Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
NoepZor schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:43:
Ik krijg op verschillende PC's met de telefoon in de mass storage mode een melding dat het USB apparaat niet herkend wordt. Op de Galaxy S verschijnt ook geen USB pictogram bovenin. Voorheen heeft dit wel gewoon gewerkt, wat doe ik verkeerd?
Even zoeken in dit topic, deze vraag is zo'n 20 maal voorbij gekomen :o

Vermoed dat je een handeling vergeten bent ;-)
Theoretisch kan het ook aan je kabel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Gezocht op "usb apparaat wordt niet herkend", geen resultaten. Ik zag de laatste tijd wel Samsung Kies connectieproblemen voorbij komen, maar dit gebruik ik niet.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
NoepZor schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:02:
Gezocht op "usb apparaat wordt niet herkend", geen resultaten. Ik zag de laatste tijd wel Samsung Kies connectieproblemen voorbij komen, maar dit gebruik ik niet.
http://gathering.tweakers...storage&data[boolean]=AND

pff....... dit kostte mij maarliefst 5 seconden 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door nokiaan958GB op 01-09-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort weekje naar Spanje. Heb op de website van Hi wel de kosten gevonden voor bellen en internetten vanuit het buitenland maar heb geen idee hoeveel MB ik er per dag doorheen jas. Weet iemand een goed programma dat per dag weergeeft hoeveel data er over het netwerk gaat via mijn telefoon?

Mijn tweede vraag is of ik alle netwerken (dus aleen het internet, behalve bellen) uit kan zetten. Heb in de instellingen zitten zoeken maar zie alleen de vliegtuigstand (dan ook geen bellen) of alleen 2G. Die laatste spaart ook accu staat erbij. Is me soms toch een raadsel wat over welk netwerk gaat.

Hier "mijn" kosten voor het gebruik van de SGS in het buitenland. Mijn Gmail en Twitter syncen de hele dag, die zullen wel wat data verbruiken dacht ik zo.

http://www.hi.nl/Productinfo/Buitenland/Tarieven.htm

Ik heb eindeloos online via een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Lucky1965 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:27:
[...]

Handmatig verbinden met wifi?
Als ik weer thuis kom pakt die automatisch wifi, hoef daar niks voor te doen.
OMG Je hebt gelijk :P

Maar hoe ik er dan bijgekomen ben om WeFi te installeren?
Nja, gaat nu beter.

Er is hier al eens eerder gevraagd wat wifi tov 3g met je accu doet.
Is dat inmiddels bij iemand bekend?
Kan namelijk wifi wel de hele dag aanlaten, maar ben dan benieuwd wat de accu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
svijf schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:58:
[...]

OMG Je hebt gelijk :P

Maar hoe ik er dan bijgekomen ben om WeFi te installeren?
Nja, gaat nu beter.

Er is hier al eens eerder gevraagd wat wifi tov 3g met je accu doet.
Is dat inmiddels bij iemand bekend?
Kan namelijk wifi wel de hele dag aanlaten, maar ben dan benieuwd wat de accu doet.
Probeer het uit zou ik zeggen? :P Totdat iemand dat doet weten wij het zo ook niet lijkt mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:58:

Mijn tweede vraag is of ik alle netwerken (dus aleen het internet, behalve bellen) uit kan zetten. Heb in de instellingen zitten zoeken maar zie alleen de vliegtuigstand (dan ook geen bellen) of alleen 2G. Die laatste spaart ook accu staat erbij. Is me soms toch een raadsel wat over welk netwerk gaat.
Je kan data roaming gewoon uitzetten in de instellingen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Propane schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:14:
[...]
Probeer het uit zou ik zeggen? :P Totdat iemand dat doet weten wij het zo ook niet lijkt mij ;).
Die had ik al verzonnen.
Maar waarom het wiel opnieuw uitvinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
@tower410 thanks voor de tip! super agenda.

Ik heb nu alleen een ander probleem. Ik heb een prive agenda en een zakelijke agenda. Beide verschillende google accounts. De samsung ziet wel een agenda in mijn prive account (bij accounts beheren) maar in mijn zakelijke account ziet android geen agenda. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Hoe kan je de foto formaat wijzigen die je ziet wanneer iemand je belt?
Het lijkt wel een postzegel van 100x100 pixels ofzo.
Kan dit ook groter in beeld komen, bijv noem het 400x400 ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:02:
hmmm.. erg balen. Ik zit nu op dit moment in korea op vakantie en heb volgens mij nu last van de GPS bug. Omdat ik geen data heb hier krijg ik 0 procent fix. Zelfs als ik Wifi heb krijg ik 0 satelieten. Das niet zo prettig want dat betekend dat gps in het buitenland waardeloos is :( Draai overigens JM2.

Iemand een reddende tip? I could REALLY use google places hier...
In Korea met een Samsung...mooier kun je het toch niet hebben... 8) Ik zou de plaatselijke locals eens vragen of ze je GPS aan de gang kunnen krijgen op hun nationale trots. Straks kom je nog terug met een paar gouden tips voor ons. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:58:
Ik ga binnenkort weekje naar Spanje. Heb op de website van Hi wel de kosten gevonden voor bellen en internetten vanuit het buitenland maar heb geen idee hoeveel MB ik er per dag doorheen jas. Weet iemand een goed programma dat per dag weergeeft hoeveel data er over het netwerk gaat via mijn telefoon?

Hier "mijn" kosten voor het gebruik van de SGS in het buitenland. Mijn Gmail en Twitter syncen de hele dag, die zullen wel wat data verbruiken dacht ik zo.

http://www.hi.nl/Productinfo/Buitenland/Tarieven.htm

Ik heb eindeloos online via een abonnement.
3G watchdog. Houd je datagebruik bij en waarschuwt bij overschrijding. Echter zou ik geen mobiele data gaan gebruiken in het buitenland. Is errug duur. Je bent gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om in de zgn threaded mode (volgens mij heet dat zo) te sms'en? Wat ik bedoel is je krijgt een sms van Pietje die staat bovenaan, daarna komt die van Jantje eronder en de volgende v Pietje daar weer onder. Nu verdwijnt een volgend sms gesprek in de vorige map van die afzender.
En wat betekenen die 2 getallen bij de naam van de sms'er (bijv John 0/5) die 5 staat volgens mij voor het aantal sms'en. Is het 2de getal het aantal gesprekken (sms of telefoon). Of bestaat er een app waarin je een Postvak In enz hebt voor sms'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10

The Wizard

Moderator Mobile
eastwalk schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:29:
@tower410 thanks voor de tip! super agenda.

Ik heb nu alleen een ander probleem. Ik heb een prive agenda en een zakelijke agenda. Beide verschillende google accounts. De samsung ziet wel een agenda in mijn prive account (bij accounts beheren) maar in mijn zakelijke account ziet android geen agenda. Weet iemand hoe dit kan?
Ik had hier hetzelfde probleem, de oplossing is om de zakelijke agenda te delen met je prive agenda (via Google agenda, niet via je tel in te stellen). Het is niet de mooiste oplossing (agenda's door elkaar), maar voor mij goed genoeg.
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:24:
Is er een mogelijkheid om in de zgn threaded mode (volgens mij heet dat zo) te sms'en? Wat ik bedoel is je krijgt een sms van Pietje die staat bovenaan, daarna komt die van Jantje eronder en de volgende v Pietje daar weer onder. Nu verdwijnt een volgend sms gesprek in de vorige map van die afzender.
En wat betekenen die 2 getallen bij de naam van de sms'er (bijv John 0/5) die 5 staat volgens mij voor het aantal sms'en. Is het 2de getal het aantal gesprekken (sms of telefoon). Of bestaat er een app waarin je een Postvak In enz hebt voor sms'en
Het eerste getal is het aantal smsjes wat je nog niet gelezen hebt volgens mij... :)

[ Voor 35% gewijzigd door The Wizard op 01-09-2010 21:31 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
The Wizard schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:30:
[...]

Ik had hier hetzelfde probleem, de oplossing is om de zakelijke agenda te delen met je prive agenda (via Google agenda, niet via je tel in te stellen). Het is niet de mooiste oplossing (agenda's door elkaar), maar voor mij goed genoeg.

[...]

Het eerste getal is het aantal smsjes wat je nog niet gelezen hebt volgens mij... :)
Dit is voor mij geen optie.de zakelijke agenda bevat teveel gegevens
.ik moet deze echt gescheiden hebben.ik vind het wel raar dat bij het ene account de agenda wel wordt ingeladen maar bij het andere account niet.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

deepbass909 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:13:
[...]

Helaas worden de gMail groepen nog niet gesynct met de telefoon... Voorlopig zit je er dus nog even aan vast om op je telefoon eigen groepen te maken.
Bedankt! Is verder natuurlijk geen probleem. Mijn lijst hoeft nu ook weer niet perse onderverdeeld te worden. :)
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:14:
Probleempje met mijn agenda....mijn @gmail.com agenda die ik voornamelijk gebruik is donker blauw gekleurd in de standaard agenda van Android. Het vervelende hierbij is dat het lettertype zwart is = onleesbaar.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?? Het is erg irritant namelijk ;)
Thanks!
Het kleurtje kan je in ieder geval wijzigen op calendars.google.com. Naar textkleur heb ik nog niet gekeken. :)

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Ik zoek een nieuwe telefoon nu mijn i-150 abonnement bij t-mobile over een week eindigd. Sinds ik een beetje achterloop met het bijhouden van de laatste nieuws op het gebied van de mobiele telefoons en, ik hoop dat jullie daarvoor begrip hebben, geen zin heb om 4 topics van 80 pagina's te lezen:

-kan iemand kort uitleggen wat nu de problemen zijn met deze telefoon en of een oplossing door firmware update waarschijnlijk lijkt? ik heb gelezen dat de telefoon nogal traag kan zijn, ondanks zijn 1 ghz processor?

-zit te twijfelen: dit of htc desire?

-met welk abonnement kan ik dit toestel het beste kopen? Beste deal lijkt mij vooralsnog dit:

http://www.vodafone.nl/sh...ystery-land-/sku51400024/

ietsjes duurder per maand dan t-mobile (daarmee rekening houdend dat ik web n walk plus wil hebben dus het geen 19,95 p/m wordt, maar 25 p/m), maar je krijgt wel de 16 gb versie!

Keuze van abonnement hangt ook af van internet snelheden... lijkt me dat vodafone het snelste internet biedt (3 mbps), maar deze hanteert wel een fair use policy... terwijl web n walk plus van t-mobile na 2 GIG dataverkeer je capped op 380 kbs.

Decisions decisions...

• Kyo

Kyo

Btw, support de standaardbrowser chinese tekens? Kan iemand dit testen door hier naartoe te gaan http://www.jjwxc.net/

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:59
Kyo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 04:01:
Btw, support de standaardbrowser chinese tekens? Kan iemand dit testen door hier naartoe te gaan http://www.jjwxc.net/
Ja, werkt perfect.

Ik zou zelf overigens altijd voor Vodafone kiezen boven T-Mobile, puur omdat ik (en vele anderen) slechte ervaringen heb / hebben met het bereik op het 3G-netwerk van T-Mobile. Als jij er geen last van hebt met je i150 abonnement kun je het overwegen natuurlijk.

Een SD-kaartje kost tegenwoordig ook zoveel niet meer en daar kun je het geheugen gemakkelijk mee uitbreiden, dus de 16GB-versie hoeft niet de reden te zijn om speciaal voor Vodafone te kiezen.

Het snellere internet en het betere bereik misschien wel ;)

[ Voor 51% gewijzigd door FreddyFish op 02-09-2010 05:06 ]

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Heeft iemand al een Nederlandse voice/TTS kunnen regelen? Want normaal is alles op zijn Engels prima voor mij, maar bij navigatie alle straatnamen op zijn Engels horen is toch wel erg storend en nutteloos :D.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat zijn de opties daarvoor eigenlijk? SVOX? Nog iets anders?

Verwijderd

Sinds een week in het bezit van m'n Galaxy, vind t geweldig ding maar zit met een aantal vragen waarvan ik de oplossing niet vind (hier hopelijk wel). Mss wil ik wel iets wat niet kan maar er is zoveel te krijgen voor Android dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Is er een app waarmee ik een homescherm krijg waarin ik m'n favo contacten kan zetten zodat ik ze snel kan bereiken? Het gaat via sneltoetsen en dan contactpersoon maar dan krijg je van die kleine mapjes te zien. Ik had liever iets met plaatjes ofzo.
Nog wat kun je de standaard widgets in het toepassingsscherm verwijderen, er zitten er een heel aantal bij die ik niet gebruik.

Verwijderd

Weetje wat nu het lullige van samsung is.... zij maken jullie nu helemaal blij met ''updates'' die er gaan komen voor de samsung galaxy s maar dit gebeurt toch nooit. de samsung galaxy q komt waarschijnlijk dit jaar alweer uit (opvolger) en de samsung galaxy s 2 staat ook alweer in de planning. Dit gaat nooit werken dus...

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:02:
Weetje wat nu het lullige van samsung is.... zij maken jullie nu helemaal blij met ''updates'' die er gaan komen voor de samsung galaxy s maar dit gebeurt toch nooit. de samsung galaxy q komt waarschijnlijk dit jaar alweer uit (opvolger) en de samsung galaxy s 2 staat ook alweer in de planning. Dit gaat nooit werken dus...
Hoe kom je daarbij? T is eigenlijk nooit dat zodra er een nieuwer toestel de support van een iets ouder model gelijk verdwijnt hoor...

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:58:
Is er een app waarmee ik een homescherm krijg waarin ik m'n favo contacten kan zetten zodat ik ze snel kan bereiken? Het gaat via sneltoetsen en dan contactpersoon maar dan krijg je van die kleine mapjes te zien. Ik had liever iets met plaatjes ofzo.
Nog wat kun je de standaard widgets in het toepassingsscherm verwijderen, er zitten er een heel aantal bij die ik niet gebruik.
Met LauncherProPlus kan je bijde voor elkaar krijgen. Bij LP-Plus krijg je een People widget, welke goed scrollbaar is. Ook kan je met LP snelkoppelingen in de app drawer verbergen. Als je met het 'toepassingsscherm' de home-screens bedoeld i.p.v. de app drawer, dan kan je door een widget ingedrukt te houden en dan naar het prullebakje onderaan het scherm te slepen widgets van je home-schermen verwijderen.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Propane
  • Niet online
Als ik via sneltoetsen een contact toevoeg krijg ik gewoon de foto als snelkoppeling. Geen LauncherPro voor nodig. Dit is op JF3 trouwens.

Verwijderd

Kyo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 02:22:
ik hoop dat jullie daarvoor begrip hebben, geen zin heb om 4 topics van 80 pagina's te lezen:
Luie donder. Iedereen doet dat, dus kan jij dat ook. Alles wat jij vraagt is al tig keer gevraagd. Er bestaat ook nog eens zoiets als een zoekfunctie.
-kan iemand kort uitleggen wat nu de problemen zijn met deze telefoon en of een oplossing door firmware update waarschijnlijk lijkt? ik heb gelezen dat de telefoon nogal traag kan zijn, ondanks zijn 1 ghz processor?
Er komt binnenkort Froyo naar de SGS en dan is het opgelost.
Als je niet kan kiezen word het tijd dat je je in beide toestellen eens in gaat lezen. Daarna kun je wel overwogen een keuze maken.
-met welk abonnement kan ik dit toestel het beste kopen? Beste deal lijkt mij vooralsnog dit:
http://www.vodafone.nl/sh...ystery-land-/sku51400024/
ietsjes duurder per maand dan t-mobile (daarmee rekening houdend dat ik web n walk plus wil hebben dus het geen 19,95 p/m wordt, maar 25 p/m), maar je krijgt wel de 16 gb versie!
Verkeerde topic voor deze vraag. Gebruik de zoekfunctie. En of je nou de 8 of 16 variant hebt, gewoon een geheugenkaartje er bij kopen waar je alles op plempt. Straks met Froyo kun je apps naar je sd knikkeren.

Verwijderd

Heb een paar vragen:

Als je gebeld wordt kan je dan ook een klein videotje instellen?
dus geen ringtone net als bij de iphone.

En ik touchwiz alleen kan ik de onderste iconen veranderen die bel sms berichten en toepassingen?
Want met launcherpro kan dat ook maar ik vind de menu niet echt fijn het scrollen naar beneden.

thxx

Verwijderd

Is het al zeker dat je de SGS kan opwaarderen naar Froyo?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 22:18
Kyo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 02:22:
In:

Ik heb de Galaxy S gekozen, maar ben niet helemaal tevreden. Samsung heeft op een aantal belangrijke punten wel de bal laten vallen:

nadelen:
- geen led notification (is wel een app voor die het amoled scherm daarvoor inzet)
- geen flitser bij de camera
- filesystem RFS is rete-traag en dat veroorzaakt lag (zijn al paar halve fixes voor en er is iemand die een kernel fix heeft gemaakt die RFS omzet in EXT4)
- er is een ramdisk van 130-160 (?) MB die niet gebruikt wordt, dus je hebt minder RAM (slechts 304-320MB beschikbaar na loaden van Android)
- Touchwiz is geen Sense
- de touch toetsen zijn irritant

voordelen:
- snelle CPU/GPU (alleen heeft de GPU nog niet veel te doen, er zijn niet superveel goede 3d games)
- super amoled is heel wat beter leesbaar in de zon dan de amoled van de Desire

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is die patch eigenlijk ext4 met journaling of zonder?

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Wat is dat voor app dan? Want ik heb nu SMS popup geinstalleerd en een notification ingesteld maar als ik een sms krijg zie ik niks knipperen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:49:
Is het al zeker dat je de SGS kan opwaarderen naar Froyo?
Ja
markclausing schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:02:
[...]
Ik heb de Galaxy S gekozen, maar ben niet helemaal tevreden. Samsung heeft op een aantal belangrijke punten wel de bal laten vallen:
nadelen:
- geen led notification (is wel een app voor die het amoled scherm daarvoor inzet)
- filesystem RFS is rete-traag en dat veroorzaakt lag (zijn al paar halve fixes voor en er is iemand die een kernel fix heeft gemaakt die RFS omzet in EXT4)
- er is een ramdisk van 130-160 (?) MB die niet gebruikt wordt, dus je hebt minder RAM (slechts 304-320MB beschikbaar na loaden van Android)
- Touchwiz is geen Sense
Allemaal punten die je voor je aanschaf had kunnen vinden. Dus ik vind dat je onterecht klaagt over de aanschaf van je toestel. Je was er namelijk zelf bij toen je em bij de aanschaf in handen had en je had toen de aankoop ook nog kunnen cancelen.

Dat het Ram niet volledig gebruikt word was ook bekend, en als ik het goed heb is dat met Froyo ook opgelost.

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 23:19

Eurionair

Senior Destructor

Het is me inmiddels gelukt om de SGS te koppelen, zowel met Kies als massaopslag. Echter het lezen van de SGS gaat nu goed maar het schrijven wil nog steeds niet lukken. Ik krijg dan de melding dat ik de schrijfbeveiliging eraf moet halen. Op een andere PC lukte het direct en beide PC's draaien met XP.

Ik heb al diverse zaken geprobeerd die ik her en der gevonden heb in fora zoals deze.

- Kies ge-herinstalleerd
- Samsung PC-studio geinstalleerd
- USB drivers voor SGS verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- USB instellingen in SGS (fout opsporen) uitgezet
- GPS, WIFI, BT uitgezet (just to be sure)

Niets helpt en aangezien de andere PC het wel goed doet lijkt het eerder met XP te maken te hebben. Als ik de berichten zoal lees krijg ik de indruk dat W7-gebruikers er minder problemen mee hebben.

Iemand nog een tip ?

PV Output

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Door omstandigheden heb ik momenteel geen internetverbinding en wil ik tethering via usb, de link werkt helaas niet (meer).
Hoe kan ik dit nu werkend krijgen? HELP

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 11:32
Bij instellingen kun je bij draadloos en netwerk "Mobile AP" selecteren, kan je via wifi internet delen tussen je computer en telefoon.

[ Voor 1% gewijzigd door Henk Schuifkaas op 02-09-2010 13:49 . Reden: typo ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Gallant schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:28:
[...]

Door omstandigheden heb ik momenteel geen internetverbinding en wil ik tethering via usb, de link werkt helaas niet (meer).
Die link werkt prima.

Verwijderd

Gallant schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:28:
[...]

Link doet het wel. Ik neem aan dat je dit zoekt:
http://junefabrics.com/android/download.php

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 22:34
Henk Schuifkaas schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:44:
Bij instellingen kun je bij draadloos en netwerk "Mobile AP" selecteren, kan je via wifi internet delen tussen je computer en telefoon.
Ik heb het idee dat heel weinig mensen weten dat tethering altijd al mogelijk is met de Galaxy S. Dit heet inderdaad Mobile AP en staat gewoon bij je instellingen.

De video van iemand op youtube die Froyo op de Galaxy S presenteert, zegt ook trots dat er nu mobile hotspot op zit (tethering), terwijl dit er dus allang op zat.
Gewoon een bonus van Samsung.

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Mobile Ap werkt geweldig goed! Het maakt van je telefoon een wifi hotspot.
Veel gebruikt voor het configureren van wifi op ipod touch's hier op de uni :)

Heeft iedereen de Froyo versie gezien op de Samsung Tab? Die lijkt qua UI nu veel meer op Froyo.
http://www.engadget.com/2...msung-galaxy-tab-preview/

Ik vind hem eigenlijk zo veel mooier. Hopelijk dat Froyo voor de GS dezelfde UI heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Relief2009 op 02-09-2010 14:02 ]

• Relief2009
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:02:
De GS is het high-end model van Samsung en Samsung heeft eindelijk door dat updates belangrijk zijn voor haar klanten. Voor de rest praat je onzin, want je bent de zoveelste die dit onzinverhaal loopt te verspreiden.

En het boeit me eigenlijk eerlijk gezegd niet. De ontwikkeldrift op XDA voor de GS is groot, dus 3.0 of 4.0 ik krijg het toch wel op me foon. Als ik hem dan nog heb tegen die tijd :p

[ Voor 6% gewijzigd door Relief2009 op 02-09-2010 14:05 ]

• Relief2009
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:18:
[...]

Ja

[...]

Allemaal punten die je voor je aanschaf had kunnen vinden. Dus ik vind dat je onterecht klaagt over de aanschaf van je toestel. Je was er namelijk zelf bij toen je em bij de aanschaf in handen had en je had toen de aankoop ook nog kunnen cancelen.

Dat het Ram niet volledig gebruikt word was ook bekend, en als ik het goed heb is dat met Froyo ook opgelost.
+1 Ik word echt moe van mensen die klagen om punten die ze eigenlijk voor het aanschaffen ook al konden weten. Maar goed, we leven in Nederland en we zijn eenmaal een zeikvolk.

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 02-09-2010 14:08 ]

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Ben XDA een beetje aan het doorspitten op zoek naar een methode om de home button te kunnen gebruiken als hardware camera button. Uiteraard alleen als de SGS in camera mode staat.

Weet iemand hoe je dit in kan stellen of is dit (nog) niet mogelijk?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• MrAngry
Relief2009 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:07:
[...]

+1 Ik word echt moe van mensen die klagen om punten die ze eigenlijk voor het aanschaffen ook al konden weten. Maar goed, we leven in Nederland en we zijn eenmaal een zeikvolk.
Het maakt toch niet uit voor de terechtheid van de kritiek? Ik weet dat we hier met z'n allen aan cognitieve dissonantie lijden, dus dat het vervelend is om te horen. Je wordt er letterlijk moe van, maar ik vind het gewoon terechte kritiek. Of je het nou wist of niet, geen notificatie ledje, geen flitsje, geen fatsoenlijk bestandssysteem etc blijven missers.

Ik wist het zelf trouwens allemaal niet, ik wist gewoon dat de galaxy S de beste was. Ik ben er erg blij mee, maar als ik zeg dat het kut is dat de batterij maar een dag mee gaat kom dan niet met "dat kon je weten", want dat maakt het niet minder kut.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik kende alleen het probleem van de gps. Ik meen dat dat slechts en softwarematig probleem is. Valt dus wel op te lossen. Batterij gaat kort mee, maar daar valt ook wat aan te doen (mobiele oplader of extended batterij). Ik nam hem een beetje op de gok, maar ik denk niet dat er iets mis is dat onoplosbaar is.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:02

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

markclausing schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:02:
[...]

nadelen:
Terecht jammer inderdaad
Persoonlijk vind ik het geen gemis, heb jij ooit een gsm gehad waarbij de LED-flitser daadwerkelijk bijdroeg aan betere foto's?
RFS is speciaal ontwikkeld voor flash geheugen om te voorkomen dat bepaalde cellen heel veel beschreven worden en anderen niet, waardoor uitval kan optreden. EXT4 is totaal niet geschikt voor flash-geheugen dat intensief gebruikt wordt. Filesystems worden voor een bepaalde reden gebruikt, en voor flash-geheugen is het gelijkmatig gebruiken van de bits van het beschikbare geheugen belangrijker dan absolute snelheid.
Dit is een beperking in Android 2.1 Met 2.2 is dit wel beschikbaar en speelt daarmee dus voor alle Android 2.1 toestellen, alleen is de GSG de enige die er last van heeft, vanwege z'n grote hoeveelheid geheugen ;)
- Touchwiz is geen Sense
Geen ervaring mee, dus geen commentaar. Touchwiz is overigens goed aan te passen met LauncherPro en andere apps, dus geen echt minpunt imo.
Geheel persoonlijke mening, voegt imo weinig toe.

Een eerlijk minpunt?
- gps-problemen
- lag met de standaard 2.1 firmware
- Radio is mono (schijnt in de software te zitten)
voordelen:
- snelle CPU/GPU (alleen heeft de GPU nog niet veel te doen, er zijn niet superveel goede 3d games)
- super amoled is heel wat beter leesbaar in de zon dan de amoled van de Desire
Meer voordelen:
- uitstekende geluidskwaliteit bij media-bestanden
- Speelt perfect HD-video's af
- Swype
- snelle USB-interface, dus data staat er tenminste ook een beetje snel op
MrAngry schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:17:
[...]

Het maakt toch niet uit voor de terechtheid van de kritiek? Ik weet dat we hier met z'n allen aan cognitieve dissonantie lijden, dus dat het vervelend is om te horen. Je wordt er letterlijk moe van, maar ik vind het gewoon terechte kritiek. Of je het nou wist of niet, geen notificatie ledje, geen flitsje, geen fatsoenlijk bestandssysteem etc blijven missers.

Ik wist het zelf trouwens allemaal niet, ik wist gewoon dat de galaxy S de beste was. Ik ben er erg blij mee, maar als ik zeg dat het kut is dat de batterij maar een dag mee gaat kom dan niet met "dat kon je weten", want dat maakt het niet minder kut.
Kritiek is terecht als het gegronde kritiek is. Zoals je hier boven ziet, is veel niet eens iets waar Samsung direct invloed op heeft, maar wat het gevolg is van Android. Een notificatie-LED mis ik ook, een flitser, absoluut niet.
De levensduur van de batterij? Mijn vorige toestellen haalde in het begin ook het einde van de dag niet, maar naarmate de nieuwigheid van het toestel ging, wel of zelfs meerdere dagen (mijn N78 heb ik vaak genoeg na 1 dag al leeg gehad, nu gebruik ik hem voor m'n werk en haal ik bijna een week stand-by tijd).

Maar goed, het is niet alleen Nederlanders eigen, het is de mens eigen om te klagen over iets wat eigenlijk pure luxe is.

Ik had het vanmiddag toevallig met een collega erover waarom nieuwe gadgets altijd als eerste in Azië uitkomen, en daarna pas in Europa en Amerika. Dat komt simpelweg omdat ze daar veel meer schoonheidsfoutjes accepteren dan wij hier doen. Pas als de eerste foutjes eruit zijn, wordt een apparaat hier op de markt gezet. Dat is de dank voor onze klaag cultuur...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• KneoK
  • Laatst online: 16-09 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

[...]

Zeuren dat het toestel geen led heeft is hetzelfde als klagen dat een omafiets geen versnellingen heeft, dat slaat gewoon nergens op, dat weet je van tevoren. Het besturingssysteem is heel fatsoenlijk maar wordt op een lullige manier gebruikt, iets wat in Froyo veel beter zal zijn. Daarnaast is het niet retetraag maar kan het op het moment soms voor wat vertraging zorgen. Dat de touch toetsen kut zijn slaat ook als een tang op een varken, je koopt een telefoon ook op gebruiksvriendelijkheid, ik vind het gewoon dom als je een toestel koopt waarvan je de hoofdbediening niks vindt en daar vervolgens over gaat klagen. Kritiek op het geheugengebruik slaat ook nergens op, dat is een Android issue, heeft niets met het toestel te maken. Touchwiz is geen sense? Koop dan lekker een HTC... Kritiek moet kunnen maar deze punten aanhalen als kritiek duidt er gewoon op dat hij in een opwelling het snelste toestel heeft gehaald zonder uit te zoeken of het toestel wel bij hem past.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
deepbass909 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:06:
...RFS is speciaal ontwikkeld voor flash geheugen om te voorkomen dat bepaalde cellen heel veel beschreven worden en anderen niet, waardoor uitval kan optreden. ...
Is dat zo? Wist ik helemaal niet. Ik denk dan eerder aan andere FS eerlijk gezegd.
KneoK schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:14:
.... Kritiek op het geheugengebruik slaat ook nergens op, dat is een Android issue, heeft niets met het toestel te maken. ...
OK, ik wist niet dat het toestel niets met Android te maken heeft.

Je kan trouwens toch best vinden dat iets 'het beste wat beschikbaar is' is, maar nog wel beter zou kunnen?

[ Voor 36% gewijzigd door begintmeta op 02-09-2010 15:19 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:02

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

begintmeta schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:16:
[...]

Is dat zo? Wist ik helemaal niet. Ik denk dan eerder aan andere FS eerlijk gezegd.
Ik wist het ook niet, ik kende RFS ook helemaal niet (komt niet voor in normale linux-distro's), ik las het op het XDA-forum in één van de topics over de lag-fix. Het was namelijk een kritische vraag van iemand hoe de lag-fix hier invloed op heeft met betrekking tot de slijtage van het geheugen.

Als ik trouwens op RFS zoek, kom ik op ReiserFS uit, wat wel een bekende is onder Linux, en juist bekend staat om z'n snelheid met kleine bestanden. Maar ik betwijfel eigenlijk of het hier wel om dezelfde gaat...
[...]

OK, ik wist niet dat het toestel niets met Android te maken heeft.

Je kan trouwens toch best vinden dat iets 'het beste wat beschikbaar is' is, maar nog wel beter zou kunnen?
Uiteraard kan alles altijd beter, daarom komen er ook regelmatig nog nieuwe apparaten op de markt. Het zal ook een never-ending story zijn. Maar om het toestel ongeveer de grond in te boren... (wat onderhand wel gebeurd) Ik ben trouwens nog nooit een toestel tegengekomen dat helemaal 100% voldeed aan mijn eisen/verwachtingen.

offtopic:
Niet helemaal waar trouwens, de 3210 waar ik ooit min of meer mee begon, voldeed nog wel 100%, maar toen waren de eisen ook nog laag en simpel (bellen en sms-en met een zo klein mogelijk toestel (die overigens nu zelfs naast de SGS nog groot en log is :X ))

Apple heeft met de iPhone 3(G) ooit wel echt dingen laten liggen bijv. zoals het compleet ontbreken van de mogelijkheid om via Bluetooth bestanden te kunnen versturen... Dat is iets wat je een ontwikkelaar wel kwalijk kan nemen, helemaal als hij zowel de hardware als software zelf heeft ontwikkeld.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-09 16:07
[...]

Hoe kunnen het nou missers zijn. Als je toch echt wat mist dan koop je toch wat anders? Het is immers al lange tijd bekend hoe het product op de markt wordt gezet... Ik word dat gezeik over wat ie wel of niet heeft ook zat, want het gaat gewoon nergens over en het voegt niks toe aan de discussie.

OT: Ik zag gisteren trouwens bij Samsung Apps dat ze zelf ook een taakbeheer app hebben uitgebracht. Valt me op dat er veel minder apps actief zijn volgens dat programma dan wat er bijvoorbeeld bij Task Manager uit de market gezegd wordt. Vind het wel een mooie app aangezien je ook programma's direct kan verwijderen en kan zien hoe opslag gebruikt wordt op de foon

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:44

jjwa

CZ3 tentmuis

begintmeta schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:04:
Wat zijn de opties daarvoor eigenlijk? SVOX? Nog iets anders?
Dat is de enige die ik kon vinden ja. Ik heb aleen geen credit card om de voice te kopen. Een andere optie zou navigatie software zijn waar al een Nederlandse stem bij in zit, maar daarvoor zou je er een setje uit moeten proberen...

Verwijderd

Wel dom dat de galaxy tab al uitgerust is met froyo en de galaxy s nog niet:S

• Relief2009
[...]

Het gaat mij om punten als er zit geen flitser op, geen notificatie lampjes, dat soort punten waar geklaagd over wordt. Dat zijn toch punten die je van tevoren al weet?

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft er iemand al de actieve brodit houder besteld voor de galaxy s? Zoja waar hebben jullie hem besteld? Ik heb de houder besteld bij expansys.nl, maar die hebben aangegeven dat hun leverancier hun in de steek heeft gelaten. Dus als jullie nog een goede webshop weten houdt ik mij aanbevolen! Niet dat ik er erg veel haast mee heb, zolang de GPS nog even betrouwbaar is als de leverancier van expansys.nl ;)

• Kyo

Kyo

Ik heb net de 16 gb vesie gekocht met die vodafone actie. Nu moet ik hem dus effe chargen voor ik hem gebruik, alleen zie ik dat ie al voor 75% geladen was? Is ie al gebruikt geweest ofzo of is dit normaal?

En nu ik dus out of the boxz met een halfvolle batterij te maken heb, moet ik hem eerst helemaal dischargen, of zoals de handleiding zegt, eerst chargen?

[ Voor 27% gewijzigd door Kyo op 02-09-2010 16:34 ]

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Kyo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:27:
Ik heb net de 16 gb vesie gekocht met die vodafone actie. Nu moet ik hem dus effe chargen voor ik hem gebruik, alleen zie ik dat ie al voor 75% geladen was? Is ie al gebruikt geweest ofzo of is dit normaal?

En nu ik dus out of the boxz met een halfvolle batterij te maken heb, moet ik hem eerst helemaal dischargen, of zoals de handleiding zegt, eerst chargen?
Dat is normaal...fijn toch? Kun je er ff lekker mee spelen ;)

/edit en daarna doen wat de handleiding zegt :)

[ Voor 4% gewijzigd door NRGetic op 02-09-2010 16:36 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• Kyo

Kyo

NRGetic schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:35:
[...]

Dat is normaal...fijn toch? Kun je er ff lekker mee spelen ;)

/edit en daarna doen wat de handleiding zegt :)
Alright thx :)

• KneoK
  • Laatst online: 16-09 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

jjwa schreef op donderdag 02 september 2010 @ 06:00:
Heeft iemand al een Nederlandse voice/TTS kunnen regelen? Want normaal is alles op zijn Engels prima voor mij, maar bij navigatie alle straatnamen op zijn Engels horen is toch wel erg storend en nutteloos :D.
De laatste versie van Google TTS Extended heeft ook Nederlandse spraak, die app werkt als het goed is ook in maps.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Vandaag via KPN Business Center voor nop een nieuwe Galaxy S gekregen, mijn N97 was GELUKKIG niet meer te repareren :D Heb al een hoop gelezen hier, dus moet vast goed komen :)

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Seth_Chaos schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:15:
Heeft er iemand al de actieve brodit houder besteld voor de galaxy s? Zoja waar hebben jullie hem besteld? Ik heb de houder besteld bij expansys.nl, maar die hebben aangegeven dat hun leverancier hun in de steek heeft gelaten. Dus als jullie nog een goede webshop weten houdt ik mij aanbevolen! Niet dat ik er erg veel haast mee heb, zolang de GPS nog even betrouwbaar is als de leverancier van expansys.nl ;)
pdaplus.nl Oke, pasieve houder dan. Binnen 2 dagen in huis.

Verwijderd

Voor mensen die denken.. Shit die iPhone 4 kan HDR foto's maken. Geen zorgen... er zijn genoeg apps die dat gewoon kunnen. Neem bijvoorbeeld "Camera 360".
Hier het resultaat:
HDR

wtf, ik wil best het plaatje kleiner maken... dit heb ik duidelijk aangegeven in de UBB code.. 640x480. Waarom werkt dit dan niet? Najha...

@Hieronder.. tsja dacht dat die UBB code dat regelde... soort van auto resize. Wat stom dat je dan een resolutie moet opgeven. Achja zo werkt het ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 18:19 ]

Verwijderd

Omdat als je het plaatjes van 1600x1200 in de UBB code specificeerd als 640x480, het plaatje nog steeds 1600x1200 is. Je zult het plaatje voordat je het upload/linked moeten resizen. :)
Zie ook de link in de rode balk: De werking van de forumsoftware in het kort #images

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Ben sinds enige tijd ook in het bezit van de samsung galaxy s en moet zeggen heerlijk toestel (ex Iphone)
Vond het wel jammer van de LED notificatie die ontbrak.

MAAR heb sinds enige tijd een topic gevolgd op XDA developers en heb nu ook het programma "Noled" draaien.

Heerlijk, bij een gemist bericht krijg je verschillende pixels te zien op je scherm die verplaatsen, zodat je weet dat je een gemist gesprek, email, gtalk ,sms heb.
Voor diegene die er ook behoefte aan hebben, zeker een aanrader. Je kan het vinden in de Apps Market onder de naam "Noled".

Er is al weer een update zodat Noled het ook moet doen in Vibrate mode.

http://www.youtube.com/watch?v=nxmkDFygkOM

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

• Kyo

Kyo

Iemand last met de receptie/telefoon wanneer je belt? Net dus deze telefoon gehaald, eerste twee belletjes en ik krijg te horen van degene waar ik mee bel dat ie me bijzonder matig verstaat... Dat gevoel heb ik ook als ik naar haar luister. Alsof ik steeds haar laatste woorden/klanken in een zin niet goed hoor en alsof het minder helder is/meer ruis.

Echter, als ik met mijn oude phone bel dan klinkt alles weer prima. Dacht nog even omdat het misschien aan het netwerk lag en wisselde de sim kaart (t-mobile) om met de vodafone sim die op deze phone zit: zelfde probleem, dus ligt echt aan telefoon.

Nu moet ik alleen zeker ervan zijn dat dit een defect is aan mijn telefoon en niet iets is dat algemeen bekend is onder de samsung galaxy, anders heeft ruilen geen zin omdat ik dan toch weer hetzelfde probleem heb: iemand hier die mij hierover meer kan vertellen?

EDIT: heb het nog eens geprobeerd: met mijn nokia e71 hoor ik alles 2 keer zo helder (en volgens haar aan haar kant ook), en bij samsung is er echt meer ruis.

[ Voor 14% gewijzigd door Kyo op 02-09-2010 19:17 ]

• nokiaan958GB
  • Niet online
WeFi toch niet goed of iets ander aan de hand?

Een week geleden heb ik jullie enthousiast bericht over mijn bevindingen met Wefi.

Dat enthousiasme is nu geheel verdwenen. Sinds een paar dagen kon Wefi mijn draadloze thuiswerkje niet meer vinden en het beveiligde netwerk van de buren ook niet. Dit terwij onze laptop die van dezelfde router gebruik maakt gewoon via wifi kan internetten.

Daarom wefi gedeinstalleerd en de SGS opnieuw opgestart. Nu een ander probleem: als ik wifi via het pulldownmenu aanzet, is het icoontje 10 seconden groen en gaat dan vanzelf weer uit. Zelfde als ik via instellingen wifi aanzet. Als ik probeer een Wifi-netwerk toe te voegen zegt hij : "kan niet scannen op netwerken". Zou er iets van Wefi in de software zijn blijven zitten?

Iemand al eens eerder dit gehad en hier een oplossing voor gevonden?

Verwijderd

beste tweakers ik kan een nieuwe abbo nemen en mag kiezen tussen galaxy S en Desire echter weet ik niet welke ik het beste kan nemen iemand hier misschien zijn eigen ervaring ermee?

PS. ik post dit ook bij desire topic

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
@Ijsyeh
Galaxy S of Desire, tja dat is een lastige eingelijk maakt het bij deze toestelen helemaal niet uit welke je neemt, allebij top toestellen, dus pak gewoon degene die jij het mooist vind.

Persoonlijk vind ik wel dat de Galaxy S een paar pluspuntjes en één minpuntje heeft tegenover de Desire.
+Mooier scherm 4" SAMOLED
+Iets snellere CPU
+Standaard 8 of 16GB mem intern. (is nog uit te breiden met een micro-sd kaartje)
+Dunner
- hij heeft geen LED flitser...

Verwijderd

Ik lees dat er veel problemen met de GPS zijn.
Heeft iemand deze apps geprobeerd?

YouTube: Samsung Galaxy S GPS Fix

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:32:
... kiezen tussen galaxy S en Desire echter weet ik niet welke ik het beste kan nemen ...
Keuze maken tussen Samsung Galaxy S en HTC Desire is misschien ook wel een geschikt topic.
deepbass909 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:48:
...
Ik wist het ook niet, ik kende RFS ook helemaal niet (komt niet voor in normale linux-distro's), ik las het op het XDA-forum in één van de topics over de lag-fix. Het was namelijk een kritische vraag van iemand hoe de lag-fix hier invloed op heeft met betrekking tot de slijtage van het geheugen.
Was daar verder nog meer info te vinden?
Als ik trouwens op RFS zoek, kom ik op ReiserFS uit, wat wel een bekende is onder Linux, en juist bekend staat om z'n snelheid met kleine bestanden. Maar ik betwijfel eigenlijk of het hier wel om dezelfde gaat...
ReiserFS is op zich niet bepaald geschikt voor flash afaik. Ik kom op Remote Filesystem. De linux filesystems voor flash waar ik wel eens van had gehoord zijn o.a. JFFS2 en LogFS, maar op Wikipedia is natuurlijk een hele lijst te vinden (overigens zonder RFS)
...

Apple heeft met de iPhone 3(G) ooit wel echt dingen laten liggen bijv. zoals het compleet ontbreken van de mogelijkheid om via Bluetooth bestanden te kunnen versturen... Dat is iets wat je een ontwikkelaar wel kwalijk kan nemen, helemaal als hij zowel de hardware als software zelf heeft ontwikkeld.
IMHO kan je de eindproducent van het product gebruik van alle subonderdelen 'kwalijk nemen' daaronder valt ook het OS. Als een fabrikant slechte condensatoren inbouwt verschilt dat IMHO niet wezenlijk van het inbouwen van een slecht OS. Niet dat ik android slecht vind trouwens.

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
RFS = Robust File System

http://www.linuxfordevice...em-at-Linuxbased-gadgets/
http://lwn.net/Articles/362020/

Is in de basis gewoon FAT16...

Verwijderd

Heeft iemand al iets met een (S)NES emulator geprobeerd op de SGS?
Heb er eentje geinstalleerd, maar ik heb alleen de navigatie knoppen + start & select.
Niet A/B bijv. Zijn die ook als onscreen button te krijgen? Nu staat A/B ingesteld op de volume button up/down en dat speelt niet echt lekker.

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
Einde van de maand ben ik weer toe aan een nieuw toestel.
En zit ik ook te sterk te denken aan de Galaxy S , die iphone4 is mij te duur.
Maar goed ik ben nu in bezit van de desire , vorig toestel vroegtijdig overleden deze toen los gekocht.
maar laat me natuurlijk niet bij verlenging een telefoon door me neus boren.
Ben toch wel heel benieuwd welke ik uiteindelijk ga houden,
maar goed als ik de nummers/sms etc back in backup pro.
Zou ik deze dan ook zo over kunnen zetten naar de samsung zonder poespas.
aangezien deze natuurlijk ook op andriod draait.
of moet ik dat weer via outlook gaan doen, wat ik erg irri vind, aangezien deze dan ook weer alle mail erbij zet.
ik mail nooit op me tel, alleen lezen niet sturen.

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:26:
Heeft iemand al iets met een (S)NES emulator geprobeerd op de SGS?
Heb er eentje geinstalleerd, maar ik heb alleen de navigatie knoppen + start & select.
Niet A/B bijv. Zijn die ook als onscreen button te krijgen? Nu staat A/B ingesteld op de volume button up/down en dat speelt niet echt lekker.
SNESoid werkte bij mij goed met de onscreen besturing.

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Ik heb vanmiddag laat de SGS ontvangen van T-Mobile 8Gb met firmware JF3 en is gewoon standaard simlock vrij.

Ik heb de batterij erin gestop en heeft nog voor 28% batterijniveau. En batterijstatus geeft aan Niet opladen.

Aangezien dat ik morgen ochtend vroeg vetrek naar het buitenland tot dinsdag gewoon de SGS uitzetten en niks verder aandoen kwa laden etc? (SGS gaat niet mee)

• joop.hinke
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-07 13:44
Dat viel tegen!!

Was in de veronderstelling dat de galaxy zo'n beetje alle videoformaten kon afspelen en zeker de oudere.

Helaas, hij herkent niet:

VCD(videocd),
SVCD(supervideocd)
VOB's (los)
DVD
MPG's (Capture met TV kaart, denk Mpeg2 files)

Bestaat er een speler die dit wel kan? Een soort van Mediaplayer Classic.

Joop

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:48:
Voor mensen die denken.. Shit die iPhone 4 kan HDR foto's maken. Geen zorgen... er zijn genoeg apps die dat gewoon kunnen. Neem bijvoorbeeld "Camera 360".
Hier het resultaat:
[afbeelding]

wtf, ik wil best het plaatje kleiner maken... dit heb ik duidelijk aangegeven in de UBB code.. 640x480. Waarom werkt dit dan niet? Najha...

@Hieronder.. tsja dacht dat die UBB code dat regelde... soort van auto resize. Wat stom dat je dan een resolutie moet opgeven. Achja zo werkt het ook.
Welke hdr instellingen gebruik je? De light of die heavy? Heb je ook nog meer foto's in origineel formaat. Je kunt hier wel via een thumb het origineel linken.

• nokiaan958GB
  • Niet online
joop.hinke schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:42:
Dat viel tegen!!

Was in de veronderstelling dat de galaxy zo'n beetje alle videoformaten kon afspelen en zeker de oudere.

Helaas, hij herkent niet:

VCD(videocd),
SVCD(supervideocd)
VOB's (los)
DVD
MPG's (Capture met TV kaart, denk Mpeg2 files)

Bestaat er een speler die dit wel kan? Een soort van Mediaplayer Classic.

Joop
Waarom spreek je op voorhand over een tegenvaller als je niet zeker weet of het kan ?

• petra1971|IA
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-12-2010
nokiaan958GB schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:20:

Een week geleden heb ik jullie enthousiast bericht over mijn bevindingen met Wefi.

Dat enthousiasme is nu geheel verdwenen. Sinds een paar dagen kon Wefi mijn draadloze thuiswerkje niet meer vinden en het beveiligde netwerk van de buren ook niet. Dit terwij onze laptop die van dezelfde router gebruik maakt gewoon via wifi kan internetten.

Daarom wefi gedeinstalleerd en de SGS opnieuw opgestart. Nu een ander probleem: als ik wifi via het pulldownmenu aanzet, is het icoontje 10 seconden groen en gaat dan vanzelf weer uit. Zelfde als ik via instellingen wifi aanzet. Als ik probeer een Wifi-netwerk toe te voegen zegt hij : "kan niet scannen op netwerken". Zou er iets van Wefi in de software zijn blijven zitten?

Ik heb precies hetzelfde gehad met WeFi. Na verwijderen kon mijn Galaxy S ook geen netwerken meer scannen. Er stond ook geen Mac adres meer in de telefoon.
De enige oplossing die ik kon bedenken was een hard reset. Dit heeft gewerkt.

Voor mij geen We Fi meer.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
beste tweakers ik kan een nieuwe abbo nemen en mag kiezen tussen galaxy S en Desire echter weet ik niet welke ik het beste kan nemen iemand hier misschien zijn eigen ervaring ermee?

Check je mail ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:55
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:04:
Wel dom dat de galaxy tab al uitgerust is met froyo en de galaxy s nog niet:S
Ze zijn druk bezig met 2.2 voor de Galaxy S. Een telefoon is iets ingewikkelder dan een tablet. Een telefoon heeft meer functies en dus zijn ze langer bezig met het ontwikkelen van 2.2 voor de Galaxy S.

We mogen blij zijn dat 2.2 uit komt voor de Galaxy S. Als alles goed gaat zal eind deze maand 2.2 uitkomen voor de Galaxy S.

En wil je toch zo graag 2.2 op de Galaxy S. neem dan een kijkje hier: [Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware

-

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

Verwijderd

ik ken ze beide erg goed. De Desire vind ik qua scherm iets 'te aanraakgevoelig', soms wil ik scrollen en dan word het een klik.... De Galaxy heeft een mooi groot scherm voor navigatie (nee, ik heb GEEN problemen met GPS). De updates van HTC zijn veelvuldig en goed. Bij Samsung hoop ik dat er binnenkort een update komt naar 2.2. Heb hier ook een Galaxy Spica liggen en die zou in Februari naar 2.1 gaan....nou het moet nóg gebeuren. Samsung updates = SLECHT. Maar daar laat ik hem niet voor liggen want ik knal er zelf wel een custom rom of andere 2.2 op als het te lang gaat duren. De Desire vind ik qua design wat minder maar dat is persoonlijk. Desire heeft wel een flits. Op het scherm van de Desire kijken in de buitenlucht is niet fijn. Vergelijk ze eens bij www.phonearena.com

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:17

OKA

joop.hinke schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:42:
Ik heb de batterij erin gestop en heeft nog voor 28% batterijniveau. En batterijstatus geeft aan Niet opladen.

Aangezien dat ik morgen ochtend vroeg vetrek naar het buitenland tot dinsdag gewoon de SGS uitzetten en niks verder aandoen kwa laden etc? (SGS gaat niet mee)
"Niet opladen" betekent dat ie niet aan het opladen is, en niet dat je het niet mag opladen. Ik zou niet weten waarom je het niet zou kunnen opladen. Het is toch allang achterhaald om het de eerste keer helemaal te ontladen.

[ Voor 6% gewijzigd door OKA op 02-09-2010 22:09 ]

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:37
[b]nokiaan958GB schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:20:

[b]
Ik heb precies hetzelfde gehad met WeFi. Na verwijderen kon mijn Galaxy S ook geen netwerken meer scannen. Er stond ook geen Mac adres meer in de telefoon.

Hetzelfde probleem hier Wefi erop en de volgende dag geen wifi meer max adres was verdwenen.
Enige oplossing hard reset , let wel op indien je een lagfix heb eerst deze terugdraaien.
en dan pas een hard reset doen.

Kon alles weer opnieuw invoeren. Dat mac adres probleem ligt toch echt aan dat wefi progje :(

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• nokiaan958GB
  • Niet online
petra1971 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:51:
[...]

Idd, mijn mac-adres is ook leeg. Zelfde probleem dus. Zo te zien kun je niet zelf een mac-adres kiezen. Dacht dat die altijd hardwarematig vast staat.

ik wacht wel even op Frojo, misschien dat bij de installatie alles weer "goed" word gezet

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Ik volg dit thread nu een tijdje en ik weet dat frodo (2.2) en dat die update beschikbaar zal zijn voor alle niet gelockte smartphones. Mijn vraag is hoe zal die update gaan voor Galaxy S eigenaren die niet met de 3 knoppen in download/recovery mode kunnen gaan?

Verwijderd

woutertjuh88 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:01:
[...]
Ze zijn druk bezig met 2.2 voor de Galaxy S. Een telefoon is iets ingewikkelder dan een tablet. Een telefoon heeft meer functies en dus zijn ze langer bezig met het ontwikkelen van 2.2 voor de Galaxy S.

We mogen blij zijn dat 2.2 uit komt voor de Galaxy S. Als alles goed gaat zal eind deze maand 2.2 uitkomen voor de Galaxy S.
Eerst zien, dan geloven, want ik geloof er niks van dat ze 'druk' bezig zijn. Samsung verdient geld aan telefoons, niet aan updates. De Samsung geschiedenis herhaalt zich. Ik zie nu exact dezelfde update-berichten verschijnen die ze ook meerdere malen de wereld in hebben gezonden voor de Spica. In februari zou die naar 2.1 gaan...we zijn 8 maanden verder, nog steeds niks. Gaat ook echt niet meer gebeuren omdat er alweer een nieuw model is. Ik hoop dus echt dat je gelijk hebt, maar verwacht niet te veel.

• joop.hinke
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-07 13:44
Leuke gimmick:

Houdt bij het afspelen van een MP3 de volume-up toets wat langer ingedrukt en laat je verrassen.

Was het niet tegengekomen in handleiding of recensie.

Joop

• Roberto538
  • Laatst online: 02-09 19:53
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:26:
[...]

Eerst zien, dan geloven, want ik geloof er niks van dat ze 'druk' bezig zijn. Samsung verdient geld aan telefoons, niet aan updates. De Samsung geschiedenis herhaalt zich. Ik zie nu exact dezelfde update-berichten verschijnen die ze ook meerdere malen de wereld in hebben gezonden voor de Spica. In februari zou die naar 2.1 gaan...we zijn 8 maanden verder, nog steeds niks. Gaat ook echt niet meer gebeuren omdat er alweer een nieuw model is. Ik hoop dus echt dat je gelijk hebt, maar verwacht niet te veel.
Een ding scheelt nu wel, misschien dat meeweegt bij de heren samsung...
Deze samsung niet op hun eigen os draait maar op Android.
en nu minder moeite kost deze aan te passen voor de samsung, als er weer eens een update komt.
Denk ik dan zo...of zo gaat wezen blijft natuurlijk de vraag idd

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
woutertjuh88 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:01:
[...]

En wil je toch zo graag 2.2 op de Galaxy S. neem dan een kijkje hier: [Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware
Volgens mij is die tablet gewoon een grote telefoon :D Je kan er namelijk ook mee bellen :D

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ik heb zonet een zeer aanname verassing gevonden in Samsung Apps in de vorm van Crazy Kart Racing. Ik had dit spel ook voor mijn iPod, war het bagger op draaide, en op m'n Galaxy S doet het het fantastisch. Zeer vermakelijk spel, heeft sowieso een FPS van 60 of hoger.

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Zijn hier meer mensen die via T-Mobile hun Samsung Galaxy S hebben besteld (ik heb de SGS met Relax online 25 en Web ´n Walk standaard besteld)? Ik heb een medewerkster gesproken via de chat die mij vertelde dat ik op de dag van mijn bestelling door de koerier gemaild en gesmst zou worden voor een aflever afspraak maar dat is nog steeds niet gebeurd (ben drie dagen verder). Heb telefonisch contact gehad gister met T-Mobile en die medewerkster zei dat ik gewoon nog even geduld moest hebben want het kon wel 5 werkdagen duren maar ik had het idee dat ze niet zo goed wist hoe en wat. Dus mijn vraag is eigenlijk hoelang hebben jullie op je mobiel moeten wachten?

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
@zoenvisje, 5 dagen (vodafone)

• WasMachinator
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

[...]

1 verschil, er lekken al de hele tijd nieuwe builds uit van 2.1 en van 2.2. met steeds nieuwere build date en verbeteringen... dat zegt denk ik wel genoeg ;) .

• Relief2009
[...]

Komt ie weer met zijn negatieve verhaal. Samsung neemt Android veel serieuzer dan het meer dan een half jaar geleden deed. Samsung heeft zelfs aangegeven dat Android hun belangrijkste mobiele OS wordt voor smartphones (en zien zelfs weinig in WP7).

Ik heb er vertrouwen in omdat dit ook gewoon beloofd is. Alle nieuwe modellen draaien 2.2 en allemaal op dezelfde hardware als GS. K zie voor hun geen reden om het niet up te daten, omdat het zo gepiept is en het geeft hun alleen betere naam.

Bedrijven kunnen veranderen en hoeven niet blijven hangen in oudere denkbeelden. En oh ja Samsung is de hele tijd bezig met 2.2 builds voor de GS, dus het geeft aan dat ze eraan werken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 02-09-2010 23:14 ]

Verwijderd

joop.hinke schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:29:
Leuke gimmick:

Houdt bij het afspelen van een MP3 de volume-up toets wat langer ingedrukt en laat je verrassen.

Was het niet tegengekomen in handleiding of recensie.

Joop
En wat gebeurt er dan?
Bij mij nix.

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 22:34
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:20:
[...]

En wat gebeurt er dan?
Bij mij nix.
Als je google text to speech (TTS) hebt geinstalleerd, hoor je een stem die jou het huidige nummer vertelt.
TTS staat in de market (als je 't nog niet had)

• MrAngry
zoenvisje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:05:
Zijn hier meer mensen die via T-Mobile hun Samsung Galaxy S hebben besteld (ik heb de SGS met Relax online 25 en Web ´n Walk standaard besteld)? Ik heb een medewerkster gesproken via de chat die mij vertelde dat ik op de dag van mijn bestelling door de koerier gemaild en gesmst zou worden voor een aflever afspraak maar dat is nog steeds niet gebeurd (ben drie dagen verder). Heb telefonisch contact gehad gister met T-Mobile en die medewerkster zei dat ik gewoon nog even geduld moest hebben want het kon wel 5 werkdagen duren maar ik had het idee dat ze niet zo goed wist hoe en wat. Dus mijn vraag is eigenlijk hoelang hebben jullie op je mobiel moeten wachten?
Na 3 werkdagen werd ik gesmséd. 5e werkdag in huis.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nog wat RFS info voor de geïnteresseerden. Een 'premium solution' kennelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 02-09-2010 23:46 ]

Verwijderd

Roberto538 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:33:
[...]

Een ding scheelt nu wel, misschien dat meeweegt bij de heren samsung...
Deze samsung niet op hun eigen os draait maar op Android.
en nu minder moeite kost deze aan te passen voor de samsung, als er weer eens een update komt.
Denk ik dan zo...of zo gaat wezen blijft natuurlijk de vraag idd
Ja, dat zou ik ook denken maar...dat is nou net het heikele punt: De Galaxy Spica i5700 draait ook op Android..en de gewone Galaxy i7500 ook...nooit updates gehad. (ja, kleine niet noemenswaardige).
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.