Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:44
Sorry, beetje onvolledig. Heb de SR5005.
Bedoel je audio over speakers of over HDMI?
En hoe maak je deze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NR1501: goede vervanging voor NAD L70?

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn NAD L70 van zes/zeven jaar oud.
De DVD-speler is nooit betrouwbaar geweest, maar dat is niet erg omdat ik alweer een ruim jaar een Bluray-speler heb.
Verder is de stereo muziekweergave van de NAD erg goed. Ik gebruik deze eigenlijk nog steeds in 2.0 opstelling.

Vanwege de toenemende hoeveelheid randapparatuur, die allemaal niet meer kan worden aangesloten op de NAD ben ik op zoek naar een vervanger.
Mijn oog is gevallen op de Marantz NR1501, die nu in de aanbieding is voor rond 340 à 350 euro.

Mijn vraag is of dit een goede vervanging is. Ik heb uiteraard geluisterd, maar een showroom is natuurlijk niet hetzelfde als een woonkamer.

Ik ga voorlopig nog door met mijn twee speakers (Monitor Audio RS6), maar denk dat er in de toekomst nog wel wat bijgehangen gaat worden.

Voordeel moet zijn dat ik alles (Apple TV, HDD-recorder, BD) met HDMI kan aansluiten op de Marantz, zodat er nog maar één HDMI-kabeltje naar de tv hoeft en één Coax-kabel terug naar de Marantz voor het geluid van de tv zelf (CI+ Ziggo, ingebouwd in de tv).

Nogmaals: ik zou graag van een bezitter van zo'n Marantz horen wat de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Ik heb zelf sinds kort ook een NR1501 en ben er zeer tevreden over. Ik moet er wel bij zeggen dat dit m'n eerste receiver is, dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet.
Vermogen / geluid is echt goed.. hier hoor je me zeker niet over klagen.

Overigens is een vrij kale versterker (met andere woorden; geen netwerkonsteuning of 3d).

Ik heb em 2 maanden geleden voor 329,- gehaald.. en ben ook van mening dat dit ook zeker voor jou moet lukken! De nr1601 is er nu ook al een tijdje.. volgens mij zijn ze alleen maar 'blij' als ze voor die prijs nog van de nr1501 af kunnen komen als je snapt wat ik bedoel.

Misschien is het ook wat 'handiger' als je je eisen even opnoemt, misschien is er nog wel iemand met een ander (beter) alternatief.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:19
Ik heb ook een NR1501. Bevalt super bediening is simpel + alles werkte meteen. Geluid is goed en de versterker voelt en ziet er gewoon netjes uit beter als zo'n plastic ander merk ding.
Heb voornamelijk voor dit type Marantz gekozen vanwege de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik heb een probleem met mijn NR1501. Ik kijk tv met mijn samsung hd ontvanger DCB-H360rs. Als ik het geheel aanzet (tv+nr1501+hd ontvanger) en ik zap van een SD kanaal naar een HD kanaal, dan verdwijnt mijn beeld. Ik zie dan ouderwetse witte sneeuw, maar hoor nog wel gewoon geluid. Het heeft mij een poosje gekost om te spelen met alle instellingen van de receiver, maar ik heb het niet kunnen oplossen. Het maakt ook niet uit als ik de video convert op auto of op off zet. Ik kan het probleem verhelpen door naar het menu van de receiver te gaan en dan meteen weer terug. Dan kan ik de hele avond zappen :). Alleen moet ik dat wel iedere keer doen als ik de set aanzet :( Kent iemand dit probleem? Ik overweeg om er mee terug te gaan naar HiFi-corner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
HEY_DUDE schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:14:
Ik heb een probleem met mijn NR1501. Ik kijk tv met mijn samsung hd ontvanger DCB-H360rs. Als ik het geheel aanzet (tv+nr1501+hd ontvanger) en ik zap van een SD kanaal naar een HD kanaal, dan verdwijnt mijn beeld. Ik zie dan ouderwetse witte sneeuw, maar hoor nog wel gewoon geluid. Het heeft mij een poosje gekost om te spelen met alle instellingen van de receiver, maar ik heb het niet kunnen oplossen. Het maakt ook niet uit als ik de video convert op auto of op off zet. Ik kan het probleem verhelpen door naar het menu van de receiver te gaan en dan meteen weer terug. Dan kan ik de hele avond zappen :). Alleen moet ik dat wel iedere keer doen als ik de set aanzet :( Kent iemand dit probleem? Ik overweeg om er mee terug te gaan naar HiFi-corner.
Zou je aan kunnen geven hoe je alles hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Edje040 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:08:
[...]

Zou je aan kunnen geven hoe je alles hebt aangesloten?
Alles met hdmi. Met hdmi van de ontvanger na de receiver en van de receiver naar de tv. Het lijkt mij ook geen handshake probleem, ik heb alle volgordes van apparaten aanzetten al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
HEY_DUDE schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:47:
[...]

Alles met hdmi. Met hdmi van de ontvanger na de receiver en van de receiver naar de tv. Het lijkt mij ook geen handshake probleem, ik heb alle volgordes van apparaten aanzetten al geprobeerd.
Kun je de resolutie in de decoder aanpassen? Ik heb zelf UPC (met een Cisco decoder). Die had soms ook wel eens problemen op de stand "auto". Als je hem op 1 stand zet (bijv 720p of 1080i ogeacht SD of HD) was het probleem bij mij weg en ging het zappen een stuk sneller. Anders heb je inderdaad kans dat het aan de Marantz ligt. Overigens kun je ook eens porberen een andere ingang op de Marantz te pakken. Bij mij werkte sommige ingangen niet naar behoren bij bepaalde randapp. Na wat wisselen werkt nu alles perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door Edje040 op 06-05-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de SR7005 en UD5005 laatst gekocht,ik had eerst een HarmanKardon AVR137 met een HKTS-11 set.
Was daar super tevreden mee totdat ik eigenlijk weer eens iets van Denon wilde.....
Maar door de aardbeving in Japan was niets leverbaar (???) werd mij gezegd...
Teleurgesteld naar huis terug...Tja en dan...Hee Marantz...Wat heeft die,ik had vroeger een PM80 en CD80 en die vond ik zo mooi en goed...
Op het internet dus de SR7005 en UD5005 uitgekozen toen verschillende winkels een e-mail gestuurd of deze op voorraad was.....mail terug duurde me erg lang,dan maar eens gewoon de winkels langs gaan...
Dan de SR wel in zilver maar geen UD,wel de UD in zwart geen SR pffff dat schoot ook niet op..
Dan maar gewoon naar RAF,en verrek die heeft gewoon alles staan....
Meteen mee genomen en thuis uit gepakt,zo dat is ff andere koek dan de HK-AVR...
Wat een verschil van geluid.stereo klinkt veel ruimtelijker,bas voller alles is gewoon beter..
Dat instellen gaat ook prima,via je tv gaat het zo makkelijk.
Alles uitgeprobeerd en ben er erg blij mee,na een paar dagen alles (menu) op mijn gemak doorlopen en ingesteld zo als ik het wil.Internet op de SR&UD werkt prima,up-daten heel simpel.

Alleen wat ik niet aan de praat krijg is dat Youtube op de UD..Maar dat kan ook via de iPad en iPhone4.
iPad/iPhone app werkt perfect,geen last van vertraging gaat snel.
Internet radio werkt ook prima,alleen de zender die altijd via de pc luister is nergens te vinden...
Wat ook mooi werkt is dat Airplay...het is belachelijk dat je daar 50€ voor moet betalen echt onzin,maar dat komt door meneer Apple die wil er geld voor zien...
Minpuntje van de UD5005 is dat als ik op de aan knop druk er pas na 8seconden leven in komt....
Ook vindt ik hem helemaal niet zo snel opstarten,ik had een Samsung BD en die start de film sneller

Kortom ik ben blij met deze set.
AV-reciver Marantz SR7005
Blu-ray discplayer Marantz UD5005
Harman Kardon HKTS-11
Kabelontvanger UPC HD
Wii-spelcomputer
Eminent 7075 dts-hd Mediaspeler
iPad1 en iPhone4
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/oaucdc.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:34:
Was daar super tevreden mee totdat ik eigenlijk weer eens iets van Denon wilde.....
Maar door de aardbeving in Japan was niets leverbaar (???) werd mij gezegd...
Kan deels waar zijn. De hogere series van Denon worden in Japan gemaakt. De lagere series komen uit China en die zijn nog gewoon goed leverbaar. De Marantz SR7005 staat gelijk aan de Denon AVR-3311 welke uit China komt en is dus nog wel te krijgen. Wel apart dat Denon een model wat voor 99% overeenkomt met de Marantz als mid-end neerzet en bij Marantz is het het hoogst te krijgen AVR-model.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:34:

Kortom ik ben blij met deze set.
AV-reciver Marantz SR7005
Blu-ray discplayer Marantz UD5005
Harman Kardon HKTS-11
Kabelontvanger UPC HD
Wii-spelcomputer
Eminent 7075 dts-hd Mediaspeler
iPad1 en iPhone4
[afbeelding]
Laten we eerlijk zijn,... de verhouding tussen de receiver en de speakers is compleet zoek. Zowel in prijs (1600E VS 400E), kwaliteit en benodigde vermogen. De SR5005 had ruimschoots volstaan. Bij de SR7005 had ik een paar stevige zuilluidsprekers neer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 19:14

NvM

Het hele (slecht) geformuleerde verhaal van MANOZ doet mij overkomen als de receiver enkel is aangeschaft om het 'naampje' en de snelle beschikbaarheid er van. Het komt niet over alsof er met kennis van zaken een product is aangeschaft, maar meer een simpele, directe bevrediging van een irreële behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
NvM schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:08:
Het hele (slecht) geformuleerde verhaal van MANOZ doet mij overkomen als de receiver enkel is aangeschaft om het 'naampje' en de snelle beschikbaarheid er van. Het komt niet over alsof er met kennis van zaken een product is aangeschaft, maar meer een simpele, directe bevrediging van een irreële behoefte.
Tja, bij deze receiver maakt dat niet zo heel veel uit, geloof ik. Ik denk dat het allemaal wel goed zit.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Laatst online: 25-07 13:45
Lumics schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:17:
[...]

Laten we eerlijk zijn,... de verhouding tussen de receiver en de speakers is compleet zoek. Zowel in prijs (1600E VS 400E), kwaliteit en benodigde vermogen. De SR5005 had ruimschoots volstaan. Bij de SR7005 had ik een paar stevige zuilluidsprekers neer gezet.
Inderdaad, kheb de SR7005 staan icm twee KEF Q900's, dat wil wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
TAG_ScorpioN schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:02:
[...]
Inderdaad, kheb de SR7005 staan icm twee KEF Q900's, dat wil wel >:)
En dan kan zelfs nog uit verhouding gevonden worden. Het is een speaker van nog geen 800 euro op een receiver van 1600 euro. Dus volgens sommigen een goede match aangezien prijs frontspeakers == receiver, echter zijn er ook mensen die vinden dat de prijs van één front speaker gelijk kan zijn aan de prijs van de receiver. Hoe dan ook is een paar KEF Q900 wel meer in balans dan zo'n Harman Kardon setje.

Net een beetje rond zitten kijken en mag toch hopen dat Marantz de 8000 en wellicht de 9000-serie weer in het leven gaat roepen. Want de SR7005 is toch echt mid-end al is het wel de duurste receiver die je op dit moment kan krijgen van Marantz qua huidige serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:03
Je hebt toch ook nog de AV7005 en AV8003 die gecombineerd moet worden met een seperate eindversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat zijn voorversterkers of processoren en geen receivers (een receiver is een voorversterker en een eindversterker in één). Dus de SR7005 is dan het hoogste model als het gaat om receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:03
Ja dat begrijp ik.
Maar het is wel een optie als je echt een stap hoger wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Jonges jonges, het hoeft niet totaal uit verhouding te zijn. Ik heb ook twee monitoren gekozen die uit verhouding kunnen zijn bij een betere receiver, maar zodra ik over ga in mijn nieuwe huis komen er twee zuilen bij en gaan de monitors naar achter.

Bovendien heeft de 7005 ook meer functionaliteiten zoals netwerk en airplay. Ook de upscaler en multiroom opties maken de receiver aantrekkelijk ook voor degenen die het vermogen niet nodig hebben.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
FeaR1986 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:14:
[...]

En dan kan zelfs nog uit verhouding gevonden worden. Het is een speaker van nog geen 800 euro op een receiver van 1600 euro. Dus volgens sommigen een goede match aangezien prijs frontspeakers == receiver, echter zijn er ook mensen die vinden dat de prijs van één front speaker gelijk kan zijn aan de prijs van de receiver. Hoe dan ook is een paar KEF Q900 wel meer in balans dan zo'n Harman Kardon setje.
Die KEF's worden ook veels te goedkoop verkocht! :P Prijskwaliteit van die speakers is gewoon goed. In eerste instantie wilde ik gaan voor de CM9 van B&W a 1250 per stuk. Hoe mooi ik ze ook qua design en sound vind, de KEF's vond ik een stuk beter klinken. Prijs zegt zeker niet alles. Vervolgens Q900 icm 2x Q100 en 1x Q600 in surround opstelling beluistert en daarin was de 7005 beduidend beter dan zijn kleinere broertjes. Trouwens ook vergeleken met Yamaha VX3067 en Onkyo modellen maar dat was helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvM schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:08:
? Wat bedoel je met slecht geformuleerd ?
Ik wilde indd een Denon,maar al die merken (Onkyo,Yamaha,enz,enz) doen niet onder voor elkaar.
Wat wil je nou een versterker waar 7 versterkers in zitten....dat kan toch nooit iets zijn.
En ik heb wel degelijk kennis van zaken heb namelijk 2 jaar in een exclusieve audio-zaak gewerkt waar ik mensen dingen heb zien horen alsof ze een delerium hadden...pffff.

Je hebt wel gelijk dat ik het setje ind ff zo snel gekocht,maar wat is het volgend jaar waard ?
Kennis van zaken ? om een reciver te kopen hoef je geen professor te zijn hoor.
Emotie en houden van verbind ik echt niet met een surroud setje !

Wat betreft de speakers,ik vindt ze prima klinken,ik had hiervoor zo'n Harman-Kardon-alles-in-1 set,
werkt prima niets mis mee.
Dus daar heb ik de speakers aan over gehouden,neemt weinig plaats in,en ja ik wil andere speakers maar ik heb geen idee welke,Dynaudio en Focal lijkt me wel wat,maar die moet ik eerst gaan luisteren,er is geen haast.

ff voor de duidelijkheid,ik wil hier geen discussie starten over wat wel en niet goed is en over jou en mij kunnen.

Ik ben blij met het setje en het speelt beter dan mijn vorige HK-set.
Ohja waarschijnlijk schieten de tranen je in de ogen,alles zit nog aan gesloten met standaard speaker kabel en interlinks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
TAG_ScorpioN schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:48:
[...]Die KEF's worden ook veels te goedkoop verkocht! :P Prijskwaliteit van die speakers is gewoon goed. In eerste instantie wilde ik gaan voor de CM9 van B&W a 1250 per stuk. Hoe mooi ik ze ook qua design en sound vind, de KEF's vond ik een stuk beter klinken. Prijs zegt zeker niet alles. Vervolgens Q900 icm 2x Q100 en 1x Q600 in surround opstelling beluistert en daarin was de 7005 beduidend beter dan zijn kleinere broertjes. Trouwens ook vergeleken met Yamaha VX3067 en Onkyo modellen maar dat was helemaal niks.
B&W heeft een heel andere sound dan KEF. Plus dat je voor een B&W CM9 echt een flinke versterker nodig hebt. Dacht het ook wel te kunnen trekken met een mid-end Denon, maar daar had je toch wat mee voor nodig. Ook op een Marantz SR7005 laten ze lang niet alles horen. B&W CM speakers hebben heel wat current nodig om echt te zingen, iets wat lang niet elke versterker kan leveren.

Prijs van KEF ligt onder andere een stuk lager doordat die speakers tegenwoordig in China worden gemaakt. Speakers als B&W worden nog gemaakt in Engeland en daar liggen de productiekosten alleen al hoger. Maar qua prijs vind ik het vanaf 750 euro nog maar minimaal stijgen. Voor onder die prijs heb je echt veel keuze en niveau's. Maar zodra je boven de 1000 euro komt (per speaker) dan worden de verschillen toch al stukken minder. Heb speakers van bijna 3000 euro per stuk gehoord die maar marginaal beter waren dan de speakers van 1100 euro die er naast stonden. Ikzelf heb die van 1100 dan ook maar genomen :P

Qua receivers lijkt het eigenlijk elk jaar minder en minder te worden. Komen wel steeds meer HDMI-ingangen bij en leuke software voor als je een 11.3 set-up hebt. Maar op dingen als voeding wordt nog steeds echt bezuinigd. Vroegere topmodellen met een ringkern er in zijn nu gewoon met een blok geleverd. Toch wel jammer. Zit ook zwaar te denken om gewoon een mooie eindversterker neer te zetten zodat je later gewoon goedkoop een receiver kan kopen met alles er op en eraan en dan gewoon de kanalen via de pre-out aansluiten.
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:27:
[...]Ik wilde indd een Denon,maar al die merken (Onkyo,Yamaha,enz,enz) doen niet onder voor elkaar.
Wat wil je nou een versterker waar 7 versterkers in zitten....dat kan toch nooit iets zijn.
En ik heb wel degelijk kennis van zaken heb namelijk 2 jaar in een exclusieve audio-zaak gewerkt waar ik mensen dingen heb zien horen alsof ze een delerium hadden...pffff.
Dan is er na twee jaar in een audiozaak toch best wel wat informatie weggezakt. Want "al die merken" verschillen toch significant van elkaar. Zelfs tussen Denon en Marantz - welke van dezelfde holding zijn - verschillen van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:38:
[...]
Dan is er na twee jaar in een audiozaak toch best wel wat informatie weggezakt. Want "al die merken" verschillen toch significant van elkaar. Zelfs tussen Denon en Marantz - welke van dezelfde holding zijn - verschillen van elkaar.
Bedankt voor je compliment,maar kom op zeg het is een surround versterker die je voor 90% gebruikt voor films en tv !!
De enige muziek die er uit komt is de FM-radio voor de hond..
Bij de 1 zit het knopje links bij de ander rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
FeaR1986 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:38:
[...]

B&W heeft een heel andere sound dan KEF. Plus dat je voor een B&W CM9 echt een flinke versterker nodig hebt. Dacht het ook wel te kunnen trekken met een mid-end Denon, maar daar had je toch wat mee voor nodig. Ook op een Marantz SR7005 laten ze lang niet alles horen. B&W CM speakers hebben heel wat current nodig om echt te zingen, iets wat lang niet elke versterker kan leveren.
Integendeel de KEF's en B&W's lijken juist op elkaar qua klank (warm), tis ook geen toeval dat ik juist deze twee lekker vind klinken. Als een SR7005 niet genoeg zou zijn voor een CM9 gaat je eigen vergelijking van prijs verhouding ook niet op. Maar goed, de CM9's klinken erg goed met de Marantz en staan niet voor niks zo opgesteld bij speciaalzaken als HOBO en iEar. Ik twijfel of je zelf deze combinatie hebt geluisterd. Misschien was je vergeten de pure direct modus te selecteren ;) B&W wordt trouwens ook in China geproduceerd en dat kunnen ze daar best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:52:
[...]

Bedankt voor je compliment,maar kom op zeg het is een surround versterker die je voor 90% gebruikt voor films en tv !!
De enige muziek die er uit komt is de FM-radio voor de hond..
Bij de 1 zit het knopje links bij de ander rechts.
:X :?

Dat wil nog niet zeggen dat al die receivers maar op elkaar lijken.
Een Denon of Marantz schat ik veel hoger in dan een Onkyo om maar eens een voorbeeld te noemen.

@TAG: Fear zegt dan ook niet dat het niet goed is....een SR7005 op de CM9 speakers. Hij probeert alleen maar aan te geven dat er meer uit is te halen als je er bijvoorbeeld een knappe eindversterker voor zet i.p.v. puur en alleen de SR7005.

[ Voor 18% gewijzigd door KillaZ op 12-05-2011 11:45 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
TAG_ScorpioN schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:49:
[...]Integendeel de KEF's en B&W's lijken juist op elkaar qua klank (warm), tis ook geen toeval dat ik juist deze twee lekker vind klinken. Als een SR7005 niet genoeg zou zijn voor een CM9 gaat je eigen vergelijking van prijs verhouding ook niet op. Maar goed, de CM9's klinken erg goed met de Marantz en staan niet voor niks zo opgesteld bij speciaalzaken als HOBO en iEar. Ik twijfel of je zelf deze combinatie hebt geluisterd. Misschien was je vergeten de pure direct modus te selecteren ;) B&W wordt trouwens ook in China geproduceerd en dat kunnen ze daar best goed.
Persoonlijk vind ik de sound van KEF en B&W toch significant anders. Vind KEF meer open klinken dan B&W en toch net wat minder warm. Maar beide niet echt mijn sound, ik ben meer van een iets "scherpere" sound en minder warm. Al dan niet te scherp, want dan wordt het vermoeiend om naar te luisteren.

Ik heb overigens nooit gezegd dat er een vaste regel is voor receiver - speakers. Er moet natuurlijk wel enige vorm van verhouding zijn. Speakers van vele duizenden euro's op een receiver van een paar honderd euro gaat gewoon niet werken. Geluid zal er zeker uitkomen, maar muziek zal het nooit worden zonder enige controle.

B&W CM staan er gewoon om bekend dat ze wat meer nodig hebben dan andere speakers. Had het eerst ook nog nooit gehoord, maar het blijkt toch zo te zijn. Ik ken iemand die een paar CM1 op een Denon AVR-4308A speelt en dan gaat de receiver naar -7.5 dB. De AVR-4308A staat (ver) boven de SR7005. De AVR-4308A staat gelijk aan de ouder 8000-9000 reeks van Marantz. Dus dan lijkt het me sterk dat je met een SR7005 en een paar CM9 alles er uit haalt wat in die speakers zit. Ik zeg niet dat de SR7005 geen mooie receiver is en dat de combinatie niet kan. Ik zeg alleen dat je ook een mooie eindbak achter de Marantz kan zetten voor net dat stapje extra meer controle. Ben dat zelf ook van plan: leuke eindbak zodat er net wat meer controle is, krijg je net een wat strakker geluid. Overigens heb ik de combinatie KEF - Marantz nooit gehoord, luister vooral op Denon aangezien mijn eigen receiver ook van dat merk is.

Valt me overigens wel tegen dat zelfs B&W nu alles in China laat produceren. Maar goed, ik heb dan ook een zwak voor speakers die wel in land van herkomst (waar de roots van de speaker liggen) worden gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 12-05-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
FeaR1986 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:42:
[...]

Persoonlijk vind ik de sound van KEF en B&W toch significant anders. Vind KEF meer open klinken dan B&W en toch net wat minder warm. Maar beide niet echt mijn sound, ik ben meer van een iets "scherpere" sound en minder warm. Al dan niet te scherp, want dan wordt het vermoeiend om naar te luisteren.

Ik heb overigens nooit gezegd dat blablablabla...
Ah, klinkt al wat genuanceerder ;) De KEF is inderdaad openener, in het hoog vond ik hem ook een stuk gedetailleerder en heel belangrijk, zonder dat het scherp aan de oren wordt. Maar je had het in eerste instantie over een totaal andere sound tussen de twee, zoals je het nu zegt kan ik me er meer in vinden.

Wat betreft denon's en prijzen, 'the proof of pudding is in the eating', op papier zal het allemaal wel, praktijk is dat de SR7005 een hele goede combi is met de B&W's en de KEF Q series, juist ook in stereo. Een dedicated stereo versterker zal beter zijn maar ik moet zeggen dat de SR7005 in pure direct mode heel erg goed zijn werk doet. Ga eerst eens luisteren voor je conclusies trekt.

Tannoy is trouwens nog wel een merk (en bij mijn weten ook het enige) dat nog daadwerkelijk in de UK wordt gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 12-05-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
TAG_ScorpioN schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:16:
[...]Wat betreft denon's en prijzen, 'the proof of pudding is in the eating', op papier zal het allemaal wel, praktijk is dat de SR7005 een hele goede combi is met de B&W's en de KEF Q series, juist ook in stereo. Een dedicated stereo versterker zal beter zijn maar ik moet zeggen dat de SR7005 in pure direct mode heel erg goed zijn werk doet. Ga eerst eens luisteren voor je conclusies trekt.
Ik heb het nergens over een stereoversterker, ik heb het over een echte eindbak. Dat is heel wat anders. Dus het punt dat een Marantz SR7005 niet matched met een paar CM9 zeg ik helemaal nergens, die woorden leg jij mij in de mond. Idem dat een SR7005 niet lekker werkt in stereo, dat zeg ik ook nergens. Pure Direct haal jij aan en dat komt nergens op terug in mijn posts. En dat heeft KillaZ ook al gezegd dat je het verkeerd op vat (of het verschil tussen een eindbak en een stereoversterker niet weet). Dus eerst goed lezen voordat je gaat blablablabla-en...

Ik zou haast zeggen, ga jij eens luisteren naar een paar CM9 op een losse eindbak. Dan pas kan hoor je wat ik bedoel. Ik heb een paar CM9 gehoord op een AVR-4310 en dat klonk op zich wel oké, maar toen er ook nog de Rotel eindversterker aan werd gesloten kwam het veel meer tot leven.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 12-05-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Ik weet niet of hier ook mensen zijn met een NR1501 i.c.m. een Ziggo Homecast kastje? Ik heb namelijk zojuist de update gedaan van de homecast en sindsdien stuurt de marantz geen signaal meer door via HDMI, zowel audio als video. Alles meerdere malen herstart, maar geen succes.
Uiteindelijk de homecast direct via HDMI op de tv aangesloten en alles werkte meteen...

De 'oplossing' is dus nu een HDMI-kabel naar m'n tv, en vanuit m'n tv een optical kabeltje naar de marantz.

Advies; Update niet!
Als jullie nog advies voor mij hebben hoor ik het graag :)!

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarNaige
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 16:02
Hallo,
Ik ben nu al een tijdje in bezit van de Marantz 1601 en ik heb een probleempje. Nu heb ik o.a. mijn PS3, UPC kastje en computer aangesloten op de Marantz. Alleen d.m.v. hdmi. en alles werkt ook gewoon. Alleen bij het afspelen van films via mijn computer, krijg ik geen volledig scherm op mijn samsung tv. (LE40C630). Ik kan niet bij de instellingen van m'n tv volledig scherm aanklikken. Dus je hebt zeg maar zwarte randen rond de film als je op je tv kijkt. Ik heb de Marantz ook gewoon via een hdmi kabel aangesloten naar de tv. Ik hoop dat iemand de instelling weet waardoor ik dit kan verhelpen. Voor de rest ben ik zeer te spreken over deze versterker! In combinatie met mijn Jamo HCS3 (5.1) heb ik niks te klagen :) Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb een vraagje over het aansluiten van mijn UD5005 op de SR6004. Op dit moment zijn ze aangesloten via digitale coax voor het geluid, en gebruik ik dus de DAC van de SR6004. Zal ik verschil merken als ik ze aansluit via goede RCA's (geen spaghettieslierten...) en dus de DAC van de UD5005 gebruik? De UD5005 gebruikt de PCM1781 als DAC, wat de SR6004 gebruikt kan ik nergens terugvinden, weet iemand dit?

Mijn speakers zijn ProAc's Response D15 (veel te goede speakers voor mijn configuratie, maar eerst maar weer wat geld verdienen voor een upgrade van de eindtrap) en de TV is een oude CRT. Die is dan ook aangesloten via een goede composietkabel op de SR. Dit is ook de reden dat ik geen HDMI-kabel gebruik, de receiver kan dat beeldsignaal niet omzetten naar composiet, en vanaf component wel.
Afbeeldingslocatie: http://clefhifi.com.au/catalog/images/Proac%20D15.jpg

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Heeft iemand op een SR6005 de video component uitgang in gebruik aub ? Onlangs nog kocht familie van me deze receiver aan nadat hij bij mij eens was komen luisteren en zien , maar heeft hij wel geen HD tv en hij gebruikt een 80cm CRT van Sony (met enkel scarts)

Die Marantz heeft enkel een hdmi uit , een monitor en tv out ( gele RCA kabel ) , en component out.

Die gele rca kabel krijgen we maar niet aan de praat op die TV ( met een full scart input opzetstukje in de TV ). Het idee is dus om een component te gebruiken en hopen dat dit werkt zoals die HDMI output werkt voor nieuwere tv's ( zoals bij mij thuis ). Kan je dus niet alleen beeld van alle hdmi inputs , uitsturen over die component uitgang , alsook het onscreen menu ?

Iemand enige ervaring ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MPAnnihilator schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:05:Kan je dus niet alleen beeld van alle hdmi inputs , uitsturen over die component uitgang , alsook het onscreen menu ?
Upscalen en upconversion is voor geen één receiver in deze tijd echt een probleem meer (op echt budgetmodellen na). Maar downscaling/-converting gaat niet werken. Als je de component uitgang gaat gebruiken zal je ook elk apparaat met maximaal component aan moeten sluiten. Van HDMI naar component gaat gewoon niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
FeaR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:13:
[...]

Upscalen en upconversion is voor geen één receiver in deze tijd echt een probleem meer (op echt budgetmodellen na). Maar downscaling/-converting gaat niet werken. Als je de component uitgang gaat gebruiken zal je ook elk apparaat met maximaal component aan moeten sluiten. Van HDMI naar component gaat gewoon niet werken.
Dus als je TV-setup box ( in dit geval Telenet Digicorder ) , enkel scarts heeft en hdmi heeft , dan moet je 2 scart-to-component kabels kopen ? 1 voor je Digicorder aan te sluiten op de Marantz , en 1 voor de Marantz aan te sluiten op de 'oude' TV ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

MPAnnihilator schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:50:
[...]

Dus als je TV-setup box ( in dit geval Telenet Digicorder ) , enkel scarts heeft en hdmi heeft , dan moet je 2 scart-to-component kabels kopen ? 1 voor je Digicorder aan te sluiten op de Marantz , en 1 voor de Marantz aan te sluiten op de 'oude' TV ?
Ik zou gewoon de STB direct via scart aansluiten op je TV, en een optische kabel voor het geluid van je STB naar je receiver. Volgens mij heeft de Digicorder nl. een S/P DIF uitgang (optisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Hallo,

Ik overweeg om een tweedehands Marantz PM53 te kopen.

Afbeeldingslocatie: http://193.164.197.50/images/880/8809235942.jpg

Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik kan er eigenlijk niet echt een review of een test van vinden op google.
Ik overweeg om hem aan te schaffen om 2 Eltax Monitor III's aan te sturen. Momenteel worden die aangestuurd door een SMSI SA-36A Tripath versterkertje en de reden dat ik de Marantz overweeg is omdat er denk ik meer in de speakers zit dan wat eruit komt met de Tripath zegmaar.

Iemand die hier zn licht over kan laten schijnen? Jullie zijn immers de Marantzkenners hier ;)

Bedankt alvast :)

[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 01-06-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

De PM53 is een oudje. Prima versterker, maar verwacht er niet teveel van. Ik zou niet meer dan EUR60-80 incl. verzending uitgeven eerlijk gezegd. Beter nog even doorsparen voor een recentere versterker is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo te zien een gering aantal inputs, dus je moet ook zeker weten dat je het enkel bij een handjevol analoge audiobronnen houdt.

[ Voor 14% gewijzigd door Voutloos op 02-06-2011 11:56 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik hoef slechts 2 speakers aan te sturen zoals gezegd.

En tweedehands te koop voor tussen de 70 en 80 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

vosss schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:02:
Ik hoef slechts 2 speakers aan te sturen zoals gezegd.

En tweedehands te koop voor tussen de 70 en 80 euro :)
Je haalt inputs en outputs door elkaar. Maar als ik je zo hoor heb je je keuze al gemaakt, dus veel plezier met je nieuwe versterker.
Trouwens, dezelfde vraag heb je ook al in een ander topic gesteld. En dubbele discussies houden we hier niet van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik bedoelde ook dat ik alleen maar 2 speakers er op aan wilde sluiten en de versterker op mn pc en that's it.

En sorry voor de crosspost, ik dacht hier zitten de kenners van het merk Marantz :P

Klopt het dat ding ding nieuw destijds rond de 350 gulden heeft gekost? Ik dacht ergens zoiets gelezen te hebben.

Volgens de verkoper die hem vandaag verstuurd heeft zit er geen krasje of beschadiging op en is ie feitelijk zo goed als nieuw.

Ik ben in elk geval benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

vosss schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:28:

Volgens de verkoper die hem vandaag verstuurd heeft zit er geen krasje of beschadiging op en is ie feitelijk zo goed als nieuw.
..... en hij heeft altijd in de garage gestaan, eerste eigenaar en die was een oud besje!

Ik ben benieuwd of het een flinke upgrade is, we horen het graag hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zeker. Dat wordt wel pas op zn vroegst maandag, want ik vertrek morgenochtend voor een weekendje weg dus als die TNT gast aan de deur staat ben ik er niet.

Ik had hem overigens gekocht bij De Gouden Snaar.
Ik ken die winkel verder niet, maargoed, hier dus: http://www.goudensnaar.nl...er/marantz-pm-53-occasion

Ik ben in elk geval erg benieuwd en ik zal wel ff een fotootje maken begin van de komende week zodra ik hem heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Heeft iemand hier nog een antwoord op voor mij?
the-body schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:24:
Ik heb een vraagje over het aansluiten van mijn UD5005 op de SR6004. Op dit moment zijn ze aangesloten via digitale coax voor het geluid, en gebruik ik dus de DAC van de SR6004. Zal ik verschil merken als ik ze aansluit via goede RCA's (geen spaghettieslierten...) en dus de DAC van de UD5005 gebruik? De UD5005 gebruikt de PCM1781 als DAC, wat de SR6004 gebruikt kan ik nergens terugvinden, weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
the-body schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:56:
Heeft iemand hier nog een antwoord op voor mij?
[...]
Nee, maar wel een wedervraag. Je hebt nu via digitale coax aangesloten zodat je maximaal DTS en Dolby Digital hebt. Waarom niet aansluiten via HDMI zodat je DTS HD en Dolby TrueHD hebt (en nog meer voordeel van deze manier van aansluiten)? En analoog aansluiten zou je zelfs terug naar 2.0 brengen aangezien de UD5005 niet beschikt over 5.1 of 7.1 analoge uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

FeaR schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:07:
[...]

Nee, maar wel een wedervraag. Je hebt nu via digitale coax aangesloten zodat je maximaal DTS en Dolby Digital hebt. Waarom niet aansluiten via HDMI zodat je DTS HD en Dolby TrueHD hebt (en nog meer voordeel van deze manier van aansluiten)? En analoog aansluiten zou je zelfs terug naar 2.0 brengen aangezien de UD5005 niet beschikt over 5.1 of 7.1 analoge uitgangen.
Stond in mijn post hierboven al uitgelegd. Ik heb nog een oude Sony CRT TV, dus zonder HDMI, aangesloten op de analoge composiet monitoruitgang van de SR6004. De SR6004 kan een HDMI videosignaal niet doorzetten naar een analoge uitgang. Volgens mij gaat het niet werken als ik voor het HD-geluid HDMI gebruik en voor het beeld component. Als de UD5005 een HDMI-verbinding detecteert zal hij die namelijk bij voorkeur gebruiken. Zodoende! Bijkomend voordeel voor mij is dat ik op deze manier ook mijn Apple TV zonder gedoe kan aansluiten via component en Toslink. Die had ik zonder de Marantz met veel meer moeite en trucs pas aan kunnen sluiten op mijn 4:3 TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Heb net de Marantz PM6003 besteld! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zojuist de Marantz PM53 binnen gekregen, ze waren zaterdag al aan de deur maar toen was ik er niet.

Hij ziet er serieus spiksplinternieuw uit.

Geen krasje kunnen vinden. Dat was dus alvast goed.

Geluid is ten opzichte van de Tripath SMSI SA-36 ook een flinke verbetering.
Komt een hoop meer geluid uit de Eltax Monitor III dan met die Tripath en van puike kwaliteit.

Ik ben er blij mee :)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/t68ntd.jpg

Zo staat het nu. Even in de gaten houden offie niet te warm wordt. Qua gewicht kan ie het wel hebben zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Snel geleverd Vosss! En niet teveel Gauloises roken hè, is slecht voor je oren 8)7

Ik zie trouwens dat je je speakers op je bureau hebt staan, een lekkere klankschaal lijkt me. In plaats van je speakers goed te koppelen aan de ondergrond (zoals spikes bv. doen) zou ik 's proberen om ze met wat Blu-Tack juist te ontkoppelen van je bureau. Of nog beter, mbv in tweeën gesneden squashballetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Spikes ontkoppelen toch juist of ben ik nu gek!?

Overigens trilt het bureau niet echt mee, dus ik denk dat die spikes wel ok zijn die er standaard bij zitten eerlijk gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

vosss schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:28:
Spikes ontkoppelen toch juist of ben ik nu gek!?

Overigens trilt het bureau niet echt mee, dus ik denk dat die spikes wel ok zijn die er standaard bij zitten eerlijk gezegd :)
Sorry, maar ja, je bent gek! Spikes koppelen, door hun puntoppervlak is er een zeer hoge druk (Newton per m2 en dus een goede koppeling. Dit is in de ene akoestische ruimte gewenst, in de andere weer niet. Probeer het gewoon eens met squashballetjes zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Nouja ze klinken prima en ik heb geen squashballen, dus ik denk dat ik het hierbij gewoon laat :P

Heeft overigens iemand enig idee uit welk jaar die PM53 is?
Ik kan er maar bar weinig info over vinden op google.

Ik heb Marantz al gemailed, maar daar heb ik nog niets van gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik had contact opgenomen met de Gouden Snaar waar ik de versterker gekocht had met de vraag of zij er wellicht iets meer over konden vertellen.

Kreeg zojuist het volgende mailtje van hun:
Wat betreft de occasion versterker van marantz het volgende.

Wij hebben marantz Nederland gebeld en het volgende antwoord ontvangen.

Er waren twee modellen van de pm53 de 74pm53 en de 80pm53 leeftijd +- 15 jaar.
Aankoopprijs is helaas niet meer te achterhalen.
Schatting +- 1199,- gulden.
Mooi dealtje dan voor 79 euro inclusief verzendkosten lijkt me zo en hij doet het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Op de US Marantz-site zag ik toevallig dat de SR 5006 en 6006 al staan met adviesprijzen in dollars. Weer een nieuw uiterlijk, vindt het zelf niet echt mooier, wel praktischer. Ze krijgen netwerk (Airplay!), en vvor mij belangrijk, phono-versterking.
Afbeeldingslocatie: http://us.marantz.com/assets/images/products/SR6006/XL_SR6006_N-U-F-K_B_fr_000J.jpg
SR6006
Afbeeldingslocatie: http://us.marantz.com/assets/images/products/SR5006/XL_SR5006_N-U-K_B_fr_000J.jpg
SR5006
Zoek de verschillen!

Marketingverhaaltje:
Marantz is about to launch their new SR6006. It is luxuriously enabled with wonderful improvements and new features including networking, streaming, phono preamplifier circuit, two DC triggers, dual simultaneous HDMI outputs, increased HDMI inputs and their all new Setup wizard. To add to users convenience and enjoyment it includes Apple AirPlay and is now preloaded directly from Marantz. There are also sonic performance improvements including upgraded speaker terminals.

The SR6006 has a 7ch Discrete Amplifier rated at 110W x 7 into 8 ohms. Like all Marantz products, it has a beefy power supply to support a powerful performance in two channel or multi-channel.

Added to the improved source and convenience is a Network connection. This enables streaming of many sources including their popular VTuner Internet radio from the higher end SR7005. Now Napster, Rhapsody, Pandora, DLNA, and Apple AirPlay access to iTunes are readily available. Additionally network connected Wizz App control is available opening users of iPhone, Touch and iPad an interface to control their SR6006. Soon Android will be added to the Wizz App device list. Also Flicker, I/P control, and Marantz firmware updates and client remote maintenance are added.

KEYFEATURES:

SR5006 Key Features - $799 Retail

* 7ch Discrete Amplifier 100Wx7 (8 ohms)
* Network/streaming (Internet radio, Napster, Rhapsody, Pandora, Wizz App control, Flicker, I/P control, DLNA, AirPlay, firmware updates and remote maintenance)
* New Setup Wizard
* Audyssey MultEQ XT, Dolby Pro Logic IIz, dts Neural Surround, etc.
* Multi Room Audio
* M-XPort for Bluetooth wireless receiver connected with iPhone / Cell Phone
* Back Lit Learning remote with LCD
* Certified Control4, Crestron & AMX compatible (RS232C)
* HDMI 1.4a(3D, Audio Return Channel & CEC)
* USB Connectivity with iPod Digital. One touch playback
* Up-scaling the HDMI to HDMI 1080 video signal
* Six HDMI inputs

SR6006 Key Features - $1,199 Retail (EUR999 in Duitsland, mooie prijs!)

* 7ch Discrete Amplifier 110Wx7 (8 ohms)
* Network/streaming (Internet radio, Napster, Rhapsody, Pandora, Wizz App control, Flicker, I/P control, DLNA, AirPlay, firmware updates and remote maintenance)
* Phono Input and Two DC trigger outs
* NEW Setup Wizard
* Audyssey MultEQ XT, Dolby Pro Logic IIz, dts Neural Surround, etc.
* Upgraded transparent speaker binding posts
* Three zone of audio and digital input playback
* M-XPort for Bluetooth wireless receiver connected with iPhone / Cell Phone
* Back Lit Learning remote with LCD
* Built in HD Radio tuner
* Certified Control4, Crestron & AMX compatible (RS232C)
* HDMI 1.4a(3D, Audio Return Channel & CEC)
* USB Connectivity with iPod Digital
* Up-scaling the HDMI to HDMI 1080 video signal
* HDMI 7 Inputs (6 on back panel and 1 on front panel/ 2 output (simultaneous)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zoek de verschillen!
De 6006 heeft ipv het knopje "sleep" een knopje "zone3 on/off" en een HDMI ingang aan de voorkant :7

Meer verschillen kan ik niet vinden :)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/25s7dxg.png

En je kan ze zo aan elkaar plakken zoveel lijken ze op elkaar. :P

[ Voor 55% gewijzigd door vosss op 10-06-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Wat een verschrikkelijk geil design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Goed om te zien dat het front uiterlijk zo goed als ongewijzigd blijft, moet nog een keer de bluerayspeler aanschaffen en zou er van balen als die een heel ander front zou krijgen als m'n SR5005 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Niek_ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:12:
Dat was te verwachten. Dan toch maar zorgen dat ik zsm de UD5005 kan halen.
Heb over deze BD-speler nog 1 vraag open staan waar ik wisselende reacties over lees op internet.

De netwerkfunctionaliteit zou voor mij een grote reden zijn om deze speler aan te schaffen. Echter zal hij dan wel van m'n NAS films moeten kunnen afspelen. Nu lees ik soms berichten over een max van 2GB voor de bestanden en problemen met de codecs. Is hier iemand die daar evaringen mee heeft?
Tijdje terug bovenstaande gepost. Nu lees ik dit op kieskeurig:
De UD5005 is aangesloten via een netwerk kabel op een linksys router. In eerste instantie heb ik windows media player gebruikt als DLNA server. Dit was echter bijzonder instabiel bij .mkv files. Nu heb ik serviio draaien en werkt het streamen super. De bestanden die ik meestal kijk zijn DTS met H264 met ondertitels in wisselende formaten tussen de 8 en 14 Gb. Het enige dat me opvalt tijdens het streamen is dat de processor tegen de grens van zijn kunnen aanloopt voor wat betreft het beeld. Hierdoor haperen vloeiende beelden licht, maar bij actiescenes heb je er geen last van. Ik weet trouwens niet of dit ook voor andere gecomprimeerde bastanden geldt.
http://www.kieskeurig.nl/...er/marantz/ud5005/945115/

Kan iemand bevestigen dat het afspelen van grote HD-films (10-20Gb) goed werkt? Merk je verschil met de codecs e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Mooi design zeg. En airplay is voor mij ook een dikke pre!

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:03
Ik was eigenlijk aan het kijken naar de NR1601 icm een UD5005, maar misschien is een NR1402 of 1602 nu ook wel een aardige optie. Of júist een uitlopende 1601.

Ik kan alleen zo snel niet vinden wat de verschillen zouden moeten zijn? AirPlay vind ik niet zo interessant, ik heb toch geen Apple stuff en de MediaPlayer staat straks tussen de beide componenten in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Stalensnuitje schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:15:
Ik was eigenlijk aan het kijken naar de NR1601 icm een UD5005, maar misschien is een NR1402 of 1602 nu ook wel een aardige optie. Of júist een uitlopende 1601.

Ik kan alleen zo snel niet vinden wat de verschillen zouden moeten zijn? AirPlay vind ik niet zo interessant, ik heb toch geen Apple stuff en de MediaPlayer staat straks tussen de beide componenten in de kast.
Ik ben ook aan het kijken, maar 1602 voegt niet zoveel toe volgens mij. En 1402 is echt een stapje terug, dus 1601 wordt het voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:41

OMX2000

By any means necessary...

virtualJac schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:59:
Mooi design zeg. En airplay is voor mij ook een dikke pre!
Voor mij ook. Maar gaat ie dan wel in sleep stand als er geen airplay gebruikt wordt, en staat ie constant in standby.

Ik heb nu een Apple TV aan mijn SR5005 hangen, en het enige wat mij irriteert is dat ik niet alleen met mijn iPhone/iPad/iTunes alles aan kan zetten.

In de huiskamer heb ik een Harmony One, dus dan gaat het wel via de afstandsbediening. Maar het is het net niet wat mij betreft.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

OMX2000 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:20:
[...]

Voor mij ook. Maar gaat ie dan wel in sleep stand als er geen airplay gebruikt wordt, en staat ie constant in standby.

Ik heb nu een Apple TV aan mijn SR5005 hangen, en het enige wat mij irriteert is dat ik niet alleen met mijn iPhone/iPad/iTunes alles aan kan zetten.

In de huiskamer heb ik een Harmony One, dus dan gaat het wel via de afstandsbediening. Maar het is het net niet wat mij betreft.
Hij moet gewoon aan staan voor Airplay, standby is zelfs niet genoeg. Ook wel logisch, want hij moet gewoon zijn werk doen: versterken. Als je de Marantz-app voor iOS voor deze nieuwe apparaten kunt gebruiken dan kun je ze wellicht met je iDevice aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar de NR1601, volgens de specs is deze 367mm diep, kan iemand bevestigen of dit inclusief de dikte van de volumeknoppen en de speakeraansluitingen aan de achterkant is? Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
In de gebruiksafmetingen staat "maximale buitenafmetingen" dus ik kan me voorstellen dat het antwoord ja is. Kan het helaas niet voor je nameten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Naar mijn weten meten fabrikanten altijd over de gehele lengte. Dus vanaf de meest uitstekende knop op het frontje tot het topje van de terminals aan de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:03
dreester schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:32:
Ik ben aan het kijken naar de NR1601, volgens de specs is deze 367mm diep, kan iemand bevestigen of dit inclusief de dikte van de volumeknoppen en de speakeraansluitingen aan de achterkant is? Bedankt! :)
Fear heeft gelijk. De specs is van de knop voorkant tot en met de achterpluggen.
Dus exact 367 mm : nagemeten.

Maar : de stekker van de 220 Volt steekt 3 cm extra uit, voordat ik het snoer kan buigen.
Dus de NR1601 heeft 367 + 30 = 397 mm (39,7 cm) exact nodig !
De HDMI-kabels of luidspreker pluggen vallen binnen de extra 3 cm.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Je kan natuurlijk ook zo'n mooie haakse 220V stekker fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Shocked schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:04:
[...]

Fear heeft gelijk. De specs is van de knop voorkant tot en met de achterpluggen.
Dus exact 367 mm : nagemeten.

Maar : de stekker van de 220 Volt steekt 3 cm extra uit, voordat ik het snoer kan buigen.
Dus de NR1601 heeft 367 + 30 = 397 mm (39,7 cm) exact nodig !
De HDMI-kabels of luidspreker pluggen vallen binnen de extra 3 cm.
Top, bedankt!
* dreester gaat shoppen voor een kastje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
Ben ook aan het kijken voor een nieuwe receiver en ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben naar de nieuwe Marantz series waarin Airplay zit. Deze functionaliteit is leuk als je zoals ik hier een itunes server hebt draaien waar al je muziek op staat. Wat ik me alleen afvraag is of het zijn geld waar is, het alternatief voor ingebouwde Airplay is namelijk een Airport Express wifi-N router waar optisch uit op zit en ondersteuning voor Airplay. Dan heb je misschien wel feitelijk dezelfde functionaliteit.

Of de HDMI 1.4 nu echt de moeite is om bijvoorbeeld een afgeprijsde 1601 te nemen ipv de nieuwe 1602....moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

berties schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:18:
Ben ook aan het kijken voor een nieuwe receiver en ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben naar de nieuwe Marantz series waarin Airplay zit. Deze functionaliteit is leuk als je zoals ik hier een itunes server hebt draaien waar al je muziek op staat. Wat ik me alleen afvraag is of het zijn geld waar is, het alternatief voor ingebouwde Airplay is namelijk een Airport Express wifi-N router waar optisch uit op zit en ondersteuning voor Airplay. Dan heb je misschien wel feitelijk dezelfde functionaliteit.

Of de HDMI 1.4 nu echt de moeite is om bijvoorbeeld een afgeprijsde 1601 te nemen ipv de nieuwe 1602....moeilijk...
AppleTV is heeft denk ik de meeste toegevoegde waarde. Kost 100 euro, en kan zowel Audio/Als video afspelen via Airplay. En heeft ook optisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
OMX2000 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:42:
[...]

AppleTV is heeft denk ik de meeste toegevoegde waarde. Kost 100 euro, en kan zowel Audio/Als video afspelen via Airplay. En heeft ook optisch uit.
zeker, AppleTV is een leuke optie, maar ik heb nu ook een Xbox staan met XBMC erop en ik wil juist af van het principe dat ik mijn tv en Xbox/AppleTV aan moet zetten om een muziekje op te zetten. Daarvoor leek me een receiver met ingebouwde Airplay een grote plus, maar goed, Airport Express met optisch uit naar een niet-Airplay geschikte receiver zou ook een optie zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

berties schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:03:
[...]

zeker, AppleTV is een leuke optie, maar ik heb nu ook een Xbox staan met XBMC erop en ik wil juist af van het principe dat ik mijn tv en Xbox/AppleTV aan moet zetten om een muziekje op te zetten. Daarvoor leek me een receiver met ingebouwde Airplay een grote plus, maar goed, Airport Express met optisch uit naar een niet-Airplay geschikte receiver zou ook een optie zijn...
AppleTV 2 staat altijd aan, en gaat automatisch in standby. Verbruikt ook heel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
OMX2000 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:11:
[...]

AppleTV 2 staat altijd aan, en gaat automatisch in standby. Verbruikt ook heel erg weinig.
Dat is nieuw voor mij, en interessant! Dus met een laag stroomverbruik kan ik met bijvoorbeeld mijn remote app op mijn idevice direct zonder de apple tv 2 aan te zetten muziek naar mijn stereo streamen zonder tussenkomst van een tv of Airplay compatible receiver zoals de 1602? Ik zal me eens gaan inlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Lees dit antwoord: ja, het klopt. Zo'n Apple TV is voor het geld een erg grappig apparaat. Ik draai de oude met XBMC, probleemloos. En idd, gewoon streamen vanaf iDevice naar je stereo, en mbv Airfoil alle audio van je PC/MAC naar je stereo, dus ook Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Gisteren wilde ik mijn laptop aan mijn marantz SR5005 hangen om zo film te kijken op mijn TV. Alleen kreeg ik geen beeld op mijn tv te zien. Laptop had ik via DVI-> HDMI kabel in de BD aansluiting geprikt en geluid via optisch van laptop naar opt 1 in. Toen ik het beel dwilde omschakelen van laptop scherm naar TV bleef het beeld zwart. Ik zag ook in ATI Catalyst Control Center dat mijn laptop de Marantz als scherm zag.

Uiteindelijk heb ik de laptop maar aan de TV gehangen en de optische kabel naar Marantz, maar op manier 1 zou het toch ook mogelijk moeten zijn? Wat doe ik fout? Moet ik op de Marantz nog iets ander instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

pimmedoris schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:56:
Gisteren wilde ik mijn laptop aan mijn marantz SR5005 hangen om zo film te kijken op mijn TV. Alleen kreeg ik geen beeld op mijn tv te zien. Laptop had ik via DVI-> HDMI kabel in de BD aansluiting geprikt en geluid via optisch van laptop naar opt 1 in. Toen ik het beel dwilde omschakelen van laptop scherm naar TV bleef het beeld zwart. Ik zag ook in ATI Catalyst Control Center dat mijn laptop de Marantz als scherm zag.

Uiteindelijk heb ik de laptop maar aan de TV gehangen en de optische kabel naar Marantz, maar op manier 1 zou het toch ook mogelijk moeten zijn? Wat doe ik fout? Moet ik op de Marantz nog iets ander instellen?
Wat was de maximale resolutie die CCC aan het "Marantz-scherm" toekende? Misschien moet je de resolutie zelf handmatig naar HD-resolutie terugschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Het probleem is opgelost. Het zat in mijn TV. Ik had als input HDMI 1 geselecteerd, maar om de één of andere reden koppelde mijn tv die aan de PS3. Waarschijnlijk omdat deze eerst direct op de TV zat aangesloten en later de receiver daartussen is gekomen. Via de PS3 heb ik gewoon wel beeld, maar via andere ingangen van de Marantz dus niet.

Ik heb op mijn tv eerst alle bekende aansluitingen verwijderd uit het menu. Vervolgens de Marantz toegevoegd op HDMI 1 (De PS3 heb ik voor de zekerheid maar losgekoppeld van de Marantz) en daarna de PS3 weer aangekoppeld. Als ik dan op de TV de Marantz input (HDMI 1) selecteer en op de marantz de Input van de laptop dan heb ik wel beeld.

Wat ik wel apart vind: Ik kon de Marantz eerst niet toevoegen aan het TV-menu op HDMI 1 want daar was al een ander apparaat op toegevoegd (PS3). Na alles verwijderen, Marantz toevoegen op HDMI 1 en vervolgens PS3 aan Marantz koppelen via HDMI zijn ze allebei te zien in het TV-menu en allebei op HDMI 1... Nu kunnen er dus wel 2 apparaten op één HDMI aansluiting in het TV menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Dit lijkt me een goede prijs voor de SR5005, niet? http://www.stassen.nl/spe...v-receiver/marantz-sr5005. Dit dan in combinatie met apple TV2 (voornamelijk voor streaming iTunes, films gaan via PS3). Over appleTv nog een kleine vraag: kan je eenvoudig streamen via iTunes zonder je tv aan te zetten? (zoals bij de airport express)

Grootste verschil met de nieuwe SR5006 (tov 5005) is toch voornamelijk DLNA en Airplay (op te lossen dmv AppleTV)? Jammer wel dat enkel bij de SR6006 een front HDMI terug te vinden is (en enkel daarvoor heb wil ik nu niet meer gaan betalen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat is wel een hele lage prijs voor een Marantz SR5005. Let wel dat dit een zilver/goud model is, want in de tekst staat "De SR 5005 is in het zwart €599,-". Handig om dan de afbeelding van een zwarte versie er bij te zetten, beetje verneukeratief. Plus altijd navragen of het om een demo-model gaat of niet, dat kan namelijk ook altijd veel schelen in de prijs. En als laatste is de kans bij Stassen dat dit model via grijze import binnen is gekomen. Verder is er met de prijs inderdaad niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

Stassen, dat is toch die tent waar je 3 maanden op je bestelling moet wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 14:20
-

[ Voor 101% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:40
Als de kleur je bevalt gewoon bestellen. Voor dat geld kan het haast geen miskoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Ik heb zelf de zilveren NR1601 en ik moet zeggen dat ze in het zilver een stuk minder massief ogen dan in het zwart. qua prijs moet dit wel een goede deal zijn (als je van zilver houdt) want ik was hetzelfde kwijt voor de 1601! Jammer dat vrouwlief niet zo'n bakbeest in de kast wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Goedemorgen, even een situatieschetsje, hopelijk kan iemand mij adviseren.

Ik wil in mijn nieuwe huis graag een UD5005 en een NR1601 aanschaffen, maar nu zag ik dus dat de 1602 binnenkort leverbaar wordt en misschien is dat voor mij ook wel een goede optie. Het gaat me dan vooral om de netwerkfuncionaliteit van die laatste. Nu is mijn vraag: heeft dat in mijn geval eigenlijk wel zin? Tussen de UD5005 en de NR1601/2 komt mijn Mediaplayer (Mede8er MED500X) te staan. Ik heb verder geen NAS/server oid staan voor zo'n toepassing, ga ik in de nabije toekomst ook niet aan beginnen. Heeft het dan zin om voor de 1602 te gaan? Als ik toch m'n Mede8er aan moet zetten om er vanaf af te spelen, kan ik dat net zo goed via de 1601 doen toch?

Of zie ik nog wat over het hoofd? Alvast bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Stalensnuitje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:45:
Goedemorgen, even een situatieschetsje, hopelijk kan iemand mij adviseren.

Ik wil in mijn nieuwe huis graag een UD5005 en een NR1601 aanschaffen, maar nu zag ik dus dat de 1602 binnenkort leverbaar wordt en misschien is dat voor mij ook wel een goede optie. Het gaat me dan vooral om de netwerkfuncionaliteit van die laatste. Nu is mijn vraag: heeft dat in mijn geval eigenlijk wel zin? Tussen de UD5005 en de NR1601/2 komt mijn Mediaplayer (Mede8er MED500X) te staan. Ik heb verder geen NAS/server oid staan voor zo'n toepassing, ga ik in de nabije toekomst ook niet aan beginnen. Heeft het dan zin om voor de 1602 te gaan? Als ik toch m'n Mede8er aan moet zetten om er vanaf af te spelen, kan ik dat net zo goed via de 1601 doen toch?

Of zie ik nog wat over het hoofd? Alvast bedankt voor het meedenken :)
Als je al een mediaplayer hebt en niet van plan bent te streamen met je AV Receiver, koop dan een 1601. Wacht hier nog even mee totdat de 1602 uit komt, dan kelderen de prijzen enorm. Als je niet kan wachten kan je kan hem ook kopen bij de dealer waar ik hem heb gekocht, daar was hij al 30% goedkoper dan elders (een paar maanden geleden). Het ding bevalt me trouwens erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Bedankt :) En welke dealer is de jouwe? ;) Ik kwam op internet trouwens al twee webshops tegen die combinatieprijzen aanboden voor een NR1601 + UD5005 (resp. 875 en 945 euro), dus wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Stalensnuitje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:01:
Bedankt :) En welke dealer is de jouwe? ;) Ik kwam op internet trouwens al twee webshops tegen die combinatieprijzen aanboden voor een NR1601 + UD5005 (resp. 875 en 945 euro), dus wie weet?
Bel of mail de mensen van hchifi voor een prijsopgaaf. Ze weten altijd een mooie prijs voor je te maken, vooral voor zo'n combodeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Bedankt voor de link, ik kwam verder weinig info over ze tegen, behalve positieve reacties op HTforum.nl ;) Ze leveren verder de 1601 niet meer, maar hebben me wel een mooie prijsopgaaf gedaan voor de NR1602+UD5005, dus ik denk dat we dat maar doen :) Nog even wachten tot'ie beschikbaar wordt, dan kan ik in de tussentijd mooi een setje boxen uitzoeken. Kunnen we met een beetje mazzel wel een mooie totaal deal van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Stalensnuitje schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:01:
Bedankt voor de link, ik kwam verder weinig info over ze tegen, behalve positieve reacties op HTforum.nl ;) Ze leveren verder de 1601 niet meer, maar hebben me wel een mooie prijsopgaaf gedaan voor de NR1602+UD5005, dus ik denk dat we dat maar doen :) Nog even wachten tot'ie beschikbaar wordt, dan kan ik in de tussentijd mooi een setje boxen uitzoeken. Kunnen we met een beetje mazzel wel een mooie totaal deal van maken :)
Ik heb onlangs ook erg prettig zaken gedaan met HCHifi, goede en betrouwbare zaak die snel levert en vwb Marantz-spul erg scherpe prijzen hanteert. Aanradertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Bedankt voor je bericht. Aangezien de 1602 nog niet leverbaar is, ga ik eens kijken of ik in de tussentijd kan bedenken welke boxen ik eraan zou willen hangen. Dan zou ik er een grote combo-deal van kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Zonet mijn Marantz SR5005 besteld! Spannend een eerste receiver! Doorslaggevende factor: pre-outs voor de frontspeakers zodat later superieure stereo mogelijk is! (=wel nog veel sparen vrees ik)
Ik post mijn bevindingen zodra ik hem een tijdje heb laten inspelen! Vooral de muziekweergave op mijn b&w's ben ik benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Benga schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:05:
Zonet mijn Marantz SR5005 besteld! Spannend een eerste receiver! Doorslaggevende factor: pre-outs voor de frontspeakers zodat later superieure stereo mogelijk is! (=wel nog veel sparen vrees ik)
Ik post mijn bevindingen zodra ik hem een tijdje heb laten inspelen! Vooral de muziekweergave op mijn b&w's ben ik benieuwd naar!
Waar gekocht en voor hoeveel? De zilveren of de zwarte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
NvM schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:47:
[...]

Waar gekocht en voor hoeveel? De zilveren of de zwarte versie?
Stassen - Zilver - 5 jaar garantie - 369 € :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Mijn neef heeft net als ik een SR6005 gekocht , alleen heeft hij nog een CRT tv en ik een LCD TV. Om die CRT aan te sluiten heeft hij enkele component kabels moeten aanschaffen. Van zijn Marantz naar zijn TV gebruikt hij een component-scart kabel. Voor het aansluiten van zijn Digicorder ( digitale tv box van Telenet in België ) heeft hij een gewone component kabel in gebruik. Het probleem is nu dat er wel iets van beeld te zien is , maar verschrikkelijk slecht , en er komt ook een sterke brom-ruis uit de tv speakers ( terwijl er nog geen cinch kabels zijn aangesloten voor geluid. )

Mijn idee was ofwel een aarding probleem , ofwel een verschil in formaat ( die Sony TV heeft 1 instelbare scart , en deze staat op auto wat betreft het input signaal )

De TV is er 1 zoals hier te zien : http://audiovideo.marktpl...V-100hz-66cm-14948561.htm

Iemand ervaring hiermee ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag andere forumleden,

Ik ben van plan mijn SR7300 te gaan verkopen (staat reeds op marktplaats), omdat ik ook naar kleinere speakers wil en HDMI-mogelijkheid.

Nu worstel ik met name met de speakers. Ik wil naar kleinere modellen dan mijn huidige Dali Royal Tower set. Dit zijn vloerzuilen en tja... met kleine kinderen toch wel lastig en ze nemen sowieso veel ruimte in.

Hebben jullie ervaringen met de Dome set van Focal of de MOnitor Audio radius HD90? Ik zoek dus een complete 5.1 set, die ook met muziek goed overweg kan. 't liefst plaats ik ze op een standaard. Qua receiver denk ik aan een sr 6005 of misschien nr1602.
Ik heb verder helemaal niets met Apple, dus airplay is niet aan de orde. Streamen zou wel leuk zijn; dan koop ik nog een NASje om mijn gedownloade films op te zetten.

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. Uiteraard zal ik zeker ook nog gaan luisteren.

Dank

Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Familie van mij heeft op mijn aanraden een setje Dome speakers gekocht ipv de doorsnee Mediamarkt setjes , en dat speelt mooi. De hifi setjes van JVC, Panasonic, Sony, Bose enz.. speelt dat muzikaal volledig naar huis ( en daarbij bedoel ik niet het max. aantal decibels )
Als je alles open wilt zetten , dan heeft de sub wel wat power en omvang tekort.

Voor muziek is dat setje ideaal en zet je het stil genoeg omdat de kinderen gaan slapen zijn, dan heb je nog steeds een vol geluid met serieus wat dynamiek. De vergelijking met vloerstaanders is niet eerlijk , maar ik kon de sound van mijn 826W's er wel makkelijk in terug horen ( ze hebben volgens mij dezelfde Al/Mg inverted tweaters bijv ... )

Enig nadeel is dat bij serieuze dreunen , dat subwoofertje gaat 'wandelen' , maar dan is het al lang niet gezond meer voor de oren :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Gisteren is voor de tweede keer mijn SR5004 plots in de beveiliging geschoten. De eerste keer dacht ik dat het kwam door mn nieuwe Humax decoder die er bovenop stond, die wordt namelijk behoorlijk warm. Dus de Humax verhuisd. Maar gisteren ging hij dus ineens uit, terwijl ik hem net uit standby had, een minuut of 5, en niet harder dan -20db (ofzo) aan het spelen was.

Na een tijdje kon ik hem gewoon weer aan doen, en heeft hij zonder problemen staan spelen, maar ik vind het verontrustend verschijnsel.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

mijn sr5400 wordt ook echt ontzettend warm, ruikt zelfs naar warme elektronica.
Maar in de beveiliging heb ik hem nog niet gehad, ook niet na een flink avondje/nachtje gas geven tijdens een tuin feestje/mijn verjaardag.
Wel staat er niets boven op bij mij, vrije ruimte naar boven is 5 centimeter.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1 ... 4 ... 67 Laatste