[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.107 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Zet nu je telefoon in Download-mode door op het VolumeOmhoogknopje, de Home knop en de Power Knop tegelijkertijd in te drukken.

daar gaat het mis, ik krijg de download-mode niet eens. na veel geprobeerd te hebben . :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan alleen mijn telefoon niet rooten, ik heb de oclf v2 ge/dl alleen alles blijft op rood staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:48:
[...]

Ja dat kan ook. Maar dan heb je gewoon de JPM, en daar is nog geen Voodoo voor beschikbaar...;)
ik draai nu jm2 zonder voodoo

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Volgens Samfirmware is JPM de officiele update en zal deze zeer snel online komen op KIES.

Dus mocht je problemen hebben met flashen, het wachten zal niet lang meer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:41:
[...]

Zelfde manier als waarop je upgrade, gewoon naar JM8 flashen.
Top, danku
Toettoetdaan schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:19:
Volgens Samfirmware is JPM de officiele update en zal deze zeer snel online komen op KIES.

Dus mocht je problemen hebben met flashen, het wachten zal niet lang meer zijn :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=807351
JP6 is nieuwer dan JPM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik ga denk ik gewoon xxjpm met odin flashen moet toch gewoon werken vanaf stock xwjm2 ?

JPM is de final er zullen bij elke final al weer nieuwere versies boven komen drijven maar dat zij weer nieuwe ontwikkelings takken. en niet percee beter of stabieler / de release

[ Voor 51% gewijzigd door BruceLee op 13-10-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11

WoutF

Hoofdredacteur
Voor de mensen die niet naar 2.2 willen switchen wegens het gebrek aan een Voodoo-kernel: de maker ervan hoopt binnen twee dagen met een versie voor 2.2 uit te komen :)

En voor de mensen die niet bekend zijn met de Voodoo kernel ;) deze vervangt Samsung's rfs-bestandssysteem (traag) met ext4 (snel).

[ Voor 28% gewijzigd door WoutF op 13-10-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:13:
Zet nu je telefoon in Download-mode door op het VolumeOmhoogknopje, de Home knop en de Power Knop tegelijkertijd in te drukken.

daar gaat het mis, ik krijg de download-mode niet eens. na veel geprobeerd te hebben . :(
Daar moet je telefoon voor uitstaan he...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:06:
[...]

ik heb er nog geen lagfix omstaan, maar (jou pakketje) zit toch ook een lagfix in?
mocht 2.2 uitkomen dan moet ik alleen lagfix uittezetten. en via kies 2.2 te flashen?
Nee lagfix moet je er apart op zetten. Maar dat kan ik je ook wel uitleggen.
In ieder geval nu geen gevaar voor je om te flashen naar JM9. Lagfix staat er niet op, dus hoef je m ook niet uit te zetten...;)

Ik ga even eten, ben zo terug. Er wacht een Steak met pepersaus op mij... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:33:
[...]

Daar moet je telefoon voor uitstaan he...;)
ja staat uit, maar krijg hem echt niet in de download-modus. vanavond maar weer eens proberen
na het darten . smakelijk Zilvesta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:37:
[...]

ja staat uit, maar krijg hem echt niet in de download-modus. vanavond maar weer eens proberen
na het darten . smakelijk Zilvesta :)
Je krijgt hem als volgt in de download-modus:

Hou VolumeOmlaagKnopje (dus niet omhoog) + Home button ingedrukt samen met de aan/uit knop totdat je in de download-modus terecht komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Nu online
Als ik dit allemaal lees krijg ik zin in om te flashen maar jammer genoeg heb ik geen tijd voor :(

Hopen dat update snel op kies komt. Kan iemand nakijken of volgende problemen verholpen zijn:

1. SMS niet langer dan 3 berichten
2. RAM geheugen dat leegloopt
3. Radio alleen in mono
4. Flash support bv filmpjes op dumpert.nl kijken
5. Lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:49:
[...]

Je krijgt hem als volgt in de download-modus:

Hou VolumeOmlaagKnopje (dus niet omhoog) + Home button ingedrukt samen met de aan/uit knop totdat je in de download-modus terecht komt.
Inderdaad. Heb het per ongeluk verkeerd in de uitleg gezet.
Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33
Bedankt, ben er nu mee bezig alleen blijft hij volgens mij hangen tijdens het installeren van de drivers.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/13/1286976778-780.jpg

Na 10 minuten maar gestopt, any tips?

Edit: ik zat niet in download modus, nu hoef ik maar twee drivers te installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Resinman op 13-10-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Mocht je nog steeds niet in Download modus komen, google dan even op '3 button fix sgs'. Dan vind je de uitleg hoe met adb het toestel in download modus te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Het moest volumeknop omlaag zijn i.p.v. omhoog, ik zat volgens mij in de recoverymode. Nu zie ik duidelijk de download modus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
martijn24 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:51:
[...]

mooie uitleg voor een beginner _/-\o_ _/-\o_
Hele mooie uitleg. Hiermee moet het lukken.
Heb nog een aantal vragen.
1. waar vind ik de instellingen van T-mobile om later terug te zetten
2. Moet ik de telefoon eerst nog rooten ?
3. Is JM9 een voodoo ?

Hoop met de antwoorden uiteindelijk te kunnen gaan flashen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Dat zij hij niet :P, de build date scheelt één dag.
Daar ga ik niet moeilijk voor doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik heb nu mijn telefoon geflashed naar de JPK, alles werkt alleem :, ik zie dat mijn productcode ook in KOR is veranderd en ik kan geen OCLF gebruiken, alles blijft in het rood staan.

Nu had ik een backup gemaakt met Titanium, hoe kan ik mijn SG weer Rooten en hoe kan ik de productcode weer terugzetten, moet ik dan weer terug flashen naar een andere versie?

Wat is nu eigenlijk de versie die het prettigst werkt en waarmee je uiteindelijk naar de echte Froyo kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deblaauwesigaar schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:14:
[...]

Hele mooie uitleg. Hiermee moet het lukken.
Heb nog een aantal vragen.
1. waar vind ik de instellingen van T-mobile om later terug te zetten
2. Moet ik de telefoon eerst nog rooten ?
3. Is JM9 een voodoo ?

Hoop met de antwoorden uiteindelijk te kunnen gaan flashen vanavond.
Met alle respect voor je maar als je deze vragen nog hebt vraag ik me af of je je genoeg hebt ingelezen in de materie.

1) lees de eerste post van deze thread en noteer je apn instellingen, of gebruik de remake i9000XEN file waar ze in staan, of al laatste kijk op http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/ waar ze staan uit geschreven.

2) voor het flashen hoeft je telefoon niet geroot te zijn.

3) JM9 is een firmware, voodoo is een lagfix, Lagfix = een oplossing om het trage bestand systeem wat samsung gebruikt genaamd RFS te verwijderen en het snelle ext(2,3,4) file system daar voor in de plaats te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:46:
Dus ik heb nu mijn telefoon geflashed naar de JPK, alles werkt alleem :, ik zie dat mijn productcode ook in KOR is veranderd en ik kan geen OCLF gebruiken, alles blijft in het rood staan.

Nu had ik een backup gemaakt met Titanium, hoe kan ik mijn SG weer Rooten en hoe kan ik de productcode weer terugzetten, moet ik dan weer terug flashen naar een andere versie?

Wat is nu eigenlijk de versie die het prettigst werkt en waarmee je uiteindelijk naar de echte Froyo kan updaten?
kijk op xda forum hoe je je product code weer terug kan krijgen ( vind de threads over nv_data.bin)

Wat de prettigste versie is op dit moment JM9 met een lagfix ala voodoo en/of oclf 2.1.
Uiteindelijk denk ik dat je vanaf alle JM versie kan updaten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:55:
[...]

Moet ik een pakketje voor je samenstellen?
Het is gelukt en het ging allemaal zeer makkelijk, bedankt voor het pakketje en de uitleg! _/-\o_

Klopt het trouwens dat na de firmware upgrade mijn root verdwenen is? Er staat namelijk bij de OCLF in het groen: ROOT DEVICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:59:
[...]

Bedankt, ben er nu mee bezig alleen blijft hij volgens mij hangen tijdens het installeren van de drivers.

[afbeelding]

Na 10 minuten maar gestopt, any tips?

Edit: ik zat niet in download modus, nu hoef ik maar twee drivers te installeren.
Met die drivers gaat het er om dat je telefoon is aangesloten op de computer en dat Odin je telefoon vindt.
Dat is natuurlijk nodig om 'm te flashen. Ik lees net dat je 'm in de download modus hebt gekregen, nu zou alles gewoon van een leien dakje moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:52:
[...]

Het is gelukt en het ging allemaal zeer makkelijk, bedankt voor het pakketje en de uitleg! _/-\o_

Klopt het trouwens dat na de firmware upgrade mijn root verdwenen is? Er staat namelijk bij de OCLF in het groen: ROOT DEVICE.
Mooi zo.
Had jij je telefoon uberhaupt geroot? Dan kan het zijn dat je dat nu opnieuw moet doen.
Maar dat moet je eigenlijk alleen doen als je er gebruikt van maakt. Ik bijvoorbeeld vind het niet nodig en kan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ga nog maar een nachtje :z voordat ik JPM of JP6 ga flashen.
Dan zullen de eerste echte result wel beschikbaar zijn. En alle tools hierop werken... :P
Met een nieuwe JM versie had ik het wel geweten maar met froyo...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:52:
[...]

Ja dat klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik root altijd apart, en installeer voodoo lagfix apart.
Ik maak geen gebruik van OCLF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, maar hoe doe ik dan weer mijn telefoon Rooten onder deze JPK?? aangezien alles in het rood blijft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:02:
ok, maar hoe doe ik dan weer mijn telefoon Rooten onder deze JPK?? aangezien alles in het rood blijft staan
JPK? Mijn uitleg was voor JM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:56:
Hmm ga nog maar een nachtje :z voordat ik JPM of JP6 ga flashen.
Dan zullen de eerste echte result wel beschikbaar zijn. En alle tools hierop werken... :P
Met een nieuwe JM versie had ik het wel geweten maar met froyo...... :?
Helemaal mee eens.. Met JM9 kon ik niet wachten tot ik thuis was.. maar nu wacht ik liever de reacties af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, alleen ik had tussen door een andere vraag gestelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
me too :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Kan iemand die de laatste firmware heeft geflasht kijken of Skype nu wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:07:
klopt, alleen ik had tussen door een andere vraag gestelt :)
Nou JPK kan je wel rooten geloof ik. Maar de nieuwste 2.2 firmware is vandaag uitgekomen, en dat is JPM.
Die kan je geloof ik nog niet rooten.
Voor die JPK root moet je even kijken op het forum van XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artuzzo schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:16:
Kan iemand die de laatste firmware heeft geflasht kijken of Skype nu wel doet?
Skype deed het bij mij op JPK al wel, nog niet getest op JPM maar neem aan dat die het gewoon weer doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:26:
[...]

Skype deed het bij mij op JPK al wel, nog niet getest op JPM maar neem aan dat die het gewoon weer doet
Deed skype het dan niet op 2.1? Ik zal wel even downloaden zo.
Ik draai JM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Hier quadrant benchmark @ xxjpm helemaal stock

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/527/skfroyo.jpg

Draai nu XXJPM en bevalt goed GPS werkt ook goed weer :)

Ik kom van xwjm2 met 897 als score dus 100 punten meer :P vooral betere cpu 2d en 3d ^^
dat was met gps en wifi aan. nu zonder gedaan was bij mijn base benchmark ook @ xwjm2

NU 1037 total CPU 1457 MEM 1832 io 666 2d 314 3d 918

[ Voor 60% gewijzigd door BruceLee op 13-10-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:55:
Hier quadrant benchmark @ xxjpm helemaal stock

[afbeelding]

Ik kom van xwjm2 met 897 als score dus 100 punten meer :P vooral betere cpu 2d en 3d ^^
Zo te zien had ik beter een Nexus One kunnen nemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereo op je radio met JPM en betere GPS tov JPK

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via het pakketje van zilvesta123 (waarvoor dank overigens!) mijn telefoon proberen te flashen van JG1 naar JM9, en het flashen is gelukt, maar nu heb ik een zwart scherm met de 2 knoppen onderaan opgelicht... Ik heb dit al vaker voorbij zien komen, maar kan niet vinden hoe ik daar nou omheen kan komen. Kan iemand mij een goede tip geven?

*schaam* Was nog even vergeten om een factory reset te doen in al mijn enthousiasme.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schrok me zojuist echt helemaal een hoedje!! Ik kijk in /sd en wat zie ik daar?: Niets!!

Blijkt dat de externe SD kaart weer een andere directory heeft gekregen.

Ook krijg ik nu weer een ((*&(&(*&@(!!# pincode als ik mijn exchange mail instel..

En die quadrant scores zullen me aan me reet roesten.. Galaxy S is echt een veel beter toestel dan de N1. Het gaat om de praktijk ervaring en niet om benchmarks

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

denk het niet als ik de one click lag fix doe en dus een op een ander file system overga ;P maakt hij dat scoretje kapot van die nexus. en dan nog heeft dezephone een betere videokaart voor games. heb ik meer aan. met lagfix haalde deze phones allang 2000+ scores ook al met 2.1

hahah ja is nu external_sd :P

[ Voor 5% gewijzigd door BruceLee op 13-10-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik draai nu ook JP6, kwam vanaf JM9...ging allemaal goed.
Root en OneClick lag fix werken ook alweer...

Backup teruggezet, en alles draait weer als een zonnetje :)

*edit*
Zucht...Nu is I9000JPJPA alweer uit...
Naja test die morgen wel, geen zin meer om nu nog wat te doen

[ Voor 25% gewijzigd door TripleQ op 13-10-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

IK heb mijn XXJPM vanaf JM8 met 512 pit geflashed,
Nu hoor ik net als je pit 803 hebt gekozen tijdens flashen maar in odin niet repartition kiest dat hij dan niks met de pit file doet. Klopt dat ?

bij jm8 wel re partition(512) gedaan want samsung firmwares beveelde dat aan. bij xxjm8 met 803 pit stond dat dus niet bij en dus ook niet gedaan.

moet ik het nu alsnog doen omdat hij het niet gedaan heeft. performance verschillen met 803 pit ofzo ?

Update: in iedergeval met naar xxjpm flash repartition niet aanvinken zorgt er voor dat je phone niet opstart

[ Voor 12% gewijzigd door BruceLee op 13-10-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:55:
Wat versta je onder een goedwerkende GPS als ik vragen mag? In hoeverre heb je de GPS getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een uitleg hoe ik mijn productcode en/of IMEI kan behouden als ik flash naar JPM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:15:
Iemand een uitleg hoe ik mijn productcode en/of IMEI kan behouden als ik flash naar JPM?
Wat je ook doet, zorg er in ieder geval voor dat je met behulp van (bijv.) Root Explorer een backup maakt van jouw /efs map. Zorg dat je een backup hebt staan op je PC van die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:13:
[...]

Wat versta je onder een goedwerkende GPS als ik vragen mag? In hoeverre heb je de GPS getest?
met sygic navigatie wijst hij perfect de weg zonder van de route af te weiken als ik vrij rondt rijdt zonder bestemming zodat hij niet kan voorspellen zo loopt de bocht. maar had in jm2 al een goed werkende gps.
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:19:
[...]

Wat je ook doet, zorg er in ieder geval voor dat je met behulp van (bijv.) Root Explorer een backup maakt van jouw /efs map. Zorg dat je een backup hebt staan op je PC van die map.
hehe dit heb ik niet gedaan me imei klopt nog steeds kan ook niet veranderen zei iemand tegen me want dat is hardware. en over doe product code maakt toch niks uit ? alleen als je met kies wilt updaten misschien maar dat kan je weer faken in je register? of zijn er nog meer redenen om je product code goed te houden?

[ Voor 47% gewijzigd door BruceLee op 13-10-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:25:
[...]

met sygic navigatie wijst hij perfect de weg zonder van de route af te weiken als ik vrij rondt rijdt zonder bestemming zodat hij niet kan voorspellen zo loopt de bocht. maar had in jm2 al een goed werkende gps.
Thanks.

Ik heb sinds vandaag JM2 erop gezet (geupgrade via KIES) en het ziet er inderdaad naar uit dat de GPS weer back to normal is. Merk je (veel) verschil tussen JM2 en JPM als het gaat om de GPS? Dan weet ik ongeveer wat ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
En nog een: I9000JPJPA
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=807891

lijkt een regio verzie van JPM te zijn, net als JM6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:43:
En nog een: I9000JPJPA
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=807891

lijkt een regio verzie van JPM te zijn, net als JM6...
Volgens de 'Samsung Letter Codes' staat JP voor Arabic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

gps is vrijwel identiek alleen in gps test lijkt het er op dat hij iets beter verbinding houd en meer satelieten pakt zie voor het eerst 11/11 met een verbinding 5 meter en dit is binenhuis op mijn kamer op de bovenste verdieping. ook is de radio nu stereo ipv mono. ook is het hd filmen met geluid beter. de mic gain lager. want hij vervormde nochal snel eerst. hij kan nu veel meer aan :D erg blij mee want geluid is nu ook gewoon goed!. En de hele phone is sneller

ook an je nu in de video speel app eindelijk je brightness veranderen(was misschien al zo ik zie die opties alleen als je eerst de video player zelf opent in menu en niet eerst de film op je sd). je hebt eigenlijk overal wel extra settings en een nieuwe ui met meer opties. ook je gewone bellscherm zit nu gelijk een sms knop ect.

[ Voor 78% gewijzigd door BruceLee op 14-10-2010 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm net naar JPM geflashed. Alles werkt prima. Je hoeft zelfs niet terug te flashen naar JM8, je moet gewoon alleen bij PDA het firmware bestand van JPM te selecteren en op start te drukken. Je hebt ook geen PIT file nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

nieuwe android gebruiker!

heb al heel wat gelezen maar kan iemand me even een push geven en mij wijzen welke firmware ik er op moet zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

dan kan je jezelf beter even goed inlezen op http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=665 en http://www.samfirmware.com/ staan hele guide's en firmware's om te downloaden wel even reggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist One Click Lag Fig er op gezet. Ben er niet echt tevreden mee.
Dat Voodoo lagfix werkt veel fijner.
Het is dus nog even wachten tot zij iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Hoe lang duurt het flashen van nieuwe firmware ongeveer?
Ik heb vanavond geprobeerd mijn telefoon te flashen via Odin.
De versie die ik erop wilde zetten is de JM9. In Odin staat nu al een half uur dat hij bezig is
met "setup connection" Hij geeft wel aan Check MD5 Do not unplug the cable, please wait,
checking MD5 finished sucessfully.., leave CS, setup connection,
En daar blijft het bij.
Ik heb wel het download scherm op mijn telefoon staan.
In het geel "downloading. Do not turn off targett!!!"

Hoe lang gaat het ongeveer duren en als het nu te lang duurt naar verhouding, kan ik dan iets
doen zodat ik mijn telefoon opnieuw kan proberen te flashen?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:42:
Hoe lang duurt het flashen van nieuwe firmware ongeveer?
Ik heb vanavond geprobeerd mijn telefoon te flashen via Odin.
De versie die ik erop wilde zetten is de JM9. In Odin staat nu al een half uur dat hij bezig is
met "setup connection" Hij geeft wel aan Check MD5 Do not unplug the cable, please wait,
checking MD5 finished sucessfully.., leave CS, setup connection,
En daar blijft het bij.
Ik heb wel het download scherm op mijn telefoon staan.
In het geel "downloading. Do not turn off targett!!!"

Hoe lang gaat het ongeveer duren en als het nu te lang duurt naar verhouding, kan ik dan iets
doen zodat ik mijn telefoon opnieuw kan proberen te flashen?

Bedankt alvast.
Staat er al een blauw progressie balkje op het scherm van je telefoon?
Zo niet, dan vind Odin je telefoon gewoon niet.
Bovendien kan je hem dan ook disconnecten.
Vervolgens, Odin afsluiten, telefoon uitzetten.
Odin aanzetten, dingen instellen
Telefoon in download modus zetten en DAARNA pas aan de USB kabel aansluiten.
Dan vindt Odin de telefoon, installeerd eventueel drivers, en dan kan je op ''Start'' drukken.
Het hele proces van flashen zal maar 5 minuten moeten duren ofzo. Meestal minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:48:
[...]

Staat er al een blauw progressie balkje op het scherm van je telefoon?
Zo niet, dan vind Odin je telefoon gewoon niet.
Bovendien kan je hem dan ook disconnecten.
Vervolgens, Odin afsluiten, telefoon uitzetten.
Odin aanzetten, dingen instellen
Telefoon in download modus zetten en DAARNA pas aan de USB kabel aansluiten.
Dan vindt Odin de telefoon, installeerd eventueel drivers, en dan kan je op ''Start'' drukken.
Het hele proces van flashen zal maar 5 minuten moeten duren ofzo. Meestal minder.
Er staat geen blauwe balk in het scherm.
Ik kreeg wel gewoon in Odin de melding te staan dat ik op com 4 ben aangesloten.
Ik ga hem weer van de kabel afhalen en het nog eens proberen.
Bedankt.

update.
Heb zojuist de telefoon opnieuw geflashed.
Nu kreeg ik wel een balk in beeld. Momenteel is hij weer aan het opstarten.
Ik neem aan dat het goed komt.
Tijdens het bericht typen is hij weer helemaal bijgekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door mike123 op 14-10-2010 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:36:
[...]

Deed skype het dan niet op 2.1? Ik zal wel even downloaden zo.
Ik draai JM9.
Hi ik draai jm9 too maar hij laat me niet inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 20:28
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:29:
[...]

Thanks.

Ik heb sinds vandaag JM2 erop gezet (geupgrade via KIES) en het ziet er inderdaad naar uit dat de GPS weer back to normal is. Merk je (veel) verschil tussen JM2 en JPM als het gaat om de GPS? Dan weet ik ongeveer wat ik kan verwachten.
Heb ik gisteravond ook zo gedaan. Van JF3 naar JM2 m.b.v. een iets oudere versie van Kies omdat de laatste versie blijkbaar nogal wat problemen geeft met updaten. Ging perfect en mijn GPS is inderdaad een heel stuk beter geworden. Met JF3 viel doorlopend de fix weg ook al zag de SGS 10 satellieten of meer en de positie zat er meestal tientallen meters naast. Nu heb ik vrijwel direct een fix die veel nauwkeuriger is en ook blijft. Als de fix al wegvalt dan is het maar een fractie van een seconde en pikt de GPS het meteen weer op.
Ook fijn dat in het pulldown-menu nu een GPS-knopje zit. Al mijn apps, data en instellingen zijn behouden gebleven. Ik moest alleen even opnieuw rooten en de OneClickLagFix opnieuw activeren hoewel de telefoon na de update direct al wat sneller aanvoelde. Ik vind wel die animatie met pijltjes op het lock-screen nogal irritant. Die had Samsung er wat mij betreft niet op hoeven te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:13
Ik had ook problemen met de nieuwste versie van KIES om te updaten. Kreeg een fout dat de MST Firmware Update module niet meer werkte. Met onderstaande fix die ik vond op een forum kun je gewoon je laatste versie van KIES behouden. Heeft te maken met een ontbrekende registry key, waardoor KIES in een loop trechtkomt. Bij mij werkte het:

Solution: Go to registry and add the missing "FUS" as shown below:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\FUS]

How: Click Window Start=> on search/cmd line enter, regedit => expand "HKEY_CURRENT_USER" => expand "Software" => expand "Samsung" =>
right-click on "Samsung" and select "New" => click on "Key"
(a "New Key #1" will be created) => rename this "New Key #1" to FUS.

(bron: http://www.mysamsungwave.com/index.php?topic=1807.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:11
Ben gister avond bezig geweest om naar JP6 te gaan via JM8. Nadat het een mooi poos duurde voordat ik de backup die ik met titanium had gemaakt had teruggezet, werkt het nu allemaal goed. Is het nog nodig om een oclf of voodoo erover te gooien?

Ik las ergens in het forum dat bij het updaten je imei en prod. code worden verander. is dit altijd zo en kan je het checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee wanneer samsung 2.2 brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Ik ben op iets raars gestuit,

Ik zag dat na redelijk intensief gebruik, nog maar 1 klein streepje van de batterij indicator af was.
Als ik kijk naar "over het toestel" en dan "status", staat er 56 %.

Ik neem aan dat 56% niet correspondeert met 1 klein streepje van de batterij indicator.

Nu ben ik een beetje rond gaan zoeken op internet en kwam uit op deze thread op XDA.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=722862

Nu las ik hier, dat er nogal wat mensen zijn die niet erg lang met hun batterij doen.
Kan het niet zo zijn, dat de telefoon "denkt" dat de batterij leeg is ipv daadwerkelijk leeg.

(Als het bestandje (<-- /data/system/batterystats.bin) "zegt" dat de batterij leeg is tegen de telefoon, maar daadwerkelijk niet zo is. En de telefoon "luistert" naar dat bestandje)

Dit is gewoon een observatie, aan de hand van dingen die ik gelezen heb in de thread op XDA.

Ik kan het nu nog niet proberen, moet zo gaan werken en dan heb ik m'n telefoon nodig, maar ga dit zeker in het weekend proberen en dan kijken of het iets uithaalt ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Gisteren voor het eerst via Odin mijn telefoon van een nieuwe firmware voorzien:
PDA: CODE_I9000XWJM9
PHONE: MODEM_I9000XXJM4
CSC: CSC_I9000XENJM1_REMAKE

Probleem: ik kan nu niks uit de Market downloaden (downloaden is mislukt). Hoe krijg ik de market weer aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

@ Resinman

Ik geloof dat een reset een oplossing bied voor je Market probleem.

Instellingen --> Privacy --> Standaardgegevens herstellen.

(wist wel alles van je telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Inderdaad, had het ook al gevonden op internet, factory reset doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Dit wordt misschien een n00b vraag 8)7

Ik heb JM8 gedownload bij samfirmware.com en als ik deze uitpak heb ik de files
CODE_I9000XWJM8.tar.md5
MODEM_I9000XXJM4.tar.md5

Moet ik dit nog ergens mee 'behandelen' of kan ik gewoon die extensie .md5 eraf halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Ik krijg de Voodoo lagfix niet geïnstalleerd. Wat ik heb gedaan:

Download Voodoo lagfix
Rename naar update.zip
Kopiëren van pc naar root van de externe sd kaart
Opstarten in recovery mode
update.zip selecteren
Installeren
Reboot

Volgens de handleiding zal de eerste keer booten langer duren i.v.m. het conversion process. Bij mij start hij gewoon op. De quadrant scores zijn ook niet veranderd (rond de 900). Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Kan iemand mij even een directe link geven waar ik de voodoo software en de root voor XXJPM binnen kan halen? En ik wil even weten of de root en of de voodoo software op XXJPM werkt!!

alvast bedankt

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lometje schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:48:
Dit wordt misschien een n00b vraag 8)7

Ik heb JM8 gedownload bij samfirmware.com en als ik deze uitpak heb ik de files
CODE_I9000XWJM8.tar.md5
MODEM_I9000XXJM4.tar.md5

Moet ik dit nog ergens mee 'behandelen' of kan ik gewoon die extensie .md5 eraf halen ?
Niets mee doen gewoon zo in odin zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:15:
Hallo, Kan iemand mij even een directe link geven waar ik de voodoo software en de root voor XXJPM binnen kan halen? En ik wil even weten of de root en of de voodoo software op XXJPM werkt!!

alvast bedankt

Mvg.
De update.zip moet niet op de extrene SD.. maar op de interne.. in recoverymode zie je dan apply sdcard update.zip.. deze aanklikken.. en dan hoor je zo'n stemmetje.. je toestel moet wel geroot zijn.. maar iets verder terug lees ik dat je JM9 hebt geflasht.. de orginele voodoo zorgt voor een battery drain.. dus kan je beter de aangepaste versie installeren.

http://ip208-100-42-21.st...m/showthread.php?t=786509

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:21:
[...]

Niets mee doen gewoon zo in odin zetten
Had het al gedaan ;) Maar is verder allemaal goed gegaan gelukkig! Zit nu in JPM.... Eens kijken wat ik daarmee kan doen.
Overigens voor de mensen die mijn handleiding voor de lagfix (terminal) hadden gebruikt, ik had deze verder niet verwijderd. Wel wipe/clear cache en format SD gedaan voordat ik ging flashen naar JM8 en vervolgens naar JPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf erbij dat ik niet snap waar alle fuzz betreffende Froyo op de Galaxy S over gaat.. Tot gisteravond heb ik tot volle tevredenheid JM8+VooDoo draaien. Uit pure nieuwsgierigheid heb ik toch maar eens JPM geprobeerd en dat draai ik nu sinds gisteren.

Ik zie niet echt waarom we hier met z'n allen zo op zitten wachten. Mijn persoonlijke advies.. Als je op JMx zit en het bevalt goed, gewoon blijven gebruiken.. Vooral met Voodoo is dat ook nog eens iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:41:
Ik blijf erbij dat ik niet snap waar alle fuzz betreffende Froyo op de Galaxy S over gaat.. Tot gisteravond heb ik tot volle tevredenheid JM8+VooDoo draaien. Uit pure nieuwsgierigheid heb ik toch maar eens JPM geprobeerd en dat draai ik nu sinds gisteren.

Ik zie niet echt waarom we hier met z'n allen zo op zitten wachten. Mijn persoonlijke advies.. Als je op JMx zit en het bevalt goed, gewoon blijven gebruiken.. Vooral met Voodoo is dat ook nog eens iets sneller.
1 van de (misschien kleine) punten die ik meteen mis bij 2.1 tov 2.2 is bij het tekstinvoerscherm.
Heb je een soort van cursor. Kan je gemakkelijk iets selecteren, of de cursor iets opzij zetten.
Ik ergerde me er meteen aan, toen ik eventjes jm9 probeerde
Verder natuurlijk flash (soms toch wel handig)
En bij mij valt wifi bij alle 2.1 roms zo nu en dan weg (zegt dat die verbonden is, maar heb geen verbinding). Dit is bij 2.2 opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11

WoutF

Hoofdredacteur

Het is ook niet eerlijk om een zwaar geoptimaliseerde kernel met een stock firmware te vergelijken. Froyo brengt een paar behoorlijke verbeteringen (JIT, Flash, nieuwe api's, snellere browser, betere exchange support, usb tethering/wifi hotspot, betere market,app2sd, etc...). Ik draai JPM vanwege de extra features, en hoop in de komende dagen Voodoo te kunnen installeren om alles nog sneller te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan

Wel de minder ervaren mensen zitten ook nog met KIES hea, dus die hebben JF3 of JM2 als firmware, voor hen zou JPM/JPA/JP6 een behoorlijker vooruitgang zijn als hij uitkomt over KIES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:13:
Ik krijg de Voodoo lagfix niet geïnstalleerd. Wat ik heb gedaan:

Download Voodoo lagfix
Rename naar update.zip
Kopiëren van pc naar root van de externe sd kaart
Opstarten in recovery mode
update.zip selecteren
Installeren
Reboot

Volgens de handleiding zal de eerste keer booten langer duren i.v.m. het conversion process. Bij mij start hij gewoon op. De quadrant scores zijn ook niet veranderd (rond de 900). Wat doe ik fout?
Volgens mij moet je update.zip naar de root van je interne SD(telefoongeheugen/phone memory) kopieren.

Edit: Ik zie al dat thommy86 in zijn laatste post uitleg geeft betreft de voodoo lagfix.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
GSlayer schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:35:
Ik ben op iets raars gestuit,

Ik zag dat na redelijk intensief gebruik, nog maar 1 klein streepje van de batterij indicator af was.
Als ik kijk naar "over het toestel" en dan "status", staat er 56 %.

Ik neem aan dat 56% niet correspondeert met 1 klein streepje van de batterij indicator.

Nu ben ik een beetje rond gaan zoeken op internet en kwam uit op deze thread op XDA.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=722862

Nu las ik hier, dat er nogal wat mensen zijn die niet erg lang met hun batterij doen.
Kan het niet zo zijn, dat de telefoon "denkt" dat de batterij leeg is ipv daadwerkelijk leeg.

(Als het bestandje (<-- /data/system/batterystats.bin) "zegt" dat de batterij leeg is tegen de telefoon, maar daadwerkelijk niet zo is. En de telefoon "luistert" naar dat bestandje)

Dit is gewoon een observatie, aan de hand van dingen die ik gelezen heb in de thread op XDA.

Ik kan het nu nog niet proberen, moet zo gaan werken en dan heb ik m'n telefoon nodig, maar ga dit zeker in het weekend proberen en dan kijken of het iets uithaalt ja of nee.
Wanneer je zegt dat je het toestel redelijk intensief gebruikt kunnen we daar niet veel me, als je iets meer details zou geven wordt het makkelijker om een schatting te maken. Persoonlijk lijkt het mij namelijk eerder een foutieve batterij weergave op je hoofdscherm.

Ik heb in mijn ROM een app genaamd 'SGS Info' waarin ik aardig wat informatie over mijn batterij en het verbruik terug kan vinden. Kijk eens wat voor gegevens je hier uit kan halen en post deze (incl je 'tijd sinds opstarten')

En dat stukje over batterystats.bin lijkt me sterk, zou wel heel erg slecht geprogrammeerd zijn als dit het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:21
Kan het kloppen dat ik bepaalde software niet meer kan vinden in de market nu ik 2.2 draai? (JP6)
Ik kan bijvoorbeeld Desktop Visualizer niet meer vinden. Ook niet door scannen van QR code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Froyo al via kies te downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:58:
Is Froyo al via kies te downloaden ?
Dit wordt bijna dagelijks gevraagd, kijk op sites als androidworld.nl. Daar wordt dit vast en zeker aangegeven.

Sterker nog, volgens mij krijg je gewoon te zien dat er een update beschikbaar is op je telefoon???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OvdStelt schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:56:
Kan het kloppen dat ik bepaalde software niet meer kan vinden in de market nu ik 2.2 draai? (JP6)
Ik kan bijvoorbeeld Desktop Visualizer niet meer vinden. Ook niet door scannen van QR code.
Klopt, pure messenger is bijvoorbeeld ook niet meer zichtbaar... mijn meest gebruikte app :P (JPM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Gisteren had ik mijn firmware geupgrade naar JM9. OCLF had ervoor ik verwijderd. Als het goed is verdwijnt dan ook je ROOT. Gisteren had ik OCLF er weer opnieuw opgezet en inderdaad, de optie om te rooten was groen. Ik heb hem niet geroot. Nu heb ik zojuist de VOODOO lagfix succesvol erop gezet (na het weer verwijderen van OCLF) en de Quadrant scores zitten rond de 1700. Nu zag ik ineens het 'Superuser Machtiging' icoontje tussen mijn applicaties staan. Als ik daarop klik dan zie ik 3 tabjes:

Apps: no apps in list
Log: als ik daarop klik dan krijg ik de volgende melding: Helaas! De toepassing Superuser Machtigingen (proces com. noshufou.android.su) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw.
Settings: daarin staan alle settings

Zojuist heb ik alleen de applicatie One Click Lag Fix geïnstalleerd (maar nog niet de lag fix toegepast aangezien VOODOO er al opstaat). Nu zie ik de optie Root Device 2.1 in het rood staan: Your device is already rooted.

Nu snap ik het niet meer. Toen ik gisteren mijn firmware ging upgraden verdween mijn ROOT. Het enige wat ik heb gedaan is de VOODOO lagfix er vandaag op gezet. Nu zie ik ineens het 'Superuser Machtiging' icoontje staan en geeft OCLF aan dat mijn device is geroot.

Heeft VOODOO dit icoontje weer geplaatst en mijn telefoon geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

densoN schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:05:
[...]

Dit wordt bijna dagelijks gevraagd, kijk op sites als androidworld.nl. Daar wordt dit vast en zeker aangegeven.

Sterker nog, volgens mij krijg je gewoon te zien dat er een update beschikbaar is op je telefoon???
Volgens mij doet Samsung nog niet aan OTA (over the air) updates dus ik vermoed dat die melding niet op je telefoon komt. Maar het is een kwestie van simpelweg aansluiten en KIES draaien... Dan ben je er snel achter...

Heb nu via Odin iig. de JPM geflashed en ik ga niet eens meer met een lagfix aan de slag. Het werkt vooralsnog voortreffelijk, ook nu ik m'n apps weer geinstalleerd heb. Overigens, als je JPM geflashed hebt via Odin, zorg dat je dan in de recovery mode nog even een wipe en cache clear doet. Dat schijnt een hoop te schelen in snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Mijn Galaxy S doet helaas niet meer starten. Het enige wat hij doet is de witte letters laten zien (GALAXY S).

Wat ik heb gedaan is een update uitvoeren naar I9000ZSJP2. Ook heb nu de User data en Cache verwijderd via de RecoveryMode. Op dit moment had ik dus ook de externe SD kaart en de SIM eruit. Maar dit mocht niet helpen.

Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
Resinman schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:10:
Gisteren had ik mijn firmware geupgrade naar JM9. OCLF had ervoor ik verwijderd. Als het goed is verdwijnt dan ook je ROOT. Gisteren had ik OCLF er weer opnieuw opgezet en inderdaad, de optie om te rooten was groen. Ik heb hem niet geroot. Nu heb ik zojuist de VOODOO lagfix succesvol erop gezet (na het weer verwijderen van OCLF) en de Quadrant scores zitten rond de 1700. Nu zag ik ineens het 'Superuser Machtiging' icoontje tussen mijn applicaties staan. Als ik daarop klik dan zie ik 3 tabjes:

Apps: no apps in list
Log: als ik daarop klik dan krijg ik de volgende melding: Helaas! De toepassing Superuser Machtigingen (proces com. noshufou.android.su) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw.
Settings: daarin staan alle settings

Zojuist heb ik alleen de applicatie One Click Lag Fix geïnstalleerd (maar nog niet de lag fix toegepast aangezien VOODOO er al opstaat). Nu zie ik de optie Root Device 2.1 in het rood staan: Your device is already rooted.

Nu snap ik het niet meer. Toen ik gisteren mijn firmware ging upgraden verdween mijn ROOT. Het enige wat ik heb gedaan is de VOODOO lagfix er vandaag op gezet. Nu zie ik ineens het 'Superuser Machtiging' icoontje staan en geeft OCLF aan dat mijn device is geroot.

Heeft VOODOO dit icoontje weer geplaatst en mijn telefoon geroot?
Ik had hetzelfde probleem, de foutmelding onstaat doordat je niet langer root hebt. Om dit te controleren zou je adb shell moeten uitvoeren en kijken of je su rechten hebt. Zelf had ik het opgelost door de root in recovery modus uit te voeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
Dennie-DP schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:32:
Mijn Galaxy S doet helaas niet meer starten. Het enige wat hij doet is de witte letters laten zien (GALAXY S).

Wat ik heb gedaan is een update uitvoeren naar I9000ZSJP2. Ook heb nu de User data en Cache verwijderd via de RecoveryMode. Op dit moment had ik dus ook de externe SD kaart en de SIM eruit. Maar dit mocht niet helpen.

Kent iemand dit probleem?
Factory defaults geprobeerd in recovery mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
densoN schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:33:
[...]

Factory defaults geprobeerd in recovery mode?
Ook dit heb ik geprobeerd inderdaad. (Wipe data/factory reset is dit dan)

[ Voor 8% gewijzigd door Dennie-DP op 14-10-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Dennie-DP schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:35:
[...]

Ook dit heb ik geprobeerd inderdaad. (Wipe data/factory reset is dit dan)
Via KIES of Odin geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
Ik heb enkel het bestandje gedownload en renamed in update.zip en toen in de root van de Galaxy S gezet. Dit ging vorige keren goed. Hier had ik KIES niet voor nodig, aangezien de verwijderbare schijven vanzelf tevoorschijn komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennie-DP op 14-10-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennie-DP schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:43:
[...]

Ik heb enkel het bestandje gedownload en renamed in update.zip en toen in de root van de Galaxy S gezet. Dit ging vorige keren goed. Hier had ik KIES niet voor nodig, aangezien de verwijderbare schijven vanzelf tevoorschijn komen.
Dan moet je reflashen (als je natuurlijk in de download-modus kunt komen). Dit heb ik ook al eens meegemaakt en toen zat er niets anders op dan reflashen. Bij mij kwam die niet verder dan de "S".

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:22
WoutF schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:47:
[...]

Het is ook niet eerlijk om een zwaar geoptimaliseerde kernel met een stock firmware te vergelijken. Froyo brengt een paar behoorlijke verbeteringen (JIT, Flash, nieuwe api's, snellere browser, betere exchange support, usb tethering/wifi hotspot, betere market,app2sd, etc...). Ik draai JPM vanwege de extra features, en hoop in de komende dagen Voodoo te kunnen installeren om alles nog sneller te maken :)
Had je nog geen wifi hotspot op je 2.1 Galaxy S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:00:
[...]

Dan moet je reflashen (als je natuurlijk in de download-modus kunt komen). Dit heb ik ook al eens meegemaakt en toen zat er niets anders op dan reflashen. Bij mij kwam die niet verder dan de "S".
Maar hoe krijg ik die bestanden er nog op dan? Want een USB-kabel aansluiten helpt nu niet. Of moet dit via het SD-kaartje?

BTW. ik zie de S nog niet eens ;)

EDIT: In de Download-modus kan dit wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennie-DP op 14-10-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
densoN schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:33:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, de foutmelding onstaat doordat je niet langer root hebt. Om dit te controleren zou je adb shell moeten uitvoeren en kijken of je su rechten hebt. Zelf had ik het opgelost door de root in recovery modus uit te voeren..
Weet zelf niet hoe je in de adb shell kan komen (geen ervaring mee) maar dat zal ik wel even uitzoeken. Ik neem aan dat je een bepaald command moet invoeren om te zien of je su rechten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennie-DP schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:03:
[...]

Maar hoe krijg ik die bestanden er nog op dan? Want een USB-kabel aansluiten helpt nu niet. Of moet dit via het SD-kaartje?

BTW. ik zie de S nog niet eens ;)

EDIT: In de Download-modus kan dit wel.
Welke bestanden bedoel je precies? Probeer je telefoon in de download-modus te zetten en kijk of Odin je apparaat herkent. Zo ja, dan kun je de desbetreffende firmware/bestanden in Odin laden en vervolgens flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24

m0nk

16-09-2003 15.15

Net geupgrade naar JPM. Maar waar kan ik nu mijn USb instellingen wee wijzigen? Standaard doet ie KIES nu..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
Resinman schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:04:
[...]

Weet zelf niet hoe je in de adb shell kan komen (geen ervaring mee) maar dat zal ik wel even uitzoeken. Ik neem aan dat je een bepaald command moet invoeren om te zien of je su rechten hebt?
Start dos (met administrator rights), ga naar de map waar je adb hebt geinstalleerd en geef het commando 'adb shell' dan krijg je het # symbool te zien wanneer je op je telefoon zit (telefoon uiteraard wel verbinden met computer). Wanneer je vervolgens 'su' typt en je krijgt binnen 1 minuut geen acces violation error zit je goed. # bij je prompt veranderd dan ook in 'su'.

[ Voor 3% gewijzigd door densoN op 14-10-2010 16:45 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.