Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 6 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
pietr schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:48:
Ik moet zeggen dat de Denon AVR1912 me heel goed bevalt. Ik moet nog wel een en ander finetunen, maar het geluid is prima (ik heb Tannoy speakers). Ik heb eerst nog gezocht naar een zwarte SR6005, want die heeft hdmi 1.4, maar die waren op.
De knoop is door gehakt, uiteindelijk is het toch de Denon AVR1912 geworden i.c.m. de blu-ray DBP1611.
Nu alles aansluiten en updaten ;)

Uiteindelijk is de keuze hierop gevallen vanwege de geluidskwaliteit, display en zeer scherpe setprijs.

[ Voor 9% gewijzigd door pvdlaan op 30-09-2011 17:26 ]

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:25

QuattroNL

It is I.

KillaZ schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:31:
Hmmm een 2e hands SR 7200 doemt op, iets wat ik met het oog op later wel kan gebruiken: 3D ga ik niet aan beginnen en het extra vermogen tov van mijn NR1501 kan ik voor de Boston Acoustics wel gebruiken.

Zien jullie een bottleneck anders dan het "passen in het audiomeubel"? >:)
Die goeie ouwe SR7200 bevalt mij al 12 jaar erg goed :9
Stereo geluid in Source Direct modus is super! Genoeg power reserves. Prima in surround (al heb je niet de nieuwste DTS-MA en HD e.d.)
't Is niet een hele kleine receiver dus of ie past...
(je weet de afmetingen? aanders kan ik 'm zo voor je opmeten)

2e hands prijzen zijn leuk. 200,- ofzo heb je ze al. Ding was nieuw 2800 gulden.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Heb ik weer.
Zet vanochtend mn NR1501 aan en deze gaat in protection mode (standby lampje knippert 2x per seconden). Dus ik de handleiding erbij pakken en het kan dus zijn dat deze te warm is geworden of iets met kortsluiting en de speakers. Maar het rare is dat de versterker de hele nacht heeft uitgestaan dus echt warm worden is niet aanwezig lijkt me. Dus ik heb alles los getrokken op de powercable na en de protection mode blijft aan. Als ik dan de receiver met de afstandbediening de 1501 aan wil zetten gaat het standby lampje heel even veel sneller knipperen.

Maw ik moet terug naar de winkel. Maar ik heb geen zin om de receiver weer helemaal naar Hofma (waar ik m gekocht heb) te brengen. Kan ik de receiver ook naar een andere hifi dealer brengen welke marantz verkoopt en hier garantie claimen? (ik heb de receiver nu ong 1,5e maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Griffin schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 08:22:
Maw ik moet terug naar de winkel. Maar ik heb geen zin om de receiver weer helemaal naar Hofma (waar ik m gekocht heb) te brengen. Kan ik de receiver ook naar een andere hifi dealer brengen welke marantz verkoopt en hier garantie claimen? (ik heb de receiver nu ong 1,5e maand)
Klinkt als de oude bekende POD, Pop of Death. Google maar's, je bent niet de enige, ik heb zelf ook mijn SR6004 terug moeten brengen. Wel prima gerepareerd trouwens.

Je hebt geen recht op garantie bij een andere winkel dichtbij, je hebt de overeenkomst met Hofma. Maar de enige die hier antwoord op kan geven is de hifiwinkel bij jou in de buurt, wij kunnen hier deze vraag echt niet beantwoorden. Als je in de buurt van een Marantz servicecenter woont kun je hem ook zelf daar heen brengen, gaat vaak een heel stuk sneller!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
QuattroNL schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:36:
[...]

Die goeie ouwe SR7200 bevalt mij al 12 jaar erg goed :9
Stereo geluid in Source Direct modus is super! Genoeg power reserves. Prima in surround (al heb je niet de nieuwste DTS-MA en HD e.d.)
't Is niet een hele kleine receiver dus of ie past...
(je weet de afmetingen? aanders kan ik 'm zo voor je opmeten)

2e hands prijzen zijn leuk. 200,- ofzo heb je ze al. Ding was nieuw 2800 gulden.
Mijn fout, het gaat om de SR7002, iets nieuwer, maar nog steeds een adviesprijs destijds van +/- 1499 euro.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Heb m'n oog laten vallen op de SR7005, deze is nu overal zo'n beetje 1499,00 iemand een prijsvechter gevonden waar deze "machine" voor minder te scoren valt?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
massari schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:00:
Heb m'n oog laten vallen op de SR7005, deze is nu overal zo'n beetje 1499,00 iemand een prijsvechter gevonden waar deze "machine" voor minder te scoren valt?
H&C Hifi... Even een mailtje sturen of met ze bellen. 100% zeker goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Pino_Helmond schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 07:49:
[...]

H&C Hifi... Even een mailtje sturen of met ze bellen. 100% zeker goedkoper..
Goh, daar komt mijn occassion SR7002 ook vandaag.
Hij is dus besteld, maar nu heb ik een volgend probleem:

Ik dacht dat ik mijn NR 1501 zo goed als zeker verkocht had aan famillie, maar nu begint de beste man te zeuren of hij zijn dvd speler aan kan sluiten op de NR1501 en zijn SCART aansluiting. Van wat ik begrijp wil hij mijn NR1501 voor als hij een nieuwe TV koopt. Dan wordt alles HDMI ipv SCART nu.
Echter wil hij zijn 5.1 setje wel over de versterker laten lopen.
Oftewel: zijn 5.1 analoge output op de DVD speler kan niet op de NR1501. (Gaat om een oude Philips dvd speler met analoog 5.1 output).

De manier waarop hij het nu heeft aangesloten is:
DVD --> Scart --> TV
DVD --> 5.1 analoge output --> Technics SA-AX7 versterker.

Enige oplossing die ik zie is om ook een nieuwe bron te kopen, deze via HDMI aan te sluiten en, omdat hij nog een huge ass beeldbuis heeft, via de tulp stekkers (rood, wit, geel) het geheel aan de tv sluiten.

Iemand anders een idee?

Wel jammer, scheelt toch de verkoopwaarde van mijn NR1501 als dit niet werkt ;w

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Digitaal geluid en rgb kabeltje en je bent er? Oeps, alleen analog 5.1 blijkbaar...

En ik zie niet waarom het jouw probleem is als iemand een ouderwetsche dvd speler heeft, familie of niet. En anders ligt er voor 3 tientjes in de grabbelbak van de Mediamarkt, Blokker of lokale slager wel een dvd speler die meer aansluitingen heeft. :z

[ Voor 38% gewijzigd door Voutloos op 04-10-2011 09:01 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Voutloos schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:50:
Digitaal geluid en rgb kabeltje en je bent er?

En ik zie niet waarom het jouw probleem is als iemand een ouderwetsche dvd speler heeft, familie of niet.
:O Thx, was digital out even vergeten.
Het wordt mijn probleem als hij hem om deze reden niet wil kopen ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06
KillaZ schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:35:
[...]
Enige oplossing die ik zie is om ook een nieuwe bron te kopen, deze via HDMI aan te sluiten en, omdat hij nog een huge ass beeldbuis heeft, via de tulp stekkers (rood, wit, geel) het geheel aan de tv sluiten.
Dat gaat sowieso niet werken. Wat via HDMI de receiver in gaat zal er niet als Composiet Video uitkomen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 12:44
KillaZ schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:01:
[...]

:O Thx, was digital out even vergeten.
Het wordt mijn probleem als hij hem om deze reden niet wil kopen ;)
Ik heb nog een SR4500 staan met analoog 7.1 in!
Wil 'm beste ruilen voor die NR1501.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:55

Fjeze

AllesPerfect!

Heb een aanbieding gekregen voor een nieuwe SR5005 voor EUR 400,- in de kleur zwart.
Zit te twijfelen tussen de pioneer VSX-921, Denon AVR1911 en de Marantz SR5005.
Kom van een onkyo SR-606 en wil vooral een versterker die beter is in het stereo geluid in de pure direct mode.

Ze zitten alle 3 rond de EUR 400,- op moment.

Advies?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Jasper1975 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:39:
[...]

Ik heb nog een SR4500 staan met analoog 7.1 in!
Wil 'm beste ruilen voor die NR1501.
Stuur mij even een DM, mocht het niets worden laat ik het je weten ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Griffin schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 08:22:
Kan ik de receiver ook naar een andere hifi dealer brengen welke marantz verkoopt en hier garantie claimen?
Contact gehad met Marantz en even antwoord hier neer gezet voor toekomstige problemen.

Als je een marantz hebt gekocht bij een winkel kan je, mits je het aankoop bewijs hebt, naar alle dealers terug voor garantie welke op de volgende site staan: http://marantz.nl/nl/Dealer/Pages/DealerListing.aspx

Ik ga dit nog even proberen bij mijn dealer in mijn woonplaats maar volgens de mail wisseling tussen mij en Marantz moet dit geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
Griffin schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:42:
[...]

Contact gehad met Marantz en even antwoord hier neer gezet voor toekomstige problemen.

Als je een marantz hebt gekocht bij een winkel kan je, mits je het aankoop bewijs hebt, naar alle dealers terug voor garantie welke op de volgende site staan: http://marantz.nl/nl/Dealer/Pages/DealerListing.aspx

Ik ga dit nog even proberen bij mijn dealer in mijn woonplaats maar volgens de mail wisseling tussen mij en Marantz moet dit geen probleem zijn.
De link werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Klopt, omdat die pagina plat is blijkbaar. Net even getest om erheen te navigeren via de site van marantz en dan doet de pagina het dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
Gisteren gecheckt en toen werkte het wel. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb gisteren mijn nieuwe Marantz SR5005 (zwart) aangesloten, vandaag na het werk maar eens uittesten in mijn eigen woonkamer.
Ik heb hem kunnen kopen voor EUR 390,- nieuw in doos, lijkt mij een hele mooie deal.

Ik heb hem nu aangesloten op een Jamo S608 HC3 set, hele fijne speakers vind ik.
Echter vind mijn vriendin ze eigenlijk wel erg groot.

Ik wil ze dus ook zeker eens testen met een set Boston Acoustics A25 (en wellicht A250). Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar de nieuwe Dali Zensor serie, dan met name de Zensor 1 en de Zensor 5.
Deze zijn echter op erg weinig plaatsen te luisteren/zien/te koop.

Iemand ervaring met deze speakers?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dat is een mooie deal inderdaad.

De Dali's zijn net nieuw toch? Komen binnenkort wel bij meerdere zaken binnen.

Ik heb hier een paartje A25 Front en A23 back binnenkort aangesloten op een SR7002.
Daarnaast speelt er een BK XLS200 mee. Je bent welkom om een luistersessie te doen hoor :)

Dm me maar.

[ Voor 15% gewijzigd door KillaZ op 06-10-2011 12:28 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fjeze schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:01:
Ik heb gisteren mijn nieuwe Marantz SR5005 (zwart) aangesloten, vandaag na het werk maar eens uittesten in mijn eigen woonkamer.
Ik heb hem kunnen kopen voor EUR 390,- nieuw in doos, lijkt mij een hele mooie deal.
Waar heb je hem kunnen krijgen voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:10:
[...]

Waar heb je hem kunnen krijgen voor die prijs?
Uiteindelijk bij de BCC in Breda. In den bosch wilde ze niet lager dan EUR 500,- gaan dus maar naar Breda gereden.
Was de allerlaatste.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had zelf de sr6005 gezien bij Schluderbacher in duitsland. De zwarte voor 589,-, dus ik bestellen afgelopen zaterdag. Helaas was er blijkbaar iets mis gegaan met de betaling en donderdag te horen gekregen dat zwart nu uitverkocht was. Balen, want vindt de zilver/goude versie veel minder mooi. Ook de nieuwe lijn blijf ik iets minder vinden, doe mij maar een "strak"uiterlijk.

Mij er al bij neer gelegd, dta ik dus naar een ander model met vergelijkbare specs moest gaan zoeken. Einde van deze dag maar eens bij de media markt langs en wat schetst mijn verbazing??? Daar staat een zwarte sr6005, weliswaar voor 699 maar toch. Ik vragen of alleen het show model er nog was en er bleken ook nog nieuw in doos aanwezig te zijn. En na verteld te hebben dat de 6005 bij diverse winkels (oa. correct) voor 569,-- was , kreeg ik hem voor dezelfde prijs mee!!!!

Deze jongen is happy!!! Zo meteen maar eens rustig alles aansluiten :D

edit:
MM Utrecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Heren ik heb een probleempje met mijn Marantz sr 6200 Av Reciever.
http://www.audioreview.co...0/prd_129744_2718crx.aspx
Ik gebruik hem als Home cinema aan mijn HTPC.
Hij zit op SPDIF aangesloten en sinds 3 dagen ruist hij zeer sterk.
Ik dacht dat er iets mis was met de input maar SPDIF kan eigenlijk niet ruizen toch?
Op alle andere kanalen ruist hij ook sterk (tuner en cd speler)
Je hoort de audio er nog doorheen maar de ruis is stekker.

Nu is de Reciever dus het probleem. Kan ik de Marantz naar een gewone elektro reparateur brengen of denken jullie dat hij er geen raad mee?
Degene die ik al gebeld heb Kende het merk nog eens en dacht dat de voorversterker kapot is.
De geschatte kosten waren 100 euro.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johny1950
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-04-2020
Ik heb deze week een aanbieding gezien van MM Marantz 1602 + hkts 60 suround 501 set voor 1348 euro
zijn er mensen die ervaring hebben met hkts 60 met marantz 1602?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bonus komt er weer aan en ik zit nu ernstig te twijfelen tussen een SR6006 of een SR7005.

Het verschil is 500 euro en als ik de SR7005 kies, dan betekent dat dat ik vooralsnog qua luidsprekers bij een 5.1 opstelling moet blijven; als ik voor de SR6006 gtat komer er twee Mercury V4's bij. (Ik heb nu 4x Tannoy Mercury M3, maar ga geen tweede hands op de kop proberen te tikken)

Is de kwaliteit van de SR7005 tov de SR6006 de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:08:
Is de kwaliteit van de SR7005 tov de SR6006 de meerprijs waard?
Hangt er van af hoeveel EUR500 voor jou waard is. Meld even je bruto maandloon, dan zal ik het je vertellen >:)

Serieus, de 7005 is zijn meerprijs waard, met de juiste speakers! Jouw nog aan te schaffen Mercury V4's zijn niet echt SR7005-materiaal denk ik. Maar ik weet niet hoe de speakers reageren op een betere versterking. Persoonlijk zou ik de EUR500 steken in betere speakers, heb je veel meer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

500 verschil?
Neem even contact op met H&C Hifi, daar bieden ze de 7005 aan voor 1199,00 moet je wel snel zijn...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel zijn wordt lastig, bonus komt eind van de maand binnen. Maar voor 1199 wordt de keuze een stuk makkelijker. Overigens als ik voor de 7005 ga, zal ik deze eerst in een 5.1 setup gebruiken.

Budgettair komt de keuze neer op:
1. Nu ca. 1.000 euro uitgeven aan de SR6006 en twee mercury 's erbij.
2. Nu mijn 'hele budget' gebruiken en een SR7005 kopen, en over half jaar tot jaar twee luidsprekers erbij met iets meer budget.

Het budget ingeval van optie 2. zal iets van 800-1000 euro zijn voor twee luidsprekers. Ik heb nu zoals gezegd Mercury M3's en indertijd was dat een hele verbetering ten opzichte van de B&W en Celestion speakers die ik had. Die speakers ga ik zeker niet vervangen, daar is gewoon het budget niet voor. Is het dan niet zonde van het geld om voor die laatste twee opeens meer geld uit te gaan geven aan betere speakers?

(overigens heb ik nu een SR580, wat het ook wordt, de versterking gaat er op vooruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:13:
Snel zijn wordt lastig, bonus komt eind van de maand binnen. Maar voor 1199 wordt de keuze een stuk makkelijker. Overigens als ik voor de 7005 ga, zal ik deze eerst in een 5.1 setup gebruiken.

Budgettair komt de keuze neer op:
1. Nu ca. 1.000 euro uitgeven aan de SR6006 en twee mercury 's erbij.
2. Nu mijn 'hele budget' gebruiken en een SR7005 kopen, en over half jaar tot jaar twee luidsprekers erbij met iets meer budget.

Het budget ingeval van optie 2. zal iets van 800-1000 euro zijn voor twee luidsprekers. Ik heb nu zoals gezegd Mercury M3's en indertijd was dat een hele verbetering ten opzichte van de B&W en Celestion speakers die ik had. Die speakers ga ik zeker niet vervangen, daar is gewoon het budget niet voor. Is het dan niet zonde van het geld om voor die laatste twee opeens meer geld uit te gaan geven aan betere speakers?

(overigens heb ik nu een SR580, wat het ook wordt, de versterking gaat er op vooruit)
Ik weet niet hoe je portemonnee in elkaar zit, maar zou zeker de SR7005 overwegen. Voor nog geen 200 euro meer heb je een beest van een receiver. Je kunt maar beter iets meer geld uitgeven aan iets waar je straks totaal geen spijt van krijgt, dan dat je na een paar maanden zegt; jammer, had ik maar de SR7005 gekocht. Dan maar even verder sparen voor je twee andere speakers, maar dat is mijn mening.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

massari schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:28:
[...] Ik weet niet hoe je portemonnee in elkaar zit,
Eind van de maand is m'n portemonee leef als ik een SR7005 heb gekocht.

Zowel receiver als speakers gaan meerdere jaren mee; mijn huidige speakers en receiver gaan al zeker 12 jaar mee. Mijn speakers daarvoor zijn 10 jaar mee gegaan op een Pioneer QX 8000 die nog ouder was (http://vintageelectronics...receivermodelqx-8000.html).

Met andere woorden het moet lang mee, dus ik kan maar beter zo goed mogelijk kopen. Volgend jaar vinden jullie me weer in dit forum met een vraag wat dan een goede speaker set is voor ca. 1000 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Beste mede Marantz-eigenaren.

Sinds kort eigenaar van de SR7005 in combinatie met een 5.1 opstelling van 2xKEF XQ40, 2x KEF XQ30 en KEF XQ50c, aangevuld met de R-328 Sub van Rel.

Het geheel klinkt erg open en gedetailleerd, echter wanneer ik in stereo luister op de door het Audyssey systeem gekozen instellingen, is de bass wat magertjes, zeker in vergelijking met de MCH stereo weergave. Verder ben ik prima tevreden over de gevonden instellingen, welke ik dan ook zeker wil blijven gebruiken.
Heeft iemand enig idee hoe ik wat meer Bass-klanken uit mijn receiver kan krijgen, zonder dat ik de speakers dichter bij de achterwand hoef te plaatsen, of aan de instellingen van de subwoofer hoef te gaan draaien.

Heeft de SR7005 wel genoeg power om deze 2 stevige zuilen goed in het laag aan te kunnen sturen?

Zou het helpen wanneer ik de 2 fronts ga Bi-ampen? Ik twijfel hier een beetje over, aangezien je uiteindelijk natuurlijk nog steeds dezelfde voeding gebruikt om het laag en hoog, weliswaar apart, aan te sturen.

Ben benieuwd naar jullie tips en adviezen!

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Weet iemand of er iets is verandert in HDMI IN->OUT porting van NR-1601 naar NR-1602? HDMI-versie update?

Probleem is dat ik een NR-1601 heb en als ik een Mac Mini of ASRock via m'n NR-1601 middels HDMI IN->HDMI OUT naar m'n TV doorstuur dat dan m'n TV (Samsung LCD) de pixelmapping stand vergeet en het beeld dus niet meer klopt qua verhouding (en ik de buitenste randen mis). Dan moet ik weer manueel in de settings van de TV de beeldverhouding op Just Scan (zo heet pixelmapping bij Samsung) zetten. Lastig en erg vrouw/kids-onvriendelijk waardoor m'n ASRock en Mac Mini stof staan te trekken bij de TV en altijd maar naar de Popcornhour wordt gegrepen want die doet het tenminste wel helemaal goed.

Iets lijkt er dus niet helemaal oké te zijn met de HDMI-switching van de Marantz. Als ik de Mac Mini of ASRock direct via HDMI op de TV aansluit heb ik deze problemen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Thermaltaker schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:46:
Beste mede Marantz-eigenaren.

Sinds kort eigenaar van de SR7005 in combinatie met een 5.1 opstelling van 2xKEF XQ40, 2x KEF XQ30 en KEF XQ50c, aangevuld met de R-328 Sub van Rel.

Het geheel klinkt erg open en gedetailleerd, echter wanneer ik in stereo luister op de door het Audyssey systeem gekozen instellingen, is de bass wat magertjes, zeker in vergelijking met de MCH stereo weergave. Verder ben ik prima tevreden over de gevonden instellingen, welke ik dan ook zeker wil blijven gebruiken.
Heeft iemand enig idee hoe ik wat meer Bass-klanken uit mijn receiver kan krijgen, zonder dat ik de speakers dichter bij de achterwand hoef te plaatsen, of aan de instellingen van de subwoofer hoef te gaan draaien.

Heeft de SR7005 wel genoeg power om deze 2 stevige zuilen goed in het laag aan te kunnen sturen?

Zou het helpen wanneer ik de 2 fronts ga Bi-ampen? Ik twijfel hier een beetje over, aangezien je uiteindelijk natuurlijk nog steeds dezelfde voeding gebruikt om het laag en hoog, weliswaar apart, aan te sturen.

Ben benieuwd naar jullie tips en adviezen!
Staan je luidsprekers voor wellicht als 'small' ingeregeld? Een SR7005 zou power genoeg moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59
Ik heb wellicht een beetje een off-topic vraag, maar misschien dat jullie me kunnen helpen.
Van het weekend heb ik een marantz pm4400 stereo versterker binnengekregen.

Helaas is de post er niet zachtzinnig mee opgegaan, dit in combinatie met onvoldoende bescherming voor de versterker heeft ervoor gezorgd dat het frontje van deze versterker zwaar beschadigd is. (Een hele hoek mist.)

Zijn deze frontjes eventueel ergens los te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:25

QuattroNL

It is I.

Check het bij de importeur of Audio Service Elst (Marantz servicepunt).
Ik neem aan dat het een verzekeringskwestie wordt?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

PHiXioN schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:39:
[...]

Staan je luidsprekers voor wellicht als 'small' ingeregeld? Een SR7005 zou power genoeg moeten hebben.
Audyssey had inderdaad kleine front speakers berekend, maar dat resultaat heb ik natuurlijk overruled. Ik heb alle speakers, op advies van de verkoper bij iEar, op large gezet, zodat de REL sub alleen het allerlaagste laag weergeeft, waarvoor hij ook bedoeld is.
Ik heb wél het Audyssey systeem een keer opnieuw een automatische setup laten doen en wonderwel lieten de EQ-settings zien dat de lage frequenties van de frontspeakers hoger ingesteld werden dan bij de eerdere meting, waardoor het probleem van (te) weinig bass helemaal verholpen is.

Wellicht heeft een en ander te maken met het feit dat nu alles opnieuw berekend is met ingespeelde apparatuur, waarbij dat in eerste lijn natuurlijk niet zo was.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Thermaltaker schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:23:
Audyssey had inderdaad kleine front speakers berekend, maar dat resultaat heb ik natuurlijk overruled. Ik heb alle speakers, op advies van de verkoper bij iEar, op large gezet, zodat de REL sub alleen het allerlaagste laag weergeeft, waarvoor hij ook bedoeld is.
Ik heb wél het Audyssey systeem een keer opnieuw een automatische setup laten doen en wonderwel lieten de EQ-settings zien dat de lage frequenties van de frontspeakers hoger ingesteld werden dan bij de eerdere meting, waardoor het probleem van (te) weinig bass helemaal verholpen is.

Wellicht heeft een en ander te maken met het feit dat nu alles opnieuw berekend is met ingespeelde apparatuur, waarbij dat in eerste lijn natuurlijk niet zo was.
Ik vind dat een raar advies van de verkoper eerlijk gezegd. Nu krijgt je REL alleen wat te doen bij films met een LFE-kanaal en staat hij de rest van de tijd stof te happen. Ik zou toch 's proberen om je speakers (wellicht niet je 2 fronts) op small te zetten en de overgangsfrequentie naar de sub lager te zetten, bijv. op 80Hz. of zo. En probeer dan ook 's je fronts op small te zetten met deze setting, in principe zou dit een beter resultaat op kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

the-body schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:12:
[...]

Ik vind dat een raar advies van de verkoper eerlijk gezegd. Nu krijgt je REL alleen wat te doen bij films met een LFE-kanaal en staat hij de rest van de tijd stof te happen. Ik zou toch 's proberen om je speakers (wellicht niet je 2 fronts) op small te zetten en de overgangsfrequentie naar de sub lager te zetten, bijv. op 80Hz. of zo. En probeer dan ook 's je fronts op small te zetten met deze setting, in principe zou dit een beter resultaat op kunnen leveren.
In het licht van de filosofie van het merk REL is het wellicht niet heel raar om alle speakers alsnog als large op te nemen. De REL is namelijk op 2 manieren aangesloten; enerzijds inderdaad via LFE, maar anderzijds ook met een neutrik speakon verbinding die als een soort High level in fungeert, waardoor de sub in stereoweergave ook zorg draagt voor het laagste laag.
Dit was voor mij ook een doorslaggevende reden om deze sub met de XQ40's, die van zichzelf redelijk laag gaan, te combineren.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Thermaltaker schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:22:
[...]
In het licht van de filosofie van het merk REL is het wellicht niet heel raar om alle speakers alsnog als large op te nemen. De REL is namelijk op 2 manieren aangesloten; enerzijds inderdaad via LFE, maar anderzijds ook met een neutrik speakon verbinding die als een soort High level in fungeert, waardoor de sub in stereoweergave ook zorg draagt voor het laagste laag.
Dit was voor mij ook een doorslaggevende reden om deze sub met de XQ40's, die van zichzelf redelijk laag gaan, te combineren.
Naar mijn weten kan je elke actieve subwoofer zowel high- als low level aansluiten, dus om alleen daarvoor voor REL te gaan is wel wat kort door de bocht. Overigens zijn er ook merken receivers die je de mogelijkheid geven om de subwoofer bij te schakelen in Pure Direct en/of Stereo mode. Mijn subwoofer is alleen low-level aangesloten, maar krijgt in 2.0 gewoon alles onder de 60 Hz voor zijn kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

FeaR schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:27:
[...]

Naar mijn weten kan je elke actieve subwoofer zowel high- als low level aansluiten, dus om alleen daarvoor voor REL te gaan is wel wat kort door de bocht. Overigens zijn er ook merken receivers die je de mogelijkheid geven om de subwoofer bij te schakelen in Pure Direct en/of Stereo mode. Mijn subwoofer is alleen low-level aangesloten, maar krijgt in 2.0 gewoon alles onder de 60 Hz voor zijn kiezen :)
Oké maar de REL heeft in ieder geval een aparte volume regelaar voor zowel LFE als de High level in. Mij is echter niet bekend in hoeverre andere merken een soortgelijke mogelijkheid bieden. Dit was een moverende reden, echter vond ik het feit dat het geen bombastische sub was en esthetisch gezien zijn mannetje stond eveneens belangrijke aankoopredenen.

Jij hebt in het menu van je receiver dan het sub kanaal op LFE + main staan begrijp ik?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Thermaltaker schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:33:
[...]
Jij hebt in het menu van je receiver dan het sub kanaal op LFE + main staan begrijp ik?
Ik weet niet meer exact hoe ik alles in het gesteld qua subwoofer. Enige wat ik zeker weet is dat de crossover op 60 Hz staat. Speakers geloof ik op Large en subwoofer op LFE + MAIN.

In mijn Denon receiver heb ik twee (sub)menu's voor de speaker-instellingen. De ene voor de gewone dingen als afstand, crossover, small/large en inderdaad de optie voor LFE of LFE + MAIN. Daarnaast heb ik nog een menu voor de instellingen voor de Pure Direct / Stereo Mode. Daar kan ik aparte waarden opgeven voor die modus, en één van de opties is of de subwoofer mee moet doen. Scheelt me dus weer High Level aansluiten. Want veel receivers sturen de subwoofer niet aan over low level in Pure Direct / Stereo. Moet zeggen dat ik die optie ook zeer kan waarderen. Heb voor films de crossover ook op 80 Hz staan en voor muziek de crossover op 60 Hz. Volume wissel ik wel met de remote van mijn subwoofer (Velodyne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Thermaltaker schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:33:
[...]

Oké maar de REL heeft in ieder geval een aparte volume regelaar voor zowel LFE als de High level in. Mij is echter niet bekend in hoeverre andere merken een soortgelijke mogelijkheid bieden. Dit was een moverende reden, echter vond ik het feit dat het geen bombastische sub was en esthetisch gezien zijn mannetje stond eveneens belangrijke aankoopredenen.

Sinds een klein weekje heb ik een XXLS400 van BK aan mn Marantz hangen. Die heeft ook zowel high als LFE, volledig los van elkaar te regelen. De LFE wordt (in mijn geval) volledig door de versterker geregeld, de high input heeft eigen instellingen. BK zijn trouwens bouwers van een behoorlijk aantal REL versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
@ Thermaltaker : Als je de Audyssey setup gebruikt hebt , en nadien schakel je op Pure Direct , dan zal je subwoofer waarschijnlijk nog op -x dB staan.

Door op AMP te duwen , en vervolgens op nummer 8 ( CH LVL ) , kan je zien welke kanalen welk volume werden toegewezen. Ik heb alle kanalen in iedere modus op 0 dB gezet. Zo kan je ook best vergelijken met anderen :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-07 12:23
Ik ben nogal een noob wat recievers en luidsprekers betreft (gebruik nu al jaren tot voldoening Videologic - Digitheatre dts), en ben me langzamerhand aan het inlezen en aan het voorbereiden op Marantz en Focal. Een kort vraagje; hoe is de hoofdtelefoonversterking van de versterker SR6006? Na upgrade van versterker en luidsprekers zou ik er ook een beyerdynamic op willen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

MPAnnihilator schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:36:
@ Thermaltaker : Als je de Audyssey setup gebruikt hebt , en nadien schakel je op Pure Direct , dan zal je subwoofer waarschijnlijk nog op -x dB staan.

Door op AMP te duwen , en vervolgens op nummer 8 ( CH LVL ) , kan je zien welke kanalen welk volume werden toegewezen. Ik heb alle kanalen in iedere modus op 0 dB gezet. Zo kan je ook best vergelijken met anderen :)
Mijn sub en mijn fronts werden door het Audyssey systeem inderdaad ver teruggeschroefd, naar respectievelijk -5 en -10 dB. Ik heb de fronts bij stereoweergave op -2 dB gezet, omdat het verschil met all ch. stereo anders erg groot werd bij een gelijk volume. De pure direct stand gebruik ik eigenlijk nooit omdat alles dan erg zacht wordt weergegeven, zelfs bij relatief hoge volumes, wat ik ergens vreemd vind.

Heb jij, door alle kanalen op 0 dB te zetten, het (stereo) klankbeeld niet deels 'verkracht'? Nu wordt er qua speaker volume toch geen rekening meer gehouden met de gevoeligheid en de positionering van de afzonderlijke speakers?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Thermaltaker schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:35:
[...]

Mijn sub en mijn fronts werden door het Audyssey systeem inderdaad ver teruggeschroefd, naar respectievelijk -5 en -10 dB. Ik heb de fronts bij stereoweergave op -2 dB gezet, omdat het verschil met all ch. stereo anders erg groot werd bij een gelijk volume. De pure direct stand gebruik ik eigenlijk nooit omdat alles dan erg zacht wordt weergegeven, zelfs bij relatief hoge volumes, wat ik ergens vreemd vind.

Heb jij, door alle kanalen op 0 dB te zetten, het (stereo) klankbeeld niet deels 'verkracht'? Nu wordt er qua speaker volume toch geen rekening meer gehouden met de gevoeligheid en de positionering van de afzonderlijke speakers?
Mogelijks wel , maar ik denk dat gezien mijn speakers voldoende ver van de zijmuren verwijderd zijn, ik daar niet zo veel last van heb. Het stereo beeld wordt denk ik meer bepaald door de hogere tonen.
Laat het nu net de lage tonen zijn die Audyssey wou corrigeren. Mijn rechter speaker staat wat dichter bij de zijmuur en hierdoor stond die -3dB ingesteld. Mijn sub stond op -12 dB ( of -20 ).
Ik heb dus alles op 0 gezet , zowel met Audyssey als Pure Direct en ik heb geen probleem om tussenin mijn speakers te gaan zitten en de sweet spot te vinden bij vocale nummers.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/tweakers/DSC00961small.jpg

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MPAnnihilator schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:07:
[...]Mijn sub stond op -12 dB ( of -20 ).
Dat is de bekende Audyssey-bug, subwoofer instellen op -12.0 dB. Met Audyssey moet je de subwoofer op zeer zacht zetten of ruim van de muur plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Klopt , maar voor ik een eindversterker had gebruikte ik nooit Pure Direct mode , sinds een week of 2 dus wel , en toen viel me op dat ik meer midden had , dan laag. Na wat gepruts met de instellingen merkte ik op dat er nog steeds een negatief CH LVL actief was op mijn sub, in pure direct alleen. Die had ik dus nog nooit op 0 gezet blijkbaar.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Sinds gisteren heb ik een Marantz SR5000 (model van 2001) in bezit als aansturing van mijn Wharfedale Diamond 10.1 speakers, ik gebruik momenteel even alleen een stereo setup, in de toekomst zal het wel weer surround worden. Het zijn speakers met een niet al te hoge gevoeligheid (ik geloof 86db) maar ik moet de versterker wel erg ver open zetten voor een beetje power. Het volume gaat van 1 tot 100. Tot 20 hoor je zo goed als niks, 30/40 is zacht achtergrondvolume. Bij 60 tot 70 heb je pas een beetje krachtig geluid, op rond 2/3 van het max volume dus. Geen idee of dit zo hoort en logisch verklaarbaar is door die gevoeligheid en/of niet al teveel vermogen. Het is tot nu toe wel stabiel en de versterker wordt niet erg heet. De combinatie klinkt erg mooi en vol, dus wat dat betreft bevalt de versterker prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik heb mijn Marantz receiver ingesteld op dB waarden en niet op schaal 1-100. Op -10 dB vliegen mijn oren er bijna uit , geen idee of hij ook boven de 0 dB kan.

Niks mis toch met een knop een beetje open te moeten draaien ? Zolang het niet vervormt , niet stressen.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Ik had me er inderdaad ook al bij neergelegd (niet door de geluidsgolven), het klinkt prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Weet iemand hoe ik op een SR6005 de monitor uit op s-video/component kan zetten zonder HDMI TV (TV komt later nu nog beeldbuis)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Cyrus The Virus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:50:
Weet iemand hoe ik op een SR6005 de monitor uit op s-video/component kan zetten zonder HDMI TV (TV komt later nu nog beeldbuis)
Niet nodig, gaat vanzelf goed. En ik spreek uit ervaring, kijk nu ook nog met plezier naar mijn CRT-bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 12:43
Na wikken en wegen, reviews lezen, de apparaten van dichtbij bekijken en er aan zitten is het er vandaag van gekomen. Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een Marantz SR7005 receiver. Mijn God wat een apparaat en wat een mooie combinatie met mijn Kef speakers. Airplay werkt trouwens ook lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
the-body schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:26:
[...]

Niet nodig, gaat vanzelf goed. En ik spreek uit ervaring, kijk nu ook nog met plezier naar mijn CRT-bak.
mwa het is toch wel handigere als je het in kan stellen met TV, had ik op mijn vorige SR5600 ook.
Maarja vande week komt Tv binnen dus geen probleem.

Weet iemand wel hoe ik de USB kan gebruiken met 2.1 weergave, nu als ik stereo pak heb ik 2.0 maar wil wel graag sub. Dit ging bij de SR-5600 wel

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Martijn-V4 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:48:
Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een Marantz SR7005 receiver. Mijn God wat een apparaat en wat een mooie combinatie met mijn Kef speakers.
Met welke Kef speakers combineer je de SR7005? Ik heb sinds een maand of 3 de combinatie SR7005 met de Kef XQ serie. Zeer tevreden inmiddels, na een tweede Audyssey meting!

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Ik heb de Kef HT2005.3 met de K2 subwoofer. Ik heb inmiddels ook al een paar Audyssey metingen gedaan en wil er morgen ook nog even mee aan de gang, nog een of twee luisterposities extra. Ben op dit moment bezig een mooie instelling voor de subwoofer in elkaar te draaien. Hij is mij nog iets te nadrukkelijk aanwezig, het is weinig maar mij nog even teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik krijg de overige speakers niet aan als de input stereo is op de SR6005. SR5600 deed het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In navolging van mijn eerdere post: Ik heb net bij de MediaMarkt in Almere een SR7005 besteld voor EUR 1.219,-.Volgende week krijg ik heb binnen als alles volgens plan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Zijn er hier gebruikers van de Marantz UD7005 ? Deze is momenteel te vinden voor 639 € wegens een opvolger hiervan. De prijs is bijna de helft van de introductieprijs dus ik kom in de verleiding. Nergens in reviews wordt gesproken over CD playback kwaliteit, ik weet wel dat er een source direct functie is die alles dat videogerelateerd is uitschakeld, maar ben bang dat dit toestel enkel geschikt is om comfortabel bluray af te spelen... Dlna zit erop, maar Flac kan hij weer niet afspelen. Zou een mooie match zijn voor mijn SR5005.

Wie heeft deze thuis staan? :)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:30
Ik heb de de BD5005 BD5004 en de afspeelkwalitiet van CD's is prima.
Deze heeft ook een stereo source-direct.

[ Voor 6% gewijzigd door leonbong op 10-11-2011 08:53 ]

• Pino_Helmond
Benga schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:34:
Zijn er hier gebruikers van de Marantz UD7005 ? Deze is momenteel te vinden voor 639 € wegens een opvolger hiervan. De prijs is bijna de helft van de introductieprijs dus ik kom in de verleiding. Nergens in reviews wordt gesproken over CD playback kwaliteit, ik weet wel dat er een source direct functie is die alles dat videogerelateerd is uitschakeld, maar ben bang dat dit toestel enkel geschikt is om comfortabel bluray af te spelen... Dlna zit erop, maar Flac kan hij weer niet afspelen. Zou een mooie match zijn voor mijn SR5005.

Wie heeft deze thuis staan? :)
Ik heb zojuist Stassen gemaild en meteen een reactie terug gekregen. De UD7005 is niet leverbaar, het is een fout op de site waarvoor ze excuses aanbieden.

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Ik heb zojuist Stassen gemaild en meteen een reactie terug gekregen. De UD7005 is niet leverbaar, het is een fout op de site waarvoor ze excuses aanbieden.
jammer!! het ding staat 10 uur later nog steeds aan foute prijs ginder... Ach ja, dan een UD5005 overwegen. Merci voor de info.

• the-body
  • Niet online

the-body

Benga schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:52:
[...]

jammer!! het ding staat 10 uur later nog steeds aan foute prijs ginder... Ach ja, dan een UD5005 overwegen. Merci voor de info.
Het is dan ook gewoon beleid van Stassen om dit soort zaken uit te vreten, het gebeurt ze te vaak om toevallig te mogen heten. Goedkoop op de website, bezoekers lokken, en dan niet leverbaar, of een andere smoes. Als je voor een goede prijs Marantz spul wilt aanschaffen, check H&C Hifi.

• MPAnnihilator
Ik heb ook bij H&C Hifi een koopje gedaan denk ik , een MM7025 versterker voor 625€ , nieuw in de doos , en garantie. Zoals het hoort dus , niet zoals ik over Stassen al gehoord heb dat ze gewoon de doos zelf terug dicht plakken :(

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
the-body schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:11:
[...]

Het is dan ook gewoon beleid van Stassen om dit soort zaken uit te vreten, het gebeurt ze te vaak om toevallig te mogen heten. Goedkoop op de website, bezoekers lokken, en dan niet leverbaar, of een andere smoes. Als je voor een goede prijs Marantz spul wilt aanschaffen, check H&C Hifi.
Belachelijk inderdaad. Uiteraard heb ik er wat mails aan gewaagd en Stassen vriendelijk maar dringend verzocht de aanbieding van de site te halen. De UD7005 is zelfs NOOIT op de markt gebracht!
Als goedmakertje kreeg ik nog een mail van Stassen dat ik éénmalig de UD7006 voor € 799,- mocht kopen, die kost bij H&C standaard dat bedrag. Ook nog geïnformeerd naar de Pearl Lite, deze was zelfs € 300,- dan bij Stassen.

Uiteindelijk gisteren nogmaals verzocht de aanbieding van de site te halen. Ze hebben toegezegd dit te doen. Staat hij er maandag nog steeds op dan bestel ik er één. Benieuwd wat ze dan doen en welke rechten je dan als koper hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 19:04
Vandaag de SR6005 aangeschaft voor nog geen 600 eurie's, goede deal denk ik.

Vanmiddag even uitgeprobeerd en ik ben erg tevreden. Wat me wel opvalt is dat de kast erg warm wordt, hij staat in een ''afgesloten'' kastje kan dat geen kwaad denken jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door ribo32 op 12-11-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ribo32 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:37:
Nieuw, demo of tweedehands? Want dat scheelt natuurlijk altijd wel ;)
Vanmiddag even uitgeprobeerd en ik ben erg tevreden. Wat me wel opvalt is dat de kast erg warm wordt, hij staat in een ''afgesloten'' kastje kan dat geen kwaad denken jullie?
De SR6005 is - naar mijn weten - een passief gekoelde receiver dus er moet wel iets van ruimte zijn dat de receiver zijn warmte kwijt kan en er aanvoer is van koele lucht. Staat als het goed is ook in de manual van het apparaat dat er een ruimte moet zijn. Nu staat er in de manual veelal grote waardes als 20 centimeter, maar daar kan altijd wel wat van af. Een apparaat in een gesloten ruimte zetten kan op den duur leiden tot overhitting en dus het falen van het apparaat. Stukje eigen risico dus, maar ik zou het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
Nieuw,
De manual nog niet geheel gelezen ;) deurtje kan wel open bij afspelen(moet toch bij gebruik van de remote) maar het viel me op hoe warm die eigenlijk wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door ribo32 op 13-11-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ribo32 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:37:

Hmm, dat is balen heb van de week de SR6005 gekocht voor 466 euro bij de MM (wel alleen zilver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:08
Zijn er hier eigenlijk mensen die gebruik maken van de netwerkingang om bv internetradio te luisteren? er wordt zo weinig over gesproken en misschien zijn de mogelijkheden wel groter dan ik nu weet (afspelen muziek/films via het netwerk?).

hetzelfde voor upscaling van video; heeft dit nu echt toegevoegde waarde of valt dat wel mee. Ik heb zoiets van "leuk, maar wat is nu de toegevoegde waarde" aangezien ik meestal series download in hd kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
A4-tje schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:40:
Zijn er hier eigenlijk mensen die gebruik maken van de netwerkingang om bv internetradio te luisteren? er wordt zo weinig over gesproken en misschien zijn de mogelijkheden wel groter dan ik nu weet (afspelen muziek/films via het netwerk?).
Ik maak er dagelijks gebruik van op mijn sr7005 receiver, voor muziek en radio. Ik vind het uitstekend werken. Films en video kun je op deze manier niet afspelen. Voor het afspelen van muziek maak ik gebruik van mijn muziek collectie die ik via de ingebouwde dnla functie van mijn Readynas Ultra 4 deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
Cyrus The Virus schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:50:
[...]

Hmm, dat is balen heb van de week de SR6005 gekocht voor 466 euro bij de MM (wel alleen zilver)
Dat is een hele mooie prijs....ik was uitgegaan van de tweakers pricewatch jammer dat de MM daar niet bij staat.http://tweakers.net/price...-sr6005-%28zilver%29.html

Nu nog even wachten op de Teufel columa 300 speakerset. ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Vestigingen van de Mediamarkt bepalen zelf de prijzen. Prijzen kunnen hier in MM Eindhoven dus anders zijn dan bij MM Rotterdam.

Mij viel de lage prijs van de SR6005 ook op. Zie em overigens alleen in zilver voor die lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
Dat klopt ik geloof dat ze er vanaf moeten ivm de nieuwe lijn(SR5006-6006).. zwart is veelal uitverkocht of een stuk duurder.

Het kleine ronde display van de SR6006 is wel erg sexy maar geeft wel weinig informatie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

ribo32 schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:11:
Het kleine ronde display van de SR6006 is wel erg sexy maar geeft wel weinig informatie denk ik.
Ja, uiterlijk is wel mooi. Al had ik liever die andere knopjes ook achter een klepje gehad zoals bij de SR7005.

Maar wat zijn verder de verschillen tussen de SR6005 en SR6006? Nieuwere Audigy, ander uiterlijk en Airplay?
Dat laatste boeit mij niet, heb Sonos. Uiterlijk is persoonlijk maar niet dat extra geld waard. Blijft over Audigy, of zijn er meer zaken anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Tom schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:07:
[...]

Ja, uiterlijk is wel mooi. Al had ik liever die andere knopjes ook achter een klepje gehad zoals bij de SR7005.

Maar wat zijn verder de verschillen tussen de SR6005 en SR6006? Nieuwere Audigy, ander uiterlijk en Airplay?
Dat laatste boeit mij niet, heb Sonos. Uiterlijk is persoonlijk maar niet dat extra geld waard. Blijft over Audigy, of zijn er meer zaken anders?
En je hebt ethernet en DLNA, voor de rest is hij niet veel anders. Ik vond het die paar honderd euro niet waard. En vond de SR6005 mooier als de nieuwe. Alleen jammer dat ze geen zwarte hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:08
Display vind ik ook een beetje een afknapper. Niet zozeer vanwege het uiterlijk (ook niet echt fan van) maar meer vanwege de weinige info die erop kan. maar als je hem met je mobiel kan besturen (muzieknummer kiezen) dan geeft dat ook wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:05
ribo32 schreef op maandag 14 november 2011 @ 07:48:
[...]
Nu nog even wachten op de Teufel columa 300 speakerset. ik ben benieuwd.
Mooie combi! _/-\o_ Ik zelf heb een SR6004 en een Teufel Columa 900. gekocht vorig jaar. Ben er super tevreden over!

Nog een klein vraagje:
Ik meen ooit gelezen te hebben in dit topic dat er een manier is om inputs ontzichtbaar te maken op een SR6004.
(dwz, als ik aan de inputselectieknop draai ik alleen de apparaten zie die ik heb ingesteld.)
Ik kan alleen dit nergens meer terugvinden...

Weet iemand hier een antwoord op?

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
Voronwë schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:08:
[...]

Ik meen ooit gelezen te hebben in dit topic dat er een manier is om inputs ontzichtbaar te maken op een SR6004.
(dwz, als ik aan de inputselectieknop draai ik alleen de apparaten zie die ik heb ingesteld.)
Ik kan alleen dit nergens meer terugvinden...

Weet iemand hier een antwoord op?
Ik heb bij de SR6005 in de manual gelezen dat je ze kan delete maar ik weet niet of dat ook met de 6004 kan misschien moet je even in het boek(je) duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
Ik heb sinds 2 weken een Marantz NR1501 thuis staan, in combinatie met een Jamo S426 HCS3 setje.
Ik heb besloten, mede vanwege de buren, om geen subwoofer aan te sluiten. Ik heb voor een automatische speaker setup gekozen. De fronts nemen het laag voor zover ze dat kunnen voor hun rekening. Maar als ik nu een film afspeel via mijn HTPC en ps3 (beide via HDMI aangesloten) schiet de receiver vaak in de beveiliging. Je hoort een plopje en de receiver gaat op zwart, en er begint een rood knopje te knipperen.
Vragen de fronts nu teveel vermogen van de NR1501? Ik speel absoluut niet op hard volume (max 50). Kunnen ze het laag niet aan en kan ik beter een actieve sub aansluiten om een deel van het laag over te nemen?
Of is het een andere kwaal van deze receiver? Heeft iemand hier ervaring mee? ik hoor graag jullie meningen en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MadToin schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:06:
Ik heb besloten, mede vanwege de buren, om geen subwoofer aan te sluiten.
Een goed afgestelde set geeft geen overlast...
Je hoort een plopje en de receiver gaat op zwart, en er begint een rood knopje te knipperen.
Heb je de manual er al bij gepakt? Want daar staan de foutcodes in die het standbylampje geeft. Zo kan hij snel en langzaam knipperen. Maar dit kan echt van alles zijn, een overhitte receiver, kortsluiting in de bekabeling, speakers met een te lage impedantie, et cetera. Al zijn die Jamo's geen lastige speakers, dus ik zou zelf de impedantie al wegstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Kijk dit vind ik dan wel weer leuk. Mijn SR7005 scrobbelt mijn gespeelde nummers wel naar last.fm ondanks het feit dat ik dat niets kan instellen en uberhaupt kan inloggen met mijn receiver op last.fm. Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
FeaR schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:09:
[...]

Heb je de manual er al bij gepakt? Want daar staan de foutcodes in die het standbylampje geeft. Zo kan hij snel en langzaam knipperen. Maar dit kan echt van alles zijn, een overhitte receiver, kortsluiting in de bekabeling, speakers met een te lage impedantie, et cetera. Al zijn die Jamo's geen lastige speakers, dus ik zou zelf de impedantie al wegstrepen.
Ik kan nergens in de manual iets vinden over dit soort foutmeldingen... De receiver heeft meer dan voldoende ruimte om zich heen, dus oververhitting lijkt me sterk... ik heb wel 1 ander type kabel gebruikt voor de rear speaker, omdat ik lengte te kort kwam.. Ik zal deze vervangen.. Mocht het probleem zich blijven voordoen dan neem ik even contact op met Marantz. Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Snel vraagje over de SR6006. Ik heb deze receiver nu een aantal weken thuis staan en vind het een super apparaat. Nu heb ik alleen soms een probleem dat ik geen geluid te horen krijg terwijl er wel degelijk geluid ontvangen wordt van bijvoorbeeld TV of PS3. Wanneer ik het apparaat uit zet (via de knop de voorkant of afstandsbedening maakt niet uit) en vervolgens weer aan, hoor ik wel geluid. TV en PS3 zijn beide via HDMI aangesloten, TV geeft geluid via ARC.

Zodra ik merk dat er geen geluid is, lijkt het alsof de Marantz het inkomende signaal niet correct herkent en vervolgens niets laat horen. Mijn PS3 zou multi channel input moeten geven maar zodra de Marantz geen geluid laat horen staat de input op stereo in. TV hetzelfde verhaal.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:03
zwik schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:24:
Snel vraagje over de SR6006. Ik heb deze receiver nu een aantal weken thuis staan en vind het een super apparaat. Nu heb ik alleen soms een probleem dat ik geen geluid te horen krijg terwijl er wel degelijk geluid ontvangen wordt van bijvoorbeeld TV of PS3.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen?
HDMI-handshake verloopt niet lekker. HDMI is eigenlijk een brakke verbinding vanwege protocollen die op elkaar afgestemd dienen te worden en soms lukt dat niet lekker. Je kan ook geluid horen zonder beeld bijvoorbeeld. Hopelijk wordt HDMI snel verlaten als standaard, ook omdat het afstandsproblemen kent : je kan niet zomaar "20 mtr" hdmi aanleggen..
Je probleem is herkenbaar (NR1601 doet het hier ook wel 's). Vaak wil de volgorde van het aanzetten ( bijv eerst de tv, hd-box etc en dan pas de SR6006) wel eens wat uitmaken.
Verder is er volgens mij niks aan te doen, wellicht de software-updates goed bijhouden.
Ik heb trouwens ARC eruit geknikkerd en pak het tv-geluid via de optical-out om wat hdmi-probleempjes te vermijden,..

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Over je HDMI verhaal: Ben ik het niet met je eens. Uiteraard zijn er wat handshake problemen die kunnen optreden, maar dat weegt i.m.o. niet op tegen het hebben van 1 kabel voor je digitale signalen t.o.v. component en/of optische kabels.

Daarnaast, als je 20 meter HDMI moet overbruggen pak je toch een CAT5 kabel plus 2 converters. Dan ben je volgens mij voor 50 meter met een euro of 100 klaar.

Het valt mij op dat mijn NR1501 wel eens last had van Handshake problemen (vooral als mijn vriendin het hele zooitje aan deed :/ ) maar dat mijn SR7002 daar helemaal geen last van heeft. :)
In de 2 maandjes nog niet 1 keer gehad.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Okay, het is dus vooral een HDMI probleem waar weinig aan te doen valt op het moment? De kabels zijn overigens niet lang, hooguit 1,5 meter. Misschien dat dit dan toch al voor problemen zorgt? De TV, PS3 en Marantz zijn allemaal aangesloten op het netwerk en internet en zijn voorzien van de laatste updates en firmwares.

Zoals ik het nu begrijp is er dus weinig aan te doen behalve dan de updates in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Het geluid komt niet terug als je de bron (Switchbox/mediaspeler whatever) uitzet en dan weer aanzet?
Was bij mijn NR1501 de truc om weer geluid te krijgen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Meestal zet ik de receiver uit en dan weer aan omdat die er het minst lang over doet, dat lost het tot zover het probleem in alle gevallen op. Het is alleen vervelend om dat om de zoveel tijd te moeten doen om er toch van te kunnen genieten. Wanneer ik het apparaat aanzet moet het gewoon werken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hang gewoon de PS direct via hdmi aan de receiver, die combi werkt altijd. :) Je receiver is wellicht beter geschikt om het centrale punt van je a/v zooi te zijn. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Dat heb ik ook :) . De PS3 is verbonden met de receiver en de TV is verbonden met de receiver, beide via hun eigen HDMI kabel. Tussen de PS3 en TV is geen directe verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:03
KillaZ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:40:
Over je HDMI verhaal: Ben ik het niet met je eens. Uiteraard zijn er wat handshake problemen die kunnen optreden, maar dat weegt i.m.o. niet op tegen het hebben van 1 kabel voor je digitale signalen t.o.v. component en/of optische kabels.
Ik geef onmiddelijk toe dat ik zeer kort door de bocht ging }:O
Maar dat was meer uit onvrede dat ze anno 2011 nog niet de protocollen eens goed en foutloos op elkaar af kunnen stemmen. Optical kan meen ik, tot 6.1 gelud weergeven, en hdmi natuurlijk 7.1. Ik had liever gezien dat ze de protocollen voor optical hadden uitgebreid zodat er meer data verwerkt kon worden en lengte makkelijk te overbruggen zou zijn (voor de gemiddelde consument) dan bij hdmi : zonder te spreken over converters. Ik wil hier ook geen plus-min verhaal starten : beide systemen (hdmi of optical) zijn interessant vanwege de grote hoeveelheid data losless te transporteren.
Alleen de (in mijn ogen) brakke protocollen en gebruikte chips zijn een doorn in het oog zodat apparaten nogal eens de weg even kwijt zijn. Zelfs bij apparaten van dezelfde fabrikant 8)7

Terugkomend op de Marantz : de NR1601 wil met de UPC-HD box ook nog wel 's de weg kwijt zijn.
Dat had ik met andere merken niet. Met name als ik de ARC-functie gebruik.
Vrouw en kids beginnen dan te klagen dat 't weer 's niet werkt en om van het terechte gezeur af te zijn heb ik de optical maar in gebruik.
Waarbij ik niet Marantz wil afvallen : de Sony 46hx920F wil ook wel 's niet communiceren met de eigen soundvoet |:(

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb tot nu toe nog geen last van communicatie tussen TV (55HX920) en Marantz SR-6005 via HDMI (kabels van de action) enige wat ik heb is tussen de PC en de Marantz soms moet ik even van kanaal wisselen zodat ik weer beeld krijg. Dit gebeurd als de PC het scherm uitzet/screensaver. PS3 nog geen ervaringen mee (is onderweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34
Hoi, Ik ben sinds vandaag een trotse eigenaar van een SR5006. Tot nu toe al zeer tevreden van.

Ik had alleen 2 vraagjes.

Iemand al ervaring met dit toestel en een Harmony One afstandsbediening? Bij mij weigert hij het volume aan te passen via de Harmony ... En knoppen staan goed ingesteld.

2de vraag is ivm met de informatie die ik van de receiver krijg. Hij is aangesloten op HDMI ingang nr. 4 van een Samsung UE40C6000. Nu zoals sommige wel weten heeft deze een ingebouwde mediaplayer, maar wanneer ik hierop aan het kijken ben krijg ik de informatie van de Marantz niet meer te zien, want deze stuurt alles van info naar HDMI ingang nr. 4. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 17:21

HellBeast

Oh My GoT!

Als je een Harmony one hebt, dan kun je de afstandsbediening toch de IR code laten leren? Probleem opgelost!

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Zo, na lang denken vandaag toch de sr7005 gekocht met 16m speakerkabel voor slechts 1250 euro! Nooit gedacht dat een normale audiozaak kan concurreren met internetprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34
HellBeast schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:16:
Als je een Harmony one hebt, dan kun je de afstandsbediening toch de IR code laten leren? Probleem opgelost!
Ja maar is niet nodig mits de SR5006 in de database van logitech zit. Nu ik heb hiervoor al wel de oplossing gevonden op een Logitech forum.
ipv de SR5006 te kiezen in de Logitech Database moet je de SR6005 kiezen, deze IR codes zijn wel allemaal juist, net getest werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Al een poosje aan het kijken voor een andere reciever, heb momenteel in de slaakamer een Onkyo TX-SR508 met een canton 5.1 setje, helemaal goed voor films en tv kijken daar.

Woonkamer staat momenteel een Pioneer VSX-921 samen met 2 Kef IQ70 fronts en Kef HTC 3001SE eitjes achter en een Kef 2500 sub, de pioneer gaat nu dus vervangen worden door een Marantz SR7005, zat al een poosje te twijfelen om voor een nieuw type Pioneer LX of een Denon of Yamaha te gaan, maar is uiteindelijk de Marantz geworden.

Na veel lezen en luisteren bij diverse winkels de knoop door gehakt en voor de Marantz gekozen, dank zij het Marantz forum hier een mooie scherpe prijs gevonden bij de Home&Car Hifi winkel in Oostrum.

Nu nog een paar dagen geduld en dan eindelijk spelen met mn nieuwe speeltje :)

In de toekomst gaan de speakers nog vervangen worden door wat anders, maar daar ben ik nog niet helemaal uit, ben wel erg gecharmeerd van de B&W CM9`s :9~

Maar eerst weer eens even sparen daar voor.. ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 67 Laatste