[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 116 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste
Acties:
  • 151.329 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:03
Ik heb ongeveer anderhalf week terug een MSI GTX 460 Hawk 1GB besteld, deze 2 dagen getest, en toch ontevreden weer teruggestuurd naar Alternate.

Opzich speelde de kaart wel aardig hoor icm een i7 920 en 6GB DDR3, maar ik wil toch gewoon weer eens op bijna de hoogstmogelijke instellingen kunnen spelen. In dat opzich vind ik dat je mag concluderen dat de stijgende lijn qua games niet synchroom loopt met de ontwikkeling van videokaarten. Wanneer je een aantal jaren terug een highend videokaart kocht, kon je daar volgens mij ook de spellen die op dat moment uit kwamen op de hoogste instellingen mee spelen.

Wanneer je nu een behoorlijk videokaart koopt, is dat vaak niet het geval. Zeker wanneer je AA op 8X of 16X zet, en je te maken hebt met directX 11. Wil je vandaag de dag echt op maxmale instellingen een vloeiend beeld hebben, dan ben je echt overgeleverd aan een multi GPU oplossing als SLI of Crossfire.

Ik had toch het gevoel dat het de moeite waard is om (ongeduldig) op de 6870 te wachten. Naar verwachting zal deze rond de €220,- verkocht gaan worden. (ongeveer even duur dan de GTX460 die ik besteld had) Voor deze euro's haal je toch behoorlijk betere prestaties in huis.

Er is helaas nog niet veel duidelijk over de Cayman's. Kloppen denken jullie mijn speculaties als ik zeg dat een 6950(?) voor pakweg €300,- verkocht gaat worden, en de 6970(?) voor ongeveer €400,-? Ik meen dat dat destijds ongeveer de prijzen waren voor respectiefelijk de 5850 en 5870.

In dat geval voor mij nu even te hoog gegrepen, na een dure verhuizing. Dan zal een 6870 voor een jaartje wel volstaan denk ik, en drukken we er volgend jaar gewoon eentje bij! Ben wel heel benieuwd of ik hem na het bestellen snel in huis heb. Pas dan weet ik of het wachten een goede zet is geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:31
De 5850 was 210, 5870 300 (bij launch) ;).... maar die prijzen kun je nu wel vergeten.

[ Voor 34% gewijzigd door Paprika op 19-10-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
powermarcel10 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:51:
Opzich speelde de kaart wel aardig hoor icm een i7 920 en 6GB DDR3, maar ik wil toch gewoon weer eens op bijna de hoogstmogelijke instellingen kunnen spelen. In dat opzich vind ik dat je mag concluderen dat de stijgende lijn qua games niet synchroom loopt met de ontwikkeling van videokaarten. Wanneer je een aantal jaren terug een highend videokaart kocht, kon je daar volgens mij ook de spellen die op dat moment uit kwamen op de hoogste instellingen mee spelen.
Volgens mij is het eerder omgedraaid.
Wanneer je nu een behoorlijk videokaart koopt, is dat vaak niet het geval. Zeker wanneer je AA op 8X of 16X zet, en je te maken hebt met directX 11. Wil je vandaag de dag echt op maxmale instellingen een vloeiend beeld hebben, dan ben je echt overgeleverd aan een multi GPU oplossing als SLI of Crossfire.
Max instellingen? Dat is meer iets van 24x AA lijkt mij wat overdreven in veel games is 4xAA echt wel genoeg. ;)
Er is helaas nog niet veel duidelijk over de Cayman's. Kloppen denken jullie mijn speculaties als ik zeg dat een 6950(?) voor pakweg €300,- verkocht gaat worden, en de 6970(?) voor ongeveer €400,-? Ik meen dat dat destijds ongeveer de prijzen waren voor respectiefelijk de 5850 en 5870.
Denk dat de prijzen idd wel aardig kloppen, maar prijzen van Barts veranderden zelf nog deze week dus echt zeker is het niet. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Omgedraaid? Volgens mij juist niet! :P je kunt met een 5970 volgens mij Crysis niet op de allerhoogste instellingen spelen zonder onder de 30FPS uit te komen. En dat voor zo'n kaart!! Volgens mij is het in het verleden niet vaak gebeurd dat een high end kaart de spellen van dat moment niet op de hoogste instellingen kon spelen. Maar misschien zit ik er naast hoor, en is dat enkel de ervaring die ik er mee heb.

Boven de 4X AA is overbodig dus? Ik moet zeggen dat ik het verschil ook niet echt kan zien, alleen merk je het wel aan de FPS.

Over die prijzen.. Dat dacht ik ook, maar hier wordt ook gezegt dat de prijzen bij lancering 210 en 300 waren. Dat klopt volgens mij niet helemaal. Waren volgens mij toch echt een stuk duurder!!

Waar haal je weg dat de prijzen van Bartst deze week nog zouden verranderen? Mocht dat zo zijn, is het vermoeden een prijsstijging of daling..

Wat zijn overgins de laatste speculaties over de Caymans? Deze zouden ongeveer 30% sneller zijn dan de barts?

[ Voor 31% gewijzigd door powermarcel10 op 19-10-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
powermarcel10 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:04:
Omgedraaid? Volgens mij juist niet! je kunet met een 5970 volgens mij Crysis niet op de allerhoogste instellingen spelen zonder onder de 30FPS uit te komen. En dat voor zo'n kaart!! Volgens mij is het in het verleden niet vaak gebeurd dat een high end kaart de spellen van dat moment niet op de hoogste instellingen kon spelen. Maar misschien zit ik er naast hoor, en is dat enkel mijn ervaring die ik er mee heb.
Wat is allerhoogst? Tegenwoordig gaan de instellingen steeds hoger.
Boven de 4X AA is overbodig dus? Ik moet zeggen dat ik het verschil ook niet echt kan zien, alleen merk je het welaan de FPS.
Als je het niet zien waarom stel je het dan in?
Dat dacht ik ook, maar hier wordt ook gezegt dat de prijzen bij lancering 210 en 300 waren. Dat klopt volgens mij niet helemal. Waren volgens mij toch echt een stuk duurder!!
$259 $379 staat op TPU
Waar haal je weg dat de prijzen van Bartst deze week nog zouden verranderen? Mocht dat zo zijn, is het vermoeden een prijsstijging of daling..
Ze zijn al een aantal keer veranderd, zal nu waarschijnlijk niet echt meer veranderen. 150/160 euro voor een HD6850 en 200/210 euro voor de HD6870 zal wel aardig kloppen.
Wat zijn overgins de laatste speculaties over de Caymans? Deze zouden ongeveer 30% sneller zijn dan de barts?
Moeilijk is een andere architectuur zo het nu staat, dus zelf met veel specs is het nog moeilijk te gokken.

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 19-10-2010 22:10 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

The Flying Dutchman schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:45:
Het ziet er allemaal inderdaad veelbelovend uit. Heb er veel vertrouwen in dat de 6870 een mooi kaartje zal worden. Hopelijk is mijn kaart snel binnen. Waar ik nog wel even benieuwd naar ben is hoe lang deze kaart zal zijn. Wellicht moet ik de zaag in mijn kast zetten (een HD5870 had er niet standaard in gepast, wel met een beetje zaagwerk).
6870 is net zo lang als een 5850. dus de diepte van een ATX mobo, als die kaart niet in je kast past, past een ATX mobo ook niet.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Tjah, waarom dan toch instellen. Gewoon omdat het kan! :p

Tuurlijk zie je in detail dat het beeld wel ietsjes mooier wordt bij 8X of zelfs 16X, maar dat is misschien wel te verwaarlozen zoals je zegt. Liever soepel beeld, dan nog mooier stotterend beeld.

De prijzen zijn niet verkeerd. Als alle geruchten een beetje kloppen haal je dan voor pak en beet €200,- 5870 prestaties in huis. Misschien ietsjes minder prestaties in de sommige games, maar directX11 games zullen het toch beter gaan doen lijkt me, zeker met tesselation.

Ben heel benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Waarom niet? Een mobo kan toch achter je hdd tray langs steken?

Edit: @neliz dus.

[ Voor 15% gewijzigd door spNk op 19-10-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:19:
Tuurlijk zie je in detail dat het beeld wel ietsjes mooier wordt bij 8X of zelfs 16X, maar dat is misschien wel te verwaarlozen zoals je zegt. Liever soepel beeld, dan nog mooier stotterend beeld.
Het verschil tussen 0x en 2x is vrij evident in mijn ogen, tussen 2x en 4x klein maar zichtbaar, het verschil tussen 4x en 8x echt uitzonderlijk minimaal (maar wel een zware impact op de performance) en bij hoger dan dat heb ik nooit verschil kunnen ontdekken, ook niet als ik extreem kritisch probeer te zijn.

Als het kan is het leuk, maar echt zinnig lijkt het mij niet. Dan zie ik meer heil in SSAA ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

spNk schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:20:
Waarom niet? Een mobo kan toch achter je hdd tray langs steken?

Edit: @neliz dus.
Niet bij de ATX standaard, er is een verplichte ruimte beschikbaar "achter" het kaart gedeelte

http://www.scribd.com/doc...tom-Motherboard-Clearance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En 2 6870's is dus vergelijkbaar met een 5970 2gb? Want je krijgt die twee kaarten voor wel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus51
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

Paprika schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:00:
Als jij alleen maar Tessalation demos & 3Dmark speelt is het inderdaad marketingspraat :).
Maar dat deed ATI ook in den beginne met de Dx11 launch , maar lets wait nog 2 dagen iets meer denk ik
om werkelijk in de doos te hebben
Dus wordt sinterklaas bij mij ietsie eerder jarig :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:30:
En 2 6870's is dus vergelijkbaar met een 5970 2gb? Want je krijgt die twee kaarten voor wel wat minder.
Ik denk dat we daarvoor de reviews moeten afwachten, Drillermaniac. De schaalbaarheid van GPU's wil nog wel eens variëren, zeker per generatie - en het wordt de laatste jaren relatief beter. Denk alleen al even aan de recente GTX 460, die toch vaak over de 90% gaat, waar de HD 5870 het zo tussen de 50-70% moet doen.

Wat dat aan gaat zijn dat wel de reviews waar ik naar uitkijk :D

[ Voor 11% gewijzigd door Helixes op 19-10-2010 22:39 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:30:
Twee HD6870's zullen vaak nog wat sneller zijn, maar ik zou lees gewoon goed want dit heeft meer weg van wat moet ik kopen in plaats van ATi nieuws. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Er zijn ook vernieuwingen op Crossfire gebied, dus misschien is de scalability wel beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Sapphire HD6870, €193 bij een groothandel in Italië, dus ~€231 retail. Denk wel dat ze in een week al droppen in prijs.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

TGEN schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:41:
Sapphire HD6870, €193 bij een groothandel in Italië, dus ~€231 retail. Denk wel dat ze in een week al droppen in prijs.
Omdat... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Omdat ik verwacht dat AMD dit keer wel redelijk aan de vraag zal kunnen voldoen, en nVidia zal reageren.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

TGEN schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:49:
[...]

Omdat ik verwacht dat AMD dit keer wel redelijk aan de vraag zal kunnen voldoen, en nVidia zal reageren.
Dat wil echt niet gelijk zeggen dat ze een week na de launch de prijzen al omlaag zullen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Blue-Tiger schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 02:23:
[...]

Dat wil echt niet gelijk zeggen dat ze een week na de launch de prijzen al omlaag zullen gooien.
Ik zeg ook alleen dat ik dat denk, niet dat ik dat zeker weet. :)

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Astennu schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:08:
[...]

nVidia's geld is op een gegeven moment ook op :)
Amd's geld is al jaaaaren op. :p

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
neliz schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:28:
[...]

Niet bij de ATX standaard, er is een verplichte ruimte beschikbaar "achter" het kaart gedeelte

http://www.scribd.com/doc...tom-Motherboard-Clearance
Ik denk dat mijn kast niet helemaal aan de ATX standaard voldoet. Maar HD5850 afmetingen gaat misschien net passen. En anders zet ik de zaag in mijn hdd bays.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:53

superwashandje

grofheid alom

tsk, wil je een keer benchmarks vergelijken: mag het niet... :P
Vergelijking van projecten
Eén of meerdere projecten konden niet gevonden worden of kunnen niet getoond worden omdat er een non-disclosure agreement van kracht is.
Projectnaam # Update
HD 6870 16 18-10-2010
HD 6850 17 18-10-2010

[ Voor 21% gewijzigd door superwashandje op 20-10-2010 10:36 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:38:
[...]

Twee HD6870's zullen vaak nog wat sneller zijn, maar ik zou lees gewoon goed want dit heeft meer weg van wat moet ik kopen in plaats van ATi nieuws. ;)
Hier heb je wel gelijk. Het probleem is alleen dat ik een aantal tegenstrijdige geruchten heb gehoord (minder goed dan de 5870/beter dan de 5870, heeft een goede 3D Vantage score/maakt eigenlijk niet zoveel uit etc.) waardoor ik redelijk verward was over de kwaliteiten van de 6870, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

powermarcel10 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:51:
Ik heb ongeveer anderhalf week terug een MSI GTX 460 Hawk 1GB besteld, deze 2 dagen getest, en toch ontevreden weer teruggestuurd naar Alternate.

Ik had toch het gevoel dat het de moeite waard is om (ongeduldig) op de 6870 te wachten. Naar verwachting zal deze rond de €220,- verkocht gaan worden. (ongeveer even duur dan de GTX460 die ik besteld had) Voor deze euro's haal je toch behoorlijk betere prestaties in huis.

In dat geval voor mij nu even te hoog gegrepen, na een dure verhuizing. Dan zal een 6870 voor een jaartje wel volstaan denk ik, en drukken we er volgend jaar gewoon eentje bij! Ben wel heel benieuwd of ik hem na het bestellen snel in huis heb. Pas dan weet ik of het wachten een goede zet is geweest!
Ik weet niet op welke resolutie jij speelt, maar filters op 8 of 16x te zetten is onzin. Op 1080p is 2x AA, 4xMSAA(zeg ik het goed?) meer dan genoeg. In bijvoorbeeld Crysis zie je echt geen verschil tussen 2x AA of 8x AA als je op 1080p of lager speelt. Sowieso als je op hogere resoluties dan dat wil spelen heb je een SLI/CrossfireX setup nodig (of een dual GPU kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Vind jij onzin. Is wat anders dan dat het onzin is voor iedereen...... Ik ken zat mensen die het verschil wel duidelijk zien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thomasthomas schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:47:
[...]

Ik weet niet op welke resolutie jij speelt, maar filters op 8 of 16x te zetten is onzin. Op 1080p is 2x AA, 4xMSAA(zeg ik het goed?) meer dan genoeg. In bijvoorbeeld Crysis zie je echt geen verschil tussen 2x AA of 8x AA als je op 1080p of lager speelt. Sowieso als je op hogere resoluties dan dat wil spelen heb je een SLI/CrossfireX setup nodig (of een dual GPU kaart).
Is echt geen onzin. Iedereen heeft andere eisen. Er zijn genoeg mensen die het verschil wel degelijk zien tussen 2AA of 8AA etc.

Wat wel onzin is, is om te verwachten dat een mid-end kaart alle filters (m.n. AA) altijd maximaal kan zetten. :)

(Als je denkt/vindt dat de 460 een highend kaart is heb je imo je huiswerk niet gedaan. :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 20-10-2010 11:37 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:04

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ben benieuwd of ze een game bij de videokaarten doen, en zoja welke. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Splinter Cell schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:41:
Ben benieuwd of ze een game bij de videokaarten doen, en zoja welke. :)
Ben ik inderdaad ook benieuwd naar :o Ik hoop zelf op Black Ops, maar die kans is niet erg reëel :P

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

StefanvanGelder schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:48:
[...]

Ben ik inderdaad ook benieuwd naar :o Ik hoop zelf op Black Ops, maar die kans is niet erg reëel :P
AMD maakt nu reclame met MOH natuurlijk, kunnen ze niet COD er bij bundelen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

neliz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:52:
[...]

MoH dan? O+ We zullen wel zien... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
neliz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:52:
[...]

Dan zal ik nog maar een weekje wachten om MOH te bestellen....

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Hey, neem niks van mij aan, ik heb namelijk niets gezien van een MoH bundel actie (is een EA game tenslotte) maar ik weet alleen dat MoH veel gebruikt wordt in de presentaties in combinatie met GamingEvolved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Blue-Tiger schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:00:
[...]

MoH dan? O+ We zullen wel zien... :9
MoH gaan ze sowieso niet bundelen. MoH installeert ook NVIDIA Physx mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Zo te zien proberen ze een zo goedkoop mogelijke kaart neer te zetten.. Die koeler ziet er behoorlijk goedkoop uit, voor stilte liefhebbers lijkt het me een goed idee om af te wachten op de eerste custom coolers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De koelert van Barts Pro de HD6850 komt van de fabrikanten zelf, dus dat zal in principe niet deze koelert zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
primusz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:34:
Zo te zien proberen ze een zo goedkoop mogelijke kaart neer te zetten.. Die koeler ziet er behoorlijk goedkoop uit, voor stilte liefhebbers lijkt het me een goed idee om af te wachten op de eerste custom coolers.
Voor stilte liefhebbers, die kunnen eerst afwachten hoe stil de kaarten zijn en dan bedenken of ze dat geluid stil genoeg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Help!!!! schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:33:
[...]

Is echt geen onzin. Iedereen heeft andere eisen. Er zijn genoeg mensen die het verschil wel degelijk zien tussen 2AA of 8AA etc.

Wat wel onzin is, is om te verwachten dat een mid-end kaart alle filters (m.n. AA) altijd maximaal kan zetten. :)

(Als je denkt/vindt dat de 460 een highend kaart is heb je imo je huiswerk niet gedaan. :P )
De 460 is inderdaad geen highend kaart. Maar de behoorlijke overklok die ik er mee wist te behalen liet de kaart voorbij de prestaties van de 470 gaan, wat toch opzich een high-end kaart is. Ik had gewoon stiekum wat meer prestaties verwacht.

Met mijn oude HD4890 kwam ik al zo dicht bij de hoogste instellingen van Crysis in de buurt, dat ik had verwacht dat het voor een overgeklokte 460 al helemaal geen probleem zou zijn, maar helaas.

Ik denk dat de 6870 nog weer wat beter gaat presteren, en laten we hopen dat dat ook weer overklok potentieeltjes zijn, dan denk ik dat gamen op max settings dicht in de buurt komt.

Maar ik ben het wel eens met wat hier eerder gezegt is, dat wanneer je echt max out wilt gamen je een multi GPU oplossing moet hebben. even offtopic: Ik heb een coolermaster 650watt extreme pro voeding. Zal deze crossfire aankunnen (2X 6870)? Of is dat echt te licht. Ik heb verder een i7 920, 6GB DDR3, 1 harde schijf, en maar 1 optische drive.

[ Voor 12% gewijzigd door powermarcel10 op 20-10-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Splinter Cell schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:28:
[...]

Serieus? :o Heb ik bij de demo niet gemerkt namelijk...
Ik reken het ze niet af en neem het ze niet kwalijk, maar de behuizing voor de koelers is toch echt iets dat men probeert imponerend te ontwerpen. Daarbij zullen de kaartjes met hun vrij gemiddelde TDP best wel af kunnen met de grootte van deze koelblokjes, al weet ik zeker dat deze als stock koeler er bij mij geen seconde op zou zitten :P Uitzondering op de regel is nVidia, maar die heeft het koelvermogen wel nodig voor hun GTX480 enzo :>
powermarcel10 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:45:
[...]

Maar ik ben het wel eens met wat hier eerder gezegt is, dat wanneer je echt max out wilt gamen je een multi GPU oplossing moet hebben. even offtopic: Ik heb een coolermaster 650watt extreme pro voeding. Zal deze crossfire aankunnen (2X 6870)? Of is dat echt te licht. Ik heb verder een i7 920, 6GB DDR3, 1 harde schijf, en maar 1 optische drive.
Mwua. Het is van CM niet een top model voeding dus menigeen zal stellen dat hij nog geen 500 W stabiel aflevert. 2x HD6870 verbruikt dan ~300 Watt, wat de voeding in principe samen met een i7 best zou kunnen trekken. Maar je doet er sowieso niet verkeerd aan dan je voeding te vervangen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Fid3lity op 20-10-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Stiller dan mijn 5850 .. en betere temps ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:54

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, specs zeggen dat de HD6850 4Ghz GDDR5 geheugen krijgt, maar als ik de spec-sheet van Hynix erbij pak, zie ik waarschijnlijk T2C staan, wat duidt op 5Ghz geheugen onder normale commerciele temperaturen en normaal stroom-verbruik :) Kun je dus nog wat bijklocken :D

Doe mij maar de R0C-versie, die kan minimaal 6Ghz halen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Darkasantion op 20-10-2010 13:08 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
[Mwua. Het is van CM niet een top model voeding dus menigeen zal stellen dat hij nog geen 500 W stabiel aflevert. 2x HD6870 verbruikt dan ~300 Watt, wat de voeding in principe samen met een i7 best zou kunnen trekken. Maar je doet er sowieso niet verkeerd aan dan je voeding te vervangen ;)
Is dat zo? Ik dacht dat dit een behoorlijk goede voeding was! Waar lees jij dat dat niet zo is? Nouja, zolang hij eerst een enkele 6870 maar weet te trekken, dan vind ik het eerst wel even best. Het duurt nog wel even voor ik er een 2e bij plaats.. Maar als ik jou verhaal zo lees zou het dus wel moeten kunnen.. Waarom zou ik mijn voeding dan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Laatst online: 12:48
Heeft 1 van jullie ook problemen met de catalyst 10.10 beta ?

bij mij word alles wat wit/grijs hoort te zijn lichtelijk paars/roze o.O

Edit, en het is ook afhankelijk van de hoogte waar het staat in het scherm, als het bovin in staat is het probleem erger dan onder in het scherm

[ Voor 35% gewijzigd door yniezink op 20-10-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort er geen week nummer op de chip te staan?
En weet iemand de specs van dat geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:46:
Hoort er geen week nummer op de chip te staan?
En weet iemand de specs van dat geheugen?
Zie mijn reply 3 posts hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Laatst online: 12:48
yniezink schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:36:
Heeft 1 van jullie ook problemen met de catalyst 10.10 beta ?

bij mij word alles wat wit/grijs hoort te zijn lichtelijk paars/roze o.O

Edit, en het is ook afhankelijk van de hoogte waar het staat in het scherm, als het bovin in staat is het probleem erger dan onder in het scherm
Na wat gegoogled te hebben kwam ik erachter dat meerdere mensen hier last van hebben. Om dit te herstellen moet je dit even weer goed zetten (Bij mij stond deze op 6600k na installatie van de beta drivers van catalyst 10.10).

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cbed8ad31d0b/4cbed8ad28898-roze_tint_herstellen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

powermarcel10 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:45:
[...]

De 460 is inderdaad geen highend kaart. Maar de behoorlijke overklok die ik er mee wist te behalen liet de kaart voorbij de prestaties van de 470 gaan, wat toch opzich een high-end kaart is. Ik had gewoon stiekum wat meer prestaties verwacht.

Met mijn oude HD4890 kwam ik al zo dicht bij de hoogste instellingen van Crysis in de buurt, dat ik had verwacht dat het voor een overgeklokte 460 al helemaal geen probleem zou zijn, maar helaas.

Ik denk dat de 6870 nog weer wat beter gaat presteren, en laten we hopen dat dat ook weer overklok potentieeltjes zijn, dan denk ik dat gamen op max settings dicht in de buurt komt.
Hoe meet je dan dat jouw overklok voorbij de prestaties vd 470 gaat?
Het feit dat de 470 duidelijk meer cuda/shader cores etc heeft lijkt me toch niet irrelevant en die klok je er niet bij.

Verder vind ik een single 470 ook niet echt high end, eerder bovenste deel/hoog midden segment. Voor mij begint high end met een 480.

Wat voor resolutie gebruik je trouwens?

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 20-10-2010 14:06 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:01:
[...]

En die is super stil die van mij draait hogere speeds en zelfde voltages als een 5870 en hij is niet extreem luidruchtig.....

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Astennu schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:07:
[...]

En die is super stil die van mij draait hogere speeds en zelfde voltages als een 5870 en hij is niet extreem luidruchtig.....
Mag ik vragen welke temp GPU-z bij jou uitleest voor Temp 2 en weet jij misschien welke temp dat is? Want dat is de enige die bij mij uizonderlijk warm wordt in alle gevallen. Lees: ingame boven de 100C, bij Crysis bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Blue-Tiger schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

Mag ik vragen welke temp GPU-z bij jou uitleest voor Temp 2 en weet jij misschien welke temp dat is? Want dat is de enige die bij mij uizonderlijk warm wordt in alle gevallen. Lees: ingame boven de 100C, bij Crysis bijv.
Dat zijn je stroomregulatoren, die kunnen makkelijk +110 graden worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

[...]

Ik had eerst een sapphire 5850, die had er niet veel last van.

Heb nu een 5850 OC en ik heb het gevoel dat m'n zalman STG-1 de boosdoener is, de GPU temps voor sensor 2 zijn standaard te hoog (1 o 2 graden idle, tot 10 onder furmark) koeler spint ook harder dan pre zalman stg-1.
Darkasantion schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:20:
[...]
Dat zijn je stroomregulatoren, die kunnen makkelijk +110 graden worden :)
Nee, Cypress heeft 3 temp sensoren op GPU, hij heeft het niet over VDDC etc.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v136/Fahim/XFXHD5850.gif

[ Voor 22% gewijzigd door neliz op 20-10-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Help!!!! schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:03:
[...]

Hoe meet je dan dat jouw overklok voorbij de prestaties vd 470 gaat?
Het feit dat de 470 duidelijk meer cuda/shader cores etc heeft lijkt me toch niet irrelevant en die klok je er niet bij.

Verder vind ik een single 470 ook niet echt high end, eerder bovenste deel/hoog midden segment. Voor mij begint high end met een 480.

Wat voor resolutie gebruik je trouwens?
Als ik deze tabel moet geloven van MSI??

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com/uploads/Image/news_img/101005_3.jpg

Verder kreeg ik inderdaad een score van ongeveer 17.000 punten, want inderdaad overeenkomt met een score van een GTX470. Nou weet ik dat 3Dmark niet alles zegt, maar het is toch een redelijke vergelijking. Verder heb ik zelf geen 470 kunnen testen, dus in dat opzicht spreek ik niet uit ervaring.

En tja, "high-end" is misschien een wat relatief begrip. een 5870 is/was een high end kaart. De nieuwe 6800 serie is als de geruchten kloppen redelijk gelijkwaardig aan deze serie, dus zou je ook deze kunnen bestempelen met de titel "high-end" alleen komt AMD met een nog lexere serie, de 6900 serie. Mag je dan de 6800 niet meer high-end noemen, omdat er nog duurdere modellen komen?

Ik vind dat je naar de prestaties moet kijken. En wanneer de prestaties van de 6800 daadwerkelijk vergelijkbaar blijken tov de 5800 serie, mag je die prestaties toch behoorlijk high-end noemen!

Edit: Ik speel trouwens indien mogelijk Full HD, dus op 1920X1080, anders op 1650X1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
neliz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:01:
[...]

B)
Help!!!! schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:03:
Er zijn best wel veel reviews geweest waarbij dik overklokte GTX460 een GTX470 voorbij ging, maar het verbruik ging dan ook mooi mee met die van een GTX470. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:53

superwashandje

grofheid alom

powermarcel10 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:45:
[...]

En tja, "high-end" is misschien een wat relatief begrip. een 5870 is/was een high end kaart. De nieuwe 6800 serie is als de geruchten kloppen redelijk gelijkwaardig aan deze serie, dus zou je ook deze kunnen bestempelen met de titel "high-end" alleen komt AMD met een nog lexere serie, de 6900 serie. Mag je dan de 6800 niet meer high-end noemen, omdat er nog duurdere modellen komen?

Ik vind dat je naar de prestaties moet kijken. En wanneer de prestaties van de 6800 daadwerkelijk vergelijkbaar blijken tov de 5800 serie, mag je die prestaties toch behoorlijk high-end noemen!
Zolang cayman nog niet uit is ben ik het met je eens dat deze nog in de high end vallen. zodra cayman beschikbaar is zal dit prestatieniveau mid end worden. dus ja dan mag je de 6800 niet meer high end noemen omdat er nog duurdere modellen zijn. :) maar alleen als ze dus ook te koop zijn.

anders kan je alles wel high end noemen want het prestatieniveau was vorig jaar high end...of het jaar daarvoor...of het jaar daarvoor...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Je moet kijken naar de prijs, de 6800 is een performance part, de 6900 wordt enthusiast..

de 5870 was de vorige generatie enthusiast part, dus je mag ongeveer diezelfde performance verwachten in de nieuwe generatie performance, net zoals de 5770 (performance part) straks naar mainstream gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Temp2 is de pwm temp volgens mij. En die kan soms aardig hoog worden. Ik weet zo niet uit me hooft meer hoe hoog maar dat is normaal.

Edit zie dat neils em al beantwoord heeft. Bij mij komt die niet echt boven de 100. GPU heeft meerdere temp sensors. Als je zo hoog komt wellicht de cooler een keer opnieuw monteren. Max hier is 90-95c.

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 20-10-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Verder kreeg ik inderdaad een score van ongeveer 17.000 punten, want inderdaad overeenkomt met een score van een GTX470. Nou weet ik dat 3Dmark niet alles zegt, maar het is toch een redelijke vergelijking. Verder heb ik zelf geen 470 kunnen testen, dus in dat opzicht spreek ik niet uit ervaring.
Een GTX470 kun je ook flink overklokken natuurlijk, dus wat MSI daar doet is appels met peren vergelijken.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ze laten hier gewoon even zien dat deze kaart vanuit fabriek, wel eens waar overgeklokt, ongeveer even snel is dan een standaard 470. Niks mis mee toch?

[ Voor 4% gewijzigd door powermarcel10 op 20-10-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Format-C schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 06:44:
[...]

Amd's geld is al jaaaaren op. :p
Vandaar dat ze ook nooit van die programma's zoals TWIMTBP goed hebben kunnen bestrijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Splinter Cell schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:28:
[...]

Zie alleen Gaming Evolved logo staan.

En er staat hier nergens MOH tussen.
Blue-Tiger schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:53:
[...]

Serieus? :o Heb ik bij de demo niet gemerkt namelijk...
Nee want behalve de al gegeven redens heb ik tijdens mijn installatie niks van PhysX voorbij zien komen.

Sorry voor dubbelen post :X

[ Voor 28% gewijzigd door madmaxnl op 20-10-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Astennu schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:16:
[...]

Temp2 is de pwm temp volgens mij. En die kan soms aardig hoog worden. Ik weet zo niet uit me hooft meer hoe hoog maar dat is normaal.

Edit zie dat neils em al beantwoord heeft. Bij mij komt die niet echt boven de 100. GPU heeft meerdere temp sensors. Als je zo hoog komt wellicht de cooler een keer opnieuw monteren. Max hier is 90-95c.
Denk dat ik dat dan maar een keer moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

madmaxnl schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:20:
[...]

Zie alleen Gaming Evolved logo staan.

En er staat hier nergens MOH tussen.

[...]

Nee want behalve de al gegeven redens heb ik tijdens mijn installatie niks van PhysX voorbij zien komen.

Sorry voor dubbelen post :X
Ik vond het zelf ook al vreemd, dat ik opeens die NVIDIA Physx had. Zal wel door mijn iets minder legale versie komen dan, dat ze het erbij hebben gestopt? Ander zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodude
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-08-2023
http://www.alternate.nl/h...rtno=JCXUV5&baseId=684734

Die 5770 gaan voor nogal weinig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Benchmark Wars

You guys know we shitcanned benchmarks years ago because we found those unreliable as indicators of gaming performance and GPU cross-comparisons. While we have moved on, the GPU companies have not. Yesterday we got an email from NVIDIA about a new H.A.W.X. 2 benchmark and the company encouraged us to use it on upcoming reviews. Today we got an email from AMD asking us not to use it on upcoming products.

It has come to our attention that you may have received an early build of a benchmark based on the upcoming Ubisoft title H.A.W.X. 2. I'm sure you are fully aware that the timing of this benchmark is not coincidental and is an attempt by our competitor to negatively influence your reviews of the AMD Radeon™ HD 6800 series products. We suggest you do not use this benchmark at present as it has known issues with its implementation of DirectX® 11 tessellation and does not serve as a useful indicator of performance for the AMD Radeon™ HD 6800 series. A quick comparison of the performance data in H.A.W.X. 2, with tessellation on, and that of other games/benchmarks will demonstrate how unrepresentative H.A.W.X. 2 performance is of real world performance.

AMD has demonstrated to Ubisoft tessellation performance improvements that benefit all GPUs, but the developer has chosen not to implement them in the preview benchmark. For that reason, we are working on a driver-based solution in time for the final release of the game that improves performance without sacrificing image quality. In the meantime we recommend you hold off using the benchmark as it will not provide a useful measure of performance relative to other DirectX® 11 games using tessellation.

That last paragraph is fairly damning in my opinion and it raises some big questions. Is Ubisoft in NVIDIA's pocket and pushing technology while ignoring the company with the largest DX11 market share? Is NVIDIA pushing a benchmark of a yet-to-be released game that is somewhat broken on its competitors cards? We know NVIDIA's current GPU has more Tessellation power than AMD's latest, but we have yet to see it make a difference in anything besides a benchmark. I think this shows NVIDIA grasping at straws and I don't think it has anything up its sleeve that AMD does not already have as well; like refinements in TSMC's 40nm process.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ubisoft is niet lief :( DX10.1 Assasins Creed debacle staat me nog wel bij. Blijkbaar happen ze liever naar het geld van nVidia. Mag nu toch wel duidelijk zijn dat Ubisoft en nVidia hand-en-spandiensten verrichten voor elkaar.

YouTube: Ubisoft Hawx 2 3D Demo - GTC 2010 Day 1 Keynote gg...

Plots geen spijt dat ik geen enkelen Ubisoft game(op Far Cry) na bezit :)

Weer respect voor HardOCP voor het aan het licht brengen van dit soort misstanden.

[ Voor 19% gewijzigd door madmaxnl op 20-10-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wat een BS demo. Ze gaan niet eens laag bij de grond zodat je die tesselation aan het werk kan zien. Er zit wel een erg dik nVidia sausje over die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
madmaxnl schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:27:
Ubisoft is niet lief :( DX10.1 Assasins Creed debacle staat me nog wel bij. Blijkbaar happen ze liever naar het geld van nVidia. Mag nu toch wel duidelijk zijn dat Ubisoft en nVidia hand-en-spandiensten verrichten voor elkaar.

YouTube: Ubisoft Hawx 2 3D Demo - GTC 2010 Day 1 Keynote gg...
ik vond het ook een slechte zaak, wat ubisoft deed. Maar ze hadden het geld waarschijnlijk hard nodig, ik vind wel dat je vaak(vaker) actie van Nvidia ziet om prestaties van de concurrent te ondermijnen of zwart te maken.
Plots geen spijt dat ik geen enkelen Ubisoft game(op Far Cry) na bezit :)
Heb precies het zelfde, al heb ik alleen Pop games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karstnl schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 01:01:
ik vond het ook een slechte zaak, wat ubisoft deed. Maar ze hadden het geld waarschijnlijk hard nodig, ik vind wel dat je vaak(vaker) actie van Nvidia ziet om prestaties van de concurrent te ondermijnen of zwart te maken.
Het is ook tekenend voor een bedrijf dat ze niet op hun eigen krachten kunnen vertrouwen, maar afbreuk moeten doen aan de concurrent. Kom nou maar gewoon met goede kaarten of unieke features, zou ik dan zeggen, maarja, dat kost even wat meer moeite.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
http://www.kitguru.net/co...burning-bridges-says-amd/

Nvidea heeft in het verleden wel meer rare kunstjes uitgehaald :+

Doordat AMD DX11 kaarten als eerste uitbracht zijn 95% van alle games tot 2012 gemaakt op randeons met uitzondering op een paar games waar nvidea met geld heeft gestrooid zoals bv Crysis.

Ze manipuleren games en benchmarks vreemde zaak als je het mij vraagt die hoe dan ook alleen maar schadelijk kan zijn voor nvidea en niet voor AMD.

[ Voor 47% gewijzigd door haakjesluiten op 21-10-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is Nvidia, niet Nvidea ;)

Wel een interessante quote uit dat interview:
My team is scattered across the globe and, between us, we’re fluent in more than 20 human languages.
Zouden er een paar Klingon spreken ofzo, dat dat zo expliciet gezegd wordt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Euh juist het is laat :P

Tja zullen aardig wat EU talen bij zitten en als je daar een paar groei markten bij optelt zit je al snel aan 20 talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 01:40:
Tja zullen aardig wat EU talen bij zitten en als je daar een paar groei markten bij optelt zit je al snel aan 20 talen.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat hij er expliciet bij zegt dat het om menselijke talen gaat.

Nu ik dit typ bedenk ik opeens dat hij het waarschijnlijk over menselijke versus programmeertalen heeft, dat is al een stuk logischer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Oh haha op die fiets

Als ik trouwens de geruchten over kepler moet geloven de 28NM kaart voor 2011 dan vraag ik me af waarom Nvidia zo agressief aan marktbewerking doet. Kan je wel een kapitaal stuk slaan op marketing als je het belang van de consument uit het oog verliest ben je vreemd bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Astennu schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 00:52:
Wat een BS demo. Ze gaan niet eens laag bij de grond zodat je die tesselation aan het werk kan zien. Er zit wel een erg dik nVidia sausje over die game.
Ik zelf vind het een beetje tegenstrijdig omdat H.A.W.X.(1) één van de eerste DX10.1 games is(d.m.v. patch).
Ook staat de game op game.amd.com dit is waarschijnlijk omdat ze de game graag gebruikte als voorbeeld voor Eye-Finity en ik denk dat AMD met Ubisoft hier wel wat contact etc over heeft gehad. Maar de relatie zal niet al te bijster zijn omdat nVidia simpel weg Ubisoft betaald want op de site van H.A.W.X. zie je verder niks van Eye-Finity, Gaming Evolved of AMD.

Wat ook weer frappant is maar waarschijnlijk dient om de schijn van "onpartijdigheid" hoog te houden is dat Farcry 2 van Ubisoft DX10.1 ondersteund. Farcry 2 is natuurlijk een keiharde TWIMTBP game wat DX10.1 een rare keus doet maken als je daarbij het gedrag van nVidia in mee neemt. Wel kan het zo zijn dat ze dit doen om het Assasins Creed debacle een beetje te doen vergeten. Destijds werd gezegd dat deze DX10.1 functie die de devs er in hadden geduwd d.m.v. patch voor stabiliteit problemen zou (kunnen) zorgen. Deze DX10.1 functionaliteit verdween dan ook heel erg snel met de eerst volgende patch. DX10.1 is er vervolgens nooit meer in gekomen. Wij kunnen - denken zij - nu niet zeggen dat ze toen zelf de DX10.1 functie niet hadden. Deze eruit hebben laten halen want dan zullen ze waarschijnlijk verwijzen naar Far Cry 2 en H.A.W.X. Ook kan het zo zijn dat Ubisoft gewoon zijn gangetje is gegaan en dus op eigen houtje DX10.1 er in heeft gedaan. Dit lijkt mij niet want de sponsor van Ubisoft zou daar niet blij mee zijn mits het dus een bewuste actie vanwege de bovengenoemde reden.

Ook zal de DX10.1 keuze voor Far Cry 2 zijn gemaakt omdat ze het zich waarschijnlijk konden permitteren in de zin dat ze toch een betere prestatie dan ATI neer zouden zetten en of omdat het de verkoopcijfers niet en of weinig zou beïnvloeden. Terwijl ten tijd van Assasins Creed ATI eigenlijk er slechter voorstond. Maar er sneller de afweging naar ATI gemaakt zou worden als DX10.1 een dergelijke performance en IQ verbetering zou hebben gekregen in Assasins Creed met oog op de toekomst dat dit bij andere games ook het geval zou zijn.

Dat Ubisoft en nVidia in deze kwesties niet zuiver op de graat zijn mag duidelijk zijn. Het fijnen zullen we er i.i.g. niet van komen af te weten want dat is niet wat Ubisoft en nVidia voor ogen hebben. nVidia en Ubisoft schieten zich in mijn ogen nu in de voet met deze H.A.W.X. 2 "benchmark". Het kan allemaal negatief uitpakken voor ze. Op HardOCP piste iedereen al weer nVidia.
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 01:39:
[...]

Wel een interessante quote uit dat interview
Door expliciet aan te geven dat ze vloeiend zijn in 20 talen willen ze aangeven dat ze meer dan capabel zijn in het houden en onderhouden van goede communicaties/relaties met developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 02:34:
Door expliciet aan te geven dat ze vloeiend zijn in 20 talen willen ze aangeven dat ze meer dan capabel zijn in het houden en onderhouden van goede communicaties/relaties met developers.
Neehee, jij leest ook niet! Je hoeft toch niet specifiek aan te geven dat je menselijke talen spreekt als je dat wil doen?

Maargoed, het was al opgelost, dus spuit 11 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Laatst online: 13-07-2024
[...]

Pin me er niet op vast, maar als ik Everest er naast doe, de temps vergelijk, dan is Temp 1 DispIO, Temp 2 MemIO en Temp 3 shader.....en de VDDC`s zijn de spanningsregelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 02:44:
[...]

Neehee, jij leest ook niet! Je hoeft toch niet specifiek aan te geven dat je menselijke talen spreekt als je dat wil doen?

Maargoed, het was al opgelost, dus spuit 11 :p
Dat je dezelfde taal spreekt betekent niet dat je goed met elkaar communiceert. Bij veel nederlandse bedrijven waar alleen nederlands wordt gesproken heb je ook last van slecht communicatie. Dit betekent alleen dat ze in 20 verschillende talen slecht communicatie kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Tech-Report komt met het volgende bericht:
Tomorrow AMD is launching its first, second-generation DirectX 11 graphics card and, guess what, Nvidia doesn't have any new product to counter them. Still, according to a report, the Green Graphics Goblin will not just sit around but try to rain on its rival's parade with a price cuts.

Nvidia is supposed to be lowering the price tags of the GeForce GTX 470, which might fall to as low as $250, and of the GeForce GTX 460 1GB - which should slip under the $200 mark. The cuts are said to be going live this week so check your favorite store after the Radeon HD 6800 launch
GTX470: $250
GTX460 1GB: $200

Als de eerder hier geplaatste prijsstelling van AMD mocht kloppen:

HD6850: $179
HD6870: $239

Dan lijkt het erop dat zelfs de aanstaande prijsdaling van nVidia niet genoeg zal zijn om de HD6800 te counteren.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Help!!!! op 21-10-2010 10:42 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

240 dollar 200 euro?

De GTX 460 1Gb tegenover de 6850. Dat is close. De GTX 470 tegenover de 6870 ook. Echt gestoord dat Nvidia met zo'n grote 384 bit chips moet concurreren tegen Barts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:45:
240 dollar 200 euro?

De GTX 460 1Gb tegenover de 6850. Dat is close. De GTX 470 tegenover de 6870 ook. Echt gestoord dat Nvidia met zo'n grote 384 bit chips moet concurreren tegen Barts.
ik denk het niet, wat ze in de USD kosten ze hier in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:36
Is er al iets bekend over de 6600 en de 6700 serie? wordt deze gemaakt door hernoemde 5000 parts of komt er nog wat voor uit. Als ik de WIKI geloof dan komt er ook een UVD 3.0 op te zitten.

Maar goed iedereen kan de wiki aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
jbkappirossi schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:51:
[...]

Valt best mee. Zeker nu de euro weer iets sterker is zit er zeker weer een verschil in.

[ Voor 14% gewijzigd door Stefanovic45 op 21-10-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Epep schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:55:
Is er al iets bekend over de 6600 en de 6700 serie? wordt deze gemaakt door hernoemde 5000 parts of komt er nog wat voor uit. Als ik de WIKI geloof dan komt er ook een UVD 3.0 op te zitten.

Maar goed iedereen kan de wiki aanpassen.
De HD67xx serie is een rebrand van de HD57xx serie, ze bevatten gewoon Jupiner chips.

Lagere series is geloof ik nog niks van uitgelekt/bekend geworden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
jbkappirossi schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:51:
[...]

De GTX470 is anders wel heel goedkoop geworden

#ProductPrijsSubtotaal
1Gainward GeForce GTX470 1280MB GDDR5€ 182,63€ 182,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 182,63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, ja, zeker in vergelijking met een GTX 460!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Kwa prijs en performance is die GTX470 dus ongeveer gelijk aan de 6850 (even er van uit gaande dat de 6850 net onder de 5850 uit komt kwa performance)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:46:
Kwa prijs en performance is die GTX470 dus ongeveer gelijk aan de 6850 (even er van uit gaande dat de 6850 net onder de 5850 uit komt kwa performance)
Een 5830 is ~ een 6850, dus ik zie niet hoe dat dan ook een GTX 470 moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Die prijs van de gtx 470 is gewoon 240+
Kijk maar eens naar die links naar die winkels, nergens op voorraad en ik zie ze er voor die prijs ook niet meer komen.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
De prestaties van de 6870 komen dus dichter bij de prestaties van de 5850 in de buurt dan van de 5870.(tesselation buiten beschouwing gelaten) Dat stelt me iets teleur. Had gehoopt dat de 6870 qua prestaties in de buurt zou komen van de 5870. (uiteraard moeten we de officiele benches nog wel ff afwachten)

Eigenlijk heeft de 6870 tov de 5850 bijna alles tegen op papier. Minder SIMD engines, minder stream processors, minder texture units, etc.. uiteraard wel een wat beter doorontwikkelde architectuur, maar toch.. Enkel een hogere kloksnelheid zorgt er voor dat de snelheid van de kaart iets hoger ligt.

Zal een gewone 5850 op de zelfde kloksnelheid dan de 6870 niet (veel) beter presteren?

[ Voor 4% gewijzigd door powermarcel10 op 21-10-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Hoe laat kunnen er morgen normaliter de reviews verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

StefanvanGelder schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:52:
Hoe laat kunnen er morgen normaliter de reviews verwachten?
Als de NDA's in Amerika omstreeks middernacht vervallen en de reviews staan al klaar, gok ik vanaf een uur of 8 's ochtends ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

powermarcel10 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:50:
De prestaties van de 6870 komen dus dichter bij de prestaties van de 5850 in de buurt dan van de 5870.(tesselation buiten beschouwing gelaten) Dat stelt me iets teleur. Had gehoopt dat de 6870 qua prestaties in de buurt zou komen van de 5870. (uiteraard moeten we de officiele benches nog wel ff afwachten)

Eigenlijk heeft de 6870 tov de 5850 bijna alles tegen op papier. Minder SIMD engines, minder stream processors, minder texture units, etc.. uiteraard wel een wat beter doorontwikkelde architectuur, maar toch.. Enkel een hogere kloksnelheid zorgt er voor dat de snelheid van de kaart iets hoger ligt.

Zal een gewone 5850 op de zelfde kloksnelheid dan de 6870 niet (veel) beter presteren?
Hoezo vind je het jammer? De HD6870 is een stuk goedkoper als de HD5850. Maar presteerd op papier gelijk- en in sommige gevallen beter. De HD69xx worden de Cypress GPU's welke de opvolgers zijn van de HD58xx serie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

D4NG3R NL schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:01:
[...]

Hoezo vind je het jammer? De HD6870 is een stuk goedkoper als de HD5850. Maar presteerd op papier gelijk- en in sommige gevallen beter. De HD69xx worden de Cypress GPU's welke de opvolgers zijn van de HD58xx serie.
Cayman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
De prestaties van de 6870 komen dus dichter bij de prestaties van de 5850 in de buurt dan van de 5870.(tesselation buiten beschouwing gelaten) Dat stelt me iets teleur.
Waarom teleurgesteld zijn?

Als ik de diverse hints in dit topic juist heb geinterpreteerd zouden de performance van de:
  • HD6850 liggen tussen HD5830 en de HD5850, dicht tegen de HD5830 aan.
  • HD6870 liggen tussen HD5850 en de HD5870, maar nu dicht tegen de HD5870 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
hd5770
gtx470

Wat is hier van de verschil... alleen de MB is groter en de Bits board...(oww ja... en opengl is van 3.2 naar 4.0 gegaan) maar je betaalt wel 80 euro meer :S

Maar toch presteert ze bijna allebijn het zelfde :S

[ Voor 5% gewijzigd door Soundstorm2010 op 21-10-2010 12:40 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
D4NG3R NL schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:01:
[...]

Nouja, jammer.. Er waren ook genoeg speculaties dat de 6870 ongeveer op het niveau van de 5870 zou presteren, maargoed, zoals gezegt, dat waren maar speculaties..

Maar een stuk goedkoper? Een 5850 haal je voor ongeveer 220,-. Ongeveer dezelfde verwachtte prijs als de 6870 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dan staat jou morgen een verrassing te wachten. 6870 komt gewoon heel dicht in de buurt van de 5870. Dan heb jij zeker niet mijn post gelezen?

Splinter Cell in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Splinter Cell schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:08:
[...]

Dan staat jou morgen een verrassing te wachten. 6870 komt gewoon heel dicht in de buurt van de 5870. Dan heb jij zeker niet mijn post gelezen?

Komt morgen wellicht ook 10.10 uit? Ik ben zeer benieuwd hoe de kaarten presteren. :z
Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts in verband met het overlijden van CJ zijn verplaatst naar het condoleance topic