Nee, er staat duidelijk dat het 8 a.b. vervangt, dus neem ik aan 8 apparaten bediend.
De Harmony 700, en ook de 650, heeft zelf geen harde limiet voor het aantal te bedienen apparaten. De limiet zit in de programmeeromgeving, waarbij de 700 via de software 6 apparaten kan bedienen en via myharmony.com ineens 8. De limiet is zuiver een commerciële restrictie om je te proberen te verleiden een onnodig duur exemplaar aan te schaffen.
Doe je een bijvoorbeeld een wissel via de software van een Harmony 885 met 12 apparaten naar de 700, dan kun je gewoon 12 apparaten bedienen met de 700. Via de software kun je alles blijven wijzigen, alleen geen apparaten meer toevoegen. Pas bij teruggaan naar 5 apparaat mag er weer een nieuw apparaat worden toegevoegd.
Myharmony.com vond ik niet prettig werken en ook 8 apparaten was een te lage limiet.
Zelf heb ik lange tijd een oude 885 gehad om die restrictie van het aantal apparaten te omzeilen. Ik ging dan over naar de 885 om apparaten te wijzigen en toe te voegen en daarna weer terug naar de 700. Maar dat was een hoop gedoe om steeds wijzigingen te doen aan settings die niet goed over werden gezet, zoals de extra knoppen op het scherm.
Inmiddels heb ik weer 2 stuks van de Harmony 555 (gloednieuw, tip uit dit forum) en dat is echt een perfecte Harmony waar veel apparaten op kunnen. Ook is de zender veel krachtiger en gaan de batterijen ontzettend lang mee (inmiddels al 4 maanden op Eneloops zonder bijladen). Jammer dat dit model niet meer gemaakt wordt
Doe je een bijvoorbeeld een wissel via de software van een Harmony 885 met 12 apparaten naar de 700, dan kun je gewoon 12 apparaten bedienen met de 700. Via de software kun je alles blijven wijzigen, alleen geen apparaten meer toevoegen. Pas bij teruggaan naar 5 apparaat mag er weer een nieuw apparaat worden toegevoegd.
Myharmony.com vond ik niet prettig werken en ook 8 apparaten was een te lage limiet.
Zelf heb ik lange tijd een oude 885 gehad om die restrictie van het aantal apparaten te omzeilen. Ik ging dan over naar de 885 om apparaten te wijzigen en toe te voegen en daarna weer terug naar de 700. Maar dat was een hoop gedoe om steeds wijzigingen te doen aan settings die niet goed over werden gezet, zoals de extra knoppen op het scherm.
Inmiddels heb ik weer 2 stuks van de Harmony 555 (gloednieuw, tip uit dit forum) en dat is echt een perfecte Harmony waar veel apparaten op kunnen. Ook is de zender veel krachtiger en gaan de batterijen ontzettend lang mee (inmiddels al 4 maanden op Eneloops zonder bijladen). Jammer dat dit model niet meer gemaakt wordt

Ik heb precies 4 apparaten en was best tevreden met mijn Harmony 300. Maar nu knipperen de knopjes om de haverklap en dan doet ie het niet meer. Moet ik de batterijen eruit halen en weer erin doen en dan doet ie het soms weer even. Vaak batterijen verwisseld, opnieuw ingeprogrammeerd, helpt niet. Wat kan dit zijn?
Helaas niet meer te koop. was maar 17 euro of zo. Moet ik nu echt een remote van 70 euro kopen??? Het is verdorie maar een afstandsbediening, het is geen wasmachine!
Helaas niet meer te koop. was maar 17 euro of zo. Moet ik nu echt een remote van 70 euro kopen??? Het is verdorie maar een afstandsbediening, het is geen wasmachine!
Geen dank ;-)Flitzer schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 17:50:
...Inmiddels heb ik weer 2 stuks van de Harmony 555 (gloednieuw, tip uit dit forum)
Ik hoop dan ook dat de mijn nog lang meegaat. Nu staat deze helemaal niet meer in de pricewatch. Ik zo werkelijk niet weten wat er ook maar bij in de buurt komt.Flitzer schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 17:50:
en dat is echt een perfecte Harmony waar veel apparaten op kunnen. Ook is de zender veel krachtiger en gaan de batterijen ontzettend lang mee (inmiddels al 4 maanden op Eneloops zonder bijladen). Jammer dat dit model niet meer gemaakt wordt
Ik vraag me nou af wat wijsheid is. Ik heb nu een 895 (via de iBood deal van 2009) en de drukknopjes naast het LCD schermpje (om activiteiten te starten en voor de knopjes tijdens activiteiten die niet standaard zijn) beginnen wel een beetje tegen te werken, moet enorm hard drukken om ze te activeren..
Ik heb budget voor een nieuwe, maar geen idee welke. Ik lees hier niet al te beste verhalen over de nieuwe modellen. En zelf vind ik het ook niet praktisch dat (op de 900 na) alle knopjes die je vaak gebruikt (play, pause, etc) bovenaan zitten... En om nou een 900 te kopen... Die is wel erg duur..
Vind het HUB principe wel leuk trouwens!
Ik heb budget voor een nieuwe, maar geen idee welke. Ik lees hier niet al te beste verhalen over de nieuwe modellen. En zelf vind ik het ook niet praktisch dat (op de 900 na) alle knopjes die je vaak gebruikt (play, pause, etc) bovenaan zitten... En om nou een 900 te kopen... Die is wel erg duur..
Vind het HUB principe wel leuk trouwens!
Mijn 895 (ook via ibood gekocht destijds) fuctioneerde +- 2 jaar geleden ook niet meer goed (ook een knopje welke het niet meer goed deed).
Na contact te hebben gezocht met de support afdeling kreeg ik gratis een 900 thuis gestuurd
Vaak krijg je in ieder geval een fikse korting.
Na contact te hebben gezocht met de support afdeling kreeg ik gratis een 900 thuis gestuurd
Vaak krijg je in ieder geval een fikse korting.
Is dat contact via email? Kan het zo snel niet vinden op de Logitech site, alleen een telefoonnummer 
Hoef geen gratis nieuwe (zou nergens op slaan ook), maar wellicht wat korting
Hoef geen gratis nieuwe (zou nergens op slaan ook), maar wellicht wat korting
[ Voor 28% gewijzigd door FreakNL op 23-04-2014 17:56 ]
Hier ook een tevreden gebruiker van de 555.Hageneis schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:23:
[...]
Geen dank ;-)
[...]
Ik hoop dan ook dat de mijn nog lang meegaat. Nu staat deze helemaal niet meer in de pricewatch. Ik zo werkelijk niet weten wat er ook maar bij in de buurt komt.
Helaas begint die van ons toch wel wat gammel te worden, en begint de onderkant langzaamaan ook te 'verweren' .
Erg jammer dat Logitech is gestopt om zulke simpele (maar doeltreffende) apparaten te verkopen.
Toevallig ook vandaag een vriend van me: Heeft een 'luxere' harmony, o.a. kleurenscherm, etc. En dus zo'n achterlijke accu erin en een laaddock. Constructie blijkt nu al gaar te zijn.
Waarom moet dat toch allemaal zo fancy, terwijl ook onze 555 het prima lang uithoudt op een setje eneloops?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Als je het scherm kunt missen is dit misschien een goede optie:
pricewatch: Logitech Harmony Smart Control
helemaal basic, en werkt eindeloos lang op een enkele knoopcel batterij. En de RF verbinding tussen hub en remote is ook erg prettig (nooit meer apparaten die het IR signaal niet oppakken en dus die help knop (die er niet meer is) nooit meer nodig).
pricewatch: Logitech Harmony Smart Control
helemaal basic, en werkt eindeloos lang op een enkele knoopcel batterij. En de RF verbinding tussen hub en remote is ook erg prettig (nooit meer apparaten die het IR signaal niet oppakken en dus die help knop (die er niet meer is) nooit meer nodig).
Mja, persoonlijk vond ik het hebben van het scherm wel fijn. Al is het maar om de functies te bedienen die niet onder een normale knop zitten.
Ook lijkt deze maar 3 activiteiten te ondersteunen?
Het mooie aan de 555 is gewoon dus dat:
* Je alle activiteiten op het scherm te kiezen krijgt en dus ook een eigen naam kan geven
* Half jaar, zelfs bij veelvuldig gebruik, op een setje eneloops
Zeker op punt 1 is de 650 bijvoorbeeld ook alweer een achteruitgang.
En dat haat ik echt. Dat een bedrijf op een gegeven moment een mooi product in huis heeft, per se moet gaan vernieuwen en het dan compleet verprutst.
Ook lijkt deze maar 3 activiteiten te ondersteunen?
* Je alle activiteiten op het scherm te kiezen krijgt en dus ook een eigen naam kan geven
Zeker op punt 1 is de 650 bijvoorbeeld ook alweer een achteruitgang.
En dat haat ik echt. Dat een bedrijf op een gegeven moment een mooi product in huis heeft, per se moet gaan vernieuwen en het dan compleet verprutst.
[ Voor 67% gewijzigd door eymey op 24-04-2014 14:15 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
- edit: niet goed gekeken/gelezen -eymey schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:17:
[...]
Hier ook een tevreden gebruiker van de 555.
Helaas begint die van ons toch wel wat gammel te worden, en begint de onderkant langzaamaan ook te 'verweren' .
Erg jammer dat Logitech is gestopt om zulke simpele (maar doeltreffende) apparaten te verkopen.
Toevallig ook vandaag een vriend van me: Heeft een 'luxere' harmony, o.a. kleurenscherm, etc. En dus zo'n achterlijke accu erin en een laaddock. Constructie blijkt nu al gaar te zijn.
Waarom moet dat toch allemaal zo fancy, terwijl ook onze 555 het prima lang uithoudt op een setje eneloops?
Blijf het maar niet snappen..al die bedrijven die overgaan naar apps voor je smartphone/touchscreen only....ppff:je phone unlocken, app opzoeken /of op je touchscreen (geen feedback voelbaar) zitten zappen? Niet gewoon lekker easy op gevoel zeg maar. Gewoon iets waar iedereen achteraan hobbelt, maar het is geen verbetering. Ja ze hebben nog de 650..die ik niet zo heel erg mooi vind overigens, maar zou me niks verbazen als die binnenkort verdwijnt. Gelukkig kunnen daar 2 AA's in, Eneloops genoeg hier (echt een dikke aanrader trouwens die dingen). Even kijken of de missus de looks daarvan goedkeurt
[ Voor 32% gewijzigd door 2Dutch op 24-04-2014 23:04 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Helemaal eens! Lijkt Google wel en nog een paar bedrijven die de boel alleen maar slechter/irritanter maken i.p.v. beter en handiger en wat goed werkt gewoon met rust lateneymey schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:11:
Mja, persoonlijk vond ik het hebben van het scherm wel fijn. Al is het maar om de functies te bedienen die niet onder een normale knop zitten.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja, of blijf de 'oude' modellen ook gewoon maken en verkopen.
De mensen die van hip en trendy houden blijven je dure en nieuwe speeltjes ook heus wel kopen.
De mensen die van hip en trendy houden blijven je dure en nieuwe speeltjes ook heus wel kopen.
Had gisteren mijn One weer eens aan de pc gehangen om wat wijzigingen door te voeren, kom ik erachter dat het nu eindelijk mogelijk is om de interkey snelheid aan te passen met de nieuwe software. Stuk beter nu in xbmc
Dat kon toch altijd al?shoombak schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:55:
Had gisteren mijn One weer eens aan de pc gehangen om wat wijzigingen door te voeren, kom ik erachter dat het nu eindelijk mogelijk is om de interkey snelheid aan te passen met de nieuwe software. Stuk beter nu in xbmc
Is dat niet een van de opties die wel in de installeerbare software waren te vinden maar niet in de websoftware?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat zou kunnen, maar er werd gesproken over software en daar kon het altijd al in.Raven schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:14:
Is dat niet een van de opties die wel in de installeerbare software waren te vinden maar niet in de websoftware?
De webversie (was dat ook niet alleen voor de One plus?) heeft (had?) inderdaad wat beperkingen.
De webversie is voor de 300 en (zo uit mijn hoofd) alle modellen boven de 700. De rest werkt (ook?) met de lokaal installeerbare software waar die optie inderdaad altijd aanwezig is geweest, ik heb mijn 300 teruggebracht omdat dat model alleen via websoftware te configureren was en o.a. de genoemde optie daar ontbrak. Ik heb geen flauw idee of daar ondertussen verandering is in gekomen.
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 08-05-2014 15:41 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Check de Logitech forums. De nieuwe en oude modellen van de 650 zijn identiek. Geloof dat de nieuwe je dwong via myharmony.com (online) de settings te doen.Eddie X schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:41:
Ik ben van plan een Logitech Harmony 650 aan te schaffen.
Nu kom ik steeds het woord 'refresh' tegen, betekend dat er dan ook een oudere versie bestaat?
Heb een shop daar over gemaild en die weet niet waarover ik het heb, schiet lekker op.
Wie, wie, wie?
Echter is dit is weer achterhaald, omdat Logitech een (soort van) app heeft uitgebracht.
Na een firmware update kun je op iedere 650 8 devices aan.
Ik heb recent een 650 gekocht en die kan gewoon 8 devices aan.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat heeft niets met firmware te maken want het apparaat kon altijd al veel meer apparaten aan.loekf2 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:09:
[...]
Check de Logitech forums. De nieuwe en oude modellen van de 650 zijn identiek. Geloof dat de nieuwe je dwong via myharmony.com (online) de settings te doen.
Echter is dit is weer achterhaald, omdat Logitech een (soort van) app heeft uitgebracht.
Na een firmware update kun je op iedere 650 8 devices aan.
Ik heb recent een 650 gekocht en die kan gewoon 8 devices aan.
Dat is een (commerciële?) beperking van de programmeeromgeving (software of web).
[ Voor 6% gewijzigd door Flitzer op 09-05-2014 16:55 ]
Ik heb sinds kort een Intel NUC met IR-ontvanger, die ik gebruik als HTPC, in combinatie met een Philips-tv. Nu blijkt het PowerToggle signaal van beide apparaten gelijk te zijn. De NUC zet ik uit vanuit XBMC, maar als ik vervolgens met mijn Harmony de tv uitzet, springt de NUC weer aan. De NUC zet zichzelf niet uit met de PowerToggle, dus dat handig combineren in de activity werkt niet.
Heeft iemand een idee of er een specifieke PowerOff code voor Philips-tv's is, of een andere work-around voor dit probleem?
Heeft iemand een idee of er een specifieke PowerOff code voor Philips-tv's is, of een andere work-around voor dit probleem?
heb een harmony 1100( denk ik, zo een vierkante bak lol) en hoe kan ik hier apparaten verwijderen, ik heb namelijk een receiver en surroundspeakers gekocht, dus wil mijn oude homecinemasysteem verwijderen en de receiver erin ploffen. Bedankt alvast.
Misschien eens aan de pc aansluiting en de harmony software downloaden. Je zult hem namelijk ook ooit eens ingesteld hebben..
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
The-Source schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:46:
Misschien eens aan de pc aansluiting en de harmony software downloaden. Je zult hem namelijk ook ooit eens ingesteld hebben..

In die tijd om die oh zo grappige reply te typen, had je ook antwoord kunnen geven. Net alsof ik dat nog niet geprobeerd, maar ik vind nergens een verwijder optie.
Je moet de apparaten in de configuratiesoftware verwijderen en dan de apparaten/instellingen opnieuw synchroniseren met de afstandsbediening, je kan niet rechtstreeks in de AB apparaten verwijderen. Om de apparaten te verwijderen moet je op het prullenbakje naast de naam klikken, zie bijv.:

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 14-05-2014 20:04 ]
Oscar Wilde
Raven schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:02:
Je moet de apparaten in de configuratiesoftware verwijderen en dan de apparaten/instellingen opnieuw synchroniseren met de afstandsbediening, je kan niet rechtstreeks in de AB apparaten verwijderen. Om de apparaten te verwijderen moet je op het prullenbakje naast de naam klikken, zie bijv.:
[afbeelding]
probleem is dat als ik de afstandsbediening aansluit en de software opstart, hij mij weer vragen gaat stellen. Wat ik gebruik om tv te kijken, wat ik gebruik om van kanaal te veranderen. Doch ik heb nergens de mogelijkheid om de apparaten apart te zien? software start onmiddellijk bij activiteiten toevoegen.
Edit: Nvm, gevonden
Edit: Nvm, gevonden
[ Voor 12% gewijzigd door Acemath op 15-05-2014 09:22 ]
Heren ik ben opzoek naar een all in one oplossing.
De factor "vrouw" wil geen 3 afstandbedieningen meer.
Ik ben op zoek voor een afstanbediening voor mijn Samsung TV/HKBDS 330/Htpc Win8 ( Xbmc ) te bedienen.
Ik heb nu deze http://tweakers.net/price.../318912;254352/categorie/ op het oog.
( ander alternatief mag ook liefst niet duurder
)
Echter aangezien er het dubbele van prijs in zit is mijn vraag of het het waard is om in mijn situatie voor de bv. duurdere H Touch te gaan.
De H650 heeft mijn voorkeur omdat deze nog cijfertoetsen heeft voor gebruik bij de TV.
Ik ben zelf al fora's aan het afzoeken, maar ik weet de beste en doorslag gevende info komt meestal van de Tweakers zelf.
Ik ben op zoek voor een afstanbediening voor mijn Samsung TV/HKBDS 330/Htpc Win8 ( Xbmc ) te bedienen.
Ik heb nu deze http://tweakers.net/price.../318912;254352/categorie/ op het oog.
( ander alternatief mag ook liefst niet duurder
Echter aangezien er het dubbele van prijs in zit is mijn vraag of het het waard is om in mijn situatie voor de bv. duurdere H Touch te gaan.
De H650 heeft mijn voorkeur omdat deze nog cijfertoetsen heeft voor gebruik bij de TV.
Ik ben zelf al fora's aan het afzoeken, maar ik weet de beste en doorslag gevende info komt meestal van de Tweakers zelf.
[ Voor 3% gewijzigd door ErwinJ op 16-05-2014 07:14 ]
Ik kan je niet helpen met je besluit welke te nemen maar kan wel zeggen hoe ik erover denk.ErwinJ schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:13:
Heren ik ben opzoek naar een all in one oplossing.
( ander alternatief mag ook liefst niet duurder)
Ik zelf zou ook graag de Touch willen echter ben ik bang dat ik de numerieke toetsen zal gaan missen, ook al gebruik ik ze niet zo vaak het is toch fijn ze te hebben, kan ze gewoon blind gebuiken.
Ik zelf heb de One en daar mis ik dan weer de color buttons OP (rood, geel, blauw, groen).
Leuk zo'n touch screen maar heb en blijf bij het gevoel dat je deze niet blind gebruiken kunt.
Plus lever je wat XBMC betreft ook wat mogelijk in, zo gebruik ik daar de numerieke toetsen om in percentages door media heen te skippen, 1 = 10%, 2 = 20% 3 = 30% enz. en natuurlijk channel switching bij LiveTV.
Kan er wel geroepen worden dat het gewenning is maar die gaat er bij mij eigenlijk niet in aangezien ik voor mijn gevoel niet beter weet. Alle remotes hadden een dergelijke indeling.
Mocht ik dan toch voor een Touch variant gaan in de toekomst zou ik persoonlijk zelf de Ultimate nemen meer vanwege de hub, RF en IR blaster is zo handig als je apparatuur achter gesloten deurtjes zitten.
Een Harmony remote is wel rete handig. Net wat je zegt, 3 remotes is gewoon ruk.
Ik weet wel dat als er hier 1 defect raakt er zo een nieuwe is. Je zou natuurlijk ook ergens de allergoedkoopste op de kop kunnen tikken. Zo heb ik voor 2 tientjes in verleden een 525 gekocht en die doet nog steeds dienst.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 16-05-2014 09:31 ]
Niemand een idee of suggestie m.b.t. onderstaande?
Anakha schreef op zondag 11 mei 2014 @ 09:23:
Ik heb sinds kort een Intel NUC met IR-ontvanger, die ik gebruik als HTPC, in combinatie met een Philips-tv. Nu blijkt het PowerToggle signaal van beide apparaten gelijk te zijn. De NUC zet ik uit vanuit XBMC, maar als ik vervolgens met mijn Harmony de tv uitzet, springt de NUC weer aan. De NUC zet zichzelf niet uit met de PowerToggle, dus dat handig combineren in de activity werkt niet.
Bedankt voor je inputschumi2004 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:29:
[...]
Ik kan je niet helpen met je besluit welke te nemen maar kan wel zeggen hoe ik erover denk.
Ik zelf zou ook graag de Touch willen echter ben ik bang dat ik de numerieke toetsen zal gaan missen, ook al gebruik ik ze niet zo vaak het is toch fijn ze te hebben, kan ze gewoon blind gebuiken.
Ik zelf heb de One en daar mis ik dan weer de color buttons OP (rood, geel, blauw, groen).
Leuk zo'n touch screen maar heb en blijf bij het gevoel dat je deze niet blind gebruiken kunt.
Plus lever je wat XBMC betreft ook wat mogelijk in, zo gebruik ik daar de numerieke toetsen om in percentages door media heen te skippen, 1 = 10%, 2 = 20% 3 = 30% enz. en natuurlijk channel switching bij LiveTV.
Kan er wel geroepen worden dat het gewenning is maar die gaat er bij mij eigenlijk niet in aangezien ik voor mijn gevoel niet beter weet. Alle remotes hadden een dergelijke indeling.
Mocht ik dan toch voor een Touch variant gaan in de toekomst zou ik persoonlijk zelf de Ultimate nemen meer vanwege de hub, RF en IR blaster is zo handig als je apparatuur achter gesloten deurtjes zitten.
Een Harmony remote is wel rete handig. Net wat je zegt, 3 remotes is gewoon ruk.
Ik weet wel dat als er hier 1 defect raakt er zo een nieuwe is. Je zou natuurlijk ook ergens de allergoedkoopste op de kop kunnen tikken. Zo heb ik voor 2 tientjes in verleden een 525 gekocht en die doet nog steeds dienst.
De ultimate is me iets te duur
Heb naar volle tevredenheid een harmony 900 de afgelopen 3 jaar gebruikt. Alleen begon bij mij aan de achterkant de coating wat af te bladeren. Heb hiervoor contact gezocht met Logitech. Ik kreeg de volgende dag al een mail terug dat ik een foto hiervan moest maken. Nadat ik dit gedaan had kreeg ik een dag later opeens een verzendbevestiging voor een nieuwe harmony touch ultimate. Ik dacht eerst nog; huh, zouden ze nu een nieuwe afstandsbediening sturen? En ja hoor 2 dagen later UPS aan de deur met een gloednieuwe afstandsbediening. Een beetje over de top, maar toch erg blij mee. De 900 doet nu dienst voor de apparatuur in de slaapkamer.
Wat een geweldige service van Logitech!
Btw de functie dat je met je smartphone nu eigenlijk een tweede afstandsbediening hebt, werkt echt prima. Reageert snel en je hebt alle functies die de afstandsbediening zelf ook heeft. Erg handig voor als de harmony nu aan de lader ligt bijvoorbeeld.
Wat een geweldige service van Logitech!
Btw de functie dat je met je smartphone nu eigenlijk een tweede afstandsbediening hebt, werkt echt prima. Reageert snel en je hebt alle functies die de afstandsbediening zelf ook heeft. Erg handig voor als de harmony nu aan de lader ligt bijvoorbeeld.
Heb je al de specifieke power toggle commando van je TV proberen in te leren? Ga er van uit dat je met de originele AB er geen last van hebt?Anakha schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:50:
Niemand een idee of suggestie m.b.t. onderstaande?
[...]
Ik heb de Harmony gekocht toen de originele AB van de TV het opeens niet meer deed. Heb dus nooit iets met die originele AB kunnen doen, maar dat is ook nooit nodig geweest, want de Harmony-commando's werken allemaal prima. Maar jij zegt dus dat het PowerToggle-commando voor mijn tv in de Harmony-database anders zou kunnen zijn dan het PowerToggle-commando voor mijn tv in de originele afstandsbediening?
Nou als je met de originele afstandbediening het probleem niet had en met de harmony wel dan lijkt het erop.
Soms is het opnieuw update via de software ook al genoeg. Heb ik zelf gehad met mijn versterker uit 2008 toen ik mijn AB deed updaten na een paar jaar kwam de software met de suggestie dat er betere hardware was gevonden voor hetzelfde model. Simpel gezegd je kunt het altijd even proberen.
Ow ja een mailtje naar Logitech kan ook wonderen doen, zij kunnen eventueel ook een commando aanpassen, dan is het alleen aankoppelen en updaten maar.
Soms is het opnieuw update via de software ook al genoeg. Heb ik zelf gehad met mijn versterker uit 2008 toen ik mijn AB deed updaten na een paar jaar kwam de software met de suggestie dat er betere hardware was gevonden voor hetzelfde model. Simpel gezegd je kunt het altijd even proberen.
Ow ja een mailtje naar Logitech kan ook wonderen doen, zij kunnen eventueel ook een commando aanpassen, dan is het alleen aankoppelen en updaten maar.
[ Voor 16% gewijzigd door The-Source op 18-05-2014 09:41 ]
Ik heb een Harmony One van 4.5 jaar oude en de accu begint nu echt wel een stuk minder te worden. Bij Logitech betaal je 30 euro plus 5 euro verzendkosten voor een nieuwe. Er zijn ook aftermarket accu's voor rond de 10 euro te vinden, maar de vraag is hoe goed die zijn. Heeft iemand ervaring met de vervangende accu's die Logitech zelf verkoopt danwel de imitaties?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Voor 10 euro per stuk kan je het zo'n 3x proberenExirion schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:44:
Ik heb een Harmony One van 4.5 jaar oude en de accu begint nu echt wel een stuk minder te worden. Bij Logitech betaal je 30 euro plus 5 euro verzendkosten voor een nieuwe. Er zijn ook aftermarket accu's voor rond de 10 euro te vinden, maar de vraag is hoe goed die zijn. Heeft iemand ervaring met de vervangende accu's die Logitech zelf verkoopt danwel de imitaties?
ik vraag me af of het volgende mogelijk is:
Voor mijn philips tv kan ik verschillende aspect opties gebruiken (zoom, autozoom, 16:9, autofill etc)
Deze zitten onder de knop "aspect". als ik daar op klik krijg ik op de tv een menu waar ik vervolgens de optie kan kiezen.
Echter switch ik nu nog vaak tussen auto-fill en widescreen. alleen die liggen wat ver uit elkaar om te selecteren steeds. Kan je met de harmony ook direct zo'n optie aangeven? of echt alleen de knop aspect aanroepen/gebruiken?
Voor mijn philips tv kan ik verschillende aspect opties gebruiken (zoom, autozoom, 16:9, autofill etc)
Deze zitten onder de knop "aspect". als ik daar op klik krijg ik op de tv een menu waar ik vervolgens de optie kan kiezen.
Echter switch ik nu nog vaak tussen auto-fill en widescreen. alleen die liggen wat ver uit elkaar om te selecteren steeds. Kan je met de harmony ook direct zo'n optie aangeven? of echt alleen de knop aspect aanroepen/gebruiken?
Het ligt er aan. Soms zijn er ongedocumenteerde functies. Zoals bij mijn Samsung dat ik direct naar andere uitgangen kan en alleen met de originele ab via een menu. Maar dat is Google of proberen als je de afstandsbediening hebt. Vaak staat er wel een optie in de functie lijst.
Soms kan het ook gewoon via de Logitech software zelf, omdat ze dan zelf die codes hebben uitgezocht voor bijvoorbeeld HDMI 1/2/3/ of AV1/Component/enz...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Eventueel kan je ook een macro aan een knop hangen dacht ik, dan kan je de verschillende knoppen die je in moet drukken om je doel te bereiken achter elkaar plakken zodat de harmony met 1 druk op de knop de verschillende commando's stuk voor stuk naar je tv stuurt.Paulus07 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 10:55:
ik vraag me af of het volgende mogelijk is:
Ik gebruik nu al enkele jaren een Harmony (eerst de One, nu de Ultimate).
Nu zou ik graag een IR (of RF) stopcontact aanschaffen om een device (CuBox-i) aan/uit te schakelen.
Als ik het goed heb kan de Harmony dergelijke signalen niet standaard uitsturen. Ik heb reeds gelezen over KAKU, maar dan zou er nog een extra converter (€ 100) nodig zijn.
Zijn er andere manieren, of stopcontacten/contactdozen die standaard aangestuurd kunnen worden door de Harmony?
Nu zou ik graag een IR (of RF) stopcontact aanschaffen om een device (CuBox-i) aan/uit te schakelen.
Als ik het goed heb kan de Harmony dergelijke signalen niet standaard uitsturen. Ik heb reeds gelezen over KAKU, maar dan zou er nog een extra converter (€ 100) nodig zijn.
Zijn er andere manieren, of stopcontacten/contactdozen die standaard aangestuurd kunnen worden door de Harmony?
Sinds 4 weken heb ik nu een Harmony Ultimate en zal mijn bevindingen kort samenvatten, omdat goede antwoorden hierop onduidelijk waren:wars schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 18:31:
Ik gebruik nu al enkele jaren een Harmony (eerst de One, nu de Ultimate).
- KAKU werkt goed icm met de Light Controller van JB Media (inderdaad nog eens 100euro extra)
- IR stopcontacten zijn niet of nauwelijks te verkrijgen.
- RF wordt standaard uitgezonden, maar niet op de frequentie om met standaard RF apparatuur te communiceren (wat bij One for All wel zo is), daarom is een convertor noodzakelijk.
- Doormiddel van 2.5mm jack splitters kan je veel meer dan 2 blasters aan je hub hangen, ik heb er momenteel 6. Daarbij zijn er 2 infrarood oogjes van One for All. (die had ik al eerder door mijn muur heen getrokken)
- Mac Mini valt goed te besturen via Bluetooth icm met Remote Buddy (20Eur), is de moeite zeker waard icm XBMC / PLEX.
Al met al, kost het me wel enkele uren om dit allemaal uit te zoeken, te testen en werkend te krijgen via de software, maar once you get there.....
Succes en veel plezier!
God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...
Goedenavond,
Ik heb zojuist de Logitech Harmony Ultimate geconfigureerd. Daar zitten UPC Horizon, een Pioneer VSX-423 recieven en een W955B TV op aangesloten onder andere.
Nu ik net switchen van activity TV Kijken naar Bluray kijken en daarna terugging naar TV Kijken gaf de TV opeens nog maar een half scherm weer. Ik zie nu dus maar alleen bovenin beeld TV. Lijkt ook compleet uit proportie in elk geval. Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan of wat hier de oorzaak van is?
Ik heb zojuist de Logitech Harmony Ultimate geconfigureerd. Daar zitten UPC Horizon, een Pioneer VSX-423 recieven en een W955B TV op aangesloten onder andere.
Nu ik net switchen van activity TV Kijken naar Bluray kijken en daarna terugging naar TV Kijken gaf de TV opeens nog maar een half scherm weer. Ik zie nu dus maar alleen bovenin beeld TV. Lijkt ook compleet uit proportie in elk geval. Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan of wat hier de oorzaak van is?
Zit je misschien in het 3D menu?Typhone schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:36:
Goedenavond,
Hoe heb je de tv aangesloten op de Horizon? hdmi? Wat gebeurd er als je de kabel even los haalt en er weer in steekt? Het lijkt mij eerder dat er iets mis gaat met de automatische afstemming tussen tv en horizon.
Als je weer naar bluray gaat, klopt het beeld dan wel weer? Als je alles een keer helemaal uit zet en dan weer aan op tv kijken, wat doet hij dan? Als hij het dan weer normaal doet, kan je dan het probleem reproduceren?
Als je weer naar bluray gaat, klopt het beeld dan wel weer? Als je alles een keer helemaal uit zet en dan weer aan op tv kijken, wat doet hij dan? Als hij het dan weer normaal doet, kan je dan het probleem reproduceren?
Ik heb ter vervanging van mijn 525 een 650 gekocht. Kan ik de 650 gewoon via de software van logitech waar ik de 525 in beheers gebruiken of moet ik de myharmony software gaan gebruiken?
De installeerbare Harmony software accepteert voor zover ik weet geen nieuwe afstandsbedieningen meer

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 22-07-2014 11:55 ]
Oscar Wilde
Volgens mij kan je ook een remote inlezen in de MyHarmony, dus hoef je de config niet opnieuw te doen en kan je zo bestaande remotes importeren.
Misschien heb je met de 650 nog geluk, die was altijd via de software in te stellen.Raven schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:54:
De installeerbare Harmony software accepteert voor zover ik weet geen nieuwe afstandsbedieningen meer
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik gebruik sinds enkele weken ook een Ultimate. De One verhuist naar boven en de 885 is redelijk versleten aan enkele knoppen.
Maar nu de vraag. Ik bedien alles via de hub, en start regelmatig de activiteiten vanaf mijn iPhone. Maar hoe kan ik de apparaattoetsen in de activiteit goed krijgen in de app? Als ik 'HD Video' start, werken de cursors perfect op de afstandsbediening zelf, maar in de app verwijzen die pijltjes naar de tv(waaroor mijn Philips mijn beeld verschuift naar boven of onder bijvoorbeeld...)
Maar nu de vraag. Ik bedien alles via de hub, en start regelmatig de activiteiten vanaf mijn iPhone. Maar hoe kan ik de apparaattoetsen in de activiteit goed krijgen in de app? Als ik 'HD Video' start, werken de cursors perfect op de afstandsbediening zelf, maar in de app verwijzen die pijltjes naar de tv(waaroor mijn Philips mijn beeld verschuift naar boven of onder bijvoorbeeld...)
Mijn Harmony 900 lijkt overleden te zijn.
Als ik de accu er in doe, licht de on/off button ff 1 seconde op, en daarna helemaal niets meer.
Allerlei truucjes en factory resets geprobeerd, maar geen beweging in te krijgen.
Een bekende van me heeft een harmony one, en volgens mij zit daar dezelfde accu in, dus dat ga ik nog proberen, en anders moet er maar een nieuwe komen.
Nu is RF (achter gesloten deuren bedienen) echt een vereiste bij mij, betekend dit dat ik vast zit aan de ultimate
Of heb ik nog andere opties 
En zie ik het nu goed dat daar geen numerieke toetsen meer op zitten
Als ik de accu er in doe, licht de on/off button ff 1 seconde op, en daarna helemaal niets meer.
Allerlei truucjes en factory resets geprobeerd, maar geen beweging in te krijgen.
Een bekende van me heeft een harmony one, en volgens mij zit daar dezelfde accu in, dus dat ga ik nog proberen, en anders moet er maar een nieuwe komen.
Nu is RF (achter gesloten deuren bedienen) echt een vereiste bij mij, betekend dit dat ik vast zit aan de ultimate
En zie ik het nu goed dat daar geen numerieke toetsen meer op zitten
Ja de nieuwe modellen hebben geen goede fysieke knopen meer. Voor mij ook een reden om geen nieuwe te kopen, zeker met de bagger kwaliteit touchscreens die Logitech gebruikt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zojuist maar de nieuwe Logitech Harmony Ultimate besteld, ik kan toch echt niet zonder zo'n ding.
Helaas geen coulance van Logitech, AB was 4 jaar en 6 maand oud
Helaas geen coulance van Logitech, AB was 4 jaar en 6 maand oud
Verwijderd
Kan iemand me vertellen of je de Belkin Wemo switch kan bedienen met de harmony? In de compatibility list staat hij wel als supported.
Iemand dit ook effectief geprobeerd? Want ik vind er weinig van in forums etc.
Iemand dit ook effectief geprobeerd? Want ik vind er weinig van in forums etc.
Zojuist wilde ik wat oude apparaten uit mijn 600 halen. Was ik even vergeten dat de Windows install waarmee ik de 600 met lokaal installeerbare Harmony software had ingesteld niet meer beschikbaar is
Bleek dat de gegevens opgeslagen waren in een account bij Logitech
Dacht dat die lokaal opgeslagen waren.... O well, gelukkig kan ik de verouderde lokaal installeerbare software nog gebruiken. 
Maar mocht die 600 er ooit mee ophouden, dan kan ik volgens mij niet gebruik maken van de lokale software om de instellingen over te zetten? Daar staat een hele mooie knop voor, maar er hangt mij iets van bij dat alles van 650 en nieuwer niet meer geaccepteerd wordt bij het toevoegen.

Bleek dat de gegevens opgeslagen waren in een account bij Logitech
Maar mocht die 600 er ooit mee ophouden, dan kan ik volgens mij niet gebruik maken van de lokale software om de instellingen over te zetten? Daar staat een hele mooie knop voor, maar er hangt mij iets van bij dat alles van 650 en nieuwer niet meer geaccepteerd wordt bij het toevoegen.
[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 24-08-2014 11:05 ]
Oscar Wilde
Ik heb vorige week nog zonder problemen via de software (die nog gewoon bij Logitech te downloaden is) de instellingen van mijn 700 overgezet naar mijn nieuwe 650.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Dat die nog te downloaden is weet ik, vanmorgen nog gedaan 
Maar dat er blijkbaar toch nog nieuwe remotes toegevoegd kunnen worden is mooi
Maar dat er blijkbaar toch nog nieuwe remotes toegevoegd kunnen worden is mooi
Oscar Wilde
Zag gister op tweakers het introductie filmpje van de nieuwe Harmony Living lijn voorbij komen mat daarin centraal de Logitech Harmony Ultimate Hub.
Wat ik alleen niet zo goed snap is de verkoop van de losse Hub. Is deze precies hetzelfde als de hub die geleverd word bij Logitech Harmony smartcontroll? Dan zou je dus voor minder ( 83 vs 89 in de pricewatch) een AB erbij krijgen?
Wat ik alleen niet zo goed snap is de verkoop van de losse Hub. Is deze precies hetzelfde als de hub die geleverd word bij Logitech Harmony smartcontroll? Dan zou je dus voor minder ( 83 vs 89 in de pricewatch) een AB erbij krijgen?
Verwijderd
Dit topic wordt het al uitgelegd door Logitech medewerkers:
http://forums.logitech.co...new-purchase/td-p/1314165
Einde dit jaar komt er een soort Home Hub Extender en firmware upgrade wordt er ook gedaan. Het is allemaal nog een beetje vaag (voor mij)
Einde dit jaar komt er een soort Home Hub Extender en firmware upgrade wordt er ook gedaan. Het is allemaal nog een beetje vaag (voor mij)
Waar kan ik fouten in de apparaten database melden? Mijn Logitech account lijkt niet meer de mogelijkheid te hebben om support tickets aan te maken
Oscar Wilde
Alle Logitech Harmony afstandsbedieningen krijgen nog een extra 20% korting bij bol.com, wellicht interessant. Ik denk dat ik nu maar eens de ultimate ga aanschaffen
"Be brave, don't shave"
Heb je er al zoveel gemaakt dat je nu op de blocklist staat?Raven schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:58:
Waar kan ik fouten in de apparaten database melden? Mijn Logitech account lijkt niet meer de mogelijkheid te hebben om support tickets aan te maken
Nee, ik vermoed dat dergelijke support maar voor een beperkte duur (gratis) beschikbaar is. Dacht zoiets ergens gelezen te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 21-09-2014 19:15 ]
Oscar Wilde
Al lange tijd gebruik ik mijn Harmony One om o.a. m'n XBOX360 en XBMC (op mini PC) te bedienen. Gaat voor 95% prima. Waar ik echter tegenaan loop is het volgende:
Wanneer ik de activiteit XBMC start (tutorial gevolgd http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=95063) start ook mijn XBOX360 op. Ik krijg niet gevonden waardoor dit komt.
Iemand hier toevallig ook tegenaan gelopen?
Wanneer ik de activiteit XBMC start (tutorial gevolgd http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=95063) start ook mijn XBOX360 op. Ik krijg niet gevonden waardoor dit komt.
Iemand hier toevallig ook tegenaan gelopen?
Een paar xbmc-commando's laten de Xbox inderdaad aangaan, dat heb ik ook. Helaas met een middag zoeken geen oplossing voor gevonden, maar gebruik de Xbox amper, dus daarvan gaat de stekker maar gewoon uit het stopcontact als hij niet gebruikt wordt. Mocht jij nog een betere oplossing vinden, dan hoor ik het graag!
Ik had al een tijdje het probleem dat 2 toetsen van m'n Harmony 555 niet goed meer reageren. Moet ze heel diep indrukken en lang vasthouden om reactie te krijgen. Vervelende is dat het de volume + en de 1 is.
Dus gisteravond de remote maar eens opengemaakt volgens onderstaande instructie (erg duidelijk!):
YouTube: How to take apart the Logitech Harmony Xbox 360 Remote
Daarbij het drukpunt van de 1-toets goed schoongemaakt met een wattenstaafje met alcohol, zowel op het bordje, als de toets zelf.
De volume + is een schakelaartje onder een wit plakfolie. Heb het plakfolie een beetje losgehaald bij dit schakelaartje, ook met alcohol een beetje schoongewreven (voor zover ik er goed bij kon). Bovenkant van het plakfolie ook met alcohol. Het schakelaartje met m'n vingers eens even flink vaak ingedrukt, snel achter elkaar. Hij klikt namelijk nog prima.
Daarna de boel weer in elkaar gezet en getest. En ja hoor, de knoppen doen het weer prima! Dus voor mensen hier die hetzelfde issue hebben, het is de moeite waard om even wat te proberen.
Dus gisteravond de remote maar eens opengemaakt volgens onderstaande instructie (erg duidelijk!):
Daarbij het drukpunt van de 1-toets goed schoongemaakt met een wattenstaafje met alcohol, zowel op het bordje, als de toets zelf.
De volume + is een schakelaartje onder een wit plakfolie. Heb het plakfolie een beetje losgehaald bij dit schakelaartje, ook met alcohol een beetje schoongewreven (voor zover ik er goed bij kon). Bovenkant van het plakfolie ook met alcohol. Het schakelaartje met m'n vingers eens even flink vaak ingedrukt, snel achter elkaar. Hij klikt namelijk nog prima.
Daarna de boel weer in elkaar gezet en getest. En ja hoor, de knoppen doen het weer prima! Dus voor mensen hier die hetzelfde issue hebben, het is de moeite waard om even wat te proberen.
Bedankt voor de tip!
Ik ga binnenkort eens mijn 555 uit elkaar halen
Ik ga binnenkort eens mijn 555 uit elkaar halen
Gisteren even zitten googlen en kwam deze tip tegen:Anakha schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:31:
Een paar xbmc-commando's laten de Xbox inderdaad aangaan, dat heb ik ook. Helaas met een middag zoeken geen oplossing voor gevonden, maar gebruik de Xbox amper, dus daarvan gaat de stekker maar gewoon uit het stopcontact als hij niet gebruikt wordt. Mocht jij nog een betere oplossing vinden, dan hoor ik het graag!
In the Xbox 360 dashboard there is a setting that will disable MCE remotes.
(system settings -> console -> remote -> choose Xbox 360 Media Remote instead of Both Remotes)
Dat even gedaan, en m'n XBOX gaat inderdaad niet meer aan wanneer ik activiteit XBMC start. Wat me echter wel opviel is dat navigatie door het XBMC menu met de Harmony ook niet meer werkte, maar kan me niet bedenken hoe dit iets met de gewijzigde instelling in de XBOX te maken zou kunnen hebben. Dat nog even bekijken dus..
Ook geregeld met mijn One en 525 gedaan, ik zou zelf alleen van het folie afblijven. Daar het in mijn ogen gesloten is en ik ook niet de noodzaak in zie het daaronder schoon te maken, bovenop uiteraard wel.hars73 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:12:
Ik had al een tijdje het probleem dat 2 toetsen van m'n Harmony 555 niet goed meer reageren. Moet ze heel diep indrukken en lang vasthouden om reactie te krijgen. Vervelende is dat het de volume + en de 1 is.
Tja ik heb ook maar wat geprobeerd onder het folie. Heb geen idee hoe die contactjes er precies uitzien, maar voor hetzelfde geld zit er wat vuil in van het slijten van het contactje. Hoe dan ook, je kunt inderdaad misschien eerst even zo proberen zonder het folie los te halen, dus schoonmaken, contactje met de vinger even vaak indrukken en dan maar eens proberen of het al beter geworden is.schumi2004 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 08:45:
[...]
Ook geregeld met mijn One en 525 gedaan, ik zou zelf alleen van het folie afblijven. Daar het in mijn ogen gesloten is en ik ook niet de noodzaak in zie het daaronder schoon te maken, bovenop uiteraard wel.
De extender is bedoeld om Z-wave te ondersteunen (ondermeer voor zonneschermen) en de (betaalde)firmware update zou van je harmony hub een HOME hub moeten maken. Die firmware update zou normaliter een euro of 20 moeten kosten, in de eerste zestig dagen €2,-. Dat is wat ik uit dat topic begrijp.Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:28:
Dit topic wordt het al uitgelegd door Logitech medewerkers:
Verwijderd
Een kleine vraag tussen door: nu kan ik gek worden, maar er wordt bij het instellen verteld dat je ZELF pictogrammen aan activiteiten kan geven. Maar ik kan echt alleen maar de naam wijzigen.
Weet iemand of het ligt aan het feit dat ik een 7 jaar oude Harmony One gebruik?
Weet iemand of het ligt aan het feit dat ik een 7 jaar oude Harmony One gebruik?
Volgens mij alleen aan favorieten, niet activiteiten.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:19:
Een kleine vraag tussen door: nu kan ik gek worden, maar er wordt bij het instellen verteld dat je ZELF pictogrammen aan activiteiten kan geven. Maar ik kan echt alleen maar de naam wijzigen.
Zeg maar voor vaste zenders enz
http://blog.logitech.com/...els-icons-to-harmony-one/
[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2014 14:25 ]
Mn Harmony 555 ook maar eens uit elkaar gehaald, ergerde me al een tijdje aan het stof op het display. Man man wat een ranzigheid komt er uit zo'n remote na jaren intensief gebruik 
Heb overigens de plastic delen gewoon onder de kraan afgespoeld. Boeltje ligt nu lekker te drogen.
Edit: Net weer in elkaar gezet. Werkt nog gelukkig, alleen is mijn probleem nog niet opgelost
Mijn volume up knop is een stuk ongevoeliger geworden. Dat wordt zeker een nieuwe als ik dat op wil lossen
Heb overigens de plastic delen gewoon onder de kraan afgespoeld. Boeltje ligt nu lekker te drogen.
Edit: Net weer in elkaar gezet. Werkt nog gelukkig, alleen is mijn probleem nog niet opgelost
Mijn volume up knop is een stuk ongevoeliger geworden. Dat wordt zeker een nieuwe als ik dat op wil lossen
[ Voor 27% gewijzigd door strandbal op 27-09-2014 13:55 ]
Hier stond een dode link.
klopt. Het is jammer dat je geen pics zelf kan toevoegen voor activiteiten.schumi2004 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:24:
[...]
Volgens mij alleen aan favorieten, niet activiteiten.
Zeg maar voor vaste zenders enz
http://blog.logitech.com/...els-icons-to-harmony-one/
Heb bijvoorbeeld een activiteit om de chromecast op te starten. Had daar een toepasselijk pictogram voor gehad.
Hmm, ik had onze 555 al wel eens open gemaakt. Ook hier begonnen met name de volume toetsen het steeds slechter te doenhars73 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:12:
Ik kon niet zo 1 2 3 een schoonmaakmogelijkheid vinden vanwege het witte bordje met slechts wat 'klikkende bobbels' voor de volume toetsen. Niet aangedurfd er verder aan te gaan prutsen

Imiddels hebben we een Harmony smart control in gebruik. De ultimate leek me niet echt veel toegevoegde waarde, met name omdat de 'fysieke' afstandsbediening dan zo'n touch screen ding is en ook nog eens zonder cijfertoetsen.
En eigenlijk zijn we best te spreken over het gebruik van de Smart Control (wat ik niet had verwacht
Jammer genoeg is sinds de introductie van de nieuwe Harmony producten de app wel ontzettend veel slechter geworden. Waar de app lekker contrastrijk was met nog een beetje onderscheid in screen regions en buttons, is nu alles 'plat geslagen' en lomp groot.
Overigens zou ik, naast weer een wat meer contrastrijk theme, nog wel wat dingen graag zien verbeteren:
* Zelf 'favorieten' kunnen kiezen voor meer activiteiten dan alleen de hoofd-activiteit voor TV. Dus bv. ook favorieten aanmaken voor Radio en de extra TV-opties die we thuis hebben voor TV via de AV-receiver, of DVB-C versus IPTV (wat we beiden gebruiken).
* Eigen iconen voor activiteiten
* Nog betere customization opties in de app per activiteit (dus niet alleen wat schuiven, maar ook grootte van knoppen, labels, etc.) en customization opties ook synchroniseren tussen meerdere apparaten die met dezelfde hub koppelen (dat gebeurt nu volgens mij niet).
Ben zelf toch niet heel erg te spreken over de levensduur van de afstandsbedieningen. Bij mij begeven telkens de displays het na 1-2 jaar gebruik. Gelukkig hebben ze een goede garantie afhandeling en daar maak ik dan ook dankbaar gebruik van. Ik heb nu een Harmony Ultimate one gekregen die ga ik dan nu maar eens testen.
Ik heb sinds een tijdje mijn oude Harmony 895 vervangen voor een Touch, maar ik merk dat deze een vertraging heeft van ongeveer een halve seconde bij het versturen van IR commando's. Nu schijnt dit een bekend probleem te zijn dat niet is op te lossen met het verlagen van de delays.
Dit probleem begint me nogal te irriteren, dus ik ben al in staat een nieuwe ab te kopen. Nu vraag ik me af of Ultimate One dit probleem ook heeft. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Dit probleem begint me nogal te irriteren, dus ik ben al in staat een nieuwe ab te kopen. Nu vraag ik me af of Ultimate One dit probleem ook heeft. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Net ontdekt dat er een update is voor de MyHarmony software om de afstandsbediening in te stellen.
Voor de Harmony 650 kan je nu instellen welke activiteit de knoppen Watch TV, Watch a Movie en Listen to Music doen! Heel handig als je meerdere "Watch a Movie"'s hebt (zoals Chromecast, XBMC, DVD-speler, ...)
Voor de Harmony 650 kan je nu instellen welke activiteit de knoppen Watch TV, Watch a Movie en Listen to Music doen! Heel handig als je meerdere "Watch a Movie"'s hebt (zoals Chromecast, XBMC, DVD-speler, ...)
Volgens mij was het makkelijker geweest voor Harmony om de custom entry's een eigen icoon te geven, daar maak ik verschillende watch a movie etc mee.Mayco schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:28:
Net ontdekt dat er een update is voor de MyHarmony software om de afstandsbediening in te stellen.
Voor de toestellen met een touchscreen wel, maar mijn Harmony 650 heeft 3 vaste knopjes (Movie, Music en TV)schumi2004 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:38:
[...]
Volgens mij was het makkelijker geweest voor Harmony om de custom entry's een eigen icoon te geven, daar maak ik verschillende watch a movie etc mee.
Die wordt toch sinds 2010 niet meer bijgewerkt?Mayco schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:28:
Oscar Wilde
Ik heb al een dikke 9 jaar ofzo de harmony 885 in gebruikt. De toetsen worden nu slecht dus ik wil de ultimate halen.
Maar waar ik mij dus al die tijd al aan irriteer is de snelheid van de afstandbediening. Volume harder zetten gaat langzaam. Dus bijvoordbeeld drie tikjes harder gaat sneller om de originele afstandsbediening. Het lijkt alsof de commandos in een queue worden gezet en dan met tussenposes van 1 seconden worden uitgevoerd.
Is dit met de ultimate ook zo???
Maar waar ik mij dus al die tijd al aan irriteer is de snelheid van de afstandbediening. Volume harder zetten gaat langzaam. Dus bijvoordbeeld drie tikjes harder gaat sneller om de originele afstandsbediening. Het lijkt alsof de commandos in een queue worden gezet en dan met tussenposes van 1 seconden worden uitgevoerd.
Is dit met de ultimate ook zo???
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ahh opzich logisch. Ik ga de ultimate halen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hmm, deze nogtans wel hoor. Is een opvolger van de web-versie in een client gegoten. Dus niet die originele Offline-only versie. Die heb ik nooit gebruikt.Raven schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:54:
[...]
Die wordt toch sinds 2010 niet meer bijgewerkt?
-> https://setup.myharmony.com/
ik heb hier een 5 jaar oude Harmony one Advanced die niets meer leek te doen..
bij nadere inspectie bleek dat de accu helemaal bol was komen te staan, aangezien mijn garantie ruimschoots overscheden was heb ik hem, met enig geweld, eruit gekregen: Hij is niet uigelopen geweest en contacten zijn niet beschadigd..
De vraag is nu: waar kan ik op hele korte termijn (liefst morgen ergens afhalen) een accu vinden?
iemand een idee? het lijkt mij haast onwaarschijnlijk dat een mediamarkt, een BCC of een telefoonturk zo'n accu heeft rondslingeren voor een redelijk bedragje
bij nadere inspectie bleek dat de accu helemaal bol was komen te staan, aangezien mijn garantie ruimschoots overscheden was heb ik hem, met enig geweld, eruit gekregen: Hij is niet uigelopen geweest en contacten zijn niet beschadigd..
De vraag is nu: waar kan ik op hele korte termijn (liefst morgen ergens afhalen) een accu vinden?
iemand een idee? het lijkt mij haast onwaarschijnlijk dat een mediamarkt, een BCC of een telefoonturk zo'n accu heeft rondslingeren voor een redelijk bedragje
[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 20-12-2014 22:37 ]
Bij ebay.nl staan er verschillende. Misschien zijn er daar verkopers waar je hem kunt ophalen?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Hi all,
Sinds eergisteren ben ik bezitter van een Harmony Ultimate. Nu wil ik iets bereiken met de harmony wat wellicht niet mogelijk is, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.
Ik luister nogal veel internetradio met mijn marantz sr5008 reciever. Tot nu toe gebruikte ik voor de aansturing van de reciever )met name de netwerkfunctionaliteiten) de marantz remote app. Nu zou het mooi zijn als ik een activiteit `Radio` zou kunnen maken en hier enkele van deze zenders in de favorieten van de harmony zou kunnen zetten. Ik heb dit gedeeltelijk kunnen oplossen omdat de standaard remote van de marantz zelf 3 `favorite` knoppen heeft. Hieraan heb ik al 3 kanalen gekoppeld. Helaas zijn dit er dus maar 3. Hierbij wordt natuurlijk ook gewoon gebruik gemaakt van de IR blasters.
Is het mogelijk om de Harmony hub via wifi de netwerkcomponenten van de reviever te laten aansturen zodat deze hetzelfde doet als de marantz remote app? Dus bijvoorbeeld een favoriet radiostation opzetten. De app zelf kent namelijk gewoon favorieten, die ook in de marantz staan ingesteld.
Misschien hebben jullie een antwoord hierop, 2 dagen google leverde tot nu toe niets op
.
Sinds eergisteren ben ik bezitter van een Harmony Ultimate. Nu wil ik iets bereiken met de harmony wat wellicht niet mogelijk is, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.
Ik luister nogal veel internetradio met mijn marantz sr5008 reciever. Tot nu toe gebruikte ik voor de aansturing van de reciever )met name de netwerkfunctionaliteiten) de marantz remote app. Nu zou het mooi zijn als ik een activiteit `Radio` zou kunnen maken en hier enkele van deze zenders in de favorieten van de harmony zou kunnen zetten. Ik heb dit gedeeltelijk kunnen oplossen omdat de standaard remote van de marantz zelf 3 `favorite` knoppen heeft. Hieraan heb ik al 3 kanalen gekoppeld. Helaas zijn dit er dus maar 3. Hierbij wordt natuurlijk ook gewoon gebruik gemaakt van de IR blasters.
Is het mogelijk om de Harmony hub via wifi de netwerkcomponenten van de reviever te laten aansturen zodat deze hetzelfde doet als de marantz remote app? Dus bijvoorbeeld een favoriet radiostation opzetten. De app zelf kent namelijk gewoon favorieten, die ook in de marantz staan ingesteld.
Misschien hebben jullie een antwoord hierop, 2 dagen google leverde tot nu toe niets op
Heb je het al geprobeerd via de support afdeling van Harmony?copywrong1982 schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:54:
Hi all,
Misschien hebben jullie een antwoord hierop, 2 dagen google leverde tot nu toe niets op.
Mijn ervaringen met de support van Harmony zijn prima.
Zij zullen je ongetwijfeld kunnen zeggen of en hoe de juiste instellingen te maken zijn.
Volgens deze tabel met IR-codes van Marantz zijn er vier favorites die je kan aansturen, maar de vierde wordt door jouw model waarschijnlijk niet ondersteund:
http://m.us.marantz.com/D...Marantz%20Master%20IR.xls
Internet Radio Preset 1/FAVORITE STATION 1 27 34 11
Internet Radio Preset 2/FAVORITE STATION 2 27 34 12
Internet Radio Preset 3/FAVORITE STATION 3 27 34 13
Internet Radio Preset 4/FAVORITE STATION 4 27 34 14
Je zou natuurlijk kunnen proberen om gewoon die code te verlengen en door te tellen met 15, 16, 17, ..., maar ik denk dat het niet gaat werken eerlijk gezegd, aangezien ook station 4 volgens de lijst door jouw model al niet ondersteund wordt.
http://m.us.marantz.com/D...Marantz%20Master%20IR.xls
Internet Radio Preset 1/FAVORITE STATION 1 27 34 11
Internet Radio Preset 2/FAVORITE STATION 2 27 34 12
Internet Radio Preset 3/FAVORITE STATION 3 27 34 13
Internet Radio Preset 4/FAVORITE STATION 4 27 34 14
Je zou natuurlijk kunnen proberen om gewoon die code te verlengen en door te tellen met 15, 16, 17, ..., maar ik denk dat het niet gaat werken eerlijk gezegd, aangezien ook station 4 volgens de lijst door jouw model al niet ondersteund wordt.
[ Voor 31% gewijzigd door Garyu op 22-12-2014 11:12 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik ben van plan deze AB aan te schaffen.
Kan iemand mij vertellen of je de engelstalige menu's op het touchscreen kunt aanpassen?
Standaard staat er bijvoorbeeld een toets voor Watch Movie. Kun je deze tekst naar eigen zicht aanpassen, naar bijvoorbeeld FILM kijken, of Bluray kijken, ik noem maar wat.
Graag jullie reactie!
Kan iemand mij vertellen of je de engelstalige menu's op het touchscreen kunt aanpassen?
Standaard staat er bijvoorbeeld een toets voor Watch Movie. Kun je deze tekst naar eigen zicht aanpassen, naar bijvoorbeeld FILM kijken, of Bluray kijken, ik noem maar wat.
Graag jullie reactie!
ja kan gewoonFlorida schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:05:
Ik ben van plan deze AB aan te schaffen.
Graag jullie reactie!
Zou gewoon een mail richting support sturen via Harmony software, is mij destijds ook geluktmschol schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:34:
ik heb hier een 5 jaar oude Harmony one Advanced die niets meer leek te doen..
Verwijderd
Gisteren een Logitech Harmony Smart Control binnen gekregen. Heb apparaat komt meteen losse eenvoudige handbediening, maar draait feitelijk om de app op je tablet of telefoon. Ik heb een wat oudere philips lcd tv die overigens prima wordt herkend, een upc mediabox cisco 8485 DVR en en LG cinema set met een uitgebreide os via de tv. Daarop regel je feitelijk alles wb internet, instellingen en delen/gebruiken van media. Dit scherm bereik je via de home knop op de LG AB. Het probleem is vooral de cinema set. Het systeem schakelt niet naar de juiste ingang. Ik heb de volgorde van de ingangen al aangepast, aangegeven dat de LG de niet gebruikte poorten overslaat, maar tv kijken/uit/aan zorgt er niet voor dat de LG naar HDMI1 gaat. Iemand vergelijkbare ervaring, bv met een cinema set die meerdere ingangen gebruikt (BT,hdmi1,hdmi2,home,FM in mijn geval).
sandor
PS ik heb de hdmi out niet in de lijst staan omdat het geen íngang' is op de LG
sandor
Heb een lg en een one, bij mij is dit ook nooit gelukt.Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:59:
Gisteren een Logitech Harmony Smart Control binnen gekregen. Heb apparaat komt meteen losse eenvoudige handbediening, maar draait feitelijk om de app op je tablet of telefoon. Ik heb een wat oudere philips lcd tv die overigens prima wordt herkend, een upc mediabox cisco 8485 DVR en en LG cinema set met een uitgebreide os via de tv. Daarop regel je feitelijk alles wb internet, instellingen en delen/gebruiken van media. Dit scherm bereik je via de home knop op de LG AB. Het probleem is vooral de cinema set. Het systeem schakelt niet naar de juiste ingang. Ik heb de volgorde van de ingangen al aangepast, aangegeven dat de LG de niet gebruikte poorten overslaat, maar tv kijken/uit/aan zorgt er niet voor dat de LG naar HDMI1 gaat. Iemand vergelijkbare ervaring, bv met een cinema set die meerdere ingangen gebruikt (BT,hdmi1,hdmi2,home,FM in mijn geval).
sandor
Hij schakeld wel over maar telkens de verkeerde uitgang omdat ik niet kon instellen dat ie in 1x naar de goede uitgang en ingang ging. Dit omdat hij niet direct kon schakelen maar 1 voor 1 de ingang/uitgang af ging.
Het is hier niet gelukt dus ik wens je veel succes toe met uitzoeken.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Deze verkoper heb ik er toen eentje gekocht. Was snel binnen voor negen euro inclusief verzendkosten. Accu doet het top in mijn Harmony One. Ik had hetzelfde probleem als jij met bol geworden batterij..mschol schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:34:
lange quote
http://www.ebay.nl/sch/Pc...ml?_ipg=50&_sop=12&_rdc=1
Verwijderd
Hoi Chucky. Heb je een lg tv of een home cinema set ?chucky666 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:24:
[...]
Heb een lg en een one, bij mij is dit ook nooit gelukt.
Hij schakeld wel over maar telkens de verkeerde uitgang omdat ik niet kon instellen dat ie in 1x naar de goede uitgang en ingang ging. Dit omdat hij niet direct kon schakelen maar 1 voor 1 de ingang/uitgang af ging.
Het is hier niet gelukt dus ik wens je veel succes toe met uitzoeken.
sandor
Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony