• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 03-12 16:16
loeberce schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:50:
[...]

Er staat letterlijk in de handleiding:
Stel de luidspreker A/B in voor elke geluidsmodus.
A (Standaard) : Luidspreker A wordt gebruikt.
B : Luidspreker B wordt gebruikt.
A+B : Zowel luidspreker A als B wordt gebruikt.
Bedankt.... ;)
Ik zag geen doorverwijzing meer in de handleiding, my bad :'(

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 18:12

rajackar

Blood Minister

Het low profile model in de 2020 serie is ook opgedoken.
Wordt hier genoemd:
https://www.avsforum.com/...-5-a.html#/topics/3161190

En hier op een Russische site:
https://stereo.ru/news/ma...pReLM85RhClaNPOvOZBOknX2U

Aankondiging wordt verwacht in augustus.

[Voor 18% gewijzigd door rajackar op 16-07-2020 21:30]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 3080 Suprim X - PS5

• ZeroY85
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 03-12 18:34
rajackar schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:28:
Het low profile model in de 2020 serie is ook opgedoken.
Wordt hier genoemd:
https://www.avsforum.com/...-5-a.html#/topics/3161190

En hier op een Russische site:
https://stereo.ru/news/ma...pReLM85RhClaNPOvOZBOknX2U

Aankondiging wordt verwacht in augustus.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jep, las het van de week ook hier, komt september uit: https://www.hifinext.com/...-8k-low-profile-receiver/

Daarnaast kwam deze week de nieuwe versie van de Marantz iOS app uit met ondersteuning voor de 2020 modellen en daar staat de NR1711 ook tussen.

Mooie opvolger voor mijn NR1606.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ZeroY85 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:57:
[...]

Jep, las het van de week ook hier, komt september uit: https://www.hifinext.com/...-8k-low-profile-receiver/

Daarnaast kwam deze week de nieuwe versie van de Marantz iOS app uit met ondersteuning voor de 2020 modellen en daar staat de NR1711 ook tussen.

Mooie opvolger voor mijn NR1606.
Mooi dat ie ook al in de app staat. Dat is de beste bevestiging.
Ik was aan het twijfelen om toch maar voor de 1710 te gaan ipv de nieuwe modellen maar nu ga ik zeker even wachten tot deze er is.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 3080 Suprim X - PS5

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 03-12 17:37

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

rajackar schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:04:
Mooi dat ie ook al in de app staat. Dat is de beste bevestiging.
Ik was aan het twijfelen om toch maar voor de 1710 te gaan ipv de nieuwe modellen maar nu ga ik zeker even wachten tot deze er is.
Kijk naar het prijsverloop van deze twee en kijk ook gelijk effe of je tot ergens rond de Kerst of Black Friday kan wachten : https://tweakers.net/vers...1710_p996284/vergelijken/

Is toch al gauw € 250 die je uiteindelijk bespaart! :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• rajackar

rajackar

Blood Minister

nero355 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Kijk naar het prijsverloop van deze twee en kijk ook gelijk effe of je tot ergens rond de Kerst of Black Friday kan wachten : https://tweakers.net/vers...1710_p996284/vergelijken/

Is toch al gauw € 250 die je uiteindelijk bespaart! :)
Hmm daar heb je zeker een punt. Eens over nadenken. Aan de andere kant wil ik ook al erg lang een upgrade en past mijn huidige Onkyo heel slecht in mijn AV setup wat looks betreft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:44
rajackar schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:47:
[...]

Aan de andere kant wil ik ook al erg lang een upgrade en past mijn huidige Onkyo heel slecht in mijn AV setup wat looks betreft.
Tip: probeer naar je TV te kijken, niet naar je versterker. 8)

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 02-12 17:03
Ik vrees dat ik een vraag heb waar geen simpel antwoord op te geven is, echter googelen heeft me nog niet veel wijzer gemaakt. Ik heb een SR6010 staan en worstel enigszins met de momenten waarop ik veel van dat ding vraag. De SR6010 biedt ondersteuning tot 7.2 en er hangt een 7.1 aan. Als ik het beestje opdrijf vind ik bijvoorbeeld in actiescenes waar dus veel informatie te verstouwen is voor alle kanalen op een aardig volume het geluidsbeeld wat 'slordig'. In scenes met een rustiger geluidsbeeld vind ik het beeld veel puurder en netter op orde, bijvoorbeeld bij alleen muziek. Nu zit mogelijkerwijs bij mij in de akoestiek nog wel het een en ander te verbeteren en daar moet ik nog echt een keer aan..

Maar wat ik mij af vroeg is of je kunt vast stellen dat je eigenlijk wat te veel van de receiver vraagt op sommige momenten. Ik snap dat dat ding 7.2 biedt maar ik kan me ook voorstellen dat als je de hogere regionen zit van wat dat ding aan kan dat dat invloed heeft op het algehele geluidsbeeld. Dus is er een manier waarop je dit kan vast stellen? Zijn er bepaalde factoren waar je op kunt letten die hierop duiden? Is er een rekensom die er op los gelaten kan worden? Ben uiteraard voornemens om eens iets anders aan te sluiten om te kijken of dat effect heeft of verschil maakt, maar was benieuwd of ik met enkele tips op basis van wat ik hoor en ervaar al kon vast stellen of ik daadwerkelijk te veel van dat ding vraag. Dank alvast!

• Pjotr22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07:02
ik zou eerst je akoestiek aanpassen, en veel testen met hd geluid (dus geen netflix zeg maar) waarbij je je moet realiseren dat 7.1 niet heel veel meerwaarde biedt tov goed opgestelde 5.1.

biedt dat geen soelaas, haal dan een ander apparaat van marktplaats om daarmee te testen, met beetje mazzel kun je die dan later voor praktisch zelfde bedrag weer verkopen.

bijkomend voordeel lijkt me, op deze manier testen is veel leuker dan proberen te berekenen of jouw beleving meetbaar is.

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 02-12 17:03
Haha mwah, het spelen met de akoestiek heeft nog best wel veel impact namelijk.. Dan moet ik echt gaan werken met gordijnen en kleden en die overal en nergens ophangen om te zien waar het effect hem precies in zit. Is uiteindelijk nogal een werkje.. en mogelijkerwijs vast stellen dat je de receiver toch te hoog in de belasting hebt zitten is iets minder ingrijpend ;)

• ZeroY85
Eindelijk officieel aangekondigd vandaag: https://www.homecinemamag...ver-met-8k-ondersteuning/

[Voor 73% gewijzigd door ZeroY85 op 30-07-2020 19:43]

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 03-12 19:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dirrukje schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 06:38:
Als ik het beestje opdrijf vind ik bijvoorbeeld in actiescenes waar dus veel informatie te verstouwen is voor alle kanalen op een aardig volume het geluidsbeeld wat 'slordig'.

Maar wat ik mij af vroeg is of je kunt vast stellen dat je eigenlijk wat te veel van de receiver vraagt op sommige momenten.
Nee, die versterker zit ook bij spelen op "aardig volume" (zeg 90db continu) volledig uit z'n neus te eten qua vermogen (zeg 7x1 watt tot 7x2 watt continu bij luide scenes, met wat pieken naar 10watt per kanaal ofzo). Geluidsbeeld dat "slordig" wordt, is echt een speaker / akoestiek, of (ook grote kans, niet boos worden :P) iets wat in je hersens gebeurt.

• Jkbc
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 09-10 10:47
Beste mede Tweakers, ik heb een vraagje, ik heb er al op gezocht kon er helaas nog niks over terug vinden. Ik ben momenteel in het bezig van de Marantz SR6013. Heb daarnaast ook geupgrade met een dolby atmos opstelling. Ik gebruik de Jamo s809's zowel voor als achter met daarop de Dolby atmos enabled modules voor dat model. een 5.1.4 atmos set up. Nu ben ik een beetje aan het testen hier en daar, alleen tijdens het afspelen van atmos films, weet ik niet welke geluidsmodus ik moet gebruiken, gebruik ik hier van de Movie - Dolby atmos - DD surround mode, of kan ik beter Direct of Pure direct gebruiken. Ik probeer er ook over te lezen op internet, maar staat voornamelijk dat dat effect vooral heeft op Muziek, Qua films is mijn niet duidelijk welke sound modi ik het beste kan kiezen, ik hoop dat een van jullie hiervoor mij een duidelijk uitleg of aanbeveling bij hebt. Vriendelijke groeten!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De handleiding is toch vrij helder? Als je atmos speelt, selecteer je atmos. Pure Direct zet alle soundprocessing en analoge videorpocessing uit alsmede de display. Dat is vooral een samengeknepen billetjes audiofiele setting om interferentie te voorkomen. Alleen zou een versterker nooit hoorbare interferentie moeten laten horen. Ik verwacht dat het weinig doet.

Welke vind je het best klinken? Die selecteer je dan toch gewoon?

[Voor 22% gewijzigd door JvS op 02-08-2020 14:13]

• Jkbc
Ik heb uiteraard beide getest, bij beide modi speelt ie atmos af en maakt ie ook gebruik van alle speakers dus ook de atmos speakers. De handleiding is in mijn ogen niet vrij helder, of in ieder geval, ik had er nog wat meer informatie graag over gehad. En ja dat is het dus, het verschil is niet echt super duidelijk hoorbaar, maar misschien is er een bepaalde manier van processing die ik bij de movie atmos modi dus aanwezig is en bij de pure direct niet , of dat t juist wel beter is. Ik vroeg het me alleen of of er misschien wel een duidelijk antwoord op was. Buiten dat zijn er verder nog tips wat betreft het spelen van atmos en geluidsmodus of aanpassingen voor dolby enabled speakers, k wil het best er proberen uit te halen. In ieder geval bedankt voor je reactie @JvS

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, alle audyssey en processing uit zou wel goed hoorbaar moeten zijn (een verslechtering als de instelling als multi-EQ 32XT een duidelijke verbetering is). Als je al die soundmodi niet gebruikt, is het verschil onhoorbaar klein en zit het hem vooral in de subjectieve ervaring. Vage audiofiele settings leveren vage antwoorden op :). Ik zou me er niet te druk om maken.

• Jkbc
Ik kom er inderdaad wel uit even aankijken, daarna heb ik wel een wat meer praktische vraag. Ik heb mijn instelling dus op 5.1.4 ingesteld, maar in plaats van dolby front en dolby back, pakt ie automatische dolby front en dobly surround, ik wil eigenlijk graag dolby surround veranderen naar dolby back omdat ik denk dat dat wat meer t van voor naar achter boven je effect geeft`( dit is mijn idee, stel dit is niet t geval hoor ik dat graag uiteraard) , maar ik kan t niet aanpassen. Zie ik iets over t hoofd? of is dit gewoon niet mogelijk

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je wilt je "normale" achterspeakers als "surround back" in plaats van "surround" hebben?

Dat is toch een kwestie van ompluggen achterop je versterker?

Overigens zijn je surround speakers je "hoofd" surround speakers en is de "surround back" een aanvulling vziw. Waar haal je de info vandaan dat dit beter is? Want dat verbaast me een beetje.

• Jkbc
Nee ik heb t niet over gewoon surround of back channels, maar over de dolby surround of back, the height channels, en in de handleiding zou ik moeten kunnen kiezen ( voor mijn dobly enabled speakers ) voor dolby front, dolby surround en dolby back, dus dit gaat over de hoogte kanalen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, "dolby front" is wel een gekke naam. Bedoel je niet "front height" oid?

Je hebt dus:
5.1 "normale" speakers
2 "front height" speakers, liggend op je front speakers (aangesloten op height 1)
2 "rear height" speakers, liggend op je surroundspeakers (aangesllote op height 2)
En niets in / aan het plafond.

Klopt dat? Misschien kan je een iets completer plaatje schetsen van je situatie als ik het niet goed raad, want dolby back en dolby front zijn IMO niet echt duidelijke termen.

Edit: ok dit staat gewoon in de manual.

"Front Dolby" en "Surround dolby" zijn de atmos speakers die via het plafond weerkaatsen (die sluit je aan op dolby heigt en dat kan je instellen) en dolby height zijn gewoon speakers die "echt" aan het plafond hangen (ceiling).

Dit is wat je hebt staan als ik het goed begrijp:

Dit zijn je instellingsmogelijkheden:

Die laatste optie is voor deze setup de juiste. Je moet wel 4 'height' kanalen hebben aangesloten EN dit aan je versterker verteld hebben om alles te kunnen kiezen. Jij hebt zo te lezen "front dolby" en "surround dolby" speakers, dus dat is gewoon goed. Ik begrijp niet waarom je denkt dat je "back dolby" moet hebben?

Wel lekker veel instellingen hoor, nice :)s

[Voor 149% gewijzigd door JvS op 03-08-2020 12:59]

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Hé hallo allen.

Ik heb een simpele vraag misschien maar zie het zo 1.2.3 niet terug op de remote.

Ik heb een SR5011. Met daaraan twee HDMI apparaten. Nu wil ik een platen speler kopen maar tijdens het luisteren naar muziek toch een van de twee HDMI bronnen voor beeld gebruiken.

Is dat überhaupt mogelijk?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:45
Donstil schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:00:
Hé hallo allen.

Ik heb een simpele vraag misschien maar zie het zo 1.2.3 niet terug op de remote.

Ik heb een SR5011. Met daaraan twee HDMI apparaten. Nu wil ik een platen speler kopen maar tijdens het luisteren naar muziek toch een van de twee HDMI bronnen voor beeld gebruiken.

Is dat überhaupt mogelijk?
afstandbediening optie en dan video select kiezen. Weet niet of het met een platen speler werkt. maar met gamen heb ik de koptelefoon op, en zet ik de receiver op radio voor de vrouw. Misschien dat het ook zo werkt met een platenspeler. PS: ik heb de SR7011

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

harley2009 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:01:
[...]

afstandbediening optie en dan video select kiezen. Weet niet of het met een platen speler werkt. maar met gamen heb ik de koptelefoon op, en zet ik de receiver op radio voor de vrouw. Misschien dat het ook zo werkt met een platenspeler. PS: ik heb de SR7011
Aah perfect. Hier heb ik zeker wat aan!

Ik zie nu dat dit alleen werkt (op mijn 5011 dan tenminste) met iPod/USB / CD∗ / Tuner / Online Music / Bluetooth, oftewel dan doe ik de platenspeler op CD.

Thanks!

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:22

page404

Website says no

Donstil schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Aah perfect. Hier heb ik zeker wat aan!

Ik zie nu dat dit alleen werkt (op mijn 5011 dan tenminste) met iPod/USB / CD∗ / Tuner / Online Music / Bluetooth, oftewel dan doe ik de platenspeler op CD.

Thanks!
Let je erop dat een platenspeler een andere ingangssterkte heeft dan een cd-speler? Dan heb je denk ik een speciale phonoversterker ertussen nodig.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

page404 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

Let je erop dat een platenspeler een andere ingangssterkte heeft dan een cd-speler? Dan heb je denk ik een speciale phonoversterker ertussen nodig.
Ja ik neem erin met een interne phono.
Dan kan hij wel op CD toch? Of is CD echt een aparte aansluiting?

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:22

page404

Website says no

Donstil schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

Ja ik neem erin met een interne phono.
Dan kan hij wel op CD toch? Of is CD echt een aparte aansluiting?
CD, tape, aux etc zijn allemaal hetzelfde type en uitwisselbaar , maar voor een platenspeler heeft een ander type signaal. Volgens mij heeft de 5011 geen phono ingang (pas vanaf de 60xx series) en heb je een aparte phonoversterker nodig. Die sluit je aan op je platenspeler en die phonoversterker kan dan wel in elke willekeurige aux/cd/tape ingang.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

page404 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

CD, tape, aux etc zijn allemaal hetzelfde type en uitwisselbaar , maar voor een platenspeler heeft een ander type signaal. Volgens mij heeft de 5011 geen phono ingang (pas vanaf de 60xx series) en heb je een aparte phonoversterker nodig. Die sluit je aan op je platenspeler en die phonoversterker kan dan wel in elke willekeurige aux/cd/tape ingang.
Aah duidelijk. De 5011 heeft inderdaad geen phono.
Dus ik ga voor een platenspeler die dat zelf al heeft.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Donstil schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:16:
[...]

Aah duidelijk. De 5011 heeft inderdaad geen phono.
Dus ik ga voor een platenspeler die dat zelf al heeft.
Spraakverwarring zou minder zijn als je het "phono voorversterker" zou noemen :). Phono output, phono ingang, phono voorversterker :P. "Een phono" is wat vaag (Een platenspeler met een "platenspeler"?).

Maar je neemt dus een platenspeler met een normale line output :P.

[Voor 23% gewijzigd door JvS op 08-08-2020 16:18]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

JvS schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

Spraakverwarring zou minder zijn als je het "phono voorversterker" zou noemen :). Phono output, phono ingang, phono voorversterker :P. "Een phono" is wat vaag (Een platenspeler met een "platenspeler"?).

Maar je neemt dus een platenspeler met een normale line output :P.
Ooh gadsie. Ja dit is mij allemaal nog nieuw maar dat laatste inderdaad :)

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 03-12 17:10
Vraagje: heb sinds kort een Marantz SR6004 die ik ook als HDMI router gebruik (ideaal :)), is het mogelijk om de linker draaiknop (waarbij je tussen verschillende input bronnen kunt switchen) uit te schakelen?

M'n zoontje van 2 zit er weleens aan/loopt er weleens tegen aan....

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Road-runner83 vastzetten met duct-tape of kastje op slot.

• Road-runner83
CyBeRSPiN schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:34:
Lol was het maar zo makkelijk :). Hij staat in het open gedeelte van de TV kast en daarboven de center speaker.

Had gehoopt dat het via een instelling uit te programmeren was maar kan ook niks via google vinden dus was er al bang voor :D

• RichieB
Desolderen? Knop eraf trekken?

[Voor 46% gewijzigd door RichieB op 16-08-2020 21:45]

• Road-runner83
Al geprobeerd maar lukt helaas niet...

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Road-runner83 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:12:
[...]

Al geprobeerd maar lukt helaas niet...
Behuizing los schroeven en het kabeltje van de inputknop uit de PCB trekken.
Of je koter opvoeden.

• Ayazis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 30-11 19:39
Ik heb onlangs mijn eerste Marantz versterker gekocht, een PM80 mkii.

Eerste indruk is erg goed, al heb ik hem nu alleen nog kunnen testen in de studeerkamer, binnenkort eens in de woonkamer aansluiten om echt goed te kunnen beluisteren.

Ik ga hem dan ook eerst even goed van binnen bekijken (nog niet aan toe gekomen).
Zijn er dingen waar ik op kan (of moet) letten bij Marantz versterkers van dit type/uit deze tijd?

• Road-runner83
CyBeRSPiN schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:38:
[...]

Behuizing los schroeven en het kabeltje van de inputknop uit de PCB trekken.
Of je koter opvoeden.
Gaat me ook iets te ver (knop lostrekken was natuurlijk niet serieus), enige wat interessant is om hem via een instelling uit te kunnen programmeren maar dat kan dus niet.

Het is koter #3 dus daar word je wel iets makkelijker in maar hij zit nu net in zo'n fase dat je keukenkastjes moet locken dus vandaar dat ik ook even hier iets op wilde verzinnen ;)

• Vulcan750
  • Laatst online: 03-12 18:54
Road-runner83 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:58:
[...]

Gaat me ook iets te ver (knop lostrekken was natuurlijk niet serieus), enige wat interessant is om hem via een instelling uit te kunnen programmeren maar dat kan dus niet.

Het is koter #3 dus daar word je wel iets makkelijker in maar hij zit nu net in zo'n fase dat je keukenkastjes moet locken dus vandaar dat ik ook even hier iets op wilde verzinnen ;)
Het open gedeelte waar de Marantz staat tijdelijk afsluiten met plexiglas ruitje? Hoewel mijn 1ste voorkeur zou zijn om je koter te leren wat mag en waar hij/zij met z'n tengels af moet blijven. In die periode (2, 3 jaar) kan je je kind toch niet uit het oog verliezen. Geen makkelijke periode, dat is zeker. Succes! . ;)

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 8 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P20pro, dSLR Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6

• Road-runner83
Vulcan750 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:13:
[...]

Het open gedeelte waar de Marantz staat tijdelijk afsluiten met plexiglas ruitje? Hoewel mijn 1ste voorkeur zou zijn om je koter te leren wat mag en waar hij/zij met z'n tengels af moet blijven. In die periode (2, 3 jaar) kan je je kind toch niet uit het oog verliezen. Geen makkelijke periode, dat is zeker. Succes! . ;)
Haha thanks ;). Dat is idd nog een optie maar we gaan eerst wel proberen om het hem af te leren :)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Road-runner83 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:22:
Vraagje: heb sinds kort een Marantz SR6004 die ik ook als HDMI router gebruik (ideaal :)), is het mogelijk om de linker draaiknop (waarbij je tussen verschillende input bronnen kunt switchen) uit te schakelen?

M'n zoontje van 2 zit er weleens aan/loopt er weleens tegen aan....

Gaat dat niet via "child lock", of is dat niet de oplossing die je zoekt? Dan gaat wel de gehele voorkant op slot (behalve aan/uit), en moet je de afstandsbediening gaan gebruiken. https://manualsdump.com/e...ntz-sr5004-sr6004/9635/84

Steady as she goes...

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 02:17
CyBeRSPiN schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:34:
Koter vastzetten met duct-tape werkt verreweg het beste is mijn ervaring ;)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 07:16

Rivanov

Apple freak

Ik heb een eigenaardig issue met mijn Marantz NR1508.
Heb begin deze week de LG OLED 65CX aangesloten ter vervanging van de LG OLED 55B6. Nu werkte ARC de eerste avond prima, vanuit de ingebouwde Netflix en YouTube apps van LG webOS.

Echter, nadat ik de Marantz had bijgewekrt met de laatste firmware, krijg ik de ARC functie met geen mogelijkheid meer actief. Het staat allemala naar mijn mening goed ingesteld, maar krijg er met geen mogelijkheid geluid uit.

Via de, op de receiver, aangesloten apparatuur heb ik geen enkel probleem. Die spelen hun audio allemaal netjes af (Xbox One X, Apple TV 4K en Ziggo Next mediabox).

Het is enkel het probleem wanneer ik de standaard Netflix en YouTube app van LG zelf gebruik (dus TV audio) dat ik dit geluid niet hoor over de speakers die zijn aangesloten op de Marantz.

Audio-uitvoer van de LG staat ook netjes op HDMI ARC.. en het heeft dus gewerkt.. maar na dat ik de firmware van de Marantz had bijgewerkt niet meer.

Draai nu versie 4200-8275-0082-2065

Iemand hetzelfde euvel en/of de oplossing voor dit probleem?

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• RichieB
@Rivanov Ik had dit probleem ook met mijn NR1607 en 65B6. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en gebruik nu optisch uit van de TV naar de versterker. Is echt veel stabieler.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Rivanov idem hier op een Oled 55EG950V icm een NR1606. Van de ene op de andere dag geen geluid meer via de interne apps. Ik heb het op een gegeven moment wel weer aan de praat gekregen.

Stekkers eruit, daarna alles wat aan hoorde te staan (HDMI control e.d.), uitgezet en later weer aan, en opeens was het geluid weer terug.

Ik maak er nu echter al tijden geen gebruik meer van, dus geen idee of het nu nog steeds werkt. Alle interne apps die ik gebruikte worden nu via een ander extern apparaat gebruikt, die draaien daarop veel beter dan via mijn TV.

Steady as she goes...

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Rivanov Marantz al eens een reset gegeven? HDMI kabel even er uit en weer in?
Ook de "Quick Start" optie van de LG zou je eens uit kunnen zetten, mogelijk houdt dat zaken actief waardoor het probleem zich niet oplost door de tv uit en aan te zetten.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier een NR1509, ARC ook onbetrouwbaar. Heb het ook optisch aangesloten.

• nero355

nero355

hardware-lover schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:48:
Alle interne apps die ik gebruikte worden nu via een ander extern apparaat gebruikt, die draaien daarop veel beter dan via mijn TV.
Dat zouden meer mensen moeten doen! d:)b

Apparaat => Versterker => TV

En geen gekloot met (e)ARC en HDMI CEC en andere fijne handshake problemen! :Y)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Het geluid doet het nu ook weer plotseling. Bizar.
En de reden waarom ik de YouTube app van LG zelf gebruik is omdat deze 4K HDR ondersteund en de Apple TV 4K (nog) niet. In tvOS 14 wordt 4K wel ondersteund (momenteel nog steeds niet, zelfs in Beta nog niet) dus vandaar dat ik de ingebouwde YouTube app van LG zelf gebruik.

Enfin, probleem lijkt voor nu weer opgelost. :)

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• Juzzuts
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 00:57
Road-runner83 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

Lol was het maar zo makkelijk :). Hij staat in het open gedeelte van de TV kast en daarboven de center speaker.

Had gehoopt dat het via een instelling uit te programmeren was maar kan ook niks via google vinden dus was er al bang voor :D
Ik zat met hetzelfde probleem met m'n SR6011 en heb de knoppen gewoon gelocked. Dit staat gewoon in de handleiding.

• ZeroY85
NR1711 nu leverbaar bij aantal winkels, hoop em morgen te ontvangen.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ga m'n NR1508 aan het einde van het jaar ook vervangen door de NR1711, zodra de Xbox One Series X te koop is. :)

• Pjotr22
  • Laatst online: 07:02
Nieuwe versterker en sacd speler met netwerk
https://www.marantz.com/n...m=email&utm_source=Eloqua

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:26
6000 euro. Prijzig setje.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03-12 16:11

Koeitje

Back-up tiems now?

Geen gebalanceerde ingangen voor dat geld 8)7. Aan de koeling en specificaties te zien is het een klasse D versterker. Zal wel een Hypex NC250 zijn ofzo. Veel geld voor zo'n versterker.

Buchard's versterker kost ook €2500 (€700 goedkoper als bundel deal met luidsprekers), dus echt uniek is het niet.

[Voor 15% gewijzigd door Koeitje op 02-09-2020 16:41]

• nero355

nero355

Wat ik wel leuk vind : Zowel Marantz als Yamaha zijn ineens met nieuwe designs bezig die wat meer naar de oudere modellen hinten van een jaar of 40 geleden of zo en daar ben ik echt dol op! :)

Als je bijvoorbeeld een beetje rond gaat kijken in Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 dan kom je vaak echt pareltjes tegen die je niet meer in de winkels en webshops zal zien :
- MedionAkoya in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"
- Joost79 in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"
- nineball in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"

O+

• Jkbc
Hallo allemaal. Ik heb een vraag, ik wil dus een externe versterker aansluiten op mijn Marantz SR 6013, ik gebruik de rear back pre outs, om van 5.2.4, naar 7.2.4 te gaan, maar ik kan in het menu alleen de Front en Back height als pre out activeren, waarom kan ik de andere kanalen niet als pre out selecteren? Vergeet ik iets of is dit gewoon een beperking, en als ik kan kiezen voor een Marantz NR1403 (goedkopere optie) of PM6006 als externe, wat is dan wijsheid? Ik luister zowel veel muziek als kijk veel films/ games

• Propheticus
  • Laatst online: 03-12 08:13
Ik denk dat de L+R/ C pre-outs alleen bedoeld zijn voor het geval je een power amp wilt gebruiken (en de Marantz als pre-amp). Zie onderaan deze pagina.
L+R pre-out kan ook nog voor zone 2 worden ingezet.
Hoe ik de handleiding begrijp:
Van de 9 discrete versterkers kan 1 paar worden geswitched naar ofwel height1 of height2. Je kunt dus niet tegelijk height 1 en 2 speaker terminals versterken. Daarom is het voor 11.x playback (of 7.x.4 zo je wilt) altijd nodig om 1 paar heights extern te versterken.

Gezien het maar de hoogtekanalen betreft zou ik niet te veel geld uitgeven aan een versterker. Een PM5005 bijvoorbeeld.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan toch gewoon doen zoals de handleiding adviseert:
http://manuals.marantz.com/sr6013/EU/en/DRDZSYrjomlmpo.php

Daar gebruiken ze de pre-outs om 11.1 te gebruiken gewoon altijd voor de achterste hoogte / atmos speakers. Waarom zou je dat niet gewoon doen?

En een PM5005 is idd voldoende. Ik zou zelf perse een power amp willen hebben (vind ik er mooier uit zien, heeft geen volumeknop, geen audio voordelen verder), maar die zijn altijd duurder,ook al zijn ze simpeler (meer gespecialiseerd product, minder massaproductievoordeel)

[Voor 8% gewijzigd door JvS op 02-10-2020 11:51]

• Jkbc
Propheticus schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:44:
Ik denk dat de L+R/ C pre-outs alleen bedoeld zijn voor het geval je een power amp wilt gebruiken (en de Marantz als pre-amp). Zie onderaan deze pagina.
L+R pre-out kan ook nog voor zone 2 worden ingezet.
Hoe ik de handleiding begrijp:
Van de 9 discrete versterkers kan 1 paar worden geswitched naar ofwel height1 of height2. Je kunt dus niet tegelijk height 1 en 2 speaker terminals versterken. Daarom is het voor 11.x playback (of 7.x.4 zo je wilt) altijd nodig om 1 paar heights extern te versterken.

Gezien het maar de hoogtekanalen betreft zou ik niet te veel geld uitgeven aan een versterker. Een PM5005 bijvoorbeeld.
Ok dan zou je een pm5005 aanraden , jij raad dus niet aan om de fronts aan te sluiten op de externe versterker, die dan puur de fronts aan stuurt? Dat gedeelte is me nog niet echt duidelijk, ene kant lijkt het me dan logisch dat de pure versterker, een om 5005 of 6006 bijv, dat daar dan de fronts op gezet worden, of heb ik het dan mis?

• Jkbc
JvS schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:51:
Je kan toch gewoon doen zoals de handleiding adviseert:

Daar gebruiken ze de pre-outs om 11.1 te gebruiken gewoon altijd voor de achterste hoogte / atmos speakers. Waarom zou je dat niet gewoon doen?

En een PM5005 is idd voldoende. Ik zou zelf perse een power amp willen hebben (vind ik er mooier uit zien, heeft geen volumeknop, geen audio voordelen verder), maar die zijn altijd duurder,ook al zijn ze simpeler (meer gespecialiseerd product, minder massaproductievoordeel)
En wat is het voordeel van een power amp, wat zou je daar dan op aansluiten en watvoor prijzen hebben die dan meestal?Het gaat voor de setup in mijn woonkamer, ik woon alleen heb wel zij en onderburen maar nooit geklachten gehad wegens geluidsoverlast, zal dat invloed daarop hebben of ga ik t ook veel merken in kwaliteit van muziek, met bijv een power amp of zelfs al voorversterker

• Propheticus
Jkbc schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Ok dan zou je een pm5005 aanraden , jij raad dus niet aan om de fronts aan te sluiten op de externe versterker, die dan puur de fronts aan stuurt? Dat gedeelte is me nog niet echt duidelijk, ene kant lijkt het me dan logisch dat de pure versterker, een om 5005 of 6006 bijv, dat daar dan de fronts op gezet worden, of heb ik het dan mis?
Ik zeg dat ik denk dat dit simpelweg geen optie is. Voor 11 kanaals aansturing zul je altijd de height 1 of height 2 extern moeten versterken, omdat de receiver die je hebt deze niet tegelijk kan versterken. Van de 9 versterkte kanalen zijn er 2 schakelbaar naar óf de height 1 óf de height 2 speaker terminals.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jkbc schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Dit is dan met de gedacht dat een "pure versterker" beter klinkt ofzo? Daar kan ik me niet echt in vinden. Maar als je dat graag wel wilt, dan moet je twee versterkers kopen:
- Eentje voor de front pre-outs (voor de geluidsverbetering)
- Eentje voor de top atmos speakers.

Nu begrijp ik je. Je wilt perse de eindversterker voor je fronts inzetten en de overige 7 versterkers van de SR6013 voor de 7 surround kanalen instellen. Zo flexibel is -ie blijkbaar niet. Ik vind dat ook niet echt nuttig.
Jkbc schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

En wat is het voordeel van een power amp, wat zou je daar dan op aansluiten en watvoor prijzen hebben die dan meestal?Het gaat voor de setup in mijn woonkamer, ik woon alleen heb wel zij en onderburen maar nooit geklachten gehad wegens geluidsoverlast, zal dat invloed daarop hebben of ga ik t ook veel merken in kwaliteit van muziek, met bijv een power amp of zelfs al voorversterker
Eh, ik zeg dat toch in mijn post?
vind ik er mooier uit zien, heeft geen volumeknop, geen audio voordelen verder

• Jkbc
Voor zover ik weet, en kon zien, kon ik wel via de SR6013, mn Fronts via Pre out naar amp versturen, maar dan kon ik evengoed mijn hieghts1 als heights 2 gebruiken. Op het moment gebruik ik namelijk ook de receiver voor een 5.1.4 set up. Excuses voor als ik misschien wat onlogische dingen zeg, ik ben namelijk nog niet helemaal bekend met alles, vandaar dat ik het hier aan jullie vraag :) Maar dan weten jullie waar de misschien wat stomme opmerkingen of vragen vandaan komen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben de weg kwijt van wat je nu wilt.

Ik lees gewoon de handleiding voor 11 kanaals geluid en daar staat dat je een eindversterker moet gebruiken om 9 kanalan surround te kunnen gebruiken. Dat is dus extra versterker #1:

Als jij EN 9 kanalen voor surround wilt gebruiken EN je wilt je front speakers op een eindversterker (extra versterker #2) zetten, dan heb je 2 extra versterkers nodig. Maar waarom je dit wilt ontgaat me een beetje.

[Voor 93% gewijzigd door JvS op 02-10-2020 13:20]

• Propheticus
De verwarring ontstaat wellicht door plaatjes als http://manuals.marantz.com/sr6013/EU/en/fig/Conne%20SP%207.1%202ch%20S62U_DRDZILpnvcjnyo.png

Maar: "You can connect speakers for up to 9-channels for MAIN ZONE. When you connect speakers for 8 or more channels, the output speakers automatically switch according to the input signal and sound mode."
Als je zone 2 aanzet, gaan dus bijv. de surround backs of (front) heights uit.

En om mezelf te verbeteren: blijkbaar kun je surround back ook switchen naar height 1 en dus wel height 1 en height 2 tegelijk gebruiken. Nergens is er echter de optie om surround back, height1 en height2 tegelijk te versterken.(zie boven, je kunt ze wel aansluiten, maar er wordt geschakeld tussen 9 kanalen of 7 + stereo zone 2).

Lang verhaal kort; je kunt niet alle 9 overige kanalen versterken en L+R niet om die vervolgens door een eindversterker te laten doen. Of dit je überhaupt hoorbare verbeteringen zou opleveren is een andere discussie (denk van niet).

[Voor 5% gewijzigd door Propheticus op 02-10-2020 14:45]

• Jkbc
Ja ik ben het even kwijt. Het is eigenlijk heel simpel. Ik luister nu via m'n receiver sr 6013, 5.2.4 maar ik wil upgraden en ik dacht dat ik daar minimaal 1 stereo amo voor nodig heb, of ik nou de front of heights daarop aansluit. Ik wil iig naar 7.2.4, en met 1 bijv pm 5005 of 6006 moet dat voldoende zijn dacht ik

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ok, dat klopt dus. 1 stereo versterker voor een setje heights kanalen aansluiten zoals in de manual staat.

Ik begrijp nog steeds de verwarring niet.

[Voor 4% gewijzigd door JvS op 02-10-2020 15:17]

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:30

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Jkbc schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:59:
... minimaal 1 stereo amo voor nodig heb, of ik nou de front of heights daarop aansluit...
Volgens mij begon de verwarring/het niet mogelijke toen je de Fronts op de externe amp aan wilde sluiten. Als je die wens laat vallen en de andere kanalen, zoals de handleiding stelt, op de externe amp aansluit ben je er. Overigens kan ik je gevoel snappen dat je liever de frons apart aanstuurt maar in deze is dat dus blijkbaar niet mogelijk. Al houdt niemand je tegen om nog een extra amp te kopen (of een 4-kanaals) om daar de frons ook op aan te sluiten. Je maakt er alleen geen eindtrappen mee vrij die je toe kan wijzen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jkbc
de verwarring ligt bij het feit dat ik dan niet snap waarom fronts niet op de externe amp kunnen, aangezien ik dat wel kan instellen in het menu van de receiver, gebruik ik de front pre out of de height 2 pre out, tussen die 2 kan ik kiezen. Misschien lees ik over iets heen hoor, maar ik probeer te begrijpen waarom dat niet mogelijk is en waarom het dan wel kan als ik een 4 kanaals of nog een exta amp koop.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:30

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Jkbc schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:00:
de verwarring ligt bij het feit dat ik dan niet snap waarom fronts niet op de externe amp kunnen....
Neem contact op met Marantz, mogelijk kunnen zij zeggen waarom die keuze is gemaakt. Mogelijk kan het bij hogere modellen wel en zou dat een reden kunnen zijn om een hogere serie receiver te nemen? Ik gok maar wat. Het enige wat wij kunnen is de handleiding lezen en daaruit afleiden dat je voor 7.x.4 het als volgt aan moet sluiten:

Oftewel alles op de Marantz SR op de HEIGHT 2 kanalen na die je via de externe amp aan moet sturen.
...maar ik probeer te begrijpen waarom dat niet mogelijk is en waarom het dan wel kan als ik een 4 kanaals of nog een exta amp koop.
Toewijzen van eindtrappen van de fronts zal nog steeds niet lukken met een vier kanaals amp. Ik geef alleen aan dat als je 7.x 4 wilt draaien met de fronts op ene aparte amp dat je dan een vier kanaals nodig hebt (2 kanalen voor de front en twee kanalen voor de Height 2). Die methode is puur voor je gevoel dat de fronts dan ook via een/de externe amp lopen en niet via de receiver. Hoe dan ook ga je de Fronts niet toe kunnen wijzen in plaats van de HEIGHT 2. Wederom, voor de reden kan alleen Marantz antwoord geven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 03-12 18:17
De keuzemogelijkheid voor FRONT of Back Height is bedoeld om in 7.1-opstelling te kunnen kiezen voor bi-amping van de frontspeakers.

zie:
http://manuals.marantz.com/sr6013/EU/NL/DRDZSYjjvfnaio.php

Op de pre-out uitgangen kunnen altijd versterkers worden aangesloten.
Ik zou dan voor eindversterker kiezen om geen gedoe met meerdere volumeregelingen te hebben.

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Wegens een kapotte Onkyo van 13 jaar oud ben ik op zoek naar een nieuwe receiver. Omdat ook de TV hetzelfde bouwjaar had staat die ook op het vervangingslijstje. Tel daar de aankomende PS5 bij op en je snapt dat ik even aan het puzzelen ben om te zorgen dat er een nette HDMI 2.1 keten kan ontstaan die weer 13 jaar mee kan.

De Marantz NR1711 kwam in mijn zoektocht bovendrijven, om er zeker van te zijn dat die inderdaad zowel een HDMI 2.1 in als output heeft heb ik de handleiding even bekeken. Nou labelt Marantz dingen kennelijk met '8K' als het een 2.1 poort is dus dat ziet er allemaal goed uit. Al vond ik de voorgestelde aansluitmethode voor game consoles in de handleiding wel wat bijzonder _O-

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-12 10:49
Jheroun schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:05:
Al vond ik de voorgestelde aansluitmethode voor game consoles in de handleiding wel wat bijzonder _O-

[Afbeelding]
Marantz gebruikt blijkbaar nog wel de plaatjes van 13 jaar geleden 8)7

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Jkbc
De marantz sr 6013 schijnt een dac te hebben, maar zoals bijv op een pm 7005 sluit ik de dac aan via usb aan een computer bijv, maar hoe werkt dat met de sr 6013? misschien een stomme vraag hoor, maar liever gesteld dan niet gevraagd

Anoniem: 100386

Ook een vraag van mijn kant aan iemand die een receiver uit 2020 heeft (xx15).

Kunnen deze receivers iets met multichannel FLAC bestanden? Ik heb bv. 5.1, 24 bit/96khz opnames in FLAC die ik graag afspeel.

Kunnen de receivers die bestanden decoderen in volle resolutie en met alle kanalen?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jkbc schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:08:
De marantz sr 6013 schijnt een dac te hebben, maar zoals bijv op een pm 7005 sluit ik de dac aan via usb aan een computer bijv, maar hoe werkt dat met de sr 6013? misschien een stomme vraag hoor, maar liever gesteld dan niet gevraagd
Via hdmi, via een optische digitale kabel, via een coaxiale digitale kabel :). Een "DAC" is een beetje een hype apparaat, maar elke discman, mp3 speler, telefoon, PC met onboard geluid en dus elk apparaat met digitale inputs heeft er eentje.

Het enige dat je met USB aansluit is een "USB audio interface". Die dingen hebben uiteraard een DAC (digitaal / Analoog Converter), maar die had je al :P. Tegenwoordig is het cool om allles DAC te noemen en lijkt het het belangrijkste apparaat ter wereld. Maar eigenlijk is dat gewoon een 'geluidskaart' die je via USB aansluit (zit ook in USB speakers, USB mengpanelen, USB versterkertjes die je her en der kan krijgen) :)
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:17:
Ook een vraag van mijn kant aan iemand die een receiver uit 2020 heeft (xx15).

Kunnen deze receivers iets met multichannel FLAC bestanden? Ik heb bv. 5.1, 24 bit/96khz opnames in FLAC die ik graag afspeel.

Kunnen de receivers die bestanden decoderen in volle resolutie en met alle kanalen?
Makkelijkst gaat via een PC en hdmi, en dan 5.1 kanaals PCM signaal via de HDMI doorgeven. Receivers kunnen prima 5.1 geluid weergeven uiteraard, maar met "FLAC" kunnen ze helemaal niets.

Mij lukt dat met VLC en dan windows vertellen dat ik 5.1 speakers heb. (via hdmi)

[Voor 23% gewijzigd door JvS op 08-10-2020 19:24]

JvS schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:21:

[...]

Makkelijkst gaat via een PC en hdmi, en dan 5.1 kanaals PCM signaal via de HDMI doorgeven. Receivers kunnen prima 5.1 geluid weergeven uiteraard, maar met "FLAC" kunnen ze helemaal niets.

Mij lukt dat met VLC en dan windows vertellen dat ik 5.1 speakers heb. (via hdmi)
Volgens de handleiding snapt de receiver high res flac, maar snapt ie ook multichannel.

Ik wil weten of de ingebouwde mediaplayer met deze flac bestanden om kan gaan.

Ben nl. niet van plan een computer naast mn receiver neer te zetten. Ik heb ook een Oppo udp203 die deze bestanden prima speelt, maar de browser daarvan is wat lastig. En gapless play is ook dodgy. Een nieuwe receiver die die taken beter kan, dat is wat ik zoek.

[Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 08-10-2020 21:54]

• Jkbc
aaah heel duidelijk uitgelegd, en ik snap m. T kan dan alleen nog wel eens varieren van watvoor dac erin zit, bijv de dac in mijn marantz sr6013 is minder goed dan de dac in een marantz pm 7005, maar is dit verschil ook echt duidelijk hoorbaar?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

sorry dat ik je probeerde te helpen GMC

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jkbc schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:35:
aaah heel duidelijk uitgelegd, en ik snap m. T kan dan alleen nog wel eens varieren van watvoor dac erin zit, bijv de dac in mijn marantz sr6013 is minder goed dan de dac in een marantz pm 7005, maar is dit verschil ook echt duidelijk hoorbaar?
Kan, als het echt een klote gemaakte DAC is. Maar in principe kan je een dac voor 10 euro al zo maken dat het volledig 'akoestisch transparant' is (vervorming, lineairiteit, ruis, kanaalscheiding, etc allemaal ver onder hoorbare niveau). De meeste zijn prima. Ik ga ervanuit dat die van de PM7005 en SR6013 allebei gewoon normaal zijn.

Op zich heb je wel een club mensen die in DAC's de grootste verschillen meent te horen, maar zodra je ze niet kunt meten en wel kunt horen, zit je een beetje in de 'zilveren kabels" territoria van audio. En daar zit ik niet :P. Met die gedachte kan je ook zeggen "de PM7005 is een meer audiofiele versterker". Als dat zo is, dan kan de DAC ook audiofieler zijn :) (maar horen mensen in blinde goed opgezette tests geen verschillen).

Enige wat die PM7005 wel echt heeft, is een USB audio interface die windows herkent als USB audio apparaat. Dat is in elk geval 1000x beter dan analoog aansluiten met de meeste geluidskaarten, maar vergeleken met digitaal aansluiten maakt het niet echt iets uit. Hooguit handig dat je dan vanuit windows je volume misschien ook kunt regelen enzo.

[Voor 28% gewijzigd door JvS op 08-10-2020 20:19]

JvS schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:13:
sorry dat ik je probeerde te helpen GMC
No problem.

Ik ga al 30 jaar mee in audioland, uitleg over flac en vlc is niet nodig voor mij. Maar dat kan jij niet weten. Maar sowieso toch bedankt voor je antwoord :)

Hoop dat er iemand is die wel zon receiver heeft en dat weet of kan testen.

Anders moet ik ergens een winkel zoeken waar ik dat mag testen.

• nero355

nero355

Anoniem: 100386 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:35:
Volgens de handleiding snapt de receiver high res flac, maar snapt ie ook multichannel.

Ik wil weten of de ingebouwde mediaplayer met deze flac bestanden om kan gaan.

Ben nl. niet van plan een computer naast mn receiver neer te zetten. Ik heb ook een Oppo udp203 die deze bestanden prima speelt, maar de browser daarvan is wat lastig. En gapless play is ook dodgy. Een nieuwe receiver die die taken beter kan, dat is wat ik zoek.
NOFI, maar ik denk dat je die niet gaat vinden! ;)

Ik ben al een tijdje bezig met het een en ander aan alternatieven qua muziek afspelen te vinden waarbij ik geen Windows en FooBar nodig heb, maar het lijkt er steeds meer op dat zoiets niet bestaat en het simpelweg de beste oplossing is :'(
Ik wil namelijk heel graag zoveel mogelijk van Windows af zien te komen...

Daarnaast is een klein simpel Intel NUCje naast je Versterker helemaal geen ramp IMHO en is die desnoods heel makkelijk weg te werken :Y)

Er bestaan best veel oplossingen hiervoor. Mijn Oppo speelt in principe alles (behalve divx :p ) Ik heb MKV met avc video en 24/192 Truehd audio en dat gaat prima (Mijn backup van Akira, origineel ben ik erg zuinig op). Alle flacs ook.

Alleen de app van oppo hangt vaak, en de browser is niet fantastisch.

Ik weet dat de Marantz audio van eigen server kan streamen en qua navigatie best ok is. Dat maakt de Marantz 7015 of 8015 een kanshebber ter vervanging van mn Onkyo TX-SR875. Die doet het prima, maar begint op leeftijd te komen.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02-12 22:42
Jheroun schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:05:
...De Marantz NR1711 kwam in mijn zoektocht bovendrijven, om er zeker van te zijn dat die inderdaad zowel een HDMI 2.1 in als output heeft heb ik de handleiding even bekeken. Nou labelt Marantz dingen kennelijk met '8K' als het een 2.1 poort is dus dat ziet er allemaal goed uit....
Was zelf ook op zoek naar een nieuwe versterker met 2.1 en 4K op 120 Hz met Earc en ondersteuning voor variabele refreshrate. De Marantz NR1711 voldoet hier allemaal aan en inmiddels ook gekocht. Wanneer ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen posten in het kort :) Heb nu een Marantz SR6006. Wilde een slanker model zodat het wat beter in mijn meubel past.

• nero355

nero355

Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:45:
Er bestaan best veel oplossingen hiervoor. Mijn Oppo speelt in principe alles (behalve divx :p ) Ik heb MKV met avc video en 24/192 Truehd audio en dat gaat prima (Mijn backup van Akira, origineel ben ik erg zuinig op). Alle flacs ook.
Dat is leuk, maar je zegt het zelf al :
Alleen de app van oppo hangt vaak, en de browser is niet fantastisch.
Dat gedeelte gaat dus heel vaak mis naar mijn mening! :'( :/

nero355 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Dat is leuk, maar je zegt het zelf al :

[...]

Dat gedeelte gaat dus heel vaak mis naar mijn mening! :'( :/
Hoe is de browser op de Marantz? Ik begrijp dat die best ok is ?

• nero355

nero355

Anoniem: 100386 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:25:
Niet half zo fijn als zoiets :

;)

Daarnaast kan je genoeg klachten over de firmware die het netwerk gedeelte aanstuurt lezen in dit topic, maar ook op andere plekken op het internet dus om nou daarvan afhankelijk te willen zijn :?

Aan een pc heb ik niets. Ik snap wat jij vind, maar ik zoek een receiver. Liefst met streaming functies. Niets anders.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Anoniem: 100386 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:25:
[...]

De browser voldoet bij mij prima. Beter dan die van Onkyo in ieder geval. Enige is wel dat app van Marantz een memory hog is en niet het meest optimaal geprogrammeerde stukje software is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02-12 22:42
sjaool schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:01:
[...]

De browser voldoet bij mij prima. Beter dan die van Onkyo in ieder geval. Enige is wel dat app van Marantz een memory hog is en niet het meest optimaal geprogrammeerde stukje software is.
Ik gebruik zelf al lang de app DeRemote (Denon en Marantz) (ios), van een andere ontwikkelaar. Deze app werkt veel beter als de app van Marantz zelf. Sneller verbinding en sneller door opties bladeren etc.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

X-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:37:
[...]

Ik gebruik zelf al lang de app DeRemote (Denon en Marantz) (ios), van een andere ontwikkelaar. Deze app werkt veel beter als de app van Marantz zelf. Sneller verbinding en sneller door opties bladeren etc.
Echt aanrader idd! Alles instellen wat er mogelijk is, en simpel in gebruik. Maak er dagelijks gebruik van.

• sjaool

sjaool

[...]

Helaas alleen beschikbaar voor Apple. Dat wordt lastig met een Android smartphone. ;)

• RichieB
Ik heb een NR1607 en een M-CR611 die beiden een aparte officiële Marantz app hebben. In het begin veel last gehad van issues waarbij de stekker er uit en weer in vaak de snelste oplossing was. Sinds de laatste update (firmware en/of apps) is het al maanden heel stabiel. Werkt nu gewoon altijd. Niet heel snel maar snel genoeg. Maar ik ga toch eens DeRemote proberen. Onafhankelijke ontwikkelaars maken vaak beter gebruikt van de mogelijkheden.

Ik heb verder gezocht. Vond een onopvallend tabelletje in de manual. Blijkbaar kunnen de Marantz' en de Denons alleen maar 2 channel audio streamen van server. Achterhaald naar mijn mening. Mulichannel is niet bijzonder meer. Ik heb er meerdere.

Zelfs op tidal en andere steamingdiensten zijn diverse multichannel tracks te vinden.

Voor mij betekent het dat ik verder kijk of er een andere receiver is die wel multichannel kan streamen. Als die er niet is, kijk ik misschien weer naar een Marantz maar voor nu kijk ik dus verder.

Dank voor de reacties allemaal.

• nero355

nero355

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:42:
Echt aanrader idd! Alles instellen wat er mogelijk is, en simpel in gebruik. Maak er dagelijks gebruik van.
Ik vraag me dan dus inderdaad af hoe het bij een app van een derde partij hiermee zit :
RichieB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:10:
Ik heb een NR1607 en een M-CR611 die beiden een aparte officiële Marantz app hebben. In het begin veel last gehad van issues waarbij de stekker er uit en weer in vaak de snelste oplossing was. Sinds de laatste update (firmware en/of apps) is het al maanden heel stabiel. Werkt nu gewoon altijd. Niet heel snel maar snel genoeg. Maar ik ga toch eens DeRemote proberen. Onafhankelijke ontwikkelaars maken vaak beter gebruikt van de mogelijkheden.
Want misschien liet die app wel elke keer de Versterker flippen qua detectie en verbinding met het netwerk... ?! :X

Ik heb het met de NR1606 nu al een tijdje niet gehad namelijk, maar ik heb ook de officiële Marantz app al een tijdje niet aangeraakt!
Zou dat de oplossing zijn :? :D

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@nero355 dat zou best kunnen, als die netwerkAPI van de receiver bestookt wordt door een gammele app zou dat best eens zn weerslag kunnen hebben op de stabiliteit.
Sommige receivers werken via telnet en via een HTTP API (als je met je browser naar het ip adres van je versterker gaat kun je ook eea bedienen dan). Via telnet kan er vaak maar 1 app tegelijk verbonden zijn! Dus als er al een app of een bepaald stukje software de telnet lijn bezet houdt, dan lijkt het alsof er geen verbinding kan worden gemaakt. Geen idee of daar sprake van was hier, maar ter info :)

[Voor 56% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-10-2020 16:04]

• Jkbc
Ik heb inmiddels mijn externe versterker is een maratnz pm6006 geworden. Maar ik heb gewoon in mijn receiver mijn fronts op pre out in gesteld en heb gewoon geluid en alles werkt , verder is zoals een van jullie al aangaf om geen gedoe met volume te hebben, het volume instelbaar ik vind dit eerlijk gezegd wel fijn ik kan heel simpel een aanpassing maken in het geluid qua d fronts. Ik wil m alleen niet op 100% volume zetten , maar daardoor zou ik in mijn receiver mijn fronts op +12 db moeten zetten, maakt dit nog uit of kan ik dat beter niet doen, wat raden jullie aan?

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
X-t-r-e-m-e schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 01:17:
[...]

Was zelf ook op zoek naar een nieuwe versterker met 2.1 en 4K op 120 Hz met Earc en ondersteuning voor variabele refreshrate. De Marantz NR1711 voldoet hier allemaal aan en inmiddels ook gekocht. Wanneer ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen posten in het kort :) Heb nu een Marantz SR6006. Wilde een slanker model zodat het wat beter in mijn meubel past.
Uiteraard ben ik erg nieuwsgierig naar je bevindingen :) Heb je de versterker al binnen? Muziek moet hier nu uit een Google home komen in de woonkamer dus een goede versterker wordt erg gemist :P

• ZeroY85
De NR1711 is top, ik heb em sinds 1 september en had ervoor de NR1606. Het geluid is op zich niet heel anders maar dat hoefde ook niet maar de extra features zijn gaaf. Dolby Atmos Height Virtualization is cool en Heos werkt ook erg mooi. Ben heel benieuwd hoe het straks icm de PS5 gaat functioneren.

• sjaool

sjaool

nero355 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:49:
[...]
Ik heb het met de NR1606 nu al een tijdje niet gehad namelijk, maar ik heb ook de officiële Marantz app al een tijdje niet aangeraakt!
Zou dat de oplossing zijn :? :D
Ik heb de NR1609 en gebruik Yatse met Denon/Marantz plug-in om hem aan te sturen. Ik gebruik de Marantz app dan ook maar zelden. Voor de andere dingen pak ik de gewone afstandsbediening er nog wel eens bij.

Pagina: 1 ... 53 54 55 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee