• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:13

Crusader

Arc Nature

Executor16 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:33:
[...]

Dat heb ik allemaal al gelezen. Ook het dev-team blog met het "It's a trap" :)

Voor mij nog steeds vaag of je wel of niet moet updaten. Uit het ene maak ik op dat ze al een jailbreak hadden voor 4.0.2 maar pas wachten tot 4.1 uit is en dan vrijgeven. Is die dan voor 4.1 of juist voor die vorige versies. En het gaat vooral over unlockers, die juist niet de baseband moeten updaten. Maar dat is voor mij geen probleem toch..
Sorry hoor, maar dan moet je even wat beter lezen, het staat nota bene in de eerste alinea:
Het grootste nadeel is dat een gemakkelijke jailbreak via de browser nu onmogelijk is voor iPhone met firmware 4.0.2. Komt er een update? Nee, zegt het iPhone Dev Team.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Coach4All schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:20:
Wat is de eerste regel als je Cydia opstart....... 8)7
This device has a pending TSS request
En dat staat er al weken op, geen idee hoe of wat?
Wie helpt me?

Have Fun Funske

Verwijderd

Beste Hero of Time,

Bij Cydia lees ik: This device has SHSHs on file for Iphone OS/iOS: 3.1.3,4.0,4.01,4.02. Dan neem ik aan dat ik de key heb. Daarna wanneer ik het stuk van de TS volg, raak ik de weg kwijt. Wat moet ik dan doen? Is er niet een simpelere manier of moet ik gewoon wachten totdat die er wel komt?

Gr,

Rob

@robrob,
Je moet eerst in Cydia kijken of je überhaupt de SHSH keys hebt voor iOS4. Heb je dat, dan kan je het stuk van de TS volgen over downgraden. Je voert geen downgrade uit, maar de stappen zijn hetzelfde, je moet namelijk je PC laten verwijzen naar de server van Saurik om je firmware te laten signen. Dan kan je weer jailbreaken door gebruik te maken van jailbreakme.com.
Heb je niet de SHSH keys van 4.0 of 4.0.1, dan heb je pech en moet je wachten op de 4.1 JB.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 18:25:
Beste Hero of Time,

Bij Cydia lees ik: This device has SHSHs on file for Iphone OS/iOS: 3.1.3,4.0,4.01,4.02. Dan neem ik aan dat ik de key heb. Daarna wanneer ik het stuk van de TS volg, raak ik de weg kwijt. Wat moet ik dan doen? Is er niet een simpelere manier of moet ik gewoon wachten totdat die er wel komt?

Gr,

Rob
Eerst even een paar dingen:
1) Groeten hoeft niet, doen we al vanzelf, staat in de regels.
2) Leer gebruik te maken van de quote knop ipv copy/paste. Maakt de boel wat overzichtelijker.

Goed, je hebt dus SHSH keys, mooi. Dan kan je je hosts file aanpassen zodat je gebruik maakt van de server van Saurik voordat je met Shift+click op restore de gedownloade firmware hersteld. Het is zo kinderlijk eenvoudig hoe het er staat beschreven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben veel op internet aan het lezen over de jailbreak voor 4.1. Maar is het handig om nu al naar 4.1 te 'updaten' met Tinyumbrella zodat ik op 01.59.00 blijf? Want is de kans groot dat je modemfirmware 01.59.00 nodig heb om de jailbreak uit te voeren? (Volgens iPhoneclub wel).

Het lukt me niet om mijn SHSH files te saven (iOs 4.0.2) met de nieuwste versie van Umbrella 4.1.3? Iemand die het wel is gelukt?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Gisteravond heb ik mijn iPhone 3g met daarop IOS 4.1 (officiele versie) gejailbreaked.
Ik heb daarvoor Redsn0w 0.9.5-5 gebruikt, i.c.m. deze handleiding

Let op! Dit was GEEN succes.

De jailbreak was wel gelukt. Ik had een homebackground, kon multitasken op mijn 3g en had cydia.
Echter na de jailbreak vertoonde de iphone allerlei rare mankementen als:

- PHONE icon verdwenen
- Herkende de sim soms niet
- Geen wireless internet
- Menu items klopte niet
- Telefoon ging niet meer uit

Daarom heb ik alles weer teruggezet. De bovenstaande manier is ook nog geen officiële manier. Nog even wachten dus.

Zijn er mensen die deze ervaring met mij delen?

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31
ik wil mijn iphone helemaal leegmaken voor verkoop. Momenteel staat er 4.0.1 op en dit wil ik zo houden. Hoe moet ik dat doen? is dat überhaupt mogelijk? iPhone is gejailbreaked

[ Voor 7% gewijzigd door M.C. op 10-09-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:39

Simkin

Bzzzzz

MrDirk schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:05:
ja, iets verder naar boven iemand en ikzelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:41

BioHazard

*\o/*

M.C. schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:55:
ik wil mijn iphone helemaal leegmaken voor verkoop. Momenteel staat er 4.0.1 op en dit wil ik zo houden. Hoe moet ik dat doen? is dat überhaupt mogelijk? iPhone is gejailbreaked
Als je 4.0.1 SHSHs hebt, dan Shift Restore met de 4.0.1 firmware en hosts reroute naar Cydia server. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
MrDirk schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:05:
Gisteravond heb ik mijn iPhone 3g met daarop IOS 4.1 (officiele versie) gejailbreaked.
Ik heb daarvoor Redsn0w 0.9.5-5 gebruikt, i.c.m. deze handleiding

Let op! Dit was GEEN succes.

De jailbreak was wel gelukt. Ik had een homebackground, kon multitasken op mijn 3g en had cydia.
Echter na de jailbreak vertoonde de iphone allerlei rare mankementen als:

- PHONE icon verdwenen
- Herkende de sim soms niet
- Geen wireless internet
- Menu items klopte niet
- Telefoon ging niet meer uit

Daarom heb ik alles weer teruggezet. De bovenstaande manier is ook nog geen officiële manier. Nog even wachten dus.

De volgende keer eerst ff dit topic doorlezen ;)
Verwijderd in "[iOS] Jailbreaken - Deel 5"

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirk
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:38:
Voor de mensen, zoals ik, die toch wilde kijken of de Redsn0w beta ook werkt met 4.1 (niet beta) op de 3G. Hij werkt op zich, je krijg alleen een iPod met bel functie. Cydia doet het half en je icoon van bellen is weg, je kunt echter wel gebeld worden etc.

Je kunt na het gebruiken van Redsn0w ook de telefoon niet meer gewoon uit zetten en bij het normaal herstellen krijg je een foutmelding.

Oplossing is de iPhone hard uitzetten met home en reset. Hem aansluiten aan itunes en daarna naar DFU mode gaan. iTunes zal een iPod herkennen maar na een minuutje toch achterhalen dat het om een iPhone gaat die hersteld moet worden. Daarna werkt alles weer.
Het bovenstaande is mij dus ook overkomen, met precies dezelfde symptomen. Ik heb dezelfde oplossing gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31
BioHazard schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:57:
[...]

Als je 4.0.1 SHSHs hebt, dan Shift Restore met de 4.0.1 firmware en hosts reroute naar Cydia server. :)
Als ik Cydia opstart zie ik bovenin beeld staan: This device had SHSHs on file for iPhone OS/iOs 4.0, 4.0.1

Heb originele firmare 4.0.1 gedownload. Die kan ik dan installeren met shift restore in iTunes

En wat doe ik nou precies hierna?

[ Voor 31% gewijzigd door M.C. op 10-09-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
* funk-e = spuit11

[ Voor 93% gewijzigd door funk-e op 10-09-2010 13:57 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
M.C. schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:19:
[...]

Als ik Cydia opstart zie ik bovenin beeld staan: This device had SHSHs on file for iPhone OS/iOs 4.0, 4.0.1

Heb originele firmare 4.0.1 gedownload. Die kan ik dan installeren met shift restore in iTunes

En wat doe ik nou precies hierna?
Host-bestand van windows misschien aanpassen? Zodat die wijst naar de server van Saurik? En daarna mss updaten? Of de topicstart doorlezen? Want hier staat het in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:38:
Ik ben veel op internet aan het lezen over de jailbreak voor 4.1. Maar is het handig om nu al naar 4.1 te 'updaten' met Tinyumbrella zodat ik op 01.59.00 blijf? Want is de kans groot dat je modemfirmware 01.59.00 nodig heb om de jailbreak uit te voeren? (Volgens iPhoneclub wel).

Het lukt me niet om mijn SHSH files te saven (iOs 4.0.2) met de nieuwste versie van Umbrella 4.1.3? Iemand die het wel is gelukt?
Iemand die het wel is gelukt SHSH files te saven (4.0.2) met Umbrella 4.1.3? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Maar is eht nu verstandig om naar 4.1 te gaan of duurt het nog een hele tijd voordat er een jailbreak gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:44:
[...]

Iemand die het wel is gelukt SHSH files te saven (4.0.2) met Umbrella 4.1.3? Bedankt.
Geen idee, ik backup ze via Cydia. Maar wat heeft iedereen toch met 'updaten via Umbrella'? Enige wat Umbrella doet, is je SHSH-sleutels opslaan zodat je die kan gebruiken als je naar een oudere versie software wil. Umbrella doet gewoon niks met je modemversie, met de software of wat dan ook, alleen die sleutels.

Met downgraden van de software met Umbrella kan je ook niet de modemversie downgraden btw, voor als iemand dat denkt. Modemversie (oftewel baseband) kan je niet downgraden.
hardware.tom schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:13:
Maar is eht nu verstandig om naar 4.1 te gaan of duurt het nog een hele tijd voordat er een jailbreak gaat komen?
Er is een exploit gevonden, en daar worden nu tools voor gemaakt/getest. Maar dat kan nog wel 2 weken duren denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Ruubster op 10-09-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirk
Is er iemand die geprobeerd heeft op te jailbreaken met de Pwnage tool?

Jailbreak 3g met Pwnage tool tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirk
hardware.tom schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:13:
Als je een 3g hebt dan is er nu nog geen werkende jailbreak (volgens mij). De Redsnow methode levert een half gare IOS op. Ik verwacht vandaag of morgen een werkende jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
MrDirk schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:06:
[...]

Als je een 3g hebt dan is er nu nog geen werkende jailbreak (volgens mij). De Redsnow methode levert een half gare IOS op. Ik verwacht vandaag of morgen een werkende jailbreak.
Zolang ik maar niet weken/maanden zonder jailbreak zit, ben ik tevreden ;)

Ik heb btw een ipod touch 8GB 3G (hardware van een 2G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirk
hardware.tom schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:09:
[...]

Zolang ik maar niet weken/maanden zonder jailbreak zit, ben ik tevreden ;)

Ik heb btw een ipod touch 8GB 3G (hardware van een 2G)
Ik heb me niet in de ipod touch 3g verdiept, maar voor de iphone 3g verwacht ik hem elk moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
MrDirk schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:11:
[...]

Ik heb me niet in de ipod touch 3g verdiept, maar voor de iphone 3g verwacht ik hem elk moment :)
Er zit toch eigenlijk geen verschil in? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
hardware.tom schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:12:
[...]

Er zit toch eigenlijk geen verschil in? :?
Bootrom? En wat dacht je van kunnen bellen?

Ik hoop trouwens dat de maker van iKeyEx snel een nieuwe versie maakt die geschikt is voor iOS4, want ik zit nog steeds op 3.1.2 en wil eigenlijk wel naar 4, maar 't toetsenbord is zo relaxt (5-row qwerty).

[ Voor 32% gewijzigd door Hero of Time op 10-09-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Hero Of Time schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:22:
[...]

Bootrom? En wat dacht je van kunnen bellen?
Ooh zo |:(

Maar denkt iemand dat ik in staat ben mijn ipod binnen een week te kunnen jailbreaken op 4.1 of zal ik gewoon naar 4.0 gaan? Ik moet soiezo een recovery doen, want hij crashed de hele tijd :(

Gefeliciteerd btw ;)

• MrDirk
Waarom reageert er niemand op dit artikel?
Het jailbreaken van je iPhone 3g of iPod met IOS 4.1 met de Pwnagetool?

Artikel

Ik heb geen zin om het uit te proberen! :P Iemand die er wel tijd voor heeft???

Verwijderd

ik heb een raar probleem sinds ik mijn iphone terug heb van reparatie.
Ik hen hem een keer eerder gejailbreaked (3.1.3) en alle apps werkten prima. Sinds ik de gerepareerde terug heb en hem jailbreak met redsnow crashen heel veel apps die het voorheen wel gewoon deden.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik heb appsync en installous geinstalleerd. Verder geen overige dingen. Het betreft een iphone 3g

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 13:19 ]

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

MrDirk schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 09:52:
Waarom reageert er niemand op dit artikel?
Het jailbreaken van je iPhone 3g of iPod met IOS 4.1 met de Pwnagetool?

Artikel

Ik heb geen zin om het uit te proberen! :P Iemand die er wel tijd voor heeft???
Vage zooi, ik heb geprobeerd de 4.1 ipsw te behandelen met die gehackte pwnagetool, maar hij geeft aan dat hij deze firmware niet kent en laat me niet doorgaan. Iemand meer succes?

• MrDirk
Rudy_V schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:37:
[...]

Vage zooi, ik heb geprobeerd de 4.1 ipsw te behandelen met die gehackte pwnagetool, maar hij geeft aan dat hij deze firmware niet kent en laat me niet doorgaan. Iemand meer succes?
Met de Redsnow tool kon je dat verhelpen door de ipsw van 4.0.1 te gebruiken.

• MrDirk
Hier ook een Nederlandse versie met de onofficiele Pnwage jailbreak voor 4.1 (alleen iphone 3gs lees ik nu)

Linkje naar artikel

• hardware.tom
Ik zet nu eerst 4.0 erop, 4.1 kan altijd nog...

• hardware.tom
Ik weet niet of ik dit mag vragen, het gaat deels over warez namelijk.

Maar dit is het verhaal: Ik heb vandaag iOS4 erop gezet, ik heb het dus gejailbreaked met jailbreakme, maar nu lukt het me niet om normale apps te synchroniseren in itunes, die minder legaal gedownloade willen dat wel (van installous). Waar zou dit aan kunnen liggen?

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
hardware.tom schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:29:
Ik weet niet of ik dit mag vragen, het gaat deels over warez namelijk.

Maar dit is het verhaal: Ik heb vandaag iOS4 erop gezet, ik heb het dus gejailbreaked met jailbreakme, maar nu lukt het me niet om normale apps te synchroniseren in itunes, die minder legaal gedownloade willen dat wel (van installous). Waar zou dit aan kunnen liggen?
Omdat de minder legale geen DRM zooi hebben, en de legale je iPhone niet meer herkennen? just a guess.

Advies: Herstel je iPhone, zet er 4.1 op, en jailbreak later maar weer :)

• hardware.tom
Eduardboon schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:40:
[...]

Omdat de minder legale geen DRM zooi hebben, en de legale je iPhone niet meer herkennen? just a guess.

Advies: Herstel je iPhone, zet er 4.1 op, en jailbreak later maar weer :)
En is er een manier om ze mijn iPod wel weer te laten herkennen? (behalve dan herstellen)

Kan het door het cydia progje afc2add kunnen komen? Daardoor kan je via usb in je filesystem (iphonebrowser bv.)

• Eduardboon
hardware.tom schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:58:
[...]

En is er een manier om ze mijn iPod wel weer te laten herkennen? (behalve dan herstellen)

Kan het door het cydia progje afc2add kunnen komen? Daardoor kan je via usb in je filesystem (iphonebrowser bv.)
Dat moet er niets mee te maken hebben.
De iPhone word aan je appstore account vastgezet, misschien even een gratis game downloaden op je iPhone zelf? en daarna kijken of het syncen wil?

• hardware.tom
Eduardboon schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:34:
[...]

Dat moet er niets mee te maken hebben.
De iPhone word aan je appstore account vastgezet, misschien even een gratis game downloaden op je iPhone zelf? en daarna kijken of het syncen wil?
Ik heb ibooks gedownload, en als ik hem aansluit moet ik hem machtigen, en hij denkt dat het winnie the pooh is :9 . Ik ga eht nu eens proberen als ik afc2add, want die verdenk ik ook.

Alles uitsluiten he :*)

-edit- Het werkt wel zonder afc2add :? vreemd, maar dan doe ik wel even zonder :9

[ Voor 11% gewijzigd door hardware.tom op 11-09-2010 18:59 ]

• Eduardboon
hardware.tom schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:52:
[...]

Ik heb ibooks gedownload, en als ik hem aansluit moet ik hem machtigen, en hij denkt dat het winnie the pooh is :9 . Ik ga eht nu eens proberen als ik afc2add, want die verdenk ik ook.

Alles uitsluiten he :*)

-edit- Het werkt wel zonder afc2add :? vreemd, maar dan doe ik wel even zonder :9
Erg vreemd, maar goed dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In de reacties op het chronic blog staat dit:

pod2g
September 13, 2010 at 6:30 pm
breaking news!!!! the new jailbreak is ready!!! I will post it ASAP!!

Zal wel fake zijn denk ik...

[ Voor 26% gewijzigd door Executor16 op 14-09-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:15:
ik heb een raar probleem sinds ik mijn iphone terug heb van reparatie.
Ik hen hem een keer eerder gejailbreaked (3.1.3) en alle apps werkten prima. Sinds ik de gerepareerde terug heb en hem jailbreak met redsnow crashen heel veel apps die het voorheen wel gewoon deden.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik heb appsync en installous geinstalleerd. Verder geen overige dingen. Het betreft een iphone 3g
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:24
Na dit topic gelezen te hebben begrijp ik dus dat er nog geen Jailbreak is voor de iPhone 4 met iOS 4.1, en dus zou betekenen dat de enige optie downgraden naar 4.0.1 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Accesteam schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:06:
Na dit topic gelezen te hebben begrijp ik dus dat er nog geen Jailbreak is voor de iPhone 4 met iOS 4.1, en dus zou betekenen dat de enige optie downgraden naar 4.0.1 is?
of wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
Is er al iets bekend over een iOS 4.1 Jailbreak voor de iPhone 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Accesteam schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:15:
[...]

Is er al iets bekend over een iOS 4.1 Jailbreak voor de iPhone 4?
Gaan we dit nou elke 2 dagen vragen?
Als het bekend is, dan zal het wel bekend zijn. Als het nog niet bekend is, zal het er nog wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:45:
[...]

Als het bekend is, dan zal het wel bekend zijn. Als het nog niet bekend is, zal het er nog wel niet zijn.
Als er iets uit komt, zal dat als eerste op de volgende twee sites komen:
www.iphoneclub.nl
www.redmondpie.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
maartend schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:45:
[...]

Eh? Ik heb sinds afgelopen zaterdag pas een iPhone, en zat vandaag pas voor het eerst in dit topic. Heb alle posts snel doorgelezen en kan me niet herinneren dat deze vraag al eerder gesteld is, of dat er al een antwoord gegeven was. Ik stel deze vraag dus absoluut niet elke 2 dagen, en wilde alleen maar weten over er wat nieuws bekend was. :X

@ Ruubster; Thanks, zal die sites in de gaten houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Accesteam schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:18:
[...]

Eh? Ik heb sinds afgelopen zaterdag pas een iPhone, en zat vandaag pas voor het eerst in dit topic. Heb alle posts snel doorgelezen en kan me niet herinneren dat deze vraag al eerder gesteld is, of dat er al een antwoord gegeven was. Ik stel deze vraag dus absoluut niet elke 2 dagen, en wilde alleen maar weten over er wat nieuws bekend was. :X
Je gaf zelf 2 berichten boven je vraag het volgend ebericht ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
maartend schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:04:
[...]

Je gaf zelf 2 berichten boven je vraag het volgend ebericht ;
Ja, en dit lijken me toch echt 2 verschillende (maar gerelateerde) vragen. Ik had inderdaad al door te lezen gevonden dat er alleen een Jailbreak was voor iOS 4.01 en iOS 4.1 maar dan voor de 3GS-only. Echter is deze scene dusdanig actief dat dit wekelijks, dan wel niet dagelijks veranderd. Daarom vroeg ik nog even na of dit inderdaad klopt. Toen iemand dit bevestigde kwam ik met de vraag of er wel al wat nieuws/ontwikkelingen waren voor deze Jailbreak.

Anyhow, deze discussie gaat al veel te off-topic :)

Ik zal de komende dagen nog wel even rondneuzen of Jailbreaken wel echt zo voordelig voor mij is. Alhoewel er bijna geen risico is dat er ook maar iets gebeurd, lijkt het me toch risicovol met betrekking tot de stabiliteit van de iPhone. Juist om die stabiliteit heb ik hem namelijk gekocht :P

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
heb iphone 4 gekocht in winkel
bleek dat die voorzien was van jailbreak en unlock
4.0.1 stond erop

daar ik gprs settings niet kon instellen deed ik reset op toestel
sedert die moment werkt het niet meer

Ik kan enkel appel logo zien / kabeltje om op itunes aan te sluiten

in itunes kan ik dus recover doen

heb al firmware gedownload en via shifttoets recover gedaan maar krijg steeds foutmelding

ook al tinyumbrella laten lopen maar idem

is dez evoor vuilbak of kan ik deze nog redden

winkel doet moeilijk

Op GoT hoef je niet in telegraafstijl je verhaal te vertellen (en dan bedoel ik niet de krant) STOP.

Je kan gewoon interpunctie gebruiken en je hoeft niet na elke regel twee enters toe te voegen. Het forum kent automatisch regelafbreking, dus je kan gewoon in één keer je verhaal doortikken en opdelen in alinea's. Ook dit valt onder de eigen inzet die we verwachten op GoT. Geschreven taal is immers de enige manier om te communiceren op GoT :)

[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 15-09-2010 10:07 ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

nee je iphone is nog gewoon goed.

wat wil je? jailbreak of geen jailbreak?

geen jailbreak: gewoon updaten/restoren via iTunes, niets kutten met tinyumbrella en/of host bestand

je kan ook proberen om je iphone uit recovery mode te krijgen (maarja een grote reset op een JB iphone betekent meestal restoren)
wel jailbreak: proberen 4.0 of 4.0.1 erop te krijgen dmv hostfile aanpassen etc, moeten wel de shsh blobs zijn gesaved uiteraard.

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-08 00:14
MrProper schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:51:
4.0.1 stond erop

winkel doet moeilijk
Wat voor winkel mag dat dan wel niet wezen..?

In retrospect, it was inevitable

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:04
MrProper schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:51:
4.0.1 stond erop

Ik kan enkel appel logo zien / kabeltje om op itunes aan te sluiten

in itunes kan ik dus recover doen

heb al firmware gedownload en via shifttoets recover gedaan maar krijg steeds foutmelding

ook al tinyumbrella laten lopen maar idem

winkel doet moeilijk
lijkt die hierop?

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingicafe.com/wp/wp-content/uploads/2010/06/154240-2134434_ping2.jpg

dan is die fake

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ruubster schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:00:
[...]

Als er iets uit komt, zal dat als eerste op de volgende twee sites komen:
www.iphoneclub.nl
www.redmondpie.com
Vergeet ook niet de blog van het dev team:

http://blog.iphone-dev.org/

Ook kan het handig zijn om bepaalde mensen op twitter te volgen:

http://twitter.com/iphone_dev
http://twitter.com/comex
http://twitter.com/musclenerd
http://twitter.com/saurik

• Ruubster
  • Niet online
Klopt, ik volg ook de twitter-accounts van Musclenerd en Comex. Ik wilde alleen even snel twee sites aangeven waar belangrijk nieuws als eerste op komt (blog van dev-team was ik even vergeten...).

• MrProper
-Cyril- schreef op woensdag 15 september 2010 @ 06:25:
[...]

Wat voor winkel mag dat dan wel niet wezen..?
DE-KA in Leopoldsburg

@ Alexhoven toestel zelf is Iphone 4 want heb er nog ene liggen maar doos,kabels zijn 'nep'
Ik wil natuurlijk die jailbreak terug en toestel terug werkende hebben
die shsh heb ik natuurlijk niet want heb toestel maar 5min kunnen gebruiken
Na reset ging deze niet meer aan
Restoren lukt niet maar misschien via tooltje?

• Ruubster
  • Niet online
Crap, vandaag mijn iPad binnen, zit op iOS 3.2.2... :P Dat wordt wachten!
MrProper schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:40:
[...]
DE-KA in Leopoldsburg

@ Alexhoven toestel zelf is Iphone 4 want heb er nog ene liggen maar doos,kabels zijn 'nep'
Ik wil natuurlijk die jailbreak terug en toestel terug werkende hebben
die shsh heb ik natuurlijk niet want heb toestel maar 5min kunnen gebruiken
Na reset ging deze niet meer aan
Restoren lukt niet maar misschien via tooltje?
Ben bang dat je zal moeten herstellen naar de nieuwste firmware (4.1) en dan moet wachten tot een jailbreak uit is. Je hebt dan wel een 'schoon' toestel zonder jailbreak, maar ik zie geen opties om naar een oude firmware terug te gaan (vanwege de SHSH-sleutels, en die heb je helaas niet).

Toch vind ik het vreemd dat je hem jailbroken in de winkel heb gekocht, daar zou ik mee opletten. Daarmee kan je problemen krijgen bij de garantie van Apple (als je daar ooit gebruik van moet maken). Aangezien de iPhone uit België komt, verwacht ik niet dat deze een simlock heeft, dus een unlock zal je denk ik niet nodig hebben.

Als je naar de nieuwe firmware herstelt, dan zul je een paar dagen/weken zonder jailbreak moeten werken. Is nog weinig nieuws over een eventuele release-date of zoiets.

[ Voor 89% gewijzigd door Ruubster op 15-09-2010 20:33 ]

• MrProper
Ruubster schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:18:
Crap, vandaag mijn iPad binnen, zit op iOS 3.2.2... :P Dat wordt wachten!

[...]

Ben bang dat je zal moeten herstellen naar de nieuwste firmware (4.1) en dan moet wachten tot een jailbreak uit is. Je hebt dan wel een 'schoon' toestel zonder jailbreak, maar ik zie geen opties om naar een oude firmware terug te gaan (vanwege de SHSH-sleutels, en die heb je helaas niet).

Toch vind ik het vreemd dat je hem jailbroken in de winkel heb gekocht, daar zou ik mee opletten. Daarmee kan je problemen krijgen bij de garantie van Apple (als je daar ooit gebruik van moet maken). Aangezien de iPhone uit België komt, verwacht ik niet dat deze een simlock heeft, dus een unlock zal je denk ik niet nodig hebben.

Als je naar de nieuwe firmware herstelt, dan zul je een paar dagen/weken zonder jailbreak moeten werken. Is nog weinig nieuws over een eventuele release-date of zoiets.
eerste keer dat die wel werkte zag ik jailbreak staan en ook iets van Unlock in Cydia
in principe heb ik die niet nodig maar de unlock spijtig genoeg wel

De-Ka vindt het ook normaal dat toestel niet simlockvrij is,gejailbreaked,niet met originele doos en toebehoren is...is allemaal normaal voor die persoon terwijl op site stond dat het origineel toestel was en simlockvrij
Dan ga ik er vanuit dat dit zoals in België verplicht is dacht ik zelf toestel simlockvrij is en niet via omweg

Nu gezien die pipo niet meer reageert heb ik gebruik gemaakt van lidmaatschap Testaankoop alsook klacht bij Auvibel ingediend

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:03
MrProper schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:49:
[...]

eerste keer dat die wel werkte zag ik jailbreak staan en ook iets van Unlock in Cydia
in principe heb ik die niet nodig maar de unlock spijtig genoeg wel

De-Ka vindt het ook normaal dat toestel niet simlockvrij is,gejailbreaked,niet met originele doos en toebehoren is...is allemaal normaal voor die persoon terwijl op site stond dat het origineel toestel was en simlockvrij
Dan ga ik er vanuit dat dit zoals in België verplicht is dacht ik zelf toestel simlockvrij is en niet via omweg

Nu gezien die pipo niet meer reageert heb ik gebruik gemaakt van lidmaatschap Testaankoop alsook klacht bij Auvibel ingediend
Gelijk heb je. Hier klopt niets van... zaakje stinkt behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
Mijn 3GS is ondertussen gejailbreaked op iOS 4.1 :)

Ik heb die gehackte versie van PwnageTool gebruikt, maar de firmware die ik daar mee bakte werkte eerst niet. Het lukte maar niet om er van te restoren. Na een beetje te hebben gelezen zag ik plots staat dat restoren van custom firmware NIET gaat als je voorheen gejailbreaked was met Spirit of JailbreakMe. Dat was het probleem, want ik zat op 4.0.1 met JailbreakMe.

Als oplossing: helemaal teruggegaan naar de officiele 3.1.2 firmware (mbv Saurik's key signing server) en gejailbreaked met Blackra1n (had ik oorspronkelijk ook gedaan), daarna naar een custom 4.0 firmware (misschien was dit zelfs overbodig?), en dan uiteindelijk mijn custom 4.1 firmware. Een hele avond mee kwijtgespeeld, maar het is toch gelukt :)

Helaas werkt SBSettings nog niet onder 4.1

Let op: dit werkt bij mij omdat ik een 3GS heb met een oude bootrom, die in principe "pwned for life" is dankzij een exploit in de bootrom (Apple kan deze NIET wijzigen met software updates).

[ Voor 6% gewijzigd door seppevs op 17-09-2010 13:39 ]

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een vriendin heeft een 3G gekocht.
Achteraf bleek de verkoper niet zo netjes te zijn. Het toestel is gejailbreaked zonder dit te vermelden. Ook heeft de verkoper gezegt dat deze door t-Mobile is unlocked. Ik geloof dit niet, dus ik ben bang dat wanneer ze de telefoon update, de telefoon niet meer simlock vrij is en niet meer te gebruiken is. (ze heeft HI)
Is er ergens na te gaan of deze 3G door t-Mobile is geunlocked of dat er een unlocktool gebruikt is?
(Ik weet dat er niet over unlocken gepraat mag worden, maar dit gaat niet zozeer om het unlocken maar om te kijken of het toestel unlocked is)
Edit: er zit momenteel iOS4.01 op.

[ Voor 3% gewijzigd door Gumball op 18-09-2010 11:43 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:40

MsG

Forumzwerver

Kijk eens of in Cydia ultrasn0w als pakket is geïnstalleerd. Verwijder die eens en gooi er dan een andere providerkaartje in.

Overigens is een 3G al wel qua datum gratis simlockvrij te maken dus voor hetzelfde geld is het wel gewoon unlockt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Hallo allen,

Ik heb een paar maand geleden een iPhone 3G 8GB gekocht voor m'n vriendin. De verkoper zei dat het een simlock vrij toestel was en het was nog helemaal nieuw. Volgens hem kon ik ook gewoon de officiele Apple updates gebruiken. Van jailbreaken oid heb ik niks gehoord en is ook niet genoemd.

Nou prima, heb dat ding nu een paar maand en nou heeft mijn vriendin laatst via iTunes een update gedaan en toen kon ze het toestel niet meer volledig gebruiken (bellen werkte o.a. niet meer). Ze heeft toen een herstelactie gedaan via iTunes en nou werkt alles weer maar is het toestel niet meer zo stabiel als eerst en nu ook veel trager.

Ik lees dat 4.1 dit op zou moeten lossen maar is het veilig om te doen? Kan ik ook zien of dit toestel 'gejailbreaked' is? Hij werkt nu met Hi en ik wil niet dat dit na de update naar 4.1 niet meer zou werken.

Iemand tips of trucks?

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:29:
Kijk eens of in Cydia ultrasn0w als pakket is geïnstalleerd. Verwijder die eens en gooi er dan een andere providerkaartje in.
Dank je wel, zal dat eens proberen.
Overigens is een 3G al wel qua datum gratis simlockvrij te maken dus voor hetzelfde geld is het wel gewoon unlockt.
Kan dit ook door een 2e eigenaar worden nagevraagd/aangevraagd?

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
Gumball schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:30:
[...]

Dank je wel, zal dat eens proberen.

[...]

Kan dit ook door een 2e eigenaar worden nagevraagd/aangevraagd?
Nee Eigenlijk niet zodra t-mobile hoor dat het toestel van eigenaar is gewisseld hoeven ze hetntoestel wettelijk niet meer gratis simlock te maken. Je gaat hier dan de normale prijs van € 120 voor betalen

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:38:
Hallo allen,

Ik heb een paar maand geleden een iPhone 3G 8GB gekocht voor m'n vriendin. De verkoper zei dat het een simlock vrij toestel was en het was nog helemaal nieuw. Volgens hem kon ik ook gewoon de officiele Apple updates gebruiken. Van jailbreaken oid heb ik niks gehoord en is ook niet genoemd.

Nou prima, heb dat ding nu een paar maand en nou heeft mijn vriendin laatst via iTunes een update gedaan en toen kon ze het toestel niet meer volledig gebruiken (bellen werkte o.a. niet meer). Ze heeft toen een herstelactie gedaan via iTunes en nou werkt alles weer maar is het toestel niet meer zo stabiel als eerst en nu ook veel trager.

Ik lees dat 4.1 dit op zou moeten lossen maar is het veilig om te doen? Kan ik ook zien of dit toestel 'gejailbreaked' is? Hij werkt nu met Hi en ik wil niet dat dit na de update naar 4.1 niet meer zou werken.

Iemand tips of trucks?
Als ze nog kan bellen nadat ze een herstel heeft uitgevoerd via iTunes, dan zit er geen lock meer op en kan ze zonder problemen 4.1 installeren. Je kan al makkelijk zien of er een unlock op staat door na te gaan wat hier boven staat van MsG. Staat er geen Cydia meer op of wat dan ook, dan is er ook geen jailbreak meer aanwezig en vanzelfsprekend geen software unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
JE kunt ook officieel sim-lock vrij laten maken via de site cd-media.nl. Voor zes tientjes heb je een factory unlock. Kost wat, maar dan ben je simlock-vrij for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

autoreverse schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:30:
JE kunt ook officieel sim-lock vrij laten maken via de site cd-media.nl. Voor zes tientjes heb je een factory unlock. Kost wat, maar dan ben je simlock-vrij for life!
hmmm...lees dit op die site _/-\o_

Mensen hou rekening dat u wel de Imei van Een 02 UK Geef Doe u dat niet dat kunnen wij niet meer terug zodra toegevoegt dan kunnen wij niet meer terug Controleer daarom de Imei GOED NIET VAN DOOS MAAR IN DE IPHONE ZELF DUUR 2 a 3 DAGEN
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
wim klei schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:03:
[...]

Mensen hou rekening dat u wel de Imei van Een 02 UK Geef Doe u dat niet dat kunnen wij niet meer terug zodra toegevoegt dan kunnen wij niet meer terug Controleer daarom de Imei GOED NIET VAN DOOS MAAR IN DE IPHONE ZELF DUUR 2 a 3 DAGEN
Schandalig wat een Nederlands en dat noemt zich een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

wim klei schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:03:
[...]

Koop eens een muis met scrollwieltje ;)
Mensen hou rekening dat u wel de Imei van Een NL T-MObile Geef Doe u dat niet dat kunnen wij niet meer terug zodra toegevoegt dan kunnen wij niet meer terug Controleer daarom de Imei GOED NIET VAN DOOS MAAR IN DE IPHONE ZELF DUUR 1 a 2 DAGEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Jezus.. Kan iemand ontcijferen wat daar nou echt staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

UltraSub schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:38:
Jezus.. Kan iemand ontcijferen wat daar nou echt staat?
Ik zou m'n geld er ook voor geen goud uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een iphone 3GS 3.1.3 , 05.12.01 jailbreak : Spirit . Kan ik updaten naar itunes 10 en naar firmware 4 of hoger ?

Dank bij voorbaat ,
Zvoni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
robbinonline schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:40:
[...]

Nee Eigenlijk niet zodra t-mobile hoor dat het toestel van eigenaar is gewisseld hoeven ze hetntoestel wettelijk niet meer gratis simlock te maken. Je gaat hier dan de normale prijs van € 120 voor betalen
Maar als je de vorige eigenaar laat bellen is er niks aan de hand ;)

* ThinkPad heeft hetzelfde gehad en de vorige eigenaar laten bellen om hem simlockvrij te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:24:
Hoi ik heb een iphone 3GS 3.1.3 , 05.12.01 jailbreak : Spirit . Kan ik updaten naar itunes 10 en naar firmware 4 of hoger ?

Dank bij voorbaat ,
Zvoni
Lees dit topic door en je weet het.... :X 8)7 |:(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Uit het start-topic:
De iPod touch 1G en 2G (dus MA en MB, modelnummer) kunnen zonder problemen gedowngrade worden.
De iPhone 2G en 3G kunnen dat ook probleemloos.
Da's heel mooi. Ik wil graag met Rhythmbox onder linux mijn iPod Touch 2G (MBxxxx) kunnen bijwerken zonder iedere keer m'n library te vernaggelen en op m'n werk weer met iTunes aan de gang te moeten. Een downgrade naar 3.1.2 of .3 zou mooi zijn, want daar werkt Rhythmbox naar verluid stabiel mee.

Ik heb mijn Touch 2e hands gekocht met firmware 4.0.2 er al op. Ik heb dus geen enkel digitaal spoor van een eerdere jailbreak, noch SHSH-bestanden of wat er allemaal genoemd wordt. Ik denk ook dat "Kijk in Clydia" op mij niet van toepassing is. Daarmee wordt toch bedoelt: Start je jailbroken device en kijk in de App Clydia, of mis ik iets?

In ieder geval zou het volgens deze startpost mogelijk moeten zijn om te downgraden. De firmware heb ik binnen. iTunes 9.2.1.5 is gestart en vind een iPod in "recovery mode". Dit is echt DFU-mode, dat weet ik 100% zeker. Ik kan na een shift-klik ook de ipsw aanwijzen die netjes uitgepakt en gecontroleerd wordt...
Dat doe je zo:
Zoek hier: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ de firmware die je wilt en plak deze op je desktop.

Ga naar iTunes en druk shift+restore (of appeltje+restore) dan laat iTunes je zelf het bestand selecteren. Kies dus nu jouw firmware bestand op je bureaublad en iTunes doet de rest.
... tja. De rest. Hij gaat deze firmware toch controleren bij Apple en komt dan met 3194 en de hele reutemeteut. Dit zou toch alleen bij de MC-hardware moeten gebeuren? Mijn hardware kan toch zonder host-truukjes en zonder SHSH-bestanden gedowngrade worden? Is dit een misser in de TS of in mijn bevattingsvermogen?

Eerlijk, ik heb vrijwel het hele topic doorgelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Is het mogelijk mijn iPod Touch 2G, MBxxxx, van 4.0.2 naar 3.1.3 te downgraden zonder archief van oude signatures en dergelijke? Jailbraken hoeft nog nieteens, dat komt later wel als ik het spul wat beter begrijp.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Zvoni schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:24:

Dank bij voorbaat ,
Zvoni

Omdat ik geen tijd heb om heel de topic te lezen , stelde ik deze vraag en niet om dit antwoord te krijgen >
Dus als iemand een antwoord heeft of een link naar het antwoord, dan ben ik zeer dankbaar

Dank bij voorbaat ,
Zvoni ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:14:
quote:
Zvoni schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:24:

Dank bij voorbaat ,
Zvoni

Omdat ik geen tijd heb om heel de topic te lezen , stelde ik deze vraag en niet om dit antwoord te krijgen >
Dus als iemand een antwoord heeft of een link naar het antwoord, dan ben ik zeer dankbaar

Dank bij voorbaat ,
Zvoni ;)
als we een helpdesk waren en je betaalde voor de dienst, dan is zo'n vraag acceptabel. Maar om nu te zeggen: ik ben lui, iemand moet mij helpen die minder lui is dan ik...nou, nee :)

Het topic hoef je ook vast niet helemaal door te lezen, got heeft een zoekfunctie! :Y)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:14:
Dit is een forum en geen helpdesk, zoals Nomad ook al aanhaalde. Dat jij geen tijd hebt om een topic door te lezen betekent zeker niet dat wij dat voor jou moeten gaan doen. Er wordt op GoT niet heel erg veel van je gevraagd, maar eigen inzet is toch wel zo prettig. :)

Kortom: maak wat tijd om door het topic heen te spitten, of gebruik de zoekfunctie. Mocht het desondanks nog steeds niet duidelijk zijn, kan je uiteraard altijd een duidelijke vraag stellen ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Maar als ik het topic doorspit en google binnenstebuiten keer, kom ik telkens een antwoord tegen dat niet klopt met mijn ervaring.

Mijn iPod Touch 2G met MB-hardware zou zonder SHSH-blobs te downgraden moeten zijn naar 3.1.3, zie ik overal. Pas vanaf MC lig je gesnookered als je geen oude signatures hebt.

Toch gaat mijn iTunes bij appel vragen of de firmware "mag" en krijg ik 3194 als antwoord. Mogelijk is hier iets in de policy veranderd en klopt de startpost dus ook niet meer. Is dit iets dat binnen iTunes 9.2.1.5 veranderd is waardoor dit onmogelijk is gemaakt?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
TwOkkie schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:06:
Maar als ik het topic doorspit en google binnenstebuiten keer, kom ik telkens een antwoord tegen dat niet klopt met mijn ervaring.

Mijn iPod Touch 2G met MB-hardware zou zonder SHSH-blobs te downgraden moeten zijn naar 3.1.3, zie ik overal. Pas vanaf MC lig je gesnookered als je geen oude signatures hebt.

Toch gaat mijn iTunes bij appel vragen of de firmware "mag" en krijg ik 3194 als antwoord. Mogelijk is hier iets in de policy veranderd en klopt de startpost dus ook niet meer. Is dit iets dat binnen iTunes 9.2.1.5 veranderd is waardoor dit onmogelijk is gemaakt?
Zet je ipod eens in restore mode en probeer dan eens met "shift-herstel" te installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

renedis schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:37:
[...]

Zet je ipod eens in restore mode en probeer dan eens met "shift-herstel" te installen.
Alle instructies zeggen dat ik juist niet in restore mode moet zetten, maar in DFU-mode. In de restore-mode zou het downgraden sowieso niet werken. Zeg je nu dat ik het toch moet proberen?

Natuurlijk heb ik alle instructies nauwgezet opgevolgd, mocht je daaraan twijfelen. Anders zou ik hier nieteens durven te posten.. >:)

Edit:

http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=298576
Noob-friendly explanation:
When entering recovery mode, the program that fully starts up the iPhone/iPod is active, so the back-light is on and you can see the connect to iTunes logo. The program that starts up the device also prevents downgrading or jailbreaking your device, and limits the device to restore to only the current or newer firmware.

However, when entering DFU Mode, the program that starts up the device is inactive, causing it to appear off, yet it is still able to be recognized by iTunes. Without fully starting up the device, you have the ability to downgrade or jailbreak your device when other requirements are met**.
Voordat ik mijn tijd ga verspillen, waarom denk je dat ik het toch in Recovery mode moet proberen? Heb je de ervaring dat het dan ineens wel werkt, terwijl heel internet zegt dat het niet werkt?

Edit 2: Toch maar even geprobeerd in die andere mode. Wie weet heeft het zin. Helaas, precies hetzelde fenomeen: Firmware uitpakken. Firmware controleren bij apple. Error 3194, firware not authorized.

[ Voor 52% gewijzigd door TwOkkie op 21-09-2010 16:32 . Reden: Tijdverspilling ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
TwOkkie schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:10:
[...]

Alle instructies zeggen dat ik juist niet in restore mode moet zetten, maar in DFU-mode. In de restore-mode zou het downgraden sowieso niet werken. Zeg je nu dat ik het toch moet proberen?

Natuurlijk heb ik alle instructies nauwgezet opgevolgd, mocht je daaraan twijfelen. Anders zou ik hier nieteens durven te posten.. >:)

Edit:

http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=298576

[...]

Voordat ik mijn tijd ga verspillen, waarom denk je dat ik het toch in Recovery mode moet proberen? Heb je de ervaring dat het dan ineens wel werkt, terwijl heel internet zegt dat het niet werkt?

Edit 2: Toch maar even geprobeerd in die andere mode. Wie weet heeft het zin. Helaas, precies hetzelde fenomeen: Firmware uitpakken. Firmware controleren bij apple. Error 3194, firware not authorized.
Heb je het al op een andere pc geprobeerd? Gewoon een andere installatie en dergelijke?

Edit: Ik zie dat je met een soort virtual PC werkt? Kan dat misschien het probleem zijn? Ik weet niet of dat kan hoor, heb daar met Linux geen ervaring mee. Ik weet alleen dat Microsoft Virtual PC en Virtualbox van Oracle hier moeite hebben om een iPhone in DFU-mode te herstellen (hij ziet dan de complete iPhone niet meer...)

Nog maar een edit: Ik zie nu pas het regeltje in jouw 1e post dat Rhythmbox hier stabiel mee werkt... Ik ga nog even verder denken...

[ Voor 17% gewijzigd door Ruubster op 21-09-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Was het niet zo dat de MC modellen een nieuwe bootrom hebben, maar de oude (die dus met een oude bootrom) hoe dan ook SHSH keys gebruikt? Ik weet iig zeker dat de MC modellen vroeger een tethered JB hadden, dit ivm de bootrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Sorry, de context is niet helemaal duidelijk geschetst. De reden dat ik zou willen downgraden naar 3.1.x is dat ik nogal wat gelazer had met diverse linuxsoftware van alpha-kwaliteit die wel lijkt te werken, maar toch ook weer niet. Ofwel alle muziek staat na een paar uur pompen op, maar niks wil afspelen, ofwel de library is na een aanpassing weer 0 nummers groot, playlists blijven leeg, dat soort ge-etter. Nou is een deel wel opgelost door een ppa te gebruiken met betere 4.0.2-support, maar ik heb liever een wat beter geteste versie. Bovendien schijnt 3.x sneller te werken dan 4.x, en is het goed te jailbreken. Omdat dit mijn eerste appelproduct is, wil ik dat allemaal wel eens van dichtbij bekijken.

Ik werk niet op een VirtualPC of iets. Thuis heb ik alleen maar Linux-machines staan met hier en daar een beetje Wine, maar dat is ook al niet genoeg voor iTunes. Als ik mijn iPodje dus wil upgraden of mijn muzieklibrary wil aanpassen, moet ik dat met een windowsmachien op mijn werk doen. Erg irritant, dus vandaar mijn wens om dat thuis gewoon onder Linux te kunnen. Op mijn werk kan ik mijn tijd beter gebruiken. ;-)

iTunes ziet de iPod verder wel. Ziet dat ie in DFU mode staat en suggereert een herstel-actie. Met een shift-klik selecteer ik dan iPod2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw, waarna iTunes na wat ge-unzip en wat gebabbel met gs.apple.com (de echte of die fake-variant) tot het besluit komt dat de firmware niet mag.

En dat is vreemd, want overal lees ik dat dit met een MB-versie niet hoort te gebeuren. Daarom vraag ik me af of deze iTunes 9.2.1.5 misschien het probleem is. Deze is vrij kort geleden uitgebracht en misschien zit er een nieuwe truuk in om downgraden te voorkomen? Als ik nog eens tijd heb en niemand anders kan hier iets over zeggen, zal ik het zelf wel proberen. Mag je iTunes downgraden of...

offtopic:
En ik maar denken dat Bill evil was.

[ Voor 3% gewijzigd door TwOkkie op 21-09-2010 19:08 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:54

KoudeAardbei

Moderator

Krijg je pas die melding aan het eind?
zoja; even uit recovery kicken met ireb of tinyumbrella, that will do the job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Nee, hij begint nieteens met de recovery. Kan hem gewoon weer gebruiken na 10 seconden powerknop. Alles staat er dan nog op.

@Hero, vanaf de MC heb je inderdaad een SHSH-ding nodig. Bij versies daarvoor, zoals mijn MB533NF, zou het zonder meer moeten werken lees ik overal. Blijkbaar is dat niet meer zo.

[ Voor 110% gewijzigd door TwOkkie op 21-09-2010 19:17 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:54

KoudeAardbei

Moderator

TwOkkie schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:09:
Nee, hij begint nieteens met de recovery. Kan hem gewoon weer gebruiken na 10 seconden powerknop. Alles staat er dan nog op.

@Hero, vanaf de MC heb je inderdaad een SHSH-ding nodig. Bij versies daarvoor, zoals mijn MB533NF, zou het zonder meer moeten werken lees ik overal. Blijkbaar is dat niet meer zo.
Vanaf 4.0 hebben ze hank-shake dmv SHSH mnodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
KoudeAardbei schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:47:
[...]

Ja maar de vraag is:

zit dat in de iTunes software?
Zit dat in de iPod 4.x software die geïnstalleerd is op het apparaat?
Of zit dat in het .ipsw-bestand van de 4.x software?

Oudere iTunes zou kunnen, enige probleem is volgens mij dat je een backup moet maken van je iTunes map die in Windows 7 standaard te vinden is in c:/users/(gebruikersnaam)/muziek/
Hierin staat je library, en meestal al je muziek, apps, films enzovoort. Deze even backup van maken, kan zijn dat deze niet compatible is met oudere versie. En daarnaast, na het deinstalleren van de huidige versie zou ik dan de library-bestanden even verwijderen op de bovengenoemde plek, kan zijn dat iTunes anders niet start (had ik laatst bij iemand van school). Dan ben je wel je library even kwijt, maar je kan downgraden, en dan daarna weer nieuwere versie van iTunes installeren en library terug kopiëren uit je bakcup.

Maar toch denk ik niet dat dit de oplossing is hoor. Van de andere kant: niet geschoten... Ge wit ooit nooit nie!

En nu ga ik slapen, hekel aan afstudeerjaar op school... Veel werk, weinig tijd...

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

KoudeAardbei schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:47:
Lekker helder antwoord weer. |:(

Wat bedoel je precies? Ik probeer te downgraden naar 3.1.2 of 3.1.3. Volgens de openingspost en zo ongeveer het halve internet heb ik daar geen SHSH voor nodig. Toch vraagt mijn iTunes erom, nog voordat ie iets naar de iPod gaat sturen. Bedoel je dat je ook altijd - ongeacht de bootrom - een SHSH nodig hebt als je vanaf 4.x naar beneden gaat? Of bedoel je wat anders?

[J|O|R] <- .signature.gz

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ruubster schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:28:
[...]
Oudere iTunes zou kunnen, enige probleem is volgens mij dat je een backup moet maken van je iTunes map die in Windows 7 standaard te vinden is in c:/users/(gebruikersnaam)/muziek/
Windows 7, is dat een soort XP ? O-)

Maar ik zie erg op tegen het eindeloos herinstalleren, registries poetsen, EULA's accepteren en bidden dat alles blijft werken wat blijkbaar inherent is aan het package-management van Windows. En dat allemaal onder werktijd op een PC die gewoon moet blijven werken omdat ik daarop mijn werk moet doen. Daarom hoop ik dat iemand mij hier een antwoord kan geven omdat ie het zelf misschien al geprobeerd heeft, dat scheelt mij een hoop gelazer dan is het toch voor de toekomst in dit topic vastgelegd.

[J|O|R] <- .signature.gz

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik zit nu op 4.0.1 jailbreak, en twijfel sterk om te updaten naar 4.2. (met name HDR) zou dan de JB kwijt zijn. Maar zag dat ik voor € 30,- alle app weer heb. (alleen heb ik nog geen fatsoenlijke navi) Geeft dat problemen omdat ik van JB naar niet JB ga? Of kan ik hem gewoon aan iTunes hangen en updaten?

PSN id: GG--77

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

als je zeker weet dat je geen JB of unlock nodig heb, kan het zonder problemen uiteraard.

bedenk wel dat bepaalde handige apps en tweaks niet kunnen op een non-JB telefoon (SBsetting, 3g unrestrictor, infiniboard, lockinfo, etc)

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Toch nog maar even goed over na denken. Bedoelding is wel dat ik een Ipad Wifi ga kopen. Mywi is dan wel handig indien er geen Wifi beschikbaar is.

PSN id: GG--77

• Cornelisjuh
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik probeerde 3.1.3 te instaleren, krijg ik error 3194. Terwijl ik het host bestand geedit hebt :?
Zijn er geen programma's waarmee ik de iPod kan restoren of een manier om iTunes te omzeilen.
Want met dat host bestand kon ik wel van 3.1.3 naar 3.1.2 downgrade dus ik zou niet weten waarom
een fresh instal niet zou werken

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
@tw0kkie:
Ik heb nog even wat gezocht en kom op een site (mag er niet naar linken per policy) tegen dat er ook MB modellen zijn die SHSH keys gebruiken. Dit is heel goed mogelijk, want het enige wat ik weet wat er tussen een MB en MC verschilt, is de bootrom.

@Cornelisjuh:
Wellicht omdat je niet de SHSH keys hebt van 3.1.3 maar wel van 3.1.2? Heb je 3.1.2 al geprobeerd?

• Cornelisjuh
Hero Of Time schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:10:
@tw0kkie:
Ik heb nog even wat gezocht en kom op een site (mag er niet naar linken per policy) tegen dat er ook MB modellen zijn die SHSH keys gebruiken. Dit is heel goed mogelijk, want het enige wat ik weet wat er tussen een MB en MC verschilt, is de bootrom.

@Cornelisjuh:
Wellicht omdat je niet de SHSH keys hebt van 3.1.3 maar wel van 3.1.2? Heb je 3.1.2 al geprobeerd?
Heb ze alletwee niet :+
Weet nog dat ik toen zo trots was omdat het me was gelukt om van 3.1.3 naar 3.1.2 te downgrade zonder SHSH blobs :P

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Cornelisjuh schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:15:
[...]

Heb ze alletwee niet :+
Weet nog dat ik toen zo trots was omdat het me was gelukt om van 3.1.3 naar 3.1.2 te downgrade zonder SHSH blobs :P
was dat niet in de periode dat 3.1.3 net uit was?
dus dat 3.1.2 nog eventjes werd gesigned door apple... :o

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:03
Op iPhoneclub.nl kom ik dit geroep tegen:
Sn0wbreeze 2.0 jailbreak voor 4.1 morgen!

Iemand hier al wat meer over gehoord of ben ik nu spuit 11... ;)

Never mind is niet voor iPhone 4...

[ Voor 3% gewijzigd door PaulBloem op 23-09-2010 09:55 ]

• Cornelisjuh
randje schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:46:
[...]

was dat niet in de periode dat 3.1.3 net uit was?
dus dat 3.1.2 nog eventjes werd gesigned door apple... :o
Nee

Maar kan je iOS 4.1 al jailbraiken op een iPod touch 2G, of iig downgraden ?

[ Voor 14% gewijzigd door Cornelisjuh op 23-09-2010 16:18 ]

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Het jailbreaken van een iPod touch 2G kan, indien je over het Non-MC model beschikt. Hier kom je achter door op je touch naar: Instellingen > Algemeen > Info te gaan. Even een tip om de jailbreak te vinden: typ Dev-Team in bij Google en klik het eerste zoek resultaat aan.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
syltheboy schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:39:
Het jailbreaken van een iPod touch 2G kan, indien je over het Non-MC model beschikt. Hier kom je achter door op je touch naar: Instellingen > Algemeen > Info te gaan. Even een tip om de jailbreak te vinden: typ Dev-Team in bij Google en klik het eerste zoek resultaat aan.
Dat hij kan jailbreaken wisten we al, waar het probleem zit is de SHSH keys voor het downgraden. Zijn ze nou wel of niet nodig. Zoals het er nu naar uit ziet, wel.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een iPhone 4 met 'een' jailbreak (via jailbreakme.com)
VIa Cydia heb ik een aantal apps geïnstalleerd. Daarvoor waren een tweetal updates zag ik. Die wilde ik uitvoeren. Dat ging prima tot het moment dat cydia bleef hangen.

Nu zie ik bij het starten van Cydia al 2 dagen het zelfde scherm:
Running
en onderaan staat een downloadbalk met:
Downloading Activator
Deze balk staat dus al 2 dagen stil op +/- 80%.

Alles werkt verder prima, maar ik kan dus geen gebruik maken van cydia.
Hoe kom ik hier vanaf?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods