[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Ik heb zelf nu een maand of 4 :? de Harmony Ultimate, en ik had hiervoor de 900.

Ik vind het echt een vooruitgang, vooral de responstijd van de AB zelf is fors verbeterd.

Het gemak van het instellen i.c.m. de "receiver" achter de gesloten deurtjes werkt echt stukken beter als bij de 900.

Ik moest wennen aan het ontbreken van de "fysieke" nummer knoppen, maar dat was 3 dagen, en ik was eraan gewend.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04
Het enige wat ik vaak bij de Touch heb, is dat ik per ongeluk bij het indrukken het scherm slide ipv indruk.
Maar verder is de AB erg fijn. Bovenstaande zal ook wel aan mij liggen, mijn vrouw heeft voor zover ik weet namelijk geen last van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:08

Pierre

Van nature lui!

Sinds vanmiddag ook de eigenaar van een Ultimate One :), zijn er mensen hier die een mediabox van UPC hebben (geen Horizon) en staat dat ding in de database.

Na een paar dagen spelen met de Ultimate One moet ik zeggen dat ik aangenaam verrast ben, werkt goed en zonder problemen

[ Voor 57% gewijzigd door Pierre op 15-03-2015 09:00 . Reden: Extra info ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
janser01 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:48:
[...]
Wacht maar eens totdat je het op een tablet hebt gezien. Dan springen je gelijk de tranen in de ogen!
Dan bedoel je de Android-app zeker, op iOS ziet deze er juist super strak uit!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/86123611/Bestand%2019-03-15%2011%2057%2058%20klein.png

[ Voor 31% gewijzigd door macmellow op 19-03-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Jopth schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:59:
[...]

Dan bedoel je de Android-app zeker, op iOS ziet deze er juist super strak uit!

[afbeelding]
Ik heb een Nexus 7. Geen raar afgekapte teksten op de iPad dan?

Ik zie hier bij voorbeeld

NextTrac
k

SubtitleT
oggle

InputRadi
o

Resolutio
n

En nog meer van dat soort hele knullige voorbeelden.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Pierre61 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:06:
Sinds vanmiddag ook de eigenaar van een Ultimate One :), zijn er mensen hier die een mediabox van UPC hebben (geen Horizon) en staat dat ding in de database.

Na een paar dagen spelen met de Ultimate One moet ik zeggen dat ik aangenaam verrast ben, werkt goed en zonder problemen
Yup. De oude SD box en de HD box beide dvr staan erin.

Alleen zit nog steeds met het probleem dat de box net te vroeg aan schiet waardoor deze de handshake mist. Ofwel. Box weer uit en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Had het gevonden inderdaad, wat ik wel jammer vind is dat je geen favorieten voor de radio kan maken, gisteren daar voor gebeld met Logitech en het schijnt dat er een update van de software voor komt.

Van het handshake probleem heb ik geen last kan ik je zeggen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
janser01 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:11:
[...]

NextTrac
k

SubtitleT
oggle

InputRadi
o

Resolutio
n

Ja ik zie het nu, maar dat is alleen als ik een apparaat selecteer maar dat doe ik nooit, ik zit altijd gewoon in de activiteit. Maar buiten dat, het design is prima, op die letter na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat handshake is ook eerder dat de Samsung TV op dat moment nog niet kijkt oid. Waardoor eigenlijk de box later aan moet gaan. Weet het niet precies. Op internet ben ik iig niet de enige die het heeft. Maar ja. Zou opgelost kunnen worden door de box later aan te laten gaan. Maar dat kan je niet zelf meer doen op de huidige manier. Dat moet logitech. Dat laatste is gewoon gaar omdat je moet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 14:01
gaat een Ultimate anders om met XBMC apparaten?

Ik heb nieuwe Ultimate

/offtopic
(harmony 900 na 2,5 jaar kaduuk en kreeg een magere 35% korting op verkoop prijs 279 euro; meeste winkels verkopen hem al voor 199 euro! Was wel ff pissig op Logitech en als deze weer zo rap kapot is dan ga ik wel twijfelen of dit in de toekomst nog wel te betalen is...)
/ontopic

Nieuwe Harmony software en kon alles overzetten vanaf Harmony 900 account. Echter XBMC reageert niet en onder de 900 wel.

XBMC is toegevoegd als: MediaCenterPC [Microsoft Windows Media Center SE]

moet dit een ander apparaat worden?

EDIT wel lachen dat de Harmony de Sonos boxen ook ziet, al zal je die niet vaak via de Harmony bedienen.

[ Voor 8% gewijzigd door trekker22 op 24-03-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb gevonden hoe je het apparaat vertraagd in kunt laten schakelen.
Dit staat onder "Apparaten". Dan kies je het apparaat en "apparaatinstellingen wijzigen".
Dan "vertragingsinstellingen voor apparaten" aanvinken en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
janser01 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:11:
[...]

NextTrac
k

SubtitleT
oggle

InputRadi
o

Resolutio
n

Hier thuis een Nexus 7 2013 en een Sony Z3 tablet compact en op beiden ziet de app er volgens mij gewoon goed uit :). Weet je zeker dat je geen afwijkende lettergroottes onder de display instellingen hebt gekozen?

Ik zie meerdere apps daar nog wel eens slecht mee omgaan.

Overigens vind ook ik de app niet echt fijn voor dagelijks gebruik. Daarvoor gebruiken we hier gewoon de simpele RF remote die in het "smart control" pakket zit :). De app gebruik ik voornamelijk voor wat minder vaak gebruikte activiteiten die niet op die RF remote zitten, of als ik "help" nodig heb of gewoon niet bij die remote kan :D

Functies die ik wel graag zou zien:
* de schermen meer 'from scratch' indelen met 100% vrijheid qua toetsen, labels, etc.
* Widgets
* Mogelijkheid voor "favorites" (zenders selecteren via iconen) voor meerdere activiteiten
* Hele belangrijke: Custom scherm indelingen in het Logitech account / in de hub opslaan! Zodat het ook meteen op alle apparaten geldt.

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 26-03-2015 10:57 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
Misschien weet iemand dit...

Zit te denken aan een smart control. Vooral omdat de basis simpel te bedienen moet zijn (tv kijken, film starten via mediaplayer en muziek luisteren).
Echter staan al mijn apparaten in een klien kastje buiten de woonkamer. Momenteel gebruik ik een IR extender en dat werkt prima. Maar mijn vraag is of als ik de hub in dat kastje plaats, alle apparaten dan wel gezien worden door de hub.

Moet ik alle apparaten "richten" op de hub? of is de hub krachtig genoeg dat zelfs apparaten die met de "rug" naar de hub staan nog te activeren? anders moet ik de hele kast opnieuw indelen, en ik weet niet of dat past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Garanties kan ik niet geven, maar sowieso zit er nog wel wat los extender spul bij die smart control.

Zelf heb ik ze niet nodig gehad. Ik heb een open Ikea "Besta" kastje, waar de hub in staat. Die 'vuurt' dus deels de woonkamer in, deels ook een beetje tegen de bovenkant van het kastje. Maar alle apparaten, incl. de TV die boven het kastje aan de muur hangt en de apparaten die ook in dat kastje staan, zien het signaal.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:05:
Ah crap, meer knopjes van mijn 600 beginnen kuren te vertonen :/ , van wat ik lees gebeurt dat bij meer modellen. Is dat door slijtage of komt het door iets anders?
?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:51
Waah schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:42:
Misschien weet iemand dit...

Zit te denken aan een smart control. Vooral omdat de basis simpel te bedienen moet zijn (tv kijken, film starten via mediaplayer en muziek luisteren).
Echter staan al mijn apparaten in een klien kastje buiten de woonkamer. Momenteel gebruik ik een IR extender en dat werkt prima. Maar mijn vraag is of als ik de hub in dat kastje plaats, alle apparaten dan wel gezien worden door de hub.

Moet ik alle apparaten "richten" op de hub? of is de hub krachtig genoeg dat zelfs apparaten die met de "rug" naar de hub staan nog te activeren? anders moet ik de hele kast opnieuw indelen, en ik weet niet of dat past.
De afstandsbediening moet de hub wel vinden, deze mag niet in een gesloten kast zitten. Er zitten 2ir extenders bij de hub. Deze kun je dan bij u apparatuur in het gesloten kastje plaatsen, zodanig dat de hub de apparaten niet moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb de ultimate, en dan zit de hub in het afgesloten kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
felder schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:52:
[...]

De afstandsbediening moet de hub wel vinden, deze mag niet in een gesloten kast zitten. Er zitten 2ir extenders bij de hub. Deze kun je dan bij u apparatuur in het gesloten kastje plaatsen, zodanig dat de hub de apparaten niet moet zien.
Ook de simpele AB bij de smart control werkt op RF en de hub kan dus perfect in een gesloten kast. De handleiding geeft dit zelfs als een voorbeeld opstelling (met de extender bovenop de kast voor de tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
eymey schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:56:
[...]

Ook de simpele AB bij de smart control werkt op RF en de hub kan dus perfect in een gesloten kast. De handleiding geeft dit zelfs als een voorbeeld opstelling (met de extender bovenop de kast voor de tv)
super bedankt voor de antwoorden. dan ga ik het gewoon proberen. lang leve zichttermijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ik zie nu trouwens dat de smart remote geen IR kan versturen... mijnn hub komt in een kast in de hal. Maar dan kan ik dus niet mijn tv aanzetten. Tenzij ik de ir blaster in de woonkamer plaats, maar ik heb juist alles in de hal zodat ik geen kabels heb. En nogmaals onder de vloer voor nog een kabel is ook geen pretje.

is er een manier om de IR blaster te verlengen? ik heb een lankabel extra liggen en een coaxkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Waah schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:58:
ik zie nu trouwens dat de smart remote geen IR kan versturen... mijnn hub komt in een kast in de hal. Maar dan kan ik dus niet mijn tv aanzetten. Tenzij ik de ir blaster in de woonkamer plaats, maar ik heb juist alles in de hal zodat ik geen kabels heb. En nogmaals onder de vloer voor nog een kabel is ook geen pretje.

is er een manier om de IR blaster te verlengen? ik heb een lankabel extra liggen en een coaxkabel.
Je kan kiezen of het infrarood signaal door de hub of door de afstandbediening wordt verzonden. Beide kan helaas weer niet (Typische faal van logitech want hoe moeilijk is het om dat te programmeren). Bij mij heb ik alles via de hub en IR blasters lopen maar de Beamer wordt door de AB bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
janser01 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:27:
[...]

Je kan kiezen of het infrarood signaal door de hub of door de afstandbediening wordt verzonden. Beide kan helaas weer niet (Typische faal van logitech want hoe moeilijk is het om dat te programmeren). Bij mij heb ik alles via de hub en IR blasters lopen maar de Beamer wordt door de AB bediend.
Dus als ik het goed lees... bedient de hub (mede via de IR blasters) alle apparatuur.... maar de Beamer doe je wel met de afstandsbediening (via de IR van de afstandsbediening)?

Ik dacht dat de smart control geen IR op de afstandsbediening had, maar alleen de advanced ultimate zowel RF als IR had.

Vandaag krijg ik het setje binnen. Heb ook een verloopsetje gehaald voor 2.5mm naar coax en terug. Kijken of ik het signaal via Coax kan verlengen. Anders zou het ook via UTP kunnen heb ik gelezen, door 2 draadjes uit de kabel te solderen aan een 2.5mm aansluiting.

Het is even gedoe, maar ik ga niet nog 2 gaten boren om 1 kabeltje onder de vloer te leggen (waar het niet altijd droog is). Mocht het lukken horen jullie het natuurlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Waah op 31-03-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben bij mij in de software bij de Smart Control inderdaad nog nooit een optie tegen gekomen om IR te laten zenden door de simpele remote. Alleen maar de hub en/of de blasters. Tenzij ik scheel kijk natuurlijk :P.

Ben benieuwd naar je "blaster verleng actie" en of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
eymey schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:02:
Ik ben bij mij in de software bij de Smart Control inderdaad nog nooit een optie tegen gekomen om IR te laten zenden door de simpele remote. Alleen maar de hub en/of de blasters. Tenzij ik scheel kijk natuurlijk :P.

Ben benieuwd naar je "blaster verleng actie" en of het werkt :)
Dat dacht ik ook ja. Volgens mij werkt dat enkel met de Harmony Ultimate met hub. En die is me wat te duur :+ en een touchscreen lijkt me echt helemaaaal niets. Vooral omdat het nodeloos ingewikkelder wordt, wat de vriendin toch niet trekt.

Envanavond (als de postbezorger het bij de buren afgeeft)) morgen weet ik meer (kom ik jullie weer lastig vallen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dito.

Voor day to day gebruik is die simpele afstandsbediening van "smart control" echt een ideaal ding: gewoon fysieke knoppen, geen gedoe. Voor de activiteiten die we minder vaak gebruiken of "help" (mochten apparaten toch een keer iets missen of in een onverwachte staat verkeren) voldoet de smartphone app ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
lekker is dat. Leveren ze verkeerde verloopstekkertjes.... en die zijn nu op. geen alternatief (er was een female versie, maar dan moet ik weer een extra male f connedtor bestellen... en ga niet extra betalen omdat zij een fout maken).

dus kan ik alsnog niet testen.

even opnieuw gebeld en andere connectors toegezegt gekregen waarmee het moet lukken. Dus morgen alles testen!

Tot nu toe erg onder de indruk van de logitech smart remote. alles werkt zoals gehoopt en verwacht. Ook leuk dat je HUE kan aanpassen als je activiteiten start. werkt een stuk beter dan ik had gedacht. maar dit is dan ook mijn eerste logitech remote.

[ Voor 42% gewijzigd door Waah op 01-04-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Waah schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:50:
[...]

Ik dacht dat de smart control geen IR op de afstandsbediening had, maar alleen de advanced ultimate zowel RF als IR had.
Sorry, mijn fout, ik heb een Ultimate thuis. Mijn excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
het verlengen van de ir blaster is gelukt!
niet via coax (teveel verloopstekkers, 9 totaal) waardoor het met de impendantie niet mer kon (geen verstand van, maar collega wel).

Dus via cat5e kabel. Op een kant een 2.5mm male gesoldeerd. 2 draadjes gekozen en gesoldeerd. Andere kant geprobeert direct op en female connector hetzelfde te doen maar solderen luktte me niet. Dus uiteindelijk maar de stekker van de ir blaster afgeknipt. Draadjes verbonden en gesoldeerd en voila! het werkt!
de verlengkabel is ~ 20 meter, maar langer zou vast ook kunnen.

pics or didn't happen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cP35vLK.jpg
cat5e naar 2.5mm male. aan een korte kabel, zodat ik de lange lankabel later nog anders kan gebruiken wanneer nodig.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CVtWFzp.jpg
ir blaster verbonden met een andere korte cat5e kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:01
Even een uitstekende ervaring met Logitech Customer Service delen :

Na mijn 895 die stukging heb ik die vervangen (met 50%-code) voor een 900, begin januari 2013. Vorige maand begon deze ook kuren te krijgen. De sensor om de touchscreen te activeren werkte maar half, het touchscreen zelf begon ook defect te raken. Na verloop van tijd ging het scherm volledig wit en kon ik niets meer aanvangen met de remote. Natuurlijk twee maanden buiten de garantie.
Een mail gestuurd naar Logitech en nadat ik een bewijs van de fout doorgemaild had, kreeg ik antwoord dat ik een Harmony One remote ging krijgen. De Harmony 900 staat niet meer in het gamma.
Ik heb dan gemaild dat ik een RF-remote gebruik omdat mijn apparatuur in de kast steekt. Ik probeerde eigenlijk om weer zo'n 'Loyalty discount code' te verkrijgen.

Nog diezelfde dag kreeg ik opnieuw een email, met het nieuws dat ik een Ultimate remote mocht ontvangen !!
Gisteren is deze met UPS geleverd geweest en de hub en remote namen mijn oude configuratie gewoon over. Easy.

Chapeau Logitech.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Waah schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:31:
het verlengen van de ir blaster is gelukt!
niet via coax (teveel verloopstekkers, 9 totaal) waardoor het met de impendantie niet mer kon (geen verstand van, maar collega wel).

Dus via cat5e kabel. Op een kant een 2.5mm male gesoldeerd. 2 draadjes gekozen en gesoldeerd. Andere kant geprobeert direct op en female connector hetzelfde te doen maar solderen luktte me niet. Dus uiteindelijk maar de stekker van de ir blaster afgeknipt. Draadjes verbonden en gesoldeerd en voila! het werkt!
de verlengkabel is ~ 20 meter, maar langer zou vast ook kunnen.

pics or didn't happen:
[afbeelding]
cat5e naar 2.5mm male. aan een korte kabel, zodat ik de lange lankabel later nog anders kan gebruiken wanneer nodig.

[afbeelding]
ir blaster verbonden met een andere korte cat5e kabel.
Very nice! Fijn dat het over zo'n afstand gewoon werkt :D. Universeel spul, dat UTP :P

@lukadad: dat is idd heel netjes van Logitech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
weet iemand of de harmony ultimate home al in NL is?
kan er weinig over vinden op tweakers staat nog een stukje uit sept 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Mr. Noodle schreef op zondag 12 april 2015 @ 08:32:
weet iemand of de harmony ultimate home al in NL is?
kan er weinig over vinden op tweakers staat nog een stukje uit sept 2014
De ultimate home heb ik vorige week ontvangen van Logitech zelf. Werd geleverd in België. Dat is de Ultimate remote in combinatie met de hub, toch? Ik veronderstel dat die dus ook wel beschikbaar zal zijn in Nederland.

De app van Logitech werd uitstekend (op Android 5.1).
Heb wel bvb. geen Hue toestellen die bediend kunnen worden. Enkel mijn chromecast haalt ie uit mijn netwerk. Vind het ook jammer dat ik er mijn Squeezeboxen niet mee kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Volgens mij is de Home de opvolger daarvan, niet echt duidelijk
gaat om dit model

http://myharmony.com/products/detail/ultimate-home/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Ik denk dat er een naamsverschil bestaat tussen de Amerikaanse (Home) en de Europese versie (Ultimate). Op de doos van mijn Ultimate staat expliciet vermeld : "niet te koop of te gebruiken in Noord-Amerika".

De specificaties en inhoud van de doos zijn echter helemaal dezelfde, Ultimate Remote en Hub incl.
Wij krijgen wel 2 jaar garantie, de 'home' versie volgens die website maar 1 jaar.

Misschien vandaar de verwarring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
edit laat maar :P toch maar de ultimate besteld

[ Voor 86% gewijzigd door Slux op 13-04-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Volgens Logitech kan de Home wel dingen die de Ultimate niet kan, naast dat de kleur anders is. Zoals bijvoorbeeld het gebruik van de app buiten het thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
Ik zit er over te denken om een universele afstandsbediening aan te schaffen die mijn huidige (3 stuks) afstandsbedieningen vervangt. De afstandsbediening moet de tv, home cinema set en de humax ontvanger aansturen. Heb ik dan voldoende aan een Logitech Harmony 350? Of moet ik een uitgebreidere afstandsbediening aanschaffen, zoals de 650? En zijn mijn verouderde (2010) apparaten goed in te stellen met een Harmony afstandsbediening? Ik las iets over aansluiten op de laptop via usb, en dan via de logitech software de apparaten opzoeken.

De voornaamste reden is dat de afstandsbediening van mijn TV niet meer reageert op de TV. Pas na 24 uur alle stekkers los werkt het weer, voor een week. Daarna kan ik alles weer opnieuw afkoppelen. Ik hoop dat één goede afstandsbediening de problemen verhelpt.

TV: Philips 42PFL5604H/12
Homecinema: Philips HTS7200
Ontvanger: Humax iHDR 5200C (Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SX-Superfly schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:55:
Ik zit er over te denken om een universele afstandsbediening aan te schaffen die mijn huidige (3 stuks) afstandsbedieningen vervangt. De afstandsbediening moet de tv, home cinema set en de humax ontvanger aansturen. Heb ik dan voldoende aan een Logitech Harmony 350? Of moet ik een uitgebreidere afstandsbediening aanschaffen, zoals de 650? En zijn mijn verouderde (2010) apparaten goed in te stellen met een Harmony afstandsbediening? Ik las iets over aansluiten op de laptop via usb, en dan via de logitech software de apparaten opzoeken.

De voornaamste reden is dat de afstandsbediening van mijn TV niet meer reageert op de TV. Pas na 24 uur alle stekkers los werkt het weer, voor een week. Daarna kan ik alles weer opnieuw afkoppelen. Ik hoop dat één goede afstandsbediening de problemen verhelpt.

TV: Philips 42PFL5604H/12
Homecinema: Philips HTS7200
Ontvanger: Humax iHDR 5200C (Ziggo)
Klinkt meer als een probleem van je tv... Als je tv niet op een afstandsbediening reageert, zal die ook niet op een andere universele reageren lijkt mij.

Als het aan je afstandsbediening ligt zou het eruit strekken van de stekker geen oplossing moeten zijn denk ik. Ik zou dat eerst uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als je op het inlogscherm alt+f9 drukt, kom je in het firmware menu. Heb gister de touch geupdate. Je kunt er iig nog veel meer.
Kreeg een heel ander scherm.

Na het wijzigen van de opstart vertraging van de ipv box naar 5 seconden ziet de tv hem de eerste keer niet. Echt vaag. Uit en aanzetten dan ziet hij hem wel. Heb de zwarte hd dvr box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik gebruik tot nu een Philips prestige, maar ben niet helemaal tevreden. (Geen RF, slecht touchscreen). Om in de kast te geraken heb ik ook nog een Marmitek invisble.

Nu denk ik aan een Logitech Harmony.

Alle toestellen (Digicorder Telenet, Receiver en BR speler Pioneer) staan in een kast (behalve de TV).
Ik zie dat de hub van Logitech nogal groot is. Bestaat die ook in een versie met een klein oog dat tegen de TV gekleefd kan worden. Ik wil dat bakje op de kast vermijden.

Welke Logitech zou dan best passen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Die Philips heb ik in de vuilnis bak gekiept wat een pokke ding. Tja wat je keuze betreft dat is persoonlijk, ik heb er 1 zonder hub en tot op heden geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tommie12 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:46:
Ik gebruik tot nu een Philips prestige, maar ben niet helemaal tevreden. (Geen RF, slecht touchscreen). Om in de kast te geraken heb ik ook nog een Marmitek invisble.

Nu denk ik aan een Logitech Harmony.

Alle toestellen (Digicorder Telenet, Receiver en BR speler Pioneer) staan in een kast (behalve de TV).
Ik zie dat de hub van Logitech nogal groot is. Bestaat die ook in een versie met een klein oog dat tegen de TV gekleefd kan worden. Ik wil dat bakje op de kast vermijden.

Welke Logitech zou dan best passen?
zelf heb ik de smart remote en erg blij mee. een erg simpele remote zonder de touch ed. gebruik de app bijna nooit eigenlijk... maar gewoon een simpele remote waarmee je alles kan bedienen is wel fijn. zeker als anderen het ook moeten bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Als ik het goed begrijp mag de hub dus in de kast, en gaat die de receiver via ir bedienen.

Mijn Tv werkt via RF.

Punt is, er komt een nieuwe kast, en ik wil geen hub op de kast zetten.
Moet ik dan de ultimate nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tommie12 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:54:
Als ik het goed begrijp mag de hub dus in de kast, en gaat die de receiver via ir bedienen.

Mijn Tv werkt via RF.

Punt is, er komt een nieuwe kast, en ik wil geen hub op de kast zetten.
Moet ik dan de ultimate nemen?
De Smart remote heeft geen IR voor zover ik begrepen heb....
De hub zet de RF van de remote om naar IR. De hub kan gewoon in een kastje (ik heb de hub zelfs op de gang, omdat daar al mijn apparatuur staat). Een directe line-of-sight is vaak niet eens nodig. En ik heb niet eens geverfd hout (bij hoogglans wit weerkaatst het IR vaak).

Volgens mij kan je met de Smart Remote alles wel bedienen... maar ik heb zelf geen RF apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
En kan je met die smart remote ook zogenaamde activiteiten programmeren?

Eén knop, en de settop, receiver en TV gaan aan, met selectie van de juiste ingangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Werkt perfect ! Je kan tot zes activiteiten programmeren met de drie toetsen bovenaan.
Ik heb de 'gewone' Smart Remote. En alle toestellen zitten in een ondoorzichtige kast. En alles kan ik bedienen, zelfs zonder te moeten richten naar de externe ontvanger

[ Voor 101% gewijzigd door Blackminister op 11-05-2015 10:27 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Blackminister schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:25:
Werkt perfect ! Je kan tot zes activiteiten programmeren met de drie toetsen bovenaan.
Ik heb de 'gewone' Smart Remote. En alle toestellen zitten in een ondoorzichtige kast. En alles kan ik bedienen, zelfs zonder te moeten richten naar de externe ontvanger
Wat hierboven staat ja. Zorg wel dat CEC uitstaat op alle apparaten mocht je dat hebben. Bij mij gooide die alles in de war daardoor (de remote zet de versterker aan... maar mijn tv zet de versterker ook automatisch aan via CEC... en 2x aan is uit :P )

had hiervoor een philips... maar nu ik een smart remote heb wil ik nooit meer anders. Die ultimate is ook hartstikke leuk... maar niet voor mijn situatie. Een afstandsbediening waar een handleiding voor gebruik bij moet is niet handig voor mijn vriendin.

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 11-05-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. De "smart control" is ook voor mij nog steeds ideaal:

Simpele afstandsbediening met 3 activiteittoetsen (in totaal 6 activiteiten door dubbele functie) die verder goed is voor al het 'dagelijkse werk'. Door iedereen te gebruiken zodra je ze het concept van activiteit-gebaseerd bedienen hebt duidelijk gemaakt.

En voor activiteiten die we minder vaak gebruiken of voor hulp de Smartphone app.

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik denk dat mijn probleem met het niet registreren van een upc box die aan gaat door de tv ook daadwerkelijk bij de tv ligt. 5 seconden vertraging doet niets. Uit en aan zetten van de box laat hem zien.

De tv maakt ook een tik geluid af en toe alsof hij aan wordt gezet terwijl hij gewoon uit staat.
Denk dat het tijd wordt om de tv te gaan vervangen.
46 inch 3d tv, here I come!

De Logitech Harmony heb ik iig een stuk beter ingesteld ondertussen. Alleen wat Logitech gewoon niet goed krijgt, is de laad module van de afstandsbedieningen. Die pootjes zakken op een gegeven moment gewoon naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Prijsverschil tussen de Ultimate en de Smart is inderdaad groot...

Ben ik zeker dat ik met de Harmony Smart Control ook de TV (49PUS7909 - Philips met RF controle) aan en uit krijg?

Heeft iemand die al gebruikt samen met de Telenet Digicorder (deze heeft maar één commando voor zowel aan als uit). Als om één of andere reden het toestel nog aan staat, en ik druk op "TV kijken, dan schakelt dat toestel uit, en moet je alsnog lopen.

Gebruiken jullie de app ook, of meestal de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tommie12 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:38:
Prijsverschil tussen de Ultimate en de Smart is inderdaad groot...

Ben ik zeker dat ik met de Harmony Smart Control ook de TV (49PUS7909 - Philips met RF controle) aan en uit krijg?

Heeft iemand die al gebruikt samen met de Telenet Digicorder (deze heeft maar één commando voor zowel aan als uit). Als om één of andere reden het toestel nog aan staat, en ik druk op "TV kijken, dan schakelt dat toestel uit, en moet je alsnog lopen.

Simpelste oplossing: vraagje aan logitech, of gewoon online bestellen en mocht het niet werken retour sturen (met paypal, kan je retourkosten terug krijgen).

Misschien niet chique... Maar heb ook al eens 5 helmen besteld voor wintersport, gepast en 4 teruggestuurd (allen naar zelfde bedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Volgens mij doet de smart control geen RF richting te bedienen apparaten..... Maar heeft die Philips dan helemaal geen mogelijkheid meer om via IR bediend te worden? (ondanks dat RF mss. de hoofdtechnologie is).

[ Voor 47% gewijzigd door eymey op 11-05-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37

Druk dan nogmaals op je commando-toets en dan zal de digicorder terug aanschieten ;)
Ik heb dat dus soms al eens voorgehad en het werkt op die manier toch bij mij. Tv blijft dan trouwens wel altijd aanstaan.

En ik gebruik het meeste de afstandsbediening. Vind ik het handigste, omdat ik dan niet moet wachten op bvb ontgrendelen, opstarten van progje, ..

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

Is het mogelijk om de "smart control". Dus hub en simpele ab uit te breiden naar de ultimate ab?

Ik heb nu een tijd de simpele ab in gebruik en ben erg tevreden over de hub. Maar mis toch de uitgebreide ab.

Nu wil ik dus graag de ultimate. Maar vind het zonde om met 2 hubs te zitten. Kan ik de losse "ultimate one" koppelen aan de hub?

edit: ik bedoelde idd ook een Ultimate One uiteraard.

[ Voor 8% gewijzigd door pezevenK- op 16-05-2015 13:45 . Reden: autocorrectie grrr.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
Koop gewoon de ultimate one. Heb dit ook gedaan, deze kan je perfect aan de hub koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

felder schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:47:
Koop gewoon de ultimate one. Heb dit ook gedaan, deze kan je perfect aan de hub koppelen.
Kijk, dit wilde ik horen. Ik kan dit nergens zo snel terug vinden dat dit ook daadwerkelijk kan.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41
Meer mensen met een Harmony Touch last van een (welliswaar zachte) hoge piep als het scherm aan staat? Het is niet hard, maar in een stille kamer vind ik dit wel hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah ja.... ik begrijp denk ik wat je bedoelt.

Ook gehad met een wat 'oudere' Logitech Harmony (wel met kleurenscherm) die ik eventueel van iemand mocht over nemen (niet gedaan dus). En bv. de insulinepomp van m'n vriendin (met zo'n monochroom lcd display en groen-achtige backlight) heeft het ook. Of een organiser die ik vroeger had.

Blijkbaar is het technisch onmogelijk om in apparaten die op zulke lage voltages gevoed worden backlights te maken waar niet iets aan het 'zingen' is..... Ik erger me er ook altijd aan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41
eymey schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:45:
Ah ja.... ik begrijp denk ik wat je bedoelt.

Ook gehad met een wat 'oudere' Logitech Harmony (wel met kleurenscherm) die ik eventueel van iemand mocht over nemen (niet gedaan dus). En bv. de insulinepomp van m'n vriendin (met zo'n monochroom lcd display en groen-achtige backlight) heeft het ook. Of een organiser die ik vroeger had.

Blijkbaar is het technisch onmogelijk om in apparaten die op zulke lage voltages gevoed worden backlights te maken waar niet iets aan het 'zingen' is..... Ik erger me er ook altijd aan iig.
Klopt inderdaad. Het is precies zo'n piep. Bij mijn Logitech Harmony One had ik dit echter niet. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat alle Touch afstandsbedieningen een piep geven, of misschien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
Ik heb dit ook met mijn ultimate one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wat me laatst opviel dankzij mijn dochtertje van 15 maanden. :P Is dat je de favoriete knoppen kunt wijzigen op de afstandsbediening zelf en daarna kunt synchroniseren met het programma. Eigenlijk geld dat voor alle wijzigingen.

Morgen weet ik eindelijk of het probleem van het niet zien van de upc box bij eerste keer opstarten aan de tv lag of aan de box. Alhoewel die box vervangen is in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Iemand ervaring hier of het mogelijk is om schakelaars zoals b.v.b. Het klikaan/klikuit systeem te bedienen met de harmony ultimate?
Mag ook een ander systeem zijn.
Of wie weet welk protocol er gebruikt word?
Is dat zigbee danwel z-wave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:47
lukadad schreef op zondag 12 april 2015 @ 09:48:
[...]

De ultimate home heb ik vorige week ontvangen van Logitech zelf. <knip>
Vind het ook jammer dat ik er mijn Squeezeboxen niet mee kan bedienen.
Meen je dat? Ik kan nu met een Harmony One wel mijn Squeezebox Touch en Radio bedienen. Lijkt me dan sterk dat de Ultimate dit niet kan? Dat zou namelijk een achteruitgang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ben je er achter of je de RF ervan kan bedienen?

Bij mijn wat oudere Philips 46PFL8007K zit ook een RF-afstandsbediening, maar de TV heeft ook een IR-ontvanger. Met mijn huidige Philips Prestigo kan ik 'm daardoor op zich prima bedienen.
Maar nu ik een nieuwe AB overweeg is het wel leuk om te weten of ik de RF-functie van die smart control zou kunnen gebruiken, scheelt weer een lelijke IR-blaster (omdat de smart control geen IR stuurt, toch?) voor de TV zetten :)

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 27-05-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
groofoo schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:44:
Iemand ervaring hier of het mogelijk is om schakelaars zoals b.v.b. Het klikaan/klikuit systeem te bedienen met de harmony ultimate?
Mag ook een ander systeem zijn.
Of wie weet welk protocol er gebruikt word?
Is dat zigbee danwel z-wave?
Je moet even op het volgende harmony forum gaan kijken. Hier staat volledig uitgelegd hoe je dit moet doen.

http://www.harmony-forum.nl/portal.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Voila, een weekje geleden heb ik een Harmony Ultimate met hub in huis gehaald.
Alles werkt perfect en dus een stuk beter dan die Prestigo.

Om de TV te bedienen heb ik dus een IR extender uit de kast gehaald, en de hub zit in de kast.

Nog een vraagje: ons zonnescherm wordt bediend met een somfy kastje. Dat vind ik niet direct in de database.
Iemand die weet of dat ook kan?
Ik zou het wel leuk vinden dat ook te kunnen bedienen met de iPhone of iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:15
Vraagje. Ik heb sinds vandaag een nieuwe TV met SmartTV functies, nu wil ik die gebruiken voor bv. Uitzending Gemist (dit gebeurt nu via iPad+AppleTV+Airplay). Maar:

Ik heb mijn kanaalkeuze op mijn Harmony (Ultimate One) ingesteld op de humax decoder van Ziggo. Dit houdt in dat als ik op menu druk naar het menu ga op de humax, terwijl ik eigenlijk alleen de kanaalwisselaar wil gebruiken hiervoor. Hoe stel ik dit in op mijn remote?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
RobbieB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:57:
Vraagje. Ik heb sinds vandaag een nieuwe TV met SmartTV functies, nu wil ik die gebruiken voor bv. Uitzending Gemist (dit gebeurt nu via iPad+AppleTV+Airplay). Maar:

Ik heb mijn kanaalkeuze op mijn Harmony (Ultimate One) ingesteld op de humax decoder van Ziggo. Dit houdt in dat als ik op menu druk naar het menu ga op de humax, terwijl ik eigenlijk alleen de kanaalwisselaar wil gebruiken hiervoor. Hoe stel ik dit in op mijn remote?
De knoppen van je activity instellen.

Adjusting buttons using the Harmony mobile app:
On your Harmony app press the MENU icon.
Select HARMONY SETUP.
Select ADD/EDIT DEVICES & ACTIVITIES..
Select REMOTE, then ACTIVITY CONTROL BUTTONS.
Choose which Activity you want to customize.
Select which available button you want to customize and follow the on screen instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:49
RobbieB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:57:

Maak een nieuwe activiteit "Smart TV" aan, zodat je dan de gebruikelijke menu en cursor knoppen kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
Een weekje geleden is er nieuwe firmware uitgekomen voor de Ultimate, zodat deze nu ook al functies en GUI heeft zoals de nieuwe home control remotes.
De GUI is een stuk sneller. Scrollen door zenders en activiteiten gaat vlotter. Zeker een aanrader. Ziet er nu meer uit zoals de app

http://forums.logitech.co...TED-May-29th/td-p/1042729

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53
De batterij van mijn One begint aardig op te raken na x jaar. Tijd voor nieuw speelgoed :+

Begrijp ik nu alleen goed van de smart(home) producten dat je indien de hub niet op de IR oogjes van bv tv gericht zijn je dan aan de gang moet IR blasters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeszondag
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09-2024
lowfi schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:16:
De batterij van mijn One begint aardig op te raken na x jaar. Tijd voor nieuw speelgoed :+

Begrijp ik nu alleen goed van de smart(home) producten dat je indien de hub niet op de IR oogjes van bv tv gericht zijn je dan aan de gang moet IR blasters?
Ja. ik heb de hub in een dichte kast, bedient daar alle apparaten (reciever, br speler, RBpi en ziggo box), achter de tv hangt een blastertje, zie je dus niet en werkt erg goed. Zit op de hub aangesloten natuurlijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Ik heb sinds kort een Harmony Touch en hiervoor de Harmony One gehad. Nu wilde ik ook mijn HTPC bedienen en heb ik een remote + IR receiver gekocht (kwam gebundeld). Het is waarschijnlijk een Chinees namaakproduct. Ik krijg echter mijn PC niet ingeschakeld of uit slaapstand (met USB keyboard werkt het wel). Ik ben er dus achter gekomen dat het beter is om een RC6 IR receiver te kopen, maar ik kan ze helemaal niet vinden om ze ergens hier in de winkel te kopen. Weten jullie waar ik er één kan kopen? Ik zie sommigen wel op eBay staan, maar levertijd is superlang en weet niet of ze 100% zullen werken.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
Is er een reden dat de Touch helemaal niet wordt genoemd in de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb voor mijn ouders een Touch gekocht en het werkt prima, maar ik heb 1 vraag:

Is het ook mogelijk om icoontjes van apps zoals Netflix en Plex bij de favorites op het touch schermpje te krijgen? Nu lukt het me alleen om icoontjes van TV zenders daar te krijgen.

Mijn ouders hebben een smart tv van Samsung, 2014 model.

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 08-07-2015 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nobody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Programmeer je hem met de myharmony software dan kan je dat volgens mij wel doen. Op dit moment kan ik je echt niet zeggen waar je dat kan vinden in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Kijk even of je hiermee iets kunt: http://iconharmony.com/ic...cket:pageMapName/wicket-0
Werkt i.i.g wel voor de Harmony Ultimate :)
Outlandos schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:32:
Ik heb voor mijn ouders een Touch gekocht en het werkt prima, maar ik heb 1 vraag:

Is het ook mogelijk om icoontjes van apps zoals Netflix en Plex bij de favorites op het touch schermpje te krijgen? Nu lukt het me alleen om icoontjes van TV zenders daar te krijgen.

Mijn ouders hebben een smart tv van Samsung, 2014 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
lowo schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:33:
Kijk even of je hiermee iets kunt: http://iconharmony.com/ic...cket:pageMapName/wicket-0
Werkt i.i.g wel voor de Harmony Ultimate :)

[...]
Als ik het goed begrijp kan ik daar de icons downloaden en die dan via de Logitech software toevoegen? Kan de activiteit dan gewoon op TV kijken blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Je maakt toch een nieuwe activiteit aan? Bijvoorbeeld "Netflix".
Door op het gedownloade icoontje te klikken geef je de opdracht om Netflix op te starten.
Weet niet hoe jij dit nu doet maar ik gebruik hiervoor een Chromecast met daarvoor een custom icoontje gedownload via de eerder genoemde website.

Met de activiteit "TV kijken" kun je inderdaad alleen de iconen van de verschillende zenders aanklikken.
Zover mij bekend kun je hier geen Netflix of Plex icoon aan toevoegen.
Deze moeten in een nieuwe activiteit benoemd worden.
Outlandos schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:23:
[...]

Als ik het goed begrijp kan ik daar de icons downloaden en die dan via de Logitech software toevoegen? Kan de activiteit dan gewoon op TV kijken blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Outlandos schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:37:
Is er een reden dat de Touch helemaal niet wordt genoemd in de OP?
"Mar2zz wijzigde deze reactie 20-08-2010 09:44 (141%)"

Blijkbaar heeft de starter van dit deel van het topic de startpost nooit meer (noemenswaardig) bijgewerkt na het maken daarvan ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
lowo schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:56:
Je maakt toch een nieuwe activiteit aan? Bijvoorbeeld "Netflix".
Door op het gedownloade icoontje te klikken geef je de opdracht om Netflix op te starten.
Weet niet hoe jij dit nu doet maar ik gebruik hiervoor een Chromecast met daarvoor een custom icoontje gedownload via de eerder genoemde website.

Met de activiteit "TV kijken" kun je inderdaad alleen de iconen van de verschillende zenders aanklikken.
Zover mij bekend kun je hier geen Netflix of Plex icoon aan toevoegen.
Deze moeten in een nieuwe activiteit benoemd worden.

[...]
Oh oke, ik wilde eigenlijk een nieuwe activiteit genaamd Smart TV aanmaken, en daar dan icoontjes van apps als Netflix, Plex, etc. inzetten, maar vrees dat dit dan niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik bezit nu een Harmony Touch en wil een losse Hub bestellen. Ik lees op de Logitech site dat deze samen gebruikt kunnen worden, maar hoe weet de Touch nu dat er een activiteit is gestart als ik dit heb gedaan met de telefoon?

Ik verwacht dat je met de Touch dan de Hub aanstuurt en deze weer de apparaten, maar zit hier dan een delay in? En hoe communiceert de Hub dat dan terug naar het schermpje van de Touch? Of werkt dit dan niet meer?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik neem aan dat de Touch via RF met de hub gaat communiceren.

Het zit allemaal echt goed doordacht in elkaar hoor.

Ik heb dan het "smart control" pakket, dus met de simpele afstandsbediening zonder schermpje. Daar kunnen 6 activiteiten in die ik vanuit de afstandsbediening kan starten.

Maar als ik via de app een activiteit start die niet op de remote zit, dan kan ik die activiteit daarna verder gewoon met de basis knoppen op de remote afhandelen.

Bv. Android box zit niet als activiteit op de remote. Maar heb ik 'm met de app gestart, dan kan de remote daarna gewoon door de menu's heen navigeren als ik Kodi op de box heb gestart.

En wat me gisteren opviel: Ik had de Harmony app nog open staan op m'n smartphone. Toen startte ik middels de remote een andere activiteit. En dat liet de app ook meteen zien _O_

In deze setup heeft dus duidelijk de hub ten allen tijde de touwtjes in handen en zijn de remote en app slechts een soort 'terminal'.

Ik ga er gemakshalve een beetje van uit dat, zodra jij de Touch aan een hub hebt gekoppeld, dat ook zo zal gaan gelden :). Maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mijn ouders (voor wie de afstandbediening is) hebben sinds vandaag van Ziggo een CI+ module. Tot vandaag hadden ze dus gewoon een HD receiver.

Nu heb ik de activiteit tv kijken dus verwijderd en opnieuw aangemaakt. Enkel, het werkt wel maar ik ben al die mooie zender icoontjes kwijt.. zie nu alleen nog de nummers 1 t/m 9.. Is er een manier om de channel icons weer terug te krijgen?

Nevermind, moet apart ingesteld worden, was ik helemaal vergeten :+

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 15-07-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 02:49
Situatie:

Ik heb m'n computer opnieuw geïnstalleerd. Alles waar ik zonder kan, heb ik weggelaten.

Voor m'n nieuwere afstandsbediening heb ik de MyHarmony software geïnstalleerd. Daarvoor heb ik ook Silverlight nodig, wat ik dus ook geinstalleerd hebt. Shit happens, kan ik mee leven.

Voor m'n oude Harmony One heb je officieel de "Logitech Harmony Remote Software" nodig. Die heb ik geïnstalleerd, maar toen ik 'm opstartte, vroeg hij om Java. Ja, dat stond eerst wel maar nu niet meer op m'n computer.

Als het even kan, laat ik Java weg.

Vraag:

Kan ik m'n oude Harmony One ook met de MyHarmony software instellen, zonder dat alle instellingen verprutst worden? BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zijn hier Harmony gebruikers die in het voormalige Ziggo gebied in Twente wonen en die nu Caiway hebben :?

Ik kan geen setting vinden die klopt met mijn zenderlijst.

Als ik Caiway selecteer kloppen bepaalde kanalen niet, en als ik ziggo selecteer kloppen bepaalde kanalen ook niet.

Nu is dit met de hand wel te corrigeren, maar ik vraag me af of ik de enigste ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Even een vraag, want ik kom er niet uit:

Hoe kan ik een activieit aanmaken waarmee Netflix (of youtube) direct wordt gestart?

Ik weet dat ik dan een nieuwe activiteit moet aanmaken, bijv. met de naam 'Netflix kijken', maakt het dan nog uit of dit eenTV-kijken extra activiteit is of een Smart-TV extra kijken activeit?

Vervolgens kan ik de activeit customizen, maar met wat voor commands krijg ik het dan voor elkaar dat mijn Samsung TV wordt opgestart en Netflix wordt gestart?

Het is een smart-tv met alle apps erop geinstalleerd.

Heel veel dank bv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Outlandos schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:25:
met wat voor commands krijg ik het dan voor elkaar dat mijn Samsung TV wordt opgestart en Netflix wordt gestart?
Hoe krijg je normaal gesproken netflix opgestart? Als dat met sneltoetsen/commando's kan, dan krijg je het ook wel voor elkaar om dat in je harmony te krijgen. Je moet alleen weten hoe de 'macro' in elkaar moet.

Tip: Schrijf even op wat je precies doet om netflix te gaan kijken, als al je apparaten uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
dragon2 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:40:
[...]

Hoe krijg je normaal gesproken netflix opgestart? Als dat met sneltoetsen/commando's kan, dan krijg je het ook wel voor elkaar om dat in je harmony te krijgen. Je moet alleen weten hoe de 'macro' in elkaar moet.

Tip: Schrijf even op wat je precies doet om netflix te gaan kijken, als al je apparaten uitstaan.
Met de oude afstandsbediening deed ik het volgende:

- tv aanzetten
- op de smart hub knop drukken
- in het smart menu navigeren (met de pijltjesknoppen) naar het icoontje van Netflix
- dan op OK drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Outlandos schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:46:
[...]

Met de oude afstandsbediening deed ik het volgende:

- tv aanzetten
- op de smart hub knop drukken
- in het smart menu navigeren (met de pijltjesknoppen) naar het icoontje van Netflix
- dan op OK drukken
Nou dan moet je dat er precies zo in zien te krijgen.

Dus TV moet aan, smart hub knop x1, navigeren toetsen (x? tellen!), OK x1

Ga even lekker knutselen in myharmony, maak schermprints als je ergens niet uitkomt en vertel hoe ver je dan WEL komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
dragon2 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Nou dan moet je dat er precies zo in zien te krijgen.

Dus TV moet aan, smart hub knop x1, navigeren toetsen (x? tellen!), OK x1

Ga even lekker knutselen in myharmony, maak schermprints als je ergens niet uitkomt en vertel hoe ver je dan WEL komt.
Bedankt voor het antwoord.

Het probleem is dat de icoontjes van plaats veranderen, je ziet zeg maar de 10 meest recent gebruikte apps.. dus dan gaat het voorprogrammeren natuurlijk niet.

Iemand hier ervaring mee?

Ik ga het vanavond sowieso zelf nog eens proberen, zodra ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Outlandos schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:35:
[...]

Oh oke, ik wilde eigenlijk een nieuwe activiteit genaamd Smart TV aanmaken, en daar dan icoontjes van apps als Netflix, Plex, etc. inzetten, maar vrees dat dit dan niet mogelijk is.
Dat zou op zich wel kunnen.

Heeft je originele AB directe commando's om bijv. netflix, plex op te starten :?

Zo niet dan kun je het oplossen met een "reeks" (ik denk dat het macro heet in het engels).

Je doet dan eigenlijk niets anders als geautomatiseerd een serie commando's achter elkaar geven.

Dus, link, links, rechts, up, up, enter bijvoorbeeld :)

Ik gebruik het omdat mijn TV een speciale game modus heeft welke alleen via het menu en 20 commando's te banderen is.

Dus bij het opstarten van de activiteit Gamen heb ik daarin een knop met TV modus instellen :)

[edit] Ik zie net dat dragon hetzelfde zegt :P

Maar als je icoontje elke keer van plek veranderd wordt het lastig.

[ Voor 21% gewijzigd door Grolsch op 18-07-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb nu een Harmony One die het aan het opgeven is en zoek een vervanger.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Harmony Touch en de Harmony Ultimate One?
Op de website van Logitech kan ik op het platform verschil geen ander verschil vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:01
Ik heb een vraag/case. Sinds kort is de harmony one touch in gebruikt in combinatie met een philips tv, humax, én een Bose 3.2.1. Serie 1.

Het probleem zit bij de Bose die het geluid doet voor o.a. tv kijken en radio luisteren. Als ik TV heb gekeken, en direct (zonder alles uit te doen) naar radio switch, schakelt de Bose gewoon naar het FM kanaal. Andersom ook geen probleem, van FM terug naar TV gaat hij gewoon keurig naar het Video 1 kanaal.
Echter als ik TV kijk (Video 1 op Bose), ik doe mijn complete systeem uit en wil later die dag radio luisteren pakt hij niet de FM input op de Bose, maar blijft hij hangen op Video1. Andersom exact hetzelfde, dan ben je dus TV aan het kijken met Radio/FM muziek...

Alle instellingen staan goed, het direct schakelen lukt dus, alleen met uit doen tussendoor het probleem. Ik heb al een keer alle apparaten opnieuw toegevoegd, ook al een keer de activiteiten opnieuw aangemaakt.

Ik weet niet wat ik nu nog zou kunnen doen, iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
niek87 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:29:
Ik heb een vraag/case. Sinds kort is de harmony one touch in gebruikt in combinatie met een philips tv, humax, én een Bose 3.2.1. Serie 1.

Het probleem zit bij de Bose die het geluid doet voor o.a. tv kijken en radio luisteren. Als ik TV heb gekeken, en direct (zonder alles uit te doen) naar radio switch, schakelt de Bose gewoon naar het FM kanaal. Andersom ook geen probleem, van FM terug naar TV gaat hij gewoon keurig naar het Video 1 kanaal.
Echter als ik TV kijk (Video 1 op Bose), ik doe mijn complete systeem uit en wil later die dag radio luisteren pakt hij niet de FM input op de Bose, maar blijft hij hangen op Video1. Andersom exact hetzelfde, dan ben je dus TV aan het kijken met Radio/FM muziek...

Alle instellingen staan goed, het direct schakelen lukt dus, alleen met uit doen tussendoor het probleem. Ik heb al een keer alle apparaten opnieuw toegevoegd, ook al een keer de activiteiten opnieuw aangemaakt.

Ik weet niet wat ik nu nog zou kunnen doen, iemand een suggestie?
heb je iets van HDMI-CEC aanstaan? of een andere optie die automatisch dingen instelt op je Bose/TV?
Want daar wil nog wel eens iets misgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Hurricane schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:37:
Ik heb nu een Harmony One die het aan het opgeven is en zoek een vervanger.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Harmony Touch en de Harmony Ultimate One?
Op de website van Logitech kan ik op het platform verschil geen ander verschil vinden.
Weinig verschil. Tilt sensor and vibration feedback ontbreken bij Touch. Touch is discontinued, dus wellicht te vinden voor een leuk prijsje (anders zou ik de ultimate one kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:01
Waah schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:48:
[...]

heb je iets van HDMI-CEC aanstaan? of een andere optie die automatisch dingen instelt op je Bose/TV?
Want daar wil nog wel eens iets misgaan...
Hee, bedankt voor de suggestie. Maar nee, geen HDMI-CEC aanstaan of andere automatische instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 14:01
heb een ultimate en sinds paar dagen is ineens het tabblad weg waar je nummers kan kiezen weg???

lijkt me sterk dat ik ergens een instelling over het hoofd zie?

al een software update + sync met hub gedaan = idem. Daarna maar reset proberen!

EDIT reset en inderdaad verholpen. Wel een vage bug zeg...

[ Voor 11% gewijzigd door trekker22 op 22-07-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Laatst online: 29-08 17:27
Al jaren heb ik een harmony one en kan echt niet zonder een universele afstandbediening.
Alleen laatste tijd reageert de one heel slecht. Ik dien dan ook vaak de hulp toets in te drukken om alles werkend te krijgen. ( tv kijken, film kijken etc)

Ik heb mijn oog op de Ultimate laten vallen maar een dikke 200 euro vind ik toch best veel geld.
Wat is jullie ervaring met de Ultimate qua schakelen door activeiten?
Ik weet dat er hub geplaatst kan worden en daardoor niet gericht naar de apparatuur hoeft te richten maar hoe werkt dit in praktijk?

Zijn er mensen die een overstap hebben gedaan vanaf een one naar een Ultimate ?
Ervaringen?
Pagina: 1 ... 23 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony