Enige wat niet werkte (eerste maal) was installatie sbsettings. iPad liep voledig vast bij installatie en na reboot ging hij niet meer voorbij Apple logo. Heb het niet opnieuw durven proberen.
Happy2000 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:46:
Iemad al gelukt om een ipad 3g te jailbreaken?
Heb het hier meerdere malen geprobeerd maar wil niet, erger nog na 5x kreeg ik alleen nog maar een error 1015 in itunes.
Gelukkig na even zoeken op het internet heb ik hem hier uit gekregen, nu staat de ipad te restoren.
Heb het eerst gehad met deze jailbreak, wacht even een paar dagen af op de andere jailbreak.
Net nieuwe versie van limera1n (RC1b) uit met de fix voor de iPad:Archie_T schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:32:
IK heb het nu ook een paar uur geprobeerd om mijn iPad met OS 3.2.2 te Jailbreaken, maar het lukt mij niet. Steeds als ik in DFU modus zit springt de iPad er weer uit voordat limera1n iets kan doen. Ik heb al UAC uitgezet, Windows XP (virtual) geprobeerd, niets helpt.... Ik geef het op voor vandaag..
complete changelog:
BETA1 - first release
BETA2 - fixed kernel patching magic, rerun BETA2+ over BETA1
BETA3 - fixed new bootrom 3GS
BETA4 - uninstall fixed, respring fixedish
RC1 - out of beta! afc2, reliability improvements, no reboot for cydia, 2kb smaller
RC1b - addresses an install issue, mainly with iPads
[ Voor 12% gewijzigd door TAMW op 11-10-2010 22:05 ]
Verwijderd
Ik heb nog steeds de eerste beta erop staan, en heb tot dusver nog altijd geen problemen ondervonden.
Updaten naar de nieuwe RC1b ga ik dus ook niet doen tot ik echt hinder ondervind die te verklaren is door het feit dat ik met de beta werk
Moesten er mensen problemen hebben met de huidige versie vanop limera1n.com, waarvan hun toestel normaal gezien supported is, wil ik altijd eens een linkje geven naar de eerste beta. Ik heb nog kennissen waarvan de JB niet succesvol was met RC1 en die nu lekker met de eerste beta na twee maal proberen JB'd waren.
linkje voor de geïnteresseerden: http://www.megaupload.com/?d=AC4U848G
Updaten naar de nieuwe RC1b ga ik dus ook niet doen tot ik echt hinder ondervind die te verklaren is door het feit dat ik met de beta werk
Moesten er mensen problemen hebben met de huidige versie vanop limera1n.com, waarvan hun toestel normaal gezien supported is, wil ik altijd eens een linkje geven naar de eerste beta. Ik heb nog kennissen waarvan de JB niet succesvol was met RC1 en die nu lekker met de eerste beta na twee maal proberen JB'd waren.
Verwijderd
Ondertussen wel al gelukt? Heeft dit puur te maken met 4.0.2?Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:24:
Zojuist mijn Iphone 4 gejailbreakt met Limer1a, binnen 2 minuten voor elkaar en werkt perfect.
Nu heb ik een AT&T lock dus meteen via Cydia ultrasnow geinstalleerd, helaas werkt het niet.
Ik heb softwareversie 4.02 met baseband 01.59.00
Iemand enig idee waarom dit niet werkt?
Dan heb je het over limera1n toch? Werkt dit trouwens alleen met Windows?Valderrama schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:18:
RC1 is uit. We zijn uit de beta.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 22:42 ]
De 3G valt op iOS 4.1 reeds te jailbreaken door middel van redsn0w van het dev-team. Unlocken kan indien je toestel ouder is dan een jaar (waar ik bij een 3G wel van uit ga) door een telefoontje te plegen naar T-Mobile. Zij activeren het één en ander waardoor je bij het connecten in itunes je simlock verliestValderrama schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:41:
Iemand enig idee wanneer de oude 3G op 4.1 te jailbreaken is? Wil mijn vriendin er graag blij mee maken.
Ongelofelijk..wil ik m'n iPad en iPhone jailbreaken, werkt het niet omdat m'n iPad niet opgeladen wordt in:
- Win XP (VMware Fusion)
- Win 7 (Bootcamp)
- Win 7 (Parallels Desktop 6)
Dit alles op m'n iMac 20" 2.4Ghz.
Morgen op m'n werk proberen op m'n Windows 7 PC..
- Win XP (VMware Fusion)
- Win 7 (Bootcamp)
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 11-10-2010 23:11 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
dat had ik al gepost een paar uur nadat limera1n uitkwam.Rivanov schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:10:
Ongelofelijk..wil ik m'n iPad en iPhone jailbreaken, werkt het niet omdat m'n iPad niet opgeladen wordt in:
- Win XP (VMware Fusion)
- Win 7 (Bootcamp)
Als je windows opstart via boot camp (native) dan gaat limera1n wel werken
Door een instabiele gejailbreakte installatie van 4.0.1 op mijn 3GS wil ik mijn iPhone restoren en een backup terugzetten. Als ik wil gaan restoren zegt iTunes dat hij ook de nieuwste software gaat installeren. Ik wil echter gewoon op 4.0.1 blijven en jailbreaken met jailbreakme.com . Ik heb rond gegoogled maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Moet ik van 4.1 dan gaan downgraden? En wat is de meest veilige/makkelijke manier daarvoor?
zucht... staat toch echt in dit topic, maar even beknopt:
0: een reserverkopie maken in iTunes van je iPhone
1. je shsh blobs van 4.0.1 moeten op Saurik's server staan (zo niet, dan kan je het al opgeven)
2. je host bestand moet wijzen naar Saurik's server
3. je moet fw 4.0.1 voor je 3gs downloaden (ipsw bestand)
4. terwijl je op herstel klikt in iTunes moet je de option key (osx) of shift key (windows) ingedrukt houden en dan de gedownloade 4.0.1 ipsw kiezen
5. Mocht dat niet lukken, dan moet je telefoon misschien in DFU mode (10 sec pow+home, daarna alleen home)
6. Na de restore moet je telefoon waarschijnlijk nog uit een recovery mode worden gekicked, Recboot (google) kan dat
7. Nadat je iPhone is geactiveerd en al, kan je nu je reserverkopie terugzetten. (al zegt mijn vermoeden dat je eigenlijk eerst nog een aantal cydia dingen moet installeren voordat je echt alles terug kan syncen)
nog even een tip: tijdens de procedure kan je diverse errors tegenkomen (wat niet perse betekent dat het niet is gelukt).
Google gewoon op die errors...
1. je shsh blobs van 4.0.1 moeten op Saurik's server staan (zo niet, dan kan je het al opgeven)
4. terwijl je op herstel klikt in iTunes moet je de option key (osx) of shift key (windows) ingedrukt houden en dan de gedownloade 4.0.1 ipsw kiezen
5. Mocht dat niet lukken, dan moet je telefoon misschien in DFU mode (10 sec pow+home, daarna alleen home)
6. Na de restore moet je telefoon waarschijnlijk nog uit een recovery mode worden gekicked, Recboot (google) kan dat
7. Nadat je iPhone is geactiveerd en al, kan je nu je reserverkopie terugzetten. (al zegt mijn vermoeden dat je eigenlijk eerst nog een aantal cydia dingen moet installeren voordat je echt alles terug kan syncen)
nog even een tip: tijdens de procedure kan je diverse errors tegenkomen (wat niet perse betekent dat het niet is gelukt).
[ Voor 24% gewijzigd door randje op 12-10-2010 01:02 ]
Zag ik net op twitter staan :
'' chronicdevteam chronic dev team
People with the MC model iPod touch 2G: For now, you can use redsn0w, just note that it is tethered: http://cloud.wstraf.me/2ngm ''
'' chronicdevteam chronic dev team
People with the MC model iPod touch 2G: For now, you can use redsn0w, just note that it is tethered: http://cloud.wstraf.me/2ngm ''
Kijk 's naar mijn rijtje.. daar staat Win 7 in Bootcamp bij!randje schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:15:
[...]
dat had ik al gepost een paar uur nadat limera1n uitkwam.
Als je windows opstart via boot camp (native) dan gaat limera1n wel werken
Gaat ook dan niet werken..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het is overduidelijk dat de grens ligt bij warez, ga die dan niet opzoeken

[ Voor 72% gewijzigd door Hoedje op 12-10-2010 11:26 ]
Verwijderd
itunes installeren?Rivanov schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:28:
[...]
Kijk 's naar mijn rijtje.. daar staat Win 7 in Bootcamp bij!
Gaat ook dan niet werken..
Verwijderd
makkelijker kan nog met tinyumbrella, dan kan je gewoon zeggen start TSS server oid en dan hoef je niks aan je hosts te doen (wel moeten je blobs nog steeds bij cydia staan)randje schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:56:
zucht... staat toch echt in dit topic, maar even beknopt:
wat heeft een megaupload linkje eigenlijk voor zin, je moet wachten terwijl er een directe download op de site staat.Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:24:
Ik heb nog steeds de eerste beta erop staan, en heb tot dusver nog altijd geen problemen ondervonden.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 07:44 ]
Ook niet. Zelfs op m'n Windows 7 PC op het werkt geeft hij aan Not Charging. Zometeen maar 's een andere USB poort proberen.

Dat er maar snel een Mac versie uit komt!
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 12-10-2010 08:27 ]
Maak de volgende keer een topic report aan, i.p.v. te posten in het topic
[ Voor 78% gewijzigd door Hoedje op 12-10-2010 11:27 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Net TS geupdate, maar ik moet er nog een keer goed doorheen lezen... Doe ik later!
Snap er niets van. Op geen één USB poort doet m'n iPad het.
iPhone 4 is wel gejailbreakt..maar nu de iPad nog.
Dan maar wachten op een Mac versie van Dev Team of Limera1n.
iPhone 4 is wel gejailbreakt..maar nu de iPad nog.
Dan maar wachten op een Mac versie van Dev Team of Limera1n.
Werkte perfect en in 1x op mijn iphone 4 en ipad wifi.
Gelijk mywi geïnstalleerd
Gelijk mywi geïnstalleerd
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Iemand enig idee waarom mijn iPad niet genoeg stroom krijgt?
Heb hier op m'n werk een Quad Core Windows 7 PC met een Intel chipset.
Heb de laatste driver al gedownload van de Acer site.
Heb hier op m'n werk een Quad Core Windows 7 PC met een Intel chipset.
Heb de laatste driver al gedownload van de Acer site.
[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 12-10-2010 09:33 ]
Is 'normaal', behalve heel recente moederbord geven 'oude' moederbord te weinig stroom door via usb om ipad te laden. Hij laadt wel (traag) op als je je scherm uitzet.
Mja, maar Limera1n herkent 'm hierdoor niet. 
Gaat me niet om het opladen.. Al herkent de PC m'n iPad wel!
Want krijg wel het verkennerscherm van m'n iPad in beeld als ik 'm verbind..

Gaat me niet om het opladen.. Al herkent de PC m'n iPad wel!
Want krijg wel het verkennerscherm van m'n iPad in beeld als ik 'm verbind..
[ Voor 58% gewijzigd door Rivanov op 12-10-2010 09:42 ]
Daarmee bedoelen ze verder, niet ervoor.hardware.tom schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:16:
Nu zie ik op limera1n.com dit:
limera1n, 6 months in the making
iPhone 3GS, iPod Touch 3G, iPad, iPhone 4, iPod Touch 4G
4.0-4.1 and beyond+++
Maar het lukt me niet met ipod touch 2G
iPad nu ook gejailbreaked!
Ja maar op 4.2 beta 2 doet ie het niet, ook niet met greenpois0n:(
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
En ik denk de touch 2G ook niet, enkel via snow en tethered (en dat wil ik niet)Rainesh schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:11:
Beta firmware word niet ondersteund...Rainesh schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:11:
Mess with the best, die like the rest
Ik heb een probleem met mijn jailbreak.
Het gaat om een iphone 4 met versie 4.1 erop.
Als ik limera1n installeer gaat alles goed, daarna kan ik ook cydia downloaden.
Maar zogauw ik dan probeer er iets op te installeren krijg ik allereerst de foutmelding dat dit niet gaat (melding 0x0e808000 ofzoiets weet zo even niet uit mijn hoofd)
Zogauw ik daarna even met mijn telefoon aan het spelen ben dan worden er ineens allemaal icoontjes wit (van telefoon,contacten ipod e.d) of ze verdwijnen zelfs helemaal.
Heb de laatste beta versie geprobeert en de 1e rca versie, heb de 2e nog niet kunnen proberen, maar zou dit mogelijk een uitkomst bieden of is het een bekend probleem?
[edit] ik zie nu ook dat greenp0ison uit is, deze zal ik vanavond ook eens even proberen kijken of die wel werkt.
Maar zogauw ik dan probeer er iets op te installeren krijg ik allereerst de foutmelding dat dit niet gaat (melding 0x0e808000 ofzoiets weet zo even niet uit mijn hoofd)
Zogauw ik daarna even met mijn telefoon aan het spelen ben dan worden er ineens allemaal icoontjes wit (van telefoon,contacten ipod e.d) of ze verdwijnen zelfs helemaal.
Heb de laatste beta versie geprobeert en de 1e rca versie, heb de 2e nog niet kunnen proberen, maar zou dit mogelijk een uitkomst bieden of is het een bekend probleem?
[edit] ik zie nu ook dat greenp0ison uit is, deze zal ik vanavond ook eens even proberen kijken of die wel werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door MaD_co op 12-10-2010 11:02 ]
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Verwijderd
Ik ga hem dan straks ook maar eens runnen, ook al is Limera1n bij mij stabiel heb ik toch liever een iets betrouwbare achtergrondRivanov schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:53:
Greenpois0n is uit!!
http://www.greenpois0n.com/
Ik heb soms het rare fenomeen dat mijn instellingen niet getoond wil worden. Als ik op het icoon klik, lijkt het alsof het opent, je ziet de achtergrond, zonder alle instellingen. Na een seconde of 10 gaat ie weer terug naar sprinboard. Als ik via sbsettings mijn springboard 'respring', loopt ie vast. Het enige wat dan nog helpt is een reboot.
Ik heb een iPhone 3G met iOS 4.1. Geen rare dingen geïnstalleerd. Geen winter/summerboard, alleen jailbreak met verbose boot.
Ik heb een iPhone 3G met iOS 4.1. Geen rare dingen geïnstalleerd. Geen winter/summerboard, alleen jailbreak met verbose boot.
[ Voor 7% gewijzigd door iMars op 13-10-2010 00:13 ]
0x0e808000 is volgens mij dat je iets probeert te installeren wat je niet gekocht heb. Nogmaals, JB wil niet zeggen dat je illegale meuk mag/kan installeren, het maakt het alleen mogelijk om custom meuk te installeren (= je krijgt root rechten) illegale meuk installeren is en blijft nog steeds not done.MaD_co schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:00:
Ik heb een probleem met mijn jailbreak.
Mess with the best, die like the rest
ik had je boot camp + win7 inderdaad niet gelezen

hoe is het je uiteindelijk gelukt? (mijn eerste idee zou zijn om een USB powered hub te proberen ivm stroom)
Ineens pakte hij 'm wel op de PC van m'n werk.
Werkt greenpoison wel met ipod touch 2g?
Googlen helpt ;hardware.tom schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:13:
Werkt greenpoison wel met ipod touch 2g?
Soon there will be another release, adding things like support for:
- Apple TV (2nd Generation)
- iPod touch (2nd Generation)
Ik ga vanavond ook eens aan de pruts met Greenpoison. Heb de iPhone nu niet gejailbreakt maar het lijkt me wel heel handig!
Ik heb nog wel een vraag, op een of andere manier ben ik behoorlijk huiverig geweest om de iPhone te jailbreaken. Ik vraag me namelijk af of er, nadat er gejailbreakt is, nog wel verbinding gemaakt kan worden met iTunes om te synchroniseren met Outlook. En of de gegevens die nu op de iPhone staan zoals contacten, agenda, apps, instellingen enz. niet verwijderd worden. Kan iemand dat vertellen?
Hoe zit het eventueel terugzetten van een reservekopie, is dat nog mogelijk?
Ik heb een iPhone 3GS met iOS 4.1 (8B117) mocht dit van belang zijn.
Misschien is het maar een domme vraag maar niet vragen is veel dommer heb ik altijd geleerd:P!
Ik heb nog wel een vraag, op een of andere manier ben ik behoorlijk huiverig geweest om de iPhone te jailbreaken. Ik vraag me namelijk af of er, nadat er gejailbreakt is, nog wel verbinding gemaakt kan worden met iTunes om te synchroniseren met Outlook. En of de gegevens die nu op de iPhone staan zoals contacten, agenda, apps, instellingen enz. niet verwijderd worden. Kan iemand dat vertellen?
Hoe zit het eventueel terugzetten van een reservekopie, is dat nog mogelijk?
Ik heb een iPhone 3GS met iOS 4.1 (8B117) mocht dit van belang zijn.
Misschien is het maar een domme vraag maar niet vragen is veel dommer heb ik altijd geleerd:P!
Automatiseren kun je leren
Er wordt niets verwijderd. Doorgaans kan er niets verkeerd gaan. Raadzaam is wel om even een backup te maken. Je kunt gewoon blijven syncen met iTunes etc.
Oke, dat klinkt goed! En misschien hebben jullie nog wel een tip, zal ik met Greenpoison aan de gang gaan of die eerder uitgebrachte tool? Zijn er verschillen of niet? Heb er echt weinig verstand van en daarom klop ik bij jullie aan voor hulp!Rivanov schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:54:
Er wordt niets verwijderd. Doorgaans kan er niets verkeerd gaan. Raadzaam is wel om even een backup te maken. Je kunt gewoon blijven syncen met iTunes etc.
Automatiseren kun je leren
Nou, greenpois0n eindelijk uit, dan ga ik van t weekend de (3.2.2) iPad van m'n ouders Jailbreaken
Verwijderd
Goed om te lezen dat ook greenpois0n uit is. Helaas alleen voor Windows. Ik wil echt me iPhone 4 jailbreaken, dan kan ik hem eindelijk gebruiken maar ik heb een Macbook Pro, kan ik nu me iPhone gewoon in de PC van me vader aansluiten en middels greenpois0n, of gaat hij dan onnodige updates of iets dergelijks uitvoeren? Of gaat het sowieso niet lukken? Bedankt.
Verwijderd
Iphone 4
Versie 4.1
Ik had Limera1n erop staan, de beta versie en was benieuwd naar de greenpoison.
Dus ik had mn iphone hersteld met itunes, en toen green poison erop gezet. Maar dit ging helaas fout denk ik...
Want als ik nu mn iphone aanzet schiet hij alsmaar in recovery mode, en valt hij uit, en gaat weer aan in recovery mode, en valt weeer uit...... en dat blijft hij doen. Of ik moet hem uitzetten.
Dit heeft hij trouwens alleen als hij zit aangesloten aan mn computer ( windows 7 )
Als hij los zit laat hij de recovery symbool zien.
Ik heb geprobeerd met een programma hem uit de recovery modes te halen maar dit helpt niet...
Teven kan Itunes hem ook niet meer herstellen, omdat hij alsmaar uitvalt...
Iemand een ideee?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 14:14 ]
@Robert_Erk,
welke progries heb je gebruikt om het uit de recovery loop te halen ? Enige progrie die dat, zover ik het weet kan, is: iREB, google het effe.
- sluit je iphone aan op de pc
- sluit itunes/itunes niet starten
- start ireb
- kies voor online mode
- laat het zijn werk doen
- volg de aanwijzingen
welke progries heb je gebruikt om het uit de recovery loop te halen ? Enige progrie die dat, zover ik het weet kan, is: iREB, google het effe.
- sluit je iphone aan op de pc
- sluit itunes/itunes niet starten
- start ireb
- kies voor online mode
- laat het zijn werk doen
- volg de aanwijzingen
[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 12-10-2010 14:23 ]
Verwijderd
@ EN-IS
Ik gebruikte REC-boot, maar ik zal het progje van jouw is uitproberen... THNX!
EDIT: Is iREB alleen voor de iPhone 3G en itouch's... want ik zie niks voor de iPhone 4
EDIT: Is iREB alleen voor de iPhone 3G en itouch's... want ik zie niks voor de iPhone 4
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 14:38 ]
Excuus, ik dacht dat deze ook voor de iPhone 4 was.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:28:
@ EN-IS
Ik heb zojuist Limera1n gebruikt op de iPhone 4 van mijn zusje, die ze zojuist binnen heeft gekregen. Limera1n doet het, ik zie geen verdere problemen, alleen verschijnt de icoon van limera1n niet op de homescreen, zie ik iets over het hoofd? Resetten helpt niet, icoon verschijnt niet?
[ Voor 29% gewijzigd door EN-IS op 12-10-2010 14:47 ]
Even een vraag. Ik zit nu nog op 4.0.1. Ik ga vandaag over naar 4.1. Hoe kun je applicaties die je via jailbreak heb geïnstalleerd behouden? Is er een tool om een backup te maken en na het jailbreaken van 4.1 terug te zetten ?
bekend probleem, heb hetzelfde met windows als VM.EN-IS schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:46:
[...]
Excuus, ik dacht dat deze ook voor de iPhone 4 was.
Ik heb zojuist Limera1n gebruikt op de iPhone 4 van mijn zusje, die ze zojuist binnen heeft gekregen. Limera1n doet het, ik zie geen verdere problemen, alleen verschijnt de icoon van limera1n niet op de homescreen, zie ik iets over het hoofd? Resetten helpt niet, icoon verschijnt niet?
zag je wel de groene druppel toen limera1n aangaf 'exploiting'? (want dan is de JB echt gelukt)
probeer es een andere computer.
Verwijderd
Apart bij mij kwam het icoon de eerste keer gelijk, misschien nog is proberen...EN-IS schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:46:
[...]
Excuus, ik dacht dat deze ook voor de iPhone 4 was.
Iemand ander die weet hoe je een iPhone 4 uit een recovery loop haalt?!
Verwijderd
Iemand hier antwoord op? Ik draai nu 4.1, 01.59.00 op iPhone 4. Bedankt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:44:
Goed om te lezen dat ook greenpois0n uit is. Helaas alleen voor Windows. Ik wil echt me iPhone 4 jailbreaken, dan kan ik hem eindelijk gebruiken maar ik heb een Macbook Pro, kan ik nu me iPhone gewoon op de PC van me vader aansluiten en middels greenpois0n jailbreaken? Of gaat hij dan onnodige updates of iets dergelijks uitvoeren? Of gaat het sowieso niet lukken? Bedankt.
lol, als ik greenposi0n doe, dan krijg ik hem maar niet in dfu mode! of igg hij pakt em niet?
ik snap er niks van, nu al zovaak geprobeerd:O
ik snap er niks van, nu al zovaak geprobeerd:O
Met Limera1n gedaan, alleen krijg ik geen Cydia. Limera1n zegt op een gegeven moment Done!...
iPod Touch V2 (Model A1288) iOS 4.1
[ Voor 3% gewijzigd door RobinS.Buisman op 12-10-2010 16:12 . Reden: iOS versie bijgezet. ]
maar greenPoison unlocked toch niet of wel? Want als die niet unlocked dan zie ik het voordeel niet van greenpoison? Of mis ik iets
?
Cydia installeer je vanuit Limera1nRobinS.Buisman schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:11:
Met Limera1n gedaan, alleen krijg ik geen Cydia. Limera1n zegt op een gegeven moment Done!...
geen van beiden unlocken je iDevice
ze maken wel de deur open voor een softwareunlock (mits je de oudere baseband heb behouden)
heb beiden jb tools geprobeerd en ik moet zeggen dat ik limera1n voor de newbie's toch wel makkelijker vind.
heel dat aftelscherm van GP loopt een aantal seconden achter (omdat je device vaak 2 a 3 seconden sneller reageert dan het programma zelf, heeft allemaal te maken omdat ze aangeven dat je je iDevice vanuit uit-stand in DFU moet kicken)
Limera1n's GUI geeft het beter aan wanneer je de powerknop moet releasen.
naast bovenstaande (wat ik zelf geen probleem vind omdat ik vaak genoeg mn iPhone in DFU heb gezet), is limera1n gewoon sneller met het injecteren van de bootrom exploit.
terwijl je bij GP na een aantal seconden wit scherm nog een hele verbose boot ziet die ook een tijdje duurt, geeft limera1n gewoon een groene druppel weer en nog geen 3 sec later is je iphone uit en ge-JBed.
bij beiden JB's merk ik in ieder geval NIETS, maar dan ook NIETS in het gebruik van cydia en normale apps, maar dat was ook te verwachten.
ik had trouwens liever gehad dat GP op het mac platform uitkwam zodat GP en LR elkaar mooi zouden aanvullen (osx en win)
ze maken wel de deur open voor een softwareunlock (mits je de oudere baseband heb behouden)
heb beiden jb tools geprobeerd en ik moet zeggen dat ik limera1n voor de newbie's toch wel makkelijker vind.
heel dat aftelscherm van GP loopt een aantal seconden achter (omdat je device vaak 2 a 3 seconden sneller reageert dan het programma zelf, heeft allemaal te maken omdat ze aangeven dat je je iDevice vanuit uit-stand in DFU moet kicken)
Limera1n's GUI geeft het beter aan wanneer je de powerknop moet releasen.
naast bovenstaande (wat ik zelf geen probleem vind omdat ik vaak genoeg mn iPhone in DFU heb gezet), is limera1n gewoon sneller met het injecteren van de bootrom exploit.
terwijl je bij GP na een aantal seconden wit scherm nog een hele verbose boot ziet die ook een tijdje duurt, geeft limera1n gewoon een groene druppel weer en nog geen 3 sec later is je iphone uit en ge-JBed.
bij beiden JB's merk ik in ieder geval NIETS, maar dan ook NIETS in het gebruik van cydia en normale apps, maar dat was ook te verwachten.
ik had trouwens liever gehad dat GP op het mac platform uitkwam zodat GP en LR elkaar mooi zouden aanvullen (osx en win)
ja dat kan.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:17:
[...]
Iemand hier antwoord op? Ik draai nu 4.1, 01.59.00 op iPhone 4. Bedankt.
Lukt niet op G2 modellen. Ook niet met GreenRobinS.Buisman schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:11:
Ik heb dus ook geen simlock meer, maar wil nu alleen een unlock... alleen volgens mij doet de website van redsnow het niet?Maxow schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:42:
[...]
De 3G valt op iOS 4.1 reeds te jailbreaken door middel van redsn0w van het dev-team. Unlocken kan indien je toestel ouder is dan een jaar (waar ik bij een 3G wel van uit ga) door een telefoontje te plegen naar T-Mobile. Zij activeren het één en ander waardoor je bij het connecten in itunes je simlock verliest. Als je telefoon geïmporteerd is moet je wachten denk ik
PSN: Bellerophon-
Um.. dit kan ik niet volgen. Je hebt geen simlock? Waarom moet je dan nog een unlock hebben? Das toch hetzelfde resultaat...Bellerophon schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:44:
[...]
Ik heb dus ook geen simlock meer, maar wil nu alleen een unlock... alleen volgens mij doet de website van redsnow het niet?
eigenlijk maakt het toch niet uit of je limerain of greenpoison gebruikt, ze gebruiken alletwee dezelfde exploit;
of zie ik het verkeerd?
of zie ik het verkeerd?
Als het goed is wel ja.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Haha sorry, ik zie mijn fout nu ook... Ik bedoelde, ik wil graag naar 4.1 en deze dan alleen nog jailbreaken. Nu weet ik dat dit met redsnow kan, maar volgens mij doet die website het alleen niet?UltraSub schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:51:
[...]
Um.. dit kan ik niet volgen. Je hebt geen simlock? Waarom moet je dan nog een unlock hebben? Das toch hetzelfde resultaat...
Verwijderd
gewoon limera1n of greenpois0n gebruiken.Bellerophon schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:06:
[...]
Haha sorry, ik zie mijn fout nu ook... Ik bedoelde, ik wil graag naar 4.1 en deze dan alleen nog jailbreaken. Nu weet ik dat dit met redsnow kan, maar volgens mij doet die website het alleen niet?
Er is geen betere methode. Ze maken beide gebruik van dezelfde exploit.
Maar zou greenpoison niet een beetje gerushed zijn? Zij moesten immers op het laatste moment dezelfde exploit als die van Geohot gebruiken.VeeGee schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:31:
Ik wacht nog wel een paar dagen, de beta's volgen mij elkaar iets te snel op.
Greenpoison werkt echt voor geen meter bij mij. Ik volg de instructies, ipod gaat netjes in dfu, maar greenpoison blijft zeggen dat ie niet in dfu is
Donderdag wordt mijn iPhone 4 bezorgd. T-mobile heeft mijn abonnement bij KPN inclusief nummerbehoud opgezegd. De datum waarop ik echter mijn order heb ingediend bij T-mobile en de datum waarop T-mobile het abonnement heeft opgezegd bij KPN verschilt met een maand. Het gevolg is dat ik vanaf 6 januari mijn T-Mobile sim kaart kan gebruiken en daardoor ook pas dan de iPhone.
Van KPN heb ik een zakelijk abonnement met onbeperkt internet. Is het mogelijk om d.m.v. een jailbreak tijdens deze overgangsperiode gebruik te maken van KPN (ik heb eerst dit topic geraadpleegd of het toegestaan is om hierover te praten http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1422301/).
Heeft iemand ervaring om dit te doen met een KPN (zakelijk) abonnement?
Is het alleen een kwestie van tijdens de jailbreak het extra vinkje aanzetten of dienen er allerlei access point instellingen toegepast te worden? Kan je zelf de SIM kaart bijsnijden of moet ik echt een micro-SIM aanvragen, hier lees je namelijk verschillende verhalen over. Sommige mensen hebben de SIM kaart zelf bijgesneden zonder succes en bij afhaal van een Micro SIM werkte alles meteen.
Van KPN heb ik een zakelijk abonnement met onbeperkt internet. Is het mogelijk om d.m.v. een jailbreak tijdens deze overgangsperiode gebruik te maken van KPN (ik heb eerst dit topic geraadpleegd of het toegestaan is om hierover te praten http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1422301/).
Is het alleen een kwestie van tijdens de jailbreak het extra vinkje aanzetten of dienen er allerlei access point instellingen toegepast te worden? Kan je zelf de SIM kaart bijsnijden of moet ik echt een micro-SIM aanvragen, hier lees je namelijk verschillende verhalen over. Sommige mensen hebben de SIM kaart zelf bijgesneden zonder succes en bij afhaal van een Micro SIM werkte alles meteen.
ik moet zeggen dat ik de mensen die echt geen verstand hebben van JB-en toch limera1n aanraad.... alleen al omdat de instructies om je apparaat in DFU te zetten duidelijker zijn en LR beter 'timed' dan GP.VeeGee schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:31:
Ook is limera1n beduidend sneller met het JB-en en laat hij minder 'sluggish' bestanden achter op de root van je apparaat. (kon bij GP een pf2 en nog een ander bestand van de root gooien omdat hij dit had achtergelaten)
hoe weet je dat je iphone in dfu zit? (het scherm hoort zwart te zijn, en niet een itunes logo met usb kabel.kronolith schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:42:
Greenpoison werkt echt voor geen meter bij mij. Ik volg de instructies, ipod gaat netjes in dfu, maar greenpoison blijft zeggen dat ie niet in dfu is
greenpois0n's timer werkt overigens niet lekker... hij loopt een paar seconden achter.
ik denk dat je een iphone met 4.1 krijg en dan is het niet mogelijk...Cai schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:42:
Donderdag wordt mijn iPhone 4 bezorgd. T-mobile heeft mijn abonnement bij KPN inclusief nummerbehoud opgezegd. De datum waarop ik echter mijn order heb ingediend bij T-mobile en de datum waarop T-mobile het abonnement heeft opgezegd bij KPN verschilt met een maand. Het gevolg is dat ik vanaf 6 januari mijn T-Mobile sim kaart kan gebruiken en daardoor ook pas dan de iPhone.
mocht je een iphone met 4.0 of 4.0.1 krijgen, dan is het mogelijk...
maar eigenlijk vraag je iets wat niet hoort, namelijk een unlock
[ Voor 13% gewijzigd door randje op 12-10-2010 18:09 ]
Is 4.1 niet jailbreakbaar?randje schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:06:
ik denk dat je een iphone met 4.1 krijg en dan is het niet mogelijk...
mocht je een iphone met 4.0 of 4.0.1 krijgen, dan is het mogelijk...
Ik gaf al eerder aan dat ik genoemd topic had doorgelezen en daar diverse mods aangeven van wel.randje schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:06:
maar eigenlijk vraag je iets wat niet hoort, namelijk een unlock
Daarnaast

Verwijderd
Inmiddels gelukt! baseband behouden met tinyumbrella en daarna naar 4.1 gegaan met ultrasnow unlock.Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:41:
[...]
Ondertussen wel al gelukt? Heeft dit puur te maken met 4.0.2?
[...]
Dan heb je het over limera1n toch? Werkt dit trouwens alleen met Windows?
het toestel wat jij krijgt is waarschijnlijk gesimlocked op t-mobile, daardoor kom jij mogelijk niet verder dan ditCai schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:10:
[...]
Is 4.1 niet jailbreakbaar?
[...]
Ik gaf al eerder aan dat ik genoemd topic had doorgelezen en daar diverse mods aangeven van wel.
Daarnaastop mezelf, ik vind net (terwijl ik echt eerder gezocht had) dit topic http://gathering.tweakers...es/1423573///iphone%2Ckpn waar mijn situatie ook staat omschreven.
mocht je een toestel krijgen met 4.0 of 4.0.1 erop, dan kan het wel, maar hoe het moet, moet je niet hier komen vragen, we kunnen je alleen helpen met het jailbreaken.com2,1ghz schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:16:
Hey,
Nou heb ik via t- mobile de iphone 4 en mijn abbonnement gaat in oktober pas in. Tot die tijd zit ik dus bij Hi.
Mijn toestel is gejailbreaked en geunlocked...
[heel verhaal]
mocht het een factory unlocked toestel zijn (redelijk onwaarschijnlijk) dan heb je niet eens een jailbreak nodig, dan werkt elke simkaart in je toestel
[ Voor 15% gewijzigd door randje op 12-10-2010 18:21 ]
je kan ook tegen betaling laten unlocken bij je provider
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Verwijderd
iPhone 4 gejailbreakt via limera1n, en unlocked met ultrasn0w, werkt helemaal perfect! Vanaf december Vodafone op de iPhone 4, eindelijk van dat k*t T-Mobile af.
Bedankt voor de hulp mensen.
Verwijderd
of vodafone nou echt beter is dan t-mobile valt volgens mij nog te zien hoor. ik heb betere ervaringen met tmobile. maarja beetje offtopic.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:53:
iPhone 4 gejailbreakt via limera1n, en unlocked met ultrasn0w, werkt helemaal perfect! Vanaf december Vodafone op de iPhone 4, eindelijk van dat k*t T-Mobile af.
nu even ontopic:
zit je fw 4.0 of 4.1?
Kan helaas melden dat zowel Limera1n als Greenposi0n beide niet werken op mijn 3GS 
Limera1n zegt vrolijk dat de jailbreak geslaagd is maar dat blijkt niet zo te zijn na opstarten...
Greenposi0n hetzelfde verhaal. de iPhone geeft tijdens de JB in DFU mode eerst een Grijs scherm, daarna gaat de iphone in Recovery Mode en geeft het iPhone scherm de nodige code weer om te eindigen hiermee:

Op de PC zegt GP hierna dat de JB geslaagd is, maar na het aanzetten van de iPhone blijkt het tegenovergestelde waar.
Heb iPhone complete restore gegeven en het opnieuw geprobeerd, zonder succes.
Iemand anders met dezelfde ervaring?
P.S. Betreft een 3GS met nieuwe bootrom, denk zelf dat dit de oorzaak is maar was onder de impressie dat deze nieuwe exploit hier geen problemen mee had...
Limera1n zegt vrolijk dat de jailbreak geslaagd is maar dat blijkt niet zo te zijn na opstarten...
Greenposi0n hetzelfde verhaal. de iPhone geeft tijdens de JB in DFU mode eerst een Grijs scherm, daarna gaat de iphone in Recovery Mode en geeft het iPhone scherm de nodige code weer om te eindigen hiermee:

Op de PC zegt GP hierna dat de JB geslaagd is, maar na het aanzetten van de iPhone blijkt het tegenovergestelde waar.
P.S. Betreft een 3GS met nieuwe bootrom, denk zelf dat dit de oorzaak is maar was onder de impressie dat deze nieuwe exploit hier geen problemen mee had...
[ Voor 10% gewijzigd door Public_Enemy_#1 op 12-10-2010 19:07 ]
hmm meer info?Public_Enemy_#1 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:01:
Kan helaas melden dat zowel Limera1n als Greenposi0n beide niet werken op mijn 3GS
[afbeelding]
gebruikt op pc? op mac?
windows xp/vista/7 32 of 64 bits
wat staat er op je 3GS? 4.1 clean?
welke versies van GP (RC3?) of LR (RC1b??
Gisteren nog een 3GS met nieuwe bootrom en iOS4.1 gejailbreakt met limera1n en dat ging perfect.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
ik heb net dmv limera1n mijn touch 4g gejailbreaked. Mijn vraag is nu. Wat kan ik nu ermee doen? Ik bedoel apps/games/themes. En welke programma's zijn handig om erop te zetten?
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb een simlockvrije 3G met de officiële Apple iOS 4.1 erop geinstalleerd.
Ik heb nog niets qua jailbreaking met de iPhone gedaan (niets met ultrasn0w gedaan en heb geen handtekening opgeslagen). Wel heb ik een ipsw bestand (gekregen bij mijn update naar iOS v 4.1): ‘iPhone1,2_4.1_8B117_Restore.ipsw
Klopt het dan dat ik met de nieuwe versie van Redsn0w i.c.m. het .ipsw bestand mijn 3G met iOS 4.1 kan jailbreaken? Moet ik voordat ik de jailbreak doe eerst met TinyUmbrella een handtekening maken (om terug te kunnen naar de officiële 4.1 firmware)? Moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
Ik begin nu het nut van een jailbreak te zien. Ik zou namelijk graag m’n iPhone 3G gebruiken als WiFi router voor mijn iPad (die heeft geen 3G).
Dank alvast voor jullie hulp – jailbreak newbie hier
Ik heb nog niets qua jailbreaking met de iPhone gedaan (niets met ultrasn0w gedaan en heb geen handtekening opgeslagen). Wel heb ik een ipsw bestand (gekregen bij mijn update naar iOS v 4.1): ‘iPhone1,2_4.1_8B117_Restore.ipsw
Klopt het dan dat ik met de nieuwe versie van Redsn0w i.c.m. het .ipsw bestand mijn 3G met iOS 4.1 kan jailbreaken? Moet ik voordat ik de jailbreak doe eerst met TinyUmbrella een handtekening maken (om terug te kunnen naar de officiële 4.1 firmware)? Moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
Ik begin nu het nut van een jailbreak te zien. Ik zou namelijk graag m’n iPhone 3G gebruiken als WiFi router voor mijn iPad (die heeft geen 3G).
[ Voor 6% gewijzigd door J.apiooo op 12-10-2010 20:19 ]
Jaap
Ik wou even kijken of greenpoison werkte met mijn ipod touch, probeer ik hem in de DFU mode te zetten, herkent ie hem niet, nu moet ik hem weer herstellen
wat kan ik doen nadat ik mijn touch 4g heb gejailbreaked met limera1n?
PC, heb het geprobeerd via zowel laptop(XP SP3) en PC (Win7 32bit). Clean 4.1 install. GP RC3 en heb LR van limera1n.com afgeplukt...randje schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:13:
[...]
hmm meer info?
gebruikt op pc? op mac?
windows xp/vista/7 32 of 64 bits
wat staat er op je 3GS? 4.1 clean?
welke versies van GP (RC3?) of LR (RC1b??
Dat klopt allemaal ongeveer, alleen hoef je TinyUmbrella niet te gebruiken. Alleen als je nu onder 4.0.1 zou zitten bijvoorbeeld, en een upgrade naar 4.1 zou doen, moet je die tool gebruiken om terug te kunnen naar 4.0.1.J.apiooo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:19:
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb een simlockvrije 3G met de officiële Apple iOS 4.1 erop geinstalleerd.
Je kan ook met RecBoot gewoon je iPod Touch uit de recovery kicken, dan moet je hem niet restoren.hardware.tom schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:33:
Ik wou even kijken of greenpoison werkte met mijn ipod touch, probeer ik hem in de DFU mode te zetten, herkent ie hem niet, nu moet ik hem weer herstellen
Moet je daar normaal eens niet aan denken VOOR je dat ding jailbreakt? Als je met Limera1n gejailbreakt hebt, staat er normaal een groen druppeltje op je SpringBoard waarmee je Cydia kan downloaden. Dit is een 'alternatieve' appstore, waar je allerlei apps kan vinden die Apple niet heeft toegelaten enz.champion16 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:50:
wat kan ik doen nadat ik mijn touch 4g heb gejailbreaked met limera1n?
Verwijderd
Is er iemand bekend met het volgende probleem:
ik heb mijn iphone 4 AT&T op 4.1 met baseband op 1.59.00 gejaibreakt en ge-unlockt met ultrasnow.
Dit werkt eigenlijk perfect.
Nu is het probleem dat 3G/GPRS niet werkt, ik kan alleen internetten via WIFI. het 3g logo staat wel in beeld.
Ik heb al gejailbreakt met Limer1a en Greenpoison maar bij beide geen resultaat.
Na wat googlen zijn er meer mensen met dit probleem en die hebben dit opgelost door de netwerkinstellingen te herstellen, nu heb ik dit ook geprobeerd en nu staat het 3g logo opeens niet meer in beeld en krijg ik de melding dat ik dataroaming aan moet zetten, dit is op zich al zeer vreemd natuurlijk.
als ik dataroaming aan zet komt het 3g logo weer in beeld maar bij proberen van de verbinding geeft hij opeens aan dat ik geen mobiel data abonnement heb. Ik heb een standaard I-300 abo.
Iemand?
ik heb mijn iphone 4 AT&T op 4.1 met baseband op 1.59.00 gejaibreakt en ge-unlockt met ultrasnow.
Nu is het probleem dat 3G/GPRS niet werkt, ik kan alleen internetten via WIFI. het 3g logo staat wel in beeld.
Ik heb al gejailbreakt met Limer1a en Greenpoison maar bij beide geen resultaat.
Na wat googlen zijn er meer mensen met dit probleem en die hebben dit opgelost door de netwerkinstellingen te herstellen, nu heb ik dit ook geprobeerd en nu staat het 3g logo opeens niet meer in beeld en krijg ik de melding dat ik dataroaming aan moet zetten, dit is op zich al zeer vreemd natuurlijk.
als ik dataroaming aan zet komt het 3g logo weer in beeld maar bij proberen van de verbinding geeft hij opeens aan dat ik geen mobiel data abonnement heb. Ik heb een standaard I-300 abo.
Iemand?
En ook voor de andere berichten/mensen:Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:13:
[...]
jawel maar er is nog geen ding voor wat wij niet mogen bespreken als 4.1 native is.
We mogen het nu wel over unlocken hebben van de iPhone. Het algemene beleid over unlocken geld nog steeds, maar de iPhone is een uitzondering. Aldus wat ik heb begrepen van Hoedje.
Handige programma's? Kijk eens in [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2. Thema's? Kijk in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods. Dit staat zelfs in de topic warning!champion16 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:13:
ik heb net dmv limera1n mijn touch 4g gejailbreaked. Mijn vraag is nu. Wat kan ik nu ermee doen? Ik bedoel apps/games/themes. En welke programma's zijn handig om erop te zetten?
Even op de website van T-mobile zoeken naar de data roaming instellingen en die invullen? Zou onder Settings > General > Network > Cellular Data Network moeten staan (heb m'n iPhone in 't Engels, bedenk zelf maar hoe 't in 't Nederlands isVerwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:06:
Iemand?
Je hebt helemaal geen extra programma of wat dan ook nodig om te restoren naar 4.1. Dit is pas nodig als er een nieuwere firmware is, omdat Apple 'm anders niet meer digitaal ondertekend. Dat doet 't nu dus nog wel.J.apiooo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:19:
Als je geen SHSH keys hebt, hoe haalt TinyUmbrella deze er dan uit? Ze worden niet in de firmware opgeslagen. Het haalt alleen de SHSH uit Cydia of bij Apple vandaan. Signen van een oudere firmware zonder SHSH zou daarom niet moeten lukken. Ik heb zelf nooit TU gebruikt, dus ik kan 't mis hebben.Petervanakelyen schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:58:
[...]
Dat klopt allemaal ongeveer, alleen hoef je TinyUmbrella niet te gebruiken. Alleen als je nu onder 4.0.1 zou zitten bijvoorbeeld, en een upgrade naar 4.1 zou doen, moet je die tool gebruiken om terug te kunnen naar 4.0.1.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Verwijderd
Ik heb zeer goede ervaring met Vodafone in de omgeving Haarlem. T-Mobile heb ik in huis geen eens bereik, dan is het voor mij snel over, vaak dat 3G niet werkt enz. enz. gewoon slecht imo.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:57:
[...]
of vodafone nou echt beter is dan t-mobile valt volgens mij nog te zien hoor. ik heb betere ervaringen met tmobile. maarja beetje offtopic.
nu even ontopic:
zit je fw 4.0 of 4.1?
FW 4.1, 01.59.00.
3G werkt bij mij overigens gewoon (heb hem ook via AT&T).
Net GP gebruikt op mijn i4. Werkt als een trein, alhoewel het er allemaal iets minder smooth uit zag tijdens het proces en daarna Cydia installeren als dat ik gewend was bij JB's 
Overigens ook net nog mijn netwerk settings moeten resetten. Kreeg ineens permanent no service (meteen na JB werkte het overigens wel, een uur later ineens niet meer).
Overigens ook net nog mijn netwerk settings moeten resetten. Kreeg ineens permanent no service (meteen na JB werkte het overigens wel, een uur later ineens niet meer).
Niet. TU doet niets meer dan voor je device een restore request simuleren richting de Apple servers voor de firmware die je hebt draaien. Heb je dus een versie draaien die Apple al niet meer signed, dan heb je een probleem als in; die wordt dus nooit meer gesigned, en dus krijg je ook geen SHSH. Wil je restoren en je hebt wel een SHSH in TU of in Cydia, dan simuleert TU gewoon de Apple server en signed mbv de SHSH's die hem bekend zijn de restore van de firmware die je terug wil zetten.Hero Of Time schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:40:
Als je geen SHSH keys hebt, hoe haalt TinyUmbrella deze er dan uit? Ze worden niet in de firmware opgeslagen. Het haalt alleen de SHSH uit Cydia of bij Apple vandaan. Signen van een oudere firmware zonder SHSH zou daarom niet moeten lukken. Ik heb zelf nooit TU gebruikt, dus ik kan 't mis hebben.
[ Voor 56% gewijzigd door UltraSub op 12-10-2010 23:01 ]
Je moet SHSH-keys hebben van de oudere firmware voor je kan restoren. Die kan je hebben opgeslaan met TinyUmbrella of met Cydia. Het downgraden van iOS4.x naar iOS 3.1.x lukte bij mij overigens wel zonder SHSH, geen idee waarom.
Verwijderd
jellevdlin schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:06:
Ook nog een andere tip geprobeerd, Ultrasnow desinstallerren, 3g uitschakelen en Ultrasnow weer installeren, helaas ook hiermee geen resultaat.
Iemand nog suggesties?
Iemand?
Dit zojuist geprobeerd maar ook geen resultaat, waar de site van T-Mobile aangeeft dat ik naar mobiele data moet gaat om de APN naar internet te vernoemen kan ik aleeen mobiele data aan/uit zettten.Hero Of Time schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:40:
Even op de website van T-mobile zoeken naar de data roaming instellingen en die invullen? Zou onder Settings > General > Net
work > Cellular Data Network moeten staan (heb m'n iPhone in 't Engels, bedenk zelf maar hoe 't in 't Nederlands is).
Ook nog een andere tip geprobeerd, Ultrasnow desinstallerren, 3g uitschakelen en Ultrasnow weer installeren, helaas ook hiermee geen resultaat.
Iemand nog suggesties?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 23:21 ]
Limerain is er volgens mij niet voor de mac... greenpoison evenmin... Of zie ik dat verkeerd?Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:11:
[...]
gewoon limera1n of greenpois0n gebruiken.
op de greenpoison site is in middels een linux versie uit
http://cache.greenpois0n.com/dl/gp_lin_rc3.tar.gz
het grappige is als je lin in mac veranderd, je ook daadwerkelijk een bestandje download
http://cache.greenpois0n.com/dl/gp_mac_rc3.tar.gz
ik kan hem alleen niet fatsoenlijk uitpakken
edit: het is maar een bestandje van 4kb, niets dus
het grappige is als je lin in mac veranderd, je ook daadwerkelijk een bestandje download
[ Voor 8% gewijzigd door randje op 13-10-2010 01:31 ]
Soon there will be another release, adding things like support for:
Hopelijk kan de iPod Touch 2G 'MC' hier weer mee gejailbreaked worden zonder dat je weer 3.1.2 SHSHs nodig hebt (daar word ik onderhand wel een beetje moedeloos van). Ik heb hem 2e hands gekocht (3.1.3 jb) maar was te laat voor 3.1.2 SHSHs. Is dat ding nou zo goed beveiligd? Waarom gebruikt Apple dat dan niet op de nieuwere modellen waar nooit een 3.1.2 voor was? Of vinden Chronic-Dev et al. het gewoon teveel moeite voor een klein publiek (iPod touch 8gb) om weer de 'nieuwe' bootrom te hacken?
Hopelijk kan de iPod Touch 2G 'MC' hier weer mee gejailbreaked worden zonder dat je weer 3.1.2 SHSHs nodig hebt (daar word ik onderhand wel een beetje moedeloos van). Ik heb hem 2e hands gekocht (3.1.3 jb) maar was te laat voor 3.1.2 SHSHs. Is dat ding nou zo goed beveiligd? Waarom gebruikt Apple dat dan niet op de nieuwere modellen waar nooit een 3.1.2 voor was? Of vinden Chronic-Dev et al. het gewoon teveel moeite voor een klein publiek (iPod touch 8gb) om weer de 'nieuwe' bootrom te hacken?
Dat werkt op deen of andere manier niet op mijn pc, maar hij is alweer helemaal gerestored.Petervanakelyen schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:58:
[...]
Je kan ook met RecBoot gewoon je iPod Touch uit de recovery kicken, dan moet je hem niet restoren.
Nu wacht ik wel even op onder steuning voor ipod touch 2G
De knop staat er ook al op de website... doet alleen nog niksrandje schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 01:30:
op de greenpoison site is in middels een linux versie uit
En een fatsoenlijke redsnow link vinden blijkt ook al even lastig
Verwijderd
Ik blijf het vreemd vinden dat ik zonder dataroaming het 3g logo überhaupt niet in beeld krijg.
Zou ik ergens nog wat landinstellingen moeten doen aangezien de iphone uit Amerika komt?
Iemand?
Hero Of Time schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:40:
Even op de website van T-mobile zoeken naar de data roaming instellingen en die invullen? Zou onder Settings > General > Net
work > Cellular Data Network moeten staan (heb m'n iPhone in 't Engels, bedenk zelf maar hoe 't in 't Nederlands is).
Weer een optie geprobeerd, APN instellingen veranderd met ''APN changer'' helaas werkt het nog steeds niet.Dit zojuist geprobeerd maar ook geen resultaat, waar de site van T-Mobile aangeeft dat ik naar mobiele data moet gaat om de APN naar internet te vernoemen kan ik aleeen mobiele data aan/uit zettten.
Iemand nog suggesties?
Ik blijf het vreemd vinden dat ik zonder dataroaming het 3g logo überhaupt niet in beeld krijg.
Zou ik ergens nog wat landinstellingen moeten doen aangezien de iphone uit Amerika komt?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 10:48 ]
Je moet "Extended Preferences" installeren. Ik weet alleen even niet waar je die kan vinden in Cydia.Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:46:
[...]
[...]
[...]
Weer een optie geprobeerd, APN instellingen veranderd met ''APN changer'' helaas werkt het nog steeds niet.
Dat zorgt voor een schil over de "settings" van je iphone.
Je kan na installatie gewoon Settings > General > Network > Cellular Data Network benaderen.
APN changer werkte bij mij ook niet.
Ik had dit probleem ook en nu werkt het. Onthoud wel dat er soms (op een of vage manier) na een reboot van de iphone je de APN settings weer kwijt bent en hem weer opnieuw moet instellen.
Niemand?iMars schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:11:
Ik heb soms het rare fenomeen dat mijn instellingen niet getoond wil worden. Als ik op het icoon klik, lijkt het alsof het opent, je ziet de achtergrond, zonder alle instellingen. Na een seconde of 10 gaat ie weer terug naar sprinboard. Als ik via sbsettings mijn springboard 'respring', loopt ie vast. Het enige wat dan nog helpt is een reboot.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.
Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.
Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods