Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoops
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11-2024
catt4u schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:24:
[...]

Wat zit je hier nu allemaal te zeuren?
Heb je überhaupt de telefoon al dagen achtereen in de praktijk gebruikt |:(

Ik heb 'm nu ruim 3 weken en gebruik 'm heel veel maar merk echt weinig van enige lag.
Het is de 16GB uitvoering en ik heb uit de market zo'n 10 gratis+koop apps. geïnstalleerd.
Ik hoef zelfs de task killer niet te gebruiken omdat ik geen zwarte schermen/of hangen van apps heb :)

Als je de perfekte telefoon wil hebben die zonder bugs werkt direkt nadat die op de markt is gekomen zal je nog heel lang moeten wachten voor je er 1 kan kopen vrees ik :+
Het is hier ook al eerder geschreven: Een volmaakte telefoon die alles goed doet zal er nooit zijn.

En de reviews en forum berichten spreken voor zich zelfs voor een dure telefoon waar er binnen enkele dagen meer dan een miljoen waren verkocht ;)

Ook m'n Omnia 18910HD zou met de originele fw nog steeds niet echt lekker lopen.
Het is dat die na flashen met een rom van Andy (HyperX) nu echt super presteert maar dat heeft ook 5 versies geduurd voor alle irritante bugs er uit waren ;)

Ik krijg het idee dat je hier alleen probeert de indruk te geven dat andere telefoons perfekt presteren zonder bugs.
10 apps? Wow, ik heb em ook al sinds de release maar heb inmiddels al meer dan 5 panels vol apps waarvan ik er maar weinig zou willen missen. Ook met dat aantal heb ik zelden last van de stall bug. In het begin heb ik het een paar keer gehad en ik geef toe de eerste keer baalde ik wel. Misschien komt het omdat ik hem nu bijna elke dag wel een keer restart, maar ik heb er nu geen last meer van.
Jay-v schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:59:
[...]

Heb hem met root verwijderd en dat werkt inderdaad. Nu ben ik wel ook het icoontje van berichten ook kwijt in de TW interface (onderste balkje), ik kan daar blijkbaar geen snelkoppeling krijgen naar Handcent...
Kan je het ook niet toevoegen door naar Toepassingen te gaan, daar op de menuknop te drukken gevolgd door Bewerk en dan het icoontje daarheen slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Weet iemand of er (binnenkort) een witte versie komt? Of dat er wisselbare covers komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Ik heb de Galaxy 16GB (alhoewel de geheugengrootte niet van invloed is schat ik, maar je weet maar nooit) en als ik naar mijn beeldscherm kijk, in de zon, terwijl de telefoon in standy is (dus beeldscherm uit): dan zie ik een figuur in het beeldscherm zitten. Twee centimeter van boven, een van onder en een halve van de zijkanten is de volgende figuur te zien in de vorm van dunne lijnen (bovenstelijnen zijn dikker) én is het vlak gearceerd met kleine schuine streepjes:

|-----|
| / / | . . .|-----|
| / / |------| / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
|-----------------|

Ik kan nu geen foto produceren, wellicht later, maar de tekening hierboven lijkt érg op wat je daadwerkelijk ziet. Nogmaals, alleen zichtbaar als het scherm uit is in de volle zon.

Iemand anders ook dit gezien danwel te zien als hij er naar gaat kijken? :?

De zon schijnt dus allemaal naar buiten, nu! :P

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Snoops schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:45:
Kan je het ook niet toevoegen door naar Toepassingen te gaan, daar op de menuknop te drukken gevolgd door Bewerk en dan het icoontje daarheen slepen?
Dat werkt inderdaad! Bedankt, ik had het alleen geprobeerd door "normaal" te slepen. (zonder menu-toets dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:59
mbvisiontt schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:11:
Ik heb de Galaxy 16GB (alhoewel de geheugengrootte niet van invloed is schat ik, maar je weet maar nooit) en als ik naar mijn beeldscherm kijk, in de zon, terwijl de telefoon in standy is (dus beeldscherm uit): dan zie ik een figuur in het beeldscherm zitten. Twee centimeter van boven, een van onder en een halve van de zijkanten is de volgende figuur te zien in de vorm van dunne lijnen (bovenstelijnen zijn dikker) én is het vlak gearceerd met kleine schuine streepjes:

|-----|
| / / | . . .|-----|
| / / |------| / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
|-----------------|

Ik kan nu geen foto produceren, wellicht later, maar de tekening hierboven lijkt érg op wat je daadwerkelijk ziet. Nogmaals, alleen zichtbaar als het scherm uit is in de volle zon.

Ik heb ook iets soortgelijks, zie het overigens niet altijd en alleen wanneer het scherm uit is in volle zon. Ik zou het omschrijven als een beetje geel achtige streepjes.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn toch gewoon de aanraak-sensortjes? Hebben andere mobieltjes ook.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12

|-----|
| / / | . . .|-----|
| / / |------| / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
|-----------------|

Ja dit fenomeen was mij ook al opgevallen inderdaad, alleen de schuine streepjes die jij noemt heb ik nog niet gezien, maar die ring was mij ook opgevallen inderdaad, en bij mij is hij inderdaad van exact dezelfde vorm. Zal wel iets te maken hebben met het touchscreen ofzo?

Edit:
Heb net nog eens gekeken maar die schuine streepjes zie je ook buiten die ring om dus die zitten overal in het scherm. Dat zullen dus inderdaad de aanraaksensoren zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door boaty op 14-07-2010 10:39 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:49:
[...]

Zoals ZFLaSH het beschrijft werkt het bij mij niet, dat is dus wat ik bedoel met "niet goed gaan".. Je moet gewoon je interne bestanden zien onder /sdcard en de externe bestanden onder /sdcard/sd.. Zonder problemen.
Ja, het was inderdaad heel vreemd. Ik heb gisteren de telefoon een harde reset gegeven omdat ik wilde weten of het iets structureels was. Nu doet hij wel netjes de /sdcard voor de interne SD kaart en /sdcard/sd voor de externe.

Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Inmiddels is I9000XWJG5 ook alweer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen___
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-10-2020
Heb het toestel sinds dit weekend in mijn bezit: ondanks de 'blackouts' een erg fijn apparaat. Na een iPhone 3G is het prettig om niet meer alles via iTunes te moeten doen.

Ook ik heb hem via Vodafone: toen ik de verkoper vroeg of er apps op stonden die niet te verwijderen zijn, zei hij dat dit niet het geval was. Dus wel... En ik wil erg graag van de Telegraaf-app af! Inmiddels via Vodafone contact gehad met Samsung. Reactie: het ding staat standaard ingeprogrammeerd, het is niet mogelijk om deze te verwijderen. Weet iemand toch een manier? /pesthekel aan Telegraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Alleen door je toestel te rooten kun je deze verwijderen volgens mij. Telegraaf app is sowieso onzin, want het is meer een snelkoppeling naar de mobiele site van de telegraaf.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Na 2 jaar weer een smartphone (toen de HTC Cruise) en moet zeggen, dit is wel een heel fijn toestel! In mijn ogen al het fijne van de iPhone, zonder de nadelen (kosten, restricties in apps en mogelijkheden). Nu had ik al gmail, en dan is het echt een sleutel en slot verhaal...

Moet alleen nog bezig met een app voor Google Calendar en uitvogelen hoe ik contactpersonen niet op de telefoon maar in google opsla... Tips welkom

Overigens tot nu 2 nadelen... Hij overleeft bij mij niet een volle dag (Wifi aan), maar dat kan ook zijn doordat ik er nog veel mee bezig ben (61% scherm) en waarschijnlijk kan ik het scherm ook wat minder fel zetten... Tips welkom...

Het andere nadeel ben ik al wel mee bezig, maar nog geen oplossing voor... Bij mij is de WiFi ontvangst heel slecht en vaak compleet afwezig. Na zoeken heb ik inmiddels het WiFi op continu aan gezet, en mij SID op uitzenden gezet (stond verborgen). Helaas heb ik nog steeds een lage ontvangst, of wil hij regelmatig niet verbinden, voordat ik de aanpassingen deed zag ik mijn WLAN helemaal niet, nu moet ik handmatig opnieuw verbinden. Met mijn laptop en/of Nokia (E52) had ik dat probleem niet... Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Weet iemand toch een manier? /pesthekel aan Telegraaf
Weet niet of het werkt (zie vorige post, heb het toestel ook nog maar net) Maar heb je een app verwijderaar uit de market geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|-----|
| / / | . . .|-----|
| / / |------| / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
| / / / / / / / / |
|-----------------|

Hierover had ik al wat gepost in deel 2 van deze topic.

Dit krijg je te zien als je scherm uit staat en je hem in de felle zomerse zon houdt. Wat je daar ziet zitten zijn gewoon andere elektronica onderdelen. Het scherm is een beetje transparant dan.
Immers heb je ook OLED schermen die transparant zijn!

Dit is niks ernstigs. En valt alleen op als je hem in de volle zomerse zon houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:14:
Kan iemand ervaringen posten met nieuwere versies? En waarom zijn er al zoveel verschillende updates. Maar verschijnen ze niet in KIES.

En is de enigste bug er al uit die ik kon vinden? ( de lag bug van het geheugen?)
Vindt het wel jammer namelijk. Gebruikt samsung het beste geheugen wat er op dit moment bestaat. Het is super snel. En gaat het toch een beetje fout met de software..

Heb zelf de 8GB, had nu wel de 16GB gewild in verband met dat de MoviNAND geheugen zo snel is.... heb liever 16GB snel dan straks een 16GB kaartje erin van in vergelijking tot de MoviNand maar 6mb/s gaat...

DaannO heb jij de i9000XWJG5 uitgeprobeerd? En is daarbij het geheugen probleem weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen___
  • Laatst online: 28-10-2020
SkyFlyer schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:25:
[...]

Weet niet of het werkt (zie vorige post, heb het toestel ook nog maar net) Maar heb je een app verwijderaar uit de market geprobeerd?
Nee, werkt niet. Ik snap ook wel dat de telefoon en abonnement anders niet zo goedkoop zouden zijn, maar ik moet me toch eens gaan verdiepen in dat rooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Ik zou even wachten met deze firmware aangezien er allemaal problemen worden gemeld:

xda-developers

en hier:

Modaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SamsungFirmware twittert net dat daar nog problemen mee zijn, dat JG3 tot nu toe de beste is. FF uitkijken met flashen dus, of hier je ervaringen delen :)

edit: spuit elf :D.... note to self: eerst alle reacties lezen, dan pas reageren. @ hierboven, thx voor de links

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 14-07-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als ik zo rond kijk hebben al tig mensen hun telefoon ermee verneukt. Ik sla even over :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Heb idd de 3 weer terug gezet. Werkte prima behalve Swype :( Volgende keer idd even wat langer afwachten :P Overigens gaat dat updaten wel echt bizar makkelijk en snel. I like :) Alleen stom dat er geen prog is die je geinstalleerd applicaties backupt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:12:
Heb idd de 3 weer terug gezet. Werkte prima behalve Swype :( Volgende keer idd even wat langer afwachten :P Overigens gaat dat updaten wel echt bizar makkelijk en snel. I like :) Alleen stom dat er geen prog is die je geinstalleerd applicaties backupt :S
Titanium backup heb je wel root voor nodig maar werkt super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik had LauncherPro van de market gedownload en was hier opzich erg blij mee na even twee dagen wennen. Nu heb ik per ongeluk als je in het menu zit en je gebruikt de home knop (dus als je de keuze krijgt om deze met launcherpro of standaard interface te laden) per ongeluk de standaard launcher als ''standaard'' in gesteld, en krijg nu nergens meer launcherpro tevoorschijn gehaald? Ik heb een update/reinstall geprobeerd maar kan hem nergens vinden :o Iemand die het weet?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Net enkele uren in bezit, maar mijn Galaxy wil niet op internet.. Ik heb heb een Hi eindeloos online abo.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:18:
Beste mensen,

Ik had LauncherPro van de market gedownload en was hier opzich erg blij mee na even twee dagen wennen. Nu heb ik per ongeluk als je in het menu zit en je gebruikt de home knop (dus als je de keuze krijgt om deze met launcherpro of standaard interface te laden) per ongeluk de standaard launcher als ''standaard'' in gesteld, en krijg nu nergens meer launcherpro tevoorschijn gehaald? Ik heb een update/reinstall geprobeerd maar kan hem nergens vinden :o Iemand die het weet?

Mvg
settings -> applications -> launcher pro -> standaard optie aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mind_ schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:23:
Net enkele uren in bezit, maar mijn Galaxy wil niet op internet.. Ik heb heb een Hi eindeloos online abo.
zie je wel een 3G of H symbool in de meldinglijst staan?

zo niet kijk even je apn settings na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Zijn al die firmwares die hier voorbij komen officiele firmwares van Samsung, of zijn dit custom firmwares?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:03:
Edit:
Bij het voor het eerst aanzetten kwam er een mooie widget naar voren. Die van DailyBriefing. En die heb ik een keer weg gegaan (vasthouden en dan naar beneden slepen, thats it) maar nu kan ik em dus niet meer terug krijgen.
Iemand een idee hoe ik at ding weer terug krijg?
Vinger ingedrukt houden op je homescreen en dan Samsung Widgets kiezen en voila daar staat DailyBriefing. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
NoepZor schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:27:
Zijn al die firmwares die hier voorbij komen officiele firmwares van Samsung, of zijn dit custom firmwares?
Wel officieel geloof ik, maar geinstalleerd met een onofficiele methode. Ik zie iedergeval nog geen updates met KIES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de storm van gisteren heeft KPN problemen met haar masten. Hier in de Achterhoek valt bij mij meerdere malen internet weg. Dus ik weet niet waar jij zit, maar dat zou een optie kunnen zijn. Hi is tenslotte gewoon KPN natuurlijk.

Ben je trouwens afhankelijk van KIES als het gaat om het upgraden van de firmware, straks met FROYO? Want ik kan KIES nog steeds niet gebruiken. Het programma blijft zeggen dat de telefoon niet herkend word. En dat is dan geprobeerd:
- met sd
- zonder sd
- met launcherpro
- zonder launcherpro
- voor en na harde reset
- voor en na herinstallatie KIES

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:25:
[...]

settings -> applications -> launcher pro -> standaard optie aanzetten
Jeetje, meestal kom ik hier altijd zelf wel uit maar voel me echt dom nu. Dus in het Nederlands:

Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren? -> Hier krijg ik mijn lijst met toepassing (o.a. LauncherPro) maar na op LauncherPro gedrukt te hebben is het knopje 'Standaard starten' (Geen standaardinstellingen) grijs en dus niet op te klikken?

Mvg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
Nieuwe firmware: I9000XWJG5

- improved energy management in suspend mode
- updated YouTube, Google Maps
- Change Low-memory Killer Thread
- many minor fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Ik heb die samsung widgets niet meer. Ik vraag me nu af sinds wanneer niet meer. Misschien heeft het te maken met Launcher Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Obl1viA schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:43:
Nieuwe firmware: I9000XWJG5

- improved energy management in suspend mode
- updated YouTube, Google Maps
- Change Low-memory Killer Thread
- many minor fixes
Dit is een paar berichten boven je al langsgekomen inclusief de opmerking dat je deze niet moet proberen omdat er nog dingen mis mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten21 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:53:
Ik heb die samsung widgets niet meer. Ik vraag me nu af sinds wanneer niet meer. Misschien heeft het te maken met Launcher Pro?
klopt door launcher pro zijn die weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je klikt op launcher pro en dan krijg je meer opties te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Laatst online: 24-08 21:46
Maarten21 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:53:
klopt met launcherpro kun je samsung widget niet meer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Maarten21 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:54:
[...]

Dit is een paar berichten boven je al langsgekomen inclusief de opmerking dat je deze niet moet proberen omdat er nog dingen mis mee zijn.
Heb het net ook gelezen. Je krijgt hem nog eens niet geïnstalleerd als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:25:
[...]

zie je wel een 3G of H symbool in de meldinglijst staan?

zo niet kijk even je apn settings na
Nee, geen 3G of H symbool.
apn settings?
Of zal ik hier gewoon geen 3G bereik hebben? (lijkt me sterk).

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik van de 3GS overgestapt naar de Galaxy S. Heerlijk toestel en Android mag zich weer een tevreden gebruiker toerekenen :)

Bij mij gaat echter de batterij wel heel snel leeg (sneller dan de 3GS). Kan je hier nog wat aan tweaken? Ik heb de Automatische sync bij de mails uitgevinkt, Data on Demand (Market) geinstalleerd maar als ik geluk heb dan houdt de telefoon het net 10 uurtjes vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht nog steeds op een 3rd party 4000mAh batterij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ff opnieuw opstarten levert ook niets op? Hoe zijn andere mobieltjes bij in de buurt met data verkeer? Hebben die wel netwerk? Weet je zeker dat het aan jou device ligt of hebben anderen het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:22:
en ff opnieuw opstarten levert ook niets op? Hoe zijn andere mobieltjes bij in de buurt met data verkeer? Hebben die wel netwerk? Weet je zeker dat het aan jou device ligt of hebben anderen het ook?
nee, die werken (alleen niet een om op DIT moment te testen). Ik heb zo'n vermoeden dat het misschien aan de simkaart ligt (die hoort bij een HTC toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander soort toestel zou niets moeten uit maken. Ik stel voor dat je ff naar de buren loopt of ergens anders naar toe loopt en kijkt hoe het daar met een ander toestel gaat.

Probeer ander je mobiel eens opnieuw op te starten. Of check voor de zekerheid nog een keer je instellingen. Je kunt ze ook ff hier neerzetten/ overschrijven. Misschien dat je iets over het hoofd ziet zonder dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Om welke instelling zou het moeten gaan dan? mobiel al enkele keren opnieuw opgestart. Roaming staat uit maar maakt niet uit of die aan/uit staat.
Bij instellingen -> status staat Type mobiel netwerk: UTMS. Dus ik neem aan dat ik alleen spraakverbinding heb. Al rondje door de buurt gelopen, zal zo eens fiets/auto pakken om uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
Ive joined the club! Heb em sinds gister, wat een heerlijke telefoon. Ik heb zitten zoeken naar een manier om voice to text te gebruiken en het is gelukt met vlingo (staat bij de samsung apps). Bij de instellingen van vlingo kan je het keyboard activeren zodat je het vlingo keyboard kan kiezen als invoermethode voor alle teksttvelden. Op dit keyboard staat dan een microfoon icoontje, als je daar op drukt wordt alles wat je vervolgens inspreekt omgezet in tekst :)

PS, het werkt (hopelijk voorlopig) niet in het Nederlands.

[ Voor 5% gewijzigd door Michiel Jansen op 14-07-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:18:
Sinds gisteren ben ik van de 3GS overgestapt naar de Galaxy S. Heerlijk toestel en Android mag zich weer een tevreden gebruiker toerekenen :)

Bij mij gaat echter de batterij wel heel snel leeg (sneller dan de 3GS). Kan je hier nog wat aan tweaken? Ik heb de Automatische sync bij de mails uitgevinkt, Data on Demand (Market) geinstalleerd maar als ik geluk heb dan houdt de telefoon het net 10 uurtjes vol.
Als je hem sinds gisteren hebt zal je hem waarschijnlijk nog niet een paar keer hebben opgeladen? ;) Na een paar keer laden wordt de accuduur namelijk al langer. Ik heb vanochtend m'n Galaxy S van de lader gehaald en nu zo'n 9 uur later heeft hij nog 70% accu over. Met mail en agenda sync aan, elk half uur een weerbericht downloaden voor 4 vliegvelden, weerbericht voor een weer widget, Facebook berichten elk uur syncen, 15 minuten video opnemen, een paar foto's maken, wat Google Maps etc etc. :P. Valt me tot dusver dus absoluut niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:28:
[...]
Als je hem sinds gisteren hebt zal je hem waarschijnlijk nog niet een paar keer hebben opgeladen? ;) Na een paar keer laden wordt de accuduur namelijk al langer. Ik heb vanochtend m'n Galaxy S van de lader gehaald en nu zo'n 9 uur later heeft hij nog 70% accu over. Met mail en agenda sync aan, elk half uur een weerbericht downloaden voor 4 vliegvelden, weerbericht voor een weer widget, Facebook berichten elk uur syncen, 15 minuten video opnemen, een paar foto's maken, wat Google Maps etc etc. :P. Valt me tot dusver dus absoluut niet tegen.
Hm , dus je denkt dat het aan de korte oplaadtijd ligt? Ik zal eens kijken of het na een paar keer opladen helpt. Want een smartphone hoort natuurlijk constant in verbinding met internet te staan zonder dat je daarvoor allerlei zaken moet uitschakelen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:38
Ik volg dit topic al een tijdje, maar er is iets wat me nog niet helemaal duidelijk is. Als je een andere launcher installeert (bijv. Launcher Pro) dan kun je begrijp ik de samsung widgets niet meer gebruiken. Maar kun je nog wel de samsung apps gebruiken, en nog belangrijker, kun je swype dan nog wel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb dat racespelletje uit de Samsung store en die werkt prima, ook Swype doet het gewoon met Launcher Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Swype kan je nog altijd gebruiken met launcherPro
Wat je niet kan is bijvoorbeeld je daily Briefing Widget op het start scherm zetten als widget.
Maar als je naar je apps gaat staat deze er wel nog altijd en kan je deze gewoon openen en gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Obl1viA op 14-07-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig, ik heb hem 2 dagen en er loopt al een duidelijke verticale lijn van 1 pixel breed over het scherm :( Bij een zwarte achtergrond zie je hem niet, bij een witte is hij duidelijk witter en bij een rode, groene en blauwe is hij zwart. Morgen er toch maar eens mee terug gaan. Kan toch niet de bedoeling zijn. Voor de rest een fantastisch toestel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Aangezien mijn 4GB SDHC kaartje vol raakt ben ik nu aan het kijken naar een Sandisk Mobile Ultra 8GB kaartje.

Heeft een 8GB Class 6 kaartje zin in de Galaxy S of is class 4 ruim voldoende om wat filmpjes en foto's op te slaan?

[ Voor 9% gewijzigd door TheBoneCollector op 14-07-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom 8? Ik heb er direct een 16 bij gekocht, en daar ben ik blij van dat ik dat gedaan heb. Kost ff wat, maar met goed zoeken heb je em ook goedkoop.

Gewoon 16gig er in plempen. 32 gig is nogal kostbaar.

Edit:
Als iemand nog een silicon case zoekt, ff op ebay kijken, daar is er nu 1 te krijgen voor een paar pond uit de UK.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Keuze voor 8GB of 16GB loopt nog idd :) gaat me ook meer om of de Galaxy S goed met Class 6 of hoger om kan gaan of dat Class 4 gewoon ruim voldoende is. Kan hierover niets terug vinden in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Ik heb nog compleet niet nagedacht over een SD kaart. De 16GB die er standaard inzit lijkt me voorlopig voldoende :)

Nog iets anders:
Gezien het een (super) AMOLED scherm is, is zwart ook echt zwart omdat er geen backlight nodig is en de pixels (leds) echt uit staan. Daarnaast heb je bij een lagere brightness ook een langere accuduur omdat de leds minder hard staan.
Is het dan bv ook dat een donkere achtergrond helpt de accu te sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de galaxy s koopt... Koop dan 1 met 16gb. Het interne geheugen is wel 10x sneller als een class 6 sd kaartje...

Heb helaas de 8GB versie.. Daarvan is ook nog eens 2GB spoorloos verdwenen. 8=6 Eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb het volgend probleem.. Voor één of andere reden wordt m'n Galaxy S niet gevonden in het lokaal netwerk, met als gevolg dat GMote dus niet werkt. GMote zegt: "Can't find server" en GMote server zegt: "Can't find local ip address" Het eigenaardige is dat beiden wel internet toegang hebben op dezelfde router. Ook is er bv wel een lokaal netwerk tussen m'n desktop en netbook, maar niet tussen netbook <-> smartphone..

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-08 21:57

Tuk

Heb nu mijn 3de galaxy s. in gebruik. De eerste had een dode pixel in het scherm. De 2de had wifi problemen. dit waren allebei 8 gig variante. Nu ging ik dus vandaag naar de belcompany om mijn 2de toestel om te ruilen. We hebben daar 3 toestellen uitgepakt omdat ze alle drie een dode pixel in het scherm hadden. Ze hadden geen voorraad meer met 8 gig versies. Dus zijn ze heel schappelijk geweest om een 16 gig versie mee te geven ( erg goede serves bij de belcompany in den bosch). Echter heb ik weer wifi problemen. Ik kan ongeveer 3 min zonder problemen over wifi surfen daarna loopt de verbinding vast. Toestel blijft functioneren, bij wifi instellingen staat dat ik gewoon verbonden ben echter hij doet niks! ook bij vrienden op het netwerk doet zich dit probleem voor. heb al meerdere malen gereset naar fabrieksinstellingen zonder suc6. Hebben meer mensen hier last van? Als ik wifi dan even uitschakel en weer inschakel kan ik weer 3 tot 5 min internetten, daarna loopt de internet verbinding weer vast. Dit is dus alleen op het wifi netwerk, 3g werkt zonder probleem en is razend snel in vergelijking met mijn iphone 3gs.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen

Heb dit ook in deel 2 gevraagt echter nog geen antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

iemand ook hier last van: http://www.gsmdome.com/sa...iphone-4-ones-video_17226

ik wel iig
heb een toestel via telfort van eind Juli 8GB met XXJF3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:14:
Als je de galaxy s koopt... Koop dan 1 met 16gb. Het interne geheugen is wel 10x sneller als een class 6 sd kaartje...
16GB is er niet in de losse verkoop, dacht ik....anders had ik dat wel gedaan. Maar gelukkig geen Wifi problemen, dode pixels en/of GPS problemen deze GS werkt perfect.
GoldenSample schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:29:
[video]
ik wel iig
Dat is signaal alla iphone4 probleem niet Wifi signaal. Juli 8GB met JF3 zijn blijkbaar prima dingen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door silitek op 14-07-2010 19:59 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:59
[video]
ik wel iig
Nee, geen last van met Vodafone, 8GB XXJG1

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

silitek schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:54:
[...]

16GB is er niet in de losse verkoop, dacht ik....anders had ik dat wel gedaan. Maar gelukkig geen Wifi problemen, dode pixels en/of GPS problemen deze GS werkt perfect.

[...]

Dat is signaal alla iphone4 probleem niet Wifi signaal. Juli 8GB met JF3 zijn blijkbaar prima dingen ;)
eh waar heb ik het over Wifi?
Ik zeg enkel dat ik ook last van dit probleem heb..

Heeft iemand enig idee hoe die serie nummers opgebouwd zijn, kunnen anders zien of daar een verband tussen zit.

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 14-07-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
GoldenSample schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:02:
[...]

eh waar heb ik het over Wifi?
Ik zeg enkel dat ik ook last van dit probleem heb..
Excuus, verkeerd gelezen!. Valt je signaal geheel weg?..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

volgens de streepjes wel, status heeft 't over 111db 1 asu ipv 81db 16 asu waarmee hij alle streepjes heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuk schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:59:
Heb nu mijn 3de galaxy s. in gebruik. De eerste had een dode pixel in het scherm. De 2de had wifi problemen. dit waren allebei 8 gig variante. Nu ging ik dus vandaag naar de belcompany om mijn 2de toestel om te ruilen. We hebben daar 3 toestellen uitgepakt omdat ze alle drie een dode pixel in het scherm hadden. Ze hadden geen voorraad meer met 8 gig versies. Dus zijn ze heel schappelijk geweest om een 16 gig versie mee te geven ( erg goede serves bij de belcompany in den bosch). Echter heb ik weer wifi problemen. Ik kan ongeveer 3 min zonder problemen over wifi surfen daarna loopt de verbinding vast. Toestel blijft functioneren, bij wifi instellingen staat dat ik gewoon verbonden ben echter hij doet niks! ook bij vrienden op het netwerk doet zich dit probleem voor. heb al meerdere malen gereset naar fabrieksinstellingen zonder suc6. Hebben meer mensen hier last van? Als ik wifi dan even uitschakel en weer inschakel kan ik weer 3 tot 5 min internetten, daarna loopt de internet verbinding weer vast. Dit is dus alleen op het wifi netwerk, 3g werkt zonder probleem en is razend snel in vergelijking met mijn iphone 3gs.

Sinds een paar dagen lees ik al dit forum en mede door de goede berichten ook een galaxy gekocht. Ben lid geworden om mede gebruikers te helpen en misschien kunnen jullie ook nog wat voor mij betekenen.

Van het probleem wat jij nu beschrijft had ik in het begin ook last van. Heb het probleem verholpen door de beveiliging van het draadloze netwerk op een andere standaard te zetten. Dit kan je in je modem/router instellen.

Weten jullie of je in de e-mail app mail naar een andere map kan plaatsen? Ik maak gebruik van een IMAP mail account.

Groetjes,
Dipsy_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Ja, heb hier ook last van, maar volgens meerdere reviews blijven telefoon verbindingen wel in stand maar zijn data verbindingen niet meer te gebruiken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
silitek schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:54:
[...]
Bij Belcompany en Vodafone is hij gewoon in de losse verkoop. (Bij Belcompany kost de 16GB evenveel als de 8GB en Vodafone had vorige week zelfs een aanbieding voor €379)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

mind_ schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:43:
Om welke instelling zou het moeten gaan dan? mobiel al enkele keren opnieuw opgestart. Roaming staat uit maar maakt niet uit of die aan/uit staat.
Bij instellingen -> status staat Type mobiel netwerk: UTMS. Dus ik neem aan dat ik alleen spraakverbinding heb. Al rondje door de buurt gelopen, zal zo eens fiets/auto pakken om uit te testen.
update:rondgereden, en nergens ontvangst, alleen telefoon-netwerk dus (en ook niet zo geweldig, maar bellen gaat wel gewoon goed). (half) DOA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[video]
ik wel iig
Ik heb dit net geprobeerd maar inderdaad, het verschilt nogal zeg!!!

WHAHAHAHA is dit nou die Iphone shit? :p omg omg omg omg omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heb er zelf overigens niet echt last van ofzo maar ben met dit soort crap nogal perfectionistisch, kan er ook niet tegen als een computer eigenlijk net niet lekker werkt omdat er een probleempje ergens zit ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:44
mind_ schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:21:
[...]

update:rondgereden, en nergens ontvangst, alleen telefoon-netwerk dus (en ook niet zo geweldig, maar bellen gaat wel gewoon goed). (half) DOA?
ik heb hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:21:
[...]

Ik heb dit net geprobeerd maar inderdaad, het verschilt nogal zeg!!!

WHAHAHAHA is dit nou die Iphone shit? :p omg omg omg omg omg
Ik heb het alleen als ik hard knijp en m'n handpalm strak tegen de 'bobbel' aan de achterkant hou. Dan gaat ie van 4 naar 2 streepjes (soms 1). Het is alleen wel HEEL onhandig om 'm zo vast te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Tuk schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:59:

Ik had ook wat problemen met het wegvallen van het Wifi netwerk. Ik heb het volgende gedaan:
Verbonden met men thuisnetwerk en vervolgens een handmatig ip + DNS + gateway en subnet ingesteld en nu werkt alles zonder problemen..

Probeer het eens zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedendag! sorry dat ik hier even binnen kom vallen, maar.... ik heb een vraag die ik niet zo gauw kan terug vinden in de zoekfunctie.
voor mijn Xperia X1 gebruik ik any dvd converter om films te converteren naar het juiste formaat en ik gebruik daarvoor 320x240.
kan iemand mij vertellen naar welk formaat ik kan converteren met any dvd converter voor de Galaxy? ik zie 480x800 er niet tussen staan in het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net op ebay ff een silicon case besteld (5gbp) en een autolader (5gpb) besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:56:
goedendag! sorry dat ik hier even binnen kom vallen, maar.... ik heb een vraag die ik niet zo gauw kan terug vinden in de zoekfunctie.
voor mijn Xperia X1 gebruik ik any dvd converter om films te converteren naar het juiste formaat en ik gebruik daarvoor 320x240.
kan iemand mij vertellen naar welk formaat ik kan converteren met any dvd converter voor de Galaxy? ik zie 480x800 er niet tussen staan in het rijtje.
denk eens na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee, verras me eens?
320x240?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 12:51
Ook een klein video'tje gemaakt van de Galaxy S. Heb hem op Youtube gepost (Je kan hem ook in HD bekijken)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4Z3V0F0Imp8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 20:48
Heb deel 1 en 2 al na geplozen maar moet je dus je tel aan laten staan om de wekker te laten af gaan :o
Vind dat erg vreemd, heb het bij geen van al mijn vorige telefoons meegemaakt maar misschien stel ik (en anderen) de wekker niet goed in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb geen last van wegvallende signaalsterkte als ik de bobbel stevig vasthou, alleen mijn wifi signaal neemt 1 streepje af.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ook niet als je beide handen stevig de onderste helft omsluit?
vreemd is het als ik het 'NU' probeer heb ik er geen last van terwijl ik op exact de zelfde plek zit op de bank :P
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:10:
geen idee, verras me eens?
320x240?
De resolutie is 800X480, dan neem je dus het formaat welke het dichtste in de buurt zit, je wilt geen opgerekt beeld en zo min mogelijk herschalen. Dus zorg je dat het de grootste resolutie is die nog binnen je 800x480 was.
Verder heeft natuurlijk een filmpje converteren naar een groter formaat dan 't bron bestand geen nut.

[ Voor 33% gewijzigd door GoldenSample op 14-07-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:19:
Ook niet als je beide handen stevig de onderste helft omsluit?
vreemd is het als ik het 'NU' probeer heb ik er geen last van terwijl ik op exact de zelfde plek zit op de bank :P

[...]

De resolutie is 800X480, dan neem je dus het formaat welke het dichtste in de buurt zit, je wilt geen opgerekt beeld en zo min mogelijk herschalen. Dus zorg je dat het de grootste resolutie is die nog binnen je 800x480 was.
Verder heeft natuurlijk een filmpje converteren naar een groter formaat dan 't bron bestand geen nut.
kijk, merci! hier heb ik wat aan!
dank!

edit: dat zou dan 720x480 moeten worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:28:
[...]

kijk, merci! hier heb ik wat aan!
dank!

edit: dat zou dan 720x480 moeten worden.
Waarom zou je je videobestanden converten? Ik zet ze er gewoon direct op. avi's (divxjes enzo) kan ie prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk, aan dat bericht heb ik zelfs nog meer!!!
ik wist niet dat dat kon en dacht dat je alles eerst moest aanpassen aan de beeldresolutie omdat het anders niet paste of zo.
als de galaxy veel aan kan, is het dan ook mogelijk om een downloadprogramma zoals bv azureus er op te zetten en dan regelrecht te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@racingboy: gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-08 21:57

Tuk

bedankt mensen werkt nu super gs werkt dus niet zo goed moet wep2 of hoe het ook heet nu werkt het in iedergeval super.

fijn toestel ga straks de nieuwe firmware proberen xxjf5. schijnt de lag probleem opgelost te zijn.

tnx

tocht te vroeg gesproken

[ Voor 6% gewijzigd door Tuk op 14-07-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is trouwens de siliconcase waar ik het eerder over had. Mocht iemand em ook graag willen hebben.

http://cgi.ebay.nl/SAMSUN...uches&hash=item43a0677c3a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10
[video]
ik wel iig
Mijn toestel heeft ook basebandversie XXJF3 maar dan de 16GB uitvoering via Vodafone. Ik heb het toestel vastgehouden zoals op het filmpje maar ik moet echt mijn best doen om het signaal weg te laten vallen, kom niet verder dan -111 dBm 1 asu als ik heel hard knijp (kreeg kramp in m'n handen van die spastische houding, misschien is mijn hand niet groot genoeg :+). Heb ook even een speedtest gedaan met het toestel in en haal met -111 dBm signaal (1 streepje) nog de volle snelheid met Telfort, 727 kbps down en 346 kbps up en het type mobiele netwerk wisselt tussen UMTS en HSDPA.

Ik heb ook nog een testje gedaan tijdens een telefoongesprek naar m'n huistelefoon en wederom het toestel zo vastgehouden als in het filmpje. Bij deze test was het signaal beter met zo'n 2 à 3 streepjes. Ik heb zo'n vermoeden dat tijdens een telefoongesprek de zendkracht van de antenne hoger is waardoor je minder last hebt van dit 'probleem'. Zal kijken of ik binnenkort hier even een filmpje van kan maken.
mind_ schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:21:
[...]

Wat zijn je APN instellingen nu precies? Misschien helpen deze of deze (die van KPN) instellingen? Ik kan alleen mobiel internetten als ik roaming heb aangevinkt (en dan vink ik 2G af want dat is mij te traag). De APN instellingen stonden verder automatisch goed (Telfort). Vanmiddag kon ik ook even niet internetten via 3G of HSDPA en moest ik rebooten omdat de APN toggle knop van de Extended Controls widget de boel in de soep had gewerkt. Na een reboot werkte het overigens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jorick schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:39:
[...]

Mijn toestel heeft ook basebandversie XXJF3 maar dan de 16GB uitvoering maar dan via Vodafone. Ik heb het toestel vastgehouden zoals op het filmpje maar ik moet echt mijn best doen om het signaal weg te laten vallen, kom niet verder dan -111 dBm 1 asu als ik heel hard knijp (kreeg kramp in m'n handen van die spastische houding, misschien is mijn hand niet groot genoeg :+). Heb ook even een speedtest gedaan met het toestel in en haal met -111 dBm signaal (1 streepje) nog de volle snelheid met Telfort, 727 kbps down en 346 kbps up en het type mobiele netwerk wisselt tussen UMTS en HSDPA.

Ik heb ook nog een testje gedaan tijdens een telefoongesprek naar m'n huistelefoon en wederom het toestel zo vastgehouden als in het filmpje. Bij deze test was het signaal beter met zo'n 2 à 3 streepjes. Ik heb zo'n vermoeden dat tijdens een telefoongesprek de zendkracht van de antenne hoger is waardoor je minder last hebt van dit 'probleem'. Zal kijken of ik binnenkort hier even een filmpje van kan maken.

[...]

Wat zijn je APN instellingen nu precies? Misschien helpen deze of deze (die van KPN) instellingen? Ik kan alleen mobiel internetten als ik roaming heb aangevinkt (en dan vink ik 2G af want dat is mij te traag). De APN instellingen stonden verder automatisch goed (Telfort). Vanmiddag kon ik ook even niet internetten via 3G of HSDPA en moest ik rebooten omdat de APN toggle knop van de Extended Controls widget de boel in de soep had gewerkt. Na een reboot werkte het overigens weer.
Test eens met GPRS dus enkel 2G netwerken, geloof dat 3G een andere antenne heeft.

Verder heb ik overigens nog nooit een probleem hierdoor ervaren maar 't viel me al op toen ik 'm een paar weken terug kreeg, meer fluctuatie in het bereik dan m'n G1.
Hoewel ik bijv. in de trein met mobiel internet eerder een iets beter bereik ervaar qua internetten maar dat is niet goed te onderbouwen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Maarten21 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:35:
Waarom zou je je videobestanden converten? Ik zet ze er gewoon direct op. avi's (divxjes enzo) kan ie prima aan.
Ik heb ook een aantal Divxjes op de Galaxy gezet maar ben niet tevreden over het beeld... veel blokjes etc. terwijl de i8910HD hetzelfde filmpje haarscherp afspeelt. Mis ik ergens een instelling of gebruik je een andere afspeelprogje?

[ Voor 1% gewijzigd door TheBoneCollector op 14-07-2010 23:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Tuk schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:59:
bedankt mensen werkt nu super gs werkt dus niet zo goed moet wep2 of hoe het ook heet nu werkt het in iedergeval super.

fijn toestel ga straks de nieuwe firmware proberen xxjf5. schijnt de lag probleem opgelost te zijn.

tnx

tocht te vroeg gesproken
Je zal wel JG5 bedoelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ook ik heb sins 2 dagen een galaxy s.
Gaaf toestel, goeie vervanger van me iphone .

Maar euh even een kort vraagje, ik zie hier veel over de firmware die officieel is maar onofficeel erop gezet moet worden.
Wanneer komt er dan een firmware die gewoon met kies gedaan kan worden ??Of zit dat straks bij de upgrade naar 2.2 ??

Tevens ook last van wifi probleem, na een minuut of 10 loopt ie vast, aan en uitzetten van wifi helpt .
Nog geen andere instelling van de beveiliging geprobeerd zoals hier geopert werd.
Ga ik nog proberen.

rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Iemand ideeetje voor ons? (geen 3G signaal, wel kunnen bellen)
Wifi werkt gewoon bij mij.
Is dit misschien een soort block van mijn provider ? (gebruikte eerst simkaart in andere telefoon, heb deze unlocked gekocht).

[ Voor 27% gewijzigd door mind_ op 15-07-2010 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
GoldenSample schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:43:
[...]

Test eens met GPRS dus enkel 2G netwerken, geloof dat 3G een andere antenne heeft.

Verder heb ik overigens nog nooit een probleem hierdoor ervaren maar 't viel me al op toen ik 'm een paar weken terug kreeg, meer fluctuatie in het bereik dan m'n G1.
Hoewel ik bijv. in de trein met mobiel internet eerder een iets beter bereik ervaar qua internetten maar dat is niet goed te onderbouwen verder.
Met GSM/GPRS/2G is het bereik juist beter en constanter. Als je naar het filmpje kijkt zie je ook dat hij test met UMTS/HSDPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat mensen zoveel problemen hebben met internetten. Ik drukte bij aanschaf m'n sim in de telefoon en ik kon aan de slag. alleen afgelopen maandag en vandaag geen internet gehad omdat kpn er ff uit lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
mind_ schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:23:
[...]

Iemand ideeetje voor ons? (geen 3G signaal, wel kunnen bellen)
Hebben jullie trouwens beide een simkaart van Hi, en wat zijn je APN instellingen nu precies? Misschien helpen deze of deze (die van KPN) instellingen? Ik kan alleen mobiel internetten als ik roaming heb aangevinkt (en dan vink ik 2G af want dat is mij te traag). De APN instellingen stonden verder automatisch goed (Telfort). Vanmiddag kon ik ook even niet internetten via 3G of HSDPA en moest ik rebooten omdat de APN toggle knop van de Extended Controls widget de boel in de soep had gewerkt. Na een reboot werkte het overigens weer. Misschien dat het toestel niet automatisch de instellingen van de sim pakt. Beste lijkt mij om je APN even handmatig in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jorick schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:25:
[...]

Met GSM/GPRS/2G is het bereik juist beter en constanter. Als je naar het filmpje kijkt zie je ook dat hij test met UMTS/HSDPA.
Heb het net ook ff getest bij zowel UMTS/HSDPA en GPRS maakt het omklemmen voor de snelheid (zover ik met speedx geloof ik) kon zien geen knaak uit.
Naja beter :P
TheBoneCollector schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:59:
[...]

Ik heb ook een aantal Divxjes op de Galaxy gezet maar ben niet tevreden over het beeld... veel blokjes etc. terwijl de i8910HD hetzelfde filmpje haarscherp afspeelt. Mis ik ergens een instelling of gebruik je een andere afspeelprogje?
ligt dat niet aan de Divx kwaliteit?
Ik heb enkel 'last' van soms out of sync geluid (althans voor m'n gevoel) pauzeren en starten lost 't dan op.
Verder mag er wel .srt ondersteuning voor ondertitels in & dat als je het scherm locked met de powerknop er geen slotje rechts boven blijft staan.

Oja en in sommige films loopt hij soms net niet vloeiend voor m'n gevoel maar moet nog ff kijken of dat niet aan het bestand ligt.

[ Voor 49% gewijzigd door GoldenSample op 15-07-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

ZaZ schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:37:
De mijne gaat weer terug naar T-Mobile.
Het scherm werkt niet goed
Er zit een witte lijn in van boven naar beneden. Soms is ie best goed zichtbaar (voornamelijk met lichte achtergronden zoals bijv google)
Dacht eerst dat ik er wel mee kon leven, maar toen dacht ik het is potdikkeme op het moment een duur high end toestel en die mag best zonder gebreken zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:08:
Geweldig, ik heb hem 2 dagen en er loopt al een duidelijke verticale lijn van 1 pixel breed over het scherm :( Bij een zwarte achtergrond zie je hem niet, bij een witte is hij duidelijk witter en bij een rode, groene en blauwe is hij zwart. Morgen er toch maar eens mee terug gaan. Kan toch niet de bedoeling zijn. Voor de rest een fantastisch toestel :-)
Ik heb inmiddels gisteren een nieuwe ontvangen en alles is weer helemaal goed :)
Maar ben dus niet de enige die dit probleem heeft (gehad)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Jorick schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:49:
[...]

Hebben jullie trouwens beide een simkaart van Hi, en wat zijn je APN instellingen nu precies?
Ah, je edit de instellingen met de menu button (knopje onderaan links).
werkt allemaal nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Lagfix voor gebruik met externe sd kaart !! Lees in ieder geval even de eerste paar pagina's door voor ervaringen en oplossingen voor veel voorkomende probleempjes:

http://android.modaco.com...stalling-lagging-problem/

Bottom line: door een aangepaste kernel kun je een gedeelte van de externe sd kaart mounten en daarop kun je een /dbdata maken van bijna 2GB als het nodig is. Omdat je een ext3 of ext4 partitie maakt wordt deze niet herkend door Windows en blijft deze dus gemount op de telefoon als je je toestel op je pc aansluit zodat je geen problemen met je toestel krijgt als deze aangesloten is. Doe dit op een snel kaartje en alle lag behoort tot het verleden. Omdat je alleen de kernel vervangt zouden al je data en apps behouden moeten zijn na de flash. Ik ga morgen maar eens shoppen voor een 8/16GB class >6 kaartje.

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 15-07-2010 05:28 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.