Aangezien de laatste tijd veel vragen voorbij komen op het jailbreak-forum over unlocken, wil ik toch even duidelijkheid over wat mag en wat niet, wat de reden is dat het niet besproken mag worden enzovoort. En volgens mij zijn er meer forumleden die deze vraag hebben.
Ik zal even alles netjes op een rijtje zetten:
- Regelmatig komen er berichten in het forum van (nieuwe) forumleden die vragen hebben over hoe je kunt unlocken. Er staat onderaan het topic netjes een waarschuwing dat dit niet besproken mag worden, maar een reden wordt niet gegeven.
- Een paar weken terug werd op de Frontpage van Tweakers een artikel over de nieuwe unlock van het Dev-team. Beetje vreemd en in strijd met de regels dat het niet besproken mag worden. (Artikel)
- Een duidelijke reden dat het niet besproken mag worden kan niemand geven. Ik dacht dat het volgende verhaal de reden is dat het niet besproken mag worden:
- Ik heb een paar maanden terug van Hoedje een PM ontvangen, waarin hij/zij stelt dat Tweakers qua unlocken het alleen erg als het gaat over de handelingen. Hoedje, hopelijk vind je het niet erg dat ik dit noem.
Dus zouden de admins van Tweakers ons meer uitleg kunnen geven?
Specifieke vragen die zo in mij op komen:
Wat is de reden dat unlocken niet besproken mag worden?
Geldt dit alleen voor unlock door het Dev Team? Of mag unlock door T-Mobile ook niet?
Gezien de Frontpage een artikel hierover maakt, wat is nu precies verboden? Frontpage noemt zelfs Ultrasn0w bij zijn naam.
Ik zal even alles netjes op een rijtje zetten:
- Regelmatig komen er berichten in het forum van (nieuwe) forumleden die vragen hebben over hoe je kunt unlocken. Er staat onderaan het topic netjes een waarschuwing dat dit niet besproken mag worden, maar een reden wordt niet gegeven.
- Een paar weken terug werd op de Frontpage van Tweakers een artikel over de nieuwe unlock van het Dev-team. Beetje vreemd en in strijd met de regels dat het niet besproken mag worden. (Artikel)
- Een duidelijke reden dat het niet besproken mag worden kan niemand geven. Ik dacht dat het volgende verhaal de reden is dat het niet besproken mag worden:
- Er is een verschil tussen unlocken door T-Mobile (waar totaal niks mis mee is) of unlocken door bijvoorbeeld het Dev-team (waar Apple en T-Mobile niet blij mee zijn), mogen ze beiden niet besproken worden? Enige reden is dat dit topic echt over jailbreaken gaat, unlock hoort hier niet thuis.Ruubster schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:50:
Volgende zin is een gokje hoor: Je modificeert de software, waardoor je een toestel kan gebruiken bij provider X, terwijl de telefoon gekocht is met een contract (?) om te gebruiken bij provider Y. De modificatie van de software is niet toegestaan door Apple of een van de providers.
Misschien dat dit de reden is.
- Ik heb een paar maanden terug van Hoedje een PM ontvangen, waarin hij/zij stelt dat Tweakers qua unlocken het alleen erg als het gaat over de handelingen. Hoedje, hopelijk vind je het niet erg dat ik dit noem.
Dus zouden de admins van Tweakers ons meer uitleg kunnen geven?
Wat is de reden dat unlocken niet besproken mag worden?
Geldt dit alleen voor unlock door het Dev Team? Of mag unlock door T-Mobile ook niet?
Gezien de Frontpage een artikel hierover maakt, wat is nu precies verboden? Frontpage noemt zelfs Ultrasn0w bij zijn naam.