Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• matty____
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-05-2012
quote:
GoldenSample schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:17:
[...]

Heb het net ook ff getest bij zowel UMTS/HSDPA en GPRS maakt het omklemmen voor de snelheid (zover ik met speedx geloof ik) kon zien geen knaak uit.
Naja beter :P
kan ook te maken hebben met je positie. Ik heb soms ook last van het weg vallen van het g3 signaal als ik hem onderaan vast hou. sta ik buiten en/of dichter bij een utms mast dan heb ik dat probleem niet.

Bij het bellen gaat hij 9/10 keer over op G2 en dan heeft hij altijd vol bereik. Dus dat is het probleem niet.
Dus ja is het signaal sterker dan de 16 asu dan zie je dat niet als hij beetje terug valt.

Baseband JG1.

• fortfort
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21-04 11:47
quote:
superlion schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:19:
Heb deel 1 en 2 al na geplozen maar moet je dus je tel aan laten staan om de wekker te laten af gaan :o
Vind dat erg vreemd, heb het bij geen van al mijn vorige telefoons meegemaakt maar misschien stel ik (en anderen) de wekker niet goed in :?
Naar wat ik heb ervaren en gebrobeerd wel ja, ook moet je zorgen dat in de eventuele taskkiller de klok in iedergeval in de ignore list staat.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:01
quote:
GoldenSample schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:17:
ligt dat niet aan de Divx kwaliteit?
"terwijl de i8910HD hetzelfde filmpje haarscherp afspeelt." ;)

Nickname does not reflect reality

• Morax
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-04 14:45
Ik zit er zelf ook aan te denken een abonnement te nemen met deze telefoon, maar ik heb even een vraag. Mocht ik dat abonnement nu afsluiten, zit ik eerst nog een tijdje aan mijn huidige abbo bij tele2 vast. Nu kan ik misschien wel de SIM-kaart overzetten, maar op mijn tele2 abonnement heb ik geen mobiel internet.

De vraag is dus, in hoeverre gebruikt Android internet? En is internet eventueel volledig uit te schakelen? (Ook handig wanneer je op vakantie bent)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Maarten21
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23-04 17:49
quote:
Morax schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:40:
Ik zit er zelf ook aan te denken een abonnement te nemen met deze telefoon, maar ik heb even een vraag. Mocht ik dat abonnement nu afsluiten, zit ik eerst nog een tijdje aan mijn huidige abbo bij tele2 vast. Nu kan ik misschien wel de SIM-kaart overzetten, maar op mijn tele2 abonnement heb ik geen mobiel internet.

De vraag is dus, in hoeverre gebruikt Android internet? En is internet eventueel volledig uit te schakelen? (Ook handig wanneer je op vakantie bent)
-Met een Android telefoon (en eigenlijk de meeste smart phones) is internet een must. Android is er simpelweg voor ontworpen om permanent met internet te zijn verbonden.

-Internet is uit te schakelen, o.a. door de app "APN toggle"
-Verder heeft android zelf een instelling die dataverkeer uitzet als je aan het roamen (=buitenland) bent.

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15-04 11:46

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

quote:
Morax schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:40:
De vraag is dus, in hoeverre gebruikt Android internet?
De telefoon werkt prima zonder internet. En je kunt natuurlijk internetten via wifi.

• katerke
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-03 22:04
roaming 2.5 euro per mb minimum in het buitenland, gelukkig dan als je in het buitenland zit dat je gsm automatisch je dataverkeer uitzet hoor. Wifi is dan wel interessanter (als je die dan al vind natuurlijk op je vakantiebestemming ).

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

• Beyond_Life
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16-05-2013

Beyond_Life

Ik hou van mijn Galaxy S

quote:
Philflow schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:57:
[...]

De telefoon werkt prima zonder internet. En je kunt natuurlijk internetten via wifi.
Klopt. Maar er gaat een wereld voor je open met werkend internet op je mobiel.

GIJ ZULT DE ZOEKFUNCTIE GEBRUIKEN !!!

• Morax
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-04 14:45
quote:
Beyond_Life schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:28:
[...]

Klopt. Maar er gaat een wereld voor je open met werkend internet op je mobiel.
Uiteraard, ik verwacht ook niets anders ;) Maar als ik de telefoon misschien volgende week in huis heb, dan liever een paar maandjes zonder internet uitzitten, dan nog met de oude rondlopen terwijl de nieuwe al thuis ligt :D

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Beyond_Life

Beyond_Life

Ik hou van mijn Galaxy S

Gelijk heb je. Je kunt hoe dan ook thuis met je draadloze netwerk pielen. Dat gaat zonder problemen.

• syntesia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23-04 17:31
wie hier gebruik er ook eigen oordopjes ?

Want ik ik heb Ultimate Ears 220Vi maar die werken gewoon niet op mijn GS.
mijn GS geeft aan dat er geen oordopjes inzitten maar er komt wel geluid uit tijdens muziek luisteren.
Maar dan maar een bepaald aantal tonen en ik hoor dus heel zacht tot geen gezang. terwijl de plug hetzelfde is als de standaard samsung oordopjes.
Apple oordopjes met remote werken trouwens ook niet :S.

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23-04 00:20

NinTeNdO_FrEaK

Most Wanted: Destiny

quote:
syntesia schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:26:
wie hier gebruik er ook eigen oordopjes ?

Want ik ik heb Ultimate Ears 220Vi maar die werken gewoon niet op mijn GS.
mijn GS geeft aan dat er geen oordopjes inzitten maar er komt wel geluid uit tijdens muziek luisteren.
Maar dan maar een bepaald aantal tonen en ik hoor dus heel zacht tot geen gezang. terwijl de plug hetzelfde is als de standaard samsung oordopjes.
Apple oordopjes met remote werken trouwens ook niet :S.
Heb je de oordopjes er wel helemaal goed ingedrukt? Ik had de eerste keer ook namelijk dat ie er niet ver genoeg inzat. Ik gebruik sennheiser in-ear en die werken perfect.

Wii/DS/Ps3/PC gamer psnid: valentino1988

• Michiel Jansen
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23-04 11:53
Geen problemen met eigen dopjes hier (creative ep 830)

• edtims
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-11-2012
quote:
Rob- schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:07:
Hoi,

Tevens ook last van wifi probleem, na een minuut of 10 loopt ie vast, aan en uitzetten van wifi helpt .
Nog geen andere instelling van de beveiliging geprobeerd zoals hier geopert werd.
Ga ik nog proberen.

rob
Ik heb bij wifi instellingen in geavanceerd (onder de menu knop) statisch ip gebruiken aangevinkt en verder niks ingevuld, nu blijft de verbinding wel.
ik snap er niks van maar het werkt voor als nog bij mij

• syntesia
quote:
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:33:
[...]

Heb je de oordopjes er wel helemaal goed ingedrukt? Ik had de eerste keer ook namelijk dat ie er niet ver genoeg inzat. Ik gebruik sennheiser in-ear en die werken perfect.
ja hoor gewoon goed erin gedrukt. maar volgens mij weet ik het al

want het probleem is alleen met oordopjes die een Microfoon hebben.
en had iets gelezen over oordopjes die een iphone indeling hebben en samsung heeft een andere indeling ofzo.
best klote dan moet ik dus naar een adapter zoeken :(

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

Creature with Amethyst Gem

Zelf ben ik dit toestel aan het overwegen als vervanger voor mijn iPhone 2G. Die is langzamerhand uit elkaar aan het vallen door het vele gebruik na meer dan 2,5 jaar en heeft zijn beste tijd gezien. Persoonlijk zie ik het niet zitten om een iPhone 4 te kopen van 630¤ (Belgische prijs) om er dan nog zowiezo een dure case rond te moeten doen om hem veilig te houden. De Galaxy S leek me dan the next best thing. Ik heb er even mee geprutst in de winkel maar ik zie de logica nog niet echt in van het toestel. Uiteindelijk leer ik wel werken met eender welke technologie maar het moet ook niet onzinnig en onlogisch zijn zonder een duidelijk voordeel *kuch* windows mobile *kuch*.

Zijn er tevreden switchers die zich hebben kunnen aanpassen ?

Een forum dient om te discussiëren, waar er meningsverschillen zullen zijn. Voel je niet direct aangevallen als er meningen verschillen.

• WasMachinator
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 02:17

WasMachinator

I'll be back! =)

ik heb een probleem, alle instellingen die ik verander, toepassingen die ik verwijder komen terug na een restart. ook als ik het toestel via instellingen>privacy>stand. herstellen reset komt na een restart weer gewoon doodleuke mijn homescreen van launcherpro en shit terug. help anyone!?

• syntesia
heb hem nu 2 dagen en ik kan je vertellen ben er aardig aan gewend. ik kom trouwens ook van een iphone.
eerst dacht ik ook jeetje wat ingewikkeld allemaal dingen die niet logisch waren enzo.
maar wennen doet het zeker snel. Het is niet zo dat afstand doe van mijn iphone dat zeker nog niet.
maar ik zie dit toestel meer op een tussenstap voor de iphone 4. en dat gaat nog wel een tijdje duren.

Maar dit is zeker wel een aanrader hoor erg snel en het scherm is echt maar dan ook echt grandioos !!
als ik nu weer even op mijn iphone kijk denk ik echt van bah wat een scherm XD.

• zenica
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-04 18:57
quote:
Phuncz schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:42:
Zelf ben ik dit toestel aan het overwegen als vervanger voor mijn iPhone 2G. Die is langzamerhand uit elkaar aan het vallen door het vele gebruik na meer dan 2,5 jaar en heeft zijn beste tijd gezien. Persoonlijk zie ik het niet zitten om een iPhone 4 te kopen van 630¤ (Belgische prijs) om er dan nog zowiezo een dure case rond te moeten doen om hem veilig te houden. De Galaxy S leek me dan the next best thing. Ik heb er even mee geprutst in de winkel maar ik zie de logica nog niet echt in van het toestel. Uiteindelijk leer ik wel werken met eender welke technologie maar het moet ook niet onzinnig en onlogisch zijn zonder een duidelijk voordeel *kuch* windows mobile *kuch*.

Zijn er tevreden switchers die zich hebben kunnen aanpassen ?
Zou je kunnen aangeven wat dan niet logich is, zo dat we er wat van leren? Trouwens wat ik mij afvraag heb je dit ook gezegd toen je 2.5 jaar geleden van je GSM naar iPhone ging of vond je de iPhone wel gelijk logisch?

• Beyond_Life

Beyond_Life

Ik hou van mijn Galaxy S

Ja nou ben ik ook wel benieuwd wat je wel en niet logisch vind. Ik vind het een heerlijk toestel. Ik kom van een hele reeks aan SE toestellen, en dan is dit werkelijk een verademing.

• Dromer
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:07

Dromer

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ik heb hetzelfde, kom ook van een Iphone.
Ik vond mijn Iphone overigens vanaf dag 1 logisch maar moet met de GS toch serieus vaak naar dingen zoeken.
Uiteraard begin ik mijn weg wel te vinden, maar het blijft wennen.
Heb em nu 2 weekjes in gebruik.

• FlipFlap
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11-04 14:15

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

quote:
KneoK schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 05:22:
Lagfix voor gebruik met externe sd kaart !! Lees in ieder geval even de eerste paar pagina's door voor ervaringen en oplossingen voor veel voorkomende probleempjes:

http://android.modaco.com...stalling-lagging-problem/

Bottom line: door een aangepaste kernel kun je een gedeelte van de externe sd kaart mounten en daarop kun je een /dbdata maken van bijna 2GB als het nodig is. Omdat je een ext3 of ext4 partitie maakt wordt deze niet herkend door Windows en blijft deze dus gemount op de telefoon als je je toestel op je pc aansluit zodat je geen problemen met je toestel krijgt als deze aangesloten is. Doe dit op een snel kaartje en alle lag behoort tot het verleden. Omdat je alleen de kernel vervangt zouden al je data en apps behouden moeten zijn na de flash. Ik ga morgen maar eens shoppen voor een 8/16GB class >6 kaartje.
Ik heb deze fix ook gebruikt op de JG3 release. Werkt super. Bij benchmarken met Quadrant ging hij van 850 naar een 1350 met de verschrikkelijkst denkbare budget 2GB class 0 MicroSD. Met een fatsoenlijke MicroSD komen sommige mensen al boven de 1700.
Geen zwarte schermen meer en bloedjesnel

Helaas moet je hem hier wel voor rooten en voorzien van busybox, maar dat was erg simpel te doen.

ff niets

• Beyond_Life

Beyond_Life

Ik hou van mijn Galaxy S

Maar waar moet je aan wennen dan? En waar moet je naar zoeken dan? Want ik vind het allemaal eigenlijk heel erg logisch en handig.

• zenica
  • Laatst online: 21-04 18:57
quote:
Dromer schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:11:
Ik heb hetzelfde, kom ook van een Iphone.
Ik vond mijn Iphone overigens vanaf dag 1 logisch maar moet met de GS toch serieus vaak naar dingen zoeken.
Uiteraard begin ik mijn weg wel te vinden, maar het blijft wennen.
Heb em nu 2 weekjes in gebruik.
Ik wil niet lijken als of ik je niet geloof of zo maar zou je aub dan de verschillen kunnen aangeven? Want ik heb met heel veel toestellen gespeeld en ze hebben allemaal hun voor een tegen en bij allemaal moet je dingen zoeken.

• HeyJIJdaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:52
Ik heb net mijn nieuwe Samsung S 16gb Mysteryland van Vodafone (simlockvrij) uitgepakt en ben aan het spelen.

Het verbaasd me dat ik geen Swype bij de toetsenboarden heb zitten. Dit was toch wel een van de verkooppunten waarom ik voor dit toestel gekozen heb.

Heb de volgende toetsenboarden erin staan:
Qwerty
3x4
Handschriftvak 1
Handschriftvak 2

Hoe kan dat en hoe krijg ik swype op mijn toestel?

• Rob-
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 25-01 19:14

Rob-

Rob

Hoi,

Vraag het nog maar een keer .
Voor ik me phone om zeep help

Ook ik heb sins 2 dagen een galaxy s.
Gaaf toestel, goeie vervanger van me iphone .

Maar euh even een kort vraagje, ik zie hier veel over de firmware die officieel is maar onofficeel erop gezet moet worden.
Wanneer komt er dan een firmware die gewoon met kies gedaan kan worden ??Of zit dat straks bij de upgrade naar 2.2 ??

Tevens ook last van wifi probleem, na een minuut of 10 loopt ie vast, aan en uitzetten van wifi helpt .
Nog geen andere instelling van de beveiliging geprobeerd zoals hier geopert werd.
Ga ik nog proberen.

rob

• TheBoneCollector
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21-04 07:06
quote:
HeyJIJdaar schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:50:
Als je in een nieuw bericht staat je vinger ingedrukt houden op het tekstveld en invoermethode ->Swype kiezen. Succes!

• bart_wbd
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-03 20:33
Ik heb een klein probleem met mijn zeer gewaarde galaxy S.

Zodra ik een app als Apndroid, apnswitch of zoiets dergelijks installeer. En wifi uitzet en apn ook.
Heb ik, zoals het hoort, geen internet connectie. Zet ik dan apn weer aan. Kan ik gewoon weer goed internetten via APN. Zet ik daarna wifi aan. Kan ik gewoon netjes via wifi internetten. Alleen dan komt het. Zet ik wifi uit apn aan dan kan ik opeens niet meer via apn internetten. ik moet dan de app verwijderen, apn settings resetten en dan pas kan ik weer apn gebruiken. Iemand hier ook last van en iemand misschien een oplossing?

Samsung Galaxy S - It's your turn, turn on the smart life..

• HeyJIJdaar
quote:
TheBoneCollector schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:57:
[...]

Als je in een nieuw bericht staat je vinger ingedrukt houden op het tekstveld en invoermethode ->Swype kiezen. Succes!
Geweldig, bedankt, ben hier als een nieuwe Android gebruiker al ruim half uur mee bezig. Dat terwijl ik al jaren Windows Mobile gebruiker ben, kennelijk heeft ook Android zo zijn geheimpjes.

• Beyond_Life

Beyond_Life

Ik hou van mijn Galaxy S

quote:
HeyJIJdaar schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:05:
[...]

Geweldig, bedankt, ben hier als een nieuwe Android gebruiker al ruim half uur mee bezig. Dat terwijl ik al jaren Windows Mobile gebruiker ben, kennelijk heeft ook Android zo zijn geheimpjes.
De voor de hand liggende is dat je de eerste paar keren met opladen moet wachten tot je mobiel zichzelf heeft uitgeschakeld en dan in 1 ruk helemaal moet opladen. Dat verbeterd de levensduur van de batterij.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Creature with Amethyst Gem

quote:
zenica schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:08:
[...]
Zou je kunnen aangeven wat dan niet logich is, zo dat we er wat van leren?
Logisch voor mij betekent dat iets intuitief moet werken. Dus dat je er onmiddellijk mee weg bent zonder uit te zoeken hoe de ontwikkelaar zijn (alternatieve) denkwijze is. Het is in mijn ogen logisch dat je bijvoorbeeld in je contactpersonenlijst een knop hebt om de gegevens door te sturen via een bericht/SMS ipv. die (minder gebruikte) functie juist alleen bij de SMS app te steken. Of dat het "default" scherm het standaard menu is, ipv. altijd daar een extra knop voor te gebruiken. Een gemaksapparaat moet voor mij niet aanvoelen als iets waar nog moeite voor nodig is en het moet simpel zijn zodat je tijdens "real-life" multitasken niet een simpele functie vind. Ik ben nu éénmaal geen database admin die graag uitzoekt en leert hoe iets werkt, het kan simpel dus dan doe het maar zo :)
quote:
Trouwens wat ik mij afvraag heb je dit ook gezegd toen je 2.5 jaar geleden van je GSM naar iPhone ging of vond je de iPhone wel gelijk logisch?
Ja, toch wel. Ik was nooit van plan om hem te kopen, maar toen ik er een paar minuten mee gewerkt had wist ik dat de iPhone hét toestel voor mij was. Want een Windows Mobile toestel was gewoon kut met pennetje en desktop ideologie, een Nokia "smartphone" was nog steeds een veredelde GSM van 5 jaar geleden en de rest deed het niet beter met 4-puntstoetsen. Een toestel waar je met een veeg je toestel unlockt en onmiddellijk in je menu zit met functies, dat is logisch. Of de muteknop die altijd en overal werkt ipv. je toestel unlocken, menu menu functie functie, locken.

Een forum dient om te discussiëren, waar er meningsverschillen zullen zijn. Voel je niet direct aangevallen als er meningen verschillen.

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 21-04 07:06
quote:
HeyJIJdaar schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:05:
Graag gedaan hoor... de geheimpjes vallen wel mee trouwens, het antwoord op je vraag staat ook op pagina 27 van de gebruiksaanwijzing die in hetzelfde doosje zit die je net hebt uitgepakt :o

TheBoneCollector wijzigde deze reactie 15-07-2010 16:29 (0%)
Reden: typo

• Lucky1965
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 25-07-2013
quote:
Phuncz schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:24:
[...]

Logisch voor mij betekent dat iets intuitief moet werken. Dus dat je er onmiddellijk mee weg bent zonder uit te zoeken hoe de ontwikkelaar zijn (alternatieve) denkwijze is. Het is in mijn ogen logisch dat je bijvoorbeeld in je contactpersonenlijst een knop hebt om de gegevens door te sturen via een bericht/SMS ipv. die (minder gebruikte) functie juist alleen bij de SMS app te steken. Of dat het "default" scherm het standaard menu is, ipv. altijd daar een extra knop voor te gebruiken. Een gemaksapparaat moet voor mij niet aanvoelen als iets waar nog moeite voor nodig is en het moet simpel zijn zodat je tijdens "real-life" multitasken niet een simpele functie vind. Ik ben nu éénmaal geen database admin die graag uitzoekt en leert hoe iets werkt, het kan simpel dus dan doe het maar zo :)

[...]

Ja, toch wel. Ik was nooit van plan om hem te kopen, maar toen ik er een paar minuten mee gewerkt had wist ik dat de iPhone hét toestel voor mij was. Want een Windows Mobile toestel was gewoon kut met pennetje en desktop ideologie, een Nokia "smartphone" was nog steeds een veredelde GSM van 5 jaar geleden en de rest deed het niet beter met 4-puntstoetsen. Een toestel waar je met een veeg je toestel unlockt en onmiddellijk in je menu zit met functies, dat is logisch. Of de muteknop die altijd en overal werkt ipv. je toestel unlocken, menu menu functie functie, locken.
Ik krijg het idee dat je nog steeds een iphone wil dus begrijp ik niet helemaal goed waarom je dit toestel niet logisch vind. Elke OS is weer anders en dat vergt gewenning, de één wat sneller als de andere.

• us1111
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-05-2012

us1111

www.valentien.eu

quote:
[...]

Datzelfde had ik met android.. Ik heb de iPhone van mijn vrouw even een tijdje gebruikt en vond die nogal beperkt en om eerlijk te zijn ook niet echt logisch. Vooral het hele iTune gebeuren vond ik bijzonder onplezierig, er gebeurt van alles (verkeerde kant op syncen bv.) waar je geen weet van hebt.
Ik heb dus toen een HTC hero gekocht en was eigenlijk verrast hoe soepel Android in dat stadium al liep. Daarnaast veel meer mogelijkheden op bijvoorbeeld je homescreen. Ook kan je onder android gewoon zelf kiezen hoe alles er uit komt te zien, danwel door een custom rom, danwel door gewoon wat uit de market te downloaden.

Nu heb ik dus een Galaxy S en zit erg blij te kijken hoe simpel die iPhone wel niet is qua scherm, snelheid, mogelijkheden, multimedia... Ik gebruik mijn Galaxy S nu bijna meer voor browsen en youtube (en games trouwens) dan mijn PC.

Jou argumenten leiden inderdaad per direct naar een iPhone, als ik jou was, zou ik die gewoon aanschaffen.

us1111 wijzigde deze reactie 15-07-2010 16:49 (3%)

Voor juridisch advies (ook ICT): www.valentien.eu

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:31
quote:
[...]

Je weet toch dat als je je vinger even wat langer op een contactpersoon drukt je een menu krijgt met onder meer de optie om de contactgegevens via verschillende manieren te versturen? :P

• Amansio
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-07-2012
quote:
Rob- schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:52:
Hoi,

Vraag het nog maar een keer .
Voor ik me phone om zeep help

Ook ik heb sins 2 dagen een galaxy s.
Gaaf toestel, goeie vervanger van me iphone .

Maar euh even een kort vraagje, ik zie hier veel over de firmware die officieel is maar onofficeel erop gezet moet worden.
Wanneer komt er dan een firmware die gewoon met kies gedaan kan worden ??Of zit dat straks bij de upgrade naar 2.2 ??

Ga ik nog proberen.

rob
Goede vraag, is het bekend wanneer de firmware uitkomt waardoor hij een stuk sneller gaat werken?

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 23-04 00:17
quote:
HeyJIJdaar schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:50:
Ik heb net mijn nieuwe Samsung S 16gb Mysteryland van Vodafone (simlockvrij) uitgepakt en ben aan het spelen.

Het verbaasd me dat ik geen Swype bij de toetsenboarden heb zitten. Dit was toch wel een van de verkooppunten waarom ik voor dit toestel gekozen heb.

Heb de volgende toetsenboarden erin staan:
Qwerty
3x4
Handschriftvak 1
Handschriftvak 2

Je moet het invoerveld ingedrukt houden en dan Swype selecteren(bij invoermethode), dan krijg je daarna automatisch Swype.

Mijn hardware: iPhone 5, Macbook Air & Playstation 4(Soon)

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:29
quote:
[...]

[...]

Euhm dat heeft niets met logica te maken, enkel met simpelheid en (soms) dommigheid. De GS is mijn eerste smartphone en alles werkt behoorlijk intuitief en mocht je iets niet weten, dan is het zo gevonden en blijkt het 9 vd 10 keer aan jezelf gelegen te hebben. Daar hoef je geen 'database admin' voor te zijn, je moet enkel niet al te simpel zijn imo. Dat een Iphone fijn werkt, betekent niet dat zoiets logisch is.....De dingen die jij logisch vind zijn tenslotte ook door een ontwikkelaar als alternatieve wijze bedacht (Apple), dingen die andere mensen wellicht vreselijk vinden. Ik heb een hekel aan I-tunes, waarom I-tunes als je ook gewoon alles direct op je telefoon kunt zetten in mappen hoe jij het wil? Zo kun je nog wel even doorgaan, maar zoals eerder aangegeven, als je de Iphone zo geweldig vindt kun je beter even doorsparen, dit maakt Android en de GS echter niet onlogisch, dat is een domme constatering. Ik heb een toestel waar ik met een veeg unlock en dan meteen in mijn homescreen zit, van waaruit ik alles kan wat ik maar wil. Dat op die ene knop drukken voor een volledige appslijst is dan idd onlogisch......

• catt4u
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 00:41
quote:
The Wizard schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:13:
Ja, heb hier ook last van, maar volgens meerdere reviews blijven telefoon verbindingen wel in stand maar zijn data verbindingen niet meer te gebruiken.
Bronvermelding graag!

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:52

Voor alle relevante informatie over de uitrol van 4G in Nederland: www.4gmasten.nl

• syntesia
heb er ook last van volgens mij. omdat ik de afgelopen dagen natuurlijk alles zit uit te puzzelen en de hele market af te speuren dan heb ik soms gewoon dat niks laad en dat ik dan even een pagina terug moet en dan weer op klikken. of dat ik de melding krijg dat hij geen verbinding kan maken.

• KneoK
  • Laatst online: 01:07

KneoK

Not in a million lightyears

quote:
FlipFlap schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:26:
[...]

Ik heb deze fix ook gebruikt op de JG3 release. Werkt super. Bij benchmarken met Quadrant ging hij van 850 naar een 1350 met de verschrikkelijkst denkbare budget 2GB class 0 MicroSD. Met een fatsoenlijke MicroSD komen sommige mensen al boven de 1700.
Geen zwarte schermen meer en bloedjesnel

Helaas moet je hem hier wel voor rooten en voorzien van busybox, maar dat was erg simpel te doen.
Hoe heb je de partities gemaakt ? Als ik de kaart in mijn telefoon laat zitten en koppel aan de pc dan kan ik er met Paragon niets mee, hij geeft aan dat er al vier primaire partities aanwezig zijn terwijl het gewoon een grote partitie lijkt te zijn. Heb jij een kaartlezertje gebruikt ?

Path of Exile Stream || specs

• Karayemis
  • Laatst online: 13-11-2010

Karayemis

Re-l Mayer

Ik heb gisteren de nieuwe firmware I9000XWJG5 geupdate en ik moet je zeggen dit is de beste tot nu toe. Ik raad hem iedereen aan als je natuurlijk weet wat je doet. Geen gehapper of black outs meer, deze firmware lost dat op. Hij werkt nu erg soepel zonder problemen.

Ergo Proxy

• dikke man
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-12-2013
ben ook "in" voor een nieuwe phone en de i9000 lijkt me een waardige vervanger en flinke vooruitgang vergeleken met mijn huidige SE.

Ik lees hier veel over firmware, is deze "nieuwste" firmware via de i9000 zelf binnen te trekken of moet ik de i9000 koppelen aan een pc?, lastig want ik ben zwaar Mac gebruiker.

Hoe zit het nu precies met die externe geheugenkaartjes?, Heb wel begrepen dat class 2 niet optimaal zal werken met het opnemen in HD formaat, moet ik daarvoor minimaal class4 hebben of zelfs class 6?
En wat als ik nu alleen reeds geimporteerde bestanden afspeel, is het dan van groot belang om een class 4 of 6 te gebruiken, denk nl. niet dat ik veel zal opnemen, wel eens een filmpje kijken onderweg.

dikke man wijzigde deze reactie 15-07-2010 19:40 (18%)

• catt4u
quote:
[...]

Logisch voor mij betekent dat iets intuitief moet werken. Dus dat je er onmiddellijk mee weg bent zonder uit te zoeken hoe de ontwikkelaar zijn (alternatieve) denkwijze is.
Daar heb je een punt waar ik het mee eens ben.
Ik heb heel veel verschillende telefoons gehad: Motorola, Nokia gsm's + N/E serie, SE's, de Samsung Jet,en heb nu nog de Omnia i8910HD, Omnia II en sinds 3 weken de Galaxy S.
Dus met diverse OS-en wat steeds weer wennen was :(

Maar Android op de Galaxy S vind ik toch echt wel behoorlijk intuitief.
Ik heb nooit met een iPhone gewerkt overigens.
quote:
Het is in mijn ogen logisch dat je bijvoorbeeld in je contactpersonenlijst een knop hebt om de gegevens door te sturen via een bericht/SMS ipv. die (minder gebruikte) functie juist alleen bij de SMS app te steken.
Je kunt als je een contakt hebt geselecteerd naar links swipen om direkt een bericht te sturen en dan kan je met de softkey (linksonder) kiezen voor opties als bijlage.
Of naar rechts swipen om direct te bellen.
quote:
Of dat het "default" scherm het standaard menu is, ipv. altijd daar een extra knop voor te gebruiken.
Je kan van elk scherm een default scherm maken met je eigen menu's/apps.
Bij de iPhone moet je toch ook scrollen om alle apps te zien?
Als je op 1 van de rondjes bovenin je scherm toetst krijg je meteen het scherm van je keuze met de bijbehorende apps. En als je je telefoon weer uit stand-by haalt staat dat scherm ook weer in beeld.
Dit is juist één van de sterke punten van Android, dat je de schermen zelf kan indelen en niet door alle apps hoeft te scrollen ;)
quote:
Een gemaksapparaat moet voor mij niet aanvoelen als iets waar nog moeite voor nodig is en het moet simpel zijn zodat je tijdens "real-life" multitasken niet een simpele functie vind. Ik ben nu éénmaal geen database admin die graag uitzoekt en leert hoe iets werkt, het kan simpel dus dan doe het maar zo :)
Dat is inderdaad nog voor verbetering vatbaar, maar wel echt multitasken ;)
quote:
Een toestel waar je met een veeg je toestel unlockt en onmiddellijk in je menu zit met functies, dat is logisch.
Dat unlocken met een veeg naar rechts doet de Galaxy S gewoon.
Wat de menufunkties aangaat zie mijn commentaar hierboven.
quote:
Of de muteknop die altijd en overal werkt ipv. je toestel unlocken, menu menu functie functie, locken.
Dat moeten ze bij Android ook nog ff afkijken van de iPhone ;)

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 23-04 00:17
quote:
Karayemis schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:59:
Ik heb gisteren de nieuwe firmware I9000XWJG5 geupdate en ik moet je zeggen dit is de beste tot nu toe. Ik raad hem iedereen aan als je natuurlijk weet wat je doet. Geen gehapper of black outs meer, deze firmware lost dat op. Hij werkt nu erg soepel zonder problemen.
Waarom ziet KIES deze update toch niet? Want ik heb nog nooit zon firmware update uitgevoerd dus ik zou niet weten hoe ik het anders veilig kan doen. Ben bang dat ik mijn telefoon sloop.

Mijn hardware: iPhone 5, Macbook Air & Playstation 4(Soon)

• catt4u
quote:
dikke man schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:32:
ben ook "in" voor een nieuwe phone en de i9000 lijkt me een waardige vervanger en flinke vooruitgang vergeleken met mijn huidige SE.

Ik lees hier veel over firmware, is deze via de i9000 zelf binnen te trekken of moet ik de i9000 koppelen aan een pc, lastig want ik ben zwaar Mac gebruiker.
Geen OTA fw-updates. Gewoon met Samsung's KIES software via de pc + kabel naar je gsm.
quote:
Hoe zit het nu precies met die externe geheugenkaartjes?, Heb wel begrepen dat class 2 niet optimaal zal werken met het opnemen in HD formaat, moet ik daarvoor minimaal class4 hebben of zelfs class 6?
Geen absolute noodzaak maar als je het best mogelijke wil, moet je voor de dure class6 kiezen ;)

• catt4u
quote:
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:42:
[...]

Waarom ziet KIES deze update toch niet? Want ik heb nog nooit zon firmware update uitgevoerd dus ik zou niet weten hoe ik het anders veilig kan doen. Ben bang dat ik mijn telefoon sloop.
Omdat dit geen officiële firmware voor NL is ;)
KIES is landgebonden bij installatie en ziet deze update niet voor NL en dus niet voor jouw toestel.

• Propane
Wel vervelend, als ik wil dat Kies mijn i9000 ziet wil moet ik eerst alles van het interne geheugen even backuppen naar m'n PC, vervolgens het geheugen formatteren en dan aan Kies hangen. Dan pakt hij hem. Zodra je dan weer iets van die backup terug zet geeft Kies het weer op en flipt die MTP Application op de telefoon :P.

Zostraks trouwens even dat Nova spel van Gameloft geprobeerd. Niet verwacht dat een shooter zo makkelijk te spelen zou zijn op een telefoon, zelfs met Aim Assist uit ;).

• Dromer
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:07

Dromer

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ik vind het overigens wel raar dat als iemand zegt ( waaronder ik ) dat we moeten wennen we dan gelijk dom zijn.?...
Voor mij is het ook wennen, maar ik denk dat als je 2 jaar lang iets veelvuldig gebruikt ( iphone ) het niet per definitie raar hoeft te zijn dat een nieuwe omgeving ( android ) gewoon heel erg wennen is.
Daarmee bedoel ik niet dat door moet sparen voor een iphone oid, maar als je mij de eerste paar dagen had gevraagd wat ik prettiger vond zei ik toch echt me iphone.
Nu ik de GS ( android ) wat langer gebruik begin ik er zeker voordelen van in te zien.
Nadelen overigens ook maar dat had ik met mijn iphone ook en zal denk ik met elke gsm/os zo zijn.

• Rob-

Rob-

Rob

iemand een tip hoe ik me @home mail erop krijg .
de inkomende mail lukt wel maar de uitgaande mail krijg ik niet geconfigureerd.
krijg elke keer verificatie lukt niet.
Als ik dezelfde instellingen op me iphon doe lukt het wel ?

Beetje vaag

iemand een idee

Bij pop 3 geprobeerd
mail
mail.home.nl
pop3.ziggo.nl

Smtp
Mail
Mail.home.nl
smtp.ziggo.nl

Poort 110 inkomende poort 587 uitgaand.

Met alle instellingen geen uitgaande verbinding wel ingaand.

Rob

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Interieur Guru!

hoe heb je je beveiliginginstellingen staan?
Had m'n Quicknet (ook ziggo) wel op m'n G1 draaien maar vond 't niet nodig op m'n Galaxy S dus ben vergeten hoe het zat. maar geloof dat SSL altijd aan oid moest staan.

Tegen domheid is geen kruid gewassen --- 'Er woedt nogsteeds een klassenstrijd... en het zijn de rijken die winnen' - Warren Buffett

• Gleighton
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 00:00

Gleighton

And you will feel awesome!

Bij kpn is het iig het vinkje uitzetten voor verificatie voor verzenden van email.

C is for Cookie

• Rob-

Rob-

Rob

Alle beveiligingen geprobeerd, geen geluk.
V je voor aanmelden uit gezet , niks
Lukt helaas dus nog niet
Snap er niks van.

Update , eindelijk gelukt.
Toch het vtje maar dan samen met de ziggo instelling

Merci voor de hulp

Rob- wijzigde deze reactie 15-07-2010 22:18 (29%)

• silitek
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-04 16:43

silitek

Tubes Only

quote:
Rob- schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:08:
Alle beveiligingen geprobeerd, geen geluk.
V je voor aanmelden uit gezet , niks
Lukt helaas dus nog niet
Snap er niks van.
Ik heb het zelfde met Online provider. Sommige mailservers kunnen (nog) niet overweg met mobile instellingen.
Hotmail en gmail geen probleem..laat alles daarover lopen. Niet ideaal maar het werkt wel.

;)

Tubes....It's what make music music!

• Rob-

Rob-

Rob

Gooi ik er maar gelijk een andere in,
Zijn er meer die last hebben van de wifi verbinding.
Na een tijdje moet ik hem aan en uitzetten om weer verbinding te krijgen,is hier ook iets aan te doen
Met een firmupdate of iets anders ??

Heb het ergen in het topic al wel iets over gelezen maar kan het niet meer vinden .

Rob

• Rob-

Rob-

Rob

quote:
silitek schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:18:
[...]

Ik heb het zelfde met Online provider. Sommige mailservers kunnen (nog) niet overweg met mobile instellingen.
Hotmail en gmail geen probleem..laat alles daarover lopen. Niet ideaal maar het werkt wel.

;)
Tis gelukt Eindelijk,bedankt voor de Respons

• MGSNK
  • Laatst online: 07:14

MGSNK

Flight

En ik ben mn Roadsync en Documents To Go licenties kwijt... great... Na update naar versie 5 van de nieuwe firmware.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Team-RiNo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13-04 15:26
Zoals al eerder gepost door iemand anders is JG5 een echte topper, de lag is totaal weg, elke app opent vrijwel direct. Aanrader dus!! Ik draai het pas een dag maar nog 0 lag of vertraging tegengekomen wat met andere roms wel anders was.

• HeyJIJdaar
quote:
Rob- schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:20:
[...]

Tis gelukt Eindelijk,bedankt voor de Respons
Wat zijn nu precies de @home/ziggo instellingen?

• mbr01
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 20:55
Handigheidje, weet niet of het al genoemd is, maar bij Swype heb je vier verschillende keyboards:
    de standaard ABC,
    de SYM pagina, (knop linksonder)
    de 123 pagina, (houdt knop linksonder ingedrukt als je in de SYM pagina bent)
en dan voor mij de verrassing:
    de pijltjes en tekstselecteerpagina, (swyp van links naar rechts over de ABC of SYM knop)
Kan best handig zijn bij het selecteren van tekst.

• Kirretje
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-02 13:56
quote:
Karayemis schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:59:
Heb je puur en alleen deze firmware geflashed?
Zonder ''lag fix'' script etc etc.??
Dat was de truuk zegmaar?

• Jorick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-04 15:21
quote:
Rob- schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:20:
Gooi ik er maar gelijk een andere in,
Zijn er meer die last hebben van de wifi verbinding.
Na een tijdje moet ik hem aan en uitzetten om weer verbinding te krijgen,is hier ook iets aan te doen
Met een firmupdate of iets anders ??

Heb het ergen in het topic al wel iets over gelezen maar kan het niet meer vinden .

Rob
Wat voor type beveiliging heb je op je draadloze netwerk zitten? Ik meen eerder in dit topic gelezen te hebben dat anderen hier ook last van hadden i.c.m. met WEP beveiliging. Mocht je inderdaad WEP beveiliging (voor zover je het beveiliging kan noemen) hebben dan kun je proberen over te schakelen naar WPA/WPA2.

• Maarten21
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23-04 17:49
quote:
Kirretje schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:50:
[...]

Heb je puur en alleen deze firmware geflashed?
Zonder ''lag fix'' script etc etc.??
Dat was de truuk zegmaar?
Dat zou geweldig zijn!
Enig idee wanneer deze naar NL komt zodar het gewoon via kies te flashen is?
Ik heb namelijk niet zo veel zin in riskante situaties.

• SuperKris
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 30-03 21:33
Ik overweeg ook om deze prachtige telefoon aan te schaffen. Ik heb echter nog wel een paar vraagjes.

Ik heb al veel iphones zien sneuvelen door een heel lullig tikje op de grond. De glasplaat op de voorkant gaat dan in 100 stukjes, en das naar. Mijn Cowon S9 mp3 spelert heeft een vergelijkbare opbouw, maar is niet kapot te krijgen. Wat zijn de ervaringen hier met de breekbaarheid van de display? Deze is van glas neem ik aan? iemand al iphone achtige verhalen gehoord?

Bescherm hoesjes, sleeves, screen protectors, etc. vind ik allemaal belachelijk lelijke en onhandige dingen. Onder geen enkele voorwaarde wil ik dus dat soort spul gebruiken en ben dan ook heel benieuwd naar de krasbestendigheid van dit model. Mijn eerder genoemde cowon heeft iets dat gorilla glas heet en daar is geen krasje op te krijgen. Het ding zit nu al 1,5-2 jaar in mijn broekzak zonder te krassen en dat zou ik graag ook van mijn telefoon willen. De achterkant van mijn cowon is van een zacht plastic/rubber achtig spul dat er ook na al die tijd nog als nieuw uit ziet. Hoe is dat met de achterkant van deze samsung? Krast die heel erg, of valt dat erg mee?

De test hier op tweakers laat zien dat internetpagina's op de samsung erg snel laden via wifi. Iemand ervaring met het snelle abonnement van samen met deze samsung? ik neem aan dat het flink langzamer is dan wifi, maar presteert het nog een beetje?

En hoe zit het met de weergaven van flash en andere complexe pagina elementen? Kan ik bijvoorbeeld sites als dumpert openen en video's bekijken? of online flash games spelen?

Verder twijfel ik nog tussen deze en de SE X10. Ik denk dat de samsung de meeste dingen wel beter doet dan de SE, maar de camera van de SE is wel veel beter en heeft tenminste nog iets van een lullig led lichtje. Beide zullen sowieso een flinke downgrade vanaf mijn c905 zijn qua camera, maar dat is helaas niet anders. Ik zou heel graag wat door jullie gemaakte foto's zien, vooral in de wat minder belichte situaties. Dramatisch is de camera van de galaxy echt niet, maar zeer matige foto's bij minder licht zou een dealbreaker kunnen zijn.

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoord :)

• Team-RiNo
quote:
Maarten21 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:37:
[...]

Dat zou geweldig zijn!
Enig idee wanneer deze naar NL komt zodar het gewoon via kies te flashen is?
Ik heb namelijk niet zo veel zin in riskante situaties.
JG5 is inderdaad snel zonder fixes ik denk alleen niet dat die naar KIES komt, dan zul je moeten waarschijnlijk moeten wachten op 2.2.

• Propane
quote:
SuperKris schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:52:
De test hier op tweakers laat zien dat internetpagina's op de samsung erg snel laden via wifi. Iemand ervaring met het snelle abonnement van samen met deze samsung? ik neem aan dat het flink langzamer is dan wifi, maar presteert het nog een beetje?

En hoe zit het met de weergaven van flash en andere complexe pagina elementen? Kan ik bijvoorbeeld sites als dumpert openen en video's bekijken? of online flash games spelen?
Ik gebruik hem op dit moment nog icm mijn T-Mobile abonnement met web 'n walk standaard. Zodra je 3G of HSDPA verbinding hebt (wat deze telefoon trouwens meer ontvangt dan de i8910 die ik hiervoor had), is de snelheid prima te noemen. GPRS is uiteraard een stuk langzamer maar absoluut nog goed te doen.

Flash is op dit moment nog niet mogelijk, dit wordt mogelijk met de update naar Android 2.2 die Samsung volgens berichten ergens richting augustus/september wil uitbrengen. Voor de rest heb ik nog geen problemen ondervonden met websites.

• mbvisiontt
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 25-03 10:08
Ik heb een vraagje over de Daily Briefing. Mooie app, en hij laat één entry van mijn agenda zien (van de huidige dag).

Echter, als deze entry verlopen is (bv. "Reizen" van 6:15 - 7:00) blijft deze toch staan. Eigenlijk zou hij dan de volgende entry (bv. "Werk" van 7:00 - 15:30) moeten laten zien. :)

Als je nu de verdere entries wilt zien, moet je erop klikken en dan krijg je het dag overview. Werkt ook wel, maar ik zou verwachten dat het werkt zoals ik zojuist omschreef (ala Windows Mobile bv.).

Iemand een idee hoe dit kan of dat ze het wel werkend hebben?

.... Ik weet het ook niet

• FREAKJAM
  • Laatst online: 00:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik denk dat ik mijn i9000 heb gemold. Ik wilde zojuist JG5 flashen, maar hij herkent mijn gsm niet meer op de een of andere manier.

<ID:0/003> Added!!
<ID:0/003> Odin v.3 engine (ID:3)..
<ID:0/003> File analysis..
<ID:0/003> Can't open the serial(COM) port.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

Als ik me gsm normaal boot krijg ik een plaatje te zien, dat er geen verbinding is tussen PC en GSM.

Any ideas? ;<

edit:
nu blijft ie hangen bij het volgende (heb hem in een andere USB-poort gestopt)
<ID:0/007> Added!!
<ID:0/007> Odin v.3 engine (ID:7)..
<ID:0/007> File analysis..

edit2:
heb hem gelukkig weer werkend gekregen :)
eerst Odin starten, alles inladen, EERST in downloadmode starten, dan pas USB erin.. pfieuw :F

FREAKJAM wijzigde deze reactie 16-07-2010 09:20 (26%)

My personal blog! (wip)

• Beyond_Life

Beyond_Life

Ik hou van mijn Galaxy S

@SuperKris:

Ik heb ook een C905 gehad, en ik maak met m'n GS nu scherpere foto's dan met de C905. Meer megapixels zegt niet alles.

En als "foto's maken bij minder licht" een dealbreaker voor jou is, koop dan maar een echte camera. Als gps voor jou een dealbreaker is dan koop je maar een tomtom. Als muziek kwaliteit voor jou een dealbreaker is, koop je maar een entertainment center.

Er is geen enkele mobiel die alles helemaal goed kan. Dat geld ook voor de GS. Alleen de GS kan wel heel veel erg goed. Het is niet voor niets een Iphone killer en niet voor niets stappen heel veel mensen over naar Android.

• silitek

silitek

Tubes Only

quote:
SuperKris schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:52:
Ik overweeg ook om deze prachtige telefoon aan te schaffen. Ik heb echter nog wel een paar vraagjes.
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoord :)
Gewoon doen!. Kort en krachtig...waarom? Android en supersnel. Hoe je met je toestel omgaat ieder voor zich. Er zwerft een filmpje hier ergens over deze geweldenaar. In je zak met sleutel geen probleem, vallen vanaf heuphoogte ook (nog) geen probleem. vanaf oorhoogte scherm kapot..logisch glas he!

;)

Edit: Zoals hierboven is alles al gezegd. De GS blinkt over heel de gehele linie uit tegenover de rest.
Zelfs de Iphone en zeker de X10.

silitek wijzigde deze reactie 16-07-2010 09:59 (11%)

• Ernst67
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-03-2011
quote:
SkyFlyer schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:24:
Het andere nadeel ben ik al wel mee bezig, maar nog geen oplossing voor... Bij mij is de WiFi ontvangst heel slecht en vaak compleet afwezig. Na zoeken heb ik inmiddels het WiFi op continu aan gezet, en mij SID op uitzenden gezet (stond verborgen). Helaas heb ik nog steeds een lage ontvangst, of wil hij regelmatig niet verbinden, voordat ik de aanpassingen deed zag ik mijn WLAN helemaal niet, nu moet ik handmatig opnieuw verbinden. Met mijn laptop en/of Nokia (E52) had ik dat probleem niet... Iemand nog een idee?
Ik heb helaas precies hetzelfde probleem. Ik zit op ongeveer 3,5 meter van mijn router en m'n Galaxy S heeft maar net bereik. Met 2 verschillende routers in 2 verschillende huizen geprobeerd. Beide met de laptop ernaast die "uitstekend" of "goed" weergeeft en de telefoon heeft dan nog net bereik. Wanneer ik wat verder weg loop, en de laptop "matig" aangeeft ben ik de WiFi connectie opo de telefoon al lang kwijt.

Iemand enig idee?

• Beyond_Life

Beyond_Life

Ik hou van mijn Galaxy S

Hoe heb je de GS vast? Dat schijnt ook nog de schelen. Leg em anders eens gewoon op een tafeltje bij de router in de buurt en kijk wat er gebeurt.

En bekijk de verbinding tussen router en mobiel eens in je netwerkcentrum. Misschien kun je daar nog uithalen wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn.

• Reedee1
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2010
Trouwens misschien wel handig om even te melden (weet niet of het al gezegd is).
met Skyfire browser (te downloaden @ androidmarket)
kun je gewoon flashfilmpjes kijken ;) ,dus ook dumpert enz.

• Ernst67
quote:
Beyond_Life schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:16:
Hoe heb je de GS vast? Dat schijnt ook nog de schelen. Leg em anders eens gewoon op een tafeltje bij de router in de buurt en kijk wat er gebeurt.

En bekijk de verbinding tussen router en mobiel eens in je netwerkcentrum. Misschien kun je daar nog uithalen wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn.
Hij ligt gewoon op tafel, urenlang. Het kan dus niet zo wezen dat het door vasthouden komt, of dat -ie nog naar netwerk aan het scannen is...
Ik kan overigens weinig instellingen vinden. "Netwerkcentrum"? Heb je het wel over een Galaxy S?

• Team-RiNo
quote:
Ernst67 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:10:
[...]

Ik heb helaas precies hetzelfde probleem. Ik zit op ongeveer 3,5 meter van mijn router en m'n Galaxy S heeft maar net bereik. Met 2 verschillende routers in 2 verschillende huizen geprobeerd. Beide met de laptop ernaast die "uitstekend" of "goed" weergeeft en de telefoon heeft dan nog net bereik. Wanneer ik wat verder weg loop, en de laptop "matig" aangeeft ben ik de WiFi connectie opo de telefoon al lang kwijt.

Iemand enig idee?
Sowieso zijn 2 wifi devices naast elkaar geen goed idee, heb je het zonder laptop geprobeerd? (ik ga er wel van uit maar toch)

Ik zit hier op een 54G netwerk, de router staat een verdieping lager en ruim 15m van me vandaan, ik heb stabiel verbinding met 2-3 streepjes.

Team-RiNo wijzigde deze reactie 16-07-2010 10:30 (11%)

• Beyond_Life

Beyond_Life

Ik hou van mijn Galaxy S

Ik ging er vanuit dat je win7 draait. En dan moet je op Start klikken, Netwerkcentrum in het zoekvenster in tikken en dan kunnen alle apparaten zien die verbonden zijn in je netwerk. Daar hoort dan ook je GS tussen te staan. Bij mij staat ie er in ieder geval tussen. Ik kan tot achter in de tuin (15 a 20m) en op zolder (2 etages) gewoon gebruik maken van Wifi.

• Malouiner
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09-06-2013
Hallo, heeft iemand een oplossing? kan sinds twee dagen niks meer downloaden uit de market. bij elke applicatie geeft hij aan downloaden mislukt op wifi en via het vodafone netwerk. zelf als ik een fabrieks reset wil doen geeft hij aan "niet teruggezet omdat de service Systeem wissen niet beschikbaar is"

• FunZip
  • Laatst online: 20-05-2013
Ben nieuw met Android maar.....is er een progje/app voor het streamen van video. Meer in het bijzonder voor het streamen van een webcam?

ThnX

• syntesia
quote:
FunZip schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:48:
Ben nieuw met Android maar.....is er een progje/app voor het streamen van video. Meer in het bijzonder voor het streamen van een webcam?

ThnX
hoe bedoel je ?

je camera als webcam te gebruiken of wil je een soort stream creëren.
Want met Qik kan je zoiets doen. maar om je GS te gebruiken weet ik niet.

• HeyJIJdaar
Hey, ik heb mijn toestel net een dagje. Maar zit te knooien met het overzetten van mijn agenda en contactpersonen naar mijn Galaxy S. Heb gegoogled en diverse dingen geprobeerd. Helaas niet tot gewenst resultaat.
  • Ik heb Outlook 2000 op mijn laptop staan, deze kan niet bestanden exporteren. Dat is niet geinstalleerd, helaas heb ik geen cd's en dergelijke, ben herstellende van operatie en ben niet thuis. Dit werkt dus niet.
  • Google Calendar Sync schijnt niet samen te werken met Outlook 2000, dus mijn agenda synchroniseren gaat hiermee ook niet lukken.
  • Verder heb ik alle gegevens nog in mijn Omnia i900 staan, maar de visitekaartjes die ik door stuur accepteerd de Galaxy S niet.
Wil er iemand mij even wat op weg helpen?
  1. Wat is sowieso de beste manier om je agenda en contactgegevens in Outlook en Galaxy S te synchroniseren?
  2. Moet dit omgezet worden naar Google?
  3. Als ik nieuwe contacten op de telefoon invoer, moet dit dan op de telefoon of google gebeuren?

• Ernst67
quote:
Team-RiNo schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:29:
[...]
Sowieso zijn 2 wifi devices naast elkaar geen goed idee, heb je het zonder laptop geprobeerd? (ik ga er wel van uit maar toch)

Ik zit hier op een 54G netwerk, de router staat een verdieping lager en ruim 15m van me vandaan, ik heb stabiel verbinding met 2-3 streepjes.
Ai.. dat hed ik nog niet geprobeerd.... Maar helaas, ook na uitschakelen van de WiFi van mijn laptop krijg ik geen verbetering :-/
En ik verlies echt de verbinding bij meer dan pakweg 10 meter van de router.....
Bedankt voor het meedenken!
quote:
Beyond_Life schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:35:
Ik ging er vanuit dat je win7 draait. En dan moet je op Start klikken, Netwerkcentrum in het zoekvenster in tikken en dan kunnen alle apparaten zien die verbonden zijn in je netwerk. Daar hoort dan ook je GS tussen te staan. Bij mij staat ie er in ieder geval tussen. Ik kan tot achter in de tuin (15 a 20m) en op zolder (2 etages) gewoon gebruik maken van Wifi.
Ah... sorry, nu snap ik je.
Ik zie in het netwerkcentrum wel een device (ik denk het MAC adres), maar die noemt -ie geen "Galaxy S".
Ik hoop niet dat het iets met de Wifi chip te maken heeft, maar gewoon met instellingen :-/

Mijn netwerk SSID staat op "niet uitzenden" en is beveiligd met WPA-PSK
Het is een 802.11g verbinding

• silitek

silitek

Tubes Only

WPS verbinding met mijn router werkt vlekkeloos tot 30meter ongeveer. Indien mogelijk los dit wifi problemen op.

• Oyster
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

quote:
HeyJIJdaar schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:21:

• Verder heb ik alle gegevens nog in mijn Omnia i900 staan, maar de visitekaartjes die ik door stuur accepteerd de Galaxy S niet.
[/list]

Klopt, je kan het beste alles converteren naar CSV. Deze CSV kan je importeren in Gmail. Probeer eerst eens of Gmail de VCF wel slikt. Het meest verstandige is om Gmail te vullen en de telefoon daar tegen te synchroniseren.

Shavefave.com lifetime enjoyable shaving products, follow my project at twitter!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
HeyJIJdaar schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:21:
Hey, ik heb mijn toestel net een dagje. Maar zit te knooien met het overzetten van mijn agenda en contactpersonen naar mijn Galaxy S. Heb gegoogled en diverse dingen geprobeerd. Helaas niet tot gewenst resultaat.
  • Ik heb Outlook 2000 op mijn laptop staan, deze kan niet bestanden exporteren. Dat is niet geinstalleerd, helaas heb ik geen cd's en dergelijke, ben herstellende van operatie en ben niet thuis. Dit werkt dus niet.
  • Google Calendar Sync schijnt niet samen te werken met Outlook 2000, dus mijn agenda synchroniseren gaat hiermee ook niet lukken.
  1. Wat is sowieso de beste manier om je agenda en contactgegevens in Outlook en Galaxy S te synchroniseren?
  2. Moet dit omgezet worden naar Google?
  3. Als ik nieuwe contacten op de telefoon invoer, moet dit dan op de telefoon of google gebeuren?
Download de probeerversie van Companionlink for Google, en sync daarmee.... je hebt kans dat je wat velden opnieuw moet invullen in de web-versie van kalender of contactpersonen, maar daarna staan ze iig goed in je telefoon en online

Verbuik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

Official Prozac Dealer!

Iemand ervaring met het verbinden met een carkit van pioneer autoradios en de galaxy??
In het bijzonder heb ik de 7100BT. Pioneer kan hier geen uitsluitsel over geven.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

• bart_wbd
Ik ben op dit moment aan het flashen alleen gebeurt er niks.

Dit staat al ongeveer 5 minuten.
<ID:0/006> Added!!
<ID:0/006> Odin v.3 engine (ID:6)..
<ID:0/006> File analysis..
<ID:0/006> Set PIT file..
<ID:0/006> DO NOT TURN OFF TARGET!!

Wat te doen??? Durf hem niet zo goed uit te zetten...

• m0ridin
  • Laatst online: 23-04 12:28
quote:
bart_wbd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:48:
Ik ben op dit moment aan het flashen alleen gebeurt er niks.

Dit staat al ongeveer 5 minuten.
<ID:0/006> Added!!
<ID:0/006> Odin v.3 engine (ID:6)..
<ID:0/006> File analysis..
<ID:0/006> Set PIT file..
<ID:0/006> DO NOT TURN OFF TARGET!!

Wat te doen??? Durf hem niet zo goed uit te zetten...
Oei, ik weet niet meer zeker maar dacht dat hij dan nog niet eens begonnen was met flashen... Laat me even kijken of ik een ander topic kan vinden (op xda of modaco) waarin iemand hetzelfde vroeg.

Ah, hier dus iemand met hetzelfde:
http://android.modaco.com...ew=findpost&p=1319700

m0ridin wijzigde deze reactie 16-07-2010 14:08 (8%)

• bart_wbd
quote:
m0ridin schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:06:
[...]

Oei, ik weet niet meer zeker maar dacht dat hij dan nog niet eens begonnen was met flashen... Laat me even kijken of ik een ander topic kan vinden (op xda of modaco) waarin iemand hetzelfde vroeg.

Ah, hier dus iemand met hetzelfde:
http://android.modaco.com...ew=findpost&p=1319700
Dank je! Zal er even kijken. Kan ook COM7 niet krijgen welke usb poort ik ook probeer. Heb hem toen met com6 geprobeerd maar nu krijg ik mijn telefoon niet meer aan. er staat een telefoon en pc en daartussen een uitroepbordje.. Zet nu mijn phone uit. Download oudere firmware en zet de telefoon in downloadmodus en probeer het opnieuw.. Laat zo weten of het is gefixt..

• gwystyl
  • Laatst online: 23:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
bart_wbd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:20:
[...]

Dank je! Zal er even kijken. Kan ook COM7 niet krijgen welke usb poort ik ook probeer. Heb hem toen met com6 geprobeerd maar nu krijg ik mijn telefoon niet meer aan. er staat een telefoon en pc en daartussen een uitroepbordje.. Zet nu mijn phone uit. Download oudere firmware en zet de telefoon in downloadmodus en probeer het opnieuw.. Laat zo weten of het is gefixt..
Het maakt niet uit welke COM poort daar in beeld staat, als hij maar herkend wordt. Probeer eens de telefoon gewoon op te starten, dan USB debugging aanzetten en de drivers (opnieuw) installeren. Volgens mij switcht hij op dat punt namelijk van modus, en zo te zien kan hij hem ineens niet meer vinden.

Verbuik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie

• bart_wbd
quote:
gwystyl schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:28:
[...]

Het maakt niet uit welke COM poort daar in beeld staat, als hij maar herkend wordt. Probeer eens de telefoon gewoon op te starten, dan USB debugging aanzetten en de drivers (opnieuw) installeren. Volgens mij switcht hij op dat punt namelijk van modus, en zo te zien kan hij hem ineens niet meer vinden.
Heb de phone nu geflasht naar I9000XWJG1.

Hij werkt weer :) Wil de telefoon nu opnieuw flashen naar I9000XWJG5.

Edit: Na opnieuw flashen met G5 zegt Odin pass. Telefoon start op met error tijdens Boot scherm. Moet handmatig resetten en vervolgens start hij op zie samsung animatie. Dan gaat de tel op zwart. Lampjes branden wel..?????

Edit2: dit zegt odin:
<ID:0/010> Added!!
<ID:0/010> Odin v.3 engine (ID:10)..
<ID:0/010> File analysis..
<ID:0/010> Set PIT file..
<ID:0/010> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/010> Get PIT for mapping..
<ID:0/010> Firmware update start..
<ID:0/010> factoryfs.rfs
<ID:0/010> cache.rfs
<ID:0/010> dbdata.rfs
<ID:0/010> boot.bin
<ID:0/010> Sbl.bin
<ID:0/010> param.lfs
<ID:0/010> zImage
<ID:0/010> modem.bin
<ID:0/010> cache.rfs
<ID:0/010> Removed!!
<ID:0/010> Completed..
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)

Oke probleem gevonden en opgelost!! Bleek dat de pit file niet juist was. Sommige telefoons hebben hier last van andere weer niet.

Pit file: s1_odin_20100513 werkt niet bij mij
Pit file: s1_odin_20100512 werkt wel bij mij

Phone is nu juist geflasht!! Voor degene die het zelfde probleem hebben kan ik eventueel de pit file uploaden!!

bart_wbd wijzigde deze reactie 16-07-2010 15:09 (53%)
Reden: oplossing

• jopola
  • Laatst online: 03-06-2013
quote:
Malouiner schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:41:
Hallo, heeft iemand een oplossing? kan sinds twee dagen niks meer downloaden uit de market. bij elke applicatie geeft hij aan downloaden mislukt op wifi en via het vodafone netwerk. zelf als ik een fabrieks reset wil doen geeft hij aan "niet teruggezet omdat de service Systeem wissen niet beschikbaar is"
Ga naar instellingen. en dan naar ''Account en synchronisatie'' en zorg ervoor dat 1 email account staat ingesteld. Twitter, Facebook en dergelijke mogen blijven staan. Stel er staan meerdere emailadressen ingesteld dan krijg je die foutmelding. Dus als je meerdere hebt verwijder ze en zorg dat er 1 gmail account staat ingesteld. Hoop dat je hier wat aan hebt.

• FunZip
quote:
syntesia schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:01:
[...]

hoe bedoel je ?

je camera als webcam te gebruiken of wil je een soort stream creëren.
Want met Qik kan je zoiets doen. maar om je GS te gebruiken weet ik niet.
Bijvoorbeeld mijn IP webcam die thuis de boel in de gaten houd.....

ThnX

• Team-RiNo
quote:
FunZip schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:42:
[...]

Bijvoorbeeld mijn IP webcam die thuis de boel in de gaten houd.....

ThnX
Tiny DVR ondersteund nagenoeg alle camera's en is gratis, werkt erg goed hier i.c.m. meerdere Axis camera's.

• boaty
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19:42
quote:
GoldenSample schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:29:
iemand ook hier last van: http://www.gsmdome.com/sa...iphone-4-ones-video_17226
[video]
ik wel iig
heb een toestel via telfort van eind Juli 8GB met XXJF3
Hier nog iemand die daar ook last van heeft. Vodafone Mysteryland 16 GB eind Juli oorspronkelijk XXJF3 icm HI. Ik merk wel dat ik er alleen last van heb als ik via de HSDPA paal hier in de buurt verbinding heb thuis. Ik zit thuis net op de wip voor bereik van die paal wat ook blijkt uit Google Maps. Dus ik denk dat de telefoon heel lang aangeeft dat hij goed bereik heeft en dan ineens inkakt zeg maar. Dan kan je hand dus net die druppel zijn die de emmer doet overlopen.

boaty wijzigde deze reactie 16-07-2010 15:52 (26%)

Dell XPS 15

• FunZip
quote:
Team-RiNo schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:45:
[...]

Tiny DVR ondersteund nagenoeg alle camera's en is gratis, werkt erg goed hier i.c.m. meerdere Axis camera's.
Bedoel meer een speler voor op de i9000 die de stream van mijn webcam kan weergeven. Een speler die met "rtsp" kan werken.....

ThnX

• bart_wbd
Nu eventjes de telefoon helemaal weer is zoals die was(nu met laatste firmware!) werkt mijn telefoon beter dan ooit. De hapering is compleet weg en hij is sneller dan ooit..
Ik kan iedereen aanraden om de firmware te flashen naar de G5. Mocht er wat fout gaan dan staat in dit topic genoeg informatie om je telefoon weer werkend te krijgen!

Succes! en bedankt voor alle hulp!

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:04
Vraagje over die G5. Zijn daar verder geen problemen mee?
En alles qua nederlandse taal zit ook snor?
Voor welk land was deze update oorspronkelijk bedoelt?
Anders gaat ik hem ook even flashen.. Hopelijk krijgen we geen problemen als android 2.2 voor de galaxy S uitkomt.

Damn, zo'n snel toestel... als je al ziet wat Froyo met de Nexus One doet.. Wat doet het dan wel niet met de galaxy S ?? _/-\o_ 8)

En wat ben je kwijt? Ook de gehele interne SD kaart? LauncherPro komt er sowieso weer op.. :P

Texamicz wijzigde deze reactie 16-07-2010 16:22 (18%)

• Snoops
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 03-09-2012
Ik heb vandaag de tv-out kabel ontvangen (Nokia CA-75U) en dat werkt prima. Het is natuurlijk geen HD kwaliteit. Het scherm van de GS zelf is scherper, maar het is een zeer leuke feature om onderweg filmpjes af te kunnen spelen, foto's te laten zien aan mensen of een spelletje op groot scherm te spelen. Voor dat laatste zou een controller wel weer handig zijn, want het is een beetje lastig de touchscreen te bedienen als je naar een ander scherm kijkt.

Ik heb em zelf voor een tientje in NL besteld omdat ik niet een week of langer wilde wachten, maar via ebay oid kan je hem al voor minder dan 5 euro bestellen volgens mij. Zeker een aanrader.

• floriske.nl
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-04 09:52

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

quote:
Oyster schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:51:
[...]

Klopt, je kan het beste alles converteren naar CSV. Deze CSV kan je importeren in Gmail. Probeer eerst eens of Gmail de VCF wel slikt. Het meest verstandige is om Gmail te vullen en de telefoon daar tegen te synchroniseren.
En wat als je geen Gmail account hebt en hier ook geen behoefte aan hebt?

Heb overigens wel een CSV bestand van alle contacten van mijn i900 Omnia, gegenereerd door PPC Pim-Backup, agenda is niet nodig aangezien ik die toch niet gebruik :P

Is dan een tooltje als Andook-lite de betere oplossing? Edit: zie net dat andook-lite niet op 2.x werkt

floriske.nl wijzigde deze reactie 16-07-2010 16:50 (9%)

Casemod spul Te koop
Tweakblog
- www.floriske.nl

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.