Daar heb je een punt waar ik het mee eens ben.
Ik heb heel veel verschillende telefoons gehad: Motorola, Nokia gsm's + N/E serie, SE's, de Samsung Jet,en heb nu nog de Omnia i8910HD, Omnia II en sinds 3 weken de Galaxy S.
Dus met diverse OS-en wat steeds weer wennen was
Maar Android op de Galaxy S vind ik toch echt wel behoorlijk intuitief.
Ik heb nooit met een iPhone gewerkt overigens.
Het is in mijn ogen logisch dat je bijvoorbeeld in je contactpersonenlijst een knop hebt om de gegevens door te sturen via een bericht/SMS ipv. die (minder gebruikte) functie juist alleen bij de SMS app te steken.
Je kunt als je een contakt hebt geselecteerd
naar links swipen om direkt een
bericht te sturen en dan kan je met de softkey (linksonder) kiezen voor opties als bijlage.
Of naar rechts swipen om direct te bellen.
Of dat het "default" scherm het standaard menu is, ipv. altijd daar een extra knop voor te gebruiken.
Je kan van elk scherm een default scherm maken met je eigen menu's/apps.
Bij de iPhone moet je toch ook scrollen om alle apps te zien?
Als je op 1 van de rondjes bovenin je scherm toetst krijg je meteen het scherm van je keuze met de bijbehorende apps. En als je je telefoon weer uit stand-by haalt staat dat scherm ook weer in beeld.
Dit is juist één van de sterke punten van Android, dat je de schermen zelf kan indelen en niet door alle apps hoeft te scrollen

Een gemaksapparaat moet voor mij niet aanvoelen als iets waar nog moeite voor nodig is en het moet simpel zijn zodat je tijdens "real-life" multitasken niet een simpele functie vind. Ik ben nu éénmaal geen database admin die graag uitzoekt en leert hoe iets werkt, het kan simpel dus dan doe het maar zo

Dat is inderdaad nog voor verbetering vatbaar, maar wel
echt multitasken

Een toestel waar je met een veeg je toestel unlockt en onmiddellijk in je menu zit met functies, dat is logisch.
Dat unlocken met een veeg naar rechts doet de Galaxy S gewoon.
Wat de menufunkties aangaat zie mijn commentaar hierboven.
Of de muteknop die altijd en overal werkt ipv. je toestel unlocken, menu menu functie functie, locken.
Dat moeten ze bij Android ook nog ff afkijken van de iPhone