[2D/3D] GFX Contest 5: Character Design Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4115/4857565364_6b3888ac1c.jpg
Welkom bij de vijfde GFX contest!

Na een wederom succesvolle vierde GFX contest zijn we al weer aanbeland bij GFX contest nummertje vijf! In het thematopic kwam Yanik met het idee om een character design contest te doen. Om Yanik te quoten:
Dit kan een steun in de rug zijn voor diegene die later echt 2d/3d animatie van hun beroep willen maken, want naast technische skills heb je ook planning, ontwerp, storytelling en anatomie skills nodig. Deze skills zijn minimaal net zo belangrijk als technische, want met alleen technische kom je niet ver.
Yaniks idee hield in dat er een geloofwaardig personage ontworpen zou worden: er moest te zien zijn wat voor soort verhaal er achter het personage schuilt. Waarom ziet het er zo uit? Waarom heeft het deze uitrusting bij zich? Etc.

Nu gaat dit wat verder dan sommigen zich qua tijd kunnen veroorloven. De opdracht is daarom iets versimpeld:

Presenteer een origineel personage voor een verhaal.

Mens of dier, "good" of "evil", Middeleeuws, hedendaags, fantasy, sci-fi... bedoeld voor een film, theaterstuk, cartoon, computerspel... Dat is allemaal aan jou! Zolang het personage maar geschikt is als een van de hoofdpersonen van een verhaal! Werk het personage uit en maak er een afbeelding van die een glimps laat zien van in wat voor wereld jouw personage leeft.

Kies de technieken waarin jij jezelf het beste thuisvoelt en gebruik ze om een afbeelding van formaat in elkaar te zetten. Van houtskool tot krijt, van 3ds Max tot Painter, of een combinatie van die twee.. zolang je er een afbeelding mee kan produceren mag het (bijna) allemaal. Zie de regels verderop in deze startpost voor de exacte details.

Iedereen veel succes! Dat de beste mogen winnen!

Voorgaande topics
2D/3D GFX Contest "Primitives"
2D/2D GFX Contest "Japan"
2D/3D GFX Contest "Tweakerland"
2D/3D GFX Contest "Sprookjes"

GoT Contest website
Stalllone en naam hebben een website gemaakt waarop alle finals van de contests worden verzameld:

GoT Contest website.

Stalllone en naam zijn op het moment bezig met het verzamelen van de finals uit vorige contests, als je ergens nog een final vindt die niet meer online staat dan kun je deze per DM naar Stalllone sturen zodat hij de afbeelding kan opnemen in het archief. Vermeldt er uiteraard even bij van welke contest de afbeelding is die je hem stuurt.

Stalllone en naam, bedankt voor het initiatief !!

Inleverdatum
Uiterste inleverdatum 30 september 2010, 23.59 uur
In verband met vakantie en een late start heb ik de vrijheid genomen de inleverdatum twee weken later te maken dan gebruikelijk. Als daar grote bezwaren tegen zijn kan die datum worden teruggezet naar 18 augustus. SVP discussies daarover voeren in het contest thema topic, niet hier!

De final mag gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Plaats svp niet te grote thumbnails. Je kan altijd linken naar een grotere versie. Dit is een stuk fijner voor de mensen onder ons die een mobiele browser gebruiken en erg veel geld moeten betalen bij overmatig downloaden.

Deelname
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, dan mag je gewoon meedoen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nog een beetje nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in een van de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42
Welk type van Wacom tablet?

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP: Snapshot
Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om iedere week minstens een "snapshot" te plaatsen van je werk, ongeacht de staat waar het zich in bevindt.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
  • Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs (ie. Poser). Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
  • Houd het gebruik van technieken binnen de perken. Een foto van een keukenvloer vol dominosteentjes om je scene mee uit te beelden is niet de bedoeling. We zitten hier in het /gfx-forum, waarin het naast 3d (op de pc) voornamelijk om digitale 2d op de pc en om een beperkt aantal platte analoge vlakken buiten de pc draait (zoals bijvoorbeeld tekenpapier, wat ingescand of gefotografeerd mag worden).
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist). Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt.

DM mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*
Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de oude startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres of wijzig je de link in de startpost zodat deze naar je eigen DM wijst zodat de deelnemers de scorelijstjes naar je kunnen opsturen. Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest. Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Dankwoord+ Surprise
Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.
En de prijs zijn we niet vergeten! Mooier dan NME kan ik het niet typen dus bij deze:

De winnaar van de contest zal 2 maanden lang (maximaal tot de volgende winnaar bekend is) de titel "Winnaar GoT GFX-contest" onder zijn of haar nickname dragen. Deze titel is een wisseltrofee en als je hem wil houden zul je je best moeten doen tijdens de volgende contest.

Good luck!

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 20-08-2010 02:30 . Reden: marabunta2048 -> naam ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 02-06 10:10
Leuk onderwerp, wel erg moeilijk (voor mij), dus ik zie wel of ik mee doe.

't Zou wel geniaal zijn om daarna al die characters (de 3D versies iig) in één wereld samen te brengen.. :+
*Ziet al een dierentuin, magazijn, kooitjes met vreemde wezens voor zich. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Eindelijk weer een nieuwe contest. :9

Ik ga ook weer mee doen, heb alleen nog even geen idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Okay, deze keer ga ik er _echt_ alles aan doen om iig een WIP in te leveren :+
Nee ik roep veel te vaak dat ik mee doe en dan komt er 80% van de keren niks van.. Maar deze contest hoort bij de overige 20%!

[Edit]
Oeh, misschien moet ik dat persentage aanpassen, keek net even op die verzamelsite, en van de afgelopen 16 contest heb ik er toch nog aan 6 mee gedaan :*)

[ Voor 28% gewijzigd door Spike_wolf op 03-08-2010 21:15 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
SnoeiKoei _/-\o_ Nog gefeliciteerd trouwens ;)
Yanik _/-\o_
Karakters _/-\o_

Hm, dit kriebelt toch best een beetje.

@ts: het woordje suprise in het laatste paneel klopt niet, er moet nog een extra r in :) ("surprise" dus).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15
Ben nu al benieuwd wat Royk gaat maken (en de anderen ook natuurlijk).

Ik ga ook proberen iets te maken op mijn nieuwe speeltje (waar ik helaas nog niet veel op kunnen oefenen wegens een wel verdiende vakantie de afgelopen weken)
Nu dus leren met m'n tablet om te gaan en terug m'n drawing skillz (in zoverre ik die heb / welke ik ruim 10 jaar heb verwaarloosd heb) boven te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Stukfruit schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 01:27:

@ts: het woordje suprise in het laatste paneel klopt niet, er moet nog een extra r in :) ("surprise" dus).
Fixed! Laat maar weten als je nog meer foutjes vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Oehh, dit gaat een lastige worden :D, ik ben al wel wat begonnen, maar human proportions zijn erg rot :S

offtopic:
Die titel staat je goed SnoeiKoei :D, ga je hem verdedigen? :D

trouwens in de TS, staat een verwijzing naar marabunta2048, die is van "naam" verschoten :D, toch?

Vandaag heb ik even tijd gevonden om een proportietest op te zetten, dit char is alleen om een beetje een idee te krijgen hoe de verhoudingen zitten, ik heb dan ook geen plannen om deze van rigging te voorzien :D.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2586sfp.jpg

Mijn uiteindelijke plaat, gaat een robot worden met allemaal tandwieletjes, asjes, wormwielen, enzovoort enzovoort :D

[ Voor 89% gewijzigd door windwarrior op 04-08-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Uww toffe contest! Ik ga eens kijken of ik tijd vrij kan krijgen voor deze.

En nog gefeliciteerd snoeikoei! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Windstrijder, ik zou kogelgewrichten als een balletje tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

je hebt gelijk idd :D, straks even aanpassen idd.

Ik ben trouwens benieuwd D-rez, wat jij allemaal gaat maken.... Voor de eerste keer op je tablet :D

[ Voor 51% gewijzigd door windwarrior op 04-08-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:06

RoyK

Hobby tekenaar

Helemaal top. Hier kan ik lekker mee aan de slag. Ik ga in dit geval een Matte Painting doen.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 13:19

DapperKonijntje

Draw monkey

Een matte painting Royk? het is toch character design en geen environment design? of mis ik wat?

Maar mooi onderwerp dat perfect in mn straatje past, ben benieuwd waar mensen mee gaan komen :)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Je kan daar van alles mee doen Dapper Konijntje. Let jij maar eens op ;)

mijn karakter, komt ergens heel ver, heel ver van ons vandaan. Spreekt waarschijnlijk niet met klanken, en kijkt misschien ook niet met normale ogen zoals wij ze kennen. Ik ga proberen een realistische plaat neer te zetten, gewoon om even een keer iets heel anders te doen als zoete tekeningen. Mocht het niet lukken, maak ik een grappig karaktertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
windwarrior schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:29:
Ik ben trouwens benieuwd D-rez, wat jij allemaal gaat maken.... Voor de eerste keer op je tablet :D
anders ik wel.

Royk, had jij nog bepaalde instellingen (canvas size etc), brush settings die je me aanbeveelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

och, D-Rez, echt heel persoonlijk allemaal. Ik teken bijvoorbeeld altijd eerst in 3000x2000px op 72 dpi RGB. En schetsen maar. Met een harde kwast van 2 a 3 px ingesteld op hardheid 70 / 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Het advies wat de meeste mensen je met een Wacom (of sowieso met een digitaal canvas) zullen geven is om groot te beginnen. Ligt er natuurlijk een beetje aan wat je computer trekt, maar er zijn genoeg artists die zelfs op meer dan 10.000px werken. Meestal is dat wel voor prints, maar sowieso voor de kwaliteit van je werk is het altijd goed om groot te beginnen, zodat je details ook mooi uitkomen.

De rest is echt heel persoonlijk mijns inziens.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Groot canvas was ik idd al achter, had al eens een 1600x1200 gepakt (+/- standaard maat waarop ik m'n renders maak) maar kwam al snel tot de conclusie dat dat niet zou werken. Voor wat brainless gekrabbel en oefenen was het al te klein. Zit nu geloof ik (kan niet zien want ben niet thuis) op 3200x2400 te oefenen/prutsen.
Vindt het wel raar dat tilt precies niet echt werkt in PS CS4 (of toch niet zoals ik verwacht).

Ben druk aan het denken wat ik voor karakter ik wil maken en welke setting, maar voorlopig komt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Tjeemp, begin jij direct in een dergelijk canvas dan? Ik schets iets in 3000x2000, en vergroot vervolgens mijn canvas naar bijvoorbeeld 150cm en cmyk 200dpi. Schetsen in deze afmetingen is een heel stuk minder relaxed..

D-Rez, zoek je inspiratie? http://www.google.nl/imag...spell=1&biw=1920&bih=1008

[ Voor 32% gewijzigd door RoyK op 04-08-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ik had gelogen, hij stond op 2400x1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Ha tof dat er meteen alweer volop aan het werk gegaan wordt! Ik ben zeker ook weer van plan mee te doen, want dit is wel weer een echte uitdaging... Ik stel mezelf dan meteen weer doelen; zo wil ik deze contest gaan benutten om te leren een fatsoenlijke rig te maken, cloth te gebruiken, etc. Eigenlijk heb ik nog geen vastomlijnd idee maar mijn eerste ingeving is "iets met magie, particles..."

* SnoeiKoei peinst verder en diept alvast wat rigging tutorials op...

Nul ervaring met rigging van een humanoid dus het is wel vast zinvol erachter te komen wat belangrijk is mee te nemen in het modelleren van het character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
koebeest, dan zou ik deze eens bekijken, vrij simpel maar werkt goed. Heb ik ook voor m'n lemmings gebruikt.

ff juiste tut zoeken.

http://www.escalight.com/...g-and-rigging-part-1.html

[ Voor 61% gewijzigd door D-rez op 04-08-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
gewoon wat potlood krabbels om weer te leren tekenen....

Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-character/Scannen0007th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
heall yeah. eindelijk een opdracht waarbij ik mij echt fijn voel. ik zal me hier ASAP op gooien en hopelijk vandaag nog wat updates online gooien :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
hm. ik ben nog niet zo heel erg van het bijhouden van wips.. vind het minder prettig om tijdens het tekenen bij grote milestones mezelf te onderbreken, om een snapshot te nemen.. vandaar alleen wat foto's die ik tussen de tekensessies door en aan het eind genomen heb.

hier een foto van een blad waar op is gekrabbeld. het meeste is alleen in potlood en één is al wat verder uitgewerkt - hier wil ik waarschijnlijk op voort bouwen
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4120/4863539461_f58e8d02c1.jpg

en nog een foto van mijn voorlopige character na afwerking
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4094/4864153446_57bd24913b.jpg

het heet 9, of ook [ix] en er is maar vrij weinig van hem(?) bekend. ondanks dat hij toch wel een beetje een babyface heeft, is hij waarschijnlijk ouder dan de mensheid. de hoeveelheid antirimpel-creme tot op heden door [ix] verbruikt is niet meer aan te geven in menselijke normen..

gebruikte materialen zijn:
- winstor&newton inkten: black indian (951), canary yellow (973), ultramarine (969), scarlet (967)
- gouache plakkaatverf wit (+++ 100)
- een kroontjespen
- een zacht, dun penseel
- een chinees kaligrafie-penseel
- papier: 40x50cm, 360g/m^2
- surgical blades

graag commentaar, tips, kritiek en ideeën. vragen over hoe/wat/waarom zijn ook welkom. als er interesse voor is kan ik van vandaag nog een paar foto's posten, met detailshots van andere delen van het vel (voordat ik het versneed), overzichtshots van mijn bureau (wat een kolere zooi weer :D) en nog een detailshot van deze [ix] figuur in dezelfde staat als hij hier in de eerste foto staat.

zo. dat is eruit.

edit:: oops, dubbelpost. beter opletten :[

verder. laat ik aardig zijn en commentaar geven op wat er al is :]

windwarrior: ah, de verhoudingen lijken aardig. ik houd van robots met tantwieltjes en weet ik veel voor details, dus kom maar op :D

d-rez: ik vind de verhoudingen toch wat storend.. ik ben absoluut niet iemand die alleen realistische proporties mooi kan vinden, maar dit nekje is toch wel héél iel. haar linker been is al beter, maar haar voeten lijken wat groot.. net als haar handen trouwens. trouwens wel een leuk uitgewerkt charactersheet (waar het hier toch wel om gaat).

[ Voor 14% gewijzigd door kaesve op 05-08-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 18:32
Inderdaad een erg leuk onderwerp voor een contest. En ik ga ook maar eens meedoen. Een 3 tal weken geleden heb ik een Intuos4 tablet aangeschaft voor voornamenlijk charactar creation, dus dat komt voor deze opdracht mooi van pas.

Bij deze dus mijn WIP, direct uit Mudbox gerenderd. Nu ga ik hem verder ontwerpen in 3dsmax. Het verhaal erachter laat ik nog even achterwege. Ik heb hem wel gemoddeld met een "scene" in mijn achterhoofd. Hoogstwaarschijnlijk houdt ik het ook vanwege de beschikbare tijd alleen bij een headshot, mogelijk dat ik hem dan later nog uitwerk naar een volledig lichaam.

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/4076/spacemarinestarcraft2fi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Dat heb je snel gedaan! Mond is een beetje weird, maar je gaat er nog een hoop aan doen natuurlijk. Succes ermee!

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kaesve: Ziet er origineel uit, ben benieuwd wat je er verder mee gaat doen. Ga je het nog in een 3D-programma uitwerken?

Ik ga iets doen met een oud idee. Lang geleden op de middelbare school dit karakter verzonnen van een klasgenoot, de Vic Tor. Originele tekening kon ik niet meer vinden, maar ik weet nog hoe hij eruit zag. Alweer een tijd geleden dat ik gemodeld heb, maar deze ga ik met 3Dstudio maken. :7

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/VicTor.jpg
De Vic Tor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@kaesve
9 als in geïnspireerd op 9 van Shane Acker? Manneke zelf doet me wat denken aan "deep thought" uit HHGTTG
kaesve schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:06:
d-rez: ik vind de verhoudingen toch wat storend.. ik ben absoluut niet iemand die alleen realistische proporties mooi kan vinden, maar dit nekje is toch wel héél iel. haar linker been is al beter, maar haar voeten lijken wat groot.. net als haar handen trouwens. trouwens wel een leuk uitgewerkt charactersheet (waar het hier toch wel om gaat).
Verhoudingen ga ik toch echt 1/1/1 pakken (1/3 hoofd / 1/3 romp / 1/3 benen), gewoon omdat ik vroeger al zo tekende. De handen zijn tamelijk groot uitgevallen omdat ik hier zonder puntenslijper/gum zit. :D
robbertvw schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:33:
Inderdaad een erg leuk onderwerp voor een contest. En ik ga ook maar eens meedoen. Een 3 tal weken geleden heb ik een Intuos4 tablet aangeschaft ....
Ik ook :D, een Intuos4 M.

[ Voor 15% gewijzigd door D-rez op 06-08-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
@d-rez:
9 als in geinspireerd op wat er op mijn papier verscheen tijdens het krabbelen.. ik ben eigenlijk niet zo bekend met de hele sci-fi wereld :p
leg de link uit met deep thought? ik heb het boek gelezen, maar dat was lang geleden, en in de tv-serie (wat een verschrikkelijke serie trouwens) is deepthought een enorme piramide..

over de verhoudingen: ik ben absoluut niet tegen je 1/1/1 aanpak hoor, doe wat je leuk vind. alleen vond ik het nekje in elke tekening wel érg dun uitgevallen en dus ook de handen en voeten wat groot. niets dramatisch, dus :)

vanmiddag maar weer verder aan een volgende plaat.. voor diegene die het willen weten: NEE, ik ga mijn character niet overzetten in photoshop/ander tekenprogramma. laat staan 3d-software - dat zou ik niet eens kunnen.. :p
ik vind persoonlijk dat er nog steeds niets gaat boven de geur van inkt op je vingers en het gevoel van je potloden/pennen/penselen over verscheidene soorten papier. dus helaas, ik zal iedereen teleur moeten stellen die liever een glad afgewerkte CGI afbeelding van mij had gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
http://s108.photobucket.c...rent=hg-deepthought01.png

nu ik het opgezocht heb lijkt ie al een stuk minder....

[ Voor 23% gewijzigd door D-rez op 06-08-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Weet niet of ik veel tijd ga hebben deze contest. Zit nogal druk met werk namelijk, maar ik had toch even zin om in een verloren half uurtje een beetje te schetsen. Dit zijn de twee characters die daar uit kwamen rollen. Heb niet alleen qua character design gezocht, maar bij de eerste schets ook een beetje stijlonderzoek. Geen idee meer hoe ze de stijl noemen, maar vind het altijd wel interessant. Tweede is een aliengeneraal of iets dergelijks :)

Afbeeldingslocatie: http://www.beerntea.com/timo/projects/wip-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.beerntea.com/timo/projects/wip-2.jpg

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 23:32
Tjeemp schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:55:
Weet niet of ik veel tijd ga hebben deze contest. Zit nogal druk met werk namelijk, maar ik had toch even zin om in een verloren half uurtje een beetje te schetsen. Dit zijn de twee characters die daar uit kwamen rollen. Heb niet alleen qua character design gezocht, maar bij de eerste schets ook een beetje stijlonderzoek. Geen idee meer hoe ze de stijl noemen, maar vind het altijd wel interessant. Tweede is een aliengeneraal of iets dergelijks :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Die tweede doet me heel erg denken aan Captain Quark uit Ratchet en Clank :)

Afbeeldingslocatie: http://texcap.files.wordpress.com/2009/05/rc_f1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij nader inzien sla ik deze contest toch maar over. Het onderwerp is wel leuk, maar het lijkt me beter om de tijd te gebruiken om me te focussen op m'n 'eigen karakter', in plaats van er een te maken. Misschien dat ik de volgende contest wel weer mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgraaf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-03-2021
Leuk om ook eens mee te doen, ben even aan het krassen geweest:

Afbeeldingslocatie: http://www.bastiaangraafland.nl/ForumPics/mrX.png

Ik weet nog niet of ik de tijd kan vinden dit character verder uit te werken, maar er is iig een begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ik heb ook even een klein testje gedaan, gezien het feit dat ik een opengebroken robot wil maken (zonder kappen)., zijn hier de eerste tandwielen :D

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2zoyhz7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ga vanavond nog even krabbelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Ik ook, al zit ik waarschijnlijk grootste deel van de avond voor de TV (Children of Dune)...

Ik denk nu -heel cliché- over een fantasy-character... Een mêlee-krijger. Beestachtige humanoid. M'n idee is, gorilla-achtige bouw dus lange armen, korte benen, rent op 4 ledematen, klimt goed en is gespierd. Leren armor, blade weapons, sneaky bastard die door ramen klimt om (bijvoorbeeld) dictators om zeep te helpen in hun slaap.

Of dit 'm uiteindelijk wordt of niet weet ik nog niet zeker, maar ik weet wel dat ik serieus werk wil maken van het riggen van mijn karakter voor deze contest... Inclusief controlers voor facial expressions (morph targets) enzo. Voor alles is een eerste keer he. Ooit wil ik toch karakters kunnen animeren.

Ik las ooit een uitspraak dat iedere 3D-artist standaard in zijn portfolio iig de volgende dingen heeft:
- een auto / automotive thingy
- een battle mech / robot thingy
- een interieur
- een fantasy character

Is dat laatste puntje tenminste alvast gebeurd :P

(geintje, ik ben in no way een 3D-artist met een portfolio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Op de site van Pixar stond juist dat ze zoiets liever niet zien in je portfolio, omdat het al miljoenen keren gedaan is. :P Maar om te oefenen is het nooit verkeerd.

* Dutchie! denkt hard na voor deze contest en gaat niet met een standaard fantasy-figure aankomen.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/5o7b80.jpg

dit is het begin van het bovenbeen van mijn robot-krijger ding, ik ben nu bezig met uitdenken hoe ik een "werkend " systeem voor de draaiingen van de heup kan regelen.... Dat is nog lastiger dan het lijkt, onze heupen kunnen namelijk twee of drie kanten op :S

[ Voor 45% gewijzigd door windwarrior op 06-08-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Stalllone schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:18:
Op de site van Pixar stond juist dat ze zoiets liever niet zien in je portfolio, omdat het al miljoenen keren gedaan is. :P Maar om te oefenen is het nooit verkeerd.
Misschien had ik het duidelijker moeten zeggen maar ik bedoelde het sarcastisch :) Ik maak dit karakter absoluut niet met een portfolio in mind, ga ZEKER niet bij Pixar solliciteren (daar zal ik van mijn leven niet goed genoeg voor zijn ook) en als ik dat al deed zou ik clichés zeker mijden. Ik denk erover omdat ik wel zin heb in een fantasy character. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
hier nog even snel een kleine update van mij, voor het slapen gaan

dit keer wat meer charsheet-achtig bezig geweest, om na te denken over hoe het ding is en in wat voor setting ik hem wil. 2 detailshots van wat er uit gekomen is:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4101/4866678679_ab01060f13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4120/4866676763_6feaedb23e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

SnoeiKoei schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:54:
[...]

Misschien had ik het duidelijker moeten zeggen maar ik bedoelde het sarcastisch :) Ik maak dit karakter absoluut niet met een portfolio in mind, ga ZEKER niet bij Pixar solliciteren (daar zal ik van mijn leven niet goed genoeg voor zijn ook) en als ik dat al deed zou ik clichés zeker mijden. Ik denk erover omdat ik wel zin heb in een fantasy character. :p
Hehe :P Ik bedoelde ook niet, dat je niet een fantasy ding mag maken :P Maar zelf ga ik er nu niet voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
krabbels op m'n wacom

Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-character/kopke.jpg

/edit

15min

Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/got-character/singer.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door D-rez op 07-08-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Roy is je grote inspiriatie voor het meisje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde te graag, en zag er ook te snel weer vanaf. Story of my life. :F De Vic Tor ga ik niet mee verder, teveel werk, te weinig uitdaging. Dus ga ik maar iets anders maken. De mesh van deze tekening is redelijk simpel te bouwen, zo kan ik meer tijd aan het renderen besteden. Kreeg dit idee tijdens het eten. ;)

Wip:
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/mettietencopy.jpg

Edit: Eerste opzet in 3DStudioMax.

Wip:
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/mettietenwip01.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 07-08-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, ik ben er uit, geen contests meer voor mij. Het leek me goed als afleiding, maar het werkt gewoon niet. Denk dat ik maar eens een andere hobby ga zoeken. Dus veel grafisch plezier aan alle deelnemers hier, en veel geluk in de toekomst. :w

Voor de gelegenheid, heb ik voor de geinteresseerde, nog even een verzameling gemaakt van alle finals van de contests waar ik aan meegedaan heb.
Sargonaut's 2D/3D Graphic's Contest Album

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Anoniem: 199803 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:04:
Goed, ik ben er uit, geen contests meer voor mij. Het leek me goed als afleiding, maar het werkt gewoon niet. Denk dat ik maar eens een andere hobby ga zoeken. Dus veel grafisch plezier aan alle deelnemers hier, en veel geluk in de toekomst. :w
He huh whut :P ? Wat bedoel je nu precies :P ? Andere hobby zoeken? geen goede afleiding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeg maar rustig, geen goede opleiding. :P Ik bedoel dat ik helemaal stop met het 3D gebeuren, het is leuk geweest de afgelopen 15 jaar prutsen met 3DStudio. Het vergt teveel denkvermogen om er nog op een constructieve manier mee bezig te zijn. Inmiddels ben ik 33, en weet uit ervaring dat wanneer ik met een project bezig ben, m'n hoofd stampvol kan zitten met 3DStudio-informatie. Daarbij is mijn manier van werken te chaotisch om er normaal mee om te kunnen gaan. Als ik 2 dagen niet aan een 'project' gewerkt heb, ben ik compleet de weg kwijt. Normaal gesproken leer je zo'n constructieve manier van werken op school, maar door omstandigheden ben ik nooit aan een opleiding toegekomen.

Daarbij verstook ik enorme hoeveelheden cannabis tijden het 3D'en, en dat is ook iets waar ik aan moet werken. Zonder heb ik gewoon de rust niet om rendertjes af te wachten, of een 3D-probleem op te gaan zitten lossen. Dus moet ik iets anders gaan doen, een andere hobby zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmm, ik had niet ingeschat dat je 33 zou zijn. Maar, het is goed om eens tot jezelf te komen en uit te kijken naar een iets socialere tijdsbesteding :P . Jammer dat we je dan hier niet meer zien, je was toch al een reguliere naam hier. Ik wens je het beste in ieder geval, verruim je blik (minder met THC) en zie eens waar je op uitkomt. Wie weet begint het na een tijd wel weer te kriebelen :)

en fyi: ik heb sinds m'n studie echt amper tijd om nog aan renders te werken, ik wou dat ik er toen m'n vrije sog-uren mee op had gevuld. Sinds m'n afstudeeropdracht had ik C4D niet aangeraakt, en dan nu dit met die neuronen... waar is de tijd heen :'( ...daarom heb ik nu een lijstje op mijn telefoon '3D-ideeën'. Het lijstje groeit, mijn hoeveelheid beschikbare tijd niet :o

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet even niet meer wat ik moet zeggen... :'( bedankt Dark Blue.

Voorlopig is dit mijn laatste reactie, in de hoop dat de contest gewoon weer verder gaat.

Nogmaals aan iedereen hier, het beste en veel geluk in de toekomst.
Sargonaut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Good luck Sargo! Ik kan je in ieder geval al vertellen dat je zonder die crap vanzelf weer een stuk helderder en happy-er wordt.

Ik wil ook tijd vrij hebben voor deze contest maar het gaat me niet lukken helaas. Zitten wel erg toffe wipjes tussen al!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
sad to see you leavin' :(

meanwhile:: vandaag ga ik denk ik proberen een grote update voor elkaar te krijgen.. ik ben zelf erg blij met mijn character en heb zelfs al besloten korte stripjes ermee te produceren. maar voor deze contest wil ik proberen een mooie 40x50cm plaat te maken waaruit zoveel mogelijk de sfeer die rond het character hangt moet blijken..

tot ik zover ben dat ik aan die final begin (en dat duurt nog wel even) kunnen jullie hier wel nog een berg character-sheets, schetsen, wips en ideeen van mij verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Anoniem: 199803 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:51:
[...]

Zeg maar rustig, geen goede opleiding. :P Ik bedoel dat ik helemaal stop met het 3D gebeuren, het is leuk geweest de afgelopen 15 jaar prutsen met 3DStudio. Het vergt teveel denkvermogen om er nog op een constructieve manier mee bezig te zijn. Inmiddels ben ik 33, en weet uit ervaring dat wanneer ik met een project bezig ben, m'n hoofd stampvol kan zitten met 3DStudio-informatie. Daarbij is mijn manier van werken te chaotisch om er normaal mee om te kunnen gaan. Als ik 2 dagen niet aan een 'project' gewerkt heb, ben ik compleet de weg kwijt. Normaal gesproken leer je zo'n constructieve manier van werken op school, maar door omstandigheden ben ik nooit aan een opleiding toegekomen.

Daarbij verstook ik enorme hoeveelheden cannabis tijden het 3D'en, en dat is ook iets waar ik aan moet werken. Zonder heb ik gewoon de rust niet om rendertjes af te wachten, of een 3D-probleem op te gaan zitten lossen. Dus moet ik iets anders gaan doen, een andere hobby zoeken. ;)
Ik heb ook geen opleiding hierin, bijna 27jaar, maar ik rommel nog lekker verder. Word ook wel eens moedeloos van de 18jarige mannetjes die al gelijk meer en beter dingen maken dan ik... maar ik ga gewoon door. Totdat ik wat anders vind wat leuk is om te doen. :P

Je hebt zeker al mooie dingen gemaakt! Gewoon even een tijdje niet 3Den en dan gaat het misschien vanzelf weer kriebelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik moet voor een opdracht een karakter verzinnen. Waarom combineer ik dit niet meteen met deze contest? :P

Het gaat een leeuw worden in het zwart. Hij komt namelijk uit het wapen van Schiedam.

Afbeeldingslocatie: http://www.parkweg216-290.nl/afbeeldingen/wapen%20schiedam.gif

De leeuw gaat van alles mee maken om Schiedam te promoten.

Vanavond post ik wat schetswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jammer dat je ermee ophoudt, Sargonaut! Maar je zit hier wel in goed gezelschap qua warhoofden :P

Bij mij is het zo erg dat als ik iets wil doen > aanstalte maak om het te doen > idee kwijt :P Ik is een chaotisch warhoofd zonder dat daar cannabis voor nodig is!

Nouja, tot over een jaartje dan maar ;)

* Stukfruit trekt zich snel weer terug, want dit medewarhoofd heeft nog veel dingen te doen

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Stalllone schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:11:
[...]

Ik heb ook geen opleiding hierin, bijna 27jaar, maar ik rommel nog lekker verder. Word ook wel eens moedeloos van de 18jarige mannetjes die al gelijk meer en beter dingen maken dan ik... maar ik ga gewoon door.
idem, alleen ben ik 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

@Sargonaut, Zoals ik altijd zeg: First things first! In het leven (voor de 19 jaren die ik er op het moment van heb mogen genieten) is het soms tijd voor keuzes, en ik heb er respect voor (en andere mensen ook!) dat jij voor jouw situatie de goede keuze hebt gemaakt!

*mede warhoofd meld zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Anoniem: 199803 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:51:
[...]

Doe eens een ADHD test zou ik bijna zeggen na het lezen van dit verhaal ;)

(op het canabis stuk na behoorlijk herkenbaar enzo ;))

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Oké, ik ben even bezig geweest met het animeren van de tandwielen :D, zie hier de animatie:

Het stelt heel weinig voor, maar het idee is er, het was meer een test om te kijken of het mogelijk was, het ene tandwiel te draaien, en de volgende mee te laten bewegen, en dat is gelukt.

Next up: meer tandwielen, kleinere en grotere tandwielen enzovoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nog een keer idem. Bijna 31 hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik heb hem even opnieuw gerenderd, en nu met 100 frames, nu duurt hij wel 3 a 4 keer zo lang :D

Edit: hmm vreemd, de video duurt maar 4 sec?

[ Voor 13% gewijzigd door windwarrior op 10-08-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
tuurlijk 100 / 25=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

15 frames per second, zou hij op moeten staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
RoyK schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:52:
[...]

Nog een keer idem. Bijna 31 hier. :)
Nogmaals idem. 34 hier, ik win, yay. Geen 3D-opleiding ook, puur hobby (wel CAD-software voor werk geleerd, maar da's veel technischer dan dit soort meuck. Machineonderdelen enzo tekenen, voor productie.) De opleiding krijg ik hier, in de vorm van de contests :P Ongelofelijk hoeveel je leert door jezelf een uitdaging te stellen en dat te gaan maken no matter what.

@Sargonaut, jammer dat je kapt maar je hebt er zelf toch het beste kijk op wat je wel en niet kunt opbrengen qua tijd en inspanning.
Als je final van de vorige contest ook onder invloed van tonnen canabis is gemaakt; respect man! Ik vond het echt een tof resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
* D-rez thinks snoei koei is een ouwe zak

j/k

Oh, in theorie heb ik wel les gehad in autocad, maar na de eerste les wist ik al meer dan de docent......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben het tekenen weer een beetje aan het oppakken en schets toch een hoop om het gevoel weer te pakken te krijgen. Misschien wel leuk om dan ook meteen eens mee te doen aan deze contest.

Vanavond er maar eens voor gaan zitten. Ik ben vooral van de uitgewerkte potloodschetsen, maar wellicht werk ik het uit in Painter/Photoshop.

Al een aantal interessante wips gezien in dit topic trouwens. Leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Huh wat allemaal "oude" mannen? Dat had ik dus echt niet gedacht! :+ Ik ben 23. 8)

Ik heb nog tot 1 september vrij en dan begint het echte leven (eerste echte baan). Dus ik wil hier toch wel aan mee doen. Ben alleen niet zo goed (understatement) in organisch modelleren.. :D

//edit nu ik die verhalen zo lees krijg ik overigens wel een ideetje..

[ Voor 11% gewijzigd door Giant87 op 11-08-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Hah, ik ben toch niet de jongste hier, met 19 jaartjes :+

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Mijn eerste vrouwelijke hoofd sinds de Jeanne D'Arc tutorial...

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/fem_wip01.jpg

Ben er nog niet zo heel gelukkig mee, maar er zit ook nog niet zoveel tijd in :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zou er wel gelukkig mee zijn. Even doorgaan en je hebt een Scarlett Johansson! :Y
Afbeeldingslocatie: http://www.virginmedia.com/images/1fhm-gal-scarlett.jpg

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Zamorano
  • Niet online
Lijkt er idd wel een beetje op. :9 Het neusje iets smaller maken en rechter, en ze komt behoorlijk dicht in de buurt.

Ik zie nu een aantal mensen die een hoofd in 3d gemodeld hebben. Maken jullie eerst een schets/schetsen van de hele character, of is het meteen aan de slag met polygonen en wel zien hoe het wordt? Ben wel nieuwsgierig naar hoe jullie werken.

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Hmm, heb nu wat edges omgelegd, en ben er nu meer tevreden mee. Nog niet update waardig though. Ben nu toe aan het oor... ik haat oren :P

De gelijkenis is trouwens volstrekt toevallig... ik ben begonnen met een foto van Adriana Lima, maar die heb ik eigenlijk alleen gebruikt voor de positionering van de belangrijke spullen. Nu gaat het meer op gevoel.

@Zamorano: ik zie altijd wel waar het schip strandt. Ik kan niet goed schetsen, en dan nog valt het niet mee om een schets precies na te maken in 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik mag natuurlijk niet achterblijven. Excuus dat het formaat niet past..even geen tijd om de boel te resizen. (ik moet weg)

Kort samen gevat ben ik een leeuw aan het ontwerpen die tal van dingen mee of duidelijk gaat maken. Bedoeld voor de gemeente Schiedam

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2vlqvxl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
heh. zo beloof je op een goede dag nog een grote update en zo ben je dagen nergens meer te bekennen.. helaas loopt het qua creativiteit nooit zoals ik het plan en op het moment wilt het tekenen even niet meer. hopelijk komt dat vanzelf weer terug, binnenkort.

overigens heb ik niet helemaal niks gedaan: ik heb een teaser-website gemaakt voor wanneer ik echt materiaal (in de vorm van stripjes) heb om deze wereld te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 17-06 17:06
Aangezien er nogal wat tijd is, en ik ook wel tijd denk/hoop te hebben. Heb ik ook besloten om mee te gaan doen! Ook aangezien in de vorige contest het enige wat er aan mijn plaat ontbrak de 3 karakters waren.. :'(

Mijn inspiratie gaat uit mijn hobby komen :p Duiken.

Ik ga proberen om iets met een standaardduiker te maken (inb4 Bioshock :+ )

Afbeeldingslocatie: http://www.dty.nl/gallery2/d/56058-2/www_dty_nl-20081012-007.jpg

(Ik weet zelf ook hoe het is om hiermee te duiken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

resultaat tot dusver

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2dag7sj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

't Blijft toch een beetje een Loeki hoor... :P

Kun je ook een beetje inspiratie putten uit de Postbankleeuw of Simba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik vond de eerdere schets die je postte eerlijk gezegd een stuk leuker.

Deze leeuw heeft wel erg lange, dunne en vooral heel flexibele voorpoten. :)
Een leeuw straalt meestal toch kracht uit, ookal is het een grappig karakter, bij deze mis ik dat (mede daardoor).

Bovendien vind ik de oren wel erg laag zitten, dat ziet er een beetje vreemd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

@Zamorano, Ik ook. Het is helemaal niet naar mijn zin maar ik ben toch even door gaan tekenen. De kans is aanwezig dat ik het hele leeuw project laat vallen en wat anders gaat verzinnen. Klote anatomie ook.. arg.. ik moet daar echt eens werk van gaan maken om dat beter in de vingers te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik ben ook begonnen. Wil naar realisme streven.

Ben nu met de skinshader bezig om wat tests te doen (ook al is het model nog lange niet af). Blijft gewoon mijn favoriete onderdeel, shading and lighting.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2vl66br.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@ royk, zou ie niet veel leuker zijn als je hem in min of meer de zelfde houding als het logo zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben er nog niet over uit. Ik zit er echt waar over te pijnzen. Ik loop met het idee om zwevende handjes te gaan gebruiken.. dus zonder armen. Ik moet het nog even bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb laatst ook vellen vol zitten schetsen, maar ben er ook nog niet echt uit wat ik ga maken.
Vanavond de knoop maar eens doorhakken.

@ Royz: Een soort Rayman maar dan als leeuw? Kan erg leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Ik ben een Fryrender fan, maar moet zeggen dat de Vray skinshader geweldig is!

Dit is het resultaat na 4 uur tweaken.

Haar hoofd heeft echt 0 aandacht gekregen, ben eerst bezig gegaan met het lichaam.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/rjpris.png

Sorry voor het kleine formaat, maar bij het testen van shaders render ik altijd klein omdat dit veel sneller gaat en een goed beeld geeft van de belichting.

More to follow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 17-06 17:06
JohnGalt schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:44:
Ik ben een Fryrender fan, maar moet zeggen dat de Vray skinshader geweldig is!

Dit is het resultaat na 4 uur tweaken.

Haar hoofd heeft echt 0 aandacht gekregen, ben eerst bezig gegaan met het lichaam.

[afbeelding]

Sorry voor het kleine formaat, maar bij het testen van shaders render ik altijd klein omdat dit veel sneller gaat en een goed beeld geeft van de belichting.

More to follow!
Ze ziet er inderdaad erg goed uit!

Misschien bepaalde delen blurren? niet echt policy-proof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Oh dat is een goede opmerking inderdaad!

Ik wacht het even af, vind zelf dat het wel goed te zien is dat het een 3d model betreft. Mochten anderen hier anders over denken geef dit dan even aan, dan haal ik haar offline om te vervangen met een blurry versie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Verdorie zeg, wat is dat moeilijk :X

Ik ben al wel een paar keer wat aan het schetsen geweest maar dat gaat alle kanten nog uit :P Ik ben er wel over uit dat ik een reptiel-achtig figuur wil maken maar dan nog zijn er veel mogelijkheden voor de lichaamsbouw. Ik kan nu ff niet scannen maar ik post hopelijk nog wel wat schetsen vandaag.

Snel even gescand in m'n lunchpauze:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4135/4903679745_472aa3a5a4_b.jpg
Eerst neigde ik naar de gorilla-versie rechts tweede van boven, nu neig ik meer naar helemaal rechtsonder. Ik ben er nog niet uit.

Disclaimer: ik weet dat een gorilla geen reptiel is hoor. Het gaat me puur om de lichaamsbouw.

[ Voor 34% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-08-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Ik zou qua lichaamsbouw voor de gorilla/achtige gaan. ZIet er imposanter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De bovenste rechts vind ik ook leuk.

De gorilla is wel erg standaard, al is het interessant om te zien hoe je daar een reptielachtige van maakt. :)

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:26
Ik weet nog niet precies wat ik hier verder mee ga doen, modellen in 3D of gewoon verder tekenen in Illustrator, maar ik zat wat te doodlen vanavond en bedacht me dat dit wel een leuke entry zou zijn voor deze wedstrijd.

Ik noem hem voor het gemak maar even de 'Snaliën' 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.tunaweb.nl/TP/images/snalien001.png

So long, and thanks for all the fish!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 13:19

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik zat gisteravond wat te doodlen voor de contest en dit kwam er uit, al denk ik niet dat dit mijn final gaat worden.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/zx7lz9.jpg

Portfolio

Wow! Ik vind hem al erg gaaf!! :D

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

haha die hangende theezakjes.. lol ..

ps, mijn opdrachtgever heeft heel positief gereageerd op de leeuw, wat ik niet had verwacht. Ik ga er nog wat aan tweaken.

• Giant87
@DapperKonijntje, wow als je dat al voor elkaar krijgt door even te doodlen... 8) _O_

• Zamorano
  • Niet online
Leuk hoor. Vast een lekker ding geweest vroeger. :9 :7

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@JohnGalt: Wow :) Heel netjes gemaakt zeg. Heb je dat speciaal voor deze contest gemaakt?

De enige kritiek die ik kan bedenken zit 'm in de bovenbenen; daar zitten wat rare oneffenheden in. Verder echt onwijs mooi model!

• JohnGalt
Hey Bozozo, bedankt man!

Ik heb een basic model gebruikt dat ik al had, en heb haar in Zbrush helemaal gepaint. De benen zijn nog vrij lelijk, ik moet het nog even bekijken. Ik ben van plan om haar helemaal realistisch te maken, maar wel artistiek te renderen met veel emotie. Heb gelukkig nog even de tijd!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

JohnGalt schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:08:
Hey Bozozo, bedankt man!

Ik heb een basic model gebruikt dat ik al had, en heb haar in Zbrush helemaal gepaint. De benen zijn nog vrij lelijk, ik moet het nog even bekijken. Ik ben van plan om haar helemaal realistisch te maken, maar wel artistiek te renderen met veel emotie. Heb gelukkig nog even de tijd!
Hoewel ik je model mooi vind, ga je daarmee wel tegen de tweede regel uit de topicstart in:
"Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken."
We hebben die regel al een paar jaar, en iedereen houdt zich eraan. Wie dat niet doet, geeft zichzelf een voorsprong op de rest. Dat is bij jou nu duidelijk zichtbaar: ik wed dat je dat model niet vanaf de start van deze contest zo vanuit het niets had kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Dat is bij jou nu duidelijk zichtbaar: ik wed dat je dat model niet vanaf de start van deze contest zo vanuit het niets had kunnen maken.
Ik hoop dat je er niet veel op gewed hebt, want je hebt het anders goed mis. Een botte opmerking ook trouwens, maar dat terzijde. Ooit ook maar één keer met Zbrush gewerkt?

Het is een algemene workflow in Zbrush dat je een basic model met duidelijke UV's en een mooie topology hergebruikt. Waarom? Omdat je dan de juiste verhoudingen hebt met cleane UV's hebt. Zbrush herverdeelt dit vervolgens.

Dit is een voorbeeld van zo'n basemesh: Afbeeldingslocatie: http://blogs.gscept.com/cg7/fp-content/images/Base_Mesh.png

(Google: Zbrush Workflow).

Ik heb een +/- 300 poly model geïmport in Zbrush en heb dit verder gesculpt, weer naar Maya, weer naar Zbrush, enzovoorts. Ik had dit low poly model ook overnieuw kunnen maken, is 15 minuten werk maximaal.

Als je er op staat wil ik het model best laten zien. Als het echt een probleem is (zou dan een principe kwestie moeten zijn) dan wil ik ook wel met de contest stoppen. Laat echter wel duidelijk zijn dat er geen sprake is van een voorsprong.

Het low poly ding heb ik een tijd terug gemaakt, was ongeveer een kwartier werk tegenover 20 + uur in het high poly Zbrush model.

Ik hoor het wel.

EDIT: Ok, ik stop er mee jongens. Ik heb er even over nagedacht, maar ik heb er echt een hele nare bijsmaak aan. Ik maak hem af en post hem op CGtalk. Ik vind het belachelijk me te moeten verdedigen, zeker tegenover een admin die niet weet waar ze het over heeft, maar mij vervolgens wel voor een soort van cheater uit maakt. Ik heb er erg veel tijd in gestopt en ga het zeker afmaken, maar het zij zo.

Succes allemaal!
Een misschien wat overtrokken reactie, maar zoals u merkt ben ik flink op mn metaforische geslachtsdeel getrapt!

[ Voor 17% gewijzigd door JohnGalt op 20-08-2010 02:18 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste