Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:42:
Ik heb die taskkiller ook geïnstalleerd staan, maar als je daar tasks mee sluit, dan staan ze nog wel steeds in het overzichtje dat je krijgt wanneer je de home knop lang ingedrukt houdt.
Daarmee zie je de laatst geopende applicaties en niét de op-het-moment-draaiende applicaties...
Als ik de telefoon een beetje "clean" houd, dan gaat'ie veel langer mee op een acculading en da's wel zo fijn :)
Véél langer dan 2 dagen is echt bizar netjes. Dan zal je er niet heel veel mee spelen neem ik aan ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Deze volume-mod heb ik gevonden op XDA developers forum. Het standaard volume staat op 92. Dat betekent dat je ook nog naar 100 kan. Dus harder geluid. Gebruik de volgende instructies om het geluid harder te zetten als je vind dat het geluid niet hard genoeg kan, ik heb het zojuist getest en ik zal je vertellen.. 100 IS KEI HARD!

Toets in: *#*#197328640#*#*
[5] AUDIO
[1] HANDSET
[1] VOLUME
[1] SRC Speech RX Volume
[5]5_lvl : 92
Menu -> Key Input
Verander het getal naar een getal dat groter is dan 92 (Max:100)
OK

Druk op terug om de setting te saven.

Na het opnieuw opstarten ben je deze setting weer kwijt. Je zal het dan opnieuw moeten doen. Er stond btw bij dat het nog niet optimaal getest is. Je zou er dus eventueel je speakers mee kunnen opblazen. Het is dus op eigen risico!

Ik heb hem op 98 staan en vind het geluid nu perfect.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 18:35
Brad Pitt schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:49:
[...]

Daarmee zie je de laatst geopende applicaties en niét de op-het-moment-draaiende applicaties...

[...]

Véél langer dan 2 dagen is echt bizar netjes. Dan zal je er niet heel veel mee spelen neem ik aan ;)
Ik heb idd periodes dat ik er niet mee speel, maar dat'ie alleen meegaat om mee te bellen. En dan tussendoor een keertje opladen overslaan ("doe ik morgen wel even" oid) en dan is het wel fijn als'ie na 4 dagen nog steeds genoeg sap aan boord heeft om nog ff mee te kunnen tot aan de volgende laadbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:12

Garrett

Watercooler

Ik heb een probleem dat ik hier nog niet voorbij heb zien komen, of ik moet te snel gelezen hebben...
Bij mij valt mobiel internet soms uit, dat merk ik pas als ik echt wil internetten of mail ophalen.

Wat dan helpt is de telefoon uit en weer aanzetten... zou het ergens een instelling kunnen zijn?

Via google vind ik zo snel niet wat het kan zijn, iemand anders soortgelijke ervaring(en)?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die advanced pro geeft steeds bij mijn apps aan die ik helemaal niet heb aangeklikt.
kei vaag.

Staan iets van 6 apps aan en heb er maar eentje aangemaakt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:21:
Ja die advanced pro geeft steeds bij mijn apps aan die ik helemaal niet heb aangeklikt.
kei vaag.

Staan iets van 6 apps aan en heb er maar eentje aangemaakt :S
Over kei vaag gesproken ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
bart_wbd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:52:
Deze volume-mod heb ik gevonden op XDA developers forum. Het standaard volume staat op 92. Dat betekent dat je ook nog naar 100 kan. Dus harder geluid. Gebruik de volgende instructies om het geluid harder te zetten als je vind dat het geluid niet hard genoeg kan, ik heb het zojuist getest en ik zal je vertellen.. 100 IS KEI HARD!

\[5] AUDIO
\[1] HANDSET
\[1] VOLUME
\[1] SRC Speech RX Volume
\[5]5_lvl : 92
Menu -> Key Input
OK

Na het opnieuw opstarten ben je deze setting weer kwijt. Je zal het dan opnieuw moeten doen. Er stond btw bij dat het nog niet optimaal getest is. Je zou er dus eventueel je speakers mee kunnen opblazen. Het is dus op eigen risico!

Bedenk dat je verandering hier niet worden opgeslagen, met een herstart zijn je instellingen weer gewist. Firmware met de beste geluidskwaliteit is JM5 (geen modificatie van output geluid door de SGS als een koptelefoon of oordopjes worden gedetecteerd), geluid is dan wel iets zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de standaard agendawidget van launcher-pro nu in gebruik (geregistreerde versie, or what it matters), en ik vind het irritant dat deze geen gebruik lijkt te maken van de standaard agenda: hierin heb ik namelijk dat verfoeide weerbericht uitgeschakeld. Dit blijft wel in de widget zichtbaar, en kan dit op geen mogelijkheid uitschakelen. Afspraken gemaakt via de widget worden niet met mijn google-agenda (en dus ook weer via outlook) gesynchroniseerd.

Is er een uitgebreidere agenda voor android met widget? Ik heb een app gehad (com.android.calendar), maar deze liet mijn sgs nogal vaak crashen. Iemand goeie ervaringen (het liefst eentje die ook met live-agenda's (microsoft) kan connecten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteDog schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:25:
[...]

Verder heeft jailbreaken / rooten niets te maken met "het gratis worden" van apps. Daarover ga je hier trouwens geen discusies vinden.
Dat hierover geen discussies te vinden zullen zijn begrijp ik niet omdat in het geval van de Iphone een rechter in Amerika een uitspraak had gedaan dat dit niet illegaal is. Dat illegale praktijken niet op dit forum horen snap ik maar dat is niet het geval. Ik ben benieuwd of de apps voor de Samsung Galaxy S ook gratis te verkrijgen zijn door één of andere aanpassing, etc.

Misschien vergis ik me maar dan vind ik het toch knap dat ik via de Iphone alle apps gratis kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmontel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 14:58
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:56:
[...]

Dat hierover geen discussies te vinden zullen zijn begrijp ik niet omdat in het geval van de Iphone een rechter in Amerika een uitspraak had gedaan dat dit niet illegaal is. Dat illegale praktijken niet op dit forum horen snap ik maar dat is niet het geval. Ik ben benieuwd of de apps voor de Samsung Galaxy S ook gratis te verkrijgen zijn door één of andere aanpassing, etc.

Misschien vergis ik me maar dan vind ik het toch knap dat ik via de Iphone alle apps gratis kan krijgen :)
PM me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je snapt het niet helemaal, om apps te installeren BUITEN de market hoef je niks te doen bij Android (dat kan standaard al, je hebt wel een filemanager nodig om de installatie te kunnen starten natuurlijk, door het bestandje/apk aan te klikken die je wilt installere)... Bij iPhone moet je dan jailbraiken om apps buiten de market apps te kunnen installeren. Apps in de market zelf worden bij geen van beide ineens gratis ofso, echter kan je ze dan wel ILLEGAAL!!! downloaden via andere wegen en vervolgens installere, bij Android kan dat gewoon op elk toestel en bij de iPhone enkel op gejailbraikte toestellen!

Oftewel het rooten/jailbraiken is bij Android NIET nodig om ILLEGALE apps te installeren, daarom zal je er dus niet snel iets over vinden!

[ Voor 5% gewijzigd door watercoolertje op 18-08-2010 12:04 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:55
bart_wbd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:52:

\[5] AUDIO
\[1] HANDSET
\[1] VOLUME
\[1] SRC Speech RX Volume
\[5]5_lvl : 92
Menu -> Key Input
OK

Ik vind het nu al hard zat, hoger dan niveau 7 ga ik niet (stock player) wel met cx300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gmontel, ik weet niet of het is gelukt maar ik heb wat op je profiel achter gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:03:
[...]
Je snapt het niet helemaal, om apps te installeren BUITEN de market hoef je niks te doen bij Android (dat kan standaard al, je hebt wel een filemanager nodig om de installatie te kunnen starten natuurlijk, door het bestandje/apk aan te klikken die je wilt installere)... Bij iPhone moet je dan jailbraiken om apps buiten de market apps te kunnen installeren. Apps in de market zelf worden bij geen van beide ineens gratis ofso, echter kan je ze dan wel ILLEGAAL!!! downloaden via andere wegen en vervolgens installere, bij Android kan dat gewoon op elk toestel en bij de iPhone enkel op gejailbraikte toestellen!

Oftewel het rooten/jailbraiken is bij Android NIET nodig om ILLEGALE apps te installeren, daarom zal je er dus niet snel iets over vinden!
Oeps :D dus het is niet helemaal ok wat ik met de Iphone heb gedaan. In ieder geval bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je snapt dat we hier in Nederland zijn en hier is het expliciet wél verboden om een door de fabrikant aangebrachte beveiliging te omzeilen?
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:42:
Ik heb de standaard agendawidget van launcher-pro nu in gebruik (geregistreerde versie, or what it matters), en ik vind het irritant dat deze geen gebruik lijkt te maken van de standaard agenda: hierin heb ik namelijk dat verfoeide weerbericht uitgeschakeld. Dit blijft wel in de widget zichtbaar, en kan dit op geen mogelijkheid uitschakelen. Afspraken gemaakt via de widget worden niet met mijn google-agenda (en dus ook weer via outlook) gesynchroniseerd.

Is er een uitgebreidere agenda voor android met widget? Ik heb een app gehad (com.android.calendar), maar deze liet mijn sgs nogal vaak crashen. Iemand goeie ervaringen (het liefst eentje die ook met live-agenda's (microsoft) kan connecten..
Kan die agenda widget ook omgaan met de exchange agenda?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:09:

Je snapt dat we hier in Nederland zijn en hier is het expliciet wél verboden om een door de fabrikant aangebrachte beveiliging te omzeilen?
Wat dan opzich vreemd is omdat in het land van de fabrikant een uitspraak is gedaan hierover, dan zou Apple in de rest van de wereld ook geen poot meer hebben om op te staan. Maar ik weet nu hoe het zit en er zijn al wel wat nieuwsgierigen die zich bij mij hebben gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 11:03
(jarig!)
Kak.

Altijd zuur, je eerste krasje op het scherm. En bij mij zijn het er direct 2. Ik begrijp echt niet hoe ze er gekomen zijn :/ Ik heb zon fancy ZENUS case, met zon flap die altijd dicht zit, tenzij ik hem gebruik. En volgens mij zat er gisteravond nog helemaal niets in.

Ik heb de case ook al doorzocht of er evt metaal splinters in waren gaan zitten, maar dat is ook niet het geval.

Misschien glas laten polijsten?

Owja, overmorgen kwam mn screenprotector binnen :(

[ Voor 9% gewijzigd door Bladeslayer op 18-08-2010 12:41 ]

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 11:36
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:42:

Probeer Jorte eens, voor mij echte de perfecte agenda-app (met veel formaten widgets!) die ook alles meteen synced met mijn Google kalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:09:
[...]Kan die agenda widget ook omgaan met de exchange agenda?
Fridge schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:32:
[...] Probeer Jorte eens, voor mij echte de perfecte agenda-app (met veel formaten widgets!) die ook alles meteen synced met mijn Google kalender.
Tnx voor de info! Die apps die ik eerst had konden niet met Exchange omgaan. Jorte zal ik eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje... als ik via het programma KIES (overigens werkt dat bij mij goed via windows 7 64 bit Ultimate) op de telefoon kijk geeft hij aan dat hij 5,8 GB (en dan ook hoeveel daarvan nog "vrij" is) ruimte heeft. Dan mis ik in mijn ogen nog 2,2 GB (ik heb de 8GB versie)... Doe ik wat fout of...?!

Ik zie dit overigens ook als ik via de windows verkenner op de telefoon kijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bladeslayer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:20:
Kak.

Altijd zuur, je eerste krasje op het scherm. En bij mij zijn het er direct 2. Ik begrijp echt niet hoe ze er gekomen zijn :/ Ik heb zon fancy ZENUS case, met zon flap die altijd dicht zit, tenzij ik hem gebruik. En volgens mij zat er gisteravond nog helemaal niets in.

Ik heb de case ook al doorzocht of er evt metaal splinters in waren gaan zitten, maar dat is ook niet het geval.

Misschien glas laten polijsten?

Owja, overmorgen kwam mn screenprotector binnen :(
Das klote...maar ik dacht dat de Samsung zo'n keihard scherm had dat moeilijk kraste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:45:
Vraagje... als ik via het programma KIES (overigens werkt dat bij mij goed via windows 7 64 bit Ultimate) op de telefoon kijk geeft hij aan dat hij 5,8 GB (en dan ook hoeveel daarvan nog "vrij" is) ruimte heeft. Dan mis ik in mijn ogen nog 2,2 GB (ik heb de 8GB versie)... Doe ik wat fout of...?!

Ik zie dit overigens ook als ik via de windows verkenner op de telefoon kijk.
Als je hem gelagged hebt dan ben je 2 gig aan schijfruimte "kwijt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:55:
[...]
Niks mee gedaan nog, hij is net uit de doos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
[...]

adroid heeft 2 gig in gebruik voor opslag van programma's. als je de one click lagfix doet ben je van die 2 gig er 1 van kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
"gelagged"? Wat betekent dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Neem aan "Gelag-fixed" -->"Lagfix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Van een website waar ze ook firmwares aanbieden.....

Samsung working on US Galaxy S GPS fix, to be released in September

Samsung’s Galaxy S is an almost perfect device except the glitch that it fails to get a GPS lock quickly. Now Samsung USA has confirmed that they’re working on a software to improve GPS fix. Though the confirmation only mentions the US Galaxy S variants, we assume the GPS issue will be resolved in the international version as well. As far as release date goes, Samsung says it will be sometime in September, which also happens to be the expected month for Galaxy S’ Froyo update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat ben je inderdaad, maar dat heeft niks met de lag-fixes te maken... Die 2Gb is gewoon bedoelt voor Apps, dat is stock ook al zo (samsung's schuld dus)! Dus helaas je kan max 5.8Gb zelf gebruiken inderdaad, smerige verkooptruucje eigenlijk (want dat zeggen ze er nergens bij) ;)

Je hebt verschillende lagfixes die allemaal gebruik maken van je externe sd OF van de 2Gb die je al niet ziet (die dus voor je Apps bedoelt waren)!

[ Voor 5% gewijzigd door watercoolertje op 18-08-2010 13:27 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
watercoolertje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:25:
[...]

Dat ben je inderdaad, maar dat heeft niks met de lag-fixes te maken... Die 2Gb is gewoon bedoelt voor Apps, dat is stock ook al zo! Dus helaas je kan max 5.8Gb zelf gebruiken inderdaad, smerige verkooptruucje eigenlijk (want dat zeggen ze er nergens bij) ;)

Je hebt verschillende lagfixes die allemaal gebruik maken van OF je externe SD of van de 2Gb die je al niet ziet (die dus voor je Apps bedoelt waren)!
Ben ik blij dat ik de 16Gig versie heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Zanzarismo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:09:
[...]

Welke van de proggies in actieve services kun je zonder problemen sluiten?
En welk mailprogramma gebruiken jullie? Ik heb een gmailaccount aangemaakt maar heb geen flauw idee of er betere/fijnere emailprogramma's beschikbaar zijn..
Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet. Maar er staan geen fatale apps tussen (die de telefoon dus onbruikbaar zouden maken). Gewoon proberen dus. In de meeste gevallen wordt een achtergrond services toch weer automatisch gestart, mocht die nodig zijn.

Voor email gebruik ik de standaard gmail app. Deze vind ik vlot en prettig werken (al mis ik wel wat opties, zoals het aan kunnen maken van nieuwe labels).
Raymond schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:22:
[...]

Ik heb een Alpine carkit, die valt niet te upgraden, maar het is een los kastje en er is intussen een nieuwe versie van uit.
Mijn telefoon staat idd ook op onzichtbaar, ik zal eens kijken of het uitmaakt als ik hem zichtbaar maak.
Verder vind ik het gewoon knullig van Samsung/Android. Bij Nokia zit er gewoon een menu-optie in: Wel/niet verbinden wanneer binnen bereik. Die hele optie zit er bij deze telefoon niet in, lekker handig als je het graag zelf in de hand wil houden wanneer je foon automatisch verbind.
Ik ben nog opzoek naar een app of methode waarmee je de bluetooth instellingen van het toestel beter aan kan passen dan via de instellingen.

Overigens, zodra een bluetooth device in je lijstje van de telefoon staat, heeft hij dezelfde status als bij Nokia geautoriseerd was (dus automatisch mogen verbinden). Het grootste verschil is dat je bij de Nokia het toestel op "altijd zichtbaar" kon instellen. Omdat dit een potentieel veiligheidslek is, kan ik me voorstellen dat het daarom niet mogelijk is op Android (loop maar eens een Pathé bios in met bluetooth aan en zichtbaar, gegarandeerd dat je een bluetooth bericht ontvangt met een Pathé app erin). En in het verleden zijn zichbare bluetooth-verbindingen ook misbruikt door hackers.

Maar ik vrees dat jij met je Alpina-module hetzelfde probleem heb als ik heb met mijn Pioneer (waarschijnlijk hebben ze zelfs dezelfde chip). Ik vind dit een groot gemis bij Bluetooth, het is absoluut niet backwards compatible, terwijl het dat wel zou moeten zijn...
Raymond schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:42:
Ik heb die taskkiller ook geïnstalleerd staan, maar als je daar tasks mee sluit, dan staan ze nog wel steeds in het overzichtje dat je krijgt wanneer je de home knop lang ingedrukt houdt.
Ik merk bij mezelf dat ik die taskkiller eigenlijk niet meer gebruik, maar gewoon regelmatig de foon een reboot geef. Ik heb namelijk een aantal apps die op de achtergrond toch de nodige energie slurpen en ervoor zorgen dat m'n batterij binnen 2 dagen leeg is. Als ik de telefoon een beetje "clean" houd, dan gaat'ie veel langer mee op een acculading en da's wel zo fijn :)
2 dagen? _/-\o_ Ik haal met enige regelmaat zelfs 1 dag niet... Inmiddels heb ik wel het scherm zo donker mogelijk gezet (nog steeds in 99% van de geval helder genoeg) en staat er een vrijwel zwarte achtergrond op (uit de Real Black Wallpaper collectie, een aanrader, ze zijn erg mooi en stijlvol), aangezien dat bij mij de grootste stroomverbruiker is.
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:21:
Weet iemand of dit toestel net als de Iphone ge-jailbreakt zal worden en dus alle apps gratis worden?
Gratis apps kan je gewoon downloaden (hint, zet Android Market Populair gratis ;) ) Daarnaast is het OS geheel open, en met een root-fix (zie het andere topic) heb je 100% toegang tot het gehele OS van de telefoon. Verder zit er geen certificatie-systeem op de apps, dus ik weet niet wat je nog meer wilt, maar zelfs een gejailbreakte iPhone is verre van zo open als een Android toestel met rootfix.
Daarnaast is het volledig legaal om het bovenstaande op een Android toestel uit te voeren, dus wat wil je nog meer? ;)

* deepbass909 roept Open Source for world domination!!! :+
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:19:
[...]

Wat dan opzich vreemd is omdat in het land van de fabrikant een uitspraak is gedaan hierover, dan zou Apple in de rest van de wereld ook geen poot meer hebben om op te staan. Maar ik weet nu hoe het zit en er zijn al wel wat nieuwsgierigen die zich bij mij hebben gemeld :)
Zo raar is het niet, er bestaat niet zoiets als een mondiale wet (die dus over de hele wereld precies hetzelfde geldt). Kijk maar naar de hele ophef rond de BlackBerry en z'n encryptie. India is niet het enige land waar het niet is toegestaan, maar elke zaak wordt per land afgehandeld. De encryptie op een BlackBerry is in Amerika bijv. ook verboden (zoals meer "onbreekbare" encryptie technieken), maar in Nederland gewoon toegestaan en RIM gaat dat ook niet aanpassen (tot het toestaan van encryptie misschien juist de uitzondering zou worden, maar zover is het nog lang niet).

Overigens kan je een uitspraak in Amerika wel in een Nederlandse rechtzaak gebruiken als onderbouwing. Organisaties als Brein zijn hier bijv. nogal fan van.
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:10:
[...]

Niks mee gedaan nog, hij is net uit de doos...
De standaard apps claimen ook een deel van de ruimte van het interne geheugen, dus waarschijnlijk is het daar aan op gegaan. Mijn toestel geeft overigens ook aan dat er totaal 5,78GB aan totale ruimte beschikbaar is, en na de lagfix en een aantal apps is dat bij mij gedaald tot 4,25GB. Maar ook m'n externe kaart is bijna 1,2 GB kleiner dan hij zou zijn (14,82GB terwijl het een 16GB kaartje is). Ik vermoed dat het OS of een rare berekening van het geheugen maakt, of dat Android een bepaalde hoeveelheid ruimte reserveert voor draaiende apps.

In Samsung Apps staat trouwens een nette radio app die internet gebruikt, namelijk Nobex Radio Companion. Let wel, hij gebruikt dus internet streaming voor radio, en niet de interne FM-ontvanger. Je kan hem alleen via Samsung Apps installeren, daarbuiten is hij alleen beschikbaar voor de BlackBerry.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lucky1965 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:27:
[...]

Ben ik blij dat ik de 16Gig versie heb :9
Mjah ik ken weinig mensen die aan 8Gb niet genoeg hebben, ik heb zelf de 8Gb en heb er 16Gb bij gestopt en heb dus 24Gb :D (en 40Gb).

@ hierboven: Jezus wat een lange post :P
Maaruh "14,82GB terwijl het een 16GB kaartje is" Je hebt een kaartje gekocht wat 16GB is en dat is exact 14,82GiB (zie je de i) ;) GB != GiB

Volgens de winkels is 1 KB = 1000 bytes en je OS zegt 1 KB = 1024 bytes, dus 16GB =16.000.000.000 bytes en je OS ziet dat op de andere manier dus deelt die 16.000.000.000 Bytes door 1024 (KiB) en dan nog een keer (MiB) en dan nog 1 keer (GiB)...

1GB = 0,931322575 GiB
http://www.google.nl/sear....000%2F1024%2F1024%2F1024

[ Voor 47% gewijzigd door watercoolertje op 18-08-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

@deepbas909,

Dacht dat het te maken had met het feit dat ze de kaartjes als 16 GB verkopen---> 1000 MB = 1 GB

Terwijl een OS (windows iig) het berekent als 1024 MB voor 1 GB'

Heb trouwens ook genoeg aan 8GB + een extra 8 GB cl6 kaartje.
Staat mn meest beluisterde muziek op, dus niet mn gehele muziek collectie, de apps die ik wil, + nog tonnen ruimte over.

En mocht het zo zijn dat ik "out of space" raak, dan is een 16 of 32 GB kaartje alsnog de oplossing >:)

[ Voor 45% gewijzigd door GSlayer op 18-08-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Laatst online: 24-11-2024
deepbass909 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:28:
[...]

In Samsung Apps staat trouwens een nette radio app die internet gebruikt, namelijk Nobex Radio Companion. Let wel, hij gebruikt dus internet streaming voor radio, en niet de interne FM-ontvanger. Je kan hem alleen via Samsung Apps installeren, daarbuiten is hij alleen beschikbaar voor de BlackBerry.
ook een prima muziek station ( louter muziek..)
gebruik al jaren Jango - op de pc - streaming music met veel mogelijkheden
als je een account aanmaakt op je comp dan kun je de android versie zou downloaden van de market
top keuzes voor music station ( zelf te definieren...)
http://www.jango.com

verhipt..dit bericht hoort in feite thuis bij de apps.. :(
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
deepbass909 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:28:
Het grootste verschil is dat je bij de Nokia het toestel op "altijd zichtbaar" kon instellen. Omdat dit een potentieel veiligheidslek is, kan ik me voorstellen dat het daarom niet mogelijk is op Android (loop maar eens een Pathé bios in met bluetooth aan en zichtbaar, gegarandeerd dat je een bluetooth bericht ontvangt met een Pathé app erin). En in het verleden zijn zichbare bluetooth-verbindingen ook misbruikt door hackers..
Dat snap ik niet, bij mij in mijn instellingen staat gewoon een vinkje "Zichtbaar" en die kan ik aan of uit zetten.Dus volgens mij kan ik mijn foon gewoon zichtbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:53:
[...]

Dat snap ik niet, bij mij in mijn instellingen staat gewoon een vinkje "Zichtbaar" en die kan ik aan of uit zetten.Dus volgens mij kan ik mijn foon gewoon zichtbaar maken.
En klik daar is op... dan zie je ineens dat er van 120 sec afgeteld wordt naar 0 en dan is het vinkje weer weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik lees altijd met plezier alle berichten en moet jullie melden dat mijn telefoon het eigenlijk bijna perfect doet.
Heb bijna geen last van LAG, en ook de GPS doet het wunderbar! Ik heb meestal binnen de 20 seconden een fix. Ik draai alleen launcherpro, en heb verder dus ook nog noets gewijzigd met rooten o.i.d.

Het enige wat een beetje vervelend is (Ja dit is de ''maar'') is dat wanneer ik mijn google navigatie aan heb staan en vervolgens muziek stream naar mijn autoradio hij automatisch elke keer de Wifi aanzet.
Dat is opzich niet zo'n ramp, maar als WiFi aanstaat gaat het streamen naar de radio haperen. Erg vervelend dus. En het maakt niet uit hoe vaak je dit handmatig uitzet, hij blijft hem gewoon aanzetten :S

Natuurlijk is Google Nav nog in Beta, dus ik kan er ook niet echt om zeuren, maar hoop wel dat dit verholpen is met Froyo, die laten we aub hopen in september uitkomt! :)

Heeft iemand overigens dat 32 gb kaartje van Ebay ook echt ontvangen of was dit echt fake ( gezien ebay het eraf heeft gehaald) 32 Gb voor 25 euro is natuurlijk echt geen geld!

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Garrett schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:17:
Ik heb een probleem dat ik hier nog niet voorbij heb zien komen, of ik moet te snel gelezen hebben...
Bij mij valt mobiel internet soms uit, dat merk ik pas als ik echt wil internetten of mail ophalen.

Wat dan helpt is de telefoon uit en weer aanzetten... zou het ergens een instelling kunnen zijn?

Via google vind ik zo snel niet wat het kan zijn, iemand anders soortgelijke ervaring(en)?
niemand? :-(

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
watercoolertje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:02:
[...]
En klik daar is op... dan zie je ineens dat er van 120 sec afgeteld wordt naar 0 en dan is het vinkje weer weg :)
:$
Was me nooit eerder opgevallen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee wat het is, maar je vliegtuigmodus aan en uit zetten zou het ook moeten verhelpen ;) Hoef je minder lang te wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 11:36
Gebruik je toevallig APNdroid? Want het schijnt dat deze door het continu wijzigen van je instellingen nog wel eens de boel kan verpesten na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

@ watercoolertje:
Ik kan wel bellen maar niet internetten dan... of mail ophalen, alles wat internet gerelateerd is...
Dus ik weet niet of vliegtuigmodus dan helpt, kan het proberen als het weer gebeurt...

@ Fridge:
Nee ik gebruik (nog) geen APNdroid... goed dat je het zegt, misschien iets om rekening mee te houden.

In elk geval bedankt voor jullie reacties :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Ook bijv. als je eerst wifi gebruikt, deze uitzet en dan over wilt op mobiel internet dan werkt het dus never... Alleen een reset van de telefoon helpt. Ik gebruik APN OfOff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Kan je de Galaxy S ook soft resetten, ik zie overal alleen hard reset maar dan ben je alle persoonlijke instellingen kwijt...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garrett schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:06:
@ watercoolertje:
Ik kan wel bellen maar niet internetten dan... of mail ophalen, alles wat internet gerelateerd is...
Dus ik weet niet of vliegtuigmodus dan helpt, kan het proberen als het weer gebeurt...
Ik bedoel dus vliegmodus uit/aan switchen is hetzelfde als rebooten ;) met vliegmodus aan doet alleen wifi het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Garrett schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:25:
Kan je de Galaxy S ook soft resetten, ik zie overal alleen hard reset maar dan ben je alle persoonlijke instellingen kwijt...
Wat vind jij een soft reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft dat wegvallende internet.
Is het toevallig zo dat dat gebeurd als je de grens over gaat?

Ik reis namelijk geregeld naar het buitenland en als ik dan terugkom naar nederland ( in het buitenland staat roaming uit) dan heb ik geen internet meer. Dan moet ik echt de tel opnieuw opstarten voordat hij goed staat.

Is denk ik echt een bug, heb al van alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Garrett schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:06:
@ watercoolertje:

@ Fridge:
Nee ik gebruik (nog) geen APNdroid... goed dat je het zegt, misschien iets om rekening mee te houden.

In elk geval bedankt voor jullie reacties :)
Staat je APN setting wel ok!. APNdroid werkt gewoon goed zonder problemen aan/uit. Wifi staat altijd aan buiten bereik schakeld de GS automatisch om mits APNdroid aan.. ;)

Dus..check je APN setting!!

Edit: Wegvallen van Internet op JM5 nog niet meegemaakt...

[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 18-08-2010 15:32 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat dacht je van je batterij er uit sjorren, maar een knopje (eigenlijk gaatje om met je stylus in te prikken) zoals bij windows phone's heb ik nog niet echt gezien... Wel al een paar vastlopers gehad, maar dat was vaak als ik android zelf verneukt had en 1 keer met OC (draai nu 24/7 OCed @1.2)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
watercoolertje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:53:
[...]
Wat dacht je van je batterij er uit sjorren, maar een knopje (eigenlijk gaatje om met je stylus in te prikken) zoals bij windows phone's heb ik nog niet echt gezien... Wel al een paar vastlopers gehad, maar dat was vaak als ik android zelf verneukt had en 1 keer met OC (draai nu 24/7 OCed @1.2)..
Je mobieltje overklokken? _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon uit en weer aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:33
Ik heb het meeste van de 4 topics wel gelezen zo ongeveer, maar dat is me nogal wat info. Ik heb ergens gelezen dat ipv gmail ook gewone provider email adressen gebruikt kunnen worden. Ook heb ik ergens gelezen dat als men de telefoon voor het eerst opstart men een google adres in moet geven. Nu krijg ik de telefoon een dezer dagen binnen en nu vraag ik me af of ik dan bij de eerste opstart ook direct mijn planet email kan invoeren. Een antwoord op deze vraag heb ik niet kunnen vinden. Ik heb namelijk geen gmail en al mijn contacten mailen me op mijn planet adressen.

Dus specifiek:

Bij opstart een eigen emailadres ingeven, of is een gmailadres noodzakelijk.
En mocht gmail nodig zijn, dan kan er toch zeker ook wel planet mail mee binnen gehaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zijn net computers ;) Haha... Maar valt mee, je kan simpelweg een andere kernel laden en vervolgens kan je met een app je snelheid met 20% omhoog gooien maar je kan niet meer of minder! (van 1Ghz naar 1.2Ghz, tevens klok je wss ook meteen je GPU over van 200Mhz met 20% naar 240Mhz :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
watercoolertje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:26:
[...]

Het zijn net computers ;) Haha... Maar valt mee, je kan simpelweg een andere kernel laden en vervolgens kan je met een app je snelheid met 20% omhoog gooien maar je kan niet meer of minder! (van 1Ghz naar 1.2Ghz, tevens klok je wss ook meteen je GPU over van 200Mhz met 20% naar 240Mhz :D)
|:( _O- lachen, maarja merk je er nu iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
In de market is een programma, bootloader. heb je keuze uit een reboot of reboot in recovery mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:14
Snelle Henkie schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:23:
Ik heb het meeste van de 4 topics wel gelezen zo ongeveer, maar dat is me nogal wat info. Ik heb ergens gelezen dat ipv gmail ook gewone provider email adressen gebruikt kunnen worden. Ook heb ik ergens gelezen dat als men de telefoon voor het eerst opstart men een google adres in moet geven. Nu krijg ik de telefoon een dezer dagen binnen en nu vraag ik me af of ik dan bij de eerste opstart ook direct mijn planet email kan invoeren. Een antwoord op deze vraag heb ik niet kunnen vinden. Ik heb namelijk geen gmail en al mijn contacten mailen me op mijn planet adressen.

Dus specifiek:

Bij opstart een eigen emailadres ingeven, of is een gmailadres noodzakelijk.
En mocht gmail nodig zijn, dan kan er toch zeker ook wel planet mail mee binnen gehaald worden?
Voor market place heb je inderdaad een gmail acount nodig dus je ontkomt er niet aan. Echter kan je uiteraard ook andere mailadressen gebruiken. Zo heb ik nu ook een hotmail-adres in gebruik. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je deze phone ZONDER KIES synchroniseren met Outlook 2010? ala Windows Mobile / Active Synch.
Wil graag mijn contactpersonnen en kalender synchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:09:
Hoe kan je deze phone ZONDER KIES synchroniseren met Outlook 2010? ala Windows Mobile / Active Synch.
Ja, via Google calandar sync iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben momenteel wat aan het experimenteren met de ActiveSync en SyncML-functies van de telefoon. Basaal syncen moet wel lukken met enigszins instelbare SyncML-servers of ActiveSync/Exchange-compatible programma's. Anders is inderdaad een omweg over google mogelijk.

Vanavond ischien eens kijken hoe Horde 4 het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:09:
Hallo allemaal,

.....
Het enige wat een beetje vervelend is (Ja dit is de ''maar'') is dat wanneer ik mijn google navigatie aan heb staan en vervolgens muziek stream naar mijn autoradio hij automatisch elke keer de Wifi aanzet.
Dat is opzich niet zo'n ramp, maar als WiFi aanstaat gaat het streamen naar de radio haperen. Erg vervelend dus. En het maakt niet uit hoe vaak je dit handmatig uitzet, hij blijft hem gewoon aanzetten :S
.....
Muziek streamen naar je autoradio?? Vertel meer hoe je dit doet met de Galaxy, heb ik dit gemist hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Moderne Bluetooth autoradio's hebben vaak de optie van audiostreaming via bluetooth. En de SGS ondersteunt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Dat is vet, dat moet ik ook, gelijk maar zoeken naar een geschikte radio om te pairen met mijn SGS *D
En natuurlijk zit er dan ook USB op, handig die kleine 8GB USB stick van Delock :9
http://ecx.images-amazon....d8s1a1L._SL500_AA300_.jpg

Nog even een vraag voor watercoolertje, heb je nou nog problemen of rare dingen nu je de telefoon continu @ 1.2GHz hebt lopen?
Of is alles koek en ei :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net me screenprotector binnen van screenprotector.nl super goeie!
Even wennen dat er een laag op zit!
Maarja binnen een dagje en dan zit het goed aan me vingers!
Beter dan krassen op me scherm!
Ook heb ik een mooie bumpercase eromheen!
Damn SGS ziet er super strak eruit zo!

Weet iemand btw hoe ik me contacten en apps kan backuppen op samsung kies?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 22:53 ]

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 06:35
2 vraagjes:

- Hoe krijg ik swype geactiveerd?
- De kleine tekst onder een optie in het menu kun je soms niet helemaal lezen. Hoe zorg je er voor dat je dit wel kunt?

[ Voor 4% gewijzigd door Zanzarismo op 19-08-2010 00:52 ]

• Garrett

Garrett

Watercooler

bhola heb je pics van die bumper?
en waarom een screenprotector, glas krast hier echt niet hoor ;)

I love watercooling

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Zanzarismo schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:19:
2 vraagjes:

- Ik krijg swype niet geactiveerd.
- De kleine tekst onder een optie in het menu kun je soms niet helemaal lezen. Hoe zorg je er voor dat je dit wel kunt?
De eerste vraag kan ik voor je beantwoorden. Een (tekst) invoerveld lang indrukken, dan krijg je de optie "Invoermethode" en kies je Swype. Don't type, just Swype! :p

Computer Specs

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 06:35
Thanks!

Verwijderd

Embryo1 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:24:
[...]

En ja hoor, meteen is er een update voor Kies op de Samsung site 1.5.1.10083. Ik hoop dat deze jullie uit de ellende haalt.
Ik zelf heb geen problemen met vorige versies met Windows 7 64 bits Ultimate.
Release datum : 17 augustus 2010
Ik houd wel mijn systeem schoon, met o.a. Ccleaner en Registry Booster.

Succes.
Zo te zien is de update terug getrokken want het lukte me niet deze vanmorgen te downloaden (3X beschadigd bestand binnen) en daarna was de update opeens verdwenen en kon ik alleen de oude 10074_2_6 weer downloaden 8)7

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Haha ik zei eergisteren nog tegen me vrienden dat ik de Touchwiz interface wel prima vond. Gisteren launcherpro erop gezet en ik wil al niet meer terug :P

Tip voor iedereen: gebruik Dropbox app icm dropbox website om je kleine files over te zetten :) Ik gebruik het om apk's te installeren. Veel sneller dan je telefoon aan de kabel hangen.

[ Voor 38% gewijzigd door Relief2009 op 19-08-2010 05:36 ]

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
Heeft iemand ook dat in de webbrowser bepaalde tekst gewoon niet meer gerenderd wordt? :s Op GoT zie ik de paginanummering niet meer en de tekst in het hoofdmenubar bovenaan tweakers.net, en bij de grafieken op userpages is de achtergrond lichtgroen, dat wordt pas weer wit als ik mijn vinger op het plaatje houdt. Dit merk ik al een tijdje en bij meerdere sites, maar van de tekst alleen sinds paar dagen. Ik heb alleen de tekstcodering wel eens aangepast, maar dat heb ik nu weer teruggezet.

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
Gisteren mijn screenprotector en Jelly Soft Plastic Case binnen gekregen. Natuurlijk van Brando.
Duurde nog geen week, heb het op de site van Brando besteld. Dus niet bij een nederlandse shop.
Zag dat het werd verstuurd uit Hong Kong.
http://mobile.brando.com/samsung-i9000-galaxy-s_c1355d011

Een vriendin had voor een LG een Silicon Case besteld (ook van Brando), maar dat is veels te zacht en valt er bijna af. Zit er dus niet strak omheen. Die voor de SGS wel, zit er echt strak om en uit. Echt een aanrader.

Alleen vind ik dat het scherm met de screenprotector stroef is geworden., Misschien is dat een kwestie van tijd dat het wat soepeler gaat glijden. Zonder screenprotector is het scherm lekker te bedienen.

Hopelijk kunnen jullie wat met deze info.

• Relief2009
Scarface0 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:49:
Gisteren mijn screenprotector en Jelly Soft Plastic Case binnen gekregen. Natuurlijk van Brando.
Duurde nog geen week, heb het op de site van Brando besteld. Dus niet bij een nederlandse shop.
Zag dat het werd verstuurd uit Hong Kong.
http://mobile.brando.com/samsung-i9000-galaxy-s_c1355d011

Een vriendin had voor een LG een Silicon Case besteld (ook van Brando), maar dat is veels te zacht en valt er bijna af. Zit er dus niet strak omheen. Die voor de SGS wel, zit er echt strak om en uit. Echt een aanrader.

Alleen vind ik dat het scherm met de screenprotector stroef is geworden., Misschien is dat een kwestie van tijd dat het wat soepeler gaat glijden. Zonder screenprotector is het scherm lekker te bedienen.

Hopelijk kunnen jullie wat met deze info.
Voor accessoires is er een ander topic.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:09:
Ja, dat is een probleem met Android. Zodra ik al mijn e-mail mappen naar keuze kan synchroniseren met een Android toestel, overweeg ik het ook. Tot die tijd volg ik het van de zijlijn.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:10:
[...]

Ja, dat is een probleem met Android. Zodra ik al mijn e-mail mappen naar keuze kan synchroniseren met een Android toestel, overweeg ik het ook. Tot die tijd volg ik het van de zijlijn.
Ik zie niet in waarom je dat zou willen, je hebt dan neem ik aan een exchange server in gebruik en die kan je gewoon gebruiken en daarmee de agenda en contacts syncen, ik snap niet waarom je dat persee via een desktop app wil doen? En dit kan al sinds 2.0 en bij HTC al in 1.6 geloof ik...

edit: of ik snap het niet dat kan ook ;)
peakaboo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

|:( _O- lachen, maarja merk je er nu iets van?
Nah niet heel erg in IRL maar wel met benchmarks, en daar draait het om toch 8) (en het voelt gewoon goed!)
Garrett schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:46:
Nog even een vraag voor watercoolertje, heb je nou nog problemen of rare dingen nu je de telefoon continu @ 1.2GHz hebt lopen?
Of is alles koek en ei :)
Mjah ik heb gemerkt dat ie wel is vast staat :D Maar of dat nou met de OC te maken heeft, hij heeft dat ook wel is gehad als ik de OC niet had... Aangezien ik meerdere hacks gebruik enzo zal het me niks verbazen als het ergens anders vandaan komt, maar hij wordt niet heter dan die al werd ofso voor me gevoel...
Heb er niet z'n last van als die me eens in de 2 weken in de steek laat voor 1 minuut :P

[ Voor 42% gewijzigd door watercoolertje op 19-08-2010 09:37 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

watercoolertje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:30:
[...]
Ik zie niet in waarom je dat zou willen, je hebt dan neem ik aan een exchange server in gebruik en die kan je gewoon gebruiken en daarmee de agenda en contacts syncen, ik snap niet waarom je dat persee via een desktop app wil doen? En dit kan al sinds 2.0 en bij HTC al in 1.6 geloof ik...

edit: of ik snap het niet dat kan ook ;)
Ja, agenda en contacts is sowieso geen probleem, het gaat om de MAIL. Ik heb gewoon al mijn e-mail in mappen staan in Outlook, dat is geen Exchange. Die mappen kan ik met Activesync aan- en uitzetten en de mappen die ik aanzet komen dan op mijn toestel te staan, zodat ik die mail altijd bij me heb. Eens per dag synchroniseer ik de boel.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-08-2010 09:52 ]

Verwijderd

Wat is een goede audiospeler voor de android?
Ik ben redelijk weg van de iPhone interface.

Ik gebruik DoubleTwist (zowel mediaspeler op SGS, als een podcast(/multi-media) subscriber en syncer die het werk op de PC doet), maar op de SGS vind ik toch nog net niet zo makkelijk als dat het zou moeten kunnen..
De mediaspeler laat wel zoeken op Album, Artiest, Nummer, Podcast, Film; de interface is echter toch ietwat omslachtig..
Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://details?id=com.doubleTwist.androidPlayer
[doubletwist]

Iemand goede ervaringen met een ander goed programma?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 10:17 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Relief2009 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 05:32:
Haha ik zei eergisteren nog tegen me vrienden dat ik de Touchwiz interface wel prima vond. Gisteren launcherpro erop gezet en ik wil al niet meer terug :P

Tip voor iedereen: gebruik Dropbox app icm dropbox website om je kleine files over te zetten :) Ik gebruik het om apk's te installeren. Veel sneller dan je telefoon aan de kabel hangen.
Hm grappig, ik heb launcherpro er weer af geknikkerd :) Vond die samsung widgets wel handig, die werken niet in launcherpro helaas.. en dat je voor je apps niet door een oneindige verticale lijst hoeft te browsen vind ik ook wel prettig :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Garret het is wel een siliconen case weet niet of je dat ook mooi vindt ?

hij vat helemaal geen stof en is lekker hard om me telefoon heen.
Had hem bij B2Ctelecom besteld.

Screenprotector op www.screenprotector.nl

vond het wel nodig voor de zekerheid.

Me phone ziet er goed uit zo !:)

Verwijderd

paar dagen geleden de Gallaxy S 8GB gekocht omdat mijn HTC tytn2 toch wel erg langzaam werd en aan vervanging toe was.
alles geïnstalleerd incl kies en gesynchroniseerd.
Een aantal zaken die naar voren kwamen die mij grote zorgen maken, dermate veel zorgen dat ik er over zit te denken het apparaat terug te brengen:
Op zich een super toestel echter Kies is een grote ellende.
waarom :
1)Ik moet diverse malen proberen een verbinding tot stand te brengen voordat mijn computer met Windows 7 64 bit het apparaat in Kies herkend. Het beste is het apparaat aan en uit te zetten. soms moet dit een paar keer achter elkaar gebeuren. Iets wat bij SYNC niet nodig is en altijd werkt.
2) In outlook voor je telefoonnummers in met een ken getal dus
landen code +31 regiocode (020) telefoon nummer 123456
Dit wordt weergegeven in outlook als +31(020)123456
Bij synchronisatie via kies komt het als +31020123456 in je toestel en werkt het nummer dus niet
3) Foto's in outlook contacten worden niet mee genomen in kies en dus ook niet op je mobiele telefoon. Ik heb in de afgelopen jaren van veel contacten een foto in het bestand van 2000 contacten opgebouwd en nu gaan deze dus niet mee.
3) de agenda wordt niet of gedeeltelijk meegenomen. wanneer ik een synchronisatie uitvoer neemt hij een deel mee. de synchronisatie wordt wel overgenomen in Kies op de computer, hoewel hij wel aangeeft dat hier problemen mee zijn. wanneer ik dan eindelijk alles, incl geschiedenis in kies heb wordt het niet overgenomen op de telefoon. wanneer ik kies afsluit en weer open dan zijn alle afspraken verdwenen en moet ik weer opnieuw alles synchroniseren. Je moet hier oppassen want als je dit verkeerd doet ben je ook alle afspraken in outlook kwijt, want kies vraagt of je outlook wilt aanpassen aan je telefoon en als je dit doet overschrijft hij alle afspraken van de telefoon naar outlook en ben je dus alles kwijt in outlook.
Na diverse gespreken te hebben gehad met Samsung, overigen allemaal heel correct en vriendelijk, werd mij verteld dat er binnen 1 a 2 weken een update van kies zou komen die een aantal zaken zou oplossen.
Nu weet ik dat updates een aantal zaken oplossen maar vraag me af welke van de bovenstaande zaken opgelost zullen zijn. bovenstaande zaken zijn voor ondernemers van levens belang en indien deze problemen zich blijven voordoen is dit apparaat niet geschikt voor de zakelijke markt. Dit zou jammer zijn want alle andere applicaties lopen goed.

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 22:50
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:10:
[...]

<offtopic>
Koop Touchdown van Nitrodesk.

Deze kan per map syncen, (tevens komt alles virtueel in EEN inbox te staan)

Je kan het 30 dagen proberen.... en daara:
Elke euro waard... :)

[ Voor 12% gewijzigd door olson op 19-08-2010 10:45 ]

Compjoeters... hu?

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:51
Het standaard email programma op de samsunggalaxy s werkt niet meer voor mij als ik hem open krijg ik zwart beeld? heb hem al opnieuw opgestart, buffer leeggemaakt, stop geforceerd, ook met advamced task killer maar krijg hem niet goed open iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door r--ndy op 19-08-2010 10:55 ]

Verwijderd

Als ik probeer een filmpje te uploaden (met Wifi verbinding) naar YouTube dan krijg ik, nadat het programma het een aantal keer geprobeerd heeft, een netwerkfout. Niet 1 filmpje wil ge-upload worden. Inloggen lukt prima, ik kan wel zien welke video's ik al geupload heb e.d., alleen het uploaden lukt niet.
Herkend iemand dit probleem?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet,
André

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
goedemorgen,

wellicht stel ik een vraag die al eerder aan de orde is gekomen, maar ik kon hem niet terugvinden in de topics.

ik ben heel tevreden met mijn GS, maar heb een probleem met het synchroniseren van mijn agenda via de exchange server. emails gaan moeiteloos, maar op het syncen van mijn agenda loopt de telefoon voortdurend vast.

heeft iemand enig idee, hoe dit komt en wat ik er aan kan doen.
bij voorbaat veel dank.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
leergierig schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:00:
goedemorgen,

wellicht stel ik een vraag die al eerder aan de orde is gekomen, maar ik kon hem niet terugvinden in de topics.

ik ben heel tevreden met mijn GS, maar heb een probleem met het synchroniseren van mijn agenda via de exchange server. emails gaan moeiteloos, maar op het syncen van mijn agenda loopt de telefoon voortdurend vast.

bij voorbaat veel dank.
Wat bedoel je met "vastlopen" ?
Knalt er een proces uit? (force close)
Of reageert gewoon het hele toestel niet meer? En moet je resetten? Dat laatste heb ik nog nooit gezien op Android

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Chiron schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:23:
[...] en dat je voor je apps niet door een oneindige verticale lijst hoeft te browsen vind ik ook wel prettig :)
Ga dan maar 's in Launcher Pro naar Preferences -> Advanced Settings ->Use 3D Drawer

Werkt perfect (wel een melding bij deze setting: EXPERIMENTAL. May cause instability. Use at your own risk) Tot nu toe nog geen vastlopers gehad o.i.d. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door NRGetic op 19-08-2010 11:17 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

leergierig schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:00:
goedemorgen,

bij voorbaat veel dank.
Al eens geprobeerd je account los te koppelen van de telefoon en erna weer aan te koppelen?
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:57:
Als ik probeer een filmpje te uploaden (met Wifi verbinding) naar YouTube dan krijg ik, nadat het programma het een aantal keer geprobeerd heeft, een netwerkfout. Niet 1 filmpje wil ge-upload worden. Inloggen lukt prima, ik kan wel zien welke video's ik al geupload heb e.d., alleen het uploaden lukt niet.

Groet,
André
Ik ga dit zelf nu even uitproberen.

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
Dank voor snelle reacties.
Ik heb het account al meerdere malen losgekoppeld van de telefoon en weer opnieuw ingesteld. helaas altijd hetzelfde resultaat: emails lopen en syncen als een zonnetje, maar toestel loopt vast op agenda.

met vastlopen bedoel ik dat scherm op zwart gaat en ik uiteindelijk een forced close moet / kan uitvoeren.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
TripleQ schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:10:
...
Of reageert gewoon het hele toestel niet meer? En moet je resetten? Dat laatste heb ik nog nooit gezien op Android
Ik heb zoiets wel al eens gezien in mijn korte gebruiksperiode tot u toe. Nog niet geprobeerd te reproduceren trouwens...

Verwijderd

r--ndy schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:52:
Het standaard email programma op de samsunggalaxy s werkt niet meer voor mij als ik hem open krijg ik zwart beeld?
Zelfde probleem gehad, opnieuw firmware eropgezet. Erg irri, andere oplossing weet ik dus ook nog niet
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:57:

Groet,
André
ook wel is gehad, de ene keer doet ie het zonder problemen, misschien wifi ff aan/uit, of je tlefoon even aan uit (die wachtrij blijft dan gewoon bestaan dus zou die er na rebooten en wifi aan zetten meteen mee moeten beginnen)... om vage redenen werkt het nu gewoon zonder problemen en vorige week ook gedonder mee gehad!

Verwijderd

leergierig schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:27:
Dank voor snelle reacties.
Ik heb het account al meerdere malen losgekoppeld van de telefoon en weer opnieuw ingesteld. helaas altijd hetzelfde resultaat: emails lopen en syncen als een zonnetje, maar toestel loopt vast op agenda.

met vastlopen bedoel ik dat scherm op zwart gaat en ik uiteindelijk een forced close moet / kan uitvoeren.
Heb je al eens geprobeerd te syncen met een andere account? Ik lees nu op meerdere websites dat soms verkeerd ingeladen of corrupte afspraken je agenda kunnen laten freezen.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

TripleQ schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:10:
[...]

Wat bedoel je met "vastlopen" ?
Knalt er een proces uit? (force close)
toch heb ikd at laatste ook, vorral wanneer hij muziek aan het afspelen si en iets aan het synchroniseren

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Verwijderd

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze telefoon en een Parrot CK3000 carkit?

Ik sta op het punt om deze telefoon te bestellen. Maar gisteren heb ik geprobeerd te pairen met de CK3000 (firmware v5.11c) en dat lukte niet. Ik kreeg steeds een foutmelding. Officieel wordt de telefoon nog niet gesupport door Parrot (mail gekregen)

Er is wel een firmware-upgrade beschikbaar, maar daarvoor moet ik terug naar de sjop want de 3000 is net de enige carkit van ze die NIET via BT geflashed kan worden :(

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dan is dat toch meteen de oplossing?

Verwijderd

Om nog even terug te komen op het Youtube probleem. ik heb zojuist een filmpje vanaf mijn Galaxy S geupload. Werkte perfect, zoals hier te zien is YouTube: Metallica- Hit The Lights (Live Mexico City DVD 20.

• Relief2009
Chiron schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:23:
[...]

Hm grappig, ik heb launcherpro er weer af geknikkerd :) Vond die samsung widgets wel handig, die werken niet in launcherpro helaas.. en dat je voor je apps niet door een oneindige verticale lijst hoeft te browsen vind ik ook wel prettig :)
Ik gebruik de widgets van samsung totaal niet. Over dat verticaal scrollen heb je gelijk. ADW.Launcher schijnt het wel te hebben.

Ik heb de plus-versie aangevraagd waardoor ik Launcherpro's eigen widgets heb. Zien er best goed uit en werken meer dan goed :)

• WoutF
  • Laatst online: 08:26

WoutF

Hoofdredacteur
Relief2009 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:27:
[...]

Ik gebruik de widgets van samsung totaal niet. Over dat verticaal scrollen heb je gelijk. ADW.Launcher schijnt het wel te hebben.

Ik heb de plus-versie aangevraagd waardoor ik Launcherpro's eigen widgets heb. Zien er best goed uit en werken meer dan goed :)
Ik heb ook een hele tijd ADW gebruikt vanwege de horizontale appdrawer. Maar sinds een week ben ik weer terug naar Launcher Pro, het verschil in snelheid en responsiviteit is echt merkbaar.

• Relief2009
WoutF schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:35:
[...]

Ik heb ook een hele tijd ADW gebruikt vanwege de horizontale appdrawer. Maar sinds een week ben ik weer terug naar Launcher Pro, het verschil in snelheid en responsiviteit is echt merkbaar.
Daar is LP idd heel erg goed in. Snelheid :) Ik ga denk ik maar ff een feature request indienen :P Weet jij trouwens hoe ik bij het afsluiten van een app terecht komt in het menu en niet bij de homescreen?

Edit: de iphone side-to-side scrollen is geplannend voor toekomstige versies. Ben benieuwd!

[ Voor 19% gewijzigd door Relief2009 op 19-08-2010 12:53 ]

Relief2009 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:27:
[...]

Ik ook maar als ik een contact-widget plaats met 'starred in android' komt alleen me vader naar voren, heb er z'n 10 een ster gegeven (al lang dus niet net pas, is bijna al sinds het begin hetzelfde :P)

• Relief2009
watercoolertje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:48:
[...]

Ik ook maar als ik een contact-widget plaats met 'starred in android' komt alleen me vader naar voren, heb er z'n 10 een ster gegeven (al lang dus niet net pas, is bijna al sinds het begin hetzelfde :P)
Hmm heb je op het forum dit probleem besproken?
Nee niet echt kom er ook pas net achter, en zo boeiend vind ik die extra widget's persoonlijk niet, wou gewoon die man een plezier doen en ze app kopen, aangezien ik echt superblij ben met LP ;)

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.