[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Wanneer komt die Logitech hub extender nu eindelijk in europa?

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
Ik ga mijn huidige tv waarschijnlijk terugstoren (Philips 65puk7120) vanwege allerlei software-issues.

Zijn er Tweakers met een 55 of 65 inch tv welke perfect werkt met een logitech harmony (ultimate)?

Ik zou het liefst een tv kiezen welke "harde knoppen" heeft voor de HDMI-input.
Volgens mij werkt dat het beste met een logitech harmony..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Ik weet niet precies wat je nou eigenlijk zegt. Maar vrijwel alle apparaten werken met de harmony remotes. Als hij niet voorkomt in de database kan je dit doorgeven aan Logitech en zullen ze dit redelijk snel oplossen. Je kan sowieso de knoppen ook handmatig aanleren (iets meer werk).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Waarschijnlijk bedoelt @pitchdown dat zijn Philips TV geen 'directe' knoppen per HDMI input heeft, maar alleen een HDMI input kan kiezen via een menu of door een aantal keer achter elkaar "volgende input" te doen......

Overigens wel een goede om rekening mee te houden :).

Zelfde heb ik ook altijd met apparaten die voor "power off" en "power on" hetzelfde IR commando gebruiken. Ook zo vervelend, want als een IR-commando een keer niet goed door komt zit je dus meteen met een situatie die afwijkt van wat de Harmony denkt.

Ik heb goede ervaringen met mijn Sony TV en Sony AV-receiver. De sony TV is weliswaar uit 2009, dus ik weet niet of ze het bij nieuwere exemplaren anders doen. Maar bij onze Sony heb je gewoon netjes per input een IR-commando, ookal geeft onze officiele afstandsbediening alleen 1 knopje om door een lijst met inputs heen te lopen. Zelfde geldt met power. Afstandsbediening heeft 1 power knop, maar de Logitech database en TV zelf herkennen voor beiden aparte IR codes.

[ Voor 71% gewijzigd door eymey op 21-01-2016 09:21 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
pitchdown schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:59:
Ik ga mijn huidige tv waarschijnlijk terugstoren (Philips 65puk7120) vanwege allerlei software-issues.

Zijn er Tweakers met een 55 of 65 inch tv welke perfect werkt met een logitech harmony (ultimate)?

Ik zou het liefst een tv kiezen welke "harde knoppen" heeft voor de HDMI-input.
Volgens mij werkt dat het beste met een logitech harmony..
"harde" knoppen is het simpelst als je zelf gaat programmeren... maar de Harmony Remotes zijn slim genoeg om in de softwaremenu's ook goed hun werk te doen.

Bij de Playstation 3 zie je dat goed. Als je wilt afsluiten dan staat de "zet systeem uit" de ene keer op de 2e plek, de andere keer op de 4e plek. Maar door een paar vage stappen te doen (2x omlaag, 1x omhoog of zoiets) pakt die toch altijd de goede optie, ongeacht het menu. Voor HDMI inputs doet die iets soortgelijks. Hij weet op welke HDMI-poort die staat (want die wijzigt de Harmony) en weet dus ook hoe die van HDMI2 naar HDMI4 moet komen.

Het gaat mis als je je eigen oude afstandsbedieningen gaat gebruiken naast je Harmony. Dat is absoluut not-done. Dan weet de harmony namelijk niet meer hoe de TV ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Waah schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:44:
[...]

"harde" knoppen is het simpelst als je zelf gaat programmeren... maar de Harmony Remotes zijn slim genoeg om in de softwaremenu's ook goed hun werk te doen.

Bij de Playstation 3 zie je dat goed. Als je wilt afsluiten dan staat de "zet systeem uit" de ene keer op de 2e plek, de andere keer op de 4e plek. Maar door een paar vage stappen te doen (2x omlaag, 1x omhoog of zoiets) pakt die toch altijd de goede optie, ongeacht het menu. Voor HDMI inputs doet die iets soortgelijks. Hij weet op welke HDMI-poort die staat (want die wijzigt de Harmony) en weet dus ook hoe die van HDMI2 naar HDMI4 moet komen.

Het gaat mis als je je eigen oude afstandsbedieningen gaat gebruiken naast je Harmony. Dat is absoluut not-done. Dan weet de harmony namelijk niet meer hoe de TV ingesteld staat.
Yep, deze manier van switchen tussen hdmi ken ik van mijn huidige philips tv.
Echter stond (zonder het gebruik van andere afstandsbedieningen) de tv vaak op een verkeerde hdmi-ingang, welke ik dan vervolgens moest herstellen met de AB.

Wanneer er "harde" inputs zijn voor HDMI kan het volgens mij bijna niet mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
pitchdown schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:48:
[...]

Yep, deze manier van switchen tussen hdmi ken ik van mijn huidige philips tv.
Echter stond (zonder het gebruik van andere afstandsbedieningen) de tv vaak op een verkeerde hdmi-ingang, welke ik dan vervolgens moest herstellen met de AB.

Wanneer er "harde" inputs zijn voor HDMI kan het volgens mij bijna niet mis gaan.
Dan zou de TV de input bij aanzetten zelf aanpassen naar de standaard (vast nr1). Dat zou ook in te stellen moeten zijn op de Harmony dacht ik.

Harde knoppen is natuurlijk meer fool-proof... maar met het juist instellen van de remote (en ja, daar moet je even de tijd voor nemen is mijn ervaring!) kan het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 21-01-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 07:19
Ik zie 2 simpele oplossingen:

- een receiver met HDMI functie gebruiken, waardoor je tv altijd op zelfde hmdi input staat.

- tv kan waarschijnlijk automatisch detecteren en schakelen naar het actieve hdmi signaal. Kwestie van juiste volgorde in de startup lijst van logitech invoeren.

(en een software update van tv kan wellicht ook geen kwaad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mijn LG heeft ook geen "harde knoppen" voor een bepaalde HDMI source maar met een harmony kan ik toch echt hdm1, hdmi2, etc laten selecteren (dus geen meerdere commando's om daar te komen) . Kennelijk is er dus daadwerkelijk wel een direct commando beschikbaar die mijn LG tv begrijpt (dit was overigens ook bij mijn vorige Samsung het geval). Vermoedelijk kan dat ook bij jouw Philips tv, al kan IK dat niet met zekerheid zeggen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is dus net als met mijn Sony TV. Geen aparte knoppen per HDMI source op de bijgeleverde afstandsbediening, maar volgens Logitech bestaan ze wel en ze werken ze dus ook .

Maar het kan dus idd heel goed zijn dat de Philips ook dát niet heeft. En gezien mijn ervaringen met -veel- Philips TV's (reageren zo traag als stront) kan ik me heel goed voorstellen dat ze zo maar een commando van de Harmony missen en dan klopt het al niet meer.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik zit te kijken naar de samsung ue65ju7000.
Deze tv werkt met Tizen OS.
De normale remote werkt met een bewegingssensor. Gaat dit ook goed met een logitech harmony ultimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:19:
Ik zit te kijken naar de samsung ue65ju7000.
Deze tv werkt met Tizen OS.
De normale remote werkt met een bewegingssensor. Gaat dit ook goed met een logitech harmony ultimate?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Volgens mij wel. Heb zelf de ju7000, maar eerlijk gezegd pak ik standaard op die momenten de originele pointer. Lijkt me dat je gewoon de kruistoetsen kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Arunia schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:02:
[...]

Volgens mij wel. Heb zelf de ju7000, maar eerlijk gezegd pak ik standaard op die momenten de originele pointer. Lijkt me dat je gewoon de kruistoetsen kunt gebruiken.
zou je voor mij is kunnen kijken hoe dat werkt met de ultimate?
Als pointer zal de harmony waarschijnlijk niet werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
pitchdown schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:30:
[...]

zou je voor mij is kunnen kijken hoe dat werkt met de ultimate?
Als pointer zal de harmony waarschijnlijk niet werken?
Ik zal het even proberen te bekijken vanavond.
Als pointer werkt deze uiteraard niet.
Maar het zou dan met de kruistoetsen moeten werken.

Wat je zelf kan proberen, is om de kruistoetsen van de originele pointer, maar ook die van de afstandsbediening zelf te gebruiken. Als het dan werkt, dan kan het met de harmony ook gewoon.

Ik heb zelf overigens de Harmony Touch, maar functioneel is die niet anders voor wat je zou willen.

Edit:
Net gecheckt en alle menu's zijn gewoon te besturen door via de pijltjes heen en weer te gaan en ok te drukken. No problem there.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 22-01-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb een samsung ue65ju7000 tv
Ik wil een activiteit netflix aanmaken, echter is het command netflix niet beschikbaar.

Iemand die dit met een samsung voor elkaar heef gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Waarschijnlijk moet je kiezen voor opvolgende acties, dus "smart tv" > "rechts", "rechts", "ok" oid, Of dat lekker gaat werken is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 22:26
Al enige tijd heb ik het volgende probleem: als ik de activiteit 'tv kijken' Beeindig, gaat de ziggo ontvanger na een minuut weer aan. En daardoor de tv ook. Nu al een paar keer ' s ochtends beneden gekomen dat de tv dus de hele nacht heeft aangestaan. Ik maak gebruik van de harmony touch, de samsung smt c7140 en een lg pa6500 plasma. Deze zijn allen gekoppeld aan een onkyo tx-nr535. Uiteraard heb ik de harmony al een paar keer gereset en de activiteiten opnieuw ingebracht, ook handmatig. Maar verder weet ik niet zo goed wat ik eraan kan doen om de oirzaak te achterhalen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 13:58
Heb je op je apparaten alles met CEC uitgeschakeld?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 22:26
Op zowel de tv als de ziggo receiver kwam ik deze functie niet tegen. Op de onkyo staat CEC uit. Had dit al gecheckt, had ik even moeten vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Als de tv aan gaat door je ontvanger is er nog wel ergens iets van CEC aanwezig vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:42:
Waarschijnlijk moet je kiezen voor opvolgende acties, dus "smart tv" > "rechts", "rechts", "ok" oid, Of dat lekker gaat werken is een tweede.
Opzich wel. Mijn receiver gaat ook niet goed direct naar de juiste input.
Ik heb dus als mijn receiver opgestart dan maar de volgende sequence ingesteld.
Home ,wait , input , input , input
Als je hem maar steeds vanuit hetzelfde punt laat beginnen.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:05
wolterious schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:42:
Al enige tijd heb ik het volgende probleem: als ik de activiteit 'tv kijken' Beeindig, gaat de ziggo ontvanger na een minuut weer aan. En daardoor de tv ook. Nu al een paar keer ' s ochtends beneden gekomen dat de tv dus de hele nacht heeft aangestaan. Ik maak gebruik van de harmony touch, de samsung smt c7140 en een lg pa6500 plasma. Deze zijn allen gekoppeld aan een onkyo tx-nr535. Uiteraard heb ik de harmony al een paar keer gereset en de activiteiten opnieuw ingebracht, ook handmatig. Maar verder weet ik niet zo goed wat ik eraan kan doen om de oirzaak te achterhalen. Iemand tips?
Kijk is naar de volgorde van uitschakelen, sommige kastjes schakelen zichzelf weer in als ze een bepaald signaal van een ander kastje/tv krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Ik heb een vraag voor mensen die de Harmony Ultimate Hub hebben.

Ik heb sinds vandaag de Hub en kom van een One. De installatie en het overnemen van de configuratie is goed gegaan, echter heb ik nog wel wat besturingsprobleempjes.

Ik heb een HTPC met Kodi op linux. Deze werkt prima met mijn One, echter kan ik hem niet bedienen met de Hub. Op de één of andere manier stuurt de Hub commando's naar mijn TV en niet de HTPC. Ik kan echter ook nergens vinden hoe ik dit moet aanpassen. Dit kon in de Logitech Remote software voor de One wel altijd. Iemand hier een idee?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Het zit een beetje verborgen, maar in de myharmony app kun je onder instellingen>meer Toewijzingen van afstandsbediening en hub selecteren.

Hier kun je per apparaat aangeven hoe je hem wilt bedienen.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/8xqwqw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Grolsch schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:38:
Het zit een beetje verborgen, maar in de myharmony app kun je onder instellingen>meer Toewijzingen van afstandsbediening en hub selecteren.

Hier kun je per apparaat aangeven hoe je hem wilt bedienen.

[afbeelding]
Wellicht ben ik te cryptisch geweest. Ik wil afzonderlijk kunnen aangeven waarvoor een apparaat wordt gebruitk, zoals dat bij de Remote Software kon.

Dus:
Volume via mijn versterker
Kanalen en andere controls via mijn HTPC

Ik heb nu geprobeerd via een bluetooth dongle het Harmony Keyboard te pairen en dat werkt. Echter kan ik nog steeds Kodi niet bedienen. Vreemd dat de Harmony app niet de commando's stuurt zoals mijn One dat doet.

Edit: mijn Android toetsenbord op mijn smartphone reageert wel, maar daarop heb je geen pijltjestoetsen e.d. Ik wil dus eigenlijk een keyboard functionaliteit mappen aan de app of zoiets dergelijks.

[ Voor 10% gewijzigd door CSB op 30-01-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 15:37
CSB schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:55:
[...]

Wellicht ben ik te cryptisch geweest. Ik wil afzonderlijk kunnen aangeven waarvoor een apparaat wordt gebruitk, zoals dat bij de Remote Software kon.

Dus:
Volume via mijn versterker
Kanalen en andere controls via mijn HTPC

Ik heb nu geprobeerd via een bluetooth dongle het Harmony Keyboard te pairen en dat werkt. Echter kan ik nog steeds Kodi niet bedienen. Vreemd dat de Harmony app niet de commando's stuurt zoals mijn One dat doet.

Edit: mijn Android toetsenbord op mijn smartphone reageert wel, maar daarop heb je geen pijltjestoetsen e.d. Ik wil dus eigenlijk een keyboard functionaliteit mappen aan de app of zoiets dergelijks.
Volgens mij bedoel je dit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WOGEo4jUfeCPlpAN62Tms4DQ/full.png

Ga naar: Activiteiten -> Uw instellingen weergeven -> Wijzigen -> Hierin kan je zelf kiezen waar hij het geluid, input, zappen ect. ect. kan invullen.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

BaZnGaNL schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:42:
[...]

Volgens mij bedoel je dit:
[afbeelding]

Ga naar: Activiteiten -> Uw instellingen weergeven -> Wijzigen -> Hierin kan je zelf kiezen waar hij het geluid, input, zappen ect. ect. kan invullen.
Ja en nee. Het komt in de buurt, maar ik kan nog steeds niet instellen 'hoe' ik de apparaten bedien. M.a.w. dat mijn HTPC het 'hoofdapparaat' is dat moet worden aangestuurd met de controls, en niet mijn TV. Voorbeeld: als ik nu op Guide druk, dan start hij de internet TV Guide van mijn TV. Ik wil dat hij dan een TV Guide uit Kodi aanroept. Dit kon je in de Remote Software van de Harmony One wel aanpassen. Indiviuele acties dus.

Volgens mij hebben ze de software redelijk "dumbed-down" als ik het zo zie. Waardeloos zeg. Ik zag veel potentie in dit apparaatje, maar als dit niet blijkt te werken dan stuur ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Misschien begrijp ik je nog niet goed, maar dat is toch de "basis" harmony kennis :?

In de software kun je per activiteit aangeven welke apparaat welk commando moet geven bij het indrukken van een knop :?

Dus ga in het hoofdmenu naar knoppen, selecteer desbetreffende activiteit en koppel de juiste actie aan de juiste knop.

Ik moet toegeven dat ik ook een aantal probleempjes heb met KODI op mijn RPI2 i.c.m. de FLIRC IR module, maar dat staat hier los van volgens mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Grolsch op 30-01-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Grolsch schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:04:
Misschien begrijp ik je nog niet goed, maar dat is toch de "basis" harmony kennis :?

In de software kun je per activiteit aangeven welke apparaat welk commando moet geven bij het indrukken van een knop :?

Dus ga in het hoofdmenu naar knoppen, selecteer desbetreffende activiteit en koppel de juiste actie aan de juiste knop.

Ik moet toegeven dat ik ook een aantal probleempjes heb met KODI op mijn RPI2 i.c.m. de FLIRC IR module, maar dat staat hier los van volgens mij.
Ik zoek me wezenloos naar die optie om de commando's van de remote in de app aan te passen. Het is inderdaad "basis" maar ik heb het zojuist gevonden geloof ik. Diep, diep weggestopt in de app onder: Activiteit, Menu, Bewerk/reset, Knoppen bewerken.

Edit: niet dus. Ik kan niet de individuele knoppen van de afstandbediening herprogrammeren. :(

[ Voor 5% gewijzigd door CSB op 30-01-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb de harmony ultimate met hub en bij mij staat het in het hoofdmenu.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2uper83.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Juist. Ik heb enkel de app op mijn smartphone. (en een oudere One, die enkel via IR werkt, maar WEL werkt.)

Ik wil dus in die k** app de knoppen herprogrammeren, zodat Kodi wordt bestuurd i.p.v. mijn TV, maar ik kan die optie dus nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Gebruik jij dan niet de software op je pc :?

Want in de smartphone app vraag ik me of je dit kunt aanpassen (ik weet dat iig niet).

[edit]

FF geprobeerd, maar dat wil dus ook (ik wist niet eens dat het kon).

Dus via de app op je smartphone kun je de knoppen van activiteiten aanpassen!

[ Voor 37% gewijzigd door Grolsch op 30-01-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ja ook. En ook daarin kan ik de optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Als jij niet ziet wat ik zie (zie screenshot eerder) dan kan ik je niet verder helpen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik heb inderdaad die Knoppen submenu niet in de applicatie. Waarschijnlijk omdat ik geen fysieke remote gekoppeld heb. Wat moet je met die Hub als je al een remote hebt? Pfff.

Edit:

Jezus... Na veel zoeken & vloeken vnd ik EINDELIJK dit topic op de Logitech forums:
https://forums.logitech.c...Kodi-support/td-p/1447545

Hierin staat dat je een apparaat moet toevoegen genaamd Kodi. Dan als Type moet je het typenummer van je HTPC opgeven (mits je een prebuilt device hebt. Een custom HTPC gaat niet werken)

Kortom: het werkt enkel via Bluetooth, op Windows op het moment. En daarbij zijn de commands verkeerd. |:(

Lutsers daar bij Logitech. Dan maar met Yatse aan de gang. Hopen dat ze dit snel fixen iig.

[ Voor 62% gewijzigd door CSB op 30-01-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ARGH!! :(

Ik ben nooit naar een nieuwe over gestapt omdat mijn one al tien jaar prima werkt en die nieuwe steeds net niet lijken te bevallen. Helaas ziet het er naar uit dat ik mij nu toch moet gaan verdiepen. :(

De one is al zo'n honderd keer op de harde vloer gekletterd zonder problemen. Gaf ik hem gisteren een corrigerend tikje omdat de bewegingssensor niet wilde krijg je dit.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tf1qXITlpgU7oMxtpdG8m3Y9/medium.jpg

:(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:23

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Gonadan schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:00:

Ik ben nooit naar een nieuwe over gestapt omdat mijn one al tien jaar prima werkt en die nieuwe steeds net niet lijken te bevallen. Helaas ziet het er naar uit dat ik mij nu toch moet gaan verdiepen. :(

De one is al zo'n honderd keer op de harde vloer gekletterd zonder problemen. Gaf ik hem gisteren een corrigerend tikje omdat de bewegingssensor niet wilde krijg je dit.

[afbeelding]

laat maar

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 03-02-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

CSB schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:30:
Ik heb inderdaad die Knoppen submenu niet in de applicatie. Waarschijnlijk omdat ik geen fysieke remote gekoppeld heb. Wat moet je met die Hub als je al een remote hebt? Pfff.

Edit:

Jezus... Na veel zoeken & vloeken vnd ik EINDELIJK dit topic op de Logitech forums:
https://forums.logitech.c...Kodi-support/td-p/1447545

Hierin staat dat je een apparaat moet toevoegen genaamd Kodi. Dan als Type moet je het typenummer van je HTPC opgeven (mits je een prebuilt device hebt. Een custom HTPC gaat niet werken)

Kortom: het werkt enkel via Bluetooth, op Windows op het moment. En daarbij zijn de commands verkeerd. |:(

Lutsers daar bij Logitech. Dan maar met Yatse aan de gang. Hopen dat ze dit snel fixen iig.
Bedien je Kodi met het virtuele toetsenbord of heb je en IR ontvanger op je HTPC zitten? Ikzelf heb gewoon een MCE IR receiver op mijn HTPC zitten. Ik kan dan gewoon een willekeurige htpc kiezen voor Kodi en dat werkt gewoon (OpenElec, dus ook niet eens windows)

Wat trouwens nog wel een mooie toevoeging voor de hub zou zijn is wanneer ze het rpc protocol ondersteunen. Dan kan Kodi gewoon via het netwerk aangestuurd worden. Technisch is het mogelijk aangezien de hub ook andere apparaten via IP aan kan sturen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:00:

[afbeelding]

Ik heb nog een one liggen ergens.... Werkt prima ben alleen overgestapt op toetsenbord/hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik ben toch wel benieuwd. :P
dragon2 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:30:
Ik heb nog een one liggen ergens.... Werkt prima ben alleen overgestapt op toetsenbord/hub.
Haha ik houd het in gedachten.

Op zich is het niet zo'n ramp, de batterij werd al gammel en het rubber kon je er beter af krabben zo vies als het aan voelde. Maar de nieuwere varianten moet ik nog maar eens goed gaan bekijken en bedenken wat ik er nu precies mee wil. De One vervangen kan altijd nog, desnoods door een plus ofzo.

Het is weer even verdiepen en de juiste keuze maken, de denkwijze is wel significant veranderd met tien jaar geleden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 20-09 16:29

Tijntje

Hello?!

Gonadan schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:32:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd. :P

[...]

Haha ik houd het in gedachten.

Op zich is het niet zo'n ramp, de batterij werd al gammel en het rubber kon je er beter af krabben zo vies als het aan voelde. Maar de nieuwere varianten moet ik nog maar eens goed gaan bekijken en bedenken wat ik er nu precies mee wil. De One vervangen kan altijd nog, desnoods door een plus ofzo.

Het is weer even verdiepen en de juiste keuze maken, de denkwijze is wel significant veranderd met tien jaar geleden. :P
Ik heb mijn One sinds deze weer vervangen voor de Harmony 950. Die heeft tenminste net als de One een logische plek voor het scherm, namelijk boven aan :)

Ik heb wel een vraag misschien dat iemand het weet.
Bij het aanmaken van custom knoppen voor Kodi heb ik knoppen toegevoegd voor Downloaden Subtitles en Next Subtitle.
Beide zijn gewoon een keyboard toets
Download Subtitle = D
Next Subtitle = L
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gN3Rvzg.png

Nu staat op de Harmony de Download een icoon van D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nwjK3pr.jpg

Ik heb echt geen idee waar het vandaan komt.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Momenteel heb ik de Harmony Ultimate, alleen daar heb ik al enige weken last van als ik wil gaan zappen bijvoorbeeld, druk je 1x de knop Ch + of - natuurlijk. Dan gaat hij 2 zenders zappen. Ene keer werkt het wel goed, andere keer niet.
Meer mensen die hier ook last van hebben? Tevens de batterij is na +/- 3 dagen leeg. (TV wordt alleen s'avonds gekeken)
Dus zit te twijfelen om deze te verkopen en een overstap te doen naar de Harmony Elite. Of is dit een slechte keus hierin?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het lijkt mij sterk dat het een ander type Harmony een verschil gaat brengen, zeker omdat je waarschijnlijk de hub gebruikt. Volgens mij hebben meer mensen hier wel last van gehad. Of het ligt aan de vertraging, of hij zend niet het juiste signaal of het IR pad is niet optimaal.

@Tijntje: Is die D niet gewoon een aanduiding dat toets D gekoppeld is?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Gonadan schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:12:
Het lijkt mij sterk dat het een ander type Harmony een verschil gaat brengen, zeker omdat je waarschijnlijk de hub gebruikt. Volgens mij hebben meer mensen hier wel last van gehad. Of het ligt aan de vertraging, of hij zend niet het juiste signaal of het IR pad is niet optimaal.

@Tijntje: Is die D niet gewoon een aanduiding dat toets D gekoppeld is?
Maak inderdaad gebruik van de HUB en de Blasters, alleen het afgelopen half jaar is er niks veranderd in mijn TV kast.
Morgen maar eens even bellen met Logitech hierover wat hier aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zou ik dan even doen inderdaad, misschien is een signaal recente geüpdatet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

BaZnGaNL schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:00:
[...]

Maak inderdaad gebruik van de HUB en de Blasters, alleen het afgelopen half jaar is er niks veranderd in mijn TV kast.
Morgen maar eens even bellen met Logitech hierover wat hier aan te doen is.
Je kan in de software het aantal repeats voor commando's instellen onder het device. Die moet je waarschijnlijk omlaag zetten.

Niemand een idee over mijn icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Tijntje schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:46:
[...]

Je kan in de software het aantal repeats voor commando's instellen onder het device. Die moet je waarschijnlijk omlaag zetten.

Niemand een idee over mijn icoontje?
Waar kan je dit vinden in de software?

Met betrekking tot je icoontje, ik zal het echt niet weten. Via RPi gebruik ik een fysieke toetsenbord. Vond het erg omslachtig met de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

BaZnGaNL schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:57:
[...]

Met betrekking tot je icoontje, ik zal het echt niet weten. Via RPi gebruik ik een fysieke toetsenbord. Vond het erg omslachtig met de Harmony.
Het werkt echt uitstekend op kodi voor mij.
Die setting zit onder de device setting van de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Ik vandaag de harmony 350 gekocht voor 39,99 bij mediamarkt :) Volgende week krijg ik mijn reciever en dan installeer ik alle 7 apparaten gelijk met activiteit. Ik heb al gezocht of ze compatibele waren voor ik hem kocht en dat waren ze :) Wordt vervolgd...

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

BaZnGaNL schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:57:
[...]

Weet niet of je het al gevonden had.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ld5NGKu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bestaat er niet ergens een mooi en gedetailleerd overzicht met de vergelijking tussen de bestaande modellen? De Logitech site doet hipster dus heb je weinig aan en vergelijkingssites als tweakers bevatten veel te weinig details.

Was ik gisteren in de mediamarkt om de modellen eens in het echt te bekijken, stond in elk schap de ultimate. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Gonadan schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:21:
Bestaat er niet ergens een mooi en gedetailleerd overzicht met de vergelijking tussen de bestaande modellen? :')
Je kunt hier eens kijken

http://universal-remote-review.toptenreviews.com/

http://www.cnet.com/news/...ats-the-best-one-for-you/

http://www.apartmentthera...l-comparison-guide-189289

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dank je maar die heb ik al gezien een zijn helaas net zo verouderd als de OP. Ik heb nog geen vergelijking kunnen vinden waar ook de nieuwere varianten inclusief elite is meegenomen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Precies het probleem waar ik nu ook tegenaan loop. Heb nog een 885 die al even aan het overlijden is. Hij werkt, sommige knoppen minder, probeer hem nu te updaten maar dat gaat erg moeizaam... dan maar kijken naar iets nieuwers.

Denk eens kijken wat het verschil is tussen de Harmony Touch en Ultimate One... maar dat kan de Logitech site niet, zien er zelfde uit, beide laadstation, beide touchscreen, beide 15 apparaten... whut :D

Bedacht me net wel, wil misschien de Humax DVR gaan vervangen door een Horizon box, gisteren snel gehoord dat die geen IR gebruikt, is die wel te gebruiken met een bepaalde Harmony serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:48:
Bedacht me net wel, wil misschien de Humax DVR gaan vervangen door een Horizon box, gisteren snel gehoord dat die geen IR gebruikt, is die wel te gebruiken met een bepaalde Harmony serie?
Goeie, dan nog maar even niet overstappen...

https://community.ziggo.n...ox-koppelen-logitech-4502
De reden dat niet alles werkt met de Logitech is omdat de Horizon-Box gedeeltelijk gebruik maakt van IR(infrarood) signalen en daarnaast van RF(radiofrequentie) signalen.
Guide en Info werken via RF en dat kan de Logitech niet uitzenden.
wel is het mogelijk om de afstandsbediening een bepaalde sequence te laten maken waardoor de Guide zichtbaar wordt terwijl u een knop indrukt
Er zijn inderdaad een aantal Logitech Harmony modellen die RF signalen kunnen versturen echter deze codes zijn al heel vaak gevraagd aan Ziggo (en voorheen UPC)
Vele chat's en gesprekken met Logitech en UPC hebben tot voor de Fusie geen enkel succes gehad.
Nu de Box bij Ziggo is zijn er veel nieuwe aanvragen bij Logitech maar ook Ziggo geeft nog steeds niet thuis.

aan de andere kant word er door Logitech ook niet veel gedaan behalve veel toezeggingen ze hebben zelfs de afstandsbediening en zouden hem zo kunnen leren maar mogelijk is dit (nog) niet interessant genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Even in de Touch/Ultimate/Ultimate one gedoken. Weet niet of het al eerder hier ter sprake is gekomen...

Wat ik begrijp is:
Harmony Touch is oudste model, EOL, maar nog wel te koop her en der.
Harmony Ultimate One is opvolger, deze heeft vibration feedback en een tilt-sensor.
Harmony Ultimate is de One met een hub. (en volgens mij voor de One uitgebracht?)

Waarom ze dit niet gewoon in 3 puntjes op de site kunnen zetten weet ik ook niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Omdat er nog meer verschillen zijn.
Bij de ultimate kan je bv de knoppen 2 functies toewijzen en bij de touch niet.
De ultimate heeft verlichting de touch niet.
Ik weet niet of de touch 2 verschillende signalen uitzend ?
En zo zijn er volgens mij nog een paar dingen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Maar in die 2 posts van ons zijn al meer verschillen duidelijk dan op de Logitech website, die het alleen heeft over "15 apparaten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou sowieso voor iets met de hub gaan. Het feit dat de IR signalen niet meer van de afstandsbediening hoeven komen verhoogt de betrouwbaarheid enorm. Vroeger met mijn 555 wilde er nog wel eens wat uit sync raken. Vooral omdat de TV er best lang over deed om aan te gaan en dan had mijn vrouw de AB al weer weggelegd voordat het input kanaal gekozen kon worden.

Nu heb ik de hub met enkele tactisch opgeplakte ir blasters en komt dit zo goed als nooit meer voor. Ook handig dat de daadwerkelijke afstandsbedieining helemaal niet meer gericht hoeft te worden. Bediening met de app op de telefoon is een leuke gimick, maar dat zou ik niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Heb ook nog als nadeel dat het IR oog van de tv verstopt is achter de center... soms werkt het nog als je de afstandbediening op het plafond mikt, soms moet je opstaan zodat het signaal er net overheen gaat... onhandig is het wel :p

Het "wegleggen na inschakelen" had ik nieteens aan gedacht, zeker handig, nu sta je wel even te richten met die afstandbediening (en daarna ivm bovenstaande nog meer, icm de help functie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Tijntje schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:22:
[...]

Weet niet of je het al gevonden had.
[afbeelding]
Had het inderdaad al gevonden! Thanks in ieder geval. Ik ga het deze week eens kijken of dit heeft geholpen. Waarde stond op 3. Deze is nu ingesteld op waarde 2. Eens kijken of dit uitkomst geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik ben het wel met kerstmanneke eens, het is gewoon te zot voor woorden dat je niet een goede vergelijking kunt krijgen. Zijn de verschillen te klein om de meerprijs te rechtvaardigen of is het meer een enorm gedoe om de details duidelijk te maken?

Het lijkt erop dat als je met hub wilt werken (en dat wil je) dat je kunt kiezen uit:
• Companion: schattig simpel AB'tje om wat basisknoppen snel binnen bereik te hebben.
• Ultimate Home: Redelijk complete AB met herkenbaar uiterlijk en schermpje op achterlijke locatie. Bevat waarschijnlijk alle gewenste functionaliteit.
• Elite: Naar zeggen van Logitech de beste. Heeft wat meer knoppen en een wat logischer indeling. Wel weer groter en behoorlijk duur.
Alle andere typen zijn gewoon varianten van bovenstaande zonder hub of verouderd.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben zijn de grote verschillen tussen de Ultimate en de Elite. In het topic heb ik wel een hoop gezien, maar vaak wordt het tussen de regels door genoemd zonder concrete uitleg. Zo is er iets met favorieten, instellingsmogelijkheden, apparaten maar het staat netjes in een duidelijke matrix met details. :'(

De Elite lijkt erg duur maar volgens mij moet je bij de Ultimate de hub er nog wel bij kopen dus komen de kosten al aardig in de buurt volgens mij. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ik heb de vorige versie van de companion, plus de Harmony Smart Keyboard add-on. Top combi *O* . Ik kijk het meeste via een htpc dus het tobo gebruikt ik het meest. Wel ontzettend fijn klein ab'tje, ik vind dat zelf fijner dan formaat One en antislip achterkant, dingetje ligt gewoon prima in de hand.
Enige beetje irritante is dat ik de duitse versie van het tobo heb... :/ Dus maar een niet te ingewikkeld ww op mijn servertje gezet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Hun productreeks is idd extreem verwarrend.
Heb momenteel een 700, super ab... Maar met de komst van m'n Homey in het vooruitzicht, wil ik binnenkort overstappen op iets Hub-based. Helaas is er niets 700-achtig dat met de Hub kan werken, en betaalbaar is...

- De "Ultimate" (= "Ultimate One" + Hub (?)) lijkt mij zonder z'n numerieke toetsen heel onpraktisch. Touch screen heb ik niets aan, ik verkies voelbare knoppen zodat ik hem blind kan bedienen.

- De Companion heeft dan weer helemaal géén scherm, dat lijkt me vergeleken met m'n 700 dan weer een gemis. Als ik de Companion kies zou ik voor sporadisch gebruikte acties dan weer de standaard ab moeten bovenhalen, (of m'n tablet unlocken.)
Toch lijkt de Companion voorlopig de beste keuze.

- De Elite snap ik niet (=950 + Hub (?)). Ook een touchscreen, ook geen fysieke nummertoetsen. Geen idee wat de meerwaarde over de Ultimate One is. Al helemaal niet voor 300€ (=230 voor de remote alleen, 70 voor de hub)

Zijn er nog andere alternatieven?
De Companion heeft bovenaan nog enkele knoppen die voor domotica lijken te dienen (oranje knoppen). Kan je deze knoppen ook nog toewijzen aan gewone tv/ps3/... acties?

Waarom ik zo gebrand ben op nummerieke toetsen? M'n sat-decoder gebruikt deze om bij de EPG gids snel te kunnen bladeren (2/4/6/8 skippen hele "bladzijden" itt de normale pijltjestoetsen. 5 springt naar "nu", 1/3 zoomen in/uit). Daarnaast worden die ook gebruikt om tijdens het afspelen van media om 15s/1m/5m te skippen, extreem handig tijdens reclame, los van de gewone FF/RWD knoppen. (De "gewone" skip knoppen worden dan weer gebruikt om naar chapters te springen.)

Addendum:
Blijkbaar zijn er ook 2 hubs?
http://www.amazon.de/Logi...-6&keywords=harmony+elite
http://www.amazon.de/Logi...-3&keywords=harmony+elite

EDIT:
Nu lees ik in een vrij recent bericht dat ondanks de "Home Control" knoppen de Companion geen Philips Hue scènes ondersteunt en dat je daarvoor naar de veel duurdere Elite moet. Wat een afzetterij...
https://forums.logitech.c...trol-buttons/td-p/1469416

En dat je ze ook niet kan gebruiken voor IR commando's: https://forums.logitech.c...ny-Companion/td-p/1451795

6 (voor mij) waardeloze knoppen dus...

[ Voor 12% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 08-02-2016 16:07 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

wolterious schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:42:
Nu al een paar keer ' s ochtends beneden gekomen dat de tv dus de hele nacht heeft aangestaan.
Zet in elk geval de timer aan zodat het na x tijd vanzelf in standby gaat. Check Tools voor CEC instellingen naar iets als power on/off met x apparaat.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wel slim gedaan van Logitech, de typen zijn in basis allemaal hetzelfde maar toch vind je als autistisch techneut altijd wel argumenten om het hogere model te willen. :+ :') :+

Na het overlijden van de one lijkt mijn redenatiepad als volgt te gaan:
• Als je dan toch voor een nieuwe gaat, neem dan meteen die hub. Dat geeft veel meer mogelijkheden en je bent van het gezeik af dat ik 15 seconden moet wachten tot de TV zenderwijzigingen accepteert.
• Hmm, ik wil toch op zijn minst wel zo'n schermpje behouden, anders is het een stap terug. Met drie activiteitenknoppen red ik het niet en ik vind die customknoppen ook wel erg fijn. -> minimaal Ultimate
• Bah, die indeling van die Ultimate is echt door dronken brabo's bedacht, hoe kom je er op? -> twijfel over Elite.
• Heej die Elite heeft speciaal knoppen voor domotica, laat ik daar nu net fanatiek mee begonnen zijn. -> neiging naar Elite.
• omg op die Elite past er veel meer op het schermpje en omdat hij het topmodel is zal hij vast de minste limitaties qua instellingen hebben.

En zo praat je jezelf weer naar de duurste variant met veel opties waar je vast een hoop niet van gaat gebruiken. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
Wat ik lastig blijf vinden is het volgende:
- ik heb een universele ab (all-for-one) met X10 ondersteuning
- ook een RF naar IR kastje voor de apparatuur achter slot en grendel

Dus ik bedien scènes van apparatuur met m'n KaKu lampen in een poep en een zucht.

Maar, de ab reageert niet super goed, de RF-IR oplossing is matig en het integreert niet met domoticz. Al kan ik met domoticz weer wel m'n lampen bedienen.

Nu werkt de blaster/hub toestand van Logitech wel goed, is via netwerk te benaderen maar werkt weer niet met KaKu? Dan moet ik philips hue nemen oid? Kan vanuit domoticz wel de hub scènes aftrappen, maar kan andersom met de logitech remote gaan opdrachten aan domoticz geven?

Ik kom hier nog niet uit. Heb al eerder een harmony 900 oid gekocht, met RF, maar ondanks dat dit zou werken met kaku bleek hier niets van waar. Zie ik iets over het hoofd?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gonadan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:30:
• Hmm, ik wil toch op zijn minst wel zo'n schermpje behouden, anders is het een stap terug. Met drie activiteitenknoppen red ik het niet en ik vind die customknoppen ook wel erg fijn. -> minimaal Ultimate
Dit was ook mijn grote angst, maar uiteindelijk bleek dat heel erg mee te vallen. De 3 knoppen kun je gebruiken voor 6 activiteiten, en voor de customknoppen (functies die ik vaak toch erg weinig gebruik, anders had ik het wel onder een knop gehangen) kan ik ook de telefoon even pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Janoz schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:18:
[...]

Dit was ook mijn grote angst, maar uiteindelijk bleek dat heel erg mee te vallen. De 3 knoppen kun je gebruiken voor 6 activiteiten, en voor de customknoppen (functies die ik vaak toch erg weinig gebruik, anders had ik het wel onder een knop gehangen) kan ik ook de telefoon even pakken.
Dit gaat over de 350? Mijn 555 doet het nog wel aardig (paar toetsen weigeren, ook na schoonmaken enzo), maar zal vast ook gaan overlijden over een tijdje. Heb de Touch al wel overwogen, maar vind het toch ook wel veel geld voor maar een afstandsbediening.

Je kunt dus met de 350 dus maximaal 6 activiteiten aansturen? Aangezien ik maar 1 activiteitenbutton zie, namelijk Watch TV en ik op dit moment 5 activiteiten heb op m'n 555.

Ik las even terug.. en las iets met een hub, dus zal niet de 350 zijn. Misschien is de 650 nog wel een alternatief.. deze is hier en daar nog wel te koop.

Iemand voor de keuze gestaan 'Touch' of '650'?

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 09-02-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Janoz schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:18:
Zes activiteiten heb ik niet genoeg aan, al heb ik wel overwogen om activiteiten als Netflix kijken niet via de AB te laten schakelen omdat je daar toch een telefoon o.i.d. voor nodig hebt.

Custom knoppen gebruikte ik juist heel erg veel omdat de meeste knoppen op de AB al een functie hebben en het niet altijd even intuïtief is om een specifieke functie aan een E of wat voor knop dan ook te hangen. Zo had ik de vier kleuren ook altijd op het display als optie.

Mijn filosofie is dat je een harmony hebt om alles mee te regelen, niet om een deel te doen en voor de rest alsnog ergens anders naar te moeten grijpen. Net zoals de app voor mij waardeloos zou zijn als hij maar beperkt commando's zou sturen. Het mooie is nu dat als je iets naar de Chromecast wil doen je het met je telefoon kan regelen, inclusief de apparaten inschakelen. En als je gewoon op een andere manier gebruik maakt van je mediahoek kan kiezen tussen AB of mobiel.
NiGeLaToR schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:16:
Wat ik lastig blijf vinden is het volgende:
- ik heb een universele ab (all-for-one) met X10 ondersteuning
- ook een RF naar IR kastje voor de apparatuur achter slot en grendel

Dus ik bedien scènes van apparatuur met m'n KaKu lampen in een poep en een zucht.

Maar, de ab reageert niet super goed, de RF-IR oplossing is matig en het integreert niet met domoticz. Al kan ik met domoticz weer wel m'n lampen bedienen.

Nu werkt de blaster/hub toestand van Logitech wel goed, is via netwerk te benaderen maar werkt weer niet met KaKu? Dan moet ik philips hue nemen oid? Kan vanuit domoticz wel de hub scènes aftrappen, maar kan andersom met de logitech remote gaan opdrachten aan domoticz geven?

Ik kom hier nog niet uit. Heb al eerder een harmony 900 oid gekocht, met RF, maar ondanks dat dit zou werken met kaku bleek hier niets van waar. Zie ik iets over het hoofd?
Zelf zat ik hier ook mee maar ik kom nu op de volgende conclusies:

Domotica kan Harmony aansturen, maar dan alleen maar activiteiten starten of stoppen, verder niets.
Andersom kent Harmony Domoticz totaal niet, dus die kan je niet aansturen.

Wat ik dan als alternatief zou zien is dat je een IR-apparaat koopt wat Harmony aan kan sturen en wat zelf Domoticz kan triggeren. Bijvoorbeeld een IR naar 433 RF zender of zoiets. Of een IR-oog aan je PI hangen en zorgen dat Domoticz de signalen kan ontvangen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gonadan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:15:
Zes activiteiten heb ik niet genoeg aan, al heb ik wel overwogen om activiteiten als Netflix kijken niet via de AB te laten schakelen omdat je daar toch een telefoon o.i.d. voor nodig hebt.
Dan houdt het inderdaad op. Ikzelf heb enkel TV, XBox360 of Kodi (waarbij ik stiekem onder de longpress van Kodi een kopie van die activiteit heb zitten met een andere naam zodat mijn domotica een meer bioscoop ervaring kan geven door automatisch de lichten te dimmen). Het enige vervelende vind ik dat je vast zit aan de logo's op de knopjes. XBox 360 zit nu dus achter het muzieknootje.
Custom knoppen gebruikte ik juist heel erg veel omdat de meeste knoppen op de AB al een functie hebben en het niet altijd even intuïtief is om een specifieke functie aan een E of wat voor knop dan ook te hangen. Zo had ik de vier kleuren ook altijd op het display als optie.

Mijn filosofie is dat je een harmony hebt om alles mee te regelen, niet om een deel te doen en voor de rest alsnog ergens anders naar te moeten grijpen. Net zoals de app voor mij waardeloos zou zijn als hij maar beperkt commando's zou sturen. Het mooie is nu dat als je iets naar de Chromecast wil doen je het met je telefoon kan regelen, inclusief de apparaten inschakelen. En als je gewoon op een andere manier gebruik maakt van je mediahoek kan kiezen tussen AB of mobiel.
Op zich helemaal met je eens. Gelukkig paste het bij mij wel allemaal logisch onder de knoppen. Ik mis alleen nog het aanpassen van het DSP programma op de versterker wanneer het signaal stereo is. Bij muziek wil ik dat stereo of stereo enhanced hebben, terwijl ik het bij video op dolby surround wil hebben.
Zelf zat ik hier ook mee maar ik kom nu op de volgende conclusies:

Domotica kan Harmony aansturen, maar dan alleen maar activiteiten starten of stoppen, verder niets.
Dat is wel een beperking van Domoticz. In principe is het mogelijk om gewoon elke knop van elk device aan te kunnen sturen. Mijn Harmony setup kent de XBox360 wel maar zal deze nooit zelf aan of uit zetten (wil niet dat hij uit gaat als een andere activity gestart wordt), maar vanuit OpenHAB kan ik de Hub wel de opdracht geven een OFF commando uit te sturen.
Andersom kent Harmony Domoticz totaal niet, dus die kan je niet aansturen.
Dat klopt. Het enige wat uitgestuurd wordt is de activity, maar daar kun je nog best leuke dingen mee doen door dat met andere koppelingen te combineren. Voor die eerder genoemde film activity luister ik juist naar Kodi. Als daar een film gestart wordt en de activity staat op de bioscoop stand dan wordt een bepaalde licht scene gestart. Zodra de speler pauzeert of stopt wordt weer een andere scene gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Janoz schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:27:
Dan houdt het inderdaad op. Ikzelf heb enkel TV, XBox360 of Kodi (waarbij ik stiekem onder de longpress van Kodi een kopie van die activiteit heb zitten met een andere naam zodat mijn domotica een meer bioscoop ervaring kan geven door automatisch de lichten te dimmen). Het enige vervelende vind ik dat je vast zit aan de logo's op de knopjes. XBox 360 zit nu dus achter het muzieknootje.
Vrij vertaald uit mijn hoofd:
TV, radio, Sonos, mediaspeler, Wii, blu-ray kijken, cd luisteren, Chromecast, externe hdmi input, front audio input.
:+

Ik dacht dat je de logo's werk kon aanpassen? Of is dat bij de dure typen?
Op zich helemaal met je eens. Gelukkig paste het bij mij wel allemaal logisch onder de knoppen. Ik mis alleen nog het aanpassen van het DSP programma op de versterker wanneer het signaal stereo is. Bij muziek wil ik dat stereo of stereo enhanced hebben, terwijl ik het bij video op dolby surround wil hebben.
Inderdaad twee kanaalsstereo of zeven kanaals bij muziek. Pure direct of niet. Ondertiteling en audiospoor bij video. On demand en DVR bij TV. Ga zo maar door, ik gebruik het veel.

En dan heb ik het nog niet eens over de tv zender correctie knop. Die is omdat de tv pas na vijftien seconden na aanzetten reageert op zender wisseling en je daardoor vaak de AB al weggelegd hebt. Hij mist nog wel eens een signaal zo. :+
Dat is wel een beperking van Domoticz. In principe is het mogelijk om gewoon elke knop van elk device aan te kunnen sturen. Mijn Harmony setup kent de XBox360 wel maar zal deze nooit zelf aan of uit zetten (wil niet dat hij uit gaat als een andere activity gestart wordt), maar vanuit OpenHAB kan ik de Hub wel de opdracht geven een OFF commando uit te sturen.
Dat is goed nieuws, dan knutsel ik het desnoods zelf. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gonadan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:30:
Ik dacht dat je de logo's werk kon aanpassen? Of is dat bij de dure typen?
Om de logo's op deze afstandsbediening aan te kunnen passen heb je een pen of stickers nodig :D

Afbeeldingslocatie: http://core1.staticworld.net/images/article/2013/04/logitech-harmoney-smart-control-580-100033290-large.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

:D :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Spineless motherfucker ben ik. Maar die elite werkt wel fantastisch. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KeRsTmAnNeKe
Harmony Ultimate binnen... best fijn ding, instellen was even pielen, maar werkt tot nu toe goed :-)

Hub is een fijne toevoeging, inderdaad, gewoon beetje op AB rammen en niet meer mikken, extender voor de tv en andere in kastje met cd speler en klaar.

Had een knop die niet goed herkend werd, opnieuw in kunnen leren, dus nu hopelijk wel, moet nog testen

Prijs was even slikken, maar volgens mij zit Amazon.de nog een eindje onder de NL prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Harmony Companion + Hub binnen van amazon.de voor 122€, ter vervanging van m'n 700. De Hub zou ik willen gaan gebruiken met m'n toekomstige Homey en/of met Tasker. Ik wou geen Ultimate/Elite/.. met een touchscreen (en enkel een touchscreen); ik wou voldoende fysieke knoppen.

Bevindingen:
Pros:
- Compacte en lichte AB.
- Batterijen zouden een jaar meegaan.
- RF ipv IR (de reflex om de AB op m'n TV te richten zal wel nog láng in m'n arm zitten vrees ik :))
- Krachtige IR LEDs in de hub; geen line of sight nodig met toestellen.
- Reageert iets sneller dan m'n 700.
- Tasker integratie via de Harmony plugin werkt. Echter wil ik daar later evt een KaKu schakelaar aan de deur van de woonkamer/inkom van maken en die via Homey de hub laten aansturen.
- Overzetten van activities van m'n 700 ging vlot via de nieuwe MyHarmony applicatie.

Cons:
- Geen herlaadbare batterij; en voor zover ik weet ook geen batterij indicator in de app.
- Op voorhand gekend, maar geen scherm waar minder gebruikte acties in kunnen geplaatst worden. Dat wordt nu de app gebruiken, echter is dat een pak omslachtiger. Nuja, voor zover ik weet is er geen alternatief (scherm + voldoende knoppen + hub)...
- Op voorhand gekend, maar geen mogelijkheid de AB ongeacht de activity over te schakelen naar een "device only" modus zoals dat bij de 700 kon, waarbij alle knoppen op acties van 1 device gemapped staan ipv op die van de huidige activity. Handig als je even "exclusief" door setup menu's van je TV wil lopen bv en niet je decoder wil bedienen. Ja er is de app, maar die kan je niet blind bedienen.
- Knoppen mochten iéts beter voelbaar zijn. Bij de 700 staan ze verder uit elkaar en zijn ze meer verheven. Blind bedienen is voorlopig dus nog wat wennen.
- De Home Control knoppen (voor lichten e.d.)...
-- Je kan ze niet aan acties voor je AV apparatuur koppelen.
-- Je kan die aan 1 of meerdere Hue lampen koppelen en die dan aan- of uitschakelen of de helderheid regelen... De helderheid regelen verloopt stroef. Kleur/saturatie wijzigen is niet mogelijk. Geen probleem, ware het niet dat je domweg ook geen scenes kan koppelen... Als je investeert in Hue lijkt het mij aannemelijk dat je meer dan 1 scene hebt gemaakt (eentje voor een filmpje, eentje voor als je iets wil lezen, ...). Gaat dus niet...
Gevolg: 6 imho waardeloze knoppen.
- Tot slot zijn de FF/RWD/Skip knoppen misleidend.
Zie bijvoorbeeld http://www.lydogbilde.no/...tech_HarmonyCompanion.jpg .
Aangezien er op beide knoppen 2 iconen staan (een FF/RWD en een Skip icoon), ging ik ervan uit dat het dubbele knoppen betrof (zoals de Play/Pause knop, zoals op m'n 700 en volgens mij zoals op de meeste AB's). Dat blijkt dus niet het geval te zijn... Het zijn enkele knoppen zoals de Record & Stop knop. Je kan dan wel een actie aan een LongPress hangen, maar mijns inziens moeten FF/RWD/Skip ogenblikkelijk kunnen reageren, niet na een 2 second delay.
Gelukkig accepteert m'n decoder ook de left/right pijltjestoetsen als FF/RWD commando's. Maar toch heel vervelend en misleidend vind ik..

Iemand die trouwens kan verklaren waarom een smartphone camera wel degelijk de 6 IR LEDs van de hub kan zien (2 vooraan, 2 opzij en 2 bovenaan n.b.) maar niet hun reflectie op m'n witte muren & plafond? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Op m'n ultimate afstandbediening zijn de ffwd/next wel beide met 1 knop te bedienen, was meen ik wel een setting ergens.

Vind bediening, met display nog wel meevallen... Zo gek veel doe ik verder ook niet met het ding, activiteiten kiezen, volume en zenders regelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Nou lekker dan, mijn Harmony One is zojuist overleden. Touch Screen defect :(

Ik hoopte eigenlijk deze nog ergens op de kop te kunnen tikken maar dat gaat hem niet meer worden ben ik bang dus wordt het een nieuwere.
Nu zit ik alleen met die HUB, geen line of sight lees ik geregeld maar dat gaat hier niet werken ben ik bang met een TV meubel welke in 2 compartimenten opgedeeld is en waarvan de de versterker in het ene staat en de DVD speler (omg wie gebruikt dat nog) en PS3 in andere. Die IR gaat niet door hout dus moet ik, zoals ik nu al doe, IR "verlengen" met een IR blaster

Heeft een HUB dan nog wel toegevoegde waarde?

/edit:
Ik kan als ik een beetje creatief ben de DVD speler (is voor de kids) verhuizen naar het andere compartiment en kan ook MCE reciever van HTPC daarheen verplaatsen. Mss werkt zo'n hub dan toch?
Ik neig ernaar om voor de Companion te gaan maar hoe kies je dan een bepaalde activity?

[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 20-02-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
schumi2004 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:37:
...
Ik neig ernaar om voor de Companion te gaan maar hoe kies je dan een bepaalde activity?
Op de Companion zitten 3 knoppen voor activiteiten en je kan ze een andere activiteit toekennen voor het langer ingedrukt houden. Dus effectief kan je 6 activiteiten selecteren.
Voor de andere knoppen op de Companion kan je ook 2 acties toekennen op basis van kort of lang ingedrukt houden (zie: https://support.myharmony.com/en-cn/companion)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Toch maar de Ultimate gekocht, leuk prijsje bij Amazon.de http://www.amazon.de/gp/p...e_386171_51767411_TE_dp_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Precies, komt mijne ook vandaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Goede keuze! Zelf moest ik noodgedwongen overstappen van een Harmony 900 naar een Ultimate en was erg bang dat ik de fysieke nummer toetsen zou missen.

Maar dat valt dus 100% mee, en hij werkt echt stukken fijner als de 900/one !

Nu zit ik alleen met die HUB, geen line of sight lees ik geregeld maar dat gaat hier niet werken ben ik bang met een TV meubel welke in 2 compartimenten opgedeeld is en waarvan de de versterker in het ene staat en de DVD speler (omg wie gebruikt dat nog) en PS3 in andere. Die IR gaat niet door hout dus moet ik, zoals ik nu al doe, IR "verlengen" met een IR blaster

In de hub kun je ook nog 2 stuks IR miniblasters steken waardoor je met een klein kabeltje naar het andere compartiment kunt.

Afbeeldingslocatie: http://the-gadgeteer.com/wp-content/uploads/2013/12/logitech_harmonyultimate-cabinet2-500x213.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb ik nog wel een beetje dat ik de fysieke knoppen missen ga. Maar wat numeric keys betreft gisteren een short clip gezien hoe je snel kunt switchen en dat was zo'n beetje de reden hem direct maar te bestellen.

Denk ook wel dat we er blij mee zullen zijn.
Wel grappig dat mijn oude 525 de One zelfs overleefd heeft, die doet nu even dienst als nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:23

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Na een ongelukje met een vol wijnglas en een ultimate heb ik nu een elite.
Ik heb gewoon het profiel zo overgenomen en naar de elite gezet.
Alles werkt gewoon maar ik merk wel dat het traag is.

Druk ik op de activity tv kijken dan schakelt netjes de tv in en ook de kabel ontvanger, en vrij vlot heb ik dan al beeld.

Vervolgens duurt het dan nog zeker 30 seconden voordat ik kanalen kan zappen enzo.
Zou dat nog ergens in te stellen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Vast wel. Ergens iets met apparaatvertraging enzo.

Het is mij opgevallen dat importeren van profiel/activeiten zorgt dat alles compleet is, maar dat apparaten niet meer de fijnafstelling hebben die je eerder hebt doorgevoerd. Denk dan aan vertragingen, afwijkende aan/uitknoppen etc. Feitelijk gaat alleen de combinatie van apparaten en kanalen over.

@schumi:
De hub en blasters hebben geen directe lijn nodig, als er maar niets tussen zit. Mijn hub staat op de DVD-speler en daardoor onder de mediabox. De receiver staat op een andere op plank, maar alles wordt prima bediend. Alleen bij de TV heb ik een blaster opgehangen omdat die wel signalen miste, maar zelfs die werd af en toe bereikt ook al hangt hij aan de muur achter de kast.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 21 februari 2016 @ 03:48:
Precies, komt mijne ook vandaan :-)
Ik moest wel verzendkosten betalen, dacht dat het gratis was? Iets van 3 euro ofzo, nog steeds de moeite om daar te bestellen.
Gonadan schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:26:
@schumi:
De hub en blasters hebben geen directe lijn nodig, als er maar niets tussen zit. Mijn hub staat op de DVD-speler en daardoor onder de mediabox. De receiver staat op een andere op plank, maar alles wordt prima bediend. Alleen bij de TV heb ik een blaster opgehangen omdat die wel signalen miste, maar zelfs die werd af en toe bereikt ook al hangt hij aan de muur achter de kast.
Mijn TV meubel is mogelijk anders dan die van jou.
Hij lijkt qua indeling een beetje op de afbeelding zoals @Grolsch in zijn post heb staan.
Consoles etc staan links, reciever staat rechts (dus de blaster die daar onder ligt leg ik gewoon om naar rechts en dan een blaster op de kast maar niet zoals hij daar gepositioneerd is want dan overleefd hij de kids niet ;)
Nadeel is dat bij mij alles van hout is, ook de kastdeurtjes. Het kan er dus niet doorheen maar heb hier nog meer blasters liggen, in ergste geval gewoon via via maar denk niet dat dat nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die van mij lijkt juist aardig op die van Grolsch. Het lollige is dus dat die blaster op de onderste plank niet eens nodig is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die blasters hebben trouwens gewoon een 2.5" jack stekkertje. Ikzelf heb met een 2.5" naar 3.5" verloopje gewoon de IR blasters van mijn Marmitek Invisible Control gebruikt. Dat is sowieso wel een handige tip aangezien een dergelijke blasters klein zijn, er 2 aan 1 stekker zitten, ze veel beter verkrijgbaar zijn en ze goedkoper zijn dan de blaster van logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hoezo beter verkrijgbaar, ik kreeg er gewoon twee van Logitech bij. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:16:
Op m'n ultimate afstandbediening zijn de ffwd/next wel beide met 1 knop te bedienen, was meen ik wel een setting ergens.

Vind bediening, met display nog wel meevallen... Zo gek veel doe ik verder ook niet met het ding, activiteiten kiezen, volume en zenders regelen :p
Een dergelijke optie vind ik toch niet bij de Companion... :(

Nja, fysieke knoppen gebruik ik echt wel heel veel. Heb het ergens al eens uiteengezet, maar m'n sat-pvr gebruikt de cijfertoetsen voor snellere navigatie doorheen de EPG, vergeleken met de gewone pijltjestoetsen (bladeren per pagina ipv per item); daarnaast doen die ook dienst als skip forward/rewind met 15s/60s/300s tijdens het afspelen van opnames. Superhandig bij commercials... Zou er een hekel aan hebben om daarvoor telkens op een schermpje te moeten kijken voor ik weet welke toets ik mag aanraken...

De kans bestaat dat dat wel gewoon werkt hoor.
Mijn opstelling van afgelopen weekend:

https://www.dropbox.com/s..._20160221_114956.jpg?dl=0

De hub staat dus helemaal vooraan in het centrale compartiment, bovenop de sat-pvr. Hij kan vandaar perfect de pvr, de TV en de A/V receiver, die beide bovenop de kast staan, aansturen, zonder hick-ups.

Wat ook nog werkte, was de hub links (buiten beeld) op de kast, parallel met de TV plaatsen.
Daarnaast werkte het ook nog met louter de mini-blaster (de hub achter gesloten deuren) aan de rechterkant voor de A/V receiver (onder de volume knop); opnieuw geen directe line of sight met de TV of de pvr; maar was geen probleem.
Of gewoon een mini blaster bovenop een van m'n DVD rekken plaatsen links/rechts van m'n TV meubel. Reflecteert via plafond; werkte ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ow dat valt niet tegen dan.
Hier zit zo'n beetje alles achter gesloten deuren (op tv na) maar met 2 mini blasters moet het zeker lukken en anders slopen we gewoon de deurtjes eraf :P

We gaan het wel zien a.s. donderdag, dan zou ie volgens planning binnen moeten komen (hoop dagje eerder eigenlijk :P )

[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 22-02-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Had eigenlijk nog een foto willen maken maar vergeten. Ik heb alles in een houten dressoir met schuifdeurtjes staan op verschillende planken boven elkaar. De hub staat er gewoon ergens tussen en bedient alles. Deur open of dicht doet er niet toe, beiden werkt feilloos.

De enige plek waar ik een blaster heb is op mijn centerspeaker, omdat mijn TV daarachter aan de muur hangt. Ook die werd zelfs via alle weerkaatsing bediend, maar bij lange na niet foutloos.

Volgens mij had je met een lasbril moeten zitten als je daadwerkelijk IR in je zichtbare spectrum hebt zitten met zo'n hub, kan toch nooit goed voor je zijn? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 21:43
Juiste topic?:

Vandaag m'n Harmony Elite binnen gekregen als vervanger voor m'n one+

Zeer tevreden! Mis alleen nog steeds 2 dingen. Helaas is het niet mogelijk om gelijk een app te starten (LG netcast).
En helaas alleen ondersteuning voor Nest en geen Nefit Easy..

Iemand hier al eens mee gestoeid om het werkend te krijgen?

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nou mijn Ultimate is up and running baal er alleen van dat bij het importeren bepaalde keys niet meegenomen zijn.
Moet zeggen dat het toewijzen van buttons er niet makkelijker op geworden is.

De opdracht bestaat bv wel bij het device maar bij activity kan ik hem uiteindelijk niet kiezen? :?

/edit:
Remote in het algemeen is een verademing, vooral mijn consoles kunnen starten en stoppen is een uitkomst!

Is er trouwens ook een manier om de remote language aan te passen of blijft deze altijd op Engels?
Iets met sync niet goed gegaan.

[ Voor 51% gewijzigd door schumi2004 op 28-02-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat je sommige commando's niet kan kiezen om -binnen- een activiteit toe te wijzen, dat herken ik helaas. Erg irritant.

Wat dat betreft blijft het best een aanfluiting hoe die nieuwe software ontzettend veel omslachtiger en beperkter is geworden.

Gelukkig maakt het dagelijks gebruik van onze Logitech Smart Control een hoop goed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
eymey schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:13:
Dat je sommige commando's niet kan kiezen om -binnen- een activiteit toe te wijzen, dat herken ik helaas. Erg irritant.

Wat dat betreft blijft het best een aanfluiting hoe die nieuwe software ontzettend veel omslachtiger en beperkter is geworden.

Gelukkig maakt het dagelijks gebruik van onze Logitech Smart Control een hoop goed :X
Heb een incident gemeld by Logitech waarom dit niet mogelijk is, ook vreemd dat bij een restart van programma er ineens andere functies beschikbaar zijn om aan extra knoppen toe te voegen als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 19:49
Nog even een vraagje voor de lezers hier: als je een receiver hebt met Control IR aansluiting (aan de achterzijde), kun je deze dan direct aansluiten met een jack male-to-male aansluiting op de Harmony Hub?

Hiermee neemt de betrouwbaarheid van het aansturen van je devices toe lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand ervaring met deze Harmony Tasker plugin?

Google Play: Harmony Tasker Plug-in
Pagina: 1 ... 26 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony