Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 51 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@DominoNL Is er nog leven in de brouwerij?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:01
nero355 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:42:
[...]

Wat hangt er allemaal aan precies ?!
En is het alleen bij één apparaat of ook bij andere apparaten die eraan hangen :?

Hier en daar zal je bijvoorbeeld apparaten tegenkomen die een slechte HDMI handshake hebben als ze terugkomen uit de standby stand :/
Momenteel enkel een nvidia shield maar hetzelfde probleem met een oudere htpc en chromecast. Het is ook niet na een standby, een koude start (stekker eruit) geeft hetzelfde resultaat.

Er is soms een handshake issue tussen de marantz en mijn tv, maar dan krijg ik gewoon "no signal" op de tv. Receiver even uit/aan zetten of van kanaal wisselen lost het dan op.

Momenteel even geen foto bij de hand van hoe hij in de kast zit, maar ik heb een tijdje terug ook getest met de receiver buiten de kast en dat maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

lordfragger schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:09:
Momenteel enkel een nvidia shield maar hetzelfde probleem met een oudere htpc en chromecast. Het is ook niet na een standby, een koude start (stekker eruit) geeft hetzelfde resultaat.
De nVidia Shield TV Console is dus een mooi voorbeeld van wat ik eerder zei ;)
Er is soms een handshake issue tussen de marantz en mijn tv, maar dan krijg ik gewoon "no signal" op de tv. Receiver even uit/aan zetten of van kanaal wisselen lost het dan op.
Al met al denk ik dat je HDMI board inderdaad aan het overlijden is! ;(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

lordfragger schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:09:
[...]
Momenteel even geen foto bij de hand van hoe hij in de kast zit, maar ik heb een tijdje terug ook getest met de receiver buiten de kast en dat maakte geen verschil.
Dat heeft ook geen enkele nut.
Schade die opgelopen is, kan niet ineens terug gedraaid worden.

Voorbeeld:
Veroudering. Met name aluminium elko's lopen op een termijn van 15 tot 30 jaar wel eens zo terug in waarde dat er bij een krap gedimensioneerde voeding een probleem kan ontstaan. (brom). Voor alle condensatoren geldt dat ze sneller verouderen of eerder stuk gaan als ze bij hogere temperaturen gebruikt worden.
http://www.breem.nl/TechThemas/Condensatoren.htm

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
@FeaR Ik heb het uiteindelijk anders op kunnen lossen, de settopbox (Arris, van NLEx) heeft ook een 3.5mm koptelefoon uitgang. Heb een 3.5mm plug naar 2x RCA op een analoge ingang van de NR1609 aangesloten. Deze analoge ingang kan ik wel beluisteren via zone 2 8)

Ik moet alleen niet de main zone en zone 2 dan tegelijk luisteren, want er zit een kleine vertraging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46
ThinkPadd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:35:
Ik moet alleen niet de main zone en zone 2 dan tegelijk luisteren, want er zit een kleine vertraging in.
Vertraging door verschil/afstand in ruimte of verschil omdat je via HDMI in Zone 1 luistert en analoog in Zone 2? In het laatste geval mogelijk dezelfde, analoge, ingang gebruiken voor Zone 1 en 2?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Dat laatste. En dezelfde analoge ingang gebruiken zou kunnen inderdaad, is wel een goede tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 15:31

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Bij mij en m'n nieuwe Onkyo wel, maar we hebben de Marantz nog een keer uit elkaar gehad, 10x doorgemeten aan de hand van het schema, maar geen leven meer. Het lijkt erop dat er echt iets kapot is en niet alleen losgekomen van het soldeerwerk. Zonde, maar gelukkig met Black Friday een mooie Onkyo gescoord die naar alle waarschijnlijkheid goedkoper is dan een reparatie van de Marantz.

Nogmaals dank voor je hulp @Lip !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04:18
DominoNL schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:12:
[...]

Bij mij en m'n nieuwe Onkyo wel, maar we hebben de Marantz nog een keer uit elkaar gehad, 10x doorgemeten aan de hand van het schema, maar geen leven meer. Het lijkt erop dat er echt iets kapot is en niet alleen losgekomen van het soldeerwerk. Zonde, maar gelukkig met Black Friday een mooie Onkyo gescoord die naar alle waarschijnlijkheid goedkoper is dan een reparatie van de Marantz.

Nogmaals dank voor je hulp @Lip !
Dit soort reparaties valt soms best wel mee. Breng hem naar een audio reparateur. Dat soort zaken hebben best wel vaak stille momenten en zijn blij met dit soort klusjes. De meesten kijken er vrijblijvend naar, stellen de diagnose en rekenen de reparatiekosten uit. Voor een Marantz loont laten repareren al gauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:23

sjaool

Every life should have 9 cats

DominoNL schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:45:
[...]

Mja, ik vond het ook vrij teleurstellend. Nogmaals, ik snap dat je na 4 jaar niet zonder vragen een nieuwe krijgt, maar een beetje meedenken had ik wel op z'n plaats gevonden... afijn...

De rest van de soldeerverbindingen hebben we gechecked, daar leek (ook onder een vergrootglas) niets mis mee. Vrijdagavond staat een soldeer-avondje op de planning.. :P
Op zich zou je volgens het Nederlands recht toch nog recht op garantie hebben. Of in ieder geval op een soort van coulance mogen rekenen qua reparatiekosten en eventueel een korting op een nieuwer type mocht hetzelfde type niet meer leverbaar zijn. 4 jaar is veel te kort voor een elektronisch apparaat dat makkelijk 10 jaar mee moet kunnen gaan. De Consumentenbond en Consuwijzer hebben hier ook wel voorbeelden voor staan. Ik zou het daar dus nog op gooien voordat ik de Marantz open zou schroeven. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

sjaool schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:33:
[...]

Op zich zou je volgens het Nederlands recht toch nog recht op garantie hebben. Of in ieder geval op een soort van coulance mogen rekenen qua reparatiekosten en eventueel een korting op een nieuwer type mocht hetzelfde type niet meer leverbaar zijn. 4 jaar is veel te kort voor een elektronisch apparaat dat makkelijk 10 jaar mee moet kunnen gaan. De Consumentenbond en Consuwijzer hebben hier ook wel voorbeelden voor staan. Ik zou het daar dus nog op gooien voordat ik de Marantz open zou schroeven. ;)
Ja, het probleem is voornamelijk dat deze coulance/conformiteitsgarantie (zover ik weet) altijd via de winkel loopt en dat die nooit via de fabrikant gaat. De winkel is gestopt, dus dat is wat dat betreft klaar.

Daarnaast is de receiver ook al open geweest en gesoldeerd, dus dat station is ook wel gepasseerd. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DominoNL schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:15:
[...]

Ja, het probleem is voornamelijk dat deze coulance/conformiteitsgarantie (zover ik weet) altijd via de winkel loopt en dat die nooit via de fabrikant gaat. De winkel is gestopt, dus dat is wat dat betreft klaar.

Daarnaast is de receiver ook al open geweest en gesoldeerd, dus dat station is ook wel gepasseerd. :9
Als de winkelier failliet of gestopt is dan mag je verwachten dat de fabrikant zijn verantwoordelijkheid neemt. Naar mijn mening dan en in alle redelijkheid natuurlijk. Maar goed jammer dat ze daar niks mee gedaan hebben. Dat valt mij tegen van een kwaliteitsmerk als Marantz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

sjaool schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 04:31:
[...]

Als de winkelier failliet of gestopt is dan mag je verwachten dat de fabrikant zijn verantwoordelijkheid neemt. Naar mijn mening dan en in alle redelijkheid natuurlijk. Maar goed jammer dat ze daar niks mee gedaan hebben. Dat valt mij tegen van een kwaliteitsmerk als Marantz.
Nou, exact! Dat was ook deels de overweging toen ik (voor mijn doen voor een receiver) vrij veel geld uitgaf aan de Marantz. Ten eerste dat je verwacht serieuze kwaliteit te kopen (kan altijd wat mee zijn uiteraard) en ten tweede, dat áls er wat mee is, ook na de garantietermijn, dat er iemand met je meedenkt. Maar helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt_E
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 11:36
FeaR schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:22:
[...]

De PM6005 was een tikfout inderdaad. Ik had wel de PM6006 bekeken (directe search vanuit Chrome). Een PM70004 zou inderdaad kunnen. Wil je toch een PMx005 dan heb je de PM8005 met HT Ingang. Volgens de Pricewatch binnen budget maar doorklikkende naar de winkel komt er ineens een "paar" tientjes bovenop. Je kan wel zonder de HT ingang, dan moet je de Pre-Out van de SR op een gewone ingang van de PM aansluiten, zit je dus wel met dubbele volumeregeling.
Wilde even terugkoppelen dat ik uiteindelijk voor een hele mooie prijs een PM8005 op de kop heb kunnen tikken via Marktplaats (@FeaR nogmaals bedankt voor je tip(s). Hij is 4 jaar oud en optisch tiptop in orde! Omdat het huis in verbouwing zit, helaas nog niet op de juiste manier aangesloten met mijn Monitor Audio speakers maar al wel uit kunnen proberen met wat andere speakers. Daar moet ik nog even geduld voor bewaren. Gezien alle aansluitmogelijkheden van de PM (wel enkel analoog) zit ik nu te twijfelen of ik b.v. de Chromecast audio via de SR5006 laat lopen (zoals huidige situatie via optisch in), of dat ik deze direct op de de PM aansluit. Hetzelfde geldt eventueel voor de CD5004 die ik heb staan, al twijfel ik nog of die terug gaat komen in de nieuwe situatie (gezien het matige gebruik ervan).

Aanvullende info voor de mensen die mijn post niet (meer) weten: Ik heb een Marantz SR5006, welke ik nu (m.n. voor stereo muziek) heb uitgebreid met de PM8005 welke ik via Pre-out -> Power Amp Direct aan elkaar verbindt.

Iemand die ervaring heeft en of er merkbaar verschil waar te nemen is? op welk van de 2 aparataten je dit aansluit? Mijn aanname nu zou zijn om de directe bronnen zoals een chromecast direct aan te sluiten op de PM, maar dan mis ik dus wel de optische ingang die de SR dan weer heeft...

Edit 2, nog even een keertje door dit topic heen gelezen en zie ik dat mensen hun stereobronnen toch bij voorkeur direct op de PM aansluiten. Het niet gebruiken van de digitale ingang(en) weegt dan waarschijnlijk minder zwaar dan het niet gebruiken van de voorversterker van de PM. Iemand die dit nog bevestigen? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Matt_E op 09-12-2019 16:12 . Reden: Extra info toegevoegd om de case duidelijker te maken ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Matt_E schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:57:
[...]
Iemand die ervaring heeft en of er merkbaar verschil waar te nemen is? op welk van de 2 aparataten je dit aansluit? Mijn aanname nu zou zijn om de directe bronnen zoals een chromecast direct aan te sluiten op de PM, maar dan mis ik dus wel de optische ingang die de SR dan weer heeft...
Hoorbaar verschil zal ik me niet over uitlaten, dat is aan jou om te horen en conclusies te trekken. Die discussie gaan we op papier nooit uitkomen aangezien je wetenschap/techniek niet kan bediscussiëren met emotie/gevoel. Of een losse stereoversterker ten opzichte van een surround receiver beter is zal altijd een welles-nietes spelletje blijven. De theorie kan ik je wel geven :)

Het idee is om stereo en surround te scheiden. De PM zou immers een betere voorversterker voor stereo hebben dan de SR. Soms wordt ook aangehaald dat de eindtrappen beter zijn. Maar wat het ook is, PM zou beter zijn in stereo dan SR. Dat betekent alle stereobronnen op de PM aansluiten en surround op de SR. Met stereo doet de SR dus helemaal niets. Als je alsnog je bronnen aan gaat sluiten op de SR en de PM altijd in HT Mode gebruikt had je net zo goed voor alleen een eindversterker kunnen gaan aangezien je de voorversterker van de PM dan helemaal niet gebruikt (die schakelt uit in HT Mode). Het kan wel maar dan heb je de PM voor de helft voor niets gekocht.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 09-12-2019 16:45 ]

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 20:01
Sinds gister ben ik ook lid van de club Marantz eigenaars :w . Mijn oude vertrouwde Yamaha receiver is ingeruild voor een NR1509, voornamelijk voor de netwerkmogelijkheden. Dit weekend maar eens spelen met Audyssey en kijken of dit betere resultaten oplevert dan YPAO van Yamaha. Iemand nog nuttige tips om hier optimaal gebruik van te maken?

• sjaool

sjaool

TomG88 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:25:
Sinds gister ben ik ook lid van de club Marantz eigenaars :w . Mijn oude vertrouwde Yamaha receiver is ingeruild voor een NR1509, voornamelijk voor de netwerkmogelijkheden. Dit weekend maar eens spelen met Audyssey en kijken of dit betere resultaten oplevert dan YPAO van Yamaha. Iemand nog nuttige tips om hier optimaal gebruik van te maken?
Ik had ook een Yamaha maar vind het geluid wat de Marantz voortbrengt een stuk mooier/ruimtelijker. Nu laat ik het laag door mijn subwoofer afhandelen dus de Marantz heeft het een stukje minder druk. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

TomG88 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:25:
Mijn oude vertrouwde Yamaha receiver is ingeruild voor een NR1509, voornamelijk voor de netwerkmogelijkheden.
Grappig : Dat is voor mij echt DE REDEN om de volgende keer een Yamaha te kopen! :)

Van de week weer zitten vechten met het streamen op de NR1606 _O- :+

/EDIT :
TomG88 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:37:
Versterker geïnstalleerd en werkt bij mij perfect! Wellicht dat de NRxx09 een betere integratie heeft van de netwerkmogelijkheden.
Je hebt hem net! Wacht maar totdat je een paar standby weken verder bent! >:) Of als je pech hebt zelfs dagen... :+

[ Voor 33% gewijzigd door nero355 op 17-12-2019 16:28 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 20:01
nero355 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 00:50:
[...]

Grappig : Dat is voor mij echt DE REDEN om de volgende keer een Yamaha te kopen! :)

Van de week weer zitten vechten met het streamen op de NR1606 _O- :+
Versterker geïnstalleerd en werkt bij mij perfect! Wellicht dat de NRxx09 een betere integratie heeft van de netwerkmogelijkheden.

Ik merk wel dat de Audyssey set-up er voor zorgt dat het laag niet bonkerig is, maar het midden/hoog lijkt er nu niet uit te komen zoals de speakers kunnen. In Pure Direct mode klinkt het allemaal net even wat beter. Ik zal de Audyssey waarschijnlijk nog eens proberen, anders aan de slag met de handmatige configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFredje1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-02-2024
Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een SR6011 en was benieuwd of het veel nut zou hebben om de front speakers op een losse stereo versterker aan te sluiten.
Ik maak gebruik van de atmos functie met 4 speakers aan het plafond en 5 speakers laag, dus 5.4.2 opstelling.
Zou ik voor de front speakers (klipsch RF62) bv een PM5005 kunnen gebruiken en zou de geluidskwaliteit van die 2 speakers dan nog beter worden ?
Als ik de speakers af ga stellen kan de setup dan met de PM5005 omgaan of kan ik beter iets anders nemen ?
Moet ik de SR6011 met de PM5005 koppelen bv via de remote control aansluitingen ? Zo ja , met wat voor kabel ?
Ik kan hier erg weinig tot niets van vinden op internet misschien hebben jullie hier wat meer info over ?
Dit zou ik tevens graag willen zodat ik misschien in de toekomst nog 2 extra speakers aan wil sluiten op de SR6010 voor een 7.4.2 opstelling.

Ik heb deze vragen ook aan Marantz zelf gesteld maar kreeg niet echt een duidelijk antwoord.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-09 16:01
Ik kan niet oordelen of de Klipsch er voordeel bij hebben. Maar in principe zou ik er een eindversterker tussen zetten. Om gedoe met verschillende volume-instellingen te voorkomen.
Of je moet in een 2.0 opstelling willen gaan draaien waarbij de SR6011 niet gebruikt wordt.

Ik gebruik een NAD stereo versterker als eindversterker (met SR6008). Leuk aan NAD is dat de voor- en eindversterker verbonden zijn met een stekkerverbinding die te verwijderen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
McFredje1982 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:14:
Ik ben in het bezit van een SR6011 en was benieuwd of het veel nut zou hebben om de front speakers op een losse stereo versterker aan te sluiten.
Lees even wat ik bijvoorbeeld in FeaR in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic" en FeaR in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49" heb gepost over het aansluiten van een extra stereoversterker op een surround receiver. Advies is om sowieso een stereoversterker te nemen met HT Pass Through zodat je met surround dan niet zit met twee voorversterkers en dus dubbele volumeregeling. Een eindversterker zet je erbij voor puur en alleen meer vermogen, een stereoversterker doe je om stereo en surround te scheiden. De opzet en het idee staat in de twee linkjes die ik net gaf.

Of het zin heeft is een tweede. Hoorbare verschillen tussen versterkers (en ook stereoversterkers versus surround receivers) is en zal altijd een discussie blijven, zie ook De zin en onzin van Audio Tweaking / Special Products. Als je het alleen voor meer vermogen doet is het weggegooid geld. Dat is in de gemiddelde huiskamer met de gemiddelde speaker al het geval maar zo'n Klipsch RF-62 heeft een gevoeligheid van 96 dB/m. Hoe veel vermogen denk je nodig te hebben?! In de gemiddelde huiskamer zit je eerder op 0,01 - 0,1 Watt dan er boven en met zo'n gevoeligheid wellicht nog lager.
Ik maak gebruik van de atmos functie met 4 speakers aan het plafond en 5 speakers laag, dus 5.4.2 opstelling
5.4.2 is vijf speakers voor surround, vier subwoofers en twee speakers voor de hoogte/plafond. Jouw beschrijving is dan eerder 5.2.4. Mits je twee subwoofers hebt, anders wordt het 5.1.4 met één subwoofer.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 17-12-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFredje1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-02-2024
Beste Fear,

Hartelijk dank voor je uitgebreide en duidelijke antwoord!
En inderdaad, je hebt gelijk het gaat om een 5.2.4 setup ;)

Ik dacht met de PM5005 een leuk versterkertje op de kop te tikken voor zo'n 200 euro maar een PM7004 van zo'n 600 euro wordt me iets te duur op dit moment, zeker als ik er niet zoveel mee opschiet.
Misschien ooit in de toekomst zodat ik 2 extra kanalen kan gebruiken...

• sjaool

sjaool

nero355 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 00:50:
[...]

Dat is juist een van de redenen dat ik zeer blij ben met de Marantz. Op de Yamaha was ik om de zoveel tijd gewoon de hele netwerkverbinding kwijt. Dan moest echt de stroom eraf om weer een werkende verbinding te krijgen. Met de Marantz NR1609 heb ik nergens last van. :)

• nero355

nero355

sjaool schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:11:
Dat is juist een van de redenen dat ik zeer blij ben met de Marantz. Op de Yamaha was ik om de zoveel tijd gewoon de hele netwerkverbinding kwijt. Dan moest echt de stroom eraf om weer een werkende verbinding te krijgen. Met de Marantz NR1609 heb ik nergens last van. :)
_O- Dat klinkt dus juist weer als mijn NR1606 en ik ben echt niet de enige Marantz gebruiker met een dergelijke ervaring ongeacht het model! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hallo allen.

Ik heb iets vreemds met mijn SR5011 en het lijkt (met mijn beperkte kennis van de materie) op een Handshake probleem.

Ik zal de situatie even schetsen, ik heb een TV met een enkele kabel naar de Marantz. Deze connectie is altijd goed (Ik heb beeld, of het Marantz logo op de tv). Aan de Marantz zitten 3 apparaten, een MacMini (2018), een AppleTV4K en een Playstation.

In eerste instantie begon het probleem bij de MacMini, deze had regelmatig even geen beeld en de Mac Aan/uit zetten loste dit op. Als het probleem speelde dan deden de andere apparaten aan de Marantz het wel dus ik zocht mijn probleem bij de MacMini.

Nu echter begint het probleem ook op te spelen bij de AppleTV en daardoor gaat het vermoeden nu toch uit naar de Marantz. Er opnieuw leven in blazen kan ik eigenlijk maar op 2 manieren, 1. het apparaat met problemen stroomloos maken of 2. de Marantz stroomloos maken.

Wat ik al geprobeerd heb: Andere HDMI kabels, andere ingang op Marantz, andere uitgang op Marantz.

Het probleem speelt meestal na een paar dagen, als ik alles stroomloos gemaakt heb dan gaat het (naar schatting) een dag of 3 probleemloos, daarna beginnen de problemen in willekeurige volgorde. Iemand nog een idee?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Donstil : Is de TV toevallig een HDMI 1.4 model ?!

Ik heb zoiets weleens gelezen over de nVidia Shield TV op het moment dat deze uit standby kwam en de hele keten niet uit HDMI 2.0 apparaten bestond.
Dan moest je de Shield TV eerst rebooten, voordat alles weer normaal werkt :)

Kortom :
HDMI 2.0 apparaat -> Versterker met HDMI 1.4 of 2.0 -> TV met HDMI 1.4 of 2.0 = Problemen.
HDMI 2.0 apparaat -> Versterker met HDMI 2.0 -> TV met HDMI 2.0 = Geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:17:
@Donstil : Is de TV toevallig een HDMI 1.4 model ?!

Ik heb zoiets weleens gelezen over de nVidia Shield TV op het moment dat deze uit standby kwam en de hele keten niet uit HDMI 2.0 apparaten bestond.
Dan moest je de Shield TV eerst rebooten, voordat alles weer normaal werkt :)

Kortom :
HDMI 2.0 apparaat -> Versterker met HDMI 1.4 of 2.0 -> TV met HDMI 1.4 of 2.0 = Problemen.
HDMI 2.0 apparaat -> Versterker met HDMI 2.0 -> TV met HDMI 2.0 = Geen problemen.
Hi. Ik verwacht het niet, nieuw type deze zomer gekocht maar ga er even naar kijken :) thnx.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 10:20
Hallo mensen,

Ik heb een Marantz SR5006 gekregen van een maat, hijzelf zei al dat hij wat problemen had om de juiste geluidsinstellingen te krijgen. Nu ondervind ik eigenlijk een beetje hetzelfde probleem. Ik heb een reset gedaan naar fabrieksinstelling en ben opnieuw begonnen.

Nu ben ik aan het rotzooien met Audessy aan en uit, Dynamic EQ aan/uit Dynamc Volume uit/light/medium/heavy. Maar ik blijf elke keer weer andere geluid krijgen. Nu had ik eindelijk voor elkaar dat bij films de stemmen normaal waren en de explosies goed klonken etc. Alleen bij series kijken verschild het zoveel.
Ik speel dan veel series af via een mediaplayer met bestanden als H264 met dts en DD 5.1 etc. ik heb elke keer het idee dat de stemmen de ene keer harder zijn dan de andere keer. Ook heb ik het idee dat explosies niet zo intens klinken als mijn vorige reciever (HK AVR318).

Ik heb de receiver ingesteld d.m.v. het microfoontje. Als ik de EQers uitzet dan valt mij sub weer helemaal weg. Zo klinkt The Blacklist weer beter met Dynamic Volume helemaal off wel redelijk, maar Magnum P.I. Moet ik het weer op Heavy zetten (zelfde bestanden). Ik snap er even helemaal niks meer van en hoop dat jullie mij een paar tips kunnen geven om het goed in te stellen. mocht er vragen zijn hoor ik het graag. :)

Receiver: Marantz SR5006
Speakers: JBL S2005.1 (zat bij de Harman Kardon ik weet niet het beste maar klinkt gewoon goed ;) )

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-09 18:15
@Highfeed

Ik zou dynamic volume sowieso is afzetten. Die zou er voor moeten zorgen dat je stemmen beter hoort op stille momenten, maar ik heb er niet zo heel veel goede ervaringen mee, tot nu toe althans. Het zou moeten zorgen voor meer dynamiek bij lagere volumes.
Zet je centerspeaker anders eens wat harder, dat heb ik ook gedaan en daarmee waren mijn problemen grotendeels opgelost. Moet wel zeggen dat ik nog geen ideale setting heb gevonden, het ligt een beetje aan de bron....Daarnaast zijn al deze instellingen behoorlijk persoonlijk en er is geen goed of fout naar mijn mening.

Kies vooral wat je zelf fijn vind, want er is geen goed of fout in dit geval.

[ Voor 33% gewijzigd door Luuk84 op 06-01-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
Luuk84 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:11:
@Highfeed

Ik zou dynamic volume sowieso is afzetten. Die zou er voor moeten zorgen dat je stemmen beter hoort op stille momenten, maar ik heb er niet zo heel veel goede ervaringen mee, tot nu toe althans. Het zou moeten zorgen voor meer dynamiek bij lagere volumes.
Zet je centerspeaker anders eens wat harder, dat heb ik ook gedaan en daarmee waren mijn problemen grotendeels opgelost. Moet wel zeggen dat ik nog geen ideale setting heb gevonden, het ligt een beetje aan de bron....Daarnaast zijn al deze instellingen behoorlijk persoonlijk en er is geen goed of fout naar mijn mening.

Kies vooral wat je zelf fijn vind, want er is geen goed of fout in dit geval.
Ja dat heb ik zelf ook gedaan, ik durfde zelf nog niet verder te rotzooien met alles op manual, als ik dan manual aanzet valt de sub al helemaal weg, geen idee wat ik dan moet doen. etc....denk dat het toch nog wat verder puzzelen word..Ik snap sowieso niet dat ik niet gewoon DTS (-HD) kan sturen naar mijn receiver en zonder dat hij er zelf nog aan zit te rotzooien met geluid. Zoals mijn vorige zet, dat was gewoon met een Decibel meter zitten en speakers afstellen en gaan....komt geen EQ aan te pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
@Highfeed Zet gewoon dynamic EQ en Volume uit en ga vanaf daar verder. Je kan nog steeds je speakers los instellen als bij je oude setup. Dynamic EQ en volume, zijn gewoon opties, en kun je dus uit laten staan als ze niet het gewenste resultaat geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Highfeed schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:01:
Ik heb een Marantz SR5006 gekregen van een maat, hijzelf zei al dat hij wat problemen had om de juiste geluidsinstellingen te krijgen. Nu ondervind ik eigenlijk een beetje hetzelfde probleem. Ik heb een reset gedaan naar fabrieksinstelling en ben opnieuw begonnen.

Nu ben ik aan het rotzooien met Audessy aan en uit, Dynamic EQ aan/uit Dynamc Volume uit/light/medium/heavy. Maar ik blijf elke keer weer andere geluid krijgen. Nu had ik eindelijk voor elkaar dat bij films de stemmen normaal waren en de explosies goed klonken etc. Alleen bij series kijken verschild het zoveel.
Ik speel dan veel series af via een mediaplayer met bestanden als H264 met dts en DD 5.1 etc. ik heb elke keer het idee dat de stemmen de ene keer harder zijn dan de andere keer. Ook heb ik het idee dat explosies niet zo intens klinken als mijn vorige reciever (HK AVR318).
Je bent teveel aan het rommelen IMHO :)

- Zet alles gewoon op de standaard instellingen.
- Gebruik Kodi voor het afspelen met Passthrough van het geluid en het aanpassen van het aantal Hz aan het aantal fps van de serie of film.
- Zet de Marantz op de Direct audio setting.
- Zet eventuele 24p smoothing en dergelijke uit op je TV.
- Zet alle scaling meuk uit op de Marantz.

En :
Ik heb de receiver ingesteld d.m.v. het microfoontje. Als ik de EQers uitzet dan valt mij sub weer helemaal weg. Zo klinkt The Blacklist weer beter met Dynamic Volume helemaal off wel redelijk, maar Magnum P.I. Moet ik het weer op Heavy zetten (zelfde bestanden). Ik snap er even helemaal niks meer van en hoop dat jullie mij een paar tips kunnen geven om het goed in te stellen. mocht er vragen zijn hoor ik het graag. :)
Zet je Sub crossover goed! ;)
Receiver: Marantz SR5006
Speakers: JBL S2005.1 (zat bij de Harman Kardon ik weet niet het beste maar klinkt gewoon goed ;) )
Als dat gewoon zo'n volledige set van speakers is dan is dat IMHO alleen maar beter en hoef je minder af te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik probeer om mijn telefoon (Huawei Mate 20 Pro) met mijn receiver te verbinden (Marantz SR7011) om zo bijv muziek van YouTube af te kunnen spelen, zonder dat daarvoor de tv aanhoeft. Meestal luister ik gewoon TuneIN of Spotify Connect op de receiver, maar voor het enkele liedje dat ik zo niet kan horen wilde ik foon en receiver koppelen. BT staat aan op de telefoon; zoeken ook. De SR7011 geeft aan dat hij in paring mode staat (3 seconden BT toets op de afstandsbediening) Hij wordt niet gevonden. Ook als ik hem laat zoeken naar laatste apparaat (BT selecteren en 1 x enter) komt hij niet in de lijst op mijn mobiel voor. Dat laatste verwachtte ik ook niet, want behalve voor Spotify Connect in mijn interne netwerk zijn beide nog nooit gekoppeld geweest. Iemand ideeën?

Weet niet of het probleem gerelateerd is, maar tegenwoordig moet ik om Spotify Connect te koppelen met de receiver, vaak twee keer op het bronapparaat aangeven dat hij op de Marantz moet spelen. Dus bijv. Telefoon Spotify aan ➡️ doelapparaat ➡️ Marantz ➡️ geen contact, telefoon inmiddels stil ➡️ nieuw doel (bijv laptop, of Echo Dot) kiezen, danwel terug telefoon kiezen ➡️ Marantz kiezen ➡️ muziek speelt nu op de Marantz.

Lijkt er dus op dat er iets met de (draadloze) verbinding soms hapert. (telefoon, tablet, laptop en echo zitten via WiFi in het netwerk /// Marantz via ethernetkabel )

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highfeed
nero355 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:39:
[...]

Je bent teveel aan het rommelen IMHO :)

- Zet alles gewoon op de standaard instellingen.
- Gebruik Kodi voor het afspelen met Passthrough van het geluid en het aanpassen van het aantal Hz aan het aantal fps van de serie of film.
- Zet de Marantz op de Direct audio setting.
- Zet eventuele 24p smoothing en dergelijke uit op je TV.
- Zet alle scaling meuk uit op de Marantz.

En :

[...]

[...]

Als dat gewoon zo'n volledige set van speakers is dan is dat IMHO alleen maar beter en hoef je minder af te stellen :)
Ok, ik zal morgen ochtend alles even bekijken, dan is vrouwlief aan het werk en kids op school, kan ik mooi even klooien met jouw tips en van Luuk. Bedankt zover! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jorgen schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:59:
Ik probeer om mijn telefoon (Huawei Mate 20 Pro) met mijn receiver te verbinden (Marantz SR7011) om zo bijv muziek van YouTube af te kunnen spelen, zonder dat daarvoor de tv aanhoeft.
BT staat aan op de telefoon; zoeken ook. De SR7011 geeft aan dat hij in paring mode staat (3 seconden BT toets op de afstandsbediening) Hij wordt niet gevonden. Ook als ik hem laat zoeken naar laatste apparaat (BT selecteren en 1 x enter) komt hij niet in de lijst op mijn mobiel voor. Dat laatste verwachtte ik ook niet, want behalve voor Spotify Connect in mijn interne netwerk zijn beide nog nooit gekoppeld geweest.

Iemand ideeën?
Gecrashte firmware van het gedeelte dat BT/LAN/WiFi aanstuurt gok ik!

Effe de stroom eraf halen en dan weer erop zetten en nog een keer proberen :)
Weet niet of het probleem gerelateerd is, maar tegenwoordig niet ik om Spotify Connect te koppelen met de receiver, vaak twee keer op het bronapparaat aangeven dat hij op de Marantz moet spelen. Dus bijv. Telefoon Spotify aan ➡️ doelapparaat ➡️ Marantz ➡️ geen contact, telefoon inmiddels stil ➡️ nieuw doel (bijv laptop, of Echo Dot) kiezen, danwel terug telefoon kiezen ➡️ Marantz kiezen ➡️ muziek speelt nu op de Marantz.

Lijkt er dus op dat er iets met de (draadloze) verbinding soms hapert. (telefoon, tablet, laptop en echo zitten via WiFi in het netwerk /// Marantz via ethernetkabel )
Ligt niet aan je netwerk, maar aan de Marantz! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

nero355 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:19:
[...]

Gecrashte firmware van het gedeelte dat BT/LAN/WiFi aanstuurt gok ik!

Effe de stroom eraf halen en dan weer erop zetten en nog een keer proberen :)

[...]

Ligt niet aan je netwerk, maar aan de Marantz! ;)
Held! Dankjewel. Dit werkte geweldig. _/-\o_

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
nero355 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:39:
[...]

Hier heb ik nog even een vraagje over, ik moet zeggen na alles resetten en opnieuw beginnen klinkt alles weer goed. Nu is mijn vraag: Kun je mij wat tips geven hoe ik kan weten hoe ik de crossover kan checken en eventueel kan corrigeren? Ik heb wel wat dingen gevonden en gezien. maar ik durf er eigenlijk niks meer aan te veranderen. Ik begrijp niet waar ik dan mee bezig ben en wat ik precies verander.

Net zoals de Hertz van de speakers etc...

PS: Speakers zijn JBL SCS200.5 (ter correctie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Highfeed : Dat weet @FeaR beter dan ik ;)

Volgens mij was het gewoon de boel opendraaien op de Sub en dan softwarematig ergens rond de 80 Hz de Crossover instellen, maar dat weet hij beter denk ik :D

Staat ook vast wel ergens in dit Topic als je de Search gebruikt bovenaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
nero355 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:14:
Volgens mij was het gewoon de boel opendraaien op de Sub en dan softwarematig ergens rond de 80 Hz de Crossover instellen, maar dat weet hij beter denk ik :D
Dat is inderdaad de meest voorkomende methode: crossover op de subwoofer helemaal open zetten en de crossover op de receiver regelen. Aangeven in de receiver dat je een subwoofer hebt en de rest van de speakers "SMALL" zijn.

80 Hz lijkt me voor deze set wat optimistisch. Speakers hebben een 3" woofer en gaan volgens de specificaties tot 110 Hz op -6 dB. Oftewel 110 Hz wordt al 6 dB minder luid gebracht dan de rest van het spectrum. Globaal wordt gesteld dat je het uitgangspunt van de crossover kan bepalen door de laagste frequentie maal 1,5 te doen wanneer deze gemeten is bij -3 dB. Bij -6 dB zoals bij de JBL wordt dit maal 2. Dan zou je op 220 Hz uitkomen wat extreem hoog is. Ik kan me niet voorstellen dat die waarde een goed geluid op gaat leveren. Dit probleem is trouwens inherent aan de bouw/opzet van dit soort setjes, niet alleen specifiek van deze JBL. Ik zou ergens op 150 Hz beginnen en dan testen of je geluid mist. Dat lijkt mij persoonlijk minder erg dan een overactieve subwoofer. Lage tonen zijn lastig af te stellen, je luistert eerder naar de akoestiek van de ruimte dan van wat de subwoofer direct produceert.

@Highfeed welke waardes staan er nu ingesteld in de Marantz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
FeaR schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:30:
[...]

Dat is inderdaad de meest voorkomende methode: crossover op de subwoofer helemaal open zetten en de crossover op de receiver regelen. Aangeven in de receiver dat je een subwoofer hebt en de rest van de speakers "SMALL" zijn.

80 Hz lijkt me voor deze set wat optimistisch. Speakers hebben een 3" woofer en gaan volgens de specificaties tot 110 Hz op -6 dB. Oftewel 110 Hz wordt al 6 dB minder luid gebracht dan de rest van het spectrum. Globaal wordt gesteld dat je het uitgangspunt van de crossover kan bepalen door de laagste frequentie maal 1,5 te doen wanneer deze gemeten is bij -3 dB. Bij -6 dB zoals bij de JBL wordt dit maal 2. Dan zou je op 220 Hz uitkomen wat extreem hoog is. Ik kan me niet voorstellen dat die waarde een goed geluid op gaat leveren. Dit probleem is trouwens inherent aan de bouw/opzet van dit soort setjes, niet alleen specifiek van deze JBL. Ik zou ergens op 150 Hz beginnen en dan testen of je geluid mist. Dat lijkt mij persoonlijk minder erg dan een overactieve subwoofer. Lage tonen zijn lastig af te stellen, je luistert eerder naar de akoestiek van de ruimte dan van wat de subwoofer direct produceert.

@Highfeed welke waardes staan er nu ingesteld in de Marantz?
Moet ik echt die sub helemaal open draaien, en dan bedoel je achter bij mijn sub zelf? Hij staat nu half open in ieder geval. Je zal mij een beetje als noob moeten behandelen hoor xD. Ik snap dingen snel maar ook dingen snel niet haha. Zal van de week even kijken voor foto's, nu even drukke dagen. Het komt eraan hoor :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
Highfeed schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:53:
[...]
Moet ik echt die sub helemaal open draaien, en dan bedoel je achter bij mijn sub zelf? Hij staat nu half open in ieder geval.
De crossover helemaal open, volume op half is wel een goed uitgangspunt. Volume helemaal open lijkt me niet het beste voor jou en de buren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
@FeaR

Hier zijn ze dan.
Marantz5

marantz2

marantz3

Marantz4

Marantz1

Ik hoop dat het duidelijk is en het ook is waar je om vroeg. :) Ik heb hier zelf niks aan veranderd.

Edit: Dubbele foto aangepast naar missende foto.

[ Voor 6% gewijzigd door Highfeed op 09-01-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Highfeed schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:35:
Ik heb hier zelf niks aan veranderd.
Zeker weten? "LPF for LFE" is standaard 120 Hz en geen 110 Hz :P
Zo snel kijkende: alles op "SMALL" en subwoofer op "YES" is een goed uitgangspunt. "LPF for LFE" van 110 Hz naar 120 Hz zetten (heeft niets met de speakers te maken, is default voor de subwoofer). De crossovers (Front, Center en Surround) zou ik met deze speakers toch hoger zetten. Volgens mij ga je er niet aan ontkomen om richting de 180 Hz of hoger te gaan. 110/120 Hz is in ieder geval te laag aangezien de speakers bij die waarde al 6 dB minder output hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
FeaR schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:45:
[...]

Zeker weten? "LPF for LFE" is standaard 120 Hz en geen 110 Hz :P
Zo snel kijkende: alles op "SMALL" en subwoofer op "YES" is een goed uitgangspunt. "LPF for LFE" van 110 Hz naar 120 Hz zetten (heeft niets met de speakers te maken, is default voor de subwoofer). De crossovers (Front, Center en Surround) zou ik met deze speakers toch hoger zetten. Volgens mij ga je er niet aan ontkomen om richting de 180 Hz of hoger te gaan. 110/120 Hz is in ieder geval te laag aangezien de speakers bij die waarde al 6 dB minder output hebben.
Hmmm. Nou dan zou ik niet meer weten dat ik dat gedaan heb :P :9 (dan is mijn geheugen ook niet al te best :X ) haha, ik zal daar is mee gaan knoeien. Bedankt voor het duwtje de goede richting op. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 12:15
Als aanvulling hierop zou ik Reference Offset op 10 dB zetten en Dynamic Volume op Light.
Met deze instellingen heb ik zelf heel goede ervaringen. Maar dit blijft persoonlijk. Maar proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 12:15
Ik weet niet of je de handleiding van jouw Marantz hebt (kan je zo downloaden) maar dat staat erin over Reference Offset:

0dB (Film ref) : Dit is de standaardinstelling die gebruikt dient te worden
voor het luisteren naar films.
5dB : Selecteer deze instelling voor inhoud met een zeer ruim dynamisch
bereik, zoals klassieke muziek.
10dB : Selecteer deze instelling voor jazz of andere muziek met een ruimer
dynamisch bereik. Deze instelling dient ook te worden geselecteerd voor
tv-inhoud omdat dat meestal gemengd is op 10 dB onder filmreferentie.
15dB : Selecteer deze instelling voor pop-/rockmuziek of ander
programmamateriaal dat gemend is op zeer hoge luisterniveaus en een
gecomprimeerd dynamisch bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
@FeaR

Ik heb de laatste foto aangepast want die was dubbel, nu staat het op SPKR-C maar ik denk dat het gewoon op normal moet? (Dit heb ik dacht ik wel zelf aangepast) Hij geeft in afbeelding (dat veranderd als ik wat aanpas) wel dat hij op 5.1 staat maar het lijkt niet te kloppen imo. In de handleiding staat namelijk dit:

Amp Assign
NORMAL : Kies de “NORMAL” instelling voor 7.1-kanaalsweergave met
gebruik van surroundachterluidsprekers.
ZONE2 : Selecteer de “ZONE2” instelling om de ingebouwde versterker
toe te kennen aan ZONE2 en stereogeluid te laten produceren.
SPKR-C : Selecteer de instelling “SPKR-C” om voorluidsprekers te
verbinden met de bi-amp aansluiting.
F.HEIGHT : Kies de “F.HEIGHT” instelling voor weergave met gebruik van
de voor-hoogteluidspreker.

Lijkt me dat ik het gewoon op Normal moet zetten toch?

@sonsan Ik was tot nu toe niet tevreden met wat ik hoorde met Dynamic Volume aan. Dus die laat ik even uit, daarentegen kijk ik veel films en series dus ik denk dat het voor mij beter is om zo te laten staan. Maar ik zal het ook even proberen al verwacht ik er voor mij niet veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Highfeed schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:03:
Ik heb de laatste foto aangepast want die was dubbel, nu staat het op SPKR-C maar ik denk dat het gewoon op normal moet? (Dit heb ik dacht ik wel zelf aangepast) Hij geeft in afbeelding (dat veranderd als ik wat aanpas) wel dat hij op 5.1 staat maar het lijkt niet te kloppen imo. In de handleiding staat namelijk dit:
SPKR-C kan in principe geen kwaad. De Surround kanalen (die je niet gebruikt) zenden dan hetzelfde signaal uit als op de Front Left en Front Right. Jij hebt ze alleen niet aangesloten omdat je speakers geen Bi-Amp ondersteunen. Het kan geen kwaad maar nodig is het ook niet.
"Normal" klinkt het eh meest normale? Maar kan je dan nog wel instellen dat je een 5.1 set hebt en geen 7.1? De receiver moet de twee kanalen die je niet hebt mixen naar de speakers die je wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
Aha kijk dit staat in handleiding! Toch wel handig om dat ding eens goed te lezen ipv snel.. 8)7 8)7 Maar door jullie input weet ik wat ik moet zoeken, anders word ik gek en weet ik op een gegeven moment niet meer waar ik mee bezig ben! Dus kudos voor jullie _/-\o_

5.1-kanaals aansluiting
Voor 5.1-kanaalsweergave, moet u “Amp Assign” op “NORMAL” stellen in stap 3 en 4 van ““Amp
Assign” instellen” (vblz. 64).
Gebruik tevens de “Speaker Config.” instelling (vblz. 92) om “S.Back” op “None” te stellen.

Blz 92:
S.Back : Stel de aanwezigheid en de grootte van, en het aantal surround
luidsprekers in.
• Large : Gebruik een grote luidspreker die op adequate wijze lage
frequenties kan weergeven.
• Small : Gebruik een kleine luidspreker met onvoldoende
weergavecapaciteit voor lage frequenties.
• None : Selecteer wanneer de surround-achterluidsprekers niet aangesloten
zijn.
• 2spkrs : Gebruik twee surround-achterluidsprekers.
• 1spkr : Gebruik slechts één surround-achterluidspreker. Sluit de surroundachter
luidspreker op het linker (L) kanaal aan, wanneer u deze instelling
selecteert.

Dus het is inderdaad wat jij je afvraagt, kun je 5.1 instellen als het op normal staat? Ja dus. Weer wat geleerd _/-\o_ Ik heb het gevoel dat ik nu vooruit gang maak, ik ga morgen ochtend er weer voor zitten aangezien ik nu aan het werk ben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 11:08
Hopelijk kan ik via deze weg even wat ondersteuning krijgen want ik loop tegen een issue aan met mijn Marantz SR6010. Via mijn mediaplayer (Vero 4k+) wil ik 4k HDR 60 FPS content afspelen alleen ondervind haperingen in de playback. Hier en daar wat last van skipped frames, audio dat tikt/hapert en op een enkel moment valt het signaal zelfs weg; scherm wordt dan zwart en na een seconde komt het terug met ook de HDR badge rechts in het scherm.. het signaal is dus echt even weg geweest.

Initieel dacht ik dat het aan de speler lag of aan de HDMI kabels maar heb vandaag alles los gekoppeld en de speler direct aangesloten op de TV via de 2 HDMI kabels. In beide gevallen was het afspelen gewoon soepel en waren er geen issues.

Het lijkt er dus op dat mijn probleem de AV is, een Marantz SR6010. Ik weet even niet zo goed welke conclusie ik moet trekken. Zijn dit bekende issues rondom deze type? Moet ik dit accepteren? Of is de AV gewoon brak en aan vervanging toe? Zijn er mogelijkerwijs nog instellingen waar mee gespeeld kan worden om dit te verbeteren? Het zou namelijk jammer zijn als ik deze AV moet vervangen terwijl die nog maar net een jaar staat te pruttelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Dirrukje, je hebt pass through ook aanstaan op je Marantz, dus de broninformatie wordt doorgestuurd as is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Jup, alles zo veel mogelijk pass through dus als het goed is blijft de AV overal van af. Zat ondertussen online nog wat verder te zoeken en kwam nog de tip tegen om de HDMI uitgang te gebruiken die zo dicht mogelijk bij de HDMI ingang zit. In mijn voorbeeld zat hij op de HDMI uitgang die het verste weg is. Heb ze omgewisseld en de content nog een keer afgespeeld voor 10 minuten en op 2 haperingen in het geluid eigenlijk geen issues. In principe is het daarmee voor mij wel acceptabel.

Toch wel bijzonder dat die uitgangen op die manier een bottleneck kunnen vormen. Er blijf nog wel een enkele hapering hier en daar houden maar het verbetert wel. Kennelijk zoekt hetgeen ik afspeel toch wel aardig het maximale op van wat mogelijk is maar ik hoef de AV in ieder geval niet te vervangen.

Bij nader inzien, nog een 2-tal pogingen gedaan ook met andere content en eigenlijk dezelfde issues weer. HDMI kanaal wisselen lijkt dus niet helemaal de oplossing te zijn. Op zich vreemd als dat het initieel goed leek te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Dirrukje op 12-01-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Dirrukje, er is een specifiek Vero 4k topic. Mogelijk is het mediaspeler gerelateerd. Je kunt eens kijken of daar wat te halen valt aan zinnige info?

Een tip zoals deze bijvoorbeeld: Gotiniens in "[Mediaplayer] Vero 4K+"

Zelf heb ik ook zo'n apparaat in huis, maar mij kan deze niet bekoren omdat deze niet voor al het media geschikt is (wat ik af zou willen kunnen spelen), dus hangt ie al niet meer als standaard speler aan onze huiskamer TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:33
@Dirrukje Ik had soortgelijke problemen met mijn NR1607. Ik had de HDMI kabel van de versterker naar de TV al een keer vervangen, dus nu maar die van de Vero 4k vervangen door een beter exemplaar. Daarna heb ik het probleem niet meer gezien. Ik heb mijn UHD Bluray speler direct aangesloten op de TV. Die heeft 2 HDMI uitgangen waardoor je dus het beeld direct naar de TV kan sturen en het geluid toch naar de versterker kan laten gaan. Helaas heeft de Vero 4k die optie niet.
hardware-lover schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:33:
[...]
Zelf heb ik ook zo'n apparaat in huis, maar mij kan deze niet bekoren omdat deze niet voor al het media geschikt is (wat ik af zou willen kunnen spelen), dus hangt ie al niet meer als standaard speler aan onze huiskamer TV.
Sorry (wellicht OT), maar dit intrigeert me. Welke media kan de Vero 4k+ niet afspelen?

[ Voor 28% gewijzigd door RichieB op 12-01-2020 17:39 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Naja om eerlijk te zijn ben ik nog geen media tegen tegen gekomen dat hij niet afspeelt ;) Los daarvan ligt het niet aan de speler. Want als ik de AV er tussenuit haal en de mediaspeler direct aan de TV koppel zijn er geen issues. Dus in de AV zit ergens de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dirrukje schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:37:
Naja om eerlijk te zijn ben ik nog geen media tegen tegen gekomen dat hij niet afspeelt ;) Los daarvan ligt het niet aan de speler. Want als ik de AV er tussenuit haal en de mediaspeler direct aan de TV koppel zijn er geen issues. Dus in de AV zit ergens de bottleneck.
Je geeft niet aan op welke TV je het eea probeert af te spelen? Via je TV zijn er zeer waarschijnlijk minder HD audio mogelijkheden beschikbaar, dus helemaal vergelijkbaar is het dan niet.

@RichieB, van alles, uit mijn verzameling, waar ie van over de rooie gaat, en Real (MVC) 3D kan ie al helemaal niet hendelen (nog steeds niet op dit moment).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Het klopt dat ik niet aangeef om wat voor TV het gaat, ik zit hier namelijk in een Marantz topic en heb in principe al uitgesloten dat het niet aan de mediaspeler of de TV ligt. Want als die 2 aan elkaar gekoppeld worden zijn er geen issues. Dus moet ik het in de Marantz zoeken is mijn conclusie.

Aangezien de focus in de reactie daar buiten komt te liggen is het misschien beter dat ik even een apart trouble shoot topic maak zodat het hier ontopic blijft gaat ;)
hardware-lover schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:33:
@Dirrukje, er is een specifiek Vero 4k topic. Mogelijk is het mediaspeler gerelateerd. Je kunt eens kijken of daar wat te halen valt aan zinnige info?

Een tip zoals deze bijvoorbeeld: Gotiniens in "[Mediaplayer] Vero 4K+"

Ook dit is niet aan de orde. Interface staat gewoon op 1080p ;) Ik heb met 4k 24 FPS namelijk geen enkele moeite. Het gaat om de 4k 60 FPS die problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dirrukje schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:44:
Aangezien de focus in de reactie daar buiten komt te liggen is het misschien beter dat ik even een apart trouble shoot topic maak zodat het hier ontopic blijft gaat ;)
Kan IMHO prima in dit Topic worden besproken, want een ervaring/probleem :)
Ook dit is niet aan de orde. Interface staat gewoon op 1080p ;) Ik heb met 4k 24 FPS namelijk geen enkele moeite. Het gaat om de 4k 60 FPS die problemen geeft.
Heb je niet per ongeluk zoals ik destijds toch de scaling van de Marantz aan staan of in ieder geval de Overlay GUI ervan :?

Bij mij werd er niks geupscaled, maar de GUI was wel actief O-)
Als je het Volume weergegeven ziet op je TV op het moment dat je die aanpast dan staat die namelijk wel gewoon aan!

Verder kan ik me voorstellen dat als het Ultra HD content is op 60 fps en ook nog eens HDR erbij dat de Marantz niet genoeg bandbreedte heeft voor beiden, want nog steeds geen (echte) HDMI 2.1 poorten aanwezig, maar ik kan het mis hebben... :)
hardware-lover schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:44:
Je geeft niet aan op welke TV je het eea probeert af te spelen? Via je TV zijn er zeer waarschijnlijk minder HD audio mogelijkheden beschikbaar, dus helemaal vergelijkbaar is het dan niet.
Downmixen van Surround Sound kost juist meer kracht en dat gaat wel soepel zo te zien ;)
@RichieB, van alles, uit mijn verzameling, waar ie van over de rooie gaat, en Real (MVC) 3D kan ie al helemaal niet hendelen (nog steeds niet op dit moment).
Tja, zelfs de nVidia Shield TV Pro 2019 doet geen 3D en er zijn sowieso maar een paar modellen die dat kunnen!

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de exacte containers/codecs/indeling/bitrates die niet worden afgespeeld en of het de Vero 4K of 4K+ was ?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nero355 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:20:
[knip]
Downmixen van Surround Sound kost juist meer kracht en dat gaat wel soepel zo te zien ;)
[...]
Tja, zelfs de nVidia Shield TV Pro 2019 doet geen 3D en er zijn sowieso maar een paar modellen die dat kunnen!

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de exacte containers/codecs/indeling/bitrates die niet worden afgespeeld en of het de Vero 4K of 4K+ was ?! :)
Er wordt niet aangegeven of er gebruik gemaakt wordt van ARC bij omzeilen receiver bij de aansluiting rechtstreeks op TV, ook niet wat er eigenlijk wordt weergegeven. Het is dan maar gissen hoe het eea staat ingesteld?

Het betreft de 4k+, en waar ik oa problemen mee had, heb ik in het Vero topic al eens gedeeld, dat ga ik hier niet nogmaals doen. Het apparaat werkt voor mij niet compleet genoeg maar kan voor een ander prima voldoen vanzelfsprekend, ik heb de lat waarschijnlijk wat hoger liggen dan nodig is voor anderen. Ik schaf de apparaten vooral ter test en vergelijking aan, en geen enkel apparaat werkt perfect met al het media wat ik er tegenaan gooi, maar er zijn toch werkelijk aardig wat media apparaten die de hand niet omdraaien voor MVC 3D of media met erg hoge bitrates, of andere meer exotische media.

Dit is nu wel flink offtopic hier, en hier laat ik het verder ook bij, ik wilde enkel vaststellen of desbetreffende Marantz wel volledig op pass through stond 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
[...]

Kan IMHO prima in dit Topic worden besproken, want een ervaring/probleem :)

[...]

Heb je niet per ongeluk zoals ik destijds toch de scaling van de Marantz aan staan of in ieder geval de Overlay GUI ervan :?

Bij mij werd er niks geupscaled, maar de GUI was wel actief O-)
Als je het Volume weergegeven ziet op je TV op het moment dat je die aanpast dan staat die namelijk wel gewoon aan!

[...]

[...]

Het gaat voor de volledigheid om een LG C8 en een Vero 4k+. Als ik het volume wijzig krijg ik de toggle te zien van de LG zelf, en niet van de AV. Daarnaast ziet regulier 4K HDR er beduidend beter uit dan SDR dus het beeld komt goed door en wordt niet naar beneden bijgescaled door de GUI van Marantz.

Details van de content. Het is overigens Gemini Man:

Video
Formaat : HEVC
Formaat/Info : High Efficiency Video Coding
Codec: x265
Bitrate : 81,0 Mb/s
Breedte : 3 840 pixels
Hoogte : 2 160 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Framerate : 59,940 (60000/1001) FPS
ChromaSubsampling/String : 4:2:0 (Type 2)
BitDepth/String : 10 bits
colour_primaries : BT.2020

Verder kan ik me voorstellen dat als het Ultra HD content is op 60 fps en ook nog eens HDR erbij dat de Marantz niet genoeg bandbreedte heeft voor beiden, want nog steeds geen (echte) HDMI 2.1 poorten aanwezig, maar ik kan het mis hebben... :)
Dat is een klein beetje mijn gevoel, wellicht dat ik gewoon echt de absolute limieten hiermee raak. Echter HDMI 2.0 moet 4k 60 FPS aan kunnen volgens de specs. Het feit dat het HDR is moet niet heel veel uitmaken, de extra metadata die mee komt is te verwaarlozen. Als je bijvoorbeeld naar de Dolby Vision meta data kijkt van Gemini Man kom je voor de volledige films op 3 MB uit ofzo. En dan heb je nog te maken met Dolby Vision waarbij de meta data per scene kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 15:21

Mip

Met het aanschaffen van een bluetooth headphone kwam bij mij de vraag hoe deze met mijn NR1607 kon koppelen. Helaas kan dat vanuit de Marantz software (nog) niet.
Hier kun je een lijst vinden met modellen die tot nu toe een software update hebben gekregen zodat de bluetooth van de Marantz niet alleen in slave mode staat maar ook kan zenden: https://denon.custhelp.co...o-to-bluetooth-headphones

Voor nu heb ik de volgende goedkope oplossing die erg goed werkt, misschien zit iemand hier met dezelfde kwestie..
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.29254c4d1BYbLc
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.29254c4d1BYbLc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bluetooth zenden vanaf de versterker vind ik niet zo nuttig. Tegenwoordig is bijna alles digitaal en kan ik direct op mijn telefoon toveren en dus via bluetooth beluisteren. Alleen de platenspeler niet, maar de muziek van ervan wel (want ook digitaal beschikbaar).
En dan de hele tijd de versterker aan hebben, vind ik zonde van de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 16:56

MrDry

Desperados!

Sinds een week geeft de marantz app horend bij mijn SR-6008 bij internet radio geen stations meer weer maar alleen de melding “ga naar radiomarantz.com”
De streams opgeslagen als favoriet werken nog steeds maar ik zie geen enkele stream meer.

Meer mensen met dit probleem?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Daar heeft iedereen met een apparaat dat gebruikt maakt van vtuner last van. Meer info kun je hier vinden:https://marantz.vtuner.com/setupapp/marantz/asp/AuthLogin/DetectDevice.asp?noreg=y&lngy=eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 16:56

MrDry

Desperados!

Dus opeens moet ik gaan betalen om radio te kunnen luisteren?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:21
Wtf idd het werkt alleen nog met favorieten. Wat is dit vóór rare actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Niks raars aan : De buren met hun Yamaha versterkers hebben al ermee te maken gehad :
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478997?data%5Bfilter_keywords%5D=vtuner

Is redelijk makkelijk om te lossen met wat knutselwerk of door gewoon die miezerige € 3 per jaar te betalen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
nero355 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:26:
Niks raars aan : De buren met hun Yamaha versterkers hebben al ermee te maken gehad :
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478997?data%5Bfilter_keywords%5D=vtuner

Is redelijk makkelijk om te lossen met wat knutselwerk of door gewoon die miezerige € 3 per jaar te betalen! :)
Het gaat denk ik ook niet om het bedrag maar meer om het feit dat er ineens betaald moet worden. Dat hadden ze wel even wat beter kunnen communiceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azagthoth
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06-2023
Hoe bevalt de functie Dolby Atmos Height Virtualization? Niets kan tippen aan daadwerkelijke plafondspeakers, maar ik ben vooral benieuwd of deze nieuwe functie ongeveer dezelfde indruk achterlaat als upfiring speakers (dus met weerkaatsing via het plafond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 28-09 11:56
Luuk84 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:47:
[...]

Het gaat denk ik ook niet om het bedrag maar meer om het feit dat er ineens betaald moet worden. Dat hadden ze wel even wat beter kunnen communiceren :)
Nou ik dacht dan betaal ik maar die 3$, maar ik kom nog steeds niet terug in mijn menu.
Gelukkig betaalt met PayPal, heb een ticket aangevraagd en als "scam" aangemerkt.

Dit word nu omkijken voor een nieuwe internetradio.
En deze kan ik helaas niet doorverkopen en kan bij het grofvuil.

Jammer dat het zo gegaan is, maar toch bijna 8 jaar plezier gehad met deze Marantz NA7004.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 12:50
Met de volgende oplossing thuis op de PiHole een prima eigen internet radio lijstje kunnen maken. En hoef ik niet voor vtuner te betalen!

Ycast

Op de volgden webisite staat redelijk duidelijk hoe je het een en ander in kan stellen/installeren. De gemiddelde tweaker moet dat wel kunnen.

Installatie

Zelf een klein lijstje met stations aangemaakt:

Nederland:
Radio 538: https://18973.live.streamtheworld.com/RADIO538.mp3
BNR: http://icecast-bnr.cdp.triple-it.nl/bnr_mp3_128_03
QMusic: https://icecast-qmusicnl-....nl/Qmusic_nl_live_96.mp3
Veronica: https://21303.live.streamtheworld.com/VERONICA.mp3
Sky Radio: https://19993.live.streamtheworld.com/SKYRADIO.mp3
Slam!: http://stream.slam.nl/slam

Op de volgende pagina veel radiostreams gevonden.

Ik ben niet tegen 3 euro betalen, maar een beetje vreemd is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Von Henkel schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:33:
[...]

Nou ik dacht dan betaal ik maar die 3$, maar ik kom nog steeds niet terug in mijn menu.
Gelukkig betaalt met PayPal, heb een ticket aangevraagd en als "scam" aangemerkt.

Dit word nu omkijken voor een nieuwe internetradio.
En deze kan ik helaas niet doorverkopen en kan bij het grofvuil.

Jammer dat het zo gegaan is, maar toch bijna 8 jaar plezier gehad met deze Marantz NA7004.
Je zou nog een mailtje aan Marantz kunnen wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Luuk84 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:58:
[...]

Je zou nog een mailtje aan Marantz kunnen wagen?
Dat heeft geen zin, Marantz heeft zich hierin al geuit

in het kort " Wij verontschuldigen ons nogmaals voor het ongemak dat dit heeft veroorzaakt en hopen dat wij u ook in de toekomst van dienst kunnen zijn."

Ik ben nu aan het kijken naar de mogelijkheden van de Marantz NA6006.
Hopelijk word die langer ondersteund ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Von Henkel op 08-02-2020 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Von Henkel schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:33:
[...]
Wat lukt er dan niet? Want ik heb $3 betaald en nu heb ik alle faciliteiten terug via mijn inlogpagina op marantz-vtuner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
prijk schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:45:
[...]

Wat lukt er dan niet? Want ik heb $3 betaald en nu heb ik alle faciliteiten terug via mijn inlogpagina op marantz-vtuner.
zit vast met hun cookiewall, en hun uitleg is voor browsers uit de Windows XP tijdperk.
Schijnbaar krijg ik het niet uitgeschakeld
Ik gebruik, Firefox, Iron(chrome) en Explorer.
Alles 3 blijven de website blokkeren

En jouw Premium link werkt!
Ik hing vast met mijn oude bookmark/favoriet

[ Voor 6% gewijzigd door Von Henkel op 08-02-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb mijn oude SR5003 uitgeleend aan mijn schoonzus. Maar er komt geen geluid uit. Wel beeld en testen via de audissey geeft wel de bekende plopjes.
Zowel via HDMI als analoog (gewoon telefoon via de front aux) geeft geen geluid over de boxen. Ook al geprobeerd met pure direct en auto om zoveel mogelijk uit te schakelen. Geen resultaat helaas.

Heeft iemand een toptip wat het kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Mijn M-CR611 van 1,5 jaar oud speelde geen CD fatsoenlijk meer af, ze sloegen allemaal over. Dus ik heb 'm voor reparatie teruggestuurd naar de winkel, Heimkinowelt. Deze heeft hem ter reparatie gegeven aan Marantz die er kosteloos een nieuwe CD-speler EM101RNS in heeft gestopt. Nu werkt hij weer perfect. Prima service!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:36
Heeft iemand hier wel eens een crashende versterker ervaren? Het betreft een SR7012 (ja, laatste firmware etc). De laatste weken heeft ie vaak last van een crash met als gevolg een luide plop uit de speakers en dan gaat er alleen nog een rood lampje knipperen.

Morgen maar eens met Marantz bellen, want ik voel de bui al hangen: een eventuele procedure gaat wel even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Paprika : Heb je hier wat aan :
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1420864?data[filter_keywords]=plop

Zie best wel wat handige tips langskomen van een aantal mensen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:36
nero355 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 01:07:
@Paprika : Heb je hier wat aan :
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1420864?data[filter_keywords]=plop

Zie best wel wat handige tips langskomen van een aantal mensen :)
Het gebeurt nu zelfs binnen 1 minuut zonder speakers of apparaten, dus ik heb het al opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik kreeg vanochtend twee updates voor mijn Marantz NR1609 binnen. Dus ik ga naar de Nederlandse Marantz website om te kijken wat er anders is. Blijkt dat de Marantz NR1609 niet meer op de Nederlandse Marantz website te vinden is? Iemand enig idee waarom?

Op de Amerikaanse Marantz website is hij nog wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 20:10
Wat betreft de Marantz website klopt het dat de Firmware downloads en informatie verwijderd zijn. Dit heeft te maken met licenties die zijn verlopen heb ik me laten vertellen. Maar als je een firmware update doet, staat er toch op je scherm wat zo'n beetje de veranderingen zijn? Bij mijn SR7010 althans wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

blueface schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:37:
Wat betreft de Marantz website klopt het dat de Firmware downloads en informatie verwijderd zijn. Dit heeft te maken met licenties die zijn verlopen heb ik me laten vertellen. Maar als je een firmware update doet, staat er toch op je scherm wat zo'n beetje de veranderingen zijn? Bij mijn SR7010 althans wel.
Klopt, maar het is een beetje vreemd dat de hele AV receiver van de website van Marantz Nederland verdwenen is. De NR1608 en de voorgangers staan er bijvoorbeeld wel op. De NR1609 lijkt gewoon in rook op gegaan te zijn. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 20:10
sjaool schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:40:
[...]

Klopt, maar het is een beetje vreemd dat de hele AV receiver van de website van Marantz Nederland verdwenen is. De NR1608 en de voorgangers staan er bijvoorbeeld wel op. De NR1609 lijkt gewoon in rook op gegaan te zijn. :|
Als ik naar ondersteuning en gebruikershandleiding kan ik nog wel een product sheet van de NR1609 vinden. Maar dat is dat ook het enige wat er te vinden is! lijkt wel of ze de hele website aan het vernieuwen zijn en de hele oudere generatie er af aan het gooien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

blueface schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Als ik naar ondersteuning en gebruikershandleiding kan ik nog wel een product sheet van de NR1609 vinden. Maar dat is dat ook het enige wat er te vinden is! lijkt wel of ze de hele website aan het vernieuwen zijn en de hele oudere generatie er af aan het gooien zijn.
Het lijkt er wel op. De Amerikaanse website staat alles nog wel gewoon op dus die bezoek ik dan maar als ik wat wil weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

sjaool schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:04:
Het lijkt er wel op. De Amerikaanse website staat alles nog wel gewoon op dus die bezoek ik dan maar als ik wat wil weten. :)
Dat doe ik sowieso altijd voor welk product dan ook! :)

De Engelse versie van de website in Taiwan bijvoorbeeld werkt ook veel beter dan een Nederlandse variant voor sommige merken/producten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:21
Maar de vraag is nu. Wat zijn de wijzigingen voor
De nr1609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:34
Paprika schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:09:
Heeft iemand hier wel eens een crashende versterker ervaren? Het betreft een SR7012 (ja, laatste firmware etc). De laatste weken heeft ie vaak last van een crash met als gevolg een luide plop uit de speakers en dan gaat er alleen nog een rood lampje knipperen.

Morgen maar eens met Marantz bellen, want ik voel de bui al hangen: een eventuele procedure gaat wel even duren...
Ik heb dit gehad met een sr5008. Na 3x het HDMI board vervangen heeft de winkel mij een nieuw model gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tito129 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:05:
Maar de vraag is nu. Wat zijn de wijzigingen voor
De nr1609
In deze thread op AVS-forum staat alle informatie over de diverse firmware-updates. Voor de wijzigingen van de laatste updates moet je bij de SR7013 kijken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
5. 4-23-2019
- Resolves control system issue caused by 4-17-2019 update
6. 8-21-2019
- Improves overall performance and stability
- Spotify using a FREE Spotify account via the HEOS app
7. 9-17-2019
- HEOS app update
- Amazon Music HD support added
8. 3-12-2020
- HEOS app update

[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 16-03-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Vraagje: van welk materiaal is de front van de Marantz sr7007? Is het aluminium of plastic?

Ik heb vele reviews en video’s bekeken, maar het is me niet duidelijk.

Ik kan goedkoop een sr7007 op de kop tikken, maar wil dat alleen doen als het ook echt metaal is.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Póg mo Thóin schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:06:
Ik heb vele reviews en video’s bekeken, maar het is me niet duidelijk.
Op de site van Marantz kijken was te makkelijk? :P SR7007 opzoeken en onder de General specificatie(tab) staat of het front van metaal is (Metal Front Panel). Wat bij de SR7007 zo is.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 23-05-2020 09:51 . Reden: Directe link van de SR7007 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij de SR6007 is het gladde middenstuk van metaal maar de gebogen delen aan de zijkant van kunststof.
Er zal wel een stukje afscherming achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
Bij SR6008, AV7005, MM7055 allemaal plastic aan de zijkanten ondanks https://www.marantz.com/nl-nl/shop/avamplifier/mm7055

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
bouwfraude schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:16:
Bij de SR6007 is het gladde middenstuk van metaal maar de gebogen delen aan de zijkant van kunststof.
Er zal wel een stukje afscherming achter zitten.
Marcel Br schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:37:
Bij SR6008, AV7005, MM7055 allemaal plastic aan de zijkanten ondanks https://www.marantz.com/nl-nl/shop/avamplifier/mm7055
Zijkant != front panel.
Toegegeven, het is maar net tot waar je de grens trekt waar het front stopt en de zijkant begint. Zeker met ronde delen en zichtbare vlakken/delen. Op (product)foto's van Marantz is ook te zien dat de front metaal structuur heeft en de rondingen niet. Wellicht lastiger te maken. Geheel metaal front wordt dan toch een meer vierkante receiver.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 23-05-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
Als ik er recht voor sta zie ik ze, dan maakt het onderdeel uit van het front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
FeaR schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:21:
[...]

Op de site van Marantz kijken was te makkelijk? :P SR7007 opzoeken en onder de General specificatie(tab) staat of het front van metaal is (Metal Front Panel). Wat bij de SR7007 zo is.
8)7

Hoe heb ik dit gemist?

Dus een gedeelte is alu, maar de rest is plastic. Jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door Póg mo Thóin op 23-05-2020 15:17 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Póg mo Thóin schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:16:
8)7

Hoe heb ik dit gemist?

Dus een gedeelte is alu, maar de rest is plastic. Jammer.
Rare manier om een Versterker uit te zoeken, maar dat kan aan mij liggen... :)

Ik zou me meer druk maken om wat die wel of niet kan en hoe stabiel dat wel of niet is gedurende een langere periode, want daar gaat het uiteindelijk om!

Aan dat paneel/voorkant ga je toch niet zitten over het algemeen, want daar heb je tenslotte een afstandsbediening voor! :P
Of als je het echt goed wilt doen : Een Logitech Harmony Remote :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04:18
nero355 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:32:
[...]

Rare manier om een Versterker uit te zoeken, maar dat kan aan mij liggen... :)
Een metalen behuizing houdt elektromagnetische straling tegen en plastic doet dat niet, daarom minder last van onderlinge interferentie tussen je componenten en je speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Alleen als dat metaal gesmeed is door elven bij maanlicht!

Pagina: 1 ... 51 ... 67 Laatste