Sorry, de context is niet helemaal duidelijk geschetst. De reden dat ik zou willen downgraden naar 3.1.x is dat ik nogal wat gelazer had met diverse linuxsoftware van alpha-kwaliteit die wel lijkt te werken, maar toch ook weer niet. Ofwel alle muziek staat na een paar uur pompen op, maar niks wil afspelen, ofwel de library is na een aanpassing weer 0 nummers groot, playlists blijven leeg, dat soort ge-etter. Nou is een deel wel opgelost door een ppa te gebruiken met betere 4.0.2-support, maar ik heb liever een wat beter geteste versie. Bovendien schijnt 3.x sneller te werken dan 4.x, en is het goed te jailbreken. Omdat dit mijn eerste appelproduct is, wil ik dat allemaal wel eens van dichtbij bekijken.
Ik werk niet op een VirtualPC of iets. Thuis heb ik alleen maar Linux-machines staan met hier en daar een beetje Wine, maar dat is ook al niet genoeg voor iTunes. Als ik mijn iPodje dus wil upgraden of mijn muzieklibrary wil aanpassen, moet ik dat met een windowsmachien op mijn werk doen. Erg irritant, dus vandaar mijn wens om dat thuis gewoon onder Linux te kunnen. Op mijn werk kan ik mijn tijd beter gebruiken. ;-)
iTunes ziet de iPod verder wel. Ziet dat ie in DFU mode staat en suggereert een herstel-actie. Met een shift-klik selecteer ik dan iPod2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw, waarna iTunes na wat ge-unzip en wat gebabbel met gs.apple.com (de echte of die fake-variant) tot het besluit komt dat de firmware niet mag.
En dat is vreemd, want overal lees ik dat dit met een MB-versie niet hoort te gebeuren. Daarom vraag ik me af of deze iTunes 9.2.1.5 misschien het probleem is. Deze is vrij kort geleden uitgebracht en misschien zit er een nieuwe truuk in om downgraden te voorkomen? Als ik nog eens tijd heb en niemand anders kan hier iets over zeggen, zal ik het zelf wel proberen. Mag je iTunes downgraden of...
offtopic:
En ik maar denken dat Bill evil was.
[
Voor 3% gewijzigd door
TwOkkie op 21-09-2010 19:08
]