Ik was in de markt voor een nieuwe stereoversterker en overwoog een PM6006 of een PM5007.
Op dit moment bezit ik een Marantz SR5006 en had in eerste instantie bedacht om via pre-out e.e.a. aan elkaar te knopen. Nu lees ik ook goede ervaringen over o.a. de SR7012, ook qua muziek en in deze richting kun je ook nog wel een 'koopje' maken zie ik links en rechts (wellicht over 2 weken ook de 13 serie

). Kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit zich verhoudt t.o.v. een losse stereo versterker?
Mijn huidige setup is alsvolgt: Mijn frontspeakers zijn van Monitor Audio, de GS20. Daarnaast heb ik een Monitor Audio Silver RS LCR center speaker en voor achter Monitor audio Radius 45 surround.
De rede dat ik in eerste instantie keek naar een stereo is, omdat ik denk dat het mooier kan en wellicht met wat meer power dan de huidge SR5006. Ik was in eerste instantie dan ook niet van plan om de SR te vervangen, maar uit te breiden. Wat het voordeel van een nieuwe SR is, is dat ik dan weer up to date ben met alle nieuwe surround types, maar het goed en mooi afspelen van muziek vind ik het belangrijkste.
Omdat door bovenstaande bevinding alles weer open ligt, kwam ik er ook achter dat de sr6013 nu aantrekkelijkg geprijsd is. Geldt hiervoor hetzelfde als voor de 7 serie qua stereo kwaliteit?
Mijn budget ligt zo rond de 800 euro. Dit geldt dan voor een alles in een of een combinatie tussen een nieuwe SR/NR(?) + PM en uiteraard wat lager als ik enkel voor een nieuwe stereo versterker zou gaan.
Veel vragen dus, wellicht dat iemand met veel Marantz ervaring mij kan helpen.
[
Voor 8% gewijzigd door
Matt_E op 15-11-2019 16:16
]