Toon posts:

Ik zoek een versterker die plat is en 9 kilo kan verdragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Hoi,

Ik zit met het volgende en kom er eik niet wijs uit.

Ik heb weinig ruimte op mijn bureau en wil een stereoversterker aan mijn PC hangen.
Door de weinige ruimte die ik heb zou die versterker onder mijn monitor moeten komen te staan.

Probleem is dan lijkt mij het gewicht van de monitor (ruim 8,5 kilo) en de hoogte van de versterker.

In principe zou de monitor wel iets hoger kunnen komen te staan zonder dat het lastig kijken gaat worden, maar meer dan 10cm kan dat absoluut niet zijn. Het liefst zo min mogelijk, dus een zo plat mogelijke versterker.

Ik zoek dus een stereoversterker (tweedehands geen probleem) die het liefst erg plat is en een gewicht van bijna 9 kilo kan dragen die dan een beetje deftig wat vermogen uit kan sturen (ik heb nu een tripath versterkertje aan mn speakertjes hangen, en wil er eik wat meer vermogen naartoe zetten).

Zijn er uberhaupt versterkers die het aankunnen om 9 kilo op hun donder te krijgen en dan ook nog eens max 10cm hoog zijn?

En indien ja, welke zijn dat dan. Ik zit al tijden te googlen en op marktplaats te koekeloeren, maar wat ik vind zijn allemaal behoorlijk dikke versterkers zegmaar.

Het budget is max 100 euro ofzo :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:28
Iets op je versterker zetten vind ik nooit een goed plan. Die roosters bovenop zitten er niet voor niets.

Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 16:37

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

d'r staat een toffe BASF op markplaats, maar als die niet gekoeld is zal hij het niet lang volhouden.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:20
Kan je niet van hout een soort kastje om je monitor maken, en de versterker daar bovenop zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Hmz daar zeg je zoiets, ik heb ooit eens zo een plexiglas verhoging gehad speciaal voor een monitor op te zetten.

Qua kijkhoogte zou ik dan goed zitten, maar die was wel tamelijk smal geloof ik.

Ik zal eens zoeken of dat ding toevallig nog ergens in de kelder ligt.

:)

=edit=
Ow wacht, dat is helemaal niet wat je zei :D!

Kast om de monitor maken is geen optie. Door jouw reactie schoot me wel mijn idee te binnen :)

Zoiets dergelijks dus:

Als ik hem nog kan vinden zal ik de maten eens opmeten, dat is handig met zoeken en dan hoeft er niets op de versterker zelf te staan.

Geniaal eik nu ik er zo over nadenk 8)

[Voor 46% gewijzigd door vosss op 30-05-2011 14:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaos001
eik?

Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Das een hippe afko voor eigenlijk :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:55
Ik had op mijn versterker altijd 2 latjes hout van 1cm dik en iets breder als de versterker en 5cm breed liggen.
Deze verdeelden het gewicht van de monitor over de versterker naar de rechtopstaande zijkanten. Want deze kunnen meer gewicht hebben. En zo hield je toch ventilatie.

Alleen een dunne versterker zou ik niet weten,

Is boven je monitor in een kastje geen optie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Is boven je monitor in een kastje geen optie?
Nope. Daar ben ik ten eerste niet handig genoeg voor en ten tweede is daar niet voldoende ruimte voor :)

Ik loop even naar de kelder kijken of ik dat ding nog ergens kan vinden, brb :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luccie
Onder dat kastje passen deze versterkers wel:
http://www.samenkopen.net/action/499788

Lekker klein en toch goed geluid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Mja die zijn denk ik een beetje vergelijkbaar met dat tripath ding wat ik heb. Klinkt niet heel onaardig, maar bij nader inzien wil ik toch wat meer echte watts naar mn speaks sturen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luccie
Dat zijn wel echte watts maar niet superveel inderdaad.

Dan kan ik je niet verder helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Hmmz, net de halve kelder overhoop gehaald, maar dat ding kan ik niet meer vinden helaas ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:20

Stoney3K

Flatsehats!

Je kan ook kijken naar een PA-versterker (zo'n ding wat ze voor discoshows gebruiken). Die zijn normaal bedoeld om in een 19" rack geschroefd te worden, daarom worden ze ook ontworpen voor airflow van achteren naar voren (of andersom). Niet door de zijkant of van boven naar beneden. Bovendien zijn ze van zichzelf vaak al redelijk zwaar (gauw een 10 kilo) dus die monitor erbovenop moet dan geen probleem zijn.

Let er dan wel op dat je een versterker pakt die van zichzelf niet teveel lawaai maakt met de koeling. Veel vermogen heb je toch niet nodig, dus een klein studio-versterkertje zal je denk ik een heel eind helpen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 18:08
Als ik de post van powerflux en luccie combineer heb je wel een aardig antwoord denk ik?

Deze versterker: http://link.marktplaats.nl/445814182 en dan 2 houten latten/balken over de gehele breedte van het apparaat leggen en dan moet die het wel houden. Als je neit te breede latten neemt is er nog genoeg ruimte voor de warme lucht om te ontsnappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaos001
teacher schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:39:
Ik begin serieus oud te worden. ;(

Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
kaos- schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:07:
[...]

Ik begin serieus oud te worden. ;(
Ik ben 34 en volgens mij is de uitdrukking "eik" al jaren niet meer hip :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-04 19:45

Big Womly

Live forever, or die trying

teacher schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:39:
:N Dat is een soort boom, waar je veel geld voor moet betalen omdat die zo traag groeit, maar het is een van de beste houtsoorten die er zijn.
Waarom plexi tegenwoordig "geniaal eik" genoemd wordt is mij ook een vraagteken...

[edit]
Kan je je versterker niet vertikaal (op z'n zijkant) zetten, zodat die minder plaats in beslag neemt, en dat je toch je ventilatie niet moet afdekken?

[Voor 17% gewijzigd door Big Womly op 30-05-2011 15:16]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaos001
Big Womly schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:13:
[...]

:N Dat is een soort boom, waar je veel geld voor moet betalen omdat die zo traag groeit, maar het is een van de beste houtsoorten die er zijn.
Waarom plexi tegenwoordig "geniaal eik" genoemd wordt is mij ook een vraagteken...
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Big Womly schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:13:
[...]

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Maargoed, in hoeverre zou die basf versterker die hier genoemd wordt beter klinken dan mijn huidige versterkertje met de volgende specs:

Output Power:
2 x 20W @ 4ohm
2 x 12W @ 8ohm
Signal-to-Noise Ratio (SNR) 98dB
Dynamic Range 98dB
IHF-IM Distortion 0.1% @ 1W, 4ohm
THD Distortion:
0.03% @ 9W, 4ohm
0.1% @ 10W 4ohm
0.1% @ 6W 8ohm
Power Efficiency:
81% @ 20W, 4ohm,
88% @ 12W, 8ohm
Input Sensitivity 200mV
Audio input: RCA x 1
Power socket (5.5mm/2.1mm) x 1
Power Supply input DC 12V
Afmetingen: (B)94mm x (H)42mm x (D)166mm

Ik heb er een setje Eltax Monitor III aan hangen met deze specs:

Vermogen 90 Watt RMS, 150 Watt Max. 4 - 8 Ohm
2-weg downfiring bas reflex systeem,
Woofer 130 mm afgeschermd
Tweeter 25 mm soft dome
Biwiring schroefaansluitingen
Frequentiebereik 50 - 22.000 Hz
Geluidsdruk 89 dB
Levering per paar
Kleur Beuken
Met spikes
Levering incl. afneembaar frontpanel met doek
Maten 300x195x230 mm
Gewicht 5,5 Kg. (p. st.)

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
Dat tripath versterkertje klinkt niet onaardig, maar zoals gezegd denk ik dat deze boxjes meer uit te halen is met een wat degelijkere versterker.

Wat denken jullie? Heeft dat zin of is het compleet zinloos?

Die BASF vind ik het volgende over:
HiFi-Vollverstärker, Nennausgangsleistung 2x50 Watt (4 Ohm). Leistungsbandbreite 10-80000Hz, Eingänge: Phono, Tuner, Tape1, Tape2.

10Hz tot 80.000Hz? Dat lijkt me een beetje overdreven of niet? :?

[Voor 9% gewijzigd door vosss op 30-05-2011 15:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:36

Glewellyn

is er ook weer.

Never mind me, verkeerd gelezen.

@hieronder: Omdat je het echt wil weten, ik vroeg om de specs van je speakers. :X

[Voor 154% gewijzigd door Glewellyn op 30-05-2011 15:40. Reden: Lezen is ook een vak]

*zucht*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Wat stond er? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Geen idee of dat wat is. Is dat niet meer een beetje van hetzelfde als wat ik nu reeds heb? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:38
vosss schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:19:
Maargoed, in hoeverre zou die basf versterker die hier genoemd wordt beter klinken dan mijn huidige versterkertje met de volgende specs:

Ik heb er een setje Eltax Monitor III aan hangen met deze specs:

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
Dat tripath versterkertje klinkt niet onaardig, maar zoals gezegd denk ik dat deze boxjes meer uit te halen is met een wat degelijkere versterker.

Wat denken jullie? Heeft dat zin of is het compleet zinloos?

Die BASF vind ik het volgende over:
HiFi-Vollverstärker, Nennausgangsleistung 2x50 Watt (4 Ohm). Leistungsbandbreite 10-80000Hz, Eingänge: Phono, Tuner, Tape1, Tape2.

10Hz tot 80.000Hz? Dat lijkt me een beetje overdreven of niet? :?
Als ik naar een iets andere setup ga dan kies ik ook voor een tripath verversterker. Waarom? Het hoeft toch niet zo hard, je zit immers vrij dicht op je speakers. Speel je harder dan 80 dB dan word je snel gek en het verbruikte vermogen per kanaal is niet eens meer dan 1 Watt. Meer dan voldoende voor zo'n tripath.

Daarnaast is zo'n tripath lekker energiezuinig en klein dus ook weer goed weg te werken. Gezien je speakers moet deze het makkelijk aan kunnen.

Waarschijnlijk heeft die andere versterker wel iets van bass en treble potmeters en die tripath weer niet. Zelf staat bij mij alles neutraal dus zou ik dat niet nodig vinden.

Mijn waarschijnlijke latere oplossing. 2 boekenplank speakers, actieve sub met high level input en tripath versterker. Alleen die laatste ontbreekt nog.

[Voor 0% gewijzigd door FIFO op 30-05-2011 16:36. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Nouja als ik een vervanger heb dan kan je de mijne wel overnemen voor een zacht prijsje ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:56
Je zou een Klasse D versterker kunnen regelen http://cgi.ebay.com/Indee...ain_0&hash=item3a6543c7d7

Deze klinken gewoon perfect zolang je niet op volume oorlog wilt spelen. Voor bij de PC zou dit meer dan geschikt moeten zijn. Laat je niet afschrikken door de grote gezien Klasse D versterkers veel kleiner zijn. Deze kan makkelijk naast je monitor staan.....

Er zijn veel versies te koop gewoon zoeken op TA2020/2024.. Als je Handig bent zou je ook iets kunnen knutselen met een TK2050 welke veel meer vermogen levert. Ze zijn der zelfs met ingebouwde DAC :
http://cgi.ebay.com/TOPPI...m3cb85f81f6#ht_5923wt_905

Als je er wat meer geld voor over hebt zou je deze kunnen aanschaffen : http://cgi.ebay.com/MUSE-...m19c572bae0#ht_6160wt_982

Update : Je hebt al zo'n versterker ?, Ik denk niet dat een andere versterker veel gaat uitmaken. Alleen als je Harder wilt spelen...

Mooie versterker trouwens !

[Voor 37% gewijzigd door Roderiktweaker op 30-05-2011 17:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heb je een versterker van 2x 20W en speakers die 89dB halen bij je pc, en dat vind je niet hard genoeg gaan? Weet je zeker dat je je versterker volledig uitstuurt?

[Voor 17% gewijzigd door TBTL op 30-05-2011 17:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Die 2x20 haalt ie denk ik niet wel?

En of die 89dB haalt bij mijn pc weet ik niet.

Het voornaamste is dat ik denk dat mijn speakers gewoon wat beter klinken als er een wat zwaardere versterker aan hangt. Of is dat complete onzin? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roderiktweaker
Zijn de meningen over verdeeld alleen 20 of 50 watt gaat niet zo veel uitmaken.. Zelfs eens een blinde luistertest gezien waarin versterkers geen eens te onderscheiden waren. Met een zwaardere versterker klink het wel beter op hoger volume alleen als je dat niet doet maak het zeer weinig uit.

Kan je niet ergens van iemand een versterker lenen ?, Dan kan je het verschil zelf horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Nee, meer vermogen betekent vaak meer controle met een strakker geluidsbeeld tot gevolg. Het is alleen wel een gulden middenweg zoeken met wat je wilt. Want alleen vermogen zegt niet heel veel. Genoeg versterkers met 2 x 100 Watt welke versterkers van 2 x 250 Watt er vierkant uit spelen. Gewoon omdat de 2 x 100 Watt zo stabiel als een huis geleverd wordt. Staat nu een paar versterkers te koop op HT Forum welke "maar" 60 Watt levert, versterker weegt alleen wel 20 kilo en heeft een zeer grote voeding. Alleen xx Watt zegt nog steeds niet veel.

Overigens snap ik je probleem wel: ik heb ook zo'n T-Amp gehad en mijn speakers maakten geluid en geen muziek. En daar zit toch zeker verschil in.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 21:39
Ik heb hier nog wel een hele platte Roland studio versterker liggen, stereo, en een boel vermogen. 4 a 5 cm hoog. Mag voor jouw budget weg, kost nieuw meer dan €400.-

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roderiktweaker
Ik merk zelf ook wel verschil tussen versterkers alleen er zijn meerdere meningen over.
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/344824/#prijzen
Heb deze versterker een tijd mogen meemaken en ik vond het een Topper.. Klein een Dac en een mono opbouw !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Overigens snap ik je probleem wel: ik heb ook zo'n T-Amp gehad en mijn speakers maakten geluid en geen muziek. En daar zit toch zeker verschil in.
Nouja het maakt wel muziek, maar toch denk ik dat er wel degelijk meer te halen valt met een andere versterker :)

Wat voor iets zouden jullie aanraden voor bij die Eltax Monitor III speakertjes? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb een keer een verhoging voor mijn monitor gemaakt, waaronder ik spullen kon zetten. Het bestaat uit een stukje meubelpaneel gekocht bij Formido en vier pootjes gekocht bij IKEA, van het type Besta.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Op zich wel een idee, alleen kan ik niet zo heel hoog zegmaar, plus er moet nog een hele dikke kat achter mn scherm kunnen liggen want dat vind ie fijn :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
vosss schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:11:
Op zich wel een idee, alleen kan ik niet zo heel hoog zegmaar, plus er moet nog een hele dikke kat achter mn scherm kunnen liggen want dat vind ie fijn :+
O+ dikke katten die achter je scherm liggen zijn altijd d:)b *O* _/-\o_

[Voor 12% gewijzigd door Kerberos84 op 30-05-2011 18:25]

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Als je iets te koop aan wilt bieden doe dat dan via DM of op een subtiele wijze door bijvoorbeeld een linkje naar je advertentie binnen Vraag & Aanbod. Het forum is niet voor dat soort posts bedoeld, hoe goed je bedoelingen en hulp ook zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 14:06

Touchdomex

Meisje!

Ik denk eigenlijk dat wat de TS wil vrij simpel is alleen niet goed te regelen is. Zoals zo vaak genoemd wat erg belangrijk is dat is koeling! Zelfs als je er niets opzet en je hebt zo'n lage versterker maar de warmte kan niet goed weg dan is het nog steeds slecht....

Koop gewoon een leuke versterker en zet hem op je bureau naast je scherm. Versterker kan zijn warmte kwijt en jij hebt mooie muziek :+

Je moet echt rekening houden met die warmte en vooral niet onderschatten! Ze kunnen echt vies warm worden en dat is niet goed voor de levensduur van zo'n ding!

Zoiets zou prima voldoen voor wat jij wilt. Is laag en klein maar je kan er niets opzetten.... Sowieso was dat al niet aan te raden dus wat dat betreft :+

Teac heeft over het algemeen wel kleine modellen op marktplaats. Misschien ook een optie om te kijken en goed binnen je budget. deze of misschien deze

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 154173

De kleine versterkers van Project kunnen ook aardig wat aansturen volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:36

Glewellyn

is er ook weer.

Heb je in de woonkamer/slaapkamer niet toevallig een wat zwaardere versterker staan die je tijdelijk op je PC kan aansluiten? Dat zegt natuurlijk nog niet zoveel over hoe een nieuwe versterker klinken zou, maar je kan in ieder geval eens luisteren of je überhaupt verschil hoort.
Ook vind ik dat je speakers niet heel erg laag gaan (50Hz) het toevoegen van een subwoofer zou wellicht ook een interessante toevoegin kunnen zijn.

*zucht*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Hmz, goed idee. Bij mn TV staat een Onkyo SR-TX508 (of TX-SR508, die letters haal ik altijd door de war :+ )

Die doet geloof ik 130W per kanaal, al kan je je af vragen of die dat ook uberhaupt wel echt haalt, ik bedoel dat ding kostte ook maar iets van 230 euro ofzo.

Ik kan altijd eens kijken om mn speakers daar aan te hangen, die Onkyo doet allicht meer vermogen dan die Tripath waar ze nu aan hangen :)

Ik ga als ik er morgen tijd voor heb even testen denk ik :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Nee, die Onkyo TX-SR508 doet van zijn leven geen 130 Watt per kanaal. Dan zou er ook een voeding van bijna een kW in moeten hangen om dat over zeven kanalen te leveren. Die 130 Watt is de piek welke wordt opgegeven en die hoeft maar een milliseconde te duren. Bovendien meet Onkyo bij slechts één kanaal aangedreven en bij 1000 Hz en niet over een bereik. Denk dat een Watt of 50 per kanaal representatiever zou zijn voor dat ding in een meerkanaals set-up. Maar daar is de prijs dan ook naar. Als je echt 130 Watt stabiel wilt hebben dan ben je wat meer geld kwijt. Echter zal die Onkyo wel meer vermogen kunnen leveren aan die twee Eltax speakers dan je huidige T-amp dat kan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Die T amp doet denk ik maximaal 20W ofzo, maar ik gok dat 12 een stuk reëler is of niet? :)

Als ie dat uberhaupt al haalt.

Anyway, ik probeer het morgen even uit, wel een hoop geklooi met meubel aan de kant en kabels etc, maar dan weet ik wel direct meer zegmaar en ik heb toch vakantie, dus waarom niet :)

[Voor 54% gewijzigd door vosss op 31-05-2011 00:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Digitale versterkers zijn lastig te zeggen aangezien je daar niet een simpele berekening op los kan laten aangezien die versterkers zich anders gedragen dan Klass A/B versterkers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Hmz ok, thanks voor de info in elk geval, zoal gezegd test ik het van de week even uit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik heb op YT wel eens een filmpje gezien dat iemand zijn monitor op een NAD versterker had staan :).

Het ziet er in elk geval wel strak uit :9 :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 328247

Vroeger had ik een platte desktop Tulip computer. Daar stond ook gewoon een CRT monitor van 15 kilo bovenop. Dat werkte dus ook wel en gaf geen problemen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mischien kun je de versterker ophangen onder het blad van je bureau?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:19

Mrs Redhair

TruckingGirl

Ik had een houten stereotoren die deelbaar was. Ik gebruikte het bovenste deel om een Akai reciever onder te zetten en mijn IIyama 21 inch monitor er boven op. Van bureaublad naar bovenkant kast was 14 cm.
Deze setup heeft jaren gespeeld met JVC Huiskamer speakers uit de vroege jaren 80.

Ga langs bij de kringloop en haal daar een versterker, en probeer gewoon wat uit.

Instagram:Ambitielozemeisjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Marzman schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:30:
Mischien kun je de versterker ophangen onder het blad van je bureau?
Dan kan ie zn warmte toch ook niet kwijt? Of moet ik hem dan op de kop hangen? Nee ook niet want warme lucht stijgt op :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs Redhair

Mrs Redhair

TruckingGirl

1 a 2cm luchtruimte boven de versterker is voldoende. Neem gewoon 3 plankjes en probeer wat uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Even wat anders, ik wil dalijk misschien even testen wat mn speakers op mn Onkyo doen.

Nu ligt 1 kabel van de speakers die daar aan hangt nogal achter het meubel en lastig enzo.

Kan het kwaad om 2 verschillende speakers aan te sluiten op een versterker? De Jamo's die er nu op zitten zijn bi-amped aangesloten en kan ik dan bv zonder problemen de linker Jamo even vervangen door 1 van die Eltaxjes ook bi-amped? Of gaat die versterker dan moeilijk doen?

Beste is natuurlijk allebei even aansluiten, maar dat is nogal een gehannes met kabels :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:41
http://www.stassen.nl/spe...versterker/marantz-pm5004

misschien iets voor je ?, niet al te hoog en kan prima een TV of Monitor op staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Nouja dat is de vraag, mijn tft weegt bijna 9 kilo en heeft best een grote voet en je zou haast denken dat die ventilatiesleuven niet voor niets zitten op de bovenkant van de versterker.

Ik was al aan het kijken naar de PM5003 tweedehands of die voor een leuk prijsje gaat :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

vosss schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:31:
[...]

Dan kan ie zn warmte toch ook niet kwijt? Of moet ik hem dan op de kop hangen? Nee ook niet want warme lucht stijgt op :)
Of een paar centimeter ruimte overlaten. Je hoeft hem niet vast te lijmen aan de bovenkant :p Gewoon een framepje maken of 3 plankjes of iets idd. (die drie plankjes kan ook aan de bovenkant natuurlijk. Dat scheelt maar 5 cm als je 3 cm ruimte open laat voor de koeling.

[Voor 20% gewijzigd door Marzman op 31-05-2011 12:55]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Mja zoiets zal het wel worden denk ik.

BTW handig die updatefeature dat je in je tab meteen kan zien als er een nieuw bericht is :)

=edit=
Net even getest op de Onkyo.
Daar klinken ze toch een stuk lekkerder op en zelfs dat ding is al redelijk een budgetreceiver zegmaar.

Hmz, nu moet ik nog een mooie tweedehands vinden met een beetje vermogen.
Tips iemand? :)

=edit2=

Zou dit iets zijn: Klikkerdeklik!

Of is dat te zwaar voor de Eltaxjes?

[Voor 64% gewijzigd door vosss op 31-05-2011 15:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Te zwaar zal een versterker niet snel zijn. Je komt dan meer in het gebied van "uit verhouding qua prijs". Maar die Marantz is voor dat geld zeker wel een verbetering ten opzichte van die T-amp die je nu hebt. Denk dat je met die Marantz niet veel te wensen over laat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
En hoe staat zo een PM53 Marantz tegenover mijn Onkyo SR-TX508 wat ik bij mn tv heb staan qua geluidskwaliteit?

Ik weet dat je ze eik totaal niet kan vergelijken, nieuw/oud, stereo/7.1 etc etc, maar toch, zit zo een Marantz een klasse hoger? Is dat vergelijkbaar?

Ik heb er echt geen verstand van, lol :D !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Qua geluid zou ik het niet durven zeggen, want heb die Marantz nog nooit gehoord. Weet wel dat ik Marantz een klasse hoger schaar dan Onkyo. In dat statement zal ik niet de enige zijn, maar er zullen ook mensen zijn die het als gelijk beschouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 18:29
let trouwens wel op het strooiveld van de trafo vd versterker. Zo probeerde ik ooit een monitor op een pm80 te zetten. Dat ging goed tot de versterker ingeschakeld werd en daarna mooie paarse vlekken in mijn scherm trok.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Hmz, daar zeg je zowat. Hoe kan ik van te voren controleren hoe dat zit?

Overigens heb ik net gemaild met die winkel die die PM53 tweedehands aanbiedt, staat is uitstekend en is helemaal van binnen gereinigd en gecontroleerd. Tevens geeft hij aan dat ie waarschijnlijk morgen al verkocht is omdat er kennelijk nogal wat interesse in is in hun winkel.

Nou heb ik natuurlijk een broertje dood aan zulk soort verkooppraatjes. Als ik besluit hem te willen kopen en hij is daadwerkelijk weg dan wacht ik gewoon tot ik dezelfde tegenkom ergens. Toevallig staat er ook zo een op marktplaats momenteel.

Verkopers, blijft toch altijd leuk met die jongens hoe ze zo onopvallend mogelijk duidelijk willen maken dat het echt een koopje is en dat je maar beter snel kan zijn want anders issie weg :D !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-04 17:40
vosss schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:25:
Tevens geeft hij aan dat ie waarschijnlijk morgen al verkocht is omdat er kennelijk nogal wat interesse in is in hun winkel.

Nou heb ik natuurlijk een broertje dood aan zulk soort verkooppraatjes.

Verkopers, blijft toch altijd leuk met die jongens hoe ze zo onopvallend mogelijk duidelijk willen maken dat het echt een koopje is en dat je maar beter snel kan zijn want anders issie weg :D !
Exact, niets op uit doen verkooppraatjes, meestal de grootste lariekoek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
vosss schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:25:
Hmz, daar zeg je zowat. Hoe kan ik van te voren controleren hoe dat zit?
Kijken wat voor trafo erin zit. Als het een 'blok' is heb je een behoorlijke kans dat je last hebt van het strooiveld. Bij een ringkerntrafo waarschijnlijk niet en bij een schakelende voeding (dan zit er geen grote trafo) waarschijnlijk ook niet.

En als je een plat scherm hebt heb je er natuurlijk geen last van.

[Voor 32% gewijzigd door TBTL op 31-05-2011 18:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Hmm, ik heb hier nog een zelfgemaakt aluminium frame, waaronder ik in een grijs verleden een dvd speler had staan.
Lijkt me ideaal voor jouw toepassing.
Is een soort kruis van alu strippen, met ronde pootjes op elke hoek.
Bij interesse kan ik wel foto's en precieze afmetingen verzorgen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
@TBL: ik heb een TFT scherm, ik begrijp uit jouw verhaal dat het er dan sowieso niet toe doet?

@mr.louie: als het niet te veel moeite is graag. Kan ik altijd kijken of ik zoiets nodig heb / handig is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 18:29
een tft scherm van 9 KG!!?? dammzz wat voor een monster is dat ? gezien het gewicht dacht ik dat het een crt zou zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021

Sorry, zit op iPad, kan niet verkleinen hier..

De achterste 2 beugeltjes zijn simpel te verwijderen.
Anyway, afmetingen:
Buitenmaten: 430x240x100 mm
Tussenmaat: 360 breed, 90 hoog, diepte onbeperkt.

Hier kan overigens wel 200 kilo op staan.. >:)

[Voor 17% gewijzigd door mr.louie op 31-05-2011 19:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Ray schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:08:
een tft scherm van 9 KG!!?? dammzz wat voor een monster is dat ? gezien het gewicht dacht ik dat het een crt zou zijn :)

Die dus. Een Samsung Syncmaster T260HD van 26 inch.
Ik vind hem eik behoorlijk klein en had het liefst een 30 inch minimaal.

Probleem is echter dat dat de resolutie voor te gamen zo hoog wordt dat ik een tweede videokaart nodig ga hebben wil dat nog een beetje deftig gaan, dus dat doen we maar niet.

Buiten dat zijn 30 inch TFT's ook gewoon in verhouding veel te duur als je het mij vraagt, maargoed.

Overigens weegt ie 8,5Kg volgens mij :)

=edit=
PS: let niet op de kabelzooi onder het bureau :+

[Voor 3% gewijzigd door vosss op 31-05-2011 20:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
mr.louie schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:12:
[afbeelding]

Sorry, zit op iPad, kan niet verkleinen hier..

De achterste 2 beugeltjes zijn simpel te verwijderen.
Anyway, afmetingen:
Buitenmaten: 430x240x100 mm
Tussenmaat: 360 breed, 90 hoog, diepte onbeperkt.

Hier kan overigens wel 200 kilo op staan.. >:)
Dat ziet er wel mooi uit. De vraag is echter of het breed genoeg is en hoog genoeg is voor bv die Marantz PM53 die ik op het oog heb :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

een beetje versterker kan toch wel wat gewicht dragen, ik heb zelf een 19´ crt, op een videorecorder+equaliser gezet, het buigt amper door.

en die crt weegt met gemak 20 kilo....

ora et labora

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

mrc4nl schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:57:
een beetje versterker kan toch wel wat gewicht dragen, ik heb zelf een 19´ crt, op een videorecorder+equaliser gezet, het buigt amper door.
Ligt ook aan de interne opbouw van de versterker en het apparaat wat je er op gaat zetten. Een zware DVD-speler kan nooit kwaad aangezien die op vier pootjes rust welke alleen de hoeken van de receiver belasten en dat zijn de sterkere punten. Ik zou niet een relatief klein oppervlak waar een hoog gewicht op drukt in het midden van een algemene versterker willen plaatsen. Want in het midden zit over het algemeen niet echt veel op lucht na.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

FeaR schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:11:
[...]

Ligt ook aan de interne opbouw van de versterker en het apparaat wat je er op gaat zetten. Een zware DVD-speler kan nooit kwaad aangezien die op vier pootjes rust welke alleen de hoeken van de receiver belasten en dat zijn de sterkere punten. Ik zou niet een relatief klein oppervlak waar een hoog gewicht op drukt in het midden van een algemene versterker willen plaatsen. Want in het midden zit over het algemeen niet echt veel op lucht na.
Das waar, het hang idd af van hoe groot het oppervlak ik waar de 9 kilo op rust, daar had ik niet zo snel aan gedacht,...

ora et labora

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Ja wat zal die voet zijn, ik denk 25cm breed en 20 diep ofzo :)

De afmetingen van die PM53 zijn als volgt:

Afmetingen : H x B x D = 13.2 x 42 x 33.4 cm

Als ik dan dit plaatje zo bekijk:

Dan denk ik dat de voet van mn TFT precies die ventilatiesleuven afdekt.
Dat kan nooit goed zijn lijkt me, die dingen zullen er niet voor niks zitten toch? :?

[Voor 75% gewijzigd door vosss op 31-05-2011 23:41]

• TBTL
  • Niet online
Die ventilatiesleuven kan je denk ik wel afdekken als je niet op vol volume luistert. Dan produceert de versterker niet zo veel warmte, dus hoeft hij die ook minder goed kwijt te kunnen. Dat kleine beetje warmte kan hij denk ik nog wel door de metalen behuizing heen kwijt.

Als hij toch te warm wordt kan je misschien er latjes op leggen zodat er lucht doorheen kan blijven stromen, en evt. een stille ventilator erop laten blazen?

[Voor 42% gewijzigd door TBTL op 01-06-2011 10:29]

• vosss
Hmz inderdaad ja. Ik zou die Marantz graag willen kopen, denk dat ik er een stuk op vooruit ga t.o.v. die Tripath wat ik nu heb.

Probleem is echter dat ik nog 254 euro voor wat horren moet betalen en dat mn droger er geen zin meer in had en dus daags erna een nieuwe moest staan en die moet ook nog betaald worden.

Daar komt nog bij dat ik nu 2 weken vakantie heb en ook nog graag wat leuks met mn schatje wil doen en er is op dit moment al zo weinig geld :'(

Toevallig iemand interesse in die Tripath? :P

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Sjonge, de topics hier gaan werkelijk overal en nergens over.. Wat een probleem, TS!

• vosss
Nouja nogal :D :P !

• Mrs Redhair

Mrs Redhair

TruckingGirl

Ik zit net te kijken naar die versterker en er schiet me iets te binnen.

Kan je misschien 1cm hoge pootjes onder je voetplaat van je TFT scherm maken?. Dan is het ventilatieprobleem opgelost, en je hebt geen kast/stellage nodig.

Pootjes eronder en dat boven op de versterker zetten, easy!!

• vosss
Hmz dat is zo een gek idee nog niet. de vraag is alleen of mn scherm dan stabiel blijft staan, die dikke kat stoot er nogal eens tegenaan namelijk :+

• Mrs Redhair

Mrs Redhair

TruckingGirl

Dan is een plaat die even groot is als de versterker een beter idee. Op alle hoeken een pootje die op de versterker rust. Dan heb je een mooi stabiel plateau.

Of kat afleren achter je scherm te liggen. Katteharen en electronica :N

[Voor 19% gewijzigd door Mrs Redhair op 01-06-2011 16:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Ik heb die Marantz PM53 gekocht.

Ik ben benieuwd of die het beter doet dat de Tripath en voor dat geld kan je geen buil vallen denk ik ;)

Ik plaats wel een foto van hoe ik het neer ga zetten, maar dat zal na het weekend worden ben ik bang want naar alle waarschijnlijkheid staat TNT hier zaterdag aan de deur maar dan is niemand thuis :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
In het Marantztopic heb ik een update geplaatst.

Het gewicht kan ie prima handelen zo te zien, dus dat was achteraf geen enkel probleem :)

vosss in "Het Marantz Receiver/Home Cinema ervarin..."

Daar staat ook een fotootje. Monitor staat nu wel wat aan de hoge kant, dus ik moet nu erg rechtop zitten zegmaar.

Misschien wel beter ook dan eeuwig dat onderuitgezakt zitten, ik heb al last van mn rug.

Beter geluid en beterezithouding, win-win situatie :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 185410

Is dit geen optie? Lijkt me iig fraaier. Ik gebruik diezelfde beugel en ben er bijzonder tevreden over.
http://www.eshop.nl/winke...ugel/Vogels_EFW_6145.html
Whoops, laat maar, volgens mij heeft dat scherm geen vesa 100/200, dus je kan hem niet ophangen.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 185410 op 06-06-2011 14:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, te laat, anders had je deze ook nog kunnen overwegen:

Erg vette versterker, met blauw display toen het nog cool was :)

[Voor 5% gewijzigd door brama op 06-06-2011 14:56]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 14:06

Touchdomex

Meisje!

brama schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:56:
Hmm, te laat, anders had je deze ook nog kunnen overwegen:

[video]

Erg vette versterker, met blauw display toen het nog cool was :)
Imho klinkt die versterker niet echt fijn. Vrij vlak. Tijdje gehad ter vervanging van mijn Marantz maar vind hem niet fijn klinken...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Die blauwe ledjes hadden me denk ik gigantisch gestoord tijdens het gamen :P

Ophangen is inderdaad geen optie bij dit scherm, dat is wel jammer, maargoed, het is wat aan de hoge kant nu maar er is wel mee te leven.

Over een tijdje verhuist mijn vriendin haar computer naar een andere kamer en dan heb ik het hele bureau tot mn beschikking hier dus dan kan ik de monitor gewoon weer op het bureau plaatsen.

:)

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 14:30
Die op marktplaats lijkt mee een voor versterker, daar ga je niet echt veel watts uithalen. Of ik moet het heel fout zien.

• vosss
slopert schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:22:
Die op marktplaats lijkt mee een voor versterker, daar ga je niet echt veel watts uithalen. Of ik moet het heel fout zien.
Heb je het over die BASF die eerder genoemd werd? :?

Ik heb inmiddels een Marantz PM53 gekocht met garantie bij een hifibedrijf :)

En die doet het uitstekend :*)

• vosss
Subtiel schopje omhoog.

Na verloop van tijd ging ik me toch ergeren aan de monitor bovenop die Marantz PM53.
Het was gewoon net te hoog en omdat ik veel achter de computer zit stoorde ik me er steeds meer aan.

Vervolgens heb ik hem een hele tijd naast de monitor gehad staan en dat ging prima.

Probleem is echter dat ik nu aan een veel kleiner bureautje zit waar echt geen plaats is voor de Marantz en de monitor erop wil ik echt niet meer.
Probleem 2 is dat ik nu dus weer via die T-amp geluid luister en dat klinkt gewoon erg matig.

Dus ik ben weer op zoek naar een platte stereoversterker die in elk geval wat met treble/bass en loudness kan doen zegmaar. Over de Marantz was ik tevreden en het gewicht hield hij ook prima zonder veel te heet te worden.

Iemand nog tips voor een zo plat mogelijke stereoversterker? Tweedehands is geen bezwaar :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee