Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 52 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:19
RichieB schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:56:
Alleen als dat metaal gesmeed is door elven bij maanlicht!
kooi van Faraday, zuivere natuurkunde. Zet een wifi dongle in een metalen behuizing en je hebt geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

aljooge schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:06:
kooi van Faraday, zuivere natuurkunde. Zet een wifi dongle in een metalen behuizing en je hebt geen bereik.
Dat is leuk, maar haal zo'n ding eens uit elkaar en kijk eens hoe mooi het een en ander is afgeschermd ;)

Kortom : Overdrijven is ook een vak!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:19
nero355 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:12:
[...]

Dat is leuk, maar haal zo'n ding eens uit elkaar en kijk eens hoe mooi het een en ander is afgeschermd ;)

Kortom : Overdrijven is ook een vak!
https://www.google.nl/sea...=725#imgrc=u3lFi4nVP91J-M

De binnenkant van een Marantz: Welke afscherming bedoel je? durf jij hier overal met je vinger aan te komen als er 230 Volt op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hmm... dat valt inderdaad tegen, maar ik zou zweren dat ik weleens een foto heb gezien waarbij de binnenkant echt heel netjes was afgewerkt :)

Misschien was het een ander merk... te lang geleden en zo...
durf jij hier overal met je vinger aan te komen als er 230 Volt op staat?
Dat moet je sowieso niet doen!

Zelfs nadat de boel een tijdje uitgeschakeld is, want het een en ander zal eerst moeten ontladen! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:33
aljooge schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:06:
[...]
Ja, duh.
aljooge schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:55:
[...]
Een metalen behuizing houdt elektromagnetische straling tegen en plastic doet dat niet, daarom minder last van onderlinge interferentie tussen je componenten en je speakers.
Dus je bent bang dat de EM straling van je overige componenten het geluid dat uit je speakers komt negatief beïnvloed? Dan zou ik de oplossing eerder zoeken in het vervangen van die bizar brakke andere componenten dan in het afschermen van de elektronica in je versterker met een kooi van Faraday.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:32:
[...]

Rare manier om een Versterker uit te zoeken, maar dat kan aan mij liggen... :)

Ik zou me meer druk maken om wat die wel of niet kan en hoe stabiel dat wel of niet is gedurende een langere periode, want daar gaat het uiteindelijk om!

Aan dat paneel/voorkant ga je toch niet zitten over het algemeen, want daar heb je tenslotte een afstandsbediening voor! :P
Of als je het echt goed wilt doen : Een Logitech Harmony Remote :+
Alle versterkers klinken voor mij toch hetzelfde. :X
En ik heb altijd midrange versterkers met plastic voorkanten gehad en ik vond het best. Totdat ik een volledig metalen Rotel kocht en deze liet mij inzien dat afwerking toch wel heel belangrijk is voor zo’n groot kom apparaat dat direct in het zicht ligt. Ik heb ook een Denon 3313, mét metalen voorkant dus, en het esthetisch verschil met de andere plastic Denon’s die ik heb gehad is gewoon te groot.
Ik heb ook meerdere Marantzen met plastic voorkant gehad, dus het is jammer dat niet heel de voorkant van de (top of the range in 2013?) 7007 metaal is want het plastic vind ik er gewoon cheap uitzien.

al denk ik toch dat ik hem koop... voor 120€ in ieder geval geen miskoop!

[ Voor 3% gewijzigd door Póg mo Thóin op 23-05-2020 18:04 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46
Póg mo Thóin schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:59:
[...]
Ik heb ook een Denon 3313, mét metalen voorkant dus, en het esthetisch verschil met de andere plastic Denon’s die ik heb gehad is gewoon te groot.
Denon metaal is ook niet altijd kwaliteit. Ik had een duidelijk verschil in afwerking tussen mijn Japanse Denon receivers met metalen voorkant en de Chinese Denon Blu-rayspeler (DVD 2500BT, dus geen goedkope speler) welke ook een metalen voorkant had.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 17:34
aljooge schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:55:
[...]

Een metalen behuizing houdt elektromagnetische straling tegen en plastic doet dat niet, daarom minder last van onderlinge interferentie tussen je componenten en je speakers.
Met jouw wensen kijk je in de verkeerde prijs range. Daarnaast, dit type is een paar jaar oud dus bevalt het niet verkoop je t weer voor (bijna) hetzelfde bedrag, en kun je hier je maanlicht ervaringen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Póg mo Thóin schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:59:
Alle versterkers klinken voor mij toch hetzelfde. :X
Dat hoort ook zo te zijn IMHO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-09 08:24
Mijn vriendin heeft al jaren een Marantz NR1603 AV receiver en was altijd goed tevreden
Tot vorige week

Er bleek recent een nieuwe firmware update te zijn en heb deze via menu getracht te installeren
Echter resulteerde in foutmelding (Connectionfail25)
Ook na een factory reset (na advies Marantz) wordt de update gestart en gaat in dezelfde foutmelding.
Receiver blijft dus in deze fout hangen.

Internetverbinding van deze receiver werkt goed via vaste kabel (kan internet radio gewoon luisteren etc.)

Ca. 2 jaar geleden hetzelfde probleem gehad met een firmware update en toen kon ik Na contact met Marantz de nieuwe firmware downloaden via hun website en via usb installeren

Service request gestuurd naar Marantz service organisatie (Audio Service BV)
Men gaf aan dat nieuwe firmware niet meer gedownload kan worden en dus niet meer zelf via usb geïnstalleerd kan worden.

Het advies is om deze ter reparatie aan te bieden.

Iemand soortgelijke ervaringen, dan wel tips hoe dit probleem op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-09 08:24
Vanmiddag de factory reset (Zoals beneden gekopieerd uit een handleiding die online stond) uitgevoerd en de receiver gaat de update niet meer automatisch installeren.
Kon verder alles weer bedienen en deze handeling lijkt dus het probleem te hebben opgelost!
Ik kreeg echter geen “Initialized” op het scherm maar een knipperend display (blokjes), maar goed, lijkt dus te werken.

Reset procedure:
With the power off, press and hold the “ZONE2 SOURCE” button, “INTERNET RADIO” button, and “POWER” button simultaneously on the AVR for a few seconds until “INITIALIZED” appears on the AVR’s display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:36
Paprika schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:09:
Heeft iemand hier wel eens een crashende versterker ervaren? Het betreft een SR7012 (ja, laatste firmware etc). De laatste weken heeft ie vaak last van een crash met als gevolg een luide plop uit de speakers en dan gaat er alleen nog een rood lampje knipperen.

Morgen maar eens met Marantz bellen, want ik voel de bui al hangen: een eventuele procedure gaat wel even duren...
3 maanden later heb ik hem nog altijd niet terug. |:( Is er een termijn waarop ik een nieuw product kan eisen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Na 3 maanden vind ik dat die termijn wel verlopen is....

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 15:21

Mip

Ik heb nu zo'n 3 jaar een NR1607 en ben dat ding ZO ZAT!

Even de frustratie van me af schrijven:
- De app is ontiegelijk $%#.
De verbinding verbreekt regelmatig (het ding is bedraad aangesloten!).
Bij alles wat je aantikt laadtijden.
Ik probeerde vanaf m'n smartphone te streamen (want vrouw had Spotify in gebruik, Spotify Connect is de enige functie die wél goed werkt!). Niet. te. doen.
Playlistje maken is ZO ruk.. regelmatig ook gebeurt er simpelweg niks als ik de app bedien :F
Zelfs switchen tussen radiostations gaat niet want hij kan niet de volledige lijst inladen. Wat een gedrocht die app. :(
- Instellingen veranderen? oh, als jij een menutje opent dan legt de NR1607 al het geluid wel even plat. :F
- Bluetooth werkt niet meer. zal wel een harde reset nodig hebben om weer aan de praat te krijgen. Fijn, dan kan ik wéér alle settings langs, in die ongelooflijk trage en lelijke interface. :(
- Regelmatig switched het ding naar surround, terwijl ik stereo ben aangesloten en ook zo heb ingesteld :?
- Spelregels veranderen tijdens het spel: betalen voor de internet-radio functie :|

Nu ben ik geneigd om gelijk het hele Marantz scala uit het raam te gooien, maar nu dus de vraag:
Is het verbeterd de afgelopen 3 jaar of is deze ellende herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Mip schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:00:
- Spelregels veranderen tijdens het spel: betalen voor de internet-radio functie :|
Dat frustratiepuntje had je bij haast elk merk receiver gehad. Check GoT maar eens, is een heel topic over. De app van Denon en Marantz is inderdaad zwaar brak, dat doen de andere merken beter. Verder ken ik - gelukkig - niet één van de andere issues die je hebt op mijn D&M Holding apparaat. Misschien heb je een maandagochtend modelletje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-09 18:15
@Mip Ik herken een klein deel van je punten (ik heb een NR1710, een vrij nieuw model dus);

- De app is niet top. Dat mag in 2020 echt anders.Hij werkt (zij het niet altijd even snel) overigens meestal wel op iOS. Dit geld voor zowel de HEOS als de Marantz app. Ik weet niet of de apps voor jouw model anders zijn?
- Af en toe moet ik hem even van de stroom halen om hem weer te zien in het netwerk.
- Spotify connect werkt prima, maar je moet niet snel van spotify connect af willen en er weer app, dan hapert de boel bij mij wel is en krijg ik geen geluid meer over de marantz via spotify connect.

Voor de rest heb ik nog weinig problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 10:22
De app van Marantz is inderdaad niet echt geweldig.

Ik bestuur mijn Marantz NR1604 direct via het interne IP adres (192.168.1.x, natuurlijk afhankelijk van je eigen netwerk).

Hierbij kun je de veel zaken via je smartphone besturen!
Dit werkt prima via je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip

Mip

Luuk84 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:45:
@Mip Ik herken een klein deel van je punten (ik heb een NR1710, een vrij nieuw model dus);

- De app is niet top. Dat mag in 2020 echt anders.Hij werkt (zij het niet altijd even snel) overigens meestal wel op iOS. Dit geld voor zowel de HEOS als de Marantz app. Ik weet niet of de apps voor jouw model anders zijn?
Ik gebruik deze: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dmholdings.MarantzAVRRemote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip

Mip

Luuk84 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:45:

- Af en toe moet ik hem even van de stroom halen om hem weer te zien in het netwerk.
- Spotify connect werkt prima, maar je moet niet snel van spotify connect af willen en er weer app, dan hapert de boel bij mij wel is en krijg ik geen geluid meer over de marantz via spotify connect.

Voor de rest heb ik nog weinig problemen gehad.
Overigens een buiging dat je dit weinig problemen noemt voor een apparaat van dit bedrag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-09 18:15
@Mip Zo erg zijn de problemen bij mij nog niet, met af en toe bedoel ik: 1x in de 2/3 maanden. Spotify connect is wel vreemd, maar veroorzaakt in de praktijk niet heel veel problemen, want ik disconnect en connect niet heel vaak en snel achter elkaar.
Wat misschien helpt is dat ik me had ingelezen en me op wat problemen had voorbereid. Zou niet moeten horen natuurlijk, maar het lijkt alsof elke fabrikant wel wat heeft.

Daarnaast heb ik maar weinig apparaten die 100% foutloos zijn. Zo stoor ik mij bijvoorbeeld meer aan het feit dat de interne apps van mijn LG C9 geen Atmos doorgeven (vaker niet dan wel), en Apple TV 4k die via de tv aan de receiver hangt (via eARC) dat wel doet?
Auto lipsync is met eARC een vereiste, maar het werkt met de LG C9 niet. Dit stoort mij eigenlijk veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:23

sjaool

Every life should have 9 cats

FeaR schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:32:
[...]

Dat frustratiepuntje had je bij haast elk merk receiver gehad. Check GoT maar eens, is een heel topic over. De app van Denon en Marantz is inderdaad zwaar brak, dat doen de andere merken beter. Verder ken ik - gelukkig - niet één van de andere issues die je hebt op mijn D&M Holding apparaat. Misschien heb je een maandagochtend modelletje?
Ik gebruik Yatse voor Kodi met de Marantz/Denon plug-in. Werkt voor wisselen tussen de ingangen en het volume prima. Wil ik meer dan pak ik de app of de normale afstandsbediening er wel bij. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mip schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:00:
Ik heb nu zo'n 3 jaar een NR1607 en ben dat ding ZO ZAT!

Even de frustratie van me af schrijven:
- De app is ontiegelijk $%#.
De verbinding verbreekt regelmatig (het ding is bedraad aangesloten!).
Bij alles wat je aantikt laadtijden.
Ik probeerde vanaf m'n smartphone te streamen (want vrouw had Spotify in gebruik, Spotify Connect is de enige functie die wél goed werkt!). Niet. te. doen.
Playlistje maken is ZO ruk.. regelmatig ook gebeurt er simpelweg niks als ik de app bedien :F
Zelfs switchen tussen radiostations gaat niet want hij kan niet de volledige lijst inladen. Wat een gedrocht die app. :(
- Instellingen veranderen? oh, als jij een menutje opent dan legt de NR1607 al het geluid wel even plat. :F
- Bluetooth werkt niet meer. zal wel een harde reset nodig hebben om weer aan de praat te krijgen. Fijn, dan kan ik wéér alle settings langs, in die ongelooflijk trage en lelijke interface. :(
- Regelmatig switched het ding naar surround, terwijl ik stereo ben aangesloten en ook zo heb ingesteld :?

Nu ben ik geneigd om gelijk het hele Marantz scala uit het raam te gooien, maar nu dus de vraag:
Is het verbeterd de afgelopen 3 jaar of is deze ellende herkenbaar?
Klinkt niet heel anders dan mijn NR1606 ervaringen die ik meerdere keren in dit Topic heb gepost! :P :+

De volgende Versterker wordt gewoon een Yamaha die het hele netwerkgedeelte veel beter doet! :Y)
sjaool schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:03:
Ik gebruik Yatse voor Kodi met de Marantz/Denon plug-in. Werkt voor wisselen tussen de ingangen en het volume prima. Wil ik meer dan pak ik de app of de normale afstandsbediening er wel bij. :)
Maffe omweg, maar als het werkt : Waarom ook niet! :)

Ik heb de laatste tijd iets veel leukers ontdekt : mpd onder Linux op een Raspberry Pi of Intel NUC :*)

Kan je heel makkelijk op afstand besturen en werkt echt geweldig als Internet Radio oplossing! _O_ d:)b 8)

Daarnaast heb je ook nog yCast die is bedacht door wat mensen die te cheap zijn om € 3 per jaar te doneren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is de bt ontvangst nog te verbeteren? Op 2,5 meter van mijn SR7011 raak ik steeds kort de verbinding kwijt met mijn telefoon als ik muziek van YouTube of Spotify afspeel.. Tenminste, zo klinkt het. Vertraging met reageren op input en steeds haperingen in de liedjes. Gebruik ik bijv. Spotify Connect dan werkt het zonder haperingen. Er is echter geen YouTube Connect zover ik weet dus dat moet wel via bt als ik de tv er niet voor aan wil.

[ Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 08-06-2020 19:38 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 20:43
@ jorgen.

Heb je de antenne's wel op de marantz gezet ? dit zijn namelijk niet alleen wifi antenne's maar ook de antenne's voor Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

LAN/BT/WLAN worden inderdaad door dezelfde brakke chip en firmware geregeld dus dat zou zomaar eens de oorzaak kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

JBnl schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:10:
@ jorgen.

Heb je de antenne's wel op de marantz gezet ? dit zijn namelijk niet alleen wifi antenne's maar ook de antenne's voor Bluetooth.
nero355 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:16:
LAN/BT/WLAN worden inderdaad door dezelfde brakke chip en firmware geregeld dus dat zou zomaar eens de oorzaak kunnen zijn :)
Nee, die zitten er niet op. Ik gebruik altijd een bedrade verbinding, en ik ging ervan uit dat ze alleen voor wifi waren. Toen ik achter het tv-dressoir bezig was, zag ik gisteren dat ze ook voor BT zijn. Zijn die antennes universeel? Ik weet namelijk niet waar die van de Marantz zijn, maar ik heb volgens mij nog wel andere ongebruikt liggen. Zijn daar ook betere voor te krijgen, mocht het onverhoopt niets oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jorgen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:12:
Nee, die zitten er niet op. Ik gebruik altijd een bedrade verbinding, en ik ging ervan uit dat ze alleen voor wifi waren. Toen ik achter het tv-dressoir bezig was, zag ik gisteren dat ze ook voor BT zijn.
Zie het als een WLAN+BT NIC in een laptop, maar deze doet dan ook nog het LAN gedeelte :)
Zijn die antennes universeel?
Ik weet namelijk niet waar die van de Marantz zijn, maar ik heb volgens mij nog wel andere ongebruikt liggen. Zijn daar ook betere voor te krijgen, mocht het onverhoopt niets oplossen?
Kan je gewoon doen denk ik en in principe ook "upgraden" met antennes die misschien wat beter zijn, maar ik zou daar geen geld in steken heel eerlijk gezegd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

nero355 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:53:
[...]

Zie het als een WLAN+BT NIC in een laptop, maar deze doet dan ook nog het LAN gedeelte :)

[...]

Kan je gewoon doen denk ik en in principe ook "upgraden" met antennes die misschien wat beter zijn, maar ik zou daar geen geld in steken heel eerlijk gezegd! :)
Het liefst steek ik helemaal geen extra geld in mijn HT. Ben wel heel tevreden zo met alles wat ik heb. Ik gebruik BT ook niet zo vaak, maar soms heb je geen zin om je tv aan te doen voor YT en wil je wel luisteren. Dan kan ik wel een kabeltje pakken, maar dan is BT wel makkelijker.

Heeft een Chromecast ook zo'n brakke verbinding? Die heb ik thuis niet nodig, maar overweeg ik voor vakantie. Dan zou ik hem thuis als alternatief voor de BT vd Marantz kunnen gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 10-06-2020 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jorgen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Het liefst steek ik helemaal geen extra geld in mijn HT. Ben wel heel tevreden zo met alles wat ik heb. Ik gebruik BT ook niet zo vaak, maar soms heb je geen zin om je tv aan te doen voor YT en wil je wel luisteren. Dan kan ik wel een kabeltje pakken, maar dan is BT wel makkelijker.

Heeft een Chromecast ook zo'n brakke verbinding? Die heb ik thuis niet nodig, maar overweeg ik voor vakantie. Dan zou ik hem thuis als alternatief voor de BT vd Marantz kunnen gebruiken.
Neem zo'n ding als Chromecast Ultra : [Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)
En dan effe overal HDMI CEC uitzetten!

KLAAR!!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

nero355 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:11:
[...]

Neem zo'n ding als Chromecast Ultra : [Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)
En dan effe overal HDMI CEC uitzetten!

KLAAR!!! d:)b
Ik heb al prima mediaspelers hier staan. Met zo'n Mi Box moet ik nog steeds de tv aan hebben, lijkt me, of is die ook prima aan te sturen met de tv uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jorgen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:13:
Ik heb al prima mediaspelers hier staan. Met zo'n Mi Box moet ik nog steeds de tv aan hebben, lijkt me, of is die ook prima aan te sturen met de tv uit?
Met de TV uit lekker Casten natuurlijk! :)

Een nVidia Shield TV Console of een Chromecast kan natuurlijk ook, maar dat gekke Xiaomi ding is een soort hybride versie van die twee die nog minder dan een Chromecast Ultra kost! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Luuk84 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:23:
@Mip Zo erg zijn de problemen bij mij nog niet, met af en toe bedoel ik: 1x in de 2/3 maanden. Spotify connect is wel vreemd, maar veroorzaakt in de praktijk niet heel veel problemen, want ik disconnect en connect niet heel vaak en snel achter elkaar.
Wat misschien helpt is dat ik me had ingelezen en me op wat problemen had voorbereid. Zou niet moeten horen natuurlijk, maar het lijkt alsof elke fabrikant wel wat heeft.

Daarnaast heb ik maar weinig apparaten die 100% foutloos zijn. Zo stoor ik mij bijvoorbeeld meer aan het feit dat de interne apps van mijn LG C9 geen Atmos doorgeven (vaker niet dan wel), en Apple TV 4k die via de tv aan de receiver hangt (via eARC) dat wel doet?
Auto lipsync is met eARC een vereiste, maar het werkt met de LG C9 niet. Dit stoort mij eigenlijk veel meer.
Ik heb zojuist een LG C9 gekocht om de B6 mee te vervangen. Mede door deze upgrade werkt het met geluid weer niet lekker meer met mijn Marantz SR5007. Hier irriteer ik me het meest aan. Al die nieuwe hypermoderne stuff werkt alleen samen met hetzelfde nieuwe spul. Ik heb de afgelopen dagen zitten rotzooien met vooral de audio. Conclusie:

-Ziggo dolby 5.1 werkt via HDMI ARC cec
-Apple TV werkt niet via HDMI ARC cec, maar wel als ik de Apple TV 4K HDR de audio laat converteren naar dolby 5.1. Dan krijg ik dus geen DTS of Atmos meer, maar ik heb in ieder geval 5.1. Anders hoor ik alleen maar ‘de chipmunks’ door de boxen, volgens mijn vrouw 😉🤭
-Netflix en Videoland op de tv werken dus niet op de marantz. Alleen als ik in de TV PCM aanzet. Dit heeft op de oude tv wel gewerkt op Dolby 5.1.
-Plex heb ik nog niet geprobeerd, maar die zou DTS wel moeten pakken.

Nou ben ik hier altijd goed geholpen en durf ik het wel te vragen.
Wat kan ik nog proberen om het geluid door te geven aan de Marantz?
Moet ik echt een nieuwe 5014 gaan kopen om van dit gezeik af te zijn terwijl de 5007 gewoon nog perfect is?!
Kan ik nog een nieuwe kabel proberen? Een kabel die geschikt is voor dolby vision? Dus de kabel die aan mijn Apple TV naar de TV hangt. Want dit heb ik met de B6 wel geprobeerd om die tussen de ARC en de Marantz te hangen maar toen gaf hij helemaal geen ARC meer door, omdat ik verwacht dat de kabel te nieuw is voor mijn oude Marantz.
In de TV heb ik alles wel geprobeerd qua DTV instellingen, HDMI CEC en eARC enzo. Dat werkt allemaal niet.

Wie heeft me advies? Waarom werkt 5.1 dolby, DTS enzo niet meer via tv naar Marantz? Hoe los ik het op?

Oh en stel dat ik een nieuwe kabel moet; welke dan? En stel dat ik een nieuwe versterker moet; welke dan? En kan het ook een slanker model zijn want de SR types zijn nogal hoog waarbij een tv meubel een uitdaging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
eynickey schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:33:
Hallo, iemand toevallig ervaring met een Marantz SR5006 en LG C9 of soortgelijke setup met ARC?

De Netflix app op de TV zou Dolby Digital 5.1 door moeten geven via ARC, maar als ik de ARC-instelling van de TV op 'auto' of 'passthrough' zet, dan hoor ik alleen gek gekraak-achtig-geluid. Bij 'PCM' krijg ik alleen stereo geluid, al zou dat een bug zijn van de LG C9, maar als dat gefixt wordt dan is het nog geen DD.

Iemand een idee hoe ik toch DD 5.1 naar de Marantz kan krijgen?

NB. De Netflix app geeft wel aan dat 5.1 beschikbaar is (middels het icoontje bovenaan een aflevering/film)
NB. Aan/uit en volume bedienen van de Marantz via CEC werkt wel prima.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere HDMI-kabel (with ethernet)
- HDMI control uit op Marantz maar dan werkt ARC niet meer. Ik zie geen optie om CEC en ARC apart van elkaar uit te zetten.
- Instellingen als power off en lipsync aan/uit gezet op de Marantz en Auto inschakelsync op de TV
- Bij de tabel met Input Asign zie ik bij de bron 'TV' ook geen kruisje of iets dergelijks staan in de kolom HDMI.
- Via toslink werkt het wel, maar ik moet dan Simplink/CEC aan laten om de Marantz te bedienen en elke keer als ik de TV aan zet weer opnieuw 'optisch' als audio output selecteren. En met ophangen van de TV zou die kabel straks wel eens in de weg kunnen zitten. Voor nu werkbaar, maar niet ideaal.
Vergelijkbaar; hoe heb jij het werkend gekregen uiteindelijk?
Het is toch debiel dat je geen Netflix op 5.1 surround kan kijken omdat de tv en de receiver elkaar niet meer snappen? Maar het zit er wel allemaal op!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benzed
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 11:15

Benzed

LG65C8 owner

Jouw Marantz heeft geen earc dus dat kan je ook uitzetten in de tv. dan heb je arc arc en zou de communicatie beter verlopen. zet de audio instellingen op automatisch.of bitstream. dan kan je receiver bepalen welke audioformaat hij gaat weergeven. Atmos of HDR heeft je receiver niet dus dat kun je vergeten. Je apple tv met hdr zou ik op je tv aansluiten met een high speed kabel.controleer dit of je dit daadwerkelijk hebt. zet hierbij ook cec aan en hdmi deep colour. Via netflix van je tv zou je dolby digital plus krijgen op je receiver dat is de beste setting. audio uit op arc. kan zijn dat per aansluiting je dit handmatig moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:37
opa_paul schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:39:
[...]
Vergelijkbaar; hoe heb jij het werkend gekregen uiteindelijk?
Het is toch debiel dat je geen Netflix op 5.1 surround kan kijken omdat de tv en de receiver elkaar niet meer snappen? Maar het zit er wel allemaal op!!!
Nog niet werkend helaas, vooralsnog doe ik alles met 2.1 geluid over PCM. Dolby digital 5.1 zou via de Netflix app via passthrough via ARC moeten werken, en niet alleen via eARC. Denk dat de ARC implementatie van Marantz toch afwijkt van die van LG. Dat is volgens mij ook een van de redenen dat we nu eARC hebben. Een nieuwe versterker met eARC is nog wel te vinden, maar aangezien de C9 HDMI 2.1 poorten heeft, wacht ik liever tot er betaalbare versterkers zijn met HDMI 2.1.

Deze week is de 4.80.03 update uitgekomen en als het goed is werkt dan namelijk ook 5.1 over PCM, dat was namelijk een bug in de C9. Zojuist heb ik de update geïnstalleerd, maar nog steeds 2.0 geluid. Powercycle heeft niet geholpen, maar schijnbaar kan een factory reset van de versterker nodig zijn om de nieuwe EDID settings van de C9 uit te lezen. Eerder ook al een factory reset van de versterker moeten doen omdat hij de kluts kwijt was, dus later vandaag toch maar even proberen.

Ik heb overigens afgelopen week nog een nieuwe HDMI kabel besteld van Amazon omdat ik mijn oude kabel toch niet helemaal vertrouwde. De versterker schakelde steeds van ARC af waardoor het geluid uit de TV luidsprekers kwam. Even later schakelt het dan weer naar ARC en dat gaat steeds heen en weer. Met de nieuwe HDMI kabel is dit wel opgelost. Geen duur exemplaar, gewoon een Amazon basics kabel (merk van Amazon zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

opa_paul schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:33:
Ik heb zojuist een LG C9 gekocht om de B6 mee te vervangen. Mede door deze upgrade werkt het met geluid weer niet lekker meer met mijn Marantz SR5007. Hier irriteer ik me het meest aan. Al die nieuwe hypermoderne stuff werkt alleen samen met hetzelfde nieuwe spul. Ik heb de afgelopen dagen zitten rotzooien met vooral de audio.
Mwa, de apparatuur doet het zo gek nog niet, echter zit je waarschijnlijk met een of andere streamingdienst te testen die roet in het eten gooit, want :
-Apple TV werkt niet via HDMI ARC cec, maar wel als ik de Apple TV 4K HDR de audio laat converteren naar dolby 5.1. Dan krijg ik dus geen DTS of Atmos meer, maar ik heb in ieder geval 5.1. Anders hoor ik alleen maar ‘de chipmunks’ door de boxen, volgens mijn vrouw 😉🤭
-Netflix en Videoland op de tv werken dus niet op de marantz. Alleen als ik in de TV PCM aanzet. Dit heeft op de oude tv wel gewerkt op Dolby 5.1.
Zijn allemaal het gevolg van gekloot met het DD+ signaal dat men uitstuurt als ik het me goed herinner ;)
Moet ik echt een nieuwe 5014 gaan kopen om van dit gezeik af te zijn terwijl de 5007 gewoon nog perfect is?!
Zou ik sowieso wel doen vanwege nieuwere standaarden :)

Maar het kan nog beter : Lekker inruilen voor een Yamaha!
Dan heb je tenminste een normaal werkend netwerkgedeelte >:) :+
Kan ik nog een nieuwe kabel proberen? Een kabel die geschikt is voor dolby vision? Dus de kabel die aan mijn Apple TV naar de TV hangt. Want dit heb ik met de B6 wel geprobeerd om die tussen de ARC en de Marantz te hangen maar toen gaf hij helemaal geen ARC meer door, omdat ik verwacht dat de kabel te nieuw is voor mijn oude Marantz.
Ik heb HDMI kabels in gebruik die ergens rond de 10 jaar oud zijn en die geven nog steeds alles prima door dus dat zou de reden niet mogen zijn!

Mocht je wel wat gaan kopen : Geef alsjeblieft niet belachelijk veel geld uit aan kabels!
Zat topics en reacties hier op GoT die uitleggen waarom en welke absurde bedragen je moet vermijden ;)
En stel dat ik een nieuwe versterker moet; welke dan? En kan het ook een slanker model zijn want de SR types zijn nogal hoog waarbij een tv meubel een uitdaging is.
Als je het bij Marantz houdt : De NR16xx serie
Als je een Yamaha neemt : RX-Sxxx serie
eynickey schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:19:
Denk dat de ARC implementatie van Marantz toch afwijkt van die van LG. Dat is volgens mij ook een van de redenen dat we nu eARC hebben. Een nieuwe versterker met eARC is nog wel te vinden, maar aangezien de C9 HDMI 2.1 poorten heeft, wacht ik liever tot er betaalbare versterkers zijn met HDMI 2.1.
Het hele probleem is dat men bij apparaten die nog geen HDMI 2.1 hadden en dus de volle eARC features ineens sommige eARC features is gaan toepassen op HDMI 2.0 apparaten :F

Daarnaast blijft het geheel afhankelijk van HDMI CEC en dat is opzich al één grote puinhoop geworden sinds de dag dat het werd geintroduceerd! :X
Ik heb overigens afgelopen week nog een nieuwe HDMI kabel besteld van Amazon omdat ik mijn oude kabel toch niet helemaal vertrouwde. De versterker schakelde steeds van ARC af waardoor het geluid uit de TV luidsprekers kwam. Even later schakelt het dan weer naar ARC en dat gaat steeds heen en weer. Met de nieuwe HDMI kabel is dit wel opgelost. Geen duur exemplaar, gewoon een Amazon basics kabel (merk van Amazon zelf).
Dat is inderdaad wel een mooie tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Benzed schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:30:
Jouw Marantz heeft geen earc dus dat kan je ook uitzetten in de tv. dan heb je arc arc en zou de communicatie beter verlopen. zet de audio instellingen op automatisch.of bitstream. dan kan je receiver bepalen welke audioformaat hij gaat weergeven. Atmos of HDR heeft je receiver niet dus dat kun je vergeten. Je apple tv met hdr zou ik op je tv aansluiten met een high speed kabel.controleer dit of je dit daadwerkelijk hebt. zet hierbij ook cec aan en hdmi deep colour. Via netflix van je tv zou je dolby digital plus krijgen op je receiver dat is de beste setting. audio uit op arc. kan zijn dat per aansluiting je dit handmatig moet aanpassen.
Oké, duidelijk.
Ik heb de Apple TV via een Belkin high speed kabel direct op tv. Dat werkt dus. Alleen het geluid wat hij naar de Marantz stuurt is dus niet om te zetten naar DD. Behalve als ik het aanpas in menu van Apple TV. CEC en HDMI deep color staat aan.
Netflix stuurt DD maar via geen 1 mogelijkheid stuurt de TV een bruikbaar signaal. Dus; passtrough, HDMI ARC out maar toch alleen pcm. Heel gek.
eARC zal ik dus uitzetten. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
eynickey schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Nog niet werkend helaas, vooralsnog doe ik alles met 2.1 geluid over PCM. Dolby digital 5.1 zou via de Netflix app via passthrough via ARC moeten werken, en niet alleen via eARC. Denk dat de ARC implementatie van Marantz toch afwijkt van die van LG. Dat is volgens mij ook een van de redenen dat we nu eARC hebben. Een nieuwe versterker met eARC is nog wel te vinden, maar aangezien de C9 HDMI 2.1 poorten heeft, wacht ik liever tot er betaalbare versterkers zijn met HDMI 2.1.

Deze week is de 4.80.03 update uitgekomen en als het goed is werkt dan namelijk ook 5.1 over PCM, dat was namelijk een bug in de C9. Zojuist heb ik de update geïnstalleerd, maar nog steeds 2.0 geluid. Powercycle heeft niet geholpen, maar schijnbaar kan een factory reset van de versterker nodig zijn om de nieuwe EDID settings van de C9 uit te lezen. Eerder ook al een factory reset van de versterker moeten doen omdat hij de kluts kwijt was, dus later vandaag toch maar even proberen.

Oké, check. Niet te dure normale HDMI kabels van Amazon gebruiken die dus niet per ze ‘top notch’ specs hebben.
Wellicht is een nieuwe kabel van ARC Marantz naar TV wel een idee.

Factory reset van Marantz ga ik nog niet doen. Daar zit zoveel tijd in. In de instellingen.

Ik vind het heel apart dat hij dus niet DD of DD+ pakt terwijl de Marantz dit wel ondersteunt. Dit moet wel aan de tv liggen want de B6 deed dit wel. Ergens stoort de ARC dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
nero355 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Mwa, de apparatuur doet het zo gek nog niet, echter zit je waarschijnlijk met een of andere streamingdienst te testen die roet in het eten gooit, want :

[...]

Zijn allemaal het gevolg van gekloot met het DD+ signaal dat men uitstuurt als ik het me goed herinner ;)

[...]

Zou ik sowieso wel doen vanwege nieuwere standaarden :)

Maar het kan nog beter : Lekker inruilen voor een Yamaha!
Dan heb je tenminste een normaal werkend netwerkgedeelte >:) :+

[...]

Ik heb HDMI kabels in gebruik die ergens rond de 10 jaar oud zijn en die geven nog steeds alles prima door dus dat zou de reden niet mogen zijn!

Mocht je wel wat gaan kopen : Geef alsjeblieft niet belachelijk veel geld uit aan kabels!
Zat topics en reacties hier op GoT die uitleggen waarom en welke absurde bedragen je moet vermijden ;)

[...]

Als je het bij Marantz houdt : De NR16xx serie
Als je een Yamaha neemt : RX-Sxxx serie

[...]

Het hele probleem is dat men bij apparaten die nog geen HDMI 2.1 hadden en dus de volle eARC features ineens sommige eARC features is gaan toepassen op HDMI 2.0 apparaten :F

Daarnaast blijft het geheel afhankelijk van HDMI CEC en dat is opzich al één grote puinhoop geworden sinds de dag dat het werd geintroduceerd! :X

[...]

Dat is inderdaad wel een mooie tip! :)
Dus het is niet te maken?
Geen geld uitgeven aan dure kabels.
Problemen liggen bij eARC en CEC. En HDMI 2.1.
NR 16 serie even naar kijken en eventueel over naar Yamaha als ik iets nieuws koop.

Wachten op updates van TV om mijn verbinding met SR5007 werkbaar te maken om dus toch DD geluid te krijgen. Ik kan niets meer doen dan dit?
Wel vervelend dit. Wellicht dat ik Netflix eens via de Apple TV kan laten lopen?!

Maar voor goed geluid moet ik voortaan dus per se een nieuwe receiver kopen terwijl mijn 5007 prima codec heeft. DTS, DD+ enzovoorts. Allemaal prima geluid maar omdat de TV het niet goed naar de receiver brengt ben ik de klos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb een Yamaha RX-V577 gehad en nu een Marantz NR1609 en ik kan zeggen dat het netwerkgedeelte van de Marantz een stuk stabieler werkt dan dat van de Yamaha. De Yamaha moest ik om de zoveel tijd van de stroom halen om het netwerk weer aan de gang te krijgen. Dit is mij bij de Marantz nog nooit overkomen.

Qua muziekvermogen bij mij in de huiskamer merk ik trouwens weinig verschil tussen de twee.

De App van Yamaha is wel beter dan die Marantz, dat dan weer wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

sjaool schreef op zondag 21 juni 2020 @ 01:00:
Ik heb een Yamaha RX-V577 gehad en nu een Marantz NR1609 en ik kan zeggen dat het netwerkgedeelte van de Marantz een stuk stabieler werkt dan dat van de Yamaha. De Yamaha moest ik om de zoveel tijd van de stroom halen om het netwerk weer aan de gang te krijgen. Dit is mij bij de Marantz nog nooit overkomen.
:o Hmm... lekker dan : Dat is juist het probleem dat ik met mijn Marantz NR1606 heb en ik ben echt niet de enige met een Denon/Marantz die daar last van heeft! :D _O-
De App van Yamaha is wel beter dan die Marantz, dat dan weer wel. :)
En dat is reden #2 :)
Ik heb dit soort problemen best wel vaak gelezen, echter kan ik op de een of andere manier niet één voorbeeld vinden inclusief de bijbehorende uitleg op het moment, maar inderdaad : Daar komt het wel op neer, want men gebruikt een DD+ versie die jouw Versterker niet begrijpt.
Wellicht dat ik Netflix eens via de Apple TV kan laten lopen?!
Een apparaat dat aangesloten is op je Versterker en de TV alleen als monitor gebruikt als het ware is IMHO sowieso de beste opstelling om te hebben! :)
Maar voor goed geluid moet ik voortaan dus per se een nieuwe receiver kopen terwijl mijn 5007 prima codec heeft. DTS, DD+ enzovoorts. Allemaal prima geluid maar omdat de TV het niet goed naar de receiver brengt ben ik de klos?
Omdat de streamingdienst dat doet ben je waarschijnlijk de klos inderdaad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
nero355 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:24:
[...]

:o Hmm... lekker dan : Dat is juist het probleem dat ik met mijn Marantz NR1606 heb en ik ben echt niet de enige met een Denon/Marantz die daar last van heeft! :D _O-

[...]

En dat is reden #2 :)

[...]

Ik heb dit soort problemen best wel vaak gelezen, echter kan ik op de een of andere manier niet één voorbeeld vinden inclusief de bijbehorende uitleg op het moment, maar inderdaad : Daar komt het wel op neer, want men gebruikt een DD+ versie die jouw Versterker niet begrijpt.

[...]

Een apparaat dat aangesloten is op je Versterker en de TV alleen als monitor gebruikt als het ware is IMHO sowieso de beste opstelling om te hebben! :)

[...]

Omdat de streamingdienst dat doet ben je waarschijnlijk de klos inderdaad :'(
Hoe zou ik de tv dan moeten gebruiken als monitor? En een apparaat wat aangesloten zit op de receiver; welk zou dit dan moeten zijn? Want niets werkt momenteel meer.

Aanvulling op mijn eerdere berichten. Helaas werkt Ziggo 5.1 naar Marantz ook al niet meer. Gisteren werkte het nog. Nu na niets veranderd te hebben werkt Dolby niet meer.
Niet op passtrough, auto. Alleen PCM stereo. Hoe kan dit dan opeens?!
Hij pakt wel het beeld van HDMI 2 als Marantz en die kan ik ook bedienen via CEC maar het geluid komt Niet door als 5.1 dolby.
Oftewel; wtf kan ik nog met een versterker die geen surround kan weergeven en met 6 top boxen, waarvan ik er maar 2 van gebruik.

Momenteel heb ik dus alleen 2.0 geluid via tv, Apple TV, Netflix enzovoorts. Alleen plex nog niet geprobeerd.

Wie helpt me? Wat kan ik nog proberen.
Heb gekeken naar het signaal wat de Marantz door krijgt via tv. 4.2.2 4K 25. Dit klopt toch wel dacht ik zo...
kan LG hier nog iets in betekenen?
Anders kan ik net zo goed alles verkopen en een goede soundbar kopen of een nieuwe receiver. M’n vrouw ziet me aankomen. WAF qua nieuwe tv was al een crime.

Edit: heeft opnieuw aansluiten met een optische kabel nog nut? Dus zoals ik het ‘vroeger’ had voordat ik HDMI CEC werkend kreeg op de B6.

De Marantz zou Dolby Digital plus moeten kunnen verwerken maar de HDMI simplink ARC zorgt ervoor dat alles in de soep loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door opa_paul op 21-06-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:33
Optische kabel werkt altijd, maar kan geen DD+ en Atmos aan. Dus DD of DTS daar moet je het mee doen. ARC tussen mijn LG B6 en NR1607 kreeg ook kuren, nu via toslink geen centje pijn. Heel soms moet ik de TV weer vertellen dat hij de optische uitgang moet gebruiken.. is een beetje vergeetachtig dat ding.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

opa_paul schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:53:
Hoe zou ik de tv dan moeten gebruiken als monitor? En een apparaat wat aangesloten zit op de receiver; welk zou dit dan moeten zijn? Want niets werkt momenteel meer.
Gewoon zoiets bijvoorbeeld :

Apple TV => Marantz => LG TV

Geen gezeik met (e)ARC en zoals het IMHO hoort! :)
Aanvulling op mijn eerdere berichten. Helaas werkt Ziggo 5.1 naar Marantz ook al niet meer. Gisteren werkte het nog. Nu na niets veranderd te hebben werkt Dolby niet meer.
Niet op passtrough, auto. Alleen PCM stereo. Hoe kan dit dan opeens?!
Heel veel TV kanalen hebben niet eens Dolby 2.1/5.1 dus dat vind ik ook niet zo heel raar eerlijk gezegd :?
Oftewel; wtf kan ik nog met een versterker die geen surround kan weergeven en met 6 top boxen, waarvan ik er maar 2 van gebruik.
Anders kan ik net zo goed alles verkopen en een goede soundbar kopen of een nieuwe receiver. M’n vrouw ziet me aankomen. WAF qua nieuwe tv was al een crime.

Wie helpt me? Wat kan ik nog proberen.
Tekoop : Marantz Versterker inclusief GRATIS meegeleverde vrouw! >:) O-) :+
Heb gekeken naar het signaal wat de Marantz door krijgt via tv. 4.2.2 4K 25. Dit klopt toch wel dacht ik zo...
Klinkt als HDMI 1.4 die niet verder komt dan Ultra HD @ 30 Hz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
nero355 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 00:24:
[...]

Gewoon zoiets bijvoorbeeld :

Apple TV => Marantz => LG TV

Geen gezeik met (e)ARC en zoals het IMHO hoort! :)

[...]

Heel veel TV kanalen hebben niet eens Dolby 2.1/5.1 dus dat vind ik ook niet zo heel raar eerlijk gezegd :?

[...]

Tekoop : Marantz Versterker inclusief GRATIS meegeleverde vrouw! >:) O-) :+

[...]

Klinkt als HDMI 1.4 die niet verder komt dan Ultra HD @ 30 Hz :)
Update:
- nieuwe HDMI kabel, even gewisseld met Apple TV maakt geen verschil. Het ligt dus echt aan codec tv -> Marantz

- ziggo box dolby kunnen maken. Bij instelling audio in de ziggo next box ‘altijd instellingen tv aanhouden’ ipv ‘altijd dolby’ zorgt er in ieder geval voor dat TV kijken op Dolby Digital 5.1 kan.

- LG gebeld over het probleem bij Netflix, Videoland en dergelijke. Gefilmd wat er gebeurt als het geluid niet goed door komt. Zij gaan dit onderzoeken?! Verwacht er niet veel van overigens.

- Plex app geprobeerd; Dolby en DTS en DTS-HD werkt dan gewoon. Wat ik invul is dat dit een oudere standaard van bovenstaande is zodat de tv dit wel door kan sturen en de Marantz dit kan lezen. Wat ik alleen niet begrijp is dat dit via dezelfde kabel en dezelfde ARC methodiek gaat als bij Netflix of Apple TV.
Dan zou Netflix een nieuwe vorm DD+ uitsturen die Marantz niet herkent.
Apple TV zoals ik het werkend had werkt nu helaas ook niet meer. Allemaal heel vreemd dit.

Ik zou dus veel kunnen gaan kijken via de Plex app als ik films of series op DD of DTS wil kijken. Echter kijk ik voortaan meestal op Netflix of Videoland series. Tenzij de Plex ook Netflix heeft?! Nee dat niet volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

@opa_paul : Vergeet gewoon dat (e)ARC geneuzel en sluit de boel direct op de Versterker aan en geniet van je TV :)

HDMI CEC en (e)ARC zijn gewoon "a good idea gone wrong" net als DLNA in het verleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:37
nero355 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:47:
@opa_paul : Vergeet gewoon dat (e)ARC geneuzel en sluit de boel direct op de Versterker aan en geniet van je TV :)

HDMI CEC en (e)ARC zijn gewoon "a good idea gone wrong" net als DLNA in het verleden!
Ik ben juist sinds vorige week ARC gaan gebruiken op mijn oude SR7008 (die voor mij nog prima voldoet, ik ga toch niet verder dan 5.1 in de woonkamer) maar wel een nieuwe 4K/HDR TV. Via SR7008 dus geen 4K en HDR ondersteuning vanaf diverse apparaten. Ik had al een SR5014 in bestelling staan, maar die bleek pas eind augustus weer leverbaar. Dan maar ARC (en CEC), wat verbazingwekkend genoeg meteen goed werkte (in ieder geval voor Vero4K+, KPN VIP5202, PS4 en TV zelf).
Ik laat de SR5014 maar even voor wat het is dus:)

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 24-06-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@sverzijl : Als je geluk hebt dan kan het goed gaan inderdaad, maar fijn is anders... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:50
Kleine post hier over mijn ervaringen met de Marantz NR1609. Ik kan kort zijn: behoorlijk positief. De receiver is relatief compact, de eco modus werkt fantastisch (scheelt toch weer wat knaken), bediening is simpel en als klap op de vuurpijl klinkt hij ook nog eens een heel erg goed. Gekoppeld met een paar Klipsch speakers en erg veel plezier mee tot nu toe. Ook bediening via de Nvidia Shield Pro is heerlijk simpel en robuust.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
nero355 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:47:

Tja dat kan niet echt toch?
Als ik alles aan sluit op de versterker dan heb ik nog steeds geen Netflix op 5.1. En ook de rest werkt dan niet op dolby surround. Dus ik heb toch helaas ARC nodig om de tv en de receiver met elkaar te laten communiceren. Of zou ik weer een optische kabel aan moeten sluiten en ARC uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben mij aan het orienteren op een nieuwe Dolby Atmos receiver ter vervanging van m'n Onkyo TX-NR636. Mijn doel is om een betere externe eindversterker aan te sluiten via RCA pre-outs voor de aansturing van de Front-L en Front-R speakers; RCA pre-outs ontbreken namelijk op de Onkyo en diens ZONE2 stuurt geen HDMI-in bronnen naar de ZONE2 RCA.

De ZONE2 op de Marantz NR1710 (of de iets oudere NR1609) kan dit in ieder geval ook niet volgens de handleiding, "No sound is output when using ZONE2: Digital signal audio input from the HDMI connector or digital audio connectors (OPTICAL/COAXIAL) cannot be played back. Use analog connections."
Zelfde situatie als op de Onkyo dus.

De Marantz NR1710 beschikt dus over RCA pre-outs en voldoet verder aan al mijn overige gewenste specificaties. Ik vraag mij echter af: is de NR1710 wel in staat om ieder type audioformaat afkomstig van HDMI-in bronnen door te sturen naar deze RCA pre-outs? Ik werd namelijk getriggered door deze Q&A:

Q: Can i connect all my hdmi devices, and output l/r rca audio to my amp?
A: Hello,
Yes, as the Front L/R pre-out outputs audio from HDMI based input sources. However, all input signals would have to be PCM based in order to output stereo from the pre-outs. If the NR is decoding Dolby or DTS, then only discrete Front Left and Front Right info will be output from the Front pre-outs.

Thanks,
Marantz North America
By Sound United North America on September 19, 2019

https://www.amazon.com/ask/questions/asin/B07RQTF4QZ/2

Het antwoord lijkt te bevestigen dat de audio-input naar de pre-outs kan worden gestuurd, maar dat alle inputsignalen dan wel PCM moeten zijn? Dit begrijp ik niet helemaal. De laatste zin over Dolby/DTS is duidelijk.

Heeft iemand met een NR1710 (of de NR1510 5.1-versie met dezelfde RCA pre-outs) hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Je hebt toch die Apple TV die je voor alles kan gebruiken :?
Als ik alles aan sluit op de versterker dan heb ik nog steeds geen Netflix op 5.1. En ook de rest werkt dan niet op dolby surround. Dus ik heb toch helaas ARC nodig om de tv en de receiver met elkaar te laten communiceren.
ARC heb je alleen nodig als je het geluid van de TV via HDMI naar een Versterker of Soundbar wilt sturen!
Of zou ik weer een optische kabel aan moeten sluiten en ARC uit zetten?
Daar zou ik sowieso niks mee doen, want S/P-DIF kan alleen de normale Dolby en DTS 5.1 standaarden aan dus geen Dolby Atmos of DTS-HD en zo ;)

/EDIT :
FeaR schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:09:
HDMI ARC doet ook geen HD Audio. Enige is dat sommige diensten, zoals Netflix, het Atmos kanaal in een Dolby Digital track mixen. Wil je HD Audio zal je naar eARC moeten en dat heeft de receiver van @opa_paul niet als ik de eerdere post mag geloven. De B6 geloof ik ook niet. Ah, die was dus vervangen door een recenter model.
Volgens mij hadden we dat inderdaad al besproken :)

Het lastige van eARC is ook dat sommige merken het in hun HDMI 2.0a/b producten zijn gaan proppen, terwijl het een HDMI 2.1 feature is... :/

[ Voor 29% gewijzigd door nero355 op 27-06-2020 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:01:
Ik vraag mij echter af: is de NR1710 wel in staat om ieder type audioformaat afkomstig van HDMI-in bronnen door te sturen naar deze RCA pre-outs? Ik werd namelijk getriggered door deze Q&A:

[i]Q: Can i connect all my hdmi devices, and output l/r rca audio to my amp?
A: Hello,
Yes, as the Front L/R pre-out outputs audio from HDMI based input sources. However, all input signals would have to be PCM based in order to output stereo from the pre-outs. If the NR is decoding Dolby or DTS, then only discrete Front Left and Front Right info will be output from the Front pre-outs.
Ik gok dat de Pre Outs die hierboven aan worden gehaald de Zone 2 Pre Pre Outs zijn. Gewone Pre Outs zetten alle signalen door. Zou wel knullig zijn als dat niet zo was. Dat je externe versterker niet doet bij een bepaalde input. Pre Out op Main Zone slikt alle, Pre Out op Zone 2 is veelal (erg) beperkt.
nero355 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:25:
[...]
Daar zou ik sowieso niks mee doen, want S/P-DIF kan alleen de normale Dolby en DTS 5.1 standaarden aan dus geen Dolby Atmos of DTS-HD en zo ;)
HDMI ARC doet ook geen HD Audio. Enige is dat sommige diensten, zoals Netflix, het Atmos kanaal in een Dolby Digital track mixen. Wil je HD Audio zal je naar eARC moeten en dat heeft de receiver van @opa_paul niet als ik de eerdere post mag geloven. De B6 geloof ik ook niet. Ah, die was dus vervangen door een recenter model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:09:

Ik gok dat de Pre Outs die hierboven aan worden gehaald de Zone 2 Pre Pre Outs zijn. Gewone Pre Pure zetten alle signalen door. Zou wel knullig zijn als dat niet zo was. Dat je externe versterker niet doet bij een bepaalde input. Pre Out op Main Zone slikt alle, Pre Out op Zone 2 is veelal (erg) beperkt.
Bedankt, het lijkt inderdaad om de Zone 2 pre-outs te gaan. Heb de NR1710 maar laten varen, heeft o.a. geen DSD via HDMI. De grotere Marantz SR6014 (betere pre-ot/HDAM) is een alternatief, naast Pioneer VSX-LX504. Ben benieuwd naar de nieuwe 2020 ine-ups. De Denon X3700H zier er veelbelovend uit met de nieuwe "Voorversterker"-modus. (alleen de Denon is lelijk minder fraai met z'n twee knoppen van verschillende groottes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:31:
[...]
Bedankt, het lijkt inderdaad om de Zone 2 pre-outs te gaan. Heb de NR1710 maar laten varen, heeft o.a. geen DSD via HDMI. De grotere Marantz SR6014 (betere pre-ot/HDAM) is een alternatief, naast Pioneer VSX-LX504. Ben benieuwd naar de nieuwe 2020 ine-ups. De Denon X3700H zier er veelbelovend uit met de nieuwe "Voorversterker"-modus. (alleen de Denon is lelijk met z'n twee knoppen van verschillende groottes...)
Mijns inziens is die "Pre-Amplifier Mode" een mooi stukje marketing. Ik kan de eindtrappen van mijn Denon ook uitschakelen (en heb dat dan ook gedaan omdat het kan) maar ik heb daarvoor receivers gehad zonder die functie/optie en nooit ergens last van gehad. Ik zou daarom niet specifiek de Denon kopen en al helemaal niet als je deze niet mooi vindt.

Edit:
De verschillende grootte van de knoppen is me nog nooit opgevallen. Als ik de X3700H om een esthetische reden zou laten staan zou het eerder het gemis van een klepje voor de Front Inputs zijn, het hebben van een display met één regel en het niet hebben van een metalen front paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:40:
[...]
Mijns inziens is die "Pre-Amplifier Mode" een mooi stukje marketing. Ik kan de eindtrappen van mijn Denon ook uitschakelen (en heb dat dan ook gedaan omdat het kan) maar ik heb daarvoor receivers gehad zonder die functie/optie en nooit ergens last van gehad. Ik zou daarom niet specifiek de Denon kopen en al helemaal niet als je deze niet mooi vindt.

Edit:
De verschillende grootte van de knoppen is me nog nooit opgevallen. Als ik de X3700H om een esthetische reden zou laten staan zou het eerder het gemis van een klepje voor de Front Inputs zijn, het hebben van een display met één regel en het niet hebben van een metalen front paneel.
Hier ging ook de marketing alarmbel rinkelen... Die Front Inputs zitten inderdaad alleen op de X3700H, niet op de hogere versies. Lol, die knoppen was het eerste wat ik zag, maar ik prefereer ook de zilveren versie waar dit zichtbaarder lijkt, donkere ringen die je minder ziet op zwart (voor mij althans). "Lelijk" is dan ook weer wat overtrokken van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:31:
[...]

Bedankt, het lijkt inderdaad om de Zone 2 pre-outs te gaan. Heb de NR1710 maar laten varen, heeft o.a. geen DSD via HDMI. De grotere Marantz SR6014 (betere pre-ot/HDAM) is een alternatief, naast Pioneer VSX-LX504. Ben benieuwd naar de nieuwe 2020 ine-ups. De Denon X3700H zier er veelbelovend uit met de nieuwe "Voorversterker"-modus. (alleen de Denon is lelijk minder fraai met z'n twee knoppen van verschillende groottes...)
Waarom zou je DSD via HDMI nodig hebben eigenlijk? Zomaar een vraag hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik las op AVforum dat ver verwachting is dat de 2020 modellen binnen een paar weken aangekondigd gaan worden. Helaas hebben die net als de Denons waarschijnlijk maar één HMDI met volledige 2.1 specificatie.
Nou hoef ik niet per se 8K door te kunnen geven maar ik heb straks wel twee devices die VRR gaan doen en die zou ik toch beide wel aan willen sluiten via de receiver.
Maar misschien dat de niet 8K poorten wel andere features van HDMI 2.1 ondersteunen. Nog even afwachten dus.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:30:
[...]
Waarom zou je DSD via HDMI nodig hebben eigenlijk? Zomaar een vraag hoor.
Momenteel heb ik een Onkyo TX-NR636 uit 2014 met een (eenvoudige) Pioneer blu-ray speler die ook SACD (Super Audio CD) kan afspelen. Het DSD-signaal wordt via HDMI uitgestuurd en een receiver moet dit dus kunnen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:27:
[...]

Momenteel heb ik een Onkyo TX-NR636 uit 2014 met een (eenvoudige) Pioneer blu-ray speler die ook SACD (Super Audio CD) kan afspelen. Het DSD-signaal wordt via HDMI uitgestuurd en een receiver moet dit dus kunnen ondersteunen.
Ah okay. Ik gebruik alleen nog maar een Marantz CD67SE en de rest van mijn muziek staat vooral als FLAC-bestanden op een server. De CD's (ca. 1000 stuks) heb ik op een paar na, nog ingepakt in verhuisdozen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eveneens veel FLAC-bestanden op mijn mediaserver staan, naast een collectie DTS 5.1 Red Book CD-materiaal en 2.0 audio .DSF bestanden. Die laatste konden worden gestreamed naar de Onkyo via NET, maar die SMB-functionaliteit is er al een tijdje niet meer vanwege (vermoedelijk) Windows 10 en/of de mogelijke beperking dat die alleen voor MAC-gebruikers met Samba server werkt. Via USB kan wel, maar enkel 2.0 en geen mulitichannel DSD/DSF.

CD's draai ik eigenlijk nauwelijks meer, met uitzondering van m'n SACD's dus, die niet in een normale CD-speler kunnen worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Op dit moment heb ik een Marantz SR6008 die met met Dali Zensor 7, Vocal, E12F sub en Zensor 1 als surround in 5.1 opstelling gebruik met veel plezier.

Echter komen we nu in het bekende straatje dat de HDMI niet voorziet en stiekem de PS4 direct op de TV aangesloten is vanwege gebrek aan 4k.

Er zijn best wat features op de SR6008 (zoals het aantal kanalen) dat ik niet gebruik. Ik heb maar een 5.1 opstelling.

De gedachte is: Wat nu als ik upgrade naar de SR5014. Dan is het HDMI probleem weer voor wat jaartjes opgelost.

De grote vraag is echter: Ga ik wat merken van het lagere vermogen per kanaal? 110W op 8Ohnm per kanaal voor de SR6008 tov 100W op 8Ohm per kanaal op de SR5014?

De SR5014 heeft ook minder analoge inputs maar de realiteit is dat ik alles digitaal heb aangesloten.
Audyssey features blijven hetzelfde (XT en geen XT32)

De SR6013/SR6014 vind ik behoorlijk aan de prijs en vraag me af wat ik er eigenlijk mee op schiet. Bij aanschaf van de SR6008 twijfelde ik ook al over de SR5008, maar door een mooie deal toch de SR6008 gekozen.

Het lijkt me dat er qua geluidskwaliteit weinig verschil tussen de 5 en 6 series waarneembaar is.
Iemand nog tips en/of ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die 10 Watt extra ga je nauwelijks iets merken, denk ik.

Maar waarom wacht je niet op AVR's met de nieuw HDMI 2.1 standaard? Had ook de SR5014 op het oog maar heb besloten toch maar even te wachten. Ergens in juli schijnt Marantz met de nieuwe line-up te komen waarin alle SR-modellen worden vernieuwd (gerucht). Bron: https://www.avsforum.com/...20-marantz-receivers.html

Let er op dat de huidige SR6009 (weet niet of de 6008 dit ook heeft) een betere HDAM (Hyper Dynamic Amplifier Module) versterker heeft, net als op de nieuwere SR6014. De SR5014 heeft deze overigens eveneens.
https://www.zkelectronics...009/uk/marantz-sr5014/uk/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:04:

Maar waarom wacht je niet op AVR's met de nieuw HDMI 2.1 standaard? Had ook de SR5014 op het oog maar heb besloten toch maar even te wachten. Ergens in juli schijnt Marantz met de nieuwe line-up te komen waarin alle SR-modellen worden vernieuwd (gerucht). Bron: https://www.avsforum.com/...20-marantz-receivers.html

Let er op dat de huidige SR6009 (weet niet of de 6008 dit ook heeft) een betere HDAM (Hyper Dynamic Amplifier Module) versterker heeft, net als op de nieuwere SR6014. De SR5014 heeft deze overigens eveneens.
https://www.zkelectronics...009/uk/marantz-sr5014/uk/
Ja, wachten kan uiteraard altijd.. En na 2.1 komt er weer wat anders.. Het is wel een overweging.
Je laatste paar zinnen lijken wat tegenstrijdig.

Eerst heeft de SR6009 betere HDAM en dan heeft de SR5014 dit ook. (De SR6008 beschikt daar overigens ook over, blijkt.) Daar verlies ik dan sowieso niets. Ik ben tevreden met de huidige receiver wat betreft geluid. Verbetering is leuk, maar niet het doel. Welke specs er ook verbeteren, prima en mooi meegenomen. Ik wil er uiteraard niet op achteruit gaan.

Ook wil ik niet al te veel uitgeven aan de nieuwe receiver. Wachten op de nieuwe serie zal ook wel kunnen leiden tot weer hogere prijzen.

Om iemand te quoten uit je link:
"There should be an announcement later this spring/summer; however, AFAIK, only the upper level models (ie. SR7013/AV7705/SR8012) will be replaced with new models while the lower level models released in 2019 will continue until 2021."

Dat zou betekenen dat het wachten wordt tot volgend jaar.

Huidige gebruik thuis:
Ziggo Next
PS4 Pro

De rest doet zijn werk wel op 1080p op de receiver.

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 30-06-2020 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Had de laatste zin in mijn bericht aangepast, vandaar de onduidelijkheid. Dacht nl. dat de SR5014 geen HDAM heeft, maar dat klopt dus niet. Alle genoemde versies hebben HDAM.

Het voordeel met de komst van een nieuwe serie is, dat in ieder geval de huidige goedkoper wordt. De overweging wordt dan of je HDMI 2.1 en bijbehorende features belangrijk vindt voor de toekomstbestendigheid. HDMI 3.0 zal nog wel een flink aantal jaren duren.

Het bericht dat je quote is van 18-2. Dezelfde gebruiker geeft recent op 20-6 aan:
"As the Denon line went down to the S960H, most likely at least down to the NR1711, certainly all of the "SR" models. Official announcement should be out in the next month or so."

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een feature als dab+ op een hoger model receiver wel waarderen. In de levensduur van de komende receivers wordt reguliere fm namelijk uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:18:
Ik zou een feature als dab+ op een hoger model receiver wel waarderen. In de levensduur van de komende receivers wordt reguliere fm namelijk uitgezet.
Als je receiver meer dan 25 jaar mee gaat, heel misschien :)
Ik zie het komende 10 jaar nog zeker niet gebeuren. Heel veel nieuwe auto’s worden nu ook nog niet eens met DAB+ uitgerust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Als je receiver meer dan 25 jaar mee gaat, heel misschien :)
Ik zie het komende 10 jaar nog zeker niet gebeuren. Heel veel nieuwe auto’s worden nu ook nog niet eens met DAB+ uitgerust.
Weet je het zeker ?

Ziggo stopt binnen afzienbare termijn met analoge FM-kabelradio

en

Europees Parlement verplicht digitale autoradio

Marantz loopt dus naast de ontwikkelingen als ze niet mee zouden gaan .... Kunnen ze net zo goed de kabel/antenne aansluiting eraf laten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2020 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:59:
[...]

Weet je het zeker ?

en

Marantz loopt dus naast de ontwikkelingen als ze niet mee zouden gaan .... Kunnen ze net zo goed de kabel/antenne aansluiting eraf laten.
Niet geheel zeker, maar reken maar dat dit tegen zoveel weerstand gaat oproepen dat het zeker niet snel gaat gebeuren.
Maar alvast een paar keer roepen voordat je het echt over 10-15 jaar gaat doen is normaal met dit soort zaken.

Overigens denk ik niet dat DAB+ een lang leven beschoren is. In Duitsland gingen vorig jaar al geluiden om er helemaal mee te gaan stoppen.
Ik zie persoonlijk ook niet echt het nut van DAB+ op een receiver, terwijl je al betere kwaliteit hebt met een willekeurige internetradio-stream.

https://www.bureauterdege...ucces-dab-is-achterhaald/

[ Voor 18% gewijzigd door sverzijl op 30-06-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:59:
[...]

Weet je het zeker ?

en

Als Ziggo en het EP de lineaire radio de afgrond in willen drukken moeten ze dit lekker doorzetten...

Is er nog iemand onder de 30 die thuis 'gewoon' radio luistert? Denk dat voor de meesten - ook de mensen ouder dan 30 - geldt dat ze hoofdzakelijk nog radio buitenshuis luisteren. En dan voor 95% via de FM.

Als Ziggo stopt met FM-kabelradio zal dat gebruikers eerder richting rechtstreekse streams of diensten als Spotify drukken dan dat ze naar de winkel rennen voor een DAB radio.

Daarnaast vind ik (persoonlijke noot) de kwaliteit van DAB ook nog eens slechter dan FM.

[ Voor 4% gewijzigd door alexbl69 op 30-06-2020 20:34 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:32:
[...]

Als Ziggo en het EP de lineaire radio de afgrond in willen drukken moeten ze dit lekker doorzetten...

Is er nog iemand onder de 30 die thuis 'gewoon' radio luistert? Denk dat voor de meesten - ook de mensen ouder dan 30 - geldt dat ze hoofdzakelijk nog radio buitenshuis luisteren. En dan voor 95% via de FM.

Als Ziggo stopt met FM-kabelradio zal dat gebruikers eerder richting rechtstreekse streams of diensten als Spotify drukken dan dat ze naar de winkel rennen voor een DAB radio.

Daarnaast vind ik (persoonlijke noot) de kwaliteit van DAB ook nog eens slechter dan FM.
Veel 30ers zijn kopen waarschijnlijk toch geen Marantz, laat staan dat ze in de markt zijn voor een 8013 bijvoorbeeld. Vaak zie je soundbars of sonossen.

Bij ons staat de radio vaak aan, StuBru tijdens werk. En zelf zit ik niet te wachten om nog een extra dab tuner.

Een receiver bevat op dit moment een AM/FM tuner. Wat zou het probleem zijn om de FM tuner te vervangen door een DAB+. Dat verandert niets aan de receiver, die heeft nog steeds een tuner.

En die groep van onder de 30 die je nu beschrijft (als die al bestaat) zou het niet eens merken. Dus wat zou het uitmaken om een dab tuner te plaatsen ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik ben 50+ en maak helemaal geen gebruik meer van AM/FM voor radio-ontvangst. Streamen via de Marantz of in de auto via de smartphone en bluetooth voldoet voor mij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:04:
Ik durf te stellen dat je daar 100% zeker niets van merkt. Als je aan 100 Watt niet genoeg hebt dan heb je aan 110 Watt ook niet genoeg. Sterker nog, als je aan 100 Watt niet genoeg hebt dan moet je richting veel hogere vermogens om stappen te maken. In de praktijk speel je echter op (minder dan) 1 Watt per kanaal met de huidige speakers en een gevoeligheid van rond de 90 dB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

De nieuwe modellen met HDMI 2.1 zijn aangekondigd:
https://www.avforums.com/...series-av-receivers.17749
Zo te zien helaas weer 1 x HDMI 2.1 in en 2 x HDMI 2.1 out.
Geen idee waarom die fabrikanten denken dat dat handig is.

[ Voor 30% gewijzigd door rajackar op 07-07-2020 13:15 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benzed

Benzed

LG65C8 owner

rajackar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:05:
De nieuwe modellen met HDMI 2.1 zijn aangekondigd:
https://www.avforums.com/...series-av-receivers.17749
Zo te zien helaas weer 1 x HDMI 2.1 in en 2 x HDMI 2.1 out.
Geen idee waarom die fabrikanten denken dat dat handig is.
Omdat er nog weinig content is die dat maximaal benut. En de kans dat een consument hiervan 2 of meer apparaten heeft staan de kans klein is. En waarschijnlijk dat de kosten dan te erg oplopen om alle hdmi volledig te voorzien van 8k. En dat je alsnog je apparaten aan je tv kan aansluiten om het maximale eruit te slepen. mocht je aan 1 kanaal niet voldoende hebben. En gezien de meeste tvs goede interne apps hebben die 4k hdr etc kunnen weergeven.Daarnaast komen er elk jaar bijna nieuwe modellen uit die weer een update hebben wat weer marketingtechnisch goed is. Maar van mij had ook 2 of meer kanalen beter geweest voor de toekomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Benzed schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:25:
[...]

Omdat er nog weinig content is die dat maximaal benut. En de kans dat een consument hiervan 2 of meer apparaten heeft staan de kans klein is. En waarschijnlijk dat de kosten dan te erg oplopen om alle hdmi volledig te voorzien van 8k. En dat je alsnog je apparaten aan je tv kan aansluiten om het maximale eruit te slepen. mocht je aan 1 kanaal niet voldoende hebben. En gezien de meeste tvs goede interne apps hebben die 4k hdr etc kunnen weergeven.Daarnaast komen er elk jaar bijna nieuwe modellen uit die weer een update hebben wat weer marketingtechnisch goed is. Maar van mij had ook 2 of meer kanalen beter geweest voor de toekomst.
Tja, dat zal ongetwijfeld een reden zijn. Maar er zijn dus wél twee HDMI 2.1 outputs. En volgens een aantal bronnen op avforum kan dit precieze board met 2x in en 1 out of zoals nu geconfigureerd worden. Ik vind het persoonlijk een vreemde keuzen. De meeste kopers zullen eerder twee inputs nodig hebben dan 2 outputs.
Met een PS5 en Xbox series X ben je er al
Het zou fijn zijn als de andere inputs wel features als VRR etc ondersteunen. Die zitten in HDMI 2.1 maar zijn ook nuttig voor bronnen die niet per se 8K of 4K 120 nodig hebben. Zoals een game PC of next gen console

Had de vraag ook op twitter gesteld en kreeg wel netjes snel antwoord:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ydXCbvy.png

[ Voor 4% gewijzigd door rajackar op 07-07-2020 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-09 12:38
Heb momenteel een NR1606 en ik wil dit jaar upgraden naar een nieuwe receiver. Ik twijfel heel erg tussen de vandaag aangekondigde SR5015 en de nieuwe Denon AVR-2700H of AVR-S960H. Die Denon receivers gaan ruim 200 euro minder kosten met praktisch dezelfde eigenschappen echter heb je daarmee niet de Marantz sound waar velen het over hebben.

Heeft iemand enig idee wat wijsheid is? Ik ben best bereid die 200 euro meer uit te geven maar dan moet het wel de moeite waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benzed

Benzed

LG65C8 owner

rajackar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:25:
[...]

Tja, dat zal ongetwijfeld een reden zijn. Maar er zijn dus wél twee HDMI 2.1 outputs. En volgens een aantal bronnen op avforum kan dit precieze board met 2x in en 1 out of zoals nu geconfigureerd worden. Ik vind het persoonlijk een vreemde keuzen. De meeste kopers zullen eerder twee inputs nodig hebben dan 2 outputs.
Met een PS5 en Xbox series X ben je er al
Het zou fijn zijn als de andere inputs wel features als VRR etc ondersteunen. Die zitten in HDMI 2.1 maar zijn ook nuttig voor bronnen die niet per se 8K of 4K 120 nodig hebben. Zoals een game PC of next gen console

Had de vraag ook op twitter gesteld en kreeg wel netjes snel antwoord:

[Afbeelding]
Ja daar heb je je antwoord al idd. Dat ze simpelweg geen licente hebben zal het wel verklaren. maar die 2 out blijft dan wel een vraagteken.Ik zit zelf ook te kijken naar een receiver omdat die van mij kapot is maar ik heb een LG C8 dus dan zou het niks meer uitmaken uiteindelijk.

edit:

Dan nog een qoute uit het volgende nieuwsartikel https://www.forbes.com/si...v-receivers/#156e9cad6d1d

“Most current HDMI 2.1 chipsets support either 2in/1out or 1in/2out. We choose the 1in/2out solution for customers who want to feed a TV and Projector in the future. Since there are no 8K and 4K/120fps movie/broadcast solutions, one input should be enough for most customers. For hardcore gamers, one 40Gbps HDMI input on the AVR is still enough.

For most consumers who buy either one or both gaming systems, we recommend that they connect them directly to the TV and feed the audio back to the Denon/Marantz AVR (via eARC) for the following reasons:

No compromise in performance

Enjoy all HDMI 2.1 gaming focus features (VRR, QFT, ALLM, QMS) along with best quality audio (eARC)
More Convenient

Many gamers like their consoles to be close to the TV to make changing discs and charging controllers easier
Less expensive

8K and 4K/120fps gaming requires much more expensive Ultra High Speed (40Gbps+) HDMI cables.
Going through the AVR would require three Ultra High-speed cables but you only have to buy two new cables if the game systems are plug directly into the TV.
Normally the HDMI cable running from the AVR to the TV exceeds 3m and an Ultra High Speed (40Gbps) longer than that length will be at least 3x the cost of a High Speed (18Gbps) cable that can be used to eARC
Marantz could have built a custom HDMI 2.1 solution with more HDMI inputs, but that would have dramatically increased the cost of the AVR with no real consumer benefit. For example, an external HDMI 2.1 switcher currently costs more than a Denon S960H.”

[ Voor 46% gewijzigd door Benzed op 07-07-2020 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Benzed schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:34:
[...]

Ja daar heb je je antwoord al idd. Dat ze simpelweg geen licente hebben zal het wel verklaren. maar die 2 out blijft dan wel een vraagteken.Ik zit zelf ook te kijken naar een receiver omdat die van mij kapot is maar ik heb een LG C8 dus dan zou het niks meer uitmaken uiteindelijk.
Tja, moet je daar eigenlijk licenties voor betalen dan? Ik dacht dat HDMI royalty vrij was maar ik kan het mis hebben.
Maar nog steeds een rare keuze. Ik denk echt dat meer mensen twee consoles of zo aansluiten dan twee tv's.
In één interview gaat iemand van sound United er ook op in dat dit een bewuste keuze is.
Bij Denon hebben ze hetzelfde gedaan. Zou toch handig zijn als er andere opties waren.

Ik zit heb zelf een amp die niet eens 4K en hdr kan doorgeven dus ik wil graag upgraden. Maar nu er daadwerkelijk HDMI 2.1 tv's en consoles zijn / komen wil ik eigenlijk niet investeren in een amp met maar 1 input op dat level. Er komt hier namelijk sowieso een ps5 en mijn pc doet ook vrr en 4K hdr op 60+ FPS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
ZeroY85 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:34:
Heb momenteel een NR1606 en ik wil dit jaar upgraden naar een nieuwe receiver. Ik twijfel heel erg tussen de vandaag aangekondigde SR5015 en de nieuwe Denon AVR-2700H of AVR-S960H. Die Denon receivers gaan ruim 200 euro minder kosten met praktisch dezelfde eigenschappen echter heb je daarmee niet de Marantz sound waar velen het over hebben.

Heeft iemand enig idee wat wijsheid is? Ik ben best bereid die 200 euro meer uit te geven maar dan moet het wel de moeite waard zijn.
Marantz heeft hdam wat beter zou zijn met analoge bronnen meen ik.
Verder zou het vreemd zijn dat een denon of marantz niet hetzelfde zouden klinken, ze moeten versterken niet het geluid veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

https://www.avsforum.com/...-8-a-54.html#post59918792

Volgens deze wel ingevoerde bron worden een aantal features van HDMI 2.1, zoals VRR, wel ondersteund op de non 8K poorten op de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het als ik eigenlijk weinig verschil zie tussen de 7013 en de 7015? De HDMI / video sectie zie ik, maar verder eigenlijk niets anders :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:52:
Klopt het als ik eigenlijk weinig verschil zie tussen de 7013 en de 7015? De HDMI / video sectie zie ik, maar verder eigenlijk niets anders :?
11.2 vs 9.2
200 watt vs 125 watt.

Volgende de Tweakers pricewatch.
En dan niet de logische kant op ;-)

Maar het oudere model wordt door de tijd heen altijd goedkoper en het nieuwe model is op zijn top prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door rajackar op 08-07-2020 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benzed

Benzed

LG65C8 owner

rajackar schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:20:
https://www.avsforum.com/...-8-a-54.html#post59918792

Volgens deze wel ingevoerde bron worden een aantal features van HDMI 2.1, zoals VRR, wel ondersteund op de non 8K poorten op de nieuwe modellen.
Klopt helemaal zie ook hier: https://youtu.be/zAgZnzFhE2w?t=981 Maar dan kun je er wel vanuit gaan dat marantz dat ook moet hebben? Kan me haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Benzed schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:23:
[...]

Klopt helemaal zie ook hier: https://youtu.be/zAgZnzFhE2w?t=981 Maar dan kun je er wel vanuit gaan dat marantz dat ook moet hebben? Kan me haast niet voorstellen.
Dat is gelukkig wel goed nieuws. Ik hoop nu nog op een NR model want die past hier beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

rajackar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:57:
Tja, moet je daar eigenlijk licenties voor betalen dan? Ik dacht dat HDMI royalty vrij was maar ik kan het mis hebben.
Alleen DP en VGA zijn dat als ik me niet vergis :)

DVI, HDMI en nog wat meuk zijn allemaal een hoop licentie gedoe...

Maar effe serieus : Wat een gepruts met dat HDMI 2.1 Input/Output gedoe! :F
Ik hoop dat de console gamers straks niet met eARC moeten prutsen, want dat blijft een onding als je ook maar een beetje pech hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

nero355 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:54:
[...]

Alleen DP en VGA zijn dat als ik me niet vergis :)

DVI, HDMI en nog wat meuk zijn allemaal een hoop licentie gedoe...

Maar effe serieus : Wat een gepruts met dat HDMI 2.1 Input/Output gedoe! :F
Ik hoop dat de console gamers straks niet met eARC moeten prutsen, want dat blijft een onding als je ook maar een beetje pech hebt!
Ah thanks. Dat wist ik niet.
Nu duidelijk is dat VRR het gaat doen vind ik het zelf al minder vervelend. Ik verwacht zelf dat er niet veel games op de nieuwe consoles boven de 60fps gaan komen. Maar VRR voegt dan denk ik wel wat toe.
Dan kan mijn PC aan HDMI 2.1 poort en past het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:32
rajackar schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:19:
[...]

11.2 vs 9.2
200 watt vs 125 watt.

Nee, zijn beiden 9.2 (of 11.2 met extra amps) en de versterkereenheden zijn ook identiek qua vermogen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Brad Pitt schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:23:
[...]

Nee, zijn beiden 9.2 (of 11.2 met extra amps) en de versterkereenheden zijn ook identiek qua vermogen.
Check.
Had ik de verkeerde gekozen of klopt de pricewatch niet? Komt ook wel eens voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:32
rajackar schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:25:
[...]
Had ik de verkeerde gekozen of klopt de pricewatch niet? Komt ook wel eens voor ;)
Het tweede ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Phew, forum credibility nog intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:19:
[...]

11.2 vs 9.2
200 watt vs 125 watt.

Maar het oudere model wordt door de tijd heen altijd goedkoper en het nieuwe model is op zijn top prijs.
Thx :)

Alles overwegende is dan de 7013 voor ons het interessants.

Allereerst het vermogen is dan goed genoeg voor onze speakerset.

Ook: De BD player (Oppo UDO 203) heeft 2 hdmi outs. Video gaat rechtstreeks naar TV audio naar receiver. Receiver hoeft dus alleen audio te doen.

Belangrijk is ook dat de receiver als Roon endpoint kan dienen (net als de BD speler). Verder is Audessy XT32 voor ons nuttig. Sub eq dan weer niet omdat ik daarvoor een SVS AS-EQ1 gebruik.

Ik wacht daarom maar op een mooie deal voor een 7013. Of ik laat het zo. Mn onkyo txsr875 doet het eigenlijk nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:13:
[...]

Thx :)

Alles overwegende is dan de 7013 voor ons het interessants.

Allereerst het vermogen is dan goed genoeg voor onze speakerset.

Ook: De BD player (Oppo UDO 203) heeft 2 hdmi outs. Video gaat rechtstreeks naar TV audio naar receiver. Receiver hoeft dus alleen audio te doen.

Belangrijk is ook dat de receiver als Roon endpoint kan dienen (net als de BD speler). Verder is Audessy XT32 voor ons nuttig. Sub eq dan weer niet omdat ik daarvoor een SVS AS-EQ1 gebruik.

Ik wacht daarom maar op een mooie deal voor een 7013. Of ik laat het zo. Mn onkyo txsr875 doet het eigenlijk nog prima.
Check even de correctie van Brad Pitt hierboven.

Ik zou de roon functionaliteit ook even goed checken. Ik gebruik het zelf niet maar ik las op avsforum ervaringen dat niet alle amps als endpoint werken en sommigen alleen via iets als apple play werken.
Lijkt me goed om even te verifiëren als je dat wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Ik zou de roon functionaliteit ook even goed checken. Ik gebruik het zelf niet maar ik las op avsforum ervaringen dat niet alle amps als endpoint werken en sommigen alleen via iets als apple play werken.
Lijkt me goed om even te verifiëren als je dat wil gaan gebruiken.
Goed punt. Heb jij voor mij een link naar die discussie op avs?

Want ik lees idd verschillende dingen, een beetje afhankelijk van aansluiting via ethernet kabel of via wifi. Meer info zal me helpen.

De oppo is overigens helemaal roon ready als dac/endpoint. Die gebruik ik nu, en blijf ik sowieso gewoon blijven gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Goed punt. Heb jij voor mij een link naar die discussie op avs?

Want ik lees idd verschillende dingen, een beetje afhankelijk van aansluiting via ethernet kabel of via wifi. Meer info zal me helpen.

De oppo is overigens helemaal roon ready als dac/endpoint. Die gebruik ik nu, en blijf ik sowieso gewoon blijven gebruiken
Dan moet ik even gaan zoeken. Volgens mij was het in de Denon 2020 owner's thread.
Maar kwam er iig op neer dat er een belangrijk verschil is tussen Roon ready en Roon tested. Maar ik gebruik het zelf helemaal niet dus ik weet er weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Dan moet ik even gaan zoeken. Volgens mij was het in de Denon 2020 owner's thread.
Maar kwam er iig op neer dat er een belangrijk verschil is tussen Roon ready en Roon tested. Maar ik gebruik het zelf helemaal niet dus ik weet er weinig van.
Thx. Ik zoek even op die termen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik kreeg vandaag een melding op mijn NR1609 dat er weer een firmware-update is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Firmware-verbeteringen

■ 2020/07/09

[Versie: 3600-8231-6132-2065]

(1) Een bug verholpen dat Amazon Alexa Voice Control en Alexa Cast-functie van Amazon App niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Ik zit te denken over een NR1200. Het is wel een voorwaarde dat de luidsprekerparen A en B aan- of uitgezet moeten worden.

Ik heb net op mijn NR1607 met zone 2 zitten testen, maar de main zone blijft dan ten alle tijde aan blijkbaar. Zone 2 kan gewoon aan/uit.

Nu heeft de NR1200 ook een main zone en zone 2, maar ik lees in de handleiding dat er een "speaker switching button" op de receiver zit. Ik neem aan dat duidt op een Speaker A/B of A+B mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeltje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 20:32
Op GoT verwachten we iets meer eigen inzet dan alleen een vraag dumpen. Dit is letterlijk een kwestie van de handleiding lezen.

[ Voor 83% gewijzigd door FeaR op 15-07-2020 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 10:41
Trichoglossus schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:04:
Ik zit te denken over een NR1200. Het is wel een voorwaarde dat de luidsprekerparen A en B aan- of uitgezet moeten worden.

Ik heb net op mijn NR1607 met zone 2 zitten testen, maar de main zone blijft dan ten alle tijde aan blijkbaar. Zone 2 kan gewoon aan/uit.

Nu heeft de NR1200 ook een main zone en zone 2, maar ik lees in de handleiding dat er een "speaker switching button" op de receiver zit. Ik neem aan dat duidt op een Speaker A/B of A+B mogelijkheid?
Er staat letterlijk in de handleiding:
Stel de luidspreker A/B in voor elke geluidsmodus.
A (Standaard) : Luidspreker A wordt gebruikt.
B : Luidspreker B wordt gebruikt.
A+B : Zowel luidspreker A als B wordt gebruikt.
Pagina: 1 ... 52 ... 67 Laatste