Het artikel van computerbase is momenteel niet helemaal betrouwbaar, Sapphire heeft hun blijkbaar een 6850 laten benchen die wel de juiste snelheid had maar met 6870 shaders en texture unitsStefanvanGelder schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:02:
Of de 6850 onder de 150 euroHad ik inderdaad ook niet verwacht. Ik had een iets hogere prijs verwacht, maar ook iets hogere prestaties. Dus dat weegt elkaar wel weer op:)
[...]
Ik weet het niet... Ik zat net de review van computerbase.de door te nemen, over het algemeen is de 6850 daar zelfs sneller dan de 5850... Tussen die 2 kaarten zit een veel kleiner verschil in als het gaat om de core kloksnelheid.
[afbeelding]

Update Freitag, den 22. Oktober, 13:55 Uhr: Wie uns Sapphire soeben mitgeteilt hat, ist auf unserer Radeon HD 6850 das falsche Bios aufgespielt. Die Karte bietet zwar die korrekten Taktraten der Radeon HD 6850, kommt in Sachen Architektur aber mit den Features der Radeon HD 6870 daher. Die von uns getestete Karte ist damit zu schnell! Wir werden uns schnellstmöglich darum bemühen, die korrekten Leistungsdaten der Karte zu ermitteln. Bis dahin ist das Ergebnis der Radeon HD 6850 in unserem Test mit Vorsicht zu genießen, wir gehen von ca. 5 Prozent Leistungsverlust aus.
[ Voor 3% gewijzigd door -AzErTy- op 22-10-2010 16:19 ]
God does not play dice