Sorry, beetje onvolledig. Heb de SR5005.
Bedoel je audio over speakers of over HDMI?
En hoe maak je deze keuze?
Bedoel je audio over speakers of over HDMI?
En hoe maak je deze keuze?
Verwijderd
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Zou je aan kunnen geven hoe je alles hebt aangesloten?HEY_DUDE schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:14:
Ik heb een probleem met mijn NR1501. Ik kijk tv met mijn samsung hd ontvanger DCB-H360rs. Als ik het geheel aanzet (tv+nr1501+hd ontvanger) en ik zap van een SD kanaal naar een HD kanaal, dan verdwijnt mijn beeld. Ik zie dan ouderwetse witte sneeuw, maar hoor nog wel gewoon geluid. Het heeft mij een poosje gekost om te spelen met alle instellingen van de receiver, maar ik heb het niet kunnen oplossen. Het maakt ook niet uit als ik de video convert op auto of op off zet. Ik kan het probleem verhelpen door naar het menu van de receiver te gaan en dan meteen weer terug. Dan kan ik de hele avond zappen. Alleen moet ik dat wel iedere keer doen als ik de set aanzet
Kent iemand dit probleem? Ik overweeg om er mee terug te gaan naar HiFi-corner.
Alles met hdmi. Met hdmi van de ontvanger na de receiver en van de receiver naar de tv. Het lijkt mij ook geen handshake probleem, ik heb alle volgordes van apparaten aanzetten al geprobeerd.Edje040 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:08:
[...]
Zou je aan kunnen geven hoe je alles hebt aangesloten?
Kun je de resolutie in de decoder aanpassen? Ik heb zelf UPC (met een Cisco decoder). Die had soms ook wel eens problemen op de stand "auto". Als je hem op 1 stand zet (bijv 720p of 1080i ogeacht SD of HD) was het probleem bij mij weg en ging het zappen een stuk sneller. Anders heb je inderdaad kans dat het aan de Marantz ligt. Overigens kun je ook eens porberen een andere ingang op de Marantz te pakken. Bij mij werkte sommige ingangen niet naar behoren bij bepaalde randapp. Na wat wisselen werkt nu alles perfect.HEY_DUDE schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:47:
[...]
Alles met hdmi. Met hdmi van de ontvanger na de receiver en van de receiver naar de tv. Het lijkt mij ook geen handshake probleem, ik heb alle volgordes van apparaten aanzetten al geprobeerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Edje040 op 06-05-2011 10:32 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 23:46 ]
Kan deels waar zijn. De hogere series van Denon worden in Japan gemaakt. De lagere series komen uit China en die zijn nog gewoon goed leverbaar. De Marantz SR7005 staat gelijk aan de Denon AVR-3311 welke uit China komt en is dus nog wel te krijgen. Wel apart dat Denon een model wat voor 99% overeenkomt met de Marantz als mid-end neerzet en bij Marantz is het het hoogst te krijgen AVR-model.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:34:
Was daar super tevreden mee totdat ik eigenlijk weer eens iets van Denon wilde.....
Maar door de aardbeving in Japan was niets leverbaar (???) werd mij gezegd...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Laten we eerlijk zijn,... de verhouding tussen de receiver en de speakers is compleet zoek. Zowel in prijs (1600E VS 400E), kwaliteit en benodigde vermogen. De SR5005 had ruimschoots volstaan. Bij de SR7005 had ik een paar stevige zuilluidsprekers neer gezet.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:34:
Kortom ik ben blij met deze set.
AV-reciver Marantz SR7005
Blu-ray discplayer Marantz UD5005
Harman Kardon HKTS-11
Kabelontvanger UPC HD
Wii-spelcomputer
Eminent 7075 dts-hd Mediaspeler
iPad1 en iPhone4
[afbeelding]
Tja, bij deze receiver maakt dat niet zo heel veel uit, geloof ik. Ik denk dat het allemaal wel goed zit.NvM schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:08:
Het hele (slecht) geformuleerde verhaal van MANOZ doet mij overkomen als de receiver enkel is aangeschaft om het 'naampje' en de snelle beschikbaarheid er van. Het komt niet over alsof er met kennis van zaken een product is aangeschaft, maar meer een simpele, directe bevrediging van een irreële behoefte.
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Inderdaad, kheb de SR7005 staan icm twee KEF Q900's, dat wil welLumics schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:17:
[...]
Laten we eerlijk zijn,... de verhouding tussen de receiver en de speakers is compleet zoek. Zowel in prijs (1600E VS 400E), kwaliteit en benodigde vermogen. De SR5005 had ruimschoots volstaan. Bij de SR7005 had ik een paar stevige zuilluidsprekers neer gezet.
En dan kan zelfs nog uit verhouding gevonden worden. Het is een speaker van nog geen 800 euro op een receiver van 1600 euro. Dus volgens sommigen een goede match aangezien prijs frontspeakers == receiver, echter zijn er ook mensen die vinden dat de prijs van één front speaker gelijk kan zijn aan de prijs van de receiver. Hoe dan ook is een paar KEF Q900 wel meer in balans dan zo'n Harman Kardon setje.TAG_ScorpioN schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:02:
[...]
Inderdaad, kheb de SR7005 staan icm twee KEF Q900's, dat wil wel
there's no tweak without the tweaker
Die KEF's worden ook veels te goedkoop verkocht!FeaR1986 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:14:
[...]
En dan kan zelfs nog uit verhouding gevonden worden. Het is een speaker van nog geen 800 euro op een receiver van 1600 euro. Dus volgens sommigen een goede match aangezien prijs frontspeakers == receiver, echter zijn er ook mensen die vinden dat de prijs van één front speaker gelijk kan zijn aan de prijs van de receiver. Hoe dan ook is een paar KEF Q900 wel meer in balans dan zo'n Harman Kardon setje.
Verwijderd
? Wat bedoel je met slecht geformuleerd ?NvM schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:08:
Het hele (slecht) geformuleerde verhaal van MANOZ doet mij overkomen als de receiver enkel is aangeschaft om het 'naampje' en de snelle beschikbaarheid er van. Het komt niet over alsof er met kennis van zaken een product is aangeschaft, maar meer een simpele, directe bevrediging van een irreële behoefte.
B&W heeft een heel andere sound dan KEF. Plus dat je voor een B&W CM9 echt een flinke versterker nodig hebt. Dacht het ook wel te kunnen trekken met een mid-end Denon, maar daar had je toch wat mee voor nodig. Ook op een Marantz SR7005 laten ze lang niet alles horen. B&W CM speakers hebben heel wat current nodig om echt te zingen, iets wat lang niet elke versterker kan leveren.TAG_ScorpioN schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:48:
[...]Die KEF's worden ook veels te goedkoop verkocht!Prijskwaliteit van die speakers is gewoon goed. In eerste instantie wilde ik gaan voor de CM9 van B&W a 1250 per stuk. Hoe mooi ik ze ook qua design en sound vind, de KEF's vond ik een stuk beter klinken. Prijs zegt zeker niet alles. Vervolgens Q900 icm 2x Q100 en 1x Q600 in surround opstelling beluistert en daarin was de 7005 beduidend beter dan zijn kleinere broertjes. Trouwens ook vergeleken met Yamaha VX3067 en Onkyo modellen maar dat was helemaal niks.
Dan is er na twee jaar in een audiozaak toch best wel wat informatie weggezakt. Want "al die merken" verschillen toch significant van elkaar. Zelfs tussen Denon en Marantz - welke van dezelfde holding zijn - verschillen van elkaar.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:27:
[...]Ik wilde indd een Denon,maar al die merken (Onkyo,Yamaha,enz,enz) doen niet onder voor elkaar.
Wat wil je nou een versterker waar 7 versterkers in zitten....dat kan toch nooit iets zijn.
En ik heb wel degelijk kennis van zaken heb namelijk 2 jaar in een exclusieve audio-zaak gewerkt waar ik mensen dingen heb zien horen alsof ze een delerium hadden...pffff.
Verwijderd
Bedankt voor je compliment,maar kom op zeg het is een surround versterker die je voor 90% gebruikt voor films en tv !!FeaR1986 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:38:
[...]
Dan is er na twee jaar in een audiozaak toch best wel wat informatie weggezakt. Want "al die merken" verschillen toch significant van elkaar. Zelfs tussen Denon en Marantz - welke van dezelfde holding zijn - verschillen van elkaar.
Integendeel de KEF's en B&W's lijken juist op elkaar qua klank (warm), tis ook geen toeval dat ik juist deze twee lekker vind klinken. Als een SR7005 niet genoeg zou zijn voor een CM9 gaat je eigen vergelijking van prijs verhouding ook niet op. Maar goed, de CM9's klinken erg goed met de Marantz en staan niet voor niks zo opgesteld bij speciaalzaken als HOBO en iEar. Ik twijfel of je zelf deze combinatie hebt geluisterd. Misschien was je vergeten de pure direct modus te selecterenFeaR1986 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:38:
[...]
B&W heeft een heel andere sound dan KEF. Plus dat je voor een B&W CM9 echt een flinke versterker nodig hebt. Dacht het ook wel te kunnen trekken met een mid-end Denon, maar daar had je toch wat mee voor nodig. Ook op een Marantz SR7005 laten ze lang niet alles horen. B&W CM speakers hebben heel wat current nodig om echt te zingen, iets wat lang niet elke versterker kan leveren.
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:52:
[...]
Bedankt voor je compliment,maar kom op zeg het is een surround versterker die je voor 90% gebruikt voor films en tv !!
De enige muziek die er uit komt is de FM-radio voor de hond..
Bij de 1 zit het knopje links bij de ander rechts.
[ Voor 18% gewijzigd door KillaZ op 12-05-2011 11:45 ]
K to the KillaZ
Persoonlijk vind ik de sound van KEF en B&W toch significant anders. Vind KEF meer open klinken dan B&W en toch net wat minder warm. Maar beide niet echt mijn sound, ik ben meer van een iets "scherpere" sound en minder warm. Al dan niet te scherp, want dan wordt het vermoeiend om naar te luisteren.TAG_ScorpioN schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:49:
[...]Integendeel de KEF's en B&W's lijken juist op elkaar qua klank (warm), tis ook geen toeval dat ik juist deze twee lekker vind klinken. Als een SR7005 niet genoeg zou zijn voor een CM9 gaat je eigen vergelijking van prijs verhouding ook niet op. Maar goed, de CM9's klinken erg goed met de Marantz en staan niet voor niks zo opgesteld bij speciaalzaken als HOBO en iEar. Ik twijfel of je zelf deze combinatie hebt geluisterd. Misschien was je vergeten de pure direct modus te selecterenB&W wordt trouwens ook in China geproduceerd en dat kunnen ze daar best goed.
[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 12-05-2011 14:51 ]
Ah, klinkt al wat genuanceerderFeaR1986 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:42:
[...]
Persoonlijk vind ik de sound van KEF en B&W toch significant anders. Vind KEF meer open klinken dan B&W en toch net wat minder warm. Maar beide niet echt mijn sound, ik ben meer van een iets "scherpere" sound en minder warm. Al dan niet te scherp, want dan wordt het vermoeiend om naar te luisteren.
Ik heb overigens nooit gezegd dat blablablabla...
[ Voor 4% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 12-05-2011 14:18 ]
Ik heb het nergens over een stereoversterker, ik heb het over een echte eindbak. Dat is heel wat anders. Dus het punt dat een Marantz SR7005 niet matched met een paar CM9 zeg ik helemaal nergens, die woorden leg jij mij in de mond. Idem dat een SR7005 niet lekker werkt in stereo, dat zeg ik ook nergens. Pure Direct haal jij aan en dat komt nergens op terug in mijn posts. En dat heeft KillaZ ook al gezegd dat je het verkeerd op vat (of het verschil tussen een eindbak en een stereoversterker niet weet). Dus eerst goed lezen voordat je gaat blablablabla-en...TAG_ScorpioN schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:16:
[...]Wat betreft denon's en prijzen, 'the proof of pudding is in the eating', op papier zal het allemaal wel, praktijk is dat de SR7005 een hele goede combi is met de B&W's en de KEF Q series, juist ook in stereo. Een dedicated stereo versterker zal beter zijn maar ik moet zeggen dat de SR7005 in pure direct mode heel erg goed zijn werk doet. Ga eerst eens luisteren voor je conclusies trekt.
[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 12-05-2011 14:35 ]
Rookworst zonder 'r' is ookworst
This title is for sale, please send me a PM
Upscalen en upconversion is voor geen één receiver in deze tijd echt een probleem meer (op echt budgetmodellen na). Maar downscaling/-converting gaat niet werken. Als je de component uitgang gaat gebruiken zal je ook elk apparaat met maximaal component aan moeten sluiten. Van HDMI naar component gaat gewoon niet werken.MPAnnihilator schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:05:Kan je dus niet alleen beeld van alle hdmi inputs , uitsturen over die component uitgang , alsook het onscreen menu ?
Dus als je TV-setup box ( in dit geval Telenet Digicorder ) , enkel scarts heeft en hdmi heeft , dan moet je 2 scart-to-component kabels kopen ? 1 voor je Digicorder aan te sluiten op de Marantz , en 1 voor de Marantz aan te sluiten op de 'oude' TV ?FeaR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:13:
[...]
Upscalen en upconversion is voor geen één receiver in deze tijd echt een probleem meer (op echt budgetmodellen na). Maar downscaling/-converting gaat niet werken. Als je de component uitgang gaat gebruiken zal je ook elk apparaat met maximaal component aan moeten sluiten. Van HDMI naar component gaat gewoon niet werken.
Ik zou gewoon de STB direct via scart aansluiten op je TV, en een optische kabel voor het geluid van je STB naar je receiver. Volgens mij heeft de Digicorder nl. een S/P DIF uitgang (optisch).MPAnnihilator schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:50:
[...]
Dus als je TV-setup box ( in dit geval Telenet Digicorder ) , enkel scarts heeft en hdmi heeft , dan moet je 2 scart-to-component kabels kopen ? 1 voor je Digicorder aan te sluiten op de Marantz , en 1 voor de Marantz aan te sluiten op de 'oude' TV ?
[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 01-06-2011 15:43 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Voutloos op 02-06-2011 11:56 ]
{signature}
Je haalt inputs en outputs door elkaar. Maar als ik je zo hoor heb je je keuze al gemaakt, dus veel plezier met je nieuwe versterker.vosss schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:02:
Ik hoef slechts 2 speakers aan te sturen zoals gezegd.
En tweedehands te koop voor tussen de 70 en 80 euro
..... en hij heeft altijd in de garage gestaan, eerste eigenaar en die was een oud besje!vosss schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:28:
Volgens de verkoper die hem vandaag verstuurd heeft zit er geen krasje of beschadiging op en is ie feitelijk zo goed als nieuw.
the-body schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:24:
Ik heb een vraagje over het aansluiten van mijn UD5005 op de SR6004. Op dit moment zijn ze aangesloten via digitale coax voor het geluid, en gebruik ik dus de DAC van de SR6004. Zal ik verschil merken als ik ze aansluit via goede RCA's (geen spaghettieslierten...) en dus de DAC van de UD5005 gebruik? De UD5005 gebruikt de PCM1781 als DAC, wat de SR6004 gebruikt kan ik nergens terugvinden, weet iemand dit?
Nee, maar wel een wedervraag. Je hebt nu via digitale coax aangesloten zodat je maximaal DTS en Dolby Digital hebt. Waarom niet aansluiten via HDMI zodat je DTS HD en Dolby TrueHD hebt (en nog meer voordeel van deze manier van aansluiten)? En analoog aansluiten zou je zelfs terug naar 2.0 brengen aangezien de UD5005 niet beschikt over 5.1 of 7.1 analoge uitgangen.the-body schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:56:
Heeft iemand hier nog een antwoord op voor mij?
[...]
Stond in mijn post hierboven al uitgelegd. Ik heb nog een oude Sony CRT TV, dus zonder HDMI, aangesloten op de analoge composiet monitoruitgang van de SR6004. De SR6004 kan een HDMI videosignaal niet doorzetten naar een analoge uitgang. Volgens mij gaat het niet werken als ik voor het HD-geluid HDMI gebruik en voor het beeld component. Als de UD5005 een HDMI-verbinding detecteert zal hij die namelijk bij voorkeur gebruiken. Zodoende! Bijkomend voordeel voor mij is dat ik op deze manier ook mijn Apple TV zonder gedoe kan aansluiten via component en Toslink. Die had ik zonder de Marantz met veel meer moeite en trucs pas aan kunnen sluiten op mijn 4:3 TV.FeaR schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:07:
[...]
Nee, maar wel een wedervraag. Je hebt nu via digitale coax aangesloten zodat je maximaal DTS en Dolby Digital hebt. Waarom niet aansluiten via HDMI zodat je DTS HD en Dolby TrueHD hebt (en nog meer voordeel van deze manier van aansluiten)? En analoog aansluiten zou je zelfs terug naar 2.0 brengen aangezien de UD5005 niet beschikt over 5.1 of 7.1 analoge uitgangen.
Sorry, maar ja, je bent gek! Spikes koppelen, door hun puntoppervlak is er een zeer hoge druk (Newton per m2 en dus een goede koppeling. Dit is in de ene akoestische ruimte gewenst, in de andere weer niet. Probeer het gewoon eens met squashballetjes zou ik zeggen.vosss schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:28:
Spikes ontkoppelen toch juist of ben ik nu gek!?
Overigens trilt het bureau niet echt mee, dus ik denk dat die spikes wel ok zijn die er standaard bij zitten eerlijk gezegd
Mooi dealtje dan voor 79 euro inclusief verzendkosten lijkt me zo en hij doet het perfectWat betreft de occasion versterker van marantz het volgende.
Wij hebben marantz Nederland gebeld en het volgende antwoord ontvangen.
Er waren twee modellen van de pm53 de 74pm53 en de 80pm53 leeftijd +- 15 jaar.
Aankoopprijs is helaas niet meer te achterhalen.
Schatting +- 1199,- gulden.
De 6006 heeft ipv het knopje "sleep" een knopje "zone3 on/off" en een HDMI ingang aan de voorkantZoek de verschillen!
[ Voor 55% gewijzigd door vosss op 10-06-2011 19:20 ]
Tijdje terug bovenstaande gepost. Nu lees ik dit op kieskeurig:Niek_ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:12:
Dat was te verwachten. Dan toch maar zorgen dat ik zsm de UD5005 kan halen.
Heb over deze BD-speler nog 1 vraag open staan waar ik wisselende reacties over lees op internet.
De netwerkfunctionaliteit zou voor mij een grote reden zijn om deze speler aan te schaffen. Echter zal hij dan wel van m'n NAS films moeten kunnen afspelen. Nu lees ik soms berichten over een max van 2GB voor de bestanden en problemen met de codecs. Is hier iemand die daar evaringen mee heeft?
http://www.kieskeurig.nl/...er/marantz/ud5005/945115/De UD5005 is aangesloten via een netwerk kabel op een linksys router. In eerste instantie heb ik windows media player gebruikt als DLNA server. Dit was echter bijzonder instabiel bij .mkv files. Nu heb ik serviio draaien en werkt het streamen super. De bestanden die ik meestal kijk zijn DTS met H264 met ondertitels in wisselende formaten tussen de 8 en 14 Gb. Het enige dat me opvalt tijdens het streamen is dat de processor tegen de grens van zijn kunnen aanloopt voor wat betreft het beeld. Hierdoor haperen vloeiende beelden licht, maar bij actiescenes heb je er geen last van. Ik weet trouwens niet of dit ook voor andere gecomprimeerde bastanden geldt.
there's no tweak without the tweaker
Ik ben ook aan het kijken, maar 1602 voegt niet zoveel toe volgens mij. En 1402 is echt een stapje terug, dus 1601 wordt het voor mij.Stalensnuitje schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:15:
Ik was eigenlijk aan het kijken naar de NR1601 icm een UD5005, maar misschien is een NR1402 of 1602 nu ook wel een aardige optie. Of júist een uitlopende 1601.
Ik kan alleen zo snel niet vinden wat de verschillen zouden moeten zijn? AirPlay vind ik niet zo interessant, ik heb toch geen Apple stuff en de MediaPlayer staat straks tussen de beide componenten in de kast.
Voor mij ook. Maar gaat ie dan wel in sleep stand als er geen airplay gebruikt wordt, en staat ie constant in standby.virtualJac schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:59:
Mooi design zeg. En airplay is voor mij ook een dikke pre!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hij moet gewoon aan staan voor Airplay, standby is zelfs niet genoeg. Ook wel logisch, want hij moet gewoon zijn werk doen: versterken. Als je de Marantz-app voor iOS voor deze nieuwe apparaten kunt gebruiken dan kun je ze wellicht met je iDevice aanzetten.OMX2000 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:20:
[...]
Voor mij ook. Maar gaat ie dan wel in sleep stand als er geen airplay gebruikt wordt, en staat ie constant in standby.
Ik heb nu een Apple TV aan mijn SR5005 hangen, en het enige wat mij irriteert is dat ik niet alleen met mijn iPhone/iPad/iTunes alles aan kan zetten.
In de huiskamer heb ik een Harmony One, dus dan gaat het wel via de afstandsbediening. Maar het is het net niet wat mij betreft.
Fear heeft gelijk. De specs is van de knop voorkant tot en met de achterpluggen.dreester schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:32:
Ik ben aan het kijken naar de NR1601, volgens de specs is deze 367mm diep, kan iemand bevestigen of dit inclusief de dikte van de volumeknoppen en de speakeraansluitingen aan de achterkant is? Bedankt!
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Top, bedankt!Shocked schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:04:
[...]
Fear heeft gelijk. De specs is van de knop voorkant tot en met de achterpluggen.
Dus exact 367 mm : nagemeten.
Maar : de stekker van de 220 Volt steekt 3 cm extra uit, voordat ik het snoer kan buigen.
Dus de NR1601 heeft 367 + 30 = 397 mm (39,7 cm) exact nodig !
De HDMI-kabels of luidspreker pluggen vallen binnen de extra 3 cm.
AppleTV is heeft denk ik de meeste toegevoegde waarde. Kost 100 euro, en kan zowel Audio/Als video afspelen via Airplay. En heeft ook optisch uit.berties schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:18:
Ben ook aan het kijken voor een nieuwe receiver en ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben naar de nieuwe Marantz series waarin Airplay zit. Deze functionaliteit is leuk als je zoals ik hier een itunes server hebt draaien waar al je muziek op staat. Wat ik me alleen afvraag is of het zijn geld waar is, het alternatief voor ingebouwde Airplay is namelijk een Airport Express wifi-N router waar optisch uit op zit en ondersteuning voor Airplay. Dan heb je misschien wel feitelijk dezelfde functionaliteit.
Of de HDMI 1.4 nu echt de moeite is om bijvoorbeeld een afgeprijsde 1601 te nemen ipv de nieuwe 1602....moeilijk...
zeker, AppleTV is een leuke optie, maar ik heb nu ook een Xbox staan met XBMC erop en ik wil juist af van het principe dat ik mijn tv en Xbox/AppleTV aan moet zetten om een muziekje op te zetten. Daarvoor leek me een receiver met ingebouwde Airplay een grote plus, maar goed, Airport Express met optisch uit naar een niet-Airplay geschikte receiver zou ook een optie zijn...OMX2000 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:42:
[...]
AppleTV is heeft denk ik de meeste toegevoegde waarde. Kost 100 euro, en kan zowel Audio/Als video afspelen via Airplay. En heeft ook optisch uit.
AppleTV 2 staat altijd aan, en gaat automatisch in standby. Verbruikt ook heel erg weinig.berties schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:03:
[...]
zeker, AppleTV is een leuke optie, maar ik heb nu ook een Xbox staan met XBMC erop en ik wil juist af van het principe dat ik mijn tv en Xbox/AppleTV aan moet zetten om een muziekje op te zetten. Daarvoor leek me een receiver met ingebouwde Airplay een grote plus, maar goed, Airport Express met optisch uit naar een niet-Airplay geschikte receiver zou ook een optie zijn...
Dat is nieuw voor mij, en interessant! Dus met een laag stroomverbruik kan ik met bijvoorbeeld mijn remote app op mijn idevice direct zonder de apple tv 2 aan te zetten muziek naar mijn stereo streamen zonder tussenkomst van een tv of Airplay compatible receiver zoals de 1602? Ik zal me eens gaan inlezen...OMX2000 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:11:
[...]
AppleTV 2 staat altijd aan, en gaat automatisch in standby. Verbruikt ook heel erg weinig.
Wat was de maximale resolutie die CCC aan het "Marantz-scherm" toekende? Misschien moet je de resolutie zelf handmatig naar HD-resolutie terugschakelen?pimmedoris schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:56:
Gisteren wilde ik mijn laptop aan mijn marantz SR5005 hangen om zo film te kijken op mijn TV. Alleen kreeg ik geen beeld op mijn tv te zien. Laptop had ik via DVI-> HDMI kabel in de BD aansluiting geprikt en geluid via optisch van laptop naar opt 1 in. Toen ik het beel dwilde omschakelen van laptop scherm naar TV bleef het beeld zwart. Ik zag ook in ATI Catalyst Control Center dat mijn laptop de Marantz als scherm zag.
Uiteindelijk heb ik de laptop maar aan de TV gehangen en de optische kabel naar Marantz, maar op manier 1 zou het toch ook mogelijk moeten zijn? Wat doe ik fout? Moet ik op de Marantz nog iets ander instellen?
[ Voor 101% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:38 ]
Als je al een mediaplayer hebt en niet van plan bent te streamen met je AV Receiver, koop dan een 1601. Wacht hier nog even mee totdat de 1602 uit komt, dan kelderen de prijzen enorm. Als je niet kan wachten kan je kan hem ook kopen bij de dealer waar ik hem heb gekocht, daar was hij al 30% goedkoper dan elders (een paar maanden geleden). Het ding bevalt me trouwens erg goed.Stalensnuitje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:45:
Goedemorgen, even een situatieschetsje, hopelijk kan iemand mij adviseren.
Ik wil in mijn nieuwe huis graag een UD5005 en een NR1601 aanschaffen, maar nu zag ik dus dat de 1602 binnenkort leverbaar wordt en misschien is dat voor mij ook wel een goede optie. Het gaat me dan vooral om de netwerkfuncionaliteit van die laatste. Nu is mijn vraag: heeft dat in mijn geval eigenlijk wel zin? Tussen de UD5005 en de NR1601/2 komt mijn Mediaplayer (Mede8er MED500X) te staan. Ik heb verder geen NAS/server oid staan voor zo'n toepassing, ga ik in de nabije toekomst ook niet aan beginnen. Heeft het dan zin om voor de 1602 te gaan? Als ik toch m'n Mede8er aan moet zetten om er vanaf af te spelen, kan ik dat net zo goed via de 1601 doen toch?
Of zie ik nog wat over het hoofd? Alvast bedankt voor het meedenken
Bel of mail de mensen van hchifi voor een prijsopgaaf. Ze weten altijd een mooie prijs voor je te maken, vooral voor zo'n combodeal.Stalensnuitje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:01:
BedanktEn welke dealer is de jouwe?
Ik kwam op internet trouwens al twee webshops tegen die combinatieprijzen aanboden voor een NR1601 + UD5005 (resp. 875 en 945 euro), dus wie weet?
Ik heb onlangs ook erg prettig zaken gedaan met HCHifi, goede en betrouwbare zaak die snel levert en vwb Marantz-spul erg scherpe prijzen hanteert. Aanradertje!Stalensnuitje schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:01:
Bedankt voor de link, ik kwam verder weinig info over ze tegen, behalve positieve reacties op HTforum.nlZe leveren verder de 1601 niet meer, maar hebben me wel een mooie prijsopgaaf gedaan voor de NR1602+UD5005, dus ik denk dat we dat maar doen
Nog even wachten tot'ie beschikbaar wordt, dan kan ik in de tussentijd mooi een setje boxen uitzoeken. Kunnen we met een beetje mazzel wel een mooie totaal deal van maken
Waar gekocht en voor hoeveel? De zilveren of de zwarte versie?Benga schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:05:
Zonet mijn Marantz SR5005 besteld! Spannend een eerste receiver! Doorslaggevende factor: pre-outs voor de frontspeakers zodat later superieure stereo mogelijk is! (=wel nog veel sparen vrees ik)
Ik post mijn bevindingen zodra ik hem een tijdje heb laten inspelen! Vooral de muziekweergave op mijn b&w's ben ik benieuwd naar!
Stassen - Zilver - 5 jaar garantie - 369 €NvM schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:47:
[...]
Waar gekocht en voor hoeveel? De zilveren of de zwarte versie?
Verwijderd
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq