Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366099

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb sinds een aantal dagen een Galaxy S. Het is mijn eerste smartphone, en ik kom er achter dat mijn phone een stuk smarter is dan ik ben :$

Kun je ook toepassingen weghalen die standaard op het toestel staan? Zo ja hoe?

En hoe kun je zorgen dat er in het buitenland geen verbinding (kan) word(en) gemaakt met internet, anders is het zo'n tegenvaller als ik na mn vakantie mn telefoonrekening krijg.... :P

Verder ben ik heel erg blij met mn phone, maar ik ben echt een soort digibeet denk ik als ik hier op het forum lees wat jullie allemaal doen met je phone :?

Iemand nog handige tips voor mij om snel wat meer into smartphone te komen? ;)

BVD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:55
ZFLaSH schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:46:
Ik heb iets heel raars.

in /sdcard/sd heb ik apk's gezet. Zodra ik mijn externe 8gb Sdkaart in de galaxy stop is onder /sdcard/sd mijn external sd kaart te vinden. De originele sd map/kaart is nergens meer te vinden. Iemand een idee hoe dit kan?
Het lijkt mij dan dat /sdcard/sd het mountpoint is voor een externe SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:14

Tim Schuhmacher

abasios

Anoniem: 366099 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:10:
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb sinds een aantal dagen een Galaxy S. Het is mijn eerste smartphone, en ik kom er achter dat mijn phone een stuk smarter is dan ik ben :$

Kun je ook toepassingen weghalen die standaard op het toestel staan? Zo ja hoe?

En hoe kun je zorgen dat er in het buitenland geen verbinding (kan) word(en) gemaakt met internet, anders is het zo'n tegenvaller als ik na mn vakantie mn telefoonrekening krijg.... :P

Verder ben ik heel erg blij met mn phone, maar ik ben echt een soort digibeet denk ik als ik hier op het forum lees wat jullie allemaal doen met je phone :?

Iemand nog handige tips voor mij om snel wat meer into smartphone te komen? ;)

BVD _/-\o_
Handige tip is om dit topic maar ook de vorige goed door te nemen. Sommige vragen komen vaak terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:51
kwiebus schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:14:
[...]

Het lijkt mij dan dat /sdcard/sd het mountpoint is voor een externe SD kaart.
Na een beetje prutsen, blijkt dat de internal SD kaart hidden wordt gemaakt. Unhidden maken, renamen naar wat jij wil en het werkt.

Een niet technische gebruiker was daar nooit achter gekomen. Beetje raar van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
kwiebus schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:47:
[...]

Voor navigatie is dit toestel in mijn ogen sowieso iets minder geschikt gezien de vrij brakke GPS in het toestel. Op dit moment heb ik Sygic draaien en dat gaat vrij moeizaam, nadeel is ook dat deze enkel op een externe SD kaart te activeren valt.
Ik heb met Google Maps (met stembegeleiding) binnen 30 sec. een goede fix ;)

Zou het kunnen dat de fout bij jou of toevallig in jouw toestel zit in plaats van zeuren over iets dat niet klopt |:(
Er zijn voor zover ik heb gelezen op veel verschillende fora en reviews nergens klachten over de gps.

Als jij problemen hebt moet je toch eens kijken of er niet iets verkeerd staat bij je Sygic instellingen want volgens deze review werkt het perfect op de Galaxy S :)

Dat Sygic op de i8910 HD goed werkt kan ik volledig beamen want die combinatie gebruik ik ook.
En Ovi-Maps werkt ook goed op m'n gehackte i8910HD HyperX versie :+

[ Voor 11% gewijzigd door catt4u op 12-07-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

Ik heb er een invisible shield op ... echt super!
Had er 2 besteld via inet. Als iemand interesse heeft hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:20:
Ik heb wel interesse, wil je er één verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tim Schuhmacher schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:16:
[...]

Handige tip is om dit topic maar ook de vorige goed door te nemen. Sommige vragen komen vaak terug.
Ja, dat heb ik al gedaan 8)
In deel 2 staat iets over internet en buitenland, maar waar vind ik de APNdroid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 23:21
Anoniem: 287454 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:41:
Ik snap niet dat mensen zoveel moeite hebben met de GPS. Ja ik heb zelf een TomTom. Maar als ik mijn navigatie op m'n gs aanzet, dan werkt het top of de bult. Niets te klagen. Ik kan leuke foto's maken en via moby verzenden. En ja ik heb ook een Canon 7D met alles er op en er aan. Ik kan chatten op m'n mobiel en ik kan mail verzenden maar voor op locatie werken heb ik een Toshibal 555-10t. Natuurlijk kun je met je mobiel niet alles maar het kan wel alles een beetje.

Dus je moet blij zijn met je mobiel want je hebt er zelf expresse voor gekozen en veel geld voor betaald. Dus als je veel geld hebt betaald, moet je niet gaan zitten zeuren dat je een sattelietje niet snel genoeg vinden kan. Want oh oh oh het gaat om levens als je niet binnen 30 seconden een fix hebt!!!!!!! [/sarcasme]
Ik volg je redenatie niet helemaal. "Je moet blij zijn met je mobiel want je hebt er veel geld voor betaald"
Dat lijkt me de omgekeerde wereld.
Ben ik nou gek of is het JUIST als je veel geld ergens voor betaalt dat je dan wilt dat alles goed werkt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geweldig blij met m'n GS, maar ik vind jouw redenatie erg vreemd. Op een forum als deze mag men het zeker hebben over functies van de telefoon die niet helemaal lekker werken.

EDIT:
Ik ben dus heel erg tevreden over mijn GS en ik ben heel blij met mijn keuze tov andere modellen. Wel vind ik het jammer dat er af en toe wat lag is, en nu dus dat ik volgens de apps "GPS Test" en "GPS Status" geen enkele satelliet heb kunnen vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Maarten21 op 12-07-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:14

Tim Schuhmacher

abasios

Anoniem: 366099 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:36:
[...]

Ja, dat heb ik al gedaan 8)
In deel 2 staat iets over internet en buitenland, maar waar vind ik de APNdroid?
Als je dat nu in je eerste post er bij meldt, wist ik dat je gezocht had maar niet wist hoe je verder moet. Via de Market kun je zoeken naar programma's en ze vervolgens downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
ZFLaSH schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:17:
[...]

Na een beetje prutsen, blijkt dat de internal SD kaart hidden wordt gemaakt. Unhidden maken, renamen naar wat jij wil en het werkt.

Een niet technische gebruiker was daar nooit achter gekomen. Beetje raar van samsung.
Apart mechanisme, ik dacht dat het net zo werkte als onder unix en dat /sdcard het mountpoint voor de interne storage was en /sdcard/sd gewoon een folder was waar de externe sd kaart over gemount wordt. Als je dan iets in de folder /sdcard/sd zou zetten en je daar de externe sd kaart overheen mount je vervolgens de inhoud van de folder /sdcard/sd niet meer zou zien.

Maar blijkbaar werkt het toch anders met dat hidden en unhidden maken van de interne SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Ik heb 2 meter van het raam in de woonkamer nog een soort van fix (valt af en toe weg), dit binnen enkele seconden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
kwiebus schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:53:
[...]

Apart mechanisme, ik dacht dat het net zo werkte als onder unix en dat /sdcard het mountpoint voor de interne storage was en /sdcard/sd gewoon een folder was waar de externe sd kaart over gemount wordt. Als je dan iets in de folder /sdcard/sd zou zetten en je daar de externe sd kaart overheen mount je vervolgens de inhoud van de folder /sdcard/sd niet meer zou zien.

Maar blijkbaar werkt het toch anders met dat hidden en unhidden maken van de interne SD kaart.
Inderdaad, al ben ik er niet van overtuigd dat het zo bedoelt is. Ik weet niet hoe andere gebruikers dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Anoniem: 287454 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:41:
Dus je moet blij zijn met je mobiel want je hebt er zelf expresse voor gekozen en veel geld voor betaald. Dus als je veel geld hebt betaald, moet je niet gaan zitten zeuren dat je een sattelietje niet snel genoeg vinden kan.
Vreemde kwibus ben jij om hoe blij je met een product bent te laten afhangen van hoeveel je ervoor hebt betaald. Voor mij bepaald de prijs/kwaliteit verhouding van een product in belangrijke mate hoe blij ik er mee ben, maar bij jou is het dus hoe duurder een product des te blijer je ermee bent. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Waar heb je die besteld? kun je een foto ervan maken (en posten)?

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 12-07-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

Via de offieciele site.. en zoek maar eens op youtube, echt een mooi ding.
En ook makkelijk aan te brengen.
Als je hem goed aanbrengt zie je er niks van

-edit-

Ik had er 2 besteld, heb er zelf 1 gebruikt.. zagg.com

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 12-07-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ agressor, je DM staat niet aan. wat wil je er voor hebben. stuur me anders even een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
Anoniem: 122724 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:51:
Iemand die weet hoe ik het QWERTY-toetsenbord naar een AZERTY-toetsenbord kan veranderen. Vind het echt nergens.
Ja je kan dit op azerty zetten maar zonder swype..
Instellingen > Landinstellingen en tekst > Samsung toetsenbord > Schrijftaal > Francais :P
En vervolgens Swype uitzetten en je hebt een azerty toetsenbord.
Voorspellende tekst kan je ook niet gebruiken. Dus enige dat je hebt is een azerty toetsenbord zonder zwype en zonder woord voorspelling.
Kan je linkje geven vanwaar je deze hebt?
Bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Obl1viA op 13-07-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287454

kwiebus schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:06:
[...]

Vreemde kwibus ben jij om hoe blij je met een product bent te laten afhangen van hoeveel je ervoor hebt betaald. Voor mij bepaald de prijs/kwaliteit verhouding van een product in belangrijke mate hoe blij ik er mee ben, maar bij jou is het dus hoe duurder een product des te blijer je ermee bent. 8)7
haha ja dat zou je bijna denken, maar dat is niet het geval. Maar... Ik wist dat ik goede foto;s wilde maken dus ik kocht m'n (zoveelste :D) Canon. Ik wist dat ik goed wilde kunnen navigeren dus ik kocht een TomTom. Ik wist dat ik goed wilde kunnen werken op afstand dus ik kocht me een top of de bult Toshiba.

Maar ik wilde ook een top of de bult mobieltje waar ik ongelovelijk veel mee kan. En dan ben ik bereid om een hoeveelheid geld neer te leggen om een goed en fatsoenlijk ding te kunnen hebben. Ik had me helemaal leuk en netjes in gelezen en alle foutjes en goede dingen van het toestel in m'n kop gestopt. Uiteindelijk wist ik zeker dat ik de GS wilde hebben, ondanks het feit dat er soms een beetje lag is, en dat niet altijd super snel een fix te pakken is.

Allemaal onvolkomenheden waar ik maar al te graag genoegen mee neem.

En omdat ik er zo over denk, vind ik het altijd minder dat mensen "zeuren" over die kleine dingetjes van het toestel. En mensen die het toestel kopen, weten , of horen te weten, wat de minpunten van het toestel zijn. Dus ik ben daarom ook van mening dat men niet moet klagen over het toestel, omdat men wist wat er aan de hand was toen ze het toestel kochten. Ik weet ook bijvoorbeeld dat mijn Canon loeizwaar is maar ik neem er genoegen mee want het is een top apparaat. Ik weet dat mijn toshiba een onhandelbaar formaat heeft, maar ik neem er genoegen mee omdat het een machtige machine is. Zelfde geld voor mijn tomtommetje.

Dus ik ben geen vreemde kwiebus ;) Maar ik denk over sommige dingen gewoon wat luchtiger dan anderen. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329271

hoe kun je zoekgeschiedenis van de market verwijderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan heb ik nog een vraag. Ik kan KIES dus niet benaderen, maar als ik het goed heb ligt dat aan LauncherPro. Hoe schakel ik LauncherPro uit? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Anoniem: 329271 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:53:
hoe kun je zoekgeschiedenis van de market verwijderen??
Je zou historyeraser kunnen proberen.

http://www.cyrket.com/p/android/jp.androdev.historyeraser/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
*weg*

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 13-07-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Obl1viA schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:30:
[...]
Kan je linkje geven vanwaar je deze hebt?
Bedankt
Zoals hij eerder meldde heeft hij hem van Zagg.com. Het is me echter onduidelijk welke precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kostas
  • Laatst online: 18-05-2024
als je ook problemen ondervindt dat de telefoon af en toe hapert en niet snel genoeg reageert kan je mijn methode gebruiken om een deel van je snelle externe sd te gebruiken als /dbdata/data directory waar al je program databases zich bevinden.

http://android.modaco.com...stalling-lagging-problem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

kwiebus schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:53:
[...]

Niks geen problemen hier.. Er gaat bij jou iets niet helemaal goed ben ik bang.. Ik zie mijn SD kaart netjes onder de /sdcard directory gemount ik zie dus deze bestanden:

/sdcard/*
/sdcard/sd
/sdcard/sd/*

Waar sterretje staat bedoel ik natuurlijk gewoon een aantal bestanden en/of directories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:32
edtims schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:05:
hallo
ik volg dit forum nu al een hele tijd en heb er veel van geleerd (eerste smartphone).
De meeste problemen die hier beschreven worden heb ik gelukkig niet, maar wel een aantal.
De belangrijkste is dat ik het maar niet voor elkaar krijg dat de telefoon instelling onthoud.
Als ik in de foto app instel dat hij de foto moet opslaan op het geheugen kaartje staat hij later weer ingesteld op telefoon geheugen.
Dit geld ook voor toestel geluid die zet ik laag maar later staat die weer voluit.
Helaas heb ik af en toe ook kleine vastlopers ook met een ander launcher (launcherpro) in samenwerking met Home Switcher.
Ziet er wel goed uit maar de accu is wel sneller leeg, klopt het als ik veronderstel dat via de home switcher de android launcher ook echt uit is? of draait die op de achtergrond gewoon mee?.
Want als ik switch tussen die 2 dan staat die gelijk, heb niet het gevoel dat de android launcher zich moet opstarten.
Ik heb er vertrouwen in dat een update van android deze telefoon echt top maakt.
Ik vind het trouwens nu ook al een top telefoon, mijn laatste gsm was een samsung f480 wat een mooie telefoon is om te zien maar traag en natuurlijk geen smartphone.
sorry dat ik mezelf even quote maar niemand heeft nog geen antwoord gegeven.
hoop dat iemand dit nog even leest en antwoorden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 17:45
NoepZor schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:54:
Ik heb 2 meter van het raam in de woonkamer nog een soort van fix (valt af en toe weg), dit binnen enkele seconden.
Hier ook binnen 10sec een fix...zelfs binnenhuis blijkbaar hebben sommige last van een brakke GPS.
Ben zeer tevreden over de GPS nooit zo'n snelle meegemaakt op een mobile NAV.. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
kostas schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 07:27:
als je ook problemen ondervindt dat de telefoon af en toe hapert en niet snel genoeg reageert kan je mijn methode gebruiken om een deel van je snelle externe sd te gebruiken als /dbdata/data directory waar al je program databases zich bevinden.

http://android.modaco.com...stalling-lagging-problem/
Zo! Goed werk! Als ik het goed begrijp is een (snelle) sd-kaart sneller dan de onboard 8/16 GB. Wat voor geheugen heeft Samsung dan gebruikt voor die 8/16 GB?

Op deze pagina (http://www.careace.net/20...-of-the-samsung-galaxy-s/) wordt namelijk gesproken over 'MoviNAND, which is 16GB of Flash'. Ik dacht altijd dat NAND geheugen bijzonder snel was.

Volgens Samsung (http://www.samsung.com/gl...ry/Products_MoviNAND.html) haalt MoviNAND 52 MB/s (read neem ik aan). De snelste MicroSD kaart die ik kon vinden is deze (pricewatch: Transcend microSDHC 8GB Class 6) en die is Class 6, hetgeen staat voor 6 MB/s.

Mijn vraag is dan ook: hoe kan een MicroSD kaart in hemelsnaam sneller zijn dan MoviNAND?

[ Voor 35% gewijzigd door Poeh op 13-07-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Philflow schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 06:58:
[...]

Zoals hij eerder meldde heeft hij hem van Zagg.com. Het is me echter onduidelijk welke precies.
Het zal dan wel om deze gaan:
http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Anoniem: 8504 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:02:
[...]

Niks geen problemen hier.. Er gaat bij jou iets niet helemaal goed ben ik bang.. Ik zie mijn SD kaart netjes onder de /sdcard directory gemount ik zie dus deze bestanden:

/sdcard/*
/sdcard/sd
/sdcard/sd/*

Waar sterretje staat bedoel ik natuurlijk gewoon een aantal bestanden en/of directories.
Dus jij hebt op /sdcard interne opslag, /sdcard/sd interne sdkaart en /sdcard/sd/?? je externe?

Ben wel heel benieuwd hoe dat zit. Weinig zin om dat ding een hard reset te geven nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345042

Poeh schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:46:
[...]

Zo! Goed werk! Als ik het goed begrijp is een (snelle) sd-kaart sneller dan de onboard 8/16 GB. Wat voor geheugen heeft Samsung dan gebruikt voor die 8/16 GB?

Op deze pagina (http://www.careace.net/20...-of-the-samsung-galaxy-s/) wordt namelijk gesproken over 'MoviNAND, which is 16GB of Flash'. Ik dacht altijd dat NAND geheugen bijzonder snel was.

Volgens Samsung (http://www.samsung.com/gl...ry/Products_MoviNAND.html) haalt MoviNAND 52 MB/s (read neem ik aan). De snelste MicroSD kaart die ik kon vinden is deze (pricewatch: Transcend microSDHC 8GB Class 6) en die is Class 6, hetgeen staat voor 6 MB/s.

Mijn vraag is dan ook: hoe kan een MicroSD kaart in hemelsnaam sneller zijn dan MoviNAND?
problem zit em dat blijkbaar niet in het type geheugen maar ergens anders.

zodra ik minder dan 40mb vrij geheugen heb begint die ook te haperen. zelfs met lag-fix.
taskkiller ook alles met low security killen en kijk ik heb 200mb vrij en alles draait als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Grote kans dat dat gewoon een android issue is. Als hij in de buurt van de 30 mb komt namelijk gaat hij taken afschieten om ruimte te maken voor dingen die jij dan weer opent.

[ Voor 4% gewijzigd door boaty op 13-07-2010 10:56 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345042 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:52:
[...]

problem zit em dat blijkbaar niet in het type geheugen maar ergens anders.

zodra ik minder dan 40mb vrij geheugen heb begint die ook te haperen. zelfs met lag-fix.
taskkiller ook alles met low security killen en kijk ik heb 200mb vrij en alles draait als een zonnetje
Wel een beetje zonde dan van die 200MB als die nooit gebruikt worden?
ZFLaSH schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:32:
[...]

Dus jij hebt op /sdcard interne opslag, /sdcard/sd interne sdkaart en /sdcard/sd/?? je externe?

Ben wel heel benieuwd hoe dat zit. Weinig zin om dat ding een hard reset te geven nu.
Jawel, wellicht dat een gewone reboot werkt? Ook kan je de SD-Kaarten handmatig aan-en-af melden:

Instellingen -> sd-kaart en telefoon opslag -> SD-Kaart afmelden

Overigens als ik het toestel gebruik als massaopslag (Instellingen -> Over het toestel -> USB-Instellingen), zie ik beide kaarten met ieder een eigen drive-letter.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 13-07-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:59:
[...]

Wel een beetje zonde dan van die 200MB als die nooit gebruikt worden?
die worden wel gebruikt maar zodra ik dicht bij de 40-50mb vrij kom begint alles te haperen. -> dus even alles killen en opnieuw beginnen.

Lijkt er btw sterk op dat niet meer dan 256 mb gebruikt wordt terwijl er 512mb inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boaty schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:56:
Grote kans dat dat gewoon een android issue is. Als hij in de buurt van de 30 mb komt namelijk gaat hij taken afschieten om ruimte te maken voor dingen die jij dan weer opent.
zou kunnen maar waarom dan heel mijn telefoon moet gaan laggen snap ik niet. Bij het killen via taskkiller begint hij ook niet te laggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272481

Samsung heeft bekend gemaakt dat de Samsung Galaxy S in augustus een Update krijgt naar 2.2 Froyo

[ Voor 39% gewijzigd door pven op 13-07-2010 14:47 . Reden: Doe eens niet zo irritant met al die leestekens ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345042 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:16:
[...]

zou kunnen maar waarom dan heel mijn telefoon moet gaan laggen snap ik niet. Bij het killen via taskkiller begint hij ook niet te laggen.
Heb je het toestel wel eens langer laten draaien zonder taskkiller? Android is niet ontworpen om zomaar processen af te schieten, grote kans dat je zelf de lag veroorzaakt.

Je kan beter iets van minfree manager o.i.d. draaien, die maken gebruik van de Android memory management (als je root bent). Ik heb mijn toestel nu al een kleine week niet meer herstart (na flashen G1) en hij draait zo soepel als het maar kan, zonder ook maar iets te killen..
Anoniem: 272481 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:21:
-------------->>>>>>>!!!!!!!!!!!!!!GROOT NIEUWS!!!!!!!!!!!!!!<<<<<<<--------------

-------------->>>>>>>Samsung heeft bekend gemaakt dat de Samsung Galaxy S in augustus een Update krijgt naar 2.2 Froyo <<<<<<<--------------
Inderdaad heel groot nieuws.. Wat is je bron?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 13-07-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 23:21
edtims schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:17:
[...]

Ik heb zelf geen last van instellingen die niet worden opgeslagen.

Verder bedoel je waarschijnlijk de Samsung Launcher. Ik gebruik ook Launcher Pro, maar ik heb niet het gevoel dat de samsung launcher ook nog op de achtergrond draait. Zou wel kunnen natuurlijk, maar als het goed is zou dit geen processorkracht in beslag nemen (en dus ook geen accu, of heb ik dit mis?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edtims schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:17:
[...]

De app switched alleen, zoals de titel van de app zegt.
En als je accu snel leeg is, probeer eens een aantal keren de accu compleet leeg te maken en dan in 1 toer weer helemaal op te laden. Kijk eens of wifi aanstaat, of BT, je GPS en de helderheid van je scherm.

Je volume word geregeld naargelang je in welke app zit. Dus als jij muziek afspeeld dan word het mediavolume gewijzigd, niet je telefoon volume. In je instellingen--> geluid en weergave--> Belvolume kun je de instellingen wijzigen. Zelfde geld voor je mediavolume.

Als je foto's niet meer op je sd worden opgeslagen en automatisch in je telefoon, mogelijk heb je dan niet voldoende ruimte op je sd. Kijk even hoeveel ruimte je daar hebt. Instellingen--> SD-card en telefoonopslag.
Als je in de camera app bij instellingen kijkt (links onderin de app) en dan tweede tabje, Opslag kijkt. Staat daar de opslag ook echt op "geheugenkaart"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samsung heeft bekend gemaakt dat de Samsung Galaxy S in augustus een Update krijgt naar 2.2 Froyo

Bronnen:

Androidoplanet

&

Eurodroid

[ Voor 26% gewijzigd door pven op 13-07-2010 14:48 . Reden: irri-leestekens verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272481 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:26:
-------------->>>>>>>!!!!!!!!!!!!!!GROOT NIEUWS!!!!!!!!!!!!!!<<<<<<<--------------

-------------->>>>>>>Samsung heeft bekend gemaakt dat de Samsung Galaxy S in augustus een Update krijgt naar 2.2 Froyo <<<<<<<--------------

Bronnen:

[url="Androidplanet"]http://www.androidplanet.nl/13421/samsung-galaxy-teos-en-naos-gespot-galaxy-s-krijgt-update/[/url]

&

Eurodroid
Kijk kijk das beter, hoewel het natuurlijk eerst om Korea gaat en het pas wat later deze kant op zal komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 287454 op 13-07-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bronnen:

[url="Androidplanet"]http://www.androidplanet.nl/13421/samsung-galaxy-teos-en-naos-gespot-galaxy-s-krijgt-update/[/url]

&

Eurodroid
Da's dan wel de koreaanse versie.. Maar toch.. Inderdaad groot nieuws.. Snel ook, en dat na alle verschrikkelijke berichten over Support van Samsung. Als het daadwerkelijk zo is, kan HTC daar nog een puntje aan zuigen. Ik kocht destijds mijn Hero onder dezelfde omstandigheden (1.6 was al uit bij aankoop Hero). Toch hebben we bijna een jaar moeten wachten op een update (die ik overigens zelf net niet meegemaakt heb vanwege aanschaf SG en verkoop van mijn Hero 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In een benchmark-test bleek De Samsung Galaxy S het snelste te zijn in vergelijking met de Nexus One, Droid Incredible, HTC EVO en andere populaire modellen. Android & Me gebruikte voor de test de Samsung Captivate, het AT&T-equivalent van de Samsung Galaxy S. Dus we hebben het snelste mobiel

The AT&T Samsung Captivate (and the entire Galaxy S lineup) offers the best graphics performance of any smartphone. When you combine that with the Super AMOLED display and 6-axis accelerometer, you have the best portable gaming smartphone – period.

We also can’t forget the TV out functions of the Galaxy S lineup, which have survived from the international version, and are included with the AT&T Captivate. The video cable is sold separately, but for around $5 on Amazon you can pick one up and turn your Android phone into a home console system. If you pair that with a Wii remote or other bluetooth controller, you have a pretty compelling game system that can easily fit in your pocket.

Look for the Galaxy S lineup to continue its lead till at least this holiday season. Qualcomm, Texas Instruments, Nvidia, and even Intel are all working on new smartphone chipsets and they hope to hit the market towards the end of this year.

Now if only we could get EA and Gameloft to take Android serious, we would have some mobile games that could compete with the iPhone 4 (believed to be SGX535 GPU). The Galaxy S is more than capable of running any game thrown at it, but there are not that many titles that push the system to its limits yet (except for the Gameloft HD titles that are not available on the Android Market). <<<<<<<--------------

Afbeeldingslocatie: http://androidandme.com/wp-content/uploads/2010/07/android-gpu-benchmarks-10.png

n the popular benchmark Neocore, the Samsung Captivate scores 55.8 fps which is 30 percent faster than the Droid X. The Samsung Captivate also takes home the best score in Nenamark and GLBenchmark Pro. The only test where it didn’t come out on top is the GLBenchmark HD, which I can’t explain.

Afbeeldingslocatie: http://androidandme.com/wp-content/uploads/2010/07/android-gpu-benchmarks-20.png

De bovenste is de Galaxy S. De galaxy laat de andere ver achter zich.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Bron: AndoidandMe

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 13-07-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

>>> Bronnen graag !!!!! <<<< ;)

http://androidandme.com/2...n-android-gpu-benchmarks/

Edit: ah je hebt 'm al geedit.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 13-07-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272481 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:33:

-------------->>>>>>> In een benchmark-test bleek De Samsung Galaxy S het...
Niet alles wat op android club staat is ineens groot nieuws.. Wel leuk om te lezen, maar geen groot nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362178

/tromgeroffel on
Ik heb hem binnen, dit is mijn eerste smartphone en ik ben verbaasd over hoe licht het toestel is! Nu weet ik alleen niet waar ik moet beginnen met het flashprocess :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Binnenkort mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken en nu is mijn oog gevallen op de Galaxy S. Nu heb ik hier een vraag over: kan je met dit toestel (met Android) gebruik maken van een externe bluetooth GPS ontvanger? Bij mijn huidige Samsung Omnia heb ik slecht GPS ontvangst als het internet uit staat. In het buitenland heb ik het internet altijd uit staan en gebruik ik een externe TomTom GPS ontvanger om te navigeren. Dit werkt erg goed en wil ik blijven doen. Deze ontvanger vertrouw ik beter dan de interne ontvanger (op basis van ervaring).

Is dit mogelijk met Android? Heeft iemand dit werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:42

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Skating_vince schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:39:
Binnenkort mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken en nu is mijn oog gevallen op de Galaxy S. Nu heb ik hier een vraag over: kan je met dit toestel (met Android) gebruik maken van een externe bluetooth GPS ontvanger? Bij mijn huidige Samsung Omnia heb ik slecht GPS ontvangst als het internet uit staat. In het buitenland heb ik het internet altijd uit staan en gebruik ik een externe TomTom GPS ontvanger om te navigeren. Dit werkt erg goed en wil ik blijven doen. Deze ontvanger vertrouw ik beter dan de interne ontvanger (op basis van ervaring).

Is dit mogelijk met Android? Heeft iemand dit werkend?
Waarom probeer je niet eerst de interne ontvanger? Het lijkt me altijd handiger om met minder losse apparaten rond te lopen/rijden. Zo te zien is het nog niet zo makkelijk, en zijn er meer mensen die dat wel zouden willen.
Anoniem: 362178 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:38:
/tromgeroffel on
Ik heb hem binnen, dit is mijn eerste smartphone en ik ben verbaasd over hoe licht het toestel is! Nu weet ik alleen niet waar ik moet beginnen met het flashprocess :?
Begin nog eens bij het begin van dit topic te lezen of kijk op samsung-firmwares.com. Daar vind je ook nieuwere firmwares.

Je kan natuurllijk ook gewoon eerst kijken wat je huidige firmware is (menu - instellingen - over het toestel) en daar wat mee spelen? Root-access krijgen kan ook al, daarvoor kijk je hier. Voor andere custom roms kan je ook op xda-developers terecht.

Leef je uit :)

[ Voor 38% gewijzigd door gwystyl op 13-07-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Anoniem: 362178 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:38:
/tromgeroffel on
Hier kan je veel terug vinden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=723596

Als ik jou was zou ik gewoon firmware JG1 erop zetten.
hier te vinden: http://samsung-firmware.webs.com (wel een account aanmaken)
Je download de ROM + Odin + Pit file (allemaal op hierboven gemelde website te vinden)
En vervolgens bekijk je deze filmpjes hoe je deze erop moet flashen:
YouTube: Galaxy S Flashing Firmware Parts1-2
YouTube: Galaxy S Flashing Firmware Part 3

Ben je nog niet tevreden over de snelheid kan je Modaco custom ROM erop zetten.
Maar ik zou zeggen probeer eerst de JG1 erop te zetten

[ Voor 5% gewijzigd door Obl1viA op 13-07-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gwystyl schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:08:
[...]

Begin nog eens bij het begin van dit topic te lezen of kijk op samsung-firmwares.com. Daar vind je ook nieuwere firmwares.

Je kan natuurllijk ook gewoon eerst kijken wat je huidige firmware is (menu - instellingen - over het toestel) en daar wat mee spelen? Root-access krijgen kan ook al, daarvoor kijk je hier. Voor andere custom roms kan je ook op xda-developers terecht.

Leef je uit :)
Dank! Ik heb de afgelopen weken alle 3 topics over dit toestel gelezen, maar ik zal ze nog eens doorspitten.

FW: 2.1-update1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 362178 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:10:
[...]

Dank! Ik heb de afgelopen weken alle 3 topics over dit toestel gelezen, maar ik zal ze nog eens doorspitten.

FW: 2.1-update1
Het gaat meer om de basebandversie en het buildnummer (wordt altijd genoemd bij nieuwe firmwares, zoals in de post boven jou. JG1 = I9000XWJG1, die je hier kan vinden nadat je een account hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Base: I9000XXJF3
Build: ECLAIR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:08:
[...]

Waarom probeer je niet eerst de interne ontvanger? Het lijkt me altijd handiger om met minder losse apparaten rond te lopen/rijden. Zo te zien is het nog niet zo makkelijk, en zijn er meer mensen die dat wel zouden willen.
Dat het niet gemakkelijk is, dat las ik inderdaad ook. Daarom vroeg ik me af of mensen het hier al geprobeerd hebben. Als ik het eerst met de interne ontvanger probeer, heb ik het toestel al gekocht ;). Vertrouwen op de interne GPS ontvanger ZONDER de internetverbinding aan, durf ik na slechte ervaringen niet meer aan. De HD2 (Windows Mobile) kan met de externe ontvanger omgaan en dat vind ik wel een groot pluspunt.

Aan de andere kant is een los navigatiesysteem ook wel weer handig om af en toe eens aan m'n vriendin mee te geven. Dan is deze eis direct van de baan ;).

Hebben mensen wel eens het gevoel dat de telefoon even niet reageert? Dat heb ik met mijn huidige Samsung en lees ik her en der op internet ook over deze. Dat je hem uit de standby haalt en hij dan eerst even een paar seconden na moet denken voor hij weer reageert. Of blijft de telefoon lekker snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Obl1viA schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:08:
[...]
*knip*

Als ik jou was zou ik gewoon firmware JG1 erop zetten.

*knip*
Dank je wel voor de info. Waarom de JG1 en niet de JG3? Of stel ik nu een vraag die al tig keer beantwoord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Anoniem: 362178 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:35:
[...]

Dank je wel voor de info. Waarom de JG1 en niet de JG3? Of stel ik nu een vraag die al tig keer beantwoord is?
De JG3 kan je ook flashen natuurlijk(is de laatste nieuwe versie). Maar wil je later de Custom ROM r2 van Modaco dan heb je de JG1 nodig.
De JG3 is er gekomen omdat er een probleem was met het versturen van berichten (SMS).
Ik heb hier geen problemen mee gehad andere mensen wel..

Als jij niet van plan bent om Modaco zijn custom ROM te installeren zou ik deJG3 nemen natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Obl1viA op 13-07-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Obl1viA schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:44:
[...]

De JG3 kan je ook flashen natuurlijk(is de laatste nieuwe versie). Maar wil je later de Custom ROM r2 van Modaco dan heb je de JG1 nodig.
De JG3 is er gekomen omdat er een probleem was met het versturen van berichten (SMS).
Ik heb hier geen problemen mee gehad andere mensen wel..

Als jij niet van plan bent om Modaco zijn custom ROM te installeren zou ik deJG3 nemen natuurlijk.
Hmm dan de JG1 maar, ik houd wel van een beetje pielen en uiteindelijk zal ik zeer waarschijnlijk wel voor de custom ROM van Modaco gaan. Nogmaals bedankt :)

Edit: Er staat zelfs een handleiding in het NL over het flashen van de SGS: klik (onderaan de pagina)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 362178 op 13-07-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366022

Anoniem: 287454 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:20:
[...]

Er is helemaal geen ernstig probleem. als je fatsoenlijk GPS wil gebruiken koop je maar een TomTom. Een telefoon is in eerste instantie bedoeld om te bellen. GPS is bijzaak. Verwacht niet van een telefoon op en top gps prestaties, want het is geen TomTom oid.
Ik heb het niet zozeer op de GPS fix, maar op het feit dat als je de fix toepast je problemen kan krijgen met GPS applicaties omdat de cached data van die apps te groot is om op de nieuwe partitie te passen. Overigens vind ik het ook veel leuker om de minpuntjes te nemen voor wat ze zijn en er het beste van te maken, maar dan wil ik ook geen stall bug die voor het moment niet eens perfect op te lossen is (dus zonder dat je te weinig plaats hebt voor de apps cache)... Blijft tenslotte een GSM van bijna 500 EUR en dan wil ik echt geen kinderziektes zoals de deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lukt het julie om met Astro fimpjes of muziek af te spelen van een Windows share? Bij mij zegt de Movie Player bij mpeg, avi, mov, mkv dat het formaat niet ondersteund is? Ook mp3 lijkt niet van een netwerk share afspeelbaar want hij opent in de Sound Player ipv de Music Player. Iemand een oplossing hiervoor?

[ Voor 3% gewijzigd door ari3 op 13-07-2010 17:09 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:21

KneoK

Not in a million lightyears

ari3 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:08:
Lukt het julie om met Astro fimpjes of muziek af te spelen van een Windows share? Bij mij zegt de Movie Player bij mpeg, avi, mov, mkv dat het formaat niet ondersteund is? Ook mp3 lijkt niet van een netwerk share afspeelbaar want hij opent in de Sound Player ipv de Music Player. Iemand een oplossing hiervoor?
Ik gebruik TVersity om te streamen en met of zonder transcoding krijg ik inderdaad dezelfde meldingen bij een avi, mkv en mp3. Vreemd.

Bronnen:

Androidoplanet

&

Eurodroid
Da's goed nieuws zeg, vorige week was het nog Q3/Q4, met een beetje geluk hebben wij 'm dus ook aan het eind van Q3. Ben benieuwd op welke firmware de update gebaseerd is en of alle fixes van de huidige JG3 en JFF er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 22:09
heb sinds vandaag ook een GS ! :D

erg mooi toestel hoor erg blij mee.
Maar ik heb er al naar gezocht maar ik vind alleen widgets maar ik wil ook rechtsboven bij mijn batterij een percentage indicator hebben is die ook nog ergens te vinden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 09:53
Het lijkt me een super telefoon gezien alle specificaties en reviews die ik heb gelezen. Aangezien ik hem ook voor mijn werk wil gebruiken is mijn agenda erg belangrijk.

Kun je op je homescreen ook je agenda afspraken tonen?

Kun je ook applicaties installeren vanaf je pc?

[ Voor 10% gewijzigd door mastamasta op 13-07-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

KneoK schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:33:
[...]

Ik gebruik TVersity om te streamen en met of zonder transcoding krijg ik inderdaad dezelfde meldingen bij een avi, mkv en mp3. Vreemd.
Niet zo vreemd, klinkt als een codec verhaal. Als het goed is, kan je wel ergens vinden welke bestandsformaten standaard ondersteund worden, en misschien zijn er videoafspeelprogramma's (3 x woordwaarde) die nog codecs in zich hebben of installeren zodat ze meer formaten af kunnen spelen.
Werken die bestanden wel als je ze naar je telefoon kopieert? Dan lijkt het me eerder een bandbreedteprobleem.
mastamasta schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:50:
Het lijkt me een super telefoon gezien alle specificaties en reviews die ik heb gelezen. Aangezien ik hem ook voor mijn werk wil gebruiken is mijn agenda erg belangrijk.

Dat is het leuke van android: wat hij standaard nog niet kan of wat je niet handig vindt, is vaak wel op een voor jou geschikte manier te doen met programma's / widgets. Een mooie voor het weergeven van je agenda is pure calendar widget.

[ Voor 30% gewijzigd door gwystyl op 13-07-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup, met een van de vele android widgets.. Ik gebruik bijvoorbeeld pure calendar.

Afbeeldingslocatie: http://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2009/08/calendar1-200x300.jpg

Ook kan het in eenvoudige vorm met een Samsung eigen widget (ronde klok met in de wijzerplaat de afspraken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Ik hem deze vorige week bij vodafone besteld...nog niets gekregen...Heb vandaag gebeld en ze zeiden 5 - 10 werkdagen weer...heb ook een mail van de customer service binnen. Ze zeggen nog 5 werkdagen aangezien de hoog aanvraag...mocht meer zijn heb ik recht op een compensatie...

Iemand ook met dezelfde issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Artuzzo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:00:
Ik hem deze vorige week bij vodafone besteld...nog niets gekregen...Heb vandaag gebeld en ze zeiden 5 - 10 werkdagen weer...heb ook een mail van de customer service binnen. Ze zeggen nog 5 werkdagen aangezien de hoog aanvraag...mocht meer zijn heb ik recht op een compensatie...

Iemand ook met dezelfde issue?
[ABO] Samsung Galaxy S levertijden- en abbonemententopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:53:
[...]

Yup, met een van de vele android widgets.. Ik gebruik bijvoorbeeld pure calendar.

[afbeelding]

Ook kan het in eenvoudige vorm met een Samsung eigen widget (ronde klok met in de wijzerplaat de afspraken).
Ja alleen jammer dat je daar dan voor betalen moet en geen creditcard hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 16:21

KneoK

Not in a million lightyears

gwystyl schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:52:
[...]

Niet zo vreemd, klinkt als een codec verhaal. Als het goed is, kan je wel ergens vinden welke bestandsformaten standaard ondersteund worden, en misschien zijn er videoafspeelprogramma's (3 x woordwaarde) die nog codecs in zich hebben of installeren zodat ze meer formaten af kunnen spelen.
Werken die bestanden wel als je ze naar je telefoon kopieert? Dan lijkt het me eerder een bandbreedteprobleem.

[...]

Dat is het leuke van android: wat hij standaard nog niet kan of wat je niet handig vindt, is vaak wel op een voor jou geschikte manier te doen met programma's / widgets. Een mooie voor het weergeven van je agenda is pure calendar widget.
Een codec probleem lijkt me niet aangezien de Galaxy mkv, divx, avi en mp3 gewoon native moet kunnen afspelen. Bandbreedte lijkt me ook geen probleem, draadloos van pc naar bluray speler gaat gewoon prima met 720p (1080p gaat inderdaad schokken) dus een mp3'tje naar de telefoon moet geen probleem zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door KneoK op 13-07-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Anoniem: 8504 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:02:
[...]

/sdcard/*
/sdcard/sd
/sdcard/sd/*

Ik zou niet weten wat er bij mij niet goed gaat, want voor zover ik weet heb ik geen problemen.

Mijn interne sd kaart is /sdcard en mijn externe sd kaart is /sdcard/sd, precies zoals ik het zou verwachten.

Dat verhaal van hidden en unhidden maken van de interne sd kaart bij gebruik van een externe sd kaart is mij gewoon niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:32
a
Anoniem: 287454 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:25:
[...]

De app switched alleen, zoals de titel van de app zegt.
En als je accu snel leeg is, probeer eens een aantal keren de accu compleet leeg te maken en dan in 1 toer weer helemaal op te laden. Kijk eens of wifi aanstaat, of BT, je GPS en de helderheid van je scherm.

Je volume word geregeld naargelang je in welke app zit. Dus als jij muziek afspeeld dan word het mediavolume gewijzigd, niet je telefoon volume. In je instellingen--> geluid en weergave--> Belvolume kun je de instellingen wijzigen. Zelfde geld voor je mediavolume.

Als je foto's niet meer op je sd worden opgeslagen en automatisch in je telefoon, mogelijk heb je dan niet voldoende ruimte op je sd. Kijk even hoeveel ruimte je daar hebt. Instellingen--> SD-card en telefoonopslag.
Als je in de camera app bij instellingen kijkt (links onderin de app) en dan tweede tabje, Opslag kijkt. Staat daar de opslag ook echt op "geheugenkaart"?
bedankt voor het antwoord
Maar het probleem is dat ik alles goed in stel gewoon bij instellingen zoals je omschrijft. De sd heeft ook genoeg ruimte.
Ook het accu probleem en de oplossingen begrijp ik wel maar ik vroeg mij af of een andere launcher meer verbruikt. En of de samsung launcher ook nog steeds aanspraak maakt op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles wat je op die telefoon installeert maakt aanspraak op de accu. Daar hoef je niet over te twijfelen.

Ga naar Instellingen--> Toepassingen --> Actieve Services en je ziet wat voor geheugen verbruik er op dat moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
syntesia schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:45:
heb sinds vandaag ook een GS ! :D

erg mooi toestel hoor erg blij mee.
Maar ik heb er al naar gezocht maar ik vind alleen widgets maar ik wil ook rechtsboven bij mijn batterij een percentage indicator hebben is die ook nog ergens te vinden ??
Battery status pro die houd je percentage op je balkje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff hele achterlijke rare vraag misschien.... Maar hoe installeer ik .apk op m'n mobiel? Waar zet ik de bestandjes neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Anoniem: 366022 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:46:
[...]

Ik heb het niet zozeer op de GPS fix, maar op het feit dat als je de fix toepast je problemen kan krijgen met GPS applicaties omdat de cached data van die apps te groot is om op de nieuwe partitie te passen. Overigens vind ik het ook veel leuker om de minpuntjes te nemen voor wat ze zijn en er het beste van te maken, maar dan wil ik ook geen stall bug die voor het moment niet eens perfect op te lossen is (dus zonder dat je te weinig plaats hebt voor de apps cache)... Blijft tenslotte een GSM van bijna 500 EUR en dan wil ik echt geen kinderziektes zoals de deze.
Wat zit je hier nu allemaal te zeuren?
Heb je überhaupt de telefoon al dagen achtereen in de praktijk gebruikt |:(

Ik heb 'm nu ruim 3 weken en gebruik 'm heel veel maar merk echt weinig van enige lag.
Het is de 16GB uitvoering en ik heb uit de market zo'n 10 gratis+koop apps. geïnstalleerd.
Ik hoef zelfs de task killer niet te gebruiken omdat ik geen zwarte schermen/of hangen van apps heb :)

Als je de perfekte telefoon wil hebben die zonder bugs werkt direkt nadat die op de markt is gekomen zal je nog heel lang moeten wachten voor je er 1 kan kopen vrees ik :+
Het is hier ook al eerder geschreven: Een volmaakte telefoon die alles goed doet zal er nooit zijn.

En de reviews en forum berichten spreken voor zich zelfs voor een dure telefoon waar er binnen enkele dagen meer dan een miljoen waren verkocht ;)

Ook m'n Omnia 18910HD zou met de originele fw nog steeds niet echt lekker lopen.
Het is dat die na flashen met een rom van Andy (HyperX) nu echt super presteert maar dat heeft ook 5 versies geduurd voor alle irritante bugs er uit waren ;)

Ik krijg het idee dat je hier alleen probeert de indruk te geven dat andere telefoons perfekt presteren zonder bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 25-02 06:57
Anoniem: 287454 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:16:
ff hele achterlijke rare vraag misschien.... Maar hoe installeer ik .apk op m'n mobiel? Waar zet ik de bestandjes neer?
Ik zet de .apk files op mijn externe SD kaart. Appinstaller (te vinden in de market) scant de sd kaart op .apk files en kan je die zo installeren. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Anoniem: 287454 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:16:
Zet je apk op je SD of phone vanuit daar klik en gaan. Sim-pel ;)

^^ Zoals bovenbuurman zegt, dus........ :+

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 13-07-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 22:09
silitek schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:56:
[...]

Battery status pro die houd je percentage op je balkje bij.
tnxx :)

Maar dan nog een probleem hoe kan ik meerdere items selecteren ??

bijvoorbeeld meerdere emailtjes tegelijk verwijderen of meerdere contactpersonen kopieren naar mijn telefoon
?

hele dag zit ik te kloten en dat 1 voor 1 duurt me toch echt te lang heb gewoon een kwartier daar mijn mailtjes zitten verwijderen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
kwiebus schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:01:
[...]

Ik zou niet weten wat er bij mij niet goed gaat, want voor zover ik weet heb ik geen problemen.

Mijn interne sd kaart is /sdcard en mijn externe sd kaart is /sdcard/sd, precies zoals ik het zou verwachten.

Dat verhaal van hidden en unhidden maken van de interne sd kaart bij gebruik van een externe sd kaart is mij gewoon niet duidelijk.
Bij mij was /sdcard/sd zowel de externe als de interne SD kaart. Deactiveerde ik de externe, dan zag ik ineens onder /sdcard/sd de files op de interne staan. Op /sdcard staan files van de interne telefoonopslag.

Best vreemd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:51
Damn, wat staat er out-of-the-box aan qua internet applicaties? Ik had ruim 20 euro beltegoed, en kreeg net een sms dat ik nog maar 3,50 tegoed had.. Heb hem sinds vanmiddag maar er nog niet veel mee gespeeld en dus ook nog niet echt gekeken naar de netwerkinstellingen etc... Maar je mag er toch vanuit gaan dat er standaard geen dingen aan staan die geld kosten?

[ Voor 13% gewijzigd door Sander H op 13-07-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Zo'n beetje alle google programma's maken gebruik van internet, die daily briefing widget etc. Ik heb een APN switch widget gedownload waarmee ik de dataverbinding uit kan zetten, handig voor als je geen onbeperkt internet hebt of in het buitenland bent. Voor dagelijks gebruik in NL is een internetabo op je toestel niet verkeerd, veel android apps maken gebruik van je verbinding, bijv. veel gratis apps vertonen kleine google banners, google maps werkt via internet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Hm ja had het kunnen weten, maar ik heb geen van die programma's zelf opgestart? Heb nu de optie 'alleen G2 netwerken gebruiken' maar aangezet, er gaat in ieder geval even geen geld meer vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132995

Sander H schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:26:
Damn, wat staat er out-of-the-box aan qua internet applicaties? Ik had ruim 20 euro beltegoed, en kreeg net een sms dat ik nog maar 3,50 tegoed had.. Heb hem sinds vanmiddag maar er nog niet veel mee gespeeld en dus ook nog niet echt gekeken naar de netwerkinstellingen etc... Maar je mag er toch vanuit gaan dat er standaard geen dingen aan staan die geld kosten?
Met een smartphone is het toch wel denkbaar dat je een onbeperkt internet abo van je provider erbij neemt om onnodig kosten te voorkomen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 132995 op 13-07-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Anoniem: 132995 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:54:
[...]

Met een smartphone als deze is het toch wel denkbaar dat je een onbeperkt internet abo van je provider erbij neemt?
Ja, zoals ik al zei, ik had het kunnen weten. Hoewel met mijn vorige smartphone (i8910d) had ik ook geen internet abo en daar ging nooit wat 'fout'. Heb er niet echt bij stilgestaan dat dat hier wel zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik wil graag Handcent SMS gebruiken ipv de normale SMS applicatie. Kan ik ergens instellen dat het knopje "berichten" handcent opent ipv de standaard applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Euhm, met een telefoon zoals de GS is het niet anders dan normaal dan dat je er een onbeperkt internet abootje bij hebt. Anders gaat het inderdaad een hoeveelheid geld kosten.

Edit:
Bij het voor het eerst aanzetten kwam er een mooie widget naar voren. Die van DailyBriefing. En die heb ik een keer weg gegaan (vasthouden en dan naar beneden slepen, thats it) maar nu kan ik em dus niet meer terug krijgen.
Iemand een idee hoe ik at ding weer terug krijg?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 287454 op 13-07-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132995

Jay-v schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:03:
Ik wil graag Handcent SMS gebruiken ipv de normale SMS applicatie. Kan ik ergens instellen dat het knopje "berichten" handcent opent ipv de standaard applicatie?
Ja dat kan als je eenmaal de Handcent geinstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Anoniem: 132995 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:07:
[...]

Ja dat kan als je eenmaal de Handcent geinstalleerd hebt.
Dat heb ik, maar ik kan niet vinden hoe ik dat instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jay-v schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:17:
[...]

Dat heb ik, maar ik kan niet vinden hoe ik dat instel.
Bij mij vroeg hij het toen ik Handcent had geïnstalleerd nadat ik een sms wilde sturen naar een contactpersoon. Ik kreeg toen een popup met de standaard app en handcent, waarbij je dan een vinkje kan zetten als je altijd met handcent wil openen.
Als je die niet krijgt kan je proberen bij 'instellingen - toepassingen - toepassingen beheren - Berichten' de standaardinstellingen voor het standaard sms programma wissen, zodat je die vraag de volgende keer wel krijgt.

Verder kan je in de instellingen van het standaard sms programma de notificaties uitzetten, zodat je geen twee meldingen krijgt. Een andere optie is (als je root hebt) om mms.apk te verwijderen uit /system/app. Daarmee verwijder je de standaard app, zodat handcent automatisch de enige wordt die die handeling uit kan voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwiebus schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:01:
[...]

Hmm.. Ik lees je vorige berichtje terug en snap je gewoon niet.. Je hebt het over unix dan is het:

/sdcard is het mountpoint voor je interne SD-Card
/sdcard/sd is de nested mount voor je externe SD-Card.

Niks hidden of ingewikkeld dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Is het iemand al gelukt om de Galaxy te (bluetooth/wifi/USB) Tetheren icm OSX?

Zelfs AP geeft bij mij geen gehoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Oyster op 13-07-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

gwystyl schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:25:
[...]

Bij mij vroeg hij het toen ik Handcent had geïnstalleerd nadat ik een sms wilde sturen naar een contactpersoon. Ik kreeg toen een popup met de standaard app en handcent, waarbij je dan een vinkje kan zetten als je altijd met handcent wil openen.
Als je die niet krijgt kan je proberen bij 'instellingen - toepassingen - toepassingen beheren - Berichten' de standaardinstellingen voor het standaard sms programma wissen, zodat je die vraag de volgende keer wel krijgt.

Verder kan je in de instellingen van het standaard sms programma de notificaties uitzetten, zodat je geen twee meldingen krijgt. Een andere optie is (als je root hebt) om mms.apk te verwijderen uit /system/app. Daarmee verwijder je de standaard app, zodat handcent automatisch de enige wordt die die handeling uit kan voeren
Heb hem met root verwijderd en dat werkt inderdaad. Nu ben ik wel ook het icoontje van berichten ook kwijt in de TW interface (onderste balkje), ik kan daar blijkbaar geen snelkoppeling krijgen naar Handcent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Anoniem: 287454 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:03:
Euhm, met een telefoon zoals de GS is het niet anders dan normaal dan dat je er een onbeperkt internet abootje bij hebt. Anders gaat het inderdaad een hoeveelheid geld kosten.
Denk dat ik morgen meteen maar een maandelijkse Blox ga nemen van Vodafone. Iemand een idee hoeveel MB de standaard programma's kosten als ze niet gebruikt worden maar wel aan staan?

Behalve dit ongewenste issue is het verder een super toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Oyster schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:57:
Is het iemand al gelukt om de Galaxy te (bluetooth/wifi/USB) Tetheren icm OSX?

Zelfs AP geeft bij mij geen gehoor.
Gaat hier zonder moeite? Gewoon AP instellen en gaan met die banaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Gelukt, dat ging easy :)

[ Voor 90% gewijzigd door DaannO op 14-07-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ole, net even voor de tweede keer geprobeerd en nu werkt het wel direct. :) Nu nog even bekijken hoe het werkt over USB of bluetooth.

Trouwens, het viel me recent op dat er ipv "Toepassingen" -> "Toepassinge" staat bij het menu onderaan. Meerderen hier last van? :D

[ Voor 20% gewijzigd door Oyster op 14-07-2010 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360797

Kun je ook applicaties installeren vanaf je pc?
- Uit de Android Market kan je diverse Agenda widgets downloaden en dan op een van je Homescreens zetten.
Ik heb - Android Agenda Widget - gedownload (gratis) Bij deze kan je uit diverse maten widgets kiezen en die zelfs customizen. Ikzelf gebruik de grootste (4x4 hele scherm) en die staat op mijn 4e homescreen. Door er op te klikken kom je in de standaard agenda. Erg handig.

- Via appbrain.com kan je apps zomaar vanuit je browser op je PC programma's draadloos installeren.
Je moet dan wel even de 'appbrain app market' istalleren uit de android market en de 'Fast web installer' ook uit de Android market. Het werkt perfect. Je hoeft nooit meer via de Android Market te installeren. Alle beschrijvingen en previews en commentaren lezen op je PC browser en dan met een klik wordt het automatisch op je GS (of andere android phone) geinstalleerd
Je moet wel even registreren bij appbrain.com.
zie deze film:
YouTube: AppBrain Fast Web Installer for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Anoniem: 287454 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:03:
[...]

Edit:
Bij het voor het eerst aanzetten kwam er een mooie widget naar voren. Die van DailyBriefing. En die heb ik een keer weg gegaan (vasthouden en dan naar beneden slepen, thats it) maar nu kan ik em dus niet meer terug krijgen.
Iemand een idee hoe ik at ding weer terug krijg?
Staat onder de Samsung widgets (als je de linker softbutton klikt en dan op 'voeg toe')

[ Voor 15% gewijzigd door catt4u op 14-07-2010 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Anoniem: 8504 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:26:
[...]

Hmm.. Ik lees je vorige berichtje terug en snap je gewoon niet.. Je hebt het over unix dan is het:

/sdcard is het mountpoint voor je interne SD-Card
/sdcard/sd is de nested mount voor je externe SD-Card.

Niks hidden of ingewikkeld dus..
Dat dacht ik ook maar zo werkt het schijnbaar niet getuige deze postings:

ZFLaSH in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 3]"
ZFLaSH in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 3]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ZFLaSH het beschrijft werkt het bij mij niet, dat is dus wat ik bedoel met "niet goed gaan".. Je moet gewoon je interne bestanden zien onder /sdcard en de externe bestanden onder /sdcard/sd.. Zonder problemen.
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.