Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023

SamsungGalaxyS
Samsung Galaxy S
Introductie:

Op 23 maart 2010 heeft Samsung de Galaxy S (i9000) geïntroduceerd. De duidelijke keypoints zijn de 4" Super-AMOLED scherm, 1 GHZ processor en het nieuwe Samsung's Smart life. Daarnaast zal het toestel over een 5 Megapixel camera beschikken welke HD opnames kan maken.
Het Super-AMOLED scherm kennen wij van de Samsung WAVE. Dit scherm is, naast scherper en dunner, theoretisch gezien beter leesbaar in direct zonlicht met een grote kijkhoek. Het is de eerste keer dat dit scherm zijn weg vind naar een Android toestel.

Inhoudsopgave
Links
Ga terug naar de inhoudsopgave
SpecificatiesSamsung Galaxy S
ChipsetARM Cortex A8 'Hummingbird'?
Processor snelheid1GHz
OSAndroid 2.1 (eclair)
TouchWiz 3.0 interface
swype text input
ROM geheugen8/16 GB
RAM geheugen512 MB
Flash geheugenMicroSD max 32 GB
SchermWVGA 4" / Super-AMOLED
Multitouch
16M kleuren
480 x 800 pixels
NetwerkGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
HSDPA 900 / 1900 / 2100
GPRS Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 - 48 kbps
EDGE Class 12
3G HSDPA, 7.2 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps
WirelessWi-Fi 802.11 b/g/n
DLNA
Bluetooth 3.0
Camera's5 MP, 2592 x 1944 pixels
autofocus, LED flash
720p 30fps
Frontside VGA
Geo-tagging
smile detection
Accu (mAh, standby, spreektijd)Li-Ion 1500mAh
Connectors & SensorsMicro USB v2.0
3.5 mm audio jack
Accelerometer
Proximity sensor
LocatieGPS
A-GPS
Digital compass
Externe buttons en controlsOnbekend
Afmetingen122.4 x 64.2 x 9.9 mm
Gewicht 118 gram
Prijs+/-€477,--
AccessoiresDockingstation
Websitehttp://www.samsungunpacked.com/#
http://galaxys.samsungmobile.com/
Beschikbaar01-07-2010

Features
  • Daily Briefing: Offers instant ccess to weather, news, stocks, and the scheduler.
  • All Share: Enables inter-device connectivity via DLNA (Digital Living Network Alliance) technology.
  • Home Cradle: Enables use as a digital photo frame, table clock, calendar, and music station.
  • Write and go: Jot down an idea first and later decide on a format such as SMS/ MMS, email, calendar or memo.
  • Swype: Provides fast and easy way to input text on screen while on-the-move.
  • ThinkFree: Apps to view and edit Microsoft Office 2007 documents.
  • Smart Alarm: Wakes up with a natural alarm sound and automatically turned-on display
    light
  • Samsung Social Hub
(P)Reviews
Fotos

Afbeeldingslocatie: http://img.gsmarena.com/vv/pics/samsung/samsung-galaxy-s-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys81.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys83.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys84.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys86.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys89.jpg

Youtube

Rooted

In tegenstelling tot wat we gewend zijn van Windows Mobile, is het niet illegaal om zelf aan Android te sleutelen. Het voordeel hiervan is dat je zonder problemen een custom ROM kunt installeren op je Android die meer aansluit bij je wensen. Deze kan sneller of mooier zijn. Je kunt het niet zo gek bedenken of mensen hebben het wel in een ROM gebouwd. Deze roms worden veelal gebouwd door een grote schare fans. Om een custom ROM te installeren dien je eerst in de root te komen.

handleiding voor het rooten zal hier komen te staan wanneer deze bekend is.

Let wel, niet iedere ROM is legaal, dit heeft te maken met applicaties van derden die erin gebakken zitten. Het is dus niet raadzaam om links naar ROMs te bespreken als je niet zeker bent of deze legaal is of niet.

Accessoires

Afbeeldingslocatie: http://www.samsunggalaxys.nl/wp-content/uploads/2010/03/samsunggalaxys2.jpg

Changelog
  • 23-03-2010 - TS Gestart
  • 23-03-2010 - TS aangepast met hulp van Relief2009 DANKJEWEL
  • 24-03-2010 - TS aangepast n.a.v. de nieuwe gegevens (Geen LED Flash, website link toegevoegd, nieuwe TS foto, filmpje Samsung's social hub)
  • 13-04-2010 - Eerste review van GSM Arena geplaatst
  • 18-06-2010 - Deel 2 geopend.
  • 10-07-2010 - Deel 3 geopend.
  • 08-08-2010 - Deel 4 geopend.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Het kopje History is niet bepaald up-to-date en bevat eigenlijk hetzelfde als het kopje links :)

De gel case die in het vorige topic werd aangeraden heb ik ook maar besteld want hoewel ik altijd erg zuinig ben op mijn spul is de Galaxy S wel een glibberige mobiel. Qua uiterlijk erg strak en voelt fijn aan maar wel heel erg glad.
Verder heb ik ook maar een microSDHC kaartje besteld pricewatch: Transcend microSDHC 8GB Class 6. Aan 8GB heb ik wel genoeg en de 16GB class 6 kaartjes zijn wat mij betreft nog te duur :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Het zou wel handig zijn als er wat in de startpost zou staan over het lagprobleem, de oorzaak en mogelijke oplossingen.
Dat zou ervoor kunnen zorgen dat die vraag steeds weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn vele verschillende versies van de Galaxy S in amerika. Epic 4G, Vibrant, Captivate.

Nou vind ik het uiterlijk van de Captivate wel erg mooi. Behalve het AT&T logo.
Zou het mogelijk zijn om de externe componenten te kopen via een store in amerika en dan mijn Samsung Galaxy S om te bouwen naar een Captivate?

Links de Captivate en rechts de Vibrant:
Afbeeldingslocatie: http://www.nexgentech.org/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/23d33_samsung-captivate-vibrant-review-05-sm.jpg

Intern lijkt hij op meerdere foto's namelijk heel erg veel op de interne gedeelte van mijn galaxy S.
Afbeeldingslocatie: http://images.mobilityminded.com/2010/07/Captivate10.jpg

Trouwens ik zoek sowieso wel naar Webwinkels met onderdelen. Iemand nog goede gevonden voor b.v. exterieure delen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Maarten21 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:32:
Het zou wel handig zijn als er wat in de startpost zou staan over het lagprobleem, de oorzaak en mogelijke oplossingen.
Een verwijzing naar [Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware lijkt mij dan wel voldoende anders ga je lijkt mij zaken dubbel krijgen.

Ik ben overigens nog altijd geen definitief werkende oplossing tegen lag gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:54

lometje

Multimediant

Maarten21 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:32:
Deze vraag heb ik zojuist toevallig ook in "[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware" gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:56

epic_gram

undercover moderator

edit: laat maar ik post veeeeeeeeel te traag

[ Voor 80% gewijzigd door epic_gram op 08-08-2010 16:42 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien is het ook wel aardig een FAQ sectie aan de startpost toe te voegen. Volgens mij kwamen er veel vragen langs over hoe swype aan te zetten, de GPS, beschermhoesjes en carkits. Ik zal ongetwijfeld wat vergeten :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Sallin schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:08:
Misschien is het ook wel aardig een FAQ sectie aan de startpost toe te voegen. Volgens mij kwamen er veel vragen langs over hoe swype aan te zetten, de GPS, beschermhoesjes en carkits. Ik zal ongetwijfeld wat vergeten :).
Ja hoe je telefoon aan de pc te koppelen, is al vaak gevraagd.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stem ook voor een FAQ :) Zeer handig. Anders word dit topic zo vervuild door mensen die alleen ff een account aan maken op de gathering puur om even een simpel stom vraagje te stellen die al 100x langs is gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Wat mij betreft mag een FAQ ook wel, altijd handig om de 'eerste' problemen mee op te lossen.

Verder hoop ik, zoals eerder is aangegeven, dat bij de volgende update de kalender integratie met een Gmail account opgelost is, ik wil standaard dat de agenda synchroniseert met met Google agenda en niet met de interne agenda van de mobiel. Nu moet ik goed blijven opletten dat ik dat handmatig wel doe.

Voor de rest is het toestel na bijna een week gebruik echt een topper! Wat werkt android heerlijk in vergelijking met Windows Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik heb hem nu met DDJG4 geupdate, maar hij bevalt me goed.
Hij voelt erg snel en stabiel aan..

Alleen is het mogelijk om flash op 2.1 aan de praat te krijgen?
Ik mis dat namelijk wel.

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ronnymes schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:13:
Ik heb hem nu met DDJG4 geupdate, maar hij bevalt me goed.
Hij voelt erg snel en stabiel aan..
Hoort eigenlijk niet in dit topic maar is deze beter dan JM5? (Ik zit zelf nog op JM2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het waar dat in asia de orginele update al beschikbaar is, die de problemen met de GPS en LAG oplost ?
Ik heb al op aantal site gelezen dat het wel zo is
dus dan denk ik dat wij hem ook wel komende week kunnen verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internjet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-07 11:15
Ik ben overigens nog altijd geen definitief werkende oplossing tegen lag gekomen.
Voor mij werkt de Mimocan fix als een dolle. Misschien niet definitief, omdat deze fix nog niet beschikbaar is voor 2.2, maar voorlopig vliegt mijn Galaxy (1680 score met Quadrant benchmark).

Er staat een foolproof instructie filmpje op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11
Hoe kan ik nou de firmware upgraden als ik niet wil rooten? :S Dat Samsung Kies werkt niet. Herkend de telefoon niet in Kies mode.. en om de firmware te upgraden is dat nodig verteld hij mij.
Of moet het helemaal niet met Kies?

Kies installeren / deinstalleren en drivers verwijderen heb ik al geprobeerd..

[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 08-08-2010 20:09 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
interslet schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:49:
[...]

Voor mij werkt de Mimocan fix als een dolle. Misschien niet definitief, omdat deze fix nog niet beschikbaar is voor 2.2, maar voorlopig vliegt mijn Galaxy (1680 score met Quadrant benchmark).
Een hoge quadrant score is leuk maar zegt werkelijk niets over het wel of niet optreden van lag.

Als ik mijn toestel (JM2 + ext4 lagfix) een aantal dagen zonder een reboot aan laat staan dan heb ik gewoon nog altijd last van lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

HaTe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:07:
Hoe kan ik nou de firmware upgraden als ik niet wil rooten? :S Dat Samsung Kies werkt niet. Herkend de telefoon niet in Kies mode.. en om de firmware te upgraden is dat nodig verteld hij mij.
Of moet het helemaal niet met Kies?

Kies installeren / deinstalleren en drivers verwijderen heb ik al geprobeerd..
Je zit in het verkeerde topic wat dit betreft...

Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416875/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Ja die had ik wel gezien, ik dacht dat het alleen voor rooten was.. Sorry

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

kwiebus schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:12:
Als ik mijn toestel (JM2 + ext4 lagfix) een aantal dagen zonder een reboot aan laat staan dan heb ik gewoon nog altijd last van lag.
Kortom.. ik moet eens gaan kijken of ik hem niet alsnog kan omruilen. Lag + GPS problemen.
Ik vraag me af of dit nog ooit iets gaat worden.. Twijfel, twijfel..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Als ik het goed begrepen heb is het gps probleem dus dat de telefoon niet goed de positie kan bepalen? Is daar nog geen fix voor in het vooruitzicht dan? En hoe ernstig is dit probleem in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

jasjenl schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:55:
Als ik het goed begrepen heb is het gps probleem dus dat de telefoon niet goed de positie kan bepalen? Is daar nog geen fix voor in het vooruitzicht dan? En hoe ernstig is dit probleem in de praktijk?
Het GPS probleem is op zijn zacht gezegd onduidelijk. Sommige zeggen dat het zeker aan de firmware moet liggen. Maar het blijft dat de diverse firmware's geen enkele verbetering opleveren. Kijkende naar de reacties op XDA begint het er op te lijken dat er weldegelijk een hardware issue onder te liggen...

We weten dus niet wat het oplevert, al weet ik wel dat mijn unit te onbetrouwbaar is om mee te navigeren....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Cyberpope schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:09:
[...]

Het GPS probleem is op zijn zacht gezegd onduidelijk. Sommige zeggen dat het zeker aan de firmware moet liggen. Maar het blijft dat de diverse firmware's geen enkele verbetering opleveren. Kijkende naar de reacties op XDA begint het er op te lijken dat er weldegelijk een hardware issue onder te liggen...

We weten dus niet wat het oplevert, al weet ik wel dat mijn unit te onbetrouwbaar is om mee te navigeren....
Het grootste probleem (zover ik er een probleem mee heb) lijkt te zijn dat de antenne niet sterk genoeg is en hij snel zijn fix verliest.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:09:
[...]

Is er al getest met een externe bluetooth GPS ontvanger of iets dergelijks? Ik weet niet of dit werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

icecreamfarmer schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:30:
[...]
Het grootste probleem (zover ik er een probleem mee heb) lijkt te zijn dat de antenne niet sterk genoeg is en hij snel zijn fix verliest.
Hangt dat er ook nog vanaf hoe je het toestel plaatst? Ik kan me bijv. voorstellen dat in een houdertje achter de voorruit de ontvangst beter is dan wanneer je 'm in de hand houdt. Maar wellicht maakt het ook helemaal niks uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:32:
[...]

Is er al getest met een externe bluetooth GPS ontvanger of iets dergelijks? Ik weet niet of dit werkt..
Dat is niet mogelijk in andriod....
jasjenl schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:47:
[...]

Hangt dat er ook nog vanaf hoe je het toestel plaatst? Ik kan me bijv. voorstellen dat in een houdertje achter de voorruit de ontvangst beter is dan wanneer je 'm in de hand houdt. Maar wellicht maakt het ook helemaal niks uit :)
Ook in de hand dan wel op de fiets is de ontvangst kwalitatief uiterst teleurstellend

[ Voor 46% gewijzigd door Cyberpope op 08-08-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 10:33
Dat kies werkt totaal niet voor de rest geweldige telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua GPS ligt het zeker niet aan de hardware.. Mijn GPS werkt perfect (gebruik my tracks). De hele route klopt, waarschijnlijk zo'n 10 meter afwijking soms, maar dat heeft mijn GPS in de auto ook (wordt automatisch gecorigeerd door de software overigens).

Maar even wat anders, ook al eerder gevraagd.. Ik kan de telefoon in de auto niet opladen. Hij doet wel alsof hij laadt (batterij veranderd in laden-tekentje) maar ondertussen loopt de batterij nog steeds leeg. Heb nu 2 verschillende USB cigarettenaanstekers geprobeerd.. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

De GPS ontvangst lijkt hier wel beter dan met mijn iPhone 3G. Ik krijg hier binnen met de SGS (plat dak, niet al te goede isolatie ;)) gewoon een fix na enige tijd. Met de iphone 3G totaal niet.... Ik zal het binnenkort eens in de auto gaan testen, maar vooralsnog heb ik goede verwachtingen...

(JM2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:30:
Qua GPS ligt het zeker niet aan de hardware.. Mijn GPS werkt perfect (gebruik my tracks). De hele route klopt, waarschijnlijk zo'n 10 meter afwijking soms, maar dat heeft mijn GPS in de auto ook (wordt automatisch gecorigeerd door de software overigens).

Maar even wat anders, ook al eerder gevraagd.. Ik kan de telefoon in de auto niet opladen. Hij doet wel alsof hij laadt (batterij veranderd in laden-tekentje) maar ondertussen loopt de batterij nog steeds leeg. Heb nu 2 verschillende USB cigarettenaanstekers geprobeerd.. Iemand anders hier ook last van?
Voor het zelfde geld ligt het wel aan de hardware en is er een slechte batch GPS modules in omloop. Je hoort namelijk dat sommigen geen problemen hebben en andere alleen maar problemen. Bij mij werkt de GPS met My Tracks voor geen meter. Mijn positie springt van hot naar her.

Wat is de laadstroom die de auto oplader heeft. Ik kan mij voorstellen dat wanneer deze te laag is de batterij sneller wordt leeg getrokken dan dat deze kan worden bijgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Volgens mij heb ik geluk want bij mij werkt de GPS uitstekend. Met MyTracks heeft hij toch even mooi mijn route gevolgd toen ik de telefoon in m'n broekzak had. Op enkele plekken zat hij er even 10 meter naast (tunnel en dicht langs muur), maar voor de rest had hij het heel goed gedaan.

Firmware heb ik nu ook geupgrade naar JM5 en ik heb het idee dat het iets vlotter gaat dan met JF3.
Tot nu toe ben ik heel tevreden en swype werkt ook goed. Ik wil alleen dat knopje linksonder in het toetsenbord wel weg hebben want die is een beetje nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34486892,noline]... Ik wil alleen dat knopje linksonder in het toetsenbord wel weg hebben want die is een beetje nutteloos.
Wist je dat:

- Als het woord wat je wilt tiepen het eerste woord in de pop-up is, je gewoon door kunt tiepen?
- Swype woorden kan leren door ze gewoon in te toetsen (dus niet te swypen) met een spatie aan het eind
- Je ook normaal kan tiepen met het swype toetsenbord
- Je heel snel van taal kan wisselen door de "Q" toets?
- Er een cursorblok kan worden gestart door over de "swype toets" en "SYM" te swypen (linksonder van links naar rechts)?
- Als je een (verkeerd) woord uit je woordenboek wilt halen je dit kan doen door het woord te selecteren en de "swype toets" lang ingedrukt te houden?
- Swype automatisch spaties invoegt (dus je kan gewoon doorswypen zonder spatie)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Gelukkig heb ik geen last van een GPS probleem, afgelopen vrijdag meer dan 200 km met navigatie gereden, eerst met Google navigatie en daarna met Sygic. Het duurde even (5 a 10 min.) voordat de fix helemaal vast was maar daarna geen enkel probleem. Toen ik terug moest naar huis was de fix er ongeveer binnen 5 sec.

Ik sprak hier iemand anders over die dezelfde toestel heeft en hij heeft het volgende gedaan en dat bevalt hem goed (deze tip is hier al eens eerder voorbij gekomen volgens mij)

Als je in je dailer van de telefoon : *#*#1472365#*#* ingeeft, kom je in een submenutje van de telefoon mbt de GPS. Hier bij de 2e optie kun je hotboot veranderen in coldboot.

Momenteel ben ik Norton om mijn telefoon aan testen (klik hier) of het nodig is weet ik niet maar hiermee scant die het toestel op malware (is er dat voor Android?? weet iemand dat) en kan je in geval van diefstal je toestel blokkeren en 'leeghalen'. Het draait nu voorlopig goed ik weet alleen nog niet hoe het zit met batterij verbruik, ik test dat nog wel uit en zal mijn bevindingen laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

r--ndy schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:57:
Dat kies werkt totaal niet voor de rest geweldige telefoon
Gelukkig heb ik Kies ook helemaal niet nodig.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Naar mijn idee liggen de GPS problemen aan de firmware, met JM2 kan ik gewoon goed navigeren, maar met JM5 springt die alle kanten op, als ik op de snelweg zit geeft die alle wegen rondom aan maar niet de weg waar ik op zit, soms zegt die zelfs dat ik haaks op de weg rij waar ik daadwerkelijk op rij.

Ben snel weer naar JM2 gegaan en alle problemen zijn weer foetsie.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:07
Ik denk dat GPS niet goed werkt omdat er een conflict is tussen A-GPS en GPS zelf. Ik heb net geprobeerd en wanneer wifi en/of 3g aanstaat dan gaat het fout. In my tracks zie je dan allemaal lijnen die niet kloppen sprongen van 20 meter etc. maar zodra wifi wordt uitgezet en de telefoon in flightmodus (dus geen 3g) dan is er constant fix en zijn er geen rare sprongen.

Komt dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfPi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-04 12:43
[quote]Cyberpope schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:57:
[...]

[...]

Er zijn in de Market wel degelijk apps voor aansluiten van bluetooth GPS devices, bijv. SolidSync, Bluetooth GPS, e.d. Waarom zou dit niet mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ProfPi schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:08:
[quote]Cyberpope schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:57:
[...]

[...]

Er zijn in de Market wel degelijk apps voor aansluiten van bluetooth GPS devices, bijv. SolidSync, Bluetooth GPS, e.d. Waarom zou dit niet mogelijk zijn?
Omdat die niet doorkoppelen naar een navigatie programma op een of andere manier. Ik zou open staan voor een oplossing, maar lees overal dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang leve de GS met TweetcasterPro, Moby en 180 graden foto's.

Verhaaltje:

Afgelopen zaterdag met m'n vriendin en de kleine naar Openlucht Museum in Arnhem geweest. We hebben een museum jaarkaart en we komen er zo vaak dat we ondertussen de mensen bij de poort niet eens meer onze kaart hoeven te laten zien.
Rondgewandeld en gedwarreld, koffie gedaan bij het doolhof en toen naar de speeltuin. Maar ik zat in de speeltuin en vroeg me af waar al die wespen vandaan kwamen. Na enig zoeken zat ik gewoon naast de ingang van een wespennest. Op een trapje naast een paal bleven maar wespen in en uit de grond kruipen. Ik schrok me de pleuris want m'n kleine meid is zo allergisch als het maar kan voor alles wat steekt.
Dus ik via TweetcasterPro (het ultieme appje voor twitter op de android) getweet naar @openluchtmuseum. Kreeg ik een telefoontje terug of ik direct ff een foto wilde maken en verzenden. Nou is mijn ervaring dat foto's versturen via Moby (nl uitvinding, beter dan twitpic en sneller dus ideaal voor android) helemaal top gaat, dus ik direct foto gemaakt, verzonden naar @openluchtmuseum in een DM.

En nou komt het mooie. Nog geen 5 minuten later staat er een oude vent naast me, die me zag spelen met m'n mobiel: "Heb u getwot of zoiets? Ik zoek een nest" hahaha ik moest ff lachen maar ik heb die vent het aangewezen en toen was het geregeld.

Leuk he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Haha, erg cool verhaal Beyond_Life. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internjet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-07 11:15
kwiebus schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:12:
[...]

Een hoge quadrant score is leuk maar zegt werkelijk niets over het wel of niet optreden van lag.
Inderdaad zegt een quadrant score niet alles. Dat deze score na de lag fix verdubbeld lijkt mij er toch wel op duiden dat deze fix wat uithaalt.

Na 3 dagen zonder reboot vliegt mijn Galaxy nog steeds, gewoon in het dagelijks gebruik. Openen van programma's, scrollen, browsen. Alleen bij het aanmaken van een snelkoppeling duurt het nog lang om de programmalijst met icoontjes te tonen.

Ik heb de originele firmware; eerst geroot, vervolgens de ext4 kernel geflashed en de ext4 fix toegepast.

@Kwiebus; wat is jouw quadrant score dan? Is deze na enige dagen gebruik lager geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Heeft er iemand trouwens al ervaring met de Micro-USB naar HDMI kabel? Ik ben er erg in geinteresseerd, maar kan er weinig info over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overweeg de aanschaf van dit toestel enkel heeft iemand al de Galaxy S werkend gekregen op de VW carkit (RSAP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:05:
Overweeg de aanschaf van dit toestel enkel heeft iemand al de Galaxy S werkend gekregen op de VW carkit (RSAP)?
Ja, werkt prima in mijn VW Passat met RNS 510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door Oyster op 09-08-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:10:
[...]

Ja, werkt prima in mijn VW Passat met RNS 510.
Hartstikke mooi dan! :) dien je nog iets in te stellen qua remote sim access of werkt het out of the box? Kan er niets over terugvinden in de handleiding van de telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een universal Bluetooth module in mijn auto.

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:Ns7h4_yrlni8_M:http://forums.vwvortex.com/zerofile/5653/VW_Bluetooth_Adapter.jpg&t=1

Gewoon pairen zoals elke andere bluetooth telefoon en dan werkt het meteen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Ik zit nog steeds met mijn Gmail contacten die verschijnen in de contactenlijst als ik iemand een mail stuur.

Nu heb ik dit gevonden, maar dit kan helemaal niet op de Galaxy S?
When you have opened contacts -> click menu -> Settings -> Edit sync groups. There I can select "Sync all contacts", "My Contacts" or "Starred in Android".
Samsung gebruikt dus niet de standaard contact app.. Misschien dat de standaard app er op kan worden gezet?

[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 09-08-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Als je in je dailer van de telefoon : *#*#1472365#*#* ingeeft, kom je in een submenutje van de telefoon mbt de GPS. Hier bij de 2e optie kun je hotboot veranderen in coldboot.
werkt bij mij als een speer; bijna direct een fix.
er staan in dit submenu ook nog anere optisch; valt er verder nog iet s te optimaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
HellBeast schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 08:28:
[...]

Gelukkig heb ik Kies ook helemaal niet nodig.
voor het syncen met outlook gebruik ik KIES...
verder valt me op dat de video's en foto's bij het uploaden naar de pc steeds weer allemaal "meekomen" dat wil zeggen oude video's en foto's worden zo tenkenmale ( dubbel, driedubbel, etc..) geladen...
staat er een vinkje verkeerd? of kan KIES dit ook al niet handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeijers schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:53:
[...]

er staan in dit submenu ook nog anere optisch; valt er verder nog iet s te optimaliseren?
Fantastische tip, hoe kom je aan deze info?? Bedankt, ga het direct proberen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie ervaring met Launcher Pro specifiek op de GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag telefonisch contact opgenomen met de Support afdeling van Samsung over de problemen met Kies.
Mij werd verteld dat er binnenkort een update wordt uitgebracht waardoor de connectie problemen verholpen zullen zijn. Sommige antwoorden waren echt grappig :D.
Ik vroeg waarom ze geen stappenplan op internet zetten om de problemen te verhelpen.
Dat zou niet kunnen omdat de hardware dan naar de mallemoeren zou gaan.
Op een gegeven moment wist de telefoniste het verschil tussen Android, Google en Microsoft niet meer. :P

Update: Ik ben teruggebeld door een man met wat meer verstand van zaken. Hij heeft me een workaround gestuurd waarmee het probleem tot de tijd dat de update wordt uitgebracht verholpen moet zijn.
Dat "interne document" is interessant, want daarin staat: "de verbinding met Kies wel goed moet zijn, omdat dat de enige manier is waarop de telefoon geupdate kan worden naar Froyo (Android 2.2)."

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:11:
Ik heb een universal Bluetooth module in mijn auto.

[afbeelding]

Gewoon pairen zoals elke andere bluetooth telefoon en dan werkt het meteen,
ach ok, dus je gebruikt geen rsap profiel, maar hebt een universele module ertussen. Ik neem aan dat je stuurbediening, etc ook gewoon werkt?
Ik heb zelf dus de af fabriek RNS 510 in mn Golf zitten, zonder modificatie
nog tips over welke universele module aan te bevelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:31:
Wat is jullie ervaring met Launcher Pro specifiek op de GS?
Ik gebruik de betaalde versie (3 euro geloof ik) nu twee weken en ben er zeer over te spreken. Gebruik de people widget erg vaak. Wel is dit mijn eerste smartphone en kan ik het alleen vergelijken met de originele launcher van Samsung.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:07:

Update: Ik ben teruggebeld door een man met wat meer verstand van zaken. Hij heeft me een workaround gestuurd waarmee het probleem tot de tijd dat de update wordt uitgebracht verholpen moet zijn.
Dat "interne document" is interessant, want daarin staat: "de verbinding met Kies wel goed moet zijn, omdat dat de enige manier is waarop de telefoon geupdate kan worden naar Froyo (Android 2.2)."
Spannend! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

jasjenl schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:47:
[...]

Ik heb sinds afgelopen vrijdag de SGS in een houder onder de voorruit van m'n auto hangen, en de GPS ontvangst is heel sterk toegenomen. Wel vind ik de ontvangst kwaliteit nog steeds matig op z'n best vergeleken met m'n Nokia 5800xm, die het zelfs voor elkaar kreeg om in huis, met een volle verdieping er nog boven, een GPS fix te krijgen. Maar daar staat tegenover de positie bepaling aan de hand van de gsm-masten wel veel beter is.

Ik heb sinds diezelfde vrijdag een Brodit houder in de auto, en met de bijgeleverde lader laadt hij netjes op, zelfs als navigatie aanstaat, hij via internet muziek speelt, en het display continu aanstaat (die trouwens best wel warm wordt).
Maar ik heb ook gemerkt dat opladen via de pc, minder vlot gaat. Ik weet niet precies wat het vermogen van m'n losse lader is, maar die zou best weleens hoger kunnen zijn dan de 500mA die USB maximaal kan leveren. Als jouw auto-lader volgens USB-specs z'n maximum vermogen kan leveren (dus 500mA), kan dat dus de beperkende factor zijn.
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:01:
[...]

Hartstikke mooi dan! :) dien je nog iets in te stellen qua remote sim access of werkt het out of the box? Kan er niets over terugvinden in de handleiding van de telefoon....
Na wat hobbels met Bluetooth (zie het vorige topic), werkt het bij mij nu goed op m'n inmiddels antieke radio. Ik moet alleen handmatig pairen vanaf de telefoon. Audio speel ik af via de koptelefoon aansluiting, en ik moet echt bekennen dat de kwaliteit daarvan ver boven verwachting is. De geluidskwaliteit is zelfs gewoon concurerent aan de cd-speler van de radio zelf. Petje af hiervoor, want bij m'n Nokia klonk het namelijk nergens naar.

Nog een leuke, en niet onbelangrijke. Als je met een carkit of headset paired die niet bedoeld is voor het afspelen van audio, werkt de line-out gewoon, maar als je gebeld wordt, schakelt hij gewoon over op de bluetooth voor de geluidsweergave van het gesprek. In mijn situatie niet geheel onbelangrijk en de vrees dat het niet zou gaan, was ook gegrond, want bij alle Nokia's die ik heb gehad, nam de line-out bij aansluiting direct alle weergave functies over (dus ook de spraakweergave bij bluetooth), waardoor de carkit onbruikbaar werd.

Nu nog m'n contact groepen uit Gmail, en de mogelijkheid om Gmail-contacten te importeren in het locale geheugen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
smeijers schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:53:
[...]

Zou je me kunnen uitleggen hoe je precies op welke stappen drukt, want ik krijg nergens coldboot te zien :X

Dan heb ik ook eindelijke snelle GPS!

Thanx als je stappen even opschrijft hoe dit te doen, want het lukt me niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik heb nu een probleem dat de computer de telefoon niet meer ziet :( , als ik deze als mediaplayer of storage laat aanmelden op de PC (op meerdere PCs getest dus ligt echt aan de telefoon). Enig idee hoe dit is op te lossen (gebruik geen Kies troep), zonder de telefoon te resetten naar factory default, omdat ik dan waarschijnlijk een hoop settings kwijt zal zijn, bvd.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
tHe_BiNk schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:32:
[...]

Ik gebruik de betaalde versie (3 euro geloof ik) nu twee weken en ben er zeer over te spreken. Gebruik de people widget erg vaak. Wel is dit mijn eerste smartphone en kan ik het alleen vergelijken met de originele launcher van Samsung.
hoe heb je die betaald dan? je kan het toch niet kopen in nederland en alleen via creditcard kan het toch anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

r--ndy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:53:
[...]

hoe heb je die betaald dan? je kan het toch niet kopen in nederland en alleen via creditcard kan het toch anders?
Volgens mij ging het gewoon via paypal, via de site van de ontwikkelaar. http://www.launcherpro.com/ IDD even gekeken, prijs 2.39 euro. En dan krijg je gelijk een key via de mail.

[ Voor 14% gewijzigd door tHe_BiNk op 09-08-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
Toevallig van het weekend voor het eerst m'n GS aan een autolader gehangen die ik nog had liggen. Na 3 kwartier navigeren was hij ook niets bijgeladen. Volgens mij bleef het batterijniveau ongeveer gelijk, maar precies weet ik het niet omdat ik er ook niet echt op had gerekend dat hij niet bij zou laden.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:22

bdu

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:05:
Het lijkt er op dat het niet standaard in Android zit, zie http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=4402. Wel lijkt het er op dat het in de SGS aanwezig is, zie http://android.modaco.com...emote-sim-access-profile/

Ik kan je geen duidelijkheid geven. Ik heb zelf ook premium BT carkit in mijn VW, dus geen module oid op het dashboard, heb alleen geen SGS :'( zou het wel graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

tHe_BiNk schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:51:
Ik heb nu een probleem dat de computer de telefoon niet meer ziet :( , als ik deze als mediaplayer of storage laat aanmelden op de PC (op meerdere PCs getest dus ligt echt aan de telefoon). Enig idee hoe dit is op te lossen (gebruik geen Kies troep), zonder de telefoon te resetten naar factory default, omdat ik dan waarschijnlijk een hoop settings kwijt zal zijn, bvd.
En ook bij mass storage > de melding/notification aangeklikt en voor "koppelen" gekozen?
Anders kan het zijn dat een reboot e.d. zou kunnen helpen. Een laatste redmiddel (na het verwijderen van bijvoorbeeld alle mp3's) is om je interne SD te formateren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, deel 4 alweer! Ik zie dat er nog geen FAQ in OP staat, wie heeft er zin om mee te schrijven aan een FAQ? DM of reageer (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

lometje schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:04:
[...]

En ook bij mass storage > de melding/notification aangeklikt en voor "koppelen" gekozen?
Anders kan het zijn dat een reboot e.d. zou kunnen helpen. Een laatste redmiddel (na het verwijderen van bijvoorbeeld alle mp3's) is om je interne SD te formateren...
Wat bedoel je met "En ook bij mass storage > de melding/notification aangeklikt en voor "koppelen" gekozen?" is dat op de computer of de phone?

Ik heb net de telefoon uitgezet, en de 32GB SD kaart eruit gehaald. In mediaplayer mode zie ik niks op de PC verschijnen (voorheen zag ik 2 maal iets ala SG-i9000). In mass storage mode komen er twee removable disks bij op de PC, maar allebei geven "no media" aan in "Windows Computer management". Echt super vaag, eerste paar dagen ging perfect, nu werkt het totaal niet meer. PS ik sluit de phone aan via USB niet wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

tHe_BiNk schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:27:
[...]
... In mass storage mode komen er twee removable disks bij op de PC, maar allebei geven "no media" aan in "Windows Computer management". ...
op het moment dat je dit ziet, dan klik je op de phone die bovenbalk naar beneden, klik je op usb en dan krijg je een keuze om te sd kaarten te koppelen aan je pc... Dan komen ze even later op je computer 'geinsert' om het maar zo te zeggen. Overigens staat dit hier voor de zoveelste maal dus wellicht loont het ook om eens alle 4 de topics door te spitten met bijvoorbeeld een zoekfunctie...
Hopelijk lukt het zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:10:
[...]

Fantastische tip, hoe kom je aan deze info?? Bedankt, ga het direct proberen. 8)
zie hier de bron van mijn bericht..
dus 2e optie aanklikken en dan wijst het zich verder vanzelf..
[b]Retir schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 08:20

kom je er niet uit dan moet ik het zelf nog een keer reproduceren..ik heb de stappen niet genoteerd, maat intuitief verder gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik heb een vaag probleempje met mijn Galaxy S.

Als ik een foto upload naar twitpic of yfrog zijn de foto's een slag gedraaid (naar links).
-Dit gebeurt zowel met Twidroyd als met officiele de twitter app.
-Als ik de foto's in de gallary draai veranderd dat niks.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

In de gallery draaien veranderd de jpg verder niet, alleen draait de foto dan in de gallery...
Misschien bied photoshop uit de market een oplossing ? (heb ik zelf nog niet geprobeerd)

[ Voor 32% gewijzigd door lometje op 09-08-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

lometje schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:58:
[...]

op het moment dat je dit ziet, dan klik je op de phone die bovenbalk naar beneden, klik je op usb en dan krijg je een keuze om te sd kaarten te koppelen aan je pc... Dan komen ze even later op je computer 'geinsert' om het maar zo te zeggen. Overigens staat dit hier voor de zoveelste maal dus wellicht loont het ook om eens alle 4 de topics door te spitten met bijvoorbeeld een zoekfunctie...
Hopelijk lukt het zo
Aaah perfect, nu werkt de mass-storage mode. Kan ik de foto's/filmpjes ervan afhalen. GEWELDIG bedankt. _/-\o_ Het zit wel goed verstopt zeg. Lijkt mij idd goede informatie om in het openingsbericht op te nemen. Had gezocht maar zag alleen problemen met de KIES verbinding.

Maar vreemd dat die mediaplayer mode dan opeens niet meer werkt? Heb er 20GB aan MP3's opgezet, een week of twee geleden. Maar maakt nu niet meer uit, doe het wel via mass-storage mode vanaf nu.

Wat mij wel gelijk opvalt is dat de buiten filmpjes en foto's gewoon echt goed zijn, bij goed zonlicht. En zich kunnen meten met een beetje camera. Maar binnen (door de kleine lens/chip) is de kwaliteit echt prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
ALPACINO schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:26:
Ik denk dat GPS niet goed werkt omdat er een conflict is tussen A-GPS en GPS zelf. Ik heb net geprobeerd en wanneer wifi en/of 3g aanstaat dan gaat het fout. In my tracks zie je dan allemaal lijnen die niet kloppen sprongen van 20 meter etc. maar zodra wifi wordt uitgezet en de telefoon in flightmodus (dus geen 3g) dan is er constant fix en zijn er geen rare sprongen.

Komt dit bekend voor?
Net een klein testje met Sygic gedaan. Telefoon in flightmode gezet en een stukje gefietst. Vervolgens flight modus uitgezet en Sygic verloor vrijwel meteen het GPS signaal. Daarna Flight modus weer aangezet en meteen had Sygic ook weer GPS signaal.
interslet schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:11:
[...]
@Kwiebus; wat is jouw quadrant score dan? Is deze na enige dagen gebruik lager geworden?
Mijn quadrant score zit rond de 1650 en blijft hetzelfde ook na enkel dagen, ik krijg enkel last van lag.
deepbass909 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:40:
Maar ik heb ook gemerkt dat opladen via de pc, minder vlot gaat. Ik weet niet precies wat het vermogen van m'n losse lader is, maar die zou best weleens hoger kunnen zijn dan de 500mA die USB maximaal kan leveren. Als jouw auto-lader volgens USB-specs z'n maximum vermogen kan leveren (dus 500mA), kan dat dus de beperkende factor zijn.
De losse standaard lader is volgens mij 700mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo , ik heb een probleem waar ik (en hi medewerker ) niet uitkom.

Ik heb net vandaag een galaxy S gekocht. (hi abonnement)
Ik heb een eigen site waar ik leerlingen opdachten in Word en Powerpoint laat uploaden.
Via de pc (en ook met bv de htc legend) kan ik deze "uploads" eenvoudig downloaden en bekijken.
De galaxy vertikt het echter en geeft de volgende melding. "Kan niet downloaden. De inhoud wordt niet ondersteund op de telefoon." De helpdesk medewerkster van Samsung deed een poging en gaf het meedenken daarna gelijk op. Iemand een idee ?? Ik zou er blij mee zijn, dan hoef ik ém niet in te ruilen voor een HTC.
Overigens heb ik bij de instellingen wel aangegeven dat ie onbekende bestanden mag downloaden.
Op een andere site lukte het me overigens wel een wordbestand te downloaden.
Ik hoop dat iemand dit iets zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
smeijers schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:00:
[...]

zie hier de bron van mijn bericht..
dus 2e optie aanklikken en dan wijst het zich verder vanzelf..

[...]

kom je er niet uit dan moet ik het :) zelf nog een keer reproduceren..ik heb de stappen niet genoteerd, maat intuitief verder gewerkt.
Dat zou wel handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appje installeren dat de bestandsformaten ondersteund?

Mijn ervaringen met de betaalde versie van LauncherPro zijn trouwens uitermate goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
lijkt me dat het dan niet aan de GSG ligt..
zo kon ik geen youtubefilmpjes van mijn site zien..bleek toch een vinkje niet geplaatst.

dit is een een reactieop alex4

[ Voor 11% gewijzigd door smeijers op 09-08-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
Als je in je dailer van de telefoon : *#*#1472365#*#* ingeeft, kom je in een submenutje van de telefoon mbt de GPS. Hier bij de 2e optie aantikken , dan start mode kiezen, dan kiezen voor cold start... kun je hot start veranderen in cold start.

succes...je kunt dus ook zo weer "terug" als het je niet bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:00:

Mijn ervaringen met de betaalde versie van LauncherPro zijn trouwens uitermate goed te noemen.
Waar ik zo benieuwd naar ben is of Launcher Pro Plus de SG ook sneller maakt. Met name of de lag vermindert. Hoe zijn jouw ervaringen, of heb je ook de lagfix uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
als ik mijn SGS als harde schijf benader krijg ik geen thumbnails..(handig voor de herkenning)
als ik de externe harde schijf benader krijg ik ze wel...

ik heb reeds veel gegoogled
alle instellingen op de PC en in SGS na geplozen...

wie weet raad?

[ Voor 19% gewijzigd door smeijers op 09-08-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:54:
Hallo , ik heb een probleem dat ik (en hi medewerker ) niet uitkomen.

Ik heb net vandaag een galaxy S gekocht. (hi abonnement)
Ik hen een eigen site waar ik leerlingen opdachten in Word en Powerpoint laat uploaden.
Via de pc (en ook met bv de htc legend) kan ik deze "uploads" eenvoudig downloaden en bekijken.
De galaxy vertikt het echter en geeft de volgende melding. "Kan niet downloaden. De inhoud wordt niet ondersteund op de telefoon." De helpdesk medewerkster van Samsung deed een poging en gaf het meedenken daarna gelijk op. Iemand een idee ?? Ik zou er blij mee zijn, dan hoef ik ém niet in te ruilen voor een HTC.
Overigens heb ik bij de instellingen wel aangegeven dat ie onbekende bestanden mag downloaden.
Op een andere site lukte het me overigens wel een wordbestand te downloaden.
Ik hoop dat iemand dit iets zegt
Je kunt eens nagaan wat het verschil is tussen de site die wel werkt en de site die niet werkt. Wellicht neemt de HTC het iets minder nauw met de regels en download de bestanden wel.

Je kunt ook een nadere browser proberen zoals Opera mini, Dolphin HD of Skyfire, in de market kun je die allemaal vinden.
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:12:
[...]

Waar ik zo benieuwd naar ben is of Launcher Pro Plus de SG ook sneller maakt. Met name of de lag vermindert. Hoe zijn jouw ervaringen, of heb je ook de lagfix uitgevoerd?
De plus versie verschilt in essentie niets met de gratis versie alleen is de plus versie uitgebreid met een aantal widgets (en je steunt de maker natuurlijk voor het geweldige product). Je kunt dus gewoon de gratis versie installeren en kijken of het bevalt. Over het algemeen zorgt LP ervoor dat je toestel inderdaad wat sneller aanvoelt, vooral tijdens het navigeren tussen je homescreens, het starten van je appdrawer en dat soort dingen.

[ Voor 22% gewijzigd door KneoK op 09-08-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:12:
[...]

Ik heb geen lagfix uitgevoerd. Ik heb direct in het begin LauncherPro ingesteld en ik vond die widgets zo fijn dat ik betaald heb voor de app. Daarnaast heeft die ontwikkelaar ondertussen alles gratis gedaan en dan is dit een bedrag van niets. Ik ondersteun graag dit ultieme programma.

En nee de gs word er niet sneller van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik Mobypicture geïnstalleerd op mijn SGS. Kan ik een foto nemen door op de trackerball te klikken. Ja, jammer, die heb ik niet! Iemand een andere manier om dit programma te gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
Weet iemand een goeie app om de galaxy als toetsen bord te gebruiken op je laptop of pc? Kan geen goeie vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
r--ndy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:03:
Weet iemand een goeie app om de galaxy als toetsen bord te gebruiken op je laptop of pc? Kan geen goeie vinden :(
Bij mij werkt RemoteDroid behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Ik ben vandaag met een netbook bezig waarop Ubuntu staat dus ik dacht misschien dat het lukt met de Kies hier een verbinding mee te maken (dit i.v.m. toekomstige upgrade naar Android 2.2. en het feit dat het niet draait op mijn Windows 7 machines, ik kan het wel gebruiken door usb te koppelen onder Windows).
Maar goed ik dacht dus even een linux variant van Kies te downloaden maar helaas niets kunnen vinden dus bij deze vraag of ik nu niet goed gezocht heb of weet iemand wel waar het wel te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
Propane schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:05:
[...]
Bij mij werkt RemoteDroid behoorlijk goed.
hoe krijg je het jar bestand open met java? hij geeft bij mij een error

ik heb het programma op me galaxy aan en op me laptop heb het ip adres ingevoerd maar wat ik ook beweeg met me mouse pad of keyboard hij doet niks op me laptop? iemand een idee..

[ Voor 28% gewijzigd door r--ndy op 09-08-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Jay-v schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:20:
Ik heb een vaag probleempje met mijn Galaxy S.

Als ik een foto upload naar twitpic of yfrog zijn de foto's een slag gedraaid (naar links).
-Dit gebeurt zowel met Twidroyd als met officiele de twitter app.
-Als ik de foto's in de gallary draai veranderd dat niks.

Iemand een idee?
Hetzelfde probleem met de facebookapp.

Het probleem komt volgens mij door het volgende:
De foto is gewoon zijwaards (of op de kop) opgeslagen als deze genomen is. Dankzij de g-sensor slaat de camera ook de orientatie van de foto op, en dus ook hoe deze moet worden weergegeven. Niet alle programma's snappen dit en weten hoe dit werkt.

Picasa (de desktop versie iig) snapt het wel en laat de foto's goed zien. Maar windows zelf weer niet (thumbnaiils zijn gedraaid).
kwiebus schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:49:
[...]

Net een klein testje met Sygic gedaan. Telefoon in flightmode gezet en een stukje gefietst. Vervolgens flight modus uitgezet en Sygic verloor vrijwel meteen het GPS signaal. Daarna Flight modus weer aangezet en meteen had Sygic ook weer GPS signaal.
Je kan ipv flight mode toch ook gewoon "Wifi gebruiken" uitzetten bij 'locatie instellingen' in de telefoon instellingen? Dit heb ik in het vorige deel ook al gemeld. Google beheert een lijst met locaties van wifi-netwerken. Aan de hand daarvan kan het zonder GPS of met een slechte fix toch de locatie van de telefoon (vrij ruw) benaderen. Dit werkt echter niet zo geweldig, daarom moet je dat gewoon uitzetten in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt bij jullie facebook s ook niet? De app die standaard op de galaxy zit. Ik kan al dagen geen connectie krijgen, steeds network error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

r--ndy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:03:
of gmote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:55
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:17:
Werkt bij jullie facebook s ook niet? De app die standaard op de galaxy zit. Ik kan al dagen geen connectie krijgen, steeds network error.
Bij mij doet ie het gewoon.

Kan de batterij trouwens goed tegen doorladen? Dat ie geen kuren krijgt als ik em telkens de hele nacht aan de lader leg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Jean-Bob schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:31:
[...]

Bij mij doet ie het gewoon.

Kan de batterij trouwens goed tegen doorladen? Dat ie geen kuren krijgt als ik em telkens de hele nacht aan de lader leg?
Dat is wat ik tot dusver heb gedaan en ik ben nog geen vreemde dingen tegengekomen, ik neem aan dat er gewoon een goede overlaad protectie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Ik zit er zwaar over na te denken om de lag op mijn telefoon te verhelpen maar heb niet voldoende beeld bij een aantal zaken. Wie wil me even van dienst zijn?

Ik heb een 16gig kaartje class 10 en een non rooted SGS.
Wat gebeurt er nu eigenlijk met de lagfix? Hoe zit het nou precies met de verschilende geheugens die het apparaat heeft en waarvoor gebruik ik nu de geheugenruimte en waarvoor gebruikt de telefoon iets? De vraag is dus eigenlijk: Waardoor wordt de SGS nu eigenlijk sneller en welke consequenties heeft het?

Als ik de SD ga formatteren, hoe kan ik dan het beste de grootte van de partities instellen? Ik heb die 16gig niet voor niets gekocht en wil graag veel muziek hebben onderweg. verlies ik veel opslagmogelijkheden?
Als ik er 2x 8 van maak, lijkt me dat zo drastisch..

Welke manier van rooten is nou de beste, deze? Ik wil geen custom made bakkerijen gebruiken en ook gewoon de updates van Samsung kunnen blijven installeren. Ik wil ook Froyo straks orgineel gebruiken en geen fratsen.
Wat is nou het echte voordeel van rooten buiten een custom ROM om? Ik zie het niet.
Welke consequenties heeft het rooten van de telefoon als ik alleen de lagfix wil verhelpen?

Hoop op een reaktie van iemand die me even op weg helpt in mijn besluit om wel of niet het lagprobleem te verhelpen. Wordt dit trouwens niet gewoon in Froyo opgelost en zou ik dus niet gewoon even geduld moeten hebben?

Als iemand met dezelfde besluitvorming heeft geworsteld vind ik die ongetwijfeld hier. Natuurlijk is er veel terug te vinden in alle andere delen (ben fan van het eerste uur) en op het internet maar als ik alle onderdelen los moet verzamelen terwijl iemand wellicht een makkelijk antwoord in elkaar kan flansen zou dat fijn zijn. Misschien doe je er anderen ook een plezier mee die geen geroote SGS hebben.

Thanx! _/-\o_

Edit: wat is trouwens een goeie (of veel gebruikte) benchemark-app voor de SGS?

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Propane schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:44:
[...]
Dat is wat ik tot dusver heb gedaan en ik ben nog geen vreemde dingen tegengekomen, ik neem aan dat er gewoon een goede overlaad protectie op zit.
toevallig had ik hem vannacht aan de lader, was het toestel vanochtend vastgelopen en behoorlijk warm... Ik probeer het vannacht nog es ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

jpvaneijk schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:51:
Waardoor wordt de SGS nu eigenlijk sneller en welke consequenties heeft het?
Ik ben erg te spreken over de nieuwe lagfix die verder je externe SD kaart niet nodig heeft.. Toestel is merkbaar sneller en je kan makkelijker je SD uitwisselen e.d.
Lees even mijn bondige handleiding die ik vanmiddag heb gepost...

Zelf heb ik overigens geen ander soort lagfix gehad, maar ik vermoed dat deze tot nu toe wel het beste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:40

Pinjataaa

Hit me!

Zijn er hier mensen aanwezig die over zijn gestapt van een iPhone (3GS) naar een SGS?
Ik wacht op mijn SGS en ben best wel benieuwd of jullie tevreden zijn met de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
lometje schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:53:
[...]

Ik ben erg te spreken over de nieuwe lagfix die verder je externe SD kaart niet nodig heeft.. Toestel is merkbaar sneller en je kan makkelijker je SD uitwisselen e.d. Lijkt me handig, waar vind ik er meer over?
Lees even mijn bondige handleiding die ik vanmiddag heb gepost... Deze vind ik niet?

Zelf heb ik overigens geen ander soort lagfix gehad, maar ik vermoed dat deze tot nu toe wel het beste is... Bedoel je degene waarvan ik de link plaatste?

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

je had de link wat betreft rooten, niet de lagfix.. Ik zit trouwens ook niet op te letten merk ik nu. Dit gesprek hoort namelijk in een ander topic thuis > rooten /flashen e.d.

Kijk hier: de handleiding

Overigens is er ook een one click in de tussentijd gekomen, die is misschien makkelijker uit te voeren, maar voor rooten e.d. kun je die van mij gebruiken...
Succes! :)

[ Voor 54% gewijzigd door lometje op 09-08-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Pinjataaa schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:09:
Zijn er hier mensen aanwezig die over zijn gestapt van een iPhone (3GS) naar een SGS?
Ik wacht op mijn SGS en ben best wel benieuwd of jullie tevreden zijn met de overstap.
Ben van een 3GS 32GB ovegestapt naar de SGS en ben meer dan tevreden met de SGS. Sterker nog, heb de 3GS in de periode dat ik de SGS heb nog drie keer opgeladen en een keer of 5 gebruikt terwijl ik altijd enorm blij met m'n iPhone ben geweest.

't Is mijn eerste Android toestel en die kent inmiddels weinig geheimen meer voor me. Ik vind het minstens zo intuitief werken, veel meer te tweaken, stukken sneller en buiten 2 spelletjes (Peggle en Puzzlequest) mis ik helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook last van een slecht werkende standaard email app? Mijne staat ingesteld op het checken naar nieuwe emails elke 15 min maar hij vindt pas nieuwe emails als ik het email programma open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Nee, ik heb het ingesteld op 30 minuten e-mail checken en het werkt perfect, ik krijg nogal wat notification mails van diverse forums en meestal zitten er wel een paar bij als ik om het uur de telefoon check zoiets :)

Advanced Task Killer is ook wel leuk, sinds dat erop staat weinig lag meer :)

I love watercooling

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.