Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 7 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
Beste Tweakers...

Ik heb even een vraag aan jullie als Marantz bezitters..

Ik heb 2x de S I HE speakers besteld in Haarlem bij Bach Luidsprekers een luidspreker maker die hoge ogen gooit in reviews. (ik heb geen aandelen :P )

Nu ben ik heel erg gecharmeerd van de Marantz receivers (omdat ik deze verreweg het mooiste vind).. Welke kan ik het beste hier bij zoeken? Ik zelf zat te denken aan de Marantz SR6004, deze is al wat ouder en daardoor zeer voordelig? Raden jullie dit ook aan?

Ik wil geen stereo receiver omdat ik in de toekomst wil uitbreiden naar surround.

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06
Opperclowntje schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:20:
Beste Tweakers...

Ik heb even een vraag aan jullie als Marantz bezitters..

Ik heb 2x de S I HE speakers besteld in Haarlem bij Bach Luidsprekers een luidspreker maker die hoge ogen gooit in reviews. (ik heb geen aandelen :P )

Nu ben ik heel erg gecharmeerd van de Marantz receivers (omdat ik deze verreweg het mooiste vind).. Welke kan ik het beste hier bij zoeken? Ik zelf zat te denken aan de Marantz SR6004, deze is al wat ouder en daardoor zeer voordelig? Raden jullie dit ook aan?

Ik wil geen stereo receiver omdat ik in de toekomst wil uitbreiden naar surround.
Wat het beste is hangt natuurlijk van je eisen en wensen af. Als jij niets geeft om HDMI 1.4 en 3D dan kan je best een ouder model pakken uit de serie. Maar wat wij aanraden is zo niet te zeggen, zeker omdat je alleen meldt welke speakers je hebt en meer niet. Voor de speakers is die receiver zeker meer dan genoeg. Spekaers hebben een rendement van bijna 100 dB, dus echt een zware versterker heb je er niet voor nodig. Al staat er niet bij wat de impedantie doet, maar dat zal ook niet echt schrikbarend zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Ik heb sinds bijna een jaar een SR5005, gekoppeld aan een Monitor Audio RX-serie. Ik heb echter de indruk dat het vermogen de laatste tijd is afgenomen. Om een (voor mij) acceptabel geluidsniveau te behalen moet ik het volume verder opendraaien, zo lijkt het. Ik heb overigens geen aanpassingen aan de configuratie gedaan.

Ik kan dit verder niet staven met cijfers ofzo, maar hebben meer mensen de indruk (gehad) bij hun receiver na verloop van tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

Goochelaar schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:47:
Ik heb sinds bijna een jaar een SR5005, gekoppeld aan een Monitor Audio RX-serie. Ik heb echter de indruk dat het vermogen de laatste tijd is afgenomen. Om een (voor mij) acceptabel geluidsniveau te behalen moet ik het volume verder opendraaien, zo lijkt het. Ik heb overigens geen aanpassingen aan de configuratie gedaan.

Ik kan dit verder niet staven met cijfers ofzo, maar hebben meer mensen de indruk (gehad) bij hun receiver na verloop van tijd?
Ik hoop het niet voor je, maar ik zou eens een gehoortest laten afnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

Is het niet gewoon gewenning? Alles went op z'n tijd en wellicht het volume van je receiver ook. Kan best als je een paar dB zachter gaat spelen voor een week dat je daar weer aan went. Ga je na die periode terug naar het volume waar je nu mee speelt dat je dit een stuk harder vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Bij de zoektocht naar een vervangen van mijn Denon AVR 2800, die nog uit de vorige eeuw stamt, uiteindelijk gekozen voor de Marantz SR7005. Had in eerste instantie mijn oog laten vallen op de reciever lijn van Onkyo (TX-NR809 of de TX-NR1009) maar de Marantz sprak me uiteindelijk meer aan. Naast de reciever ook gelijk maar een Marantz Blu-ray speler (UD5005) gekocht.

Apparaat staat inmiddels een paar uur in de woonkamer en de eerste indrukken zijn goed. Setup ging relatief simpel en was eigenlijk eenvoudiger dan de setup van mijn oude Denon. Activeren van de gratis Airplay optie lukte eerst niet maar nadat ik op de juist website zat was dat ook een fluitje van een cent.

Ondanks dat mijn speakers al vrij oud zijn klinkt het prima en ten opzichte van de Denon gelukkig een stuk beter.

Enigste wat me nog niet gelukt is om op PC die draadloos is aangesloten op mijn LAN airplay aan de praat te krijgen. Via een netwerk kabel lukt het zowel om bestanden vanaf de laptop als vanaf de Synology af te spelen. Heb nog niet echt tijd gehad om de Blu-ray speler aan de tand te voelen dat gaan we morgen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
servies schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:05:
[...]

Ik hoop het niet voor je, maar ik zou eens een gehoortest laten afnemen...
Dan zou mijn vrouw ook zo'n test moeten doen. Kan natuurlijk, maar lijkt me niet waarschijnlijk.
FeaR schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:22:
[...]

Is het niet gewoon gewenning? Alles went op z'n tijd en wellicht het volume van je receiver ook. Kan best als je een paar dB zachter gaat spelen voor een week dat je daar weer aan went. Ga je na die periode terug naar het volume waar je nu mee speelt dat je dit een stuk harder vindt.
Gewenning lijkt me dan waarschijnlijker. Zal je suggestie om een paar dB zachter te spelen eens een tijdje uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxe
In I-tunes heb ik nog steeds problemen om via een wifi verbinding met airplay verbinding te maken met mijn Marantz SR7005. Het airplay icon is namelijk niet zichtbaar. Via een kabeltje kan ik de reciever wel selecteren. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Via mijn Synology lukt het gelukkig wel om draadloos via airplay de reciever aan te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Probleem om via een wifi verbinding vanuit Itunes contact te maken met de reciever is inmiddels opgelost. In de setup van mijn Thomson ST716 modem "Multicast toestaan vanaf breedbandnetwerk" aanvinken en het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:58

Kraz

Saving the world

Ik heb een MAC Mini aangesloten op mijn Marantz SR6004 via HDMI.
Uiteraard gaat er daarna een HDMI kabel richting mijn TV.

Via iTunes op de Mac luister ik dan de muziek.
Als ik mijn TV uitzet...stopt ook het afspelen van de muziek? Mn reciever detecteerd ergens dat hij zn output niet 'kwijt kan' en dus geeft deze ook geen geluid meer?

Ik heb al gezocht in de handleiding, maar kan hier niets voor vinden.
Iemand een idee of je dit ergens kunt instellen?
Wil niet contstant mn tv aan hebben staan om naar muziek te kunnen luisteren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:43
Dit is er een die ik niet snap, luister en huiver. Vanmorgen ben ik verder gegaan met het luisteren van de top 2000 uit 2010 op mijn Marantz SR7005 receiver (muziek gestreamed vanaf mijn nas). Rond een uur of half een heb ik de receiver uitgezet met de afstands bediening van mijn bravia tv (hdmi control staat hier aan) en ben zojuist weer thiis gekomen.

Nu zet ik mijn ipad2 aan en zie op mij last.fm profiel pagina (die nog geladen was in safari) dat er zojuist een muziek nummer gedraaid is. Huh?! Hoor ik mezelf denken, hoe kan dit nu weer, mijn receiver staat toch echt uit. En dat laatste was dus ook het geval, maar volgens last.fm ben ik druk aan het scrobbelen. Raar omdat mij receiver het enige apparaat thuis is dat scrobbelt.

Dus voor de gein mijn receiver aangezet en ja hoor hij is rustig muziek aan het streamen. Kennelijk een hickup ergens in de receiver want hij stond echt uit, het rode lampje brande aan de voorzijde. Zou dit misschien iets te maken kunnen hebben met de "network standby" optie? Ik zet de receiver 9 van de 10 keer uit met de afstandsbediening van de tv en dir is de eerste keer dat me dit overkomt. Iemand anders dit ook al eens mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Vandaag de Marantz SR6005 gekocht voor 560 euro bij Apollo.nl, ik moet hem nog testen maar volgens mij een schandalig koopje voor z'n geweldige receiver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enkele dagen geleden een Philips led tv gekocht te samen met een Marantz Surround receiver 1402 + een marantz BD 5004 ,ik wil die allemaal aansluiten met ook de digibox van telenet.

Mijn vraag is hoe moet ik dat allemaal doen,ik geraak er niet uit.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

De simpelste methode is aansluiten dmv stekkers in te steken. :+

Maar zonder dollen waar geraak je dan niet uit? Ik heb zelf de NR1602 en ik vond het allemaal vrij simpel. Netjes de stappen volgen zoals vermeld. TV op TV poort. HTPC op de plek van BluRay poort aangezien ik die toch niet heb. Speakers eraan. Netwerk eraan. Coax eraan. En gaan.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke soortkabels moet ik werken?

Ik zou vanaf de receiver met hdmi naar tv gaan, en dan vanaf Blue ray naar receiver,maar weet niet waar ik de digicorder van telenet moet aansluiten,Ik wil in de toekomst met één afstandsbediening werken van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Stap 1: Je receiver heeft de meeste en beste I/O opties, dus daar sluit je gewoon alle apparatuur die je in huis hebt (muv. je koelkast) op aan, het liefst via hdmi.
Stap 2: Popcorn. :p

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58
De OSD van m'n NR1601 komt NOOIT op m'n via HDMI aangesloten TV, zo op zich toch wel handig zijn om de volume-stand te kunnen zien bij het plussen of minnen... in de settings kan ik zo niks voor de hand liggends vinden. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Na een Audigy meting (SR6005) zet ie de channel level op -6 dB. Waarom is dat? Het gaat namelijk om een stereo setup (links en rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
Van het weekend een 1402 aangesloten bij mijn ouders. Alles werkt naar behoren behalve dat de versterker niet automatisch overspringt op de juiste input bij aanzetten van het bewuste apparaat. Moet dit handmatig ingesteld worden of zou dit vanzelf moeten werken. Bewust dit model aangeraden zodat mijn ouders zo min mogelijk met in/outputs aan de slag hoeven.

Even nagedacht en ben er bang voor dat waarschijnlijk de aangesloten apparaten ook HDMI 1.4 ondersteuning moeten hebben. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37

Ik herken dit ook met mijn SR5005, maar is verschillend per bron lijkt het.

Moet vaak films op -15db draaien omdat ik de center anders niet hard genoeg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Heeft iemand hdmi passthrough werkend gekregen op de NR1601? Logisch zou zijn dat je alles instelt met de tv, receiver en mediaplayer aan en dat je dan de receiver uitzet, terwijl beeld en geluid doorlopen op de tv. Nu gaat bij mij de tv op zwart.

Ik heb een playonhd mini1 aan de receiver hangen met hdmi en die weer met hdmi aan de tv. Mis ik nu iets?
Malt007 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:03:
Van het weekend een 1402 aangesloten bij mijn ouders. Alles werkt naar behoren behalve dat de versterker niet automatisch overspringt op de juiste input bij aanzetten van het bewuste apparaat. Moet dit handmatig ingesteld worden of zou dit vanzelf moeten werken. Bewust dit model aangeraden zodat mijn ouders zo min mogelijk met in/outputs aan de slag hoeven.

Even nagedacht en ben er bang voor dat waarschijnlijk de aangesloten apparaten ook HDMI 1.4 ondersteuning moeten hebben. Kan iemand dit bevestigen?
Volgens mij moet je dan HDMI control aanzetten in het HDMI setup menu.

[ Voor 49% gewijzigd door loeberce op 03-01-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:59
Sinds een weekje de SR5006 in huis, mooi apparaat! Heeft iemand nog tips over goede DLNA server software die ook flac bestanden ondersteund? Heb een WHS 2011 server, die doet standaard gaan flac...

Ander vraagje: is in te stellen dat de volume regeling niet met erg grote stappen gaat als je de volume knop een tijdje ingedrukt houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ben voor een vriend een paar keer mee wezen luisteren. Hij heeft B&W 863 speakers staan en wil daar een mooie versterker bij kopen. We hebben geluisterd naar een opstelling met Marantz PM7004 en een met de PM-KI Pearl Lite. Prijsverschil is aanzienlijk (ik meen iets van 500 euro of zo), maar volgens de specs op de Marantz site lijkt er niet heel veel verschil in te zitten. Verkoperd chassis, dubbele bodem andere phono feedback (maar phono is toch LP, wie heeft dat nog??) en een fractie hogere signaal ruis verhouding. Maar verklaar je daar het prijsverschil mee? Of zie ik nog iets belangrijks over het hoofd?

Vervelende was dat de Pearl Lite stukken beter klonk (maar wie zegt mij dat de instellingen beter stonden?). Dat maakt de keuze niet eenvoudiger.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
loeberce schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:09:
Heeft iemand hdmi passthrough werkend gekregen op de NR1601? Logisch zou zijn dat je alles instelt met de tv, receiver en mediaplayer aan en dat je dan de receiver uitzet, terwijl beeld en geluid doorlopen op de tv. Nu gaat bij mij de tv op zwart.

Ik heb een playonhd mini1 aan de receiver hangen met hdmi en die weer met hdmi aan de tv. Mis ik nu iets?
Moet je niet in het menu kiezen welke hdmi input je pass though wilt doen danwel een specifieke hdmi poort gebruiken?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sikkek schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:51:
Sinds een weekje de SR5006 in huis, mooi apparaat! Heeft iemand nog tips over goede DLNA server software die ook flac bestanden ondersteund? Heb een WHS 2011 server, die doet standaard gaan flac...
Wordt FLAC überhaupt wel ondersteunt door DLNA? Als ik zo kijk op de lijsts met gesupporte formats wordt er niets over FLAC gezegd.
coelho schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:34:
Ben voor een vriend een paar keer mee wezen luisteren. Hij heeft B&W 863 speakers staan en wil daar een mooie versterker bij kopen. We hebben geluisterd naar een opstelling met Marantz PM7004 en een met de PM-KI Pearl Lite. Prijsverschil is aanzienlijk (ik meen iets van 500 euro of zo), maar volgens de specs op de Marantz site lijkt er niet heel veel verschil in te zitten. Verkoperd chassis, dubbele bodem andere phono feedback (maar phono is toch LP, wie heeft dat nog??) en een fractie hogere signaal ruis verhouding. Maar verklaar je daar het prijsverschil mee? Of zie ik nog iets belangrijks over het hoofd?

Vervelende was dat de Pearl Lite stukken beter klonk (maar wie zegt mij dat de instellingen beter stonden?). Dat maakt de keuze niet eenvoudiger.
Zoek voor de grap eens een foto op van een PM7004 en een PM-KI Pearl Lite, en dan met name de binnenkant. De opbouw van de Pearl Lite is toch wel wat anders, zeker qua voeding. Je zou ook eens naar de Denon PMA-1500AE kunnen kijken. Qua prijs meer richting de PM7004 en qua opbouw zeker niet verkeerd met dubbele trafo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Vanaf mijn Synology Nas kan ik probleemloos via de DLNA server flac bestanden streamen naar mijn SR 7005 reciever. Mooie is zelfs dat ik via de Itunes server van de NAS flac bestanden kan streamen via airplay naar de reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Laatst online: 16-09 20:59
Ik heb nu de beta van Asset UPnP geinstalleerd, dat werkt probleemloos op WHS 2011 en de SR5006! Zodra de final voor WHS2011 uitkomt, heb ik er wel $26,- voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Iemand ervaring met een htpc op zijn Marantz?

Ik wil een htpc gaan samenstellen en aan mijn Marantz SR6005 gaan hangen. Nu heb ik al veel uitgezocht maar wil van iemand horen hoe de samenwerking gaat met een av receiver.

Ik wil een tv-kaart in mijn htpc doen zodat ik ook tv kan kijken via de htpc. Kan ik dit dan aansturen met mijn Marantz?

Ik hoor graag tips en trucs ;)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 19:43
Vandaag Crazy Friday bij HiFiCorner. Ze hebben de pricewatch: Marantz SR6006 (Zwart) voor €779 en de pricewatch: Marantz UD5005 (Zwart) voor €399.

Ook nog wat andere aanbiedingen. Maar niet relevant voor dit topic. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Ja 399€ voor een UD5005 is netjes ! Prijs geldt enkel op zilver :X anders had ik al besteld!

Vraag mij wel af hoe de CD playback is tegenover een CD5004 of 6003/4 .... iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53
Benga schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:10:
Ja 399€ voor een UD5005 is netjes ! Prijs geldt enkel op zilver :X anders had ik al besteld!
Helaas, de prijs geldt alleen voor de zwarte. Anders had ik ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:40
Opperclowntje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:42:

Ik wil een htpc gaan samenstellen en aan mijn Marantz SR6005 gaan hangen. Nu heb ik al veel uitgezocht maar wil van iemand horen hoe de samenwerking gaat met een av receiver.

Ik wil een tv-kaart in mijn htpc doen zodat ik ook tv kan kijken via de htpc. Kan ik dit dan aansturen met mijn Marantz?

Alvast bedankt!
Ik heb een HTPC aan mijn SR6004 gehangen (inmiddels is de HTPC weg), maar via HDMI ging het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Waarom heb je hem weg gedaan?

Was het makkelijk om bluray te kijken en content vanaf de harde schijf?

Had je ook een tv-kaart van ziggo erin? Kan je dan ook nog met je afstandbediening van je Receiver van kanaal wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Gebruiksgemak, een Dune bv is voor vrouwlief en zoon veel makkelijker te gebruiken. TV kwaliteit vond ik via een FloppyDTV erg tegenvallen.

Ik kon niet zappen via de receiver, deze deed niets anders dan het geluid laten horen en het signaal aan de tv doorgeven. HTPC is echt heel leuk, maar ik ga nu meer voor gebruiksgemak, waardoor ik misschien wat functionaliteit heb moeten inleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Opperclowntje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:42:

Alvast bedankt!
Ik heb mijn HTPC aangesloten op een SR-7005 en dat gaat meestal wel prima. Een paar puntjes:
  • Ik heb HDMI passthrough nog niet gevonden, dus de receiver moet altijd aan staan als ik beeld wil.
  • Ik gebruik Windows Media Center en de resolutie wil bij het aanzetten nog wel eens op 1024*768 staan, even minimaliseren naar de desktop is meestal afdoende om hem weer terug te krijgen op 1920*1080 (dit lijkt ook te maken te hebben met de volgorde van aanzetten van apparaten).
  • Soms staat bij het aanzetten overscan opeens weer aan, maar ik gok dat dat een bug is in de driver van ATI.
  • Op de een of andere manier verdwijnt mijn HDMI audio-apparaat als ik de receiver uitzet en daardoor stopt WMC met het afspelen van muziek als de receiver uitgaat.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Afgelopen vrijdag heb ik de SR5006 aangeschaft en aangesloten. De tv is een Samsung LCD (LE40F7).

De meeste functies werken zoals het hoort. Bij de source BD en SAT krijg ik keurig het beeld en geluid waar ik op sta afgestemd en ook kan ik het onscreen menu (AMP menu) op de tv zien.

Maar wanneer ik overschakel naar Net/USB meld de tv "Niet ondersteund". Dit gebeurd ook als ik via airplay of via usb iets afspeel van mijn iPhone. Het geluid komt wel door, maar het menu wordt niet weergegeven op de TV. Wat zou dit kunnen zijn?

Alle aansluitingen zijn HDMI. Weet iemand hier wat de oorzaak kan zijn en hoe het is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Zet eens je upscaling geforceerd aan in de instellingen van je Marantz. Mogelijks komt er met die bronnen en niet compatibel beeld signaal door naar je TV. Of gebruik alleen HDMI 1.3 kabels ipv een 1.4. ( geen high speed dus , of ook niet gemengd )

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Waar vind ik Upscaling geforceerd (kan ik niet vinden in de handleiding). Kan de SR5006 dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Sorry , idd , de SR5006 geeft blijkbaar geen video settings/upscaler , ik verwarde hem met de SR6005 die ik heb.

Dat van die kabels kan je wel even nakijken , ik heb daar ook al eens mee gesukkeld met mijn LG TV die niet graag een 1.4 hdmi kabel ziet...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Bedankt voor je reactie en je suggesties. De dealer heeft er ook al contact over opgenomen met Marantz en Samsung. Even afwachten wat die zeggen en anders ga ik maar weer met kabels stoeien. Moet alles weer los en uit het kastje... brrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
wimpie007 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:06:
[...]
Ik herken dit ook met mijn SR5005, maar is verschillend per bron lijkt het.

Moet vaak films op -15db draaien omdat ik de center anders niet hard genoeg vind.
Inderdaad. Ik heb er nu een tijdje op gelet, maar ervaar hetzelfde bij center speaker t.o.v. de andere kanalen. Ik heb e.e.a. ingesteld met een dB meter. Je kunt e.e.a. natuurlijk wel compenseren, maar vreemd is het wel.

Daarnaast valt het op dat stereo bronnen veel harder gaan dan bijvoorbeeld dolby bronnen, maar mogelijk is dat gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Laatst online: 14:21
Kreeg vandaag een melding van nieuwe firmware voor mijn NR1602. Leuk, maar nodig? Ik vraag me eigenlijk af wat deze firmware update brengt, maar ik kan hier geen beschrijving/release notes van vinden. Publiceert Marantz dit? En waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:17
Goochelaar schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:25:
[...]

Inderdaad. Ik heb er nu een tijdje op gelet, maar ervaar hetzelfde bij center speaker t.o.v. de andere kanalen. Ik heb e.e.a. ingesteld met een dB meter. Je kunt e.e.a. natuurlijk wel compenseren, maar vreemd is het wel.

Daarnaast valt het op dat stereo bronnen veel harder gaan dan bijvoorbeeld dolby bronnen, maar mogelijk is dat gebruikelijk.
Dit heb ik ook op een Yamaha receiver. Stereo is ongeveer -25dB wat met Dolby bronnen -18/-15dB is. Misschien omdat er meer geluidsbronnen aangestuurd moeten worden dat de versterker andere vermogens per kanaal levert? Of omdat het ingangssignaal lager is. Het is in ieder gevaal geen vreemd verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Laatst online: 14:21
Dankjewel... weet niet of ik nu veel wijzer ben, maar ik kan in ieder geval de cryptische beschrijvingen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09-2021

Rme

Ik ben hier een tijdje al de topics van receivers aan het doorlezen en had enkele modellen op het oog die mijn interesse opwekten...maar...hoe meer ik over andere modellen begon te lezen hoe meer de twijfel kwam.
Mijn situatie is als volgt...twaalf jaar geleden heb ik een surround systeem gekocht bestaande uit een Yamaha versterker en speakers.
Nu wil ik graag upgraden. Eerst dacht ik aan terug een Yamaha, dan kwam Onkyo en Denon en nu komt Marantz er ook nog eens bij. De bedoeling is dat het een receiver moet zijn die een lange tijd meegaat. Nu ken ik Marantz van in het verleden maar natuurlijk vraagt een mens zich af welke merken er tegenwoordig de beste kwaliteit afleveren. Is yamaha nog steeds goed of zijn er vele betere.

Bij Marantz dacht ik aan een SR5006 of SR6006. Zijn er hier mensen die hun bevindingen kunnen uitspuien over deze twee modellen en die ze eventueel ook in bezit hebben? Geluid is uiteraard iets persoonlijk maar toch stel ik hierover ook een vraagje: zijn er bepaalde merken die een win win combinatie zijn? Jamo met Marantz bv of is dit uiteindelijk toch te herleiden naar " wat is je voorkeur voor klankkleur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 23:47
Rme schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:58: Geluid is uiteraard iets persoonlijk maar toch stel ik hierover ook een vraagje: zijn er bepaalde merken die een win win combinatie zijn? Jamo met Marantz bv of is dit uiteindelijk toch te herleiden naar " wat is je voorkeur voor klankkleur".
Heb zelf de Marantz 7005, in combinatie met Monitor Audio speakers. voor mij een win win situatie en bij de Hificorner in Groningen waren ze ook erg over deze combinatie te spreken. Maar het blijft puur persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Ja inderdaad maar een indicatie van wat voor speakers maakt het zoeken tussen al de,fabrikanten iets makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Ik kan me nog herinneren dat iemand in het Focal topic claimde dat Marantz en Focal een win win combinatie was (toevallig bezit ik ook een dergelijke combinatie en velen met mij), maar het is altijd lastig staven. Feit blijft dat een goede receiver niets aan het signaal zou moeten veranderen (en ik moet bekennen dat hij bij mij 95% van de tijd op pure direct staat), dus dat het in theorie niets uit zou moeten maken wat voor receiver je gebruikt. Dit is ook de reden dat je bij een receiver wel meer op specificaties kunt kopen dan bij speakers.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
TomG88 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:54:
[...]
Dit heb ik ook op een Yamaha receiver. Stereo is ongeveer -25dB wat met Dolby bronnen -18/-15dB is. Misschien omdat er meer geluidsbronnen aangestuurd moeten worden dat de versterker andere vermogens per kanaal levert? Of omdat het ingangssignaal lager is. Het is in ieder gevaal geen vreemd verschijnsel.
Ok, mooi. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de receiver lag, maar in de loop van dit jaar zijn de uitzendingen van Ziggo bij ons voorzien van een dolby signaal. Dat heeft vermoedelijk bij mij de verwarring veroorzaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Shapeshifter schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:54:
Ik kan me nog herinneren dat iemand in het Focal topic claimde dat Marantz en Focal een win win combinatie was (toevallig bezit ik ook een dergelijke combinatie en velen met mij), maar het is altijd lastig staven. Feit blijft dat een goede receiver niets aan het signaal zou moeten veranderen (en ik moet bekennen dat hij bij mij 95% van de tijd op pure direct staat), dus dat het in theorie niets uit zou moeten maken wat voor receiver je gebruikt. Dit is ook de reden dat je bij een receiver wel meer op specificaties kunt kopen dan bij speakers.
Bedoel je dat een receiver geen doorslaggevende rol heeft bij het produceren van goede klankkwaliteit? Alles hangt af van de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Rme schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:05:
[...]

Bedoel je dat een receiver geen doorslaggevende rol heeft bij het produceren van goede klankkwaliteit? Alles hangt af van de speakers?
Natuurlijk moet je geen luidsprekers van €1000,- gaan aansturen met een receiver van €100,-, maar zolang de luidsprekers en de receiver qua kwaliteit (en meestal dus ook prijs) redelijkerwijs in verhouding zijn zouden de luidsprekers absoluut de doorslag moeten geven.

De enige taak van een receiver zou het zo natuurgetrouw mogelijk doorgeven van het ingangssignaal moeten zijn. Natuurlijk gebruiken verschillende merken verschillende ontwerpen en componenten, maar zoveel valt er niet te veranderen aan de basistechniek van versterkerschakelingen, je zou dus verwachten dat het uitgangssignaal van verschillende receivers relatief dicht bij elkaar zou moeten liggen.

Luidsprekers daarentegen verschillen soms als dag en nacht, veel diversiteit in het ontwerp van de kasten en veel verschillende typen woofers en tweeters. Als ik dus mijn tijd moest verdelen met het beoordelen van receivers en luidsprekers zou ik de receiver kiezen op specificatie (mits van een merk die hun specificaties ook eerlijk weergeven) en uiterlijk en veel naar luidsprekers gaan luisteren in winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb een SR5004 met een surroundset. De woonkamer is een L-vorm, waarbij de eettafel 90 graden gedraaid staat ten opzichte van de zitbank.

Voor surround staat het nu dus perfect, maar muziek luisten we ook vaak vanaf de eettafel. Dan zou ik liefst willen dat bij de speakers linksvoor rechtsvoor wordt en dat linksachter linksvoor wordt.

Ik neem aan dat meer mensen hier in het verleden mee hebben geworsteld. In het tijdperk van de ingebouwde processors zou het geen probleem moeten zijn om dit op deze manier aan te sturen, maar ik heb de functie zo snel niet kunnen ontdekken.

Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Shapeshifter schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:29:
[...]

Natuurlijk moet je geen luidsprekers van €1000,- gaan aansturen met een receiver van €100,-, maar zolang de luidsprekers en de receiver qua kwaliteit (en meestal dus ook prijs) redelijkerwijs in verhouding zijn zouden de luidsprekers absoluut de doorslag moeten geven.

De enige taak van een receiver zou het zo natuurgetrouw mogelijk doorgeven van het ingangssignaal moeten zijn. Natuurlijk gebruiken verschillende merken verschillende ontwerpen en componenten, maar zoveel valt er niet te veranderen aan de basistechniek van versterkerschakelingen, je zou dus verwachten dat het uitgangssignaal van verschillende receivers relatief dicht bij elkaar zou moeten liggen.

Luidsprekers daarentegen verschillen soms als dag en nacht, veel diversiteit in het ontwerp van de kasten en veel verschillende typen woofers en tweeters. Als ik dus mijn tijd moest verdelen met het beoordelen van receivers en luidsprekers zou ik de receiver kiezen op specificatie (mits van een merk die hun specificaties ook eerlijk weergeven) en uiterlijk en veel naar luidsprekers gaan luisteren in winkels.
Ik kan je hierin volgen...het is logisch als ik er even bij stil sta.

Is er een dominant verschil tussen de Marantz SR5006 en de SR6006? Of is het aan te raden een model lager te nemen zoals de SR6005 en is het verschil met de 6006 groot? Op hun website geraak ik er niet goed aan uit wat de ene wel heeft en de andere niet? Ivm speakers wat raden jullie aan als je zithoek ongeveer 20m² bedraagt en op wat moet ik letten of de speakers compatibel zijn met de versterker? Vroeger leek het me allemaal gemakkelijker, stond er nooit echt bij stil maar nu ik hier lees hoe je toch meer geluidskwaliteit eruit kan halen als je rekening houdt met bepaalde dingen dan wil ik dit natuurlijk ook zeer goed doen bij mijn volgende aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Qua geluid denk ik dat het verschil bijzonder klein is, dus het verschil zit hem vooral in de features en het uiterlijk. Je kunt bij de SR6006 zien dat hij tegenwoordig niet meer als luxe beschouwd wordt door de afwezigheid van het klepje waarachter de extra functies kunnen worden verborgen. Dit heeft de SR6005 nog wel hoewel deze ook niet het vlaggeschip van de serie was (dat was namelijk de SR7005). De SR6006 heeft echter wel een netwerkaansluiting en AirPlay functionaliteit, die de SR6005 moet missen, maar hier betaal je dan wel €300 extra voor (waar je overigens een fraaie mediacenter voor zou kunnen kopen...).

De SR6005 en SR6006 wegen ongeveer even veel en kunnen beide 110W uit elk kanaal pompen, dus qua kwaliteit zullen ze dicht bij elkaar liggen. De SR5006 is een fractie lichter, maar doet toch nog 100W per kanaal. Natuurlijk is het kijken naar vermogens niet zaligmakend en hangt het ook af van wat voor luidsprekers je eraan hangt. Ik heb nu twee flinke vloerstaanders waar er nog twee bijkomen, dus heb ik gekozen voor een SR7005 omdat een SR6005 in mijn ogen al "krap" zou worden. Heb je echter twee niet al te dure (zware) boekenplankluidsprekers dan kun je met een SR5006 (of SR5005) ook wel af. Ga er trouwens niet vanuit dat alles met een 6 op het einde heel veel beter is dan die met een 5, sterker nog, genoeg mensen die de nieuwe series met een scheef oog aankijken. Vraag je sowieso af of het extra geld dat je uitgeeft aan een 6 het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Als ik dan speakers aankoop veronderstel ik dat ik moet letten op het aantal W dat de versterker zelf levert aan de speaker? Als de speaker bv 160W aankan kan bv de 6006 dit aan? ( voorbeeldje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Rme schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:28:
Als ik dan speakers aankoop veronderstel ik dat ik moet letten op het aantal W dat de versterker zelf levert aan de speaker? Als de speaker bv 160W aankan kan bv de 6006 dit aan? ( voorbeeldje)
Dit is misschien niet zo verstandig als het klinkt omdat verschillende fabrikanten hun vermogen anders meten. Nog een puntje is dat luidsprekers helemaal niet zoveel verbruiken als je misschien denkt. Op normaal luisterniveau verbruiken je luidsprekers maar een fractie van het vermogen dat de receiver zogenaamd kan leveren en bij enkele watts wil je jezelf waarschijnlijk al niet meer in dezelfde ruimte als je luidsprekers bevinden.

Wat je wilt voorkomen is dat je receiver tekortschiet en de beste manier om daar achter te komen is om het in de winkel te controleren. Wanneer je de receiver driekwart moet opendraaien om er achtergrondmuziek uit te krijgen weet je dat je een stap hoger moet. Als alternatief kun je, als je eenmaal weet welke luidsprekers je wilt gaan aansluiten, hier nog eens vragen wat voor receiver daarbij past. Vaak zijn er dan wel mensen met dezelfde of een vergelijkbare set (of gewoon door ervaring) die dat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

De woonkamer is ook niet zo overdreven groot. Ik veronderstel dat ik dan al zeker niet naar een overdreven power speaker set moet gaan. Zelf dacht ik aan een type van speaker zoals Teufel Theater 500.
Heeft Focal ook sets of is het aan te raden om alles apart te kopen. Ik moet wel zeggen een center speaker voor 2.199 euro???Daar slik ik even van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Voor de Teufel Theater 500 is een SR5005 in principe genoeg (zie ook de website van de farbikant voor alternatieven). Focal heeft ook wel sets, maar deze bestaan voornamelijk uit satellietluidsprekers. Als je iets met zuilen wilt is de 7xx serie de eerste met zuilen, echter moet je deze dan apart kopen. Met een center van 2.199 euro doel je waarschijnlijk op de Electra serie. Dit is al ruim in het high end segment, dus absoluut geen eerlijke vergelijking met bijvoorbeeld de Teufel Theater 500 (zelfs de 7xx serie presteert denk ik al beter dan de Teufel Theater 500). Voor dat geld kun je ook twee mooie front luidsprekers kopen (bijvoorbeeld 2 keer een 826W) en de center van die serie is 530 euro (en dat is zelfs nog een limited edition cc800w, de normale is 485 euro).

Nog even voor de duidelijkheid, er zijn ook genoeg andere merken die mooie luidsprekers maken in dit segment, bijvoorbeeld Monitor Audio, KEF, B&W en tot op zekere hoogte Canton en Dali (hoewel dit een persoonlijke mening is), verder zie je vaak Jamo spul voorbij komen als wat meer budget prijs / kwaliteit knallers, dus dat is misschien ook wel wat voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Hartelijk bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen een klein probleem met mijn Marantz SR5200 en ik hoop dat jullie mij wat achtergrond informatie zouden kunnen geven over de mogelijke oorzaak.

Set-up
Philips LCD
Marantz SR 5200
2 wat oudere sony boekenplank speakers (Sony SS-A 507 om precies te zijn)
Playstation 3: via HDMI aangesloten op TV en digitaal aangesloten op de av receiver
CD speler: analoog aangesloten op de av receiver
med8er: via HDMI aangesloten op de TV en digitaal aangesloten op de AV receiver

Enkele dagen geleden onstond er tijdens het playstation spelen een ruis op mijn rechter luidspreker, na ongeveer drie minuten viel het geluid op mijn rechter luidspreker compleet weg. Na ongeveer 5 minuten kwam het geluid nog voor enkele minuten terug om daarna alleen nog een ruis achter te laten.

- het ligt niet aan de speakers: bij het opzetten van een koptelefoon op de hoofdtelefoon aansluiting blijft er een ruis / wegvallen op de rechter oorschelp.
- het ligt niet aan de source: Bij het afspelen van een cd/muziek via de med8er was er sprake van hetzelfde probleem.
- het ligt niet aan het stekkerblok: Bij het aansluiten direct op het stopcontact blijft de ruis.

Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen informeren over een mogelijke oorzaak voordat ik de AV receiver naar een dealer breng.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Tja, je kan voor de test je speakers verwisselen en hem nog helemaal resetten, maar daarna houdt het wel een beetje op...t

[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 31-01-2012 07:54 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Als je het ook op je koptelefoon hoort is het niet de speaker, maar je rechter uitgang op je reciever.
Had vergelijkbaar iets (continu een ruis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het zit inderdaad in de rechter uitgang, hoe heb je deze continue ruis toen laten verdwijnen? De receiver is uit de garantie dus ik zou graag een idee willen hebben van wat er precies kapot is en hoeveel het gaat kosten om dit te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
mijne is onder garantie gemaakt, best veel vervangen. Hier staat meer info, prijs kan ik je echter niet geven

http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=6677.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Heren en dames,

ik heb de mening van de moderator al gevraagd maar was nieuwsgierig wat jullie zouden doen.
Ik kan de SR5006 voor 540 euro op de kop tikken en de SR6006 voor 780. Welke zouden jullie dan nemen?
Persoonlijk neig ik meer naar de SR5006 omdat het verschil met de SR6006 te verwaarlozen is. Hebben jullie een andere mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
voor 250.- kun je leuke andere dingen doen, maare wat zijn de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Enkele HDMI ingangen minder, geen upscaling naar 1080p etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Rme schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:39:
Heren en dames,

ik heb de mening van de moderator al gevraagd maar was nieuwsgierig wat jullie zouden doen.
Ik kan de SR5006 voor 540 euro op de kop tikken en de SR6006 voor 780. Welke zouden jullie dan nemen?
Persoonlijk neig ik meer naar de SR5006 omdat het verschil met de SR6006 te verwaarlozen is. Hebben jullie een andere mening?
Welke luidsprekers ga je eraan hangen? Als het een flinke 5.1 set is met staanders zou je misschien de 6006 kunnen overwegen, anders zal de 5006 wel voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 11:56
Hoi Mede Marantz eigenaren/tweakers,

Ik denk dat ik hier wel een antwoord krijgen op het volgende.

Heb hier namelijk een Marantz SR5005 staan. Als ik muziek luister via mijn HTPC of squeezebox dan klink het volume gewoon normaal. Maar via de tuner is het volume een stuk lager. Ik zit verder aangesloten via de kabel, bij ziggo. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Shapeshifter schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:00:
[...]

Welke luidsprekers ga je eraan hangen? Als het een flinke 5.1 set is met staanders zou je misschien de 6006 kunnen overwegen, anders zal de 5006 wel voldoende zijn.
Wel dat zal de volgende stap zijn. Ik hou rekening met de grootte van mijn zitkamer en ik denk dat staanders iets teveel overkill gaat zijn. Maar het scheelt toch maar 10 W met de 5006?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
E-razor1984 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:50:
Hoi Mede Marantz eigenaren/tweakers,

Ik denk dat ik hier wel een antwoord krijgen op het volgende.

Heb hier namelijk een Marantz SR5005 staan. Als ik muziek luister via mijn HTPC of squeezebox dan klink het volume gewoon normaal. Maar via de tuner is het volume een stuk lager. Ik zit verder aangesloten via de kabel, bij ziggo. Iemand een idee wat dit kan zijn?
- knopje nummer 8 op de afstandsbediening ( ch lvl ) , kan je normaal je input level mee regelen , ook te vinden via INPUT SETUP, "source level" in je menu

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Shapeshifter schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:00:
[...]

Bedoel je dat je geen staanders kan aansluiten op de 5006?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Rme schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:21:
[...]

Bedoel je dat je geen staanders kan aansluiten op de 5006?
Hangt er vanaf, die Teufel set of een paar Jamo's zullen niet echt een probleem zijn, maar ik zou er geen B&W's of Focals aan hangen (maar misschien is dit ook een beetje een vooroordeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Shapeshifter schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:19:
[...]
Hangt er vanaf, die Teufel set of een paar Jamo's zullen niet echt een probleem zijn, maar ik zou er geen B&W's of Focals aan hangen (maar misschien is dit ook een beetje een vooroordeel).
Eh, hangt dat niet gewoon van het rendement (en eventueel het impedantieverloop) van de speakers af. Je kan niet alle speakers over één kam scheren. Sowieso zijn er boekenplankmodellen niet per definitie makkelijker aan te sturen dan vloerstaanders. Dus over een dikke set met zuilen valt zeker te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Geeft dit problemen met een 5006? Het is natuurlijk wenselijk dat ik goede speakers kan aansluiten en eventueel bij het verdere aankopen van speakers niet tot verrassingen kom te staan dat deze niet zullen functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

FeaR schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:23:
[...]

Eh, hangt dat niet gewoon van het rendement (en eventueel het impedantieverloop) van de speakers af. Je kan niet alle speakers over één kam scheren. Sowieso zijn er boekenplankmodellen niet per definitie makkelijker aan te sturen dan vloerstaanders. Dus over een dikke set met zuilen valt zeker te discussiëren.
Je hebt gelijk, dat was wel te kort door de bocht. Toch zou ik eerst kijken naar de luidsprekers om daar vervolgens een passende receiver bij te halen, is denk ik makkelijker dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Mss een voorbeeld....Focal JMlab Chorus 816 V gaan deze op een 5006 of is het beter deze bij een 6006 te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Shapeshifter schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:43:
[...]
Je hebt gelijk, dat was wel te kort door de bocht. Toch zou ik eerst kijken naar de luidsprekers om daar vervolgens een passende receiver bij te halen, is denk ik makkelijker dan andersom.
Als je de SR5006 en SR6006 naast elkaar zet zijn ze bijna voor 100% identiek, ook qua voeding. Denk dat dit dus wel te vergelijken is wat Pioneer met de LX75 en LX85 heeft gedaan. Qua basis identiek en qua voeding beide tot hetzelfde in staat. Alleen geef je de ene net wat meer opties mee zodat het een hoger model wordt. Qua voeding zou een SR5006 en SR6006 dus niets uit hoeven maken. Sowieso gaat de 10 Watt het verschil niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik wilde toch graag nog even hier op reageren.
Shapeshifter schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:18:
Je kunt bij de SR6006 zien dat hij tegenwoordig niet meer als luxe beschouwd wordt door de afwezigheid van het klepje waarachter de extra functies kunnen worden verborgen.
Misschien is Marantz wel in de veronderstelling dat veel zichbare knopjes weer geliefd zijn. Of misschien is er wel een andere goede reden voor. Probeer feiten en meningen niet elkaar te verwarren, zou ik zeggen.
De SR6005 en SR6006 wegen ongeveer even veel en kunnen beide 110W uit elk kanaal pompen, dus qua kwaliteit zullen ze dicht bij elkaar liggen.
Je zegt zelf al dat vermogen niet zaligmakend is, dus dit lijkt mij ook een hele slechte conclusie.
Heb je echter twee niet al te dure (zware) boekenplankluidsprekers dan kun je met een SR5006 (of SR5005) ook wel af.
En de kostbaarheid van luidsprekers heeft natuurlijk lang niet altijd te maken met hoe moeilijk deze is aan te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
Rme schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:23:
Mss een voorbeeld....Focal JMlab Chorus 816 V gaan deze op een 5006 of is het beter deze bij een 6006 te gebruiken?
Hier spelen ze prima op een SR-5004 en ik heb niet het idee dat deze er veel moeite mee heeft. Als dat wel zo is, dan moet ik ook maar op zoek naar een nieuwe receiver :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Ik twijfel echt enorm tussen welke ik moet bestellen. Bij beide heb ik een serieuse korting maar ik geraak er niet uit. Op een audiosite ( Duitse) had ik gelezen dat de GPU ( kan me vergissen) van de 5006 'minderwaardig' zou zijn aan die van de 6006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Rme schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:53:
Ik twijfel echt enorm tussen welke ik moet bestellen. Bij beide heb ik een serieuse korting maar ik geraak er niet uit. Op een audiosite ( Duitse) had ik gelezen dat de GPU ( kan me vergissen) van de 5006 'minderwaardig' zou zijn aan die van de 6006.
Bij twijfel voor de duurste gaan, anders krijg je er later spijt van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme

Rme

Hahaha wel je hebt me overtuigd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
Rme schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:39:
Heren en dames,

Dat zijn wel nette prijzen. Zou je aan kunnen geven waar je een dergelijke aanbieding kunt krijgen? Desnoods via PM of mail naar gregoorp apenstaartje home. nl. Ben namelijk tussen dezelfde versterkers aan het twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christustepaard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 14:42
Ik wil een zwarte SR 5005 kopen voor bij mijn 2 keer Jamo 506, D4 center en SUB210 subwoofer. Nu zag ik in dit topic al dat iemand in nov 2011 er één voor 390 € had gekocht. Het beste aanbod wat ik kan vinden online is http://www.redcoon.de/B27...hwarz_7-Kanal-AV-Receiver

Zijn er nog goedkopere opties?

[ Voor 4% gewijzigd door Christustepaard op 06-02-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb de marantz SR5500 , maar het volgende is , dat ik de speakers set van jbl northridge heb !!
maar de marantz 5500 is te slap voor de jbl de 5500 is 7x90 watt.
en me speakers zijn :
4x 125 watt
2x 200 watt
1x 150 watt
alles is bij 8 ohm's
welke marantz reciever raden julie me aan ???????

heb vele gezien , maar weet niet wat de aanbeveling is bij deze jbl speakers.
het moet 7.1 reciever van marantz zijn

help!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Baseer je je op de getalletjes uit de specificaties of merk je ook echt dat de receiver te slap is? Je subwoofer hoef je niet mee te rekenen, want die heeft een eigen versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:07:
hallo

ik heb de marantz SR5500 , maar het volgende is , dat ik de speakers set van jbl northridge heb !!
maar de marantz 5500 is te slap voor de jbl de 5500 is 7x90 watt.
en me speakers zijn :
4x 125 watt
2x 200 watt
1x 150 watt
alles is bij 8 ohm's
welke marantz reciever raden julie me aan ???????

heb vele gezien , maar weet niet wat de aanbeveling is bij deze jbl speakers.
het moet 7.1 reciever van marantz zijn

help!!!!!!!
Ten eerste, probeer eens wat op interpunctie en dergelijke te letten. Zinnen (eenheden en merken) beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt, of een ander leesteken. Dan leest je post een stuk fijner. Idem met dat één hoofdletter of uitroepteken wel voldoende is.

Verder met de poster boven me: merk je dat de receiver te kort komt of staar je je blind op cijfertjes? Dat laatste moet je namelijk nooit doen. Je gaat sowieso nooit een receiver vinden die exact het vermogen levert wat de speakers aan kunnen. Die zijn er wel, maar dan ga je toch richting andere prijsklassen. En die prijzen slaan dan weer nergens op in combinatie met een simpele JBL-set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:37:
Baseer je je op de getalletjes uit de specificaties of merk je ook echt dat de receiver te slap is? Je subwoofer hoef je niet mee te rekenen, want die heeft een eigen versterker.
Nee ik merk nadat ik alles heb veranderd zoals dike speakerkabels , bi-wire , enzo.
dat daarna me versterker op "PROTECT" slaat als ik een film aan het kijken ben en me volume
op 20 plaats , doet hij dat heel vaak :? .

En me speakers doen het perfect , heb alles nagelopen ?? Maar niets te vinden ....

Dus heb ik het vermoede dat de versterker te slap is , Ik wil de marantz SR5004 of de 6004
gaan kopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:14:
[...]

Ten eerste, probeer eens wat op interpunctie en dergelijke te letten. Zinnen (eenheden en merken) beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt, of een ander leesteken. Dan leest je post een stuk fijner. Idem met dat één hoofdletter of uitroepteken wel voldoende is.

Verder met de poster boven me: merk je dat de receiver te kort komt of staar je je blind op cijfertjes? Dat laatste moet je namelijk nooit doen. Je gaat sowieso nooit een receiver vinden die exact het vermogen levert wat de speakers aan kunnen. Die zijn er wel, maar dan ga je toch richting andere prijsklassen. En die prijzen slaan dan weer nergens op in combinatie met een simpele JBL-set.
Nee ik ik staar me niet blind aan cijfertjes . Ik weet dat ik ook niet de exacte reciever zal vinden , maar denk wel dat de watt uitmaakt zoals: 7x90 watt en 7x110 watt .

en wat de prijsklasse betreft , Maak voor mij niet zo veel uit, ik heb zowiezo rond de 500 a 600 wel over voor
een goede reciever. Maar wilde weten welke type ik moet nemen die in verhouding bij de JBL NORTHRIDGE
passen , niet dat ik daalk weer het zelfde probleem heb .

gr. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
Heb zo´n vermoeden dat het niet aan de receiver ligt.. Die moet die JBL´s wel kunnen behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino_Helmond schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:48:
Heb zo´n vermoeden dat het niet aan de receiver ligt.. Die moet die JBL´s wel kunnen behappen.
Dat dacht ik ook !!!!!!

maar zal het niet zijn dat ik te veel speakers er op heb staan :?

Heb trouwens alles aangesloten met banaanstekkers , zowel in de speakers en reciever.

Zou het daar aan legggen .

Tips zou meer dan welkom zijn .

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Audiofiel1976: check of er geen speakerkabel met elkaar in aanraking komt, bijvoorbeeld achter de versterker. Dit is vaak de reden waarom de versterker in protectionmode gaat bij hoog volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand de SR7005 of de SR6006 icm de Dali Ikon's 6 MK2? Ben benieuwd of de SR6006 voldoende vermogen levert, ook in surround mode. De 6006 is namelijk iets goedkoper met nagenoeg dezelfde functies.

En wanneer komt Marantz altijd met z'n nieuwe release? In maart dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder ergens in de zomer, meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:09:
@ Audiofiel1976: check of er geen speakerkabel met elkaar in aanraking komt, bijvoorbeeld achter de versterker. Dit is vaak de reden waarom de versterker in protectionmode gaat bij hoog volume.
Dat heb ik gedaan , alles is in orde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:42:
[...]

Dat heb ik gedaan , alles is in orde :/
Hmm, lastig zeg.. Heb je al alle speakers stuk voor stuk aangesloten gehad?
Misschien dat een van hen dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:47:
[...]

Hmm, lastig zeg.. Heb je al alle speakers stuk voor stuk aangesloten gehad?
Misschien dat een van hen dit veroorzaakt.
Ik ben nu ook bezig en heb de oorzaak gevonden (denk ik). Een van me surround SB BACK
is kapot , Zit in de reciever .

Jammer ik ga over op de pioneer VSX-921 , en hopen dat de jbl northridge er op klink (zal wel).

in ieder geval bedankt ;)

Iemand bekend met de pioneer ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:04:
[...]Jammer ik ga over op de pioneer VSX-921 , en hopen dat de jbl northridge er op klink (zal wel).

in ieder geval bedankt ;)
Ik volg het niet helemaal, daarnet moest het nog een Marantz zijn en nu wordt het een Pioneer?! Sowieso snap ik de keuze voor een VSX-921 niet, dat model staat onder de SR5006 en SR6006 waar je eerst naar aan het kijken was. Of ben je weer naar cijfertjes aan het kijken en val je op de 150 Watt van de Pioneer ten opzichte het minder aantal Watt van de Marantz? Dan zal ik je nu vast uit de droom helpen, Pioneer meet bij 6 Ohm en op 1000 Hz met één kanaal aangesloten. Marantz meet op 20 - 20.000 Hz, 8 Ohm en meerdere kanalen aangesloten. Grote kans dat de Pioneer gelijk of zelfs minder vermogen heeft dan de Marantz. Maar goed, niet dat je daar al te veel op moet letten, want het verschil tussen 90 en 110 Watt is minder dan het verschil tussen 1 en 2 Watt.
Iemand bekend met de pioneer ??????
Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic?

Pagina: 1 ... 7 ... 67 Laatste