Het is allemaal heel erg leuk die nieuwe modellen, maar afgezien van wat nieuwe gizmo's (imo overbodig) en nieuwere hdmi standaarden heb ik het idee dat de klank niet schrikbarend anders is dan bij oudere modellen.
Ja in het filmpje wordt ook een nieuwe Netwerk/DAC player voorgesteld! Veel duurder dan de NA7004 ... maar deze ondersteund WEL gapless playback & heeft een ringkerntrafo. Prijs is er ook wel naar ...
Trouwens, voor mensen die een Android telefoon hebben is AVR-remote wel een aardige app. Gewoon een netwerkkabeltje in je receiver steken (ik heb een SR-7005) en met je telefoon via wireless je receiver bedienen, erg praktisch als je niet in de line-of-sight van de sensor zit.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
@Shapeshifter: voor de iPad heb ik DeRemote, naast de Marantz remote app. Moet je alleen wel in de setup even melden dat je de versterker via het netwerk aan wilt kunnen zetten.
Nieuwe Marantz NR 1603 is ook al in aantocht, zie alleen weinig verschil met de 1602.
Had mijn zinnen al een tijdje gezet op de 1602, dus ik wacht nog maar even. Het enigste wat ik erover lees is dat het on-screen display wat aangepast is (grafisch beter).
Het front lijkt wat meer op een metaal look nu. Of vergis ik me daarin
http://marantz.de/de/Prod...Receiver&ProductId=NR1603
Had mijn zinnen al een tijdje gezet op de 1602, dus ik wacht nog maar even. Het enigste wat ik erover lees is dat het on-screen display wat aangepast is (grafisch beter).
Het front lijkt wat meer op een metaal look nu. Of vergis ik me daarin
http://marantz.de/de/Prod...Receiver&ProductId=NR1603
[ Voor 8% gewijzigd door Roger_Rabbit op 13-05-2012 00:03 ]
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
Mooie aanbieding:
http://flyer.redblue.de/N...S2/NL_SE_OOS_1405JPS2.pdf
SR 5006 (999,-)
UD 5005 (599,-)
KHT 2005.3 (799,-)
Totaal: 2397,-
Voordeel: 948,-
Prijs: 1449,-
http://flyer.redblue.de/N...S2/NL_SE_OOS_1405JPS2.pdf
SR 5006 (999,-)
UD 5005 (599,-)
KHT 2005.3 (799,-)
Totaal: 2397,-
Voordeel: 948,-
Prijs: 1449,-
Verwijderd
Als de TNT meewerkt krijg ik a.s. woensdag mijn nieuwe SR5006 receiver. Nu heb ik op dit moment vloerspeakers de MS 914i. Nu zit ik er aan te denken om misschien toch een kleinere speakers te nemen omdat die grote zuilen zo veel plaats innemen. Wat zouden jullie mij dan adviseren?
Ik heb besloten (na flink wat luisteren in diverse audio zaken) om de Focal Dôme 5.1 set erbij te kopen. Klinken behoorlijk goed voor een satelliet systeem, daarnaast vindt mijn vrouw ze ook mooiVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:02:
Als de TNT meewerkt krijg ik a.s. woensdag mijn nieuwe SR5006 receiver. Nu heb ik op dit moment vloerspeakers de MS 914i. Nu zit ik er aan te denken om misschien toch een kleinere speakers te nemen omdat die grote zuilen zo veel plaats innemen. Wat zouden jullie mij dan adviseren?
Verwijderd
3x de waarde van mijn receiver... begrijp dat speakers belangrijk zijn maar dit is me iets te gortig.Sikkek schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:25:
[...]
Ik heb besloten (na flink wat luisteren in diverse audio zaken) om de Focal Dôme 5.1 set erbij te kopen. Klinken behoorlijk goed voor een satelliet systeem, daarnaast vindt mijn vrouw ze ook mooi
Zijn idd wel erg cool, zou mijn vriendin vast erg mooi maar de prijs vind ze weer minder
Verwijderd
All, ik heb de set vandaag ontvangen en ben erg onder de indruk van de kwaliteit. Het is een grote vooruitgang ten opzichte van mijn oude SR4600 serie. Nu ook alles met HDMI maar dit geeft wel direct al een probleem waar ik de hele avond al mee aan het stoeien ben.
Hoop dat iemand mij kan helpen:
De tv is met HDMI aangesloten op de HDMI OUT van de Marantz. Mijn Apple TV en UPC decoder zijn via HDMI ontsloten op de Marantz dus niet meer naar de TV.
Mijn Sonos is met een coaxial aangesloten op de Marantz. Ik heb een Logitech afstandbediening en deze is volledig omgezet. Als ik TV kijk werkt alles en als ik op muziek luisteren klik op mijn AB gaat alles uit en verplaatst de Marantz zijn kanaal naar CD (Hier zit de SONOS op aangesloten). Nu heb ik echter geen onscreen beeld omdat de TV uitstaat. Nu komt het....
Als ik mijn TV handmatig aanzet verschiet de Marantz naar het TV kanaal en valt mijn geluid weg, kortom ik moet op de Marantz AB weer op CD drukken om vervolgens weer geluid te krijgen.
Het lijkt er op dat de TV automatisch de Marantz op een ander kanaal laat zetten. Ik kan nergens vinden waar ik dit kan uitzetten.
Verder een mooie set, wil vrijdag denk ik nog wel de HKTS 60 ophalen zodat ik de grote luidsprekers kwijt ben. (Mordaunt Short avant 914i). Na wat ik heb gelezen ga ik er dan op geluid zeker niet op achteruit.
Fijne dagen allemaal!
Hoop dat iemand mij kan helpen:
De tv is met HDMI aangesloten op de HDMI OUT van de Marantz. Mijn Apple TV en UPC decoder zijn via HDMI ontsloten op de Marantz dus niet meer naar de TV.
Mijn Sonos is met een coaxial aangesloten op de Marantz. Ik heb een Logitech afstandbediening en deze is volledig omgezet. Als ik TV kijk werkt alles en als ik op muziek luisteren klik op mijn AB gaat alles uit en verplaatst de Marantz zijn kanaal naar CD (Hier zit de SONOS op aangesloten). Nu heb ik echter geen onscreen beeld omdat de TV uitstaat. Nu komt het....
Als ik mijn TV handmatig aanzet verschiet de Marantz naar het TV kanaal en valt mijn geluid weg, kortom ik moet op de Marantz AB weer op CD drukken om vervolgens weer geluid te krijgen.
Het lijkt er op dat de TV automatisch de Marantz op een ander kanaal laat zetten. Ik kan nergens vinden waar ik dit kan uitzetten.
Verder een mooie set, wil vrijdag denk ik nog wel de HKTS 60 ophalen zodat ik de grote luidsprekers kwijt ben. (Mordaunt Short avant 914i). Na wat ik heb gelezen ga ik er dan op geluid zeker niet op achteruit.
Fijne dagen allemaal!
HDMI CEC (HDMI Control) uitzetten in het menu van de Marantz.
HDMI CEC is het protocool waardoor apparaten onderling met elkaar communiceren. Simpele dingen zijn dan geautomatiseerd. Dus onder andere dat een receiver op kanaal "TV" springt als jij die aanzet. Door HDMI CEC uit te zetten zullen de apparaten niet meer op elkaar reageren.
HDMI CEC is het protocool waardoor apparaten onderling met elkaar communiceren. Simpele dingen zijn dan geautomatiseerd. Dus onder andere dat een receiver op kanaal "TV" springt als jij die aanzet. Door HDMI CEC uit te zetten zullen de apparaten niet meer op elkaar reageren.
[ Voor 69% gewijzigd door FeaR op 17-05-2012 01:11 . Reden: Uitleg is ook wel handig... ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Een lopende wikipedia ben je! Dit was het inderdaad.FeaR schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 01:06:
HDMI CEC (HDMI Control) uitzetten in het menu van de Marantz.
Weet je toevallig ook hoe ik de Lipsync het beste kan instellen? Ik heb namelijk vertraging/versnel mogelijkheden op mijn Samsung op de UPC decoder. Tot op heden krijg ik het niet syncroon...
Verwijderd
Heb zelf wat lopen stoeien met de lipsync en uiteindelijk heb ik via audio delay het geluid redelijk syncroon gekregen met mijn UPC decoder. Op deze UPC decoder heb ik de vertraging helemaal uitgezet en ook op mijn Samsung TV. Had verwacht dat hij alles automatisch zou doen maar dit blijkt dus niet zo te zijn.
De apparaten weten niet van elkaar hoe traag ze zijn, dus het is vrij logisch dat het met het handje moet.
{signature}
Verwijderd
Begrijp ik maar waarom is er dan de feature Lip Sync?Voutloos schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 20:45:
De apparaten weten niet van elkaar hoe traag ze zijn, dus het is vrij logisch dat het met het handje moet.
Op de Marantz is dat de naam voor een zelf instelbare vertraging, handig omdat menig TV trager is dan de Marantz zn geluid af speelt.
Misschien is de lipsync feature wel iets anders op je Samsung TV, geen idee eerlijk gezegd. Maar ik bedoelde meer dat je decoder niet kan weten wat er verder allemaal met het hdmi signaal gaat gebeuren.
Misschien is de lipsync feature wel iets anders op je Samsung TV, geen idee eerlijk gezegd. Maar ik bedoelde meer dat je decoder niet kan weten wat er verder allemaal met het hdmi signaal gaat gebeuren.
{signature}
Ik weet zo de naam van de functie niet, maar volgens mij doet mijn 6006 de lipsync weldegelijk automatisch.
Ik heb ook het probleem dat de receiver naar TV gaat als je de TV aanzet. Vervelend, omdat ik nooit naar het TV-beeld kijk, maar naar de decoder. Als je CEC uitzet, krijg je op de Samsung echter ook niet meer de harder/zachter aanduiding van de Marantz te zien.
Ik heb ook het probleem dat de receiver naar TV gaat als je de TV aanzet. Vervelend, omdat ik nooit naar het TV-beeld kijk, maar naar de decoder. Als je CEC uitzet, krijg je op de Samsung echter ook niet meer de harder/zachter aanduiding van de Marantz te zien.
[ Voor 19% gewijzigd door Rallye op 19-05-2012 11:10 . Reden: Zin verplaatst ivm duidelijkheid. ]
Vanaf HDMI 1.3 is er inderdaad automatische audiosynchronisatie welke - zoals de naam al zegt - de lipcync automatisch af zou moeten handelen. Voor sommigen werkt dit naar behoren, voor anderen niet. Vooral jammer dat je veelal ook HDMI CEC aan moet zetten voor die functie en dat willen velen niet. Zelfs met HDMI ARC is dat voor sommige merken nodig (al is dat dan weer HDMI 1.4), al zijn er ook merken waar je HDMI ARC en CEC apart kan regelen.
Lastige van lipsync is dat niet elke TV/merk standaard is qua delay. Philips was vroeger (weet niet of dat nog steeds zo is) wel handig met de delay van 200 ms. Wel veel, maar voor elke input wel hetzelfde. Zeker als je alles via de receiver regelt is het niet handig als apparaat X minder delay heeft dan apparaat Y. Maar lipsync afstellen is ronduit lastig, tot de milliseconde nauwkeurig is namelijk niet waarneembaar.
Lange post kort, automatische audiosynchronisatie is zeker wel mogelijk zoals Rallye zegt
Lastige van lipsync is dat niet elke TV/merk standaard is qua delay. Philips was vroeger (weet niet of dat nog steeds zo is) wel handig met de delay van 200 ms. Wel veel, maar voor elke input wel hetzelfde. Zeker als je alles via de receiver regelt is het niet handig als apparaat X minder delay heeft dan apparaat Y. Maar lipsync afstellen is ronduit lastig, tot de milliseconde nauwkeurig is namelijk niet waarneembaar.
Lange post kort, automatische audiosynchronisatie is zeker wel mogelijk zoals Rallye zegt
Verwijderd
Gisteren drie nieuwe luidsprekers gekocht, de centre was niet op voorraad. Heb gekozen voor de Dali Zensor 7 speakers. Werkelijk subliem op mijn nieuwe Marantz 5006. Ze hebben nu 18 uur ingespeeld en het lijkt wel alsof ze elke keer beter worden. De verkoper gaf aan dat het ongeveer 2 weken duurt eer ze volledig zijn ingespeeld. Zit nu stiekem toch ook te denken aan de DALI Sub E-12F. Maar eens even kijken of ik die voor een mooi prijsje op de kop kan tikken ;-). Nu adele concert opstaan, waanzinnig! KIPPENVEL!!
De automatische lip sync zit in het set upmenu van de 6006, onder "HDMI set up" en dan, hoe verrassend, "auto lip sync".
Verwijderd
Ik heb wel eens een foto gezien dat de Marantz bij het rondje display een blauw verlichte rand heeft. Heeft de SR5006 dit ook?
Verwijderd
Nog een vraagje :-) Bij mijn vorige SR4600 had ik geen HDMI poorten dus sloot ik mijn UPC decoder en mediastrreamer via HDMI aan op de TV en met optisch naar mijn versterker. De SR5006 heeft HDMI dus sluit ik alles via HDMI aan. Is het beter om ook de optische kabeltjes te gebruiken of is HDMI voldoende?
Klopt mijn 5006 heeft geen verlicht randje...Palm schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:05:
Nee volgens mij alleen de SR7005 en SR7007
Verwijderd
Ik heb de speakers (dali Zensor 7 front en Zensor centre) en Mision surround speakers via audisey afgesteld maar ben niet tevreden over de kwaliteit. Nu ben ik de EQ manual aan het afstellen maar ben niet helemaal op de hoogte van de typen die ik kan invullen. Ik kan het volgende instellen:
Het instellingsfrequentiebereik selecteren.
63Hz / 125Hz / 250Hz / 500Hz / 1kHz / 2kHz / 4kHz / 8kHz / 16kHz
Iemand tips hoe ik deze het beste kan instellen?
Het instellingsfrequentiebereik selecteren.
63Hz / 125Hz / 250Hz / 500Hz / 1kHz / 2kHz / 4kHz / 8kHz / 16kHz
Iemand tips hoe ik deze het beste kan instellen?
Kogel is door de kerk. Nieuwe 5.1 speakers set voor de SR7005 is besteld. Ga van wharfedale naar quadral m serie. Nu is wachten begonnen 5 weken levertijd.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!
Na een verbouwing achter de rug te hebben gehad ook maar gelijk de nieuwe Marantz SR6006 aangeschaft. In het begin klonk het voor geen meter. Het klonk kaal en totaal geen diepte. Daarnaast rommelig en de achter luidsprekers stonden veel te hard met de Audessey setup.
Mijzelf er een paar weken gelden in verdiept en nu klinkt het prachtig. Verkeerde instellingen kunnen het werkelijk slecht laten klinken.
Mijn sub stond te hard ingesteld, daarnaast stond de crossover op 100Hz. Probleem was dat de Audessey setup alles beneden de 200Hz naar mijn sub stuurde, maar de crossover zorgde er kennelijk weer voor dat alleen alles beneden de 100Hz afgespeeld werd. Dus een gat van 100 tot 200Hz.
Daarnaast stonden het volume van mijn sub op - 6.8dB in de Audessey instellingen.
De beste manier is de sub op kwartvolume te zetten, dan de Audessey setup uitvoeren met 3 posities. De sub moet rond de -3 en +3dB uitkomen, bij dit geluidsniveau kan de versterker meer met de overige kanalen.
Bij mij kwam de sub op de kwartstand uit op -0.5dB. De crossover staat overigens max op 150Hz, indien deze uit kan dan is dat nog beter.
Het is makkelijker het geluidsmanagement door de versterker te laten doen en niet met twee variabelen te spelen (versterker en sub). Verder heb ik de phase stand zo gezet dat de sub het meeste laag geeft.
Na nog een meting gedaan te hebben heb ik achteraf de crossover settings in de Audessey setup handmatig aangepast. Alles beneden de 120Hz gaat naar de sub, boven de 120Hz schijnt richtingsgevoelig te worden. De Audessey settings waren 150Hz nu.
Samengevat:
settings sub:
volume kwartstand;
crossover 150Hz of hoger of uit;
phase stand met het meeste laag.
versterker:
Audessey setup
sub tussen -3 en +3dB
crossover settings 120Hz of lager (afhankelijk van luidsprekers)
Overigens is small altijd de beste stand voor cinema omdat luidsprekers bijna geen van alle LFE signalen op een normaal niveau afspelen. Geluidsniveau zakt snel richting de 20Hz
Overigens gebruik ik de Marantz SR6006 icm met de wat oudere Hepta Harmony set.
Mijzelf er een paar weken gelden in verdiept en nu klinkt het prachtig. Verkeerde instellingen kunnen het werkelijk slecht laten klinken.
Mijn sub stond te hard ingesteld, daarnaast stond de crossover op 100Hz. Probleem was dat de Audessey setup alles beneden de 200Hz naar mijn sub stuurde, maar de crossover zorgde er kennelijk weer voor dat alleen alles beneden de 100Hz afgespeeld werd. Dus een gat van 100 tot 200Hz.
Daarnaast stonden het volume van mijn sub op - 6.8dB in de Audessey instellingen.
De beste manier is de sub op kwartvolume te zetten, dan de Audessey setup uitvoeren met 3 posities. De sub moet rond de -3 en +3dB uitkomen, bij dit geluidsniveau kan de versterker meer met de overige kanalen.
Bij mij kwam de sub op de kwartstand uit op -0.5dB. De crossover staat overigens max op 150Hz, indien deze uit kan dan is dat nog beter.
Het is makkelijker het geluidsmanagement door de versterker te laten doen en niet met twee variabelen te spelen (versterker en sub). Verder heb ik de phase stand zo gezet dat de sub het meeste laag geeft.
Na nog een meting gedaan te hebben heb ik achteraf de crossover settings in de Audessey setup handmatig aangepast. Alles beneden de 120Hz gaat naar de sub, boven de 120Hz schijnt richtingsgevoelig te worden. De Audessey settings waren 150Hz nu.
Samengevat:
settings sub:
volume kwartstand;
crossover 150Hz of hoger of uit;
phase stand met het meeste laag.
versterker:
Audessey setup
sub tussen -3 en +3dB
crossover settings 120Hz of lager (afhankelijk van luidsprekers)
Overigens is small altijd de beste stand voor cinema omdat luidsprekers bijna geen van alle LFE signalen op een normaal niveau afspelen. Geluidsniveau zakt snel richting de 20Hz
Overigens gebruik ik de Marantz SR6006 icm met de wat oudere Hepta Harmony set.
Is 120 Hz niet heel hoog voor een speaker die vanaf 50 Hz meedoet? Lijkt mij dat de crossover dan gerust een stapje naar beneden mag, rond de 80 - 100 Hz. Want vanaf 100 Hz kan je tonen al plaatsen, dus juist dat extra stapje naar beneden kan een hoop verschil maken. Althans, die 50 Hz zijn de zuilen die ik zo kon vinden.
Over de speakers op "small" indien je een subwoofer hebt valt ook te twisten. Je speakers zullen inderdaad nooit zo laag gaan als een subwoofer. Want speakers die dat doen zijn op één hand te tellen. Maar genoeg speakers die toch behoorlijk diep gaan tot een Hz of 35. Dan kan het wel een extra beleving geven door je speakers op "Large" te laten staan. Zeker als je een beetje versterker hebt die genoeg vermogen naar de speakers kan sturen kan het een boost geven. Moet je versterker dus wel het vermogen kunnen leveren, want de lage tonen kosten toch het meeste qua vermogen. Als de speakers te veel vermogen vragen kan dat ten koste gaan van de rest van de weergave. De subwoofer zal de LFE altijd opvangen, maar niets mis als je ook instelt dat je speakers ook mee mogen doen. Dat "small" de beste stand is voor home cinema is wat kort door de bocht. Het is een vaak gebruikte setting, maar het kan per set en plaatsing anders uitvallen. Ik ben zelfs naar nog een lagere crossover gegaan én de speakers op large nadat ik een eindversterker had geplaatst.
Over de speakers op "small" indien je een subwoofer hebt valt ook te twisten. Je speakers zullen inderdaad nooit zo laag gaan als een subwoofer. Want speakers die dat doen zijn op één hand te tellen. Maar genoeg speakers die toch behoorlijk diep gaan tot een Hz of 35. Dan kan het wel een extra beleving geven door je speakers op "Large" te laten staan. Zeker als je een beetje versterker hebt die genoeg vermogen naar de speakers kan sturen kan het een boost geven. Moet je versterker dus wel het vermogen kunnen leveren, want de lage tonen kosten toch het meeste qua vermogen. Als de speakers te veel vermogen vragen kan dat ten koste gaan van de rest van de weergave. De subwoofer zal de LFE altijd opvangen, maar niets mis als je ook instelt dat je speakers ook mee mogen doen. Dat "small" de beste stand is voor home cinema is wat kort door de bocht. Het is een vaak gebruikte setting, maar het kan per set en plaatsing anders uitvallen. Ik ben zelfs naar nog een lagere crossover gegaan én de speakers op large nadat ik een eindversterker had geplaatst.
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 30-05-2012 22:19 ]
Door de bovenstaande posts ben ik eens gaan kijken naar de channel levels op mijn SR5006.
Vond nogal grote verschillen in de front links, front rechts, rear links en rear rechts.
Bijv. front links op -0,5 dB en front rechts op -2,5 dB.
Lijkt me niet logisch toch ? Staat verder niks in de weg van speakers, maar dit heeft de Audessey setup ervan gemaakt. Beter gelijk zetten of niet ?
Vond nogal grote verschillen in de front links, front rechts, rear links en rear rechts.
Bijv. front links op -0,5 dB en front rechts op -2,5 dB.
Lijkt me niet logisch toch ? Staat verder niks in de weg van speakers, maar dit heeft de Audessey setup ervan gemaakt. Beter gelijk zetten of niet ?
Je kan de meting opnieuw doen met 6 punten, afhankelijk van je luister posities. Stel je hebt een centraal staande bank met 3 zitplaatsen dan doe je 3 metingen per zitplaats op oorhoogte bij de rugleuning en nog eens 3 metingen ongeveer aan de voorkant van de bank of zo.
Overigens kan een raam, schuin dak, een grote plant of een hoek in de kamer al snel verschillen geven in de Audessey instellingen.
Ik zou of de meting opnieuw doen of lekker zo laten staan. Het dB van je sub is het belangrijkst. Als deze namelijk te hard staat moet er teveel gecompenseerd worden bij de overige kanalen.
Overigens heb ik deze informatie van een hifi forum, ik zal de link eens zoeken.
Overigens kan een raam, schuin dak, een grote plant of een hoek in de kamer al snel verschillen geven in de Audessey instellingen.
Ik zou of de meting opnieuw doen of lekker zo laten staan. Het dB van je sub is het belangrijkst. Als deze namelijk te hard staat moet er teveel gecompenseerd worden bij de overige kanalen.
Overigens heb ik deze informatie van een hifi forum, ik zal de link eens zoeken.
Kan zo zijn, maar het zijn altijd guidelines die op dergelijke fora staan, hulpmiddelen om een basis of begin te hebben. Instellingen zijn voor elke set anders en tot de goede/beste instellingen kom je alleen door trial and error. Om te stellen dat "small altijd de beste stand voor cinema" is gaat dan ook niet op.X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:31:
Welk M?Boedha schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:38:
Kogel is door de kerk. Nieuwe 5.1 speakers set voor de SR7005 is besteld. Ga van wharfedale naar quadral m serie. Nu is wachten begonnen 5 weken levertijd.
Vriend van mij heeft de M5 icm de SR 7005, in de winkel klonk het geweldig. Bij hem thuis is de akoestiek minder, waardoor de speakers nogal too much zijn, heel jammer. Hij denkt nu na over verhuizen
Sinds vorige week heb ik ook de SR7005 gekocht, dacht dat ik er nieuwe speakers bij nodig had om de Marantz tot zn recht te laten komen, maar de Klippsch RF 62 doen het uitstekend!
Alles met Audessy ingesteld (8 luisterposities!!) en alleen nog maar kunnen ervaren met muziek... mn eerste indruk van dit apparaat is WAUW! Wat een fantastisch geluid. Ik ga mn gehele muziek collectie opnieuw beluisteren... Heb nog geen tijd gehad voor een film, dat moet dit weekend maar gaan gebeuren.
Gisteren had ik een feestje, en het geluid viel me zwaar tegen. ik hoorde teveel bas en bijna geen midden / hoog. Maar ach, na een week met alleen een uurtje of 3 de basis instellingen te hebben ingesteld is het ook niet gek dat het nog niet optimaal is.
Wat ik wel heel erg jammer vind is het handshake probleem tussen mn Samsung DCB 380R HD decoder en de Marantz. Ik had hiervoor de SR 5002 en daar had ik dit issue niet mee. Nu dus noodgedwongen de decoder rechtsreeks naar de tv, en via optisch naar de 7005. Beeld en geluid uiteraard ok, maar ik heb het liefste alles via TV out aangesloten op mn Panasonic, zodat wijzigingen in het menu van de reciever tijdens tv kijken gewoon inbeeld verschijnen, zoals dat wel gebeurt met mn PS3 en mn WD TV Live (Mediaplayer).
Denk dat ik de komende tijd wel zoet ben met de beste instelingen vinden voor de Marantz dus dan is het prettig om niet steeds te hoeven schakelen naar TV (zonder beeld).
Heeft iemand een oplossing voor het handshake probleem BTW?
Waarom maakt de industrie dit eigeenlijk heet probleeem van de consument? Is het niet hun verantwoordelijkheid om te zorgen dat de apparaten gewoon met elkaar kunnen communiceren? je koopt het toch voor HDMI, dan moet het gewoon werken

Verder kan ik iedereen dit apparaat aanraden. Prijs was eerst een issue maar had meevallertje. En daarnaast, kwaliteit kost geld...
@Pjotr22: wellicht heb je het al op een eerdere pagina gedaan, maar kun je omschrijven wat er misgaat bij de handshake? Heb je de sr7005 al eens via internet geupdate?
Ik heb de M4 als frontspeakers, die zijn een maatje kleiner. Bij de luistersessies klonk het allemaal geweldig. Moet inderdaad thuis ook nog wel goed klinken.Pjotr22 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:52:
[...]
Welk M?
Vriend van mij heeft de M5 icm de SR 7005, in de winkel klonk het geweldig. Bij hem thuis is de akoestiek minder, waardoor de speakers nogal too much zijn, heel jammer. Hij denkt nu na over verhuizen
Heel simpel, alles. geen beeld en geluid op output 1 (op de sr), soms geluid maar nooit beeld via output 2 (sr).Rallye schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:01:
@Pjotr22: wellicht heb je het al op een eerdere pagina gedaan, maar kun je omschrijven wat er misgaat bij de handshake? Heb je de sr7005 al eens via internet geupdate?
Alle tips en trucs (kabels, volgorde aan/uit etc ) geprobeerd. Laatste firmware geïnstalleerd. Heb alleen nog geen HDMI 1.4 geprobeerd (heb geen 3d tv dus heb t idee dat ik geen 1.4's nodig heb?)
Ik heb al mijn apparaten aangesloten op de SR 6006, via HDMI (Samsung 3d-tv, Amino-decoder glasvezel, WDTV Live, Panasonic blu ray), component (Wii) en analoog (CD-speler en Squeezebox).
Bij mij was het enige probleem de WDTV. Ik had Audioquest Pearl-kabels gekocht (HDMI1.4) maar kreeg de WDTV met geen mogelijkheid van composiet naar HDMI. Via een Australisch forum kwam ik erachter dat mijn kabels wel eens "te goed" zouden kunnen zijn voor de WDTV. En inderdaad, met de kabel die ik gratis bij de Amino gekregen had, deed de WDTV het wel.
Verschillende kabels proberen kan dus helpen, wil ik maar zeggen.
Overigens valt mij op dat je aangesloten zegt te hebben op een "output". Ik neem aan dat je bedoelt dat daar de TV op zit (en niet de decoder)? Mijn TV zit op aansluiting 2, in verband met de ARC. Werkt dat bij jou wel (bijvoorbeeld met analoge kabel)?
Bij mij was het enige probleem de WDTV. Ik had Audioquest Pearl-kabels gekocht (HDMI1.4) maar kreeg de WDTV met geen mogelijkheid van composiet naar HDMI. Via een Australisch forum kwam ik erachter dat mijn kabels wel eens "te goed" zouden kunnen zijn voor de WDTV. En inderdaad, met de kabel die ik gratis bij de Amino gekregen had, deed de WDTV het wel.
Verschillende kabels proberen kan dus helpen, wil ik maar zeggen.
Overigens valt mij op dat je aangesloten zegt te hebben op een "output". Ik neem aan dat je bedoelt dat daar de TV op zit (en niet de decoder)? Mijn TV zit op aansluiting 2, in verband met de ARC. Werkt dat bij jou wel (bijvoorbeeld met analoge kabel)?
snel vraagje, k weet niet of dit het goede topic is maar ik probeer het gewoon: Ik heb een Marantz sr7005 en een Logitech Harmony 650. Mijn televisie, playonhd en mediabox zijn allemaal via hdmi aangesloten op de sr7005. (TV op de ARC) Wanneer ik de harmony gebruik om alles in te schakelen, doet deze dat netjes en selecteert deze ook de juiste input op de sr7005, maar na zeg 10 a 20 seconden lijkt de marantz automagisch door te schakelen naar de input 'tv'. Iemand ervaring hiermee?
Ok ik ga kabeltjes halen ;-)
Nee bij mij werkt de ARC niet, schijnt aan de tv te liggen volgens de handleiding. mn Panasonic is tenslotte al uit 2009 ;-)
Maar ARC heb ik met huidige config ook niet nodig, alleen de decoder is direct voor beeld aangesloten op de tv (dus inderdaad, met de output bedoel ik de output naar de tv), alle audio passeert eerst de Marantz.
Wat bedoel je eigenlijk met 'van Composiet' naar HDMI?
Nee bij mij werkt de ARC niet, schijnt aan de tv te liggen volgens de handleiding. mn Panasonic is tenslotte al uit 2009 ;-)
Maar ARC heb ik met huidige config ook niet nodig, alleen de decoder is direct voor beeld aangesloten op de tv (dus inderdaad, met de output bedoel ik de output naar de tv), alle audio passeert eerst de Marantz.
AL geprobeerd HDMI control uit te zetten? (onder Manual setup)Nedra schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:36:
snel vraagje, k weet niet of dit het goede topic is maar ik probeer het gewoon: Ik heb een Marantz sr7005 en een Logitech Harmony 650. Mijn televisie, playonhd en mediabox zijn allemaal via hdmi aangesloten op de sr7005. (TV op de ARC) Wanneer ik de harmony gebruik om alles in te schakelen, doet deze dat netjes en selecteert deze ook de juiste input op de sr7005, maar na zeg 10 a 20 seconden lijkt de marantz automagisch door te schakelen naar de input 'tv'. Iemand ervaring hiermee?
Pjotr22 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:41:
[...]
AL geprobeerd HDMI control uit te zetten? (onder Manual setup)
Verwijderd
Allemaal leuk de HDMI koppelingen maar ben nu toch een nadeel tegengekomen:
Als ik een beetje zit te prutsen met bijvoorbeeld mijn Popcorn en wil dan op de achtergrond muziek van mijn Sonos hebben spelen dan kan dit niet. Immers ik verplaatst mijn source functie en dan verandert de TV ook haar signaal... Is hier een oplossing voor?
Als ik een beetje zit te prutsen met bijvoorbeeld mijn Popcorn en wil dan op de achtergrond muziek van mijn Sonos hebben spelen dan kan dit niet. Immers ik verplaatst mijn source functie en dan verandert de TV ook haar signaal... Is hier een oplossing voor?
Denk dat de Marantz dan iets anders wil dan de Harmony...Nedra schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:49:
[...]
dat was 'm, dat had ik zelf nooit gevonden dus bedankt! Weet je toevallig ook waarom dit gebeurt?
Ik las in de manual van de 7005 dat je in zone 2 een andere source kan afspelen dan in de main zonde, kan jouw 5006 dat ook? zou dat een oplossing zijn?Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:45:
Allemaal leuk de HDMI koppelingen maar ben nu toch een nadeel tegengekomen:
N.B. Ik geef geen garantie!Pjotr22 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:40:
Ok ik ga kabeltjes halen ;-)
(...)
Mijn WDTV had ik op mijn oude TV analoog aangesloten met de gele stekker (en wit/rood voor geluid). Dat noemt men "composiet", zie ook Wikipedia: Composietvideo Zo heb je ook component, Wikipedia: Component video , eveneens analoog.
De WDTV moet je omschakelen van een analoge aansluiting naar HDMI. En dat lukte dus niet. Hij flitste even en ging dan weer terug naar composiet.
[ Voor 27% gewijzigd door Rallye op 03-06-2012 21:51 ]
Ja, dat is een van de features van HDMI die niet zo handig is. Wil je de informatie van je receiver op je TV zien, dan moet HDMI control aan. Helaas denkt je versterker dan ook dat je als je de TV aanzet je altijd ook voor de bron TV wilt kiezen, en dat doet hij dan maar zelf voor je.Nedra schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:49:
[...]
dat was 'm, dat had ik zelf nooit gevonden dus bedankt! Weet je toevallig ook waarom dit gebeurt?
Het gekke is, dat je andere features van HDMI control, zoals dat de receiver uitgaat als je je TV uitzet, of andersom, wel kunt wijzigen, maar deze niet. In een wereld waarin veel mensen zijn veroordeeld tot een decoder is dat erg lastig: je zet alles aan wat nodig is, met de receiver op de juiste bron, en hij zet hem zelf naar TV terug......
@ Rallye: Ik heb HDMI op mn WD HD TV, is dat een ander ding of zo?
Component gebruik ik ook voor mn oude dvd speler (nu onder de spinnenwebben) op zich prima beeld alleen geen Master HD shit etc. Me altijd afgevraagd of dat het zelfde is als composiet, dus thanks voor eindelijk een antwoord daarop :-p
Component gebruik ik ook voor mn oude dvd speler (nu onder de spinnenwebben) op zich prima beeld alleen geen Master HD shit etc. Me altijd afgevraagd of dat het zelfde is als composiet, dus thanks voor eindelijk een antwoord daarop :-p
@Pjotr22: ik heb deze mediaplayer: http://tweakers.net/pricewatch/225095/western-digital-tv-hd-media-player.html#tab:info. Nu dus wel met HDMI aangesloten op mijn Marantz. Voor de volledigheid ook nog even de link naar de wikipedia voor HDMI:
Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface
Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface
Had ff niet door dat t om je oude tv ging, vandaar geen hdmi neem ik aan. Heb je nu geen last mer van vermoed ik?
ik heb deze: http://tweakers.net/price...live-(2011).html#tab:info
Prima ding voor dat geld, af en toe wat kuren maar dat zou je met een zeer goedkope reciever of BD speler ook hebben
Ben benieuwd wat Marantz antwoordt op mn vraag / opmerking mbt handshake.. dat niet de consument dit maar moet slikken maar dat de industrie met een oplossing moet komen. In de tussentijd maar even kabeltje scorren.
ik heb deze: http://tweakers.net/price...live-(2011).html#tab:info
Prima ding voor dat geld, af en toe wat kuren maar dat zou je met een zeer goedkope reciever of BD speler ook hebben
Ben benieuwd wat Marantz antwoordt op mn vraag / opmerking mbt handshake.. dat niet de consument dit maar moet slikken maar dat de industrie met een oplossing moet komen. In de tussentijd maar even kabeltje scorren.
Ik zit eventueel te kijken naar een nieuwe versterker.
Mijn huidige heeft nog een extra stroomuitgang om een subwoofer op aan te sluiten. Deze gaat dan aan zodra je je versterker aan zet.
Ik zie op vrijwel geen enkele nieuwe versterker meer deze aansluiting.
Iemand een idee waarom dat zo is?
Lijkt mij een groot gemis!
Mijn huidige heeft nog een extra stroomuitgang om een subwoofer op aan te sluiten. Deze gaat dan aan zodra je je versterker aan zet.
Iemand een idee waarom dat zo is?
Verwijderd
Recente subwoofers gaan meestal automatisch in standby als ze enige tijd geen signaal ontvangen.
Als je sub niet vlak naast je versterker staat vind ik een netkabel van je versterker naar de sub ook niet echt handig.
Als je sub niet vlak naast je versterker staat vind ik een netkabel van je versterker naar de sub ook niet echt handig.
Omdat die aansluiting ook absoluut niet bedoeld is voor een subwoofer? Elke receiver die ik tot nu toe heb gehad had ook zo'n aansluiting en allemaal mochten ze maximaal iets van 15 - 30 Watt leveren. Dus puur voor iets als een DVD- of Blu-rayspeler.kraz247 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:49:
Ik zit eventueel te kijken naar een nieuwe versterker.
Iemand een idee waarom dat zo is?Lijkt mij een groot gemis!
Heb een korte vraag en hoop dat één van jullie het antwoord weet.
Heb een Marantz 7005 receiver en heb een probleem met het tonen van de volumebalk op de tv bij het harder/zachter zetten van het geluid. Bij de uitgang tv kijken werkt het prima, maar bij mediaspeler kijken bijvoorbeeld zie ik op de receiver wel dat het geluid harder/zachter gezet wordt, maar dit wordt niet op de tv weergegeven. Volgens mij was dit eerder trouwens wel zo. Het is dus niet bij alle ingangen en zou dit graag wel zien.
Wie weet hoe ik dit oplos?
Heb een Marantz 7005 receiver en heb een probleem met het tonen van de volumebalk op de tv bij het harder/zachter zetten van het geluid. Bij de uitgang tv kijken werkt het prima, maar bij mediaspeler kijken bijvoorbeeld zie ik op de receiver wel dat het geluid harder/zachter gezet wordt, maar dit wordt niet op de tv weergegeven. Volgens mij was dit eerder trouwens wel zo. Het is dus niet bij alle ingangen en zou dit graag wel zien.
@FeaR: weet je dat zeker? Op mijn oude versterker (van 2002 tot 2012) heb ik altijd de Yamaha subwoofer hierop aangesloten gehad. Nooit problemen.
Ik heb meerdere receivers gehad met een 230 doorlus en overal stond bij dat het was bedoeld voor een licht apparaat als een DVD-speler of iets in die trant. En de receivers die ik heb gehad zijn van goedkope Sony's tot en met de Denon die ik nu heb.Rallye schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:10:
@FeaR: weet je dat zeker? Op mijn oude versterker (van 2002 tot 2012) heb ik altijd de Yamaha subwoofer hierop aangesloten gehad. Nooit problemen.
Loopt het beeld van mediaspeler via de Marantz of direct naar de TV ?red1 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:34:
Via de Marantzloyske schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:08:
[...]
Loopt het beeld van mediaspeler via de Marantz of direct naar de TV ?
Hier ben ik ook benieuwd naar, ik heb een SR5005 en zou ook graag het volume op mijn TV zien als ik een film of TV kijk.
Je hebt gelijk. Ik heb de handleiding van mijn oude SR5200 er even bijgepakt en die verwijst inderdaad naar een DVD-speler o.i.d., niet naar een subwoofer.FeaR schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 07:10:
[...]Ik heb meerdere receivers gehad met een 230 doorlus en overal stond bij dat het was bedoeld voor een licht apparaat als een DVD-speler of iets in die trant. En de receivers die ik heb gehad zijn van goedkope Sony's tot en met de Denon die ik nu heb.
Hoi allemaal,
Vorige week een (tweedehands) Marantz SR7001 gekocht. Voorheen kwam ik van een SR5400 en daarna een Denon 2311 gehad. De Denon is inmiddels naar de movie-kamer verhuisd, dus er moest een nieuwe versterker of receiver komen voor in de woonkamer.
Hij drijft twee B&W DM580's aan. Bij het opzetten van één van mijn favoriete nummer die ik vaak luister op verschillende systemen, was ik zéér aangenaam verrast! De Marantz gaf toch een veel warmer geluid, maar ook zeker meer power. Dit had ik niet verwacht gezien volgens mij Denon & Marantz tegenwoordig veel uit dezelfde fabriek halen? Daarnaast gaf mijn Denon iets van 110+ watt per kanaal bij 8 ohm.
Al met al echt een fantastische aanschaf, en dat voor 140 euro. Ik ben optimaal tevreden en kan hem aan iedereen aanbevelen met leuke B&W zuilen.
Vorige week een (tweedehands) Marantz SR7001 gekocht. Voorheen kwam ik van een SR5400 en daarna een Denon 2311 gehad. De Denon is inmiddels naar de movie-kamer verhuisd, dus er moest een nieuwe versterker of receiver komen voor in de woonkamer.
Hij drijft twee B&W DM580's aan. Bij het opzetten van één van mijn favoriete nummer die ik vaak luister op verschillende systemen, was ik zéér aangenaam verrast! De Marantz gaf toch een veel warmer geluid, maar ook zeker meer power. Dit had ik niet verwacht gezien volgens mij Denon & Marantz tegenwoordig veel uit dezelfde fabriek halen? Daarnaast gaf mijn Denon iets van 110+ watt per kanaal bij 8 ohm.
Al met al echt een fantastische aanschaf, en dat voor 140 euro. Ik ben optimaal tevreden en kan hem aan iedereen aanbevelen met leuke B&W zuilen.
Gefeliciteerd!Stinow schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:41:
Hoi allemaal,
@red1; je hebt het eerst over uitgang en dan over ingang, mag ik aannemen dat je met uitgang ' source' bedoelt?red1 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:34:
Hier al gekeken?:
Manual setup > option setup> GUI> Master Volume.
je kunt dan instellen of je boven in t scherm, onder, of het volume niet wilt tonen
Je zou ookop de TV de verbinding met de receiver even kunnen verbreken en weer aanzetten. Bij mij is dit de oplossing als de weergave van de geluidsbalkmhet helemaal niet meer doet. Bij jou doet hij het deels wel.
Ik bedoel idd 'source'. En bij die optie heb ik natuurlijk gekeken, dit staat goed (onder volume tonen).Pjotr22 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:00:
[...]
@red1; je hebt het eerst over uitgang en dan over ingang, mag ik aannemen dat je met uitgang ' source' bedoelt?
Hier al gekeken?:
Manual setup > option setup> GUI> Master Volume.
je kunt dan instellen of je boven in t scherm, onder, of het volume niet wilt tonen
Het rare is dat hij het eerst wel bij die bepaalde source gedaan heeft, alleen nu niet meer. Bij tv kijken, dvd kijken (die 2 sources) werkt het prima.
Helaas werkt dit ook niet. Bedankt voor je hulp iig.Rallye schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:30:
Je zou ookop de TV de verbinding met de receiver even kunnen verbreken en weer aanzetten. Bij mij is dit de oplossing als de weergave van de geluidsbalkmhet helemaal niet meer doet. Bij jou doet hij het deels wel.
Ik heb trouwens direct nog een korte vraag.
Vandaag heb ik Hitachi banaanstekkers binnen gekregen. En heb deze gemonteerd aan mijn Monitor Audio speakers, wat prima gaat (dopjes van de speaker aansluiting eraf gehaald). Alleen als ik deze stekkers in de Marantz wil steken passen ze niet. Het gat lijkt te klein voor de banaanstekkers. Ik heb al aardig wat kracht gezet en wil niet nog meer kracht zetten om het een of ander te forceren. Ik zie ook niet dat hier een dopje oid opzit, zoals bij de speakers. Iemand ervaring hiermee? Het gaat dus om een Marantz 7005 receiver.
Vandaag heb ik Hitachi banaanstekkers binnen gekregen. En heb deze gemonteerd aan mijn Monitor Audio speakers, wat prima gaat (dopjes van de speaker aansluiting eraf gehaald). Alleen als ik deze stekkers in de Marantz wil steken passen ze niet. Het gat lijkt te klein voor de banaanstekkers. Ik heb al aardig wat kracht gezet en wil niet nog meer kracht zetten om het een of ander te forceren. Ik zie ook niet dat hier een dopje oid opzit, zoals bij de speakers. Iemand ervaring hiermee? Het gaat dus om een Marantz 7005 receiver.
Hitachi? Die maakten toch alleen servers en andere hardware. Bedoel je niet Nakamichi? In de receiver zitten ook van die dopjes die je er uit moet halen. Zoek eens binnen het forum, want dit is al veel vaker naar voren gekomen. Kwestie van een kleine schroevendraaier in de terminal steken, wat druk uitoefenen naar boven en dan naar je toe trekken. Een receiver zonder dopjes ziet er zo uit, de jouwe ziet er vast anders uit waardoor je dus kan concluderen dat er nog dopjes inzitten.red1 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:38:
Er zitten, zoals Fear al zegt, een soort van holle dopjes in. Ik heb ze er met een omgebogen paperclip uitgetrokken. Deze haakt dan achter de rand van dat holle dopje, waardoor je ze gemakkelijk kunt verwijderen. Succes!red1 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:38:
Liquid cooled!
Die maken alles, is een beetje de japanse samsung.FeaR schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:13:
[...]
Hitachi? Die maakten toch alleen servers en andere hardware. Bedoel je niet Nakamichi? In de receiver zitten ook van die dopjes die je er uit moet halen. Zoek eens binnen het forum, want dit is al veel vaker naar voren gekomen. Kwestie van een kleine schroevendraaier in de terminal steken, wat druk uitoefenen naar boven en dan naar je toe trekken. Een receiver zonder dopjes ziet er zo uit, de jouwe ziet er vast anders uit waardoor je dus kan concluderen dat er nog dopjes inzitten.
Ze maken boren (zeer goede), graafmachines, schepen, electronica en idd computer hardware.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Welke Wharfedale's had je?Boedha schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:38:
Ik heb de Diamond serie op een Cambridge Audio 540R V3 en die combi bevalt me erg goed, bij films klinkt het goed en stereo via een Squeezebox Duet klinkt ook geweldig.
Toch ben ik aan het kijken naar de Marantz SR7005 omdat ik eigenlijk de nieuwere codecs als DTS-HD wil gebruiken.
Cambrige Audio's zijn erg sterk op stereo gebied dus ik ben benieuwd of de SR7005 daar wel een upgrade is?
En heeft het zin om te wachten op de SR7007? Die zie ik nog nergens te koop.
Over het algemeen hoor je dat de SR7000-serie van Marantz niet meer is wat het geweest is. Eigenlijk is het ook maar midrange natuurlijk (ook wel te zien aan de prijs). Ben dan zelf ook zeer benieuwd of de AV8007 en AV9007 er echt gaan komen (en tegen welke prijs...).Bierkameel schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:52:
[...]
Cambrige Audio's zijn erg sterk op stereo gebied dus ik ben benieuwd of de SR7005 daar wel een upgrade is?
Nieuwe generatie heeft wel leuke dingen als HDMI Out op Zone 2 en 4K-upscaling, maar als je dat niet gebruikt...En heeft het zin om te wachten op de SR7007? Die zie ik nog nergens te koop.
Het kan natuurlijk altijd mooier en duurder maar rond de 1K voor een receiver is wel mijn max.
Wat mij betreft hadden ze HDMI alleen voor beeld moeten laten en een nieuw soort spdif voor geluid, ik sluit al jaren mijn spullen alleen optisch aan voor het geluid en beeld rechtstreeks naar de TV.
Beeld en geluid schakelen via een receiver heb ik geen zin in, ik lees dat de SR7005 dan ook lipsync problemen kan krijgen, maar DTS-HD gaat niet over spdif dus zoals het er nu uitziet blijf ik bij mijn bestaande setup.
HDMI zou de nieuwe standaard worden...uhuh...lekker handig ondertussen met al die nieuwe versie's waardoor je versterker nog sneller outdated is, als je geen 1.4A hebt is het alweer een oud ding want geen 3D ondersteuning.
Wat mij betreft hadden ze HDMI alleen voor beeld moeten laten en een nieuw soort spdif voor geluid, ik sluit al jaren mijn spullen alleen optisch aan voor het geluid en beeld rechtstreeks naar de TV.
Beeld en geluid schakelen via een receiver heb ik geen zin in, ik lees dat de SR7005 dan ook lipsync problemen kan krijgen, maar DTS-HD gaat niet over spdif dus zoals het er nu uitziet blijf ik bij mijn bestaande setup.
HDMI zou de nieuwe standaard worden...uhuh...lekker handig ondertussen met al die nieuwe versie's waardoor je versterker nog sneller outdated is, als je geen 1.4A hebt is het alweer een oud ding want geen 3D ondersteuning.
[ Voor 17% gewijzigd door Bierkameel op 10-06-2012 13:51 ]
Elke receiver kan lip-sync problemen krijgen door het hele HDMI Processing. En dat ligt niet aan de receiver, maar aan de TV. De receiver stuurt beeld één op één door en laat het geluid meteen horen. De TV gaat eerst nog met het beeld aan de slag en dat levert de vertraging op.
Aha weer wat geleerd, mijn primaire bron is mijn D-Link Boxee Box, die zou ik dus ook via HDMI aan de TV willen hangen en optisch aan de Marantz maar dan heb ik nog geen DTS-HD, dat schiet dus niet echt op.FeaR schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:54:
Elke receiver kan lip-sync problemen krijgen door het hele HDMI Processing. En dat ligt niet aan de receiver, maar aan de TV. De receiver stuurt beeld één op één door en laat het geluid meteen horen. De TV gaat eerst nog met het beeld aan de slag en dat levert de vertraging op.
Heb ik iig weer wat dingen uit te zoeken naar deze combinatie, ik wil best alles via HDMI naar de receiver doen maar dan moet het wel goed werken, ik heb tot nu toe nooit lipsync problemen gehad.
Op mijn TV zet ik altijd alle softwarematige trucjes uit en ik hem nu gekalibreerd ingesteld.
Voor stereo is het geen upgrade, maar je hebt dan wel een goede allrounder voor 1000,-. (en je hebt idd nieuwste codecsBierkameel schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:52:
[...]
Welke Wharfedale's had je?
Ik heb de Diamond serie op een Cambridge Audio 540R V3 en die combi bevalt me erg goed, bij films klinkt het goed en stereo via een Squeezebox Duet klinkt ook geweldig.
Toch ben ik aan het kijken naar de Marantz SR7005 omdat ik eigenlijk de nieuwere codecs als DTS-HD wil gebruiken.
De 7007 heeft geen vernieuwende extra's, dus is dat niet zonde? Tenzij je perse tijdens de levensduur van je volgende aankoop een 4K scherm gaat bedienen via je Reciever uiteraard...
Als ik zelf AV XXX 5 (of wellicht 7?) -centjes had was het een andere keus geworden maar zoals ik zei, heb nu goede allrounder. Wellicht mn Klipsch RF-62 naar achteren voor surround als ik groter ga wonen en gaan voor nieuwe zuilen.. heb net wat gelezen over de Montor Audio Gold GS20.. iemand ervaring mee?
Mocht je wat missen in stereo gebruik je de Cambridge toch als voorversterker?
Dan zal je ook geen lip-sync problemen hebben als je met HDMI aan gaat sluiten. Al die software zorgt namelijk voor de vertraging. Indien de software uit staat zal je geen vertraging meer hebben. Althans, geen merkbare want enkele (tien)tallen milliseconden is niet merkbaar. Met dingen als HD-materiaal heb je al die software ook niet nodig, met SD materiaal kan daar nog over getwist worden. Ikzelf doe ook alles in game-mode (dus zonder software) met custom kleurinstellingen.Bierkameel schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:14:
[...]
Op mijn TV zet ik altijd alle softwarematige trucjes uit en ik hem nu gekalibreerd ingesteld.
En als je er over nadenkt is het beeld via HDMI naar de TV en het geluid optisch naar de receiver eigenlijk gelijk met alles in één via HDMI: Je verstuurt het wel apart, maar beiden komen tegelijk bij de apparaten aan en wederom kan de TV op die manier zorgen voor delay. Als je zo kijkt dan kan de HD Audio welke je met HDMI meekrijgt én dat het maar één kabel is toch wel handig zijn. Al zou ik me niet te blind staren op HD Audio, je moet flinke speakers hebben wil je dat verschil gaan merken. Veelal zit het tussen de oren, zeker als je ziet dat er tegenwoordig HD Audio met setjes bestaande uit melkpakjes wordt geleverd.
Plus dat de meeste (eigenlijk alle) receivers tegenwoordig wel een functie hebben om het geluid te vertragen zodat alles weer in synch loopt.
Ik zie in de manual van de SR7005 en de Onkyo TX-NR1009 dat de LFE X over alleen op 80/100/120 kan worden ingesteld, komt dit doordat het THX receivers zijn?
Op mijn Cambridge kan ik namelijk instellen dat in stereo+sw de X over op 60 staat en bij DD en DTS op 80hz.
Op mijn Cambridge kan ik namelijk instellen dat in stereo+sw de X over op 60 staat en bij DD en DTS op 80hz.
Ik neem aan dat je de SR7005 bedoeld aangezien de SR7500 al een veel ouder model is? THX schrijft standaard een crossover van 80 Hz voor, maar die is in elke receiver te wijzigen. De SR7005 is overigens niet eens THX gecertificered, dus dat heeft er niets mee te maken.
Zit je niet bij de LPF of LFE te kijken? Die kan je veelal alleen instellen op de waarden die je noemt (waar 120 Hz de beste keuze is) en duidt ook alleen op een doorlaatfilter welke explicitiet voor de LFE is. En gaat dus niet over de algemene crossover, dus het punt waar de subwoofer het overneemt van de speakers. In de specsheet van de Onkyo kom je namelijk al onderstaande tegen:
Zit je niet bij de LPF of LFE te kijken? Die kan je veelal alleen instellen op de waarden die je noemt (waar 120 Hz de beste keuze is) en duidt ook alleen op een doorlaatfilter welke explicitiet voor de LFE is. En gaat dus niet over de algemene crossover, dus het punt waar de subwoofer het overneemt van de speakers. In de specsheet van de Onkyo kom je namelijk al onderstaande tegen:
De SR7005 zal zoiets ook vast hebben, maar om de gehele handleiding van tientallen MB's te gaan downloaden zie ik nu even niet zittenIndependent Crossover Adjustment for Each Channel
(40/50/60/70/80/90/100/120/150/200 Hz)
Iemand ervaringen met een SACD speler zoals deze? Waarom zou ik daarvoor kiezen ipv bestanden van mn NAS afspelen?
Als je veel SACD's en weinig FLAC/WAV hebt moet je voor zo'n speler gaan, ik heb bijna geen enkele CD in huis dus ik speel alles af via een Squeezebox Duet.
Ondertussen veel reviews gelezen over de SR7005 en ik denk dat ik die toch maar bestel aan het eind van de week, Arcam en Rotel hebben ook mooi spul dus ben er nog niet helemaal uit
Ondertussen veel reviews gelezen over de SR7005 en ik denk dat ik die toch maar bestel aan het eind van de week, Arcam en Rotel hebben ook mooi spul dus ben er nog niet helemaal uit
- Waar zul je hem het meest voor gebruiken? Arcam / Rotel is niveautje hoger, haal je die kosten eruit?
- Hoe tevreden ben je met de Cambridge, en kun je deze voor stereo blijven gebruiken? Als je deze kunt blijven gebruiken zou ik geld in de pocket houden dus voor de SR7005 gaan.
Ik heb alleen maar FLAC. Speelde dit tot 2 weken geleden af dmv mn media player (WD Live TV), nu sinds de Marantz via LAN van NAS direct naar de SR7005, dmv synology remote op de ipad
- Hoe tevreden ben je met de Cambridge, en kun je deze voor stereo blijven gebruiken? Als je deze kunt blijven gebruiken zou ik geld in de pocket houden dus voor de SR7005 gaan.
Ik heb alleen maar FLAC. Speelde dit tot 2 weken geleden af dmv mn media player (WD Live TV), nu sinds de Marantz via LAN van NAS direct naar de SR7005, dmv synology remote op de ipad

[ Voor 58% gewijzigd door Pjotr22 op 11-06-2012 20:31 ]
Voornamelijk films en series, ik volg ongeveer elke goede serie die er is, net een nieuwe 60" LED TV gekocht dus dat is wel relaxed 
Daarnaast muziek, en dan voornamelijk rustige muziek zoals Adele, Agnes Obel, Norah Jones, Mumford and Sons, Kyteman, Selah Sue omdat dat soort muziek op zo'n set echt geweldig klinkt, normaal ben ik ook wel van de hardstyle maar dat luister ik in de auto of met een hoofdtelefoon, anders worden de buren niet blij
Op mijn Cambridge klinkt dat geweldig en ik ben dan ook erg tevreden met het apparaart, ik heb geen plek in mijn meubel om hem erbij te houden dus die gaat dan in de verkoop.
Als ik voor de SR7005 ga dan moet ik ook de achterwand uit mijn meubel zagen, boven en zij ruimte is er genoeg.
De compactheid van de Cambridge was toen ook eens van de redenen om die te kiezen maar ik heb nu een groter meubel, ik wil nieuwere codecs en ik heb zin om weer eens te upgraden.
Ja net een nieuw meubel en nu al te klein maar het ding is ook maar tijdelijk, als ik een nieuw huis heb ga ik alles fatsoenlijk inrichten en sla ik dit ding wel aan stukken

Die middelste plank kan er uit waarna de SR7005 makkelijk zou passen.
Daarnaast muziek, en dan voornamelijk rustige muziek zoals Adele, Agnes Obel, Norah Jones, Mumford and Sons, Kyteman, Selah Sue omdat dat soort muziek op zo'n set echt geweldig klinkt, normaal ben ik ook wel van de hardstyle maar dat luister ik in de auto of met een hoofdtelefoon, anders worden de buren niet blij
Op mijn Cambridge klinkt dat geweldig en ik ben dan ook erg tevreden met het apparaart, ik heb geen plek in mijn meubel om hem erbij te houden dus die gaat dan in de verkoop.
Als ik voor de SR7005 ga dan moet ik ook de achterwand uit mijn meubel zagen, boven en zij ruimte is er genoeg.
De compactheid van de Cambridge was toen ook eens van de redenen om die te kiezen maar ik heb nu een groter meubel, ik wil nieuwere codecs en ik heb zin om weer eens te upgraden.
Ja net een nieuw meubel en nu al te klein maar het ding is ook maar tijdelijk, als ik een nieuw huis heb ga ik alles fatsoenlijk inrichten en sla ik dit ding wel aan stukken

Die middelste plank kan er uit waarna de SR7005 makkelijk zou passen.
[ Voor 18% gewijzigd door Bierkameel op 11-06-2012 20:43 ]
Tja dat ken ik... Ben nu op speaker jacht.. heerlijk! Ga komende weken Monitor Audio en Quadral luisteren, mn Klipsch zijn nogal in-your-face. Goede opnames geen klagen maar denk dat t best wat meer gedetailleerd kan en mag klinken.
Ik heb de sr7005 voor 1000,- gekocht bij audio zaak. Vond het een koopje, want het is een geweldige machine. Net ghostrider 2 in DTS master HD binnen, wordt de eerste film met deze codec die ik ga kijken op de SR 7005! Had nooit gedacht dat ik t geduld zou hebben te wachten haha maar ja verjaarden en EK's he..
Maar goed back to Marantz..
- Wat is je budget?
- Wat is er mis met een gat in je meubel dat je niet ziet?
- ander meubel+ sr7005+Cambride behouden is goedkoper dan Arcam die het verschil tov de SR 7005 écht maakt, of zit ik daar mis?
Ik heb de sr7005 voor 1000,- gekocht bij audio zaak. Vond het een koopje, want het is een geweldige machine. Net ghostrider 2 in DTS master HD binnen, wordt de eerste film met deze codec die ik ga kijken op de SR 7005! Had nooit gedacht dat ik t geduld zou hebben te wachten haha maar ja verjaarden en EK's he..
Maar goed back to Marantz..
- Wat is je budget?
- Wat is er mis met een gat in je meubel dat je niet ziet?
- ander meubel+ sr7005+Cambride behouden is goedkoper dan Arcam die het verschil tov de SR 7005 écht maakt, of zit ik daar mis?
Het budget was zo'n 1000 euro maar ik wil wel echt iets goed dus een paar honder euro meer is ook geen probleem, Rotel's en Arcam's vind je niet nieuw voor dat geld maar er staan soms leuke 2dehands te koop.
Dat gat in het meubel zit ik niet mee zolang ik bij die receiver blijf
De SR7005 was pas geleden nog 2 keer zo duur als de Cambridge, prijs wil niet alles zeggen maar ik verwacht toch wel minstens dezelfde kwaliteit in stereo of zelfs iets beter omdat hij meer vermogen heeft, ik ga hem deze week iig ff bekijken en beluisteren.
Waarschijnlijk de Onkyo TX-NR3009 ook, ook wel een imposant apparaat waar je een paar jaar mee vooruit kan.
Dat gat in het meubel zit ik niet mee zolang ik bij die receiver blijf
De SR7005 was pas geleden nog 2 keer zo duur als de Cambridge, prijs wil niet alles zeggen maar ik verwacht toch wel minstens dezelfde kwaliteit in stereo of zelfs iets beter omdat hij meer vermogen heeft, ik ga hem deze week iig ff bekijken en beluisteren.
Waarschijnlijk de Onkyo TX-NR3009 ook, ook wel een imposant apparaat waar je een paar jaar mee vooruit kan.
Mits je HDMI Boards het vol houden en je geen andere problemen krijgt... Kwalitatief is Marantz toch wel beter dan Onkyo. Klopt wel dat je met Onkyo meer receiver voor je geld krijgt, maar dat zegt lang niet alles. Sowieso jammer dat de TX-NR3008 wel bridging ondersteunt en de nieuwere modellen niet meer. Dan had je pas echt een berg aan vermogen gehad.Bierkameel schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:18:
...ook wel een imposant apparaat waar je een paar jaar mee vooruit kan.
Hmm ja nu je het zegt, ik heb 2 Onkyo's gehad en die zijn beide stuk gegaan, toch maar geen Onkyo dus.
Ik zie net dat Correct de prijs heeft aangepast van 999 naar 1499...
[ Voor 25% gewijzigd door Bierkameel op 12-06-2012 11:08 ]
Dat is wel balen. Al snap ik Correct ook wel dat ze de prijs wat omhoog doen nu er schaarste komt aangezien de SR7007 er aan zit te komen.Bierkameel schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:40:
Onkyo heeft veel handshake issues, maar mijn SR7005 ook. Ik kan geen tv kijken via HDMI met mn HD decoder van Samsung. Deze moet ik direct in mn Pana steken. (mijn SR5002 had dit issue niet dus het moet aan de SR 7005 liggen).
Mediaplayer en PS3 gaan wel goed.
Ik ben naar een retailer gegaan en daar leuke prijs onderhandeld... (Een zwarte, de zilverkleurige moest ik 1200,- voor neerleggen)
Mediaplayer en PS3 gaan wel goed.
Ik ben naar een retailer gegaan en daar leuke prijs onderhandeld... (Een zwarte, de zilverkleurige moest ik 1200,- voor neerleggen)
BTW: leuke foto! (You Know nothing, John Snow...'). Jammer dat we nog even op seizoen 3 moeten wachten. Gelukkig is George Martin al het laatste deel aan het schrijven, hopen dat die niet veel later uitkomt dan seizoen 3 (2013)Bierkameel schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:40:
Hmm ja nu je het zegt, ik heb 2 Onkyo's gehad en die zijn beide stuk gegaan, toch maar geen Onkyo dus.
Ik heb nog steeds de Valdus serie, denk dat ze al zo'n 12 a 13 jaar oud zijn. Klinkt leuk maar daar heb je ook alles mee gezegd. Heb eerste de Marantz SR7005 gekocht (€ 990, leuke prijs wel dacht ik) en daarna ben ik gaan kijken voor andere speakers. En dat zijn de Quadrals geworden. Alleen nog steeds niet geleverd, wachten nog op de Sub 700Bierkameel schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:52:
[...]
Welke Wharfedale's had je?
Oude spullen (boxen + versterker) zijn ondervoorbehoud (eerste nieuwe speakers) verkocht. Nou ja verkocht meer weg gegeven.
Pff nu al 10 dagen! (sinds je vorige post, heb even teruggebladerd... En dat zijn de Quadrals geworden. Alleen nog steeds niet geleverd, wachten nog op de Sub 700![]()
![]()
....
Niemand ervaring met de Monitor Audio gs20?

Hoppa, toch een SR-7005 kunnen bestellen voor 999 euro, over 2 weken moet hij binnen zijn 
Ik kon ook voor een AV-7005 met 7055 versterker gaan voor 2100 euro maar ik kan 2 van die bakbeesten niet kwijt en met goede interlinks ben je 1,5 keer zoveel kwijt als een SR-7005, je moet een keer tevreden zijn
Ik kon ook voor een AV-7005 met 7055 versterker gaan voor 2100 euro maar ik kan 2 van die bakbeesten niet kwijt en met goede interlinks ben je 1,5 keer zoveel kwijt als een SR-7005, je moet een keer tevreden zijn
Feli
Ben benieuwd wat je vindt van de sound en kwaliteit ten opzichte van de CA.
Meningen over de MM7055 zijn ook verdeeld, dus qua kwaliteit ten opzichte van zijn voorganger de MM8003. Vandaar dat velen met smart wachten op weer een 8000- en 9000-serie. Voor het vermogen hoef je het ook niet te doen, want zo veel verschilt dat allemaal niet. Prijs van je versterking - speakers komt dan ook wel flink uit verhouding te staan.Het staat wel leuk losse voor- en eindversterking, dat wel
Je kan ook nog duizend euro tegenaan gooien en er een SR7005 CineMike van laten maken
Meningen over de MM7055 zijn ook verdeeld, dus qua kwaliteit ten opzichte van zijn voorganger de MM8003. Vandaar dat velen met smart wachten op weer een 8000- en 9000-serie. Voor het vermogen hoef je het ook niet te doen, want zo veel verschilt dat allemaal niet. Prijs van je versterking - speakers komt dan ook wel flink uit verhouding te staan.Het staat wel leuk losse voor- en eindversterking, dat wel
Je kan ook nog duizend euro tegenaan gooien en er een SR7005 CineMike van laten maken
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 14-06-2012 18:17 ]
Super!!!!! Welke speakers had je ook alweer? Diamonds toch? Waar heb je de SR besteld?
Ik ben al een uur aan het proberen en aan het zoeken maar ik krijg het niet klaargespeeld op mijn NR1402.
Situatie:
1 - Decoder via HDMI aangesloten op HDMI1
2 - Bluetooth Audio Receiver van Logitech aangesloten op een analoge ingang.
Apart werken 1 en 2 prima. Nu wil ik dat ik de video van 1 krijg met de audio van 2 (Ik wil voetbal kijken op de achtergrond met muziek via 2 erbij). Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb al vanalles geprobeerd maar kom er niet uit. Begin zelfs te denken dat dit helemaal niet gaat...
Situatie:
1 - Decoder via HDMI aangesloten op HDMI1
2 - Bluetooth Audio Receiver van Logitech aangesloten op een analoge ingang.
Apart werken 1 en 2 prima. Nu wil ik dat ik de video van 1 krijg met de audio van 2 (Ik wil voetbal kijken op de achtergrond met muziek via 2 erbij). Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb al vanalles geprobeerd maar kom er niet uit. Begin zelfs te denken dat dit helemaal niet gaat...
[ Voor 34% gewijzigd door ijskonijn op 14-06-2012 19:53 ]
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Bij Smiths in Arnhem, voor wie er goedkoop eentje zoekt, er staat een demomodel van Coolblue op marktplaats voor 861 euro.Pjotr22 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:35:
Super!!!!! Welke speakers had je ook alweer? Diamonds toch? Waar heb je de SR besteld?
Ik betaal zelf liever wat meer voor een nieuwe met goede garantie.
Ik heb nu indedaad Diamond 8.4 speakers, niet de duurste maar ik ben er wel erg tevreden mee, ze klinken erg goed, de volgende stap is wel nieuwe speakers en dan kom ik waarschijnlijk zeker bij B&W uit.
Ze bevallen mij qua uiterlijk het beste maar zijn qua componenten ongeveer gelijk aan de Wharfedale's en ze klinken ook warm.
Martin Logan's zit is ook al tijden naar te kijken maar moet ik nog eerst beluisteren, achja dat duurt nog wel een tijdje.
Niet toevallig Martin Logan? Google vertelt me ook niet echt veel over "Paul Logan"
[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 14-06-2012 21:43 ]
Uhhh ja inderdaad, hoe kwam ik daar nou weer bij 
Een collega van me heeft een Primare stereo setup met Martin Logan's en dat klinkt echt geweldig, hij heeft de duurste speakers gehad en is toen overgestapt op electrostaten en wil nooit meer terug.
In mijn huidige huis zou het perfect passen, ik heb een erg grote rechthoekige woonkamer maar geen idee hoe het volgende huis eruit gaat zien dus dan zijn gewone speakers toch praktischer.
Een collega van me heeft een Primare stereo setup met Martin Logan's en dat klinkt echt geweldig, hij heeft de duurste speakers gehad en is toen overgestapt op electrostaten en wil nooit meer terug.
In mijn huidige huis zou het perfect passen, ik heb een erg grote rechthoekige woonkamer maar geen idee hoe het volgende huis eruit gaat zien dus dan zijn gewone speakers toch praktischer.