Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Michie23 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:19:
Ik ben een n00b in JB land maar hoe lang duurt het voordat er een nieuwe uitkomt voor Ipad 3.2.2? Had 'm nl. per ongeluk ge update naar de nieuwste firmware :(
Comex hintte op een exploit voor 4.1, als dat doorgaat volgens plan, dan denk ik dat "iedereen" weer jailbroken kan zijn een week nadat 4.1 officieel uitkomt.
Ruubster schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:03:
Voor de geïnteresseerden, heb een topic geplaatst in LA-forum:
Unlock bespreken van iPhone

Offtopic:
Trouwens, Vanx, GEFELICITEERD!
Thanks :) en ik heb mijn verhaaltje in het topic geplaatst.

[ Voor 28% gewijzigd door Vanx op 22-08-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey GoT's,

Na een jaar wachten tot de garantie verlopen is wil ik mijn Iphone 3GS 16GB gaan jailbreaken. Ik ben inmiddels al 2 dagen bezig met deskresearch om zoveel mogelijk informatie te verzamelen zodat het goed gaat want ben hier wat huiverig over.

Wat informatie over mijn iphone:
3GS WIT en 16GB
Model: MC132NF
SN: begint met 88940 (oftewel 40e week van 2009) ?
Firmware versie: 4.0.1 (8A306), nog niet geupgrade i.v.m. jailbreak problemen die ik gelezen heb.
Ik heb heb aangeschaft via Belgie waardoor mijn K P N kaartje er direct in kon, er zit dus géén simlock op vanuit de fabriek.

Nu mijn vragen die rusten:
1) Is het verstandig te upgraden naar 4.0.2 via Itunes en vervolgens jailbreaken of direct jailbreaken zonder upgraden naar 4.0.2?
2) Welke RedSnow en IPSW file versie moet ik nemen?
3) Moet ik Icy nou juist wel of niet installeren.
4) Wat moet ik doen als de jailbreak fout gaat, kan ik dan makkelijk terug, hoe?
5) Kan je makkelijk de RedSnow jailbreak upgraden. Dus als ik nu 4.0.2 krijg en later wil upgraden naar 4.0.3.
6) Wat gebeurt er als ik na de jailbreak via Itunes upgrade ?
*knip*
8 ) Wordt mijn IPhone trager na de jailbreak?

Op GoT verwachten we wat eigen inzet. Als je je al twee dagen aan het inlezen was, dan had je dit topic ook even kunnen doornemen. Dan had je vrijwel al je vragen kunnen beantwoorden. Daarnaast had je in het beleid, de topicstart en de topicwaarschuwing kunnen lezen, dat we je niet gaan helpen met je warez.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 22-08-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had die twee dagen beter gestoken in het topic doornemen. Daar worden al je vragen in beantwoord, en daar zul je ook in terugvinden dat "spellen die je online vindt" (warez dus) niet zijn toegestaan. Zoals natuurlijk ook in de topic warning staat.

Alle overige vragen die je hebt zijn hier ook al meermaals ter sprake gekomen. (Of zouden toch tenminste na twee dagen research moeten opgelost zijn 8)7)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok tnx, maar heb je er antwoord op dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:40

MsG

Forumzwerver

De topics doorlezen en zelf wat informatie opzoeken ipv je niet willen inlezen en domweg met een vragenlijstje te komen.

Even een paar algemene dingen: Je kan altijd terug na een jailbreak, restoren en klaar is kees. Daarom snap ik ook niet waarom mensen zolang wachten, het is enkel een softwarematige modificatie, geen ingrijpende veranderingen. Ik heb dan ook nog nooit gehoord van een gebrickte iPhone, in tegenstelling tot bij Windows Mobile.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Vooruit, omdat jij het bent:
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:40:
1) Is het verstandig te upgraden naar 4.0.2 via Itunes en vervolgens jailbreaken of direct jailbreaken zonder upgraden naar 4.0.2? Direct jailbreaken en niet upgraden naar 4.0.2
2) Welke RedSnow en IPSW file versie moet ik nemen? jailbreakme.com. Geen RedSnow en IPSW nodig.
3) Moet ik Icy nou juist wel of niet installeren. Hoeft niet perse, Cydia voldoet ook prima
4) Wat moet ik doen als de jailbreak fout gaat, kan ik dan makkelijk terug, hoe? Restoren ;) Desnoods eerst in DFU mode zetten
5) Kan je makkelijk de RedSnow jailbreak upgraden. Dus als ik nu 4.0.2 krijg en later wil upgraden naar 4.0.3. Geen idee, aangezien 4.0.3 nog niet uit is
6) Wat gebeurt er als ik na de jailbreak via Itunes upgrade ? Dan is je jailbreak weg. En moet je wachten tot iemand een nieuwe jailbreak maakt
7) Hoe installeer ik programmas en spellen die ik online vind, gewoon naar Itunes slepen ? :w
8 ) Wordt mijn IPhone trager na de jailbreak? Niet van de jailbreak zelf. Als je veel apps en ander spul installeert kan hij wel slomer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
Beste!

Al enige tijd heb een 3GS op 3.1.2 met Jailbreak, nu vond ik het toch wel eens tijd voor iOS 4! Na wat gegoogle ben ik iets wijzer geworden maar nog niet heel erg veel, ik krijg heel erg veel gedoe over versies, blobs, bootroms etc etc (http://ih8sn0wforums.com/viewtopic.php?f=56&t=1928).. Helemaal eerlijk heb ik niet genoeg tijd om dit uit te zoeken atm en vroeg me af of dit echt de enige manier is voor mij om naar iOS 4 te gaan.. Wat voor mij het belangrijkste is, is dat ik na de update mn mail, sms, telefoonboek etc etc instellingen behoud. Even een tijdje zonder gejailbreakte iPhone kan me niet zo heel veel boeien, uiteindelijk zal de 3GS op iOS 4.0.2 toch wel simpel te jailbreaken zijn.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? :) Gewoon een update via iTunes, of is het via de link dat ik net heb genoemd de enige manier? Ben bang dat beiden zullen resulteren in een brick en ik vervolgens alsnog zal moeten herstellen naar fabrieksinstellingen en toch alles kwijt ben.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom een vraag die eenvoudig kan worden opgelost door simpelweg eens het topic te doorbladeren.. Doen jullie eigenlij nog wel moeite :X

Maar kom, omdat ik in een goeie bui ben vandaag:
Glopes schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:46:
Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? :)
Momenteel valt 4.0.2 niet te jailbreaken, wat waarschijnlijk zo zal blijven. De volgende jb zal er (hoogstwaarschijnlijk) zijn tegen dat 4.1 uitkomt.
Gewoon een update via iTunes, of is het via de link dat ik net heb genoemd de enige manier?
Gewoon via iTunes brengt je op 4.0.2, weliswaar verlies je dan je jb maar dan ben je wel op de nieuwste versie.
Ben bang dat beiden zullen resulteren in een brick en ik vervolgens alsnog zal moeten herstellen naar fabrieksinstellingen en toch alles kwijt ben.
Bricken zul je niet doen als je simpelweg update via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:17:
Wederom een vraag die eenvoudig kan worden opgelost door simpelweg eens het topic te doorbladeren.. Doen jullie eigenlij nog wel moeite :X

[...]
Ligt eraan of hij de oude of nieuwe bootrom heeft:
http://www.redmondpie.com...-custom-firmware-windows/

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:17:

[...]
Hoewel ik je frustraties over ...een aantal vragen goed kan begrijpen, weet ik niet of je mn verhaal wel heb begrepen.. Het ging mij niet om de jailbreak, maar meer om de update naar iOS4 zonder belangrijke gegevens kwijt te raken, komt de jailbreak pas bij 4.1, jammer dan :)

Sorry als het al ergens in het topic stond, maar zo specifiek met firmware versie op de 3GS met nieuwe of oude bootrom verwachtte ik niet te vinden. Goed, updaten via iTunes resulteert alleen in een verlies van de jailbreak? Dan hoop ik dat je gelijk hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
En als je een JB weer wilt hebben, moet je zorgen dat je de SHSH keys hebt van vorige firmwares. Ik zit bijvoorbeeld nog steeds op 3.1.2 maar kan zonder problemen naar 3.1.3, 4.0 en 4.0.1 waardoor ik alsnog kan jailbreaken. 4.0.2 is nutteloos, er is een gelijkwaardige fix in Cydia te vinden in geval je bang bent voor 't pdf lek in Safari waar jailbreakme.com gebruik van maakt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:09
Ik heb via een kennis een 3G 16GB gekregen, deze is afkomstig via zijn werk en schijnbaar zijn de gegevens van de originele Tmobile houder niet aanwezig. Ik heb met Tmobile gebeld en gevraagd of ik de simlock vrij kon maken. Zoals vele mensen weten vragen ze daar (als niet houder van de originele Tmobile account) 120,- voor. Of hij nu 1 week of 2 jaar oud is.

Uit het forum heb ik begrepen dat je daar ook met de OPTA niet verder mee komt, probleem is dat deze iphone op 4.0.2. zit en ik er niets mee kan doen. Ik wil hem met een non Tmobile sim gaan gebruiken. Ook hb ik geen geen blobs en keys (of is dat hetzelfde?) en vooralsnog is een 4.0.2. JB niet mogelijk. (alhoewel iemand in dit forum zegt dit gedaan te hebben met redsn0w en een 4.0.0 ipw, vanaf 4.0.2.)
Downgraden naar 4.0.1 lukt ook niet omdat itunes zegt dat de firmware niet overeenkomt, onderhand wordt ik al gestoord van het lezen over JB's en tools. Gaat me dit nou wel ooit lukken, of ben ik gewoon tijd aan het verspillen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 19:16
Vandaag mijn telefoon geunlocked en dus geupdated naar 4.0.2, vond het niet zo erg dat die jailbreak eraf was...nou na 20 min zonder apps had ik toch zoiets van "Ja eikel nu moet je afwachten" haha. 4.1 heb ik begrepen was de eerst volgende nieuwe jailbreak? <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ja ik zit in principe ook niet te wachten op geklooi met jailbreaks. Heb een itunes account met legale apps en vindt betalen voor apps ook prima. Misschien moet ik hem maar gewoon verkopen en een simlock vrije van V&A afhalen?
Snap dat geneuzel van Tmobile ook niet, en dat zou eigenlijk aangepakt moeten worden.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan het nog een keer proberen, iemand anders is het wél gelukt. Ik zat in precies hetzelfde schuitje en heb het toen maar gelaten bij een softwarematige unlock.

Zie dit topic:Sim unlocken T-Mobile als 2e eigenaar

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ja ik had jouw topic gelezen maar wilde er niet in posten omdat hij al 7mnd oud was.
Ik vindt het ronduit schandelijk dat Tmobile een iPhone "mag" vasthouden nadat alle financiële verplichtingen naar hun toe al is gedaan. Weer een reden om niets met Tmobile van doen te willen hebben.

Maar mijn vraag was eigenlijk (om het OT te houden) is het een gerucht dat je 4.0.2. kunt JB'en, want na 2 dagen prutsen met andere ipw's kom ik er niet uit. En het hoort toch geen rocketscience te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Brains schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:36:
Ja ik had jouw topic gelezen maar wilde er niet in posten omdat hij al 7mnd oud was.
Ik vindt het ronduit schandelijk dat Tmobile een iPhone "mag" vasthouden nadat alle financiële verplichtingen naar hun toe al is gedaan. Weer een reden om niets met Tmobile van doen te willen hebben.

Maar mijn vraag was eigenlijk (om het OT te houden) is het een gerucht dat je 4.0.2. kunt JB'en, want na 2 dagen prutsen met andere ipw's kom ik er niet uit. En het hoort toch geen rocketscience te zijn.
De 3G is volgens redmondpie te jailbreaken, en dit met redsn0w. How-to kun je hier vinden:
http://www.redmondpie.com...ith-redsn0w-how-to-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was zo koppig om mijn 3gs niet te updaten van 3.1.3 naar 4.0.1. Nu ik het toch wel wil zie ik dat er al een nieuwere update beschikbaar is die niet jailbraikbaar is. Hoe kan ik het beste oplossen ? Updaten via itunes gaat niet omdat het dan direct 4.0.2 opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon handmatig de firmware voor je 3GS downloaden op ios.e-lite.org.
Als je dan vervolgens je iPhone in recovery mode gooit door de home+power knop methode dan kun je vervolgens handmatig een firmware restoren op je iPhone :-) easy as a peanut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:43:
[...]

De 3G is volgens redmondpie te jailbreaken, en dit met redsn0w. How-to kun je hier vinden:
Dank voor die link, maar deze werkt ook niet bij mij.
Alles gaat goed, hij patched 4.0.0. Het ding gaat in recovery/ DFU mode, en zegt ie, alles ok, Vanaf nu gebeurd alles op je iPhone, wacht tot hij gereboot is.

Echter bij reboot zit ik nog op 4.0.2. zonder Cydia, er lijkt dus niets te zijn gebeurd na redsn0w.
Ik kijk vast ergens overheen maar vooralsnog niks dan treurnis.

Kan het zijn dat ik op Server 2008 zit? Lijkt me stug.

[ Voor 3% gewijzigd door Bad Brains op 24-08-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Bad Brains schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:32:
[...]

Dank voor die link, maar deze werkt ook niet bij mij.
Alles gaat goed, hij patched 4.0.0. Het ding gaat in recovery/ DFU mode, en zegt ie, alles ok, Vanaf nu gebeurd alles op je iPhone, wacht tot hij gereboot is.

Echter bij reboot zit ik nog op 4.0.2. zonder Cydia, er lijkt dus niets te zijn gebeurd na redsn0w.
Ik kijk vast ergens overheen maar vooralsnog niks dan treurnis.

Kan het zijn dat ik op Server 2008 zit? Lijkt me stug.
Is je iPhone zelf gaan rebooten, of heb je hem uit gedaan.
Probeer het anders nog een keer.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:04:
Je kunt natuurlijk ook gewoon handmatig de firmware voor je 3GS downloaden op ios.e-lite.org.
Als je dan vervolgens je iPhone in recovery mode gooit door de home+power knop methode dan kun je vervolgens handmatig een firmware restoren op je iPhone :-) easy as a peanut!
Als je SHSH-keys hebt wel ja. Zonder die keys schiet je er niks mee op, dan weigert Apple om te installeren (dacht ik).

Heb nu al wel een leuk rijtje keys in Cydia staan :P 3.1 - 3.1.2 - 3.1.3 - 4.0 - 4.0.1
Ben benieuwd wanneer ik mijn rijtje vol heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
Ik denk dat ik maar lekker even wacht tot 4.1 met updaten en die dan jailbreak :) kan nog wel een paar weekjes overleven met 3.1.2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Glopes schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:39:
Ik denk dat ik maar lekker even wacht tot 4.1 met updaten en die dan jailbreak :) kan nog wel een paar weekjes overleven met 3.1.2 :+
iOS4 is wel vet^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb hier iemand die zijn Iphone gejailbraked wilt hebben.Nu is het zo dat ze eerst 3.1.3 had staan.maar gister heeft ze 4.0.2 er op gezet.

Wat ik alleen wil weten,kan ik gewoon een restore doen naar 3.1.2 (daar heb ik alle software voor en werkt het beste met een 3G) of gata het dan fout?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je SHSH blobs hebt staan, dan kun je het wel, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 14:38
seninha schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:29:
Ik heb hier iemand die zijn Iphone gejailbraked wilt hebben.Nu is het zo dat ze eerst 3.1.3 had staan.maar gister heeft ze 4.0.2 er op gezet.

Wat ik alleen wil weten,kan ik gewoon een restore doen naar 3.1.2 (daar heb ik alle software voor en werkt het beste met een 3G) of gata het dan fout?
Als het een 3G is kan je gewoon restoren naar 3.1.3
Gisteren nog gedaan, geen enkel probleem.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:34:
Ik was zo koppig om mijn 3gs niet te updaten van 3.1.3 naar 4.0.1. Nu ik het toch wel wil zie ik dat er al een nieuwere update beschikbaar is die niet jailbraikbaar is. Hoe kan ik het beste oplossen ? Updaten via itunes gaat niet omdat het dan direct 4.0.2 opzet?
Wat w1zkid zegt is helaas niet waar, je kan niet meer terug naar 4.0.1. Je zal dus moeten jailbreaken op 3.1.3 of updaten naar 4.0.2 en niet jailbreaken.
Je kan niet handmatig naar 4.0.1 gaan omdat iTunes dat niet toelaat, tenzij je SHSH blobs hebt opgeslagen, maar als je dit vraagt heb je dat hoogstwaarschijnlijk niet gedaan. Als ik jouw was zou ik lekker 3.1.2 jailbreaken en wachten op 4.1 met een jailbreak.

[ Voor 44% gewijzigd door thaan op 25-08-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
thaan schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:57:
[...]

Als het een 3G is kan je gewoon restoren naar 3.1.3
Gisteren nog gedaan, geen enkel probleem.
Alle iOS versies voor 4.x kan je inderdaad gebruiken, vanaf 4.0 heeft de 3G (zoals ik heb begrepen) ook softwarematige blobs (SHSH-keys). Dus gewoon 3.1.3 erop knallen ;)

• Bad Brains
funk-e schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:22:
[...]

Is je iPhone zelf gaan rebooten, of heb je hem uit gedaan.
Probeer het anders nog een keer.
Zo te zien loopt hij alles netjes af, maar daar waar je het apple logo verwacht met het install balkje..
Dat gebeurd niet, nog 2 keer geprobeerd en daarna slikte redsn0w helemaal geen ipsw meer.
Kan me herinneren dat het met mijn 1st gen iphone erg makkelijk was.

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:34:
Download de 4.0.1 firmware voor je 3GS hier en herstel je iphone door de shift toets in te drukken en op herstellen te klikken. Vervolgens de .ispw file te selecteren die je via de link gedownload hebt. Zo heb je 4.0.1 er op en kun je nog vrolijk gebruik maken van de jailbreakme site

Overigens: voor 4.0.2 definitief geen jailbreak http://blog.iphone-dev.org/post/1013332740/winning-moves

[ Voor 9% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 26-08-2010 10:57 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• thaan
  • Laatst online: 14:38
f4stf0rw4rd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:55:
[...]

Download de 4.0.1 firmware voor je 3GS hier en herstel je iphone door de shift toets in te drukken en op herstellen te klikken. Vervolgens de .ispw file te selecteren die je via de link gedownload hebt. Zo heb je 4.0.1 er op en kun je nog vrolijk gebruik maken van de jailbreakme site

Overigens: voor 4.0.2 definitief geen jailbreak http://blog.iphone-dev.org/post/1013332740/winning-moves
Dat gaat niet werken, dat heb ik en anderen al gezegd. Tenzij hij de SHSH blobs heeft opgeslagen gaat iTunes 4.0.1 weigeren omdat nu alleen nog 4.0.2 wordt toegestaan.

Kans is groot dat hij de SHSH blobs niet heeft opgeslagen, anders zou hij dit ook niet vragen.

• f4stf0rw4rd
thaan schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:03:
[...]
Dat gaat niet werken, dat heb ik en anderen al gezegd. Tenzij hij de SHSH blobs heeft opgeslagen gaat iTunes 4.0.1 weigeren omdat nu alleen nog 4.0.2 wordt toegestaan.

Kans is groot dat hij de SHSH blobs niet heeft opgeslagen, anders zou hij dit ook niet vragen.
Daar heb je een punt idd :) Had er ff niet aan gedacht dat Apple alleen nog 4.0.2 toestaat.... my mistake :z

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• s1ck
Maatje van mij heeft 4.0.2 en heeft deze geprobeerd te jailbreaken. Door pwnagetool had hij custom firmware gemaakt, nu heb ik hem 30 min geprobeerd te bellen en volgens mij is hij kapoet ^^ dus probeer het niet, tenzij iemand safe manier heeft?

Verwijderd

s1ck schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:33:
Maatje van mij heeft 4.0.2 en heeft deze geprobeerd te jailbreaken. Door pwnagetool had hij custom firmware gemaakt, nu heb ik hem 30 min geprobeerd te bellen en volgens mij is hij kapoet ^^ dus probeer het niet, tenzij iemand safe manier heeft?
"Kapoet" zal hij wel niet zijn ;) Je kunt altijd restoren in DFU-mode, wat hij waarschijnlijk aan het doen is aangezien je heb niet kunt bereiken.

• s1ck
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:48:
[...]

"Kapoet" zal hij wel niet zijn ;) Je kunt altijd restoren in DFU-mode, wat hij waarschijnlijk aan het doen is aangezien je heb niet kunt bereiken.
Naja hij zal der wel uit komen. Vond het wel grappig iedergeval. Zal wel wat te hooren krijgen maandag^^

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
.avi bekijken op je iphone?

Ik ben nog nieuw met het gehele iphone gebeuren, maar naar wat ik ervan gelezen heb is dat je eerst een conversie moet doen, via Cydia kan je VLC-player downloaden, maar hoe krijg je de avi's op de iphone?

Ik heb het volgende gerpobeerd:
- via sharepod en copytransmanager .avi's op de iphone zetten (iphone 4 blijkt nog niet ondersteund te zijn).
- ik heb deze topic even snel doorgezocht via "?limit=999" en gezocht op "avi" maar dit leverde ook geen resultaten op.

Is het uberhaupt mogelijk om .avi's te bekijken?

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

guardian-spirit schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:07:
.avi bekijken op je iphone?

Ik ben nog nieuw met het gehele iphone gebeuren, maar naar wat ik ervan gelezen heb is dat je eerst een conversie moet doen, via Cydia kan je VLC-player downloaden, maar hoe krijg je de avi's op de iphone?

Ik heb het volgende gerpobeerd:
- via sharepod en copytransmanager .avi's op de iphone zetten (iphone 4 blijkt nog niet ondersteund te zijn).
- ik heb deze topic even snel doorgezocht via "?limit=999" en gezocht op "avi" maar dit leverde ook geen resultaten op.

Is het uberhaupt mogelijk om .avi's te bekijken?
Openstreamer (voorheen vlc4iphone) in Cydia! Volgensmij speelt die wel .avi af :)

• guardian-spirit
peddro schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:19:
[...]

Openstreamer (voorheen vlc4iphone) in Cydia! Volgensmij speelt die wel .avi af :)
Ok! ...Maar hoe zet je de .avi op je iphone? (via iTunes en andere alternatieven lukt mij dit niet. Ik heb 2 alternatieven geprobeerd)

• Ruubster
  • Niet online
guardian-spirit schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:27:
[...]

Ok! ...Maar hoe zet je de .avi op je iphone? (via iTunes en andere alternatieven lukt mij dit niet. Ik heb 2 alternatieven geprobeerd)
Heb je al iFunbox geprobeerd? Ff op google naar iFunbox zoeken en via Cydia Afc2add installeren.

• guardian-spirit
Ruubster schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:13:
[...]

Heb je al iFunbox geprobeerd? Ff op google naar iFunbox zoeken en via Cydia Afc2add installeren.
oh! bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 23:07
Heb gister ook gejailbreaked echter werken de thema's niet zo lekker op me 4.0.1 de helft van de icons pakt die niet.
Ik gebruik Illumine weet iemand hiervoor een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Heb je Summerboard modus aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:04
ik hoor mensen zeggen dat je met een 3G altijd nog terug kan naar 3.1.3 ookal zit je op 4.x klopt dit? Of moet je hier nog iets speciaals voor doen? Als in, download 3.1.3 en dan shift herstel klaar? lees namelijk wat over blobs...shsh e.d en dat ken ik dus echt niet!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde dat ios 4.2 voor de iPad pas in november uitkomt. Denken jullie dat 3.2.2 nu toch wordt gejailbreakt? Er werd gezegd dat ze zouden wachten op de nieuwe versie, maar aangezien dit dus nog 2maanden duurt, hoop ik dat 3.2.2 toch wordt gejailbreakt. Ik heb pas mijn gejailbreakte iPad moeten restoren naar 3.2.2 omdat ik mijn shsh blobs telaat had geüpload!
En nu kan ik dus niet meer jailbreaken, toch?!

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik wil eigenlijk 4.1 (GM) wel downloaden voor mijn iPhone 3G, maar is die ook al te jailbreaken? Aangezien 4.0.2 volgens mij zonder moeite te jailbreaken was op de zelfde manier als de iOS'en daarvoor...

Verwijderd

MaartenFM schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:28:
Ik wil eigenlijk 4.1 (GM) wel downloaden voor mijn iPhone 3G, maar is die ook al te jailbreaken? Nee
Aangezien 4.0.2 volgens mij zonder moeite te jailbreaken was op de zelfde manier als de iOS'en daarvoor...Dat was niet zo ;)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:56:
Ik hoorde dat ios 4.2 voor de iPad pas in november uitkomt. Denken jullie dat 3.2.2 nu toch wordt gejailbreakt? Er werd gezegd dat ze zouden wachten op de nieuwe versie, maar aangezien dit dus nog 2maanden duurt, hoop ik dat 3.2.2 toch wordt gejailbreakt. Ik heb pas mijn gejailbreakte iPad moeten restoren naar 3.2.2 omdat ik mijn shsh blobs telaat had geüpload!
En nu kan ik dus niet meer jailbreaken, toch?!
Jailbreaken is niet iets wat je echt kan plannen oid. Het is kijken naar foutjes in code waar je gebruik van kan maken en daarna kijken of het tactisch is om daar op dat moment iets mee te doen. Ik vraag me af of 4.2 dan uberhaupt jailbreakbaar gaat worden, aangezien de PDF-exploit uiteraard gedicht is in die nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:57:
[...]

Jailbreaken is niet iets wat je echt kan plannen oid. Het is kijken naar foutjes in code waar je gebruik van kan maken en daarna kijken of het tactisch is om daar op dat moment iets mee te doen. Ik vraag me af of 4.2 dan uberhaupt jailbreakbaar gaat worden, aangezien de PDF-exploit uiteraard gedicht is in die nieuwe firmware.
Comex (of Saurik of weetikveel wie van dev-team) had ik onlangs ergens een bericht zien zetten waarin ze meedeelden dat je wel nog een paar trucjes in hun mouw hebben zitten.
Volgens mij zitten de mensen van dev-team gewoon met een lijstje van exploits die ze kunnen gebruiken om hun jailbreak te kunnen toepassen. Het is in mijn mening enkel wat puzzelen hoe ze vroeger gevonden exploits kunnen implementeren (lees gebruiken) in nieuwe firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Slash500 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:52:
Heb gister ook gejailbreaked echter werken de thema's niet zo lekker op me 4.0.1 de helft van de icons pakt die niet.
je moet de icoontjes de naam van de applicaties geven zoals ze op je iphone scherm staan.
Dit is dus verschillend tussen bijv. de engelse en nederlandse taal.

gewoon naar balblabla.theme/icons gaan en alle icoontjes renamen die je nodig heb (hoofdlettergevoelig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:17
Ik heb me iPhone 4 nu sinds 30 juli, en ik moet zeggen dat ik niet zonder jailbreak kan! 3G unrestrictor is geweldig. kost misschien 4 $ maar dan kan je overal facetimen.
SBSettings is ook een app die standaard op iphone moet zitten, Winterboard Fake Carrier noem het maar.
Rock is een mooie oplossing voor mensen die cydia traag vinden.

Zijn er nog mensen die zelfs apps uit bijv cydia hebben die onmisbaar zijn? 8)
dan hoor ik dat graag :P :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Punkbuster op 07-09-2010 07:56 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Iemand enig idee hoe ik de melding wegkrijg doorschakeling actief oid? Het is altijd wanneer ik bel of gebeld wordt. Via Google forwardingmsg fix ofzo gevonden maar kan die maae niet vinden via cydia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
SYQ schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:51:
Iemand enig idee hoe ik de melding wegkrijg doorschakeling actief oid? Het is altijd wanneer ik bel of gebeld wordt. Via Google forwardingmsg fix ofzo gevonden maar kan die maae niet vinden via cydia
http://bit.ly/9T7Pnj succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Punkbuster schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 00:19:
Rock is een mooie oplossing voor mensen die cydia traag vinden.
Daar geef je wel een hele hoop compatibiliteit voor op. Enkele grote developers ondersteunen Rock totaal niet.

Bovendien heeft Rock in het verleden een paar "foutjes" gemaakt, wat bijvoorbeeld leidde tot een verplichte restore als je Rock had geupdate.

Voor mij alleen Cydia.

[iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 Daar is in de TS nog een hele lijst coole apps opgenomen. Ik zweer zelf bij LockInfo, heerlijke app!

[ Voor 17% gewijzigd door Vanx op 04-09-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Slash500 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:52:
Zet de summerboard mode eens aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Alekz87 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:46:
ik hoor mensen zeggen dat je met een 3G altijd nog terug kan naar 3.1.3 ookal zit je op 4.x klopt dit? Of moet je hier nog iets speciaals voor doen? Als in, download 3.1.3 en dan shift herstel klaar? lees namelijk wat over blobs...shsh e.d en dat ken ik dus echt niet!
3G maakt geen gebruik van SHSHs, dus ja, je kunt altijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
UltraSub schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:18:
[...]

3G maakt geen gebruik van SHSHs, dus ja, je kunt altijd terug.
Sinds 4.0 is er een soft SHSH en is dus ook de 3G gebanned van downgraden. Naar 3.1.3 kan altijd, van 4.0.2 naar 4.0.1 zonder SHSH bestanden kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Zucht .,
Mental-Note: Leest eer gij jailbreak'd

Heb natuurlijk geupdate naar 4.0.2 zonder eerst op onderzoek te gaan ..
(meeste zeggen : Me vriendinges heeft m per ongeluk ge-update (Dikke BS natuurlijk :P )

Anyway .. is er wat aan te doen of moet ik gewoon ff wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Downgraden als je je leven makkelijker hebt laten maken in Cydia, anders kan je niets anders dan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

(gebruikers)ervaring gevraagd:

een vriend van mij heeft een cleane iPhone4 met iOS4.
In principe zou het niet meer mogelijk zijn om iOS 4.0.1 erop te flashen, of heb ik dit mis?
(Heb een computer met aangepaste host-file, maar Saurik's server signed niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als hij zijn SHSH's niet heeft opgeslagen via Cydia bij Saurik moet hij volgens mij verplicht naar de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja dat is mijn gedachte ook.

maar in dit topic bleek dat het enkele dagen na het uitkomen van 4.0.2 nog steeds mogelijk was om 4.0.1. erop te zetten. Ik hoop(te) een berichtje te lezen dat het alsnog mogelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Vanx schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:27:
[...]

Sinds 4.0 is er een soft SHSH en is dus ook de 3G gebanned van downgraden. Naar 3.1.3 kan altijd, van 4.0.2 naar 4.0.1 zonder SHSH bestanden kan niet
Je kan de 3G inderdaad niet downgraden naar 4.0.1 MAAR
De 3G is gewoon te jailbreaken op 4.0.2! (redsn0w)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
randje schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:14:
ja dat is mijn gedachte ook.

maar in dit topic bleek dat het enkele dagen na het uitkomen van 4.0.2 nog steeds mogelijk was om 4.0.1. erop te zetten. Ik hoop(te) een berichtje te lezen dat het alsnog mogelijk is :P
Nee helaas, de servers van Apple hebben langer dan normaal open gestaan voor het signen van 4.0.1, maar die is intussen al gesloten... Helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

funk-e schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:58:
[...]

Je kan de 3G inderdaad niet downgraden naar 4.0.1 MAAR
De 3G is gewoon te jailbreaken op 4.0.2! (redsn0w)
Ow echt?
Want redsn0w zecht dat ie de ipsw niet herkent o0

4.0 en 4.0.1 geprobeerd

Naja het is geen ramp verder ik heb wel geduld maar sneller is beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Solid Seal schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:54:
[...]

Ow echt?
Want redsn0w zecht dat ie de ipsw niet herkent o0

4.0 en 4.0.1 geprobeerd

Naja het is geen ramp verder ik heb wel geduld maar sneller is beter :P
je moet er voor zorgen dat je de allenieuwste redsn0w hebt (beta)
de oudere versies herkennen inderdaad die ipsw's niet.

[ Voor 8% gewijzigd door funk-e op 06-09-2010 17:15 . Reden: add link ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Ruubster schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:43:
[...]

Nee helaas, de servers van Apple hebben langer dan normaal open gestaan voor het signen van 4.0.1, maar die is intussen al gesloten... Helaas :P
in ieder geval bedankt voor het beëindigen van mijn valse hoop :P.

Nu is mijn hoop gevestigd op een JB van 4.1 of 4.2 Vind het wel raar dat 4.2 al is aangekondigd voordat 4.1 uit is. Hierdoor denk ik dat de JB-mensen wachten op 4.2 om een JB tool uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:17
Vanx schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:00:
[...]

Daar geef je wel een hele hoop compatibiliteit voor op. Enkele grote developers ondersteunen Rock totaal niet.

Bovendien heeft Rock in het verleden een paar "foutjes" gemaakt, wat bijvoorbeeld leidde tot een verplichte restore als je Rock had geupdate.

Voor mij alleen Cydia.

[iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 Daar is in de TS nog een hele lijst coole apps opgenomen. Ik zweer zelf bij LockInfo, heerlijke app!
ja nu het zegt, rock update ook vaak. Heb hem er maar weer afgehaald. :*)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
ik wil met behulp van een restore file van 4.0.1 voor de 3GS mijn 3GS updaten.

ik heb nu 3.1.3, gejailbreaked, met de shsh files opgeslagen op de server van saurik met behulk van cydia.
nu krijg ik elke keer een error..

2010-09-07 15:29:27.832 [1316:1084]: restore library built Jun 8 2010 at 18:17:31
2010-09-07 15:29:27.832 [1316:1084]: iTunes: iTunes 9.2.1.5
2010-09-07 15:29:28.149 [1316:1084]: iTunes: Current software version: 7E18
2010-09-07 15:29:28.150 [1316:1084]: iTunes: Software payload version: 8A306 (option key)
2010-09-07 15:29:29.438 [1316:14d8]: iTunes: Specifying UOI boot image
2010-09-07 15:29:29.495 [1316:14d8]: requested restore behavior: Erase
2010-09-07 15:29:29.500 [1316:14d8]: amai: AMAuthInstallPlatformCreateDataFromFileURL: can't resolve file
2010-09-07 15:30:13.955 [1316:14d8]: amai: tss_submit_job: error from server=94 (This device isn't eligible for the requested build.)
2010-09-07 15:30:13.955 [1316:14d8]: amai: kAMAuthInstallRequestCacheLocalizedTssError: cached server error text: (3194) This device isn't eligible for the requested build.
2010-09-07 15:30:13.955 [1316:14d8]: amai: AMAuthInstallRequestSendSync: failed tss submission: This device isn't eligible for the requested build.
2010-09-07 15:30:13.955 [1316:14d8]: amai: AMAuthInstallBundlePersonalizePartial: server request error: This device isn't eligible for the requested build.
2010-09-07 15:30:13.955 [1316:14d8]: failed to personalize the restore bundle: This device isn't eligible for the requested build.
2010-09-07 15:30:13.956 [1316:14d8]: AMRAuthInstallDeletePersonalizedBundle
2010-09-07 15:30:13.968 [1316:14d8]: removed personalized bundle
2010-09-07 15:30:14.043 [1316:1084]: iTunes: Restore error 3194
2010-09-07 15:30:14.043 [1316:1084]: AMRAuthInstallGetLocalizedStringForServerError: no cached text for tss error code 3194

wie kan me helpen?? wat doe ik verkeerd?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Of je hebt niet je Hosts file aangepast, of je hebt geen SHSH keys voor 4.0.1. Het staat er namelijk nogal duidelijk:
2010-09-07 15:30:13.955 [1316:14d8]: failed to personalize the restore bundle: This device isn't eligible for the requested build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Hero Of Time schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:53:
Of je hebt niet je Hosts file aangepast, of je hebt geen SHSH keys voor 4.0.1. Het staat er namelijk nogal duidelijk:

[...]
heb het al voor mekaar,, had een oude versie van tinyumbrella..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er snel een jailbreak uit komt zodat ik mijn iPhone 4 eindelijk kan unlocken. Gaat het unlocken wel lukken via Ultrasn0w met 4.1 of is dat nog niet bekend (modemfirmware 01.59.00)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 08:56
Ik ben nieuw in de iPhone wereld (heb laatst een 3GS van een vriend overgenomen en die heeft hem voor mij uit de gevangenis gehaald) maar is het gek dat ik geen reet begrijp waar het hier over gaat? :+

Ik heb nu 4.01 als firmware en Cydia staat erop en alles werkt goed (behalve dat ik vind dat de accu iets aan de snelle kant leeg is).

Even een simpele vraag; is het verstandig om mijn SHSH dinges bij die Saurik op te slaan (just in case of emergency)? Zoja, ga ik ff uitzoeken hoe dat werkt en zo nee dan laat ik het verder bij deze prima foon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Heb je eigenlijk wel de TS gelezen? Daar staat in dat het heel verstandig is om je SHSH op te laten slaan op de server van Saurik. Als je namelijk in een situatie komt waarin je alleen maar kan herstellen, en je bent afhankelijk van een jailbreak of je wilt 'm gewoon weer, dan wil je niet op een firmware komen die dit niet mogelijk maakt. In dit geval heeft het niet veel nut om je SHSH op te laten slaan, want iOS 4.0.2 wordt vandaag als laatst nog gesigned (of de tijd is al op) en 4.1 die uit is, is nog niet gehackt. Neemt niet weg dat je de SHSH keys wilt opslaan, in geval er een JB komt voor deze firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Laatst online: 21-11-2023
iemand die al weet hoe de ios 4.1 voor 3G te jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb de 4 met 4.0.2 software. Geen JB, omdat ik hem met 4.0.2. kreeg wat niet te jailbreaken is.
Nu kan ik straks updaten naar 4.1, maar kan ik beter wachten daarmee of gaat er geen JB meer komen voor 4.0.2? (heb TS en draadje redelijk gelezen).
En als ik update naar 4.1, kan ik dat dan met tinyumbrella zodat mijn baseband gelijk blijft, of heb ik daar nu al een JB voor nodig op mijn phone?
(mijn vorige 3g was makkelijker, daarvan had saurik het leven makkelijk gemaakt :) )

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Ik heb een 3G met spirit op 3.1.3.. Als ik nu 4.1 vanaaf wil installeen zonder JB, wat zijn dan de stappen die ik moet ondernemen? Eventueel terug naar 3.1.3 hoeft niet perse, mits 4.1 echt crisis is. Moet ik hem eerst restoren ofzo? thx alvast

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Droned schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:28:
iemand die al weet hoe de ios 4.1 voor 3G te jailbreaken?
Gast, de firmware is net uit, geduld.
Nomad schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:29:
Ik heb de 4 met 4.0.2 software. Geen JB, omdat ik hem met 4.0.2. kreeg wat niet te jailbreaken is.
Nu kan ik straks updaten naar 4.1, maar kan ik beter wachten daarmee of gaat er geen JB meer komen voor 4.0.2? (heb TS en draadje redelijk gelezen).
En als ik update naar 4.1, kan ik dat dan met tinyumbrella zodat mijn baseband gelijk blijft, of heb ik daar nu al een JB voor nodig op mijn phone?
(mijn vorige 3g was makkelijker, daarvan had saurik het leven makkelijk gemaakt :) )
Geen idee, maar vziw is er nog niets voor 4.0.2 en 4.1. Kan je je firmware upgraden dan met TU? Nooit van gehoord, ik dacht dat het alleen voor SHSH keys was. Gewoon wachten op PwngTool of dergelijke als je niet je baseband wilt updaten.
Alekz87 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:45:
Ik heb een 3G met spirit op 3.1.3.. Als ik nu 4.1 vanaaf wil installeen zonder JB, wat zijn dan de stappen die ik moet ondernemen? Eventueel terug naar 3.1.3 hoeft niet perse, mits 4.1 echt crisis is. Moet ik hem eerst restoren ofzo? thx alvast
Gaat eens even snel de TS lezen! Foei, het staat er zo overduidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Hero Of Time schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:37:
[...]

[...]

Gaat eens even snel de TS lezen! Foei, het staat er zo overduidelijk in.
Zit op me werk, mag eigenlijk niet internetten, dacht vraag het ff snel tussen neus en lippen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Alekz87 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:45:
[...]

Zit op me werk, mag eigenlijk niet internetten, dacht vraag het ff snel tussen neus en lippen door.
Ja maar dan kan iedereen met die vragen komen, ik zat bijvoorbeeld vanmiddag op school en ik moest les geven. Er komen trouwens ook veel onnodige vragen. Daardoor word ik (en daarnaast denk ik ook nog Hero of Time en een paar meer) een beetje vermoeid door die vragen.

Wat je moet doen als je naar 4.1 wil: Updaten. Simpel.

Voor iedereen: 4.1 is nu uit, 4.0.2 wordt voor nu nog even gesigned maar deze is niet gejailbreaked. Sinds 4.x heeft een iPhone 3g en (ik dacht) iPod 2g ook shsh-sleutels nodig.
4.1 is nog geen publiekelijke jailbreak uit, dus zit je op 4.1: kan je m niet jailbreaken
Zit je op 4.0.2: Kan je niet jailbreaken.
Zit je op 4.0 of 4.0.1: kan je jailbreaken, en sla dan ook gelijk je SHSH-sleutels op!

4.1 is schijnbaar al wel gejailbreaked door Dev-team, moet dus nog een tool voor uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik heb een Iphone 3 GS met firmware 3.1.2.. De Iphone is al een tijd JB via Blackrain maar omdat er steeds meer programma's komen die alleen via ios 4.0 werken wil ik graan naar firmware 4.0 overstappen en dan eventueel weer JB'en.

Nu heb ik vanavond een aantal verschillende site's bekeken hoe ik dit op een voor mij gemakkelijke manier kan doen. Helaas kom ik er niet uit.
Wie kan/wil mij helpen?

Gr,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:12
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:14:
Beste tweakers,

Ik heb een Iphone 3 GS met firmware 3.1.2.. De Iphone is al een tijd JB via Blackrain maar omdat er steeds meer programma's komen die alleen via ios 4.0 werken wil ik graan naar firmware 4.0 overstappen en dan eventueel weer JB'en.

Nu heb ik vanavond een aantal verschillende site's bekeken hoe ik dit op een voor mij gemakkelijke manier kan doen. Helaas kom ik er niet uit.
Wie kan/wil mij helpen?

Gr,

Rob
http://www.iphoneclub.nl/...3g-met-redsn0w-jailbreak/

5 simpele stappen, moet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Misschien ten overvloede, maar: NIET UPDATEN. Alle 3GS, 4, ipt 3G bezitters moeten met hun handen van de update knop afblijven.

Er is een werkende exploit, kwestie van wachten nu :)

http://twitter.com/MuscleNerd/status/23937071053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ja, als het een 3G was, en geen 3Gs zoals hij heeft.

@robrob,
Je moet eerst in Cydia kijken of je überhaupt de SHSH keys hebt voor iOS4. Heb je dat, dan kan je het stuk van de TS volgen over downgraden. Je voert geen downgrade uit, maar de stappen zijn hetzelfde, je moet namelijk je PC laten verwijzen naar de server van Saurik om je firmware te laten signen. Dan kan je weer jailbreaken door gebruik te maken van jailbreakme.com.
Heb je niet de SHSH keys van 4.0 of 4.0.1, dan heb je pech en moet je wachten op de 4.1 JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen, zoals ik, die toch wilde kijken of de Redsn0w beta ook werkt met 4.1 (niet beta) op de 3G. Hij werkt op zich, je krijg alleen een iPod met bel functie. Cydia doet het half en je icoon van bellen is weg, je kunt echter wel gebeld worden etc.

Je kunt na het gebruiken van Redsn0w ook de telefoon niet meer gewoon uit zetten en bij het normaal herstellen krijg je een foutmelding.

Oplossing is de iPhone hard uitzetten met home en reset. Hem aansluiten aan itunes en daarna naar DFU mode gaan. iTunes zal een iPod herkennen maar na een minuutje toch achterhalen dat het om een iPhone gaat die hersteld moet worden. Daarna werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:38:
Voor de mensen, zoals ik, die toch wilde kijken of de Redsn0w beta ook werkt met 4.1 (niet beta) op de 3G. Hij werkt op zich, je krijg alleen een iPod met bel functie. Cydia doet het half en je icoon van bellen is weg, je kunt echter wel gebeld worden etc.

Je kunt na het gebruiken van Redsn0w ook de telefoon niet meer gewoon uit zetten en bij het normaal herstellen krijg je een foutmelding.

Oplossing is de iPhone hard uitzetten met home en reset. Hem aansluiten aan itunes en daarna naar DFU mode gaan. iTunes zal een iPod herkennen maar na een minuutje toch achterhalen dat het om een iPhone gaat die hersteld moet worden. Daarna werkt alles weer.
je hebt een avondje lol gehad zo te lezen :+

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Ferret
Hero Of Time schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:08:
Heb je eigenlijk wel de TS gelezen? Daar staat in dat het heel verstandig is om je SHSH op te laten slaan op de server van Saurik. Als je namelijk in een situatie komt waarin je alleen maar kan herstellen, en je bent afhankelijk van een jailbreak of je wilt 'm gewoon weer, dan wil je niet op een firmware komen die dit niet mogelijk maakt. In dit geval heeft het niet veel nut om je SHSH op te laten slaan, want iOS 4.0.2 wordt vandaag als laatst nog gesigned (of de tijd is al op) en 4.1 die uit is, is nog niet gehackt. Neemt niet weg dat je de SHSH keys wilt opslaan, in geval er een JB komt voor deze firmwares.
Voor zover ik weet is mijn 3GS op de manier gejailbreaked zoals in de TS staat.

(Stap 1: Synchroniseer met iTunes
Stap 2: Surf naar jailbreakme.com op je iDevice
Stap 3: Slide de schuifknop
Stap 4: Hoop dat de servers het houden en je krijg een klein schermpje met "Downloading" op je beeld. Mocht je deze slider niet krijgen, dan gewoon even refreshen/rebooten/cache wissen en nog een paar keer proberen! Bij mij was het meer dan 5x

Stap 5: Start Cydia en laat deze helemaal laden, update direct! Dit fixt een paar kleine onvolkomenheden.

Voilá, jailbroken

Je hoeft niet apart je SHSH-blobs via tinyUmbrella op te slaan, dat doet Cydia ook netjes voor je)

En als ik die laatste zin lees zouden mijn blobs al veiliggesteld zijn.

Kan ik dat ergens checken? Sorry voor de n00b vragen trouwens....

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ferret schreef op donderdag 09 september 2010 @ 06:15:
[...]

Je hoeft niet apart je SHSH-blobs via tinyUmbrella op te slaan, dat doet Cydia ook netjes voor je)

En als ik die laatste zin lees zouden mijn blobs al veiliggesteld zijn.

Kan ik dat ergens checken? Sorry voor de n00b vragen trouwens....
Wat is de eerste regel als je Cydia opstart....... 8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• funk-e
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:38:

haha, fijn dat jij het even hebt getest, dan hoef ik niet zwetend achter mn mac te zitten :p

...less is more

Verwijderd

En de jailbreak voor 4.1 is reeds onderweg (gebruik makende van een bootrom exploit) :)

Op redmondpie valt alles te lezen, de release verwachten ze een dezer dagen:
http://www.redmondpie.com...ootrom-exploit-confirmed/

• hardware.tom
Kan ik veilig naar 4.1? ik heb nu 3.1.2 en heb daar de SSH blobs ook van, maar is het zeker dat 3.1.2 te jailbreaken is?

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Als je nu een iphone 4 hebt met 4.01 (tevens voorzien van Jailbreak), gaat updaten met 4.1...gooit de update dan alle Cydia applicaties eraf die alleen met een Jailbreak geinstalleerd konden worden? Zo niet, zorgt de nog te verschijnen Jailbreak ervoor dat deze Cydia applicaties weer gewoon werken op 4.1 zonder die opnieuw te installeren?

Thanks!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:41

BioHazard

*\o/*

Je kan veilig naar 4.1, als je SHSHs hebt. 3.1.2 is zeker te jailbreaken.

En verder ja, als je update naar 4.1, zijn al je cydia apps weg. En nee, die komen niet ineens terug met een nieuwe jailbreak :) Dus upgrade = fresh cydia.

• hardware.tom
ck2000nl schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:09:
Als je nu een iphone 4 hebt met 4.01 (tevens voorzien van Jailbreak), gaat updaten met 4.1...gooit de update dan alle Cydia applicaties eraf die alleen met een Jailbreak geinstalleerd konden worden? Zo niet, zorgt de nog te verschijnen Jailbreak ervoor dat deze Cydia applicaties weer gewoon werken op 4.1 zonder die opnieuw te installeren?

Thanks!
Vraagje, lijkt op de vraag hierboven, kan ik cydia-apps gewoon opzoeken in het geheugen met iphone browser en die er dan weer opgooien bij een andere versie?

• Ferret
Coach4All schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:20:
[...]

Wat is de eerste regel als je Cydia opstart....... 8)7
"This device has SHSHs on file for iPhone OS / iOS: 3.0 (t/m) 4.0.2"

• Ruubster
  • Niet online
Ferret schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:22:
[...]

"This device has SHSHs on file for iPhone OS / iOS: 3.0 (t/m) 4.0.2"
Dan heb je je SHSH-sleutels veilig staan op de server van Saurik. Dus dan kan je altijd terug naar een vorige versie ;)

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik twijfel om te updaten of niet. Is die jailbreak die uit gaat komen nou voor 4.1 of juist voor 4.0.2.

Momenteel heb ik een iPhone 4 met 4.0.2 die niet te jailbreaken is. Hij kwam nieuw al met 4.0.2 namelijk. Een unlock maakt mij geen drol uit aangezien hij simlock vrij is. De jailbreak is voor mij wel belangrijk.

Vandaar de vraag of ik nu gewoon moet updaten en wachten op de jailbreak voor 4.1.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:38

Crusader

Arc Nature

Executor16 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:15:
Ik twijfel om te updaten of niet. Is die jailbreak die uit gaat komen nou voor 4.1 of juist voor 4.0.2.

Momenteel heb ik een iPhone 4 met 4.0.2 die niet te jailbreaken is. Hij kwam nieuw al met 4.0.2 namelijk. Een unlock maakt mij geen drol uit aangezien hij simlock vrij is. De jailbreak is voor mij wel belangrijk.

Vandaar de vraag of ik nu gewoon moet updaten en wachten op de jailbreak voor 4.1.
http://www.iphoneclub.nl/...-zin-in-kat-en-muis-spel/

en

http://www.iphoneclub.nl/...k-voor-ios-4-1-jailbreak/

Trek je conclusie :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat heb ik allemaal al gelezen. Ook het dev-team blog met het "It's a trap" :)

Voor mij nog steeds vaag of je wel of niet moet updaten. Uit het ene maak ik op dat ze al een jailbreak hadden voor 4.0.2 maar pas wachten tot 4.1 uit is en dan vrijgeven. Is die dan voor 4.1 of juist voor die vorige versies. En het gaat vooral over unlockers, die juist niet de baseband moeten updaten. Maar dat is voor mij geen probleem toch..

[ Voor 3% gewijzigd door Executor16 op 09-09-2010 17:34 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods