Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:58

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
Niek_ schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:06:
Ben nu de mogelijkheden aan het bekijken om de + punten van de 7005 en dan vooral de extra HDMI out en het netwerk op te lossen. Het verschil in gegarandeerd vermogen (70/77/87,5) is voor zover ik kan vinden op internet niet schokkend.
Het vermogen is zeker niet schokkend inderdaad. Natuurlijk zal de SR7005 meer ruimte bieden voor speakers en ze makkelijker aan kunnen sturen. Maar of dat de meerprijs waard is hangt ook veel van de (te komen) speakers af natuurlijk.
quote:
De Logitech Squeezebox is dan inderdaad een goede tip van je. Net wat info doorgelezen, neem aan dat jij het dan over de Logitech Squeezebox Reciever hebt? Zie net dat je de Touch hebt.
Ik heb de Touch inderdaad. Alleen de receiver kan je wel kopen, maar dan moet je met SSH aan de slag om dat ding aan de praat te krijgen. Maar die Squeezebox is niet het enige apparaat er zijn meer mogelijkheden. Maar was meer om aan te geven dat er voor elk missend punt wel een alternatief is.
quote:
Qua extra HDMI out is een goede splitter misschien een idee. Daar moet ik eerst wat meer info over doorlezen.
Een leuke HDMI Switch kost je een paar tientjes en je hebt ze zelfs met remote en/of die actieve switch. Al weet ik niet of dat laatste met elke receiver en/of TV goed gaat. Maar zo op het eerste gezicht zou die 900 euro voor mij te veel zijn voor de meerwaarde van de SR7005. Als je zonder blikken of blozen 1700 (?) uit wil geven dan is de SR7005 een goede keuze, al is er voor dat geld ook meer te vinden. Zo heb je bijvoorbeeld de Denon AVR-3311 voor dat geld en de Onkyo TX-NR5008. Als je wat meer op de centen let is het wellicht beter om een paar honderd euro in je zak te houden en dan voor een lager mode te gaan.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• fulton
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-09-2014
Omdat de ruimte waar mijn tv staat het niet toe laat om staanders neer te zetten ... helaas, en ik toch een set 5.1 luidsprekers wil, denk ik voor een set KEF KHT3005SE of een set Focal Dôme 5.1 te gaan. Dit i.c.m. een Marantz SR7005.
Zou dit een goede combinatie kunnen zijn?
Ik ben nou niet zo zeer een muziek luisteraar, en het is dus puur voor film en radio en internet radio.

fulton wijzigde deze reactie 09-02-2011 22:45 (15%)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
fulton schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:37:
Omdat de ruimte waar mijn tv staat het niet toe laat om staanders neer te zetten ... helaas, en ik toch een set 5.1 luidsprekers wil, denk ik voor een set KEF KHT3005SE of een set Focal Dôme 5.1 te gaan. Dit i.c.m. een Marantz SR7005.
Zou dit een goede combinatie kunnen zijn?
Ik ben nou niet zo zeer een muziek luisteraar, en het is dus puur voor film en radio.
Tsja, om die vraag te beantwoorden zal je toch op het standaard antwoord uitkomen: zelf gaan luisteren. Maar voor een euro of drieduizend (1700 receiver + 1300 speakers) zou ik het budget toch anders indelen. Ik zou eerder maximaal 1000 euro aan een receiver uitgeven en dan de rest aan speakers.

• fulton
  • Laatst online: 09-09-2014
quote:
FeaR1986 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:41:
[...]

Tsja, om die vraag te beantwoorden zal je toch op het standaard antwoord uitkomen: zelf gaan luisteren. Maar voor een euro of drieduizend (1700 receiver + 1300 speakers) zou ik het budget toch anders indelen. Ik zou eerder maximaal 1000 euro aan een receiver uitgeven en dan de rest aan speakers.
De receiver kan ik misschien ook voor 1350 kopen. Maar zal het geluid veel minder zijn?

fulton wijzigde deze reactie 09-02-2011 22:48 (3%)

• BigEagle
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:49
Zelf gaat luisteren is de beste optie. Persoonlijke smaken kwa kleurklanken verschillen bij iedereen en ook nog per luidspreker.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• RexP
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:19
Inderdaad zelf gaan luisteren. Beetje vreemd om aan de hand van een vermogensverschil (of het ontbreken daarvan) maar te concluderen dat de 5005 en 7005 hetzelfde zullen klinken.

• virtualJac
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 25-03 14:54
Ik denk dat je voor de speakers die je noemt beter voor de 5005 kan kiezen dan de 7005. Het stereobeeld met de Audyssy gaat niet dusdanig verbeteren dat het rendabel is denk ik (sterker nog, dat ga je niet eens gebruiken). Streamen kun je voor het geld beter een losse dedicated unit voor kopen (die kunnen meer formaten aan, betere kwaliteit, meer mogelijkheden etc).

Een optie wat je nog mee kunt nemen is upscalen, maar ook dit is bij de 5005 of desnoods 6005 net zo goed. Ik doe dat bijvoorbeeld via mijn PS3, Mediaspeler of BD speler.

Je houd dan meer budget over voor een betere set speakers. Qua vermogen heb je daar namelijk aan de helft al genoeg.

De KEF of Focal Dome gaan je nou niet echt uit je stoel blazen bij films. Ik zou eerder, in dezelfde prijsklasse, naar een set Teufel of XTZ gaan kijken. Persoonlijk zou ik zelf een setje samenstellen. Bijvoorbeeld een set Monitor Audio monitors en dan een sub erbij. Kijk eens naar de BK xls200 bijvoorbeeld of desnoods de Gemini II. Je hebt ook budget genoeg om gelijk een 5.1 opstelling neer te zetten als je de €3000 aanhoud en de 5005 koopt.

De 5005 koop je namelijk voor €650 dan houd je dus €2350 over voor speakers. Als je het slim speelt houd je nog geld over voor een mediaspeler of een dedicated netwerk streamer.

virtualJac wijzigde deze reactie 10-02-2011 10:09 (40%)

there's no tweak without the tweaker

• Shocked
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:14
quote:
Shocked schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:04:
1e ervaring met Marantz NR1601 - Marantz UD5005 - B&W CM5

Wensen :
De ER-803 gaf wat meer bas. Ik ga eens bi-wiring en bi-amping proberen om 's te kijken of de CM5's beter ( of anders) gaan klinken. Das het enige vraagteken tot nu toe, of de NR1601 niet iets te licht is wb vermogen.
Nou, het biampen was geen groot succes. Ondanks vele sites die voorstander zijn en dat ook redelijk uitleggen, ging er ergens wat mis.
Na een stil-laat-in-de-avond-uurtje-prutsen, was ikzelf al niet geheel overtuigd van het bi-ampen van de cm5's vis spkr-c optie in het menu. Maar ja, geluid is toch objectief 8)
De volgende dag kreeg ik van het thuisfront de opmerking of aub "het oude geluid" er weer op kon worden gezet 8)7
En inderdaad, soms klonk het of er een scheur zat in de speaker. Niet altijd. Alle instellingen, bedrading, Audessy-metingen, db-aanpassingen enz. natuurlijk nagelopen, maar ook op "direct" was er "wat mis" met het geluid.
Boel weer als 2.0 op spkr A aangesloten met 2.5mm2 draad en alles klonk weer vol en smooth.
Heel vreemd eigenlijk. Laten we zeggen dat ik op z'n minst hetzelfde geluid had verwacht maar zeker niet slechter.

Shocked wijzigde deze reactie 12-02-2011 17:28 (6%)

Sony55AF9 - Dynaudio M10 - Dali || 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost en 7 zuid-west

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
De SR7005 is binnen :) Leuk apparaat.. veel features.. ook het streamen van muziek vanaf mijn NAS gaat perfect :)

Mooi all-in one ding. Of ik hem wil houden is echter nog maar de vraag.. het is namelijk niet mogelijk om per input andere audio instellingen (speaker crossover, bass etc) in te stellen.

Ik wil graag met de HTPC de speakers op small + crossover op 80hz en met cd de speakers op large met een crossover op 60hz. Daarnaast wil ik de subwoofer channel op -4db met films (htpc) en -12db met cd's.

Met mijn high end set ging dit prima.. maar met de marantz helaas niet :(.

Overigens.. wellicht dat het wel kan, maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. Dus als iemand een tip heeft, graag! Anders gaat de receiver binnenkort terug naar hobo om te ruilen voor wat anders die dit wel kan.

edit :De subwoofer uitzetten is overigens geen optie, de CM8 mist laag.

Workaholic wijzigde deze reactie 12-02-2011 19:13 (4%)

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• Dane86
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-02 19:28
quote:
Workaholic schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:05:
De SR7005 is binnen :) Leuk apparaat.. veel features.. ook het streamen van muziek vanaf mijn NAS gaat perfect :)

Mooi all-in one ding. Of ik hem wil houden is echter nog maar de vraag.. het is namelijk niet mogelijk om per input andere audio instellingen (speaker crossover, bass etc) in te stellen.

Ik wil graag met de HTPC de speakers op small + crossover op 80hz en met cd de speakers op large met een crossover op 60hz. Daarnaast wil ik de subwoofer channel op -4db met films (htpc) en -12db met cd's.

Met mijn high end set ging dit prima.. maar met de marantz helaas niet :(.

Overigens.. wellicht dat het wel kan, maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. Dus als iemand een tip heeft, graag! Anders gaat de receiver binnenkort terug naar hobo om te ruilen voor wat anders die dit wel kan.

edit :De subwoofer uitzetten is overigens geen optie, de CM8 mist laag.
Muziek luisteren met de source direct functie en dan sub ook high level aansluiten. Geen bass management vanuit de SR7005 bij cd's op dat moment. Dan kan je op je sub de crossover voor de high level aansluiting op 60 hz zetten en het high level volume ook op de sub instellen.

Dus bass management via de SR7005 bij films via de low-level aansluiting en bass management op de sub via high level aansluiting. Als je sub dit niet kan is een upgrade op dat gebied waarschijnlijk goedkoper dan een andere receiver.

En zoveel geluidsverschil zal er toch ook niet zitten tussen de 60hz en de 80 hz instelling. Als je muziek bij 60hz crossover goed vind klinken, zal het echt geen kwaad kunnen om hem bij film daar ook op te laten staan. LFE word toch vanaf 120 hz naar beneden doorgestuurd naar de sub.

• Niek_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:50
Heb van het weekeinde de SR5005 opgehaald (overigens, 599 bij bestekeus). Ben echt onder de indruk van het geluid. Het is toch altijd even afwachten hoe het thuis klinkt. Nu nog een goede HDMI splitter en een squeezebox achtige oplossing voor het streamen van media en dan ben ik klaar.

Moet wel zeggen dat het beeld van het OSD schaduwwerking vertoont, een randje van 3mm aan 1 zijde van tekens. Komend weekeinde een andere HDMI-kabel proberen, hopelijk is het dan weg. Stond er wel even van te kijken.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Niek_ schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:28:
Heb van het weekeinde de SR5005 opgehaald (overigens, 599 bij bestekeus). Ben echt onder de indruk van het geluid. Het is toch altijd even afwachten hoe het thuis klinkt. Nu nog een goede HDMI splitter en een squeezebox achtige oplossing voor het streamen van media en dan ben ik klaar.
Als je toch twee HDMI-uitgangen en muziek wil streamen had je net zo goed voor een SR7005 kunnen gaan :+
Zonder gekheid: HDMI splitter hoeft niet zo duur te zijn. Maar één tip, koop er niet eentje die er uit ziet deze splitter. Bij sommigen werken deze goed, maar bij veel anderen werkt het niet of maar half.

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
quote:
Niek_ schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:28:
Komend weekeinde een andere HDMI-kabel proberen, hopelijk is het dan weg. Stond er wel even van te kijken.
HDMI is niet analoog he. :z

Talkin.nl daily photoblog

• RexP
Op mijn SR5004 is de kwaliteit van het OSD ook maar zo-zo. Vooral het blauwe scherm dat je ziet als je bron niet aanstaat, waarop is aangegeven welke bron geselecteerd is. Het setup menu ziet er dan weer wel redelijk uit, maar niet wat je verwacht van een apparaat in deze prijsklasse.

• mdvdl
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 07:29
Hoi allemaal. Ik ben nieuw op dit forum en met met grote interesse de post over marantz gelezen.
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe versterker en mogelijkheden om te kunnen streamen vanaf o.a. internet (internetradio). Daarbij zou het leuk zijn als ik ook een blue ray film kan kijken, maar het hoeft niet.

Het grote probleem is dan mijn tv meubel niet meer dan 12 cm ruimte in de hoogte heeft voor apparatuur. Dan kom je al gauw uit bij de NR 1601. Een mooie versterker naar mijn idee en met genoeg mogelijkheden. Maar ik heb een paar Visaton Alto 2 speakers staan met een impedantie van 4 Ohm. Kan deze versterken deze speakers wel fatsoenlijk aansturen?

Daarnaast zou ik erg graag internetradio willen kunnen luisteren. Nu kan dat niet met deze versterker, maar ik zag dat de blue ray speler CD5004 wel DLNA mogelijkheden heeft. Heeft iemand van jullie enig idee of internetradio via de blue ray dan mogelijk is en of dat ook goed werkt? Of zijn er andere (lees; betere) oplossingen voor mijn wens?

Groeten,
Mark

• Ralf Bimbo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-03 08:05
Ik heb sinds gisteren een Marantz NR1501, maar de OSD loopt niet lekker met mijn tv (sony kdl-40v4000).
Het beeld knipperd heel de tijd en heel af en toe zie ik het menu van de receiver, maar dat is maar van korte duur.... is in mijn ogen een handshakeprobleem?
Overig beelduitvoer werkt prima. Totaal geen problemen met mijn ps3 / hdx-1000.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Rookworst zonder 'r' is ookworst | PSN: RalfdeJong

• virtualJac
@mdvdl

Als je een UD5004/5 speciaal voor internetradio gaat kopen zijn er wel betere (goedkopere) oplossingen. Als je ook muziek wil streamen kijk dan bijvoorbeeld eens naar een Sonos of Logitech Squeezebox. Wil je films afspelen en/of streamen, kijk dan naar een mediaspeler (deze hebben 9:10 keer een ingebouwde internetradio).

Ik verwacht geen problemen wat betreft het aansturen van je speakers, wel zou ik kijken of deze versterker een goede match is. Marantz heeft een vrij warme sound, ik weet niet wat je speakers doen.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:06
Sinds een paar dagen 'ruisen' mijn speakers continu. Dus zowel als ik mijn receiver op tuner heb staan, en ook wanneer ik muziek luister of game (beide via HDMI met PS3). Het gaat om een Marantz SR5004.

Iemand misschien een tip hoe ik kan testen wat het probleem is?

• RexP
quote:
mdvdl schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 07:48:
de blue ray speler CD5004 wel DLNA mogelijkheden heeft.
De CD5004 is geen blu-ray, maar een cd-speler. En heeft geen DLNA.
quote:
virtualJac schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:08:
Als je een UD5004/5 speciaal voor internetradio gaat kopen
De UD5004 bestaat niet, dat is de BD5004. Die heeft geen DLNA. De UD5005 wel.

Sorry voor het zeuren, maar je zal maar de verkeerde aanschaffen.

• MPAnnihilator
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-03 19:30
quote:
Ralf Bimbo schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:05:
Ik heb sinds gisteren een Marantz NR1501, maar de OSD loopt niet lekker met mijn tv (sony kdl-40v4000).
Het beeld knipperd heel de tijd en heel af en toe zie ik het menu van de receiver, maar dat is maar van korte duur.... is in mijn ogen een handshakeprobleem?
Overig beelduitvoer werkt prima. Totaal geen problemen met mijn ps3 / hdx-1000.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb eenzelfde probleem gehad door een slecht contact in een HDMI kabel ( bij mij was het een high speed 1.4a kabel uit de winkel keten Krefel ) , misschien kan je dat eens uittesten?

Mijn Specs

• Ralf Bimbo
quote:
MPAnnihilator schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:00:
[...]

Ik heb eenzelfde probleem gehad door een slecht contact in een HDMI kabel ( bij mij was het een high speed 1.4a kabel uit de winkel keten Krefel ) , misschien kan je dat eens uittesten?
Ik heb er momenteel een 1.3 kabel aanhangen, welke voorheen altijd prima werkte (overigens komen alle andere signalen van de ps3 / hdx wel gewoon over).
Wil niet zeggen dat ik het zeker wel ga proberen :)!
Het resultaat zal ik later nog even posten..

Thx voor de info!

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:32
@Ralf: Ik heb hetzelfde probleem, echter heeft een andere HDMI kabel geen oplossing gebracht voor mij.

Als ik het goed begrijp flikkert je menu? Of heb je ook nog storing in beeld? Dat heb ik namelijk niet, het is echt specifiek het menu voor mij. (en mijn NR-1501)

K to the KillaZ

• DJ-Promo
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:01
Menu op mij 1501 is gewoon prima had wel problemen met een Xbox360 waarvan het beeld soms knipperde en dat was opgelost met een andere hdmi kabel.

• Ralf Bimbo
quote:
KillaZ schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:39:
@Ralf: Ik heb hetzelfde probleem, echter heeft een andere HDMI kabel geen oplossing gebracht voor mij.

Als ik het goed begrijp flikkert je menu? Of heb je ook nog storing in beeld? Dat heb ik namelijk niet, het is echt specifiek het menu voor mij. (en mijn NR-1501)
Inderdaad.. m'n beeld flikkert, alsof hij steeds de input opnieuw moet pakken zeg maar. Heel af en toe zie ik het menu, maar dat is van korte duur. Ik heb verder geen storing / ruis in beeld.. vandaar dat ik ook denk dat het meer een soort van handshakeprobleem is voor dat specifieke signaal. Overige signalen die via dezelfde kabel naar m'n tv worden gestuurd gaan prima (ps3 /hdx)
Een ander hdmi kabel ga ik proberen, maar betwijfel dat dit werkt.. maargoed, niet geschoten is altijd mis.

Heb inmiddels ook wat verder gezocht op het net, zag dat meerdere mensen het 'probleem' hadden. Als oplossing stond echter dat het via de componenten wel zou moeten werken... maarja, zo'n kabel heb ik helaas niet liggen dus dat kan ik niet bevestigen (maar zal ongetwijfeld werken).

Jullie horen straks nog van me.

• Ralf Bimbo
quote:
Ralf Bimbo schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:48:
[...]

Inderdaad.. m'n beeld flikkert, alsof hij steeds de input opnieuw moet pakken zeg maar. Heel af en toe zie ik het menu, maar dat is van korte duur. Ik heb verder geen storing / ruis in beeld.. vandaar dat ik ook denk dat het meer een soort van handshakeprobleem is voor dat specifieke signaal. Overige signalen die via dezelfde kabel naar m'n tv worden gestuurd gaan prima (ps3 /hdx)
Een ander hdmi kabel ga ik proberen, maar betwijfel dat dit werkt.. maargoed, niet geschoten is altijd mis.

Heb inmiddels ook wat verder gezocht op het net, zag dat meerdere mensen het 'probleem' hadden. Als oplossing stond echter dat het via de componenten wel zou moeten werken... maarja, zo'n kabel heb ik helaas niet liggen dus dat kan ik niet bevestigen (maar zal ongetwijfeld werken).

Zojuist een andere hdmi kabel geprobeerd (1.4a), maar dit mocht helaas de oplossing niet zijn. Heb het ook geprobeerd op andere hdmi ingangen van m'n tv, maar het resultaat was hetzelfde. Denk eigenlijk dat m'n tv het signaal gewoon niet goed ondersteund ofzo (in hoeverre dat kan).
Zal binnenkort eens een component kabeltje op de kop tikken en anders maar via het display van de receiver... zo ingewikkeld is het menu nou ook weer niet :).

Toch bedankt voor de reacties _/-\o_

• mdvdl
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 07:29
@RexP: Je hebt helemaal gelijk! Ben een beetje in de war geraakt van al die fijne type nummers. Heb er de laatste paar dagen te veel van voorbij zien komen. Maar ik bedoel natuurlijk de UD5005. De universele Blue ray HD speler.

@VirtualJac: Ik ga natuurlijk eerst de versterker luisteren met mijn speakerset. Ik kan de versterker namelijk een weekeinde lenen om zo de mogelijkheden te leren kennen en natuurlijk te horen of het geluid me aan staat. Momenteel hangt er een Denon versterker(tje) aan.
Wat betreft de Blue Ray speler: Het is inderdaad een wat dure oplossing om voor internet radio zo'n apparaat te kopen. Maar aangezien mijn huidige DVD speler kapot is, dacht ik dat ik misschien wel geld kan besparen door dan meteen een goede Blue ray te kopen, zeker als die internet radio kan afspelen. Als ik dan geen squeezebox of sonos apparaat hoef te kopen, scheelt dat natuurlijk niet alleen in mijn portomonee, maar ook visueel. Anders heb ik weer een extra apparaat erbij staan en daar is de vrouw niet zo blij mee :X

Maar heeft iemand ervaring met het koppelen van de UD5005 aan een NAS en internet om te streamen?

• SmidsY
  • Laatst online: 26-03 17:12

SmidsY

hallo!?.............

quote:
LuPo schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:14:
Sinds een paar dagen 'ruisen' mijn speakers continu. Dus zowel als ik mijn receiver op tuner heb staan, en ook wanneer ik muziek luister of game (beide via HDMI met PS3). Het gaat om een Marantz SR5004.

Iemand misschien een tip hoe ik kan testen wat het probleem is?
Ruisen je speakers ook als je het volume volledig dicht draait (-∞)? En is deze klacht ook aanwezig op andere inputs (analoge)? Zo ja dan denk ik dat je last heb van een soortgelijk probleem als ik had met mijn SR6004. (Mijne had probleem op alleen het rechter kanaal).

Opgelost door hem ter reparatie bij Marantz aan te bieden, daar hebben zijn alle (16x) (stuur)transistoren vervangen waarna probleem was opgelost.

Het probleem is gelokalizeerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning. Forumpje PC Specs

• Wampie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 28-06-2011
Ik zat te kijken naar een Marantz of Denon receiver voor de Monitor Audio Apex (http://www.monitoraudio.co.uk/products/apex/a10/specification)
Aanbevolen receiver specificaties (RMS): 25 - 100W.

Welke zou ik het beste kunnen pakken?
Is een SR5005 ruim voldoende of moet ik voor de zwaardere SR6005 of SR7005 gaan?

Dell Inspiron 8600

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Wampie schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:28:
Ik zat te kijken naar een Marantz of Denon receiver voor de Monitor Audio Apex (http://www.monitoraudio.co.uk/products/apex/a10/specification)
Aanbevolen receiver specificaties (RMS): 25 - 100W.

Welke zou ik het beste kunnen pakken?
Is een SR5005 ruim voldoende of moet ik voor de zwaardere SR6005 of SR7005 gaan?
SR5005 is meer dan voldoende voor dat soort speakers. En nogmaals: naar vermogen moet je niet zo kijken, want die 100 Watt ga je sowieso nooit naar de speakers sturen.

• LuPo
quote:
SmidsY schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:07:
[...]

Ruisen je speakers ook als je het volume volledig dicht draait (-∞)? En is deze klacht ook aanwezig op andere inputs (analoge)? Zo ja dan denk ik dat je last heb van een soortgelijk probleem als ik had met mijn SR6004. (Mijne had probleem op alleen het rechter kanaal).

Opgelost door hem ter reparatie bij Marantz aan te bieden, daar hebben zijn alle (16x) (stuur)transistoren vervangen waarna probleem was opgelost.
Ook als ik het volume dicht draai blijven de speakers ruisen. Ik heb het getest op input: Blu-ray, Tuner (radio = analoog) en TV (optische kabel van TV - Receiver). Zojuist gebeld met de winkel waar ik de set gekocht heb en waarschijnlijk moet ook mijn receiver opgestuurd worden naar Marantz. Morgen even terugbrengen en dan kijken zij er nog even naar alvorens hij dus waarschijnlijk opgestuurd gaat worden.

Bedankt voor je informatie. Daardoor wist ik al iets beter dat er waarschijnlijk iets mis was met de receiver. Wat ik overigens ook al dacht. ;)

LuPo wijzigde deze reactie 16-02-2011 11:32 (5%)

• Erikz.nl
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11-03 09:02

Erikz.nl

professioneel prutser

quote:
kinzo79 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:17:
[...]

Wij hebben er 12% vanaf gekregen. Dat was alleen op de aanschaf van de Marantz SR 5005 en de UD 5005. Blij mee.

Het is de combinatie met de KEF boxen geworden! Klinkt geweldig goed en gedetaileerd. TV moet ik alleen nog aansluiten, maar van de muziek al volop aan het genieten O+
Ondertussen NR1601 en CD5004 gekocht. Op de NR1601 €100 korting, op de CD5004 €70 korting. Dat is 17% respectievelijk 23% korting.

Geweldige deal dus.

ps: verder hier ook icm KEF speakers.

Erikz.nl wijzigde deze reactie 16-02-2011 16:23 (3%)

Erikz.nl - EOS 500D / EF 70-200mm f/4L / EF-S 17-55mm f/2.8 / EF 50mm f/1.8 mkI / 2x SDHC 8GB / 2x SDHC 16GB / 4x HOYA UV/CIRCPOLA / 2x B+W HDUV

• LuPo
Vandaag m'n receiver teruggebracht naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Hij wordt opgestuurd naar Marantz. Ik ben benieuwd wanneer ik hem weer terug heb. :)

Ik laat het hier wel weten zodat andere mensen er misschien ook wat aan hebben mocht er een keer iets gebeuren.

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:48
quote:
LuPo schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:58:
Vandaag m'n receiver teruggebracht naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Hij wordt opgestuurd naar Marantz. Ik ben benieuwd wanneer ik hem weer terug heb. :)

Ik laat het hier wel weten zodat andere mensen er misschien ook wat aan hebben mocht er een keer iets gebeuren.
Heb ik ook gedaan netjes binnen 1 week was hij weer terug.

• Blord
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-03 20:18

Blord

Hello Kitty !

Ik heb twee vraagjes voor jullie. Het gaat over de Marantz AV9000/MM9000/DV6200

- Hoeveel zou deze set nog opleveren op tweedehands markt ?
Ik ben aan het orienteren voor een nieuwe receiver. Mijn huidige set heeft bijvoorbeeld geen HDMI aansluitingen en mist wat nieuwerer geluidsformaten.

- Is de huidige stand van (versterker) techniek echt veel beter dan de output van AV9000/MM9000 ?
Daarmee bedoel ik ondanks de 170Watt RMS per kanaal slechter doet dan bijvoorbeeld de 110Watt van de SR6004. De MM9000 heeft wel echt een surplus aan vermogen voor scene's met veel dynamiek.

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Blord schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:39:
Ik ben aan het orienteren voor een nieuwe receiver. Mijn huidige set heeft bijvoorbeeld geen HDMI aansluitingen en mist wat nieuwerer geluidsformaten.
Op HT Forum heeft een keer een zelfde combi te koop gestaan en die ging toen voor slechts 500 euro weg. Maar die set had wel enkele beschadigingen. Topic is hier te lezen.
quote:
- Is de huidige stand van (versterker) techniek echt veel beter dan de output van AV9000/MM9000 ?
Daarmee bedoel ik ondanks de 170Watt RMS per kanaal slechter doet dan bijvoorbeeld de 110Watt van de SR6004. De MM9000 heeft wel echt een surplus aan vermogen voor scene's met veel dynamiek.
Nieuw is zeker niet altijd beter. Ook receivers gaan er helaas op achteruit. Om maar een voorbeeld te noemen liet Denon (zelfde holding als Marantz) vroeger de helft van zijn receivers in Japan bouwen, de kwaliteit is daar beter dan Chinese receivers. Nu worden alleen de topmodellen daar nog gemaakt. Ander voorbeeld van Denon: de twee jaar oude AVR-2809 is kwalitatief hoger dan de huidige AVR-3311. Waar de AVR-3311 in dit geval gelijk staat aan de Marantz SR7005 en de AVR-2809 aan de SR6004.

De huidige set mag dan geen HDMI hebben, maar je gaat er zeker op achteruit als je van deze combinatie van pre en eindversterker naar een gewone receiver gaat. Het is dat je een losse pre als de AV9000 niet snel los verkocht krijgt, want anders had ik de MM9000 gehouden en die dan gewoon aansluiten op de nieuwe receiver met HDMI. Je gebruikt dan de eindtrappen van de receiver niet, maar je hebt wel HDMI.

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:08

servies

Veni Vidi Servici

quote:
Blord schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:39:
Ik heb twee vraagjes voor jullie. Het gaat over de Marantz AV9000/MM9000/DV6200

[afbeelding]
Je kunt natuurlijk ook voor de AV7005 gaan. Dan behoud je je eindversterker... Wat die kost heb ik niet naar gekeken...

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

quote:
servies schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:18:
[...]

Je kunt natuurlijk ook voor de AV7005 gaan. Dan behoud je je eindversterker... Wat die kost heb ik niet naar gekeken...
Ongeveer €1650,-.

Erikz.nl - EOS 500D / EF 70-200mm f/4L / EF-S 17-55mm f/2.8 / EF 50mm f/1.8 mkI / 2x SDHC 8GB / 2x SDHC 16GB / 4x HOYA UV/CIRCPOLA / 2x B+W HDUV

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:29
Mooie set heb je Blord!
Ik heb nu een 12 jaar oude SR7200. Zo'n beetje top-of-the-line toendertijd.
Hij geeft nog steeds een ERG goed geluid, zeker in stereo (en dat voor een surround receiver!), de reviews waren daarin toendertijd dan ook lovend.
Ook deze heeft geen HDMI maar ik ben bang 'm om te ruilen voor een nieuwere, juist om jouw reden: bang er niet minstens dezelfde geluidskwaliteit voor terug te krijgen. Heb nu ook geen 'zin' meer om net als toen zo'n 1200,- aan een versterker uit te geven (je wordt ouder, andere prio's e.d.).
Heb dus besloten 'm gewoon te houden. Ding geeft zo'n ontzettend mooi geluid!
Dan maar geen HDMI en geen DTS-HD master audio e.d.

Als ik jouw was zou ik mooi je set houden tenzij het geen probleem voor je is om veel geld uit te geven aan iets nieuws en 3x niks voor je oude set terug te krijgen (maar als je 't spul wegdoet, stuur me ff een DM please?)

• Ad-
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 05-02 16:25
quote:
Juul066 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:46:
Sinds gister de Marantz sr 7005 in huis met de speakers KEF IQ90. Ik ben over het geluid zeer tevreden.
Maar we kijken films via de laptop. Aangesloten via hdmi op de tv en normaal het geluid via de speakers. Maar dat lukt me nu niet.
De tv is via hdmi met de marantz verbonden. Het geluid lukt me niet via de laptop op de receiver aan te sluiten. Heeft iemand een idee hoe dit moet?
Zelf heb ik de koptelefoonuitgang van de TV aangesloten op een ingang van de versterker.
Dan met TV ingang kiezen waar je laptop aan hangt,
en met de versterker de TV kiezen.
Want het geluid gaat via hdmi van je laptop naar de TV.
Zoiets ?

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

• Voutloos
  • Niet online
Ik zie Jull066 nergens zeggen dat alle HDMI poorten bezet zijn, dus dan is gewoon alles via HDMI over de receiver aansluiten de meest logische optie. ;)

• Ad-
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 05-02 16:25
Deze week bij Saturn 15% van alle prijzen af.
Saturn levert ook Marantz.
Hebt Marantz versterker besteld (want was niet in de winkel aanwezig).
Scheelt weer :)

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:37

Laguna

Connaisseur

Heeft iemand hier wel eens contact opgenomen met Marantz middels het contactformulier op hun website en een reactie gekregen? Aangezien het inmiddels al zo'n 2 weken geleden is dat ik dat gedaan heb en nog steeds geen reactie heb gehad.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

quote:
Laguna schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:53:
Heeft iemand hier wel eens contact opgenomen met Marantz middels het contactformulier op hun website en een reactie gekregen? Aangezien het inmiddels al zo'n 2 weken geleden is dat ik dat gedaan heb en nog steeds geen reactie heb gehad.
Nee, dat niet. Via mijn dealer (naja, mijn dealer, de dealer waar ik alles aangeschaft heb) krijg ik altijd wel snel antwoord. Daar is de kennis ook aanwezig.

Mag ik vragen om welke reden je contact hebt opgenomen?

• Laguna
  • Laatst online: 07:37

Laguna

Connaisseur

quote:
Erikz.nl schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:04:
[...]

Nee, dat niet. Via mijn dealer (naja, mijn dealer, de dealer waar ik alles aangeschaft heb) krijg ik altijd wel snel antwoord. Daar is de kennis ook aanwezig.

Mag ik vragen om welke reden je contact hebt opgenomen?
Ok ik neem in dit geval liever direct contact met Marantz op dan met de winkel waar ik het apparaat gekocht heb (FOKA).

Het gaat om mijn Marantz Melody Music receiver. In ruim een maand tijd dat ik 'm heb, heb ik al 4x de microprocessor moeten resetten. Gebeurde altijd na het stand-by zetten, de volgende dag reageerde de Marantz nergens op (knoppen op de remote en op het apparaat zelf), leek dus gewoon dood. Eerste keer dat het gebeurde dacht ik ook dat ie kapot was, totdat ik de handleiding raadpleegde en met het resetten van de microprocessor kwam er steeds wel weer leven in (stroom eraf 2x knoppen op de Marantz ingedrukt houden en tegelijkertijd de stroomkabel weer in het stopcontact plaatsen).

Alleen lijkt het mij niet de bedoeling dat dit zo vaak gebeurd.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Shocked
quote:
Laguna schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:23:
[...]
Gebeurde altijd na het stand-by zetten, de volgende dag reageerde de Marantz nergens op (knoppen op de remote en op het apparaat zelf), leek dus gewoon dood. Eerste keer dat het gebeurde dacht ik ook dat ie kapot was, totdat ik de...
Bij mij doet dat Marantz BD5005 bluray speler.... Stroom eraf, wachten totdat het standby-ledje uitgaat en dan weer stroom erop. Dat is ook niet lekker en het apparaat lijkt idd wel dood.
Ik zal d'r ook eens naar informeren.

Sony55AF9 - Dynaudio M10 - Dali || 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost en 7 zuid-west

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

quote:
Shocked schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:02:
[...]

Bij mij doet dat Marantz BD5005 bluray speler.... Stroom eraf, wachten totdat het standby-ledje uitgaat en dan weer stroom erop. Dat is ook niet lekker en het apparaat lijkt idd wel dood.
Ik zal d'r ook eens naar informeren.
Bedoel je de BD5004 of de UD5005. Het probleem wat jij beschrijft had ik namelijk met mijn UD5005 ook, echter na de laatste twee (2) firmware updates komt dit probleem bij mij niet meer voor.

Het probleem is gelokalizeerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning. Forumpje PC Specs

• Shocked
quote:
SmidsY schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:12:
[...]

Bedoel je de BD5004 of de UD5005. Het probleem wat jij beschrijft had ik namelijk met mijn UD5005 ook, echter na de laatste twee (2) firmware updates komt dit probleem bij mij niet meer voor.
eh, de UD5005. Typfoutje }:O
Bedankt voor de tip ! Ik zal er eens een netwerkkabel aanhangen. Ik dacht dat hij automatisch updates kon ophalen.

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

quote:
Shocked schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:27:
[...]
Ik dacht dat hij automatisch updates kon ophalen.
Dit is afhankelijk van hoe de system settings zijn ingesteld. Ik geloof dat controle voor updates default aan staat, dus moet goed komen ;)

• DMDude
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-02 12:29

DMDude

Enjoy the silence....

Ik heb naar volle tevredenheid nog steeds mijn oude vertrouwde setje:

- Marantz SR4300
- Marantz DV6600
- Center Speaker: KEF Cresta 20C
- Front Speaker: KEF Cresta C1
- Rear Speaker: KEF Cresta C3
- Subwoofer: Yamaha YST SW105

Ben wel van plan om op termijn de speakers te vervangen door kleinere modellen.

• Ralf Bimbo
Beste Tweakers,

Ik heb nu enige tijd de Marantz NR1501 in gebruik, ben er zeer over te spreken, maar er speelt 1 klein probleem waar ik maar niet aan uit kom.

Aan de marantz hangt een;
- PS3
- HDX1000
- Ziggo HD ontvanger (homecast hd colorado)

Ik merk dat vooral bij de laatste 2 het erg van belang is hoe ik alles opstart. Als ik eerst mijn tv aan zet, vervolgens de receiver en dan de hdx / homecast werkt alles naar behoren. Wijk ik hier van af heb ik geen beeld / geluid. Reset ik de hdx / homecast werkt alles weer zoals het hoort.

De Marantz geeft ten alle tijden wel aan dat er een signaal wordt ontvangen via HDMI.. maar hij lijkt het niet door te geven naar m'n tv (sony kdl-40v4000).

Als ik alles direct op de tv aansluit werkt het gewoon naar behoren, dan maakt het dus niet uit in wat voor volgorde ik alles aanzet.

Iemand suggesties??

• SledgehammerNL
  • Laatst online: 18:59
quote:
Ralf Bimbo schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:54:
Beste Tweakers,

Ik heb nu enige tijd de Marantz NR1501 in gebruik, ben er zeer over te spreken, maar er speelt 1 klein probleem waar ik maar niet aan uit kom.

Aan de marantz hangt een;
- PS3
- HDX1000
- Ziggo HD ontvanger (homecast hd colorado)

Ik merk dat vooral bij de laatste 2 het erg van belang is hoe ik alles opstart. Als ik eerst mijn tv aan zet, vervolgens de receiver en dan de hdx / homecast werkt alles naar behoren. Wijk ik hier van af heb ik geen beeld / geluid. Reset ik de hdx / homecast werkt alles weer zoals het hoort.

De Marantz geeft ten alle tijden wel aan dat er een signaal wordt ontvangen via HDMI.. maar hij lijkt het niet door te geven naar m'n tv (sony kdl-40v4000).

Als ik alles direct op de tv aansluit werkt het gewoon naar behoren, dan maakt het dus niet uit in wat voor volgorde ik alles aanzet.

Iemand suggesties??
Typisch gevalletje HDMI-handshake probleem. Rest niets anders dan het in de door jou genoemde volgorde aanzetten van de apparatuur (wel alle laatse fw-updates neem ik aan?). Ik kan dit problem ook oproepen met mijn 1501, WD HD Live en Cisco HD DVR (UPC). Problemen heb ik er eigenlijk niet mee omdat ik mijn Harmony One op de juiste manier van opstarten heb ingesteld...wellicht een idee om zo'n ding aan te schaffen? ;)

• Ralf Bimbo
quote:
SledgehammerNL schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:58:
[...]

Typisch gevalletje HDMI-handshake probleem. Rest niets anders dan het in de door jou genoemde volgorde aanzetten van de apparatuur (wel alle laatse fw-updates neem ik aan?). Ik kan dit problem ook oproepen met mijn 1501, WD HD Live en Cisco HD DVR (UPC). Problemen heb ik er eigenlijk niet mee omdat ik mijn Harmony One op de juiste manier van opstarten heb ingesteld...wellicht een idee om zo'n ding aan te schaffen? ;)
Hmm ik was er al bang voor. Heb de marantz nog geen maand geleden gekocht.. neem aan dat er de laatste fw-updates op staan. Heb overigens wel gelezen dat als ik deze moet updaten dat deze dan naar marantz opgestuurd moet worden??.. dit kan ik niet gewoon zelf doen??

Maar misschien is de Harmony One inderdaad een idee.. er liggen hier nu 4 afstandsbedieningen.. haha.. af en toe een beetje teveel van t goede..

• SledgehammerNL
  • Laatst online: 18:59
quote:
Ralf Bimbo schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 07:43:
[...]

Hmm ik was er al bang voor. Heb de marantz nog geen maand geleden gekocht.. neem aan dat er de laatste fw-updates op staan. Heb overigens wel gelezen dat als ik deze moet updaten dat deze dan naar marantz opgestuurd moet worden??.. dit kan ik niet gewoon zelf doen??

Maar misschien is de Harmony One inderdaad een idee.. er liggen hier nu 4 afstandsbedieningen.. haha.. af en toe een beetje teveel van t goede..
Nee, bedoelde niet een fw-update voor de 1501 maar voor de rest (tv, Ziggo en HDX). Met mijn vorige receiver had ik juist veel meer problemen met handshake dat deze. Toen liepen HDMI's rechtsreeks naar tv...altijd gezeik. Bij de Marantz nooit problemen...als je je maar in de juiste volgorde aanzet..

dus: inderdaad maar een One (oid) aanschaffen...nog geen seconde spijt van dat ding.. _/-\o_

• Ralf Bimbo
quote:
SledgehammerNL schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:13:
[...]

Nee, bedoelde niet een fw-update voor de 1501 maar voor de rest (tv, Ziggo en HDX). Met mijn vorige receiver had ik juist veel meer problemen met handshake dat deze. Toen liepen HDMI's rechtsreeks naar tv...altijd gezeik. Bij de Marantz nooit problemen...als je je maar in de juiste volgorde aanzet..

dus: inderdaad maar een One (oid) aanschaffen...nog geen seconde spijt van dat ding.. _/-\o_
Oke.. duidelijk. Ziggo heeft inderdaad de laatste fw.. de hdx niet. Die laatste update werkte niet echt naar behoren dus ben een versie terug gegaan. Maargoed.. de oplossing lijkt me in dit geval duidelijk.

Danke voor de info :)!

• LuPo
quote:
LuPo schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:58:

M'n receiver kon ik vandaag ophalen. Het heeft dus al met al net geen 2 weken geduurd voordat ik de set terug had. Ik had even gebeld naar de winkel waar ik de receiver had gekocht of ze de receiver ook even langs wilde komen brengen omdat ik geen auto heb en lopend met de receiver nèt te ver en zwaar is. Dat was geen probleem en hij werd aan het einde van de middag even bij de deur afgegeven. Erg nette service van HiFi Corner.

Op het bijgevoegde reparatieformulier staat het volgende:

eindtrap hersteld.
drivertrap hersteld.
software update uitgevoerd.
functietest ok. powertest ok.

Net alles even aangesloten en het werkt weer perfect. Ik ben blij dat ik m'n setje weer werkend heb. Ik werd eigenlijk wel een beetje gek van het geluid van de TV-speakers. :P

• GreenGolf3
  • Laatst online: 16-03 21:39
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een USB harddisk op de UD5005 om zo films af te spelen die op de harddisk staan? Dus de bekende video_ts folders met de VOB bestanden daarin?

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Niek_
Even een vraagje met betrekking tot het uiterlijk van de Marantz producten. Weet dat het niet te voorspellen is, maar ben benieuwd naar resultaten uit het verleden om het zo maar eens te zeggen.

Heb recent de SR5005 aangeschaft en ben van plan om de UD5005 hier nog bij te kopen. Echter, om iets te kunnen kopen heb je geld nodig, dus ik moet eerst weer even sparen.

Ik heb echter een alarmbelletje in m'n hoofd. Jaren geleden toen ik m'n eerste hifi-set kocht, begon ik met een tuner en reciever om later (na weer wat geld verdiend te hebben met m'n krantenwijk) de cd-speler er bij te kopen. Toen het grote moment daar was (half jaartje later ofzo) stond ik echter lelijk te kijken. De cd-speler die verkrijgbaar was, was een update van het model van een half jaar daarvoor en had een iets ander display en een iets ander uiterlijk. Staat natuurlijk voor geen meter als je die componenten bij elkaar zet.

Ben nu dus benieuwd of Marantz bekend staat om uiterlijke wisselingen met nieuwe componenten, of dat ze doorgaan op een ingeslagen weg.

• MrScratch
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:47

MrScratch

I am rubber, you are glue

quote:
Niek_ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:06:
Ben nu dus benieuwd of Marantz bekend staat om uiterlijke wisselingen met nieuwe componenten, of dat ze doorgaan op een ingeslagen weg.
Tsja, ze hebben in het verleden wel veranderingen doorgevoerd. Ik heb een SR5001 Receiver en een CD5001 cd-speler en DV4001 dvd-speler die allemaal matchen qua stijl. Maar van de SR5002 naar de SR5003 hebben ze bij Marantz een nieuwe stijl toegepast. Nu wil ik een blu-ray speler van Marantz hebben, maar dat gaat qua stijl dus niet werken, want die matched niet meer met de versie die ik heb.

Dus ze hebben in het verleden wel veranderingen doorgevoerd.

Look behind you! A three headed monkey!

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:29
Tuurlijk veranderen ze van stijl/uiterlijk. Je moet als fabrikant met de tijd mee.
Ik zou bij mijn 11 jaar oude SR7200 ook graag een matching cd-speler willen hebben. Dat wordt dus 2e hands scoren. Voordeel: het is wat betaalbaarder dan nieuw toendertijd 8)

• RexP
Er zit wel degelijk verschil in, zelfs tussen apparaten uit dezelfde serie. Ik heb hier 4 Marantz units op en naast elkaar staan, en ze verschillen allemaal. Zo hebben de SR5004 en BD5004 een verschillend display, zowel qua helderheid, lettertype en letterkleur. En dat zijn toch apparaten die bij elkaar zouden moeten passen.

Het display van de CD6003 lijkt dan weer op dat van de SR5004, maar de letters zijn anders gespatieerd. De PM7004 heeft weer andere drukknopjes.

Nog mooier zijn de verschillen tussen de frontpanelen: de PM7004 en CD6003 hebben een veel opvallender brusheffect dan de SR5004 / BD5004.

Het zijn minieme verschillen, maar als je er gevoelig voor bent (zoals ik) dan moet je echt even goed opletten wat je koopt.

• Niek_
Dat was te verwachten. Dan toch maar zorgen dat ik zsm de UD5005 kan halen.
Heb over deze BD-speler nog 1 vraag open staan waar ik wisselende reacties over lees op internet.

De netwerkfunctionaliteit zou voor mij een grote reden zijn om deze speler aan te schaffen. Echter zal hij dan wel van m'n NAS films moeten kunnen afspelen. Nu lees ik soms berichten over een max van 2GB voor de bestanden en problemen met de codecs. Is hier iemand die daar evaringen mee heeft?

• Leeuwarden122
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05-01-2014
Ik ben van plan de SR5005 aan te schaffen. De Marantz versterkers staan bekend om hun warme geluid. Ik kom van een Onkyo, zal dat verschil heel groot zijn denken jullie?

Ook ga ik de versterker voor veel games en films gebruiken. Ik neem aan dat die daar prima geschikt voor is? Daarnaast zit ik net in een overgang van speakers. Gister heb ik mn Paradigm front speakers verkocht. Heb nog achter luidsprekers en een center speaker te koop voor de geinteresseerden. Maar ik ben van plan B&W speakers dr op te zetten, die ook bekend staan om hun warme geluid. Dit is wel een goede combo denken jullie? Heeft iemand misschien nog tips voor bepaalde B&W speakers?

• RexP
quote:
Leeuwarden122 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:35:
Ik ben van plan de SR5005 aan te schaffen. De Marantz versterkers staan bekend om hun warme geluid. [...] Maar ik ben van plan B&W speakers dr op te zetten, die ook bekend staan om hun warme geluid. Dit is wel een goede combo denken jullie?
Ik vind het geen gelukkige combinatie. Maar je gaat eerst luisteren neem ik aan?

• TAG_ScorpioN
  • Laatst online: 24-01 17:46
quote:
RexP schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:03:
[...]

Ik vind het geen gelukkige combinatie. Maar je gaat eerst luisteren neem ik aan?
Geen gelukkige combinatie? B&W klinkt heerlijk met Marantz, zelf gaan luisteren is inderdaad het beste.

• Leeuwarden122
Ik heb al wat geluisterd , maar dat was een tijd terug. Ik ben van plan nog te gaan luisteren voordat ik koop. Je kan alleen niet kiezen om naar een versterker/speaker combo te luisteren, dus ik denk ik vraag even naar wat ervaringen hier. Mensen met ervaring in die combo kunnen misschien ook wel even een tip geven.

Ik zit ook te kijken naar bijvoorbeeld een monitor/sub combo. Vloerstaanders plus sub kan ook maar mn ruimte is misschien meer geschikt voor monitor op stands. Of misschien vloerstaanders zonder sub omdat het dan wat much word. Op marktplaats kwam ik een aantal oudere versies van de 802 tegen die me haast wel moeten bevallen. Alleen is de ruimte voor ze wat krap misschien en zou ik de basreflex aan de achterkant moeten dempen. Of ik zou mn tv meubel moeten verkleinen/veranderen, misschien dat dat nog kan. Zijn er misschien mensen bekend met de oude B&W 802, ik geloof de Matrix variant? Hij heeft in ieder geval eem goede reputatie, maar is zo'n speaker ook geschikt voor suround en films en games? Dat wil ik wel graag weten, zoiets kan je helaas ook niet even testen.

edit: de 802 heeft geen basreflexpoort heb ik geleerd.

• Shocked
Warmteontwikkeling Marantz sr5005

Ik zit eigenlijk met een (klein) probleem.
Ik heb de Marantz nr1601 en die past goed in het meubel.
Nu kan ik upgraden naar de Marantz sr5005.

Het probleem is eigenlijk dat de sr5005 maar net in het kastje past. Meubel is net nieuw en het budget laat geen ander meubel toe.
Als ik de sr5005 in het kastje zet :
- heb ik 1 cm aan de bovenkant over
- na de tweek :9 met een lager voetje, hou ik 2 cm over aan de bovenkant
- de zijkanten hebben wel 10 cm vrije ruimte, achterkant kastje is dicht
- een tweede tweek zou kunnen zijn dat ik een rond gat boor aan de achterkant en een ventilator op laag laat draaien om wat lucht af te voeren. Das wel zonde van het meubel overigens.

De grote vraag is of de warmte wel weg kan? En is het wel de moeite waard om up te graden, is het verschil in geluidskwaliteit echt heel groot? Wie kan hier wat zinnigs over zeggen? Of heeft de sr5005 ook in een veels te klein meubel staan 8)

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Ik zou het niet doen, kost een hoop geld.
De stap tussen 1601 en 5005 is er nauwelijks.

• Shocked
quote:
leonbong schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:45:
Ik zou het niet doen, kost een hoop geld.
De stap tussen 1601 en 5005 is er nauwelijks.
Bedankt voor het antwoord. Zat ook al een beetje te twijfelen.
Het gaat meer om het vermogen (in het laag) om de front luidsprekers ( staan op large ) rustiger te laten spelen. Zover ik kon horen bij het proefluisteren van de sr5005, gaf deze een rustiger en dieper geluid. Maar ja, het verschil was te horen maar niet echt dag en nacht.

• Leeuwarden122
Even een vraagje, is dr een groot verschil tussen de SR5005 en de SR6005? De een heeft 2 hdmi uitgangen meer en kan 7 x 100W tov 7 x 110 W. De 6005 heeft dus meer vermogen, is dat erg belangrijk? Of geld dat alleen voor de echt grote speakers. Ik ben trouwens van plan de B&W 802 te halen, de oude versie. Kan die goed op de 5005?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Leeuwarden122 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:30:
Even een vraagje, is dr een groot verschil tussen de SR5005 en de SR6005? De een heeft 2 hdmi uitgangen meer en kan 7 x 100W tov 7 x 110 W. De 6005 heeft dus meer vermogen, is dat erg belangrijk? Of geld dat alleen voor de echt grote speakers. Ik ben trouwens van plan de B&W 802 te halen, de oude versie. Kan die goed op de 5005?
Meer vermogen kan handig zijn als je speakers een erg laag rendement hebben of lastig aan te sturen zijn. Maar voor normale speakers is het allemaal niet van belang. Voor normale speakers (dus gevoeligheid rond de 89 dB en geen lage impedantie van < 4 Ohm) is een paar Watt al meer dan genoeg om op normaal volume te spelen.

Maar ga je deze B&W 802 halen:

Lijkt me niet aangezien je dan ook niet naar een Marantz zou kijken, maar Google laat verder niets zien op B&W 802.

• Leeuwarden122
De oudere versie van die speakers, kijk hier maar es:
http://audio-tv-foto.mark...o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Hoezo zou een Marantz niet bij zulke speakers passen?

Kan je trouwens dan net zo goed 1601 halen of heeft die dan wel te weinig vermogen met zn 50 Watt?

Leeuwarden122 wijzigde deze reactie 14-03-2011 19:30 (12%)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Naar wat ik weet hebben die speakers een heel lastig impedantieverloop met redelijke dippen. Volgens diverse sites zitten de oudere versies van de 802 veel rond de 4 Ohm en zakken soms zelfs naar de 3 Ohm. En dat is niet voor elke versterker leuk om te leveren. Met de nieuwe B&W 802D's was dat wel wat aangepast, maar de oudere versies staan er nu niet echt bekend om om makkelijk te kunnen worden aangestuurd. Dus zou het toch eerst in real life eens testen of die SR5005 stabiel is tot 4 Ohm en lager.

FeaR wijzigde deze reactie 14-03-2011 19:46 (18%)

• Leeuwarden122
quote:
FeaR1986 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:32:
Naar wat ik weet hebben die speakers een heel lastig impedantieverloop met redelijke dippen. Volgens diverse sites zitten de oudere versies van de 802 veel rond de 4 Ohm en zakken soms zelfs naar de 3 Ohm. En dat is niet voor elke versterker leuk om te leveren. Met de nieuwe B&W 802D's was dat wel wat aangepast, maar de oudere versies staan er nu niet echt bekend om om makkelijk te kunnen worden aangestuurd. Dus zou het toch eerst in real life eens testen of die SR5005 stabiel is tot 4 Ohm en lager.
Hoe kan je zoiets testen?

Kan je misschien ook een link naar zo'n site geven? Ben wel benieuwd wat hun recensies zijn.

Leeuwarden122 wijzigde deze reactie 14-03-2011 20:26 (6%)

• BigEagle
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:49
quote:
Niek_ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:12:
Dat was te verwachten. Dan toch maar zorgen dat ik zsm de UD5005 kan halen.
Heb over deze BD-speler nog 1 vraag open staan waar ik wisselende reacties over lees op internet.

De netwerkfunctionaliteit zou voor mij een grote reden zijn om deze speler aan te schaffen. Echter zal hij dan wel van m'n NAS films moeten kunnen afspelen. Nu lees ik soms berichten over een max van 2GB voor de bestanden en problemen met de codecs. Is hier iemand die daar evaringen mee heeft?
Ik was ook van plan om de UD5005 aan te schaffen, maar op het Nederlandse Marantz forum lees ik geen positieve verhalen over de netwerkfunctionaliteit. Daarom heb ik besloten om de UD5005 voorlopig even te laten gaan. Inmiddels heb ik een blu ray Dune Smart mediaspeler, en deze speelt echte alles af via mijn NAS. _/-\o_ Ook 40Gb flims.
quote:
Shocked schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:30:
Warmteontwikkeling Marantz sr5005

Ik zit eigenlijk met een (klein) probleem.
Ik heb de Marantz nr1601 en die past goed in het meubel.
Nu kan ik upgraden naar de Marantz sr5005.

Het probleem is eigenlijk dat de sr5005 maar net in het kastje past. Meubel is net nieuw en het budget laat geen ander meubel toe.
Als ik de sr5005 in het kastje zet :
- heb ik 1 cm aan de bovenkant over
- na de tweek :9 met een lager voetje, hou ik 2 cm over aan de bovenkant
- de zijkanten hebben wel 10 cm vrije ruimte, achterkant kastje is dicht
- een tweede tweek zou kunnen zijn dat ik een rond gat boor aan de achterkant en een ventilator op laag laat draaien om wat lucht af te voeren. Das wel zonde van het meubel overigens.

De grote vraag is of de warmte wel weg kan? En is het wel de moeite waard om up te graden, is het verschil in geluidskwaliteit echt heel groot? Wie kan hier wat zinnigs over zeggen? Of heeft de sr5005 ook in een veels te klein meubel staan 8)
Volgens het boekje heeft de versterker 30cm rondom nodig om z'n warmte kwijt te kunnen. Ik zit precies met hetzelfde probleem: ook maar 1 a 2 cm ruimte over. Daarom ga ik nu voor de NR1601 (met KEF KHF 2005.3). Ik lees goede verhalen over de NR1601. 50 Watt lijkt weinig maar dit is niet te merken aan de NR1601.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• virtualJac
Vergeet ook niet dat het Marantz wattages zijn. Andere merken zoals Onkyo claimen wellicht meer wattages, maar komen bij metingen lager uit dan de 1601.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Ik zou gewoon een keer een goede hifi-winkel binnen lopen en je situatie uitleggen. In dat soort winkels worden de gekste combinatie geluisterd en aangesloten. Grote kans dat er reeds ervaring is met een Marantz SR5005 en een lastig aan te sturen speaker. Ook grote kans dat de verkoper zegt dat het gewoon niet gaat werken. Of dat ik ongelijk heb en dat het wel gewoon werkt.

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Ik heb als fronts een set B&W CM8. Voor surround (is voor mij minder belangrijk) vul ik dat aan met drie eitjes van de Kef 2005.3. Momenteel heb ik als receiver de Yamaha RX-V663. Die wil ik op termijn (over een half jaar tot een jaar, dan komen ze ook een grotere ruimte) upgraden voor wat anders. Het is een prima versterker maar ik denk dat een wat zwaarder model wat meer uit de B&W's haalt. Voor welke receiver zouden jullie gaan? Afgelopen week een Marantz SR6005, Denon 3310 of 3311 en een Yamaha uit dezelfde prijsklasse kunnen beluisteren op CM7's. De Denon en Yamaha klonken vrijwel hetzelfde, de Marantz was anders en daar ging m'n voorkeur naar uit.

Is de meerprijs (ik meen +/- 500 euro) van de 7005 het waard boven een 6005? De streaming mogelijkheden gebruik ik niet omdat ik een Sonos ZonePlayer heb. Aantal aansluitingen lijkt ook weinig uit te maken. De 7005 zou wel betere componenten en voeding gebruiken, alleen moeilijk te bepalen of het de meerprijs waard is. En voor welke prijzen zou je beide meekrijgen, begreep dat winkels online vaste prijzen hanteren terwijl ze in de winkel wel korting kunnen geven?

En als laatste: weet iemand wanneer Marantz met nieuwe modellen komt? Als er dit jaar nog nieuwe modellen komen is de 7005 voor minder oppikken ook een optie.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

• TAG_ScorpioN
  • Laatst online: 24-01 17:46
quote:
Tom schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:04:
Ik heb als fronts een set B&W CM8. Voor surround (is voor mij minder belangrijk) vul ik dat aan met drie eitjes van de Kef 2005.3. Momenteel heb ik als receiver de Yamaha RX-V663. Die wil ik op termijn (over een half jaar tot een jaar, dan komen ze ook een grotere ruimte) upgraden voor wat anders. Het is een prima versterker maar ik denk dat een wat zwaarder model wat meer uit de B&W's haalt. Voor welke receiver zouden jullie gaan? Afgelopen week een Marantz SR6005, Denon 3310 of 3311 en een Yamaha uit dezelfde prijsklasse kunnen beluisteren op CM7's. De Denon en Yamaha klonken vrijwel hetzelfde, de Marantz was anders en daar ging m'n voorkeur naar uit.

Is de meerprijs (ik meen +/- 500 euro) van de 7005 het waard boven een 6005? De streaming mogelijkheden gebruik ik niet omdat ik een Sonos ZonePlayer heb. Aantal aansluitingen lijkt ook weinig uit te maken. De 7005 zou wel betere componenten en voeding gebruiken, alleen moeilijk te bepalen of het de meerprijs waard is. En voor welke prijzen zou je beide meekrijgen, begreep dat winkels online vaste prijzen hanteren terwijl ze in de winkel wel korting kunnen geven?

En als laatste: weet iemand wanneer Marantz met nieuwe modellen komt? Als er dit jaar nog nieuwe modellen komen is de 7005 voor minder oppikken ook een optie.
Zag dit bericht en wil even kort mijn ervaring delen. Ik heb vele luistersessies gehad met de marantz receivers in mijn zoektocht naar een nieuwe hifi/home cinema set. Uiteindelijk gekozen voor de nieuwe Q serie van KEF maar runner up was B&W CM serie dus daar ook ervaring mee.

Mijn persoonlijke conclusie wat betreft verschillen tussen de 5005/6005 en 7005 is bij hifi/muziek totaal geen hoorbaar verschil (wat mij/ons heel erg verbaasde). Bij home cinema vond ik het verschil wel heel duidelijk merkbaar. Opening scene Black hawk down keer op keer geluisterd en je hoort duidelijk dat de 7005 een veel gedatailleerder, ruimtelijker en vooral prettiger geluid geeft (vooral als het druk wordt, geschreeuw, kogels, muziek etc.). Ik ben zelf film freak dus de keuze was uiteindelijk duidelijk voor de 7005.

Let wel dit is mijn persoonlijke ervaring, je moet het uiteindelijk zelf bepalen door te gaan luisteren. Ik weet trouwens dat ze bij H&C Hifi ver onder de adviesprijs zitten.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Tom schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:04:
De SRXXX5-modellen zijn net pas uit, denk dat je nog wel even kan wachten voordat de SRXXX6-modellen er aan komen.

• RexP
Maar dat zal nog wel dit jaar zijn. September, oktober.

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
FeaR1986 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:58:
[...]

De SRXXX5-modellen zijn net pas uit, denk dat je nog wel even kan wachten voordat de SRXXX6-modellen er aan komen.
De 6004 kwam augustus 2009. De 6005 in september 2010. Weet niet of ze dat bij alle modellen aanhouden, in dat geval zou de opvolger van de 7005 eind dit jaar komen.
Zo'n 6004 is trouwens ook niet verkeerd qua specs.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

• Phyt_
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:16

Phyt_

Steam ID: Phyt

Volgens mij is die 7005 nog niet zolang beschikbaar, pas dit jaar goed leverbaar als ik het goed heb.
Overigens recent de cm8 en cm9 op de sr7005 geluisterd met muziek, tsja prachtig zeker :)

Maar helaas is dit niet weggelegd voor mijn budget ;).

Gelijk even een vraag vanuit mijn kant.

Ik neig op dit moment naar de Marantz sr6005 en wil het volgende daarop hebben.
2 fronts en 1 center speaker voor de films.

Fronts: B&w 683
Center: HTM61

En in de toekomst uiteraard upgrade, maar is de sr6005 hier zwaar genoeg voor?
en heeft de sr6005 hdmi passtrough in standby?
Denon heeft ook mooie prijzen, ik begrijp dat de denons beter met films zijn, en kan ik de sr6005 met de 2311 van denon vergelijken of eerder de 3311?

alvast bedankt voor de hulp, ik heb nog genoeg in te lezen en te luisteren als ik zo dit topic doorlees.

grtz

Phyt`

Phyt_ wijzigde deze reactie 17-03-2011 15:39 (63%)

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Phyt_ schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:33:
Denon heeft ook mooie prijzen, ik begrijp dat de denons beter met films zijn, en kan ik de sr6005 met de 2311 van denon vergelijken of eerder de 3311?
Denon AVR-1911 staat gelijk aan de Marantz SR5005
Denon AVR-2311 staat gelijk aan de Marantz SR6005
Denon AVR-3311 staat gelijk aan de Marantz SR7005

Je kan overigens goed zien dat Denon en Marantz uit dezelfde holding komen. Zo is de achterzijde van de AVR-3311 en de SR7005 identiek qua plaatsing van de aansluitingen. Alleen de SR7005 heeft meer component ingangen. Overigens geldt dit ook voor de AVR-2311 en de SR6005.

• Phyt_

Phyt_

OK thanks fear1986 dan ga ik naar de 2311 / 6005 kijken :).
Overigens kan dit denk je met bovengenoemde setup? Of hebben die 683's meer nodig?

Nu ben ik van plan de center later aan te schaffen ivm cashflow :), maar ik neem aan dat stereo met die speakers voor film al een verademing zijn.Zeker gezien we nu een samsung led tv hebben wat een goed geluid geeft not :P.

Phyt_ wijzigde deze reactie 17-03-2011 18:10 (44%)

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• kuota
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-03 14:17
Ik zat zelf ook destijds te stoeien tussen de SR modellen
Heb zelf gekozen voor de SR6005. Heb dese samen met de B&W 683
Meerder malen beluisterd en klinken erg goed samen vind ik zelf

Wilde eigenlijk voor de SR7005 gaan ivm airplay en netwerk aansluiting maar budget was toen niet toereikend dus heb besloten om de SR6005 te nemen.
Netwerk kan neem ik aan ook dmv een mediaplayer, eventueel met blu ray speler al vind ik de UD5005 er erg mooi uit zien en er goed bij passen

• Phyt_

Phyt_

Thx Kuota.
Heb je hier ook een center bij of mis je dat niet met films?

Ja ik wil netwerk ook via mijn mediaplayer/pc doen dus voor mij is netwerk niet zo toegevoegde waar de op de receiver.

• kuota
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-03 14:17
Nee ik heb nog geen center.
Ik hoorde daar nogal wisselvallige verhalen over
Misschien in de toekomst.

• MPAnnihilator
wordt een center speler ook gebruikt bij afspelen van stereo geluid door een marantz srxxxx receiver ? Maakt dit dat men de plaatsing van een zanger/zangeres beter in het midden krijgt ? ( ten opzichte van een 2.1 situatie zoals ik nu heb )

Mijn Specs

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Phyt_ schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:09:
OK thanks fear1986 dan ga ik naar de 2311 / 6005 kijken :).
Overigens kan dit denk je met bovengenoemde setup? Of hebben die 683's meer nodig?
De B&W 683 zijn op zich niet lastig aan te sturen speakers. Enige nadeel wat ze hebben is dat ze kunnen dippen naar 3 Ohm. Nu kan dat voor sommige versterkers een probleem zijn, maar voor een beetje merk is dat allemaal geen probleem. Ik heb hier een paar Focal staan die nog onder de 3 Ohm duiken en mijn Denon middenklasser heeft daar helemaal geen probleem mee. Dus zou zo niet weten waarom de SR6005 of wellicht de SR5005 niet zou kunnen.

• Shocked
quote:
MPAnnihilator schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:00:
wordt een center speler ook gebruikt bij afspelen van stereo geluid door een marantz srxxxx receiver ? Maakt dit dat men de plaatsing van een zanger/zangeres beter in het midden krijgt ? ( ten opzichte van een 2.1 situatie zoals ik nu heb )
Bij mij niet. Stereo geluid wordt automatisch naar beide fronts geleid. Pas bij 5.1 geluid ( meestal film dus), komt de center erbij om de stemmen uit de mix te halen en daar neer te zetten.

Bij goede luidsprekers (en plaatsing) zal de stem gewoon in het midden moeten zitten.

• MPAnnihilator
Ik heb wel muziek waar de stemmen uit mijn tv lijken te komen , mooi uit het midden dus, maar bij sommige cd's lijkt de zanger wel een meter verder naar links of rechts te staan of klinkt het alsof hij/zij op 2 plaatsen staat. Zijn er cd's die je als referentie kan gebruiken ? Ik heb mijn speakers momenteel 'op het zicht' een kleine draai naar binnen gegeven , maar optimaal is dat niet. Zeker gezien mijn Focal's nogal breed 'uitstralen'...

Mijn Specs

• Leeuwarden122
Heb gister de SR5005 opgehaald inclusief nieuwe speakers. Ik zou eerst voor de oude B&W 802's gaan, maar ben uiteindelijk op de Klipsch IWF 35 uitgekomen. Ze klinken fantastisch. Versterker past er goed bij. Heb tot nog toe weinig aan te merken op de SR5005. Een ding waar ik ook heel blij mee ben is dat de receiver geen lichten heeft zoals mn oude onkyo. Snap niet dat ze van die grote felle lichten op een versterker zetten, dat zit toch de hele tijd in je gezichtsveld.

• Leeuwarden122
Zeg kan je eigelijk een hdmi 1.3c kabel gebruiken op een 1.4a uitgang van een versterker?

Ik zit nu wat hdmi kabels op mn versterker aan te sluiten maar ik snap dr niks van, ik had een uitgang gewijzigd in setup, GAME hdmi 4 naar 1, maar ik krijg geen beeld en het lukt me ook niet om weer setup in te komen.

• PHiXioN
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:59
quote:
Leeuwarden122 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:27:
Heb gister de SR5005 opgehaald inclusief nieuwe speakers. Ik zou eerst voor de oude B&W 802's gaan, maar ben uiteindelijk op de Klipsch IWF 35 uitgekomen. Ze klinken fantastisch. Versterker past er goed bij. Heb tot nog toe weinig aan te merken op de SR5005. Een ding waar ik ook heel blij mee ben is dat de receiver geen lichten heeft zoals mn oude onkyo. Snap niet dat ze van die grote felle lichten op een versterker zetten, dat zit toch de hele tijd in je gezichtsveld.
Die 802 had je nooit goed kunnen aansturen met die receiver. Klipsch is over het algemeen heel gevoelig, dus daar heb je denk ik wel een betere koop aan zonder zware versterker.

• Leeuwarden122
Ik heb nu zoiets vaags. Ik kan niet op mn afstandsbediening op menu drukken. Terwijl ik dat wel op de receiver zelf kan doen en het eerder ook wel gewoon via de afstandsbediening gedaan heb. Ik kan de afstandsbediening voor de rest gewoon gebruiken alleen dus als ik op menu druk gebeurt er niks. Ik zat gister met wat hdmi kabels, wat inmiddels gelukt is trouwens, te klooien en via het menu de ingangen te veranderen maar sindsdien doet ie het niet meer. Heb ik misschien een knopje ingedrukt die dat uitschakeld ofzo? Ik snap dr niks van.

• Shocked
quote:
Leeuwarden122 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:15:
Ik heb nu zoiets vaags. Ik kan niet op mn afstandsbediening op menu drukken.
Als dat gebeurd, moet je eerst op "Amp" (amplifier) drukken en dan is de menu-funktie weer beschikbaar.

`Amp´ staat rechts bijna-boven.

Geen dank hoor. Geen menu is knap vervelend 8)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Leeuwarden122 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:45:
Zeg kan je eigelijk een hdmi 1.3c kabel gebruiken op een 1.4a uitgang van een versterker?
HDMI 1.4 en dergelijke wordt nu eigenlijk niet meer gebruikt. Het is tegenwoordig allemaal benoemd met dingen als "High Speed" en "High Speed + Ethernet". Maar kabels mogen inderdaad van een andere "serie" zijn dan de versie op het apparaat. Je hebt alleen de kans dat sommige dingen niet (goed) zullen functioneren.

• Niek_
Ik kom er helaas met de handleiding niet uit..
Is het mogelijk om het audio signaal op de hdmi-kabel te laten?
Zou graag geluid hebben bij m'n 2e via HDMI splitter aangesloten tv.

Heb al even naar multiroom gekeken, maar dan moet ik fysiek ook speakers in de 2e kamer plaatsen en zou graag de speakers van de tv willen gebruiken.

Niek_ wijzigde deze reactie 28-03-2011 11:43 (29%)

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:32
quote:
Ralf Bimbo schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:48:
[...]

Iemand anders bovenstaand probleem en al opgelost?

Mijn OSD is nog steeds beroerd en dat is knap lastig als je zaken in moet stellen :(

K to the KillaZ

• Voutloos
  • Niet online
quote:
Niek_ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:42:
Ik kom er helaas met de handleiding niet uit..
Is het mogelijk om het audio signaal op de hdmi-kabel te laten?
Je noemt geen typenummer, maar bij bijv. de 1501 moet je kiezen tussen audio of speakers óf over HDMI.

Pagina: 1 2 3 ... 51 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True