[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.106 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommy86 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:56:
[...]

Voelt de oclf beter aan bij jou dan voodoo.. vanwaar je voorkeur?
Ik het gevoel dat de batterij toch een stuk zuiniger is met oclf 2.1 i.p.v voodoo.
Had hiervoor jm8 met voodoo draaien.

Probeer eens ZEAM als launcher deze werkt echt snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:51:
[...]

Ik het gevoel dat de batterij toch een stuk zuiniger is met oclf 2.1 i.p.v voodoo.
Had hiervoor jm8 met voodoo draaien.

Probeer eens ZEAM als launcher deze werkt echt snel...
Ik vind TW echt een fijne launcher.. daarom hou ik ook niet van custom roms omdat deze vaak launcher pro of iets gebruiken.. (LP vind ik dus echt afschuwelijk) maar ik begrijp niet hoe dit sneller kan werken.. het blijft tenslotte toch een app.. en qua batterij.. met de aangepaste voodoo gaat de batterij zeker een dag mee.. en ik hang hem toch elke avond aan de oplader (jij niet dan?) dus daar stoor ik me verder niet aan. samset heb ik wel even gebruikt.. maar deze is zowat het zelfde als tw.. (als ik het niet verkeerd heb..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Ik loop vast bij stap 4. Kan de firmware niet downloaden van die links boven.
Verder heb ik die andere bestanden ook niet... PHONE, CSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Artuzzo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:05:
Ik loop vast bij stap 4. Kan de firmware niet downloaden van die links boven.
Verder heb ik die andere bestanden ook niet... PHONE, CSC.
heb je een pm gestuurd met alle uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:44:
Had twee weken terug een bericht gestuurd naar Samsung Nederland met de vraag wanneer we nu eens de lang verwachte update Froyo 2.2 in Nederland kunnen verwachten en heb eindelijk bericht terug.
Ik wilde jullie dit nieuws toch even brengen.
Zoals het er nu naar uit ziet zou de verwachte update 15 oktober officieel worden uit gebracht.
Nu maar hopen dat het niet weer word uit gesteld.
Dus nog een paar nachtjes slapen.
Zoals je al aangeeft is dit niet de eerste "officiele releasedate", maar we blijven optimistisch :>
Vraag me af of de officiele versie niet alleen stabieler maar ook een stuk sneller gaat draaien dan de leaked version. Mocht dit niet het geval zijn zie ik geen reden om van mij 2.1 superlite rom af te stappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
densoN schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:21:
[...]

Zoals je al aangeeft is dit niet de eerste "officiele releasedate", maar we blijven optimistisch :>
Vraag me af of de officiele versie niet alleen stabieler maar ook een stuk sneller gaat draaien dan de leaked version. Mocht dit niet het geval zijn zie ik geen reden om van mij 2.1 superlite rom af te stappen..
dit is inderdaad nog maar afwachten.. ik ben echt benieuwd naar de final Froyo.. maar JM9 draait soepel.. dus hoop dat toch enig verschil zal zijn..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Met een enorme hulp van Thommy 86 doet mijn toestel weer! im happy...

Nu heb ik JM9 op en ook de telegraaf en al de NL instellingen.

Heel erg bedankt Thommy 86 goeie tips en top beschikbaarheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
thommy86 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:16:
[...]

heb je een pm gestuurd met alle uitleg.
Wil je die ook even naar mij sturen, of anders hier gewoon plaatsen zodat we er allemaal iets aan hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Pino112 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:12:
[...]

Wil je die ook even naar mij sturen, of anders hier gewoon plaatsen zodat we er allemaal iets aan hebben? :)
heb niks anders gezegd dan in de begin post staat.. maar soms is het handig even die bevestiging te krijgen om dat de eerste keer flashen toch een beetje eng is.. mijn tip dan ook.. eerst heeeel goed lezen.. ook op XDA want uiteindelijk moet je het toch zelf doen.. als je vragen hebt kun je die natuurlijk altijd even stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:01
JM9 + Voodoo zojuist geflashed, voelt erg snel aan! Hiervoor had ik JM7 + OCLF, dat voelde toch een stukje langzamer en het installen van apps zorgde voor veel meer lag.
Ik hoop eigenlijk vooral dat mijn accu verbruik verbeterd want die was terug naar 1 Dag bij JM7 + OCLF, ook bij weinig gebruik.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Team-RiNo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:17:
JM9 + Voodoo zojuist geflashed, voelt erg snel aan! Hiervoor had ik JM7 + OCLF, dat voelde toch een stukje langzamer en het installen van apps zorgde voor veel meer lag.
Ik hoop eigenlijk vooral dat mijn accu verbruik verbeterd want die was terug naar 1 Dag bij JM7 + OCLF, ook bij weinig gebruik.
je hebt voor JM9 wel de aangepaste versie nodig.. anders gaat je batterij inderdaad snel leeg.
http://ip208-100-42-21.st...m/showthread.php?t=786509

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:30:
[...]

Thanks. Aangezien JM2 niet beschikbaar is als officiele upgrade via KIES voor mij (of toch wel?) in onze regio (XEN), zal ik waarschijnlijk gewoon Odin moeten gebruiken of niet? Of doe ik toch iets fout?

PS: Ik gebruik momenteel JM1.
Zou iemand aub antwoord willen geven op mijn vorige post? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommy86 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:02:
[...]

Ik vind TW echt een fijne launcher.. daarom hou ik ook niet van custom roms omdat deze vaak launcher pro of iets gebruiken.. (LP vind ik dus echt afschuwelijk) maar ik begrijp niet hoe dit sneller kan werken.. het blijft tenslotte toch een app.. en qua batterij.. met de aangepaste voodoo gaat de batterij zeker een dag mee.. en ik hang hem toch elke avond aan de oplader (jij niet dan?) dus daar stoor ik me verder niet aan. samset heb ik wel even gebruikt.. maar deze is zowat het zelfde als tw.. (als ik het niet verkeerd heb..)
TW is inderdaad een fijne launcher. LP vondt ik ook echt niets. Ik had TW er op staan totdat ik ZEAM tegen kwam. Deze loopt echt reuze soepel.

Met voodoo moest mijn Tel elke dag in de oplader, met olcf 2.1 gaat hij me gemak zonder opladen 2 dagen mee.

Denk dat het gewoon een kwestie van gevoel is welke lagfix je gebruikt.

De GPS van JM9 vindt ik persoonlijk beter dan JM8 met Copilot verliest hij minder de weg.
Als er geen JM10 uit komt blijf ik hierbij tot froyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:15:
[...]

Zou iemand aub antwoord willen geven op mijn vorige post? Bij voorbaat dank.
In het andere forum
Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 6]

lees ik dat
via Kies versie 74_45 http://www.multiupload.com/DMBDKRRJM5 er geen problemen zijn om de update binnen te halen. Of je wacht nog enkele dagen, want nu krijgen veel SGS gebruikers de update naar JM2 aangeboden en
de Samsung servers zijn toch al niet van de vlugge.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:21:
[...]

TW is inderdaad een fijne launcher. LP vondt ik ook echt niets. Ik had TW er op staan totdat ik ZEAM tegen kwam. Deze loopt echt reuze soepel.

Met voodoo moest mijn Tel elke dag in de oplader, met olcf 2.1 gaat hij me gemak zonder opladen 2 dagen mee.

Denk dat het gewoon een kwestie van gevoel is welke lagfix je gebruikt.

De GPS van JM9 vindt ik persoonlijk beter dan JM8 met Cockpit verliest hij minder de weg.
Als er JM10 uit komt blijf ik hierbij tot froyo.
Vind zeam een beetje vreemd.. In eerste instantie niet eens een dialer.. heb dus nog geen launcher gevonden doe ik fijner vond.. Ook vind ik het menu gewoon fijn.. ADW heeft het ook zo ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:37
Beste leden,

Ik zit er ook (zoals vele anderen) aan te denken mijn galaxy S te rooten.
echter vraag ik me af of het nou niet verstandig is eerst te wachten op de 2.2 update van android of nu men tel te gaan rooten.

heeft iemand toevallig een verlossend advies voor mij hierover ?
ik heb al her en der gekeken en weet dus wel wat de voordelen zijn van het rooten. maar ik vraag me dus af of veel van die voordelen straks ook niet komen in de update van androids 2.2 firmware.

alvast bedankt

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
thommy86 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:16:
[...]

heb niks anders gezegd dan in de begin post staat.. maar soms is het handig even die bevestiging te krijgen om dat de eerste keer flashen toch een beetje eng is.. mijn tip dan ook.. eerst heeeel goed lezen.. ook op XDA want uiteindelijk moet je het toch zelf doen.. als je vragen hebt kun je die natuurlijk altijd even stellen.
Bedoel je met begin van de post, de uitleg van pagina 1 !!.
Ook ik vind het eng, maar heb de galaxy ondermeer genomen om lekker te rommelen. Heb alles doorgelezen en ik moet eerlijk zeggen het duizelt me voor de ogen.
Ben zogezegd toch een beetje huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Ik zou zeggen gewoon doen.. Bij JM9 had ik 100m voor aankomst pas gps signaal.. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:01
thommy86 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:22:
[...]

je hebt voor JM9 wel de aangepaste versie nodig.. anders gaat je batterij inderdaad snel leeg.
http://ip208-100-42-21.st...m/showthread.php?t=786509
Jep die heb ik, tot dusver is weergave > cell standby in battery stats wat wel goed is met weinig gebruik. Ben benieuwd wat het de komende week gaat doen. Verder is ie echt enorm snel maar ook dat wordt meestal minder over de komende dagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Team-RiNo op 12-10-2010 22:14 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
heb batterij tool in mn custom rom, toestel staat nu 25 uur aan en heb nog 76% batterij, waarvan 45% (van de 24%) is verbruikt doordat wifi een paar uur heeft aangestaan. Dit lijkt er al meer op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Zo, JM9 geflasht.
Nu alle apps weer terugzetten dmv Titanium Backup, 90x op Installeren + Gereed klikken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Pino112 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:48:
Zo, JM9 geflasht.
Nu alle apps weer terugzetten dmv Titanium Backup, 90x op Installeren + Gereed klikken :{
Neem aan dat je eerst je toestel moet rooten.. Met su rechten doet hij dat allemaal automatisch.. In ieder geval wel bij my back-up pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JM9 en voodoo 3 met JM8 kernel werkt prima.
Mijn bereik is duidelijk beter. Batterij blijft langer vol, en morgen zal ik GPS eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:48:
Zo, JM9 geflasht.
Neem de donate versie!! Dan kan je alles in 1 keer installeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:37
NIemand een antwoord op mijn eerdere vraag ?

Of het nu echt nuttig is om te rooten of te wachten op de offieciele Froyo update?
aangezien je daar ook alle rechten in krijgt.

alvast bedankt Ivo

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivootjuh schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:38:
NIemand een antwoord op mijn eerdere vraag ?

Of het nu echt nuttig is om te rooten of te wachten op de offieciele Froyo update?
aangezien je daar ook alle rechten in krijgt.

alvast bedankt Ivo
Als je nu niet veel problemen hebt met je telefoon zal ik gewoon rustig de komende weken afwachten totdat froyo komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:33
Final Android 2.2 (Froyo) ROM is uit:

http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Twee nieuwe 2.2 firmwares:

JP6 & JPM

build date: 06.10.2010(JPM) en 07.10.2010 (JP6)

JPM is 20 minuten later gepost als JP6 volgens:
http://twitter.com/SamsungFUSNews

Download ze hier, password is samfirmware.com:

JP6: http://www.multiupload.com/8C3YDHD3GL
JPM: http://www.multiupload.com/6T0NAZKKR0

[ Voor 7% gewijzigd door bart_wbd op 13-10-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
De builddate is NIET 13.10.2010, dat is de datum dat ze online zijn gezet. JP6 is van 7 oktober, en JPM is een dagje ouder. JPM staat trouwens ook op de Samsung updateserver, maar daar zijn vaker betaroms op gevonden, dus dat zegt ook nog niet veel.

[ Voor 33% gewijzigd door WoutF op 13-10-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
WoutF schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:50:
De builddate is NIET 13.10.2010, dat is de datum dat ze online zijn gezet. JP6 is van 7 oktober, en JPM is een dagje ouder. JPM staat trouwens ook op de Samsung updateserver, maar daar zijn vaker betaroms op gevonden, dus dat zegt ook nog niet veel.
Sorry gelijk, wou het net gaan aanpassen. Zou JPM of JP6 Final zijn? Ben jij er al 1 aan het flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
bart_wbd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:53:
[...]

Sorry gelijk, wou het net gaan aanpassen. Zou JPM of JP6 Final zijn? Ben jij er al 1 aan het flashen?
Nu JP6 aan het flashen, aangezien de filedates net wat nieuwer zijn :) zal als 'ie eenmaal erop staat de builddate checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

JP6 lijkt nieuwer!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:33
Twijfel of het een final is of eerder toch een soort van release candidate. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
WoutF schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:56:
[...]

Nu JP6 aan het flashen, aangezien de filedates net wat nieuwer zijn :) zal als 'ie eenmaal erop staat de builddate checken.
Ben benieuwd, lees op xda veel problemen met flashen.. Wacht dus nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
JP6 is iig niet de final, build date is 7 oktober en er staat duidelijk INTERNAL RELEASE bij. Ga nu JPM proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
WoutF schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:07:
JP6 is iig niet de final, build date is 7 oktober en er staat duidelijk INTERNAL RELEASE bij. Ga nu JPM proberen
Stock rom was ook een internal release. Zegt dus niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
bart_wbd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:19:
[...]

Stock rom was ook een internal release. Zegt dus niks..
Yup, daar ben ik nu achter, JPM heeft hetzelfde staan. Nu weer terug bij JP6, gezien de builddate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
WoutF schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:20:
[...]

Yup, daar ben ik nu achter, JPM heeft hetzelfde staan. Nu weer terug bij JP6, gezien de builddate.
Heb nu JP6 draaien.. Op het 1e gezicht bevalt hij heerlijk. Nu even aan het finetunen zal later meer updates geven.

[ Voor 18% gewijzigd door bart_wbd op 13-10-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

bart_wbd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:35:
[...]
Heb nu JP6 draaien.. Op het 1e gezicht bevalt hij heerlijk. Nu even aan het finetunen zal later meer updates geven.
Cool :) Ben benieuwt naar je update en of alles werkt > sms sturen/ontvangen, GPS, radio enzovoorts! Keep us posted _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Gaat het dus op een pre release van de 2.2 toch? De definitief versie wordt straks via KIES gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
JPM lijkt de final release te zijn, eindelijk! :) Samsung heeft de sourcecode voor JPM namelijk vrijgegeven op opensource.samsung.com. Nu is het nu wachten op het moment dat JPM via Kies verspreid gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Source for Android 2.2 Froyo I9000XXJPM is online

Wat mogelijk inhoud dat dit de Final version of froyo is...

Source: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=807440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
waarom verspreiden ze eerst een losse firmware en gaan ze dit niet meteen via Kies verpreiden? Ik snap wel dat over een android systeem gaat maar zo blijft het verhaal "laatste versie" vrij onduidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Artuzzo schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:22:
waarom verspreiden ze eerst een losse firmware en gaan ze dit niet meteen via Kies verpreiden? Ik snap wel dat over een android systeem gaat maar zo blijft het verhaal "laatste versie" vrij onduidelijk...
De 'losse' versie is gelekt. Dat is een release (zover ik weet) voor dealers e.d. Twee dagen later komt dan de update via kies zoals hier eerder is geschreven. Klinkt in ieder geval logisch gezien er nu een gelekte versie is en er (gezien de berichten) over twee dagen een update via Kies zou moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet snap is dat ze nu eerst nog JM9 hebben uitgegeven, en nu opeens met 2.2 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
ok we wachten dan 2 dagen af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33
Vraagje m.b.t. het upgraden van de firmware. Moet ik het toestel eerst unrooten en de OneClickLagfix verwijderen of kan ik zonder problemen via KIES nu de firmware upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:45:
Vraagje m.b.t. het upgraden van de firmware. Moet ik het toestel eerst unrooten en de OneClickLagfix verwijderen of kan ik zonder problemen via KIES nu de firmware upgraden?
Hij is bij Kies nog niet beschikbaar. Maar misschien dat je handmatig via Kies je firmware kan updaten als je het firmware bestand zelf hebt. Ik gebruik altijd Odin, dus weet niet of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemiddag,

Ik heb net geprobeerd mijn geroote(met oclf)-SG te flashen naar JPK, precies zoals is uitgelegt in deze topics.
Alleen na het opstarten heb ik alleen nog maar zwart beeld, en hij trilt een beetje

Wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Ik hoop toch wel dat je de lagfix uitgeschakeld had ? Anyway, ff rebooten in recovery mode, dan wipe cahce en wipe data , dan zou hij het weer moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:59:
Goeiemiddag,

Ik heb net geprobeerd mijn geroote(met oclf)-SG te flashen naar JPK, precies zoals is uitgelegt in deze topics.
Alleen na het opstarten heb ik alleen nog maar zwart beeld, en hij trilt een beetje

Wie kan mij helpen??
Heb je de juiste pit file gebruikt? --> 803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:59:
Goeiemiddag,

Wie kan mij helpen??
sowieso een reset geven.. je gaat van 2.1 naar 2.2.. dan is een factory reset vereist.

ps. waarom JPK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb JPM nu draaien (vanaf JPH geflashed met 803.pit zonder repartition)
Maar er zijn heel erg vreemde dingen gebeurt, er zijn apps weg die voorheen geinstalleerd waren en apps terug die ik al een week geleden had verwijderd :S
Ook mijn homescreen is weer terug zoals ik die meer dan 2 weken geleden had :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15
toevallig je lagfix niet gedisabled voordat je ging flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:34:
Ach ja, logisch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:55:
[...]

Hij is bij Kies nog niet beschikbaar. Maar misschien dat je handmatig via Kies je firmware kan updaten als je het firmware bestand zelf hebt. Ik gebruik altijd Odin, dus weet niet of dat kan.
Als ik KIES opstart dan krijg ik de volgende melding: U kunt de firmware van <GT-I9000> upgraden. Klik hier om de firmware te upgraden. Dus ik zou graag willen weten, voordat ik op de optie upgraden klik, of ik hem moet unrooten en de OneClickLagFix moet verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56
is je product key en je imei nog gewoon zoals het hoort?
lees dat somige firmware's die nog wel eens willen veranderen :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, op XDA is men er nog niet uit of nou JPM de goede firmware is, of JP6.
Zowel JPM als JP6 schijnt sowieso niet sneller te gaan dan JM8 of JM9 met voodoo.
Ik houd het dus voorlopig maar bij JM9 met Voodoo 3 met jm8 kernel.
Werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:46:
[...]

Als ik KIES opstart dan krijg ik de volgende melding: U kunt de firmware van <GT-I9000> upgraden. Klik hier om de firmware te upgraden. Dus ik zou graag willen weten, voordat ik op de optie upgraden klik, of ik hem moet unrooten en de OneClickLagFix moet verwijderen ;)
Lijkt me verstandig om sowieso onclicklagfix uit te zetten, of te verwijderen.
Unrooten lijkt me niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
Heb nu JP6 draaien. De welbekende veranderingen kende wel al van de vorige 2.2 firmwares.
Ben er tevreden mee. Toch heb ik nog steeds het gevoel dat het niet helemaal officieel is en dat de lag nog steeds aanwezig is. Ik laat dit nu even staan en als hij via kies te upgraden is, dan zet ik JM2 erop en ga ik upgraden via KIES. Kijken wat dat brengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:34:
Ah, mijndes deed gisteravond ook al vreemd.
Dat ben ik dus vergeten 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:48
Wat doe ik fout?
Flash via Odin:
pit: s1_odin_20100803.pit
PDA: JP6_JP4_U_JPM.tar
re-partition aangevinkt.

De telefoon blijft na flash zwart scherm geven en trilt af en toe even. Factory reset en cache swipe halen niets uit.
Versie hiervoor was een gefaalde update via Kies, zie mijn post in andere topic.
Ik heb ooit voodoo beta 4 geinstalleerd, en dit niet gedisabled, en zou niet weten hoe ik dit nu nog zou kunnen doen.
Ik heb ook de JPM update geprobeerd, zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
OvdStelt schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:16:
Wat doe ik fout?
Flash via Odin:
pit: s1_odin_20100803.pit
PDA: JP6_JP4_U_JPM.tar
re-partition aangevinkt.

De telefoon blijft na flash zwart scherm geven en trilt af en toe even. Factory reset en cache swipe halen niets uit.
Versie hiervoor was een gefaalde update via Kies, zie mijn post in andere topic.
Ik heb ooit voodoo beta 4 geinstalleerd, en dit niet gedisabled, en zou niet weten hoe ik dit nu nog zou kunnen doen.
Ik heb ook de JPM update geprobeerd, zelfde resultaat.
Flash eerst even naar bijvoorbeeld jm2, 512 pit met re-partition aan.
Zodra die klaar is, flash je jp6 als pda, re-partition uit.

Klaar is kees, zo werkte het voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is al gelukt..moest eerst een andere versie erop zetten, ik had kennelijk nog een oude versie.
heb nu 2.2 met de nieuwe jpk draaien en het werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart_wbd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:17:
[...]

XDA raadt aan om eerst naar JM8 te flashen met re-partition, en daarna JP6 of JPM te flashen zonder re-partition. En natuurlijk sowieso van te voren lagfix uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:48:
[...]

Is dit wel zo? Bij het flashen wordt die oneclicklagfix toch gewoon overschreven o.i.d.? Die nieuwe voodoo lagfix zorgde volgens mij wel voor problemen met flashen.

Kan iemand dit bevestigen / ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:48:
[...]

Heb ik voor de zekerheid maar gedaan echter heb ik een probleem, het upgraden loopt vast met de volgende melding: MSC.Thunder.FirmwareUpdate has stopped working :( Wat een gedoe met KIES zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten21 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:41:
[...]

Is dit wel zo? Bij het flashen wordt die oneclicklagfix toch gewoon overschreven o.i.d.? Die nieuwe voodoo lagfix zorgde volgens mij wel voor problemen met flashen.

Kan iemand dit bevestigen / ontkrachten?
Ik lees regelmatig op XDA dat je gezeik krijgt als je bijvoorbeeld lagfix van Voodoo niet disabled voor het flashen. Ik heb overigens geen ervaring met oneclicklagfix, maar ik hanteer met dit soort dingen vaak de regel ''Beter safe than sorry''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:45:
[...]

Heb ik voor de zekerheid maar gedaan echter heb ik een probleem, het upgraden loopt vast met de volgende melding: MSC.Thunder.FirmwareUpdate has stopped working :( Wat een gedoe met KIES zeg.
Waarom gebruik je dan niet gewoon Odin? Moet ik een pakketje voor je samenstellen?
Naar welke Firmware wil je flashen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Ik heb me nog helemaal niet verdiept in Odin, het enige wat er op mijn tel draait is de oneclicklagfix. Ik zie het 'pakketje' graag tegemoet als ik hiermee zonder problemen mijn firmware kan upgraden. :)
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:55:
[...]
Naar welke Firmware wil je flashen?
Volgens KIES:

Huidige versie: PDA:JF3 / PHONE:JF3 / CSC:JF1
Laatste versie: PDA: JM2 / PHONE:JM2 / CSC:JM1

JM2 dan maar.

[ Voor 41% gewijzigd door Resinman op 13-10-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:00:
Ik heb me nog helemaal niet verdiept in Odin, het enige wat er op mijn tel draait is de oneclicklagfix. Ik zie het 'pakketje' graag tegemoet als ik hiermee zonder problemen mijn firmware kan upgraden. :)

[...]

Volgens KIES:

Huidige versie: PDA:JF3 / PHONE:JF3 / CSC:JF1
Laatste versie: PDA: JM2 / PHONE:JM2 / CSC:JM1

JM2 dan maar.
Ben je gek, gewoon naar JM9 flashen.
Ik kan wel even een pakketje voor je samenstellen met PDA, PHONE en CSC firmware, PIT files en Odin erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Hoe kan ik het best naar XXJPM flashen met odin ik draai nu 2.1 xwjm2. kan dat zomaar zonder dat mijn imei ofzo veranderd. met welke odin versie en pit file 1.0 ? en 803 pitfile ? staat nergens echt duidelijk beschreven. en moet dat met of zonder re partitiion vanaf jm2?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:08:
[...]

Ben je gek, gewoon naar JM9 flashen.
Ik kan wel even een pakketje voor je samenstellen met PDA, PHONE en CSC firmware, PIT files en Odin erbij.
Dat is prima! Is JM9 beter dan JM2? En maakt het nog uit welke firmware je draait als 2.2 straks uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:13:
[...]

Dat is prima! Is JM9 beter dan JM2? En maakt het nog uit welke firmware je draait als 2.2 straks uitkomt?
Als je het dan via Kies doet niet. Maar op dit moment via Odin kan je alleen naar 2.2 updaten als je firmware JM8 draait. Maar als 2.2 officieel uitkomt, kan je sowieso updaten via Kies. Dat moet een fluitje van een cent zijn.

Edit: Ik kan ook de JM8 Firmware erbij doen als je dat liever hebt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
waarom zou hij nu gaan flashen? als de officiele firmware 2.2 heel snel uitkomt.
zoals gelezen binnen 2 dagen via kies te updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:25:
waarom zou hij nu gaan flashen? als de officiele firmware 2.2 heel snel uitkomt.
zoals gelezen binnen 2 dagen via kies te updaten
Wie weet draait JM8 of JM9 wel veel fijner dan de nog instabiele 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

binnen 2 dagen op kies :P samsung benelux zei dat het eerst bij samsung service points kan alleen en pas na 2 weken ofzo @ kies. las ik @ een forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
wie weet maar dat weten we nog niet ik zou zeggen wacht de officiele firmware 2.2 af en mocht deze
instabiel zijn ga dan naar jm8 of jm9. Maarja dat is mijn mening natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:29:
wie weet maar dat weten we nog niet ik zou zeggen wacht de officiele firmware 2.2 af en mocht deze
instabiel zijn ga dan naar jm8 of jm9. Maarja dat is mijn mening natuurlijk ;)
Op XDA zegt iedereen dat je beter JM8 of JM9 met voodoo kan hebben dan de nieuwe JP6 of JPM te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
BruceLee schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:29:
binnen 2 dagen op kies :P samsung benelux zei dat het eerst bij samsung service points kan alleen en pas na 2 weken ofzo @ kies. las ik @ een forum
dat veranderd de zaak , pff word steeds :O van samsung support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:48
bart_wbd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:17:
[...]

Thx gelukt volgens deze methode. Nu maar weer alle apps terugzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:31:
[...]

Op XDA zegt iedereen dat je beter JM8 of JM9 met voodoo kan hebben dan de nieuwe JP6 of JPM te draaien.
als dat zo is , ken je dan ook een link voor me sturen voor het pakketje? :9
als het 2 dagen zou duren dan ken ik wel wachten op 2.2 maar nu hoor ik 2 weken geen zin in
ik draai nog jm2 zoals ik hem kreeg bij me abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:34:
[...]

als dat zo is , ken je dan ook een link voor me sturen voor het pakketje? :9
als het 2 dagen zou duren dan ken ik wel wachten op 2.2 maar nu hoor ik 2 weken geen zin in
ik draai nog jm2 zoals ik hem kreeg bij me abbo
Geen probleem.
Ik heb er een zeer uitgebreide uitleg bij gedaan, zodat elke beginner het moet snappen.
De firmwares zijn:

PDA (CODE): I9000XWJM9
PHONE (MODEM): I9000XWJM4
CSC: I9000XENJM1

De CSC is een custom Nederlandse, gemaakt door een vriendelijke XDA'er en Tweakers lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Mijn telefoon werkt nog niet helemaal superfijn atm, komt denk ik ook omdat ik Voodoo niet heb verwijderd voor flashen..
Wel alle data en cache gewhiped, maar nog niet perfect.
Heb nu met MyBackup een goede backup gemaakt, dus ik ga 2.2 even proberen denk ik.
Maar daarvoor moet ik van JM9 naar JM8, hoe kan ik downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de download link.
http://www.multiupload.com/4JAFOO7LLW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:37:
[...]

Geen probleem.
Ik heb er een zeer uitgebreide uitleg bij gedaan, zodat elke beginner het moet snappen.
De firmwares zijn:

PDA (CODE): I9000XWJM9
PHONE (MODEM): I9000XWJM4
CSC: I9000XENJM1

De CSC is een custom Nederlandse, gemaakt door een vriendelijke XDA'er en Tweakers lid.
super bedankt, dit is de laatste nieuwe firmware van xda.com? of het beste geteste ?
Mocht 2.2 uitkomen die er gewoon overheen gooien via kies begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:39:
Mijn telefoon werkt nog niet helemaal superfijn atm, komt denk ik ook omdat ik Voodoo niet heb verwijderd voor flashen..
Wel alle data en cache gewhiped, maar nog niet perfect.
Heb nu met MyBackup een goede backup gemaakt, dus ik ga 2.2 even proberen denk ik.
Maar daarvoor moet ik van JM9 naar JM8, hoe kan ik downgraden?
Zelfde manier als waarop je upgrade, gewoon naar JM8 flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:40:
[...]

super bedankt, dit is de laatste nieuwe firmware van xda.com? of het beste geteste ?
Mocht 2.2 uitkomen die er gewoon overheen gooien via kies begrijp ik?
Jep. Kies zal de nieuwe 2.2 er gewoon overheen flashen.
Wel altijd lagfix uitzetten voor het flashen.
En JM9 is de nieuwste firmware voor 2.1, 2 dagen geleden uitgekomen.
Ik had daarvoor JM8, en bij mij werkt met JM9 de GPS wat beter. Binnen 20 seconden. Bereik is ook iets beter.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

als je dit in je etc host file zet kan je al wel updaten naar XXJPM

insert in file host 174.123.5.146 fus.samsungmobile.com
Dat is van iemand die zelf een update server draait ik weet niet of dit correct werkt denk er over het zo te doen heb me phone er al aan hangen en hij vindt de update nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:44:
als je dit in je etc host file zet kan je al wel updaten naar XXJPM

insert in file host 174.123.5.146 fus.samsungmobile.com
Dat is van iemand die zelf een update server draait ik weet niet of dit correct werkt denk er over het zo te doen heb me phone er al aan hangen en hij vindt de update nu.
Ja dat kan ook. Maar dan heb je gewoon de JPM, en daar is nog geen Voodoo voor beschikbaar...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
ik snap nu niet hoe ik met de JPM die verspreid is over het internet moet gaan updaten met odin, er zitten geen MODEM, CSC, of PDA files tussen.

ik zie in het .rar bestand alleen maar .rfs bestanden voorbij komen.

hoe moet ik deze gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

detonated schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:50:
ik snap nu niet hoe ik met de JPM die verspreid is over het internet moet gaan updaten met odin, er zitten geen MODEM, CSC, of PDA files tussen.

Die heb je dan ook niet nodig. Je hoeft de rar bestand niet uit te pakken. Indien je alleen 1 bestand hebt ipv 3, dan moet je dat bestand laden onder "PDA" en Phone/CSC laat je gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:51:
[...]

mooie uitleg voor een beginner _/-\o_ _/-\o_
Is het al gelukt? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

detonated schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:50:

Kijk anders even hier.
Die uitleg geldt voor zowel JPM als JP6
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=807351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
ik was nog ff aan het eten , maar ik ga nu beginnen., mischien een domme vraag maar
zodra die erop staat hoe zet ik de lagfix weer af? als ik naar 2.2 zou gaan via kies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:01:
[...]

ik was nog ff aan het eten , maar ik ga nu beginnen., mischien een domme vraag maar
zodra die erop staat hoe zet ik de lagfix weer af? als ik naar 2.2 zou gaan via kies
Welke lagfix gebruik je? Die van voodoo?
Zo ja, dan moet je gewoon even naar de harde schijf van je Phone gaan, in de map ''Voodoo'' een nieuwe map maken met de naam ''disable-lagfix'' en dan de Phone opnieuw opstarten. Dan schakelt lagfix zichzelf uit.
Pas dan kan je gaan flashen.
Nooit flashen als lagfix nog aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Welke versie van Odin gebruiken jullie met het flashen naar jm6 / JPM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lometje schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:05:
Welke versie van Odin gebruiken jullie met het flashen naar jm6 / JPM??
Ik denk dat iedereen gewoon 1.3 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:03:
[...]

Welke lagfix gebruik je? Die van voodoo?
Zo ja, dan moet je gewoon even naar de harde schijf van je Phone gaan, in de map ''Voodoo'' een nieuwe map maken met de naam ''disable-lagfix'' en dan de Phone opnieuw opstarten. Dan schakelt lagfix zichzelf uit.
Pas dan kan je gaan flashen.
Nooit flashen als lagfix nog aan staat.
ik heb er nog geen lagfix omstaan, maar (jou pakketje) zit toch ook een lagfix in?
mocht 2.2 uitkomen dan moet ik alleen lagfix uittezetten. en via kies 2.2 te flashen?
Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.