[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:30
Ik heb op dit moment een Logitech Harmony Touch en ik zit nog STEEDS met het "langzame" reageren van de remote ten opzichte van de originele remotes van mijn apparatuur.

Dit is natuurlijk een bekend probleem bij Logitech en ondanks vele beloftes op de forums in diverse threads, hebben ze het nog niet opgelost. Ik snap niet helemaal dat het zo'n groot probleem is, maar goed.

Maar ik vroeg me af of er mensen waren die deze 'problemen' ook hadden en overgestapt zijn op een Ultimate + Hub. Is dan het probleem opgelost? Omdat de communicatie van de remote dan via RF gaat (ok, het gaat daarna alsnog via IR natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

niek87 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:29:
Ik heb een vraag/case. Sinds kort is de harmony one touch in gebruikt in combinatie met een philips tv, humax, én een Bose 3.2.1. Serie 1.

Het probleem zit bij de Bose die het geluid doet voor o.a. tv kijken en radio luisteren. Als ik TV heb gekeken, en direct (zonder alles uit te doen) naar radio switch, schakelt de Bose gewoon naar het FM kanaal. Andersom ook geen probleem, van FM terug naar TV gaat hij gewoon keurig naar het Video 1 kanaal.
Echter als ik TV kijk (Video 1 op Bose), ik doe mijn complete systeem uit en wil later die dag radio luisteren pakt hij niet de FM input op de Bose, maar blijft hij hangen op Video1. Andersom exact hetzelfde, dan ben je dus TV aan het kijken met Radio/FM muziek...

Alle instellingen staan goed, het direct schakelen lukt dus, alleen met uit doen tussendoor het probleem. Ik heb al een keer alle apparaten opnieuw toegevoegd, ook al een keer de activiteiten opnieuw aangemaakt.

Ik weet niet wat ik nu nog zou kunnen doen, iemand een suggestie?
Klinkt als een probleem met de inschakelvertraging. Vrijwel elk apparaat heeft een bepaalde tijd nodig voor het IR-commando's accepteert, alleen zit er een heel groot verschil tussen verschillende merken en modellen. In de regel zijn de voorgeprogrammeerde vertragingen voldoende, maar ik heb bij mijn apparatuur ook de vertragingen langer moeten zetten vanwege hetzelfde probleem.

Test eens met de originele ab wat ongeveer de tijd is die het kost na inschakelen voor de Bose reageert. Vaak is dit in de orde van seconden (5 seconden zit je zo). Neem die tijd eens ruim, en stel bij de inschakelvertraging 5000 of 10000 milliseconden in voor Bose (afhankelijk van wat je mat). Reageert hij dan wel, weet je zeker dat dit je probleem is.

De makkelijkste strategie om de tijd optimaal te krijgen, is, als het werkt, de tijd halveren (dus van 10000 naar 5000 milliseconden). Doet hij het dan nog steeds, dan weer halveren (2500 ms). Doet hij het niet meer, ga je exact tussen de beiden in zitten (7500ms), etc. Het vervelende is alleen dat dit een vrij tijdrovend klusje is, maar ook de enige manier om de inschakelvertraging optimaal te krijgen.

Ik zit bij mijn set zelfs op 30 seconden bij inschakelen van de tv, omdat een Humax harddiskrecorder die tijd nodig heeft om actief te worden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
sorted.bits schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:16:
Ik heb op dit moment een Logitech Harmony Touch en ik zit nog STEEDS met het "langzame" reageren van de remote ten opzichte van de originele remotes van mijn apparatuur.

Dit is natuurlijk een bekend probleem bij Logitech en ondanks vele beloftes op de forums in diverse threads, hebben ze het nog niet opgelost. Ik snap niet helemaal dat het zo'n groot probleem is, maar goed.

Maar ik vroeg me af of er mensen waren die deze 'problemen' ook hadden en overgestapt zijn op een Ultimate + Hub. Is dan het probleem opgelost? Omdat de communicatie van de remote dan via RF gaat (ok, het gaat daarna alsnog via IR natuurlijk).
Ik kan je alleen mijn ervaringen vertellen met de "Smart control", dus hub + simpele RF afstandsbediening, tov. m'n oude Harmony 555.

Bij de Harmony 555 kon ik me ook ergeren aan de behoorlijke vertragingstijd. Maar met de simpele RF afstandsbediening + hub heb ik hier nooit meer last van gehad. Reactie is "instant" :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:30
eymey schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:00:
[...]

Ik kan je alleen mijn ervaringen vertellen met de "Smart control", dus hub + simpele RF afstandsbediening, tov. m'n oude Harmony 555.

Bij de Harmony 555 kon ik me ook ergeren aan de behoorlijke vertragingstijd. Maar met de simpele RF afstandsbediening + hub heb ik hier nooit meer last van gehad. Reactie is "instant" :)
Ok, dat lijkt dus een stuk beter. Ik ga me eens even verdiepen in een upgrade dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:02

Typhone

Who Dares Wins

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Situatie is als volgt:

Ruim een jaar lang gebruik gemaakt van de Harmony One Ultimate i.c.m. Sony W955B, UPC Horizon en een Pioneer VSX-423.
Nu verhuisd en alles opnieuw aangesloten maar de channel up/down knoppen van de UPC Horizon box (of Ziggo zo je wil) worden niet meer herkend. Alles weggehaald in devices & activities en alles opnieuw toegevoegd maar niks werkt meer. Helemaal in het begin deed de Horizon box het wel even maar dat stopte na een reboot automatisch. Heb ondertussen al de volgende devices toegevoegd maar zonder oplossing:

- Samsung Horizon
- Samsung GT-7400
- UPC GT-7400
- UPC Horizon

Iemand een oplossing hiervoor? De enige knoppen die ik te zien krijg in mijn Harmony menu zijn 123, Power Toggle en Teletekst. Deze knoppen reageren ook geen van allen.

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 30-07-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:13
Heb mijn Harmony remote weer eens afgestoft. Het rubber van mijn Logitech Harmony One is aan het vergaan geloof ik. Er zat verschrikkelijk veel stof op geplakt. Met een vochtige doek afgenomen en nu is het rubber heel akelig gaan plakken. Ik geloof niet dat ik hem nog ga gebruiken op deze manier.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:59

CSB

:D

sdk1985 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:02:
Heb mijn Harmony remote weer eens afgestoft. Het rubber van mijn Logitech Harmony One is aan het vergaan geloof ik. Er zat verschrikkelijk veel stof op geplakt. Met een vochtige doek afgenomen en nu is het rubber heel akelig gaan plakken. Ik geloof niet dat ik hem nog ga gebruiken op deze manier.
Je kunt het er gewoon afvegen. Als het rubber toch pureus is. Daaronder zit gewoon het gladde plastic van de bovenkant. Ik heb dat met mijn One ook.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:13
CSB schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:54:
[...]

Je kunt het er gewoon afvegen. Als het rubber toch pureus is. Daaronder zit gewoon het gladde plastic van de bovenkant. Ik heb dat met mijn One ook.
Bedankt voor de tip ik zal het eens proberen eraf te slopen. Had overigens niet het idee dat het los zat, zal wel wat moeite gaan kosten :P .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Ik kan iedereen de logitech smart control aanraden, was toen ik hem kocht nog 150 euro, nu 100 meen ik.
Voor het snelle werk gebruik ik de simpele remote, voor de advanced functies de app op smartphone of tablet. Instellen ook via de app.
Reactie is zonder vertraging en veel stabieler als met mijn vroegere "one"
In het pakket zit de "hub" die je op je stereo meubel plaatst (met eventueel nog een blaster) en de simpele remote.

Bijzonder goede aankoop gebleken!

[ Voor 15% gewijzigd door reinier666 op 12-08-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
I second that opinion.

Ik baalde er eerst van dat je eigenlijk geen goede nieuwe Harmony meer kan kopen met alleen maar fysieke knoppen en een klein schermpje waar je de activiteiten op kan selecteren.

Maar sinds ik zie hoe mijn Logitech Smart Control setup werkt hoef ik niets anders meer. 6 activiteiten snel aanroepen (en vlotjes bedienen) met de simpele remote, advanced functies en minder gebruikte activiteiten met de app. Vlotte (bijna instant) reactie van de bediende apparatuur en niet meer hoeven richten. Wat ik ook super vind, is het feit dat als je dan met de app een activiteit hebt gestart, je deze verder ook weer kan bedienen met de simpele remote.

Voor de app heb ik nog wel een lijstje aan wensen, zoals het voor meer activiteiten kunnen instellen van 'favorieten' (bv. voor FM radio of om de radiozenders met hoge nummers op de provider-STB direct te kiezen).

Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Ik overweeg ook een tweede aan te schaffen voor de slaapkamer (tv, kpn box en apple tv)
Zo kan je via de app een timer starten, die alles uitzet (incl.hue lampen) na een ingestelde tijd.
Dit lijkt me een welkome functie in de slaapkamer.
Vandaag een flinke update voor ios app en de hub, div functies erbij.
(Koppeling met nest b.v.)
Helaas nog geen apple watch app ;). Hier hoop ik zo erg op hahahaha
Zou toch brilliant zijn? Activiteiten snel starten/stoppen met het apple klokkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad (alleen in mijn geval dan voor Android Wear :P )

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
sdk1985 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:02:
Dat heb ik ook inderdaad, langzaam begint hij toch aan vervanging toe te raken. Jammer, want hij heeft zijn strepen wel verdiend in al die jaren.
eymey schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:27:
Ik baalde er eerst van dat je eigenlijk geen goede nieuwe Harmony meer kan kopen met alleen maar fysieke knoppen en een klein schermpje waar je de activiteiten op kan selecteren.

Maar sinds ik zie hoe mijn Logitech Smart Control setup werkt hoef ik niets anders meer. 6 activiteiten snel aanroepen (en vlotjes bedienen) met de simpele remote, advanced functies en minder gebruikte activiteiten met de app. Vlotte (bijna instant) reactie van de bediende apparatuur en niet meer hoeven richten. Wat ik ook super vind, is het feit dat als je dan met de app een activiteit hebt gestart, je deze verder ook weer kan bedienen met de simpele remote.
Toch heb ik mijn twijfels nog, want waar moet ik die hub laten? Dat past nooit knap en ik heb niet genoeg blasteringangen gezien om alles af te dekken. Hoe is zijn bereik?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• reinier666
Mijn tv hang aan de muur.
Onder de tv een breed zelf gefabriceerd meubel (normaal tv meubel hoogte, alleen breder ivm veel zooi)
Op het meubel ligt de hub (onder de tv dus)
IN het meubel staat onkyo, kpn kastje, xtreamer, apple tv enz.
Daar ligt nog een blaster achter verstopt.
Dit wordt allen prima aangestuurd, zelfs zonder blaster werkte het, die ligt er meer "voor de zekerheid"

Dus vanaf mijn hub gaat het letterlijk 360" rondom zonder problemen.
Zelfs terwijl hub achter de apparatuur staat is dit geen probleem (al snap ik niet hoe, aangezien je ir moet richten dacht ik?)

[ Voor 12% gewijzigd door reinier666 op 13-08-2015 10:19 ]

• reinier666
En ik heb mijn "one" nog met een pas vernieuwde accu, mocht je die willen overnemen ook prima ;)

• eymey
Wij hebben ongeveer dit tv-meubel staan: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49061228/ (maar dan open aan de achterkant maar dat maakt niet zo veel uit).

In beide vakken zit een plank, vrij bovenaan. Aan de rechterkant staat een AV-reiver en WII. Boven de av-receiver zit dus een plank met daar bovenop net genoeg ruimte voor een Minix X7 en wat afstandsbedieningen die we niet gebruiken maar wel bij de hand willen houden.
In het linker vak zit een plank die bovenop de plank nog ong. 1/3 van de ruimte van het vak geeft (dus vrij smal). In die lage ruimte staat een blu-ray speler met rechts naast de bluray de Harmony Hub.
Onze TV hangt boven het kastje aan de muur en op het kastje staat nog een centerspeaker met daarbovenop de STB van onze provider.
Voor het kastje zitten geen deurtjes.

Ik had verwacht met IR-blasters aan de gang te moeten. Maar tot mijn grote verbazing kan de Harmony hub, ondanks de vrij krappe ruimte, gewoon alle apparaten moeiteloos bedienen. Dus zowel de AV-reiver in het andere compartiment als alles boven(op) de kast. IR-blasters zitten dan ook nog in de doos.

Kortom: Die hub zendt behoorlijk sterk :). Waarschijnlijk maakt hij wel gebruik van wat reflectie (we hebben 'hard' plafond en gesauste muren, maar wel een vloerkleed voor het meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
dacht zal de touch weer eens updaten (als die er was). alleen maar vastlopers tijdens syncen. Zelfs een wachtwoord reset via de logitech harmony site werkt niet -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41
Kun je met de Logitech smart control met 1 druk op de knop alles aanzetten en in de juiste stand zetten?

Dus stel ik wil TV kijken, dan moet ie TV aanzetten, TV op de TV stand zetten, receiver aanzetten, receiver op TV input zetten. Dan vervolgens zappen via de TV en volume via de receiver. Als ik dan bijvoorbeeld film wil kijken, dan moet ie TV aanzetten, TV switchen naar HDMI 1, receiver aanzetten en receiver op DVD input zetten.

Scheelt een hoop knopjes drukken namelijk :) ik moet met de normale afstandsbediening van de TV via source en dan een menu naar de juiste bron gaan (voor TV zit nog wel een aparte knop). Ik vraag me dus af of de harmony wel direct naar HDMI X kan gaan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Het ligt aan je tv en apparatuur. Ik heb een Panasonic tv, en deze kan mijn Harmony gewoon direct de goede ingang laten kiezen. Panasonic heeft hier dus losse IR-commandos voor. Ze zitten weliswaar niet op je panasonic A/B, maar ze zijn er wel degelijk.
Of het bij andere tv's ook kan .. tja, geen idee, ik vermoed dat de modernere tv's dit toch wel allemaal zouden moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:49
NoepZor schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:54:
Ik vraag me dus af of de harmony wel direct naar HDMI X kan gaan.
Zoals kgb545 al had gezegd, ligt dat aan je tv. Het kan met veel tv's, maar niet met alle.

Je hebt ook een receiver. Is dat een moderne receiver, met HDMI ingangen en minimaal één HDMI uitgang? Dan kun je je receiver als audio video hub inzetten. Je sluit al je bronnen (DVD/BD speler, PVR, mediaspeler) aan op je receiver, en er gaat één HDMI kabel van je receiver naar je tv. Je tv gebruikt dus maar één HDMI ingang, waardoor je op de tv nooit door de AV/HDMI aansluitingen heen hoeft te "zappen".

Bij receivers kun je bijna altijd rechtstreeks je bronnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Mijn TV is direct op de kabel aangesloten (Samsung LE32B550). De normale AB heeft een optie TV en een source knop. Om te kunnen wisselen tussen TV kijken en de rest moet de TV dus wel kunnen schakelen tussen de HDMI en TV stand. De receiver (Pioneer VSX-424-K) kan inderdaad direct op de goede input worden gezet middels de normale AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:52
Goed nieuws voor de liefhebbers van deze geweldige Harmony producten, Logitech brengt vier nieuwe Harmony producten uit, waarvan 'twee' nieuwe remotes.

Ik kan in ieder geval niet meer zonder mijn One, geweldig speeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat Logitech zou stoppen met het maken van universele afstandsbedieningen... Fijn dat dit dus niet zo blijkt te zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jorgen schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:54:
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat Logitech zou stoppen met het maken van universele afstandsbedieningen... Fijn dat dit dus niet zo blijkt te zijn.
Volgens mij zijn ze alleen gestopt met de goedkope modellen...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:54
ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik ben van plan een logitech smart control via marktplaats aan te schaffen. Nu zie ik op de site van logitech ondermeer een 'Ultimate Hub' en een 'Harmony Hub' staan. IN hoeverre zijn deze nu anders dan de 'hub' die er bij de smart control zit? De bedoeling is dat ik deze naast mijn bestaande tv/bluray enz wil gebruiken, moet die op den duur ook geschikt zijn voor KAKU. TOt nu is mijn conclusie dat voor dit gebruik er geen verschil tussen deze apparaten zit, maar waar wijken ze dan toch af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:08
Jorgen schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:54:
No worries, dat is terug gedraaid Ze wilde het onderdeel dat remotes maakt verkopen, maar zijn er op terug gekomen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Mijn Harmony touch gaat sinds de laatste update (die de interface zo erg veranderde) niet meer in 'standby'. Het scherm blijft altijd aanstaan en de batterij is dus na een halve dag leeg. Meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Laatst online: 17:52
macmellow schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:21:
Mijn Harmony touch gaat sinds de laatste update (die de interface zo erg veranderde) niet meer in 'standby'. Het scherm blijft altijd aanstaan en de batterij is dus na een halve dag leeg. Meer die hier last van hebben?
Yep, heb hier ook al verschillende keren last van gehad. Ik gebruik de Touch in combinatie met de hub.

Voor mij het signaal om de Harmony opnieuw met de pc te verbinden en na het installeren van een update is dat probleem van de baan, voorlopig toch.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
lukadad schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:42:
[...]

Yep, heb hier ook al verschillende keren last van gehad. Ik gebruik de Touch in combinatie met de hub.

Voor mij het signaal om de Harmony opnieuw met de pc te verbinden en na het installeren van een update is dat probleem van de baan, voorlopig toch.
Ga ik dat maar proberen. Ik gebruik de touch ook in combinatie met de hub. Heb ook al een mailtje gestuurd. Wil eigenlijk wel die Harmony Elite als ik korting krijg van Logitech. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb al een tijdje twee oudere Harmony's in gebruik, maar wat ik echt een misser vind, is de functionaliteit van een sleeptimer om een activity te beeïndigen. (oftewel de uitknop op de harmony)

Je kunt wel sequences instellen om losse sleeptimers in te stellen maar hoe logisch is het om een algehele sleeptimer in te stellen?

Zijn er al nieuwere Harmony's inmiddels die dit kunnen?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Mijn harmony touch kan dat, maar gebruik het nooit.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

oja ik zie dat de 900 het ook heeft...

misschien toch eens overwegen om een nieuwe aan te schaffen. Ik vind het in de slaapkamer wel een gemis.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 09:52
reinier666 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:53:
Ik kan iedereen de logitech smart control aanraden, was toen ik hem kocht nog 150 euro, nu 100 meen ik.
Voor het snelle werk gebruik ik de simpele remote, voor de advanced functies de app op smartphone of tablet. Instellen ook via de app.
Reactie is zonder vertraging en veel stabieler als met mijn vroegere "one"
In het pakket zit de "hub" die je op je stereo meubel plaatst (met eventueel nog een blaster) en de simpele remote.

Bijzonder goede aankoop gebleken!
Na dit topic doorgebladerd te hebben neig ik ook naar de Smart Control. Echter baren de reviews op de appstore me wel zorgen.
Ik heb een iPhone 6 Plus en lees hier veel problemen mee.
Iemand hier ervaring mee?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:26
Maverick! schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:01:
[...]

Na dit topic doorgebladerd te hebben neig ik ook naar de Smart Control. Echter baren de reviews op de appstore me wel zorgen.
Ik heb een Harmony Smart Control en een uit Duitsland gekochte Smart Keyboard, i.c.m. een iPhone 6 Plus, iPhone 6 en iPad 3.
Ik moet zeggen dat het feilloos tot nu toe werkt. Mijn vrouw en dochtertjes kunnen er ook prima mee overweg!
Alleen vindt ik de support erg traag van Logitech. Nog steeds geen iPhone 6(+) resolutie, dus knoppen zijn erg groot en ruimte wordt dus weinig benut.
Ook werkt sinds kort de koppeling met IFTTT niet meer. Dit is gemeld en geaccepteerd als bug door Logitech.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Is er een manier om de Harmony Touch sneller te maken? Het duurt volgens mij een seconde voordat een knop wordt omgezet in een infrarood signaal. Dit laat onder andere mijn HTPC traag aanvoelen terwijl navigatie via keyboard bijvoorbeeld wel snel is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Maverick! schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:01:
[...]

Hier op de iphone 6 en ipad air2 werkt het perfect. (Andere devices heb ik niet)
De app is paar weken geleden nog ge update, en ik zie alleen recenties van voor die tijd.
Zou ik me maar geen zorgen over maken.
Logitech remotes is een sure deal, net als synology of iphone.......bijna alleen tevreden klanten. (Voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Ok thanks voor de terugkoppeling heren! Dat stelt me wel weer gerust.
Ik denk dat ik hem eerdaags ga bestellen, dus ik zal me hier vast weer melden met vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 18-09 17:04
Een vriend van mij heeft de Harmony one, en nu is hij op het display gaan zitten waardoor 60% (de bovenste 2 vd 3 activiteiten zeg maar) niet meer zichtbaar is.

Heeft iemand van jullie wel eens zo'n schermpje vervangen, of is hij nu toe aan een nieuwe :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 07:19
Sjors81 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 10:44:
ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik ben van plan een logitech smart control via marktplaats aan te schaffen. Nu zie ik op de site van logitech ondermeer een 'Ultimate Hub' en een 'Harmony Hub' staan. IN hoeverre zijn deze nu anders dan de 'hub' die er bij de smart control zit? De bedoeling is dat ik deze naast mijn bestaande tv/bluray enz wil gebruiken, moet die op den duur ook geschikt zijn voor KAKU. TOt nu is mijn conclusie dat voor dit gebruik er geen verschil tussen deze apparaten zit, maar waar wijken ze dan toch af?
Ik zit ook nog steeds met dezelfde vraag. Na wat zoeken op de engelse forums, dacht ik een conclusie te hebben, maar tijdens het schrijven van deze post, kwam ik steeds meer tegenstrijdige info tegen.

Enige verschil lijkt dat de Ultimate Hub de add-ons kan koppelen, en de Harmony Home hub niet. Verschil zit alleen in de software.

Zie:
http://forums.logitech.co...e-same/m-p/1412935#M23184

en

http://myharmony.com/products/?add-ons

Als je deze vergelijkt met de smart control is hier een overzicht: http://myharmony.com/products/compare/) Deze ondersteunt bijvoorbeeld geen HUE (en SmartThings, pēq, Lutron®)....

Ik wil echter ook een Hub + afstandsbediening aanschaffen om mijn apparatuur + HUE lights aan te sturen. De nieuwe companion die bijna te bestellen lijkt (http://www.logitech.com/en-us/product/harmony-companion) heeft volgens mij alleen een set extra knopjes op de remote, voor "domotica".

Echter lees ik hier dat jullie ook al HUE lampen kunnen aansturen. Gaat dat ook met de "gewone" logitech smart control'? Zijn dan de lampen onder specifieke knopjes te programmeren op de remote van de logitech smart control?(pricewatch: Logitech Harmony Smart Control) ? En ook te combineren met andere commando's?

Daarnaast lijkt de companion wel heel erg op de vorig jaar gerelease Home afstandsbedieningen: nieuws: Logitech breidt Harmony-lijn uit met connected home-afstandsbedieningen

Gaat het hier om een marketingtruck, of zijn er echte verschillen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb gister mijn harmony elite binnen gekregen :9 , ter vervanging van de one zodat ik ook me domotica kan aansturen.

maar ik kom er nog niet helemaal uit hoe ik somfy kan aansturen weet iemand wat ik er nou precies voor nodig heb?

kwam in de US een URTSI ''converter' tegen maar daar zeggen ze dat de frequenties anders zijn .. voor 300USD durf ik dat niet aan, al eerder mislukt met een auto radio ook nooit werkend gekregen in Nederland vanwege andere freqenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 19:26
Even een update over IFTTT ondersteuning, deze werkt weer! Ik moet eerlijk bekennen, dit hebben ze snel gefixed!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
DenniX schreef op woensdag 09 september 2015 @ 00:29:
[...]

...

Ik wil echter ook een Hub + afstandsbediening aanschaffen om mijn apparatuur + HUE lights aan te sturen. De nieuwe companion die bijna te bestellen lijkt (http://www.logitech.com/en-us/product/harmony-companion) heeft volgens mij alleen een set extra knopjes op de remote, voor "domotica".

Echter lees ik hier dat jullie ook al HUE lampen kunnen aansturen. Gaat dat ook met de "gewone" logitech smart control'? Zijn dan de lampen onder specifieke knopjes te programmeren op de remote van de logitech smart control?(pricewatch: Logitech Harmony Smart Control) ? En ook te combineren met andere commando's?

...
Ik had deze al gebookmarked:
http://forums.logitech.co...-p/1348862/highlight/true

Nog niet helemaal doorgelezen, maar lijkt erop dat je dus wel Hue kan aansturen.
Als ik zeker weet dat dit gaat met de Smart Control ga ik hem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
Maverick! schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:57:
[...]

Ik had deze al gebookmarked:
http://forums.logitech.co...-p/1348862/highlight/true

Nog niet helemaal doorgelezen, maar lijkt erop dat je dus wel Hue kan aansturen.
Als ik zeker weet dat dit gaat met de Smart Control ga ik hem bestellen.
Lijkt erop dat het gewoon werkt, dus verschil is er niet meer als dezelfde software draait (toch?):
https://support.myharmony...-4-x#howtoupgrade-desktop

Iemand waarbij het werkt (met bugs, maar de sw-versie is inmiddels een stuk verder: http://forums.logitech.co...-August-19th/td-p/1042729 ,dus wellicht opgelost)

Kan iemand bevestigen dat momenteel de basis afstandsbediening van Smart Control goed werkt met Philips Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
DenniX schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:19:
[...]

Lijkt erop dat het gewoon werkt, dus verschil is er niet meer als dezelfde software draait (toch?):
https://support.myharmony...-4-x#howtoupgrade-desktop

Iemand waarbij het werkt (met bugs, maar de sw-versie is inmiddels een stuk verder: http://forums.logitech.co...-August-19th/td-p/1042729 ,dus wellicht opgelost)

Kan iemand bevestigen dat momenteel de basis afstandsbediening van Smart Control goed werkt met Philips Hue?
OK nice :)
Misschien wel verstandig om nog even te wachten totdat de nieuwe Harmony's te koop zijn.
Zou lullig zijn als de huidige lijn in prijs dropped vlak nadat je het hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Maverick! schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:40:
[...]

OK nice :)
Misschien wel verstandig om nog even te wachten totdat de nieuwe Harmony's te koop zijn.
Zou lullig zijn als de huidige lijn in prijs dropped vlak nadat je het hebt aangeschaft.
nieuwe harmonys zijn al te koop gister de elite binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
Wat is er nieuw aan? Behalve de software, die ook op de oude producten kan?

• Slux
  • Niet online
Extra domotica knoppen, ander vormpje upgrade van de ultimate

beetje iPhone 6 naar 6s idee denk ik :)

De eltite op zich mooie vervanger van de One maar het is nog niet wat ik er van had verwacht
.
bijvoorbeeld domotica, harmony ondersteunt, hue, nest en nog 1 maar geen jb media voor kaku
het is mij nog niet gelukt om zowel de hue en kaku tegelijk te bedienen .. volgens mij kan het ook niet :(

de jbmedia zet ie ook niet onder homeautomation maar als een ''gewoon'' device

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:40
Mr. Noodle schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:39:
[...]

nieuwe harmonys zijn al te koop gister de elite binnen
Waar heb je ze vandaan dan?

Op http://www.logitech.com/n...harmony-companion?crid=60 bijvoorbeeld staat alleen nog reserveer.

• Slux
  • Niet online
gewoon via de logitech site :)
http://www.logitech.com/nl-nl/product/harmony-elite?crid=60

met korting 284 euro ex btw (verlegging EU)

• Yohost!
Vreemd dan is de Companion dus nog de enige welke niet gereleased is :?

Is dit trouwens de opvolger van de smart control want die staat helemaal niet meer op de site.

• Ronster
Yohost! schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:41:
Vreemd dan is de Companion dus nog de enige welke niet gereleased is :?

Is dit trouwens de opvolger van de smart control want die staat helemaal niet meer op de site.
Precies wat ik me ook afvraag...
En wat zijn precies de verschillen. Zo te zien enkel de knoppen voor verlichting en domotica.
De vorige versie is nu met kortingscode voor 89 euro bij Wehkamp te bestellen, dus ik vraag me af of dat me die 60 euro wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Kleine update, Elite werkt op zich goed, een grote vooruitgang met de One voor mij.

Bediening
Feedback op knoppen
Goed scherm wat vloeiend reageert
Hub, erg fijn niet meer richten op apparatuur.
Kwaliteit t.o.v. de one, groot verschil en ligt goed in de hand
Knoppen zitten voor mij goed, expres geen ultimate gekocht vanwege de locatie knoppen.

min puntjes
jb media, kaku is niet onder thuis bediening te krijgen daardoor blijf je met 2 verschillende manier zitten om de verlichting te bedienen.
Het was mooier geweest als alle lampen onder thuisbedieing zouden staan.

Hue dimmen werkt niet helemaal vloeiend, zit vaak een vertraging in

Somfy aansturen ben ik nog niet uit, lijkt wel dat niemand somfy en harmony gebruikt ?

de software via de app en pc zit verschil in instel mogelijkheden maakt het niet overzichtelijker op imo.
ik heb het idee dat ik met de one meer kon instellen/customizen

Batterij status op de afstandsbediening zou wel handig zijn:
opgelost door op de tijd te klikken, dan komt de batterij status naar voren

[ Voor 4% gewijzigd door Slux op 12-09-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Chromecast in gebruik, zijn er mogelijkheden om Netflix, gestreamd vanaf mijn iPad, te pauzeren met de Harmony Ultimate One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb inmiddels de smart control binnen en moet zeggen werkt prima. Ik heb de hub bovenop de receiver staan in mijn open meubel en de TV er boven reageert ook goed. Afstandsbediening laat zich prettig bedienen. Erg handig dat ie netjes de TV en receiver aan zet en op de juiste stand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
shoombak schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:21:
Ik heb sinds kort een Chromecast in gebruik, zijn er mogelijkheden om Netflix, gestreamd vanaf mijn iPad, te pauzeren met de Harmony Ultimate One?
Dat lijkt me niet te kunnen, omdat de ChromeCast niet via IR wordt bediend (en je iPad ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
ikweethetbeter schreef op maandag 14 september 2015 @ 07:04:
[...]

Dat lijkt me niet te kunnen, omdat de ChromeCast niet via IR wordt bediend (en je iPad ook niet).
De Harmony Ultimate zend via de Hub niet IR uit maar zowel IR alsook radiografisch!
Deze werkt immers ook samen met de Nest en de Philips Hue ( via de bridge ).
Helaas werkt de combinatie Ultimate en Chromecast inderdaad niet omdat de Chromecast weliswaar radiografisch aangestuurd moet worden maar de signalen niet op elkaar afgestemd zijn.
Zou inderdaad fijn zijn als ( wellicht in een toekomstige firmwareupdate? ) je in ieder geval de basisfuncties met de AB zou kunnen bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Weet iemand hoe ik via Harmony mijn Samsung TV via Anynet+ kan connecten met mijn raspberry Pi? Ik kan alleen HDMI 1 selecteren, maar dan krijg ik alleen passief beeld. Ik zou graag de Pi willen besturen via de harmony afstandsbediening. Ik heb een logitech smart control set.

• Ronster
Mr. Noodle schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:49:
Kleine update, Elite werkt op zich goed, een grote vooruitgang met de One voor mij.

Bediening
Feedback op knoppen
Goed scherm wat vloeiend reageert
Hub, erg fijn niet meer richten op apparatuur.
Kwaliteit t.o.v. de one, groot verschil en ligt goed in de hand
Knoppen zitten voor mij goed, expres geen ultimate gekocht vanwege de locatie knoppen.

min puntjes
jb media, kaku is niet onder thuis bediening te krijgen daardoor blijf je met 2 verschillende manier zitten om de verlichting te bedienen.
Het was mooier geweest als alle lampen onder thuisbedieing zouden staan.

Hue dimmen werkt niet helemaal vloeiend, zit vaak een vertraging in

Somfy aansturen ben ik nog niet uit, lijkt wel dat niemand somfy en harmony gebruikt ?

de software via de app en pc zit verschil in instel mogelijkheden maakt het niet overzichtelijker op imo.
ik heb het idee dat ik met de one meer kon instellen/customizen

Batterij status op de afstandsbediening zou wel handig zijn:
opgelost door op de tijd te klikken, dan komt de batterij status naar voren
Gisteren toch ook maar de Elite besteld. Ben benieuwd :)

• eymey
lowo schreef op maandag 14 september 2015 @ 07:41:
[...]

De Harmony Ultimate zend via de Hub niet IR uit maar zowel IR alsook radiografisch!
Deze werkt immers ook samen met de Nest en de Philips Hue ( via de bridge ).
Helaas werkt de combinatie Ultimate en Chromecast inderdaad niet omdat de Chromecast weliswaar radiografisch aangestuurd moet worden maar de signalen niet op elkaar afgestemd zijn.
Zou inderdaad fijn zijn als ( wellicht in een toekomstige firmwareupdate? ) je in ieder geval de basisfuncties met de AB zou kunnen bedienen :)
"Radiografisch aangestuurd" klinkt wel erg vaag, zeker in de context van een Chromecast.

De Chromecast heeft alleen (basale) aansturingsmogelijkheden via HDMI-CEC (nieuws: Chromecast ondersteunt tv-remote dankzij verbeterde hdmi-cec-support )

Oftewel, de aansturing díe met een AB kan doen voor je Chromecast, zal via de AB van je TV moeten komen indien mogelijk (en zal je via een omweg dus ook wel weer middels de Harmony moeten kunnen doen).

• ikweethetbeter
Een ChromeCast wordt normaal bediend met een smartphone of tablet...

Waar ik benieuwd naar ben, is of de binnenkort te lanceren Apple TV ook met een Harmony remote te bedienen is! Deze Apple TV4 komt met een BT afstandsbediening...

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Weer na 2,5 jaar m'n Harmony kapot net als de vorige keer :{ Dit keer is de OK-knop stuk... volgens mij is er nog steeds geen alternatief voor deze dingen waardoor ik toch weer een nieuwe moet kopen.

Heb nu een 650 en twijfel of ik een Touch moet nemen...de 650 gaat maanden mee en lees dat de Touch elke paar dagen aan de oplader moet. Iemand die deze switch gemaakt heeft?

[ Voor 30% gewijzigd door Cartman! op 16-09-2015 09:28 ]

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Cartman! schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:24:
Weer na 2,5 jaar m'n Harmony kapot net als de vorige keer :{ Dit keer is de OK-knop stuk... volgens mij is er nog steeds geen alternatief voor deze dingen waardoor ik toch weer een nieuwe moet kopen.
Als je geduld hebt is dit wellicht een optie: www.neeo.com. Ik heb me ingeschreven via Kickstarter. vooral omdat ik me groen en geel erger aan de manier waarop Logitech met MyHarmony mij voorschrijft hoe ik mijn AB moet programmeren.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Cartman!
  • Niet online
janser01 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:31:
[...]

Als je geduld hebt is dit wellicht een optie: www.neeo.com. Ik heb me ingeschreven via Kickstarter. vooral omdat ik me groen en geel erger aan de manier waarop Logitech met MyHarmony mij voorschrijft hoe ik mijn AB moet programmeren.
65 euro vs 309 dollar...dat is nogal een verschil en ruim boven budget maar toch bedankt voor de tip ;)

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Cartman! schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:35:
[...]

65 euro vs 309 dollar...dat is nogal een verschil en ruim boven budget maar toch bedankt voor de tip ;)
Dat zijn inderdaad een aardig aantal kratjes bier. Maar het kon ook zijn dat je een Harmony Ultimate had...

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Cartman!
  • Niet online
janser01 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:45:
[...]

Dat zijn inderdaad een aardig aantal kratjes bier. Maar het kon ook zijn dat je een Harmony Ultimate had...
Had m'n bericht al gewijzigd voor je reactie maar ik heb dus een 650 ;)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
Cartman! schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:24:

Heb nu een 650 en twijfel of ik een Touch moet nemen...de 650 gaat maanden mee en lees dat de Touch elke paar dagen aan de oplader moet. Iemand die deze switch gemaakt heeft?
Je kunt een mail sturen naar Logitech. Mijn ervaring is dat ze erg coulant zijn.
Ik denk niet dat je nog ene nieuwe remote zult krijgen, maar vaak geven ze dan wel een kortingscode.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Cartman!
  • Niet online
rimave schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:18:
[...]

Je kunt een mail sturen naar Logitech. Mijn ervaring is dat ze erg coulant zijn.
Ik denk niet dat je nog ene nieuwe remote zult krijgen, maar vaak geven ze dan wel een kortingscode.
Heb ik gedaan maar ik kreeg niks van ze helaas. Het is net ouder dan 2 jaar en 2 maanden en na 2 jaar en 2 maanden houdt de coulance op. Ik snap het van ze maar het vertrouwen in Logitech wordt er niet beter op als de producten al twee keer net na garantieperiode kapot gaan.

• schumi2004
  • Laatst online: 11:11
Cartman! schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:21:
[...]

Heb ik gedaan maar ik kreeg niks van ze helaas. Het is net ouder dan 2 jaar en 2 maanden en na 2 jaar en 2 maanden houdt de coulance op. Ik snap het van ze maar het vertrouwen in Logitech wordt er niet beter op als de producten al twee keer net na garantieperiode kapot gaan.
Geen problemen met Logitech support, en ook al 2x buiten garantie.
Weet niet hoe je het gemeld heb maar ik maakte meestal ticket aan via Harmony software en kreeg altijd repsonse!

• rimave
Naaaaice. Ik had nog een code liggen van Logitech. Ik had m'n oude 850 gemeld bij hun, die was stuk. Helaas buiten garantie, maar toch nog een code voor 35% korting ontvangen. Via Google nog een 5 euro code ontvangen, dus nu de Harmony 950 besteld met 100 euro korting.

Officieel was de code een maand geldig, dus tot 31/07, maar hij deed het dus nog. Scheelt hun ook weer, want ik had ook geen 250 euro willen betalen voor die Harmony 950. 150 euro vond ik nog een schappelijk prijsje voor deze remote.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Cartman!
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:08:
[...]

Geen problemen met Logitech support, en ook al 2x buiten garantie.
Weet niet hoe je het gemeld heb maar ik maakte meestal ticket aan via Harmony software en kreeg altijd repsonse!
Ik heb het gewoon gemeld dat de knop stuk is en kreeg enkel bericht dat het buiten garantie en buiten coulance valt. Daarna nog een reactie gestuurd dat het de 2e op rij is waarmee dit het geval is maar daar kwam verder geen reactie meer op en ticket werd gesloten.

• schumi2004
  • Laatst online: 11:11
Mmmm das wel heel vervelend, mogelijk had de medewerker er niet zo'n zin in.
Ik zou brutaal een nieuw incident openen voor zelfde probleem en er dit keer duidelijk in vermelden dat dit de zoveelste keer is net buiten garantie en of er niet een regeling getroffen kan worden. Lekker je ongenoegen uiten :P

Niet geschoten is altijd mis, nu heb je ook niets dus kan alleen maar meevallen ;)

• Cartman!
  • Niet online
Poging gedaan vanmiddag de klantenservice te bellen....stond 8 minuten in wacht en toen verbinding verbroken. Teruggebeld en optie 1 (toetsenborden en muizen) gekozen ipv. optie 6 (Harmony) en kreeg toen ineens bericht "klantenservice is dicht vanwege momenteel". Gaat lekker daar dus...morgen nog een poging wagen :{

• Yohost!
Gisteren de nieuwe Harmony Companion binnen gekregen welke vanaf maandag beschikbaar is.

Dit is mijn eerste Harmony dus weet niet hoe de smart control werkte maar bij deze alles in kunnen stellen met een app en ook mijn Hue verlichting kan ik netjes bedienen met de afstandbediening.
Echt top! _/-\o_

Nu even uitzoeken of mijn RfxCom ook signalen op kan pakken zodat ik via domoticz ook Z-wave lampen kan aansturen. :*)

• DenniX
Yohost! schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:08:
Gisteren de nieuwe Harmony Companion binnen gekregen welke vanaf maandag beschikbaar is.

Dit is mijn eerste Harmony dus weet niet hoe de smart control werkte maar bij deze alles in kunnen stellen met een app en ook mijn Hue verlichting kan ik netjes bedienen met de afstandbediening.
Echt top! _/-\o_

Nu even uitzoeken of mijn RfxCom ook signalen op kan pakken zodat ik via domoticz ook Z-wave lampen kan aansturen. :*)
Ik heb sinds gisteren de gewone smart control en kan daarmee ook de hue lampen aan een actie koppelen. Werkt super!

Maar heb nog niet uitgevonden of ik op de standaard remote de hue lampen kan koppelen aan een losse knop, zoals bij de companion. Daarom wil ik de 4 kleuren knopjes gebruiken, maar dan moet ik waarschijnlijk in elke actie de lampen opnieuw programmeren. Iemand daar al ervaring mee?

• Ronster
Maverick! schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:51:
[...]

Gisteren toch ook maar de Elite besteld. Ben benieuwd :)
Nice krijg zojuist mail dat Bol hem heeft verstuurd. Zal hem vandaag dus krijgen, terwijl verwachte leverdatum op 5 oktober stond.
Ik zie ook dat de prijs is aan gepast van 299 naar 349. Mazzeltje gehad dus :)

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35
Hoelang gaat de batterij van de companion ongeveer mee? Zit geen oplader bij zoals bij de Elite, zag ik.

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:23:
Mmmm das wel heel vervelend, mogelijk had de medewerker er niet zo'n zin in.
Ik zou brutaal een nieuw incident openen voor zelfde probleem en er dit keer duidelijk in vermelden dat dit de zoveelste keer is net buiten garantie en of er niet een regeling getroffen kan worden. Lekker je ongenoegen uiten :P

Niet geschoten is altijd mis, nu heb je ook niets dus kan alleen maar meevallen ;)
Telefonisch contact gehad, nieuwe supportrequest gedaan en nu krijg ik een 35% kortingscode :) Dank voor de aansporing het nog eens te proberen :*

Scheelt overigens maar 5 euro met andere shop want bij Logitech is de 650 maarliefst 90 euro terwijl ie in de Pricewatch voor 63 euro staat, maar toch ;) Mocht iemand de code willen overnemen omdat ie er veel meer korting mee kan krijgen, stuur me n DM. genoeg reacties...

[ Voor 16% gewijzigd door Cartman! op 22-09-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:47
Mocht iemand de code willen overnemen omdat ie er veel meer korting mee kan krijgen, stuur me n DM.
DM verstuurd :)

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Net maar een Harmony 950 besteld voor de woonkamer. Bedienen van de Hue lampen is toch wel handig. Morgen maar eens bekijken hoe die bevalt. En dan kan de Touch in de slaapkamer blijven liggen voor de HT.

[ Voor 26% gewijzigd door Daan_ op 23-09-2015 21:59 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• rimave
Wat een waardeloze remote is de 950. Ik had een 650 die z'n ding prima deed. Nu de 950 gekocht ter vervanging, maar wat een on ding is dat zeg! Ook de software is er niet gebruikersvriendelijker op geworden.

Activiteiten kan ik niets mee, omdat het kreng mijn receiver niet aanzet. Vervolgens vraagt de remote of de receiver aan staat. Nee toets ik aan. Hij zend een signaal en de receiver gaat aan. Dus de volgende vraag beantwoord ik met ja. Vervolgens wil ik de activiteit de volgende dag weer gebruiken. Gaat de receiver weer niet aan. Deze stappen hiervoor doorlopen heeft geen nut. Die krijg je alleen als je de activiteit net aangemaakt hebt. Op help drukken heeft geen zin, want dat lost het niet op. Ja, ik kan op devices drukken. Dan reageert de receiver wel op power off. Maar dan ontgaat de Harmony z'n nut. Dan moet ik dus eerst de activity starten. Dan naar devices, receiver aandrukken, terug naar activities en dan pas kan ik de activity gebruiken.

Waardeloos! Ik kan ook geen extra power opdracht aanmaken. Wel allemaal andere nutteloze opdrachten. Ik kan geen extra vertraging tussen het aanzetten van de tv en de receiver plaatsen omdat die volgorde van opdrachten niet te wijzigen is in de software. WHY?

Sorry, maar deze remote is echt geen 250 euro waard. Hij gaat linea recta retour!

De oude Harmonies en hun software waren echt stukken beter en ook de help functie loste je probleem prima op. Ik weet niet waar ze nu mee bezig zijn bij Logitech. Over de 950 kan ik echt niets positiefs zeggen. Zelfs de remote zelf ligt niet fijn in de hand, want ze hebben de zijkanten glad gemaakt, dus het apparaat kun je niet lekker vast houden. Die anti slip van de achterkant had beter ook aan de zijkant kunnen zitten.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De 950 nog niet in huis. Ligt nog bij PostNL afhaalpunt. Software om in te stellen zou zelfde moeten zijn als de Tocuh. Deze vond ik zelf juist prettiger, omdat ik meer kon instellen. Dit ten opzichte van de One. Hiervoor moest ik hulp inroepen van Logitech. Die trouwens vlot reageerde en custome instellingen maakte. Heb je al eens met hen contact opgenomen.

En als het aan en uit zetten niet goed gaat. Heb je al eens een vertraging of iets van dien aart ingebouwd. Dit heeft hier met de Touch geholpen. Bij de Apple TV wacht die netjes 2 seconden voor de de volgende opdracht verstuurd.

• rimave
Superdaantje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 06:56:

En als het aan en uit zetten niet goed gaat. Heb je al eens een vertraging of iets van dien aart ingebouwd. Dit heeft hier met de Touch geholpen. Bij de Apple TV wacht die netjes 2 seconden voor de de volgende opdracht verstuurd.
Dat wilde ik proberen, maar de volgorde is nu:

- TV aan
- Receiver aan

Pas na receiver aan kan ik een extra pauze ertussen zetten, maar dat heeft geen zin.
Ik ben benieuwd of Logitech een werkende oplossing heeft anders gaat de 950 terug.

• renzo4000
Wellicht ten overvloedde, maar gebruik je wel de juiste toggle om je receiver aan te zetten? Je hebt namelijk power on / power off / power toggle. Het loont de moeite om eens te testen tussen "power on' en "power toggle".

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• rimave
Met alle drie de functies gaat de receiver aan/uit. Alleen niet met de scene 'TV kijken'.
Dat is op zich wel vreemd natuurlijk. Er moet toch 1 van deze knoppen in de scene komen?

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hier de 950 ontvangen, maar volgens de website Coolbleu zou de Phllips hue werken, maar bij toevoegen krijg ik de melding not supported. Iemand een idee of dit wel werkt en hoe dit voor elkaar te krijgen?

• renzo4000
Bij mijn onkyo gaat met de actie "power on" de receiver daadwerkelijk alleen aan en kan ik niet deze actie nogmaals gebruik om hem uit te zetten (idem met power off). De power toggle doet inderdaad wat het zegt aan/uit/aan/uit etc. Bij het aanmaken van een activiteit "tv kijken" komt als het goed is een aantal vragen voorbij (uit het hoofd)

Tv gebruiken om beeld weer te geven: Ja
Geluid gaat via receiver: Ja
Input moet staan op x: Ja
Etc.

Als er niet duidelijk is aangegeven welke device wat moet doen dan kan zo'n activiteit de mist in gaan. Ik heb al behoorlijk wat jaren een harmony remote (nu de Touch, daarvoor de 555 en 525) en ik heb nog geen een apparaat(zelfs exotische) of activiteit niet werkend gekregen.

Ik zeg niet dat je het niet goed hebt ingesteld maar wellicht moet je de activiteiten nog eens herzien (desnoods from scratch beginnen). Kom je er niet uit, leg je probleem dan eens voor bij Logitech, dikke kans dat ze het voor je kunnen oplossen.

• rimave
Superdaantje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:21:
Hier de 950 ontvangen, maar volgens de website Coolbleu zou de Phllips hue werken, maar bij toevoegen krijg ik de melding not supported. Iemand een idee of dit wel werkt en hoe dit voor elkaar te krijgen?
Je hebt de Home HUB er nog bij nodig. Die zit standaard bij de 950 Elite (die van 350 euro).

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Klopt. Deze gaat dan ook weer retour. En 350 vind ik hem niet waard. Dus ik blijf dan ook bij de Touch ;-)

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Superdaantje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:21:
Philips Hue werkt volgens mij via bluetooth, en dat werkt alleen in combinatie met de Elite, ik weet niet of je zo de smarthub er op aan kan sluiten, maar volgens mij is de AB van de elite een andere versie die juist via wifi werkt.

ik heb gisteren de 950 geinstalleerd, ter vervanging van de One. Nieuwe software vond ik in het begin erg onhandig, je moet behoorlijk doorklikken en zoeken naar bepaalde functies. Maar ik ben zelf erg tevreden over de werking, het formaat en vooral de strakkere looks.

nu alleen nog opzoek naar de standaard icoontjes, en die zelf even aanpassen om de boel nog meer naar eigen wens te krijgen :)

[ Voor 7% gewijzigd door OneSixthRoy op 24-09-2015 15:41 ]

• rimave
renzo4000 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:21:
Bij mijn onkyo gaat met de actie "power on" de receiver daadwerkelijk alleen aan en kan ik niet deze actie nogmaals gebruik om hem uit te zetten (idem met power off). De power toggle doet inderdaad wat het zegt aan/uit/aan/uit etc. Bij het aanmaken van een activiteit "tv kijken" komt als het goed is een aantal vragen voorbij (uit het hoofd)

Tv gebruiken om beeld weer te geven: Ja
Geluid gaat via receiver: Ja
Input moet staan op x: Ja
Etc.

Als er niet duidelijk is aangegeven welke device wat moet doen dan kan zo'n activiteit de mist in gaan. Ik heb al behoorlijk wat jaren een harmony remote (nu de Touch, daarvoor de 555 en 525) en ik heb nog geen een apparaat(zelfs exotische) of activiteit niet werkend gekregen.

Ik zeg niet dat je het niet goed hebt ingesteld maar wellicht moet je de activiteiten nog eens herzien (desnoods from scratch beginnen). Kom je er niet uit, leg je probleem dan eens voor bij Logitech, dikke kans dat ze het voor je kunnen oplossen.
Ik ga de remote nog een kans geven. :)
Het is op zich wel fijn om alles met 1 remote te kunnen bedienen en ik ben ook altijd tevreden geweest over de Harmony remotes. Heb al een 555 versleten en de 650 die ik had heeft een slecht functionerende stop knop.

In al die jaren is de software er wel op achteruit gegaan hoor. Je kon bij de oude software en remotes echt alles instellen wat je maar wilde. Dat kan nu niet meer.

Deze persoon heeft exact het probleem wat ik ook heb, maar dan met een Samsung TV:
https://forums.logitech.c...ce-mode-will/td-p/1284734

De 950 heeft nog een puntje van kritiek. Aan de receiver hangt een Pi met Kodi. Ik bestuur deze middels CEC en gebruik hiervoor de remote van de tv. Deze werkt meestal goed. Soms ook niet. Dan werkt hij niet in de activiteit, maar wel in de devices. In de activiteit zie ik wel dat er een signaal naar de tv gaat want het lampje knippert naast het ir oogje op de tv.

Mailtje richting Logitech is ook al verzonden. :)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Roy Visser schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:41:
[...]

Philips Hue werkt volgens mij via bluetooth, en dat werkt alleen in combinatie met de Elite, ik weet niet of je zo de smarthub er op aan kan sluiten, maar volgens mij is de AB van de elite een andere versie die juist via wifi werkt.

ik heb gisteren de 950 geinstalleerd, ter vervanging van de One. Nieuwe software vond ik in het begin erg onhandig, je moet behoorlijk doorklikken en zoeken naar bepaalde functies. Maar ik ben zelf erg tevreden over de werking, het formaat en vooral de strakkere looks.

nu alleen nog opzoek naar de standaard icoontjes, en die zelf even aanpassen om de boel nog meer naar eigen wens te krijgen :)
De software was ik al aangewend. Heb een Touch liggen die het ook goed doet. Vind persoonlijk 350 behoorlijk aan de prijs maar de WAF vind hem wel fijn dus toch maar de Elite besteld. Morgen de 950 retour.

[ Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 24-09-2015 16:38 ]

• NoepZor
Wel vervelend dat de TV bij mij net iets anders reageert als ie bijv met HDMI1 boot ipv op de TV stand. De bronselectie werkt van TV opstarten naar HDMI 1 wel, maar andersom zit er net te weinig vertraging in. Maar met geen bron op HDMI1 werkt het wel weer goed. Best nog wel puzzelen/uitproberen dus :)

De bediening van Kodi / Raspberry Pi heb ik opgelost met een IR ontvanger van een MCE remote. HDMI cec gaf problemen met de bronselectie en dergelijke.

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

rimave schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:45:
[...]
Mailtje richting Logitech is ook al verzonden. :)
Probeer anders eens te bellen, daar kunnen ze realtime aanpassingen maken en zelfs vertragingen toevoegen die je zelf niet kunt toevoegen (zo heeft de telefonische helpdesk medewerker mijn verzoek tot een "geforceerde vertraging" voor mijn Stroomcontroller (JB Media LightManager, red.) doorgespeeld aan de 2de lijns support, waardoor alle commando's wachten tot mijn stekkerblokken zijn ingeschakeld, iets wat (zelfs) via de oude software niet mogelijk is.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Nu de Elite binnen. En deze bedient nu netjes de lampen. Alleen synchroniseren van remote en hub duurt wel even. Met hub synchroniseren duurt aanzienlijk langer. Is dit gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zou fijn zijn als de Elite ook eens een elite kwaliteit zou leveren. Al mijn Harmony's die perfect worden behandeld hebben na een jaar of 2 hetzelfde probleem gehad, namelijk het slecht werken van buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hier meerdere logitech remote gehad. Waarvan de One ruim 3 jaar heeft vol gehouden alvorens hij naar nieuwe eigenaar is gegaan. En deze heeft het heel zwaar gehad. Vaak gevallen en op twee krasjes na bleef hij perfect werken.

Alleen de Tocuh iets minder te spreken deze heeft korte batterij tijd. Dit was wel teleurstellend in vergelijking met de One. Tevens was is deze vrij licht dit wat wij minder prettig in de hand vonden liggen. De elite daarin tegen ligt bij ons lekker in de hand.

Bedienen van de apparatuur gaat prima via remote en app. De hub ligt onder de bank en dat gaat prima. Tot nu toe tevreden. Al was synchroniseren even puzzelen om dat goed voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Update: de 950 werkt nu na wat tweaken perfect!
Ik heb uit de link die ik poste een oplossing overgenomen waarin ik bij de Onkyo instellingen aan heb gegeven dat ik twee buttons gebruik voor aan- en uitzetten. Daarna de knop een extra vertraging gegevens en it works! Dus de 950 mag blijven.

Nu nog een hub vinden, want ik wil m'n ps3 en de hue lampen ook kunnen bedienen. Volgens mij kan dat ook met de ultimate hub en hoef ik niet de duurdere home hub te kopen. Volgens mij kun je met die home hub alleen je Nest als extra bedienen en die heb ik niet. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mooi dat je weer een stap verder bent! De aanhouder wint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 14:08
Heb al jaren een Harmony One naar tevredenheid, maar de accu houdt de lading steeds minder goed vast. Moet nu bijna om de 2 dagen op de lader en als ik de batterij er uit haal zie ik dat die iets aan het opzwellen is.

Tijd voor een nieuwe accu :9 De originele Logitech accu is nergens te krijgen, en op MP, ebay enz zijn er verschillende types vervangende accu`s; de meeste ook met meer capaciteit dan de originele. Beetje moeilijk kiezen :P Is er nog een soort van aanrader, of zijn ze allemaal wel veilig en goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Chiel schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:46:
Heb al jaren een Harmony One naar tevredenheid, maar de accu houdt de lading steeds minder goed vast. Moet nu bijna om de 2 dagen op de lader en als ik de batterij er uit haal zie ik dat die iets aan het opzwellen is.

Tijd voor een nieuwe accu :9 De originele Logitech accu is nergens te krijgen, en op MP, ebay enz zijn er verschillende types vervangende accu`s; de meeste ook met meer capaciteit dan de originele. Beetje moeilijk kiezen :P Is er nog een soort van aanrader, of zijn ze allemaal wel veilig en goed?
Ik heb deze destijds gekocht, voelde wat vertrouwder als blind eentje van ebay :)

http://www.accu-shop.nl/logitech-harmony-accu-r-ig7.html
Pagina: 1 ... 24 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony