Terecht jammer inderdaad
- geen flitser bij de camera
Persoonlijk vind ik het geen gemis, heb jij ooit een gsm gehad waarbij de LED-flitser daadwerkelijk bijdroeg aan betere foto's?
- filesystem RFS is rete-traag en dat veroorzaakt lag (zijn al paar halve fixes voor en er is iemand die een kernel fix heeft gemaakt die RFS omzet in EXT4)
RFS is speciaal ontwikkeld voor flash geheugen om te voorkomen dat bepaalde cellen heel veel beschreven worden en anderen niet, waardoor uitval kan optreden. EXT4 is totaal niet geschikt voor flash-geheugen dat intensief gebruikt wordt. Filesystems worden voor een bepaalde reden gebruikt, en voor flash-geheugen is het gelijkmatig gebruiken van de bits van het beschikbare geheugen belangrijker dan absolute snelheid.
- er is een ramdisk van 130-160 (?) MB die niet gebruikt wordt, dus je hebt minder RAM (slechts 304-320MB beschikbaar na loaden van Android)
Dit is een beperking in Android 2.1 Met 2.2 is dit wel beschikbaar en speelt daarmee dus voor alle Android 2.1 toestellen, alleen is de GSG de enige die er last van heeft, vanwege z'n grote hoeveelheid geheugen

- Touchwiz is geen Sense
Geen ervaring mee, dus geen commentaar. Touchwiz is overigens goed aan te passen met LauncherPro en andere apps, dus geen echt minpunt imo.
- de touch toetsen zijn irritant
Geheel persoonlijke mening, voegt imo weinig toe.
Een eerlijk minpunt?
- gps-problemen
- lag met de standaard 2.1 firmware
- Radio is mono (schijnt in de software te zitten)
voordelen:
- snelle CPU/GPU (alleen heeft de GPU nog niet veel te doen, er zijn niet superveel goede 3d games)
- super amoled is heel wat beter leesbaar in de zon dan de amoled van de Desire
Meer voordelen:
- uitstekende geluidskwaliteit bij media-bestanden
- Speelt perfect HD-video's af
- Swype
- snelle USB-interface, dus data staat er tenminste ook een beetje snel op
MrAngry schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:17:
[...]
Het maakt toch niet uit voor de terechtheid van de kritiek? Ik weet dat we hier met z'n allen aan cognitieve dissonantie lijden, dus dat het vervelend is om te horen. Je wordt er letterlijk moe van, maar ik vind het gewoon terechte kritiek. Of je het nou wist of niet, geen notificatie ledje, geen flitsje, geen fatsoenlijk bestandssysteem etc blijven missers.
Ik wist het zelf trouwens allemaal niet, ik wist gewoon dat de galaxy S de beste was. Ik ben er erg blij mee, maar als ik zeg dat het kut is dat de batterij maar een dag mee gaat kom dan niet met "dat kon je weten", want dat maakt het niet minder kut.
Kritiek is terecht als het gegronde kritiek is. Zoals je hier boven ziet, is veel niet eens iets waar Samsung direct invloed op heeft, maar wat het gevolg is van Android. Een notificatie-LED mis ik ook, een flitser, absoluut niet.
De levensduur van de batterij? Mijn vorige toestellen haalde in het begin ook het einde van de dag niet, maar naarmate de nieuwigheid van het toestel ging, wel of zelfs meerdere dagen (mijn N78 heb ik vaak genoeg na 1 dag al leeg gehad, nu gebruik ik hem voor m'n werk en haal ik bijna een week stand-by tijd).
Maar goed, het is niet alleen Nederlanders eigen, het is de mens eigen om te klagen over iets wat eigenlijk pure luxe is.
Ik had het vanmiddag toevallig met een collega erover waarom nieuwe gadgets altijd als eerste in Azië uitkomen, en daarna pas in Europa en Amerika. Dat komt simpelweg omdat ze daar veel meer schoonheidsfoutjes accepteren dan wij hier doen. Pas als de eerste foutjes eruit zijn, wordt een apparaat hier op de markt gezet. Dat is de dank voor onze klaag cultuur...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier