Geweldig. Je ziet er heel goed hoe strak op elkaar bouwen een geweldig netwerk aan wegen en verschillende gebouwen geeft. En kijk die mooie vuurtoren van Rapture eens ;-)
Raar, maar na die YT filmpjes ben ik toch wel enigszins geinterresseerd geraakt..
Alleen ik haak af bij het feit dat het alleen nog op de PC te spelen is. Ik heb zelf een Mac dus kan er op dit moment nog niets mee. Maar o, wat lijkt het mij vet om dit op mijn iPhone te spelen. Dit kan een heel groot spel worden als hij het gaat porten naar andere platformen, want op de Mac zitten spelers hier zeker op te wachten, zeker ook iPhone, Android, WM, etc.
Alleen ik haak af bij het feit dat het alleen nog op de PC te spelen is. Ik heb zelf een Mac dus kan er op dit moment nog niets mee. Maar o, wat lijkt het mij vet om dit op mijn iPhone te spelen. Dit kan een heel groot spel worden als hij het gaat porten naar andere platformen, want op de Mac zitten spelers hier zeker op te wachten, zeker ook iPhone, Android, WM, etc.
Vandaag de eerste griefer langs mijn huis geweest. Stuk of 10 bordjes hadden de tekst "stront" gekregen en redelijk wat torches waren van de muren gehaald in de mijn. Vraag dan even om torches, had ik ze ook wel gegeven.
Oh ja, dat AFK-hoekje is inderdaad geweldig
Oh ja, dat AFK-hoekje is inderdaad geweldig
MHW: Jay
Hij draait ook zeker op mac! (en Linux) - het is geschreven in java. Zoek maar op google 'minecraft mac' of misschien heeft iemand hier het wel werkendThe Great HooD schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:53:
Raar, maar na die YT filmpjes ben ik toch wel enigszins geinterresseerd geraakt..
Laat je niet teveel wegslepen door dat geport; dit moet met een muis gespeeld worden. Terzijde, dit draait inderdaad bijzonder fatsoenlijk op een Mac. Of Linux (op wat problemen met geluid na)?The Great HooD schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:53:
Verwijderd
Is dit hem niet gewoon?
Mac OSX:
Download Minecraft.zip, extract the Minecraft app, then run it.
http://minecraft.net/download/Minecraft.zip?v=445
Mac OSX:
Download Minecraft.zip, extract the Minecraft app, then run it.
http://minecraft.net/download/Minecraft.zip?v=445
Laatst kon ik even een kijkje nemen op de server voordat ik eruit knalde, maar sindsdien kom ik er helemaal neit meer in? BLijft aangeven: connection failed.
Videootje!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Ycic5hrDi6o]
Beetje Rapture, en verder waar ik zo snel even opkwam tijdens het lopen. Ik zal er binnenkort nog eentje maken met een veel completer beeld van de server.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Ycic5hrDi6o]
Beetje Rapture, en verder waar ik zo snel even opkwam tijdens het lopen. Ik zal er binnenkort nog eentje maken met een veel completer beeld van de server.
Goed, nog even een compleet pakket van renders. Ben bijna zover dat het automatisch gaat, maar het omvormen van dropbox tot een webserver (lees: lijst van URL's met nieuwste bovenaan) werkt nog niet geweldig.
Ik ga de server vannacht even lekker laten draaien zonder restarts - in CLI modus. Mocht het niet meer gaan laggen vind ik het prima
edit woops, eentje is nog niet klaar. Let op deze post!
Zo dan: een zipje van 42 MB, feest: http://dl.dropbox.com/u/6...MC%20v21%2022-09-0035.zip
Edit: en een cropped (bijgesneden en dus kleinere) editie:
http://dl.dropbox.com/u/6...-obliqueleft-day-crop.png
De 'day' render is wel met de optie -realistic, maar ik vind het geen verbetering
Ik ga de server vannacht even lekker laten draaien zonder restarts - in CLI modus. Mocht het niet meer gaan laggen vind ik het prima
edit woops, eentje is nog niet klaar. Let op deze post!
Zo dan: een zipje van 42 MB, feest: http://dl.dropbox.com/u/6...MC%20v21%2022-09-0035.zip
De 'day' render is wel met de optie -realistic, maar ik vind het geen verbetering
[ Voor 36% gewijzigd door Technicality op 22-09-2010 01:29 ]
Meh, maar die night is ongelooflijk mooi.
Oh, wow @ nachtrender. De grottenrender is een beetje teleurstellend imho (je ziet er veel minder leuke dingen op dan ik had verwacht). De flatrender is ook niet echt bijzonder, geeft totaal geen weergave van hoe alles er uitziet. De dagrender is als gewoonlijk wel weer leuk om te bekijken.
Ik ben erg benieuwd naar het project van TheMajor overigens, dat is echt een gigantische onderneming!
EDIT:
Oeps!
Ik ben erg benieuwd naar het project van TheMajor overigens, dat is echt een gigantische onderneming!
EDIT:
Oeps!
Dropbox vind het niet leuk dat je de renders bij hen hostOops! (509)
This account's public links are generating too much traffic and have been temporarily disabled!
[ Voor 20% gewijzigd door Patriot op 22-09-2010 01:45 ]
Bah, ik wil die Notch zijn geld geven maar hij krijgt zijn server maar niet op orde.
* Grannd heeft sinds dinsdagochtend naast een 8-urige werkdag zo'n 10 uur doorgebracht in 'world 1'...
* Grannd heeft sinds dinsdagochtend naast een 8-urige werkdag zo'n 10 uur doorgebracht in 'world 1'...
De game is native perfect speelbaar op osx! Ik draai het super op mijn MacBookThe Great HooD schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:53:
Omg. Ik ben verslaafd aan dit spel sinds vandaag. Ik heb er met singleplayer al meer dan 6 uur opzitten, de multiplayer nog niet eens uitgeprobeerd. Geweldig gewoon.
No animals were harmed in the making of this comment.
ik ben nogsteeds free ingelogd
Hopen dat ik niet crash aangezien site me niet laag registeren en of het spel kopen xD
Hopen dat ik niet crash aangezien site me niet laag registeren en of het spel kopen xD
hier kon u advertentie staan
Cool rapture ziet er al wel gaaf uit, was er nog niet geweestSgreehder schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:01:
Videootje!
[video]
Hehe Dropbox heeft je door kerelTechnicality schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:11:
"Oops! (509)
This account's public links are generating too much traffic and have been temporarily disabled!"
(het plaatje wat daarbij word weergegeven laat mij wel lachen!)
Dropbox ftw tho
kek
DAS schreef op woensdag 22 september 2010 @ 05:15:
[...]
Hehe Dropbox heeft je door kerel
"Oops! (509)
This account's public links are generating too much traffic and have been temporarily disabled!"
(het plaatje wat daarbij word weergegeven laat mij wel lachen!)
Dropbox ftw tho
Wel netjes dat mn non-public links gewoon blijven werken.Hi Tech,
This email is an automated notification from Dropbox that your Public links have been temporarily suspended on account of generating excessive traffic. Your Dropbox will continue to function completely normally with the exception of Public links.
If you have any questions, feel free to drop us a line at support@dropbox.com.
- The Dropbox Team
Ik ga ze hier niet thuis hosten, heb al genoeg upload en de limiet is 250 GB per maand. Filefront ofzo maar uitzoeken.
Maar goed, da's voor vanavond.
En het lijkt erop dat men niet meer op de site kan komen, en ook niet meer kan inloggen op het spel.
Multiplayer zit er dus even niet in. Echter staat wel de 10 euro gereed om het spel te kopen.
Edit: De site is zojuist weer online gekomen en ik heb meteen het spel gekocht.
Multiplayer zit er dus even niet in. Echter staat wel de 10 euro gereed om het spel te kopen.
Edit: De site is zojuist weer online gekomen en ik heb meteen het spel gekocht.
[ Voor 17% gewijzigd door Zorian op 22-09-2010 07:56 ]
Hmm, heb net het spel gekocht, maar nou kan ik de nieuwe client niet downloaden... Dan geeft ie nog steeds een melding dat ik het spel moet kopen... 
Even wachten dan maar denk ik, misschien verandert mn status zometeen nog wel.
Edit: uitloggen en weer inloggen helpt dus
Even wachten dan maar denk ik, misschien verandert mn status zometeen nog wel.
Edit: uitloggen en weer inloggen helpt dus
[ Voor 9% gewijzigd door Flowmo op 22-09-2010 08:42 ]
Gekocht! gisteravond al flink singleplayer aan het bouwen geweest en net op het werk toch maar even gebruik gemaakt van de mogelijkheid 10E uit te geven.
Met een beetje geluk vanavond eens MP bouwen. Ben erg gecharmeerd van de eenvoud van het spel, en de geweldige gameplay. Helaas alleen geen OpenGL hier @ work...anders wist ik het wel :-)
Met een beetje geluk vanavond eens MP bouwen. Ben erg gecharmeerd van de eenvoud van het spel, en de geweldige gameplay. Helaas alleen geen OpenGL hier @ work...anders wist ik het wel :-)
ik kan niet inloggen hij zegt connection refused: connect
iemand een oplossing (ik heb al een nieuwe launcher gedownload vanochtend)
iemand een oplossing (ik heb al een nieuwe launcher gedownload vanochtend)
Haha, hetzelfde geld hier voor stage. Heb nogal veel vrije momenten, en zou dan lekker SP kunnen spelenMissingDog schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:46:
Gekocht! gisteravond al flink singleplayer aan het bouwen geweest en net op het werk toch maar even gebruik gemaakt van de mogelijkheid 10E uit te geven.

Godv... Is de minecraft site eindelijk weer online, is hij nogsteeds zo traag als het maar kan!?
Waarom host Notch hem niet ergens anders
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Edit2: nvm had DM niet aanstaan...
Edit: Is de multiplayer server offline? Krijg de hele tijd connection refused...
Edit: Is de multiplayer server offline? Krijg de hele tijd connection refused...
[ Voor 68% gewijzigd door Flowmo op 22-09-2010 08:59 ]
Je lijkt DM uitgeschakeld te hebben - kijk bij je voorkeuren!Flowmo schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:52:
Hey D4NG3R,
Hierbij mijn gegevens:
code:
1 [b]Flowmo[/b] - [u]Iainvdw[/u]
Ik probeerde je te PM'en, maar ik kan nergens vinden hoe dat moetZie het PM icoontje nergens...
De server is Down. Waarschijnlijk is hij nu al door de 45 GB upload heen, waardoor hij een nieuwe ppp-account pakt. Dat zal dan binnen een dag of 5 gebeurd zijn, en dat is te snel. Het aantal slots gaat zodra het kan ook weer naar 20. De druk om een alternatieve hoster te zoeken is groter - als iemand zich dus geroepen voelt omdat-ie bijvoorbeeld een colobak heeft hangen die meestal idled...
Ik vind het wel leuk om te doen, maar het groeit nu een beetje uit zijn voegen.
Als ik kan ssh-en naar thuis (wat ff niet lukt ivm proxy op werk, ff omheen gaan) dan kan ik hem wel weer aanzwengelen.
Edit: kan iemand even proberen te connecten naar de server? Ik heb nu wat aan kunnen passen
[ Voor 4% gewijzigd door Technicality op 22-09-2010 09:01 ]
Ah sucks.
Maar goed te begrijpen Tech. Helaas heb ik geen Colo oplossing beschikbaar.
edit: Flowmo, nu weer wel, maar denk dat dit niet altijd zo door blijft gaan.
edit: Flowmo, nu weer wel, maar denk dat dit niet altijd zo door blijft gaan.
[ Voor 31% gewijzigd door BioHazard op 22-09-2010 09:06 ]
Server is weer online? Kon opeens weer inloggen en zit er nu in! 
Kan jij mij builder rechten geven Tech? Thx alvast!
Helaas gaat dát me niet lukken vanaf hier (nog geen rdp op mn eigen systeem aangezwengeld ofzo). Daarvoor moet je gewoon in-game een blauwe dude (=admin) vinden.Flowmo schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:05:
Server is weer online? Kon opeens weer inloggen en zit er nu in!
He jammer, is ook geen admin online nu... Dan wacht ik maar wel even
Sowieso kun je de eerste week beter alleen SP spelen, omdat MP zo glitchy als de pest is gaan veel mensen denken dat het spel zuigt ect ect... Absoluut niet, alleen de MP een beetjeFlowmo schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:09:
He jammer, is ook geen admin online nu... Dan wacht ik maar wel even
Hmm,...
Ik blijf nu de melding: Disconnected by server. Took too long to log in.' krijgen.
Ik blijf nu de melding: Disconnected by server. Took too long to log in.' krijgen.
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Heb SP al flink wat gespeeld van het weekend, dus ik maak me niet druk om de MP glitches. Spel zuigt imo echt niet en vind ik nu al de beste 10 euro die ik de afgelopen tijd heb uitgegeven 
Edit: Tyoi, blijven proberen, na een keer of 5 a 10 kom je er wel in. De authenticatie server van Notch krijgt het zwaar te verduren denk ik...
Edit: Tyoi, blijven proberen, na een keer of 5 a 10 kom je er wel in. De authenticatie server van Notch krijgt het zwaar te verduren denk ik...
[ Voor 27% gewijzigd door Flowmo op 22-09-2010 09:19 ]
Wat een onzin, hoe lang geleden ben jij voor het laatst op de server geweest? De grootste bugs zijn eruit, en het is nu gewoon prima te spelen.D4NG3R NL schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:15:
[...]
Sowieso kun je de eerste week beter alleen SP spelen, omdat MP zo glitchy als de pest is gaan veel mensen denken dat het spel zuigt ect ect... Absoluut niet, alleen de MP een beetje(Alhoewel de MP ook dikke lol is) .
Tech, ik heb wel een vergelijkbare bak staan die 23 uur per dag niks staat te doen (Phenom II 955 4gig, SSD), maar ik weet niet of het medium Ziggo pakketje toereikend is qua upload. Ik heb ook niet heel veel tijd om de admin uit te hangen, misschien is het toch beter maar een gameserver te huren ergens. Ies niet doer!
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
D'r loopt een kip rond... ik dacht dat mob (friendly/enemy) uitgeschakeld waren?
6) You just checked it.
Technicality's server gaat down
????????
[ Voor 4% gewijzigd door KooolaNL op 22-09-2010 09:27 ]
Uiteindelijk wel ja. Het was altijd al tijdelijk, ik heb nooit gezegd dat-ie permanent kan zijn
Het valt me tegen wat-ie upload en aan resources vreet, en helaas is er dus een uploadlimiet bij ons van 5 accounts * 45 = 225 GiB /maand. En op deze manier tik ik dat vóór het einde van de maand.
Ik laat hem zeker draaien totdat er een alternatief is - maar dan wel met minder slots. Omdat we 'laat' begonnen zijn deze maand kan ik voorlopig wel 30 slots houden, maar volgende maand gaat dat niet goed. Dus dan maar 20 slots.
Waarom houd je het niet gewoon op 16 of 18 slots? Jammer dan voor mensen die op dat moment niet kunnen joinen.. Tjah, zo werkt dat toch echt. Een andere keer heeft een ander weer pech
.
Zou je hem dan eventueel wel (permanent) kunnen blijven hosten?
Zou je hem dan eventueel wel (permanent) kunnen blijven hosten?
Wordt tijd dat Notch eens iets aan dat dataverkeer doet dan...
Ik heb een bakkie staan met een Q9550 @ 3.8ghz 8gig ram en genoeg opslag
met een max upload van 1 echt mb per seconde ik zou hem met alle genoegen willen hosten
Ik geloof dat een persoon maxxed a 25kb/sec wat ie uiteindelijk van de server trekt
1000 / 25 = uiteindelijk = 40 dus 35 mannetje's slot zou moeten werken
met een max upload van 1 echt mb per seconde ik zou hem met alle genoegen willen hosten
Ik geloof dat een persoon maxxed a 25kb/sec wat ie uiteindelijk van de server trekt
[ Voor 33% gewijzigd door KooolaNL op 22-09-2010 09:37 ]
Ga je niet redden met 1MB/s (Oftewel 8Mb/s upload). Zelfs Tech heeft er af en toe problemen mee.. En hij heeft notabene glasvezel met een 100/100 verbinding.KooolaNL schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:35:
Omg wat een brilliant spel. Ik heb gisteren samen met m'n broertje op m'n servertje thuis wat proberen te maken en een mooie dungeon was het resultaat.
Ik vind het wel jammer dat je in de multiplayer geen zombies tegenkomt of de beesten die je tegenkomt dood kunt hakken maar dat zal vast nog wel een keer gefixed worden en gewoon bouwen is ook al leuk hehe.
Ik verwacht dat de maker van het spel door z'n free weekend z'n omzet heeft verdubbeld want ik heb het spel nu meteen gekocht en ik ben vast niet de enige!
Ik vind het wel jammer dat je in de multiplayer geen zombies tegenkomt of de beesten die je tegenkomt dood kunt hakken maar dat zal vast nog wel een keer gefixed worden en gewoon bouwen is ook al leuk hehe.
Ik verwacht dat de maker van het spel door z'n free weekend z'n omzet heeft verdubbeld want ik heb het spel nu meteen gekocht en ik ben vast niet de enige!
[ Voor 3% gewijzigd door Bapawe op 22-09-2010 10:12 ]
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Er moet echt een colo server komen als we hiermee op huidige schaal door willen gaan. Die fiber die Tech heeft, heeft ook al zo zijn limieten, en zo is het helemaal met het gemiddelde kabel/ADSL abo denk ik.
Verwijderd
Misschien een idee om als Tweakers een soort potje te starten om daar wat serverruimte voor te huren. Donatie gebaseerd uiteraard
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 10:02 ]
Probleem is, dat wanneer wat mensen ineens niet meer doneren, iemand zit met een vaste last.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:01:
Misschien een idee om als Tweakers een soort potje te starten om daar wat serverruimte voor te huren. Donatie gebaseerd uiteraard
Ik zie je edit nu, en nee. in MC trekt erk persoon ongeveer 0.1MB momenteel... Dus 0.8Mb/s. Jij zou dus max 10 personen aan moeten kunnen zonder al te veel op pings in te leveren.KooolaNL schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:35:
ik heb tot nu maximaal vanaf technicality's server na mijn laptop 32kb/sec gehaald hoe kom je bij 100kb/sec
ik geloof je zeker maar het lijkt me erg veel
ik geloof je zeker maar het lijkt me erg veel
Verwijderd
Ey ik zou het spel graag willen kopen. Alleen ik heb geen creditcard ofzo, maar wel internet bankieren van ING. Kan ik het hier mee kopen?
Als de server geheel vol zit en er meerdere chunks (stukken steen enz) op de grond liggen gaat het bandbreedte verbruik gigantisch omhoog.
Edit: De server host moet ook elke zoveel seconden verbinding maken met de Authentication server, wat ook weer voor extra bandbreedte zorgt.
Edit: De server host moet ook elke zoveel seconden verbinding maken met de Authentication server, wat ook weer voor extra bandbreedte zorgt.
[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 22-09-2010 10:37 ]
Ik wil opzich wel voor een Minecraft server zorgen voor de Tweakers, deze zal dan sowieso niet publiekelijk beschikbaar zijn en alleen voor GoTers. Dit gebeurt dus dan ook niet eerder voordat de auth servers weer werken.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:01:
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Je moet paypal hebbenVerwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:35:
Ey ik zou het spel graag willen kopen. Alleen ik heb geen creditcard ofzo, maar wel internet bankieren van ING. Kan ik het hier mee kopen?
dat werkt inmiddels al weer gewoon dacht ikPhyxion schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:39:
[...]
Ik wil opzich wel voor een Minecraft server zorgen voor de Tweakers, deze zal dan sowieso niet publiekelijk beschikbaar zijn en alleen voor GoTers. Dit gebeurt dus dan ook niet eerder voordat de auth servers weer werken.
Donaties publiceren per betaal cyclus?BioHazard schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:06:
[...]
Probleem is, dat wanneer wat mensen ineens niet meer doneren, iemand zit met een vaste last.
Niet gedoneerd = Niet spelen (of die witte rank zodat je alsnog niks kunt)
sudo apt-get rekt
Dan ben ik (en een groot aantal anderen) snel weg. Ik heb immers al betaald voor het spel.. Ik wil best wel een keer 10/20 euro ofzo doneren, maar niet op standaard maandelijkse basis.MazeMouse schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:42:
[...]
Donaties publiceren per betaal cyclus?
Niet gedoneerd = Niet spelen (of die witte rank zodat je alsnog niks kunt)
je kan een paypal account aanmaken, daar geld naartoe storten en dan op die manier betalen. Alleen duurt het een aantal dagen voordat het daar op je account staat.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:35:
Maak een paypal account aan er stort er geld op, zo kan je het spel kopenVerwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:35:
Ik heb nog een - grotendeels - idlende i7 8gb bak staan met een 100mbit up/down en 5 tb limiet. Bij wijze van test wil ik hier wel een VM bijzetten waar een server op kan runnen.
Verwijderd
Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat degene die de server draait ook kosten per maand maakt en afhankelijk van de populariteit wellicht zijn server moet aanpassen.D4NG3R NL schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:47:
[...]
Dan ben ik (en een groot aantal anderen) snel weg. Ik heb immers al betaald voor het spel.. Ik wil best wel een keer 10/20 euro ofzo doneren, maar niet op standaard maandelijkse basis.
Ik vind het erg kort door de bocht om meteen te roepen dat je dan weg bent.
Natuurlijk heb je al betaalt voor het spel, maar dat staat los van de server.
Per maand 10/20 euro is natuurlijk erg veel geld, maar als elke gebruiker 1 of 2 euro per maand doneert dan heeft die persoon in ieder geval zijn kosten er uit als je uit gaat van een server met een slot van 20 mensen.
De server draait immers voor iedereen en is niet gratis ook al heeft iemand al een pc staan.
Het is meteen een goeie anti-grief oplossing denk ik. Mensen die niet willen dokken kunnen nix op de server (of komen er niet eens op : -> default rank = banned)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 11:09 ]
Ik heb nog een colo linux bak met 2GB ram en 2TB limiet, is wel pas over 1/1,5 maand beschikbaar..
Volgens mij is het al gehalveerd in de laatste update, als ik op Techs server zit gebruik ik namelijk nóóit meer dan 50kb/s aan download.D4NG3R NL schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:08:
[...]
Ik zie je edit nu, en nee. in MC trekt erk persoon ongeveer 0.1MB momenteel... Dus 0.8Mb/s. Jij zou dus max 10 personen aan moeten kunnen zonder al te veel op pings in te leveren.
Zoals eerder gesuggereerd is het misschien ook een optie om een servertje te huren met meerdere Tweakers, ik wil hier best aan mee doen.
Dat zou wel eens kunnen dan, maar twee weken geleden was het echt nog 92KB/s toen ik het checkte-Mike- schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:11:
[...]
Volgens mij is het al gehalveerd in de laatste update, als ik op Techs server zit gebruik ik namelijk nóóit meer dan 50kb/s aan download.
Zoals eerder gesuggereerd is het misschien ook een optie om een servertje te huren met meerdere Tweakers, ik wil hier best aan mee doen.
Je zou natuurlijk de server ook volledig private kunnen maken.. Je maakt een whitelist met ip's met de mensen die wat gedoneerd hebben en de rest komt er niet op..Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:07:
[...]
Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat degene die de server draait ook kosten per maand maakt en afhankelijk van de populariteit wellicht zijn server moet aanpassen.
Per maand 10/20 euro is natuurlijk erg veel geld, maar als elke gebruiker 1 of 2 euro per maand doneert dan heeft die persoon in ieder geval zijn kosten er uit als je uit gaat van een server met een slot van 20 mensen.
De server draait immers voor iedereen en is niet gratis ook al heeft iemand al een pc staan.
Het is meteen een goeie anti-grief oplossing denk ik. Mensen die niet willen dokken kunnen nix op de server (of komen er niet eens op : -> default rank = banned)
Zoals ik al aangaf wil ik best een server hosten. Heb thuis al een dedicated server draaien. Ding heeft 4GB mem en een E5300 (geloof ik, zal straks thuis eens kijken). Verder heb ik 30Mb/30Mb glasvezel thuis liggen zonder limiet (kon niks vinden).
Verwijderd
Van de week ff gratis gedaan toch, maar 10 euro overgemaakt is het zeker waard. Super verslavend
Geluid werkt hier niet hier meer mensen last van?
Verwijderd
Sinds de server problemen van de website download de launcher om een of andere reden de \Resource\ map niet meer. (bij een verse install van het spel) Daar staan de sounds in.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:19:
Van de week ff gratis gedaan toch, maar 10 euro overgemaakt is het zeker waard. Super verslavend![]()
Heb je nog de resource map van een oudere versie dan gebruik je die en anders kun je hem hier downloaden:
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=35&t=38263
Voor de duidelijkheid:
De resource map vind je in Vista/Win 7 in je:
C:\Users\<naam gebruiker>\AppData\Roaming\.minecraft\
En in XP:
C:\Documents and Settings\<naam gebruiker>\Application Data\.minecraft (als ik het me goed herinner)
Verwijderd
@grave
komt bij mij nog wel eens voor dat het geluid later komt, als ik dus zegmaar een trap af wandel dat het geluid erdoorheen gepropt word als ik beneden sta
komt bij mij nog wel eens voor dat het geluid later komt, als ik dus zegmaar een trap af wandel dat het geluid erdoorheen gepropt word als ik beneden sta
Ik heb de volledige resource map. Maar moest vandaag een nieuwe launcher downloaden "out of date launcher" melding. En sindsdien werkt mijn geluid niet meer
sudo apt-get rekt
Verwijderd
Ik krijg nu net ook een update door...
En mijn geluid doet t ook niet meer ondanks de volle resource map...
En mijn geluid doet t ook niet meer ondanks de volle resource map...
Oftewel, muziek en geluid wordt op dit moment niet geupdate via de cloud service die de rest van de Minecraft content gebruikt. Work in progressNotch wrote:
I haven’t been able to move the resources (sounds and music yet) because those used a rather ridiculous auto updating scheme that was different from the rest of the game. I will fix this today.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Heb nog een Ubuntu Core2Quad Q9450 met 6GB ram, ~3TB free space op een 100/100 glas (Tweak, geen traffic limits
) die voornamelijk staat te idlen.
Btw Tech, kan je misschien een keer een snapshot van de map ergens online mikken zodat ik eens kan spelen met de render tools?
Btw Tech, kan je misschien een keer een snapshot van de map ergens online mikken zodat ik eens kan spelen met de render tools?
Het spel kostte maar 10 euro dus in theorie bespaar je al gauw €40 in vergelijking met de grote titels.D4NG3R NL schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:47:
[...]
Dan ben ik (en een groot aantal anderen) snel weg. Ik heb immers al betaald voor het spel.. Ik wil best wel een keer 10/20 euro ofzo doneren, maar niet op standaard maandelijkse basis.
Een maandelijkse donatie is imho teveel van het goede. Op jaarbasis lijk me een stuk beter.
* NitroX infinity wil best wel €10 - €20 per jaar overmaken.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
Ja maar het is vreemd dat als je de sound files gewoon al op je harddisk hebt staan ze blijkbaar niet meer worden gebruikt door het spel.VyperX schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:34:
[...]
Oftewel, muziek en geluid wordt op dit moment niet geupdate via de cloud service die de rest van de Minecraft content gebruikt. Work in progress
Het bericht slaat meer op de launcher die de bestanden download als je een verse installatie maakt.
Ik zie geen reden waarom minecraft de sounds niet meer zou gebruiken die je al hebt.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 11:39 ]
Verwijderd
Hmm oplossing uitgevoerd en zie dat je nu ook hetzelfde probleem hebt. Zonder geluid is het gelukkig ook best te doen.
Heb nu dat ik fullscreen speel dat ik vrijwel na 1 uurtje behoorlijk misselijk wordt
Voor de server nickname dagarkin en ts dagarkin.
Heb nu dat ik fullscreen speel dat ik vrijwel na 1 uurtje behoorlijk misselijk wordt

Zelfde hier, met de vorige (free weekend) ging het wel nog als ik de resources.zip van in de thread hier uitpakte, maar nu heb ik helemaal niks meer.
Is niet zo leuk om dan ergens een donker deel van een grot binnen te gaan of naar boven te graven en niet te horen of er een creeper in de buurt is.
Die spinnen zijn ook moordend though
.
Is niet zo leuk om dan ergens een donker deel van een grot binnen te gaan of naar boven te graven en niet te horen of er een creeper in de buurt is.
Die spinnen zijn ook moordend though
Verwijderd
Als ik in fullscreen speel dan heb ik wel dat ik de kriebels krijg als ik naar beneden kijk vanaf een heel hoog punt.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:40:
Hmm oplossing uitgevoerd en zie dat je nu ook hetzelfde probleem hebt. Zonder geluid is het gelukkig ook best te doen.
Heb nu dat ik fullscreen speel dat ik vrijwel na 1 uurtje behoorlijk misselijk wordt![]()
1 ding is nu wel kut eigenlijk, heb in m'n grot een link met een andere grot gevonden, met veel goud etc in,
maar had wat gravel nodig voor de lava weg te werken.
Ik dus terug naar m'n eerste grot, maar ik kan zelfs na een paar uur zoeken die grot niet meer vinden
.
Ik dus terug naar m'n eerste grot, maar ik kan zelfs na een paar uur zoeken die grot niet meer vinden
Verwijderd
https://www.jestservers.com/panel/cart.php?gid=47 Hier kun je dedicated servers huren misschien een idee.
Weet niet hoe zwaar minecraft is maar je zou ook meerdere servers kunnen huren.
Alleen moet 1 iemand zich aangevoelen om dit alles te regelen met 1 simpele regel wie betaald krijgt toegang.
Alleen moet 1 iemand zich aangevoelen om dit alles te regelen met 1 simpele regel wie betaald krijgt toegang.
Verwijderd
Ik heb altijd zo'n workbench, furnace en wood in mijn inventory zitten, dan kan ik "sub-bases" opzetten, een diepe grot van mij staat vol met van die kampen, beetje zoals ze bij de mount-everest hebben.GuntherDW schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:44:
1 ding is nu wel kut eigenlijk, heb in m'n grot een link met een andere grot gevonden, met veel goud etc in,
Ik dus terug naar m'n eerste grot, maar ik kan zelfs na een paar uur zoeken die grot niet meer vinden.
Anyway, je kan daar dan signposts aanmaken om je de weg te helpen wijzen in de grot he, loop je al snel minder verloren, of reis je een gans stuk door een tunnel die je al helemaal hebt uitgekamd.
Wel ik had ook wel al die dingen voorzien in al m'n grotten, maar dit was een net nieuw gevonden grot, en had dus niks klaar staan, ik heb als ik bijna boven ben zo'n 4 ovens, een workbench en 3 "big" boxes
.
edit: zou het kunnen door water dat door de grotten gelopen is?
Ik was een weg naar boven aan het graven en kwam net door de zee door
.
Al betwijfel ik het eigenlijk want het is overal nog gewone rock.
edit: zou het kunnen door water dat door de grotten gelopen is?
Ik was een weg naar boven aan het graven en kwam net door de zee door
Al betwijfel ik het eigenlijk want het is overal nog gewone rock.
[ Voor 33% gewijzigd door GuntherDW op 22-09-2010 11:56 ]
Zoals aangegeven, wil ik best een idelende server sponsoren. De kosten maak ik toch, of die server nou iets staat te doen of niet (is er om zeldzame pieken in verkeer op te vangen), dus hoef er in principe ook geen donaties of wat dan ook voor. Enige dat ik nodig heb is iemand die het beheer op zich neemt. Ik kan de server nu wel opzetten, maar ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om de maps van de huidige server te migreren?
Indien iemand me dit kan vertellen, kan er binnen een uur, anderhalf een server staan.
Indien iemand me dit kan vertellen, kan er binnen een uur, anderhalf een server staan.
Nou, dit lijkt me een prachtig initiatief. Contact opnemen met Technicality, om misschien wat kennis op te doen?vistu schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:56:
Zoals aangegeven, wil ik best een idelende server sponsoren. De kosten maak ik toch, of die server nou iets staat te doen of niet (is er om zeldzame pieken in verkeer op te vangen), dus hoef er in principe ook geen donaties of wat dan ook voor. Enige dat ik nodig heb is iemand die het beheer op zich neemt. Ik kan de server nu wel opzetten, maar ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om de maps van de huidige server te migreren?
Ja neem inderdaad op met Technicality, hij host de huidige server
Ik wil het verdere beheer wel op me nemen. Het is alleen wel zo dat ik vandaag aan het werk ben. Morgen ben ik overdag beschikbaar en kan ik wel het één en ander aan overleg e.d. plegen.vistu schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:56:
Die machine lijkt in ieder geval ruim te voldoen aan de eisen van de daemon. Afhankelijk wat voor jouw het makkelijkst is kun je windows of linux erop gooien. Je had het over een virtuele bak, en ivm licenties lijkt me linux het meest voor de hand liggen.
De map is slechts één mapje (van ~140 MB nu
Het enige is dan stabiliteit. Afhankelijk van hoe de CLI-variant zich gedraagt na een dagje zonder restarts (= vandaag) zou het gewoon moeten kunnen zonder restarts, anders moet ik een scriptje (.sh in linux, vbs/bat in windows) klussen om het te herstarten.
Verwijderd
Wil geen ouwe keoien uit de put halen ofzoVerwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:07:
[...]
Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat degene die de server draait ook kosten per maand maakt en afhankelijk van de populariteit wellicht zijn server moet aanpassen.
Maar als je het erg vind en lastig om te hosten dan kun je natuurlijk ook gewoon niet hosten, doneren is doneren, je gaat geen geld vragen, mocht ie nou zeggen, ik ben geld nodig server is kapot, ben ik echt niet te beroerd om hem ff wat overtemaken, maar geld gaan vragen(maandelijks) omdat je stroom en h.w. kosten hebt, kun je netzogoed weer met die lelijke mmorpgs gaan beginnen, die net zo saai zijn.
Nee als je een server wil hosten, dan vind je het leuk, maar als je wil hosten om geld te vragen, dan kun je beter aan het werk gaan voor dat geld.
Maar tech mocht je geld nodig zijn voor upgrade het kan natuurlijk altijd in de groep gegooid worden uiteraard.
Dan kunnen mensen zelf beslissen of ze willen meedoen of niet.
Prima, morgen ben ik ook beschikbaar (wat is student zijn prettigTechnicality schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:04:
[...]
Ik wil het verdere beheer wel op me nemen. Het is alleen wel zo dat ik vandaag aan het werk ben. Morgen ben ik overdag beschikbaar en kan ik wel het één en ander aan overleg e.d. plegen.
Die machine lijkt in ieder geval ruim te voldoen aan de eisen van de daemon. Afhankelijk wat voor jouw het makkelijkst is kun je windows of linux erop gooien. Je had het over een virtuele bak, en ivm licenties lijkt me linux het meest voor de hand liggen.
De map is slechts één mapje (van ~140 MB nu) de rest (=users e.d.) van de server is ook zo te migreren. Op zowel windows als linux zou je bij wijze van spreken een zipje van mijn server kunnen uitpakken en dan werkt het bijna al. Even portforwards en een service/daemon ervan maken en je bent klaar.
Het enige is dan stabiliteit. Afhankelijk van hoe de CLI-variant zich gedraagt na een dagje zonder restarts (= vandaag) zou het gewoon moeten kunnen zonder restarts, anders moet ik een scriptje (.sh in linux, vbs/bat in windows) klussen om het te herstarten.
Overigens; draai je nu de officiele serversoftware of draai je opencraft?
Officieel, met een tweetal mods. Eventueel als je zin hebt mag je jezelf erin verdiepen. De mods zijn zo geinstalleerd, het was juist de serverconfig die ff tricky was. Hey0's servermod en LLamacraft, beide nieuwste versie, zijn de enige twee mods. De hele meuk aan configfiles maakt-ie dan zelf.vistu schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:12:
[...]
Prima, morgen ben ik ook beschikbaar (wat is student zijn prettig). Ik wil het inderdaad op een virtuele bak draaien, omdat ik er nog een virtuele bak naast heb draaien waar ik heel af en toe op develop. Ik wil inderdaad linux erop zetten (ipv illegale windows installs etc). Restart scripten kan ik doen, mag je ook doen, maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Vanzelfsprekend timmer ik 'm wel geheel dicht; op een ssh en minecraft na.
Overigens; draai je nu de officiele serversoftware of draai je opencraft?
Dankje. Je zei dat je aan het werk bent nu, ik kan dan veilig aannemen dat je niet de backup al ergens klaar hebt staan? Ik zal nu in ieder geval de VM klaarzetten, en kijken of ik de server werkend krijg. Die backup van de huidige map kan ik dan gewoon later inladen?Technicality schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:15:
[...]
Officieel, met een tweetal mods. Eventueel als je zin hebt mag je jezelf erin verdiepen. De mods zijn zo geinstalleerd, het was juist de serverconfig die ff tricky was. Hey0's servermod en LLamacraft, beide nieuwste versie, zijn de enige twee mods. De hele meuk aan configfiles maakt-ie dan zelf.
Klopt, klopt en succes ermeevistu schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:22:
[...]
Dankje. Je zei dat je aan het werk bent nu, ik kan dan veilig aannemen dat je niet de backup al ergens klaar hebt staan? Ik zal nu in ieder geval de VM klaarzetten, en kijken of ik de server werkend krijg. Die backup van de huidige map kan ik dan gewoon later inladen?
Godverdomme zeg, zit ik uren te zoeken achter die ene grot, geef ik na *uren* zoeken alle hoop uiteindelijk op,
vind ik nadat ik al m'n gravel al terug in de chest gestoken had heb niet terug zeker?
*feestje*
vind ik nadat ik al m'n gravel al terug in de chest gestoken had heb niet terug zeker?
*feestje*
OVH zit in Frankrijk en heeft goedkopere tarieven voor dedicated servers. Heb ze een halfjaar gebruikt en was er zeer tevreden vanVerwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:48:
https://www.jestservers.com/panel/cart.php?gid=47 Hier kun je dedicated servers huren misschien een idee.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Jammer dat de Classic versie al even offline is door server problemen
Hoop dat hij nog terug komt vandaag. Volgens z'n blog wel!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hoe speel je fullscreen?Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:40:
Heb nu dat ik fullscreen speel dat ik vrijwel na 1 uurtje behoorlijk misselijk wordt![]()
F11, ook om er weer uit te komen. Veel plezier[b][message=34729249,noline]Neverwinterx schreef op woensdag 22 september 2010 @
Hoe speel je fullscreen?
Kiek em goan!
Dan kun je inderdaad beter je scherm maximaliseren ipv fullscreen spelen. Dat wordt een beetje teveel pixelpret. (zelfs voor minecraft begrippen teveel).
Ben benieuwd naar de nieuwe server, bedankt Vistu voor het beschikbaar stellen van de server en Tech natuurlijk voor het onderhoud van de bestaande / nieuwe server!
Ben benieuwd naar de nieuwe server, bedankt Vistu voor het beschikbaar stellen van de server en Tech natuurlijk voor het onderhoud van de bestaande / nieuwe server!
Ik stem voorOVH zit in Frankrijk en heeft goedkopere tarieven voor dedicated servers. Heb ze een halfjaar gebruikt en was er zeer tevreden van
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Heeft iedereen over Vistu zijn optie heen gelezen? Lijkt me makkelijker in dit geval?
Nee, volgens mij zitten Tech en Vistu morgen om de digitale tafel om het rond te krijgen toch?
Ik ben voor. Vistu: u rool
Ik ben voor. Vistu: u rool
6) You just checked it.
Nee? Tech en Vistu gaan het volgens mij regelenBioHazard schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:37:
Heeft iedereen over Vistu zijn optie heen gelezen? Lijkt me makkelijker in dit geval?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---