[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.076 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:13:
tar file ?
Maar wat moet ik dan met de cache.rfs.
en ik heb geen tar file van jm8
Ga je nu eerst eens goed verdiepen in wat je aan het doen bent en hoe het allemaal werkt, in plaats van het forum hier te vervuilen met allerlei basis vragen, en dingen te doen waarvan je niet eens weet wat je eigenlijk doet. Zeker voor het flashen van iets dat € 500 waard is lijkt het mij verstandig om ongeveer een idee te hebben wat flashen is, hoe je het doet en waarmee. Lees je eens goed in op sites als Androidworld.nl, androidportal.nl en in de FAQ van dit forum. Daarnaast zou ik de startpost van dit topic eens goed doorlezen. Daar staat ook veel informatie in. GOT is geen helpdesk.

[ Voor 15% gewijzigd door boaty op 07-10-2010 16:09 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Umm met *#272*hhmm# kon je als het goed is je product/sales code bekijken, maar dat werkt niet bij mij meer? Had me product code als het goed terug geflashed met de csc file van Lownoise. Of is dat niet de juist toetsencombinatie?

[ Voor 193% gewijzigd door An1mA op 07-10-2010 16:14 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:13:
tar file ?
Maar wat moet ik dan met de cache.rfs.
en ik heb geen tar file van jm8
Hier staat alles uitgelegd.
hxxp://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=723596

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

An1mA schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:08:
Umm met *#272*hhmm# kon je als het goed is je product/sales code bekijken, maar dat werkt niet bij mij meer? Had me product code als het goed terug geflashed met de csc file van Lownoise. Of is dat niet de juist toetsencombinatie?
voor jm8 moet je het vanaf de command line doen met adb shell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:01:
Ik draai jpk (zonder verdere fixes) en ik heb toch nog dat mijn telefoon 1 tot 2 per dag vast loopt. (heel vaak is dit internet). Gelukkig moet je niet meer opnieuw telkens je telefoon opstarten, maar echt stabiel is het nog niet.

Zijn er nog die hier last van hebben? Heel veel mensen zijn toch tevreden met jpk. Hebben jullie hier dan geen last van? Ik heb nog niet teruggeflasht naar JM8 wegens de froyo update die komt (en voorlopig nog geen tijd vrij kunnen maken om alles te backupen voordat ik moet flashen).
Ik draai ook de JPK met OCLF en met 'enable plugins' op 'on demand' en op die manier loopt hij bij mij niet vast. Misschien heb je er wat aan.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPK - wie werkt er al mee en kan wat positiefs melden op gebied van de camera, gebruiks firmware etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deputy schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:41:
[...]

Ik draai ook de JPK met OCLF en met 'enable plugins' op 'on demand' en op die manier loopt hij bij mij niet vast. Misschien heb je er wat aan.
Ik zal eens enable plugins veranderen. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt helemaal gek aan het worden, want op mijn nederlandse rom werkte gps gewoon goed, en met elk andere rom niet! |:( 8)7 :? (ik hou van de emoticons hier!!!)
Ik heb precies hetzelfde en ik word er inderdaad ook gek van. Geen enkele ROM die ik heb geflasht heeft zo'n goedwerkende GPS gehad als de eerste (nederlandse ROM). Ik heb JM1, JPC, JM7 en JM8 geprobeerd. Op een of andere manier lijkt het alleen maar erger te worden.

Any suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:51:
[...]

Ik heb precies hetzelfde en ik word er inderdaad ook gek van. Geen enkele ROM die ik heb geflasht heeft zo'n goedwerkende GPS gehad als de eerste (nederlandse ROM). Ik heb JM1, JPC, JM7 en JM8 geprobeerd. Op een of andere manier lijkt het alleen maar erger te worden.

Any suggestions?
Welke ROM stond er oorspronkelijk op?

Ik draai nu JPK en daar is de GPS meer dan aanvaardbaar voor normale navigatie. Voor tracking heb ik hem nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:51:
[...]

Any suggestions?
Een losse tom tom kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke!
ik ga nou naar JM8 flashen en die van lownoise de tar file bij scs zetten ingepakt in winrar!

edit heb het geprobeerd te flashen in COM7 maar hij werkt niet?
PIT 512.
Alles goed ingevud maar staat fail.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Kies helemaal afgesloten ( dus ook niet meer actief in de tray) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:08:
Oke!
ik ga nou naar JM8 flashen en die van lownoise de tar file bij scs zetten ingepakt in winrar!

edit heb het geprobeerd te flashen in COM7 maar hij werkt niet?
PIT 512.
Alles goed ingevud maar staat fail.
Wat heb je nou gedaan met mijn tar file? Winrar hoef je helemaal niet te gebruiken!
Download de file via de link die ik 4 oktober hebt gepost en zet deze als csc file neer.
Gebruik de andere files uit de jm8 download en alles zou goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:25:
[...]

voor jm8 moet je het vanaf de command line doen met adb shell
Maar ik kan aan nemen als de csc van jouw gebruikt heb, ik gewoon XEN heb?
Wou het gaan checken, maar niet zo zin om in command lin te gaan werken, ook zal het vast niet veel voor te stellen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

An1mA schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:16:
[...]

Maar ik kan aan nemen als de csc van jouw gebruikt heb, ik gewoon XEN heb?
Wou het gaan checken, maar niet zo zin om in command lin te gaan werken, ook zal het vast niet veel voor te stellen =)
Dat mogen we wel hopen ja _/-\o_
Je kan het ook checken via de sgs toolbox app
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=778244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:40:
[...]

Dat mogen we wel hopen ja _/-\o_
Je kan het ook checken via de sgs toolbox app
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=778244
Stond nog op kor, maar door jouw csc had ik wel als back up xen of dat stond er al, maar via terminal even kor verwijderd en gereboot en voila xen back ^^ Thanks for heads up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lownoise ik heb hem niet uitgepakt wil ik zeggen.
Had hem eerst uitgepakt maar het was fout.

Maar als ik het nou in COM7 doe dan geeft die aan FAIL.
en ik gebruik 512.PIT.

iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 07:19:
Lownoise ik heb hem niet uitgepakt wil ik zeggen.
Had hem eerst uitgepakt maar het was fout.

Maar als ik het nou in COM7 doe dan geeft die aan FAIL.
en ik gebruik 512.PIT.

iemand ?
Om de csc file flashen heb je geen PIT file nodig.
Je hebt alleen een PIT file nodig als je een complete firmware wilt flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik wil een volledige versie flashen namelijk JM8.
Als ik het goed begrijp is dat gewoon een volledige versie?
Maar als ik het goed begrijp kan ik gewoon de CSC file flashen in ODIN voor een telegraaf en fileindex app en de juiste APN instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:49:
Ja ik wil een volledige versie flashen namelijk JM8.
Als ik het goed begrijp is dat gewoon een volledige versie?
Maar als ik het goed begrijp kan ik gewoon de CSC file flashen in ODIN voor een telegraaf en fileindex app en de juiste APN instellingen?
Dat bergijp je goed!.
Op het xda forum staat keurig uit gelegd welke stappen je moet volgen om na JM8 te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je mischien een link voor me ?
aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Je zoekt deze geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje wel!;)
even gelijk doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Bij die tread werken ze heel anders met odin. eerst een repartitie maken.. en dan pas flashen. ik doe alles meestal gelijk.. wat is het verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe 2.1 firmware _/-\o_

Release: I9000XWJM9 - MultiCSC(s) Europe
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=802909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
thommy86 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:09:
[...]

Bij die tread werken ze heel anders met odin. eerst een repartitie maken.. en dan pas flashen. ik doe alles meestal gelijk.. wat is het verschil dan?
Bij mij werkt dus de normale methode niet en blijft me telefoon ergens hangen in het flash-proces.

Met de methode van re-partition met alleen een pit-file gaat het wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
thommy86 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:09:
[...]

Heeft iemand hier nog een antwoord op.. Ga vanavond een JM9 proberen.. maar vraag me dus af of mijn manier van flashen wel goed is..

edit.
thanks Relief2009.. ik ga het vanavond gewoon proberen.. ben echt heeel benieuwd naar JM9.. zou die het zelfde voodoo probleem hebben als JM8. dat de bat. snel leeg is.. zal ik hiervoor ook de aangepaste voodoo versie moeten pakken?

[ Voor 22% gewijzigd door thommy86 op 08-10-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deputy schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:41:
[...]

Ondertussen ook oclf uitgevoerd, enable plugins veranderd, maar het probleem blijft. Misschien eens een andere browser proberen? Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:40
Ik blijf me er over verbazen dat wij als Officïele Samsung servicepunt gewoon iets van 4 firmware versies achterlopen op hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Kalua schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:22:
Ik blijf me er over verbazen dat wij als Officïele Samsung servicepunt gewoon iets van 4 firmware versies achterlopen op hier.
Welke versie flashen jullie momenteel ?
Hoe ziet die er dan uit ?
Code: ????
Modem : ???
CSC: ????

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
thommy86 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:39:
[...]

Heeft iemand hier nog een antwoord op.. Ga vanavond een JM9 proberen.. maar vraag me dus af of mijn manier van flashen wel goed is..

edit.
thanks Relief2009.. ik ga het vanavond gewoon proberen.. ben echt heeel benieuwd naar JM9.. zou die het zelfde voodoo probleem hebben als JM8. dat de bat. snel leeg is.. zal ik hiervoor ook de aangepaste voodoo versie moeten pakken?
Heb zonet JM9 geflashed.. al me apps staat er nog in.. dus dat is wel apart. ga nu voodoo eroverheen zetten.. de standaard versie.. laat wel weten als die ook batterij vretende is..

edit:

Nu ik voodoo wil installeren zie ik dat er met rode letters staat, 'multicsc: can not acces to /system/csc/KOR/system/

ik heb hem net geflashed met de CSC van lownoise.. moet ik een factory reset doen dan? en dan opnieuw flashen

[ Voor 15% gewijzigd door thommy86 op 08-10-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
thommy86 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:14:
[...]

Heb zonet JM9 geflashed.. al me apps staat er nog in.. dus dat is wel apart. ga nu voodoo eroverheen zetten.. de standaard versie.. laat wel weten als die ook batterij vretende is..

edit:

Nu ik voodoo wil installeren zie ik dat er met rode letters staat, 'multicsc: can not acces to /system/csc/KOR/system/

ik heb hem net geflashed met de CSC van lownoise.. moet ik een factory reset doen dan? en dan opnieuw flashen
Een week of 3 geleden had jij ook al iets met CSC en KOR dat kwam langs vliegen, welke productcode heb je in het Register staan , misschien moet die eerst aangepast worden.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Embryo1 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:27:
[...]

Een week of 3 geleden had jij ook al iets met CSC en KOR dat kwam langs vliegen, welke productcode heb je in het Register staan , misschien moet die eerst aangepast worden.
goed onthouden.. heb nu even gekeken hoe ik adb moet gebruiken en het is gelukt.. heb nu xen geinstaleerd. ga zo even kijken welke productcode ik heb.. bij sommige dingen weet ik nog niet echt wat wat is.. heb nu in ieder geval de telegraaf app, niet dat ik het gebruik.. maar hij is dan tenminste nederlands.. is mijn [roduct code dan ook nederlands?

edit: ik wist ook niet dat je je sgs opnieuw moet rooten als je hem flashed.. kan me iig niet herinneren dat ik dat heb gedaan..

[ Voor 9% gewijzigd door thommy86 op 08-10-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad na het opnieuw flashen heb je een nieuwe kernel en dien je die opnieuw te rooten.
Volgens mij kan je gewoon de root update.zip gebruiken die je voor JM8 ook gebruikt hebt.
Anders even downloaden via de sticky post op xda forum. Als je via de store sgs toolbox download kan je zien wst voor product code hij nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:40
Embryo1 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:00:
[...]

Welke versie flashen jullie momenteel ?
Hoe ziet die er dan uit ?
Code: ????
Modem : ???
CSC: ????
Net deze week JM2 binnen gekregen.. filenames moet ik je even schuldig blijven, die weet ik namelijk niet uit mijn hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:08:
[...]

Ondertussen ook oclf uitgevoerd, enable plugins veranderd, maar het probleem blijft. Misschien eens een andere browser proberen? Heeft iemand een suggestie?
Het ligt dus niet aan de browser, maar aan jpk. Ondertussen Dolphin browser geinstalleerd (btw een heel goeie browser op het eerste gevoel) en ook deze browser sloot zichzelf plots af.

JPK dus niet echt stabiel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
draai nu jm9 sync werkt alleen nog niet.. Voor dat ik de csc xen had geïnstalleerd had hij wel gesynced.. Heb nu even geen wifi en net wel dus misschien dat hij het straks wel doet.. Verder heb ik niks te melden.. loopt prima samen met de aangepaste voodoo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Kalua schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:22:
Ik neem aan dat je als officiele samsung punt alleen stabiele firmware versies in je systeem hebt staan. De laatste stabiele versie is JM2, dus jullie lopen niet echt achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:42:
[...]

Het ligt dus niet aan de browser, maar aan jpk. Ondertussen Dolphin browser geinstalleerd (btw een heel goeie browser op het eerste gevoel) en ook deze browser sloot zichzelf plots af.

JPK dus niet echt stabiel!!
Ghehe, wat een kut browser is dat zeg. Misschien moet je eens opera proberen. Werkt met bepaalde hippe sites niet altijd vlekkeloos, maar is wel 3x zo snel als alle anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Heb eindelijk de stap gezet om een nieuwe firmware erop te zetten,

Ben van JF3 naar JM9 gegaan:
CSC: I9000XENJM1 (remake van lownoise)
PDA: CODE_I9000XWJM9
Modem: MODEM_I9000XXJM4

Nu is alles goed gegaan en is zover ik kan merken, mijn telefoon gewoon bruikbaar.
Maar ik vroeg me eigen af, is het verstandig om een 'factory reset' uit te voeren ?
Dit heb ik niet gedaan, omdat dit niet in de tutorial stond.

Maar wat is het verstandigste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Ik zag toevallig dat er op 6 oktober een nieuwe versie is gekomen van de samsung KIES software is uitgebracht (http://www.samsungmobile....alaxy%20s%20i9000-support) misschien dat dat iets met android 2.2 te maken kan hebben? In het bedrijf hebben we 1 samsung galaxy S maar die is nu niet hier.. maar stel je eens voor dat je hiermeek an upgraden naar android 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
GSlayer schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:11:

Nu is alles goed gegaan en is zover ik kan merken, mijn telefoon gewoon bruikbaar.
Maar ik vroeg me eigen af, is het verstandig om een 'factory reset' uit te voeren ?

Als alles gewoon werkt, waarom zou je het dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
moppentappers schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:17:
Ik zag toevallig dat er op 6 oktober een nieuwe versie is gekomen van de samsung KIES software is uitgebracht (http://www.samsungmobile....alaxy%20s%20i9000-support) misschien dat dat iets met android 2.2 te maken kan hebben? In het bedrijf hebben we 1 samsung galaxy S maar die is nu niet hier.. maar stel je eens voor dat je hiermeek an upgraden naar android 2.2
2.2 is nog niet uit, ook niet met een nieuwe versie van Kies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
GSlayer schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:11:

kan je wel gewoon je contacten syncen..? Dat is bij mij dus een probleem.. Kan ze wel terug zetten van een back up.. Maar sync ze liever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

@thommy86,

Nee blijkbaar dus niet, kwam ik ook achter en had een probleem met de android market, kon niet op de server komen.

Heb dus factory reset + data cache gereset.

Toen kwamen er problemen, kon wel booten, maar daarna liep ieder proces vast en moest gekilled worden en dat ging zo maar door.

Dus weer alles gereset + nieuwe JM9 flash en daarna Voodoo Lagfix beta 4 erop.

Nu werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05-2023
Heb sinds woensdag deze prachtige telefoon!
Alleen is mijn Random access memory (RAM) heel erg vol.
Heb nog bijna geen apps. gedownload of er iets raars mee gedaan. Heb hem al proberen te updaten via Samsung Kies wat een drama is.

Weet iemand hoe ik RAM kan opschonen ? Want hij zit continu meer als de helft vol, terwijl ik heel veel kill met Advanced Task Killer.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 16:09
Tijntje89 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:08:
Heb sinds woensdag deze prachtige telefoon!
Alleen is mijn Random access memory (RAM) heel erg vol.
Heb nog bijna geen apps. gedownload of er iets raars mee gedaan. Heb hem al proberen te updaten via Samsung Kies wat een drama is.

Weet iemand hoe ik RAM kan opschonen ? Want hij zit continu meer als de helft vol, terwijl ik heel veel kill met Advanced Task Killer.

Alvast bedankt.
Dat is normaal. En dat wil je ook eigenlijk anders duurt alles er langer over om te starten. Standaard gaat het uitzichzelf pas dingen uit het ram gooien wanneer er zo rond de 48 mb vrij is. Zou zelf ook geen taskkiller aanraden, heb je alleen maar meer kans op irritante problemen. Als je root hebt kan je alle waarden wel zelf aanpassen als je dat wilt met bijvoorbeeld minfreemanager. Mijn ervaring is ook dat de telefoon veel beter werkt als je geen task killer hebt en het niet of zoals hier beschreven staat doet.
http://www.androidcentral...ng-androids-multi-tasking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
GSlayer schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:01:
@thommy86,

Nee blijkbaar dus niet, kwam ik ook achter en had een probleem met de android market, kon niet op de server komen.

Heb dus factory reset + data cache gereset.

Toen kwamen er problemen, kon wel booten, maar daarna liep ieder proces vast en moest gekilled worden en dat ging zo maar door.

Dus weer alles gereset + nieuwe JM9 flash en daarna Voodoo Lagfix beta 4 erop.

Nu werkt alles weer.
mijn market werkt wel.. syncen alleen niet.. heb ookgeen contacten meer in me google talk. ik zal even een reset doen en opnieuw flashen.. dit moet volgens jou dit probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05-2023
Maar iedereen raad me juist aan om die Killer te hebben. Anders blijven er teveel programma's op de achtergrond draaien. Dat rooten heb ik geen ervaring mee dus ga ik me ook niet aan wagen.
Maar wanneer er een update uitkomt voor Symbian 2.2, moet die dan worden gedownload?

Alvast bedankt
Robin64 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:20:
[...]

Dat is normaal. En dat wil je ook eigenlijk anders duurt alles er langer over om te starten. Standaard gaat het uitzichzelf pas dingen uit het ram gooien wanneer er zo rond de 48 mb vrij is. Zou zelf ook geen taskkiller aanraden, heb je alleen maar meer kans op irritante problemen. Als je root hebt kan je alle waarden wel zelf aanpassen als je dat wilt met bijvoorbeeld minfreemanager. Mijn ervaring is ook dat de telefoon veel beter werkt als je geen task killer hebt en het niet of zoals hier beschreven staat doet.
http://www.androidcentral...ng-androids-multi-tasking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPK toch maar eens geinstalleerd met 803 pit en zonder lagfix. Moet zeggen flash is geweldig en een aantal dingen zijn wel verbeterd.

De camera is beter en heeft minder ruis als er minder licht is. ook een zoom functie op touchscreen en je kan de 0,3 m camera voor gebruiken.

De GPS is bij mij binnen niet te testen door hoge rendementsglas maar buiten had ik binnen 45 seconden mijn positie. bij navigatie als ik in mijn achtertuin sta geeft hij de weg achter het huis en eenmaal binnen bij het raam de straat voor. Hij geeft ook precies aan waar ik ben en met de juiste zijstraat schuin tegenover mijn huis. Een klein stukje gereden en hij heeft me precies langs het cenrum geleid in Grunn.

Radio nog mono maar vindt dit geen probleem, mp3 speler is qua geluid iets beter heb ik het idee De MP3 is aangepakt met onder andere geluids volume knop en video nog steeds even goed en wat kleine instellingen zijn aangepast maar niks schokends.

Gmail update voor 2.2 is goed.

Alles gaat snel en soms wat te snel met het schuiven van bureaublad naar bureablad :) maar alles werkt soepel en dit is naar de DJG4 een iets betere versie. Al wat meerdere apps tegelijk geopend en vervelend gedaan met aan en afsluiten en hij had 1x een soort hik up van wat flik je me nou maar dat duurde een paar lange seconden maar ging daarna vrolijk verder.

Werk zelf zonder lagfix of voodoo en ga dit ook niet gebruiken was met DJG4 ook niet nodig. _/-\o_

Enige nadeel ia dat bepaalde apps niet werken met 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

thommy86 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:00:
[...]

mijn market werkt wel.. syncen alleen niet.. heb ookgeen contacten meer in me google talk. ik zal even een reset doen en opnieuw flashen.. dit moet volgens jou dit probleem oplossen?
Heb je al bij Instellingen --> Account- en synchronisatie-instellingen gekeken ?

Anders zou ik toch een reset doen.

(ik moest ook opnieuw flashen, omdat de reset icm voodoo nogal wat verpeste, geen idee of dit voor jouw ook geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Ik heb mijn SGS al een paar keer geflashed, wat mij steeds opvalt is het volgende.
Als ik mijn telefoon een paar keer op nieuw op heb gestart en ik gebruik de code *#1234#
Zie ik dat
PHONE: Unkown (PDA en CSC zijn wel correct)
is, dit probleem had ik bij alle firmwares gehad die ik tot nu toe erop heb geflashed

JP3 JPC en nu JM9 (met product code XEN)

Heb het al wat forums door gespit maar nog nergens een oorzaak of oplossing gevonden.
Het gebeurt alleen na een reboot.
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb de standaargegevens van me telefoon gereset.
Ik heb niet me root en lagfix verwijdert voordat ik dat deed.
Na de reset werkte me root niet meer, en het lukt me ook niet meer om hem met
one click erop te zetten.
Hij instaleerd hem wel, maar naar me telefoon opnieuw opgestart te hebben doet de root het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Voor degenen, die graag nog wat willen flashen op zondagmiddag

http://forum.xda-develope...php?p=8549974#post8549974

Release: I9000TDOJJ1 - MultiCSC(s) Europe

BETA release (not official, obviously)
Version: 2.1 Eclair
PDA version I9000TDOJJ1
PDA Build time: 2010.10.05 18:37:01 KST
PDA Changelog: Unknown
MODEM version I9000XXJM4
MODEM Build time: 2010.08.31 10:26:45 KST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

Vooral dit stukje maakt het interessant:
Usually I would not release a firmware for a customized variant, but in this case I made an exception because the firmware felt so damn fast (feels like JM9 ^2).
(reactie op Embryo1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 20:10
Hoi Als ik root mbv oclf kan ik dan via de normale manier upgraden naar 2.2 als die beschikbaar is.

Ik wil graag de lagfix toepassen maar hoef nog geen nieuwe rom. Ik ben voor de rest namelijk tevreden.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[warez]

heb nu zelf ook Navigon gratis van 1.8gb en shazam enz..

[ Voor 56% gewijzigd door dusty op 11-10-2010 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Graag je bericht verwijderen. Het aansporen tot het downloaden van illegale stuff is verboden op Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij aub vertellen wat in onze regio de meest recente officiele firmware(stock firmware) is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 05:32:
Kan iemand mij aub vertellen wat in onze regio de meest recente officiele firmware(stock firmware) is?
JM2:
Kalua schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:56:
[...]

Net deze week JM2 binnen gekregen.. filenames moet ik je even schuldig blijven, die weet ik namelijk niet uit mijn hoofd..

[ Voor 35% gewijzigd door Toettoetdaan op 11-10-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
JM9 draait prima hier.. heel soepel en heb nog geen een error of lag gezien. ben wel heel benieuwd naar JJ1.. die loopt niet zoals het moet lees ik.. nog evenaf wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Iemand hier een idee hoe je Kies d'r helemaal af krijgt?
Ff quote van paar pagina's terug + update
GoldenSample schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:06:
Kan iemand mij CleanUpKies.exe sturen? Ik krijg Kies (werkte niet meer en wilde updaten) niet geheel geinstalleerd, heb alle troep zoveel mogelijk verwijderd en m'n register opgeschoond echter als ik nu de nieuwe kies wil installeren (of de oude probeer te verwijderen) krijg ik nog steeds de zelfde foutmelding als aan het begin dat hij: C:\Windows\Installer\d1e164.msi niet vinden..
Nu schijnt het met cleanupkies.exe (die staat normaal in de installatie map) helemaal _alles_ van een oude kies installatie weg te kunnen halen.
die d1e164.msi is er wel wel maar deze kan op zijn beurt kies.msi weer niet vinden in de map C:\Gebruikers\Mark\AppData\Local\Temp\KiesInstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. Aangezien JM2 niet beschikbaar is als officiele upgrade via KIES voor mij (of toch wel?) in onze regio (XEN), zal ik waarschijnlijk gewoon Odin moeten gebruiken of niet? Of doe ik toch iets fout?

PS: Ik gebruik momenteel JM1.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

Draai ondertussen 2 dagen JM9 icm met Voodoo lagfix beta 4 en het bevalt me uitstekend, alles reageert vlot en zonder problemen.

Maar m'n batterij houd het niet lang uit nu.

Draaide eerst JF3 (stock) met de voodoo lagfix (ook beta 4) en m'n batterij ging 1.5 / 2 dagen mee.

Nu met JM9 icm voodoo, niet eens 1 dag en de instellingen zijn hetzelfde gebleven net zoals het gebruik van de telefoon.

Wat de telefoon zelf zegt over het batterij gebruik is dat de weergave 61% gebruikt, dit terwijl ik de helderheid op het laagst heb gezet.

Iemand anders dit ook opgevallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
GSlayer schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:36:
Draai ondertussen 2 dagen JM9 icm met Voodoo lagfix beta 4 en het bevalt me uitstekend, alles reageert vlot en zonder problemen.

Maar m'n batterij houd het niet lang uit nu.

Draaide eerst JF3 (stock) met de voodoo lagfix (ook beta 4) en m'n batterij ging 1.5 / 2 dagen mee.

Nu met JM9 icm voodoo, niet eens 1 dag en de instellingen zijn hetzelfde gebleven net zoals het gebruik van de telefoon.

Wat de telefoon zelf zegt over het batterij gebruik is dat de weergave 61% gebruikt, dit terwijl ik de helderheid op het laagst heb gezet.

Iemand anders dit ook opgevallen ?
Dit probleem was al met JM8. dit moet verholpen worden met een aangepaste Voodoo versie.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=786509
ik draai deze combinatie nu ook.. en geen vuiltje aan de lucht. heeel stabiel..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
thommy86 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:40:
[...]

Dit probleem was al met JM8. dit moet verholpen worden met een aangepaste Voodoo versie.
ik draai deze combinatie nu ook.. en geen vuiltje aan de lucht. heeel stabiel..!
Als ik het goed begrijp draai je dan nu de aangepaste voodoo 3 versie (en niet de voodoo 4.0 beta) i.c.m. JM9.

Draai je dit alles op 2.1 of 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
densoN schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:50:
[...]

Als ik het goed begrijp draai je dan nu de aangepaste voodoo 3 versie (en niet de voodoo 4.0 beta) i.c.m. JM9.

Draai je dit alles op 2.1 of 2.2?
JM9 is een 2.1 build..

Edit:
In de voodoo beta 4 zit de voodoo lag fix 3.. Dus is dezelfde versie.. Alleen aan gepast..
Informatie over voodoo vind je op http://www.project-voodoo.org/
hoe jij het zegt vind ik het een beetje raar klinken.. Ik draai JM9 icm voodoo lagfix versie 3

[ Voor 31% gewijzigd door thommy86 op 11-10-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08

WoutF

Hoofdredacteur
Voor de geïnteresseerden: Cyanogenmod voor de Galaxy S is eindelijk een beetje op gang gekomen. Een lange tijd leek de GS-versie stil te liggen (wilde nog geeneens booten), maar een aantal ontwikkelaars van het cynogenmod-team is de laatste dagen terug bezig geweest. De versie waar ze aan werken is voor de Vibrant, maar de telefoons komen intern zo sterk overeen dat dit ook heel goed nieuws is voor de I9000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

thommy86 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:40:
[...]

Dankje voor de verwijzing,

Ik had die thread al enigszins gelezen, maar dacht dat daar NILFS2 werd gebruikt ipv EXT4. Niet dat het voor mij uitmaakt, maar had nogal slechte ervaringen gelezen over NILFS2 in die thread.

Maar uit de laatste pagina's bleek dat NILFS2 van de baan is en EXT4 nu gebruikt wordt in zijn fix.

Heb het op 2 galaxy's gedaan.

(was simpel, als je al voodoo draaide, gewoon nieuwe update file op je telefoon zetten en eroverheen flashen)

Tot nu toe, lijkt het idd heel stabiel, hoop dat het mn "batterij probleem" verholpen heeft, wat ik er zo over lees moet dit nml wel gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
GSlayer schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:21:
[...]

Dankje voor de verwijzing,

Ik had die thread al enigszins gelezen, maar dacht dat daar NILFS2 werd gebruikt ipv EXT4. Niet dat het voor mij uitmaakt, maar had nogal slechte ervaringen gelezen over NILFS2 in die thread.

Maar uit de laatste pagina's bleek dat NILFS2 van de baan is en EXT4 nu gebruikt wordt in zijn fix.

Heb het op 2 galaxy's gedaan.

(was simpel, als je al voodoo draaide, gewoon nieuwe update file op je telefoon zetten en eroverheen flashen)

Tot nu toe, lijkt het idd heel stabiel, hoop dat het mn "batterij probleem" verholpen heeft, wat ik er zo over lees moet dit nml wel gebeuren :)
Ik draai al 2 a 3 dagen deze combinatie.. en heb niks te klagen over de batterij.. gister avond hebben een paar vrienden de hele avond spelletjes er mee gedaan en niks aan de hand.. ik leg hem wel elke avond aan de oplader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Zojuist Tayatuma (superlite) i.c.m. JM9 geinstalleerd. Nu wordt er aangegeven dat je hier ook nog de "OC Kernel met Voodoo" overheen kan gooien. Aangezien het momenteel allemaal erg snel en stabiel draait vraag ik me af hoe jullie hierover denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
densoN schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:39:
Zojuist Tayatuma (superlite) i.c.m. JM9 geinstalleerd. Nu wordt er aangegeven dat je hier ook nog de "OC Kernel met Voodoo" overheen kan gooien. Aangezien het momenteel allemaal erg snel en stabiel draait vraag ik me af hoe jullie hierover denken.
Ik heb maar 1 keer een andere rom geflashed en dat was met JM5.. ik vraag me dan eerder af wat het meer waarde is om een andere rom te flashen.. werkt het soepeler? met JM9 en voodoo voelt hij bij mij namelijk heel soepel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 16:09
Ik lees dat velen goede ervaring hebben met JM9, maar bij mij voelt deze firmware met voodoo juist erg traag aan. Hebben jullie iets speciaals nog gedaan tijdens of na flashen. Mijn JF3 met voodoo was nog sneller dan dit wat ik toch wel raar vind :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin64 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:04:
Ik lees dat velen goede ervaring hebben met JM9, maar bij mij voelt deze firmware met voodoo juist erg traag aan. Hebben jullie iets speciaals nog gedaan tijdens of na flashen. Mijn JF3 met voodoo was nog sneller dan dit wat ik toch wel raar vind :|
Heb je wel via het recovery menu een clear cache en een reset to factory defaults gedaan :?

Huidige config: jm9, olcf 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:30:
[...]

Heb je wel via het recovery menu een clear cache en een reset to factory defaults gedaan :?

Huidige config: jm9, olcf 2.1
Voelt de oclf beter aan bij jou dan voodoo.. vanwaar je voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

Update:

De Voodoo lagfix + custom JM8 kernel, doet het perfect, batterij bijna helemaal vol na een avond + nacht.

Dus nogmaals bedankt thommy86, voor de verwijzing hiernaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Kan iemand even checken of je al via kies naar 2.2 kan? heb zo'n gevoel dat vandaag de dag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
bart_wbd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:18:
Kan iemand even checken of je al via kies naar 2.2 kan? heb zo'n gevoel dat vandaag de dag is.
Is niet zo....Anders had xda er al vol mee gestaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
GSlayer schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:24:
Update:

De Voodoo lagfix + custom JM8 kernel, doet het perfect, batterij bijna helemaal vol na een avond + nacht.

Dus nogmaals bedankt thommy86, voor de verwijzing hiernaar!
Werkt goed he :D ben er erg tevreden over. ben wel heel benieuwd naar JJ1.. maar het werkt nu ff heel soepel.. als ik de tijd heb flash ik JJ1.. moet wel tijd hebben want als het niet goed werkt dan kan ik terug flashen..

Zou iemand nog antwoord kunnen geven op mijn vorige vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Hallo, heb even een vraagje.

Een tijdje geleden heb ik mijn mobiel gereset met factory settings nadat ik iets van modaco had gedownload (misgelopen installatie). Nu werkt mijn telefoon prima met JF3 plus OCLF.
Alleen heb ik nu gemerkt dat er een app geïnstalleerd is die ik niet kan verwijderen, het heet: MCR script.

Ik heb op xda gelezen dat er een manier is om dit te kunnen verwijderen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=766067

Alleen ik vroeg me af of het de moeite waard is. Wat doet eigenlijk de MCR script? Kan ik het gewoon laten staan?

Als er een upgrade naar 2.2 uitkomt kan ik het met mijn configuratie gewoon installeren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Help!

Hi nadat ik mijn laatste bericht hier heb gepost, heb ik Kies geüpgraded en ineens was er een firmware upgrade te downloaden voor mijn galaxy s. Zo heb ik dit gedaan "volgens mij JM2 of zo". Het is alles goed gelopen de telefoon werd automatisch opnieuw opgestart maar nu blijft die bij de S laden en hij komt niet tot de home. Na een paar minuten laden (bij de S) gaat die vanzelf uit. Ik heb het weer opgestart en weer blijft die hangen..

Nu heb ik de batterij er uit gehaald en weer er in gedaan en hij blijft weer even laden (bij de S) en dan gaat die weer uit.

Wat is er aan de hand?

[ Voor 18% gewijzigd door Artuzzo op 12-10-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Artuzzo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:30:
Help!

Hi nadat ik mijn laatste bericht hier heb gepost, heb ik Kies geüpgraded en ineens was er een firmware upgrade te downloaden voor mijn galaxy s. Zo heb ik dit gedaan "volgens mij JM2 of zo". Het is alles goed gelopen de telefoon werd automatisch opnieuw opgestart maar nu blijft die bij de S laden en hij komt niet tot de home. Na een paar minuten laden (bij de S) gaat die vanzelf uit. Ik heb het weer opgestart en weer blijft die hangen..

Nu heb ik de batterij er uit gehaald en weer er in gedaan en hij blijft weer even laden (bij de S) en dan gaat die weer uit.

Wat is er aan de hand?
Als je 3 button modus werkt, kun je via de recovery modus een factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Hij komt wel met de 3 knopjes combi naar het scherm van de factory reset... maar ik snap even niet waarom ik dit zou moeten doen...het is toch een upgrade van samsung via kies...

is dit echt de enige oplossing daarvoor?

Was dat een oude firmware update?

[ Voor 101% gewijzigd door Artuzzo op 12-10-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Data wipe/factory reset wil in een aantal gevallen, de reboot soepel laten verlopen.

Ik weet niet of het de enige oplossing is, als dat niet helpt kun je altijd nog via Odin aan de slag.

JM2 is geen oude firmware, maar wordt momenteel met de nieuwe SGS uitgeleverd in de Benelux.

[ Voor 31% gewijzigd door Embryo1 op 12-10-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Embryo1 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:48:
[...]

Data wipe/factory reset wil in een aantal gevallen, de reboot soepel laten verlopen.

Ik weet niet of het de enige oplossing is, als dat niet helpt kun je altijd nog via Odin aan de slag.
Thnx man!
Hij is nu weer gereset en hij start wel op. Ik vroeg me af wat heb verdiend aan dit upgrade...

EDIT

Hij start wel op maar ik krijg 2 blauwe schermen:

De toepassing startpagina is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw. Geforceerd Sluiten. ALs ik hier op klik dan krijg ik een sec een andere blauwe scherm maar ik kan het niet eens lezen en hij komt terug naar de eerste blauwe scherm...dit allemaal na het inloggen, dus nadat ik de pincode heb ingetoetst. En nu?

[ Voor 30% gewijzigd door Artuzzo op 12-10-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Artuzzo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:51:
[...]

Thnx man!
Hij is nu weer gereset en hij start wel op. Ik vroeg me af wat heb verdiend aan dit upgrade...
Ervaar een paar weken deze firmware en mischien krijg je eind oktober begin nov. via Kies Froyo aangeboden.

Ik draai ook met de JM2 zonder lagfix en ben harstikke tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ik zou al tevreden zijn als mij mobiel weer normaal zou functioneren...

Ik krijg 3 blauwe schermen nu. eerst iets over de toepassing dalily brieving is onverwacht gestopt...dan klik ik verder en krijg ik er andere 2.

Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ik heb net gemerkt dat als ik de 3 toest combi doe, krijg ik tussen de gele tekst ook een rode alinea met het volgende:

multicsc : can not acces to /system/csc/ZEN/sustem/

dat ook na de factory reset...kan dit iets mee te maken hebben?

Kan iemand mij helpen, ik wacht graag op jullie antwoord...

[ Voor 11% gewijzigd door Artuzzo op 12-10-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Artuzzo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:09:
Ik heb net gemerkt dat als ik de 3 toest combi doe, krijg ik tussen de gele tekst ook een rode alinea met het volgende:

multicsc : can not acces to /system/csc/ZEN/sustem/

dat ook na de factory reset...kan dit iets mee te maken hebben?

Kan iemand mij helpen, ik wacht graag op jullie antwoord...
Welke productcode heb je ?
Wat is het resutaat na de update voor de PDA,Phone en CSC ? (dus via *#1234#)

De ZEN vermelding duidt m.i. niet op de juiste CSC, want XEN is logisch. Mocht de productcode afwijken, pak dan de CSC file van Lownoise, of je flasht JM2 alles opnieuw via Odin met uiteraard de CSC: I9000XENJM1 (remake van lownoise)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Embryo1 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:50:
[...]

Welke productcode heb je ?
Wat is het resutaat na de update voor de PDA,Phone en CSC ? (dus via *#1234#)

De ZEN vermelding duidt m.i. niet op de juiste CSC, want XEN is logisch. Mocht de productcode afwijken, pak dan de CSC file van Lownoise, of je flasht JM2 alles opnieuw via Odin met uiteraard de CSC: I9000XENJM1 (remake van lownoise)
Ik kan niet eens aan de toetsenbord aankomen dus ik kan die code niet intikken om aan de product code te komen... wat kan ik dan het best doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Artuzzo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:58:
[...]

Ik kan niet eens aan de toetsenbord aankomen dus ik kan die code niet intikken om aan de product code te komen...
Heb je odin wel eens gebruikt.. want anders zou ik hem opnieuw flashen.
anders adb.. daarmee zou je wel je product code kunnen opvragen.. heb me hier laatst ook in verdiept.. wat even puzzelen.. maar als het werkt, wekrt het best fijn.

Edit,
zelf had ik csc KOR er in staan.. terwijl ik XEN van lownoise had geflashed.. omdat hij van een multiCSC uitgaat zou je deze wel via adb moeten instaleren.

[ Voor 14% gewijzigd door thommy86 op 12-10-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Artuzzo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:58:
[...]

Ik kan niet eens aan de toetsenbord aankomen dus ik kan die code niet intikken om aan de product code te komen...
Dan maar alles opnieuw met Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
thommy86 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:01:
[...]

Heb je odin wel eens gebruikt.. want anders zou ik hem opnieuw flashen.
anders adb.. daarmee zou je wel je product code kunnen opvragen.. heb me hier laatst ook in verdiept.. wat even puzzelen.. maar als het werkt, wekrt het best fijn.
Nee ik heb odin nooit gebruikt. Wat bedoel je met flashen etc? ik volg je even niet..sorry maar ik was niet van plan om rare dingen er mee te doen maar dit is gebeurd na de firmware upgrade..het dus totaal onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Artuzzo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:03:
[...]

Nee ik heb odin nooit gebruikt. Wat bedoel je met flashen etc? ik volg je even niet..sorry maar ik was niet van plan om rare dingen er mee te doen maar dit is gebeurd na de firmware upgrade..het dus totaal onverwacht.
Wat jij net met kies hebt gedaan is eigenlijk flashen (installeren) in de 1e post van dit topic wordt uitgelegd hoe dit met odin werkt.. heel vervelend voor je dat zit zo gebeurt.. terwijl je simpel weg even een update wilt doen. het is iig op te lossen.. als je het door hebt is het niet heel ingewikkeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
thommy86 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:06:
[...]

Wat jij net met kies hebt gedaan is eigenlijk flashen. in de 1e post van dit topic wordt uitgelegd hoe dit met odin werkt.. heel vervelend voor je dat zit zo gebeurt.. terwijl je simpel weg even een update wilt doen. het is iig op te lossen.. als je het door hebt is het niet heel ingewikkeld..
Oke ik ga nu lezen hoe het moet. Mocht ik vragen hebben kan ik jou een privé bericht sturen?

Met odin loop ik het risico om de garantie te breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Artuzzo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:03:
[...]

Sorry, ik dacht dat je in de materie wat was ingeschoten, zeker omdat je van Modaco ook al zaken op de SGS had gezet, die helaas fout gingen. Maar ik denk dat er zaken op je SGS staan, welke afwijken van de standaard app, welke via de market binnnen te halen zijn. Dan zul je dus naar een servicepoint moeten om te kijken of zij meteen je toestel willen flashen of gaan opsturen, en alles onder garantie valt.

Lees dit topic goed, vooral de startpagina en een aantal termen worden duidelijk. Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
je mag alles vragen.. is gewoon vervelend voor je dat dit nu gebeurt.. officieel verloopt je garantie.. wat ik hier wel eens heb gelezen is dat mensen met een gerooten sgs en andere firmware naar de winkel zijn gegaan en daar niet eens naar gekeken is.. ik weet niet of je nou andere firmware wilt proberen.. maar ik raad JM9 aan.. als je klaar bent met lezen en het een beetje begrijpt, kan ik je de links van deze dingen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Thnx Guys ik ga eerst proberen of ik het zelf voor elkaar kan krijgen.. het lijkt me zonde om een telefoon te retourneren wetend dat dit gewoon goed is. Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had twee weken terug een bericht gestuurd naar Samsung Nederland met de vraag wanneer we nu eens de lang verwachte update Froyo 2.2 in Nederland kunnen verwachten en heb eindelijk bericht terug.
Ik wilde jullie dit nieuws toch even brengen.
Zoals het er nu naar uit ziet zou de verwachte update 15 oktober officieel worden uit gebracht.
Nu maar hopen dat het niet weer word uit gesteld.
Dus nog een paar nachtjes slapen.
Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.