Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mediaportal kan het, je draait TV server op de pc waar de tuner in zit en je kan met VLC of een andere Mediaportal client het tv signaal bekijken via het netwerk.

Is wel een intimiderend pakket als je er nog nooit mee gewerkt hebt :)

http://team-mediaportal.com/

Voor zover ik snel kan zien kan je met MCE geen andere PC's als extender gebruiken, enkel de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:48
Beetje jammer dat MCE dat niet ondersteund, maarja dat zijn we wel gewend van Microsoft. Ik ga me eens verdiepen in Mediaportal. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

HaTe schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:09:
Na het uitstapje naar de TVServer van MediaPortal, ben ik toch weer terug bij FTR.
Opname mogelijkheden zijn veeeel uitgebreider en het is een stukje stabieler. Ook had ik standby problemen met TVServer, die ik met FTR niet heb.
Oh, laat ik ook de betere ondersteuning voor XMLTV niet vergeten!
Welkom terug bij de club. :)

Maar waarom XMLTV? Ik krijg de EPG data gewoon binnen zonder externe tools.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:48

HaTe

haat niet

Waarom XMLTV?

- haalt gegevens sneller binnen
- meer informatie (episode titel, eventueel IMDB info)
- haalt voor langere tijd informatie binnen (volgens mij :P) ik haal nu voor een week van internet.

Wat wil je nog meer? Het is gewoon beter te configureren :) Ik gebruik sinds eergisteren WebGrab+Plus om de data op te halen. Hiervoor mc2xml, maar die haalt ook veel onzin zender binnen en veel zenders ook niet.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste MP'ers met digitale TV. Eerder werd met klem geadviseerd Windows 7 64bits als besturingssysteem te nemen voor de Zepman installatie, al dan niet met 4TR.

Maakt het hierbij nog uit of het Home Premium, Professional of Ultimate betreft? Mijn inziens niet als ik de verschillenlijst zie, maar toch even vragen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Spurlie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:22:
Sinds gisteren ook een Anysee E30TC plus in huis, werkt uitstekend in mce!

Nu vraag ik mij wel af of het ook mogelijk is het tv signaal te delen met een andere pc die verbonden is met het netwerk. De Xbox kan ik ook als extender gebruiken, maar dan gaat het navigeren door de menu's erg traag. Is er dus een mogelijkheid om een pc als extender te gebruiken of op een andere manier het digitale tv signaal te delen met deze pc?
DVB Logic heeft daar een oplossing voor. Je kunt er dan voor kiezen bijvoorbeeld op de server MCE te draaien, maar je kunt ook met allerhande software vanaf clients naar de server connecten. MCE, webbrowser of WMP werken in elk geval allemaal vanaf remote clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

HaTe schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:10:
Waarom XMLTV?

- haalt gegevens sneller binnen
- meer informatie (episode titel, eventueel IMDB info)
- haalt voor langere tijd informatie binnen (volgens mij :P) ik haal nu voor een week van internet.

Wat wil je nog meer? Het is gewoon beter te configureren :) Ik gebruik sinds eergisteren WebGrab+Plus om de data op te halen. Hiervoor mc2xml, maar die haalt ook veel onzin zender binnen en veel zenders ook niet.
Meer bruikbare info is altijd beter :)

Heb zelf ook met mc2xml zitten spelen, maar uiteindelijk vond ik dat niets. WebGrab klinkt goed, bedankt voor de tip!
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:40:
Maakt het hierbij nog uit of het Home Premium, Professional of Ultimate betreft? Mijn inziens niet als ik de verschillenlijst zie, maar toch even vragen hier.
Nee, maakt niet uit welke editie je gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door Cybergamer op 30-06-2011 13:15 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik thx babyXL

Ik las dat er mensen zijn die het voor elkaar hebben gekregen dat de TV het nog doet nadat de HTPC met MP op standby heeft gestaan. Bij mij doen de gescramelde kanalen het daarna niet meer en moet ik een harde reset doen. Zowel geprobeerd met met NewCS als OSCam. Kan iemand uitleggen waar hem de kneep zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:31:
Ik thx babyXL

Ik las dat er mensen zijn die het voor elkaar hebben gekregen dat de TV het nog doet nadat de HTPC met MP op standby heeft gestaan. Bij mij doen de gescramelde kanalen het daarna niet meer en moet ik een harde reset doen. Zowel geprobeerd met met NewCS als OSCam. Kan iemand uitleggen waar hem de kneep zit?
Ik kreeg altijd de melding: Verbinding met de tv-server veloren.. Wat ik ook probeerde, altijd weer die melding.. Nu ik overgestapt ben naar fortherecord heb ik dit probleem gelukkig niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:31:
Ik thx babyXL

als je een smartreader gebruikt is de kans groot dat je usb poort uitgeschakeld word in stand-by mode.
moet je even onder power management kijken of daar alles goed staat.
Ik ben zelf uiteindelijk over gestapt op een klein servertje op zolder, die altijd aanstaat, ik had namelijk problemen dan newsc uit standby mijn kaart niet vond (misschien is dit bij jouw ook wel zo maar dat zou je in de log moeten kunnen zien,
Je zou eigenlijk even moeten proberen uit stand-by, newsc een paar keer afsluiten en opnieuw starten kijken of hij het dan wel goed doet, bij deed hij het dan vaak pas na 3x ofzo schijnt ook een bekend probleem te zijn,
oscam zou beter moeten werken, maar daar had ik ook nog wel eens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm krijg het op een of andere manier niet voor elkaar (newcs danwel oscam moet weer met de hand herstart worden etc).

Hebben jullie overigens een virusprogramma op jullie HTPC draaien? Zo ja welke en vertraagd deze MP/TV/4TR? Ik wil een zo snel mogelijke windows behouden en daarnaast geen schokkende stukjes film. Ik zoek nog een goede beveiliger, draai nu AVG maar heb het idee dat dit de zaak iets ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
na het lezen van de zepman guide vol goede moed, heb ik vandaag een terratec cinergy C PCI overgenomen van een mede-tweaker. kaart is vzviw gewoon in orde, wordt ook wel herkend. echter, ik blijf code 10 errors krijgen. nieuwste drivers geinstalleerd, paar keer opnieuw opgestart, maar niets mag baten. nou is code 10 meestal iets driver/installatiegerelateerds, dus vroeg ik mij af of het probleem iemand hier bekend voor kwam, en zo ja, hoe dit op te lossen. moederbord is een m4a89gtd pro, OS is windows 7, up to date met alle updates exclusief SP1. ik kom er even niet meer uit, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03
iceheart schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 02:41:
na het lezen van de zepman guide vol goede moed, heb ik vandaag een terratec cinergy C PCI overgenomen van een mede-tweaker. kaart is vzviw gewoon in orde, wordt ook wel herkend. echter, ik blijf code 10 errors krijgen. nieuwste drivers geinstalleerd, paar keer opnieuw opgestart, maar niets mag baten. nou is code 10 meestal iets driver/installatiegerelateerds, dus vroeg ik mij af of het probleem iemand hier bekend voor kwam, en zo ja, hoe dit op te lossen. moederbord is een m4a89gtd pro, OS is windows 7, up to date met alle updates exclusief SP1. ik kom er even niet meer uit, ben ik bang.
Ik heb dezelfde kaart en helemaal geen drivers geinstalleerd, Windows 7 zocht dat zelf wel uit. Misschien eerst eens een ander pci-slot proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik mijn nieuwe samsung led tv opgehangen, de beeldkwaliteit via de ingebouwde dvb-c tuner is werkelijk super.
Ik ben aan het orienteren voor een HTPC, en nu ben ik benieuwd of de kwaliteit van een USB of PCI tuner even goed is, slechter of misschien zelfs beter dan de ingebouwde tuner van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwaliteit van de tuner heeft daar niks mee te maken, het digitale signaal blijft gewoon hetzelfde. Enigste verschil zit 'm in de nabewerking, dus bv het upscalen van 576i formaat (sd), deinterlacing en eventuele andere filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Cyberax schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:21:
als je een smartreader gebruikt is de kans groot dat je usb poort uitgeschakeld word in stand-by mode.
moet je even onder power management kijken of daar alles goed staat.
Ik ben zelf uiteindelijk over gestapt op een klein servertje op zolder, die altijd aanstaat, ik had namelijk problemen dan newsc uit standby mijn kaart niet vond (misschien is dit bij jouw ook wel zo maar dat zou je in de log moeten kunnen zien,
Je zou eigenlijk even moeten proberen uit stand-by, newsc een paar keer afsluiten en opnieuw starten kijken of hij het dan wel goed doet, bij deed hij het dan vaak pas na 3x ofzo schijnt ook een bekend probleem te zijn,
oscam zou beter moeten werken, maar daar had ik ook nog wel eens problemen mee.
Sommige routers, ik geloof dat bijvoorbeeld de TP-Link1043ND het kan, kan met behulp van alternatieve software (DD-WRT) kaartserver-software draaien. Wellicht kan dat een mooie, energie-zuinige oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, eigenlijk elk apparaat met een netwerk en usb host aansluiting wat linux kan draaien. Heb zelf een oude NSLU2 met daarop OpenWRT (bleeding edge) en oscam als cardserver. Heb het zelf nooit geprobeerd maar het lijkt mij dat qua hardware het ook wel zou moeten werken op afgeschreven thin clients die je soms voor een paar euro op samenkopen.net ziet staan. Probleem is denk ik om een correct werkende image te compileren en 'm erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Nielson schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:12:
Jup, eigenlijk elk apparaat met een netwerk en usb host aansluiting wat linux kan draaien. Heb zelf een oude NSLU2 met daarop OpenWRT (bleeding edge) en oscam als cardserver. Heb het zelf nooit geprobeerd maar het lijkt mij dat qua hardware het ook wel zou moeten werken op afgeschreven thin clients die je soms voor een paar euro op samenkopen.net ziet staan. Probleem is denk ik om een correct werkende image te compileren en 'm erop te krijgen.
Het is grappig dat je een thin client noemt want dat is idd waar ik oscam op heb draaien.
800Mhz met 128Mb Ram, verbruikt 9W nou dat is nog wel te overzien in een jaar dacht ik zo.
ik heb linux debian als OS draaien en eigenlijk ging de hele installatie vrij gemakkelijk.
alleen Oscam zelf was effe puzzelen met de smargo reader maar als het eenmaal werkt, dan hoef je er eigenlijk niet meer naar om te kijken,

een aanrader dus voor ieder die newsc / oscam onder Windows zat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Ik wil eigenlijk mijn HTPC gaan uitbreiden met tv/opname mogelijkheden, maar als ik hier zo lees wat het voor ellende is, kan ik beter voor vrijwel hetzelfde geld (paar tientjes meer) gewoon een humax doos kopen? Of de interactieve decoder van Ziggo?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03
Phusebox schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:38:
Ik wil eigenlijk mijn HTPC gaan uitbreiden met tv/opname mogelijkheden, maar als ik hier zo lees wat het voor ellende is, kan ik beter voor vrijwel hetzelfde geld (paar tientjes meer) gewoon een humax doos kopen? Of de interactieve decoder van Ziggo?
Welke ellende precies? Het is vooral een kwestie van dit topic bestuderen, veel lezen dus. Vrijwel elk probleem wat je mogelijkerwijs tegen zou kunnen komen, wordt hier besproken en opgelost.

Een doos kopen is idd makkelijker. Maar ja, daarvoor ben je geen tweaker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Haha. Phusebox. Na je bijdragen in het HTPC topic gevolgd te hebben kan je waarschijnlijk maar beter een kant en klare oplossing kopen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Frank-NL schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:22:
Haha. Phusebox. Na je bijdragen in het HTPC topic gevolgd te hebben kan je waarschijnlijk maar beter een kant en klare oplossing kopen inderdaad :)
Ach ik hou de mensen bezig he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10-2024
Vraagje;
ik probeer de volgende kaart Terratec 1200 DVB-C (3139 147 2436D1# CU1216L/AIGH) onder windows 7 (x64) aan de praat te krijgen. Ik heb netjes de drivers gedownload, uitgepakt en handmatig geinstalleerd.
(http://ftp.terratec.de/Receiver/Cinergy1200DVB-C/Update/)
Deze staat ook goed onder apparatenbeheer, zonder foutmeldingen. Echter als ik Terratec Homecinema nu opstart(ook na een reboot) geeft deze aan dat er geen apparaat is gevonden.
Iemand een id wat ik moet doen om dit aan de praat te krijgen?

Add; heb op advies van een vriend deze driver geprobeerd; http://www.mystique-tv.de/en/downloads
Blijkt de juiste fabrikant te zijn, helaas koste het te veel om de firma z'n logo erop te zetten.
Resultaat is alleen hetzelfde

add2; ik heb mediaportal geinstalleerd.
add3; ik zit bij caiw en maak niet gebruik van betaalde kanalen.

[ Voor 24% gewijzigd door massareal op 16-07-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn overstap naar digitale TV op mijn Mediaportal setup ben ik op zoek naar DVB-C kaarten, kan nu kiezen uit twee kaarten te weten de:
  • Terratec Cinergy C PCI HD
  • Technisat CableStar HD2
Prijs verschil is zo´n 40 euro, maar wat is nu het grote verschil tussen de kaarten.
Volgens mij dat de Terratec zelf MPEG decoders heeft en de Technisat niet, of is er een ander mega verschil?
En hoeveel last ga ik daar van hebben? Systeem draait op een Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz en is dus zeker niet meer de snelste op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij dat de Terratec zelf MPEG decoders heeft en de Technisat niet, of is er een ander mega verschil
Hebben ze beide niet. Enigste wat de kaarten doen is afstemmen op een bepaalde frequentie en de betreffende transportstream doorgeven aan de software. Deze handelt de rest allemaal af. Kaarten zien er ook erg hetzelfde uit, als ik zo een beetje rondzoek schijnen ze beide weer clones te zijn van de TwinHan AD-CP400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoelt men bij Terratec dan op de website met de zin:

With integrated MPEG 2/4 codec, you can also record previous formats in exceptional quality.

Het lijkt idd exact dezelfde kaart te zijn, wellicht toch iets van andere firmware op de kaart?
Wie kan bevestigen dat het om exact dezelfde kaarten gaat?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Die codec is gewoon software. De kaarten zijn verder exact het zelfde :) Gewoon de goedkoopste kopen dus, zoals ik ook had gedaan.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik ben zelf een HTPC aan het samenstellen en met het oog op de toekomst heb ik heb me vanmiddag een beetje in het DVB-c/CI/CI+/CAM verhaal verdiept en omdat het nogal ingewikkeld is als je er zo induikt, heb ik getracht dit een beetje voor mezelf op een rijtje te zetten. Veel info heb ik uiteraard uit de (uitstekende!) TS vergaard en ik denk dat ik het nu wel ongeveer snap, maar ik wil dit toch even posten zodat iemand mij er eventueel op kan wijzen of ik het daadwerkelijk wel/niet goed begrepen heb:
  • Als je een TV/ontvanger met CI+ slot hebt, kun je alleen een door Ziggo 'gecertificeerde' CI+ CAM module gebruiken, met als gevolg dat Ziggo kan bepalen vanaf welke zenders je kan opnemen en hoe lang deze opnames 'geldig' zijn.
  • Als je een TV/ontvanger met CI slot hebt, heb je een Alphacrypt Classic 3.05 (of hoger) CAM module nodig. Deze kan als enige de Irdeto 2 encryptie direct decoderen die de kabelproviders leveren. Ziggo heeft met deze standaard geen controle op wat jij wel/niet mag opnemen en wat daarvan de 'geldigheidsdatum' is.

Ziggo biedt officieel geen ondersteuning voor 3rd party CI CAM modules die je in je PC kunt inbouwen, maar die werken wel. Aangezien diezelfde CAM modules door Ziggo zelf in recente settopbox's gebruikt zijn, lijkt het erop dat dit voorlopig nog wel zal blijven werken (al kan dit niet gegarandeerd worden).
  • Een andere mogelijkheid is het gebruik maken van een softCAM oplossing. Dit is een stukje software dat de brug vormt tussen de Ziggo smartcard en de DVB-c tuner en feitelijk de 'CI slot + CAM module' combo vervangt en de Irdeto 2 encryptie kan decoderen.
  • Wanneer je een HTPC + DVB-c tuner + CI CAM hebt en een programma opneemt, wordt dit encrypted op je HHD opgeslagen en kan enkel weer gedecodeerd worden m.b.v. dezelfde Ziggo smartcard waarmee het programma is opgenomen.
  • De Anysee E30TC Plus USB tuner is een single tuner, dus je kan niet één kanaal kijken en tegelijkertijd een ander kanaal opnemen, tenzij je 2 Anysee E30TC Plus tuners aanschaft. Er zijn op het moment geen dual DVB-c USB tuners verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
AmonTobin schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:16:
  • Een andere mogelijkheid is het gebruik maken van een softCAM oplossing. Dit is een stukje software dat de brug vormt tussen de Ziggo smartcard en de DVB-c tuner en feitelijk de 'CI slot + CAM module' combo vervangt en de Irdeto 2 encryptie kan decoderen.
Ik maak gebruikt van een dreambox met de cccam softcam. Hierop worden de opnames onversleuteld opgeslagen.
  • De Anysee E30TC Plus USB tuner is een single tuner, dus je kan niet één kanaal kijken en een ander kanaal opnemen, tenzij je 2 Anysee E30TC Plus tuners aanschaft. Er zijn op het moment geen dual DVB-c USB tuners verkrijgbaar.
Met een single tuner kun je 1 transponder ontvangen. In 1 transponder zitten meerdere zenders, waardoor je toch met een single tuner meerdere zenders kunt ontvangen.

Als je een externe dual DVB-C tuner wilt, dan kun je ook een HDHomeRun overwegen. Dit is een netwerk DVB tuner box, maar dan moet je wel gebruik maken van een softcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt allemaal wel redelijk, behalve:
Aangezien diezelfde CAM modules door Ziggo zelf in recente settopbox's gebruikt zijn, lijkt het erop dat dit voorlopig nog wel zal blijven werken (al kan dit niet gegarandeerd worden).
In de settop boxen zit een cardreader en ook een soort softcam in de embedded software. Schijnt eventueel wel op afstand te vervangen zijn als ik het goed begrepen heb.
Wanneer je een HTPC + DVB-c tuner + CI CAM hebt en een programma opneemt, wordt dit encrypted op je HHD opgeslagen en kan enkel weer gedecodeerd worden m.b.v. dezelfde Ziggo smartcard waarmee het programma is opgenomen.
Normaal gesproken wordt de stream gelijk gedecrypt, hierna kan deze opgeslagen worden of direct bekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
@Gertjan! en Nielson: Ah, bedankt voor de info/correcties! :)
gertjan! schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:48:
Als je een externe dual DVB-C tuner wilt, dan kun je ook een HDHomeRun overwegen. Dit is een netwerk DVB tuner box, maar dan moet je wel gebruik maken van een softcam.
Op zich wel een grappige optie idd. Maar dan moet je natuurlijk wel alsnog een aparte kaartlezer gebruiken voor de Ziggo smartcard en van zo'n Anysee vind ik het zo fijn dat je eigenlijk maar één zo'n klein alles-in-één kastje nodig hebt. Maar desondanks bedankt voor de suggestie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Laatst online: 26-08 10:33
Sinds ik verhuisd ben zit ik te kijken naar mogelijkheden voor digitale tv. Probleem: Ik heb geen tv, maar wel 2 monitoren. Deze topic zou uitkomst moeten bieden, echter heb ik geen flauw benul van 80% van de genoemde termen. Mijn grootste vraag is, ben ik voor minder dan €150 klaar voor digitale tv op mijn huidige systeem? Ik denk dat ik zoiezo een geluidskaart met S/PDIF in nodig heb?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
2Samsung Syncmaster 2443BW€ 198,90€ 397,80
1Sony AD-7240S€ 29,14€ 29,14
1Antec Three Hundred€ 47,95€ 47,95
1Logitech X-540€ 104,98€ 104,98
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,90€ 33,90
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 4,40€ 8,80
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 54,99€ 54,99
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 22,-€ 22,-
1Cooler Master Real Power M520€ 83,89€ 83,89
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 98,71€ 98,71
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 22,99€ 45,98
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 89,25€ 89,25
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD6970 2GB GDDR5 PCIE€ 309,90€ 309,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.369,29

[ Voor 85% gewijzigd door Aethertyd op 18-07-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

AmonTobin schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:16:
@Gertjan! en Nielson: Ah, bedankt voor de info/correcties! :)

[...]

Op zich wel een grappige optie idd. Maar dan moet je natuurlijk wel alsnog een aparte kaartlezer gebruiken voor de Ziggo smartcard en van zo'n Anysee vind ik het zo fijn dat je eigenlijk maar één zo'n klein alles-in-één kastje nodig hebt. Maar desondanks bedankt voor de suggestie. :)
Die Anysee heeft alleen nadelen, maar tenzij je WMC wilt gebruiken. Anders heb je alleen maar problemen met de kaartlezer en als je 2 tuners wilt ben je zo 250 euro kwijt. Niet doen dus.

Dit geld voor jou en de gene boven mij en iedereen die tv tuners wil kopen; mij advies:
Koop 2 TechniSat CableStar HD2 tuners en een kaartlezer voor 20 euro. Dan ben je klaar voor 130 euro en heb je een mooie stabiele dual tuner config.

@hierboven: waarom spdif?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
HaTe schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:22:
[...]

Die Anysee heeft alleen nadelen, maar tenzij je WMC wilt gebruiken. Anders heb je alleen maar problemen met de kaartlezer en als je 2 tuners wilt ben je zo 250 euro kwijt. Niet doen dus.

Dit geld voor jou en de gene boven mij en iedereen die tv tuners wil kopen; mij advies:
Koop 2 TechniSat CableStar HD2 tuners en een kaartlezer voor 20 euro. Dan ben je klaar voor 130 euro en heb je een mooie stabiele dual tuner config.
Hmmn, even een 'glance' op het Mediaportal forum geeft niet zo'n hele goed indruk idd. Ik ben geen fan van WMC, dus die vlieger gaat niet op en de PVR funtionaliteit in XBMC is nog volop in ontwikkeling.

Meerdere PCI(-e) tuners gaan niet passen in mijn HTPC, dus dat is ook geen optie. Och, ik gaat even verder rondneuzen, kijken waar ik uiteindelijk op uitkom. Thanks voor de headsup i.i.g!

[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 18-07-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik gebruik een Anysee E30TC+ en een Cablestar HD2 tegelijk in MediaPortal, dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54

TheVMaster

Moderator WOS
Ik ben zelf een HTPC aan het samenstellen en met het oog op de toekomst heb ik heb me vanmiddag een beetje in het DVB-c/CI/CI+/CAM verhaal verdiept en omdat het nogal ingewikkeld is als je er zo induikt, heb ik getracht dit een beetje voor mezelf op een rijtje te zetten. Veel info heb ik uiteraard uit de (uitstekende!) TS vergaard en ik denk dat ik het nu wel ongeveer snap, maar ik wil dit toch even posten zodat iemand mij er eventueel op kan wijzen of ik het daadwerkelijk wel/niet goed begrepen heb:

[...]
  • Wanneer je een HTPC + DVB-c tuner + CI CAM hebt en een programma opneemt, wordt dit encrypted op je HHD opgeslagen en kan enkel weer gedecodeerd worden m.b.v. dezelfde Ziggo smartcard waarmee het programma is opgenomen.
Eh...bij mij is dit niet zo :+ Althans ik neem met regelmaat op op m'n ene MediaCenter en speel het dan zonder problemen af op een ander MediaCenter.
  • De Anysee E30TC Plus USB tuner is een single tuner, dus je kan niet één kanaal kijken en tegelijkertijd een ander kanaal opnemen, tenzij je 2 Anysee E30TC Plus tuners aanschaft. Er zijn op het moment geen dual DVB-c USB tuners verkrijgbaar.
Ik vind zelf een Anysee erg irritant omdat je dus in elke tuner (die ook nog eens 130 euro ofzo kost) een Ziggo kaartje moet stoppen (ja, je kunt ook iets met cardsharing doen op je locahost). Zelf maak ik gebruik van een Terratec Cinergy HTC USB XS HD i.c.m. een Phoenix Compatible Cardreader. Maar idd je kunt met 1 DVB-C kaart alleen naar de zenders van 1 transponder tegelijk kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf 2 HDhomerun tuners met 1 ziggo kaartje met een softcam oplossing. Een quad tuner oplossing die al een dik jaar stabiel functioneerd. Heb alleen mijn netwerk moeten upgraden naar 1000mbit. Totale kosten voor de tuners was 175 euro. Heb ze beide van marktplaats afgehaald. Nieuw kosten ze zo`n 140 euro dacht ik. Voordeel van de nieuwste hdhomerun is dat je maar 1 coax aansluiting hebt. Intern wordt de coax doorgelinkt naar de 2e tuner.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:04:
Heb zelf 2 HDhomerun tuners met 1 ziggo kaartje met een softcam oplossing. Een quad tuner oplossing die al een dik jaar stabiel functioneerd. Heb alleen mijn netwerk moeten upgraden naar 1000mbit. Totale kosten voor de tuners was 175 euro. Heb ze beide van marktplaats afgehaald. Nieuw kosten ze zo`n 140 euro dacht ik. Voordeel van de nieuwste hdhomerun is dat je maar 1 coax aansluiting hebt. Intern wordt de coax doorgelinkt naar de 2e tuner.
Enneh..je hebt die softcam/ziggo kaart dan in je MediaCenter zitten ofzo? :-) Ook een erg nette oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 18:26
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:04:
Ik ben wel geïnteresseerd in een eventuele howto, niet zo zeer vanwege de praktijk maar meer hoe het werkt.
Wordt 1 networktuner dan door de softcam gehaald en stelt die een virtuele un-encrypted tuner voor aan de software?
Ik heb zelf unencrypted DVB-C via glas, maar dit soort voor familie een uitkomst zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loekie schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:26:
Wordt 1 networktuner dan door de softcam gehaald en stelt die een virtuele un-encrypted tuner voor aan de software?
De mdapi plugin in de software zorgt ervoor dat de stream door de softcam gedecrypt wordt. Alleen windows mediacenter moet door de afwezige dvb-c en mdapi ondersteuning via een omweg (bv dvblink tvsource of de anysee software) een virtuele fta dvb-t tuner voorgeschoteld krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nielson op 19-07-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Laatst online: 26-08 10:33
HaTe schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:22:
[...]
@hierboven: waarom spdif?
Ik had de indruk dat mijn pc bij digitale tv een s/pdif signaal zou moeten verwerken (heb alleen een linein en micin aansluiting op mijn mobo) Ik zal straks wel even uittypen wat voor aansluitingen ik precies heb, daar hebben jullie natuurlijk veel meer aan dan een lijstje onderdelen.

Ik ging er van uit dat audio bij digitale televisie over een aparte kabel liep maar dat is dus niet zo.

Na wat beter de startpost gelezen te hebben zou ik in principe alleen een anysee e30tcplus en een digitale tv startpakket van delta (Zeelandnet hier) nodig hebben om gewoon normaal digitale tv op mijn pc te kijken? Al de extra's zoals opnemen spelen niet echt een rol voor mij.

[ Voor 51% gewijzigd door Aethertyd op 19-07-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aethertyd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:04:
Ik had de indruk dat mijn pc bij digitale tv een s/pdif signaal zou moeten verwerken (heb alleen een linein en micin aansluiting op mijn mobo)
Ik snap het ook niet, wat heeft digitale tv met spdif te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:26:
[...]

Ik ben wel geïnteresseerd in een eventuele howto, niet zo zeer vanwege de praktijk maar meer hoe het werkt.
Ik heb zelf unencrypted DVB-C via glas, maar dit soort voor familie een uitkomst zijn.
Ik heb de basis gebruikt van deze tut; Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing

Hiervan heb ik alleen het cardsharings gedeelte gebruikt. De rest loopt allemaal via dvblogic Tvsourche. Hier staat in elke tunermap een plugin map waar je de bestanden voor de cardsharing in kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
TheVMaster schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:07:
Eh...bij mij is dit niet zo :+ Althans ik neem met regelmaat op op m'n ene MediaCenter en speel het dan zonder problemen af op een ander MediaCenter.
Ja precies, dat valt me nog alleszins mee. Ik had eigenlijk stiekem aangenomen dat het encrypted op de HHD zou worden opgeslagen.
Ik vind zelf een Anysee erg irritant omdat je dus in elke tuner (die ook nog eens 130 euro ofzo kost) een Ziggo kaartje moet stoppen (ja, je kunt ook iets met cardsharing doen op je locahost). Zelf maak ik gebruik van een Terratec Cinergy HTC USB XS HD i.c.m. een Phoenix Compatible Cardreader. Maar idd je kunt met 1 DVB-C kaart alleen naar de zenders van 1 transponder tegelijk kijken.
Very true. De enige reden waarom ik in interesse in de Anysee had was omdat het een mooi compact alles-in-één doosje is. Echter, aangezien het maar een single tuner optie is, wordt dat sowieso niets. Als er een alternatief zou zijn met twin tuner en ook nog eens goed zou werken in Mediaportal (of nog beter: XBMC) zou dat ideaal zijn. Maar goed...

Als ik het zo bekijk dan is zo'n HDhomerun i.c.m. een USB smartcardreader (+ softCAM) op het moment toch nog de beste optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
AmonTobin schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:46:
[...]

Ja precies, dat valt me nog alleszins mee. Ik had eigenlijk stiekem aangenomen dat het encrypted op de HHD zou worden opgeslagen.

[...]

Very true. De enige reden waarom ik in interesse in de Anysee had was omdat het een mooi compact alles-in-één doosje is. Echter, aangezien het maar een single tuner optie is, wordt dat sowieso niets. Als er een alternatief zou zijn met twin tuner en ook nog eens goed zou werken in Mediaportal (of nog beter: XBMC) zou dat ideaal zijn. Maar goed...

Als ik het zo bekijk dan is zo'n HDhomerun i.c.m. een USB smartcardreader (+ softCAM) op het moment toch nog de beste optie voor mij.
Even voor de volledigheid : Ik heb dus 2 Terratec Cinergy kaarten (nouja...USB tuners zijn het en ze doen DVB-C HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-04 16:12
AmonTobin schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:46:
Ik ben ook nog op zoek naar een dualtuner DVB-C oplossing voor mijn nog te bouwen htpc (vanavond toevallig het eerste component besteld, een OriginAE S16V). Van de HDhomerun had ik nog niet gehoord maar nadat ik dit topic heb gelezen ben ik maar even op google gaan kijken en het lijkt erop dat dit voor mij een prachtige oplossing is.

Als je via de website van de fabrikant besteld dan kost hij 105 euro ex verzendkosten en dan heb je dus ook nog eens een dualtuner. Ikzelf zit in het Caiway gebied en heb alleen het basispakket, dit is inclusief 16 HD zenders. Op de website van Caiway staat het volgende: "het Basic pakket is in de meeste gebieden zonder smartcard te ontvangen (m.u.v. Midden-Holland en Hilvarenbeek)". Zelf zit ik in het Westland dus als ik het zo goed zie kan ik gewoon mijn volledige basispakket inclusief de HD zenders bekijken.

Als ik jou goed begrijp dan kun je dus met een USB smartcardreader icm een softcam eventueel nog een smartcard gaan gebruiken? Wellicht dat ik ooit nog eens een extra abonnement neem dan is het natuurlijk wel prettig als ik weet dat dit dan ook kan. Ik heb al wat topics hierover gelezen maar de oplossingen zijn echte hersenkrakers als je er nog geen kaas van gegeten hebt :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
TheVMaster schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:05:
Even voor de volledigheid : Ik heb dus 2 Terratec Cinergy kaarten (nouja...USB tuners zijn het en ze doen DVB-C HD)
Ja precies, dan kan idd ook dan ja. Maar goed, ik realiseer me nu dat ik ondertussen compleet m'n doel voorbij schiet. Ik wilde een DVB tuner e.d. in m'n HTPC te bouwen zodat ik alles lekker centraal in één box heb, maar als ik de oplossingen zo in retrospect bekijk, dan zit ik met allemaal losse kastjes e.d. waar ik nu net eigenlijk vanaf wil. Dan kan ik in principe net zo goed een losse settopbox gebruiken. Oke, dan mis ik wel dat ik vanaf een centrale server m'n opgenomen programma's kan benaderen, maar als ik XBMC niet kan gebruiken, zie ik dat eigenlijk ook niet zitten.

Ik heb nu net een mooie opzet waarbij m'n XBMC library centraal op een MySQL server draait, dus daar wil ik niet vanaf en als ik daarnaast dan weer andere programma's (Mediaportal/WMC/etc) moet draaien voor PVR toepassingen, wordt het allemaal een beetje onoverzichtelijk zo. Ik denk dus dat ik voor het moment nog maar even de kat uit de boom kijk. Ik heb nu nog Digitenne (ik woon nu in een gebied waar kabelTV niet beschikbaar is, maar ga binnenkort verhuizen) en hoop er stiekem een beetje op dat XBMC PVR begin volgend jaar volwassen genoeg is en dat ik dan een Ziggo abonnement afsluit en m'n HTPC uitbreidt met PVR functionaliteit. Hopelijk is er dan een mooie/elegante USB twin tuner + smartcardreaderoplossing beschikbaar dat ook nog eens goed met XBMC werkt. Of een low profile PCIe twin tuner + smartcardreader kaart zou helemaal ideaal zijn (m'n HTPC heeft slechts 1 PCIe slot). Dan heb ik écht een alles-in-één apparaat. Maar dat wordt denk ik erg lastig.
kwad schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:39:
Als ik jou goed begrijp dan kun je dus met een USB smartcardreader icm een softcam eventueel nog een smartcard gaan gebruiken? Wellicht dat ik ooit nog eens een extra abonnement neem dan is het natuurlijk wel prettig als ik weet dat dit dan ook kan. Ik heb al wat topics hierover gelezen maar de oplossingen zijn echte hersenkrakers als je er nog geen kaas van gegeten hebt :? .
Nou ja, dat is wat ik van pbeumer2001 begrijp. Maar hij gebruikt wel WMC i.c.m betaalde software die ervoor zorgt dat WMC met de HDhomerun tuner(s) kan 'praten' (als ik het goed begrijp).

Ik raad sowieso aan om de TS een paar keer goed door te lezen en dan ook deze blog door te nemen. Dan wordt het allemaal wel iets duidelijker denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door AmonTobin op 19-07-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmonTobin schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:06:
Oke, dan mis ik wel dat ik vanaf een centrale server m'n opgenomen programma's kan benaderen, maar als ik XBMC niet kan gebruiken, zie ik dat eigenlijk ook niet zitten. Ik heb nu net een mooie opzet waarbij m'n XBMC library centraal op een MySQL server draait, dus daar wil ik niet vanaf en als ik daarnaast dan weer andere programma's (Mediaportal/WMC/etc) moet draaien voor PVR toepassingen, wordt het allemaal een beetje onoverzichtelijk zo.
Van XBMC zijn ook custom builds met ingebouwde clients voor bestaande tv-servers. Zo kun je dus je tv-kaarten laten beheren door MP tv-server of ForTheRecord Argus tv-server en toch gewoon XBMC als frontend gebruiken.
Of een low profile PCIe twin tuner + smartcardreader kaart zou helemaal ideaal zijn (m'n HTPC heeft slechts 1 PCIe slot). Dan heb ik écht een alles-in-één apparaat. Maar dat wordt denk ik erg lastig.
Digital Devices heeft een low-profile PCI-e dual-tuner, echter wel redelijk prijzig.

[ Voor 19% gewijzigd door Nielson op 19-07-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Nielson schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:33:
De meeste dvb geschikte software is opgedeeld in een client/frontend en een server/backend. MP bv maakt via de ingebouwde client connectie met hun eigen MP TV server die het eigenlijke beheer op de DVB kaarten voert. Zo heb je ook ForTheRecord Argus tv-server als alternatief voor MP tv-server die weer een eigen plugin/client heeft voor MP. Van XBMC zijn ook custom builds met ingebouwde clients voor oa bovenstaande tv-servers.
Ik had idd uit de blog van The Zep Man begrepen dat Mediaportal van een (eigen) client-frontend en server-backend gebruik maakt, maar ik wist niet dat XBMC -d.m.v. een plugin/client- gebruik kan maken van de Mediaportal TV-server (backend). Dan is het allemaal een stuk eenvoudiger op te zetten volgens mij. Dank voor de info!
Digital Devices heeft een low-profile PCI-e dual-tuner, echter wel redelijk prijzig.
Hmmn, toch wel dan. Dat is wel erg interessant. Ik zag ergens anders wel iets vergelijkbaars, maar ik dacht dan dat je alsnog twee PCI-sleuven nodig had voor twin tuner. Dit omdat op mijn huidige DVB-t ontvanger ik ook een twin tuner heb, maar daar hebben de twee tuners allebei een aparte 'in' en 'doorlus' aansluiting. Wat je dan doet is: Je sluit de antenne aan op de 'in' van tuner 1 en dan sluit je met een korte COAX kabel de 'doorlus-aansluiting' van tuner 1 aan op de 'in' van tuner 2. Op deze manier krijg je dan op allebei de tuners het signaal binnen.

Maar schijnbaar werkt dat met zo'n kaart waar jij naar refereert anders en hoef je niets door te lussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
Nielson schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:33:
Ik probeer te leren hoe deze kaarten nou precies werken en of dat misschien een optie is voor mijn htpc. Is het nou zo dat het bij deze dualtuner kaart een kwestie van in een PCI-e slot doen is, coax kabel erin en je kunt tv kijken en opnemen? In mijn geval werkt Caiway in het basispakket met ongecodeerde zenders inclusief 16 HD zenders.

Bij andere PCI-e kaarten die ik tegenkwam, zoals bijvoorbeeld de Cinergy C PCI HD CI of de Technisat CableStar HD2, zie ik telkens dat je volgens mij minimaal 2 PCI(-e) poorten ruimte nodig hebt en dat 'kaarten' intern via kabels aan elkaar verbonden zijn. Of is er dan eentje in gebruik voor je smartcard en als je geen smartcard nodig hebt kun je dan die smartcardpoort achterwege laten?

Wat voor mij belangrijk is, is dat ik een dual tuner opstelling kan maken en dat ik eventueel later nog een videokaart in mijn htpc kan plaatsen. Ik ben echter bang dat met een PCI-e oplossing de ruimte te klein wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
..zie ik telkens dat je volgens mij minimaal 2 PCI(-e) poorten ruimte nodig hebt en dat 'kaarten' intern via kabels aan elkaar verbonden zijn. Of is er dan eentje in gebruik voor je smartcard en als je geen smartcard nodig hebt kun je dan die smartcardpoort achterwege laten?
Die combinate die jij bedoeld bestaan uit de normale kaart zelf met daaraan via een bandkabeltje gekoppeld een CI module. In die CI module kan je een CAM (bij Ziggo bv de Alphacrypt Classic) stoppen (met daarin weer de smartcard) die het signaal decrypt. Heb je geen encrypted signaal of gebruik je een softcam heb je de hele CI module niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 13:06
Ik zit op dit moment te kijken naar een nieuwe mediacenter pc. Nu kan ik er dus voor kiezen om een dvb-c decoder aan de tv te hangen alleen ik wil het via de pc laten lopen.

Nu zit ik met 1 vraag die ik niet zo kan vinden. Ik kan namelijk gewone dvb-c decoders kopen en Twin decoders. Als ik het goed begrijp zit er in die twin decoder een extra decoder waardoor hij en kan opnemen en kan kijken.

Nu is de bedoeling dat ik eigenlijk een twin decoder in mijn pc wil hebben. Dus eigenlijk wat ik wil is dat ik wil opnemen en tegelijkertijd iets anders wil kijken. Ik weet niet of dit te realiseren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
Nielson schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:18:
[...]
Die combinate die jij bedoeld bestaan uit de normale kaart zelf met daaraan via een bandkabeltje gekoppeld een CI module. In die CI module kan je een CAM (bij Ziggo bv de Alphacrypt Classic) stoppen (met daarin weer de smartcard) die het signaal decrypt. Heb je geen encrypted signaal of gebruik je een softcam heb je de hele CI module niet nodig.
Bedankt voor de uitleg. Dan zou die Cine CT V6 volgens mij wel een goeie oplossing voor mij kunnen zijn. Beetje kostbaar maar wel gelijk een dualtuner voor tegelijkertijd opnemen en wat anders bekijken. Althans daar kan ik wel vanuit gaan toch?

De vraag is nu dan ook wat slimmer is om te doen. Deze Cine CT V6 (of een vergelijkbare kaart) of de HDhomerun zodat je hele netwerk van TV kan genieten. Ik heb begrepen dat je waarschijnlijk bij de HDhomerun later nog eventueel met een smartcard kunt werken. Dan moet je nog een usb smartcardreader icm een softcam gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
64mike53 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:54:
Nu is de bedoeling dat ik eigenlijk een twin decoder in mijn pc wil hebben. Dus eigenlijk wat ik wil is dat ik wil opnemen en tegelijkertijd iets anders wil kijken. Ik weet niet of dit te realiseren is?
Ja, lees het topic eens door.
kwad schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:14:
Beetje kostbaar maar wel gelijk een dualtuner voor tegelijkertijd opnemen en wat anders bekijken. Althans daar kan ik wel vanuit gaan toch?
Dat is in principe afhankelijk van de gebruikte software, niet van de kaart. Met een enkele kaart kan het soms ook wel aangezien er meerdere zenders in één transportstream zitten, met twee kaarten kun je twee aparte transportstreams binnenhalen en ben je veel flexibeler.
De vraag is nu dan ook wat slimmer is om te doen. Deze Cine CT V6 (of een vergelijkbare kaart) of de HDhomerun zodat je hele netwerk van TV kan genieten.
Kan met een normale kaart ook wel, maar dan moet je dus de pc waar ze inzitten aan laten staan/gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
Nielson schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:30:
Dat is in principe afhankelijk van de gebruikte software, niet van de kaart. Met een enkele kaart kan het soms ook wel aangezien er meerdere zenders in één transportstream zitten, met twee kaarten kun je twee aparte transportstreams binnenhalen en ben je veel flexibeler.
Ik wil niet afhankelijk zijn van de transportstream vanwege de beperking en daarom wil ik voor een dualtuner gaan. Jij spreekt over 2 kaarten maar is de Cinergy C PCI HD CI niet een enkele kaart met een dual tuner erin gebouwd? Of noemen ze het een dual tuner maar werken ze eigenlijk ook met die transportstreams?

De software waar je over spreekt, is dat software die meegeleverd wordt of moet/kun je andere software op het web downloaden en zo ja welke software zou je dan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwad schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:48:
Jij spreekt over 2 kaarten maar is de Cinergy C PCI HD CI niet een enkele kaart met een dual tuner erin gebouwd? Of noemen ze het een dual tuner maar werken ze eigenlijk ook met die transportstreams?
Ik zie nergens dat het een dual tuner genoemd wordt? 't Is gewoon een single tuner kaart die daardoor maar één transportstream tegelijk kan binnentrekken.
De software waar je over spreekt, is dat software die meegeleverd wordt of moet/kun je andere software op het web downloaden en zo ja welke software zou je dan aanraden.
Zolang een kaart geleverd wordt met BDA drivers kun je in principe elke DVB software gebruiken die daarmee om kan gaan. MediaPortal wordt wel vrij veel gebruikt, eventueel icm ForTheRecord ipv hun eigen tv-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
Nielson schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:03:
Ik zie nergens dat het een dual tuner genoemd wordt? 't Is gewoon een single tuner kaart die daardoor maar één transportstream tegelijk kan binnentrekken.
Sorry, ik bedoelde eigenlijk deze kaart.
Zolang een kaart geleverd wordt met BDA drivers kun je in principe elke DVB software gebruiken die daarmee om kan gaan. MediaPortal wordt wel vrij veel gebruikt, eventueel icm ForTheRecord ipv hun eigen tv-server.
Dat wordt dus gewoon een beetje puzzelen tegen die tijd:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwad schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:09:
Sorry, ik bedoelde eigenlijk deze kaart. [..] Jij spreekt over 2 kaarten maar is dit niet een enkele kaart met een dual tuner erin gebouwd?
Dat maakt voor de software verder niet uit, die ziet gewoon twee tuners. Op deze zijn het zelfs hybrid tuners die kunnen wisselen tussen DVB-C (kabel) en DVB-T (Digitenne). En mocht dual tuner niet genoeg zijn kun je er nog eens deze module bij aanknopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Nielson op 20-07-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
Nielson schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:21:
[...]
Dat maakt voor de software verder niet uit, die ziet gewoon twee tuners. Op deze zijn het zelfs hybrid tuners die kunnen wisselen tussen DVB-C (kabel) en DVB-T (Digitenne) (maar niet tegelijk). En mocht dual tuner niet genoeg zijn kun je er nog eens deze module bij aanknopen.
Voorlopig is dual wel genoeg maar bedankt voor de tip en de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmonTobin schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:06:
[...]

Ja precies, dan kan idd ook dan ja. Maar goed, ik realiseer me nu dat ik ondertussen compleet m'n doel voorbij schiet. Ik wilde een DVB tuner e.d. in m'n HTPC te bouwen zodat ik alles lekker centraal in één box heb, maar als ik de oplossingen zo in retrospect bekijk, dan zit ik met allemaal losse kastjes e.d. waar ik nu net eigenlijk vanaf wil. Dan kan ik in principe net zo goed een losse settopbox gebruiken. Oke, dan mis ik wel dat ik vanaf een centrale server m'n opgenomen programma's kan benaderen, maar als ik XBMC niet kan gebruiken, zie ik dat eigenlijk ook niet zitten.

Ik heb nu net een mooie opzet waarbij m'n XBMC library centraal op een MySQL server draait, dus daar wil ik niet vanaf en als ik daarnaast dan weer andere programma's (Mediaportal/WMC/etc) moet draaien voor PVR toepassingen, wordt het allemaal een beetje onoverzichtelijk zo. Ik denk dus dat ik voor het moment nog maar even de kat uit de boom kijk. Ik heb nu nog Digitenne (ik woon nu in een gebied waar kabelTV niet beschikbaar is, maar ga binnenkort verhuizen) en hoop er stiekem een beetje op dat XBMC PVR begin volgend jaar volwassen genoeg is en dat ik dan een Ziggo abonnement afsluit en m'n HTPC uitbreidt met PVR functionaliteit. Hopelijk is er dan een mooie/elegante USB twin tuner + smartcardreaderoplossing beschikbaar dat ook nog eens goed met XBMC werkt. Of een low profile PCIe twin tuner + smartcardreader kaart zou helemaal ideaal zijn (m'n HTPC heeft slechts 1 PCIe slot). Dan heb ik écht een alles-in-één apparaat. Maar dat wordt denk ik erg lastig.

[...]

Nou ja, dat is wat ik van pbeumer2001 begrijp. Maar hij gebruikt wel WMC i.c.m betaalde software die ervoor zorgt dat WMC met de HDhomerun tuner(s) kan 'praten' (als ik het goed begrijp).

Ik raad sowieso aan om de TS een paar keer goed door te lezen en dan ook deze blog door te nemen. Dan wordt het allemaal wel iets duidelijker denk ik.
Het lijkt misschien niet zo maar ik heb ook alles in 1. De media center in de woonkamer in het tv meubel met een usb smartcard reader. Steekt in de achterkant en zie je dus niets van. De 2 hdhomeruns heb ik in de meterkast staan. Daar staat ook het ziggo internet modem en mijn router. Dan loopt er 1 netwerkkabel van de meterkast naar de media center. verder heb ik op de slaapkamer een xbox360 staan. Hiermee kan ik dus gewoon tv kijken via media center en de opgenomen programma`s bekijken die ik beneden eb opgenomen. Dat is ook de reden dat ik voor wmc het gekozen. Ik wil mijn live tv, muziek en opgenomen programma`s overal in huis kunnen bekijken zonder overal een pc te hoeven neer te zetten. Een media cener extender zoals de xbox doet zijn werk goed. En Dvblogic Tvsourche is idd betaald, maar dan praat je over 25 eur. Dat in vergelijking met de kosten van ale hardware in het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Even iets leuks:
Well guys and girls, just before I'm off to Portugal I can offer you some good news.

ForTheRecord servers can now be used from XBMC running on Mac OSX, Linux (and of course Windows too ;)).

I made a series of screenshots that you can find in this album here: http://imageshack.us/g/694/xbmcftrosx01.png/. Be patient, as I'm running my virtual machines at 1900 x 1200 and the screenshots take some time to load from imageshack.

Since I couldn't find an easy way to add captions I'll just list here what you see in the pictures.

XBMC on Mac OSX, Live-TV highlighted in the main xbmc screen, showing FTR recording a show;
XBMC on Mac OSX, Channel list view with live-tv playing in the preview pane;
XBMC on Mac OSX, EPG data showing channel vs time grid;
XBMC on Linux, Live-TV highlighted in the main xbmc screen, showing a scheduled FTR program;
XBMC on Linux, ForTheRecord addon settings/configuration dialogue;
XBMC on Linux, Channel list view with live-tv playing in the preview pane;
XBMC on Linux, Live-tv playing in the full windows;
XBMC on Linux, recorded shows dialogue popped up over a playing recording;

As with the Windows RTSP version, channel zapping is not working while viewing live-tv. As a workaround stopping viewing live-tv (press 'x') and starting live-tv on a different channels works fine :roll:.

When I return from the vacation in Portugal I'll start looking into the zapping issue. Unless I can't resist to work on porting it to iOS and AppleTV2...

Cheers,
Fred
(signing off until the 2nd half of August 2011)
bron: For The Record - View topic - XBMC client development

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 21-07-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de smargo reader gehaald en de benodigde smart card, gisteravond volgens de guide van Zepman alles geconfigureerd en uurtje later had ik digitale TV op mijn media portal installatie.
Iedereen bedankt voor input en in het bijzonder HaTe die ultiem snel reageerde op een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Graag gedaan :) Wat heb je nou precies gekocht en gebruik je ForTheRecord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk heb ik gekocht:

- smargo cardreader
- losse smartcard van ziggo
- Technisat CableStar HD2

Vervolgens de zepman guide gevolgd. Beetje lopen stoeien omdat ik de acamd files in de mdapi-plugin folder zette en niet correct dus in de folder van de DVB-C kaart zelf. Toen dat gedaan was had ik direct beeld.
SAF codecs geinstalleerd en de boel draait. HD happert wel is en dat moet ik nog verder uitzoeken.

Voornaamste nu vind ik dat MP geen fatsoenlijke zoekfunctie bied voor de EPG en dat de EPG niet via DVB-C gevuld word, moet ik dat nu via een los programma doen? Ned1 is FTA en heb ik wel EPG data van de rest niet. Kan dat niet vanwege het gecodeerde verhaal of is daar een andere reden voor?

Groeten

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 19:29 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:28:
Uiteindelijk heb ik gekocht:

- smargo cardreader
- losse smartcard van ziggo
- Technisat CableStar HD2

Vervolgens de zepman guide gevolgd. Beetje lopen stoeien omdat ik de acamd files in de mdapi-plugin folder zette en niet correct dus in de folder van de DVB-C kaart zelf. Toen dat gedaan was had ik direct beeld.
SAF codecs geinstalleerd en de boel draait. HD happert wel is en dat moet ik nog verder uitzoeken.

Voornaamste nu vind ik dat MP geen fatsoenlijke zoekfunctie bied voor de EPG en dat de EPG niet via DVB-C gevuld word, moet ik dat nu via een los programma doen? Ned1 is FTA en heb ik wel EPG data van de rest niet. Kan dat niet vanwege het gecodeerde verhaal of is daar een andere reden voor?

Groeten
De codering heeft niets te maken met de epg volgens en al zou dat zo zijn. Als je gecodrrde tv kan kijken dan kun je de epg ook eruit halen. Er zijn genoeg externe software te vinden voor het naar binnen halen van epg data. En wat betreft de happeringen, wat voor een hardware gebruik je en kun je eens kijken naar je cpu gebruik tijdens een hd kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU gebruik tijdens HD is volgend FFD rond de 25% met pieken naar de 50% dus daar ligt het niet aan denk ik.
Systeem draait op een Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz en is dus zeker niet meer de snelste op dit moment.

In de guide van Zepman moet je EPG via DVB-C uitzetten, die heb ik gisteren aangezet maar nog komt er niets binnen. Wat je zegt dat gedecodeerd je ook EPG moet kunnen ontvangen leek mij ook al, snapte ook niet helemaal waarom Zepman dat perse uit wilde.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 20:33 . Reden: FFD piekt soms naar 50% ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Je gebruikt dus geen FTR met de Argus TV Server?
Je kan de gids ook geforceerd opnieuw ophalen bij manual control in de TV Server config.

En welke smargo reader?

[ Voor 8% gewijzigd door HaTe op 21-07-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog zoekende naar een goede instructie over 4TR zoals die van Zepman maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Gebrek van een goede EPG zoekfunctie vind ik wel echt een gemis.

Heb gewoon de Smargo smartreader + gekocht zoals Zepman aangeeft, nu weet ik zeker dat ik zondag weer topgear kan kijken in ieder geval :-)

EPG stond voor alleen Ned1 aangevinkt dus vandaar dat ie die niet ophaalde. Hij haalt nu alles manueel op, thanks voor tip

Inmiddels is de EPG helemaal gevuld :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:24:
Hebben jullie overigens een virusprogramma op jullie HTPC draaien? Zo ja welke en vertraagd deze MP/TV/4TR? Ik wil een zo snel mogelijke windows behouden en daarnaast geen schokkende stukjes film. Ik zoek nog een goede beveiliger, draai nu AVG maar heb het idee dat dit de zaak iets ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk een virusprogramma, 't blijft een Windows pc. Ik gebruik gewoon MS Security Essentials, lekker licht en merk geen vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis t
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-09 23:33
Nielson schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:25:
Natuurlijk een virusprogramma, 't blijft een Windows pc. Ik gebruik gewoon MS Security Essentials, lekker licht en merk geen vertraging.
Ben niet echt een fan van MS Security Essentials.
Moet je maar eens bestanden over het netwerk kopieeren.
Is traag met MS Security Essentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:13:
CPU gebruik tijdens HD is volgend FFD rond de 25% met pieken naar de 50% dus daar ligt het niet aan denk ik.
Systeem draait op een Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz en is dus zeker niet meer de snelste op dit moment.

In de guide van Zepman moet je EPG via DVB-C uitzetten, die heb ik gisteren aangezet maar nog komt er niets binnen. Wat je zegt dat gedecodeerd je ook EPG moet kunnen ontvangen leek mij ook al, snapte ook niet helemaal waarom Zepman dat perse uit wilde.
Ik heb vorige week nog een een Dell Optiplex install gedaan met een pentium4 3.ghz.
icm met een Cablestar HD2 en HD5450 kaart een perfecte oplossing.
ding draaid zelf moeiteloos Blu-ray en CPU load 12%, omdat alle decoding via de video kaart gedaan word.

het heeft dus niet alleen met je systeem te maken ,maar ook met je videokaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:11:
[...]

Het lijkt misschien niet zo maar ik heb ook alles in 1. De media center in de woonkamer in het tv meubel met een usb smartcard reader. Steekt in de achterkant en zie je dus niets van. De 2 hdhomeruns heb ik in de meterkast staan. Daar staat ook het ziggo internet modem en mijn router. Dan loopt er 1 netwerkkabel van de meterkast naar de media center. verder heb ik op de slaapkamer een xbox360 staan. Hiermee kan ik dus gewoon tv kijken via media center en de opgenomen programma`s bekijken die ik beneden eb opgenomen. Dat is ook de reden dat ik voor wmc het gekozen. Ik wil mijn live tv, muziek en opgenomen programma`s overal in huis kunnen bekijken zonder overal een pc te hoeven neer te zetten. Een media cener extender zoals de xbox doet zijn werk goed. En Dvblogic Tvsourche is idd betaald, maar dan praat je over 25 eur. Dat in vergelijking met de kosten van ale hardware in het niets.
Ja, dat is ook waar idd. Die Hdhomeruns kun je natuurlijk lekker in de meterkast verstoppen. Gezien je ook de Xbox360 als mediacenter extender wilt inzetten snap ik je keuze voor WMC.

Overigens is éénmalig 25 Euro niet heel erg, dat was ook niet echt mijn insteek in de discussie. Vond het gewoon het melden waard... ;)

Maar goed, ik ga zelf denk ik voor een Cine CT V6 dualtuner kaartje i.c.m. een smartcardreader. Dat is op zich wel een ideaal, want die kan ik dan voor het moment nog voor Digitenne gebruiken en in een later stadium voor digitale kabeltv. Voor het moment zal dat dan denk ik XBMC als frontend voor de MP tv-server backend worden. Zodra je ook normaal kunt zappen, zal ik 's een poging wagen met FTR als backend. :P

Hopelijk komt het spul voor m'n HTPC snel binnen, want de Finepass settopbox is defect (kan geen smarcards meer lezen). Voor het moment heb ik dus alleen de publieke zenders. Ach, ik heb momenteel toch nauwelijks tijd om tv te kijken.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door AmonTobin op 22-07-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn video kaart is idd erg slecht, die was pas kapot en tijdelijk vervangen door een simpel exemplaar. Zal idd ff op zoek gaan naar een goede nieuwe. Thanks voor de tip, had er zelf inmiddels ook aan gedacht maar bevestiging is altijd handig.

Andere vraag, als ik 4TR installeer zonder Argus maar eerst binnen mijn huidige MP installatie, krijg ik dan wel alle EPG features van 4TR? Handleiding a'la Zepman voor 4TR heb ik inmiddels gevonden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing voor DVB-C Ziggo in combinatie met mijn XBMC HTPC kast. Het is een lowprofile kast; en het enige dat ik kan vinden is de Digital Devices Cine CT V6 kaart. Grapje kost 300 euro totaal voordat je alles compleet hebt. Veel te duur dus, dan kan ik net zo goed een Humax recorder kopen die ook nog eens simpeler werkt.

Er moet toch ook een andere oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 08:38:
Andere vraag, als ik 4TR installeer zonder Argus maar eerst binnen mijn huidige MP installatie, krijg ik dan wel alle EPG features van 4TR? Handleiding a'la Zepman voor 4TR heb ik inmiddels gevonden overigens.
Dacht 't wel, maar waarom zou je het willen? Argus is naar mijn idee een stuk robuuster dan de MP tv-server.
Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:42:
Het is een lowprofile kast; en het enige dat ik kan vinden is de Digital Devices Cine CT V6 kaart.
Externe tuner geen optie, er zijn verschillende usb-tuners te krijgen?
Grapje kost 300 euro totaal voordat je alles compleet hebt.
Hoe kom je daar aan, kaart is 169,- en een cardreader heb je voor een paar tientjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nielson schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:10:
[...]
[...]
Externe tuner geen optie, er zijn verschillende usb-tuners te krijgen?
[...]
Hoe kom je daar aan, kaart is 169,- en een cardreader heb je voor een paar tientjes?
Sorry verkeerd gelezen/gerekend. 170 euro voor kaart, 70 voor ci module en 20 voor smartcard. 260 euro dus.

Extern zou eventueel oplossing zijn, maar ik zie bijvoorbeeld de Anysee E7, getest op hardware.info bijvoorbeeld. Daar schrijven ze en tonen ze een smartcard slot (dus softCAM), en een CI slot. Dat zou ideaal zijn want dan kun je later upgraden door een CI+ module toe te voegen. Ware het niet dat alle winkels die ik vind geen smartcard slot tonen en daar ook niet over spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Als je een Anysee gebruikt heb je niks meer te maken met CI+, je gebruikt dan een softcam. Met een Anysee ben je dus klaar: smartcard erin, kijken. In Mediaportal kan je de Anysee aanspreken via Acamd, deze software kan de smartcardreader direct aanspreken. In WMC kan je via de Anysee software de smartcard uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Frank-NL schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:20:
Als je een Anysee gebruikt heb je niks meer te maken met CI+, je gebruikt dan een softcam. Met een Anysee ben je dus klaar: smartcard erin, kijken. In Mediaportal kan je de Anysee aanspreken via Acamd, deze software kan de smartcardreader direct aanspreken. In WMC kan je via de Anysee software de smartcard uitlezen.
Ok begrijp ik, maar het is me dus niet duidelijk of de E7 nou wel of niet een smartcard slot heeft. Op de website van de fabrikant staat optional, volgens hardware.info review is het standaard aanwezig, en bij veel webshops staat een plaatje waar je het niet op kan zien (en mist ook een duidelijke beschrijving).

Verder heb je het over WMC en Mediaportal... mijn bedoeling is dit met XBMC te gaan gebruiken, onder Windows. Wil 1 softwarepakket houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
XBMC heeft zeer magere ondersteuning voor Live TV en als je het echt wil moet je alsnog de TV Server van Mediaportal óf ForTheRecord gebruiken.

Volgens de site is het smarcardslot optioneel http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE7TC.php dus ik zou het niet weten. Waarom koop je niet gewoon de E30 TC+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdhoning
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-12-2021
Hallo, ik zie hier heel veel windows langskomen, o.a. in de zepman stappen. Hoe stel ik zo iets in op een linux pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mvdhoning Wat wil je gaan gebruiken? MediaPortal is alleen windows namelijk

@phusebox, waarom niet een softcam pakken? Voor 60 euro heb ik een DVB-C kaart gekocht, 40 euro voor smartcard reader en 12,95 ziggo smartcard. Zepman guide gevolgd en binnen 2 uur alles werkend.

@nielson: Reden om 4TR eerst te pakken in combi met MP zonder Argus is dat ik MP nu heb draaien en het ff wil testen zonder alles te deinstalleren.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Frank-NL schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:27:
XBMC heeft zeer magere ondersteuning voor Live TV en als je het echt wil moet je alsnog de TV Server van Mediaportal óf ForTheRecord gebruiken.

Volgens de site is het smarcardslot optioneel http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE7TC.php dus ik zou het niet weten. Waarom koop je niet gewoon de E30 TC+?
Omdat mij de E7 beter leek; degelijker, meer opties.

Wat XBMC betreft; als ik MediaPortal nog naast XBMC moet gaan installeren voor tv (het gaat overigens alleen om opnemen, kijken doe ik wel via mijn Humax) dan doet dat afbreuk aan het simpele systeem dat ik nu heb staan.

Bij nader inzien bedenk ik me nu ook dat je pc natuurlijk aan moet gaan als je wil opnemen (neem aan dat ie wel vanzelf aanspringt voor opnames?) en dat dat dus voor mij niet te doen is aangezien die in een gesloten kast staat.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:41:
@phusebox, waarom niet een softcam pakken? Voor 60 euro heb ik een DVB-C kaart gekocht, 40 euro voor smartcard reader en 12,95 ziggo smartcard. Zepman guide gevolgd en binnen 2 uur alles werkend.
Ik kan geen low profile DVB-C kaarten vinden, zeker niet voor dat geld.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 23-07-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
De E30 is prima voor wat jij wilt.

Als ik jou was (maar dat is mijn mening) zou ik Mediaportal gewoon proberen, zit je ook met maar één pakket.

En ja je PC gaat automatisch uit en weer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Frank-NL schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:46:
De E30 is prima voor wat jij wilt.

Als ik jou was (maar dat is mijn mening) zou ik Mediaportal gewoon proberen, zit je ook met maar één pakket.

En ja je PC gaat automatisch uit en weer aan :)
Enige nadeel is dat ik net alles netjes gesorteerd en gescaped heb binnen XBMC, en ik zie een beetje op tegen het helse karwei om dat weer opnieuw te doen, maar ach ik kan MediaPortal gewoon naast XBMC installeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Je kan ze allebei gebruiken en de plugins van Mediaportal gebruiken de XBMC metadata ook als bron om de library aan te leggen! Maar dit is verder erg offtopic in het DVB-C topic, ik zou zeggen kom eens langs in het Mediaportal topic op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdhoning
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:41:
@mvdhoning Wat wil je gaan gebruiken? MediaPortal is alleen windows namelijk
Vandaar ook mijn vraag hier. Welke software/drivers moet ik hebben onder linux. Zijn er bij de hardware nog merken zonder linux drivers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:42:
Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing voor DVB-C Ziggo in combinatie met mijn XBMC HTPC kast. Het is een lowprofile kast; en het enige dat ik kan vinden is de Digital Devices Cine CT V6 kaart. Grapje kost 300 euro totaal voordat je alles compleet hebt. Veel te duur dus, dan kan ik net zo goed een Humax recorder kopen die ook nog eens simpeler werkt.

Er moet toch ook een andere oplossing zijn?
De Technisat Cablestar HD2 is ook lowprofile. Of moest jij nou een dualtuner kaart hebben?

Dan nog een smartcard reader voor 20 euro: http://cgi.ebay.nl/5-Crys...ain_0&hash=item4cf83ef451
(ik heb die zelf ook bij deze winkel gekocht)

Ik was voor 130 euro klaar voor dual tuner met smartcard reader!

Als je toch geen TV gaat kijken en alleen opnemen EN je wilt XBMC blijven gebruiken, dan hoef je niet MediaPortal te installeren om op te kunnen nemen. ForTheRecord icm met de Argus TV Server is hier veel beter in! Is je setup nog net zo clean :)

[ Voor 13% gewijzigd door HaTe op 23-07-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HaTe schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:07:
[...]

De Technisat Cablestar HD2 is ook lowprofile. Of moest jij nou een dualtuner kaart hebben?

Dan nog een smartcard reader voor 20 euro: http://cgi.ebay.nl/5-Crys...ain_0&hash=item4cf83ef451
(ik heb die zelf ook bij deze winkel gekocht)

Ik was voor 130 euro klaar voor dual tuner met smartcard reader!

Als je toch geen TV gaat kijken en alleen opnemen EN je wilt XBMC blijven gebruiken, dan hoef je niet MediaPortal te installeren om op te kunnen nemen. ForTheRecord icm met de Argus TV Server is hier veel beter in! Is je setup nog net zo clean :)
Ja lowprofile, maar als er geen lowprofile brackets bij zitten heeft dat ook weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvdhoning schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:18:
[...]

Vandaar ook mijn vraag hier. Welke software/drivers moet ik hebben onder linux. Zijn er bij de hardware nog merken zonder linux drivers etc.
Voor linux software kun je eens zoeken op mythtv, vdr en tvheadend. Ook zijn er wel wiki's te vinden met in linux ondersteunde dvb-c kaarten.

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 23-07-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:43:
[...]

Ja lowprofile, maar als er geen lowprofile brackets bij zitten heeft dat ook weinig zin.
Ben je nou een Tweaker of niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hoi mensen,

ff een vraagje waar ik het antwoord zo één, twee, drie niet op kan vinden..

Ik gebruik met redelijk volle tevredenheid fortherecrod icm Mediaportal.. Ik heb vanmiddag een donatie gedaan, zodat ik ook betaversies kan downloaden.. Ik heb alleen geen idee waar ik deze versies vandaan kan plukken.. Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:27:
Ik gebruik met redelijk volle tevredenheid fortherecrod icm Mediaportal.. Ik heb vanmiddag een donatie gedaan, zodat ik ook betaversies kan downloaden.. Ik heb alleen geen idee waar ik deze versies vandaan kan plukken.. Hebben jullie hier ervaring mee?
Je hebt al wel een account op hun forum en deze ook vermeld bij de donatie? Dan zou na een aanpassing je toegang moeten krijgen tot een apart forum gedeelte:

http://www.4therecord.eu/forum/viewtopic.php?f=3&t=1710
I also donated months ago but never got activated. Is the process not automatic?

Brilliant software though, can't be faulted! :D

No it isn't, you probably didn't provide the info in the payment that could link the payment to your account or mail adres used on the forum. PM me and I'll fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Nielson schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:00:
[...]
Je hebt al wel een account op hun forum en deze ook vermeld bij de donatie? Dan zou na een aanpassing je toegang moeten krijgen tot een apart forum gedeelte:

http://www.4therecord.eu/forum/viewtopic.php?f=3&t=1710

[...]
Bedankt voor je reactie Nielson,

ik heb inderdaad een account, en heb m'n gebruikersnaam in de betaling gezet..

Krijg ik een mailtje ter bevestiging ofzo? En waar kan ik nou die beta's downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

powermarcel10 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:03:
[...]

Bedankt voor je reactie Nielson,

ik heb inderdaad een account, en heb m'n gebruikersnaam in de betaling gezet..

Krijg ik een mailtje ter bevestiging ofzo? En waar kan ik nou die beta's downloaden?
Hier staan de beta's: http://www.4therecord.eu/forum/viewforum.php?f=31

Toevallig is er net een nieuwe, want na 1.6.0.0 is er tot gisteren geen nieuwe gekomen :)

Anders moet je Steph even een PM sturen als je er nog niet bij kan, je krijgt geen bevestiging ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door HaTe op 23-07-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
HaTe schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:37:
[...]

Hier staan de beta's: http://www.4therecord.eu/forum/viewforum.php?f=31

Toevallig is er net een nieuwe, want na 1.6.0.0 is er tot gisteren geen nieuwe gekomen :)

Anders moet je Steph even een PM sturen als je er nog niet bij kan, je krijgt geen bevestiging ofzo.
Ik had hem toevallig net een berichtje gestuurd.. Hij gaf aan dat hij het zondag ging regelen.. Hij past dan iets aan waardoor ik op die link kan komen die jij stuurt ofzo??

Kan je misschien al een tipje van de sluier oplichten dor aan te geven wat er veranderd is in deze nieuwe versie...? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

We put this beta available earlier than planned to help those of you who are using Digital Devices cards and have problems with
CAM modules. This beta is only announced here on the forum, and won't be announced by ForTheRecord clients,
for the simple reason we could not spend enough time testing it, but on the other hand wanted to give support for the meantioned reason.
So, we count again on your feedback here in this thread !

For The Record 1.6.0.1 Beta 1

Here is the list of implemented changes since 1.6.0.0 :

Core: Added support for <lcn> tag to XMLTV parser.
Setup: Improved custom database setup.
Argus: Unmerge of service will now set back the Name to the one present in tuningdetails.
Argus: Added support for ISO-6937 text encoding (TS and EPG decoding).
Argus: Added new setting to MMC to allow the selection of the default text encoding to use.
Argus: Added dialog to MMC to set the text encoding per service (right click on service row to see menu ...).
Argus: Tweaked the scheduler to no longer abort recordings that are already ongoing but who's start time has changed to less than 60 seconds in the future.
Argus: Changed EPG grabbing algorithm, to simply go over the list now, and then pause for X minutes to allow standby.
Argus: Updated ForTheRecord.Streaming.Rtsp.dll, built with the latest live555.
Argus: Filter out grabbed EPG programs without a title (they are invalid).
Argus: Improved detection of Digital Devices Cards.
Argus: Improved ScanProcessor to avoid that some services are missed when scanning.
MP Client: Avoid rtsp stuttering after zapping.
MP Client: greyed teletext button when not applicable.
MP Client: Fixed delete recording from epg.
MP Client: Fixed marking of recordings as watched.
Web Access: Upgraded to curvycorners 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bedankt man! :)

Heb je enig idee of je de huidige configuratie gewoon kunt updaten naar deze versie? Of moet je de geïnstalleerde versie eerst volledig verwijderen en dan de nieuwe installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Je kan gewoon updaten. Het deïnstallatie programma van de vorige versie wordt gestart bij het starten van de setup van de nieuwe versie, maar er wordt dan gewoon gevraagd of je je database wilt behouden. Als je daar voor kiest gaat er niks verloren :)

Pagina: 1 ... 11 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.