Zanzarismo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:09:
[...]
Welke van de proggies in actieve services kun je zonder problemen sluiten?
En welk mailprogramma gebruiken jullie? Ik heb een gmailaccount aangemaakt maar heb geen flauw idee of er betere/fijnere emailprogramma's beschikbaar zijn..
Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet. Maar er staan geen fatale apps tussen (die de telefoon dus onbruikbaar zouden maken). Gewoon proberen dus. In de meeste gevallen wordt een achtergrond services toch weer automatisch gestart, mocht die nodig zijn.
Voor email gebruik ik de standaard gmail app. Deze vind ik vlot en prettig werken (al mis ik wel wat opties, zoals het aan kunnen maken van nieuwe labels).
Raymond schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:22:
[...]
Ik heb een Alpine carkit, die valt niet te upgraden, maar het is een los kastje en er is intussen een nieuwe versie van uit.
Mijn telefoon staat idd ook op onzichtbaar, ik zal eens kijken of het uitmaakt als ik hem zichtbaar maak.
Verder vind ik het gewoon knullig van Samsung/Android. Bij Nokia zit er gewoon een menu-optie in: Wel/niet verbinden wanneer binnen bereik. Die hele optie zit er bij deze telefoon niet in, lekker handig als je het graag zelf in de hand wil houden wanneer je foon automatisch verbind.
Ik ben nog opzoek naar een app of methode waarmee je de bluetooth instellingen van het toestel beter aan kan passen dan via de instellingen.
Overigens, zodra een bluetooth device in je lijstje van de telefoon staat, heeft hij dezelfde status als bij Nokia geautoriseerd was (dus automatisch mogen verbinden). Het grootste verschil is dat je bij de Nokia het toestel op "altijd zichtbaar" kon instellen. Omdat dit een potentieel veiligheidslek is, kan ik me voorstellen dat het daarom niet mogelijk is op Android (loop maar eens een Pathé bios in met bluetooth aan en zichtbaar, gegarandeerd dat je een bluetooth bericht ontvangt met een Pathé app erin). En in het verleden zijn zichbare bluetooth-verbindingen ook misbruikt door hackers.
Maar ik vrees dat jij met je Alpina-module hetzelfde probleem heb als ik heb met mijn Pioneer (waarschijnlijk hebben ze zelfs dezelfde chip). Ik vind dit een groot gemis bij Bluetooth, het is absoluut niet backwards compatible, terwijl het dat wel zou moeten zijn...
Raymond schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:42:
Ik heb die taskkiller ook geïnstalleerd staan, maar als je daar tasks mee sluit, dan staan ze nog wel steeds in het overzichtje dat je krijgt wanneer je de home knop lang ingedrukt houdt.
Ik merk bij mezelf dat ik die taskkiller eigenlijk niet meer gebruik, maar gewoon regelmatig de foon een reboot geef. Ik heb namelijk een aantal apps die op de achtergrond toch de nodige energie slurpen en ervoor zorgen dat m'n batterij binnen 2 dagen leeg is. Als ik de telefoon een beetje "clean" houd, dan gaat'ie veel langer mee op een acculading en da's wel zo fijn

2 dagen?

Ik haal met enige regelmaat zelfs 1 dag niet... Inmiddels heb ik wel het scherm zo donker mogelijk gezet (nog steeds in 99% van de geval helder genoeg) en staat er een vrijwel zwarte achtergrond op (uit de Real Black Wallpaper collectie, een aanrader, ze zijn erg mooi en stijlvol), aangezien dat bij mij de grootste stroomverbruiker is.
Gratis apps kan je gewoon downloaden (hint, zet Android Market Populair gratis

) Daarnaast is het OS geheel open, en met een root-fix (zie het andere topic) heb je 100% toegang tot het gehele OS van de telefoon. Verder zit er geen certificatie-systeem op de apps, dus ik weet niet wat je nog meer wilt, maar zelfs een gejailbreakte iPhone is verre van zo open als een Android toestel met rootfix.
Daarnaast is het volledig legaal om het bovenstaande op een Android toestel uit te voeren, dus wat wil je nog meer?
* deepbass909 roept Open Source for world domination!!! 
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:19:
[...]
Wat dan opzich vreemd is omdat in het land van de fabrikant een uitspraak is gedaan hierover, dan zou Apple in de rest van de wereld ook geen poot meer hebben om op te staan. Maar ik weet nu hoe het zit en er zijn al wel wat nieuwsgierigen die zich bij mij hebben gemeld

Zo raar is het niet, er bestaat niet zoiets als een mondiale wet (die dus over de hele wereld precies hetzelfde geldt). Kijk maar naar de hele ophef rond de BlackBerry en z'n encryptie. India is niet het enige land waar het niet is toegestaan, maar elke zaak wordt per land afgehandeld. De encryptie op een BlackBerry is in Amerika bijv. ook verboden (zoals meer "onbreekbare" encryptie technieken), maar in Nederland gewoon toegestaan en RIM gaat dat ook niet aanpassen (tot het toestaan van encryptie misschien juist de uitzondering zou worden, maar zover is het nog lang niet).
Overigens kan je een uitspraak in Amerika wel in een Nederlandse rechtzaak gebruiken als onderbouwing. Organisaties als Brein zijn hier bijv. nogal fan van.
De standaard apps claimen ook een deel van de ruimte van het interne geheugen, dus waarschijnlijk is het daar aan op gegaan. Mijn toestel geeft overigens ook aan dat er totaal 5,78GB aan totale ruimte beschikbaar is, en na de lagfix en een aantal apps is dat bij mij gedaald tot 4,25GB. Maar ook m'n externe kaart is bijna 1,2 GB kleiner dan hij zou zijn (14,82GB terwijl het een 16GB kaartje is). Ik vermoed dat het OS of een rare berekening van het geheugen maakt, of dat Android een bepaalde hoeveelheid ruimte reserveert voor draaiende apps.
In Samsung Apps staat trouwens een nette radio app die internet gebruikt, namelijk
Nobex Radio Companion. Let wel, hij gebruikt dus internet streaming voor radio, en niet de interne FM-ontvanger. Je kan hem alleen via Samsung Apps installeren, daarbuiten is hij alleen beschikbaar voor de BlackBerry.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier