@Snoeikoei,
Verander die naam in de TS nou eens
Ik heet geen marabunta2048 meer
Verander die naam in de TS nou eens
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik zie dat RobIII dat inmiddels gedaan heeft. Excuses, het was me ontgaan.naam schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:17:
@Snoeikoei,
Verander die naam in de TS nou eensIk heet geen marabunta2048 meer
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Wat een overtrokken reactie.
De ophef gaat over het feit dat hij de regels overtreden heeft.Yanik schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:29:
Ik snap de ophef helemaal niet. Het eindresultaat is toch het belangrijkst?
Kun je net zo goed ook textures verbieden. Want een texture fotograferen, importeren en seamless maken kost je al veel meer tijd dan zo'n basemesh.
[ Voor 20% gewijzigd door Spike_wolf op 20-08-2010 10:58 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Volgens mij komt die "ophef" vooral door de formulering van JohnGalt en is er inderdaad niet zoveel aan de hand als eerst leek.Yanik schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:29:
Ik snap de ophef helemaal niet. Het eindresultaat is toch het belangrijkst?
Kun je net zo goed ook textures verbieden. Want een texture fotograferen, importeren en seamless maken kost je al veel meer tijd dan zo'n basemesh.
In mijn ogen is het alleen het eindresultaat dat telt, hoe je daar komt is onbelangrijk. Uit sommige reacties lijkt het alsof de tijd die iemand er in steekt net zo belangrijk is als het eindresultaat.SnoeiKoei schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:04:
[...]
Volgens mij komt die "ophef" vooral door de formulering van JohnGalt en is er inderdaad niet zoveel aan de hand als eerst leek.
Natuurlijk is het vooral het eindresultaat dat telt. Maar bij een contest is het gewoon eerlijk dat iedereen vergelijkbare startcondities heeft. Niet iedereen heeft een uitgebreide library base meshes enzo.
....
PS textures verbieden? Wat heeft dat ermee te maken? Zolang die textures maar gemaakt zijn voor de contest is er toch niks aan de hand?
Meneer Galt geeft nergens aan dat hij het zelf heeft gemaakt. Hij zegt alleen dat ie deze mesh al had. Zbrushcentral staat gevuld met dit soort basemeshes. Betekend dit dat je wel oude door iemand anders gemaakte werken mag gebruiken?"Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken."
Precies. Deze competities zijn bedoeld als leerervaring voor jezelf. Iedereen levert werk op een ander niveau, je hoofddoel moet daarom niet zijn om je te meten met anderen, maar om te kijken hoe jij jezelf het best kunt verbeteren. Deze competities(en alle anderen) zijn een meting tegen jezelf.DapperKonijntje schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:04:
Om me ook maar even in de discussie te mengen, ik vind dat we best wat soepeltjes met de regels om kunnen gaan, ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik doe mee om er weer wat van te leren en gewoon plezier te hebben, het zal me een braadworst wezen of ik win of niet.
Uiteraard moet het wel eerlijk blijven en kun je moeilijk half afgemaakte werkjes van vroeger toe gaan staan, maar dingen als een base mesh, een vage schets die je ooit nog eens gemaakt hebt en kans ziet om er in deze contest wat leuks van te maken, fotowerk dat ineens een hoger doel krijgt, dat zou imo best moeten mogen.
Het is niet dat er grote geldprijzen van af hangen en het is ook niet zo dat de contests altijd vol staan met finals, dus iedere deelnemer is er weer 1 denk ik zo, laten we ze nou niet gaan wegjagen en laten we er met zn allen gewoon een leuk leerervaring van maken.
[ Voor 40% gewijzigd door Giant87 op 20-08-2010 14:01 ]
Er zitten nog tal van fouten in, wat ik vaak doe is eerst globaal de kleuren invullen en daarna wat nauwer letten op anatomie, die borst had ik inderdaad al gezien.Yanik schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:55:
[...]
@ Dapperkonijntje
Ik vind de linker pectoral(borst), te groot vergeleken met zijn rechter. De scheidingslijn mag iets meer naar rechts(van ons standpunt). Ook lijken zijn abs scheef. Waarom heb je hem die haarkleur gegeven?
De regel is er m.i. vooral om ervoor te zorgen dat iedereen lekker actief meedoet, en niet zomaar oud werk (al dan niet eventjes snel bewerkt) neerplempt om zo mee te doen.JohnGalt schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:03:
Ik heb misschien een beetje overtrokken gereageerd en onnodige ophef gecreëerd.
Toch zal het misschien herkenbaar zijn dat wanneer je ergens ontzettend veel vrije tijd in stopt en er vervolgens wordt gezegd dat je dit nooit zo snel had kunnen doen zonder vals te spelen, je daarmee op je teentjes bent getrapt.
Het was gewoon niet slim geformuleerd door DarkBlue en schoot bij mij totaal in het verkeerde keelgat. Ze had even verder kunnen vragen. Toch wil ik wel mijn excuses maken voor mijn overhaaste tegenreactie, al is het goed dat deze discussie is losgebarsten.
Wat te denken van bijvoorbeeld textures die je eerst van het internet haalt om vervolgens verder te bewerken? Of shaders die met de renderers meekomen?
Ik weet wel dat ik aan die twee punten alleen al meer werk heb dan het maken van zo'n standaard model.
[ Voor 18% gewijzigd door Zamorano op 20-08-2010 14:35 ]
Waarom maak je dat model dan niet even snel zelf, als het toch net zo snel gepiept is als het opzoeken van iets op teh interwebz?JohnGalt schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:03:
Ik weet wel dat ik aan die twee punten alleen al meer werk heb dan het maken van zo'n standaard model.
Dat zit wel Schnorr.
Zou ik ook niet doen... zie het gewoon als een reminder dat je, geheel volgens de regels zoals weergegeven in de startpost, gedonder krijgt met recyclingJohnGalt schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:30:
Ik heb dat low poly model ook zelf gemaakt, maar die had ik al wel liggen. Dat is het punt.
Ik kan wel overnieuw beginnen, maar aangezien het Zbrush model over de low poly heen gemaakt is die ik al had liggen, is dat blijkbaar een probleem. Ik kan het wel overnieuw maken, maar dan kan ik het Zbrush model ook overnieuw maken. Daar heb ik geen tijd voor en geen zin in, zeker omdat ik erg blij was met het resultaat tot nu toe.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Neem je highres model, gebruik de retopology tools om er een nieuwe lowpoly basemesh van te maken, projecteer je highres model op je lowpoly basemesh en gooi je initieel gebruikte mesh gewoon weg. Ook een kwartiertje werk, maar je kunt dan wel gewoon verdergaan met waar je gebleven bent zonder al je sculptwerk opnieuw te doen. Dit lijkt mij wel een acceptabele oplossing, in je uiteindelijke werk heb je dan enkel nieuwe elementen gebruikt, geheel volgens de regels.JohnGalt schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:30:
Ik heb dat low poly model ook zelf gemaakt, maar die had ik al wel liggen. Dat is het punt.
Ik kan wel overnieuw beginnen, maar aangezien het Zbrush model over de low poly heen gemaakt is die ik al had liggen, is dat blijkbaar een probleem. Ik kan het wel overnieuw maken, maar dan kan ik het Zbrush model ook overnieuw maken. Daar heb ik geen tijd voor en geen zin in, zeker omdat ik erg blij was met het resultaat tot nu toe.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 11:03 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Bozozo op 22-08-2010 11:48 ]
Verwijderd
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 18:21 . Reden: update(s) plaatje ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Stukfruit op 22-08-2010 20:04 ]
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-08-2010 10:06 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 25-08-2010 13:15 ]
"Grappig" en "slome bruut", die fatale beoordelingen maken zijn meeste slachtoffers ookBozozo schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:27:
Ik vind de combinatie van boven- en onderlijf wel onlogisch. Zulke poten verwacht je bij een snelle jager (zo'n killer dino), niet bij een slome bruut. Het ziet er wel grappig uit natuurlijk
"Mom"?Zamorano schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:03:
Ik ben ook wel benieuwd ter 'ere' van wie de tattoo op zijn bovenarm is.
[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-08-2010 16:45 ]
Ik heb tijdens de vorige contest ook enorm lopen modderen met Hair&Fur en kreeg toen een aantal hele waardevolle tips:Bozozo schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:51:
AAAah ik wordt echt knettergek van dat hair&fur. Echt onmogelijk om dat ding te laten doen wat je wilt, hoe netjes je je splines ook aanlegt. Bovendien crasht Max steeds, en soms rendert hij de haar pass ineens niet.
Grrrrrr #$^%#@^:(
[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-08-2010 16:28 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Bozozo op 27-08-2010 20:13 ]
[ Voor 69% gewijzigd door SnoeiKoei op 27-08-2010 22:35 ]
Ja dat haar is echt een ramp qua anti-aliasing. Dit is gerenderd op 4-64x, en nog zie je kartels. Ik denk dat ik het haar maar een beetje ga bijwerken in Photoshop, want met nóg hogere AA worden de rendertijden me te gortig.SnoeiKoei schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:26:
Oeh dat wordt al tof Bozozo! Met wat hogere antialiasing zal het er vast nog beter uit zien maar dit wordt al aardig realistisch.
Verwijderd
Netjes!Schuey schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:56:
Zo, gisteravond begonnen aan de base mesh voor wat ik wil gaan maken
[afbeelding]
Feedback op proporties zou handig zijn, heb nu niet dagelijks een baby vast ofzo
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 11:26 ]
Humankind… be both.
Ziet er netjes uit. 2 kleine aanmerkingen: haar shirt heeft wel heel erg veel knoopjes en haar nek lijkt me wat dik in vergelijking met haar verder slanke lichaam.Spike_wolf schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:36:
Weer een WIP aan mijn kant:
[afbeelding]
klikbaar
Ik ben naar een wat realistischere stijl gegaan, de vorige stijl bleek voor mij moeilijk te reproduceren in andere poses
Ik ben er zo redelijk tevreden mee, nu eens met wat kleur gaan gooien en kijken hoe ik de scene die ik in m'n hoofd heb ga uitwerken zonder het mezelf te moeilijk te maken..
Ja die knoopjes ben ik wat te enthousiast mee geweest iddZamorano schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:42:
[...]
Ziet er netjes uit. 2 kleine aanmerkingen: haar shirt heeft wel heel erg veel knoopjes en haar nek lijkt me wat dik in vergelijking met haar verder slanke lichaam.
Humankind… be both.
Mooi getekend hoor, maar over cliché gesprokenZamorano schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:57:
Zelf ben ik er nog niet helemaal uit wat ik ga doen voor de contest. Gisteren maar even wat geschetst. Ik denk dat ik nog 2 of 3 ideëen op virtueel papier ga zetten, en dan besluit welke ik ga uitwerken.
[afbeelding]
Tuurlijk. Zo cliché als de pest, maar dat was van tevoren eigenlijk ook een beetje het plan.SnoeiKoei schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:21:
[...]
Mooi getekend hoor, maar over cliché gesprokenFantasy chick met bijna niks om het lijf en hoge hakken... Hoge hakken, bij het vechten? Blote buik / benen / armen terwijl iedere kerel in zulke omstandigheden hoogstens zijn gezicht ongepantserd heeft?
No flame intended maar je ziet dit vaak bij fantasy art en ik verbaas me er iedere keer weer over.
@Schuey: netjes! Ga je na sculpten ook riggen?
Als het cliché bewust opgezocht wordt zie ik de humor er ook wel weer van in hoorZamorano schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:45:
[...]
Tuurlijk. Zo cliché als de pest, maar dat was van tevoren eigenlijk ook een beetje het plan.
Dit soort art is gewoon een excuus om halfnaakte vrouwen te tekenen. Commerciëel ook ongetwijfeld veel interessanter dan vrouwen in volledige armor.
Neemt niet weg dat ik overweeg om haar nog verder 'aan te kleden'.
Ik wil eigenlijk een vrouwelijke character uitwerken, dus ik ga er waarschijnlijk nog een paar doen voor ik wat uitwerk.
Volgens mij heb je die shader replacer helemaal niet nodig in max. In je hair&fur object settings heb je een hoofdstuk "material" ofzo; daar staat een slot waar je een shader in kwijt kunt en daar prop je gewoon die puppet fur shader.Bozozo schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:06:
@SnoeiKnoei of iemand anders met ervaring met de hairTK shader:
Ik probeer de haardikte te controleren maar dat lukt niet. Volgens mij moet ik de p_shader_replacer op de een of andere manier toevoegen (zie hier) maar er staat nergens hoe dat moet in 3DMax.
Help?
[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 31-08-2010 20:02 ]
Gaat niet hard
[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-09-2010 13:21 ]
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Schuey op 13-09-2010 07:24 ]
Dan heb je Uncanny Sally nog niet gezien. Die bewijst dat zelfs ogen iets niet minder eng hoeven te maken
[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 16-09-2010 00:06 ]
Dat zit wel Schnorr.
[ Voor 40% gewijzigd door RoyK op 16-09-2010 08:30 ]
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door RoyK op 23-09-2010 23:18 ]
True...D-rez schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:51:
ik ben bang dat het weer een povere bedoening gaat zijn qua aantal inzendingen.
Goed punt. Aan de andere kant, minder zal het niet worden.SnoeiKoei schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:55:
Deze contest was bij voorbaat al 2 weken langer dan de oorspronkelijke opzet was, ivm vakantie... Afgelopen weken was er nauwelijks activiteit, het lijkt me stug dat dat ineens verandert als er nog 2 weken bijkomen.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Dat ben ik niet helemaal met je eens.Stalllone schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:09:
Tijd heeft niks te maken met de contestEr gaat echt niet meer animo komen als je het korter of langer maakt.
Volgens mij zijn dit wel verreweg de belangrijkste redenen waarom mensen niet meedoen of afhaken. Het heeft bar weinig te maken met de contestregels en beschikbare tijd maar meer met het aantal gemotiveerde deelnemers. Hoe dit op te lossen, geen idee (afgezien van sponsoring en prijzen, maar dat vergt nog veel meer inzet en tijd van de organisatie)Zamorano schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:35:
[...]
Je begint vaak enthousiast, maar omdat je nog veel tijd hebt stel je er verder aan werken uit, waarna er niets van komt omdat je andere dingen te doen hebt of gewoon geen tijd/zin meer.
Of je begint helemaal niet omdat je nog zoveel tijd hebt, en het simpelweg vergeet.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq