Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368194

Topicstarter
edit: foutje zie hieronder

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 368194 op 30-07-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste tweaker(s)

(kun je overslaan)
(Ik ben Sebastiaan, ik kijk al jaren zeer regelmatig op deze site, maar omdat ik nooit een vraag had of de behoefte om te reageren heb ik mij nooit aangemeld.
Echter heb ik nu wel een (paar) vragen die hopelijk een van jullie kan beantwoorden.

Mijn telefoon abonnement verloopt volgende maand, en zodoende mag ik een nieuw abonnement uitkiezen.
Ik heb voor dit abonnement twee telefoons op het oog. De samsung galaxy S en de htc desire.
Zover als ik me tot heden heb ingelezen ontlopen de telefoons elkaar niet heel veel, waarbij de telefoon van samsung ietsjes sneller en grafisch beter is, en de htc een betere camera heeft.)

Echter enkele zaken zijn me nog wel onduidelijk.

1. klopt het dat de htc desire vanaf heden geen super amoled scherm meer heeft, maar een minder goed normaal lcd scherm. Zo ja is dit verschil groot? want ik wil liever niet de kans lopen een stuk minder scherm te krijgen.

2. De galaxy kwam mij nogal plastic-achtig over is dit storend?(voor degene die hem hebben).
De htc vind ik persoonlijk er ook mooier uit zien, maar dat is niet mijn grootste prioriteit.

3. Ik heb gehoord dat samsung nogal nalatig is met het updaten van de software, en dat htc dit wel trouw doet. Is dit waar?

4. Als laatste heb ik gehoord dat de samsung geen software voor windows 7 heeft?(leek me heel raar)
Klopt dit? want ik ben wel degelijk van plan hem te koppelen aan mijn computer.

Oja ik heb een aanbieding gekregen van T-mobile. Ik hoor veel angstaanjagende berichten over slecht netwerk en dergelijke. moet ik hier niet op in gaan?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144601

Ik zat afgelopen week met dezelfde vraag. Ik heb uiteindelijk voor de Desire gekozen omdat de naam van Samsung niet zo betrouwbaar is. Misschien gaat het nu allemaal anders worden maar eerst zien dan geloven. Ik heb nu een LG Arena, op papier een geweldig toestel maar in praktijk zo bagger dat ik af en toe gewoon de neiging krijg dat ding kapot te smijten tegen een muur(ik ben normaal gesproken een zeer zachtmoedig en rustig persoon). De firmware zo brak en buggy, geen updates en uiteindelijk ook de hardware die er na een jaar mee lijkt te begeven. Samsung schijnt een beetje dezelfsw reputatie te hebben als LG en door al die slechte verhalen besloot ik Samsung niet het voordeel van de twijfel te geven en gewoon voor zekerheid te gaan.

Ik moet mijn Desire nog opgestuurd krijgen dus kan niets zeggen over lcd of amoled, ik geloof dat de lcd productie nog moet beginnen dus als je nu koopt het nog wel een amoled zal zijn. Ik vind trouwens het (s?)lcd scherm van mijn Arena mooier dan dat van de Desire

nog een ding: in was dus aan het twijfelen en ben gewoon naar een heleboel tel winkels gegaan en gezrgd dat ik gewoon op zoek was naar een smartphone, bij elke winkel (kpn, vodaphone, t for telecom, phone-house en belcompany) probeerde de verkoper mij een galaxy aan te smeren, zo, erg was het dat bij mij alarbellen begonnen te rinkelen

en dan nog iets, ik vond de Samsung en dat is natuurlijk puur persoonlijk er uit zien als een telefoon voor Saban Baran of zo'n persoon.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 144601 op 30-07-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm ok,

Ja ik neig persoonlijk ook steeds meer richting de htc, zeker nu ik deze review gelezen heb. Maar jij of iemand anders kan mij geen duidelijkheid bieden over dat scherm? Het lijkt wel een beetje een herhaling als wat ik ooit had met een scherm van samsung wat ik wou kopen(22bw of zoiets), ook verschillende panelen.

Ik kan veruit de beste aanbieding krijgen bij T-mobile. Is dit wel verstandig? Of is het allemaal wat overdreven en zijn de andere providers niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik pas je titel even aan en verplaats je topic naar het juiste subforum :)

Edit: voor zover ik weet zijn er met het nieuwe SLCD nog geen ervaringen, behalve dan hetgeen wat HTC erover verteld heeft. Ik zou het even afwachten.

Of T-Mobile echt zo erg is kun je bijvoorbeeld hier lezen: Problemen T-Mobile - filevorming op het 3G netwerk

[ Voor 66% gewijzigd door RoD op 31-07-2010 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
[b]harrymans schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:44
1. klopt het dat de htc desire vanaf heden geen super amoled scherm meer heeft, maar een minder goed normaal lcd scherm. Zo ja is dit verschil groot? want ik wil liever niet de kans lopen een stuk minder scherm te krijgen.
Ik weet niet of de versies met LCD schermen al in omloop zijn, maar als je hem nu koopt is de kans natuurlijk wat groter dat er uit voorraad geleverd wordt (en dus de amoled schermen).
Ik heb sinds gisteren een Desire met amoled. En ik moet zeggen dat het verschil in kwaliteit vergeleken met het LCD scherm van mijn Magic groter was dan ik had verwacht.
3. Ik heb gehoord dat samsung nogal nalatig is met het updaten van de software, en dat htc dit wel trouw doet. Is dit waar?
Ja, maar om nu te zeggen dat HTC daar snel in is... Uiteindelijk gebeurt het wel, maar persoonlijk wil ik daar niet afhankelijk van zijn. Als je echt snel updates wilt zijn daar via XDA e.d. vele mogelijkheden toe. Die Sense meuk was bij mij binnen het uur iig verdwenen en vervangen door stock Froyo :)
4. Als laatste heb ik gehoord dat de samsung geen software voor windows 7 heeft?(leek me heel raar)
Geen idee. Ik weet niet wat je wilt kunnen als je hem aansluit op je PC, maar als het gewoon is om bestanden over te kunnen zetten dan kan je lijkt mij ook zonder speciale software. Ik weet niet of Samsung daar bepaalde beperkingen in geeft, maar mijn Desire en eerder mijn Magic kon je gewoon als externe schijf benaderen in je verkenner.
Oja ik heb een aanbieding gekregen van T-mobile. Ik hoor veel angstaanjagende berichten over slecht netwerk en dergelijke. moet ik hier niet op in gaan?
Alvast bedankt
Ik heb geen ervaring met hoe het nu is, maar in de tijd dat ik nog bij T-Mobile zat (ong. 6 maanden geleden) heb ik nooit ook maar enig probleem gehad en was het altijd dik in orde. Sinds ik bij Vodafone zit heb ik al talloze storingen en slecht bereik meegemaakt.
Het schijnt idd dat T-Mobile capaciteitsproblemen heeft maar ik weet daar niet het fijne van.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:57
Wat betreft de keuze tussen de twee telefoons is er al een topic Galaxy, Nexus of Desire met enkel het verschil dat hierbij ook nog de Nexus One wordt meegenomen. Je zou daar dus eens in kunnen kijken.(Je kan je dan dus ook afvragen of dit topic dan wel zo zinvol is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik zat nog met enkele zaken die me niet duidelijk waren. Ik vroeg dus niet welke telefoon ik moest nemen. Verder kan dit topic gesloten worden, ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de galaxy-s. Hij is iets sneller, ik weet zeker welk scherm erin zit, en de mogelijkheid direct divx af te spelen leek me erg prettig.

Bij deze graag een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
kwiebus schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:44:
Wat betreft de keuze tussen de twee telefoons is er al een topic Galaxy, Nexus of Desire met enkel het verschil dat hierbij ook nog de Nexus One wordt meegenomen. Je zou daar dus eens in kunnen kijken.(Je kan je dan dus ook afvragen of dit topic dan wel zo zinvol is.)
Individuele gevallen mogen best in een eigen topic. Het is niet de bedoeling dat iedereen maar andermans topic kaapt voor dit soort dingen.

Slotjes zetten we overigens alleen als een topic niet aan de regels voldoet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 31-07-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh1t3 sh4d0w
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2014
Anoniem: 368194 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:44:
Volgens mij nog niet helemaal duidelijk in de vorige posts, de Desire heeft geen super amold, maar een normaal amoled scherm. Deze wordt in de nieuwere modellen vervangen door een super lcd scherm (om het simpel te houden). Ik heb zelf de Galaxy S en een huisgenoot heeft de Desire, je ziet voornamelijk bij het afspelen van video wel degelijk verschil, ik vind het op de Galaxy mooier, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
2. De galaxy kwam mij nogal plastic-achtig over is dit storend?(voor degene die hem hebben).
De htc vind ik persoonlijk er ook mooier uit zien, maar dat is niet mijn grootste prioriteit.
Ik vind het heel erg meevallen hoe plastic hij aanvoelt, door de metalen rand aan de voorkant valt dat heel erg mee. De back cover van de Galaxy is wel vrij schraal, deze is van redelijk dun plastic en kan je makkelijk verbuigen. Dit zorgt echter niet voor problemen, heb hem nu vanwege kloten met lag fixes icm de externe sd kaart al heel vaak open gehad, als de cover op het toestel zit merk je er sowieso niets van.
HTC heeft Froyo aangekondigt uit te rollen in de afgelopen dagen, dat is geloof ik nog niet echt gebeurt, maar dit zal ongetwijfeld snel gebeuren. Samsung heeft Froyo aangekondigt voor September voor de Galaxy S, of dat ook gehaald wordt is natuurlijk ook afwachten. Zoals al eerder gezegd draaien de meeste tweakers toch een custom rom, dus heel belangrijk is dit eigenlijk ook niet, als is het natuurlijk wel fijn als de optie er is.
Ik draai zelf Win 7 x64 en heb geen enkel probleem gehad met het koppelen aan mijn PC of met de herkenning, je moet alleen wel even drivers installeren, maar dat staat vrij duidelijk vermeld in het Galaxy S topic.

Met T-mobile heb ik verder zelf geen ervaring.

Wat ik zelf een belangrijk punt vind is de lag op de Galaxy S. Niet iedereen heeft er last van, ik had dat aan het begin (na het installeren van flink wat apps) wel. Het openen van de dialer duurde bijvoorbeeld soms gewoon 15 seconden. Ik heb inmiddels een lagfix toegepast en daarmee is het probleem opgelost. De Desire heeft dit soort problemen niet. Als je het niet erg vind om wat aan je telefoon te tweaken dan is uiteindelijk de Galaxy wel sneller, het kost alleen wat moeite.

Het zijn beide prima apparaten en ik denk ongeacht welke je kiest dat je geen spijt gaat krijgen, ik heb voor de Galaxy gekozen omdat ik het scherm belangrijk vind en ik hem eigenlijk ook mooier vind.

root is the money off all evil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:30

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik houd dit topic ook zeker in de gaten :)

Ik heb ze hier even voor je naast elkaar gezet: http://tweakers.net/pricewatch/compare/215/253414;255088

Wat mij als belangrijkste van 'pure'* specificaties: de batterijduur van de Galaxy S is een stuk langer en de Galaxy S komt al met veel opslaggeheugen. Bij de Desire ben je gewoon eigenlijk al geneigd een Micro SD kaartje te halen.

* In de praktijk kan dat natuurlijk veschillen. Volgens mij is met dit soort smartphones dat je ze haast wel dagelijks moet opladen. Dat komt omdat Android aardig wat energie verstookt ook al staat het scherm uit.

Ik denk dat de community achter de HTC Desire groter is dan achter die van de Galaxy S (al kan dat verschil misschien nog kleiner worden). Daarom heb je op XDA volgens mij vaker fixes en tweaks.

Wat ook een groot voordeel van de Galaxy S is, is dat hij een grafische processor heeft die een stuk krachtiger is. Volgens mij zelfs 4 x zo snel. Bij afspelen van spellen en video's ga je dit erg merken denk ik. Ik weet niet of Flash er gebruikt van maakt als je gaat surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh1t3 sh4d0w
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2014
Bij de Galaxy S zal je ook een externe sd willen aanschaffen om een fatsoenlijke lagfix te doen. Tevens is een sd kaartje van 15 euro denk ik niet iets dat moet meetellen in de aanschaf van een toestel van 400+ euro.

met de GPU in de Desire heb ik geen ervaring, maar ik kan op mijn SGS in ieder geval vloeiend 720p mkv's afspelen.

root is the money off all evil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Misschien een rare vraag maar ben je al bij de plaatselijke electronicawinkel geweest om ze beiden eens goed te bekijken? Je kan nog zo veel vragen stellen of filmpjes kijken over Sense, Touchwiz of wet dan ook. Maar in de winkel kun je echt zien waar het echt om gaat en wat jij fijner vindt.

Misschien neig je in de winkel wel naar de X10 van Sony, ik kan het me bijna niet voorstellen maargoed je weet het nooit. Wat ik je ook nog wil meegeven is dat je je niet dood moet staren op dat (nieuwe) Super LCD scherm in de Desire, wees er gewoon blij mee. Ik kan mijn Desire nauwelijks lezen als ik overdag buiten ben en er is een beetje zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat heb ik inderdaad gedaan. Alleen was de samsung galaxy daar niet aanwezig(mediamarkt).
In principe is het nu ook niet zo heel belangrijk meer, gezien ik de galaxy s besteld heb.
En ja bij T-mobile. Ik zal wel zien hoe dat uitpakt. Ik krijg mijn contract nog opgestuurd, dus ik geloof dat ik er nog onderuit kan.(niet dat ik dat nu echt van plan ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik zit met precies hetzelfde verhaal, mag over 4 en halve week verlengen. Wil dan ook of de Samsung of de Desire. Ga tegen die tijd maar eens in de winkel kijken hoe en wat ze precies in gebruik zijn. En welke aanbiedingen er op zijn. Hopen dat ze ze wel draaiend hebben dan daar.
Ik ben zelf helemaal niet van het tweaken en rooten, dat ding moet out of the box goed zijn, paar leuke progjes erop en mijn muziek en dan gaan. Als dat betekend dat de Desire sneller is is de keus snel gemaakt denk ik. We zullen zien.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Qua specs is de SGS beter, maar denk dat je vooral verliefd word op het scherm.
Kijk even anders gewoon in de winkel naar beide.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Ik ben net even in de winkel alvast wezen kijken maar het wordt er niet makkelijker op.

Voordeel SGS:
- groter scherm
- platter
- mooier scherm

Voordeel Desire:
- Dockingstation voor beschikbaar
- wel gratis bij mijn verlenging
- scherm was meer dan prima
- veel betere ondersteuning voor nieuwe firmware.

Ik weet t echt nog even niet. Begin steeds meer naar de Desire te neigen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Ik ben als desiregebruiker misschien een béétje biased, aan de andere kant heb ik hem gekozen omdát ik deze telefoon wilde.

Toen ik hem 2 maanden geleden haalde, wilde ik met dit device een telefoon die geen gezeik had, zoals mijn HTC Touch Pro wel liet zien. Gelazer met custom roms, traagheid, elke keer weer flashen en al het andere gemieter dat een windows mobile device met zich meebracht, was ik helemaal klaar mee. Ik wilde een device dat ik aan kon zetten, en kon gebruiken. Klaar. In de eerste instantie kwam dat neer op de volgende apparaten:

Apple Iphone 4
HTC Desire
Sony Xperia X10
Samsung Galaxy S

De Iphone4 werd aangekondigd, en de nieuwe features vielen me gewoon tegen. Dat is een compliment naar de prestaties van apple in het verleden wat betreft de iphone/2/3, maar nu lopen ze gewoon mee met de markt. Heb verder geen zin om een hele anti-apple rant te beginnen, maar dat is gewoon hoe het is. Samen met het ontzettend gesloten karakter van de iphone wat me 2 jaar geleden ook al deed besluiten tot een ander device dan de iphone, besloten dat deze telefoon het niet werd. Specs die ongeveer gelijk staan aan de SGS, of zelfs nog wat lager geclockt is, tests op het internet versus froyo op een nexus one / desire die laten zien dat ze in webbrowsingsnelheid elkaar weinig tot niets maken, en een ijzeren wil van apple samen met een belachelijke prijs, antenne bug en importeergemieter... nah, ze mogen hem houden ;)

De xperia x10 werd het ook niet, simpelweg vanwege android 1.6 en de ervaringen van sony's support in het verleden. Hoewel ik dit echt het mooiste android device vond (met name de witte), was dat én de 256MB Ram gewoon echt een drawback. Tot op de dag van vandaag blij om, want sony heeft 2.1 nu aangekondigd voor Q4 2010, belachelijk, zeker als gingerbread inderdaad voor oktober op de planning staat. En niet alleen het OS loopt achter, door deze software kun je ook nieuwere apps (zoals whatsapp) gewoon vergeten. Sucks.

Bleven over de desire en de SGS. Het mooiere scherm, groter intern geheugen (8GB, want 16GB is alleen leverbaar bij vodafone :P ) en de betere cpu/gpu combi waren zaken om eigenlijk gelijk naar de sgs te willen, maar; op mijn windows mobile device gebruikte ik al een hele tijd sense 2.5 in een custom rom, en ik wist hoe goed HTC was in het bouwen van die schillen. Verder sprak de support van HTC voor zich, en moest samsung zich daar echt nog maar in bewijzen, hun reputatie uit het verleden sprak daarop nou niet echt voor zich. Een ander argument om de SGS te laten liggen was dat als ik o.a. hier op GoT een topic over de desire opende, ik wat discussies zag over welke gadgets, wat kleine facebook-app -probleempjes en opmerkingen over energieverbruik. Bij de SGS topics zag (en zie) ik dingen over gps-fouten, lagfixes, en weet ik het allemaal meer. Ik geloof zo dat het met wat tweaken echt op te lossen is, maar dat is juist wat ik met het weggaan bij windows mobile níet meer wilde, plus dat ik niet echt een eenduidige guide zie voor het oplossen van de lagfix of de gps issues.

En de Desire doet dat dus allemaal juist wel goed. Je pakt hem uit, zet hem aan, en gaat er mee werken. Nog geen maand na de officiele release van froyo heeft htc het al omgezet naar de desire en zijn ze begonnen met de uitrol. En ook dat gaat op wat kleine schokjes na gewoon vloeiend. En zelfs áls HTC morgen alle support voor de desire vergeet en laat vallen, is het nog steeds een van de meest besproken/ontwikkelde devices op XDA, dus kan ik altijd daar aankloppen, al zou dat echt mijn allerlaatste redmiddel zijn... Maar een groot draagvlak, veel roms, betekent een vorm van concurrentie, en mocht je dan custom meuk nodig hebben, dan is de kans groot dat er voor de desire op dat moment meer draagvlak is dan voor een andere telefoon :)

Ik heb tussendoor nog heel even root gehad op mijn eclair installatie, maar had daar alweer spijt van toen ik mijn OTA build niet kon installeren. Nu heb ik gewoon een stock desire met froyo, zonder geklier, met alle apps en functies die ik wil. Ik kan me eigenlijk niets verzinnen dat ik niet met deze telefoon kan.

Dus ondanks dat de samsung sgs hardwarematig echt superieur is, door het net wat grotere, mooiere scherm, de betere processor/gpu en intern geheugen, is imho de desire echt het betere toestel. Puur door de Sense schil, de support van HTC en de 'foutloosheid' van het geheel. Dat is wat ik me elke keer besef als ik met een schuin oog naar de sgs kijk en me afvraag of ik toch niet beter voor dat toestel had kunnen gaan :)

Datzelfde geldt btw ook voor de iphone 3GS/4, en nog temeer voor de sony xperia x10. Die laatste is in specificatie nagenoeg gelijk aan een desire, maar door het zuigende update/ondersteuningsbeleid van sony, kun je gewoon een hele hoop niet wat je eigenlijk wel zou moeten kunnen.

Dat wil btw helemaal niet zeggen dat ik nooit voor samsung zal gaan. Als ze laten zien dat ze met de SGS wél support kunnen leveren, en ik in februari 2011 mijn contract mag verlengen, zou het best een GS2 oid kunnen worden ;)

Edit: en zeker als de sgs2 serieus dit wordt: http://www.slashgear.com/...display-and-more-0592814/ . Aan de andere kant, het blijft hardware-kijken, en bij android is dat dus niet het enige wat belangrijk is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 10-08-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Duidelijk. Dankje. T zijn allemaal de punten waar ik ook mee loop. Ik weiger aan een iphone te gaan en de sony's, been there en nee dankje.

Als ik dan je verhaal zo zie wordt de Desire toch steeds een beetje leuker eigenlijk. T scherm van de GS is nog het laatste struikelblok.
Was net ff bij de belcompany en daar kon je binnen 14 dagen nog eventueel ruilen zei die dame daar. Dus beginnen met de Desire lijkt me t beste.

Nu nog 4 weken wachten tot ik eindelijk kan verlengen....

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik probeer dezelfde keuze te maken, ben dus blij met dit topic.

Wat ik hier niet terug lees en volgens mij een belangrijke vraag: hoe zit het met de accu's?

De specs kijk (Desire - i9000):
Gesprekstijd: 6u - 13u
Stand-by-tijd: 340u - 680u
Accucapaciteit: 1.400mAh - 1.500mAh

Maar hoe zit dat in de praktijk? Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Wat ik van de meeste gebruikers heb begrepen is dat je dit soort high end phones eigenlijk elke nacht of bij minder gebruik om de nacht moet opladen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RZor schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:18:
Wat ik van de meeste gebruikers heb begrepen is dat je dit soort high end phones eigenlijk elke nacht of bij minder gebruik om de nacht moet opladen.
Dat snap ik, is voor mij geen enkel probleem om hem elke nacht op te laden. Maar ik wil de nacht wel halen bij normaal gebruik (10 smsjes, 2x bellen, 30min internetten, 10min spelletje).

Ik neig persoonlijk meer naar de Desire. Dit vanwege de betere support (OTA updates e.d.), mooier uiterlijk en ik heb het niet zo op Samsung. Verder lijkt mij de Desire wat robuuster, klopt dit?

[ Voor 17% gewijzigd door jelmervos op 11-08-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Op die manier ga je t vast wel halen. In t begin niet want dan ben je nog veel aan het spelen natuurlijk.

Ik neig ook meer naar de Desire, ondanks dat de Samsung een beter scherm heeft. De support vind ik zelf ook wel heel belangrijk, die is bij Samsung gewoon slecht.

Robuust zijn ze alle twee niet, dat was de 3310 als laatste :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
jelmervos schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:47:
[...]

Dat snap ik, is voor mij geen enkel probleem om hem elke nacht op te laden. Maar ik wil de nacht wel halen bij normaal gebruik (10 smsjes, 2x bellen, 30min internetten, 10min spelletje).
Dat moet zeker lukken. Zoals bij de meeste smartphones tegenwoordig zal je hem in het begin wat vaker op moeten laden, maar na een tijdje gebruik wordt dat al snel minder.

Ik heb de Desire nu twee weken en ik haal met gemak een volle dag. Dat is inclusief 2 maal een uur muziek of podcasts luisteren in de trein en verder normaal gebruik vergelijkbaar met wat je noemt.
Verder lijkt mij de Desire wat robuuster, klopt dit?
Ik heb de Galaxy nog niet in handen gehad dus ik kan niet vergelijken, maar de bouwkwaliteit van de Desire is dik in orde vind ik. Hij voelt lekker solide aan, geen gekraak in de behuizing zoals ik bij mijn HTC Magic bijvoorbeeld had.Een groot pluspunt naar mijn mening is het materiaal dat voor de backcover is gebruikt. Het is een wat ruwer, soort rubberachtig materiaal waardoor je een lekkere grip hebt op het toestel. Mijn Magic heeft van dat harde, gladde en glimmende plastic waardoor hij regelmatig bijna uit de hand glipte. Daarbij ook een vingerafdruk magneet. De Galaxy is ook een "glimmer" en dat is wat mij betreft een nadeel.

De Galaxy heeft zeker een mooi scherm (van wat ik er van kan opmaken uit specs en videos tenminste), maar ik denk niet dat je teleurgesteld zou zijn in het scherm van de Desire, die is namelijk ook zeker niet mis!

[ Voor 7% gewijzigd door k7of9 op 11-08-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

k7of9 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:20:
[...]

De Galaxy heeft zeker een mooi scherm (van wat ik er van kan opmaken uit specs en videos tenminste), maar ik denk niet dat je teleurgesteld zou zijn in het scherm van de Desire, die is namelijk ook zeker niet mis!
Scherm is wel belangrijk, maar zeker geen showstopper. Het is wel prettig als het scherm leesbaar blijft in de zon.
Heb jij een AMOLED of LCD scherm? Ik heb begrepen dat ze voor de Desire nu LCD schermen gebruiken van Sony. Ik heb ook een SE X10 gezien met een (Sony?) LCD scherm, en ziet er wat mij betreft prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
jelmervos schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:28:
[...]

Scherm is wel belangrijk, maar zeker geen showstopper. Het is wel prettig als het scherm leesbaar blijft in de zon.
Heb jij een AMOLED of LCD scherm? Ik heb begrepen dat ze voor de Desire nu LCD schermen gebruiken van Sony. Ik heb ook een SE X10 gezien met een (Sony?) LCD scherm, en ziet er wat mij betreft prima uit.
Ik heb een AMOLED, ik denk niet dat de SLCD schermen al in omloop zijn. Mijn vader heeft een X10 en het scherm van de Desire is veel beter vind ik. Theoretisch zouden LCD schermen wat beter leesbaar moeten zijn in de zon, maar ik heb er persoonlijk geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 18:30
Henk schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:18:
Toen ik hem 2 maanden geleden haalde, wilde ik met dit device een telefoon die geen gezeik had, zoals mijn HTC Touch Pro wel liet zien. Gelazer met custom roms, traagheid, elke keer weer flashen en al het andere gemieter dat een windows mobile device met zich meebracht, was ik helemaal klaar mee. Ik wilde een device dat ik aan kon zetten, en kon gebruiken. Klaar. In de eerste instantie kwam dat neer op de volgende apparaten:
Sorry hoor, niet persoonlijk bedoelt maar ik moet het gewoon even kwijt. Je hebt een Touch Pro gehad en vindt de ondersteuning van HTC nog steeds in orde? 2 maanden voor windows mobile 6.5 werd uitgebracht, die zou er zeker voor komen en het is nooit gebeurd. Verder zat dit device vol met bugs zoals je zelf ook al aangaf. Dat lag zeker niet alleen aan Windows Mobile, want het kan wel getuige de goeie custom roms op Xda. Ik weet niet hoe de support bij Samsung is, maar die kan wat mij betreft alleen maar beter zijn dan HTC.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
haaibaa2 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:36:
[...]

Sorry hoor, niet persoonlijk bedoelt maar ik moet het gewoon even kwijt. Je hebt een Touch Pro gehad en vindt de ondersteuning van HTC nog steeds in orde? 2 maanden voor windows mobile 6.5 werd uitgebracht, die zou er zeker voor komen en het is nooit gebeurd. Verder zat dit device vol met bugs zoals je zelf ook al aangaf. Dat lag zeker niet alleen aan Windows Mobile, want het kan wel getuige de goeie custom roms op Xda. Ik weet niet hoe de support bij Samsung is, maar die kan wat mij betreft alleen maar beter zijn dan HTC.
Hmmm, kwam terug naar dit topic om deze link te dumpen, met een goede verklaring tussen de verschillende types geheugen gebruikt in de HTC en de Samsung, die het misschien duidelijk maken waarom ze ondanks het kleine prijsverschil in capaciteit een groot verschil maken; http://www.androidpolice....alaxy-s-with-lagfix-beta/

Maar dan moet ik er toch even op reageren :P

WM was niet echt een systeem dat heel veel updates genoot, vanuit geen enkele fabrikant. HTC had het OS inderdaad crappy in elkaar gezet, en is daar ook stevig op afgerekend. Maar htc was voor mij wel, uit het hele rijtje van androidbouwers, dé producent met het meeste ervaring op het gebied van smartphones, custom schillen als sense etc. De eerste HTC Touch had een hele oppervlakkige schil met touchflo, maar met sense zag je htc steeds grotere sprongen maken. Dat mijn device enigzins verwaarloosd werd door HTC kon ik prima mee leven door de custom roms, en dat was dan ook een van de redenen om weer een htc te halen; de mate waarin hij op XDA gedragen werd. Ook al wil ik er eigenlijk nooit meer naar teruggrijpen, het idee dat jouw device een van de meest ondersteunde is op XDA, is iets goeds.

Verder zag je ook met andere HTC devices dat ze inmiddels met de android builds wel degelijk snapten wat patchen was, en het debakel met de hero was al deuk genoeg. HTC zelf zei ook dat dit niet meer voor ging komen. Die belofte hebben ze wat de desire zeker waar gemaakt, en ik ben benieuwd hoe snel de legend en de wildfire gaan komen.

En als je het vergelijkt met elkaar; de HTC touch pro hééft tenminste een paar updates gehad, maar doordat deze niet OTA gepushed werden (WM flaw), werden ze ook door weinig mensen geinstalleerd. Dat een XDA dev de complete HD2/Leo-Senses port naar een touch pro, en HTC dit besluit neit te doen, kan ik volkomen begrijpen, ook díe software is een verkoopargument voor nieuwe devices.

Samsung heeft afaik hun devices in het verleden uitgebracht, en gelijk compleet verlaten, HTC deed het wat dat betreft echt wel beter.

Maar nogmaals, je ziet het nu al gebeuren, HTC heeft diverse devices die ze patchen/gepatched hebben op android, bij samsung moet het nog maar gebeuren. Als ze dat netjes doen, en de SGS2 wordt idd het device zoals de geruchten dat nu doen geloven (en dan het liefste met ook snel flash geheugen ipv alleen dat SD spul :P ), dan zou mijn volgende device echt wel eens een samsung kunnen zijn, maar HTC doet het atm wat mij betreft gewoon echt even wat beter. Zou best kunnen komen door de schade en schande uit het verleden, en het zou ook best kunnen dat samsung die fase nu ook aan het overkomen is ;)

Maar als jij wilt ontkennen dat HTC het atm een stuk beter doet op het gebied van support dan Samsung, be my guest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 05:18
Ik heb zelf HTC Desire en mijn echtgenote is sinds een week in bezit van Galaxy S. Uiteraard heb ik de Samsung gelijk uitgeprobeerd en gekeken wat de voordelen en wat de nadelen zijn t.o.v. de Desire.

Samsung heeft een mooie telefoon in elkaar gezet. Hij voelt licht in de hand waardoor het de indruk zou wekken dat het goedkoop is. Toch is het niet zo. De telefoon voelt ondanks dat ie licht is toch stevig in de hand. De GUI is net iets anders dan bij de desire. HTC heeft Sense en Samsung heeft weer eigen schil om de android heen gebouwd. Sense zit in mijn beleving wat logischer in elkaar. Het is fabriek af kant en klaar met alle 7 bureaubladen volgepropt met widgets. Je kan het als voordeel of nadeel beschowen. Sense geeft mogelijkheid om andere kant en klare indeling toe te passen of de boel leeg te maken en helemaal naar eigen smaak in te richten. Samsung is kaal....punt. Je moet het allemaal zelf verzinnen.

Kijkend naar hardware heeft Samsung meer voordelen t.o.v. de Desire. 4 inch super Amoled is groter, mooier, helderder en de kleuren zijn beter. Dat wil niet zeggen dat de kleuren op de Desire niet mooi zijn. Integendeel, deze zijn prachtig alleen die van Samsung zijn net een tikkie beter. Camera maakt ondanks het ontbreken van een flitser veel mooiere foto's dan de Desire. Camera neemt met 720p en 30 fps. Dat doet de Desire ook alleen heel beroerd. 15 fps is gewoon bagger. Beeld is schokkerig en het ziet er niet uit. Dus teruggezet naar 800x480. Verder heeft deze Samsung 8gb intern geheugen en de Desire 512mb, wat in mijn ogen een gigantische misser is. Ik moet regelmatig een app verwijderen van mijn Desire om een andere leuke weer te installeren. Dat komt door klein geheugen die gewoon vol is. Weinig apps kunnen nog op sd kaart geïnstalleerd worden. Bij samsung kan je je gang gaan, hij raakt toch niet vol. 8 Gb is ruim voldoende.

Toch heeft Samsung een aantal nadelen. Zo is Samsung veel langzamer dan de Desire ondanks dezelfde processor snelheid. Laden van foto's, maken van foto's gaat ook stuk langzamer. Het overdracht van gegevens met Samsung is een regelrechte DRAMA. Het moet met software van Samsung gebeuren en dit gaat heel langzaam. Bij de Desire gebeurt dit veel vlotter.

Ondanks alles gaat mijn voorkeur toch naar de Desire vanwege zijn snelheid en Sense. Daarnaast voelt hij veel lekkerder en steviger in de hand. Camera functies op een telefoon zijn altijd leuk maar het blijft een bijzaak.

Ik hoop dat ik mensen die nog twijfelen heb kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Maat van me heeft net een Desire gehaald, die kan ik volgende week een weekje lenen om uit te proberen.
Denk toch wel dat t de Desire wordt, vind m ook veel fijner in de hand liggen.

Alleen dat interne geheugen, hoe verzin je t...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351163

adsa schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:56:
Toch heeft Samsung een aantal nadelen. Zo is Samsung veel langzamer dan de Desire ondanks dezelfde processor snelheid. Laden van foto's, maken van foto's gaat ook stuk langzamer. Het overdracht van gegevens met Samsung is een regelrechte DRAMA. Het moet met software van Samsung gebeuren en dit gaat heel langzaam. Bij de Desire gebeurt dit veel vlotter..
Bedoel je met het overzetten van gegevens van de phone naar de pc? Als je dat bedoeld, is het niet nodig, kwestie van even wat opties omzetten.

OT: Ik zou zelf voor de Galaxy S gaan, het grotere geheugen is wel handig, vooral als je wat filmt in HD, dan ben je na een paar minute al heel wat Mb's kwijt, en ik vind het scherm mooier. Maarja, dat is ieder voor zich, ik film altijd veel met mijn phone, dus is dat voor mij heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 23:12
Toch heeft Samsung een aantal nadelen. Zo is Samsung veel langzamer dan de Desire ondanks dezelfde processor snelheid. Laden van foto's, maken van foto's gaat ook stuk langzamer. Het overdracht van gegevens met Samsung is een regelrechte DRAMA. Het moet met software van Samsung gebeuren en dit gaat heel langzaam. Bij de Desire gebeurt dit veel vlotter.
Volgens mij wordt hier toch wel een fout beeld geschept van de GS. Ten eerste heb ik nog nooit Samsung software nodig gehad voor het overbrengen van gegevens. Dit kan gewoon met de explorer van Windows en het gaat behoorlijk snel. Ook dat het maken en laden van foto's traag zou gaan kan ik mij niet echt in vinden eigenlijk. Als ik druk op het camera icoontje kan ik binnen 3 tellen een foto schieten :x.

Ik vind het echt een zalige telefoon. Zeker na een enkele kleine tweak (root + lagfix) is dit ding echt absurd snel, en als ik Quadrant mag geloven rent de GS rondjes om de Desire (of een willekeurige andere android phone; 2.1 firmware vs 2.1 firmware): 2100+ voor GS en +-800 voor Desire.

Daarnaast beweert Samsung een nieuwe firmware (bijna) klaar te hebben liggen die een aantal problemen met GPS en "lag", die sommige gebruikers ervaren, zou moeten oplossen. Dus het verhaal dat er brakke support aanwezig zou zijn geloof ik dan ook niet echt naar aanleiding van deze berichten...

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik heb zelf ook de Desire, kan het toestel niet vergelijken met de Galaxy S. Ben in het verleden ook twee keer eerder bezitter geweest van een HTC, zeer leuke toestellen. De eerste HTC was van T-Mobile en heette anders, maar dat was echt een super toestel. Daar heb ik 2 hele jaren mee rond gelopen, was een touchscreen zonder toetsenbord.
Echter heb en had ik een aantal producten van Samsung. Mobiele telefoons nooit, mijn ma wel en de twee toestellen die zij had waren echt minder. Grafish heel mooi, maar verder qua software... bagger.
Thuis heb ik een koelkast en combi-magnetron van Samsung, de koelkast is nu een jaar oud en vertoont kuren, maakt rare geluidjes en verbruikt steeds wat meer stroom dan opgegeven, A+ label. De combi-magnetron is een grote ramp, nu 3 jaar oud, de oven kwam na een jaar al niet hoger meer als 190 graden, alles moet er dus langer instaan etc. Garantie gebelt; sorry uw garantie is verlopen en het is normaal dat producten op den duur wat achteruit gaan. Jammer hoor.
Ik moet wel zeggen dat Samsung de schermen die ze maakt wel weer goed doet, heb twee 19inch lcd schermen op mijn pc en die zijn super. Mijn pa heeft een LED tv van Samsung en dat ding is ook echt goed. Samsung scoort daar dan wel weer punten mee. HTC gebruikt dan ook de Samsung schermen in de Desire, als het AMOLED is dan.

Ik heb echt sterk het idee dat Samsung het net niet is op veel fronten, ze willen wel de beste worden in alle segmenten (zoals ik eens gelezen heb), maar ze redden het net niet. Mijn idee is dat het meer B/C segment is, maar wie weet in de toekomst.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik heb niet heel het topic doorgelezen maar ik post mijn ervaring even.

Ik heb meerdere samsung en HTC toestellen in mijn handen gehad ook kort gebruik, en moet hieruit concluderen dat de bouwkwaliteit van de HTC echt superieur is aan die van samsung. De behuizingen zitten altijd stevig in elkaar en blijven dit ook meerdere jaren, de bouwkaliteit van samsung vond ik echt dramatisch behuizingen gingen kraken, er kwam speling op etc.

Nu moet ik zeggen de enige telefoons die er bij mij thuis nog inkomen zijn van htc of nokia. En bovenstaand verhaal is gebaseerd op de wat oudere toestellen van samsung en de nieuwere van htc.

Ik heb niks tegen samsung gebruik hen tv's en monitoren naar volle tevredenheid maar van hun telefoons ben ik niet zo gecharmeerd.

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 05:18
Lukosje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:54:
[...]

Volgens mij wordt hier toch wel een fout beeld geschept van de GS. Ten eerste heb ik nog nooit Samsung software nodig gehad voor het overbrengen van gegevens. Dit kan gewoon met de explorer van Windows en het gaat behoorlijk snel. Ook dat het maken en laden van foto's traag zou gaan kan ik mij niet echt in vinden eigenlijk. Als ik druk op het camera icoontje kan ik binnen 3 tellen een foto schieten :x.

Ik vind het echt een zalige telefoon. Zeker na een enkele kleine tweak (root + lagfix) is dit ding echt absurd snel, en als ik Quadrant mag geloven rent de GS rondjes om de Desire (of een willekeurige andere android phone; 2.1 firmware vs 2.1 firmware): 2100+ voor GS en +-800 voor Desire.

Daarnaast beweert Samsung een nieuwe firmware (bijna) klaar te hebben liggen die een aantal problemen met GPS en "lag", die sommige gebruikers ervaren, zou moeten oplossen. Dus het verhaal dat er brakke support aanwezig zou zijn geloof ik dan ook niet echt naar aanleiding van deze berichten...
Ik zeg ook niet dat samsung langzaam is met foto's nemen. Hij is wel langzamer dan de Desire. 3 tellen zoals jij beweert lukt niet. Het duurt zeker 6-7 sec voordat foto is genomen. Bij de Desire gaat dat een stuk sneller.

Maar goed, dat doet er niet zoveel toe. Ik vraag me af hoe jij de gegevens overbrengt met de explorer. Ik zie idd samsung telefoon en dan weer onderverdeling in intern en extern geheugen. Als ik mappen probeer te openen lukt dat gewoon niet. Ik krijg steeds foutmelding. Vervolgens probeer ik iets te slepen naar de root van beide geheugens maar daarbij krijg ik ook foutmelding. Dit gebeurt op mijn laptop. Op mijn PC heb ik het niet geprobeerd.

• Fridge
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Ook ik het de afgelopen maand met deze vraag lopen worstelen, twee keer zelfs omdat mijn vriendin ook een nieuwe telefoon wilde. Volgens mij is een belangrijke afweging in de keuze vooral hoeveel tijd je zelf wilt steken in het 'tweaken' van je telefoon:

Wil je gewoon out-of-the-box ermee aan de gang zonder teveel moeite te hoeven doen dan zou ik voor de HTC Desire gaan. Een prima toestel, goede bouwkwaliteit en met betere ondersteuning en mooiere (start)interface Sense.

Ben je echter bereid om zelf je firmware te upgraden en zelf je interface te regelen (want je kunt prima bijvoorbeeld een app als LauncherPro aanschaffen voor een prikje) dan zou ik voor de SGS gaan. Ook het upgraden van de firmware is niet moeilijk voor iemand die met computers om kan gaan en de instructies stap voor stap volgt, maar je moet het wel willen doen. Dan heb je het voordeel van een mooier scherm en een snellere telefoon. Wel ben ik van mening dat de Desire een mooier model toestel is met mooier materiaal.

Ik ben zelf voor de Galaxy gegaan en heb deze nu ruim een week in het bezit. Het scherm is prachtig, het toestel lekker snel en ik heb tot nu toe een goede indruk van de bouwkwaliteit. Lekker licht maar zeker niet gammel. Al met al denk ik dat ik voor mezelf de juiste keus heb gemaakt.

Maar mijn vriendin zou naar mijn mening beter af zijn met een iphone of Desire, want die wil gewoon dat dat ding werkt. En laten we eerlijk zijn, ze doen het niet alleen ontzettend goed maar het zijn ook gewoon prachtige toestellen waar je je in ieder geval geen buil aan zult vallen.

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 14:55
RZor schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:30:
Duidelijk. Dankje. T zijn allemaal de punten waar ik ook mee loop. Ik weiger aan een iphone te gaan en de sony's, been there en nee dankje.

Als ik dan je verhaal zo zie wordt de Desire toch steeds een beetje leuker eigenlijk. T scherm van de GS is nog het laatste struikelblok.
Was net ff bij de belcompany en daar kon je binnen 14 dagen nog eventueel ruilen zei die dame daar. Dus beginnen met de Desire lijkt me t beste.

Nu nog 4 weken wachten tot ik eindelijk kan verlengen....
Als je toch nog 4 weken moet wachten kan je ook nog kijken naar HTC Desire HD (Ace). Die word waarschijnlijk 15 september aangekondigd :)
4,3" scherm, 8mp camera, weet alleen niet of hij amoled scherm heeft.

Ik mag persoonlijk nu al verlengen. Als er op 15 september niks leuks word aangekondigd ga ik voor de gewone Desire. Ik kom van de HTC Touch Pro en ben Sense fan :)

• Fridge
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
adsa schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:49:
[...]

Ik zeg ook niet dat samsung langzaam is met foto's nemen. Hij is wel langzamer dan de Desire. 3 tellen zoals jij beweert lukt niet. Het duurt zeker 6-7 sec voordat foto is genomen. Bij de Desire gaat dat een stuk sneller.
Ik heb dit even getest, maar volgens mij gaat het bij mij op de SGS toch echt sneller dan 6-7 seconden. Ik denk dat het verschil zit in of je je toestel hebt voorzien van nieuwe firmware en lagfix. Voor mij gaat het in ieder geval snel genoeg nu.

Anoniem: 25649

Ik zat det dezelfde vraag , Desire of Galaxy S. Was er eindelijk over uit dat ik de GS wilde vanwege het mooiere en grotere scherm, maar de GS blijkt niet compatible met mijn carkit (Parrot CK3000), en ik heb dus geen zin om een nieuwe carkit in te bouwen alleen voor de GS....

Probleem is nu dat ik de Desire opeen een klein scherm vind hebben en eigenlijk ook niet echt mooi vind, maar als ik wacht op de Desire HD (met aluminium behuizing!) dan wordt dat NA 9 september. En Vodafone (waar ik nu zit) gaat na 9 september bellen per minuut introduceren en een 250MB downloadlimiet :(

Wil ik overstappen naar T-mobile, dan moet ik weer wachten tot mijn contract is afgelopen, januari 2011....

damn...choices....

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 09:58
@latino anders een simonly abbonnementen dan het toestel los aanschaffen?

Mad_Cow schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:07:
@latino anders een simonly abbonnementen dan het toestel los aanschaffen?
Mijn voda-abbo loopt nog door tot 1-11 (sim only overigens). Op zich niet erg om 3 maanden lang een tientje extra te betalen, ware het niet dat ik dan mijn nummer kwijt ben tot 1-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Dit topic is nogal biased. Het meerendeel bezit de desire en/of hebben de sgs maar even uitgeprobeerd.
Dus echt een goed beeld kunnen de mensen die een keuze moeten maken niet krijgen.

Jammer, want de sgs is echt razendsnel na een simpele lagfix. Niet te geloven dat er posters zijn die het tegendeel beweren, of dat de desire wat sneller is... Als je mij niet gelooft check dan maar de vele test online.

2.1. Werkt prima en 2.2. komt eraan.

En ik denk niet dat samsung de support zo maar laat vallen. De sgs is niet zomaar een toestel, het is de creme a la creme van samsung die met de groten op de markt moeten uitvechten. Froyo komt er zowieso eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jelmervos schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:28:
[...]

In de nieuwe Desire zit de SLCD. Deze vind ik persoonlijk beter dan de Amoled.

• RZor

RZor

Sorry!

lordMocro schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:30:
Dit topic is nogal biased. Het meerendeel bezit de desire en/of hebben de sgs maar even uitgeprobeerd.
Dus echt een goed beeld kunnen de mensen die een keuze moeten maken niet krijgen.

Jammer, want de sgs is echt razendsnel na een simpele lagfix. Niet te geloven dat er posters zijn die het tegendeel beweren, of dat de desire wat sneller is... Als je mij niet gelooft check dan maar de vele test online.

2.1. Werkt prima en 2.2. komt eraan.

En ik denk niet dat samsung de support zo maar laat vallen. De sgs is niet zomaar een toestel, het is de creme a la creme van samsung die met de groten op de markt moeten uitvechten. Froyo komt er zowieso eraan.
Heb je helemaal gelijk in, t blijft altijd een subjectief iets.
Daarom ben ik ook nog zo aan het twijfelen.

Heb toch maar voor de Desire gekozen, mocht deze de 10e er niet zijn dan ga ik voor de SGS.
Het grootste nadeel van de SGS vind ik dat er geen Sense op zit, de standaard van Samsung vind ik minder fijn werken, en dat er geen dockingstations voor beschikbaar zijn.

Rooten en fixes enzo wil ik niet, daar heb ik geen zin in en ben er ook niet handig genoeg mee.\
Dat vind ik dan wel weer het voordeel van de Desire. Out of the box lijkt t een iets beter toestel te zijn.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
Je kan voor een paar dollar Launcher Pro kopen, wat ongeveer net zo goed is als Sense.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• RZor

RZor

Sorry!

Sinned123 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:10:
Je kan voor een paar dollar Launcher Pro kopen, wat ongeveer net zo goed is als Sense.
Ik ga de market eens even bekijken. Dat zou t wel waard zijn.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• wheelboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-05 20:39
Anoniem: 25649 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:31:
Ik zat det dezelfde vraag , Desire of Galaxy S. Was er eindelijk over uit dat ik de GS wilde vanwege het mooiere en grotere scherm, maar de GS blijkt niet compatible met mijn carkit (Parrot CK3000), en ik heb dus geen zin om een nieuwe carkit in te bouwen alleen voor de GS....

Probleem is nu dat ik de Desire opeen een klein scherm vind hebben en eigenlijk ook niet echt mooi vind, maar als ik wacht op de Desire HD (met aluminium behuizing!) dan wordt dat NA 9 september. En Vodafone (waar ik nu zit) gaat na 9 september bellen per minuut introduceren en een 250MB downloadlimiet :(

Wil ik overstappen naar T-mobile, dan moet ik weer wachten tot mijn contract is afgelopen, januari 2011....

damn...choices....
Hij werkt wel met de parrot ook al staat hij niet in de lijst als zijnde compatible telefoons .ik heb er tenminste toh totaal geen problemen mee .

• wheelboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-05 20:39
RZor schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:03:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, t blijft altijd een subjectief iets.
Daarom ben ik ook nog zo aan het twijfelen.

Heb toch maar voor de Desire gekozen, mocht deze de 10e er niet zijn dan ga ik voor de SGS.
Het grootste nadeel van de SGS vind ik dat er geen Sense op zit, de standaard van Samsung vind ik minder fijn werken, en dat er geen dockingstations voor beschikbaar zijn.

Rooten en fixes enzo wil ik niet, daar heb ik geen zin in en ben er ook niet handig genoeg mee.\
Dat vind ik dan wel weer het voordeel van de Desire. Out of the box lijkt t een iets beter toestel te zijn.
vraag me af of dat dockingstation voor de samsung ook niet werkt .bijde hebben android dezelfde aansluiting .iemand ervaring mee?

Mijn standaard firmware van de samsung werkte prima en via de app market is vanalles te krijgen .Alleen wilde ik iets meer .dus geroot andere firmware erop .Ja kijk maar eens op samsung - firmwares dan zie je dat er wekelijks andere firmware uitkomt die je uiteraart zelf op je telefoon kunt zetten .waar bugs uitgehaald zijn .als je naar de europeese firmwares kijkt zie je dat vanaf introductie ze al meer dan 20 verschillende updates hebben gedaan .
Overgens voor zover ik weet is deze site alleen officieele firmware te krijgen .Met aangevuld 3 betas van froyo

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:50
Eerst wat betreft je punten:

1. Ik denk dat het aan de voorraad ligt, er is idd wel een tekort aan Super amoled schermen en de galaxy s krijgt heirin voorrang. Het feit dat het scherm van de galaxy groter is is ook een niet te verwaarlozen punt.

2. Totaal geen last van. Hij is plastic-ig ja, licht ook. Maar het stoort (mij) totaal niet. Heerlijk vind ik het zelfs zo licht als hij is. Toen ik daarna weer mijn HD2 even beet had stoorde het gewicht me juist. Het oogt misschien iets minder degelijk maar ik denk dat de bouwkwaliteit helemaal in orde is. Heb hem nu 2 keer laten vallen en geen enkel putje, krasje of wat dan ook.

3. Mwah, de eerste updates zijn aanwezig en ook achter de schermen wordt er hard gewerkt aan updates. Het is afwachten, maar dit is wel het vlaggeschip van samsung dus als ze het heirbij verknallen kost het ze veel klanten denk ik. Te vroeg om hier iets over te zeggen, maar de vooruitzichten zijn prima.

4. Windows7 64 bit hier. Geen enkel probleem om hem aan mn pc te verbinden. Behalve het feit dat ik Kies (de samsung software) een drama vind (maar dat vind ik van bijna alle 'officiele' telefoon software) werkt het verder gewoon. Daarnaast kan je je telefoon ook als mass storage device koppelen.

Dan nu wat ik denk...

Ik denk dat de Desire out of the box misschien beter werkt dan de Galaxy S op dit moment. Samsung heeft bepaalde keuzes gemaakt die neit goed uitpakken (filesysteem veroorzaakt vertragingen bijvoorbeeld) maar gelukkig is er de community en is er nu een prachtige fix voor welke het toestel vliegensvlug maakt.

Het toestel werkt nu prima, snel en stabiel. Ik doe er gemiddeld een dag of 2 mee en het enige wat ik af en toe mis is een flitser (als in, voor zaklamp gebruik) maar verder is het helemaal super.

Je kunt zelf een andere launcher erop zetten om zo de looks te krijgen die je wil. Qua gaming heeft de galaxy s een enorme voorsprong, nu nog wachten op de spellen die er gebruik van maken (hoewel die al veel emer komen).

Een grote bug wat mij betreft op dit moment is enorm verstoord geluid bij het maken van videoopnames bij concerten en dergelijke. Enorm zonde en maakt het maken van die opnames compleet zinloos. Hopelijk ook iets wat nog opgelost wordt.

Het blijft natuurlijk een persoonlijk iets, maar ik heb tot nu toe nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-04 22:26

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik heb nu een Samsung galaxy s en in vergelijking met mijn HTC magic is het een verademing, hij vliegt door android heen ongeacht het aantal apps dat ik open heb staan, daarnaast kraakte de behuizing van de magic aan alle kanten bij het normaal bedienen van de telefoon, dit in combinatie met ervaringen van vrienden bij winmo telefoons van HTC heeft mij doen besluiten niet te wachten op de HTC ace. Het enige nadeel van de Galaxy S ten opzichte van de Desire vind ik het gemis van een flitser, alhoewel de Desire met flits mindere foto's neemt dat mijn (inmiddels 4 jaar oude) Nokia n82.

alternativ

• Realityweb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01-2024
Alternativ schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:42:
Ik heb nu een Samsung galaxy s en in vergelijking met mijn HTC magic is het een verademing, hij vliegt door android heen ongeacht het aantal apps dat ik open heb staan, daarnaast kraakte de behuizing van de magic aan alle kanten bij het normaal bedienen van de telefoon, dit in combinatie met ervaringen van vrienden bij winmo telefoons van HTC heeft mij doen besluiten niet te wachten op de HTC ace.
Dat is dus appels met peren vergelijken.
Ik heb bij de Galaxy S zo'n plastic namaak iPhone gevoel, en bij de Desire heb ik het gevoel dat je echt wat in handen hebt. Voelt zwaarder aan, en heeft ook een eigen uiterlijk, lijkt niet op de iphone.

isthistheshitorwhat

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-04 22:26

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Realityweb schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:48:
[...]

Dat is dus appels met peren vergelijken.
Ik heb bij de Galaxy S zo'n plastic namaak iPhone gevoel, en bij de Desire heb ik het gevoel dat je echt wat in handen hebt. Voelt zwaarder aan, en heeft ook een eigen uiterlijk, lijkt niet op de iphone.
Daar heb je wel gelijk in, maar ervaringen dragen wel bij aan het gevoel dat je bij een leverancier hebt. Als je kijkt naar de durability tests die op een Galaxy S worden uitgevoerd heb ik er wel aardig wat vertrouwen in.

alternativ

• Realityweb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01-2024
Alternativ schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:53:
[...]

Daar heb je wel gelijk in, maar ervaringen dragen wel bij aan het gevoel dat je bij een leverancier hebt. Als je kijkt naar de durability tests die op een Galaxy S worden uitgevoerd heb ik er wel aardig wat vertrouwen in.
Qua snelheid kan je de desire en magic niet vergelijken, en ook niet met htc wimo toestellen.

Maar qua bouwkwaliteit heb je wel een gevoel bij een leverancier ja. Hoewel die zeker wel goed is. (http://www.engadget.com/2...-then-beaten-mercilessly/)

Wel een nexus one, maar dat is toch ongeveer hetzelfde toestel als de desire.

isthistheshitorwhat

wheelboy schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:57:
[...]

Hij werkt wel met de parrot ook al staat hij niet in de lijst als zijnde compatible telefoons .ik heb er tenminste toh totaal geen problemen mee .
Seriously? Met de CK3000? Weet je welke firmware je dan hebt op de parrot? Ik heb um vorige week opgestuurd om te laten upgraden naar de nieuwste firmware. (5.23?). Stel dat ie dan werkt dan kan ik nog net bestellen voordat Vodafone zijn voorwaarden aanpast!

Ik had contact gehad met Parrot en die hadden um incompatible geacht na tests :(

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 18:06
Voor mij was de keuze erg eenvoudig. De SGS is namelijk de enige android telefoon die het bluetooth remote sim access profile ondersteunt. Dus heb je een VW/Audi/Skoda met ingebouwde premium rSAP bluetooth carkit dan is de SGS het enige Android toestel dat je daarmee kunt gebruiken. 't is maar dat je het weet, dat kan een boel teleurstelling voorkomen.

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-03 21:06
al die jongens die zeggen dat de galaxy s overal op en over gaat qua snelheid; ik heb die al 4x in een winkel getest en telkens vond ik hem wel "traag" vond ik de desire een stuk sneller reageren. Dus aub shoot een filmpje van je snelheid van je galaxy en post het hier, zodat ik een andere indruk kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Voor de mensen die er nog niet over uit zijn welke van de twee te kiezen, helpt misschien het onderzoek van CNET: http://www.cnet.com.au/ht...ng-galaxy-s-339305691.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Wanneer je overigens eenmaal de moeite genomen hebt om de SGS van recentere firmware te voorzien en het filesystem om hebt weten te zetten naar EXT4, dan rent de SGS rondjes om de Desire heen wat snelheid betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
De desire heeft een grotere aanbod van apps en ook nog eens mooiere apps dan de SGS. Dan kan de SGS nog zo snel zijn het aanbod van betere apps is een groot voordeel vind ik. De gps van de desire is veel beter dan de SGS. De camera van de SGS is veel beter. Wil je dus een telefoon met een betere camera, scherm en android dan is de SGS een goede optie. Wil je een telefoon met android, een goede gps en een brede keus aan apps en een grote communitie dan is de desire een beter keus.

Desire is in mijn ogen meer een tweakerfoon en de SGS is meer een eyecandyfoon zoals de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Thombias schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:00:
De desire heeft een grotere aanbod van apps en ook nog eens mooiere apps dan de SGS. Dan kan de SGS nog zo snel zijn het aanbod van betere apps is een groot voordeel vind ik. De gps van de desire is veel beter dan de SGS. De camera van de SGS is veel beter. Wil je dus een telefoon met een betere camera, scherm en android dan is de SGS een goede optie. Wil je een telefoon met android, een goede gps en een brede keus aan apps en een grote communitie dan is de desire een beter keus.

Desire is in mijn ogen meer een tweakerfoon en de SGS is meer een eyecandyfoon zoals de iphone.
Ik begrijp niet hoe je erbij komt dat er voor de desire een grotere hoeveelheid applicaties beschikbaar is. Beiden hebben toegang tot de android market. Daarnaast heeft de sgs ook nog eens de samsung apps met daarin o.a. asphalt 5 gratis beschikbaar. Dus dat argument is kletskoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
uiterlix schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:15:
[...]

Ik begrijp niet hoe je erbij komt dat er voor de desire een grotere hoeveelheid applicaties beschikbaar is. Beiden hebben toegang tot de android market. Daarnaast heeft de sgs ook nog eens de samsung apps met daarin o.a. asphalt 5 gratis beschikbaar. Dus dat argument is kletskoek.
Een groot aantal applicaties draaien niet goed op de SGS. Vastlopers etc. Ervaring waar een kennis van mij mee te maken heeft en ik ben het vaker tegen gekomen op verscheidene sites.
Geen kletskoek dus maar eenvoudig onderzoek. Asphalt 5 kan je op verscheidene plaatsen downloaden ook gratis voor de desire dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Thombias schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:29:
[...]

Een groot aantal applicaties draaien niet goed op de SGS. Vastlopers etc. Ervaring waar een kennis van mij mee te maken heeft en ik ben het vaker tegen gekomen op verscheidene sites.
Geen kletskoek dus maar eenvoudig onderzoek. Asphalt 5 kan je op verscheidene plaatsen downloaden ook gratis voor de desire dus.
Ik ben wel benieuwd welke apps dat dan zijn, want ik ben er zelf nog niet een tegenkomen die het niet deed op m'n galaxy. Ook geen vastlopers trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
uiterlix schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:57:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke apps dat dan zijn, want ik ben er zelf nog niet een tegenkomen die het niet deed op m'n galaxy. Ook geen vastlopers trouwens.
Dit is eigenlijk niet het topic om apps te gaan bediscuseren.
Maar goed ik zal het eens navragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Thombias op 04-09-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373104

Die S-LCD is zo slecht nog niet hoor, heb een vrij nieuw Desire, en als ik hem naast de AMOLED Desire van een vriend van me leg zie ik bij hem een paarse gloed op witte stukken (zelfs al bij de HTC klok-widget), en mijne is duidelijk scherper. Ze zijn ongeveer even helder.

De kleuren van AMOLED schijnen wel wat mooier te zijn, maar daar zag ik zelf niet erg veel van, en als je vaak internet met je telefoon lijkt mijn scherpte belangrijker dan warme kleuren. S-LCD is dus zeker geen achteruitgang.

Het S-AMOLED scherm van de Galaxy S is wel weer een stapje mooier en beter, maar dat verschil vind ik ook niet enorm wereldschokkend.

Verder zijn het natuurlijk beide prima telefoons, de Samsung voelt wel inderdaad wat goedkoop aan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

uiterlix schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:46:
Voor mij was de keuze erg eenvoudig. De SGS is namelijk de enige android telefoon die het bluetooth remote sim access profile ondersteunt. Dus heb je een VW/Audi/Skoda met ingebouwde premium rSAP bluetooth carkit dan is de SGS het enige Android toestel dat je daarmee kunt gebruiken. 't is maar dat je het weet, dat kan een boel teleurstelling voorkomen.
Interessante info die ik zo zie voorbij komen. Ik heb een VW bluetooth carkit maar hoe weet ik welke ik heb? Ik heb zo'n apparaatje die je nummers overneemt, maar je hebt geen info op het schermpje bij je tellers. Volgens verkoper kon Nokia en Iphone daarmee werken, maar andere toestellen niet, dus ik zie alleen wat op het schermpje van het bijgeleverde adapter.

Ook schijnt het zo te zijn dat vanaf een bepaalde week (22) carkits van VW wel ondersteuning bieden. Iemand daar meer info over?

Goed dat je het meldt, Vodafone spamt me voor het verlengen en zou zonde zijn dat ik geld heb uitgegeven voor een carkit adapter en het werkt vervolgens niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uiterlix schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:46:
Weet je of de iphone hier ook mee kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Facer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:03:
Voor de mensen die er nog niet over uit zijn welke van de twee te kiezen, helpt misschien het onderzoek van CNET: http://www.cnet.com.au/ht...ng-galaxy-s-339305691.htm
Huh volgens mij zeggen ze vaker dat de Galaxy S beter is en vervolgens kiezen ze de HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Anoniem: 25649 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:40:
[...]

Ja, het antwoord is NEE, de iPhone ondersteunt geen rSAP (de overige bluetooth ondersteuning is trouwens ook belabberd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:20
Ikzelf heb de Desire, en had dit weekend even iemand anders zijn Galaxy S vast.
Ik vond hem plastic aanvoelen, wel een mooi, nog groter scherm. De software vond ik op de HTC beter voor elkaar, en ik miste direct de hardwareknoppen van de desire. De Samsung had er meen ik 3. Op zich wen je daar aan, maar al met al ben ik toch blij met de Desire, en niet jaloers op de Galaxy S.

• M.I.G.
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Anoniem: 25649 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:40:
[...]

Ik heb mijn adapter maar even meegenomen uit de auto, ik heb de 3C0 051 435 TA.

Onderstaande PDF geeft een overzicht van de ondersteuning + wat er mogelijk is.

http://www.bury.com/upload/vw/pdf/VWZ_TouchAdapter_EN.pdf

HTC Desire zit er in ieder geval bij, Iphone trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-05 15:16
Ik heb net mijn order van de HTC Desire geannuleerd en er een order met een Galaxy S van gemaakt. Ik vind de Desire absoluut mooier om te zien maar het 3d gedeelte is van de galaxy veel beter. Echt twee keer zo snel. En ik kan me voorstellen dat in Android 3.0 veel meer GPU acceleratie wordt gevraagd om die lekker te draaien. Speculeren natuurlijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380843

RZor schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:15:
Ik ben net even in de winkel alvast wezen kijken maar het wordt er niet makkelijker op.

Voordeel SGS:
- groter scherm
- platter
- mooier scherm

Voordeel Desire:
- Dockingstation voor beschikbaar
- wel gratis bij mijn verlenging
- scherm was meer dan prima
- veel betere ondersteuning voor nieuwe firmware.

Ik weet t echt nog even niet. Begin steeds meer naar de Desire te neigen.
Docking? Waar?

Edit: Ah een oplaad dock bedoel je neem ik aan? Een muziekdock heb ik nog niet kunnen vinden voor de desire. Jij wel? Alhoewel het met de nieuwe standaard (micro-USB) wel zal vlotten hoop ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 380843 op 25-10-2010 19:49 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik lees veel over spontane lags in de software van de Samsung, maar toch hebben reviews van tweakers zelf het steeds erover dat de Galaxy samen met de Desire HD de beste Android phone is. Maar als de Desire nou geen lags heeft, en geen gps probleem (lees je ook over de galaxy toch?) wat ontbreekt er dan aan de Desire dat men de Galaxy beter vindt?

• Gray|IA
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Het verschil tussen de 2 is dat ongeveer al de hardware in de galaxy S beter is (op de flitser na dan) echter de software was brak.
Doch de hardware kan men niet remote veranderen de software wel :9~ en dat hebben ze gedaan met de android 2.2.1, de galaxy S moet nu echt wel het snelste toestel op de markt zijn. _/-\o_

• EvilMe
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb nu al een tijdje de Galaxy S en ik ben er heel erg blij mee. Hij ziet er mooi uit alleen het achterkantje is inderdaad beetje cheap-plastic. Maar ik heb er een rubbere hoesje overheen getrokken en het is perfect.. :)
Ik heb wel af en toe last dat er een app vast loopt maar dat is dan puur als ik meerdere dingen tegelijk aan het doen ben.
Het scherm vind ik erg mooi. En de flitser mis ik helemaal niet. In het begin moest ik veel meer opladen dan ik gewend was met mijn BB8520. Maar nu hang ik hem gewoon iedere nacht aan de lader en ook als ik het een keertje vergeet is het niet erg.
Ik heb ook getwijfeld tussen HTC en Samsung. Ik ben uiteindelijk erg blij met mijn Samsung!

Vriendin van alex3305

• Thombias
  • Niet online
Ik heb destijds ook getwijfeld tussen de desire en de galaxy s.
Omdat ik moest bijbetalen voor de galaxy s en de brakke software van de galaxy s heb ik toen voor de desire gekozen. Het was eigenlijk kiezen tussen een lambogini en een ferrari bij wijs van spreken.
Nog steeds ben ik ervan overtuigd dat ik de goede keus heb gemaakt.
Wat ik nog veel op fora etc tegen kom is dat veel apps niet echt fijn draaien op de galaxy s.
De htc ligt fijner in de hand na mijn mening. De Galaxy S voelt wat fragiel aan.
Hiervoor had ik een Samsung Pixon, fijn toestel maar support van Samsung is niet echt super te noemen.
Software updates waren al helemaal lastig te krijgen.

Als ik binnenkort opnieuw zou mogen kiezen dan zou de Nexus S een goede kans maken. Een mooi toestel, een Samsung fabrikaat maar met google ondersteuning. Dus dat zit wel goed.

Als ik de twee toestels(van mij en die van een kennis) naast elkaar leg dan doen ze elkaar niet veel qua prestatie ook na de update.

Ik denk dat het nu dus puur een cosmetische keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Het opname geluid bij de desire is ronduit slecht, dit is bij de galaxy echt veel beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Snoll3bulk op 11-02-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:37

SomerenV

It's something!

Snoll3bulk schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:27:
Het opname geluid bij de desire is ronduit slecht, dit is bij de galaxy echt veel beter.
Iets dat naar mijn mening softwarematig gemakkelijk verbeterd kan worden. Het geluid wordt namelijk opgenomen op een bedroevend lage kwaliteit (iets van 8000hz en tussen de 40 en 64kb/s meen ik me te herinneren). Dus tenzij de microfoon geen hogere setting aan kan (wat ik me niet voor kan stellen) is dit met software gemakkelijk te verhelpen. De vraag is alleen: Waarom doet HTC dat niet?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1