JPK is verre van stabiel en geschikt voor dagelijks gebruik. Ik heb het een week volgehouden en daarna terug naar JM8+Voodoo en vind het nu wel prima zokwiebus schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:22:
[...]
Ik heb nu een weekje JPK draaien. Ik heb nog steeds af en toe last van lag en soms willen applicaties ook nog wel eens crashen. Vergeleken met de JM2 die ik eerst had draaien lijkt de GPS het wel beter te doen. Het duurt langer om een fix te krijgen maar als je eenmaal een fix heeft dan blijft deze langer vast gehouden. Met JM2 was het gebruik van My Tracks een grote chaos met JPK had ik met dezelfde fietsroute een goede track.
Tot mijn verbazing is bij mij de data die ik zelf op de interne sd gezet had na de flashprocedure gewoon behouden gebleven.
Ik sprak hem later nog vandaag, en nu werkt het wel. Hij heeft de APN opnieuw aangemaakt, en waarschijnlijk de eerste keer een foutje ergens gemaakt (gelukkig voor mij, ik begon me al schuldig te voelen...Embryo1 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:49:
[quote]deepbass909 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:28:
Het grootste verschil is dat ik van JF3 kwam en hij van JM2 en dat ik T-Mobile gebruik en hij Vodafone.
Kan dit een bugje zijn in JPK? Of zijn er meer mensen met een vodafone abbo die dit probleem hebben (gehad)?
[/quote
Misschien kan hij de APN settings ff posten. Ik gebruik altijd de instellingen van de Vodafone site zelf. Ben ik van JF3 naar JM2 en JPK gegaan en daarna weer terug naar JM2. Geen problemen ondervonden in genoemde versies met de APN instellingen.
Ik had de vraag al eerder gesteld, maar doe het nog maar een keer (bij gebrek aan een reactie erop...), in welk opzicht vind je JPK onstabiel?Relief2009 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:26:
[...]
JPK is verre van stabiel en geschikt voor dagelijks gebruik. Ik heb het een week volgehouden en daarna terug naar JM8+Voodoo en vind het nu wel prima zo
Ik draai het nu een kleine week (sinds vorige week dinsdag) en heb werkelijk nog geen enkele keer instabiliteit gehad, hooguit dat een app niet wou werken (maar dat is niet zo heel bijzonder op zich, veel apps werken nog niet goed in Froyo).
Mijn ervaring staat op het moment daardoor nogal haaks op die van jou, en ik vind JPK juist uitstekend geschikt voor dagelijks gebruik...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
JPK werkt ook hier uitstekend. Soepel, gps werkt prima, internet-telefonie-sms alles werkt! Ik ben er erg tevreden over.
bedoel je op deze manier : http://forum.xda-develope...hp?t=774950&highlight=jm8Relief2009 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:54:
[...]
Pak de guide op XDA voor het flashen van JM8 en dat zou genoeg moeten zijn. Wel eerst ff je interne sd formatteren
ik snap dit niet: Install procedure
- After first stock I9000XWJM8 rom boot select your language
al de rest zou me wel lukken...
Kun jij beetje uitleg geven?
Dag allemaal, ik weet niet zeker of deze vraag hier of in de andere galaxy s thread thuishoort, excuses als ik er naast zit.
Ik heb enige tijd geleden de Voodoo lagfix geinstalleerd. In principe werkt het heerlijk, telefoon is helemaal soepel. Maar nu heb ik het probleem dat Kies (wat overigens echt een hufterig slecht stuk huilware is) m'n SGS niet meer herkent. In 't beste geval blijft 'ie bezig met "connecting device". Naslag van de Voodoo documentatie leert dat dit kan gebeuren, en dat je Voodoo moet disablen om weer met Kies te kunnen connecten. Dat zou je doen door in een "voodoo" folder op je interne sdcard een bestand of map aan te maken dat "disable-lagfix" heet. Probleem is echter dat ik via het file systeem in m'n telefoon niet eens een Voodoo folder mag aanmaken (zegt dat er al één is, maar ik zie alleen een "voodoo" file met onbekende extensie, geen folder). Ook kan ik niet m'n telefoon als mass storage aansluiten om op die manier bij het file system te komen.
Doe ik nou iets fout? Heeft iemand anders dit meegemaakt? De Voodoo documentatie zelf is erg summier (want het is zo simpel, jaja), en in die 100 pagina's tellende xda thread werd ik ook niet wegwijs.
(ook zou ik het prettig vinden als iemand me kan vertellen of je dan Voodoo daarna helemaal opnieuw moet installeren, of dat er een snellere manier is om 't weer aan de praat te krijgen)
Ik heb enige tijd geleden de Voodoo lagfix geinstalleerd. In principe werkt het heerlijk, telefoon is helemaal soepel. Maar nu heb ik het probleem dat Kies (wat overigens echt een hufterig slecht stuk huilware is) m'n SGS niet meer herkent. In 't beste geval blijft 'ie bezig met "connecting device". Naslag van de Voodoo documentatie leert dat dit kan gebeuren, en dat je Voodoo moet disablen om weer met Kies te kunnen connecten. Dat zou je doen door in een "voodoo" folder op je interne sdcard een bestand of map aan te maken dat "disable-lagfix" heet. Probleem is echter dat ik via het file systeem in m'n telefoon niet eens een Voodoo folder mag aanmaken (zegt dat er al één is, maar ik zie alleen een "voodoo" file met onbekende extensie, geen folder). Ook kan ik niet m'n telefoon als mass storage aansluiten om op die manier bij het file system te komen.
Doe ik nou iets fout? Heeft iemand anders dit meegemaakt? De Voodoo documentatie zelf is erg summier (want het is zo simpel, jaja), en in die 100 pagina's tellende xda thread werd ik ook niet wegwijs.
(ook zou ik het prettig vinden als iemand me kan vertellen of je dan Voodoo daarna helemaal opnieuw moet installeren, of dat er een snellere manier is om 't weer aan de praat te krijgen)
[ Voor 7% gewijzigd door Roel_D op 03-10-2010 21:10 ]
@Roel_D
Welke firmware heb je draaien? In oudere firmwares zit een fout in de MTP-software, waardoor Kies niet of slecht werkt. Sinds ik JPK heb draaien, kan ik gewoon verbinden met Kies, zelfs met apps als LauncherPro draaiend.
Welke firmware heb je draaien? In oudere firmwares zit een fout in de MTP-software, waardoor Kies niet of slecht werkt. Sinds ik JPK heb draaien, kan ik gewoon verbinden met Kies, zelfs met apps als LauncherPro draaiend.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
I9000XXJM2 staat er onder "baseband version". Dat is in het kort dan toch JM2? Heb trouwens inderdaad ook Launcherpro draaien, nog niet aan gedacht om te kijken of het helpt om dat uit te zetten.
Mocht dat niet helpen, dan is flashen dus m'n enige optie? Ik wilde eigenlijk daarmee wachten totdat ik had bekeken of de Froyo update van Samsung de bezwaren die ik heb zou oplossen. Toch maar eens proberen dan. Kan ik overigens met geflashte firmware nog wel ota updates van Samsung krijgen, of ben ik vanaf dat moment aangewezen op de mod community? Kan ik mee leven, maar zou het graag van tevoren weten. In ieder geval bedankt voor je antwoord tot dusver!
Edit: na uitzetten van Launcherpro installeerde Windows (vista) opnieuw de drivers (had ik eerder verwijderd in de hoop dat ze opnieuw geïnstalleerd zouden worden, maar dat gebeurde met LauncherPro dus niet) en na opnieuw inpluggen ziet m'n PC eindelijk de SGS. Kan nu ook via Songbird muziek synchen, ook wel zo fijn. Dus m'n ergste problemen zijn over, lijkt 't. Even Froyo afwachten en dan wellicht toch maar eens aan de Custom roms of andere firmware. Dank!
Mocht dat niet helpen, dan is flashen dus m'n enige optie? Ik wilde eigenlijk daarmee wachten totdat ik had bekeken of de Froyo update van Samsung de bezwaren die ik heb zou oplossen. Toch maar eens proberen dan. Kan ik overigens met geflashte firmware nog wel ota updates van Samsung krijgen, of ben ik vanaf dat moment aangewezen op de mod community? Kan ik mee leven, maar zou het graag van tevoren weten. In ieder geval bedankt voor je antwoord tot dusver!
Edit: na uitzetten van Launcherpro installeerde Windows (vista) opnieuw de drivers (had ik eerder verwijderd in de hoop dat ze opnieuw geïnstalleerd zouden worden, maar dat gebeurde met LauncherPro dus niet) en na opnieuw inpluggen ziet m'n PC eindelijk de SGS. Kan nu ook via Songbird muziek synchen, ook wel zo fijn. Dus m'n ergste problemen zijn over, lijkt 't. Even Froyo afwachten en dan wellicht toch maar eens aan de Custom roms of andere firmware. Dank!
[ Voor 26% gewijzigd door Roel_D op 03-10-2010 22:13 ]
@Roel_D
Wat ik heb begrepen, komen er voor de SGS geen ota (over the air)-updates, alleen via Kies. Op zich ook niet heel verrassend als je nagaat dat een complete firmware tegen de 250MB aan kan lopen.
Of je met een custom firmware wel de officiële kan ontvangen, weet ik niet. Mij maakt het eigenlijk ook niet heel veel uit. De officiële staat waarschijnlijk toch nog binnen een dag op het internet in een vorm die via Odin te installeren zal zijn.
Maar goed dat het nu wel werkt. Met JPK werkt de MTP-app wel terwijl LauncherPro draait (en als het goed is ook als er bestanden zijn met meer dan 14 tekens achter de laatste punt in de naam).
Dus hoewel iedereen loopt te vloeken op Kies, is het werkelijke probleem eigenlijk de MTP-app op de telefoon zelf.
Wat ik heb begrepen, komen er voor de SGS geen ota (over the air)-updates, alleen via Kies. Op zich ook niet heel verrassend als je nagaat dat een complete firmware tegen de 250MB aan kan lopen.
Of je met een custom firmware wel de officiële kan ontvangen, weet ik niet. Mij maakt het eigenlijk ook niet heel veel uit. De officiële staat waarschijnlijk toch nog binnen een dag op het internet in een vorm die via Odin te installeren zal zijn.
Maar goed dat het nu wel werkt. Met JPK werkt de MTP-app wel terwijl LauncherPro draait (en als het goed is ook als er bestanden zijn met meer dan 14 tekens achter de laatste punt in de naam).
Dus hoewel iedereen loopt te vloeken op Kies, is het werkelijke probleem eigenlijk de MTP-app op de telefoon zelf.
Ik heb de stock firmware er op gezet (enkel code en modem). Bij het herstarten zag ik wel een error in de download mode ivm csc... Ik kan echter die file niet vinden om te flashen? als ik *#1234# indruk zie ik enkel modem ingevuld staan? Kan dit kwaad?mrgoolie schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:07:
[...]
bedoel je op deze manier : http://forum.xda-develope...hp?t=774950&highlight=jm8
ik snap dit niet: Install procedure
- After first stock I9000XWJM8 rom boot select your language
al de rest zou me wel lukken...
Kun jij beetje uitleg geven?
Ik geraak blijkbaar niet meer in de download mode? vanaf ik de 3 knoppen induw komt er direct het logo van samsung op en zie ik kort nadien gele en rode tekst die te snel gaat om te lezen, nadien komt het filmpje van het samsung logo erop en start hij gewoon op....
somebody?
[ Voor 18% gewijzigd door mrgoolie op 03-10-2010 23:01 ]
1 tip: als je basic begrippen van het flashen niet kunt begrijpen, dan is het beter om van het flashen weg te blijven.
We gaan hier basic dingen niet uitleggen. Kun je allemaal goed uitzoeken en we hebben hier ook een zoekmachine.
@de rest
Bij mij was JPK instabiel in de zin dat niets, maar dan ook niets smooth ging. Alles happerde, etc. Ik heb het 2/3x opnieuw geflasht, maar het bleef dezelfde happeringen tonen.
We gaan hier basic dingen niet uitleggen. Kun je allemaal goed uitzoeken en we hebben hier ook een zoekmachine.
@de rest
Bij mij was JPK instabiel in de zin dat niets, maar dan ook niets smooth ging. Alles happerde, etc. Ik heb het 2/3x opnieuw geflasht, maar het bleef dezelfde happeringen tonen.
[ Voor 28% gewijzigd door Relief2009 op 03-10-2010 23:16 ]
Dat is echt vaag, ik heb echt de minste haperingen ooit met die ROM, sterker nog enige keer dat ie lagt is als ik apps installeerRelief2009 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:12:
1 tip: als je basic begrippen van het flashen niet kunt begrijpen, dan is het beter om van het flashen weg te blijven.
@de rest
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
Heden ochtend besloten de remake van de i9000XENJM1.CSC in het public domein te gooien.
Zie XDA thread: http://forum.xda-develope...php?p=8447058#post8447058
Direct download link
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PFQY6O7XBRYM.tar
Zie XDA thread: http://forum.xda-develope...php?p=8447058#post8447058
Direct download link
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PFQY6O7XBRYM.tar
Verwijderd
Ik ervaar ook wel problemen met jpk. Af en toe crasht er iets. Dan moet de telefoon een bepaald proces geforceerd sluiten en meestal is dit een android gerelateerd proces. Het is dus geen slecht geschreven app.watercoolertje schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:20:
[...]
Dat is echt vaag, ik heb echt de minste haperingen ooit met die ROM, sterker nog enige keer dat ie lagt is als ik apps installeer(ik gebruik wel OCLF V2)
ik heb geen lagfix gebruikt.
Bij xxJPK vloog bij mij de browser er zeer regelmatig uit, totaal onvoorspelbaar wanneer. "Externe applicaties" (Flash enz.) stond bij mij uit, zat geheugen vrij.
Verder had ik het idee dat Launcher Pro (ADW idem) met enige regelmaat een herstart moesten doen, omdat ineens weer vanalles opgestart bleek in de achtergrond.
Vergeleken met mijn huidige JM8 + Voodoo4 was xxJPK bijzonder laggy.
Verder had ik het idee dat Launcher Pro (ADW idem) met enige regelmaat een herstart moesten doen, omdat ineens weer vanalles opgestart bleek in de achtergrond.
Ik gebruik ook JPK, echter wel de lite versie van "Doc". Dit Samen met de OCLF en ik ervaar ook geen problemen.
Voordat ik de lag fix had toegepast had ik wel last van een laggy keyboard. De browser gebruik ik veel en die is ook nog niet gecrashed.
Voordat ik de lag fix had toegepast had ik wel last van een laggy keyboard. De browser gebruik ik veel en die is ook nog niet gecrashed.
''Samsung UK Mobile We’re really sorry about the delay with the release of Froyo. We are working on it round the clock and will post an update as soon as we have one.''
Op facebook
Op facebook
Dag mensen,
Ik heb sinds 2 weken een samsung galaxy s (GT-I9000 / 2.1-update1 / baseband-versie I9000XXJM2 / kernelversie 2.6.29 root@SE-S603 #2 / build ECLAIR.XWJM2)
met *#1234#:
PDA:I9000XWJM2
PHONE:I9000XXJM2
CSC:I9000XENJM1
Ik ben me vandaag een beetje in de materie uit dit forum hier gaan verdiepen, maar het valt me vies tegen. Het leest alsof ik jaren achterloop.
Kunnen jullie mij een beetje helpen met verduidelijking:
1. Draait een ROM op het android os? Dus bijvoorbeeld JPK op 2.1 ECLAIR?
2. Een lag fix is iets wat je los hiervan installeert en laat je phone sneller zijn?
3. Lost een update naar FROYO (android 2.2) het GPS probleem op?
4. Is rooten een nieuw woord voor unbranden? Dus maakt het je phone vrij van merk restricties?
5. Is rooten echt nodig?
6. Bij mij staat "root@SE-S603 #2" is mijn phone al geroot? (hij is nog 'out-of-the-box' gewoon hoor)
Zou mooi zijn als ik wat antwoorden kan krijgen en dan weer een beetje verder met de puzzle. Alvast bedankt.
Ik heb sinds 2 weken een samsung galaxy s (GT-I9000 / 2.1-update1 / baseband-versie I9000XXJM2 / kernelversie 2.6.29 root@SE-S603 #2 / build ECLAIR.XWJM2)
met *#1234#:
PDA:I9000XWJM2
PHONE:I9000XXJM2
CSC:I9000XENJM1
Ik ben me vandaag een beetje in de materie uit dit forum hier gaan verdiepen, maar het valt me vies tegen. Het leest alsof ik jaren achterloop.
2. Een lag fix is iets wat je los hiervan installeert en laat je phone sneller zijn?
4. Is rooten een nieuw woord voor unbranden? Dus maakt het je phone vrij van merk restricties?
5. Is rooten echt nodig?
6. Bij mij staat "root@SE-S603 #2" is mijn phone al geroot? (hij is nog 'out-of-the-box' gewoon hoor)
Zou mooi zijn als ik wat antwoorden kan krijgen en dan weer een beetje verder met de puzzle. Alvast bedankt.
1. Deze telefoon draait per definitie op Android. JPK is een Froyo ROM wat betekend dat het een ROM is die gebaseerd is op de 2.2 versie van Android. 2.1 versie van Android wordt ook wel Eclair genoemd. Tot nu toe zijn er alleen onofficiele ROM's gebaseerd op 2.2 uit voor de Galaxy S in Nederland.Wouter Engbers schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:05:
5. Is rooten echt nodig?
2. Een lagfix is meestal een modificaties van de partities om ervoor te zorgen dat de trage RFS partitie van Samsung niet gebruikt of (gedeeltelijk) vervangen wordt door een ext2,3, 4 of nog een andere partitie om de telefoon sneller te maken. Het betreffende RFS bestandssysteem lijkt nogal wat bugs te bevatten en daardoor traag te worden.
3. Mijn ervaring is dat JPK de GPS een stuk beter laat werken, maar daar is geloof ik niet iedereen het mee eens.
4. Rooten is wat anders dan unbranden. Rooten zorgt ervoor kort door de bocht gezegd voor dat je toegang krijgt tot het hele systeem, en bijvoorbeeld ook op de /system partitie kan schrijven ipv alleen lezen.
5.Dat ligt aan je verwachtingen, eisen en het gebruik door jou van de telefoon. Voor een app als Titanium Back-up heb je bijvoorbeeld root nodig en ik gebruik deze app regelmatig. Ook om bijvoorbeeld screenshots te maken heb je root nodig.
6. Nee.
Als je nu nog vragen hebt zou ik mezelf eens verder inlezen op sites als http://www.androidworld.nl bijvoorbeeld. Of lees de FAQ van dit forum eens door en de topicstart.
[ Voor 3% gewijzigd door boaty op 04-10-2010 22:21 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Froyo zou binnen twee weken moeten komen!! (bron in comments: http://www.androidplanet....rience-meetup-1/#comments).
Het is natuurlijk geruchtenmolen maar lijkt mij toch wel een aannemelijke streefdatum
Het is natuurlijk geruchtenmolen maar lijkt mij toch wel een aannemelijke streefdatum
Hallo all,
Got some questions somebody would hopefully like to answer
Froyo 2.2 is zover ik begrijp de officiele Android update dat, volgens bovenstaande post, over 2 weken misschien gereleased wordt. Zal Froyo 2.2 straks in KIES te downloaden zijn, en makkelijk te installeren zijn? Of moet je de zelfde handelen uitvoeren als bij de niet officiele updates?
Heeft het toegevoegde waarde om nu mijn 'out of the box' SGS te updaten? Ik bedoel, waarom nu updaten met een onofficiele versie terwijl over een paar weken de echte 2.2 uit komt?
Got some questions somebody would hopefully like to answer
Froyo 2.2 is zover ik begrijp de officiele Android update dat, volgens bovenstaande post, over 2 weken misschien gereleased wordt. Zal Froyo 2.2 straks in KIES te downloaden zijn, en makkelijk te installeren zijn? Of moet je de zelfde handelen uitvoeren als bij de niet officiele updates?
Heeft het toegevoegde waarde om nu mijn 'out of the box' SGS te updaten? Ik bedoel, waarom nu updaten met een onofficiele versie terwijl over een paar weken de echte 2.2 uit komt?
Natuurlijk zal de officiele update makkelijk te doen zijn via Kies (zover dat programma werkt). Want ook oma 3 hoog achter moet het kunnen.technoaddict schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 07:45:
Hallo all,
Got some questions somebody would hopefully like to answer![]()
En waarom nu rommelen?? Je zit hier op tweakers.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ah dat was ik ook vergeten. Mijn toetsenbord was onwerkbaar! Dat ding lagte als een gek. Bij het afsluiten van apps bleef het toetsenbord seconde langer happeren voordat het verdween.Ettepet schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:20:
Bij xxJPK vloog bij mij de browser er zeer regelmatig uit, totaal onvoorspelbaar wanneer. "Externe applicaties" (Flash enz.) stond bij mij uit, zat geheugen vrij.
Ik heb nu ook JM8+ Voodoo4 en werkt heerlijk!
Ik heb het je in een andere topic ook al verteld, we hebben niets aan 1 of andere vage comment. Dat kan ik ook hebben gepost.lometje schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 00:48:
Froyo zou binnen twee weken moeten komen!! (bron in comments: http://www.androidplanet....rience-meetup-1/#comments).
Volgende keer willen we betrouwbare bronnen graag
[ Voor 40% gewijzigd door Relief2009 op 05-10-2010 10:11 ]
Ik ervaar dezelfde problemen. De E-mail applicatie is bijzonder onstabiel geworden van Samsung. Bij het leegmaken van de "trash" crashed hij altijd. Re-flash idem probleem. Was bij JM8 niet. Na OCLF vind ik het een enorm verschil met JM8. JM8 presteerden een stuk beter, JPK is gewoon nog steeds vaak traag en menu's die slecht reageren.Ettepet schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:20:
Browser is een ramp geworden. Als je beetje grote website (kwa omvang voor browser cache) heeft hij zeer veel moeite. Dit terwijl hij bij JM8 totaal geen probleem had en ook gewoon reageerde.
Er zijn uiteraard de eerder benoemde voordelen. GPS is beter en nieuwe features, maar de performance vind ik slechter als JM8.
Eeen Deense site heeft blijkbaar Froyo al mogen testen. Veel positieve geluiden ook mbt GPS nauwkeurigheid:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nu-...ldt,lid.12790/
Als je het door google translate haalt is er redelijk uit te halen wat ze geschreven hebben
Als je het door google translate haalt is er redelijk uit te halen wat ze geschreven hebben
Ik weet niet wat het is hoor.. maar het toetsenbord bij JM8 begint te lagge.. heb JM8+voodoo4(die aangepaste versie, me batterij ging anders heeel snel leeg) hij lijkt soms steeds meer te gaan lagge.. iemand een idee..Relief2009 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:41:
[...]
Ah dat was ik ook vergeten. Mijn toetsenbord was onwerkbaar! Dat ding lagte als een gek. Bij het afsluiten van apps bleef het toetsenbord seconde langer happeren voordat het verdween.
Ik heb nu ook JM8+ Voodoo4 en werkt heerlijk!
[...]
Ik heb het je in een andere topic ook al verteld, we hebben niets aan 1 of andere vage comment. Dat kan ik ook hebben gepost.
Volgende keer willen we betrouwbare bronnen graagHeb je die niet, post dan niks
Ben het hier niet helemaal mee eens, performance om mijn toestel is bij beide (met lagfix) prima, JM8 denk een tikkie sneller, GPS deed er bij JM8 misschien 2 sec over en ik was altijd met 12 vn de 12 sats die me toestel zocht geconnect, en altijd zeer precies, bij JPK duurt het fixen langer (10 sec oid) en zie dan maar 8/9 sats waarvan die dan 7 a 8 connect (meestal 1 minder als ik kon zien), tevens kwam er constant 1 bij die vervolgens weer verdween....jordy5 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:20:
Er zijn uiteraard de eerder benoemde voordelen. GPS is beter en nieuwe features, maar de performance vind ik slechter als JM8.
Mijn ervaringen met JM8 waren dan ook zeer positief voor een 2.1 build! Echter valt JPK me zeker niet tegen ook al is die nog zeker niet perfect, muziek op pauze en 1 andere app opstarten en de muziekapp is ineens uit het geheugen en kan dus niet verder afspelen waar ik gebleven was (irritant want ik gebruik hem veel in de auto).
launcher pro ligt er ook wel vaak ff uit inderdaad (hoewel ik 'keep in memory' heb aangevinkt)...
Met beide was ik eigenlijk tevreden en aangezien ik tevreden ben heb ik geen zin om te flashen
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
Als samsung 2.2 komt komt er dan ook gelijk een nieuwe versie er te staan ? dus geen JF3 bijvoorbeeld.
Net ff ge-'google translate' en wat een lol 'de Melkweg S'... Maaroged klinkt meer in me oren als de JPK build die voor iedereen beschikbaar is...breinstein schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:25:
Eeen Deense site heeft blijkbaar Froyo al mogen testen. Veel positieve geluiden ook mbt GPS nauwkeurigheid:
JA heb ook het vermoeden dat het gewoon om een leaked build gaat , en ws de JPK build .. Was wel mooi geweest als ze een screenshot hadden gegeven van de firmware versie ;-) ..Ze doen het een beetje voorkomen alsof ze de froyo release officiel hebben ontvangen om te testen .. Maar goed ff afwachten, als het goed is nog een weekje of 2 a 3 en dan weten we of Samsung nog wat verbeterd tov de leaks die er nu al zijn .. JPK als een eind op de goede weg .. Maar JM8 blijft voor mij tot nu toe de topper en de smoothness van deze 2.1 release heeft mij er toe doen besluit de JPK release maar weer in de ijskast te zetten ondanks de vele gui verbeteringen die in 2.2 zitten.
@boaty:
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik wil absoluut geen wellus-nietus spelletje starten, gewoon even mijn ervaring met JPK:
De opstarttijd is enorm veel korter geworden met JPK.
Dit overigens ten opzichte van JF3-firmware. Maar ook als ik hem vergelijk met mijn oude toestel (Nokia 5800) is de GSG gewoon heel veel sneller en stabieler, wellicht dat ik daarom wat genuanceerder er tegen aan kijk. Ik wil best aannemen dat JM8 nog beter werkt, maar ik deel niet de mening dat JPK totaal onwerkbaar is.
Wellicht dat er toch wat andere verschillen ergens meespelen, wat de verschillende ervaringen kunnen verklaren...
Ik gebruik de gmail app (misschien dat daar een verschil in zit), en die werkt stabiel en snel en crasht nooit.jordy5 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:20:
[...]
Ik ervaar dezelfde problemen. De E-mail applicatie is bijzonder onstabiel geworden van Samsung. Bij het leegmaken van de "trash" crashed hij altijd. Re-flash idem probleem. Was bij JM8 niet. Na OCLF vind ik het een enorm verschil met JM8. JM8 presteerden een stuk beter, JPK is gewoon nog steeds vaak traag en menu's die slecht reageren.
Ik kijk nog weleens "Het grote grappige plaatjes topic" uit de huiskamer, en als er 1 pagina is die een bitch kan zijn, is die het wel. Mijn oude 5800Xm kon die pagina bijv. totaal niet aan. Tot nu toe heb ik 1 keer gehad dat de browser spontaan sloot, verder is hij bijzonder stabiel, maar ook snel met dergelijke grote pagina's.Browser is een ramp geworden. Als je beetje grote website (kwa omvang voor browser cache) heeft hij zeer veel moeite. Dit terwijl hij bij JM8 totaal geen probleem had en ook gewoon reageerde.
Reptile2009 gaf al aan lag te ondervinden met het keyboard, heel soms heb ik dat ook, maar dat is zo weinig dat ik me er eigenlijk niet aan stoor (ik moest eigenlijk even diep nadenken of het mij weleens overkwam zelfs). Crashes van apps heb ik af en toe, maar ook dat is eigenlijk maar sporadisch en ook niet storend, Android herstelt zichzelf goed en de telefoon blijft gewoon draaien.Er zijn uiteraard de eerder benoemde voordelen. GPS is beter en nieuwe features, maar de performance vind ik slechter als JM8.
De opstarttijd is enorm veel korter geworden met JPK.
Dit overigens ten opzichte van JF3-firmware. Maar ook als ik hem vergelijk met mijn oude toestel (Nokia 5800) is de GSG gewoon heel veel sneller en stabieler, wellicht dat ik daarom wat genuanceerder er tegen aan kijk. Ik wil best aannemen dat JM8 nog beter werkt, maar ik deel niet de mening dat JPK totaal onwerkbaar is.
Wellicht dat er toch wat andere verschillen ergens meespelen, wat de verschillende ervaringen kunnen verklaren...
Nou wordt het helemaal erg.. vandaag 2 keer me foon vast gelopen.. een keer was ik een filmpje aan t kijken.. en nu ben ik skype aan het proberen.. de eerste keer moest me batterij er uit.. nu ben ik nog aan het proberen hem goed af te sluiten.. ben aan het werk dus heb het geduld.. maar dit duurd al 10 min.thommy86 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:37:
[...]
Ik weet niet wat het is hoor.. maar het toetsenbord bij JM8 begint te lagge.. heb JM8+voodoo4(die aangepaste versie, me batterij ging anders heeel snel leeg) hij lijkt soms steeds meer te gaan lagge.. iemand een idee..
Off:
Iemand skype al geprobeerd..? werkt volgens mij niet echt soepel..
Edit:
wjoooow ik zie de S (het filmpje) heb het afsluiten gewoon super sloom uit elkaar vallen.. uitgaan doet hij zelfs sloom..
[ Voor 8% gewijzigd door thommy86 op 05-10-2010 14:00 ]
Over skype: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=800021thommy86 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:58:
[...]
Nou wordt het helemaal erg.. vandaag 2 keer me foon vast gelopen.. een keer was ik een filmpje aan t kijken.. en nu ben ik skype aan het proberen.. de eerste keer moest me batterij er uit.. nu ben ik nog aan het proberen hem goed af te sluiten.. ben aan het werk dus heb het geduld.. maar dit duurd al 10 min.
Off:
Iemand skype al geprobeerd..? werkt volgens mij niet echt soepel..
Edit:
wjoooow ik zie de S (het filmpje) heb het afsluiten gewoon super sloom uit elkaar vallen.. uitgaan doet hij zelfs sloom..
Het werkt in der daad nog niet op de sgs...
Wel op 2.2 niet op 2.1Toettoetdaan schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:09:
[...]
Over skype: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=800021
Het werkt in der daad nog niet op de sgs...
Dit had ik ook al gelezen.. maar ik kon de eerste keer gewoon inloggen.. toen begon me telefoon te flippen.. (zie hier bioven) en nu doet hij het idd niet meer.. helaas.. ik wacht wel af.. ben meer bezorgt over het "slome" gedeelte.Toettoetdaan schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:09:
[...]
Over skype: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=800021
Het werkt inderdaad nog niet op de sgs...
Ik blijf het topic lezen, maar het blijft onduidelijk welke firmware nou het stabielst is.
Issues waar IK last van heb:
Lag (opgelost door lagfix)
WiFi automatisch aan/uit -> Sinds een week hangt WiFi om de 5 minuten (is niet meer aan of uit te zetten)
GPS fixt niet tot amper (en wijkt 3KM af)
Batterij redelijk snel leeg.
Tethering met een Open WiFi netwerk in de buurt is funest omdat je telefoon automagisch met WiFi wil verbinden en dus je Tethering verbreekt.
Iemand een firmware die deze issues oplost?
WiFi automatisch aan/uit -> Sinds een week hangt WiFi om de 5 minuten (is niet meer aan of uit te zetten)
Tethering met een Open WiFi netwerk in de buurt is funest omdat je telefoon automagisch met WiFi wil verbinden en dus je Tethering verbreekt.
Even niets...
Klinkt alsof je nog op JF3 zit...FireDrunk schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:46:
Ik blijf het topic lezen, maar het blijft onduidelijk welke firmware nou het stabielst is.
Tja JM8 is goed door ontwikkeld, maar zelfs die schijnt na een tijdje te vertragen.
(alhoewel ik veelbelovende verhalen lees op XDA met OCLF over Voodoo, dus ext2 over ext4)
Voor een Froyo releas zou ik gewoon nog een á twee weken wachten.
1. Al opgelost dus...FireDrunk schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:46:
1. Lag (opgelost door lagfix)
2. WiFi automatisch aan/uit -> Sinds een week hangt WiFi om de 5 minuten (is niet meer aan of uit te zetten)
3. GPS fixt niet tot amper (en wijkt 3KM af)
4. Batterij redelijk snel leeg.
5.Tethering met een Open WiFi netwerk in de buurt is funest omdat je telefoon automagisch met WiFi wil verbinden en dus je Tethering verbreekt.
2. tja dan heb je toch echt wat verkeerds gedaan, mijn staat uit als ik hem uit zet en pas aan als ik dat zeg
3. Hier op 5m precies, of ik hard/zacht rij maakt niet uit, lopen doet ie zelfs nog prima
4. Hier niet doe er gewoon en dag mee, lang zat voor mij
5. Kan aan mij liggen maar mij overkomt het niet dat ik die vraag krijg onder het tetheren, daarbij kan je die meldingen gewoon uitzetten
Ik gebruikte JM2 en 8 en nu JPK en op geen van alle had ik die problemen (op GPS na wat wel verschild per firmware)
Net ook even getest, topic word op mijn telefoon ook gewoon geladen. Inclusief plaatjes etc. Duurt wel even maar hij hangt en/of crasht niet.deepbass909 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:11:
[...]
Ik kijk nog weleens "Het grote grappige plaatjes topic" uit de huiskamer, en als er 1 pagina is die een bitch kan zijn, is die het wel. Mijn oude 5800Xm kon die pagina bijv. totaal niet aan. Tot nu toe heb ik 1 keer gehad dat de browser spontaan sloot, verder is hij bijzonder stabiel, maar ook snel met dergelijke grote pagina's.
OCLF over voodoo? wat zou daar het nut van zijn.. een ext2 over ext4.. dat klinkt gewoon niet logisch in mijn oren.Toettoetdaan schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:52:
[...]
Klinkt alsof je nog op JF3 zit...
Tja JM8 is goed door ontwikkeld, maar zelfs die schijnt na een tijdje te vertragen.
(alhoewel ik veelbelovende verhalen lees op XDA met OCLF over Voodoo, dus ext2 over ext4)
Wel als je kickt op benchmarkscores .... Je cheat met wat IO benches door en loop over en je krijgt quadrant scores van 2500 of meer .. Wordt het echt sneller ? Nee .. Placebo effect.
Het is ook niet logische en er zijn genoeg mensen die zeggen dat native ext4 genoeg moet zijn, maar bepaalde DB afhandelingen gaan beduidend sneller met ext2 over ext4.thommy86 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:26:
[...]
OCLF over voodoo? wat zou daar het nut van zijn.. een ext2 over ext4.. dat klinkt gewoon niet logisch in mijn oren.
(doordat ext2 over ext4 draaid word het comando fsync() in de buffer van ext4 gezet ipv naar de schijf gescreven)
Goed leesvoer:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=799041
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=799931
Ik snap je commentaar en ik gaf zelf ook al aan dat het een geloofwaardige comment/datum is gezien meerdere mensen deze datum doorgaven nav. een event waarbij een samsung medewerker aanwezig was. Ik mag aannemen dat dit enigzins betrouwbaar is, al blijft het een gerucht.Relief2009 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:41:
[...]
Ik heb het je in een andere topic ook al verteld, we hebben niets aan 1 of andere vage comment. Dat kan ik ook hebben gepost.
Volgende keer willen we betrouwbare bronnen graagHeb je die niet, post dan niks
Jup, nog gewoon originele Firmware, met alleen lagfix (custom busybox script overgetikt van hier int topic.)Toettoetdaan schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:52:
[...]
Klinkt alsof je nog op JF3 zit...
Even niets...
Dan ga ik dat ook maar eens proberen.. even snel door heen geklikt.. thuis even lezen straks.. want kon zo niet snel er uit halen of ik voodoo moet disable... voor dat ik ext2 tools installeer..Toettoetdaan schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:40:
[...]
Het is ook niet logische en er zijn genoeg mensen die zeggen dat native ext4 genoeg moet zijn, maar bepaalde DB afhandelingen gaan beduidend sneller met ext2 over ext4.
(doordat ext2 over ext4 draaid word het comando fsync() in de buffer van ext4 gezet ipv naar de schijf gescreven)
Goed leesvoer:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=799041
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=799931
Hier een interessant topic van de maker van OCLF: Reality behind RFS Lag.
Hierin legt RyanZA uit dat EXT4 op de Galaxy S normaalgesproken een slechtere oplossing is dan EXT2. EXT4 gebruikt standaard journaling, en die wil je liever niet met het in de sgs gebruikte geheugen (MoviNAND). Dus wil je uiteindelijk ook zeker niet EXT2 bovenop EXT4.
Hierin legt RyanZA uit dat EXT4 op de Galaxy S normaalgesproken een slechtere oplossing is dan EXT2. EXT4 gebruikt standaard journaling, en die wil je liever niet met het in de sgs gebruikte geheugen (MoviNAND). Dus wil je uiteindelijk ook zeker niet EXT2 bovenop EXT4.
Die links staan hierboven ook.. Heeft toettoetdaan al aan gegeven. heb net alle 2 de treads gelezen.. en pffff.. nou weet je toch nog niet of het werkt.. ik ga het gewoon proberen.. ik weet wat er allemaal gezegd wordt.. maar merk gewoon dat JM8 vol loopt.. het kan ook aan mijn gebruik liggen.. maar je kan het altijd proberen toch..Ettepet schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:13:
Hier een interessant topic van de maker van OCLF: Reality behind RFS Lag.
Ik zou dan sowieso JF3 eraf gooien, de problemen die jij had, had ik ook en zijn sinds ik JPK draai als sneeuw voor de zon verdwenen.FireDrunk schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:55:
[...]
Jup, nog gewoon originele Firmware, met alleen lagfix (custom busybox script overgetikt van hier int topic.)
Zoals ik het nu inschat, wil je Eclair (2.1) blijven draaien en relatief veilig spelen, dan JM8, eventueel met een lagfix, wil je het nieuwste van het nieuwste (met mogelijk wat kleine probleempjes), dan JPK. Ik ben voor de laatste optie gegaan, en bevalt me uitstekend!
Overigens, accu-verbruik is waanzinnig sterk afhankelijk van wat je met het toestel doet gedurende de dag. Gisteren heb ik de hele dag in cursus gezeten, dus op af en toe even checken of ik mail e.d. had, heb ik niks met het toestel gedaan. Effect, aan het einde van de dag nog 80% lading over. Vandaag onder het werk muziek aan, in de pauze een spelletje (Sudoku), wat meer gebruik van het toestel, en om half 5 was de lading gedaald tot 50%... Belangrijkste verbruiker? Weergave, met 66%
Mjah dat heb ik ook al wel gemerkt dat Weergave belangrijkste factor is. Maar ook het zoeken naar GPRS/HDSPA/GSM netwerken kost een hoop energie, en ik dacht dat er betere zoekalgorithmen kwamen in 2.2, maar ik kan me vergist hebben met ander merk/os/firmware/whatever...deepbass909 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:37:
[...]
Ik zou dan sowieso JF3 eraf gooien, de problemen die jij had, had ik ook en zijn sinds ik JPK draai als sneeuw voor de zon verdwenen.
Zoals ik het nu inschat, wil je Eclair (2.1) blijven draaien en relatief veilig spelen, dan JM8, eventueel met een lagfix, wil je het nieuwste van het nieuwste (met mogelijk wat kleine probleempjes), dan JPK. Ik ben voor de laatste optie gegaan, en bevalt me uitstekend!
Overigens, accu-verbruik is waanzinnig sterk afhankelijk van wat je met het toestel doet gedurende de dag. Gisteren heb ik de hele dag in cursus gezeten, dus op af en toe even checken of ik mail e.d. had, heb ik niks met het toestel gedaan. Effect, aan het einde van de dag nog 80% lading over. Vandaag onder het werk muziek aan, in de pauze een spelletje (Sudoku), wat meer gebruik van het toestel, en om half 5 was de lading gedaald tot 50%... Belangrijkste verbruiker? Weergave, met 66%
Even niets...
Zo, toch maar eens JPK geinstalleerd (doc'smod). ik draaide voorheen JPH en deze was een beetje laggy geworden. Vooralsnog bevalt JPK super. (wel ff OCLF eroverheen geknalt) Het mooie is dat deze custom ROM geen samsung spul meer heeft. Ook geen touchwiz dus
Ik heb een poosje terug mijn Galaxy S geflasht naar JM5 toen deze de nieuwste was.
Mijn nv_data.bin ziet er uit als volgt:
In m'n register staat mijn product code op
Zou ik de moeite moeten doen om "ÿSER" ook op XEN te krijgen? Of word mijn telefoon gewoon herkent als Nederlandse?
Mijn nv_data.bin ziet er uit als volgt:
code:
1
| ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿMP 0.800 ÿSER GT-I9000HKDXEN |
In m'n register staat mijn product code op
code:
1
| GT-I9000HKDXEN |
Zou ik de moeite moeten doen om "ÿSER" ook op XEN te krijgen? Of word mijn telefoon gewoon herkent als Nederlandse?
Misschien ontgaat me wat maar volgens mij staat je yser op hkdxen ? of heb je het verkeerd gekopieerd en geplakt .. mijn Yser zegt HKDXEU ( na een flash naar JPK) maar het register zegt nog steeds HKDXEN .. Alles functioneerd prima dus ik laat het maar zo
Ik las op xda dat beide op XEN moesten staan, stond in een thread waar ze de productcode wijzigen dmv nv_data aan te passen...
Ik merk helemaal geen verschil.. vind dat typen af en toe nog te langzaam is.. gewoon niet direct op het scherm..thommy86 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:26:
[...]
Die links staan hierboven ook.. Heeft toettoetdaan al aan gegeven. heb net alle 2 de treads gelezen.. en pffff.. nou weet je toch nog niet of het werkt.. ik ga het gewoon proberen.. ik weet wat er allemaal gezegd wordt.. maar merk gewoon dat JM8 vol loopt.. het kan ook aan mijn gebruik liggen.. maar je kan het altijd proberen toch..
Binnen twee weken Froyo - herhaling met nieuwe (meer betrouwbare) bron
http://www.androidplanet....joen-exemplaren-verkocht/
Verwijderd
Erg fijn dat iedereen dit nieuws steeds op de 2 Galaxy S threads plaatst! Kunnen we wellicht met meer berichten doen, hoef je ook niet alle 2 de threads door te spittenlometje schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:29:
Binnen twee weken Froyo - herhaling met nieuwe (meer betrouwbare) bron![]()

Het is niet mijn bedoeling om er een zooitje van te maken, maar het raakt beide topics vandaar.Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:34:
[...]
Erg fijn dat iedereen dit nieuws steeds op de 2 Galaxy S threads plaatst! Kunnen we wellicht met meer berichten doen, hoef je ook niet alle 2 de threads door te spitten

Verwijderd
Uh, nee. T gaat over een firmware, en dus hoort hij alleen hier.lometje schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:55:
[...]
Het is niet mijn bedoeling om er een zooitje van te maken, maar het raakt beide topics vandaar.
benchmark komt trouwens ook niet hoger bij mij..nou ben ik niet echt benchmark geil ofzo.. maar gister kwam die op ongeveer 2100.. en nu op 1935.. dit met de oclf en voodoo.. dat het placebo was, snap ik.. maar zelfs daar trapt mijn sgs niet in.. ik meen toch dat er iets niet goed zit.. denk dat ik vanaaf maar eens op nieuw JM8 flash.. want alles gaat slomer.. zelf bij de benchmark schiet de framerate omlaag.. dikke happering gewoon..breinstein schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:40:
Wel als je kickt op benchmarkscores .... Je cheat met wat IO benches door en loop over en je krijgt quadrant scores van 2500 of meer .. Wordt het echt sneller ? Nee .. Placebo effect.
Verwijderd
ikzie steeds fail omdat ik com4 heb terwijl ik com7 moet hebben iemand oplossing ?
ik wil JM2 flashen naar me telefoon
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 20:30 ]
Probeer een andere usb poort!Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:25:
ikzie steeds fail omdat ik com4 heb terwijl ik com7 moet hebben iemand oplossing ?
Verwijderd
Even een vraag, ik heb zojuist mijn firmware geflashed naar
Code: XWJM8
CSC: XXJM1
Modem: XXJM4
/
Het flashen ging prima, de telefoon doet het ook prima. Ik kan er ook mee bellen.
Alleen kan hij niet connecten met het mobiele internet van mijn provider: Hi.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Moet ik een andere CSC of Modem firmware hebben?
Code: XWJM8
CSC: XXJM1
Modem: XXJM4
/
Het flashen ging prima, de telefoon doet het ook prima. Ik kan er ook mee bellen.
Alleen kan hij niet connecten met het mobiele internet van mijn provider: Hi.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Moet ik een andere CSC of Modem firmware hebben?
Ook maar net JM8 erop gezet met die Tayutama update inclusief Voodoo4. Draaide nog op JM1 met een die ext3/4 lagfix.. Telefoon is voelbaar sneller geworden. Geinige kleurtjes ook gelijk! Blij!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
Bij ''Mobiele netwerken'' bedoel je? En daar kan je dan KPN, Vodaphone enzo kiezen toch?
Heb ik reeds gedaan, maar helpt niets. Overigens staat er geen Hi bij, alleen NL KPN, Vodaphone en T-Mobile.
Mobiele netwerken » Namen toegangspunten en daar kan je een nieuwe APN toevoegen
Verwijderd
Maar hoort hij dat niet vanzelf te doen?DaMarcus schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:06:
Mobiele netwerken » Namen toegangspunten en daar kan je een nieuwe APN toevoegen
Bovendien zou ik niet weten wat ik daar allemaal moet invoeren.
Verwijderd
Iemand enig idee voor mijn ?
Com7 doet het ook niet er staat <ID:0/007> Can't open the serial(COM) port.
Com7 doet het ook niet er staat <ID:0/007> Can't open the serial(COM) port.
Afhankelijk van welk CSC-bestand je hebt gebruikt. Maar heb je al wel via een zoekmachine gezocht naar 'Hi apn instellingen'?Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:10:
[...]
Maar hoort hij dat niet vanzelf te doen?
Bovendien zou ik niet weten wat ik daar allemaal moet invoeren.
[ Voor 48% gewijzigd door DaMarcus op 06-10-2010 21:15 ]
Verwijderd
Dat zal ik nu gaan doen.DaMarcus schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:15:
[...]
Afhankelijk van welk CSC-bestand je hebt gebruikt. Maar heb je al wel via een zoekmachine gezocht naar 'Hi apn instellingen'?
Maar zolang het maar aan het CSC bestand ligt, en niet aan feit dat Hi denkt dat ik geen internet bij mijn abonnement heb (wat ik wel heb), anders betaal ik mij straks blauw.
In ieder geval bedankt voor je hulp, ik red het waarschijnlijk nu zelf wel.
Verwijderd
of je gebruikt de link naar de remake van de i9000XENJM1 csc file en al je apn instellingen staan er automatisch
Verwijderd
Oh, waar kan ik die link vinden? (ben nieuw hier)Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:28:
of je gebruikt de link naar de remake van de i9000XENJM1 csc file en al je apn instellingen staan er automatisch
Edit: Reeds gevonden. Tenminste, als het gaat om die van 4 oktober?
Maar goed. Kan ik gewoon alleen de CSC flashen? Of is het beter om meteen alle 3 opnieuw te flashen?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 21:38 ]
Verwijderd
Met het flashen van de csc file verlies je al je apps en instellingen. Aangezien je die toch al kwijt was na je eerdere flash maakt dat volgens mij niet meer uit voor je en kan je volstaan met het flashen van de csc file alleen.
Verwijderd
Kan iemand mijn aub helpen?
heb kies aanstaan odin alles gevolgd op youtube tutorial van tweakers COM7 gedaan maar niks wilt lukken ?
hij geeft steeds aan <ID:0/007> Can't open the serial(COM) port.
heb kies aanstaan odin alles gevolgd op youtube tutorial van tweakers COM7 gedaan maar niks wilt lukken ?
Verwijderd
Heb ze voor de zekerheid inmiddels gewoon alle drie weer geflashed.Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:47:
Met het flashen van de csc file verlies je al je apps en instellingen. Aangezien je die toch al kwijt was na je eerdere flash maakt dat volgens mij niet meer uit voor je en kan je volstaan met het flashen van de csc file alleen.
Alleen nu pakt hij nog steeds niet automatisch de APN instellingen.
Welke pit file gebruik je ?? 512 ??Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:51:
Kan iemand mijn aub helpen?
heb kies aanstaan odin alles gevolgd op youtube tutorial van tweakers COM7 gedaan maar niks wilt lukken ?:S
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Probeer de 512 maar, ik denk dat je dan meer succes hebt.Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:08:
Die bij odin staat 513.
I9000XWJM2 512.PIT Version 2.1 2010 July DOWNLOAD
Te vinden op Samfirmware
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Kijk eens in vorige posts, of op de vodafone site.Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:31:
Shit heb alleen me APN instellingen niet opgeslapen iemand tips? Heb vodafone
en voor je csc file heeft Lownoise, zoals hij op dit forum schreef een XEN gemaakt. Dus Nederlands .
Hij heeft die op het XDA forum gezet.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=799077
[ Voor 29% gewijzigd door Embryo1 op 06-10-2010 22:47 ]
Kan iemand mij CleanUpKies.exe sturen? Ik krijg Kies (werkte niet meer en wilde updaten) niet geheel geinstalleerd, heb alle troep zoveel mogelijk verwijderd en m'n register opgeschoond echter als ik nu de nieuwe kies wil installeren (of de oude probeer te verwijderen) krijg ik nog steeds de zelfde foutmelding als aan het begin dat hij: C:\Windows\Installer\d1e164.msi niet vinden..
Nu schijnt het met cleanupkies.exe (die staat normaal in de installatie map) helemaal _alles_ van een oude kies installatie weg te kunnen halen.
Nu schijnt het met cleanupkies.exe (die staat normaal in de installatie map) helemaal _alles_ van een oude kies installatie weg te kunnen halen.
Verwijderd
Staat niet bij mij in de installatie mapGoldenSample schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:06:
Kan iemand mij CleanUpKies.exe sturen? Ik krijg Kies (werkte niet meer en wilde updaten) niet geheel geinstalleerd, heb alle troep zoveel mogelijk verwijderd en m'n register opgeschoond echter als ik nu de nieuwe kies wil installeren (of de oude probeer te verwijderen) krijg ik nog steeds de zelfde foutmelding als aan het begin dat hij: C:\Windows\Installer\d1e164.msi niet vinden..
Verwijderd
Je moet via adb eens een shell openen en met top kijken welk proces je CPU eventueel opvreet. Als ik dit allemaal zo lees moet het danwel een applicatie, danwel een hardware probleem zijn. De SGS met Voodoo kan bijna onmogelijk haperen, dat is zo snel als het maar kan.thommy86 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:29:
[...]
benchmark komt trouwens ook niet hoger bij mij..nou ben ik niet echt benchmark geil ofzo.. maar gister kwam die op ongeveer 2100.. en nu op 1935.. dit met de oclf en voodoo.. dat het placebo was, snap ik.. maar zelfs daar trapt mijn sgs niet in.. ik meen toch dat er iets niet goed zit.. denk dat ik vanaaf maar eens op nieuw JM8 flash.. want alles gaat slomer.. zelf bij de benchmark schiet de framerate omlaag.. dikke happering gewoon..
ik heb me nog niet in abd verdiept.. dus weet nog niet hoe het werkt. ik ga me sgs vanavond opnieuw flashen om te kijken wat hij doet.. dan de back up terug zetten. daarna kan ik me rustig verdiepen in adb om te kijken wat zo zwaar draait.. hardware probleem hoop ik toch niet.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 07:52:
[...]
Je moet via adb eens een shell openen en met top kijken welk proces je CPU eventueel opvreet. Als ik dit allemaal zo lees moet het danwel een applicatie, danwel een hardware probleem zijn. De SGS met Voodoo kan bijna onmogelijk haperen, dat is zo snel als het maar kan.
lees net dat voor de sg tab volgend jaar android 3.0 gepland staat. als ze dat niet plannen voor de sgs, zou deze dan wel geport kunnen worden.. lijkt mij toch alleen andere scherm instellingen..?
Gister JPK geinstalleerd en ik moet zeggen, halleluja
Dat is echt een verademing ten opzichte van JF3.
Enige wat ik vervelend vind is dat het settingsknopje op het toetsenbord nu aan de andere kant zit.
Ik ben gewend om met die knop een punt in te toetsen... Het schermpje opent dan ook vaak
Enige wat ik vervelend vind is dat het settingsknopje op het toetsenbord nu aan de andere kant zit.
Ik ben gewend om met die knop een punt in te toetsen... Het schermpje opent dan ook vaak
Even niets...
Verwijderd
Heb JM2 erop staan!
werkt perfect joh!
en heb nou ook gewoon de APN instellingen van vodafone op de website gekeken.
maar als ik naar JM8 wilt staat er geen csc file bij klopt dat?
werkt perfect joh!
Yep, maar zoals ik reeds opmerkte kun je de XEN van Lownoise daarvoor gebruiken, heb je meteen de Nederlandse settings.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:48:
Heb JM2 erop staan!
werkt perfect joh!
Verwijderd
Ik heb de bestand gedownload.
het is Cache.rfs.
dus als ik het goed begrijp met het flashen van JM8.
moet ik dan bij de CSC file de cache.rfs zetten?
het is Cache.rfs.
Verwijderd
Ik draai jpk (zonder verdere fixes) en ik heb toch nog dat mijn telefoon 1 tot 2 per dag vast loopt. (heel vaak is dit internet). Gelukkig moet je niet meer opnieuw telkens je telefoon opstarten, maar echt stabiel is het nog niet.
Zijn er nog die hier last van hebben? Heel veel mensen zijn toch tevreden met jpk. Hebben jullie hier dan geen last van? Ik heb nog niet teruggeflasht naar JM8 wegens de froyo update die komt (en voorlopig nog geen tijd vrij kunnen maken om alles te backupen voordat ik moet flashen).
Zijn er nog die hier last van hebben? Heel veel mensen zijn toch tevreden met jpk. Hebben jullie hier dan geen last van? Ik heb nog niet teruggeflasht naar JM8 wegens de froyo update die komt (en voorlopig nog geen tijd vrij kunnen maken om alles te backupen voordat ik moet flashen).
Verwijderd
Nee daar moet je de tar file neerzettenVerwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:53:
Ik heb de bestand gedownload.
het is Cache.rfs.
Verwijderd
Gister de SGS geflashed met de CSC file van Lownoise, en hij pakt de APN settings wel automatisch.
Duurt even, maar toen ik vannacht aan de bar hing met een biertje in de ene hand, en mn SGS in de andere, vond hij plotseling de KPN internet settings. Bedankt voor de hulp mensen!
Nu kijken of rooten wel in mijn eentje lukt...;)
Nog even één vraag trouwens, dat programma voodoo, werkt dat ook zonder je SGS te hebben geroot?
Duurt even, maar toen ik vannacht aan de bar hing met een biertje in de ene hand, en mn SGS in de andere, vond hij plotseling de KPN internet settings. Bedankt voor de hulp mensen!
Nu kijken of rooten wel in mijn eentje lukt...;)
Nog even één vraag trouwens, dat programma voodoo, werkt dat ook zonder je SGS te hebben geroot?
Je hebt toch wel de csc file van Lownoise. ???Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:13:
tar file ?
Maar wat moet ik dan met de cache.rfs.
en ik heb geen tar file van jm8
Die heeft de .tar extensie en kun je dus in het vakje csc plaatsen.
Ga je de file "uitpakken", wat dus NIET mag, dan krijg je cache.rfs
[ Voor 32% gewijzigd door Embryo1 op 07-10-2010 15:30 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.