[PC] Minecraft Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 57 Laatste
Acties:
  • 403.448 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:01

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Ik wil wel proberen een aantal (3-4) bouwwerken te bewaren/transferren. Daar maken we dan wel een poll voor ofzo.

Het stadion gaat sowieso mee :P

Edit: server is weer up btw...

[ Voor 5% gewijzigd door Technicality op 21-09-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18
Technicality schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:04:
[...]

Ik wil wel proberen een aantal (3-4) bouwwerken te bewaren/transferren. Daar maken we dan wel een poll voor ofzo.

Mijn hotel zou wel fijn zijn. Vanmiddag ga ik er nog 5 verdiepingen bijop pleuren :9

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterblort
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:57:
Notch heeft gezegd dat we nog niet teveel aan onze savegames gehecht moeten raken EN hij heeft gezegd dat hij aan het werken is aan biomes.
Zodra die in het spel komen is de enige manier om biomes in je wereld te krijgen een nieuwe wereld te genereren.... Dat betekent dat al ons werk in de huidige wereld op de server verloren zal gaan, want ik neem aan dat we op de tweakers server ook van biomes willen genieten?

Dus.. zoals Notch al zei: "Don't get too attached to your saves yet, guys." O-)
das waar maar de fotootjes kunne ze ons alo nimeer afpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Waarom beginnen we niet gewoon een schone map (zodra biomes er zijn) lekker interessant.. Het is een spel, bouw je spul gewoon opnieuw. Het stadion kunnen we dan ook opnieuw doen, en zo maken dat hij realistisch is in grote (Omdat we telkens moesten verbouwen aan het veld is alles zo ongelijk)

En dan ook echt overkapt (Glazen dak erop O-) )

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-08 16:46
Notch heeft gezegd dat we nog niet teveel aan onze savegames gehecht moeten raken EN hij heeft gezegd dat hij aan het werken is aan biomes.
Zodra die in het spel komen is de enige manier om biomes in je wereld te krijgen een nieuwe wereld te genereren.... Dat betekent dat al ons werk in de huidige wereld op de server verloren zal gaan, want ik neem aan dat we op de tweakers server ook van biomes willen genieten?

Ik vind het totaal geen probleem om met een nieuwe schone map te beginnen. Een aantal van onze mooiste bouwerken overzetten zou heel mooi zijn idd. Lijkt me echt nog een stuk leuker om in een biomes map te spelen met woestijnen, uitgestrekte vlaktes, grote besneeuwde bergen.....
We kunnen dan de skills de we nu geleerd hebben meteen goed gebruiken en een hele mooi metropolis opzetten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het mapformaat is volledig open, er zullen wel convertietools komen. Desnoods maak ik er zelf een ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zou ook zeggen gewoon lekker opnieuw starten met een frisse lege wereld als het zo ver is.
Dan heeft iedereen kunnen leren van zijn fouten en zullen de bouwwerken alleen nog maar imposanter worden!
Plus dat we met de nieuwe wereld en biomes wel eens heel gave nieuwe ideetjes kunnen krijgen.
Maar goed... zo ver is het nog niet.
Heeeel misschien komen biomes er komende week in, maar met al het werk dat de capaciteit op minecraft.net nu vergt twijfel ik er aan dat we een grote update aan het spel zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 18:00

BioHazard

*\o/*

Ik zie een schone map ook wel zitten. Zal dan iig zorgen dat ik niet meer pal in het centrum zit, want dat is met mining echt klote. Kom continue in ieders vaarwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:12:
Ja ik zou ook zeggen gewoon lekker opnieuw starten met een frisse lege wereld als het zo ver is.
Dan heeft iedereen kunnen leren van zijn fouten en zullen de bouwwerken alleen nog maar imposanter worden!
Plus dat we met de nieuwe wereld en biomes wel eens heel gave nieuwe ideetjes kunnen krijgen.
Maar goed... zo ver is het nog niet.
Heeeel misschien komen biomes er komende week in, maar met al het werk dat de capaciteit op minecraft.net nu vergt twijfel ik er aan dat we een grote update aan het spel zullen zien.
Valt mee, het enige wat er moet worden gedaan is dat de site(files) moet worden verplaatst naar een grotere/snellere server. Dit kost (ansich) weinig tijd.

Edit: Wat dacht je ook van het idee om binnen 100 vakjes van de spawn NIKS te bouwen? Is een stuk beter IMHO, momenteel spawn je in de map en is het eerste wat je ziet een gigantisch kasteel-achtig geval, en om je heen is het gigantisch druk bebouwd.

(Straks met biomes, start in de SP en laat daar een random map generaten. Gebruik daarna deze schone generated map in de MP. De build-in generator is een stuk beter als de externe.)

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, in SP heb ik een gigantisch gebouw en gangen netwerk gemaakt.
Ik zal wel even moeten slikken zodra ik dat project verlaat om op de nieuwe werelden te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w
  • Laatst online: 09-01-2022

y0ukn0w

aka Jay

Ja het is Alpha, dat we een keer opnieuw moeten beginnen zit er dik in.

Ik zie wel de voordelen van biomes (of bioom).

Zoals ik het mij voorstel zullen bepaalde planten en dieren (wellicht grondstoffen) alleen in bepaalde gebieden voorkomen. Nu is het alles door elkaar en is alles wel snel te vinden, waardoor exploren eigenlijk geen zin heeft (functioneel gezien dan, blijft leuk om te exploren). Als je enorme gebieden hebt, en je wilt een item dat in een ander gebied zit, dan zul je opeens moeten gaan exploren. Of traden met spelers die zich in dat verre/andere gebied gesetteld hebben.

MHW: Jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterblort
BioHazard schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:13:
Ik zie een schone map ook wel zitten. Zal dan iig zorgen dat ik niet meer pal in het centrum zit, want dat is met mining echt klote. Komt continue in ieders vaarwater.
² tzal wel zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

y0ukn0w schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:15:
Of traden met spelers die zich in dat verre/andere gebied gesetteld hebben.
Inderdaad. Dan is er meteen een goed nut voor die currency mods. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
y0ukn0w schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:15:
[...]

Ja het is Alpha, dat we een keer opnieuw moeten beginnen zit er dik in.

Ik zie wel de voordelen van biomes (of bioom).

Zoals ik het mij voorstel zullen bepaalde planten en dieren (wellicht grondstoffen) alleen in bepaalde gebieden voorkomen. Nu is het alles door elkaar en is alles wel snel te vinden, waardoor exploren eigenlijk geen zin heeft (functioneel gezien dan, blijft leuk om te exploren). Als je enorme gebieden hebt, en je wilt een item dat in een ander gebied zit, dan zul je opeens moeten gaan exploren. Of traden met spelers die zich in dat verre/andere gebied gesetteld hebben.
Biomes zijn gewoon gebieden, zo zal een hoge berg bovenaan sneeuw hebben en (vrij) kaal zijn. Maar onderin het dal zal het juist erg groen en dichtbegroeid zijn. Je zult woestijngebieden krijgen met oasisen en cactussen (Heb ook ergens hints gelezen naar palmbomen en Zandsteen, dus bergjes in de woestijn van zandsteen lijken me gaaf _/-\o_ )
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:17:
[...]

Inderdaad. Dan is er meteen een goed nut voor die currency mods. :9~
Nee, Absoluut GEEN currency toevoegen aan de MP... Het is veel leuker om gewoon te ruilen, 5 goudbaaren voor een Diamant? ect ect...

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:18:
Biomes zijn gewoon gebieden, zo zal een hoge berg bovenaan sneeuw hebben en (vrij) kaal zijn. Maar onderin het dal zal het juist erg groen en dichtbegroeid zijn. Je zult woestijngebieden krijgen met oasisen en cactussen (Heb ook ergens hints gelezen naar palmbomen en Zandsteen, dus bergjes in de woestijn van zandsteen lijken me gaaf _/-\o_ )
Inderdaad, alleen nergens is nog gezegd of resources samen gaan hangen met biomes of niet, dus het zou best kunnen dat je bepaalde resources in bepaalde gebieden gaat vinden.

Je kunt altijd zelf ruilen, toch? Alleen als mensen cash accepteren dan is dat een optie.
Keuzes, dat is altijd goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:20:
[...]

Inderdaad, alleen nergens is nog gezegd of resources samen gaan hangen met biomes of niet, dus het zou best kunnen dat je bepaalde resources in bepaalde gebieden gaat vinden.

Je kunt altijd zelf ruilen, toch? Alleen als mensen cash accepteren dan is dat een optie.
Keuzes, dat is altijd goed.
Ik ga geen cashsysteem invoeren op 'mijn' server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Dank je, zoals het idee ookal was heb ik het liefste een Vanilla server. Met een Vanilla (randomly generated) map en alleen een aantal fixes (Furnace fix, die mod die buckets E.D fixed), wat anti-griefing maatregellingen (Zelfde als die bucket fix) en wat handige dingetjes zoals warps.

Mods die dingen toevoegen als Wapens, Cash of extra objecten vind ik maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik zou tegen de tijd dat het mogelijk is zelfs wel tof vinden dat mobs weer geactiveerd worden (zodat er een reden is om het daadwerkelijk nacht te laten worden en te laten)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
Hey, ik had een vraagje.

Is de enige manier om minecraft te kopen via paypal?

En misschien is het een idee om (met minecarts) een soort metro te maken, dat je in een karretje snel naar je constructiesite kan gaan :)

[ Voor 46% gewijzigd door HesRuud op 21-09-2010 14:38 ]

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
soulfightah schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:37:
Hey, ik had een vraagje.

Is de enige manier om minecraft te kopen via paypal?
Ja, momenteel wel. Maar Notch heeft al gezegt dat hij snel andere methodes wil toevoegen. Bijvoorbeeld PayByCash welke ook iDeal en Telefonische aankopen ondersteunen.
En misschien is het een idee om (met minecarts) een soort metro te maken, dat je in een karretje snel naar je constructiesite kan gaan :)
Kan momenteel nog niet, minecarts glitchen ontzettend uit in MP (Ze gaan vaag trillen, en als je ze weg wilt halen spazzen ze al helemaal uit) en zorgen voor GIGANTISCHE lag.

Als Redstone Dust (Wire) word ondersteunt, en minecarts werken. Wil ik graag een geautomatiseerde metro bouwen, ben steengoed met wire in het spel ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
D4NG3R NL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:44:
[...]

Ja, momenteel wel. Maar Notch heeft al gezegt dat hij snel andere methodes wil toevoegen. Bijvoorbeeld PayByCash welke ook iDeal en Telefonische aankopen ondersteunen.

[...]

Kan momenteel nog niet, minecarts glitchen ontzettend uit in MP (Ze gaan vaag trillen, en als je ze weg wilt halen spazzen ze al helemaal uit) en zorgen voor GIGANTISCHE lag.

Als Redstone Dust (Wire) word ondersteunt, en minecarts werken. Wil ik graag een geautomatiseerde metro bouwen, ben steengoed met wire in het spel ;) .
En daar zou ik je dolgraag mee willen helpen, maar gaat moeilijk zonder paypal ;)

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk moeten we (als we overnieuw beginnen) eerst een soort van grid van wegen neerleggen. Zo is het voor nieuwe mensen makkelijker om alles te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:46:
Eigenlijk moeten we (als we overnieuw beginnen) eerst een soort van grid van wegen neerleggen. Zo is het voor nieuwe mensen makkelijker om alles te bekijken.
En een plattegrondje maken in de TS? en sites voor iedereen toewijzen zodat ze niet overal gaan bouwen?

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soulfightah schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:49:
[...]

En een plattegrondje maken in de TS? en sites voor iedereen toewijzen zodat ze niet overal gaan bouwen?
Dat gaat wel heel ver, meer een centrale weg en dat je daar gewoon een weg naar trekt als je klaar bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterblort
slecht idee imo.. niet iedereen bouwt even groot/klein dus sites aanwijzen gaat er wa over volgens mij :p eerst stuff bouwen en dan alles verbinden is volgens mij vele beter, dan kunnen er ook nog wegwijzers enzo geplaatst worden achteraf :)

edit: wat Nickstr zei is ook een goed idee :)

[ Voor 9% gewijzigd door Misterblort op 21-09-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:52:
[...]

Dat gaat wel heel ver, meer een centrale weg en dat je daar gewoon een weg naar trekt als je klaar bent
Daar heb je ook weer gelijk in, we kunne ook een paar punte op de map maken, daar metrostations bouwen (als minecarts werken) zodat we snel daar heen kunnen reizen. Het is dan slim om bij zo'n punt te gaan bouwen omdat je dan sneller bij je "plekje" bent :)

[ Voor 0% gewijzigd door HesRuud op 21-09-2010 14:55 . Reden: typo :P ]

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
soulfightah schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:45:
[...]

En daar zou ik je dolgraag mee willen helpen, maar gaat moeilijk zonder paypal ;)
Doe gewoon hetzelfde als mij* Maak een account aan op paypal en stort hier 10 euro op vanaf je bankrekening (duurt een dag of 2/3) en koop dan het spel.

*Veiligste manier gebruiken van Paypal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
D4NG3R NL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:56:
[...]

Doe gewoon hetzelfde als mij* Maak een account aan op paypal en stort hier 10 euro op vanaf je bankrekening (duurt een dag of 2/3) en koop dan het spel.

*Veiligste manier gebruiken van Paypal
Dat heb ik eerder ook wel gedaan, maar ze hebben de informatie die nodig is om vanaf je bank te sturen eraf gehaald. Zover ik weet staat het er nogsteeds niet op

edit: Ik las net dat die methode weer mogelijk is, zal het proberen zo gauw ik van me stage kom.

[ Voor 8% gewijzigd door HesRuud op 21-09-2010 15:03 ]

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w
  • Laatst online: 09-01-2022

y0ukn0w

aka Jay

Misterblort schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:53:
slecht idee imo.. niet iedereen bouwt even groot/klein dus sites aanwijzen gaat er wa over volgens mij :p eerst stuff bouwen en dan alles verbinden is volgens mij vele beter, dan kunnen er ook nog wegwijzers enzo geplaatst worden achteraf :)

edit: wat Nickstr zei is ook een goed idee :)
Eens. Leuke is ook zelf een plekje ontdekken. Je ziet nu dat iedereen in het "wilde weg" bouwt, maar toch wordt het langzaam één stad met wegen en bewegwijzering. Uiteindelijk veel mooier dan grids. Mooi om te zien.

Denk wel dat er sommige mensen zijn die de volgende keer iets verder van hun buur gaat zitten, sommige zitten wellicht te dicht op elkaar.

MHW: Jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterblort
ik heb gewoon met visa betaald trough paypal oO kmoest zelf nieens een paypal account hebben..

en ja ik zat te dicht op mijn buur(wiens huis gesloopt is voor het stadion R.I.P :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Technicality schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:04:
[...]

Hmm als je gaat treanferren is het dan ook mogelijk om ondergrondse gangen mee te nemen? of alleen het bouwwerk zelf.

Ben nu met de catacomben bezig (hint hint) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 21-09-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik ben zelf voorstander van free roaming, bouw waar je wilt het word vanzelf wel een geheel... alleen let er op dat je niet te dicht bij je buurman komt maar ik denk dat mensen dat wel leren op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:04

SilencerNL

No remorse

Wat me ook leuk lijkt, is een tweakers dorp ("Tweaktown"?) ergens maken, waar we wel limieten stellen aan de huizen. Ieder krijgt dan een grid toegewezen, met een maximale diepte, breedte en hoogte. Daartussen straatjes, bomen en parkjes enzo.

Dan heb je daar dus je (woon / vakantie) huisje, en kan je elders op de map grote bouwwerken maken...

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 18:25
y0ukn0w schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:09:
[...]

Eens. Leuke is ook zelf een plekje ontdekken. Je ziet nu dat iedereen in het "wilde weg" bouwt, maar toch wordt het langzaam één stad met wegen en bewegwijzering. Uiteindelijk veel mooier dan grids. Mooi om te zien.

Denk wel dat er sommige mensen zijn die de volgende keer iets verder van hun buur gaat zitten, sommige zitten wellicht te dicht op elkaar.
Onoverzichtelijkheid is ook veel leuker. Op een gegeven moment kon ik in SimCity alleen maar systematisch bouwen... dan daarna speelde mijn neefje het een keer en die ging gewoon maar wat doen... maar zag er wel veel toffer uit dan dat van mij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
SilencerNL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:26:
Wat me ook leuk lijkt, is een tweakers dorp ergens maken, waar we wel limieten stellen aan de huizen. Ieder krijgt dan een grid toegewezen, met een maximale diepte, breedte en hoogte. Daartussen straatjes, bomen en parkjes enzo.

Dan heb je daar dus je (woon / vakantie) huisje, en kan je elders op de map grote bouwwerken maken...
Lijkt mij ook, TweakVillage 8) . Op/Bij de spawn, en dan verderop grotere dingen (Hotels, Stadions, Kastelen ect ect)

een 15x30 vak lijkt mij voor ieder huis voldoende of niet? Of meer 20x40? (1:2 lijkt mij een goede waarde, zodat er ook ruimte overblijft voor een tuin en paden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Laatst online: 18-08 08:24
SilencerNL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:26:
Wat me ook leuk lijkt, is een tweakers dorp ("Tweaktown"?) ergens maken, waar we wel limieten stellen aan de huizen. Ieder krijgt dan een grid toegewezen, met een maximale diepte, breedte en hoogte. Daartussen straatjes, bomen en parkjes enzo.

Of gewoon een massive skyscraper, a la het huidige hotel. Maar dan groter, ruimer, mooier, etc. Om dan een kamer te krijgen moet je de eigenaar van de skyscraper in gold betalen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Flowmo schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:30:
[...]

Of gewoon een massive skyscraper, a la het huidige hotel. Maar dan groter, ruimer, mooier, etc. Om dan een kamer te krijgen moet je de eigenaar van de skyscraper in gold betalen ofzo :P
Like every beginning.. it will evolve!

Komt vanzelf wel goed dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Zal ik wel aan beginnen als de map vernieuwd is 8). Ga wel gigantische hoeveelheden in smooth stone en hout nodig zijn, maar ik schat dat Tech deze wel kan leveren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Argh, ik kan niet wachten tot het einde van dit free-weekend gebeuren om het spel te kunnen kopen. Ben begonnen op zaterdag en nu al helemaal verslaafd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik kom wel helpen met het leveren van de grondstoffen :)
Tweaker town ziet er trouwens wel gaaf uit van de bovenkant, is al flink gegroeid.
Jammer dat er geen NPCs zijn die je in je stad zou kunnen planten om het een beetje "aan te kleden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
D4NG3R NL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:35:
Zal ik wel aan beginnen als de map vernieuwd is 8). Ga wel gigantische hoeveelheden in smooth stone en hout nodig zijn, maar ik schat dat Tech deze wel kan leveren O-)
Hoe bedoel je dat Tech deze wel kan leveren? We doen niet aan material spawnen hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

D4NG3R NL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:28:
[...]

Lijkt mij ook, TweakVillage 8) . Op/Bij de spawn, en dan verderop grotere dingen (Hotels, Stadions, Kastelen ect ect)

een 15x30 vak lijkt mij voor ieder huis voldoende of niet? Of meer 20x40? (1:2 lijkt mij een goede waarde, zodat er ook ruimte overblijft voor een tuin en paden)
Ja precies, en dan ook gelijk een maximale hoogte instellen, zodat er geen skyscrapers tussen komen te staan... Zeg 15 blokjes max ofzo.

En dan ook gelijk instellen dat je wel een kelder mag maken, maar niet buiten je eigen 'grid' mag komen

Edit: hmm.. 15 is wel wat hoog achteraf gezien... Misschien is 10 blokjes beter voor een "dorp"

[ Voor 15% gewijzigd door SilencerNL op 21-09-2010 15:52 . Reden: beter 10 blokjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
SilencerNL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:46:
[...]

Ja precies, en dan ook gelijk een maximale hoogte instellen, zodat er geen skyscrapers tussen komen te staan... Zeg 15 blokjes max ofzo.

En dan ook gelijk instellen dat je wel een kelder mag maken, maar niet buiten je eigen 'grid' mag komen
1984 >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
-Mike- schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:43:
[...]

Hoe bedoel je dat Tech deze wel kan leveren? We doen niet aan material spawnen hé ;)
Ik spawn alleen sneeuw en TNT (en wat er opeens weg is na restarts, en tijdens de furnace-bug 128xcoal één keertje).

Ik vind een kleine Tweakville echt heel leuk bedacht, gaan we wmb zeker doen in de volgende map!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Nieuwe render van de wereld? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Ik zal binnenkort eens een opzetje voor een plattegrond maken... Ik had zelf het idee om een soort gigantische rotonde te maken waar alle huizen aan staan met in het midden een park met bomen en een vijver oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
Het lijkt me dan wel verstandig om meteen een ruimte te reserveren voor een metrostation, voor de metro onder het stadje door (rekening houden met dat de kelders dan niet te diep mogen zijn) voor als de carts eindelijk werken :)

[ Voor 5% gewijzigd door HesRuud op 21-09-2010 16:04 ]

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
SilencerNL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:58:
Ik zal binnenkort eens een opzetje voor een plattegrond maken... Ik had zelf het idee om een soort gigantische rotonde te maken waar alle huizen aan staan met in het midden een park met bomen en een vijver oid...
Dan wel een vierkante rotonde neem ik aan? Want ik heb geen zin om huizen in een hoek van 38 graden evenredig aan de rand van de rotonde te bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotondes met huizen is wel erg Amerikaans, echt Nederlands is een gracht met daaraan de huizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:06:
Rotondes met huizen is wel erg Amerikaans, echt Nederlands is een gracht met daaraan de huizen :)
Grachtenpandjes! Amsterdam nabouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:06:
Kijk dit zijn nog eens ideeën! :) _/-\o_ _/-\o_

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 10:48
SilencerNL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:58:
Gedvers een soort Vinex-wijk, wie zit daar nou op te wachten?? Straks krijgen we nog een Tweaker-welstandscommissie die bepaalt wat voor kleur je dak wordt enzo :P

Wildgroei is leuk!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
EvaluationCopy schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:07:
[...]
Gedvers een soort Vinex-wijk, wie zit daar nou op te wachten?? Straks krijgen we nog een Tweaker-welstandscommissie die bepaalt wat voor kleur je dak wordt enzo :P
Wildgroei is leuk!
Yeah!! Pro wildgroei ;)
Maar goed dat kan ook buiten het dorp/stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zie dat er weer geapproved wordt. Ik loop nu al 3 dagen rond in de server onder de naam "Thomas". Ik ga echter een andere naam dragen (omdat Thomas niet available meer is) als de game weer te koop is, namelijk "ThomasCraft".

Als iemand me even wil approven zou dat fantastisch zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
EvaluationCopy schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:07:
[...]

Wildgroei is leuk!
Maar het is ook leuk om je gebouw een beetje bereikbaar/zichtbaar te houden - een main street (las vegas strip?) met daaraan hippe projecten (of iig paden richting die projecten) is gewoon een stuk overzichtelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 20:42
Allemaal leuke ideeën weer. Verschillende dorpjes lijkt me wel leuk, heb zelf en klein huisje ergens aan het water gebouwd maar omringt door enorme torens is het effect toch wel een beetje weg :+ . Al denk ik wel dat veel controle niet leuk is, ik vind het juist vet dat alles organisch geroeid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Het gaat ook niet om de hele server, maar meer een klein gereserveerd stukje, waar je inderdaad met het openbaar vervoer heen kan. Huisjes aan de grachten is ook leuk, ik had zelf even een klein voorbeeldje gemaakt om de ideeen op gang te laten komen:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/14buc1i.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Technicality schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:13:
[...]

Maar het is ook leuk om je gebouw een beetje bereikbaar/zichtbaar te houden - een main street (las vegas strip?) met daaraan hippe projecten (of iig paden richting die projecten) is gewoon een stuk overzichtelijker!
Is ook helemaal waar. Maar goed, ik bouw toch niet zo veel, ben al blij als ik even kan spelen en hier en daar wat kan mijnen/grondstoffen aanleveren aan anderen :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Edit: hmm.. 15 is wel wat hoog achteraf gezien... Misschien is 10 blokjes beter voor een "dorp"
Dat... zou voor mij een reden zijn om per direct te stoppen op de tweakers server.
De hoogte in lijkt me een van de 'perks' die minecraft biedt. denk aan drijvende eilanden met daarop complete steden. Maar 10 blocks de hoogte in is wat mij betreft een gigantische (no pun intended) tekortkoming.

Volgens mij is de wereld nu 124 blocks? (laagste punt tot aan hoogste punt)

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Tyoi schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:20:
[...]

Dat... zou voor mij een reden zijn om per direct te stoppen op de tweakers server.
De hoogte in lijkt me een van de 'perks' die minecraft bied. denk aan drijvende eilanden met daarop complete steden. Maar 10 blocks de hoogte in is wat mij betreft een gigantische (no pun intended) tekortkoming.

Volgens mij is de wereld nu 124 blocks? (laagste punt tot aan hoogste punt)
OMG... lees nou gewoon even goed.. Het gaat hier maar om een klein gereserveerd stukje op de server....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Dan is het prima *O*

Dan zou ik trouwens ook verwachten dat je dezelfde restrictie hebt maar dan de grond in.
Zeker als er een metrostelsel komt, dan wil je niet opeens in iemands kelder/cave terecht komen.

[ Voor 88% gewijzigd door Tyoi op 21-09-2010 16:26 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Wel weer makkelijk instappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Een metrostelsel uithakken, al is het maar 3x3, da's een hoop werk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Zwartrijder :P

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Laatst online: 21-08 11:56
Als jullie met een nieuwe map gaan beginnen, dan wil ik mij graag aansluiten!
Wil ook wel een huisje in het mooie dorp! :*)
*Totempaal* - *Totempaal*

PSN: Totumpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 18:00

BioHazard

*\o/*

EvaluationCopy schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:29:
Een metrostelsel uithakken, al is het maar 3x3, da's een hoop werk _/-\o_
Maar wel mooi werk in teamvorm. Duurt op Techs server niet lang hoor, als je ziet wat er allemaal in korte tijd gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
BioHazard schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:46:
[...]

Maar wel mooi werk in teamvorm. Duurt op Techs server niet lang hoor, als je ziet wat er allemaal in korte tijd gebeurd.
Inderdaad één keer in de chat om hulp roepen en binnen 10 minuten heb je 5 man om je heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
En daarnaast is er nu een Bank of Tweakers waarin allerlei grondstoffen aangeleverd worden voor groepsprojecten ;). kun je komen via "/warp centrum"! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Leuke ideeen allemaal!

Wat ik tot nu toe op mijn lijstje heb staan:
- Plek voor een bank voor algemeen goederengebruik
- Plek voor een metro / trein station
- Park in het midden met fontein o.i.d.
- Plek voor huisje 12 breed, 20 lang, en 10 hoog per persoon
- Kelder max 3 diep

Ik ga een ontwerpje maken met genummerde kavels waar iedereen zich dan voor kan inschrijven. Enig idee hoeveel kavels ik in het begin moet maken? stuk of 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-08 20:31
Leuk voor een vakantie huisje :p ik ben bezig met mijn bunker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
SilencerNL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:57:
Leuke ideeen allemaal!

- Plek voor een bank voor algemeen goederengebruik
- Park in het midden met fontein o.i.d.
- Kelder max 3 diep

Ik ga een ontwerpje maken met genummerde kavels waar iedereen zich dan voor kan inschrijven. Enig idee hoeveel kavels ik in het begin moet maken? stuk of 20?
Ik zou beginnen met 30, en ruimte laten voor meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
Even updateje ;)

- Plek voor een bank voor algemeen goederengebruik > Bestaat al ;)
- Park in het midden met fontein o.i.d. > /warp Centrum (hier kun je tevens de bank vinden)
- Kelder max 3 diep
ps: Ik sta nog niet in de startpost lijst. NL-RaVeR - Deathsilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 22:09
GoT Naam - MineCraft naam
WitchHunter - Jasp3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jammer, het ligt nu plat bij mij.. (de server heb ik het over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Overigens ben ik:
Gammro - Gammro

Al deze ideeën klinken top! Maar het is dan wel handig de ruimte die gereserveerd is voor het dorp te ommuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
Hey, kan ik worden approved?

Soulfightah - Soulfighta

bij voorbaat dank :)

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:28
of gewoon een sneeuw lijn maken want een muur is zo lelijk

edit na dit Laaaanng weekend hebben we wel een 2e server nodig

[ Voor 36% gewijzigd door Catmandos op 21-09-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
*LzpAppel* - *LzpAppel*

Nu nog inspiratie wat te bouwen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Laatst online: 21-04-2024
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=O9w2ilGs5XM]

Misschien een leuk idee voor wanneer de 1e Tweakers map niet meer gebruikt kan worden door een update? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Wij zitten @ work te wachten op de uitleg van Tech :p

hebben al wat zittne kloten maar kan altijd maar 1 iemand verbinden (anders krijg je user already logged in)

en we slagen er ook niet in van terug dag te maken...?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Ben inmiddels ook begonnen met een grote groep gotters :)

Stiekem hebben ze mij en een aantal andere aangestoken met dit spel. Zodra het uit is ga ik het zeker kopen.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 08:54

Toppertje

www.davideografie.nl

Begrijp ik het goed dat je approved wordt (kunt meehelpen bouwen etc.) als je het spel gekocht hebt? en dat je het spel nu nog niet kan kopen omdat er iets uit de lucht is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Kei verslavend dit spelletje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Toppertje19 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:36:
Begrijp ik het goed dat je approved wordt (kunt meehelpen bouwen etc.) als je het spel gekocht hebt? en dat je het spel nu nog niet kan kopen omdat er iets uit de lucht is ofzo?
De maker van het spel heeft het spel nu tijdelijk gratis gemaakt (de user controle server ligt er oa uit) daarom kan iedereen het nu spelen en het spel nog niet kopen. Zodra de server weer up is (waarschijnlijk deze week nog) moet je dus een betaald account hebben om te kunnen inloggen en vervolgens de multiplayer te kunnen spelen.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Ik zou mij graag ook aan willen melden voor de server:

Flyby_Wire - Distortion71

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-08 20:31
We hebben sinds kort ook een eigen Teamspeak 3 server!

De gegevens zijn als volgt

IP: 85.17.183.199
Poort: 9995
PW: tweakers

[ Voor 7% gewijzigd door Smashmint op 21-09-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livery
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik wil ook mee doen op de server

Livery is de naam

dan gaan we eens wat moois bouwen :)

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Laatst online: 13-09-2014
WTF :S

Wat is nou de hele bedoeling van dit spel?
Ik haak niet gauw af maar dit? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Blijkbaar ben je toch te snel afgehaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 16:23

Hu9o

Schokkend

Ik heb het spelletje ook even solo gespeeld. Best leuk om dingen te bouwen. De tijd vloog voorbij!

Maar ik vraag me af of na een tijdje de leukigheid er niet snel af is?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Great HooD schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:27:
WTF :S

Wat is nou de hele bedoeling van dit spel?
Ik haak niet gauw af maar dit? :S
Nou zo moeilijk is het niet hoor, maar toegegeven; dit is geen spel voor iedereen.
Toch heb ik al aardig wat gamers gevonden die zich eerst afvroegen hoe een spel dat er zo slecht uit ziet toch leuk kan zijn en uiteindelijk helemaal verslaafd zijn geraakt!
Maar als je niet over de slechte graphics heen kan komen, dan haak je inderdaad af.
Zo zonde, wat het is zooooo leuk! En als je je dat afvraagt dan moet je maar eens op youtube kijken.
Een tip is de serie: X's Adventures in minecraft.

Spreekt het spel je na het zien van deze video's nog steeds niet aan, dan zou ik het zeker niet kopen. Je MOET geen Minecraft spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu net even aan het spieken op de T,.Net server, ben nenieuwd naar de bouwsels
*edit*
zwartganger op uitzicht van slayer lake

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Hu9o schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:33:
Ik heb het spelletje ook even solo gespeeld. Best leuk om dingen te bouwen. De tijd vloog voorbij!

Maar ik vraag me af of na een tijdje de leukigheid er niet snel af is?
Ik heb voor die 10E al meer lol gehad dan ik met de meeste niet-indie games gehad heb. Vooral MP is erg cool, omdat je om je heen de omgeving ziet veranderen, en dat gaat op de GoT server erg hard.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft het AFK-hoekje bedacht? Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:40:
[...]

Ik heb voor die 10E al meer lol gehad dan ik met de meeste niet-indie games gehad heb. Vooral MP is erg cool, omdat je om je heen de omgeving ziet veranderen, en dat gaat op de GoT server erg hard.
Dat is zeker waar, alleen tot damage in MP enabled is, vind ik persoonlijk SP nog een stuk leuker.
Naast het creatieve is er weinig moeilijks aan MP.
Maar voor het sociale aspect werkt het a prima, dat wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he, kan ik bouw rechten krijgen op server 1?
mijn naam is markp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:43:
Wie heeft het AFK-hoekje bedacht? Leuk!
Ik, want ik ben even afk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
Heb het spel ook eens gedownload zit nu weet ik het hoe diep al onder de grond, maar heb tot nu toe nog maar één stukje coal gevonden? Heb dus 4 torches, maar zou er wel wat meer willen hebben, omdat het ondertussen toch al vrij donker wordt onderin, omdat ik zo ver van het licht afzit.

Iemand enig idee hoe je wat sneller aan coal kan komen?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32
Een al bestaande (natuurlijke) grot opzoeken, daar zou veel kool in moeten zitten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Pagina: 1 ... 10 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---