis atijd een slag om de arm.
Dat die Smargo's gewoon problemen hebben bleek al eerder hier op GoT. Soms is het iets met uit standby komen, soms is het spontane desync van de communicatie.Sa1 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:58:
[...]
Of iemand moet een zekerheid hebben dat hij een smartcard lezer hebt die werkt... maar tis atijd een slag om de arm.
Ik heb deze gekocht. Daar zit bijzonder weinig elektronica in, alleen dat wat nodig is om op elektrisch gezien het protocol voor elkaar te krijgen. Je kan hem ook op eBay kopen, daar is hij meestal nog wat goedkoper te krijgen. Het zou theoretisch zelfs een optie zijn om commerciele kaartlezers te gebruiken (bijvoorbeeld deze). De meeste commerciele readers werken echter niet in combinatie met een Irdeto kaartje omdat deze een behoorlijk hoge clock frequentie eist. De genoemde seriele reader werkt 100% zeker weten (als je de kaart er goed in steekt, hem op 6 MHz zet).
Wat betreft de softcam opzet is het inderdaad best wel uitzoeken. Het kan best wat tijd kosten om alle begrippen en details uit te zoeken voordat je weet hoe de configuratie van OSCam er uit zou moeten zien. Maar onmogelijk is het zeker niet, en als het eenmaal werkt dan is het ook enorm stabiel en snel. Mijn opzet staat hier, en is volgens mij het "minimum working example" van een configuratie; dus zonder overbodige rotzooi erin.
[ Voor 3% gewijzigd door gibraltar op 04-07-2014 10:39 ]
Verwijderd
Zijn er wel werkende installaties met HD homerun en ziggo via cardsharing?
Gebruik nu media portal met twee dvb-c kaarten met smargo al jaren en dat werkt top.
Maar zou graag switchen naar een HD homerun, zijn er lui die dat werkend hebben draaien?
Gebruik nu media portal met twee dvb-c kaarten met smargo al jaren en dat werkt top.
Maar zou graag switchen naar een HD homerun, zijn er lui die dat werkend hebben draaien?
Okay, op jouw verantwoordelijkheid!gibraltar schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:38:
[...]
Dat die Smargo's gewoon problemen hebben bleek al eerder hier op GoT. Soms is het iets met uit standby komen, soms is het spontane desync van de communicatie.
Ik heb deze gekocht. Daar zit bijzonder weinig elektronica in, alleen dat wat nodig is om op elektrisch gezien het protocol voor elkaar te krijgen. Je kan hem ook op eBay kopen, daar is hij meestal nog wat goedkoper te krijgen. Het zou theoretisch zelfs een optie zijn om commerciele kaartlezers te gebruiken (bijvoorbeeld deze). De meeste commerciele readers werken echter niet in combinatie met een Irdeto kaartje omdat deze een behoorlijk hoge clock frequentie eist. De genoemde seriele reader werkt 100% zeker weten (als je de kaart er goed in steekt, hem op 6 MHz zet).
Wat betreft de softcam opzet is het inderdaad best wel uitzoeken. Het kan best wat tijd kosten om alle begrippen en details uit te zoeken voordat je weet hoe de configuratie van OSCam er uit zou moeten zien. Maar onmogelijk is het zeker niet, en als het eenmaal werkt dan is het ook enorm stabiel en snel. Mijn opzet staat hier, en is volgens mij het "minimum working example" van een configuratie; dus zonder overbodige rotzooi erin.
Blijkt dat ding nou te werken, dan ga ik zeker zo'n quad tuner kopen.
Verwijderd
@sa1. Je kunt het zeker werkend krijgen. Ook stand-by hoeft geen probleem te zijn. Destijds klein script gemaakt dat de kaartlezer na wakker worden uit stand-by een soort van herstart gaf. Werkt perfect al meer dan 3 jaar
Tnx 😃, uit standby hoeft nog niet eens. Hang hem aan mijn nas. De lezer die ik nu heb die doet het niet. We gaan het meemaken.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 08:08:
@sa1. Je kunt het zeker werkend krijgen. Ook stand-by hoeft geen probleem te zijn. Destijds klein script gemaakt dat de kaartlezer na wakker worden uit stand-by een soort van herstart gaf. Werkt perfect al meer dan 3 jaar
Ik had je middels DM een config bestandje gestuurd werkt dat ook niet?Sa1 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 08:20:
[...]
Tnx 😃, uit standby hoeft nog niet eens. Hang hem aan mijn nas. De lezer die ik nu heb die doet het niet. We gaan het meemaken.
Zit er ook aan te denken om een HDHomerun dual-tuner te kopen, ben ik eindelijk van de PCI-tvkaart af en kan ik een zuiniger HTPC in elkaar flansen.
Ik heb deze ook gekocht ergens in China ter vervanging van mijn Smargo v1 die af en toe toch raar doet waardoor ik OSCam moet herstarten (minimaal 1x per dag).Sa1 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:41:
[...]
Okay, op jouw verantwoordelijkheid!Heb hem direct besteld. 16 euro, kan het er nog wel een keer op wagen.
Blijkt dat ding nou te werken, dan ga ik zeker zo'n quad tuner kopen.
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
nope.layzzzz schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:19:
[...]
Ik had je middels DM een config bestandje gestuurd werkt dat ook niet?
Zit er ook aan te denken om een HDHomerun dual-tuner te kopen, ben ik eindelijk van de PCI-tvkaart af en kan ik een zuiniger HTPC in elkaar flansen.
Het gekke is, hij herkent de smartcard, ziet de entitlements, kaart doet het ook gewoon in de dvb-c humax box.
authenticatie van de gebruiker gaat ook goed.. alleen op het moment dat hij echt moet gaan decrypten geeft hij een foutmelding.
Overigens, de motivering die jij hebt om zo'n homerun te kopen komt redelijk overeen met mijn redenen. Ik heb echter usb tuners nu. Ik wil gewoon zo min mogelijk afhankelijkheden creeren, daarom ook smargo aan de synology, is he tenige apparaat die echt altijd aan staat.Met zo'n homerun hoef ik niet meer een losse tv server te hebben, klinkt echt iedeaal.
[ Voor 23% gewijzigd door Sa1 op 05-07-2014 18:51 ]
Ik heb een HDHomerun Quad-tuner; naast mijn Sundtek-tuner die ik op de Synology heb met TVHeadend ook op de Synology DS-211JVerwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:05:
Zijn er wel werkende installaties met HD homerun en ziggo via cardsharing?
De Synolgy+Sundtek combo werkte prima - zolang ik niks deed op de NAS : Zodra ik bv. een Samba-share gebruikte en enigszins een grote file overpompte haperde de TV-tuning. Dat was behoorlijk irritant.
Ik heb op mijn HTPC nu TVHeadEnd draaien met HDHomerun. Dat werkt ook prima, ook alle 4 tuners. Het enige wat ik niet 100% zeker weet is of ik wel Entitlement-updates krijg via de HDHomerun - dat heb ik nog niet geprobeerd. De updates gaan (nog steeds) via de Sundtek op de Synology naar Oscam. Wel werkt het decoderen probleemloos en kan ik dus 'gewoon' al mijn Ziggo-kanalen bekijken met de HDHomerun.
Je moet voor HDHomerun met TVHeadend wel even dvbhdhomerun installeren om DVB-Linux drivers te krijgen voor de HDHomerun. Anders ziet TVHeadend je tuners niet. Dat is relatief eenvoudig, je kunt ze vinden op:
http://sourceforge.net/projects/dvbhdhomerun/
Ik heb eigenlijk het volgende gedaan
code:
1
2
3
4
| apt-get install hdhomerun* git clone https://github.com/h0tw1r3/dvbhdhomerun dpkg-buildpackage dpkg -i dvbhd*.deb |
Dan worden de gemaakte DEB-packs geinstalleerd en de kernel-modules netjes gemaakt en klaargezet. Dan ziet TVHead-end je HDHomerun - al 'dacht' TVHeadend dat ik ASTC-tuners had en niet DVB-C. Dit heb ik opgelost door in /etc/dvbhdhomerun het volgende te zetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [14101F04-0] tuner_type=DVB-C [14101F04-1] tuner_type=DVB-C [14101F04-2] tuner_type=DVB-C [14101F04-3] tuner_type=DVB-C |
De code tussen rechte haken is je tuner-ID. Zoals je ziet heb ik 4 tuners. Het tuner-ID kun je halen uit de console-output van userhdhomerun:
code:
1
2
3
4
| Sun Jul 6 13:46:52 2014 Registered tuner, id from kernel: 0 name: [b]14101F04-0[/b] Sun Jul 6 13:46:52 2014 Registered tuner, id from kernel: 1 name: [b]14101F04-1[/b] Sun Jul 6 13:46:52 2014 Registered tuner, id from kernel: 2 name: [b]14101F04-2[/b] Sun Jul 6 13:46:52 2014 Registered tuner, id from kernel: 3 name: [b]14101F04-3[/b] |
Na een reboot (of service restart van de geinstalleerde wrapper om DVB-Linux drivers te krijgen) zou je in TVHeadend nu je tuners moeten zien als DVB-C tuners. Vanaf daar is het appeltje-eitje om de boel aan de praat te krijgen, al viel het me op dat je eigenlijk voor de installatie maar 1 tuner Enabled moet zetten, anders gaat het Mux-scannen e.d. vaak fout en mis je een hoop gevonden Services.
Of je gebruikt deze versie en je hebt geen driver meer nodig: http://pakar.github.io/tvheadend-hdhomerun/
Interessant - die had ik nog niet gezien.Frank-NL schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:47:
Of je gebruikt deze versie en je hebt geen driver meer nodig: http://pakar.github.io/tvheadend-hdhomerun/
Maar: This branch is 0 commits ahead and 0 commits behind tvheadend_beta_version
beta_version betekent dat je op 3.4 draait van TVHeadend. Op zich niet heel erg, maar als je 'mijn manier' doet dan kun je iedere versie van TVHeadend draaien. Dus ook uit de 3.9-branch ("unstable" maar ik gebruik het al een paar maanden zonder serieuze problemen met mijn Synology+Sundtek combo)
Het is gebaseerd op de git master van tvheadend en dat is 3.9. Het is niet eens mogelijk de wijzigingen van pakar te mergen in een eerdere versie.
Je kunt ook een git pull van tvheadend master doen als je pakars branch hebt gecloned, dan ben je helemaal up to date met tvheadend master.
Je kunt ook een git pull van tvheadend master doen als je pakars branch hebt gecloned, dan ben je helemaal up to date met tvheadend master.
Cool - dat maakt het (nog) eenvoudiger al heb ik al een werkende situatieFrank-NL schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:28:
Het is gebaseerd op de git master van tvheadend en dat is 3.9. Het is niet eens mogelijk de wijzigingen van pakar te mergen in een eerdere versie.
Heeft deze ook support voor transcoding? En.. misschien zelfs een launchpad-ppa voor auto updaten zonder git ?
Wacht er wel even mee tot de bugs etc eruit zijn en het veelvuldig getest is. Als ik het goed gelezen heb zal ie hem uiteindelijk als PR aanbieden bij TVH repo.Frank-NL schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:28:
Het werkt. Ik gebruik het op OpenELEC. Ik heb nog wel een ander issue dat tvh na een tijd idle niet meer reageert maar dat had ik bij gebruik van dvbhdhomerun ook dus dat ligt niet aan tvh + libhdhomerun.
Als niemand het test kan je ook lang wachten tot de bugs eruit zijn overigens.
Moet eerst uitzoeken hoe ik een up-to-date package krijg met laatste master (je heb het uitgelegd maar moet er zelf even induiken) en deze kan compilen voor Synology.Frank-NL schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:31:
Het werkt. Ik gebruik het op OpenELEC. Ik heb nog wel een ander issue dat tvh na een tijd idle niet meer reageert maar dat had ik bij gebruik van dvbhdhomerun ook dus dat ligt niet aan tvh + libhdhomerun.
Het compilen moet geen probleem zijn eerder een up-to-date master krijgen.
git clone https://github.com/pakar/tvheadend-hdhomerun.git
cd tvheadend-hdhomerun
git pull https://github.com/tvheadend/tvheadend.git
Hoe compilen voor Synology verder gaan; geen idee. Je hebt ook libhdhomerun nodig. Bij OE en Ubuntu zijn daar nu handige manieren voor.
cd tvheadend-hdhomerun
Hoe compilen voor Synology verder gaan; geen idee. Je hebt ook libhdhomerun nodig. Bij OE en Ubuntu zijn daar nu handige manieren voor.
Je kunt voor de HD-Homerun heel eenvoudig DVB-linux package krijgen voor de Synology. Die zijn al pre-compiled aanwezig op http://syno.dierkse.nl/ (even juiste architectuur opzoeken voor je Synology) en dan dat package installeren et voilla ... je kunt de 'normale' TVHeadend gebruiken voor je Synology. Eventueel kun je ook TvHeadend vanaf http://syno.dierkse.nl/ gebruiken (pre-compiled packages)
Maar goed - ieder zijn meug
Maar goed - ieder zijn meug
Mede door het laatste comment heb ik mijn set-up ook maar even 'omgebatterij'ed' naar deze fork van tvheadend - zodat ik eventuele bugs ook kan testen.Frank-NL schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:31:
Eerste indruk : Het werkt
Beste mensen,
Sinds een week of 2 kan ik TLC niet meer ontvangen. Ik heb meerdere scans gedaan, zonder resultaat. Op digitalekabeltelevisie.nl heb ik geen wijzigingen kunnen ontdekken, maar deze site is ook niet volledig meer sinds kort.
Ik zit in Ziggo gebied 9700. Zijn er meer mensen met deze problemen?
Sinds een week of 2 kan ik TLC niet meer ontvangen. Ik heb meerdere scans gedaan, zonder resultaat. Op digitalekabeltelevisie.nl heb ik geen wijzigingen kunnen ontdekken, maar deze site is ook niet volledig meer sinds kort.
Momenteel lukt compilen niet met de nieuwste commits van tvheadend maar dat wordt gecorrigeerd als de pakar fork weer wordt geupdate.joker1977 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:53:
[...]
Mede door het laatste comment heb ik mijn set-up ook maar even 'omgebatterij'ed' naar deze fork van tvheadend - zodat ik eventuele bugs ook kan testen.
Ik test dit momenteel op OpenELEC waar ik ook een addon voor gemaakt heb:
http://openelec.tv/forum/...tvheadend?start=15#111965
Ik zit ook in Ziggo 9700. Ik kan TLC prima ontvangen. Op Mux: 164000 ServiceID: 30018Pref. CA PID : 5005powermarcel10 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:41:
Beste mensen,
Ik heb niet de nieuwste commits van tvheadend erbij gedaan, dus tegen dat probleem was ik niet aangelopen. Wel zag ik vanochtend dat TVHeadend de tuner niet 'meer' zag en moest ik eenFrank-NL schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:45:
[...]
Momenteel lukt compilen niet met de nieuwste commits van tvheadend maar dat wordt gecorrigeerd als de pakar fork weer wordt geupdate.
Ik test dit momenteel op OpenELEC waar ik ook een addon voor gemaakt heb:
http://openelec.tv/forum/...tvheadend?start=15#111965
code:
1
| service tvheadend restart uitvoeren |
om probleem op te lossen en de tuners weer zichtbaar te maken. Ik merkte dat ik geen logging had, dus dat heb ik nu aangezet.
Dat is denk ik een memory leak in tvh wat niet direct gerelateerd is aan de fork. Maar er zijn nieuwe commits bij tvh die volgens mij een hoop oplossen. Daarom zodra pakar die commits in zijn branch stopt wil ik gelijk een nieuwe versie compilen.
Mmmm die libhdhomerun zou ik dan uit package van http://syno.dierkse.nl/ moeten slopen, niet zoveel zin aan nu.Frank-NL schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:35:
git clone https://github.com/pakar/tvheadend-hdhomerun.git
cd tvheadend-hdhomerun
Of iemand moet zich geroepen voelen
Na mijn eerder vraag over DVB-C in WMC8 heb ik een HDhomerun HDHR3-4DC (4ch tuner) van SiliconDust aangeschaft (met de laatste firmware versie).
Apparaat geconfigureerd en kanalen laten scannen met de SiliconDust software. Zover gaat alles zoals het hoort en kan ook via hun applicatie de verschillende ongecodeerde TV kanalen bekijken (UPC-digital / Amsterdam). Dat deel werkt dus allemaal
.
Nu echter TV via WMC8, wat dus helaas niet wil lukken!
Bij de "TV signal setup" in WMC vind hij wel de 4 DVB-C (cable) tuners maar na een scan worden er geen kanalen gevonden.
Volgens de SiliconDust informatie kan dit kloppen en moet je hierna handmatig QAM kanalen gaan toevoegen. Hier moet je dus een digital kanaal nummer invoeren (X.X) en dit dan koppelen aan de juiste EPG kanaal.
Hoe kom ik aan de juiste kanalen invoer voor UPC-digital / Amsterdam of anders gezegd wie kan mij vertellen hoe ik dit werkend krijg onder WMC8?
Apparaat geconfigureerd en kanalen laten scannen met de SiliconDust software. Zover gaat alles zoals het hoort en kan ook via hun applicatie de verschillende ongecodeerde TV kanalen bekijken (UPC-digital / Amsterdam). Dat deel werkt dus allemaal
Nu echter TV via WMC8, wat dus helaas niet wil lukken!
Bij de "TV signal setup" in WMC vind hij wel de 4 DVB-C (cable) tuners maar na een scan worden er geen kanalen gevonden.
Volgens de SiliconDust informatie kan dit kloppen en moet je hierna handmatig QAM kanalen gaan toevoegen. Hier moet je dus een digital kanaal nummer invoeren (X.X) en dit dan koppelen aan de juiste EPG kanaal.
Hoe kom ik aan de juiste kanalen invoer voor UPC-digital / Amsterdam of anders gezegd wie kan mij vertellen hoe ik dit werkend krijg onder WMC8?
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Waar zijn de DVB-C experts? (op vakantie?
)
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Er zijn weinig Tweakers die jou setup ook hanteren, WMC8 gebruikt bijna niemand meer.
Kan iemand me misschien helpen met het MtsBda.sys bsod probleem?
Ik draai Windows homeserver 2011 x64. En heb een cinergy c pcie hd en een firedtv.
Nu reboot mijn server minimaal 1x per dag waardoor de smargo het niet meer doet.
Als ik de card reader uit de usb haal en er na een paar tellen weer in doet werkt het weer (na herstart newcs) maar dit is niet de bedoeling natuurlijk.
Mvg Marco
Ik draai Windows homeserver 2011 x64. En heb een cinergy c pcie hd en een firedtv.
Nu reboot mijn server minimaal 1x per dag waardoor de smargo het niet meer doet.
Als ik de card reader uit de usb haal en er na een paar tellen weer in doet werkt het weer (na herstart newcs) maar dit is niet de bedoeling natuurlijk.
Mvg Marco
Specifiek WMC8 of WMC? anders echt kolder, er zijn er zat die nog WMC gebruiken. Ik heb zelf ook nog geen incentive om WMC(7) te droppen, werkt goed, stabiel, mooi beeld en een mooie interface. Met regelmaat probeer ik MP en XBMC uit maar mij kunnen ze nog niet bekoren.layzzzz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:53:
Er zijn weinig Tweakers die jou setup ook hanteren, WMC8 gebruikt bijna niemand meer.
ontopic
Je kunt anders kijken of DVB-Logic http://dvblogic.com/en/ dit voor je oplost? Ik gebruik dit zelf icm WMC7 en 2 FloppyDTVs tuners. Erg fijne middleware die je bovendien streaming mogelijkheden in je hele huis geeft. Er is een trial beschikbaar die je kunt gebruiken om te testen of het voor je werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door .Johnny op 10-07-2014 21:04 ]
Probleem is gelukkig nu opgelost; ik moest niet "Cable" als bron selecteren maar "Antenna" en dan "Digital Terrestrial sources not yet mapped" (of zo'n soort tekst) selecteren. Het is tenslotte ook geen Digitenne.
Toen tijdens de scan kwamen eindelijk alle kanalen binnen rollen
.
Ook echt heel erg logisch om niet "Cable" maar "Antenna" te moeten selecteren
.
@ layzzzz:
Het hele Windows Media Center (2005, win7/8) gebeuren vind ik juist een van de weinige dingen van Microsoft wat ik echt goed doordacht en intuïtief vind werken (gebruik het sinds 2005). Vergeet ook niet de WA-factor die erg goed scoort
. Vanuit WMC kan ik XBMC oproepen om series en films te kijken (nothing beats XBMC!).
Het is allemaal eigenlijk rete stabiel en daardoor geen gezeik met alleen maar een simple remote in je hand...
Toen tijdens de scan kwamen eindelijk alle kanalen binnen rollen
Ook echt heel erg logisch om niet "Cable" maar "Antenna" te moeten selecteren

@ layzzzz:
Het hele Windows Media Center (2005, win7/8) gebeuren vind ik juist een van de weinige dingen van Microsoft wat ik echt goed doordacht en intuïtief vind werken (gebruik het sinds 2005). Vergeet ook niet de WA-factor die erg goed scoort
Het is allemaal eigenlijk rete stabiel en daardoor geen gezeik met alleen maar een simple remote in je hand...
[ Voor 5% gewijzigd door fv op 10-07-2014 22:14 . Reden: aanvulling ]
Of je nou DVB-C kijkt op een Windows OS of iets van Linux, volgens mij is in beide gevallen het gewoon best wel lastig om die decodering aan de gang te krijgen. Documentatie is slecht of moeilijk te lezen, en de onderwerpen die aan bod komen zijn heel specifiek.
Als je Linux niet dagelijks gebruikt, maar daar wel een HTPC mee gaat bouwen, dan is het niet zo gek dat frustratie om de hoek komt kijken. De mindset is gewoon heel anders, en dan zou ik ook het OS gebruiken wat je dagelijks in gebruik hebt. Ik gebruik iets van 11 jaar alleen maar Linux, maar zou mensen niet zo maar Linux aanraden.
Stabiliteit onder Windows kan ik niet over oordelen, maar onder Linux heb ik nooit problemen die ik niet kan oplossen. Ik heb mijn huidige setup bijna een half jaar in gebruik, en heb nooit geen problemen (hoogstens een rescan omdat Ziggo weer wat heeft aangepast). Wat dat betreft is mijn oplossing ook "simpel een eenvoudige remote in je hand".
Ik kan onder Windows gewoon geen debug informatie vinden, en dus is problemen oplossen zo lastig (daarom reageer ik niet op Windows gerelateerde problemen; daar weet ik gewoon niets van).
Als je Linux niet dagelijks gebruikt, maar daar wel een HTPC mee gaat bouwen, dan is het niet zo gek dat frustratie om de hoek komt kijken. De mindset is gewoon heel anders, en dan zou ik ook het OS gebruiken wat je dagelijks in gebruik hebt. Ik gebruik iets van 11 jaar alleen maar Linux, maar zou mensen niet zo maar Linux aanraden.
Stabiliteit onder Windows kan ik niet over oordelen, maar onder Linux heb ik nooit problemen die ik niet kan oplossen. Ik heb mijn huidige setup bijna een half jaar in gebruik, en heb nooit geen problemen (hoogstens een rescan omdat Ziggo weer wat heeft aangepast). Wat dat betreft is mijn oplossing ook "simpel een eenvoudige remote in je hand".
Ik kan onder Windows gewoon geen debug informatie vinden, en dus is problemen oplossen zo lastig (daarom reageer ik niet op Windows gerelateerde problemen; daar weet ik gewoon niets van).
WMC heeft geen support voor dvb-c. De software van je tv kaart/kast emuleert een dvb-t adapter zodat wmc het signaal snapt. Daarom moet je voor antenna kiezen. Dat is bij anysee ook het geval
Overigens is DVBlogic een onmisbaar product. Door het hele huis tv met maar 1 server
Overigens is DVBlogic een onmisbaar product. Door het hele huis tv met maar 1 server
Zullen dr vast zat zijn echter komen ze bijna niet in dit topic en gebruiken ze net zoals jou FireDTV-tuners..Johnny schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:03:
[...]
Specifiek WMC8 of WMC? anders echt kolder, er zijn er zat die nog WMC gebruiken. Ik heb zelf ook nog geen incentive om WMC(7) te droppen, werkt goed, stabiel, mooi beeld en een mooie interface. Met regelmaat probeer ik MP en XBMC uit maar mij kunnen ze nog niet bekoren.
Als je een dedicated HTPC wilt zonder games dan is Linux gewoon "het" platform. Zelf kom ik ook van Windows af en gebruik ik Windows 8 als mijn main os. Linux ervaring had ik bijna niet maar Linux is gewoon een stuk logischer dan Windows, met name om de debug-opties.
Ik heb overigens beide systemen draaien :
- XBMCBuntu / TVHeadend / Oscam
- Windows 7 / ArgusTV / acamd / Oscam
Ja, kan kloppen. Een andere hypothese is dat het met DVBLogic en WMC zo stabiel en makkelijk werkt, dat er niets te vragen valt en de vele posts van andere platformen en devices juist indicatief is voor de vele problemen :-)
Nou heb zelf DVBLogic een poging gegeven (op mijn Syno NAS) maar wat een gedrocht van een app is dat zeg! Naast het feit dat ik mijn decoded channels niet afgespeeld kreeg met mijn OSCam/Smargo setup..Johnny schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:18:
Ja, kan kloppen. Een andere hypothese is dat het met DVBLogic en WMC zo stabiel en makkelijk werkt, dat er niets te vragen valt en de vele posts van andere platformen en devices juist indicatief is voor de vele problemen :-)
Schijnt eraan te komen maar vooralsnog hou ik de boot af wat betreft DVBLogic .
Ik heb DVBLogic getest onder Windows7 x64 en dat werkt vrij eenvoudig met Oscam samen:schumi2004 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:34:
[...]
Nou heb zelf DVBLogic een poging gegeven (op mijn Syno NAS) maar wat een gedrocht van een app is dat zeg! Naast het feit dat ik mijn decoded channels niet afgespeeld kreeg met mijn OSCam/Smargo setup.
Schijnt eraan te komen maar vooralsnog hou ik de boot af wat betreft DVBLogic .
1. Je moet een plugin downloaden genaamd acamd.dll en die file gooi je in de plugin directory van je tuner (C:\Program Files (x86)\DVBLogic\DVBLink\sources\{jouw-tuner-naam}\plugins
2. Maak een textfile cardclient.conf met de inhoud:
code:
1
| newcamd:192.168.1.134:15050:1:user:password:0102030405060708091011121314 |
Waarin :
192.168.1.134:15050 staat voor IP en poort van je Oscam-server
user:password voor je user+password die je in Oscam hebt geconfigureerd
01020304etc is je RSA-key uit Oscam
Feitelijk dezelfde info die je ook nodig hebt om de boel in TvHead-end te configureren, aannemende dat je Code Word Client gebruikt in TVHeadend en geen socket-file (Capmt-connection)
Het voordeel van DVBLink is wel dat je out-of-the-box ook een leuke webpage hebt die met transcoding ook kan streamen over het internet enzo. Al moet je daarvoor wel een krachtige CPU hebben of evt. die nieuwe Synology met hardware transcoding support.
Maar voor een "normale" setup voor LiveTV/Recordings onder bv. XBMC is DVBLogic echt inferieur aan TVHeadend. Zap-snelheid, stabiliteit, CPU-vereisten etc is TvHeadend echt de betere optie.
Ik ben niet bekend met het MtsBda.sys bsod probleem, maar heb in het verleden wel het probleem gehad dat ik de smargoreader uit de usb moest halen. Dat heb ik 'opgelost' door oscam ipv newcs te gebruiken. Sindsdien dit probleem niet meer gehad, daarnaast heeft oscam een mooie webinterface ipv de dosbox van newcs...dangerzone schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:42:
Kan iemand me misschien helpen met het MtsBda.sys bsod probleem?
Mvg Marco
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Nu nog een oplossing voor een Linux systeemjoker1977 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:01:
[...]
Ik heb DVBLogic getest onder Windows7 x64 en dat werkt vrij eenvoudig met Oscam samen:
1. Je moet een plugin downloaden genaamd acamd.dll en die file gooi je in de plugin directory van je tuner (C:\Program Files (x86)\DVBLogic\DVBLink\sources\{jouw-tuner-naam}\plugins
2. Maak een textfile cardclient.conf met de inhoud:
code:
1 newcamd:192.168.1.134:15050:1:user:password:0102030405060708091011121314
Waarin :
192.168.1.134:15050 staat voor IP en poort van je Oscam-server
user:password voor je user+password die je in Oscam hebt geconfigureerd
01020304etc is je RSA-key uit Oscam
Feitelijk dezelfde info die je ook nodig hebt om de boel in TvHead-end te configureren, aannemende dat je Code Word Client gebruikt in TVHeadend en geen socket-file (Capmt-connection)
Het voordeel van DVBLink is wel dat je out-of-the-box ook een leuke webpage hebt die met transcoding ook kan streamen over het internet enzo. Al moet je daarvoor wel een krachtige CPU hebben of evt. die nieuwe Synology met hardware transcoding support.
Maar voor een "normale" setup voor LiveTV/Recordings onder bv. XBMC is DVBLogic echt inferieur aan TVHeadend. Zap-snelheid, stabiliteit, CPU-vereisten etc is TvHeadend echt de betere optie.
Draai het hele zwikje op een Synology
Bedankt voor de tip, ik ga me eens in oscam verdiepen, misschien 'verkleint' het de problemen.bloasfist schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 08:53:
[...]
Ik ben niet bekend met het MtsBda.sys bsod probleem, maar heb in het verleden wel het probleem gehad dat ik de smargoreader uit de usb moest halen. Dat heb ik 'opgelost' door oscam ipv newcs te gebruiken. Sindsdien dit probleem niet meer gehad, daarnaast heeft oscam een mooie webinterface ipv de dosbox van newcs...
Tweede indruk: Het werkt, maar niet helemaal goed. Ik heb de branch tvheadend_beta_version via git binnengehengeld en compiled mbv. het Autobuild.sh script onder Ubuntu 14.04 .joker1977 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:53:
[...]
Mede door het laatste comment heb ik mijn set-up ook maar even 'omgebatterij'ed' naar deze fork van tvheadend - zodat ik eventuele bugs ook kan testen.
Twee problemen:
a) EMM's komen niet binnen op Oscam. Uitvoerig getest mbv. diverse opstellingen dat het probleem niet in de HDHOmerun fysiek zit. Als ik via DVBLogic onder Windows tuner4 pak kan ik met acamd.dll met Oscam praten en komen er EMM's binnen. Ook werkt een Sundtek-tuner op mijn Synology met dezelfde Oscam en die geeft ook EMM's door. Dus mijn entitlements worden op die manier wel ge-update in Oscam.
b) Twee muxen kan ik niet goed op tunen. Ze komen in de mux-scan terecht, services worden goed toegevoegd echter kan ik niet afstemmen op de kanalen "in 1x" in XBMC. Ik moet een beetje heen-en-weer zappen om erop af te stemmen. Dat lijkt te komen omdat de State te lang op "Testing" blijft hangen en daardoor komt er geen stream binnen in XBMC. Met beetje heen-en-weer zappen springt TvHeadend soms meteen in Running-state en dan werkt het wel goed in XBMC.
Al met al niet een erg groot probleem omdat het zenders bevat die ik niet veel kijk. Echter, één van die muxes is ook de frequentie die Ziggo mij geeft om te starten (369.000 KHz.) in mijn regio (9700). Mogelijkerwijs komen op die mux ook de EMM's langs en omdat de tuning daarop niet helemaal lekker gaat komen daarom de EMM's niet binnen? Zomaar een gok.
Ik heb nog geprobeerd om vanochtend de master-branch te compilen - dat lukt wel maar die build is super instabiel bij mij en niet bruikbaar.
Thanks, maar hoe vul ik deze gegevens in voor en scan? Ik kan alleen maar 'frequentie', 'Symbol rate', en 'modulation' invullen in MediaPortal's TV-server.joker1977 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 07:13:
[...]
Ik zit ook in Ziggo 9700. Ik kan TLC prima ontvangen. Op Mux: 164000 ServiceID: 30018Pref. CA PID : 5005
Transponder scan doen op:powermarcel10 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:12:
[...]
Thanks, maar hoe vul ik deze gegevens in voor en scan? Ik kan alleen maar 'frequentie', 'Symbol rate', en 'modulation' invullen in MediaPortal's TV-server.
Frequentie: 164000000 (of 164000 KHz)
Symbol Rate: 6875000 (of 6875)
Modulation: QAM256
Zitten 6 services op deze transponder/mux: MTV Music 24, Disney XD 24, Nat Geo Wild HD, DJAZZ.tv, TLC en Penthouse.
Die zou je dan moeten krijgen na een scan met bovenstaande gegevens.
Bedankt. Ik krijg helaas niks te zien.. "Nothing found" na meerdere scans te hebben geprobeerd.joker1977 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:47:
[...]
Transponder scan doen op:
Frequentie: 164000000 (of 164000 KHz)
Symbol Rate: 6875000 (of 6875)
Modulation: QAM256
Zitten 6 services op deze transponder/mux: MTV Music 24, Disney XD 24, Nat Geo Wild HD, DJAZZ.tv, TLC en Penthouse.
Die zou je dan moeten krijgen na een scan met bovenstaande gegevens.
er zijn nogal wat drivers die een rommeltje maken van de symbolrate. Zou je eens 6900 kunnen proberen ?powermarcel10 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:41:
[...]
Bedankt. Ik krijg helaas niks te zien.. "Nothing found" na meerdere scans te hebben geprobeerd.
Klopt ja, dat had ik ook. Een paar commits later in tvheadend master is dat opgelost maar dat zit niet in die branch (het zat er wel in maar pakar heeft het teruggedraaid nadat ik het probleem hieronder rapporteerde https://github.com/pakar/tvheadend-hdhomerun/issues/5 )joker1977 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:36:
[...]
Tweede indruk: Het werkt, maar niet helemaal goed. Ik heb de branch tvheadend_beta_version via git binnengehengeld en compiled mbv. het Autobuild.sh script onder Ubuntu 14.04 .
Twee problemen:
a) EMM's komen niet binnen op Oscam. Uitvoerig getest mbv. diverse opstellingen dat het probleem niet in de HDHOmerun fysiek zit. Als ik via DVBLogic onder Windows tuner4 pak kan ik met acamd.dll met Oscam praten en komen er EMM's binnen. Ook werkt een Sundtek-tuner op mijn Synology met dezelfde Oscam en die geeft ook EMM's door. Dus mijn entitlements worden op die manier wel ge-update in Oscam.
master is bij mij ook niet te gebruiken onder OpenELEC. Ik heb dat ook geprobeerd te debuggen maar dat is lastig.b) Twee muxen kan ik niet goed op tunen. Ze komen in de mux-scan terecht, services worden goed toegevoegd echter kan ik niet afstemmen op de kanalen "in 1x" in XBMC. Ik moet een beetje heen-en-weer zappen om erop af te stemmen. Dat lijkt te komen omdat de State te lang op "Testing" blijft hangen en daardoor komt er geen stream binnen in XBMC. Met beetje heen-en-weer zappen springt TvHeadend soms meteen in Running-state en dan werkt het wel goed in XBMC.
Al met al niet een erg groot probleem omdat het zenders bevat die ik niet veel kijk. Echter, één van die muxes is ook de frequentie die Ziggo mij geeft om te starten (369.000 KHz.) in mijn regio (9700). Mogelijkerwijs komen op die mux ook de EMM's langs en omdat de tuning daarop niet helemaal lekker gaat komen daarom de EMM's niet binnen? Zomaar een gok.
Ik heb nog geprobeerd om vanochtend de master-branch te compilen - dat lukt wel maar die build is super instabiel bij mij en niet bruikbaar.
Ik gebruik momenteel tvheadend master op de oude manier en dat is de eerste 3.9 versie die bij mij super stabiel is.
Als deze versie (commit 1082 oid) gemerged wordt met de tvhdhomerun branch zou het denk ik wel beter moeten werken.
Andere regio, Haaglanden, maar heb dit zeer regelmatig met diverse zenders wat per periode van 2/3 weken wisselt vaag genoeg sinds een maand of 2 a 3. Wat Ziggo veranderd heeft weet ik niet maar handmatig toevoegen werkt soms en anders moet je in mediaportal server alle kanalen weggooien en opnieuw scannen totdat alles wel gevonden wordt en werkt. Als je een complete scan vanut het verleden hebt opgeslagen en importeert dan update hij na scannen alle zenders wel goed meestal. Ergens worden dus bepaalde flags ofzo niet goed of volledig meer meegestuurd of komen onvolledig aan. Dit gedrag ben ik nu ook bij kennissen tegengekomen in Utrecht en Brabant, allemaal met htpc's maar wel diverse software. Erg vervelend maar vooralsnog elke 2 a 3 weken opnieuw controleren want er zit niks anders op.powermarcel10 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:41:
Beste mensen,
Zelfde resultaat helaas.. Begin echt vervelend te worden waar Ziggo mee bezig is.. Ik kan Eurosport HD nu ook al niet meer ontvangen..joker1977 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:40:
[...]
er zijn nogal wat drivers die een rommeltje maken van de symbolrate. Zou je eens 6900 kunnen proberen ?
Heb hem binnengibraltar schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:38:
[...]
Dat die Smargo's gewoon problemen hebben bleek al eerder hier op GoT. Soms is het iets met uit standby komen, soms is het spontane desync van de communicatie.
Weet jij zo welke instellingen op het kastje moeten gezet worden?
Heb de keuzes:
3.3V / 5V
SmartMouse / Phoenix
-> / 3,579MHz
6Mhz / 8MHz / 10MHz / Y5
[ Voor 3% gewijzigd door Sa1 op 18-07-2014 17:43 ]
Okay, tnx, wel raar, heb serieus gezocht, maar niet gevonden. Tnx iig!HaTe schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:48:
5V, Phoenix, 6Mhz
zo uit m'n hoofd, het is al vaker in het topic genoemd
edit: het klopt
Edit:
en die andere waarde? Dat pijltje of die 3,5 mhz?
[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 18-07-2014 19:44 ]
Hallo draai hier dvbviewer met een anysee dvb-c met als plugin ACamd 0620.
Dit heeft altijd prima gewerkt en hou ook netjes de zenderwijzigen van ziggo bij via de ini file.
Maar sinds een tijd krijg ik discovery hd niet meer door, de rest werkt prima.
ACamd geeft de melding dat hij geen key krijgt bij Discovery hd.
Nu had is nog een terractec pci hd tv kaart liggen en daar krijg ik hem wel door.
Deze werkt natuurlijk zonder ACamd , maar met deze kaart wil ik geen tv kijken(heeft kuren en is te sloom bij zender wissel.
Is er ook een manier om ACamd aan te passen zodat ik toch Discovery hd kan kijken.
BVD
Dit heeft altijd prima gewerkt en hou ook netjes de zenderwijzigen van ziggo bij via de ini file.
Maar sinds een tijd krijg ik discovery hd niet meer door, de rest werkt prima.
ACamd geeft de melding dat hij geen key krijgt bij Discovery hd.
Nu had is nog een terractec pci hd tv kaart liggen en daar krijg ik hem wel door.
Deze werkt natuurlijk zonder ACamd , maar met deze kaart wil ik geen tv kijken(heeft kuren en is te sloom bij zender wissel.
Is er ook een manier om ACamd aan te passen zodat ik toch Discovery hd kan kijken.
BVD
Goed, nieuwe reader nieuwe problemen 
Easy enough, zou je zeggen.
/dev/ttyUSB0 is verdwenen uit /dev dus die kan het ook niet meer zijn.
Iemand een idee?
code:
1
2
3
4
| NAS-01> /usr/local/oscam/bin/list_smargo Looking for smartreader compatible devices... bus 007, device 006 : 0403:6001 FT232R USB UART (type=SRv2, in_ep=02, out_ep=81; insert in oscam.server 'device = SRv2;Serial:A5028A6B') bus 007, device 006 : 0403:6001 FT232R USB UART (type=TripleP1, in_ep=02, out_ep=81; insert in oscam.server 'device = TripleP1;Serial:A5028A6B') |
Easy enough, zou je zeggen.
code:
1
2
| 2014/07/18 19:48:44 72F2A0 r Ziggo [mouse] ERROR: Opening device TripleP1;Serial:A5028A6B (errno=2 No such file or directory) 2014/07/18 19:48:44 72F2A0 r Ziggo [mouse] Cannot open device: TripleP1;Serial:A5028A6B |
code:
1
2
| 2014/07/18 19:47:16 72F050 r Ziggo [mouse] ERROR: Opening device SRv2;Serial:A5028A6B (errno=2 No such file or directory) 2014/07/18 19:47:16 72F050 r Ziggo [mouse] Cannot open device: SRv2;Serial:A5028A6B |
/dev/ttyUSB0 is verdwenen uit /dev dus die kan het ook niet meer zijn.
Iemand een idee?
Post je oscam config eens. En over dat pijltje of die 3,5Mhz weet ik zo niet, de lezer ligt niet bij mij in de buurt sinds ik niet meer bij m'n ouders woon. Je zou beide kunne proberen of het werkt.
Hij hangt aan de router bij mij en daar is het wel /dev/ttyUSB0
Hij hangt aan de router bij mij en daar is het wel /dev/ttyUSB0
[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 18-07-2014 20:24 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Hij moet op 6 mhz, daarmee valt de stand 3,5 af. Dat pijltje (ver)wijst naar de vierde schakelaar waarmee je hem op 6 Mhz zet. De derde schakelaar hoort dus omhoog op het pijltje.Sa1 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:43:
en die andere waarde? Dat pijltje of die 3,5 mhz?
ohw okay, dus het is 3,5 6, 8 en 10.. okay helder!grun93 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:46:
[...]
Hij moet op 6 mhz, daarmee valt de stand 3,5 af. Dat pijltje (ver)wijst naar de vierde schakelaar waarmee je hem op 6 Mhz zet. De derde schakelaar hoort dus omhoog op het pijltje.
tnx!
Dan zijn nu de instellingen
5V, Phoenix en 6Mhz.
Okay, ik ga verder kijken hoe ik hem aan m'n systeem krijg.
Edit:
Juist, altijd een samenloop van omstandigheden. Ook een update gedaan van m'n Synology vandaag, kennelijk waren de juiste modules nog niet geladen.
Na:
insmod /lib/modules/usbserial.ko
insmod /lib/modules/ftdi_sio.ko
Uitgevoerd te hebben, vindt hij hem inderdaad gewoon weer onder /dev/ttyUSB0, tnx Hate voor bevestiging dat hij gewoon zo herkend wordt.
[ Voor 42% gewijzigd door Sa1 op 18-07-2014 21:06 ]
Goed, 't mag gewoon niet werken voor mij ben k bang. Heb nu een nieuwe smartcard reader gekocht waarvan gezegd wordt dat deze 100% zeker werkt. Hij blijft het echter niet doen.
Dezelfde foutmelding als oude reader:
Voor als iemand nog wat ziet:
Oscam.user:
Oscam.server:
Wie o wie suggesties
code:
1
2
| 2014/07/18 21:13:21 73D150 c gebruiker1 (0604&044DB0/000B/0061/44:28AAF4D3C921F553C13F7A51DFE0C73F): not found (268 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0 2014/07/18 21:13:21 73D150 c gebruiker1 (0604&044DB0/000B/0061/44:28AAF4D3C921F553C13F7A51DFE0C73F): not found (0 ms) by Ziggo |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| # oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r0 # Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.conf.txt [global] logfile = /usr/local/oscam/var/oscam.log nice = -1 maxlogsize = 100 [newcamd] port = 15050@0604:044DB0 key = 0102030405060708090A0B0C0D0E [monitor] port = 988 aulow = 120 monlevel = 0 [webif] httpport = 8383 httpuser = user httppwd = password httpallowed = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255 aulow = 120 |
Oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| account] user = gebruiker1 pwd = wachtwoord1 uniq = 0 group = 1 ident = 0604:044DB0 caid = 0604 au = Ziggo |
Oscam.server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| [reader] label = Ziggo protocol = mouse device = /dev/ttyUSB0 caid = 0604 boxkey = 1122334455667788 rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A force_irdeto = 1 needsemmfirst = 1 detect = cd mhz = 600 cardmhz = 600 chid = 0604:F000,270F,0001,01FE,000B,FFE0,0384 group = 1 emmcache = 1,3,2 auprovid = 044DB0 |
Wie o wie suggesties
Wellicht ten overvloede: het is GEEN 3,5. Voor alle duidelijkheid: van links naar rechts moeten de schakelaars naar beneden, beneden, omhoog en omhoog.Sa1 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:54:
ohw okay, dus het is 3,5 6, 8 en 10.. okay helder!
check, zo staat het inderdaad ingesteld.grun93 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:15:
[...]
Wellicht ten overvloede: het is GEEN 3,5. Voor alle duidelijkheid: van links naar rechts moeten de schakelaars naar beneden, beneden, omhoog en omhoog.
Zie je wel entitlements in de webinterface van Oscam ? Of is de kaart niet geinitialiseerd?
Ik heb vanochtend dvbhdhomerun ook weer geïnstalleerd en de nieuwste versie van TvHeadend (1083) geïnstalleerd (dus zonder de HDHOMERUN integratie). Maar ook hier geen EMM updates. Ik heb een defect ingeschoten op het TvHeadend-forum, in de hoop dat er naar wordt gekeken. In de mean-time heb ik nog een oudere versie (569) draaien op mijn Synology die mijn EMM"s nu update.Frank-NL schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:28:
Het is niet echt super belangrijk, omdat de EMM's een maand geldig zijn. Maar het 'irriteert me'
Hoe ziet je cardclient.conf er uit?Sa1 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:24:
Goed, 't mag gewoon niet werken voor mij ben k bang. Heb nu een nieuwe smartcard reader gekocht waarvan gezegd wordt dat deze 100% zeker werkt. Hij blijft het echter niet doen.
code:
1 2 2014/07/18 21:13:21 73D150 c gebruiker1 (0604&044DB0/000B/0061/44:28AAF4D3C921F553C13F7A51DFE0C73F): not found (268 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0 2014/07/18 21:13:21 73D150 c gebruiker1 (0604&044DB0/000B/0061/44:28AAF4D3C921F553C13F7A51DFE0C73F): not found (0 ms) by Ziggo
Volgens mij gebruikt Sa1 TVHeadend.
@Sa1 probeer eens mij config uit die ik je een tijdfje geleden stuurde, ik heb precies dezelfde cardreader en deze werkt bij mij perfect.
die krijg ik inderdaad wel binnen.joker1977 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:56:
[...]
Zie je wel entitlements in de webinterface van Oscam ? Of is de kaart niet geinitialiseerd?
newcamd:192.168.20.30:15050:1/0604/FFFF:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0Elayzzzz schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:00:
[...]
Volgens mij gebruikt Sa1 TVHeadend.
@Sa1 probeer eens mij config uit die ik je een tijdfje geleden stuurde, ik heb precies dezelfde cardreader en deze werkt bij mij perfect.
De keuze voor backend staat overigens nog niet helemaal vast. Ik heb nu 2x een Anysee E30TC (USB), diekan ik niet aansluiten op m'n Synology (1. usb poorten zitten vol, 2. linux drivers schijnen echt slecht te zijn) dus moet daar wat anders voor bedenken. Voorkeur gaat uit naar en HDHomerun. Gebruik nu TVServer van mediaportal als backend.
ik ga vanavond kijken naar jouw config.
[ Voor 28% gewijzigd door Sa1 op 19-07-2014 17:01 ]
Serieus heren geleeerden!
Dit houdt volgens mij in dat hij z'n werk doet!!!
Config van Layzzz gebruikt!
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 2014/07/19 17:02:00 73D150 c encrypted newcamd:15050-client 192.168.20.144 granted (gebruiker1, au=on (1 reader)) 2014/07/19 17:02:00 73D150 c user gebruiker1 authenticated successfully (ACamd) 2014/07/19 17:02:00 73D150 c AU enabled for user gebruiker1 on reader Ziggo 2014/07/19 17:02:00 73D150 c gebruiker1 (0604&000000/000B/2712/44:35411EC68C23559AE880BCC5CA45D1BD): found (163 ms) by Ziggo 2014/07/19 17:02:00 73D150 c gebruiker1 (0604&000000/000B/2712/44:35411EC68C23559AE880BCC5CA45D1BD): cache1 (1 ms) by Ziggo 2014/07/19 17:02:06 72F070 r Ziggo [irdeto] gebruiker1 emmtype=shared, len=63, idx=0, cnt=1: written (125 ms) 2014/07/19 17:02:15 73D150 c gebruiker1 (0604&000000/000B/2712/44:3B94FC306C48047C51ED1F778E77E751): found (161 ms) by Ziggo |
Dit houdt volgens mij in dat hij z'n werk doet!!!
Ik ben nu wel benieuwd wat het verschil is met de door jouw eerder gebruikte config. Ik heb nu ook zo'n TBS reader binnen die ik wil gaan gebruiken in combinatie met DVBViewer (recording service) en als dat werkt eens experimenteren met zo'n quad PCIe TBS tuner card (nog aan te schaffen).Sa1 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:03:
Serieus heren geleeerden!
code:
1 2 3 4 5 6 7 2014/07/19 17:02:00 73D150 c encrypted newcamd:15050-client 192.168.20.144 granted (gebruiker1, au=on (1 reader)) 2014/07/19 17:02:00 73D150 c user gebruiker1 authenticated successfully (ACamd) 2014/07/19 17:02:00 73D150 c AU enabled for user gebruiker1 on reader Ziggo 2014/07/19 17:02:00 73D150 c gebruiker1 (0604&000000/000B/2712/44:35411EC68C23559AE880BCC5CA45D1BD): found (163 ms) by Ziggo 2014/07/19 17:02:00 73D150 c gebruiker1 (0604&000000/000B/2712/44:35411EC68C23559AE880BCC5CA45D1BD): cache1 (1 ms) by Ziggo 2014/07/19 17:02:06 72F070 r Ziggo [irdeto] gebruiker1 emmtype=shared, len=63, idx=0, cnt=1: written (125 ms) 2014/07/19 17:02:15 73D150 c gebruiker1 (0604&000000/000B/2712/44:3B94FC306C48047C51ED1F778E77E751): found (161 ms) by Ziggo
Dit houdt volgens mij in dat hij z'n werk doet!!!Config van Layzzz gebruikt!
Ik heb ook een E30TC, linux-drivers zijn niet al te best nee, constant frame drops.Sa1 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:06:
[...]
newcamd:192.168.20.30:15050:1/0604/FFFF:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E
De keuze voor backend staat overigens nog niet helemaal vast. Ik heb nu 2x een Anysee E30TC (USB), diekan ik niet aansluiten op m'n Synology (1. usb poorten zitten vol, 2. linux drivers schijnen echt slecht te zijn) dus moet daar wat anders voor bedenken. Voorkeur gaat uit naar en HDHomerun. Gebruik nu TVServer van mediaportal als backend.
ik ga vanavond kijken naar jouw config.
Sa1 had bijvoorbeeld :ArChie schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:50:
[...]
Ik ben nu wel benieuwd wat het verschil is met de door jouw eerder gebruikte config. Ik heb nu ook zo'n TBS reader binnen die ik wil gaan gebruiken in combinatie met DVBViewer (recording service) en als dat werkt eens experimenteren met zo'n quad PCIe TBS tuner card (nog aan te schaffen).
force_irdeto = 1
needsemmfirst = 1
auprovid = 044DB0
Dit is niet nodig, Oscam regelt dat zelf wel, voor de rest was de config gelijk.
[ Voor 37% gewijzigd door layzzzz op 19-07-2014 18:04 ]
Maar goed, nu werkt het natuurlijk. Zit ik alleen met de situatie dat ik net eergisteren m'n HTPC verkocht heb. Nog even wachten op m'n salaris en dan bestel ik een Intel NUC, dan kan ik ook weer watlayzzzz schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 18:02:
[...]
Ik heb ook een E30TC, linux-drivers zijn niet al te best nee, constant frame drops.
[...]
Sa1 had bijvoorbeeld :
force_irdeto = 1
needsemmfirst = 1
auprovid = 044DB0
Dit is niet nodig, Oscam regelt dat zelf wel, voor de rest was de config gelijk.
Nu heb ik wel m'n ident op het volgende staan (in zowel oscam.server als oscam.user): ident = 0604:000000
In oscam.conf heb ik port ook staan op 000000. Nu heb k begrepen dat het 'zappen' sneller gaat als je daar vaste waardes instelt. Is dat ook jouw ervaring?
Overigens!, jouw config had ik met m'n vorige reader ook geprobeerd. Daar kreeg ik echter dezelfde 'not found' melding. Wel vreemd. Maar, nogmaals, bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 19-07-2014 22:51 ]
Als ik het goed begrijp dan is een specifieke opgave van je entitlements in de "ident" configuratie handig bij Ziggo omdat daar ook ECM's worden verzonden voor een entitlement die ik in ieder geval niet heb. Die komt ook alleen langs bij de eerste keer, direct na het zappen.Sa1 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:50:
[...]
Nu heb ik wel m'n ident op het volgende staan (in zowel oscam.server als oscam.user): ident = 0604:000000
In oscam.conf heb ik port ook staan op 000000. Nu heb k begrepen dat het 'zappen' sneller gaat als je daar vaste waardes instelt. Is dat ook jouw ervaring?
[...]
Als je OSCam aangeeft dat hij alleen de entitlements toestaat van je kaart (wat je doet via die "ident" regel), dan gaat hij die eerste ECM niet eerst langs je smartcard sturen, maar wordt die ECM direct geblocked. Dat maakte bij mij wel iets uit in de zaptijden (en je statistieken zien er gewoon netjes uit
Ik heb zelf een 0602 kaart en daar werkt 0602:00000 niet. Ik moest echt specifiek dat nummer invullen wat ik in mijn config heb staan anders werkte mijn kaart niet. Verder weet ik ook niet meer waar ik dat getal na 0602 heb gehaald, volgens mij is dat specifiek voor mijn (0602) kaart.Sa1 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:50:
[...]
Maar goed, nu werkt het natuurlijk. Zit ik alleen met de situatie dat ik net eergisteren m'n HTPC verkocht heb. Nog even wachten op m'n salaris en dan bestel ik een Intel NUC, dan kan ik ook weer wat, zo'n raspberry pi is het toch niet hor.
Overigens!, jouw config had ik met m'n vorige reader ook geprobeerd. Daar kreeg ik echter dezelfde 'not found' melding. Wel vreemd. Maar, nogmaals, bedankt!
Had al langere tijd interesse in een DVB-C tuner voor de pc maar omdat ik in UPC gebied woon had ik er niet al teveel geld voor over en dus had een duurdere tuner met CAM support weinig zin en kwam het er daardoor niet van tot ik een tijdje geleden op deze spotgoedkope stick stuitte en maar gelijk gekocht:
http://www.ebay.nl/itm/39..._trksid=p3984.m1439.l2649
Nu ~19 euro
heb hem inmiddels perfect werkend met de DVB viewer pro software en ook met mediaportal werkte die goed.
Kan nu alle ongecodeerde (ook de HD zenders) probleemloos kijken en opnemen ,voor een schijntje.
Voor de mensen die nu wellicht ook geïnteresseerd zijn geraakt:
BDA drivers : http://www.astrometa.com.tw/integrated_en.html
en mijn eigen zenderlijsten voor dvbviewer(UPC regio zuid-holland): http://a.pomf.se/gwjieb.zip
Doe er je voordeel mee
Nu ~19 euro
heb hem inmiddels perfect werkend met de DVB viewer pro software en ook met mediaportal werkte die goed.
Kan nu alle ongecodeerde (ook de HD zenders) probleemloos kijken en opnemen ,voor een schijntje.
en mijn eigen zenderlijsten voor dvbviewer(UPC regio zuid-holland): http://a.pomf.se/gwjieb.zip
Doe er je voordeel mee
@AlphaBlack_NL volgens mij is dat deze usb-dongle. Werkt helaas nog niet in Linux maar leuk om te horen dat het wel werkt in Windows, misschien ga ik deze bestellen om uit te proberen.
Heb je bij UPC dan geen smartcard nodig ofzo?AlphaBlack_NL schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:43:
Had al langere tijd interesse in een DVB-C tuner voor de pc maar omdat ik in UPC gebied woon had ik er niet al teveel geld voor over en dus had een duurdere tuner met CAM support weinig zin en kwam het er daardoor niet van tot ik een tijdje geleden op deze spotgoedkope stick stuitte en maar gelijk gekocht:
Nu ~19 euro
Doe er je voordeel mee
Een basis pakket van naar ik meen +/-30 zenders waaronder NL 1/2/3 in HD zijn FTA, zodat je voor een extra tv geen module/settopbox nodig hebt (of wanneer je simpelweg niet aan meer zenders behoefte hebt). Maar je kunt dus effectief gewoon een dvb-c ontvanger kopen zonder cam support en die 30 kanalen ontvangen
. Kun je nagaan zelfs op dit vlak wordt Ziggo keihard ingehaald.
Heel handig dit is precies wat ik zoek voor in mijn nieuwe huis. Gewoon 120mbit internet abo bij UPC bestellen zonder dat ik gelijk een Horizon box moet. De std 30 zenders is meer dan prima voor mijn gebruik maar zo kan ik ze toch opnemen en pauzeren.
Gebruik je de afstandbediening die erbij zit of heb je die van de TV werkend via XBMC? CEC adapter?
Gebruik je de afstandbediening die erbij zit of heb je die van de TV werkend via XBMC? CEC adapter?
Zo, eindelijk heb ik m'n nieuwe setup klaar. Heb ff geinvesteerd.
1 x IntelNUC (i5, 8gb, 128GB ssd, wifi)
1 x HDHomerun
1 x USB stick voor Rasp.
XBMC van OpenElec op zowel de Intel NUC als Raspberry Pi, samen kijken ze naar een MySQL database voor TV Series en Movies (werkt echt geniaal, beneden op 'stop' drukken bij een film, boven vraagt hij of hij weer verder moet gaan waar hij gebleven was). Dit was relatief eenvoudig.
Vervolgens aan de slag gegaan met de HDHomerun, deze aangesloten, drivers gedownload en TVHeadend geinstalleerd. Na wat avondjes stoeien werkt het stabiel!
Heel fijn, Synology wordt nu ingezet voor:
TVHeadend (timeshift / recording / EPG)
OSCAM
HDHomerun drivers
Heren, nogmaals super bedankt voor alle hulp de afgelopen maanden!
1 x IntelNUC (i5, 8gb, 128GB ssd, wifi)
1 x HDHomerun
1 x USB stick voor Rasp.
XBMC van OpenElec op zowel de Intel NUC als Raspberry Pi, samen kijken ze naar een MySQL database voor TV Series en Movies (werkt echt geniaal, beneden op 'stop' drukken bij een film, boven vraagt hij of hij weer verder moet gaan waar hij gebleven was). Dit was relatief eenvoudig.
Vervolgens aan de slag gegaan met de HDHomerun, deze aangesloten, drivers gedownload en TVHeadend geinstalleerd. Na wat avondjes stoeien werkt het stabiel!
Heel fijn, Synology wordt nu ingezet voor:
TVHeadend (timeshift / recording / EPG)
OSCAM
HDHomerun drivers
Heren, nogmaals super bedankt voor alle hulp de afgelopen maanden!
Ik overweeg de HDhomerun HDHR3-4DC (4ch tuner) van SiliconDust aan te schaffen, om te gebruiken i.c.m. TVHeadend, Oscam, Smargo en Ziggo.
Echter deze review beangstigt me een beetje.
Heeft iemand ervaring met de 4ch tuner van HDHomerun in combinatie met Ziggo-decodering?Heb hem ook. Werkt niet lekker met linux en tvheadend en Ziggo.
Alles werkte in principe mooi met dvbhdhomerun + tvheadend+oscam. Ziggo support ging goed. Probleem echter is dat de tuners hangen / dvhdhomerun service kan gaan hangen. Een service restart (duurt 0.1 sec) lost dit op maar killed wel alle streams/opnames.
Dit ligt eerder aan de DVB-C wrapper (dvbhdhomerun) dan het HDHomerun device zelf.
Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
Die review is alleen i.cm. de standaard viewer, die is inderdaad niet super. Maar met TVHeadend zal het niet anders zijn dan 'mijn' setup met de dual tuner oplossing, die super werkt.Deegroller schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:18:
Ik overweeg de HDhomerun HDHR3-4DC (4ch tuner) van SiliconDust aan te schaffen, om te gebruiken i.c.m. TVHeadend, Oscam, Smargo en Ziggo.
[...]
Heeft iemand ervaring met de 4ch tuner van HDHomerun in combinatie met Ziggo-decodering?
Dank je.Sa1 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:36:
[...]
Die review is alleen i.cm. de standaard viewer, die is inderdaad niet super. Maar met TVHeadend zal het niet anders zijn dan 'mijn' setup met de dual tuner oplossing, die super werkt.
Nu nog eens kijken waar ik het juiste type Smargo vandaan haal en dan gaan we knutselen...
Of een Smargo-alternatief, want ik lees met regelmaat over ergernissen rondom dit stukje hardware. Echter, voor een nieuwkomer is het lastig. Iets met bomen en het bos niet zien...
[ Voor 17% gewijzigd door Deegroller op 04-08-2014 17:18 ]
Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
Als je het topic doorleest zie je 1 Phoenix reader die continue voorbij komt.Deegroller schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:11:
[...]
Dank je.Ik heb 'm besteld.
Nu nog eens kijken waar ik het juiste type Smargo vandaan haal en dan gaan we knutselen...
Of een Smargo-alternatief, want ik lees met regelmaat over ergernissen rondom dit stukje hardware. Echter, voor een nieuwkomer is het lastig. Iets met bomen en het bos niet zien...
Meer mensen ervaring met de TBS6281 (dual tuner dvb-c) kaart?
Specifiek Ziggo en evt DVBViewer Pro?
Specifiek Ziggo en evt DVBViewer Pro?
[ Voor 24% gewijzigd door MysteriuM op 07-08-2014 13:53 ]
Deze OpenELEC box van TBS ziet er interessant uit! Enig idee of dit gaat werken met Ziggo/UPC?
Je zal er altijd nog een cardreader aan moeten hangen voor decryptie met bv Oscam. (als je dat wenst)roy.jacobs schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:47:
Deze OpenELEC box van TBS ziet er interessant uit! Enig idee of dit gaat werken met Ziggo/UPC?
Ziet er wel interessant uit
Ik heb wel ervaring met de Dual Tuner van hdhomerun. Die werkt perfect. Al heb ik hem zelf niet meer in gebruik....Deegroller schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:18:
[...]
Heeft iemand ervaring met de 4ch tuner van HDHomerun in combinatie met Ziggo-decodering?
Verwijderd
@kitser gebruikte je hem met oscam of newcs op gecodeerde kanalen? En met welke software? Mediaportal of xbmc of wat anders?
De coax connector die ik in mijn TV kaart stop zit nogal los. Is dit op te lossen door iets van zilverfolie tussen te doen of zorgt dit voor ruis?
weet wel dat je het mij niet vraagt, maar reageer lekker tochVerwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:33:
@kitser gebruikte je hem met oscam of newcs op gecodeerde kanalen? En met welke software? Mediaportal of xbmc of wat anders?
1 woord; super!
Verwijderd
Haha van jou weet ik idd dat het goed werkt, zoek eigenlijk nog wat meer zekerheid rondom hdhomerun in combi met mediaportal en argus, heb nu twee dvb-c kaarten met deze software en dan newcs voor codering van ziggo. Werkt top, maar systeem word oud en denk dat hdhomerun de beste vervanger zal zijn straks.
Alleen zeker weten dat die setup gaat werken doe ik nog niet, vandaar de vraag.
Niettemin bedankt voor je reactie!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2014 21:46 ]
haha okay danVerwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:45:
Haha van jou weet ik idd dat het goed werkt, zoek eigenlijk nog wat meer zekerheid rondom hdhomerun in combi met mediaportal en argus, heb nu twee dvb-c kaarten met deze software en dan newcs voor codering van ziggo. Werkt top, maar systeem word oud en denk dat hdhomerun de beste vervanger zal zijn straks.
Gebruikt overigens sinds kort ook XBMC, maar heeft ook nog gewerkt met MediaPortal, uiteindelijk maakt de frontend niet zo heel veel uit natuurlijk.
Succes met je speurtocht!
[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 12-08-2014 09:15 ]
Verwijderd
Goed om te horen dat het zo kan werken ook met mediaportal, dan ga ik voor die oplossing!
Thanks!
Thanks!
succes, maar net als ik al zei, eigenlijk is de frontend niet de beperkende factor. Mediaportal kan tegen verschillende backend systemen 'aanpraten', in iedergeval tegen Mediaportal's eigen TVServer, maar ook tegen Argus.Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:11:
Goed om te horen dat het zo kan werken ook met mediaportal, dan ga ik voor die oplossing!
Thanks!
XBMC kan tegen veel meer backend systemen aanpraten.
De HDHomerun presenteert zich als reguliere DVB-C kaarten, hier is niets anders t.o.v. bijv een USB, Firewire of een PCI achtige oplossing.
Persoonlijk vindik het een mooie oplosisng, met name omdat je DVB tuners nergens fysiek aan vast hangen. Zo creer je dus een soort van onafhankelijkheid. Dat i.c.m. TV headend zorgt er voor dat ik niet langer een fysieke server / computer ingeschakeld moet houden als TV server. Ik 'misbruikte' m'n Hypervisor hier lange tijd voor, nu kan die hypervisor gewoon weer uit als ik niets aan het testen ben.
Verwijderd
Twijfel bij hdhomerun was meer dat iemand niet wist of de entitlements wel via hdhomerun binnen kwamen en ik wil een setup met zo min mogelijk componenten om zo min mogelijk afhankelijkheden te hebben die fout kunnen gaan. Maar zo gaat het wel lukken.
Thanks voor je hulp en tips
Thanks voor je hulp en tips
Heb sinds vandaag toch iets vreemds.
Al een poos doet Nick Jr. op Ziggo (1111) het vervelend, alleen geluid maar geen beeld.
Ik dacht doe eens slim en configureer even vanaf begin met als gevolg dat ie het nu helemaal niet meer doet.
Laat dat nu net 1 van de kanalen zijn die de kids graag kijken.
Mux zou moeten zijn 690750000 / SR 6875000 / QAM256
Er zitten nog 15 andere op deze maar die geven geen problemen.
Iemand een idee?
Al een poos doet Nick Jr. op Ziggo (1111) het vervelend, alleen geluid maar geen beeld.
Ik dacht doe eens slim en configureer even vanaf begin met als gevolg dat ie het nu helemaal niet meer doet.
Iemand een idee?
Geen idee, maar wel blij om te horen dat ik niet de enige ben. Nick Jr. is de enige zender dit dit probleem bij mij heeft. Heb er alleen nog geen tijd voor gehad om naar te kijken. Op de Humax doet ie het wel gewoon, hij heeft het ook gewoon een poos gedaan (Ziggo 5555).schumi2004 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:45:
Heb sinds vandaag toch iets vreemds.
Iemand een idee?
Laat Nick jr. nou net de zender zijn die m'n zoontje op het moment het aller leukste vindt.
Heeft hier ook altijd prima gewerkt tot een week of 2 terug ofzo. Net zoals bij jouw doet deze het hier ook gewoon op een Humax. De overige 15 zenders in dezelfde mux doen het wel prima op nog 1 na. Ik heb in deze mux 2 van de 16 die het niet doen. Ik dacht overigens wijs te zijn door een complete reinstall te doen maar dat heeft er alleen maar voor gezorgd dat ie nu helemaal stuk is.Sa1 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:09:
[...]
Geen idee, maar wel blij om te horen dat ik niet de enige ben. Nick Jr. is de enige zender dit dit probleem bij mij heeft. Heb er alleen nog geen tijd voor gehad om naar te kijken. Op de Humax doet ie het wel gewoon, hij heeft het ook gewoon een poos gedaan (Ziggo 5555).
Laat Nick jr. nou net de zender zijn die m'n zoontje op het moment het aller leukste vindt.
Heb al een issue aan gemaakt bij TVHeadend. Ik heb voorlopig wel alternatieven voor de kids maar is toch jammer.
Op het eerste gezicht is er niets bijzonders te zien aan de DVB-SI data van Nick Jr. Heeft misschien één van jullie een opname van Nick Jr gemaakt met DVBViewer van ongeveer 30 seconden met de volgende instellingen:

Nick Jr zit niet in mijn pakket en om de audio video tijdsynchronicatie informatie te kunnen bekijken heb ik een capture nodig zonder encryptie.

Nick Jr zit niet in mijn pakket en om de audio video tijdsynchronicatie informatie te kunnen bekijken heb ik een capture nodig zonder encryptie.
http://speedy.sh/zrRFq/Nick-Jr..ts
http://speedy.sh/TX4CG/08...ala-en-Hoho-het-aapje..ts
Werkt hier perfect, wellicht zie je er wat aan.
Edit: oh wacht volgens mij pakt mediaportal die data niet mee, ff een oude licentie van dvb viewer ontstoffen en uitzoeken hoe dat ook alweer werkt.
Edit2: nu met dvbviewer de 2e
http://speedy.sh/TX4CG/08...ala-en-Hoho-het-aapje..ts
Werkt hier perfect, wellicht zie je er wat aan.
Edit: oh wacht volgens mij pakt mediaportal die data niet mee, ff een oude licentie van dvb viewer ontstoffen en uitzoeken hoe dat ook alweer werkt.
[ Voor 83% gewijzigd door Donderstraaltje op 14-08-2014 11:16 ]
Momenteel aan het downloaden. In welk deel van het Ziggo netwerk is deze TS capture gemaakt? Ziggo West (Casema/Multikabel) of Ziggo Oost (@Home)?Donderstraaltje schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:56:
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.