FeaR schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:32:
[...]
Ik volg het niet helemaal, daarnet moest het nog een Marantz zijn en nu wordt het een Pioneer?! Sowieso snap ik de keuze voor een VSX-921 niet, dat model staat onder de SR5006 en SR6006 waar je eerst naar aan het kijken was. Of ben je weer naar cijfertjes aan het kijken en val je op de 150 Watt van de Pioneer ten opzichte het minder aantal Watt van de Marantz? Dan zal ik je nu vast uit de droom helpen, Pioneer meet bij 6 Ohm en op 1000 Hz met één kanaal aangesloten. Marantz meet op 20 - 20.000 Hz, 8 Ohm en meerdere kanalen aangesloten. Grote kans dat de Pioneer gelijk of zelfs minder vermogen heeft dan de Marantz. Maar goed, niet dat je daar al te veel op moet letten, want het verschil tussen 90 en 110 Watt is minder dan het verschil tussen 1 en 2 Watt.
[...]
Klopt was aan het zoeken naar de sr5006 , maar vanwege de apple die ik in huis heb (imac , iphone , ipad)
kan ik met de pioneer alles besturen , kom voor mij better uit.
En aangezien ik zeer tevreden was met de SR5500 kwa geluid , kom ik nu weer op het zelfde neer .![]()
En ik snap de verwaring![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
als dit alnog niets is , dan kan ik altijd nog terug naar de SR5006 enzo.
gr.![]()
Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic?
Bij mijn weten is dit ook mogelijk bij de Marantz. Ik meende mij te herinneren dat zij een soort van contract hebben met apple om Airplay gratis aan te bieden.
Verwijderd
Hallo iedereen ...
vraagje ?
Als je al een NA7004 in je set hebt staan ... en je SR5004 zou willen upgraden .... naar welke SR zou jullie voorkeur dan uitgaan ?
Netwerk faciliteiten zoal internetradio en stream-mogelijkheden hoeft hij dus echt niet te hebben .... alhoewel de mogelijkheid om de SR te bedienen met de WizzApp wel leuk zou zijn maarja ... da's meer gadget'y eigenlijk nietwaar ...
Soit ... ik heb daar mijn NA7004 voor en ik gebruik die constant omdat ik via DAB naar de nationale radiozenders luister hier in België. Ook de USB-in op de NA wordt véél gebruikt om via Spotify op de laptop muziek via de hifi weer te geven.
Dingen dubbel hebben heeft eigenlijk niet véél zin maar blijkbaar kan je er niet echt meer aan onderuit aangezien alle SR6xxx modellen sowieso al met netwerk uitgerust zijn.
Een phono MM aansluiting is dan ook weer héél handig om mijn opgeknapte Marantz TT Model 6350 op aan te sluiten.
Nu moet ik dit nl. doen via een externe pré-amp en dat is nogal een gedoe eigenlijk ....
De SR7005 kan ik echt wel voor een héél scherpe prijs bij H&C aanschaffen .... het upgrade-virus is hier weer aan het toeslaan vrees ik
Ik heb een vraagje over de SR7005 ....
- als je alles via hdmi langs de SR laat lopen en dus met 1 hdmi naar de TV gaat .... is het dan bvb. met deze SR mogelijk om een hdmi signaal, beeld en geluid, door te lussen naar de TV en tegelijk via een andere input, bvb. DSS, naar een andere bron op de speakers te luisteren ?
- en wat betreft zone A en B ... moet je bij deze SR nog een extra amp kopen om bvb. naar een andere bron in een andere ruimte mee te luisteren ... zoals de keuken bvb. Ik weet niet of ik hier nu zin of onzin vertel ... ik heb nl. met die zone-dingen nog géén ervaring ... vandaar.
Waarom al deze vragen .... als de dochter hier wat PS3 wil gamen dan wil ik nog in de mogelijkheid zijn om naar wat muziek of gelijk wat te luisteren.
- bi-amping zal ik ook sowieso doen
Het geluid op mijn Klipsch RF-7 speakers is hiermee er echt op vooruit gegaan. De volledige 5.1 speakerset is trouwens Klipsch Reference.
@Audiofiel1976 ...
- ter info ... mocht ik tot een upgrade overgaan dan komt mijn zwarte SR5004 meteen te koop
- wat je protect probleem betreft. Ik hoop dat je de brugjes achteraan op je speakers hebt verwijderd ...
- met een SR5004 kan je prima bi-ampen via speaker C.
vraagje ?
Als je al een NA7004 in je set hebt staan ... en je SR5004 zou willen upgraden .... naar welke SR zou jullie voorkeur dan uitgaan ?
Netwerk faciliteiten zoal internetradio en stream-mogelijkheden hoeft hij dus echt niet te hebben .... alhoewel de mogelijkheid om de SR te bedienen met de WizzApp wel leuk zou zijn maarja ... da's meer gadget'y eigenlijk nietwaar ...
Soit ... ik heb daar mijn NA7004 voor en ik gebruik die constant omdat ik via DAB naar de nationale radiozenders luister hier in België. Ook de USB-in op de NA wordt véél gebruikt om via Spotify op de laptop muziek via de hifi weer te geven.
Dingen dubbel hebben heeft eigenlijk niet véél zin maar blijkbaar kan je er niet echt meer aan onderuit aangezien alle SR6xxx modellen sowieso al met netwerk uitgerust zijn.
Een phono MM aansluiting is dan ook weer héél handig om mijn opgeknapte Marantz TT Model 6350 op aan te sluiten.
Nu moet ik dit nl. doen via een externe pré-amp en dat is nogal een gedoe eigenlijk ....
De SR7005 kan ik echt wel voor een héél scherpe prijs bij H&C aanschaffen .... het upgrade-virus is hier weer aan het toeslaan vrees ik

- als je alles via hdmi langs de SR laat lopen en dus met 1 hdmi naar de TV gaat .... is het dan bvb. met deze SR mogelijk om een hdmi signaal, beeld en geluid, door te lussen naar de TV en tegelijk via een andere input, bvb. DSS, naar een andere bron op de speakers te luisteren ?
- en wat betreft zone A en B ... moet je bij deze SR nog een extra amp kopen om bvb. naar een andere bron in een andere ruimte mee te luisteren ... zoals de keuken bvb. Ik weet niet of ik hier nu zin of onzin vertel ... ik heb nl. met die zone-dingen nog géén ervaring ... vandaar.
Waarom al deze vragen .... als de dochter hier wat PS3 wil gamen dan wil ik nog in de mogelijkheid zijn om naar wat muziek of gelijk wat te luisteren.
- bi-amping zal ik ook sowieso doen

@Audiofiel1976 ...
- ter info ... mocht ik tot een upgrade overgaan dan komt mijn zwarte SR5004 meteen te koop
- wat je protect probleem betreft. Ik hoop dat je de brugjes achteraan op je speakers hebt verwijderd ...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 09:57 ]
Verwijderd
Bedankt ,maar ik krijg me pioneer VSX- 921 vandaag binnenVerwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:14:
Hallo iedereen ...
vraagje ?
- bi-amping zal ik ook sowieso doenHet geluid op mijn Klipsch RF-7 speakers is hiermee er echt op vooruit gegaan. De volledige 5.1 speakerset is trouwens Klipsch Reference.
@Audiofiel1976 ...
- wat je protect probleem betreft. Ik hoop dat je de brugjes achteraan op je speakers hebt verwijderd ...![]()
En ja ik heb de brugjes er af gehaald , maar ben er achter wat het probleem is .
Als ik enkel de suround speakers op vol volume zet , draait hij gewoon , maar zodra ik de fronts er
bij aan zet , "PATS" springt hij weer in PROTECT , En er is een speaker (surround) uitgang defect.
Verwijderd
Ik heb hier zonet ... gratis ... Airplay geactiveerd op mijn NA7004.Rme schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:25:
Bij mijn weten is dit ook mogelijk bij de Marantz. Ik meende mij te herinneren dat zij een soort van contract hebben met apple om Airplay gratis aan te bieden.
Werkt prima vanaf de laptop en m'n iPhone4 .
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 17:56 ]
Voila kogel door de kerk, de SR 6006 is onderweg. Ik wil je een PM sturen maar ik weet begot niet hoe ik dat doe....Gregoor schreef op zondag 05 februari 2012 @ 23:22:
[...]
Dat zijn wel nette prijzen. Zou je aan kunnen geven waar je een dergelijke aanbieding kunt krijgen? Desnoods via PM of mail naar gregoorp apenstaartje home. nl. Ben namelijk tussen dezelfde versterkers aan het twijfelen
Dat moet je eerst aanzetten zodat je DM's kan sturen en ontvangen:Rme schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:52:
[...]
Ik wil je een PM sturen maar ik weet begot niet hoe ik dat doe....
My TNET (rechtsboven)
Voorkeuren
Forum
Kopje "Privacy"
Vinkje zetten bij "Direct messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen"
En dan onderaan "Zet Voorkeuren" om op te slaan.
Maar je mag ook gewoon in het topic posten als je een leuke aanbieding hebt gespot, dat valt niet onder reclame
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 09-02-2012 19:44 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pleur die prijs en aanbieder hier maar ff neer, ben daar ook wel nieuwsgierig naar.Rme schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:52:
[...]
Voila kogel door de kerk, de SR 6006 is onderweg. Ik wil je een PM sturen maar ik weet begot niet hoe ik dat doe....
Het is niet dat het toestel in de aanbieding staat, ik profiteer van een vriend zijn personeelskorting.
Upgrade van een SR5004 naar 7005 zou wel een goede upgrade zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:14:
Hallo iedereen ...
vraagje ?
Wat betreft je hdmi vraag, als je gebruik maakt van de PS3 op dat moment, met een input op je SR en doorgelust naar je tv, kun je alleen die input gebruiken. Switch je over naar wat anders, verdwijnt je beeld van de PS3 van je tv.
Over de multiroom optie, met de zones moet je inderdaad een versterker hebben in de extra ruimte. Dus alleen je bronsignaal wordt gedupliceerd naar die output.
Hallo allemaal,
Ik zit met een issue waar ik niet uitkom en dus schakel ik de kennis van jullie in. Vandaag heb ik de nieuwe firmware op mijn UD5005 geinstaleerd, ik moest weg en toen ik thuis kwam was hij klaar maar reageerde niet meer. BD speler uitgezet, aangezet en dan krijg ik hem scherm met logo, start de cd op, blijft draaien maar ik hoor geen muziek en geen van de knoppen reageert. Niet op de AB en niet op de speler zelf, zijn er meer mensen met dit probleem?
Wat ik heb geprobeerd;
Ik heb de speler 10 min van de stroom gehaald, zonder netwerk kabel opgestart, en de handleiding gelezen.
Ik heb mij ook rot gezocht naar een manier om de UD5005 een harde reset te geven maar kan dit niet vinden. Iemand die mij hiermee kan helpen! Zou top zijn.
Gr Marijn
Ik zit met een issue waar ik niet uitkom en dus schakel ik de kennis van jullie in. Vandaag heb ik de nieuwe firmware op mijn UD5005 geinstaleerd, ik moest weg en toen ik thuis kwam was hij klaar maar reageerde niet meer. BD speler uitgezet, aangezet en dan krijg ik hem scherm met logo, start de cd op, blijft draaien maar ik hoor geen muziek en geen van de knoppen reageert. Niet op de AB en niet op de speler zelf, zijn er meer mensen met dit probleem?
Wat ik heb geprobeerd;
Ik heb de speler 10 min van de stroom gehaald, zonder netwerk kabel opgestart, en de handleiding gelezen.
Ik heb mij ook rot gezocht naar een manier om de UD5005 een harde reset te geven maar kan dit niet vinden. Iemand die mij hiermee kan helpen! Zou top zijn.
Gr Marijn
Al overwogen om hem terug te brengen? Hij zal nog onder garantie zijn.
Of vraag eens op marantzforum.nl, daar zit aardig wat Marantz kennis.
Of vraag eens op marantzforum.nl, daar zit aardig wat Marantz kennis.
Iemand die een combinatie Marantz - KEF heeft? Ik kan een mooi setje XQ-40 kopen voor een zacht prijsje. Ik heb nu Tannoy - Marantz, maar van mij zou het wel iets neutraler mogen.
there's no tweak without the tweaker
Verwijderd
Hoezo neutraler? Heeft de Tannoy (welke heb je?) teveel 'punch' of vind je het geluid te warm?virtualJac schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:23:
Iemand die een combinatie Marantz - KEF heeft? Ik kan een mooi setje XQ-40 kopen voor een zacht prijsje. Ik heb nu Tannoy - Marantz, maar van mij zou het wel iets neutraler mogen.
Heb de Revolution signature en vind deze vrij warm. Vooral op laag volume. Aangezien ik vaak achtergrond muziek op heb staan mag het van mij iets neutraler.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:38:
[...]
Hoezo neutraler? Heeft de Tannoy (welke heb je?) teveel 'punch' of vind je het geluid te warm?
Ik weet nu niet of dat te vergelijken is maar ik heb een Marantz SR5006 in combinatie met een KEF 1005.1 set (5.1 satelliet set).virtualJac schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:23:
Ben hier zeer tevreden over, en heb ook de Q500 & Q700 al kunnen beluisteren in combinatie met deze receiver en klinkt naar mijn mening goed.
Enkel de subwoofer stelt hij zelf niet echt goed af, deze heb ik manueel afgesteld op de subwoofer zelf.
Ik heb hier een Marantz SR7005 staan met in eerste instantie een KEF KHT2005.3 set, daarvan heb ik later de front speakers vervangen door twee KEF Q900 speakers. Tesamen een hele mooie combinatie voor het bekijken van films, als ik muziek luister staat de receiver in direct mode met stereo aansturing van de Q900 speakers. Ik ben en blijf spinnend tevreden over deze set.virtualJac schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:23:
Eventueel zou ik nog twee van de overgebleven KHT 2005.3 satellieten kunnen gebruiken in een 7.1 opstelling. Ik ben alleen nog weinig films (eigenlijk geen) tegen gekomen die ook een 7.1 stream hebben.
Vandaag geupgrade van een SR7400 naar een SR6006. Het streamen van audio vanaf de QNAP werkt perfect. Ook de bediening met m'n iPhone bevalt mij erg goed. Helaas geen WMA lossless dus ik moet alles converteren naar FLAC. Maar gezien het WMA lossless is zou er dus geen kwaliteitsverlies moeten zijn bij het omzetten. De automatische setup werkt ook perfect, moest wel even zoeken naar de microphone ingang ... Verder nog niet veel kunnen doen behalve dan alles aansluiten en de gebruiksaanwijzing doornemen.
Wel een vraagje, wat doen die dunne plastic covers op de bovenkant van het apparaat?
Wel een vraagje, wat doen die dunne plastic covers op de bovenkant van het apparaat?
Vorige week mijn SR7200 defect gegaan. Na 1,5 week speuren door een technici blijkt de processor defect te zijn. Levertijd kan 2-4 weken duren. Kosten rond de 180 euro.
De SR7200 is nu een jaar of 10-11 oud. Voor 200 euro heb ik geen nieuwe versterker. (SR6006 ofzo) Maar ik wil over een half jaar weer niet andere problemen hebben.
Zijn er mensen die soort gelijke problemen hebben gehad met een Marantz?
De SR7200 is nu een jaar of 10-11 oud. Voor 200 euro heb ik geen nieuwe versterker. (SR6006 ofzo) Maar ik wil over een half jaar weer niet andere problemen hebben.
Zijn er mensen die soort gelijke problemen hebben gehad met een Marantz?
Ik zit met een klein probleempje. Ik krijg geen beeld wanneer ik mijn netgear neotv via mijn 6006 aansluit. Moet ik mijn hdmi aanwijzen via het menu of doe ik dit verkeerd?
En nog een bijkomende vraag....mijn ipad meldt mij steeds dat de ip verkeerd is. Wat doe ik,ook hier, verkeerd?
En nog een bijkomende vraag....mijn ipad meldt mij steeds dat de ip verkeerd is. Wat doe ik,ook hier, verkeerd?
[ Voor 24% gewijzigd door Rme op 27-02-2012 09:24 ]
Heb voor KEF Q900 gekozen icm. SR7005. Ik vind deze KEF serie en Marantz een goede match. Weet niet hoe het zit met andere KEF series. Subwoofer heb ik ook apart afgesteld, met audessey setup vond ik dattie te zacht stond.Witte_200 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:23:
[...]
Ik weet nu niet of dat te vergelijken is maar ik heb een Marantz SR5006 in combinatie met een KEF 1005.1 set (5.1 satelliet set).
Ben hier zeer tevreden over, en heb ook de Q500 & Q700 al kunnen beluisteren in combinatie met deze receiver en klinkt naar mijn mening goed.
Enkel de subwoofer stelt hij zelf niet echt goed af, deze heb ik manueel afgesteld op de subwoofer zelf.
Vandaag bij de Saturn in Groningen een NR 1602 gekocht voor 524 euro. Ze hebben daar deze week een actie; bij elke 100 euro, 15 euro korting. Kunnen we nu gaan sparen voor de UD5005
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Iemand?Rme schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:34:
Ik zit met een klein probleempje. Ik krijg geen beeld wanneer ik mijn netgear neotv via mijn 6006 aansluit. Moet ik mijn hdmi aanwijzen via het menu of doe ik dit verkeerd?
Goeie aankoop wel denk ik ... Dat is wel grappig, bij mij stond ie met de audessey setup veel te hard ... Maar de kamer zal misschien wat kleiner zijn.TAG_ScorpioN schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:50:
[...]
Heb voor KEF Q900 gekozen icm. SR7005. Ik vind deze KEF serie en Marantz een goede match. Weet niet hoe het zit met andere KEF series. Subwoofer heb ik ook apart afgesteld, met audessey setup vond ik dattie te zacht stond.
Hier zal de SR5006 in de toekomst gaan samenwerken met een set B&W CM8 zuilen denk ik, gewoon omdat ik ze een stuk mooier vind dan de Q serie ...
Congratz met de aankoop in elk geval!
Ik ben heel benieuwd wat je van die CM8 gaat vinden. Ik heb zelf namelijk enorm lopen tobben tussen de Q900 en CM9. En ja, de CM serie zien er fantastisch uit.Witte_200 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:08:
[...]
Goeie aankoop wel denk ik ... Dat is wel grappig, bij mij stond ie met de audessey setup veel te hard ... Maar de kamer zal misschien wat kleiner zijn.
Hier zal de SR5006 in de toekomst gaan samenwerken met een set B&W CM8 zuilen denk ik, gewoon omdat ik ze een stuk mooier vind dan de Q serie ...
Congratz met de aankoop in elk geval!
Uiteindelijk hebben we gekozen voor de Q serie omdat wij die nog beter vonden klinken maar dat blijft natuurlijk iets persoonlijks. Beide merken zijn iig een mooie match met een Marantz!
Verwijderd
Ik heb onlangs de marantz SR7005 gekocht in combinatie met de monitor audio apex set, die aangestuurd word door van den hul snowline kabel en de subwoofer door van den hul the sub kabel. Nu zit ik nog te twijfelen of ik een goed stekkerblok aan wil gaan schaffen (zat te denken aan van den hul mainsstream power block om in de sfeer te blijven) mede omdat ik ze vrij duur vind voor een stekkerblok, en zit er echt zoveel verschil in met een degelijk stekkerblok van de gamma? Moet ik dan ook niet de netspanningsnoeren van mijn subwoofer en versterker upgraden wil zo'n kwaliteitsstekkerblok zin hebben? Heeft iemand ervaring met een kwaliteits stekkerblok en/of de van den hul mainsstream?
Lijkt mij meer iets voor in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 dan wel Hifi audio bekabeling versus beleving?Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:51:
Heeft iemand ervaring met een kwaliteits stekkerblok en/of de van den hul mainsstream?
[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 04-03-2012 21:13 ]
Verwijderd
Misschien heeft iemand met de marantz sr7005 ervaring of er beter geluid uit een kwaliteitsstekkerblok komt of uit een gamma blok, vandaar dat ik de vraag eigenlijk ook hier stel.... De versterker (vind ik) is namelijk het belangrijkst qua klankweergave, en aangeizen de marantz een volle warme klank weergeeft die ik zeker niet verloren wil laten gaan vraag ik hier om enig advies al dus wel ervaring die me hopelijk wat verder kan helpen. Vandaar FeaR, hoop dat je dat me op dit punt begrijpt...
Als je geen brom or ruis hoort met je 'el cheapo' stekkerblok, dan ga je aan een duurder exemplaar helemaal niets hebben.
Het probleem van mij neotv is opgelost. Maar ik stuit op het volgende probleem dat ik maar niet in orde krijg. Bij het spelen van mass effect 3 word ik lichtelijk lastig van het geluid. Muziek speelt zeer luid en stemmen vallen in het niets. Ik heb al tevergeefs zitten zoeken naar de juiste instellingen op de ps3 . Linear pcm of bitstream ( het betreft een oude ps3) alsook de instellingen op de sr 6006. Hij geeft het geluid weer in multichannel, weet niet of dit goed of slecht is.
Vermits ik gebruik maak van een 5.1 set veronderstel ik dat ik bij speaker config, de back speakers moet afzetten, ik dacht namelijk dat het eerst hieraan lag.
Heeft iemand hetzelfde probleem en kan die mij mss op weg helpen wat goede settings zijn ook al is geluid voor iedereen anders
Vermits ik gebruik maak van een 5.1 set veronderstel ik dat ik bij speaker config, de back speakers moet afzetten, ik dacht namelijk dat het eerst hieraan lag.
Heeft iemand hetzelfde probleem en kan die mij mss op weg helpen wat goede settings zijn ook al is geluid voor iedereen anders
Ik heb een paar dagen geleden een Marantz SR7005 ontvangen. Werkt naar tevreden en ben nog wat aan het spelen met de instellingen.
Ik stuur hierbij mijn Monitor Audio Gold GX100s aan en ten opzichte van mijn vorige versterker (Onkio 605) heb ik het idee dat het stereobeeld verbeterd is, focals lijken nu echt uit het midden te komen en niet meer 'uit' de speakers. Ik heb de Audessey MultiEQ meting gedaan en dat voegt zeker wat toe.
Nu kan ik deze gratis upgraden met airplay functionaliteit maar daarvoor heb ik de upgrade ID nodig. Nu kan ik de menu optie wel vinden waarin deze getoond zou moeten worden maar ik heb op dit moment geen TV om dit te kunnen zien. Is er een mogelijkheid om dit ID op de front LCD/display te tonen?
edit: Zelf kunnen vinden. Stond gewoon in de manual
Als je update status in je display ziet staan houd je pijltje naar links en return 3 seconden ingedrukt, dan verschijnt je upgrade ID op het LCD display.
Ik stuur hierbij mijn Monitor Audio Gold GX100s aan en ten opzichte van mijn vorige versterker (Onkio 605) heb ik het idee dat het stereobeeld verbeterd is, focals lijken nu echt uit het midden te komen en niet meer 'uit' de speakers. Ik heb de Audessey MultiEQ meting gedaan en dat voegt zeker wat toe.
Nu kan ik deze gratis upgraden met airplay functionaliteit maar daarvoor heb ik de upgrade ID nodig. Nu kan ik de menu optie wel vinden waarin deze getoond zou moeten worden maar ik heb op dit moment geen TV om dit te kunnen zien. Is er een mogelijkheid om dit ID op de front LCD/display te tonen?
edit: Zelf kunnen vinden. Stond gewoon in de manual
[ Voor 53% gewijzigd door ChiLLeR op 11-03-2012 02:56 . Reden: oplossing gevonden ]
>> Signature?
Hoe kan ik het beste mijn nieuwe TV (Philips 40PFL9705) aansluiten op mijn versterker (Marantz PM-KI Pearl Lite)?
TV:

Versterker:

Ik heb het idee dat ik voor digital audio out moet kiezen op de TV, maar bij deze versterker moet ik een analoog ingangssignaal hebben, als ik het goed heb. Moet er dan een omvormer tussen of zijn er betere oplossingen?
Het gaat niet om filmgeluid etc. maar om muziek uitzendingen of DVDs.
TV:

Versterker:

Ik heb het idee dat ik voor digital audio out moet kiezen op de TV, maar bij deze versterker moet ik een analoog ingangssignaal hebben, als ik het goed heb. Moet er dan een omvormer tussen of zijn er betere oplossingen?
Gewoon via de tulpaansluiting (Audio L+R uit, AUX/DVD in). Wil je digitaal aansluiten, dan moet er een DAC tussen.
Bedoel je met Audio L+R uit de EXT3 aansluitingen in de bovenste afbeelding? Ik had nl. het idee dat dat ingangen waren, omdat bijvoorbeeld EXT1 en EXT2 dat ook zijn. Misvatting mijnerzijds?
Die tulpstekkers zijn ingangen! Daar heb je dus niets aan. Meestal zitten op de scartaansluitingen wel audio out. Je hebt dus een SCART -> tulp kabel nodig. Let op: die zijn er in 2 richtingen (audio in en audio out). Er zijn ook SCART verloopstekkers met een schakelaar in/uit)RexP schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:10:
Gewoon via de tulpaansluiting (Audio L+R uit, AUX/DVD in). Wil je digitaal aansluiten, dan moet er een DAC tussen.
Jullie hebben gelijk. Sorry, zat even niet op te letten.
ha Marantz mensen,
heeft er iemand in dit topic ervaring met de:
pricewatch: Marantz MCR603 (Melody Media, Zwart)
ben voor iemand anders aan het rondkijken naar een nieuwe stereoset, liefst met airplay ondersteuning. Dit lijkt me wel prima als je niet al te hoge eisen hebt qua geluid. Vragen dus:
- heeft iemand dit ding?
- gekoppeld aan wat voor luidsprekers?
- subjectieve indruk van de geluidskwaliteit?
- werkt dat airplay nu een beetje, of staat dit nog in de kinderschoenen?
alternatief is een versterker met digitale ingang icm met een airport express, al heb ik zelf nul ervaring met apple spullen. nadeel daarvan is dat je voor de digitale ingang bijna meteen weer vastzit aan grote 7.1 receivers (overkill in dit geval, is alleen voor 2.0 muziek).
heeft er iemand in dit topic ervaring met de:
pricewatch: Marantz MCR603 (Melody Media, Zwart)
ben voor iemand anders aan het rondkijken naar een nieuwe stereoset, liefst met airplay ondersteuning. Dit lijkt me wel prima als je niet al te hoge eisen hebt qua geluid. Vragen dus:
- heeft iemand dit ding?
- gekoppeld aan wat voor luidsprekers?
- subjectieve indruk van de geluidskwaliteit?
- werkt dat airplay nu een beetje, of staat dit nog in de kinderschoenen?
alternatief is een versterker met digitale ingang icm met een airport express, al heb ik zelf nul ervaring met apple spullen. nadeel daarvan is dat je voor de digitale ingang bijna meteen weer vastzit aan grote 7.1 receivers (overkill in dit geval, is alleen voor 2.0 muziek).
Zoek je dan speakers ook , of heb je die al ? ... Welke ?
Focal Bird is alles in 1 volgens mij.
Focal Bird is alles in 1 volgens mij.
[ Voor 49% gewijzigd door MPAnnihilator op 21-03-2012 16:15 . Reden: Bird ]
Je zou een 3.5mm naar 2x tulp verloop in je headphones aansluiting kunnen doen.coelho schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:31:
Hoe kan ik het beste mijn nieuwe TV (Philips 40PFL9705) aansluiten op mijn versterker (Marantz PM-KI Pearl Lite)?
TV:
[afbeelding]
Versterker:
[afbeelding]
Alles is terug te redeneren naar 4
ik moet er ook luidsprekers bij zoeken, en heb daar ook nog geen keus gemaakt.
idee is dat als mensen goede ervaringen met de Marantz hebben (reviews op internet lijken oke) ik de hifi winkel vraag er een te bestellen, en dan ter plekke luidsprekers luisteren en uitzoeken (zullen wel boekenplankmodel worden, dat houdt het geheel lekker compact)
@de Focal Bird dingen: dan heb je geen Marantz meer nodig blijkbaar, maar ziet er een beetje vaag uit (slechte vertaling naar Engels ook). Geen airplay, maar een gekke transmitter voor in je iPod. Lijkt me niet heel praktisch, maar kan het mis hebben.
idee is dat als mensen goede ervaringen met de Marantz hebben (reviews op internet lijken oke) ik de hifi winkel vraag er een te bestellen, en dan ter plekke luidsprekers luisteren en uitzoeken (zullen wel boekenplankmodel worden, dat houdt het geheel lekker compact)
@de Focal Bird dingen: dan heb je geen Marantz meer nodig blijkbaar, maar ziet er een beetje vaag uit (slechte vertaling naar Engels ook). Geen airplay, maar een gekke transmitter voor in je iPod. Lijkt me niet heel praktisch, maar kan het mis hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door dj1981 op 21-03-2012 16:22 ]
Verwijderd
Dit is het Marantz Receiver topic, maar ik neem aan dat ik hier ook gewoon vragen kan stellen over stereo versterkers.
Ik kan via een collega een Marantz PM6010 Ose KI versterker overnemen voor een zeer leuke prijs.
Ik kan hem eventueel beluisteren maar de versterker staat bij de broer van mijn collega en die woont zo'n 210km van mij vandaan en dat rij je niet ff snel heen en weer.
Nu vroeg ik me af zijn er mensen die bekend zijn met deze versterker en mij kunnen vertellen of het een beetje een goede versterker is of hij een beetje krachtig is. Zodat ik straks niet voor niets helemaal op en neer ga rijden.
Hieronder een foto van de versterker (foto komt van google)
Ik kan via een collega een Marantz PM6010 Ose KI versterker overnemen voor een zeer leuke prijs.
Ik kan hem eventueel beluisteren maar de versterker staat bij de broer van mijn collega en die woont zo'n 210km van mij vandaan en dat rij je niet ff snel heen en weer.
Nu vroeg ik me af zijn er mensen die bekend zijn met deze versterker en mij kunnen vertellen of het een beetje een goede versterker is of hij een beetje krachtig is. Zodat ik straks niet voor niets helemaal op en neer ga rijden.
Hieronder een foto van de versterker (foto komt van google)

Verwijderd
Hoi,
Het heeft even geduurd maar de set is ge-updated.
TV:Samsung UE55D8000
Frontspeakers: B&W CM-1
centerspeaker: B&W CMC-1
Apple TV versie 2
iPad3
XBOX
nieuwe 4 stuks hdmi kabels van MonsterCable MC-1200hdex (met levenslange omruil garantie?)
Ik wilde eigenlijk de CM-9 maar het nieuwe dressoir was ff langer dan verwacht.(vriendin besteld)
Het plan is nu om toch de CM-9 te kopen en deze achter de bank te zetten als surroundspeakers...
Niet meteen schreeuwen,zodra ik dan een juist dressoir gevonden heb wissel ik de cm-1 om voor de cm-9..
Heb ook zitten denken om de Harman-Kardon speakers is uit te proberen als hoog front surround..
Maar eerst ff inspelen en genieten van de nieuwe speakers.
Apple TV versie 2
iPad3
XBOX
nieuwe 4 stuks hdmi kabels van MonsterCable MC-1200hdex (met levenslange omruil garantie?)
Ik wilde eigenlijk de CM-9 maar het nieuwe dressoir was ff langer dan verwacht.(vriendin besteld)
Het plan is nu om toch de CM-9 te kopen en deze achter de bank te zetten als surroundspeakers...
Niet meteen schreeuwen,zodra ik dan een juist dressoir gevonden heb wissel ik de cm-1 om voor de cm-9..
Heb ook zitten denken om de Harman-Kardon speakers is uit te proberen als hoog front surround..

http://www.hobo.nl/defaul...oduct&id=6305&title=AU-D3coelho schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:31:
TV:
[afbeelding]
Versterker:
[afbeelding]
werkt perfect
Ziet er mooi uit!Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:57:
Hoi,
Apple TV versie 2
iPad3
XBOX
[afbeelding]
Kijk je niet tegen je center aan nu?
Ook heeft je set nu wel weinig ademruimte he!
Ook vind ik het zelf niet zo mooi als het niet in het midden staat ;-)
Ik heb nu ongeveer anderhalve week de sr7005 in huis. Hierop aangesloten als front kef iq90, center kef iq60, side kef iq10, als rear kef iq50 en de kef psw3500 als sub. 7.1 dus. Ik had hiervoor een onkyo tx-nr807. Ik hoor met de marantz meer details qua geluid en qua stereo ben ik er zeer op vooruit gegaan. De onkyo daarin tegen leverde wel meer vermogen. Ook knijpt de sr7005 de subwoofer af. Ik heb dus een audessy meting laten doen door middel van de setup microfoon. Ik heb de sub al geprobeerd handmatig aan de passen, maar dit resulteert dat de sub vervormt. Dit had ik met de onkyo niet. Ik krijg de sub niet helemaal echt lekker in gesteld. Sub is dus niet defect. Voor de rest ben ik super tevreden over deze combo. Had al van te voren bij stassen geluisterd in de stero modus met de kef iq90's. Ik hoop alleen dat deze versterker wat langer mee gaat dan de onkyo. Ik heb er gelukkig bij stassen 5 jaar garantie op gekregen. Dat vond ik wel netjes.
Iedereen die overweegt om een Marantz te kopen of een upgrade te doen: HcHifi heeft een opruiming en heeft bijzonder nette prijzen voor veel Marantz producten.
Van het HTforum:
Van het HTforum:
Doe er je voordeel mee!Omdat wij de huidige winkel zover mogelijk leeg willen hebben hebben wij tijdelijk een actie met onder andere Marantz :
SR7005 tijdelijk 1125,00 Euro
SR6006 tijdelijk 775,00 Euro
SR5006 tijdelijk 615,00 Euro
NR1602 tijdelijk 489,00 Euro
NR1402 tijdelijk 345,00 Euro
UD5005 tijdelijk 445,00 Euro
UD7006 tijdelijk 745,00 Euro
PM Lite tijdelijk 879,00 Euro
SA Lite tijdelijk 879,00 Euro
PM-15S2 tijdelijk 1250,00 Euro
SA-15S2 tijdelijk 1250,00 Euro
PM-15S2 LE tijdelijk 1450,00 Euro
SA-15S2 LE tijdelijk 1450,00 Euro
Zocht je een ander model of ander merk/product ? graag even een PM
Mvg,
Marcel
Home&Car Hifi
K to the KillaZ
Altijd kut. Begin je net aan je motorrijbewijs, komt Marcel weer met een aanbieding van heb ik jou daar! Centjes op...
net daar de NR1602 besteld:) Sta open voor ideeën voor leuke speakers die daar goed bij passen, liefst wit. Budget voor 2 fronts is max 500. Later wil ik dit gaan uitbreiden met een centre en evt sub...
Vloerstaanders of niet?Bracha25 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:57:
net daar de NR1602 besteld:) Sta open voor ideeën voor leuke speakers die daar goed bij passen, liefst wit. Budget voor 2 fronts is max 500. Later wil ik dit gaan uitbreiden met een centre en evt sub...
Dali deed het prima op mijn marantz (indien vloerstaander --> Ikon bijvoorbeeld)
Boston Accoustics gaat ook prima op mijn SR7002 (Boston Accoustics A25 --> boekenplank model).
K to the KillaZ
Yep vloerstaanders. Liet mijn vrouw de A250 zien en de A25 van Boston Accoustics, en ze vond de A250 mooier;)
Zal die Dali eens bekijken...
Zal die Dali eens bekijken...
Ik heb ook een NR1602, en die doet het zeer goed met een paar Monitor Audio BX5 speakers. Iets boven de 500 euro, maar dan heb je wel een mooie zuil. Ikon komt zowieso duurder uit in zuilformaat(maar een ikon 5 mk2 speelt ook bijzonder goed op Marantz, die staan in stereo bij mijn ouders op een PM5004)
O ja, ik gebruik een Monitor Audio Vector 20(maar € 110) als center, dat is zowat het beste van hetzelfde merk dat op te hangen is.
Rears zijn nog overschotten van vorige set.
O ja, ik gebruik een Monitor Audio Vector 20(maar € 110) als center, dat is zowat het beste van hetzelfde merk dat op te hangen is.
Rears zijn nog overschotten van vorige set.
[ Voor 23% gewijzigd door jakob op 28-03-2012 14:40 ]
Chips! Ik dacht eigenlijk nog niet zo ver te zijn dat ik nog een uitbreiding kon doen in mijn setup, maar een UD5005 voor die prijs is toch wel interessant. Maar ik was eigenlijk stiekem al aan het kijken naar OPPO... OPPO en Marantz maar eens vergelijken.KillaZ schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:00:
Iedereen die overweegt om een Marantz te kopen of een upgrade te doen: HcHifi heeft een opruiming en heeft bijzonder nette prijzen voor veel Marantz producten.
Van het HTforum:
[...]
Doe er je voordeel mee!
De prijzen zijn wat aangepast:Juronymous schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:32:
[...]
Chips! Ik dacht eigenlijk nog niet zo ver te zijn dat ik nog een uitbreiding kon doen in mijn setup, maar een UD5005 voor die prijs is toch wel interessant. Maar ik was eigenlijk stiekem al aan het kijken naar OPPO... OPPO en Marantz maar eens vergelijken.
SR7005 tijdelijk 995,00 Euro XXX OP=OP
SR6006 tijdelijk 749,00 Euro
SR5006 tijdelijk 495,00 Euro XXX OP=OP
NR1602 tijdelijk 489,00 Euro
NR1402 tijdelijk 345,00 Euro
UD5005 tijdelijk 395,00 Euro XXX OP=OP
UD7006 tijdelijk 745,00 Euro
PM Lite tijdelijk 879,00 Euro
SA Lite tijdelijk 879,00 Euro
PM-15S2 tijdelijk 1250,00 Euro
SA-15S2 tijdelijk 1250,00 Euro
PM-15S2 LE tijdelijk 1450,00 Euro
SA-15S2 LE tijdelijk 1349,00 Euro XXX OP=OP
[ Voor 1% gewijzigd door Juronymous op 29-03-2012 00:05 . Reden: mail naar H&C Hifi gestuurd! ]
Ben ik even blij dat ik voorlopig goed voorzien ben
K to the KillaZ
Even nog een Top Gear Top tip voor diegene die de wat duurdere Marantz receivers hebben, je kunt middels de speaker C schakelaar een 2e setje kabels op je fronts aansluiten om te bi-ampen, als je je 6e en 7e speaker niet gebruikt. Uiteraard mits je speakers 2 aansluitingen hebben hiervoor.
Is best een goede upgrade, het scheelde aardig bij mij.
Is best een goede upgrade, het scheelde aardig bij mij.
Verwijderd
Sinds kort ben ik trotse bezitter van de SR7005. Heb eerst een weekje de SR6006 getest, ook een prima apparaat, alleen valt de bouwkwaliteit me tegen (veel plastic op front).
De SR7005 draait prima, ik heb alleen een probleem met Airplay. Mijn iphone en ipad kunnen namelijk geen (nauwelijks) verbinding maken met de receiver. Alleen wanneer ik DHCP uitschakel zie ik de SR7005 zie ik de receiver maar dan krijg ik geen geluid.
Ik heb de receiver met een kabel via een homeplug op mijn router aangesloten. Internet Radio werkt prima.
Heeft iemand een idee?
De SR7005 draait prima, ik heb alleen een probleem met Airplay. Mijn iphone en ipad kunnen namelijk geen (nauwelijks) verbinding maken met de receiver. Alleen wanneer ik DHCP uitschakel zie ik de SR7005 zie ik de receiver maar dan krijg ik geen geluid.
Ik heb de receiver met een kabel via een homeplug op mijn router aangesloten. Internet Radio werkt prima.
Heeft iemand een idee?
Lange kabel er tussen ipv die homeplug ?Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:07:
Sinds kort ben ik trotse bezitter van de SR7005. Heb eerst een weekje de SR6006 getest, ook een prima apparaat, alleen valt de bouwkwaliteit me tegen (veel plastic op front).
Heeft iemand een idee?
Twijfels twijfels over wat ik nu aan de NR1602 ga hangen. Twijfel tussen 2 zuilen, om later uit te breiden met een centre en een sub, of een complete 5.1 set. Belangrijk voor de vrouw is dat het wit is. Voor een complete 5.1 set denk ik aan de Soundware S of de Wharfedale DX1-HCP. Voor de twee zuilen denk ik aan de Boston Acoustics A250. Ikzelf kijk veel films, vrouw luistert meer naar muziek. Set moet dus met beide goed uit de voeten kunnen. Ik weet dat ik natuurlijk zelf moet gaan luisteren en dat ga ik dit weekend ook doen. Maar ben ook wel benieuwd naar jullie meningen
edit, zie nu ook een post van Fear over de Focal Sib&Co. Maakt de keuze nog moeilijker. Iemand een idee waar deze te beluisteren zijn in de buurt van Enschede
edit, zie nu ook een post van Fear over de Focal Sib&Co. Maakt de keuze nog moeilijker. Iemand een idee waar deze te beluisteren zijn in de buurt van Enschede
[ Voor 12% gewijzigd door Bracha25 op 30-03-2012 09:52 ]
Ik weet niet wat je budget is, maar Elac matched ook erg goed met Marantz. De 180 serie bijv. is in het wit verkrijgbaar, http://www.elac.com/en/products/Line_180/BS_182/index.phpBracha25 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:38:
Twijfels twijfels over wat ik nu aan de NR1602 ga hangen. Twijfel tussen 2 zuilen, om later uit te breiden met een centre en een sub, of een complete 5.1 set. Belangrijk voor de vrouw is dat het wit is. Voor een complete 5.1 set denk ik aan de Soundware S of de Wharfedale DX1-HCP. Voor de twee zuilen denk ik aan de Boston Acoustics A250. Ikzelf kijk veel films, vrouw luistert meer naar muziek. Set moet dus met beide goed uit de voeten kunnen. Ik weet dat ik natuurlijk zelf moet gaan luisteren en dat ga ik dit weekend ook doen. Maar ben ook wel benieuwd naar jullie meningen
budget wat ik er nu aan uit wil geven is 500, max 600, voor of een complete 5.1 of alleen 2 zuilen... Die Elac's zijn erg mooi maar vallen dus buiten het budget.
Verwijderd
Lange kabel is geen optie i.v.m. wegwerken van de kabels wat niet netjes gaat worden. Volgens mij is de verbinding op zich ook prima. Het valt me op dat mijn ipad/iphone de receiver wel ziet wanneer ik DHCP uitzet maar dat ik dan geen geluid heb. Wanneer ik DHCP aanzet werkt de verbinding eenmalig maar valt daarna weg en komt ook niet meer terug.MPAnnihilator schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:52:
[...]
Lange kabel er tussen ipv die homeplug ?
Iemand die ook tegen dit probleem is aangelopen? Heb niet zoveel verstand van het hele DHCP verhaal..
Een complete 5.1 set van Elac, en in het wit : http://www.hobo.nl/defaul...uct&id=6752&title=Starlet 5.1Bracha25 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:25:
budget wat ik er nu aan uit wil geven is 500, max 600, voor of een complete 5.1 of alleen 2 zuilen... Die Elac's zijn erg mooi maar vallen dus buiten het budget.
Weet niet hoe het zit met de klank hiervan, maar dat is natuurlijk altijd minder dan een full range set.
Ben er uit. Ga toch voor 2 zuilen en een centre; de Boston Acoustics A250 en de A225C
Voor degene die er geinteresseerd in zijn: vandaag bij hificorner.nl
Marantz NR1402 voor EUR 279,00
http://hificorner.nl/nr1402-zilver-goud.html
Marantz NR1402 voor EUR 279,00
http://hificorner.nl/nr1402-zilver-goud.html
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Verwijderd
Beste Tweakers,
Ik heb ongeveer 3 weken terug al een comment geplaatst over mijn ruisende linker speaker op mijn Marantz receiver. Ik heb mijn Marantz toen op aanraden laten nakijken en hier was blijkbaar niks aan kapot. Zodra ik hem thuis aansloot kwam de ruis onmiddellijk weer naar voren. De persoon welke de receiver heeft nagekeken heeft zowel andere speakers als een andere voedingskabel gebruikt. Na het verwisselen van de linker en rechtspeaker blijft het probleem zich voordoen wat betekent dat het niet aan de speakers ligt. Kan het zijn dat de voedingskabel de veroorzaker van dit probleem is?
Graag hoor ik jullie mening hierover, ik kan namelijk geen andere reden verzinnen.
Bedankt!
Ik heb ongeveer 3 weken terug al een comment geplaatst over mijn ruisende linker speaker op mijn Marantz receiver. Ik heb mijn Marantz toen op aanraden laten nakijken en hier was blijkbaar niks aan kapot. Zodra ik hem thuis aansloot kwam de ruis onmiddellijk weer naar voren. De persoon welke de receiver heeft nagekeken heeft zowel andere speakers als een andere voedingskabel gebruikt. Na het verwisselen van de linker en rechtspeaker blijft het probleem zich voordoen wat betekent dat het niet aan de speakers ligt. Kan het zijn dat de voedingskabel de veroorzaker van dit probleem is?
Graag hoor ik jullie mening hierover, ik kan namelijk geen andere reden verzinnen.
Bedankt!
Zojuist een UD5005 besteld bij Hifi Corner was ie in de aanbieding voor 395,00 euro! Deze heb ik besteld omdat we al een marantz dvd speler hebben samen met een PM5004. Dat beviel super, maar omdat we een nieuwe full hd tv hebben gekocht met 3d (samsung d7000) toch deze blue ray speler besteld. Ik ben erg benieuwd!
Dat kan ik begrijpen... maar test het toch eens uit met een lange kabel. Als het dan wel werkt dan weet je dat je het probleem bij de homeplug mag gaan zoeken, als het nog steeds niet werkt kun je weer iets uitsluiten...Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:34:
[...]
Lange kabel is geen optie i.v.m. wegwerken van de kabels wat niet netjes gaat worden.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Mede Marantz bezitters, ik heb een dingetje waar ik niet uit kom.. Ik heb de Marantz SR6005 en ik probeer aan mijn muziek zenders op de Marantz namen te geven aan de zenders.. Ik heb de gebruiksaanwijziging doorgesnuffelf en dan staat er op een gegegeven moment dat achterin moet kijken hoe je namen toekent. Daar staat vervolgens: Pas de namen aan.
Niet echt een uitleg dus.. Ik kom er niet uit en zou het wel onwijs makkelijk vinden..
Kan iemand mij helpen?
Niet echt een uitleg dus.. Ik kom er niet uit en zou het wel onwijs makkelijk vinden..
Kan iemand mij helpen?
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Idd, je bent tweaker of je bent het niet ;-)Xander schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:42:
[...]
Dat kan ik begrijpen... maar test het toch eens uit met een lange kabel. Als het dan wel werkt dan weet je dat je het probleem bij de homeplug mag gaan zoeken, als het nog steeds niet werkt kun je weer iets uitsluiten...
Ik denk echt dat het de homeplug is. gare dingen!
Zitten er meerdere apparaten aangesloten op de netstroom in de buurt? (op het stekkerblok, stopcontact) Probeer eens alles los te koppelen en alleen je receiver aan te sluiten.Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:07:
Beste Tweakers,
Bedankt!
Gisteren heb ik dan toch maar een NA7004 besteld voor gebruik icm een SR5005. Ik heb vooral nood aan een goede dac omdat ik eigenlijk alles in FLAC omzet en beluister. Momenteel gaat de audio via een Xonar D2 met burrbrowns. Heb lang getwijfeld over zo'n Nos Quad dac maar het estetisch uniform zijn heeft mij over de streep getrokken, toestel is besteld aan 522€ wat er net door kan voor mij
Ik post mijn bevindingen zodra ik het ding getest heb!
Niemand die mij kan helpen? Vind het namelijk nogal storend dat de zenders 1,2, en 3 heten..Opperclowntje schreef op maandag 02 april 2012 @ 07:40:
Mede Marantz bezitters, ik heb een dingetje waar ik niet uit kom.. Ik heb de Marantz SR6005 en ik probeer aan mijn muziek zenders op de Marantz namen te geven aan de zenders.. Ik heb de gebruiksaanwijziging doorgesnuffelf en dan staat er op een gegegeven moment dat achterin moet kijken hoe je namen toekent. Daar staat vervolgens: Pas de namen aan.
Kan iemand mij helpen?
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Kan de NA7004 inmiddels FLAC gapless afspelen? Daar ben ik erg benieuwd naar.Benga schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:36:
Gisteren heb ik dan toch maar een NA7004 besteld voor gebruik icm een SR5005. Ik heb vooral nood aan een goede dac omdat ik eigenlijk alles in FLAC omzet en beluister.
Verwijderd
Dit brengt zorgt voor geen veranderingen. Ik begrijp niet wat dit probleem veroorzaakt.Romius schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:36:
[...]
Zitten er meerdere apparaten aangesloten op de netstroom in de buurt? (op het stekkerblok, stopcontact) Probeer eens alles los te koppelen en alleen je receiver aan te sluiten.
[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 04-04-2012 13:52 ]
Beste Marantz kenners,
Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe receiver in de prijsklasse 500-700 euro. De SR5006 en de SR6006 zijn dus gegadigden. Alternatieven zijn oa. de Yamaha RX-V1067.
Nu zit al een tijdje rond te neuzen op de JBL forums en het viel me op dat bijna iedereen daar draait met Marantz vanwege hun warme klank. Nu kan ik wel wat warmte gebruiken opzich want mijn tijdelijke JBL ES80 zijn wat afstandelijk en flets. Zijn hier tweakers met toevallig de combi JBL-Marantz?
Vragen:
1. Wat maakt Marantz versterkers zo warm klinkend? Is dit een bepaalde nadruk op het middengebied? Of is het meer marketing tegenwoordig? Ik kan helaas geen marantz beluisteren in de buurt.
2. Ik heb de SR5006 wel bekeken in de winkel en vond hem er wat goedkoop uitzien. Plastic/blikkerig frontpanel, een sponsachtige volumeknop, gammel afdekplaatje. Heeft de SR6006 dezelfde materiaalkeuze?
3. De Marantz SR5006 weegt 10.6kg, de SR6006 11.4kg. Voor mij de directe concurrent, de yamaha RX1067 weegt 15kg. Misschien ben ik wat achterdochtig, maar waarom zijn die Marantz-en zo licht?
4. Zijn hier eigenaren van de SR5006 en SR6006 die wat kunnen zeggen over de warmte van het apparaat? Ik heb namelijk gelezen dat het een aardig heethoofd kan zijn, iets wat ik liever niet heb.
Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe receiver in de prijsklasse 500-700 euro. De SR5006 en de SR6006 zijn dus gegadigden. Alternatieven zijn oa. de Yamaha RX-V1067.
Nu zit al een tijdje rond te neuzen op de JBL forums en het viel me op dat bijna iedereen daar draait met Marantz vanwege hun warme klank. Nu kan ik wel wat warmte gebruiken opzich want mijn tijdelijke JBL ES80 zijn wat afstandelijk en flets. Zijn hier tweakers met toevallig de combi JBL-Marantz?
Vragen:
1. Wat maakt Marantz versterkers zo warm klinkend? Is dit een bepaalde nadruk op het middengebied? Of is het meer marketing tegenwoordig? Ik kan helaas geen marantz beluisteren in de buurt.
2. Ik heb de SR5006 wel bekeken in de winkel en vond hem er wat goedkoop uitzien. Plastic/blikkerig frontpanel, een sponsachtige volumeknop, gammel afdekplaatje. Heeft de SR6006 dezelfde materiaalkeuze?
3. De Marantz SR5006 weegt 10.6kg, de SR6006 11.4kg. Voor mij de directe concurrent, de yamaha RX1067 weegt 15kg. Misschien ben ik wat achterdochtig, maar waarom zijn die Marantz-en zo licht?
4. Zijn hier eigenaren van de SR5006 en SR6006 die wat kunnen zeggen over de warmte van het apparaat? Ik heb namelijk gelezen dat het een aardig heethoofd kan zijn, iets wat ik liever niet heb.
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Nope dat kan ie niet, en zal hij ook nooit kunnen volgens Marantz. Het vreemde is dat de Pioneer n50 net hetzelfde probleem heeft, terwijl een veel betaalbaardere Squeezebox dit wel kan. Ik zal hem vooral als dac gebruiken via de optische out van mijn Xonar en verwacht zo wel gapless Flac playback ... stay tunedRexP schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:35:
[...]
Kan de NA7004 inmiddels FLAC gapless afspelen? Daar ben ik erg benieuwd naar.
De webinterface en het falen van gapless zijn de 2 minpunten van dit apparaat. Ik hoop vooral op een stevige SQ verbetering ...
(amp) Menu - 5. input setup - 5.3 preset name - en dan de radiozender selecteren en hernoemen met de pijltoetsen van de afstandsbediening.Opperclowntje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:49:
[...]
Niemand die mij kan helpen? Vind het namelijk nogal storend dat de zenders 1,2, en 3 heten..
Dit is in ieder geval op de SR5005 zo, de SR6005 zal vast een soortgelijke menustructuur hebben.
Mijn SR6005 wordt inderdaad aardig warm , en nu er een eindversterker is bijgekomen , blijft hij toch nog steeds vrij warm lopen. Merkwaardig , maar 't is zeker niet heet , gewoon warm.
Ik moet toch gaan voor een nieuwe versterker. Processor is niet te krijgen, of het moet nog een week of 10-12 of nog langer duren. Zit persoonlijk te denken aan de SR6006 als de opvolger van mijn ouwe SR7200.Jerk61 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 21:49:
Vorige week mijn SR7200 defect gegaan. Na 1,5 week speuren door een technici blijkt de processor defect te zijn. Levertijd kan 2-4 weken duren. Kosten rond de 180 euro.
Zijn er mensen die op de SR6006 zonder problemen flac kunnen afspelen/steamen? Vooral op forums in de VS lees ik dat je flac niet kan streamen.
Heb je ook de speakerkabel verwisselt, of heb je dezelfde gebruikt?Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:45:
[...]
Dit brengt zorgt voor geen veranderingen. Ik begrijp niet wat dit probleem veroorzaakt.
Op mijn NR1602 werkt dat prima...Jerk61 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:33:
[...]
Ik moet toch gaan voor een nieuwe versterker. Processor is niet te krijgen, of het moet nog een week of 10-12 of nog langer duren. Zit persoonlijk te denken aan de SR6006 als de opvolger van mijn ouwe SR7200.
Zijn er mensen die op de SR6006 zonder problemen flac kunnen afspelen/steamen? Vooral op forums in de VS lees ik dat je flac niet kan streamen.
Misschien een vraag die al beantwoord is ooit, maar ik heb het niet snel kunnen vinden.
Ik ben op zoek naar een meerdere kanaals receiver (bijvoorbeeld 7.1) die ik in stereo mode kan gebruiken waarbij de verschillende versterkers parrallel geschakeld kunnen worden zodat er meer vermogen op het stereo achter het stereo kanaal staat.
Ik heb mooie Dynaudio Gemini's en daar kan prima wat vermogen achter hangen om plotselinge belastingswisselingen op te vangen. Ik heb zitten denken aan eindversterkers (dual monoblock) maar als we alle power in een multi-channel receiver kunnen gebruiken hiervoor zou het mooi zijn.
Heeft Marantz deze mogelijkheid?
Ik ben op zoek naar een meerdere kanaals receiver (bijvoorbeeld 7.1) die ik in stereo mode kan gebruiken waarbij de verschillende versterkers parrallel geschakeld kunnen worden zodat er meer vermogen op het stereo achter het stereo kanaal staat.
Ik heb mooie Dynaudio Gemini's en daar kan prima wat vermogen achter hangen om plotselinge belastingswisselingen op te vangen. Ik heb zitten denken aan eindversterkers (dual monoblock) maar als we alle power in een multi-channel receiver kunnen gebruiken hiervoor zou het mooi zijn.
Heeft Marantz deze mogelijkheid?
Onlangs heb ik een Marantz NR1602 gekocht waar ik zeer tevreden over ben. Sinds kort heb ik hem ook op mijn netwerk aangesloten, maar airplay werkt niet naar behoren. Als ik muziek van mijn iPhone 4 wil afspelen zie ik maar heel soms het airplay icoontje op mijn phone en op mijn laptop.
De marantz is bekabeld aangesloten via een netwerkswitch op mijn router. De switch heb ik er al tussenuit gehaald maar dit heeft geen invloed. Daarnaast zit mijn boxee box ook na de switch en die heeft geen moeite met mkv's van 25 gig. Dus ik denk niet dat hier het probleem ligt. Daarnaast doet internetradio het wel gewoon.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Airplay vind ik een ideale functie en het is jammer dat het niet naar behoren werkt.
De marantz is bekabeld aangesloten via een netwerkswitch op mijn router. De switch heb ik er al tussenuit gehaald maar dit heeft geen invloed. Daarnaast zit mijn boxee box ook na de switch en die heeft geen moeite met mkv's van 25 gig. Dus ik denk niet dat hier het probleem ligt. Daarnaast doet internetradio het wel gewoon.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Airplay vind ik een ideale functie en het is jammer dat het niet naar behoren werkt.
Hoi,
Bij de Marantz 7005 & 6005 zijn er 2 speaker-uitgangen die gelabeled zij als (ondermeer) "Amp Assign". Met deze optie kan je kiezen of deze uitgangen gebruikt worden voor de:
- main zone (als onderdeel van 7.1)
- zone 2 stereo
- zone 3 stereo
Bij de (quasi identieke, maar lelijkere) Denon 3312 heb je soortgelijke uitgangen, maar daar is er een extra optie: "zone2/3 mono": je kan dan 1 speaker aansluiten als zone2 mono en 1 als zone3 mono. Erg handig omdat je dan met één druk op een knop het geluid in zones 2 & 3 (waar bij mij toch maar 1 speaker staat) onafhankelijk kunt in- en uitschakelen
Vraag: bestaat deze optie niet bij Marantz (in de manuals die ik gevonden heb alvast niet)
Bij de Marantz 7005 & 6005 zijn er 2 speaker-uitgangen die gelabeled zij als (ondermeer) "Amp Assign". Met deze optie kan je kiezen of deze uitgangen gebruikt worden voor de:
- zone 2 stereo
- zone 3 stereo
Bij de (quasi identieke, maar lelijkere) Denon 3312 heb je soortgelijke uitgangen, maar daar is er een extra optie: "zone2/3 mono": je kan dan 1 speaker aansluiten als zone2 mono en 1 als zone3 mono. Erg handig omdat je dan met één druk op een knop het geluid in zones 2 & 3 (waar bij mij toch maar 1 speaker staat) onafhankelijk kunt in- en uitschakelen
Vraag: bestaat deze optie niet bij Marantz (in de manuals die ik gevonden heb alvast niet)
Als het de bedoeling is om te gaan bi-ampen , dan moet je de speakers bi-amp aansluiten of voor en achterste kanaal-uitgangen en je Marantz op 5.1 modus zetten...ZodiacQ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:26:
Hoi,
- zone 2 stereo
- zone 3 stereo
Misschien is de oplossing voor bovenstaand probleem nog een keer handig voor iemand anders.Vegeto79 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:33:
Onlangs heb ik een Marantz NR1602 gekocht waar ik zeer tevreden over ben. Sinds kort heb ik hem ook op mijn netwerk aangesloten, maar airplay werkt niet naar behoren. Als ik muziek van mijn iPhone 4 wil afspelen zie ik maar heel soms het airplay icoontje op mijn phone en op mijn laptop.
Met dank aan het Maranztforum ben ik erachter gekomen dat het aan mijn router lag. Een oud beestje namelijk een linksys WRT54gc. De router had moeite met het bonjour protocol dat Apple gebruikt voor Airplay (ik hoop dat ik het goed zeg). Na het updaten van de firmware (voor het eerste sinds de installatie een jaar of 5 geleden) en het aanpassen van een aantal beveiligingsinstellingen werkt airplay eindelijk naar behoren.
Het draadloos genieten van mijn muziek op m'n laptop en iPhone via mijn NR1602 kan dus beginnen!
[ Voor 0% gewijzigd door Vegeto79 op 19-04-2012 13:42 . Reden: Spelvout ]
zie een paar posts van mij terug..ZodiacQ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:26:
Hoi,
- zone 2 stereo
- zone 3 stereo
Zijn er al mededelingen gedaan voor model jaar 2012/2013?
Vroeg me zo af of Marantz binnenkort met een 4K-upscaling receiver komt. Las dat Onkyo dit jaar modellen levert met die ondersteuning.
Vroeg me zo af of Marantz binnenkort met een 4K-upscaling receiver komt. Las dat Onkyo dit jaar modellen levert met die ondersteuning.
Die had Onkyo vorig jaar ook alJerk61 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:06:
De SR5006 is op dit moment 599 bij HiFi-Corner. Met gratis AudioQuest kabel.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
Aspirant Marantz Model 2226B bezitter hier, iemand die mij passende speakers kan aanraden voor deze receiver?
Marantz SR7005 is binnen, volgende week maar een gaan luisteren voor nieuwe speakers. Meerdere sets op het oog.
* Canton Chrono SL serie
* Kef iQ serie (wordt alleen niet meer gemaakt geloof ik)
* B&W CM serie
* Focal Chorus 800v serie. (kwa uiterlijk hebben deze de voorkeur
)
Zijn er misschien mensen die de 7005 hebben met 1 van de bovenstaande speakers.
* Canton Chrono SL serie
* B&W CM serie
* Focal Chorus 800v serie. (kwa uiterlijk hebben deze de voorkeur
Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!
Klopt. KEF iQ-serie zal lastig worden, dat gaat alleen nog maar tweedehands of demo lukken denk ik. De iQ-reeks is vanaf vorig jaar vervangen door de Q-x00 reeks. Tweedehands is er meer dan genoeg te vinden. B&W met Marantz is een combinatie die je behoorlijk veel ziet, maar ook redelijk wat mensen die Focal Chorus op hun Marantz gebruiken. Check het Focal-topic op GoT maar eens of natuurlijk het Home Cinema Topic.Boedha schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:28:
Marantz SR7005 is binnen, volgende week maar een gaan luisteren voor nieuwe speakers. Meerdere sets op het oog.
* Canton Chrono SL serie
* B&W CM serie
* Focal Chorus 800v serie. (kwa uiterlijk hebben deze de voorkeur)
SchuldigBoedha schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:28:
* Shapeshifter meldt zich...Boedha schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:28:
* Canton Chrono SL serie
* B&W CM serie
* Focal Chorus 800v serie. (kwa uiterlijk hebben deze de voorkeur)
Ik heb 2 Focal Chorus 826w's en 2 Focal Chorus 816v's in combinatie met een Marantz SR-7005 staan en er komt nog een cc800w aan. Was een rib uit mijn lijf, maar geen moment spijt van gehad. Heb alleen de bas iets opgeschroefd via de Marantz want ik heb nog geen budget vrijgemaakt voor een subwoofer.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
SR7007 gaat de opvolger worden van de SR7005.Jerk61 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:06:
Als het klopt (geen officiele info marantz) worden dit de specs:
http://www.avland.co.uk/aasp/marantz/1220/sr7007/sr-7007.asp
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Bij deze een filmpje van wat nieuwe spullen.
Vanaf 5 minuten onder andere de SR7007, SR6007 en SR5007.
Wel auf deutsch
Vanaf 5 minuten onder andere de SR7007, SR6007 en SR5007.
Wel auf deutsch