Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023

SamsungGalaxyS
Samsung Galaxy S
Introductie:

Op 23 maart 2010 heeft Samsung de Galaxy S (i9000) geïntroduceerd. De duidelijke keypoints zijn de 4" Super-AMOLED scherm, 1 GHZ processor en het nieuwe Samsung's Smart life. Daarnaast zal het toestel over een 5 Megapixel camera beschikken welke HD opnames kan maken.
Het Super-AMOLED scherm kennen wij van de Samsung WAVE. Dit scherm is, naast scherper en dunner, theoretisch gezien beter leesbaar in direct zonlicht met een grote kijkhoek. Het is de eerste keer dat dit scherm zijn weg vind naar een Android toestel.

Inhoudsopgave
Links
Ga terug naar de inhoudsopgave
SpecificatiesSamsung Galaxy S
ChipsetARM Cortex A8 'Hummingbird'?
Processor snelheid1GHz
OSAndroid 2.1 (eclair)
TouchWiz 3.0 interface
swype text input
ROM geheugen8/16 GB
RAM geheugen512 MB
Flash geheugenMicroSD max 32 GB
SchermWVGA 4" / Super-AMOLED
Multitouch
16M kleuren
480 x 800 pixels
NetwerkGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
HSDPA 900 / 1900 / 2100
GPRS Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 - 48 kbps
EDGE Class 12
3G HSDPA, 7.2 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps
WirelessWi-Fi 802.11 b/g/n
DLNA
Bluetooth 3.0
Camera's5 MP, 2592 x 1944 pixels
autofocus, LED flash
720p 30fps
Frontside VGA
Geo-tagging
smile detection
Accu (mAh, standby, spreektijd)Li-Ion 1500mAh
Connectors & SensorsMicro USB v2.0
3.5 mm audio jack
Accelerometer
Proximity sensor
LocatieGPS
A-GPS
Digital compass
Externe buttons en controlsOnbekend
Afmetingen122.4 x 64.2 x 9.9 mm
Gewicht 118 gram
Prijs+/-€477,--
AccessoiresDockingstation
Websitehttp://www.samsungunpacked.com/#
http://galaxys.samsungmobile.com/
Beschikbaar01-07-2010

History
Features
  • Daily Briefing: Offers instant access to weather, news, stocks, and the scheduler.
  • All Share: Enables inter-device connectivity via DLNA (Digital Living Network Alliance) technology.
  • Home Cradle: Enables use as a digital photo frame, table clock, calendar, and music station.
  • Write and go: Jot down an idea first and later decide on a format such as SMS/ MMS, email, calendar or memo.
  • Swype: Provides fast and easy way to input text on screen while on-the-move.
  • ThinkFree: Apps to view and edit Microsoft Office 2007 documents.
  • Smart Alarm: Wakes up with a natural alarm sound and automatically turned-on display
    light
  • Samsung Social Hub
(P)Reviews
Fotos

Afbeeldingslocatie: http://img.gsmarena.com/vv/pics/samsung/samsung-galaxy-s-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys81.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys83.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys84.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys86.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys89.jpg

Youtube

Rooted

In tegenstelling tot wat we gewend zijn van Windows Mobile, is het niet illegaal om zelf aan Android te sleutelen. Het voordeel hiervan is dat je zonder problemen een custom ROM kunt installeren op je Android die meer aansluit bij je wensen. Deze kan sneller of mooier zijn. Je kunt het niet zo gek bedenken of mensen hebben het wel in een ROM gebouwd. Deze roms worden veelal gebouwd door een grote schare fans. Om een custom ROM te installeren dien je eerst in de root te komen.

handleiding voor het rooten zal hier komen te staan wanneer deze bekend is.

Let wel, niet iedere ROM is legaal, dit heeft te maken met applicaties van derden die erin gebakken zitten. Het is dus niet raadzaam om links naar ROMs te bespreken als je niet zeker bent of deze legaal is of niet.

Accessoires

Afbeeldingslocatie: http://www.samsunggalaxys.nl/wp-content/uploads/2010/03/samsunggalaxys2.jpg

Changelog
  • 23-03-2010 - TS Gestart
  • 23-03-2010 - TS aangepast met hulp van Relief2009 DANKJEWEL
  • 24-03-2010 - TS aangepast n.a.v. de nieuwe gegevens (Geen LED Flash, website link toegevoegd, nieuwe TS foto, filmpje Samsung's social hub)
  • 13-04-2010 - Eerste review van GSM Arena geplaatst
  • 18-06-2010 - Deel 2 geopend.
  • 10-07-2010 - Deel 3 geopend.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik had het in het vorige deel over een probleem wat ik tegenkwam bij het opnemen van een video:
Propane schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:40:
Ik heb alleen één enkel probleem. Elke keer als ik een filmpje wil maken in HD lijkt de telefoon dit niet bij te kunnen benen. De teller voor het bestandsformaat loopt op tot ca. 10-20MB en blijft dan stil staan. Ook de secondes lopen niet meer door. Je kunt dan nog wel gewoon op de stop knop drukken en na wat geduld kom je weer terug in de camerainterface. Het filmpje kan echter niet worden afgespeeld en lijkt corrupt. Dit blijft helaas ook zo na een reset (via het menu, geen knoppencombo oid).
Dit leek zichzelf te hebben opgelost, maar ik had er vandaag weer last. Het leek nu echter te verdwijnen nadat ik een filmpje in een lagere resolutie (720x480) had gemaakt in plaats van in 720p. Misschien interessant als mensen hetzelfde probleem tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 14:22

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

woutertjuh88 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:09:
Zelf sinds gister in bezit van de Samsung Galaxy S 16Gb (kreeg er ook nog een micro SD kaartje van 16Gb bij) en dat voor maar 17,50 per maand (2 jaar, inclusief web)... Soms zijn mensen makkelijk om te praten als je zegt dat je na 4 jaar gaat overstappen naar T-mobile voor de nieuwe Iphone... Heb dus flink lopen afdingen!

Uiteindelijk wou ik niet voor de Iphone maar in eerste instantie voor de HTC HD2... tot ik ze op het terras bij de buren alle bij een halfuurtje mocht uitproberen! Toen was me keuze snel gevallen op de Samsung Galaxy S!

En voor de gene die het nog niet hebben:
Advanced Task Killer Free (in 1 klap al je openstaande apps uitzetten...)
Aangezien het de 16GB versie is ga ik er van uit dat dit bij Vodafone is geweest?

Dan is mijn vraag: Heb je dit in de winkel voor elkaar gekregen of telefonisch via de klantenservice? Ik heb bij mijn huidige toestel namelijk het zelfde geprobeerd bij Vodafone, maar die wilden niet buigen, dan moest ik maar naar T-Mobile gaan zeiden ze :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:36
floriske.nl schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:07:
[...]

Aangezien het de 16GB versie is ga ik er van uit dat dit bij Vodafone is geweest?
Waarom ga je daar van uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 16:56
Propane schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:18:
Ik had het in het vorige deel over een probleem wat ik tegenkwam bij het opnemen van een video:

[...]

Dit leek zichzelf te hebben opgelost, maar ik had er vandaag weer last. Het leek nu echter te verdwijnen nadat ik een filmpje in een lagere resolutie (720x480) had gemaakt in plaats van in 720p. Misschien interessant als mensen hetzelfde probleem tegenkomen.
Hmmm, zou het ook een geheugenkaart issue kunnen zijn? Wat voor sdkaartje gebruik je? HD opnemen vereist natuurlijk ook wel een snel geheugenkaartje... Heb zelf iig geen issues met een 16GB class6 kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
m0ridin schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:32:
[...]

Hmmm, zou het ook een geheugenkaart issue kunnen zijn? Wat voor sdkaartje gebruik je? HD opnemen vereist natuurlijk ook wel een snel geheugenkaartje... Heb zelf iig geen issues met een 16GB class6 kaartje.
Het interne geheugen van 16GB ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
kwiebus schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:14:
[...]

Waarom ga je daar van uit?
Omdat de 16GB uitvoering alleen exclusief voor Vodafone is tot het eind van deze maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
catt4u schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:57:
[...]

Omdat de 16GB uitvoering alleen exclusief voor Vodafone is tot het eind van deze maand ;)
Mijn 16GB exemplaar is niet van Vodafone en ik heb geleerd dat je nooit zomaar ergens van uit mag gaan.

Eigenlijk horen dit soort zaken hier niet thuis maar in het [ABO] Samsung Galaxy S levertijden- en abbonemententopic topic.

[ Voor 19% gewijzigd door kwiebus op 11-07-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HP12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12-2021
Wellicht is mijn vraag al eens eerder gesteld, maar wil graag weten wat op dit moment het beste navigatie programma is voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
HP12 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:33:
Wellicht is mijn vraag al eens eerder gesteld, maar wil graag weten wat op dit moment het beste navigatie programma is voor dit toestel.
wat mij betreft google maps, werkt perfect, turn by turn, spraak, kaarten zijn altijd up to date en er zit tergenwoordig zelfs file informatie in en helemaal gratis, en ontwikkeld erg snel, bv. parkeerplaatsen info zal ook niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Voor navigatie is dit toestel in mijn ogen sowieso iets minder geschikt gezien de vrij brakke GPS in het toestel. Op dit moment heb ik Sygic draaien en dat gaat vrij moeizaam, nadeel is ook dat deze enkel op een externe SD kaart te activeren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Android: Turn by Turn Navigation

Er is zelfs een geheel topic aan gewijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
Kan iemand even het volgende controleren?

Als je de camera start hebben jullie dan ook last van een groen lijntje onderaan het scherm?
Let wel op je settings moeten uitgeschoven zijn (Die 2 zwarte balken aan bijde zijkanten..)

Webcam foto zodat jullie weten waar je moet kijken :) Sorry voor slechte kwaliteit
Afbeeldingslocatie: http://www.oblivia.sohosted.com/files/temp/Picture1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362178

kwiebus schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:19:
[...]

Eigenlijk horen dit soort zaken hier niet thuis maar in het [ABO] Samsung Galaxy S levertijden- en abbonemententopic topic.
Hij geeft antwoord op een vraag die jij stelt, ik vind je opmerking dus misplaatst. Niet zo stijf s.v.p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197268

@ Obl1viA

Dit heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 15:02

Fixer

FP ProMod
Obl1viA schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:31:

Als je de camera start hebben jullie dan ook last van een groen lijntje onderaan het scherm?
Let wel op je settings moeten uitgeschoven zijn (Die 2 zwarte balken aan bijde zijkanten..)

Webcam foto zodat jullie weten waar je moet kijken :) Sorry voor slechte kwaliteit
[afbeelding]
Jahoor, dat heb ik ook. Was mij echter nog helemaal niet opgevallen, maargoed het stoort mij ook echt totaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Ik krijg mijn telefoon dinsdag pas, maar heb je misschien ook een grotere foto? Ik ben nieuwschierig naar die groene lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272481

[afbeelding]
Ja dat hebben ze allemaal. Die van mij dus ook. Gewoon een software fout daar komt nog wel een fix voor dus maak je maar geen zorgen. Het stoort ook totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 07:47

bdu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 21:43
Je merkt t niet eens. Die groene lijn... waar maken mensen zich druk om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Stark schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:25:
Je merkt t niet eens. Die groene lijn... waar maken mensen zich druk om?
Wel ik merkte het wel op en wil niet zeggen dat ik er mij aan stoor.. Ik vroeg het maar even voor de zekerheid als het bij andere gebruikers ook zo was..

@Idee heb er geen betere foto van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Obl1viA schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:28:
[...]

@Idee heb er geen betere foto van.
Geen probleem, in ieder geval bedankt voor je moeite! Het schijnt dus opgelost te kunnen worden met een software update. Maar even geduld hebben dan :)

Kan iemand dit linkje misschien opnemen in de SP onder het kopje Accessoires? Misschien handig als referentie :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 362178 op 11-07-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Weet iemand al waar of wanneer het dockingstation te koop is?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Sorry als dit al een keer gevraagd is maar ik ga vandaag niet alle posts lezen.

Ik was er zeker van dat ik voor de iPhone 4 zou gaan, het grote punt waarom ik hen wilde halen was de 720P opnamen.
Als ik zie wat voor een kwaliteit hij opneemt, dat is echt mega!
Ben zelf namelijk van plan wat leuke beelden te schieten.

Overal zie ik dat Android steeds beter word, ook spreekt Android me toch meer aan dan iOs4/iPhone.
Dus mijn vraag is: Heeft iemand leuke ervaringen te delen met de video kwaliteit van deze telefoon?

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
W1ckeD schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:10:
Sorry als dit al een keer gevraagd is maar ik ga vandaag niet alle posts lezen.

Ik was er zeker van dat ik voor de iPhone 4 zou gaan, het grote punt waarom ik hen wilde halen was de 720P opnamen.
Als ik zie wat voor een kwaliteit hij opneemt, dat is echt mega!
Ben zelf namelijk van plan wat leuke beelden te schieten.

Overal zie ik dat Android steeds beter word, ook spreekt Android me toch meer aan dan iOs4/iPhone.
Dus mijn vraag is: Heeft iemand leuke ervaringen te delen met de video kwaliteit van deze telefoon?
De camera is echt goed vind ik persoonlijk..
Je kan filmpjes op youtube vinden van mensen die hebben gerecord met een Galaxy S.
YouTube: Samsung Galaxy S Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Obl1viA schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:13:
[...]

De camera is echt goed vind ik persoonlijk..
Je kan filmpjes op youtube vinden van mensen die hebben gerecord met een Galaxy S.
YouTube: Samsung Galaxy S Camera
Dankjewel! :)

Ik vind het namelijk een leuke toevoeging aan de telefoon zonder een aparte HD camera te moeten kopen.
Zeker als ik ergens iets zie wat ik PERSE op video wil hebben in hoge kwaliteit.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo,

Afgelopen dagen stond de losse verkoopprijs van dit toestel op de Vodafone.nl site op 379 euro (!!!).
Ik dacht dat dit te mooi was om waar te zijn, zeker gezien het feit dat het volgens hun specs de 16gb versie betreft en simlock vrij is.

Heb hem vrijdag besteld en verwachtte een 8GB, gesimlockte versie te krijgen (nog goedkoop voor dat geld!) maar mijn verbazing was groot toen ik zaterdag (!!) een pakket kreeg met de 16GB versie ZONDER simlock!! :) voor 379 euro!?!? Volgens mij is de normale verkoopprijs zo'n 550 - 600 euro voor de 16GB.

Dit laatste kan wel kloppen want net keek ik weer en is ineens de prijs aangepast naar 569 euro!
Ik heb dus met m'n bestelling een slapende hond wakker gemaakt! ;)

Lullig foutje of was dit een reeds lopende actie van Vodafone??

Heeft nog iemand anders hem voor die spotprijs kunnen bemachtigen??

Ik ga ook die GRATIS 4GB sd kaartje aanvragen met die mysterylandcontent bullshit erop... zooi eraf en dan hebbe we een mooie 4GB kaartje erbij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287454

kwiebus schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:47:
[...]

Voor navigatie is dit toestel in mijn ogen sowieso iets minder geschikt gezien de vrij brakke GPS in het toestel. Op dit moment heb ik Sygic draaien en dat gaat vrij moeizaam, nadeel is ook dat deze enkel op een externe SD kaart te activeren valt.
Vrij brakke gps? Waar heb je het over? Ik stap in mijn auto, ik start de navigatie die meegeleverd is op het toestel, adres ingetikt en direct meer dan 5 satts gevonden. Alles gaat soepel en wel, nooit wat te klagen. Dus waar jij over brabbelt met je "brakke gps".....

Zelfde als ik een foto maak, dan heb ik in enkele momenten metagegevens met gps erin aan de foto hangen. Dus geen enkel probleem.

Als jij het brakke gps noemt, kan dat alleen maar komen door een mogelijkheid en dat is dat jij elke keer GPS aan en uit zet als je wat wil doen. Ik heb standaard gps aanstaan. dus vandaar dat ik altijd heel snel een dikke fix heb.

En de op het toestel geleverde navigatie is super. Niets te klagen. ALs je klaagt over de navigatie op je mobiel, dan koop je maar een tomtommetje.

Mensen!!! Ik hoor alleen maar geklaag in de deze topics. Wees toch eens "..piep.." blij met wat je hebt! ALs je er niet blij mee bent, dan heb je een verkeerde aankoop gedaan en dan is dat dus helemaal je eigen schuld!!! Ik heb er voor gekozen om dik geld neer te leggen voor deze mobiel en ik accepteer de mobiel ondanks haar gebreken. Als iedereen dat nou zou doen in plaats van alleen maar te zanike en te zeuren over slechte punten.... dan zou de hele wereld al wat beter aan voelen.

Bijdeweg, iemand die een goede case wil hebben, kan ff dit checken

http://cgi.ebay.com/ZENUS...ories&hash=item2c558b8dba

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 287454 op 11-07-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 287454 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 20:54:
[...]

......

Als jij het brakke gps noemt, kan dat alleen maar komen door een mogelijkheid en dat is dat jij elke keer GPS aan en uit zet als je wat wil doen. Ik heb standaard gps aanstaan. dus vandaar dat ik altijd heel snel een dikke fix heb.

......
Zuipt dat geen accu? Als ik 'm op mijn TyTn II aan laat staan dan is de accu met een paar uur leeg....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Raven schreef op zondag 11 juli 2010 @ 21:39:
[...]

Zuipt dat geen accu? Als ik 'm op mijn TyTn II aan laat staan dan is de accu met een paar uur leeg....
Nu het toch even bovenkomt, daar ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar. Ik ben nieuw met Android maar het OS is natuurlijk niet echt moeilijk uit te zoeken. Echter ben ik wel benieuwd naar hoe Android inderdaad met dit soort dingen omgaat. Ik zet nu Wifi aan wanneer ik het nodig heb en daarna weer uit, zelfde voor de GPS.

Voor de liefhebber zijn hier trouwens ook wat leren cases voor de Galaxy S te vinden. Zelf aan te passen qua kleur, sluiting, voering en opdruk. Voor m'n i8910 had ik ook een hoesje van deze verkoper en het is degelijke kwaliteit. Mijn ervaring met de verkoper; Ik had het hoesje toen na ongeveer twee weken en het werd geleverd in een luxe doosje met een soort suede-achtig doekje eromheen :P.

[ Voor 32% gewijzigd door Propane op 11-07-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik laad mijn telefoon in de avond op, nadat ik er flink meer gespeeld heb om de accu leeg te krijgen zodat ze zichzelf uitzet, en dan de volgende dag kan ze de hele dag weer netjes mee met meerdere malen mailen, twitteren, foto's maken. Als ik geen donder mee doe naast bellen en smsen en scherm op z'n donkerst dan gaat mijn telefoon zeker 3 dagen mee.

Edit:
laat ik dan ook even uitleggen wat er wel en niet aan staat.

wifi: staat alleen aan wanneer er een bereikbaar en open netwerk in bereik is. Hoe de telefoon het doet weet ik niet, maar wifi gaat automatisch uit wanneer ik buiten bereik van het netwerkben
GPS: staat uit wanneer niet nodig. zelfde verhaal als wifi. Schakelt zichzelf in en uit wanneer het nodig is.
Scherm: staat eigelijk standaard vol uit aan.
Twitter: geen automatische updates, want zet ik dat wel aan dan is inderdaad de accu in een halve dag leeg

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 287454 op 11-07-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
[...]

Nee!
Ik heb ook altijd gps aan om snel met maps te kunnen werken en doe meer dan een dag met de batterij (zonder navigatie) met heel veel i-net, mail en youtube gebruik.
Als ik navigatie aan heb is de telefoon aangesloten op de accu van de auto ;)

Op m'n Omnia i8910HD en Omnia II staat gps+ ook altijd aan.

Ik heb het idee dat er alleen xtra van de batterij wordt gevraagd als je daadwerkelijk een navigatie app. of een app. zoals bv. gps-status gebruikt die de gps ook nodig heeft en anders in stand-by staat.

Ik heb het getest met navigeren op de batterij van m'n Omnia i8910HD
(die is ook 1500 MAh zoals van de Galaxy S)
De Omnia i8910HD houdt het ruim 4 uur vol met Sygic navigatie als ie niet aan de accu van de auto is aangesloten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366022

Staat er al vast wanneer de firmware die de stall bug fixed gaat gereleased worden? Zou deze gsm echt graag bestellen maar niet als er nog geen officiële fix voor die bug is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 11 juli 2010 @ 17:34:
Weet iemand al waar of wanneer het dockingstation te koop is?
Waar zou je de phone moeten docken eigenlijk? De USB en headphone aansluiting zitten aan de bovenkant. Je zou dus ook geen extra functionaliteit krijg t.o.v. een standaard USB kabel want meer poorten zitten er niet op.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366022 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:41:
Staat er al vast wanneer de firmware die de stall bug fixed gaat gereleased worden? Zou deze gsm echt graag bestellen maar niet als er nog geen officiële fix voor die bug is...
Zou dat echt het enige zijn wat jou zou tegen houden om de mobiel te kopen? Meen je dit nou? Ondanks dat er in de vorige twee delen voldoende ideeen zijn aangedragen om het te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345042

Is iemand al opgevallen dat als je belt en tijdens het bellen terug gaat naar het begin scherm om bv in je agenda te kijken je niet terug kunt naar de dial applicatie omdat deze gewoon niet het huidige gesprek laat zien maar gewoon een nieuwe dialer opstart?

via de notifications bar kun je wel ophangen.
Op de HTC werkt dat echter zonder problemen.

Heb hem nu paar dagen maar ik vind dat hij nog steeds (no-lag fix + laatste firmware jg3) af en toe erg traag is.
Bijvoorbeeld bij het toevoegen van een applicatie op een scherm. Ik wacht soms gewoon 3 sec voordat ik alle applicaties te zien krijg.
De Desire doet dat gewoon in no time zonder enige lag.

Tevens vind ik het bereik echt bagger (kom van nokia e51).
Het scherm is leuk maar voor de rest vind ik hem eigenlijk een beetje tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Hallo,

Voordat ik "kies" had geinstalleerd kon ik gewoon massaopslag doen en dan via deze computer erin komen.
Nu heb ik dus kies geinstalleerd en daarmee was ik niet tevreden dus heb ik hem eraf gegooid.
Nu pakt hij hem niet meer als massaopslag..

Weet iemand of ik nog iets met het USB gebeuren moet veranderen in mijn computer? In apparaatbeheer ofzo..
Want hij pakt hem niet meer als gewone massaopslag.

P.s. ik heb nog een leuke transparant gel skin gezien op ebay voor 4 euro inclusief verzendkosten ong.
Bij deze verkoper:
http://shop.ebay.com/idra...from=&_ipg=&_trksid=p3686
Afbeeldingslocatie: http://blueda72.img.paran.com/%EA%B0%A4%EB%9F%AD%EC%8B%9C%20S%20Crystal%20Jelly%20%20Case%20/P7070561.jpg

Je hebt hem ook in het transparant roze, transparant zwart(smoke achtig). De smoke versie past het mooist bij de galaxy S denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 12-07-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Laatst online: 09-05 17:01
Hebben meer mensen last van een bug die ik tegen komt met het alarm (klok), als ik de standaard klok meegeleverde widget instel op wekker voor de volgende dag dan gaat deze niet af. Wel als ik maar enkele uren vooruit instel of minuten om deze te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:52
Toevallig een automatische taskkiller aanstaan? Dat wil namelijk ook nog weleens problemen opleveren met wekkers die niet afgaan.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

catt4u schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:13:
[...]

Nee!
Ik heb ook altijd gps aan om snel met maps te kunnen werken en doe meer dan een dag met de batterij (zonder navigatie) met heel veel i-net, mail en youtube gebruik.
Als ik navigatie aan heb is de telefoon aangesloten op de accu van de auto ;)

Op m'n Omnia i8910HD en Omnia II staat gps+ ook altijd aan.

Ik heb het idee dat er alleen xtra van de batterij wordt gevraagd als je daadwerkelijk een navigatie app. of een app. zoals bv. gps-status gebruikt die de gps ook nodig heeft en anders in stand-by staat.

Ik heb het getest met navigeren op de batterij van m'n Omnia i8910HD
(die is ook 1500 MAh zoals van de Galaxy S)
De Omnia i8910HD houdt het ruim 4 uur vol met Sygic navigatie als ie niet aan de accu van de auto is aangesloten _/-\o_
Altijd? :o
De GPS van mijn TyTn II gaat alleen aan als er een navigatieprog/googlemaps draait, sluit je die af, GPS uit.
Laat ik het prog draaien, accu met paar uur leeg....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtor
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 12:49
Hier nog niet langs zien komen, diverse cases:

http://www.pdair.com/catalog/index.php?cPath=10100000_10000000_11000993

Heb zelf de horizontale pouch besteld, als hij binnen is zal ik laten weten hoe het bevalt...

Je kan overigens gewoon betalen met PayPal.

[ Voor 7% gewijzigd door tomtor op 12-07-2010 11:05 ]

pvoutput Baarn: 3555 Wp, JA-Solar 395W Enphase IQ7+, 4 op oost (57°) en 5 op west (237°), helling 10°; Airco 2x MSZ-AP25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 145867 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:17:
Hallo,

Voordat ik "kies" had geinstalleerd kon ik gewoon massaopslag doen en dan via deze computer erin komen.
Nu heb ik dus kies geinstalleerd en daarmee was ik niet tevreden dus heb ik hem eraf gegooid.
Nu pakt hij hem niet meer als massaopslag..
Misschien moet je de drivers opnieuw installeren. Als het goed is, zijn die met het installeren van KIES in c:\program files\samsung\usb drivers terecht gekomen. Als je naar je apparaatbeheer gaat en kijkt of er een USB device met een geel driehoekje ervoor is, kan je proberen de drivers daarvan opnieuw te installeren vanaf die locatie.
Zoek anders op internet naar android usb drivers, dan hoef je KIES niet opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Sinds kort ook eigenaar van een i9000. Tot nu toe bevalt de telefoon mij enorm. Geen tweaks uit de doos nodig. Werkt direct erg fijn. Laadcyclus valt mij ook enrom mee.
Mooi, mooi, mooi.

offtopic:
Zijn er meer mensen die deze willen hebben? Misschien kunnen we een dealtje maken door er direct een aantal te laten verschepen. DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

De mijne komt er ook aan.

Maar om ontopic te blijven: Is de gps echt slecht want ik hoor daar juist positieve verhalen over, dat was namelijk een van de redenen om een nieuw toestel te halen omdat de gps op mijn satio kapot gevallen is.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Laatst online: 23-07-2022
Waar haal je toevallig de "no-lag fix" vandaan? Erg handig voor een kennis van mij, verschillende Google / Youtube pogingen hebben mij niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
The_Source schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:09:
Waar haal je toevallig de "no-lag fix" vandaan? Erg handig voor een kennis van mij, verschillende Google / Youtube pogingen hebben mij niet geholpen.
Ik heb hem van Modaco
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
clear
echo echo Lag Fix script - your phone will reboot when complete! Ignore 'rm' error below, this is normal behaviour for a LagFix first run.>/sdcard/temp.sh
echo rm /data/data>>/sdcard/temp.sh
echo cp -rp /data/data /dbdata>>/sdcard/temp.sh
echo mv /data/data /data/data.bak>>/sdcard/temp.sh
echo ln -s /dbdata/data /data/data>>/sdcard/temp.sh
echo reboot>>/sdcard/temp.sh
su</sdcard/temp.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:03:
De mijne komt er ook aan.

Maar om ontopic te blijven: Is de gps echt slecht want ik hoor daar juist positieve verhalen over, dat was namelijk een van de redenen om een nieuw toestel te halen omdat de gps op mijn satio kapot gevallen is.
Geen problemen met GPS hier, ook binnen krijg ik prima een accurate fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Kun je die zilveren rand ergens los bestellen en eventueel batterijklepje? Mijn telefoon viel gister uit mijn broekzak toen ik de auto uit stapte, er zitten nu allemaal putjes in de zilveren rand en een klein putje in de batterijcover.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben voor de silicon case gegaan met screen protector, geen idee of het wat is maar kost niets extra's:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=190413427331
NoepZor schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:21:
Kun je die zilveren rand ergens los bestellen en eventueel batterijklepje? Mijn telefoon viel gister uit mijn broekzak toen ik de auto uit stapte, er zitten nu allemaal putjes in de zilveren rand en een klein putje in de batterijcover.
Zie link hierboven :+ Doe die erom en je ziet er niets meer van 8)

[ Voor 54% gewijzigd door peakaboo op 12-07-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Als ik hem in de vuilisbak gooi zie ik er ook niets meer van :+ maargoed ik ga liever voor een ander soort hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
Obl1viA schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:15:
[...]

Ik heb hem van Modaco
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
clear
echo echo Lag Fix script - your phone will reboot when complete! Ignore 'rm' error below, this is normal behaviour for a LagFix first run.>/sdcard/temp.sh
echo rm /data/data>>/sdcard/temp.sh
echo cp -rp /data/data /dbdata>>/sdcard/temp.sh
echo mv /data/data /data/data.bak>>/sdcard/temp.sh
echo ln -s /dbdata/data /data/data>>/sdcard/temp.sh
echo reboot>>/sdcard/temp.sh
su</sdcard/temp.sh
Deze script moet ik als update.zip in root neerzetten van SD card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Oyster schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:46:
Sinds kort ook eigenaar van een i9000. Tot nu toe bevalt de telefoon mij enorm. Geen tweaks uit de doos nodig. Werkt direct erg fijn. Laadcyclus valt mij ook enrom mee.

[...]

Mooi, mooi, mooi. Zijn er meer mensen die deze willen hebben? Misschien kunnen we een dealtje maken door er direct een aantal te laten verschepen. DM!
Graag, ik wil het ook 1tje hebben. Zwart. Hoe gaan we dat verder in orde maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
The_Source schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:32:
[...]
Deze script moet ik als update.zip in root neerzetten van SD card?
Ik heb een app "MCR Scripts" waar allemaal scripts instaan.
Je kan er ook zelf nieuwe aanmaken
Bijvoorbeeld je maakt een nieuwe met als naam LagFix.sh
Je zet de code er in die ik je gaf en voert het script uit..

Bij mij zat dit standaard in de Modaco Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
Obl1viA schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:42:
[...]

Ik heb een app "MCR Scripts" waar allemaal scripts instaan.
Je kan er ook zelf nieuwe aanmaken
Bijvoorbeeld je maakt een nieuwe met als naam LagFix.sh
Je zet de code er in die ik je gaf en voert het script uit..

Bij mij zat dit standaard in de Modaco Rom.
Toevallig de r2 costum rom? Bedankt, voor je help :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

Hallo,

ik wil ook de Galaxy S gaan halen (ipv de Desire), omdat deze qua scherm en specs toch wel erg netjes is en stiekem vind ik de 'iPhone' achtige interface wel fijn werken!

Mijn vraag is eigenlijk ondersteund de Samsung ook 2 Exchange accounts? Aangezien ik alles met Live mail doe en niet tezeer met Gmail wil gaan werken, ik had namelijk begrepen dat de HTC Desire mail widget dit niet toelaat, maar ik wil straks graag Hotmail (via de nieuwe ActiveSync ondersteuning) en mijn Exchange server op het werk synchroniseren.

Iemand die dit toevallig weet? Toch wel een belangrijk punt voor mijn overweging..

Mijn spec's | Modelbouwforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Ik heb hem vorige week besteld met het verlengen van het abonnement. Het was de mistery land versie en die is gewoon 16gb.
Leveringstijd 5-10 werkdagen (via de callcenter vodafone)...moet nog even afwachten.
porto33 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:04:
Hallo,

Afgelopen dagen stond de losse verkoopprijs van dit toestel op de Vodafone.nl site op 379 euro (!!!).
Ik dacht dat dit te mooi was om waar te zijn, zeker gezien het feit dat het volgens hun specs de 16gb versie betreft en simlock vrij is.

Heb hem vrijdag besteld en verwachtte een 8GB, gesimlockte versie te krijgen (nog goedkoop voor dat geld!) maar mijn verbazing was groot toen ik zaterdag (!!) een pakket kreeg met de 16GB versie ZONDER simlock!! :) voor 379 euro!?!? Volgens mij is de normale verkoopprijs zo'n 550 - 600 euro voor de 16GB.

Dit laatste kan wel kloppen want net keek ik weer en is ineens de prijs aangepast naar 569 euro!
Ik heb dus met m'n bestelling een slapende hond wakker gemaakt! ;)

Lullig foutje of was dit een reeds lopende actie van Vodafone??

Heeft nog iemand anders hem voor die spotprijs kunnen bemachtigen??

Ik ga ook die GRATIS 4GB sd kaartje aanvragen met die mysterylandcontent bullshit erop... zooi eraf en dan hebbe we een mooie 4GB kaartje erbij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
The_Source schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:46:
[...]
Toevallig de r2 costum rom? Bedankt, voor je help :D
Ja dit is ook de enige custom rom voorlopig denk ik :P np

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366022

Anoniem: 287454 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:04:
[...]

Zou dat echt het enige zijn wat jou zou tegen houden om de mobiel te kopen? Meen je dit nou? Ondanks dat er in de vorige twee delen voldoende ideeen zijn aangedragen om het te omzeilen?
Waarom zou je bijna 500 EUR geven aan een GSM als hij zo'n ernstig probleem heeft? Je kan de fix wel doen, maar GPS apps etc. hebben niet genoeg aan de beperkte ruimte op die partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 17:40
Anoniem: 366022 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:18:
[...]

Waarom zou je bijna 500 EUR geven aan een GSM als hij zo'n ernstig probleem heeft? Je kan de fix wel doen, maar GPS apps etc. hebben niet genoeg aan de beperkte ruimte op die partitie.
Ook zonder nand fix kan je d.m.v. een firmware update de stalls wegwerken. Ik snap niet waarom daar zo druk over gedaan wordt? Ok, het toestel hangt wel eens (kort) maar 98% van de tijd is hij gewoon super snel met de laatste firmware. En elke telefoon heeft wel last van wat vertragingen nu en dan, de GS is echt een snel toestel.

GPS problemen ook niet, ik heb in de auto onder de 30sec een nauwkeurige fix, binnenshuis vang ik nog makkelijk 5-7 satellieten op.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Laatst online: 21:47
hallo
ik volg dit forum nu al een hele tijd en heb er veel van geleerd (eerste smartphone).
De meeste problemen die hier beschreven worden heb ik gelukkig niet, maar wel een aantal.
De belangrijkste is dat ik het maar niet voor elkaar krijg dat de telefoon instelling onthoud.
Als ik in de foto app instel dat hij de foto moet opslaan op het geheugen kaartje staat hij later weer ingesteld op telefoon geheugen.
Dit geld ook voor toestel geluid die zet ik laag maar later staat die weer voluit.
Helaas heb ik af en toe ook kleine vastlopers ook met een ander launcher (launcherpro) in samenwerking met Home Switcher.
Ziet er wel goed uit maar de accu is wel sneller leeg, klopt het als ik veronderstel dat via de home switcher de android launcher ook echt uit is? of draait die op de achtergrond gewoon mee?.
Want als ik switch tussen die 2 dan staat die gelijk, heb niet het gevoel dat de android launcher zich moet opstarten.
Ik heb er vertrouwen in dat een update van android deze telefoon echt top maakt.
Ik vind het trouwens nu ook al een top telefoon, mijn laatste gsm was een samsung f480 wat een mooie telefoon is om te zien maar traag en natuurlijk geen smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Nog een vraag uit het vorige topic:

Moet je HSDPA ergens instellen? Ik heb een paar keer speedtests gedaan met een HSDPA signaal (bij actieve verbinding verandert 3G in H bovenin), maar ik kom niet boven de 80KB/s (600kbit). Met mijn i8910 haalde ik gewoon 200+ KB/s met Vodafone. Wat opvalt is dat de up en downloadsnelheid bij de Galaxy S ongeveer gelijk zijn. Ik heb getest met de speedtest.net app en met de website van speedtest.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo Artuzo,

Ik heb deze gsm besteld zonder een abonnement oid erbij te nemen; die heb ik namelijk al.
Prijs van een los toestel stond op 379,00 en is idd gewoon de 16GB versie. :)
Ik had hem binnen 1 werkdag in huis. Bij jou duurt t langer omdat ze jouw abonnement
nog moeten klaarmaken.
Artuzzo schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:00:
Ik heb hem vorige week besteld met het verlengen van het abonnement. Het was de mistery land versie en die is gewoon 16gb.
Leveringstijd 5-10 werkdagen (via de callcenter vodafone)...moet nog even afwachten.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
peakaboo schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:21:
Ik ben voor de silicon case gegaan met screen protector, geen idee of het wat is maar kost niets extra's:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=190413427331

[...]

Zie link hierboven :+ Doe die erom en je ziet er niets meer van 8)
Heb deze ook maar besteld ziet er goed uit. Nu maar hopen dat de seller betrouwbaar is aangezien deze al een tijdje niet gehandeld heeft. Maar voor 17 euro kan je niet heel erg het schip ingaan (en paypal protection).

Ben toch wel een beetje bang om zonder een hoesje mijn toestel te beschadigen (zoals anderen in dit topic al is overkomen).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365584

mischien een domme vraag, maar wat houd die stall bug in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Dat het scherm even op zwart blijft indien je een menu/applicatie opent, dit komt omdat de galaxy S hiervoor langzaam geheugen gebruikt. Heb er zelf niet heel veel last van. Maar als je het vervelend vind kun je de tips in dit en het vorige topic gebruiken.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 06:57
Wat is jullie ervaring met Youtube filmpjes en het email programma?

De Youtube filmpjes komen bij mij erg wazig en zeer geblokt door, niet om aan te zien eigenlijk.

Het email programma welke ik gebruik voor mijn live account geeft soms geen nieuwe berichten door terwijl die er wel zijn en verwijderd soms ook geen berichten die ik wel op de telefoon heb verwijderd (instellingen staan goed). De i8910 die ik hiervoor had deed dit wel perfect.

Benieuwd of meerdere hier last van hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door TheBoneCollector op 12-07-2010 15:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Bij mij zijn youtube filmpjes over wifi van prima van kwaliteit, maar over 3g lelijk.

off topic: het lijkt wel of de ene helft van de mensen hier komt van een n95 en de andere helft van de i8910

[ Voor 39% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 12-07-2010 15:35 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

TheBoneCollector schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:22:

De Youtube filmpjes komen bij mij erg wazig en zeer geblokt door, niet om aan te zien eigenlijk.
Menu -> meer -> bekijken in hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:48

Het email programma welke ik gebruik voor mijn live account geeft soms geen nieuwe berichten door terwijl die er wel zijn en verwijderd soms ook geen berichten die ik wel op de telefoon heb verwijderd (instellingen staan goed). De i8910 die ik hiervoor had deed dit wel perfect.

Heb je bij de Youtube filmpjes als eens op "Meer" getikt en dan Kijken in hoge kwaliteit? Dan zien ze er namelijk heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Laatst online: 21:47

In de youtube app menu knop en dan meer, bekijken in hogere kwaliteit. Zonder wifi wel lang bufferen.

god lekker bezig mijn antwoord was dus overbodig lol

[ Voor 6% gewijzigd door edtims op 12-07-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 06:57
Oyster schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:34:
Menu -> meer -> bekijken in hoge kwaliteit.
Top, stukken beter zo thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kbeuriot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 06:58
Hallo,

Sinds een paar dagen ook een galaxy S in huis, echt tevreden over, lekker snel (moet er nog wel meer mee spelen)

Maar valt me op dat als ik hem aan het opladen ben, de accu echt warm wordt (te warm naar mijn mening) hebben meerdere gebruikers hier last van?

En iemand dit opgevallen: er zitten vegen op van je vingers, maar een keer in je broekzak en ze zijn weg (met mijn i900 moest ik het scherm echt poetsen) echt een pluspunt dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Kbeuriot schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:08:
Maar valt me op dat als ik hem aan het opladen ben, de accu echt warm wordt (te warm naar mijn mening) hebben meerdere gebruikers hier last van?
Een kwestie van RTFM :P. Als je even een blik in de handleiding werpt staat daar ook dat de telefoon bij het laden warm kan worden, maar dat dit geen negatief effect heeft op de levensduur van de batterij of de telefoon.

Edit:

Is er trouwens een app of andere mogelijkheid om dagelijks op een gespecificeerde tijd een spreadsheet van een weblink te laten syncen? Het rooster voor mijn opleiding wordt regelmatig aangepast, dus zou het wel prettig zijn als ik altijd de meest up to date versie op m'n telefoon heb staan om te checken.

[ Voor 25% gewijzigd door Propane op 12-07-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366022 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:18:
[...]

Er is helemaal geen ernstig probleem. als je fatsoenlijk GPS wil gebruiken koop je maar een TomTom. Een telefoon is in eerste instantie bedoeld om te bellen. GPS is bijzaak. Verwacht niet van een telefoon op en top gps prestaties, want het is geen TomTom oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Artuzzo schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:35:
[...]

Graag, ik wil het ook 1tje hebben. Zwart. Hoe gaan we dat verder in orde maken?
Ik ook wel. @oyster heeft een dmtje van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Anoniem: 287454 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:20:
[...]

Er is helemaal geen ernstig probleem. als je fatsoenlijk GPS wil gebruiken koop je maar een TomTom. Een telefoon is in eerste instantie bedoeld om te bellen. GPS is bijzaak. Verwacht niet van een telefoon op en top gps prestaties, want het is geen TomTom oid.
Er blijven altijd mensen die verwachten dat als ze een high-end telefoon kopen alles honder procent in orde is en dat is niet reeel. Er blijven altijd ergens minpuntjes aanwezig en als je dat accepteert dan is er niet aan de hand. Ik persoonlijk vind het verder ook niet echt een probleem maar objectief gezien moet ik wel zeggen dat de GPS chip in deze telefoon minder presteert als in de Hero die ik hiervoor had. Hij is dan wel weer beter dan de GPS chip die in mijn Nokia N78 zat die ik daarvoor had. Je moet gewoon constateren dat deze telefoon niet de best mogelijke GPS prestatie levert vergeleken met andere telefoons, maar dat is verder geen probleem voor mij. Op zich doet hij zijn werk goed alleen het kan iets langer duren voor hij een fix heeft, en de fix is meestal niet zo goed als bij mijn Hero.

[ Voor 20% gewijzigd door boaty op 12-07-2010 16:37 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of het ook mogelijk is om eem Google Apps account te koppelen/gebruiken met een Android toestel? Ik heb namelijk geen Gmail account..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meis
  • Laatst online: 17-04 11:59
Ik ben sinds ruim een week ook eigenaar van de GS. Het is mijn eerste smartphone en ik ben er echt heel blij mee. Na het downloaden van een aantal apps kan ik er nu ook steeds beter mee uit de voeten.
Ik heb toch nog een paar vragen waarop ik nog niet echt een antwoord heb kunnen vinden:

De foto's die de GS maakt zijn super, daar ben ik heel blij mee. De filmpjes die overdag in een rustige omgeving worden gemaakt ook.. maar ik was laatst bij een concert: de filmkwaliteit qua beeld was goed te doen, maar het geluid niet om aan te horen ! Er was en continue zware bromtoon te horen waar de muziek maar net bovenuit kwam. We stonden niet helemaal vooraan, de Nokia van mijn zusje maakte echt veel betere fimpjes.
Is er iets wat ik misschien niet goed heb ingesteld?

Is er een app of instelling die er voor kan zorgen dat er een ledje gaat knipperen bij een gemiste oproep of binnen gekomen sms? Ik had dat op mijn vorige toestel wel en ik mis het best wel. Nu moet ik steeds de telefoon uit standby halen om te kijken, terwijl er niets is binnengekomen.

Maar verder: helemaal top toestel !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Anoniem: 362178 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:57:
Weet iemand of het ook mogelijk is om eem Google Apps account te koppelen/gebruiken met een Android toestel? Ik heb namelijk geen Gmail account..
Ja dit kan, doe het zelf ook.
Alleen voor sommige diensten moet je wel een normale gmail account hebben, bijvoorbeeld voor Google Checkout, als je iets wilt kopen op de Market. Maar die kan je dan gewoon opgeven als je iets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02 11:43
Ik ga vaak naar festivallen en dan is deze telefoon ideaal om mooie momenten te filmen.. Alleen is de geluidsopname tijdens het filmen echt kut.. Kan je deze zachter zetten zeg maar..? dus dat ik hard geluid demp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
bart_wbd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:19:
Ik ga vaak naar festivallen en dan is deze telefoon ideaal om mooie momenten te filmen.. Alleen is de geluidsopname tijdens het filmen echt kut.. Kan je deze zachter zetten zeg maar..? dus dat ik hard geluid demp?
Er zijn geen mobiele apparaatjes (camera's, telefoons, etc) die niet overstuur audio opnemen op festivals.
Dingen zijn niet voor zulke levels gemaakt. Zachter zetten heeft ook geen zin wat dat betreft, je microfoon kan het gewoon niet aan.
Wat je zou kunnen doen is een stuk schuimrubber kopen, en dat er omheen bouwen (maar weer niet voor je lens) :P

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Anoniem: 287454 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 20:54:
[...]

En de op het toestel geleverde navigatie is super. Niets te klagen. ALs je klaagt over de navigatie op je mobiel, dan koop je maar een tomtommetje.
Ik weet niet wat jij gewend bent maar als ik de GPS vergelijk met die van mijn HTC Hero dan is deze wel degelijk brak te noemen. In situaties waar de Hero een uitstekende GPS fix heeft doet de GS helemaal niets.

Van een nieuw high-end toestel verwacht ik dat de GPS op zijn minst even goed werkt als die van een oud toestel.

Zie hier het bewijs van mijn GS die naast mijn Hero ligt (De GS heeft waarschijnlijk wel een plaatsbepaling aan de hand van GSM masten kunnen doen maar ziet totaal geen satellieten):

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/14jrxqt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854

Anoniem: 287454 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:20:
[...]

Ja, en als je wilt fotograferen een digitale camera kopen, wanneer je wilt chatten een laptop en bij muziek luisteren een ipod. Lol. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
kwiebus schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:49:
[...]

Ik weet niet wat jij gewend bent maar als ik de GPS vergelijk met die van mijn HTC Hero dan is deze wel degelijk brak te noemen. In situaties waar de Hero een uitstekende GPS fix heeft doet de GS helemaal niets.

Van een nieuw high-end toestel verwacht ik dat de GPS op zijn minst even goed werkt als die van een oud toestel.

Zie hier het bewijs van mijn GS die naast mijn Hero ligt (De GS heeft waarschijnlijk wel een plaatsbepaling aan de hand van GSM masten kunnen doen maar ziet totaal geen satellieten):

[afbeelding]
Haha, ik snapte al niet hoe dat GPS status programmaatje werkte. Ik dacht dat het gewoon een soort rare kompas functie was. Maar je hoort er dus satellietjes in te zien. 8)7

Ik zie er 0. Ook als ik buiten sta. Of moet ik eerst een half uur wachten?
Of doet die gps status het gewoon niet met de gps-adapter die in deze telefoon zit? Ik heb toch wel gebruik van navigatiesoftware (Navigon) kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Als je buiten staat moet hij het doen. Bij mij heeft hij het al gedaan alleen het duurt even voor hij een fix heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Maarten21 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:06:
[...]

Haha, ik snapte al niet hoe dat GPS status programmaatje werkte. Ik dacht dat het gewoon een soort rare kompas functie was. Maar je hoort er dus satellietjes in te zien. 8)7

Ik zie er 0. Ook als ik buiten sta. Of moet ik eerst een half uur wachten?
Of doet die gps status het gewoon niet met de gps-adapter die in deze telefoon zit? Ik heb toch wel gebruik van navigatiesoftware (Navigon) kunnen maken.
Ik gok dat de status niet goed werkt want het lijkt mij gek dat de samsung een bijna net zo nauwkeurige waarde kan geven alleen op gsm masten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Nee waarschijnlijk is hij naar binnen gelopen. Je ziet dat zijn laatste fix 40 seconden voor het fotomoment was. Dus hij gokt dat hij daar nog in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Net ook even mijn GPS getest met de app GPS Test en krijg gewoon snel een fix als ik buiten sta. Binnen duurt het wat langer en vindt het toestel ook minder satellieten maar krijg ik nog steeds een fix. Kwiebus, hoe heet die app je die daar gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
Jorick schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:04:
Net ook even mijn GPS getest met de app GPS Test en krijg gewoon snel een fix als ik buiten sta. Binnen duurt het wat langer en vindt het toestel ook minder satellieten maar krijg ik nog steeds een fix. Kwiebus, hoe heet die app je die daar gebruikt?
GPS Status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
icecreamfarmer schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:48:
[...]

Ik gok dat de status niet goed werkt want het lijkt mij gek dat de samsung een bijna net zo nauwkeurige waarde kan geven alleen op gsm masten.
Bij mij hebben Sygic Mobile Maps en GPS Test ook hetzelfde probleem. Allen hebben moeite satellieten te vinden en om een fix te krijgen. Als er eenmaal satellieten gevonden zijn dan valt de fix makkelijk weg.

Wat wel opvallend is dat de Galaxy S enkel satellieten met een SNR van boven de 20 voor een fix lijkt te gebruiken terwijl de Hero satellieten met een SNR tussen de 10 en 20 ook gewoon gebruikt voor zijn fix. De SNR van de gevonden satellieten is bij de Hero ook veel stabieler en daarnaast ziet de Hero 25% meer satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289649

Hoe krijg je dat? Ik zag het niet in de market staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TripleQ schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:10:
[...]

Ja dit kan, doe het zelf ook.
Alleen voor sommige diensten moet je wel een normale gmail account hebben, bijvoorbeeld voor Google Checkout, als je iets wilt kopen op de Market. Maar die kan je dan gewoon opgeven als je iets koopt.
Mooi zo, dat wou ik horen :)

Als ik op de Market een gratis app download, moet ik dan nog steeds een Gmail account hebben? Of heb je pas bij betaling een Gmail account nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hij vraagt er pas om de eerste keer als je een app koopt, dus als je bij de gratis programma's blijft, is er niks aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122724

Iemand die weet hoe ik het QWERTY-toetsenbord naar een AZERTY-toetsenbord kan veranderen. Vind het echt nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

kwiebus schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:20:
[...]

Bij mij hebben Sygic Mobile Maps en GPS Test ook hetzelfde probleem. Allen hebben moeite satellieten te vinden en om een fix te krijgen. Als er eenmaal satellieten gevonden zijn dan valt de fix makkelijk weg.

Wat wel opvallend is dat de Galaxy S enkel satellieten met een SNR van boven de 20 voor een fix lijkt te gebruiken terwijl de Hero satellieten met een SNR tussen de 10 en 20 ook gewoon gebruikt voor zijn fix. De SNR van de gevonden satellieten is bij de Hero ook veel stabieler en daarnaast ziet de Hero 25% meer satellieten.
Hmm tegenvallertje, nu gebruik ik navigatie sowieso niet vaak maar toch als ik het nodig heb moet het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
welke app is dat?

[ Voor 9% gewijzigd door BasieP op 12-07-2010 20:19 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
kwiebus schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:20:
[...]

Bij mij gebruikt hij ook alleen de satellieten met een Signal to Noise Ratio van boven de 20. Misschien dat dit een driver issue is? Want zou de Galaxy S ook de satellieten met een SNR waarden tussen de 10 en 20 gebruiken dan denk ik dat het signaal ook stabieler zou zijn. Toen ik net buiten stond vond ik gewoon 9 satellieten maar de SNR waren niet allemaal boven de 20 waardoor hij ze niet allemaal gebruikt om m'n positie te bepalen. Echter gaf GPS Test aan dat de nauwkeurigheid zo'n 10 meter was wat volgens mij gewoon goed is. Moet overigens zeggen dat ik al een paar foto's met geotagging heb gemaakt wat prima ging (juiste locatie bij de foto's) en ook navigeren ging probleemloos (Google Navigatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap niet dat mensen zoveel moeite hebben met de GPS. Ja ik heb zelf een TomTom. Maar als ik mijn navigatie op m'n gs aanzet, dan werkt het top of de bult. Niets te klagen. Ik kan leuke foto's maken en via moby verzenden. En ja ik heb ook een Canon 7D met alles er op en er aan. Ik kan chatten op m'n mobiel en ik kan mail verzenden maar voor op locatie werken heb ik een Toshibal 555-10t. Natuurlijk kun je met je mobiel niet alles maar het kan wel alles een beetje.

Dus je moet blij zijn met je mobiel want je hebt er zelf expresse voor gekozen en veel geld voor betaald. Dus als je veel geld hebt betaald, moet je niet gaan zitten zeuren dat je een sattelietje niet snel genoeg vinden kan. Want oh oh oh het gaat om levens als je niet binnen 30 seconden een fix hebt!!!!!!! [/sarcasme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 19:33
Anoniem: 122724 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:51:
Iemand die weet hoe ik het QWERTY-toetsenbord naar een AZERTY-toetsenbord kan veranderen. Vind het echt nergens.
Ben in feite ook benieuwd of dat mogelijk is. Heb een GS bestelt, hoop dat ik er verder veel plezier aan heb. Ben al in blijde verwachting van het toestel :9

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:51
Ik heb iets heel raars.

in /sdcard/sd heb ik apk's gezet. Zodra ik mijn externe 8gb Sdkaart in de galaxy stop is onder /sdcard/sd mijn external sd kaart te vinden. De originele sd map/kaart is nergens meer te vinden. Iemand een idee hoe dit kan?
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.