Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Zo, mijn nieuwe SR5005 enkele uren op de testbank gelegd! Wat een verschil in soundstage tegenover mijn oude Kenwood 2 x 60 watt versterker! Het geluid is veel rustiger nu, het laag duidelijker afgetekend... ik moet eerlijk zeggen dat ik enkel een PM6003 met mijn speakers heb beluisterd in de shop (2.0) maar deze receiver komt toch aardig op hetzelfde niveau :o de current naar de speakers toe moet wel lager zijn maar had het verschil toch groter verwacht!

Toestel wordt vrij warm, doch niet extreem heet, mijn mediacenter staat eronder, moet nog even puzzelen om het goed te krijgen.

Levering van Stassen hifi was netjes op tijd, ook goede email contacten gehad. Enkel merkwaardig dat 1 (jawel 1) schroef op de achterkant van de receiver een rondel bevat die een opvallende kleur heeft en de rest niet! Het zou geen refurbished apparaat zijn, maar dat ziet er toch vrij dubieus uit. De doos in transport was ook nogal toegetakeld, maar alles kwam toch normaal uit de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Bommes schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:51:
mijn sr5400 wordt ook echt ontzettend warm, ruikt zelfs naar warme elektronica.
Maar in de beveiliging heb ik hem nog niet gehad, ook niet na een flink avondje/nachtje gas geven tijdens een tuin feestje/mijn verjaardag.
Wel staat er niets boven op bij mij, vrije ruimte naar boven is 5 centimeter.
Mijn twee keer dat hij er echt mee kapte is in de laatste twee weken geweest. De eerste keer had ik hem de hele dag al aanstaan, met dus die Humax er bovenop, maar de tweede keer had hem net aan en stond er niets op. Hij heeft ruim 10cm ademruimte aan de bovenkant. Lijkt me niet helemaal normaal, ik draait (lang) niet vol open, en niet extreem lang. Ik kijk het nog even aan, als het nog een keer gebeurt toch maar ff een belletje naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:24

Bommes

Capo del formaggio

Dat zou ik zeker doen bokmaa, zoals ik al zei zelfs een flinke avond/nacht op feest volume krijgt mijn SR5400 niet in de beveiliging (wel een ouder model dan jij hebt maar dan nog).
Die 10cm ruimte zou voldoende moeten zijn.
trouwens ook op normaal achtergrond volume niveau (radio) wordt mijn marantz ook al erg heet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:40:
Dag andere forumleden,

Ik ben van plan mijn SR7300 te gaan verkopen (staat reeds op marktplaats), omdat ik ook naar kleinere speakers wil en HDMI-mogelijkheid.

Nu worstel ik met name met de speakers. Ik wil naar kleinere modellen dan mijn huidige Dali Royal Tower set. Dit zijn vloerzuilen en tja... met kleine kinderen toch wel lastig en ze nemen sowieso veel ruimte in.

Hebben jullie ervaringen met de Dome set van Focal of de MOnitor Audio radius HD90? Ik zoek dus een complete 5.1 set, die ook met muziek goed overweg kan. 't liefst plaats ik ze op een standaard. Qua receiver denk ik aan een sr 6005 of misschien nr1602.
Ik heb verder helemaal niets met Apple, dus airplay is niet aan de orde. Streamen zou wel leuk zijn; dan koop ik nog een NASje om mijn gedownloade films op te zetten.

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. Uiteraard zal ik zeker ook nog gaan luisteren.

Dank

Carlo
Zo, inmiddels geluisterd naar de Dome set en ook naar de MOnitor Audio radius 90hd. Ik moet zeggen dat ik de MA een stuk mooier en voller vind klinken, dus mijn keuze gaat richting de MA. Nu heb ik alleen nog niet de MA 270HD kunnen beluisteren.
Waar ik benieuwd naar ben, is welke versterker van Marantz hierbij goed zou passen? Ik neig naar de 1602, omdat dit wel een mooi maatje is. Maar ook de sr5005 en sr6005 lijken interessant, zeker gezien de prijs. Is de sr6005 niet te zwaar?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Vandaag wezen kijken voor een slimline bak.

De NR1501 of NR1601 kwamen mij goed uit.

Bij onze BCC in Spijkenisse stond de NR1501 voor 290 echter was het een showmodel (kreeg wel gratis kabeltje :/ ) maar ze hadden de originele doos niet meer .. Heb toen gezegt dat ik verder zou gaan kijken.

De NR1601 vind ik nog wat duur. En de meeste Receivers zijn zo'n 15 cm hoog en ik heb maar 15.6 cm. Maakt dat wat uit voor de warmte of kan het gewoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:08
Solid Seal schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:06:
De NR1601 vind ik nog wat duur. En de meeste Receivers zijn zo'n 15 cm hoog en ik heb maar 15.6 cm. Maakt dat wat uit voor de warmte of kan het gewoon ?
Persoonlijk vind ik dat nog steeds erg weinig ruimte. Veelal worden ruimtes van een centimeter of tien aangeraden om open te houden. Nu wordt de ene receiver warmer dan de andere en daarom kan het ook wel eens lukken met een centimeter of vijf. Maar zes millimeter ruimte is gewoon te krap, dat is vragen om problemen. Dan kan je wellicht beter kijken naar de nieuwe Pioneer slimline, die hebben een Klasse D versterker en worden over het algemeen wat minder warm. Nadeel is wel dat de opgegeven vervormingscijfers redelijk hoog zijn, maar dat hoeft op zich nog niets te zeggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een centimeter ruimte boven de NR1501, en nadat dat ding een paar uur aanstaat voelt de bovenkant niet warmer dan lichaamswarmte. De achterkant van mijn kast is overigens wel bijna compleet open.

Volgens het boekje mag het niet, en ik ga je geen garantie geven, maar het lijkt allemaal wel mee te vallen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Een centimeter is al bijna 2 x zo veel als 6mm, dat scheelt al behoorlijk natuurlijk. Maar proberen kan altijd, als het te warm wordt slaan de receivers toch automatisch in de beveiliging. Zolang dat een keer gebeurt en je daarna meteen actie onderneemt zal dat niet veel blijvende schade brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

Ik draai mijn 1601 met een bovenruimte van ongeveer 5cm. Is nog nooit verkeerd gegaan. Weet niet hoe dat met de 1501 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Nou, dit weekend is een uitstekende stresstest geweest, hij kapt er gewoon mee als ik hem wat harder zet. zo rond de -15db is het *klik* en uit is hij. Dus dat wordt even langs de winkel maandag :(

*edit* Bij de winkel werd me verteld dat de kans groot is dat er ergens een speakerkabel net niet helemaal goed zit. Het schijnt dat als hij gedeeltelijk sluiting maakt met bijvoorbeeld het chassis van de versterker, met een paar koperdraadjes, hoge volumes inderdaad kunnen zorgen voor mijn problemen. Dus de boel ff goed langslopen vanavond.

[ Voor 46% gewijzigd door Bokmaaa op 26-07-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de SR4001, die ik gebruik met 2 aardige boxen.
Nu heb ik subwoofer gekregen, waar alleen zo'n standaard 2 aarderig speaker kabeltje uitkomt zonder plug.
Volgens de handleiding kan ik een subwoofer aansluiten op "subwoofer output"
Connect this jack to the line level input of a powered subwoofer. If an external subwoofer amplifier is used, connect this jack to the subwoofer amplifier input.
Als ik het goed begrijp moet mijn subwoofer dus een powercable hebben?

Edit:
Ik ben er achter gekomen dat het met passieve of actieve versterking in de subwoofer te maken heeft. Nu mijn nieuwe vraag, hoe kom ik er achter wat voor subwoofer ik heb. Er staat alleen Medion subwoofer op.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:11
De subwoofer die je gekregen hebt is waarschijnlijk een passieve subwoofer (zonder ingebouwde versterker), als er tenminste geen powercable aan zit. Zonder externe versterker kan je deze niet aansluiten op jouw SR4001 (zie plaatje op blz 17 van de manual).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan moet ik een externe versterker kopen voor de subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Als er geen stroomkabel aan je subwoofer zit moet je een externe versterker erbij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik ga ws voor de 1601 ... best jammer dat volgens pricewatch deze maar bij 3 shops te vinden is ..

Echter zie ik ook iets met subwoofer :D
Is dit omdat de 1601 ook bijvoorbeeld een receiver is ? en dus geen powercordloos-subwoofer kan aansturen ?

* Solid Seal audio n00b

Nu zitten mijn speakers op de BR-speler aangesloten dit omdat deze een ingebouwde versterker heeft ..
Nu gaat mijn lumineuze plan in duigen op waarschijnlijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Je vraagt iets wat letterlijk in de laatste posts beschreven is. :?

Nogmaals: De sub aansluiting is een onversterkt signaal en je hebt dus een actieve sub (== met stroomaansluiting) nodig.

En wat betreft je andere vraag: Speakers moet je natuurlijk aan de 1601 hangen, zodat deze het geluid van alle inputs kan afspelen. Hdmi kabeltje vanaf je BR naar de 1601 en een hdmi vanaf je 1601 naar de tv en klaar.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Voutloos schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:45:
Je vraagt iets wat letterlijk in de laatste posts beschreven is. :?

Nogmaals: De sub aansluiting is een onversterkt signaal en je hebt dus een actieve sub (== met stroomaansluiting) nodig.

En wat betreft je andere vraag: Speakers moet je natuurlijk aan de 1601 hangen, zodat deze het geluid van alle inputs kan afspelen. Hdmi kabeltje vanaf je BR naar de 1601 en een hdmi vanaf je 1601 naar de tv en klaar.
Ja dat hdmi verhaal snap ik wel .. daarom wil ik m ook .
wist alleen niet van actieve en pasieve woofer..

Koop ik wel een losse woofer ,, ziet me vriendin toch niet :P

[ Voor 4% gewijzigd door Solid Seal op 25-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 23:44
Solid Seal schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:40:
Ik ga ws voor de 1601 ... best jammer dat volgens pricewatch deze maar bij 3 shops te vinden is ..
Dat zal wel zijn omdat de 1602 binnenkort beschikbaar wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

Solid Seal schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:40:
Voor die 1601 moet je eens een mail sturen naar hchifi.nl. Als die er één hebben liggen kan dat voordelig voor je uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Zo..

Ben trotse eigenaar van een Marantz NR1402 en kreeg van de BCC zowaar 135 euro korting :D

Nu rest alleen nog een actieve woofer :)

Heb wel een klein vraagje over de video composiet aansluitingen en mbt de SAT aansluiting (rood/wit voor audio en geel voor video lijkt me) netjes stekkertjes erin gemikt en tegen de NR1402 vertelt dat er wat inzit (via wizard) nou heb ik wel Geluid maar geen beeld .. Ik neem aan dat de video uit van mijn Digitene in de video in van de versterker moet. (of heb ik het helemaal fout :D )

http://redfli.com/highslide/images/large/NR1402_2.jpg plaatje achterkant :)

Tot die tijd doe ik audio via tulpjes en video via scart :/

* Solid Seal zoekt uit of digitene ook hdmi decoders heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Solid Seal op 29-07-2011 18:28 ]

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hey, ik ben op zoek naar een combinatie van een compacte versterker met boekenplankspeakers (ivm de WAF, al vind ik zelf de grote staanders ook wel erg prominent). Ik kijk met name films, maar zo af en toe wil ik ook naar muziek luisteren. Laten we zeggen een verdeling van 70/30. Budget 2000-2500 in totaal, maar wil zeker niet over de 2500 heen.

Ik ga binnenkort bij een van de winkels in de buurt luisteren, maar wil graag vooraf wat voorbereid zijn, vandaar deze post.

Betreffende de versterker, kom ik uit op een Marantz 1601, met name omdat het een van de weinige slimline receivers is. (De 1501 (minder features) en de 1602 (veel duurder, weinig voordeel) heb ik laten afvallen.) Ook is door het uitkomen van de 1602 het ding nu aardig geprijsd (400,-). Ik begreep dat verder Pioneer ook slimline receivers heeft, maar die vind ik minder mooi.

Dan de speakers. Ik heb wat rondbrowsed, ook hier op het forum, en kwam tot de volgende twee series.

- 2x KEF Q300 (front), 2x KEF Q100 (rear, want iets compacter), center Q200C en de Q400B (sub).
- 4x Focal 706V plus bijbehorende CC700V en SW700V.

Enig commentaar op deze dingen hoe ze het zouden doen op de 1601, of bijvoorbeeld aanvullingen van andere merken? Thx :)

• s.spronkmans
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:56
Ik ben op zoek naar min of meer eenzelfde opstelling. Echter zal ik beginnen met een 2.0 set en deze later uitbreiden naar een surroundopstelling. Zodoende kan ik de kosten wat uitsmeren.

Mijn oog was gevallen op de NR1602, die Airplay ondersteunt, wat ik zal gebruiken. Zodoende hoef ik geen optische s/pdif kabel aan te schaffen en kan ik mijn airport express wellicht de deur uit doen. Een hogere reciever gaat niet passen in mijn tv meubel en veel alternatieven voor de Marantz zijn er dan niet (inderdaad Pioneer, maar ik ben ook niet zo gecharmeerd van het uiterlijk van de Pioneers).

Als speakers dacht ik zelf ook aan boekenplanken, bijvoorbeeld de Focal 806v of de 807v. Voordeel van deze speakers is het hoge rendement. De Boston Acoustics A25 worden door sommigen ook bejubeld, maar de vraag is of de NR1602 wel in staat is deze fatsoenlijk aan te sturen. B&W alternatieven schijnen qua prijs/kwaliteit verhouding de Focals niet bij te kunnen houden.

Qua budget wil ik onder de 1500 euro blijven, liefst in de richting van 1000 euro. Voor mij dezelfde vraag als Het Leoh-Paard, gaan deze combinaties werken of zijn er andere mogelijkheden? (Uiteraard ga ik nog luisteren, maar met wat voorkennis kan ik gerichter zoeken/luisteren in de winkel). Overigens is de ruimte waar ze komen te staan zo'n 50 m^2 en absurde geluidsniveaus zijn niet nodig (appartement met buren...).

[ Voor 4% gewijzigd door s.spronkmans op 11-08-2011 07:27 ]

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

s.spronkmans schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 07:18:
Als speakers dacht ik zelf ook aan boekenplanken, bijvoorbeeld de Focal 806v of de 807v. Voordeel van deze speakers is het hoge rendement. De Boston Acoustics A25 worden door sommigen ook bejubeld, maar de vraag is of de NR1602 wel in staat is deze fatsoenlijk aan te sturen. B&W alternatieven schijnen qua prijs/kwaliteit verhouding de Focals niet bij te kunnen houden.
Blijft een kwestie van smaak. Ik heb zelf de B&W 685's erg hoog zitten, passen ook goed in jouw budget en matcht mooi met de Marantz. Ik heb ze uiteraard beluisterd en vond de 685's mooier klinken dan de 684, de 683 (!) en een vloerstaande Focal (weet niet meer welke, EUR1000/paar categorie). Een crossfilter minder (2-weg ipv 3-weg) doet het geluid vaak goed. Als je er later een subwoofer bijkoopt heb je ook de benodigde "grond" onder je muziek. En de looks zijn imo véél mooier dan die Focals.

This title is for sale, please send me a PM

• FeaR
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:00:
Dan de speakers. Ik heb wat rondbrowsed, ook hier op het forum, en kwam tot de volgende twee series.

- 2x KEF Q300 (front), 2x KEF Q100 (rear, want iets compacter), center Q200C en de Q400B (sub).
- 4x Focal 706V plus bijbehorende CC700V en SW700V.
Ik heb de nieuwe KEF Q-serie nog niet gehoord, maar veel slechter dan de Focal 706V kunnen ze eigenlijk niet zijn naar mijn mening. Ik miste tijdens het luisteren heel veel in die speaker. De Focal-sound zit er wel in, maar hij is maar lastig te vinden. Als je naar Focal gaat kijken zou ik als fronts zeker naar een 716V gaan kijken of wellicht hoger. Je kan ook nog kijken of je nog aan de W-serie kan komen, die gebruiken laag- en midden units uit een hogere serie wat de speaker een andere klank geeft. Ikzelf heb de 826W gekozen (1099 de stuk) en die speelden duurdere speakers tijdens mijn luistertest redelijk weg. Niet omdat ze altijd beter waren, maar vooral omdat de meerprijs voor de kleine verschillen het niet waard waren. Moet wel gezegd worden dat de verschillen bij de hogere series al wat kleiner worden. Maar de 716W is ook een mooie speaker bijvoorbeeld.

Maar verder is het dus allemaal een kwestie van smaak. Plus dat er veel meer merken zijn in speakerland. Zo hebbel Elac, Klipsch, Monitor Audio, en ga zo maar verder ook leuke speakers. Loop gewoon eens een Hifi keten binnen. Kan je vrijblijvend luisteren en weet je meteen welke sound de diverse merken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Is druk aan het kijken of de NR1501 nog te leveren is in het zwart. Op een hoop sites hebben ze alleen nog de goud/zilver versie en die vind ik een stuk minder mooi.Heb al contact opgenomen met de winkels Stassen en met Hofma.
Dacht opeens ik moet er vaart achter zetten anders moet ik de 1601 kopen terwijl de 1501 gunstiger geprijst is en voldoet voor mij.

Nog andere plekken waar ik naar toe kan bellen / mailen of ze nog voorraadig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Griffin schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:23:
Is druk aan het kijken of de NR1501 nog te leveren is in het zwart. Op een hoop sites hebben ze alleen nog de goud/zilver versie en die vind ik een stuk minder mooi.Heb al contact opgenomen met de winkels Stassen en met Hofma.
Dacht opeens ik moet er vaart achter zetten anders moet ik de 1601 kopen terwijl de 1501 gunstiger geprijst is en voldoet voor mij.

Nog andere plekken waar ik naar toe kan bellen / mailen of ze nog voorraadig zijn?
Correct heeft hem nog :). Vanmiddag daar even langs geweest om een zwarte PM6003 op te halen :).

E: oh wacht, die 2 groene balkjes betekenen niet dat ze hem op voorraad hebben, maar hem nog verwachten. Je zou ze even een belletje kunnen geven.

[ Voor 9% gewijzigd door DrSnuggles op 14-08-2011 22:56 ]

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Hofma audio had m nog voor €275. In totaal nog 2, dus nog 1. Ben blij dat ik nog een zwarte heb kunnen bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb de NR1601 op het oog voor mijn PS3 en PC. Het idee was om mijn PC via HDMI aan te sluiten op de receiver waar vervolgens weer een monitor aanhangt met resolutie van 1920x1200. Ondersteund de NR1601 deze resolutie? Ik word niet veel wijzer van de handleiding op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Waarom niet je PS3 en PC moet dat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

dreester schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:03:
Ik heb de NR1601 op het oog voor mijn PS3 en PC. Het idee was om mijn PC via HDMI aan te sluiten op de receiver waar vervolgens weer een monitor aanhangt met resolutie van 1920x1200. Ondersteund de NR1601 deze resolutie? Ik word niet veel wijzer van de handleiding op de website.
Nee, dat ondersteunt geen enkele receiver op de markt, max. Full HD. Je zult dus je PS3 voor de video direct aan moeten sluiten op je monitor en voor geluid via HDMI, optisch of hoe dan ook naar de NR1601. Maakt uiteindelijk dus niets uit, 1 kabeltje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
the-body schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:32:
[...]

Nee, dat ondersteunt geen enkele receiver op de markt, max. Full HD. Je zult dus je PS3 voor de video direct aan moeten sluiten op je monitor en voor geluid via HDMI, optisch of hoe dan ook naar de NR1601. Maakt uiteindelijk dus niets uit, 1 kabeltje meer.
Ah duidelijk. Mijn punt was meer mijn PC, de PS3 doet niet hoger dan 1080p. Ik zal dan mijn PC direct moeten aansluiten op mijn monitor en geluid via een optisch kabeltje laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 22:05
the-body schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:16:
[...]

Blijft een kwestie van smaak. Ik heb zelf de B&W 685's erg hoog zitten, passen ook goed in jouw budget en matcht mooi met de Marantz. Ik heb ze uiteraard beluisterd en vond de 685's mooier klinken dan de 684, de 683 (!) en een vloerstaande Focal (weet niet meer welke, EUR1000/paar categorie). Een crossfilter minder (2-weg ipv 3-weg) doet het geluid vaak goed. Als je er later een subwoofer bijkoopt heb je ook de benodigde "grond" onder je muziek. En de looks zijn imo véél mooier dan die Focals.
Op welke receiver heb je die B&W's? Ik zou deze willen aanschaffen voor PS3, af en toe BR, maar meestal muziek (alle genres).
Ik dacht zelf voor de 5006 of NR1602 te gaan, vermits ze Airplay hebben. Dan kan de Airport nog dienen als printserver 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:50
Ik wou even aangeven dat ik inmiddels maand uitgebreid getest uitermate tevreden ben met mijn SR6005. Geluid geeft voldoende power op mijn 5x vifa/scan-speak speakers + woofer en hoe de Marantz geluid neer zet is echt ongeloofelijk. Ik heb hiervoor een Sony uit de QS serie mogen gebruiken voor DTS etc maar dit is echt subliem! Zie hieronder nog foto van mijn test opstelling in mijn prive bios.

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=97514.0;attach=89178;image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Aries.Mu schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:29:
[...]
Op welke receiver heb je die B&W's? Ik zou deze willen aanschaffen voor PS3, af en toe BR, maar meestal muziek (alle genres).
Ik dacht zelf voor de 5006 of NR1602 te gaan, vermits ze Airplay hebben. Dan kan de Airport nog dienen als printserver 8)
Ik heb ze uiteindelijk niet gekocht, ben voor hogere kwaliteitsspeakers gegaan tweedehands. Uiteindelijk gekozen voor de ProAc Response D15.
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/pd_proac_responsed15_200207.jpg

Mijn receiver is de SR6004, maar die haalt niet echt het beste uit de speakers. De 685's matchen gewoon goed met Marantz SR-serie, maar ga vooral zelf luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

Vrijdag

De Zwarte

Sinds vorige week ben ik de blije bezitter van een SR-5004 ter vervanging van mijn SR-3001. Eindelijk ben ik verlost van elke keer extra kabeltjes in en uit pluggen als ik een film wilde kijken en kan ik DTS-MA afspelen in de films.

Ik heb er twee Jamo 606 fronts, twee Mission E-30 rears en een Kef Q6c center aan hangen. Een subwoofer moet er nog komen maar voorlopig doen de basspoorten in de fronts het nog wel redelijk. Allemaal niet zo high end maar voorlopig heb ik geen budget meer voor betere speakers. Wel moet ik het nog allemaal goed afstellen met de Audissey mic die erbij zit. Of kan ik daar beter mee wachten totdat ik ook een subwoofer heb? Want het zoeken naar een subwoofer is ook niet echt makkelijk en mijn budget na de vakantie (en een dikke kras in mijn auto :( ) is ook niet al te hoog meer.

Daarnaast zit ik met een tweede probleem. De afstandsbediening van de SR-3001 is stuk. Andere batterijen helpen ook niet en er zit geen garantie meer op. Heb al eens contact opgenomen met Marantz maar die verwezen me door naar de winkel. Inmiddels is het meer dan vier jaar geleden dat ik de receiver kocht dus die konden me ook niet helpen en was het een kastje <-> muur verhaal.
Nu heb ik ook nog een dvd speler van Marantz, DV-4001 en met die afstandsbediening kon ik ook het volume bedienen maar niet meer de extra receiver opties. Ik wil de receiver graag verkopen maar dan wel met ab natuurlijk. Is die ab nog ergens los te koop? Helaas weet ik uit mijn hoofd (zit nu op werk) niet het productnummer van de ab van de SR-3001.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Vrijdag schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:42:
Ik heb er twee Jamo 606 fronts, twee Mission E-30 rears en een Kef Q6c center aan hangen. Een subwoofer moet er nog komen maar voorlopig doen de basspoorten in de fronts het nog wel redelijk. Allemaal niet zo high end maar voorlopig heb ik geen budget meer voor betere speakers. Wel moet ik het nog allemaal goed afstellen met de Audissey mic die erbij zit. Of kan ik daar beter mee wachten totdat ik ook een subwoofer heb?
Denk dat het wel handig is om het nu in te stellen met de audissey mic aangezien je zelf al aangeeft dat je niet weet wanneer de sub komt. Als de sub er is kan je altijd nog een keer de augissey mic uit de kast halen ;).
Kan je deze niet online vinden? if not kan je altijd:
• de receiver wel zonder remote verkopen maar dit vermelden
• zelf een simpele universal remote kopen en deze bij de receiver verkopen

[beetje offtopic]
Mn NR1501 is eindelijk binnen, nu alleen wachten tot alles binnen is (kast, tv etc) in het nieuwe huis voor ik alles kan aansluiten en instellen.
* Griffin is blij :D

[ Voor 8% gewijzigd door Griffin op 23-08-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Zo, NR1602 en UD5005 besteld en een mooie set Dynaudio speakers :)

Als voorpretje vast de Denon/Marantz remote Android app geinstalleerd. Ben benieuwd :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

Vrijdag

De Zwarte

Griffin schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:16:
[...]

Denk dat het wel handig is om het nu in te stellen met de audissey mic aangezien je zelf al aangeeft dat je niet weet wanneer de sub komt. Als de sub er is kan je altijd nog een keer de augissey mic uit de kast halen ;).
Ik ga volgende week denk ik eens kijken naar een sub, zoveel eisen heb ik niet en erg groot/krachtig hoeft het ding niet te zijn. Dan zal ik daarna eens gaan stoeien met de Audissey :)
Kan je deze niet online vinden? if not kan je altijd:
• de receiver wel zonder remote verkopen maar dit vermelden
• zelf een simpele universal remote kopen en deze bij de receiver verkopen

Helaas, ik heb al gezocht. Naja, dan vermeld ik het er wel bij :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 22:23

Just_I

What did you just say?

Ik zit te twijfelen over het aankopen van of een Marantz SR5006 of de SR6006, er komen in ieder geval Mordaunt Short Alumni speakers aan te hangen (5.1). Het prijsverschil is 200 euro, maar ik weet niet of ik dat kan rechtvaardigen.

Wat ik uit de specs (vanuit de folder) kan opmaken is er het volgende verschil:
- De 6006 heeft Audyssey DSX, de 5006 niet
- De 6006 heeft "hoogwaardige audiocomponenten", de 5006 niet
- De 6006 heeft Audyssey MultEQ XT + Pro, de 5006 heeft Audyssey MultEQ XT

- De 6006 heeft voor video conversie dit; "CVBS>Comp>HDMI" terwijl de 5006 "CVBS>HDMI;Comp>HDMI" heeft
- De 6006 heeft scaling voor analoog-HDMI en scaling HDMI-HDMI >1080p, de 5006 niet
- De 6006 heeft een ADV8002 chip voor video verwerking, de 5006 heeft 'een' chip
- De 6006 beschikt over beeldafstemming en ruisonderdrukking, de 5006 niet

- De 6006 heeft twee multi-room zones, de 5006 heeft er een
- De 6006 heeft 5 compsiet in en 2 uit, de 5006 4in en 1 uit

- De 6006 heeft 7 HDMI in en 2 uit, de 5006 heeft 6 in en 1 uit
- De 6006 heeft een video uit voor multi-room, de 5006 niet
- De 6006 heeft 7 analoog in en 1 uit, de 5006 6 in en 1 uit
- De 6006 heeft 1 phono in, de 5006 niet
- De 6006 heeft een 7.2 pre out, de 5006 een 2.2 pre out
- De 6006 heeft 2 DC triggers, de 5006 niet

- De 6006 heeft per kanaal 110W, de 5006 100W
- De 6006 weegt 11.4 kilo, de 5006 weegt 10.6 kilo

Tot zover de verschillen in specs waarvan de meest voor mij niet echt een meerwaarde hebben. Er zijn alleen dan wel dingen waarvan ik niet zeker weet wat het is en of het beter is.
Om maar bij het begin te beginnen, de hoogwaardige audio componenten, wat moet ik me hierbij voorstellen behalve dat het iets beter zou moeten zijn?
De Audyssey MultEQ XT + Pro, wat houd dat "+ Pro" in? Ik kan dat nergens echt goed vinden op de site van Audyssey.
De video conversie, kennelijke heeft de 6006 een beter chip, maar zijn die extra functie daarvan ook wat waard?

De rest van de verschillen kan ik niet wakker van liggen en daar betaal ik dus geen 200 euro meer voor. Maar de verschillen dik ik hierboven noem, zijn dat redenen om 200 euro meer uit te geven?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:53
Gezien de speakers zou ik gaan voor een SR5006. Of is je volgende doel het upgraden van je luidsprekers? Heb zelf de SR5004 met twee Klipsch RF-52, twee RB-51, een RC-10 en een RW-10D

[ Voor 31% gewijzigd door LuPo op 26-08-2011 10:28 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LuPo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:23:
Gezien de speakers zou ik gaan voor een SR5006.
Inderdaad, een SR6006 is wel erg overkill voor dergelijke speakers. Eigenlijk gewoon zonde om zo'n receiver op een setje Mordaunt Short Alumni aan te sluiten.

Of er moet veel waarde worden gehecht aan de meerdere HDMI-in en uitgangen en Audyssey. Verder zijn het allemaal meerpunten voor de SR6006 die 99% van de gebruikers toch nooit toe zal passen. Dingen als Zone 2 en dergelijke zie je extreem weinig gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Dus die hoogwaardige audio componenten maken ook niet echt een (groot) verschil als ik jullie goed begrijp met de huidige setup?

Aan 6 HDMI ingangen heb ik wel zat aan denk ik. Op het moment is het enige wat er nu aan komt te hangen een HD-TV ontvanger, een PS3 en een PC. Ik heb maar één TV dus een HDMI out is ook voldoende.

Die multi-room mogelijkheden kan me op dit moment ook niet boeien, misschien leuk voor later, maar nu kan ik er weinig mee.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:11
De meerwaarde van 'hoogwaardige audio componenten' wordt alleen duidelijk als je gaat luisteren voor je koopt (zou je hoe dan ook moeten doen). Meestgenoemde verschil tussen de 5006 en 6006 zijn de twee HDMI uitgangen van de 6006. Als je nog eens een beamer wilt aanschaffen moet je voor de 6006 gaan.

Audyssey Pro kan alleen unlocked worden door een erkend installateur. Inregelen kost al gauw 400 euro, daarin zitten dan de uren van de installateur en de licensie voor de Pro versie.

Edit, toevoeging: zone 2 vind ik juist onmisbaar. Misschien niet voor beeld, maar wel voor geluid. In mijn geval een extra paar speakers voor de eetkamer / keuken.

[ Voor 14% gewijzigd door RexP op 26-08-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Ik heb de knoop doorgehakt en voor €699 een SR5006 opgepikt net bij de lokale elektronica boer. De voordelen van de 6006 kon ik niet afwegen tegen een 200 euro prijsverschil. Morgen dus aan de slag om het hele handeltje werkend te krijgen :)

Alleen nog even een keertje wat verzinnen om de receiver aan het netwerk te krijgen zonder nieuwe kabels te trekken. Misschien is zo'n stekkerdoos voor aan het lichtnet wel een optie.

edit:
De beide receivers hebben multi zones, alleen heeft de 6006 er twee waar de 5006 het er met eentje moet doen

[ Voor 22% gewijzigd door Just_I op 26-08-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 23:40
Gisteren ook een SR5006 met een UD5005 gehaald. Ik zit ook met die netwerkvraag en overweeg zo'n homeplug. Devolo schijnt er een te hebben met drie ethernet-ingangen. Ik had hiervoor een SR6004 en daarvan vond ik vooral het display veel handiger (en mooier), maar die had geen hdmi 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Waar hebben jullie de SR5006 gekocht? Ik wil de SR6006 kopen, maar vernam van Marantz dat deze vanaf Sep leverbaar is. Maar jullie hebben SR5006 al, vandaar mijn vraag. Ik hoor graag waar deze op voorraad is, zodat ik deze kan bestellen. Thnx alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ricall schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:12:
Waar hebben jullie de SR5006 gekocht? Ik wil de SR6006 kopen, maar vernam van Marantz dat deze vanaf Sep leverbaar is. Maar jullie hebben SR5006 al, vandaar mijn vraag. Ik hoor graag waar deze op voorraad is, zodat ik deze kan bestellen. Thnx alvast :)
Bij HcHifi.nl schijnen de modellen op voorraad te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 12:16

Fjeze

AllesPerfect!

Vraag:
Ik heb momenteel een Onkyo SR606 reciever, absoluut geen topper heb ik wel gelezen.
Ik had hier een setje van Harman Kardon op aangesloten (HKTS11) klonk prima.
Nu heb ik echter een set JAMO S608 HC3 gekocht en merk ik toch dat mijn versterker de bottleneck is.

Nu zoek ik een surround reciever welke ook een goede stereo weergave heeft.
Nu hoorde ik van iemand dat Marantz ook erg goed is in de stereo weergave, veel beter dan Onkyo.

Ik zit te kijken naar de Onkyo NR609, Pioneer VSX921, Marantz SR6001/SR4002.

Welke van deze recievers sluit het beste bij mijn wensen aan (genoeg vermogen voor de JAMO S608, en goede stereo weergave)

Alvast bedankt!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Fjeze schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:36:
Ik zit te kijken naar de Onkyo NR609, Pioneer VSX921, Marantz SR6001/SR4002.
Beetje kromme vergelijking niet?Je vergelijkt een nieuw model van Onkyo met een nieuw model van Pioneer met een model van Marantz van vijf generaties geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Fjeze schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:36:

Nu hoorde ik van iemand dat Marantz ook erg goed is in de stereo weergave, veel beter dan Onkyo.
Beter - slechter, is natuurlijk subjectief. Ik vond persoonlijk het verschil tussen een Marantz PM5004 (2.0) en een SR5005 (surround) vrij klein, ik hoorde het eigenlijk in de 'blinde' test NIET. Na 2 maanden ben ik alleen nog positiever, ik ben een van de weinigen die slechts 2 speakers heeft aangesloten op deze versterker voorlopig O+

In Pure Direct modus is het geluid in stereo bijzonder 'naturel' en krachtig met een neiging naar warm / vol ... kan ook aan de b&w's liggen uiteraard. De SR5005 wordt nu uitgefaseerd aan een leuke prijs als je hem nog ziet. (onder de 400€ ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
FeaR schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:26:
[...]

Bij HcHifi.nl schijnen de modellen op voorraad te zijn.
Thnx voor de link, en ik zie dat ze ook beide kleuren hebben. Want ik hoorde dat mondjes maat alleen de kleur silver verkrijbaar is. En dat de zwarte versie pas midden of eind september leverbaar zou zijn?
Maar ik zie hier toch wat anders. De personen die een SR5006 hebben. Welke kleur hebben jullie?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ricall schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:03:
[...]
Welke kleur hebben jullie?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar. :*)
Voor kleuradvies verwijs ik je naar het VIVA-forum :+
Afbeeldingslocatie: http://www.viva.nl/images/pink/vivalogo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Voor de UD5005 is nieuwe firmware beschikbaar! Youtube werkt nu eindelijk. Streaming vanuit je netwerk werkt bij mij nog 0,0. Bij elke divx, xvid, ts, mpeg of wat dan ook die ik met mijn UD5005 benader via DLNA op mijn NAS crasht hij volledig. Zijn er mensen bij wie de streamingfeatures wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
the-body schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 08:46:
Voor de UD5005 is nieuwe firmware beschikbaar! Youtube werkt nu eindelijk. Streaming vanuit je netwerk werkt bij mij nog 0,0. Bij elke divx, xvid, ts, mpeg of wat dan ook die ik met mijn UD5005 benader via DLNA op mijn NAS crasht hij volledig. Zijn er mensen bij wie de streamingfeatures wel werkt?
Dat was voor dit weekend nou net mijn plan om dat te gaan testen. Ik kreeg vorige week tijdens het aansluiten direct nieuwe firmware binnen (zowel voor de UD5005 als de NR1602). Youtube heb ik nog niet geprobeerd, omdat mijn TV dat zelf ook al kan. Wel even 3D geprobeerd via USB, dat zag er wel gaaf uit 8)

Maar lang verhaal kort: ik ben bezig een DLNA op mijn pc op te zetten (krijg tot nu toe steeds foutmeldingen in Win7 x64 :(), als dat werkt zal ik het proberen en melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty Giesso
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 13:40

Mighty Giesso

Me is Mighty I hope :P

Just_I schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:23:
Ik heb de knoop doorgehakt en voor €699 een SR5006 opgepikt net bij de lokale elektronica boer. De voordelen van de 6006 kon ik niet afwegen tegen een 200 euro prijsverschil. Morgen dus aan de slag om het hele handeltje werkend te krijgen :)

Alleen nog even een keertje wat verzinnen om de receiver aan het netwerk te krijgen zonder nieuwe kabels te trekken. Misschien is zo'n stekkerdoos voor aan het lichtnet wel een optie.

edit:
De beide receivers hebben multi zones, alleen heeft de 6006 er twee waar de 5006 het er met eentje moet doen
Just_I waar precies heb jij deze receiver gekocht als ik vragen mag?

Gr. Gijs

Intel Core2 QUAD 6600, Asus P5K Deluxe, Scythe Infinity, OCZ Reaper HPC Edition 6144MB PC8500, 4x 500GB Samsung HD502IJ (stripe) SATA2, MSI N460GTX Hawk 1gb, Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty, Dell Ultrasharp 2209WA, Antec P182, Logitech Z-5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

@ hierboven: Zoals ik al zei, bij een lokale elektro boer gehaald. De lagere prijs heb ik daar gekregen aangezien ik daar vaker kom en sinds april ofzo heb gewacht op deze receiver. Normaliter verkoopt hij ze voor dezelfde prijs als de rest, €799,-

Ik heb overigens wel een probleem met de SR5006 en het lukt me maar niet om het op te lossen.
Ik heb bij de installatie onder andere mijn TV kastje (Samsung DCB H380R) aangesloten via HDMI en de audio optisch. Geen probleem in eerste instantie, maar na een paar daagjes kreeg ik een blauw flikkerend scherm te zien in plaats van beeld (ook geen audio overigens). Dit kon ik de eerste paar keer oplossen door het kastje uit en vervolgens weer aan te zetten. Wanneer het TV kastje uitgeschakeld word krijg ik op de TV (Sharp LC-32DH77E) een melding dat er een incompatible ingangssignaal werd ontvangen.
Nu is het dus sinds zondag dat ik dit 'trucje' ook niet meer kan doen en dus alleen nog maar een blauw flikkerend beeld krijg. Wat ik ook probeer, verander in de instellingen, niks lijkt te helpen. Ook een hernieuwde setup (via de setup wizard van de receiver) mag niet baten.

Wat ik ondertussen heb gedaan om het te proberen te fixen/ troubleshooten:
- TV kastje aan de TV gehangen dmv. HDMI-->werkt prima (geluid via receiver werkt ook)
- TV kastje aan andere HDMI ingang gehangen --> zelfde probleem
- Gecontroleerd op nieuwe firmware voor TV, TV kastje en receiver --> alles al up-to-date
- Op internet rondgesnuffeld --> blauwe scherm zou kunnen komen door stof oid. in de connectoren, maar alles werkt wel, ook uitblazen van de aansluitingen mocht niet baten.

Op dit moment heb ik dus het TV kastje maar direct op de TV aangesloten om het werkend te krijgen, maar dit is niet wat ik wil. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen danwel een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Just_I schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:28:
Op dit moment heb ik dus het TV kastje maar direct op de TV aangesloten om het werkend te krijgen, maar dit is niet wat ik wil. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen danwel een oplossing voor dit probleem?
Digitale TV via een receiver zie je vaker fout gaan. Dus echt heel apart is dit probleem - helaas - niet. Beste is dan om inderdaad maar de Decoder via HDMI rechtstreeks op de TV aan te sluiten en de audio via een andere weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ligt denk ik aan een foute HDCP handshake over HDMI. Kan dus ook aan de Marantz liggen, die hebben daar ook wel vaker last van. Niet proberen op te lossen zelf, doe zoals hierboven vermeld èn meld het probleem aan de importeurs/fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

FeaR schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:19:
[...]

Beetje kromme vergelijking niet?Je vergelijkt een nieuw model van Onkyo met een nieuw model van Pioneer met een model van Marantz van vijf generaties geleden.
Je hebt helemaal gelijk, mijn fout. Bedoelde de Marantz 1601/1402.
Ik weet dat de 1602 er is maar die heeft voor mij weinig meerwaarde.

Dus nogmaals mijn vraag:

Ik heb momenteel een Onkyo SR606 reciever, absoluut geen topper heb ik wel gelezen.
Nu heb ik echter een set JAMO S608 HC3 gekocht en merk ik toch dat mijn versterker de bottleneck is.

Ik zit te kijken naar de Onkyo NR609, Pioneer VSX921, Marantz NR1601 / NR1402

Welke van deze recievers sluit het beste bij mijn wensen aan (genoeg vermogen voor de JAMO S608, en goede stereo weergave)

Alvast bedankt!

Fly or Die

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Je kunt het beste naar een hifi-winkel gaan waar ze allemaal staan opgesteld om zelf te luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik heb even een vraag over de NR1501. Alles aangesloten (xbox en UPC media center). Nu werkt alleen mn UPC lijn nog niet (al in overleg met de mensen van UPC) dus ik denk gewoon even kijken hoe de XBOX360 over HDMI eruit ziet op mn nieuwe scherm. Erg mooi dus het doorsturen van beeld via HDMI werkt perfect.
Nu heb ik alleen nog geen speakers dus ik dacht het geluid komt vast wel via de TV. Maar dit gebeurt niet. Is dit een instelling of is het uberhaupt niet mogelijk. Natuurlijk krijg ik straks wel een setje speakers enzo maar die wil ik niet altijd aan hebben bij gewoon tv kijken. Nu kan ik de upcbox direct op de tv aansluiten maar dat is niet de bedoeling want als er een goede film op tv is dan wil ik wel de receiver kunnen gebruiken.

Ik zeg er alvast bij dat de handleiding nog niet open is geweest want die ligt nog in het andere huis dus gisteravond geen tijd gehad om die door te neuzen.

edit:
Op het werk even gezocht naar de handleiding online en gevonden dat er een optie 'HDMI Audio Out' is en hiermee kan je instellen of de audio ook over de HDMI out kabel word gestuurd.
Nu is mijn vraag echter of dit per source in te stellen is of dat het voor alle sources geld?

[ Voor 13% gewijzigd door Griffin op 02-09-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Benga schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:30:
[...]

Beter - slechter, is natuurlijk subjectief. Ik vond persoonlijk het verschil tussen een Marantz PM5004 (2.0) en een SR5005 (surround) vrij klein, ik hoorde het eigenlijk in de 'blinde' test NIET. Na 2 maanden ben ik alleen nog positiever, ik ben een van de weinigen die slechts 2 speakers heeft aangesloten op deze versterker voorlopig O+

In Pure Direct modus is het geluid in stereo bijzonder 'naturel' en krachtig met een neiging naar warm / vol ... kan ook aan de b&w's liggen uiteraard. De SR5005 wordt nu uitgefaseerd aan een leuke prijs als je hem nog ziet. (onder de 400€ ...)
Heb je toevallig een tip waar ik deze versterker kan vinden voor onder de EUR 400,- want dat is wel een erg intressante optie dan...
alvast bedankt

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Hoe kan je kijken of er firmware updates zijn voor Marantz toestellen zonder netwerkaansluitingen ? De SR6005 die ik staan heb kan misschien al nieuwe features hebben gekregen ? Iemand ervaring mee aub ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Fjeze schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:16:
[...]
Heb je toevallig een tip waar ik deze versterker kan vinden voor onder de EUR 400,- want dat is wel een erg intressante optie dan...
alvast bedankt
Stuur eens een mailtje naar Stassen.nl , na divers email verkeer bleken het nieuwe zilvergouden toestellen te zijn met 5 jaar garantie ... op dit ogenblik staan deze modellen niet meer op de site, maar je kan maar eens polsen natuurlijk. Hofma en Foka hadden toen ook een scherpe prijs.

succes met de zoektocht, 400€ is deze zeker waard! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Griffin schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:27:
edit:
Op het werk even gezocht naar de handleiding online en gevonden dat er een optie 'HDMI Audio Out' is en hiermee kan je instellen of de audio ook over de HDMI out kabel word gestuurd.
Nu is mijn vraag echter of dit per source in te stellen is of dat het voor alle sources geld?
Volgens mij kun je dit inderdaad per source instellen. Ik ben sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een Marantz 1501 met een Elac speakerset. Ik zal het straks eens testen maar volgens mij had ik deze optie per source zien staan.

2 dingen die me tot nu toe zijn opgevallen:
-calibreren middels de mic ging erg moeizaam bij mij. Mic was geplaatst op zo'n 4/5 meter afstand en werd niet herkend. Wel pas toen ik hem op 1,5 meter afstand van de speakers plaatste.
-Heb nu al een aantal keer gehad dat het geluid 'weg' is na een paar keer van film gewisseld te hebben (AC Ryan Mini 1). Iemand hier ervaringen mee? De receiver aan/uit zetten helpt maar is niet echt ideaal...

Verder erg goede set, ben al een paar keer flink weggeblazen met mooie filmscenes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Benga schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:27:
[...]

Stuur eens een mailtje naar Stassen.nl , na divers email verkeer bleken het nieuwe zilvergouden toestellen te zijn met 5 jaar garantie ...
Als ze ze hebben natuurlijk. Ze stuurden mij ook een mooi aanbod, maar na wat info te hebben gezocht over Stassen heb ik het toch niet aangedurfd.
DeLyon schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:27:
[...]

-calibreren middels de mic ging erg moeizaam bij mij. Mic was geplaatst op zo'n 4/5 meter afstand en werd niet herkend. Wel pas toen ik hem op 1,5 meter afstand van de speakers plaatste.
Dat ging bij mijn 1602 juist perfect, ook toen ik de microfoon op de uiterste afstand qua draadlengte hield.
Misschien dat er een firmwareupdate is voor jouw apparaat die deze fouten herstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 07:34

DjVe

Hatsaflats!

Stalensnuitje schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:42:
[...]

Als ze ze hebben natuurlijk. Ze stuurden mij ook een mooi aanbod, maar na wat info te hebben gezocht over Stassen heb ik het toch niet aangedurfd.

[...]

Dat ging bij mijn 1602 juist perfect, ook toen ik de microfoon op de uiterste afstand qua draadlengte hield.
Misschien dat er een firmwareupdate is voor jouw apparaat die deze fouten herstelt?
Verkooptechnisch vind ik het ook niet echt een top winkel, maar de aftersales is echt prima geregeld. Ik heb een Sunfire sub die net weg is geweest voor garantie bij Stassen. Het probleem was niet verholpen toen ik hem terug kreeg van Sunfire, dus heb ik van Stassen nu de toezegging dat ze een nieuwe opsturen en dat ik de oude daarna mag retourneren.

[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 05-09-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Jordy van e schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:52:
[...]

Verkooptechnisch vind ik het ook niet echt een top winkel, maar de aftersales is echt prima geregeld. Ik heb een Sunfire sub die net weg is geweest voor garantie bij Stassen. Het probleem was niet verholpen toen ik hem terug kreeg van Sunfire, dus heb ik van Stassen nu de toezegging dat ze een nieuwe opsturen en dat ik de oude daarna mag retourneren.
Voor alle duidelijkheid: uit mijn mond/vingers geen slecht woord over die winkel, ik heb er geen enkele ervaring mee. Echter, wat ik van anderen heb kunnen lezen vond ik onvoldoende vertrouwenwekkend om blind te bestellen. Ik kan me voorstellen dat het een heel ander verhaal is als je er in de buurt woont ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 12:57
Stalensnuitje schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:10:
[...]

Voor alle duidelijkheid: uit mijn mond/vingers geen slecht woord over die winkel, ik heb er geen enkele ervaring mee. Echter, wat ik van anderen heb kunnen lezen vond ik onvoldoende vertrouwenwekkend om blind te bestellen. Ik kan me voorstellen dat het een heel ander verhaal is als je er in de buurt woont ofzo.
Hier ook een prima ervaring met Stassen, ik heb er ook de Marantz SR5005 aangeschaft.
Alles ging prima, ik heb niets op deze zaak aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
Vorige week bij Stassen mijn Quadral speakers en Marantz receiver gekocht. Geen noemenswaardige problemen met de zaak eigenlijk. Bij de prijs van de receiver gingen ze ook nog eens mee met de prijs van H&C Hifi, wat dus een hele grote plus is voor Stassen! En de speakers nog voor de actieprijs van juli gekregen (hun eigen voorstel, ik wist niet eens dat ze daar actie mee hadden gehad!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 07:34

DjVe

Hatsaflats!

Stalensnuitje schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:10:
[...]

Ik woon in Nijmegen en alles werd gewoon verstuurd/opgehaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
EcktenBaas schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:52:
[...]
Hier ook een prima ervaring met Stassen, ik heb er ook de Marantz SR5005 aangeschaft.
Alles ging prima, ik heb niets op deze zaak aan te merken.
Leveren is meestal ook niet het probleem. Het wordt pas een probleem als Stassen weg valt. Dit in verband met grijze import binnen die keten. Daarom kan je niet bij de Nederlandse importeur van Denon, Marantz, Onkyo of wat dan ook aanbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de marantz sr5006 aangeschaft, heb echter een probleem.
Ik bezit een plasma scherm zonder HDMI, nu kan ik niet in de setup wizard komen.
Advies graag.

Ik zit met het volgende idee maar weet niet of het mogelijk is.

Ik wil het HDMI out signaal aansluiten op bijvoorbeeld de HDMI 3 ingang en dan zo via component naar de plasma sturen. Kan dit kwaad of maak ik dan misschien sluiting in de receiver. De aangesloten dvd speler bijvoorbeeld geeft namelijk wel beeld via rgb.
8)7 Voor dat ik het op deze manier wil proberen graag advies.

Groeten Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09

sanook

_/-\o_

Fjeze schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:52:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, mijn fout. Bedoelde de Marantz 1601/1402.
Ik weet dat de 1602 er is maar die heeft voor mij weinig meerwaarde.

Dus nogmaals mijn vraag:

Ik zit te kijken naar de Onkyo NR609, Pioneer VSX921, Marantz NR1601 / NR1402

Alvast bedankt!
Ik heb zelf de 1601 icm Jamo S426 HCS3 incl Subwoofer en ben daar zeer tevreden over. Ook het stereo is goed maar ik heb eerlijk gezegd geen vergelijkingsmateriaal en ben ook geen audiofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Griffin schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:27:
Ik heb even een vraag over de NR1501. Alles aangesloten (xbox en UPC media center). Nu werkt alleen mn UPC lijn nog niet (al in overleg met de mensen van UPC) dus ik denk gewoon even kijken hoe de XBOX360 over HDMI eruit ziet op mn nieuwe scherm. Erg mooi dus het doorsturen van beeld via HDMI werkt perfect.
Nu heb ik alleen nog geen speakers dus ik dacht het geluid komt vast wel via de TV. Maar dit gebeurt niet. Is dit een instelling of is het uberhaupt niet mogelijk. Natuurlijk krijg ik straks wel een setje speakers enzo maar die wil ik niet altijd aan hebben bij gewoon tv kijken. Nu kan ik de upcbox direct op de tv aansluiten maar dat is niet de bedoeling want als er een goede film op tv is dan wil ik wel de receiver kunnen gebruiken.

Ik zeg er alvast bij dat de handleiding nog niet open is geweest want die ligt nog in het andere huis dus gisteravond geen tijd gehad om die door te neuzen.

edit:
Ik heb de 1601 en daar is dit niet per source in te stellen, geldt dus voor alle sources. De 1601 heeft echter HDMI passthrough dus zodra ik de receiver uitzet gaat het geluid (van de UPC HD DVR) alsnog via de HDMI naar de televisie. Bij mij is het dus simpel (en doeltreffend): Receiver aan = geluid via speakers, receiver uit = geluid via TV. Die passthrough functie was voor mij 1 van de redenen om de 1601 te kopen en niet de 1501 want daar zit het volgens mij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

FeaR schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:07:
[...]

Leveren is meestal ook niet het probleem. Het wordt pas een probleem als Stassen weg valt. Dit in verband met grijze import binnen die keten. Daarom kan je niet bij de Nederlandse importeur van Denon, Marantz, Onkyo of wat dan ook aanbellen.
Importeur is volgens mij verplicht om garantie gevallen af te handelen, of het nu grijze import is of niet.
Ik heb een Panasonic TV, die werd destijds ook via grijze import aangeboden. Enige verschilk voor garantie afhandeling was dat het nederlandse model bij problemen door de importeur opgehaald (en weer thuisgebracht) werd, bij een import model moest je zelf maar zien hoe het apparaat bij de importeur kwam. (Heb de TV uiteindelijk bij een 19% kortingsactie van Mediamarkt aangeschaft, prijsverschil met grijze import was toen minimaal, heb onlangs wel een nieuwe auto via import aangeschaft, dat scheelde duizenden euro's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

sanook schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:05:
[...]

Ik heb de 1601 en daar is dit niet per source in te stellen, geldt dus voor alle sources. De 1601 heeft echter HDMI passthrough dus zodra ik de receiver uitzet gaat het geluid (van de UPC HD DVR) alsnog via de HDMI naar de televisie. Bij mij is het dus simpel (en doeltreffend): Receiver aan = geluid via speakers, receiver uit = geluid via TV. Die passthrough functie was voor mij 1 van de redenen om de 1601 te kopen en niet de 1501 want daar zit het volgens mij niet op.
Bedankt, ik heb het nu gewoon over de speakers lopen en dan maar receiver altijd aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 00:53:
Ik wil het HDMI out signaal aansluiten op bijvoorbeeld de HDMI 3 ingang en dan zo via component naar de plasma sturen. Kan dit kwaad of maak ik dan misschien sluiting in de receiver. De aangesloten dvd speler bijvoorbeeld geeft namelijk wel beeld via rgb.
8)7 Voor dat ik het op deze manier wil proberen graag advies.
Gaat niet lukken. De receiver kan geen digitaal videosignaal (HDMI) omzetten naar analoog (component). Je zult dus de DVD-speler via component op je receiver aan moeten sluiten.

Je hoeft ook niet te proberen om je componentkabel vanaf je receiver via RGB-scart op je plasma aan te sluiten: component is geen RGB maar YPbPr! Als je plasma component in heeft, no problemo, anders wordt het composiet.

Via de composiet Monitor uit van je Marantz kun je trouwens de setup benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_I schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:14:
De Audyssey MultEQ XT + Pro, wat houd dat "+ Pro" in? Ik kan dat nergens echt goed vinden op de site van Audyssey.
Hier "klik" wordt mooi uitgelegd wat Audyssey MultEQ XT Pro is.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Meneertjes, Ik ben vandaag wezen luisteren en ben uitgekomen op de Marantz SR6005, SR5006 en de SR6006. Mijn oor is uiteindelijk op de SR6006 gevallen. Verder heb ik er een aantal speakers uitgezocht, De twee maal de 684 vooraan zuil, twee maal de 685 surround boekenkast, één maal de HTM62 center en één maal de ASW610 sub, allen van B&W.

Aan de receiver komt in elk geval een PS3 en een Panasonic G20 te hangen. Verder heb ik gekozen voor de 6006 serie vanwege de extra HDMI uitgang en Airplay. De prijs van deze grap zou op 3000 euro komen, incluis speakerkabel en een extra HDMI kabel. Volgens mij is dat best wel een nette prijs als ik vluchtig op het interwebz rondneus!

Hebben jullie op- enj/of aanmerkingen op deze verzameling van niceness?

• FeaR
zwik schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:42:
.... en één maal de ASW610 sub, allen van B&W.

[X]

Hebben jullie op- enj/of aanmerkingen op deze verzameling van niceness?
Speaker en receiver keuze is gewoon persoonlijk. Persoonlijk ben ik nooit zo onder de indruk van de subwoofers van de standaardmerken. Google vertelt mij zo snel dat een ASW610 op zo'n 600 euro uit komt. Voor dat geld kan je ook een dedicated subwoofermerk hebben als BK, SVS, et cetera. Die gaan net wat lager, al is de 25 Hz van de ASW610 ook niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
voor 600 euro heb je een bk xls 400 of een monolith, afhankelijk van je wensen en de grootte van je kamer.
zou zelf dat prefereren boven een sub van een speakermerk als b&w, monitor audio etc.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Waarom vermeld je de hdmi kabel in n setje van 3000 euro? Is niet significant, tenzij je je geld weg geeft aan Monster of zo.

{signature}

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Het zijn geen Monster kabels, ik wil gewoon weten wat jullie van de totaalprijs vinden en de set an sich :) .

Verder heb ik niet zo'n heel grote woonkamer en wil niet met een grote sub zitten die ik niet kwijt kan of teveel in het zicht staat.

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:04
Welke bezitter van een 1501/1601/1602 wil voor mij meten hoe diep deze precies is, en dan inclusief uitstekende delen aan de voorzijde (volumeknop) en aan de achterzijde (connectoren). Heb namelijk een nieuw tv meubel en de nieuwe Marantz moet er wel in passen :)

Het is mij namelijk niet duidelijk of de lengte volgens de specificaties inclusief of exclusief de uitstekende delen is.

• loeberce
Als het goed is inclusief, maar wil het vanavond wel even voor je nameten.

Maar hier stond het antwoord al.

[ Voor 43% gewijzigd door loeberce op 28-09-2011 10:32 . Reden: Link toegevoegd ]

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:04
loeberce schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:25:
Als het goed is inclusief, maar wil het vanavond wel even voor je nameten.

Maar hier stond het antwoord al.
super, thanks, dan kan ik gaan winkelen voor een nieuwe marantz :)

• FeaR
sanook schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:09:
[...]
Importeur is volgens mij verplicht om garantie gevallen af te handelen, of het nu grijze import is of niet.
Beetje late reactie, maar het zij zo..
Ervaring leert dat garantie en Stassen wel eens een probleem kan zijn. Veel verhalen gaan wel over producten die bij Look and Listen (Denon en voorheen Klipsch) vandaan komen. Ik heb zelf geen ervaring met gekochte producten bij Stassen en Look and Listen qua garantie. Maar de verhalen zijn niet heel positief. Je wordt redelijk van het kastje naar de muur gestuurd. Op HT Forum staat er wel het één en ander over geschreven.

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb een vraag, misschien krijg ik hier een wat gekleurd antwoord aangezien het het Marantz topic is.

Ik wil een nieuwe versterker gaan halen, heb nu een Onkyo SR-606.
Ik heb mijn keuze beperkt tot de Marantz SR5005 en de Pioneer VSX-921.

Nu is mijn vraag, zit er een significant verschil in geluidskwaliteit tussen deze 2 recievers, en dan vooral in de Direct Pure mode.

De Versterker zal een setje JAMO S608 HC3 aan gaan sturen.

De Pioneer heeft leuke extra's zoals DNLA en een iPad/iPhone app.

Hoe is de verhouding tussen de SR5005 en de VSX-921?

alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Fjeze op 28-09-2011 10:58 ]

Fly or Die

• FeaR
Fjeze schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:51:
Ik wil een nieuwe versterker gaan halen, heb nu een Onkyo SR-606.
Ik heb mijn keuze beperkt tot de Marantz SR5005 en de Pioneer VSX-921.
Tussen de TX-SR606 en de twee keuzes zit zeker een verschil. De TX-SR606 had namelijk een zeer slechte voeding waardoor er maar zeer weinig vermogen werd geleverd.

• Voutloos
  • Niet online
Het ging hem juist om het verschil tussen de Marantz en Pioneer. ;)

{signature}

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ja daar ben ik inderdaad erg benieuwd naar...
Twijfel heel erg tussen de SR5005 en de VSX-921.
Marantz heb ik ergens voor EUR 475,- gezien en de Pioneer gaat weg voor ongeveer 390,-
Marantz is dan wel een showmodel.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk...

Fly or Die

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:30
FeaR schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:20:
[...]

Tussen de TX-SR606 en de twee keuzes zit zeker een verschil. De TX-SR606 had namelijk een zeer slechte voeding waardoor er maar zeer weinig vermogen werd geleverd.
Ik denk niet dat je dat verschil zult horen. De Onkyo had inderdaad een zwakke voeding, maar houd nog wel meer dan voldoende over om een setje Jamo's aan te sturen. Volgens mij hield de Onkyo in surround nog 5 x 30 W over.
Grote verschillen zullen er tussen de Pioneer en Marantz niet zijn. Kijk gewoon naar de features die je wilt gebruiken.

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
FeaR schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:42:
[...]

Beetje late reactie, maar het zij zo..
Ervaring leert dat garantie en Stassen wel eens een probleem kan zijn. Veel verhalen gaan wel over producten die bij Look and Listen (Denon en voorheen Klipsch) vandaan komen. Ik heb zelf geen ervaring met gekochte producten bij Stassen en Look and Listen qua garantie. Maar de verhalen zijn niet heel positief. Je wordt redelijk van het kastje naar de muur gestuurd. Op HT Forum staat er wel het één en ander over geschreven.
Hoe zit dit bv met Foka en de MM ... Lijkt mij dat als Marantz 2 jaar garantie geeft, dat dit dan niet per geval (per dealer) bekeken wordt ...,

Ik twijfel nog tussen de NR1602 en de SR5006 ...
Het display van de NR1602 lijkt mij veel overzichtelijker dat die van de SR5006.

Aangezien mijn kamer niet echt groot is, speakers staan z'n 3 tot 3,5 mtr uit elkaar.
Mijn speakers zijn van Mordaunt-short, (Front Avant 904i, Rear MS302, Center MS304 en Sub MS308) dus lijkt mij de NR1602 in principe voldoende qua vermogen, of zie ik dat verkeerd ...

Het prijs verschil is minimaal tussen beide receiver, dus dat zal de doorslag niet geven.
Belangrijk vind ik wel de geluidsweergave ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

EDIT: nvm.

[ Voor 96% gewijzigd door DrSnuggles op 29-09-2011 09:29 ]

Learn something new every day.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
pvdlaan schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:07:
[...]

Ik twijfel nog tussen de NR1602 en de SR5006 ...
Het display van de NR1602 lijkt mij veel overzichtelijker dat die van de SR5006.
Ik heb de nr1601 (voorganger) hierzo vanwege de hoogte gekocht. Paste mooi in het kastje..
Maar ik heb nog steeds een beetje spijt dat ik geen zwaarder type heb gekocht, simpel om de reden dat de "oude Denon PMA480" = stereo versterker, de Marantz er gewoon uitspeelt.
Ik heb bij Hobo-hifi eens keurig de NR1601 en de SR5005 (hadden ze toevallig ook aangesloten) vergeleken en sinsdsdien - indien de financiën het eens gaan toelaten - besloten om toch eens een upgraadje te gaan doen naar een zwaarder type.

Als je het kan betalen, dan is de keus makkelijk. De SR5006 is gewoon erg goed en zou in ieder geval mijn voorkeur hebben.
Ook het geluid moet beter zijn : volgens de hifi-duitsland kom je bij een NR1602 ongeveer op 1.3 waardering uit en bij een SR5006 1.0 waardering voor geluid. Alhoewel ik altijd een beetje zout eet bij het lezen van dat blad, kan ik hier wel een beetje in meegaan gezien mijn ervaringen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• pietr
Ik heb even een SR5006 gehad. Klinkt goed, maar heb hem teruggebracht omdat het display veel te klein is (voor mij). Ik kom van een SR6004. Ik heb nu een Denon AVR1912 gekocht en ik vind die prima klinken.

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
pietr schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:57:
Ik heb even een SR5006 gehad. Klinkt goed, maar heb hem teruggebracht omdat het display veel te klein is (voor mij). Ik kom van een SR6004. Ik heb nu een Denon AVR1912 gekocht en ik vind die prima klinken.
Hier heb ik ook naar zitten kijken, puur qua display.
Ik kom ook van de SR6004 af en wil zeker niet inleveren aan het mooie warme geluid.

Maar wil wel de voordelen van een netwerkaansluiting, voor eventuele firmware updates en het streamen van muziek vanaf mijn synology DS110J.

Moeilijk ... ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• pietr
Ik moet zeggen dat de Denon AVR1912 me heel goed bevalt. Ik moet nog wel een en ander finetunen, maar het geluid is prima (ik heb Tannoy speakers). Ik heb eerst nog gezocht naar een zwarte SR6005, want die heeft hdmi 1.4, maar die waren op.

[ Voor 99% gewijzigd door pietr op 29-09-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Hmmm een 2e hands SR 7200 doemt op, iets wat ik met het oog op later wel kan gebruiken: 3D ga ik niet aan beginnen en het extra vermogen tov van mijn NR1501 kan ik voor de Boston Acoustics wel gebruiken.

Zien jullie een bottleneck anders dan het "passen in het audiomeubel"? >:)

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 5 ... 67 Laatste